Zullen we het hierbij laten wat betreft iOS vs Android of andere OS-en?Juancho schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:02:
[...]
Is die weg naar Android dan zoveel lastiger dan andersom? Ik zit zoals eerder gepost te twijfelen tussen of straks de nieuwe S27 of toch eens de Iphone 17/18 Pro. Ik heb sinds een maand of 2 een eerst Macbook gekocht, werkt top. Maar ik gebruik ook nog altijd veel cloud opslag van zowel Google als Microsoft. Ook dat is prima te integreren op een Macbook of welk Apple device dan ook lijkt me. Ja Facetime zou voor jou bekend zijn, ik gebruik het eigenlijk nooit. Mijn meeste videocalls zijn via Google Meet, of zakelijk via Teams/Slack. Maar ook al eens een keer Facetime via de Macbook gebruikt. Alles werkt gewoon prima, het 1 sluit het ander niet uit. Al is het natuurlijk wel zo dat je geen facetime op een Android telefoon kan installeren maarja, dan heb je toch nog altijd je macbook/ipad indien echt nodig? En via iCloud kan toch ook heel veel op een ander device dan een Apple?
Ik wil je niet naar Android halen hoor, totaal niet mijn insteek. Maar ik vroeg het me gewoon af, waarom eens van Apple afstappen naar bijv. Samsung zo lastig is terwijl het andersom gewoon prima kan. Bevalt het niet, ga je later weer terug. Die telefoons doen tegenwoordig toch zo'n beetje allemaal hetzelfde? Met heel weinig verschil in kwaliteit/snelheid/power/batterij etc.
Wellicht interessant voor een eigen topic.