• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:31:
[...]

Is jouw batterij ook van Samsung? Die schijnt ook het beste te zijn. :+
Ja wat van Samsung is niet het beste, echt top allemaal :+

I wake up in the morning and I piss excellence

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nu al 3x met een Facetime gesprek dat mijn 18 Pro spontaan reboot. Ook kicked truetone op de meest vreemde momenten zichtbaar uit en aan (zonder zelf iets te hebben veranderd daaraan)

Ik lees op macrumors en Reddit soortgelijke klachten.

Maar ja, Apple released pas écht (een product) als het klaar is voor de markt he! :+

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:31:
[...]

Is jouw batterij ook van Samsung? Die schijnt ook het beste te zijn. :+
Waar kan ik dat zien! 8)

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:36
Iemand wel eens de iPhone S26 Ultra gebruikt? Ook door Samsung gemaakt en schijnt ook heul goed te zijn :+

En ja ik twijfel elk jaar meer om eens over te stappen, maar ik ben wel behoorlijk locked-in bij Apple

[ Voor 34% gewijzigd door Cardwizard op 25-09-2026 15:36 ]

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:42
Cardwizard schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:35:
Iemand wel eens de iPhone S26 Ultra gebruikt? Ook door Samsung gemaakt en schijnt ook heul goed te zijn :+

En ja ik twijfel elk jaar meer om eens over te stappen, maar ik ben wel behoorlijk locked-in bij Apple
Ik heb het andersom. Al jaaaren de Samsung S serie en op dit moment de S25 Ultra. Heb ondertussen wel een Macbook Air en Ipad 11 in huis. Dat werkt ook prima met de Samsung samen want gebruik toch veel Google diensten. Maar toch kriebelt het soms om weer eens een iPhone te kopen. Heb een iPhone 14 van werk om ook eens te kijken hoe anders dat is, en merk dat ik heel vaak gewoon niet snap hoe het ding werkt, maar dat zal gewenning zijn. Grootste blokkerende factor blijft toch de prijs helaas. Mijn S25 Ultra (met allerlei kortingen) kunnen halen voor 650,-. De iPhone 18 Pro met 1 jaar abbo kost 1344,-. Dat is echt een enorm verschil natuurlijk. Morgen eens de stad in en even langs een Apple winkel om in het echt te zien en vasthouden.

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:44

lorenzopot

fenomenaal

Bijna €100 meer gekregen voor m’n oude iPhone via Swappie dan het hoogste bod dat ik op Marktplaats kreeg. Bedankt naar degene die hier de tip gaf!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:08
Ik vind Apple spul eigenlijk helemaal niet zo schrikbarend duur. Althans, als je nagaat hoe lang je het goed kunt blijven gebruiken en je de laatste software updates blijft krijgen.

Soms zie je wel van die racties van "maar mijn android krijgt ook updates". Ja leuk, een Iphone krijgt na 7 jaar lang de allernieuwste IOS versie te hebben gekregen ook nog steeds updates...

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
PrimusIP schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 21:22:
Ik vind Apple spul eigenlijk helemaal niet zo schrikbarend duur. Althans, als je nagaat hoe lang je het goed kunt blijven gebruiken en je de laatste software updates blijft krijgen.
Ligt er ook wel een beetje aan hoe bruikbaar een iPhone na al die jaren nog is. De 18 Pro (Max) is toch wel echt next level duur en wat is er nog van de prestaties over na vijf jaar? Of je het kunt betalen of niet, het wordt er niet goedkoper op.

Have you tried turning it off and on again?

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:33
Ik stap vanwege die langdurige bruikbaarheid juist over. Mijn dochter stond erop haar Iphone 11 128 Gb te vervangen en ze krijgt altijd haar zin, dus die kwam vrij. Daar eens mee geëxperimenteerd en ik ben eerlijk gezegd verbijsterd hoe soepel die werkt ten opzichte van mijn Fairphone 5 van 2 jaar oud. Misschien heb ik een maandagochtendmodel maar ik loop toch regelmatig tegen beperkingen aan (apps worden snel afgesloten ondanks ruim intern geheugen, microfoon niet altijd even betrouwbaar). Overigens ook interessant om te zien dat ondanks dat ik een groot aantal apps op die 11 heb geïnstalleerd, het opslagverbruik van OS en apps behoorlijk verschilt:
  • Op de android 26 GB voor Android 15 + 13 GB tijdelijke systeembestanden, en dan 55 GB voor apps.
  • Op de Iphone 13 GB voor iOS + 5 GB systeemgegevens, maar 8 GB voor apps.
Ik mis nog een hoop apps op de Iphone maar ik vond het toch opvallend. Ga zien hoe het bevalt, hoop met de 18 Pro echt wel wat jaartjes te doen.

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:35
Ik ben van plan een iPhone 18 Pro mee te nemen uit Amerika i.v.m. grotere batterij door het weglaten van de sim tray en lagere prijs. Mijn onderzoek wijst uit dat het US model ook het C2 model heeft en alleen mmWave antenne als extra waar we in Europa (nog) niets aan hebben.

Mijn conclusie is dat ik het US model zonder problemen hier kan gebruiken. Zie ik iets over het hoofd?

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:37

mv1

Norbertus schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 08:47:
Ik ben van plan een iPhone 18 Pro mee te nemen uit Amerika i.v.m. grotere batterij door het weglaten van de sim tray en lagere prijs. Mijn onderzoek wijst uit dat het US model ook het C2 model heeft en alleen mmWave antenne als extra waar we in Europa (nog) niets aan hebben.

Mijn conclusie is dat ik het US model zonder problemen hier kan gebruiken. Zie ik iets over het hoofd?
Zijn hier meerdere Tweakers die ook het US model hebben die geen problemen ervaren.

Zit je bij een van de grote providers, dan komt t met eSIM wel goed. Zit je bij een kleinere provider, dan zou ik t ff voor de zekerheid checken.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:08
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:06:
[...]

Ligt er ook wel een beetje aan hoe bruikbaar een iPhone na al die jaren nog is. De 18 Pro (Max) is toch wel echt next level duur en wat is er nog van de prestaties over na vijf jaar? Of je het kunt betalen of niet, het wordt er niet goedkoper op.
Mijn 13 pro is nog steeds hartstikke bruikbaar. Dat ik hem wellicht dit jaar of volgend jaar wil vervangen is geen noodzaak en heeft niks met de prestaties te maken.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik twijfel nog. Ik zou €645 euro moeten bijbetalen voor een iPhone 18pro na aftrek inruilwaarde S23, werkgevers bijdrage en het stukje tot BKR in het abonnement (dat de werkgever ook vergoed). Vind het nog altijd veel geld. Maarja je kan er donder op zeggen dat de nieuwe S27 (de normale versie) die begin volgend jaar komt ook richting die bedragen gaan. En dat is dan het alternatief/concurrent.

Misschien wacht ik nog een paar maand tot ik de normale Iphone 18 en de normale S27 naast elkaar kan leggen. In principe geen haast, moet er alleen even een nieuwe batterij in de s23.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels heb ik de 18pro een week. Deze is merkbaar zwaarder dan de oude 12 maar voor de rest is merk ik wel een grote vooruitgang en dan met name de camera. Nou loopt mijn bejaarde Fujifilm X-T30 rondjes om de 18pro camera maar de beste camera is degene die je altijd bij je hebt dus in dat opzicht is het wel fijn dat de 18pro capabele foto's kan schieten. Wel lijkt de app een beetje buggy te zijn, al diverse keren gehad dat de app ondersteboven geladen wordt (via het lockscreen) en dat de gemaakte foto ook ondersteboven in de foto-app terecht komt. Zal wel aan iOS27 liggen en niet zo zeer aan het toestel zelf...

De accuduur is overigens wel ongekend, anderhalve dag zou ik wel kunnen redden :)

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 26-09-2026 10:16 ]

Strava

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je niet per ongeluk een iPhone voor de Australische markt gekregen?

• rat_imme
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:49
Hoi! Ik heb een iPhone 14 pro 256gb en mijn batterij gaat echt snel leeg, heel hinderlijk. Ik heb niet zoveel verstand van telefoons als anderen hier, dus ik vroeg mij af of het het waard is om te upgraden naar een 18 pro? Of is het verstandiger om mijn batterij te laten vervangen en nog een jaartje wachten? Voor mij is de camera belangrijk en ik wil graag RAW foto's maken, dus de 18 is geen optie.

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels een week met iPhone 18 Pro: gisteren een 'normale' dag dus goed te vergelijken met voorganger 17 Pro. De accu is merkbaar beter, waar ik voorheen voor het slapen gaan de iPhone aan de lader hing met 25% is dat nu 45%. Geen zorgen dus als ik een dag meer energie verbruik.

De camera nog niet echt kunnen testen en het verschil is niet groot, maar ook merkbaar. De kleuren komen net iets beter over en omgeving is scherper. En dan de kleur Silver, mooier wordt het in mijn optiek niet, dat achterlijke witte vlak is verdwenen en het is nu één blok metallic. :)

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

• _Bailey_
  • Niet online
Hier ook; wat betreft de accu (gewone 18 Pro) zoals hierboven beschreven.

Echt bizar goed gewoon. Ik kan hier met gemak anderhalve dag mee vooruit zonder tussentijds opladen.

En dan heb ik 'm nog pas een paar dagen in bezit

[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 26-09-2026 11:00 ]

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:43
Mijn 18 pro max gaat retour volgende week. Ik vind het gewoon echt te lomp en zwaar worden. Iedere keer ik mijn Air terug vast nam was dat zo veel aangenamer.

Camera’s gebruikte ik maar zeer sporadisch dus kan ik mee leven. Ik ga niet volledig akkoord met de mening dat de foto’s nu beter zijn dan een 17 pro. Ik heb er ondertussen honderd zien passeren met vergelijkingen en met een 17 pro of zelfs 16 pro ziet die foto er voor 99% zelfde uit. De variabele diafragma is voor mij ook een gimmick op een kleine sensor als deze.

De grote batterij van de pro max was wel heel goed. Ook het scherm vond ik bij mijn exemplaar goed. Was een stuk koeler afgesteld met goede kijkhoeken en geen kleurschakeringen.

Nu ja ik was toch al van plan om de Duo te proberen. Die weegt dan wel hetzelfde als een pro max maar dan heb je wel tenminste een nieuwe formfactor er voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Pufster op 26-09-2026 11:27 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Pufster schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 11:23:
Mijn 18 pro max gaat retour volgende week. Ik vind het gewoon echt te lomp en zwaar worden. Iedere keer ik mijn Air terug vast nam was dat zo veel aangenamer.

Camera’s gebruikte ik maar zeer sporadisch dus kan ik mee leven. Ik ga niet volledig akkoord met de mening dat de foto’s nu beter zijn dan een 17 pro. Ik heb er ondertussen honderd zien passeren met vergelijkingen en met een 17 pro of zelfs 16 pro ziet die foto er voor 99% zelfde uit. De variabele diafragma is voor mij ook een gimmick op een kleine sensor als deze.

De grote batterij van de pro max was wel heel goed. Ook het scherm vond ik bij mijn exemplaar goed. Was een stuk koeler afgesteld met goede kijkhoeken en geen kleurschakeringen.

Nu ja ik was toch al van plan om de Duo te proberen. Die weegt dan wel hetzelfde als een pro max maar dan heb je wel tenminste een nieuwe formfactor er voor.
ik gok dat jij bij de Air blijft. Alleen al omdat de Duo bijna 100 gram zwaarder is dan de Air.

De Air is en blijft gewoon een heerlijk handzaam maar vooral super licht toestel

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15:10
vhal schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 10:15:
(…) Wel lijkt de app een beetje buggy te zijn, al diverse keren gehad dat de app ondersteboven geladen wordt (via het lockscreen) en dat de gemaakte foto ook ondersteboven in de foto-app terecht komt. Zal wel aan iOS27 liggen en niet zo zeer aan het toestel zelf… (…)
Dat heb ik op mijn 16PM ook af en toe. Ik gok dat de telefoon denkt dat ik ‘m ondersteboven houd. De cameraknoppen draaien daarna ook mee :).

Daarnaast neig ik naar de upgrade naar de 18PM. Met name de batterijduur op mijn huidige telefoon valt tegen (ik kan er geen hele dag mee doen).

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:06:
[...]

Wees maar niet bang voor over 5 jaar mijn iPhone 11 Pro uit 2020 draait nog als een trein alleen opslag is te weinig.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:33
_Bailey_ schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 11:42:
[...]

ik gok dat jij bij de Air blijft. Alleen al omdat de Duo bijna 100 gram zwaarder is dan de Air.

De Air is en blijft gewoon een heerlijk handzaam maar vooral super licht toestel
Ik zou een Air willen met telephoto en stereo speakers, net zoals dat ik een mini wou met 120hz en telephoto.

Zucht...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55

Waarom neem je dan ook de Max i.p.v. normale Pro.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:22

Tsja. Ik heb ook een air. En de 18PM gaat gewoon minimaal 2x zo lang mee qua batterij. De wide angle camera was ook een gemis. Verder blijft het een lomp ding, maar dat is de trade-off voor de batterij.

• mv1

mv1

Even wat foto’s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyutC_hKV_NUwDvfpDzpQl7KZ2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ny3VfrCS7rybZ3uHKrRfDjoM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJSBriRaYvKH9IgX9VLBtFx9Iu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nr0wCkrtsg5p0wN8m3Jcmd7W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOKXqckgG-5wOzCxvrBnFSNjS80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVb83IddXbtSaUs5uWDeXxQ5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd7X0jdO3yvcgDmeI3OCxt60O8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjw7DnjijlCtp08hJsYuLR4o.jpg?f=fotoalbum_tile

• THE_BASE
  • Niet online

Ik snap de hele gedachte niet om van een Air naar een Pro Max te gaan.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15
Southern Sun schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:18:
Vind toch echt het scherm minder prettig dan op mijn vorige :/ . Bij kleine bewegingen zie ik de kleuren al veranderen en als ik de hoek iets vergroot een paarse shift. Aanpassingen met Truetone of Nightshift helpen ook niet. Er zit nu blijkbaar een LG scherm (GVC) en hiervoor Samsung gehad. Nog maar een nachtje over slapen, maar weet nog niet of ik hier aan ga wennen dus mogelijk toch retour.
Vandaag een vervangend toestel ontvangen. Deze heeft geen paarse kleurschifting dus dat was meteen een opluchting, maar nu lijkt het scherm niet uniform.

Viel me direct op bij scrollen op Tweakers waar het witte tekstvak voor een reply onderin iets groeniger lijkt en bij scrollen zie ik het gewoon van tint veranderen hoe hoger in het scherm het komt.

Word ik gek of ziet iemand anders ook nog verschil? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Xp2kaM6X1Qq1DvC2aQOsUz1HlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jK3Ub71pyIV1kpG65ZsguPpm.jpg?f=fotoalbum_large

Vrij lastig op de camera te krijgen. Ik had me voorgenomen niet te kritisch te zijn, maar ik kan het niet niet zien 8)7 . Ik laat het nu maar weer even met rust en ga proberen de tel. gewoon te gebruiken en zien of het nog went.

Dit is overigens ook weer een GVC paneel.

• THE_BASE
  • Niet online
Southern Sun schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:02:
[...]

Vandaag een vervangend toestel ontvangen. Deze heeft geen paarse kleurschifting dus dat was meteen een opluchting, maar nu lijkt het scherm niet uniform.

Viel me direct op bij scrollen op Tweakers waar het witte tekstvak voor een reply onderin iets groeniger lijkt en bij scrollen zie ik het gewoon van tint veranderen hoe hoger in het scherm het komt.

Word ik gek of ziet iemand anders ook nog verschil? [Afbeelding]

Vrij lastig op de camera te krijgen. Ik had me voorgenomen niet te kritisch te zijn, maar ik kan het niet niet zien 8)7 . Ik laat het nu maar weer even met rust en ga proberen de tel. gewoon te gebruiken en zien of het nog went.

Ik ben ook perfectionistisch, maar ben bang dat je dit beter los kunt laten. Het gaat je ook niet echt helpen een speciale app te installeren om de kwaliteit van je beeldscherm te meten…

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15
THE_BASE schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:11:
[...]

Ik ben ook perfectionistisch, maar ben bang dat je dit beter los kunt laten. Het gaat je ook niet echt helpen een speciale app te installeren om de kwaliteit van je beeldscherm te meten…
Ja dat is even de afweging en realisatie inderdaad. Maar wat me juist triggert is dat het bij normaal gebruik, als in gewoon op tweakers kijken, meteen opviel. Ook bij een witte pagina zie je verschil in wit tussen linksonder/boven. Ben daarna pas die app gaan bekijken. Ga het sowieso nu even de tijd geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 26-09-2026 17:20 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:33
Southern Sun schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:02:
[...]

Word ik gek of ziet iemand anders ook nog verschil? [Afbeelding]

Als je er op let zie je het. Net even getest op mijn LG C6 en LG monitor, als ik ga testen word ik ook niet bepaald vrolijk, maar ik merk het niet in dagelijks gebruik.

Zucht...

• glycerine00
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20:01
Geswitcht van Pro 16 naar Pro 18 (absoluut onnodig maar jah..).
Ik zie supergraag Burgundy, maar was bang dat ik het na een tijdje beu zou worden (zoals met die donkerpaarse). Dus heb nu zilver met het Burgundy hoesje, tevreden :)

• THE_BASE
  • Niet online
glycerine00 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:42:
Geswitcht van Pro 16 naar Pro 18 (absoluut onnodig maar jah..).
Ik zie supergraag Burgundy, maar was bang dat ik het na een tijdje beu zou worden (zoals met die donkerpaarse). Dus heb nu zilver met het Burgundy hoesje, tevreden :)
Team Silver. :)

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:02
Heb daarnet de kleuren gezien bij mediamarkt , burgundy mwah, glacier iets TE en de zwarte ook veel vingerafdrukken.. zilver dan maar?

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:26
Voor mij blijft zilver dé tijdloze kleur voor Apple spul. Ik vind de achterkant van de 18 Pro er met het zilveren glaasje ook heel gaaf uitzien. Toch wat klassieker dan het witte glas in de 17 Pro.

• mv1

mv1

Team Glacier. :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.