• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 30 september 2026 @ 11:02:
[...]

Is die weg naar Android dan zoveel lastiger dan andersom? Ik zit zoals eerder gepost te twijfelen tussen of straks de nieuwe S27 of toch eens de Iphone 17/18 Pro. Ik heb sinds een maand of 2 een eerst Macbook gekocht, werkt top. Maar ik gebruik ook nog altijd veel cloud opslag van zowel Google als Microsoft. Ook dat is prima te integreren op een Macbook of welk Apple device dan ook lijkt me. Ja Facetime zou voor jou bekend zijn, ik gebruik het eigenlijk nooit. Mijn meeste videocalls zijn via Google Meet, of zakelijk via Teams/Slack. Maar ook al eens een keer Facetime via de Macbook gebruikt. Alles werkt gewoon prima, het 1 sluit het ander niet uit. Al is het natuurlijk wel zo dat je geen facetime op een Android telefoon kan installeren maarja, dan heb je toch nog altijd je macbook/ipad indien echt nodig? En via iCloud kan toch ook heel veel op een ander device dan een Apple?

Ik wil je niet naar Android halen hoor, totaal niet mijn insteek :). Maar ik vroeg het me gewoon af, waarom eens van Apple afstappen naar bijv. Samsung zo lastig is terwijl het andersom gewoon prima kan. Bevalt het niet, ga je later weer terug. Die telefoons doen tegenwoordig toch zo'n beetje allemaal hetzelfde? Met heel weinig verschil in kwaliteit/snelheid/power/batterij etc.
Zullen we het hierbij laten wat betreft iOS vs Android of andere OS-en?

Wellicht interessant voor een eigen topic.

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:24
antonyv schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:44:
Ja ik merk het ook, de faceID is niet zo goed als mijn vorige 14P. Soms wordt ik niet herkend en moet ik ook de pin ingeven. Ook de updates laden tergend langzaam. Mijn 14P deed dat ook veel sneller. Met wifi uit maakt geen verschil. Ik denk dat het misschien aan de nieuwe modem ligt?

Verder ben ik nog niet serieus overtuigd voor wat betreft de camera. Ik had meer verwacht bij het verschil van vier generaties later. Maar de 14P maakte eigenlijk al wel goede foto's. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik er ook nog niet echt voor ben gaan zittten, ik merkte het nog niet echt dat ie beter was met gewonen point en shoot foto's. Dat deed de 14 Pro al goed genoeg eigenlijk. Dus ja, het voelt alsof ik 1700 heb betaald voor een nieuwe batterij, oke niet helemaal eerlijk want hij is echt wel wat frisser dan mijn vorige. Maar ik ga denk ik met deze nog een jaartje langer doen dan mijn oude, wellicht vijf jaar. Maar het is algemeen bekend dat wij hier allemaal wel weer de nieuwste willen hebben maar ook stiekem wel weten dat de upgrades miniem zijn. Dus klein beetje teleurgesteld wel.
Grappig, totaal niet mijn ervaring van 14P naar 18PM. Sowieso veel sneller in opstarten van apps, camera x4 en x8 zijn echt nice. Verder vind ik die camera button heel fijn en mijn faceID werkt eigenlijk wel top.

• GandoPrime
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 00:11
Heb zelf nu ook een paar dagen de 18 Pro Max in het zwart met 512GB opslag.

Face ID problemen en sudden restarts had ik ook, tot ik uiteraard de update had geïnstalleerd en nu is alles prima.

Batterij is hemels. A20 Pro is rete snel ondanks de Tweakers review aangeeft dat hij zou throttlen. Ik zie dat ze allemaal continuous benchmarks runde maar ik heb flink lopen gamen er op met maximale settings en maximale framerate en het ding was niet heet te krijgen.

COD Mobile, Warframe, Aniimo en Fortnite geprobeerd. Gewoon super!

Ik vind de prijs ook niet zo erg als andere in de nieuws artikel comments het vinden. Tegenwoordig gebruiken we onze telefoons voor veel meer dan vroeger en ik zelf als “minimalist” gebruik de Pro Max zelfs als vrijwel mijn enige computer. Ik heb ook nog een iMac M4 op mijn kantoortje staan maar daar zit ik misschien 1x per week? Vrijwel alles kan via de telefoon tegenwoordig ( afhangend van je baan ).

En wat betreft laden, lekker vol naar de 100% snelladen en volgend jaar weer naar de nieuwe Pro Max.

Veel plezier mannen

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
Bij mij werkt reachability niet meer, andere mensen hier ook last van?

Ook auto lock van scherm werkt niet

[ Voor 20% gewijzigd door Sc0tTy op 30-09-2026 19:37 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Brennanzatox
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:03
Helaas heb ik ook issues met het überhaupt instellen van faceID, ik kreeg bij het instellen van faceID de melding dat het Face ID niet beschikbaar was en dat ik het later even opnieuw moest proberen. Uiteindelijk mijn gezicht kunnen instellen. Ik heb nog een 16 Pro Max en merkte toch wat issues met ontgrendelen. Toestel ge-update naar iOS 27.0.1. Helaas bleven de issues met het ontgrendelen aan. Besloten om de iPhone volledig te resetten naar fabrieksinstellingen. Bij het opnieuw instellen kreeg ik gelijk weer de pop-up dat faceID niet beschikbaar was. Apple gebeld die hebben een test via afstand gaan maar daar kwam ook niks uit. Er is geen schade te zien en het toestel kwam letterlijk nieuw uit de doos. Morgen maar even na de AMAC…

TLDR: FaceID sensor lijkt op een hardware defect.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46
DiscoNootje schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:44:
[...]

Toch bijzonder dat mijn ervaring het tegenovergestelde was. Mijn laatste Android aanvaring was met de Samsung S23. Face ID werkt vrijwel niet, vooral niet in het donker. Betalen met NFC in de AH kon alleen als ik de telefoon in een bepaalde hoek tegen de pin terminal hield. Bloatware. Matige batterijduur. Interface stotterde. Apps die laat of geen updates meer kregen. Apps voelde sowieso kwalitatief minder. Een default camera photo app die gigantisch veel AI/filters toepast.

Het zijn allemaal geen dealbreakers maar wel een bron van irritatie.

Ik benoem deze punten vaak, en worden door de Android users zelden herkent. Dus het zal wel aan mij liggen:)
Ook alleen maar positieve ervaringen met Android hoor, waarvan de laatste 1,5 jaar de S25 Ultra. Nooit crashes meegemaakt of hele gekke dingen.

Nu wel voor een iPhone 18 Pro gekozen omdat ik ook een MacBook en iPad heb, en het eco systeem wel eens wil ervaren. Mijn verwachtingen zijn echter wel hoog, betaal 2x zoveel voor deze iPhone dan ik ooit voor een van mijn Samsung S-serie telefoons heb betaald. Dan mag je best kritisch zijn? Laat het weten als ie binnen is en een tijdje in gebruik heb.

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 30-09-2026 22:46 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:15
bsmpower schreef op woensdag 30 september 2026 @ 22:02:
[...]

Ook alleen maar positieve ervaringen met Android hoor, waarvan de laatste 1,5 jaar de S25 Ultra. Nooit crashes meegemaakt of hele gekke dingen.

Nu wel voor een iPhone 18 Pro gekozen omdat ik ook een MacBook en iPad heb, en het eco systeem wel eens wil ervaren. Mijn verwachtingen zijn echter wel hoog, betaal 2x zoveel voor deze iPhone dan ik ooit voor een van mijn Samsung S-serie telefoons heb betaald. Dan mag je best kritisch zijn? Laat het weten als ie binnen is en een tijdje in gebruik heb.
Graag want ik zit in dezelfde situatie. Ben erg benieuwd naar je mening en ervaringen op zowel korte als iets langere termijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
bsmpower schreef op woensdag 30 september 2026 @ 22:02:

Wie zoekt, zal altijd vinden. :)

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.