Telefoon geeft aan geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08:32
Ik heb af en toe eens vaker dat mijn wifi op mijn telefoon zegt: verbonden zonder internet.
Maar als ik naar de app van mijn router gaat zegt hij dat alles goed is, ook heb ik de router een speedtest laten doen en daar komen de normale waardes uit.
Op mijn tv (bedraad aangesloten) kan ik ook gewoon op netflix en films aanzetten etc.
Hoe komt mijn telefoon we bij dat de wifi is verbonden zonder internet?

Ik heb een Samsung s23

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:43
* Heb je dit bij één wifi netwerk, of meerdere wifinetwerken
* Kan het zijn dat je twee AP's waarvan er eentje niet (goed) meer functioneert
* Heb je internet een wifi repeatersysteem in huis, het kan zijn dat een repeater niet goed verbind met de AP waar hij zijn internet vandaan haalt.
* Wat heb je zelf al geprobeerd, en wat is de uikomst hiervan.

Je zou eens kunnen proberen (als je dat nog niet hebt ingesteld) bij het betreffende Wifinetwerk bij je wifi instellingen aan te even dat je mac adres niet wisselt, maar dat je standaard het mac adres van je telefoon gebruikt. MAC-Adrestype aanpassen van Willekeurige MAC naar Telefoon-MAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
boswandeling schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:47:
* Heb je dit bij één wifi netwerk, of meerdere wifinetwerken
* Kan het zijn dat je twee AP's waarvan er eentje niet (goed) meer functioneert
* Heb je internet een wifi repeatersysteem in huis, het kan zijn dat een repeater niet goed verbind met de AP waar hij zijn internet vandaan haalt.
* Wat heb je zelf al geprobeerd, en wat is de uikomst hiervan.

Je zou eens kunnen proberen (als je dat nog niet hebt ingesteld) bij het betreffende Wifinetwerk bij je wifi instellingen aan te even dat je mac adres niet wisselt, maar dat je standaard het mac adres van je telefoon gebruikt. MAC-Adrestype aanpassen van Willekeurige MAC naar Telefoon-MAC
Misschien een domme vraag maar wat zijn AP's?

Ik heb een modem overbrugt en 1 router voor de wifi dit heb ik al heel lang zo.
Ik heb de instelling gewijzigd naar mac adres van de telefoon gebruiken en toen had ik wifi met internet. Toen weer terug gezet naar een willekeurig mac adres en toen was de verbinding met internet weer weg.

Maar toen ik hem instelde op mac adres van de telefoon gebruiken kreeg ik een melding dat je wellicht gevolgd word dan. Wat houd dat dan in? Want ik wil het liefst dat ze zo min mogelijk volgen, ook al weten ze alles van je met internetverbinding dan.

Maar het gekke is, het is niet altijd, vaak alleen savonds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je alleen last van die melding of ook echt geen verbinding tijdens die melding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
Soldaatje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:47:
Heb je alleen last van die melding of ook echt geen verbinding tijdens die melding? :)
Heb dan gewoon verbinding maar bij het instellen om het mac adres van de telefoon te gebruiken krijg ik die melding als soort waarschuwing zeg maar, zo van weet je het zeker, dit zijn de gevolgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Daniel266 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:01:
[...]

Heb dan gewoon verbinding maar bij het instellen om het mac adres van de telefoon te gebruiken krijg ik die melding als soort waarschuwing zeg maar, zo van weet je het zeker, dit zijn de gevolgen
Ik bedoelde eigenlijk de melding 'geen internetverbinding' uit je eerste post.
Dat willekeurige mac-adres is voor zover ik weet alleen van belang bij publieke wifi-netwerken maar dat weet ik niet zeker. Thuis zou dat weinig uitmaken voor de privacy. Je kan kijken of je een instelling hebt "controleer kwaliteit verbinding" bij wifi, als je dat uitzet krijg je die melding ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:13
Herstart je router eens.
Meeste routers kun je instellen om op specifieke dag/tijd automatisch te herstarten. Sinds ik dat heb ingesteld, ervaar ik nooit meer dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
Soldaatje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de melding 'geen internetverbinding' uit je eerste post.
Dat willekeurige mac-adres is voor zover ik weet alleen van belang bij publieke wifi-netwerken maar dat weet ik niet zeker. Thuis zou dat weinig uitmaken voor de privacy. Je kan kijken of je een instelling hebt "controleer kwaliteit verbinding" bij wifi, als je dat uitzet krijg je die melding ook niet meer.
Ik krijg geen melding dat er geen netwerk is maar ik zie dat icoontje niet en dan bij wifi instellingen als ik daar kijk staat dat ik verbonden ben zonder internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
Gadgeteer schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:36:
Herstart je router eens.
Meeste routers kun je instellen om op specifieke dag/tijd automatisch te herstarten. Sinds ik dat heb ingesteld, ervaar ik nooit meer dat probleem.
Ik zal her vanavond eens proberen. Maar het rare is dat ik er overdag helemaal geen last van heb, alleen savonds gaat die moeilijk doen.
Ik heb automatisch herstarten inderdaad niet aanstaan, kan ik wel eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:33
Als het alleen 's avonds is dan zijn er misschien meer apparaten ingelogd op de wifi en misschien ook "illegale" bijvoorbeeld de buren.
Probeer eens een ander wachtwoord voor de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
vogelmans schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:04:
Als het alleen 's avonds is dan zijn er misschien meer apparaten ingelogd op de wifi en misschien ook "illegale" bijvoorbeeld de buren.
Probeer eens een ander wachtwoord voor de router.
Er zit niemand anders op mijn netwerk, ik kan dat zien en krijg een melding als er iemand verbinding maakt.

Wat heeft het dan te maken met als er meerdere aparaten op de wifi zitten?
Eigenlijk zitten er elke dag meerdere in verbinding met de wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Daniel266 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:03:
Ik heb af en toe eens vaker dat mijn wifi op mijn telefoon zegt: verbonden zonder internet.
Ik heb een Samsung s23
Dat soort problemen komt regelmatig voor bij (vooral?) Samsung Android blijkbaar.
Zie ook dit topic:

Uitroepteken naast wifi-symbool op Android
The_Doman schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:43:
Wel een herkenbaar probleem.
Een tijdje terug ben ik daar bij een kennis ook heel lang mee bezig geweest
De oplossing was/is alle WiFi vaste kanalen geven.
Sindsdien geen klachten meer gehoord.

Vodafone & Ziggo Community: Ik heb internet maar....(Samsung Galaxy A16)

Daarvoor ook geprobeerd:
Google: Android willekeurig mac adres uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
The_Doman schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

Dat soort problemen komt regelmatig voor bij (vooral?) Samsung Android blijkbaar.
Zie ook dit topic:

Uitroepteken naast wifi-symbool op Android

[...]
Oke wel apart want heb deze telefoon al bijna 2 jaar en nooit last van gehad alleen laatste tijd en het is ook niet elke avond of dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:05

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Daniel266 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:29:
[...]

Misschien een domme vraag maar wat zijn AP's?
Het is een afkorting voor Acces Points

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:33
Daniel266 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:08:
[...]

Oke wel apart want heb deze telefoon al bijna 2 jaar en nooit last van gehad alleen laatste tijd en het is ook niet elke avond of dag
Het gebeurt meestal 's avonds dus dan is er iets vreemds aan de hand met de wifi. Zijn er meer of andere apparaten actief met de wifi verbinding?
Als mijn telefoon een slechte of zwakke wifi verbinding heeft dan geeft die ook aan dat er geen internetverbinding is. Soms geeft ie zelfs aan dat de internetverbinding weer tot stand wordt gebracht zodra het signaal beter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:50
Daniel266 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 22:29:
[...]

Ik heb een modem overbrugt en 1 router voor de wifi dit heb ik al heel lang zo.
Ik heb de instelling gewijzigd naar mac adres van de telefoon gebruiken en toen had ik wifi met internet. Toen weer terug gezet naar een willekeurig mac adres en toen was de verbinding met internet weer weg.
Dan lijkt er op dat er vanaf een bepaald tijdstip een filter actief is wat er voor zorgt dat alleen bepaalde mac adressen toegang mogen krijgen tot internet. Het mac adres van de telefoon staat kennelijk bij de toegestane apparaten, willekeurige mac adressen kennelijk niet.
Dat zou in ieder geval verklaren waarom je wel internet hebt met het eigen mac adres van de telefoon en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel266
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:01:
[...]

Dan lijkt er op dat er vanaf een bepaald tijdstip een filter actief is wat er voor zorgt dat alleen bepaalde mac adressen toegang mogen krijgen tot internet. Het mac adres van de telefoon staat kennelijk bij de toegestane apparaten, willekeurige mac adressen kennelijk niet.
Dat zou in ieder geval verklaren waarom je wel internet hebt met het eigen mac adres van de telefoon en anders niet.
Ja maar is niet constand zo maar af en toe en ene keer vaker achter elkaar als de andere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:49
Wat zijn je kanaalinstellingen? Desnoods even screenshot posten van een wifi analyzer? Vermoed dat je channel utilization hoog ligt (meten is weten).

Waarom gebeurd dit vaak savonds?

Waarschijnlijk omdat veel omliggende kanalen ook gaan streamen, waardoor het luchtruim nogal overbezet word. Even je modem/router/ap's vastzetten op de juiste minder bezette kanaaltjes is in zo'n geval de betere oplossing.

Even als toevoeging, voor 2.4Ghz, pak alleen kanaal 1, 6 of 11 welke van de drie het minst aantal wifi netwerken laat zien.

[ Voor 13% gewijzigd door bramassendorp op 05-10-2025 22:09 ]

Pagina: 1