Vraag

• reus-lucius
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-10 22:16
Mijn vraag
.Kun je de Superwifi punten die KPN levert ook gebruiken als je geen KPN abonnement hebt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Youfone internet met experiabox v10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gezocht op internet maar krijg geen duidelijk beeld .
...

Alle reacties

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:15

servies

Veni Vidi Servici

Ja, dat kan gewoon.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:53
Tot nu toe kon dat ja.
SuperWifi componenten hergebruiken?
[Odido] Superwifi (2) van KPN gebruiken

Maar met de nieuwe software upgrade schijnt dat niet meer te kunnen?
KPN Community: Experia Wifi punt is stuk. Wifi lampje gaat ook niet meer aan.
Lees/begrijp ik hier nu uit dat de KPN Experia WiFi modules met de nieuwe firmware niet meer zonder KPN router zijn te gebruiken/beheren??? 😐
Hoe zit dat precies?
Ja dat lees je goed. Met de nieuwe software zijn deze wifi punten nagenoeg net zo onbruikbaar bij een overstap naar een andere provider als de Pods van Ziggo.

Waar zowel de Experia Wifi als de Super Wifi 1 eerder als stand alone product bruikbaar waren is dat met de nieuwe software bijna onmogelijk geworden.

Nog niet zo lang geleden was daar op het forum van de oranje provider een topic over. Die specifieke klant was eigenlijk net te laat overgestapt.

De Box 12 en de andere Experiaboxen zijn de Master toestellen die alle wifi punten aansturen. In principe kan je zonder teveel problemen een mix van de Experia Wifi en de Super Wifi 1 en 2 beheren vanuit een omgeving. Voorheen moest van de v10 de wifi juist uit in combinatie met de Experia Wifi.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-10 15:34
Altijd fijn, vendor lock-in. Ik zou het gewoon lekker zelf regelen die Wifi. Even investeren en nooit meer gezeik.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:15

servies

Veni Vidi Servici

Ben ik blij dat ik dat kreng dat ik een jaar geleden bij de start van mijn abonnement heb verkocht.

Misschien even het merk opzoeken en dan een "niet KPN" firmware installeren als dat mogelijk is.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51
De v1 variant kun je OpenWRT op flashen als je een beetje handig bent: https://openwrt.org/toh/arcadyan/astoria/we410443
Pagina: 1