Ik ben verhuisd en probeer te beslissen welke hardware ik aan moet schaffen om te voorzien in mijn netwerkbehoeftes. Mijn wensen zijn als volgt:
Ik heb ook nog even gekeken naar mesh sets, maar die lijken vooral nuttig te zijn in situaties waarin je geen kabels hebt liggen.
De benodigde hardware mag best wat kosten als het betere prestaties oplevert. Tweakbaarheid is voor mij niet zo belangrijk.
Mijn vragen zijn:
- Op alledrie de verdiepingen moet het WiFi signaal voldoen voor casual gebruik (stabiel met genoeg throughput om HD video's te streamen)
- Op zolder wil ik twee netwerkpoorten beschikbaar hebben in de hobbykamer zodat er een bekabelde verbinding naar het modem ligt
Ik heb ook nog even gekeken naar mesh sets, maar die lijken vooral nuttig te zijn in situaties waarin je geen kabels hebt liggen.
De benodigde hardware mag best wat kosten als het betere prestaties oplevert. Tweakbaarheid is voor mij niet zo belangrijk.
Mijn vragen zijn:
- Zien jullie een makkelijkere of betere oplossing? Iets zegt me dat de extra stap van een switch niet nodig zou moeten zijn. Zou ik niet gewoon een WiFi router neer kunnen zetten?
- Kunnen apparaten op WiFi op deze manier naadloos schakelen tussen het modem van de provider beneden en de access point op zolder?
- Hoe kies ik een goede access point? De meeste zijn PoE, maar dat lijkt me niet handig in mijn situatie, aangezien er al stroom beschikbaar is op de plek waar hij komt.
:strip_exif()/f/image/Em1mqDnd7XJXwupAWrBmfhh9.jpg?f=fotoalbum_large)