Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwlindeboom
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 20:19
Ik zit met zelfde probleem, 4x superwifi 2 aangeschaft en nu overgestapt naar Odido door gezeur met KPN…

Zou mooi zijn als het werkt, anders kan ik alles op marktplaats gaan gooien ben ik bang.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dwlindeboom ik heb je vraag even afgesplitst vanaf Zyxel-modem & Superwifi. Het hergebruiken (kicken) van topics heeft niet de voorkeur.

Verder ben ik zelf niet zo bekend met SuperWifi punten van KPN, wat voor hardware is dat? En hoe zitten / zaten deze gekoppeld met de KPN router?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De zelfstandige functionaliteit van de SuperWifi 2 is er bij een firmware "upgrade" uitgehaald.
Misschien werkt het nu weer?

KPN Community - Standalone SuperWifi 2: na firmware update
Vanaf deze update zou je de SuperWifi 2 weer als Standalone moeten kunnen gebruiken. Citaat uit de link:

Optimalisatie voor gebruik in stand-alone opstelling*

*De stand-alone modus van de SuperWifi 2 punten is nog niet officieel ondersteund, maar kan wel al functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwlindeboom
The_Doman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:23:
De zelfstandige functionaliteit van de SuperWifi 2 is er bij een firmware "upgrade" uitgehaald.
Misschien werkt het nu weer?

KPN Community - Standalone SuperWifi 2: na firmware update

[...]
Op kpn forum geven ze aan dat in elke firmware versie een stand-alone kan. Maar de instellingen zijn dan niet goed te beheren.
Ik ben benieuwd wat ik er straks nog mee kan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Probeer het eens uit?
Reset een SuperWifi 2 en probeer er lokaal op in te loggen en te configureren?

Ik heb hier een stapeltje van die oudere zwarte Experia WiFi's :)
Die kan ik gewoon gebruiken als zelfstandige AP's en met elkaar koppelen zonder KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIIIIIIIIIII
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-04 08:31
Ik ben klant bij Budget en ik heb zojuist twee van mijn Superwifi 2 verbonden met mijn netwerk wat redelijk simpel ging, stappenplan:
1. Alle Superwifi 2 apparaten resetten naar de fabrieksinstellingen;
2. Een van de Superwifi 2 apparaten aansluiten met de LAN kabel aan de modem van je provider;
3. Wanneer het lampje groen brandt sluit je de tweede Superwifi 2 apparaat met de LAN kabel aan de eerste Superwifi 2 apparaat en wanneer deze groen brandt kan je het overal in het huis plaatsen/gebruiken;

Wat wel belangrijk is dat de eerste apparaat ten alle tijden aangesloten moet blijven met de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:57

nelizmastr

Goed wies kapot

IIIIIIIIIIII schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:21:
Ik ben klant bij Budget en ik heb zojuist twee van mijn Superwifi 2 verbonden met mijn netwerk wat redelijk simpel ging, stappenplan:
1. Alle Superwifi 2 apparaten resetten naar de fabrieksinstellingen;
2. Een van de Superwifi 2 apparaten aansluiten met de LAN kabel aan de modem van je provider;
3. Wanneer het lampje groen brandt sluit je de tweede Superwifi 2 apparaat met de LAN kabel aan de eerste Superwifi 2 apparaat en wanneer deze groen brandt kan je het overal in het huis plaatsen/gebruiken;

Wat wel belangrijk is dat de eerste apparaat ten alle tijden aangesloten moet blijven met de modem.
Budget gebruikt KPN modems, dus wellicht is jouw casus niet helemaal representatief, of gebruik je een eigen router?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske040
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-05 23:59
@dwlindeboom Toevallig nog een oplossing gevonden of op Marktplaats gegooid? Zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwlindeboom
Pilske040 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:05:
@dwlindeboom Toevallig nog een oplossing gevonden of op Marktplaats gegooid? Zelfde probleem hier.
Na een poging of 400 gelukt, maar met oranje lampje (2,4ghz verbinding)
Nu alle punten bedraad aangesloten, maar dat was niet helemaal wat ik voor ogen had 😩
Wel overal nu goede wifi
Pagina: 1