• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:47
Mek-Quake schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:22:
[...]

De eerste keer dat iemand dat tegen me zei, zei ik: "Are you Lego police? WTF" =D

Maar zonder gekheid, de spanning bij die rail curve valt mee. Er bestaan trouwens ook 'illegale' bouwtechnieken die in de originele Legoboekjes staan. Jaren 70 en 80 natuurlijk.
Ja, en in de 11376 T-Ford die zit jaar is uitgebracht zit er ook een.
Of LEGO in de jaren 70 en 80 het concept "illegale" technieken al had gedefinieerd weet ik niet zeker maar er glipt inderdaad wel eens iets door de kwaliteitscontrole.
himlims_ schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:29:
[...]

Precies dat, voor mij zijn er geen illegale technieken; als het klikt, blijft zitten en is voor jou werkbaar. Prima toch!

Kijk maar eens op de vele LEGO tentoonstellingen van Lego fan clubs; vol met discutabele verbindingen
Ik weet dat uiteraard dat "illegale" technieken niet daadwerkelijk verboden zijn ;) vandaar dat ik het tussen aanhalingstekens zette en er een ;)-emoticon bijzette.

scintillating

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15
Tc99m schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Ja, en in de 11376 T-Ford die zit jaar is uitgebracht zit er ook een.
Of LEGO in de jaren 70 en 80 het concept "illegale" technieken al had gedefinieerd weet ik niet zeker maar er glipt inderdaad wel eens iets door de kwaliteitscontrole.

[...]

Ik weet dat uiteraard dat "illegale" technieken niet daadwerkelijk verboden zijn ;) vandaar dat ik het tussen aanhalingstekens zette en er een ;)-emoticon bijzette.
Volgens die gast zijn er wel meer Illegale technieken (wie is hij om dat te bepalen) waar de users het niet over eens zijn. Kijk maar eens naar de X-wing, kan prima wat mij betreft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_bAV8SjEzJ_3x8-b3J_OrsrC80=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aeeLCl56I5FGksYca0Ddnaxo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mz5mYiYKbJ0nsKISPe3-olaKagQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/S6TnFdshpfMOEg2zbExUsKqs.png?f=fotoalbum_tile

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Tc99m
gielie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:57:
[...]

Volgens die gast zijn er wel meer Illegale technieken (wie is hij om dat te bepalen) waar de users het niet over eens zijn. Kijk maar eens naar de X-wing, kan prima wat mij betreft.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[Afbeelding]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[Afbeelding]
Tiles tussen twee studs klemmen is toegestaan, tiles (plaatjes zonder noppen) zijn iets dunner dan plates (plaatjes met noppen), zodat er geen druk op de studs komt te staan. Hoe die tiles in de motor van de X-wing zijn geplaatst is dus geen illegale techniek.

Het klemmen van een tile tussen een "haakje" (ik ben even de officiele term van LEGO kwijt, is dat clamp? tile with clip), is dacht ik afhankelijk van welke versie je hebt, dat element bestaat in meerdere varianten meen ik.
Het is een beetje onhandig dat hij in de presentatie alleen de achterkant laat zien, maar ik vermoed dat hij hier een plate i.p.v. tile in een clip heeft gezet.

Nogmaals de disclaimer dat alles mag als je het zelf bouwt. ;) Het gaat er om of het toegestaan is in officiële builds volgens de eigen regel van LEGO dat je geen permanente druk op onderdelen mag zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Tc99m op 06-08-2026 10:51 ]

scintillating

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de nieuwe Jaguar/Land Rover Speedchampions set in elkaar gezet. Toch nog een uur of 4 mee bezig geweest. De LaRo is echt een beest, niet normaal zo groot. Net als de G-wagon in the Mercedes dubbel pack.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGCIdPaEf7hZVkDSIFTJqpecRPg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QldicibddMyJw6p2VcP9KpM9.jpg?f=user_large
De Jag is niet veel bijzonders, ik heb de witte sticker op de neus weggelaten. Deze was zoveel witter dan de print op de koplampen dat het lelijk werd. De gaten onder de koplampen zijn ook veel te groot en het onderdeel wat het gat aan de zijkant afsluit is wiebelig en niet gelijk met de zijkant. Jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThzvF9oJnjv6bM2_D45WZVMLKlQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6Ogxk4HG0XzhlFu7DrfnVT6p.jpg?f=user_large
Ook de LaRo was qua bouwen niet echt verrassend. Maar ik vind hem er heel erg druk uitzien. Ik denk dat ik een MOC ga verzinnen om er een civiele versie van te maken. Ik vind het ook jammer dat de oranje streep van het dak niet doorloopt in de motorkap.

Wat ik niet begrijp is:
- De ene handleiding heeft een nietje (107 bladzijden), de andere is gelijmd (150 bladzijden).
- De ene minifig heeft een vleeskleurig hoofd, de andere geel. Ze hebben wel beide gele handen ???
- Ik had een LBG 6L bar over, dat is normaal geen spare volgens mij. In de inventaris staan ook maar 2 van deze bars, ik had er 3, dus ik heb er ook geen over het hoofd gezien bij het bouwen geloof ik.
- Kleurenkots is minimaal, maar ik snap nog steeds niet waarom er een medium blue, pink en dark pink 2x2 plate in zitten. Dat had best gewoon allen dezelfde kleur kunnen zijn. Zeker vanwege inventaris optimalisatie.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 06-08-2026 10:46 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Mek-Quake
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 26-08 13:44
zonoskar schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:45:
Ik heb de nieuwe Jaguar/Land Rover Speedchampions set in elkaar gezet. Toch nog een uur of 4 mee bezig geweest. De LaRo is echt een beest, niet normaal zo groot. Net als de G-wagon in the Mercedes dubbel pack.

[Afbeelding]
De Jag is niet veel bijzonders, ik heb de witte sticker op de neus weggelaten. Deze was zoveel witter dan de print op de koplampen dat het lelijk werd. De gaten onder de koplampen zijn ook veel te groot en het onderdeel wat het gat aan de zijkant afsluit is wiebelig en niet gelijk met de zijkant. Jammer.

[Afbeelding]
Ook de LaRo was qua bouwen niet echt verrassend. Maar ik vind hem er heel erg druk uitzien. Ik denk dat ik een MOC ga verzinnen om er een civiele versie van te maken. Ik vind het ook jammer dat de oranje streep van het dak niet doorloopt in de motorkap.

Wat ik niet begrijp is:
- De ene handleiding heeft een nietje (107 bladzijden), de andere is gelijmd (150 bladzijden).
- De ene minifig heeft een vleeskleurig hoofd, de andere geel. Ze hebben wel beide gele handen ???
- Ik had een LBG 6L bar over, dat is normaal geen spare volgens mij. In de inventaris staan ook maar 2 van deze bars, ik had er 3, dus ik heb er ook geen over het hoofd gezien bij het bouwen geloof ik.
- Kleurenkots is minimaal, maar ik snap nog steeds niet waarom er een medium blue, pink en dark pink 2x2 plate in zitten. Dat had best gewoon allen dezelfde kleur kunnen zijn. Zeker vanwege inventaris optimalisatie.
Ik wil nog 'ns een Philipino Jeepney gaan bouwen. Zijn ook leuke voorbeelden van.

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 15:26
gielie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:46:
[...]

Ziet er erg gaaf uit alleen jammer dat hij niet bij de Diagon alley/Gringots past, ik dacht dat de geruchten daar wel naar waren.

Ik had enige tijd geleden een MOC van de Ministry gemaakt die wel bij Diagon Alley past, niet geheel volgens het verhaal maar het staat wel leuk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoop dat ze nog meer nog meer gebouwtjes toevoegen aan Diagon Alley tbh..

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-08 21:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik niet begrijp is:
Als je 2 verschillende kleuren minifig hoofd hebt gekregen, is dat een foutje geweest.
Als ik beide foto's bekijk, zijn ze beide geel..

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:40
Tudor Corner. Blz 172. De klok. De klepel valt er steeds uit. Wat doe ik verkeerd? Zie het ff niet 🙈Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sSlhVFam0Fma4SM5HuQ1YahSYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYHclQr3mBSpzjTFt7klbAK6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueS1nkp6pPMRIpDxiMF9PFhqOCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eutKkpSO0nEzhCMyOQf2R513.jpg?f=fotoalbum_large

Edit : zie het al. 🤣🙈

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:44
Devke schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:22:
Tudor Corner. Blz 172. De klok. De klepel valt er steeds uit. Wat doe ik verkeerd? Zie het ff niet 🙈[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het dakje moet op de voorkant in plaats van op de bovenkant van de snot-brick, en het steeltje moet in de achterkant. De wijzerplaat moet op de bovenkant. En dan zet je hem met de onderkant vast op de muur :)

Een leuke set, veel plezier met bouwen!

[ Voor 8% gewijzigd door Jakkus op 06-08-2026 18:25 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Devke
Jakkus schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:24:
[...]

Het dakje moet op de voorkant in plaats van op de bovenkant van de snot-brick, en het steeltje moet in de achterkant. De wijzerplaat moet op de bovenkant. En dan zet je hem met de onderkant vast op de muur :)

Een leuke set, veel plezier met bouwen!
Dankje. Met dat ik hem plaats hier valt het kwartje. Klokje zat idd al verkeerd. Iets teveel autopilot haha. Dank. Komt goed. Leuk project.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:12

Inventaris optimalisatie is leuk, maar onderdelen opmaken waarvan er teveel gemaakt zijn die in de opslag staan van het Lego magazijn is nog leuker ;) Ontwerpers krijgen ook een bonus geloof ik als ze onderdeel X, Y en/of Z in een set doen dat "op moet".

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 13:06
Ik ben gisteren teruggekomen van vakantie in het heerlijke Denemarken. Uiteraard ook Legoland bezocht, maar men... het viel mij eerlijk gezegd erg tegen. Attracties waren mwah, het was onmetelijk druk (30 minuten wachten voor een kop koffie), maar de grootste tegenvaller was het ontbreken van Lego. Mini land vond ik fantastisch, maar voor de rest vond ik het zwaar tegenvallen qua Lego.
Tijdens de 1,5 uur wachten voor de flying Eagle kom je bijna niks tegen aan Lego. Bouw daar een mooie Lego achtbaan ofzo. Wachten is niet erg, maar geef ons iets leuks om naar te kijken. Nu was mijn entertainment een kerel die op zijn kauwgom zat te kauwen (al smakkend) alsof zijn leven er vanaf hing.
Wat vinden jullie? Voor een park wat 120 miljoen omzet moeten er toch wat meer blokjes gekocht kunnen worden. Ze krijgen vast nog korting ook ;)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tijll schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:56:
[...]

Als je 2 verschillende kleuren minifig hoofd hebt gekregen, is dat een foutje geweest.
Als ik beide foto's bekijk, zijn ze beide geel..
Ik moet een brain fade gehad hebben, want bij het nakijken van de set hebben de minifigs inderdaad allebei een geel hoofd. Zal wel aan slecht licht liggen bij het bouwen. Overigens heb ik alle stellages eens van de Laro afgehaald, ziet er ineens een stuk beter uit IMHO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE4bM-J8P2xGHwiuINFH_Fk_Y94=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/saxHw7i9xMxB0a6gUmoHYqdV.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 21:14
pietertie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:34:
Ik ben gisteren teruggekomen van vakantie in het heerlijke Denemarken. Uiteraard ook Legoland bezocht, maar men... het viel mij eerlijk gezegd erg tegen. Attracties waren mwah, het was onmetelijk druk (30 minuten wachten voor een kop koffie), maar de grootste tegenvaller was het ontbreken van Lego. Mini land vond ik fantastisch, maar voor de rest vond ik het zwaar tegenvallen qua Lego.
Tijdens de 1,5 uur wachten voor de flying Eagle kom je bijna niks tegen aan Lego. Bouw daar een mooie Lego achtbaan ofzo. Wachten is niet erg, maar geef ons iets leuks om naar te kijken. Nu was mijn entertainment een kerel die op zijn kauwgom zat te kauwen (al smakkend) alsof zijn leven er vanaf hing.
Wat vinden jullie? Voor een park wat 120 miljoen omzet moeten er toch wat meer blokjes gekocht kunnen worden. Ze krijgen vast nog korting ook ;)
hopelijk wel House of Lego in het centrum van Billund bezocht?

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Mek-Quake
Ladderwagen uit set 374 (1978) en ladderwagen 60107 (2016).

lego ladderwagens

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:12
zonoskar schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:07:
[...]

Overigens heb ik alle stellages eens van de Laro afgehaald, ziet er ineens een stuk beter uit IMHO.

[Afbeelding]
Imo, wel de rolkooi constructie laten zitten, de ramen aan de zijkant en de bak achter lijken nu wat te missen (je kijkt op je foto boven de zijramen zo naar binnen).

Zonder snorkel en zooi op het dak is wel mooi denk ik (al zou ik de lampen boven de voorruit op de rolkooi misschien laten zitten).

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 06-08-2026 21:58 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@AppieNL Ja, dit was even snel om te kijken. Ik wil ook liever de pickup bed weg hebben en gewoon een dakje daar. Maar goed, misschien moet ik deze ook gewoon bij de andere 'Meh' SC sets zetten en verder geen tijd in steken.

Het ont-gelen van de gunship werkt vrij goed, al is het de laatste tijd niet super zonnig geweest en ik heb in de tuin eigenlijk geen plekje waar de zon de hele dag schijnt (teveel bomen en struiken in de tuin). Dus 's morgens staat de peroxide bak op de vuilcontainer, 's middags op het terrasje achter in de tuin en 's avonds voor de voordeur. Maar het werpt zijn vruchten af, hopelijk blijft het wel wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0cQItOwgcFAtxEesgOrXT6hSpw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oLzLm2mQzu0xpw5sBSaWF3XS.jpg?f=user_large
Dit was de eerste batch die klaar was, de minst vergeelde blokjes. Ze zijn erg goed geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7PUU3r2hTBg5kqcdZDxSM0hvpA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0pAiPgXnCyOXlKIu9Ay2hFvq.jpg?f=user_large
Dit was de 2de batch. Hier en daar nog wat gele plekjes. Sommige steentjes zijn niet te redden denk ik, dus die heb ik nieuw besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRz59LQ0BDj88Bm0hMpF3ikhfgE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rmYsxIBlG1dlRhdzCkNDGscD.jpg?f=user_large
Bijvoorbeeld deze, je ziet dat er een deel nog heel lichtjes geel is aan de linker kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKZSfZ4wlcYnRiliX9k3BElXy3s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ivVk1tHuCaYWWV6BYwkdeBBw.jpg?f=user_large
Of deze, het lijkt schaduw, maar ik denk dat ie net telkens precies zo in de zon heeft gelegen, waardoor de peroxide slechts een deel heeft kunnen behandelen. Ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ui_pJPOy4IHRrYc5hXNtC6RbmVo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i4yolL3pd66mIi8eoTb5cUSr.jpg?f=user_large
En zo ziet het er dan uit na de eerste bouwstappen.

• Mek-Quake
Paktank in aanbouw met takelwagen van set 642 (1978) en pomp van set 601 (1978).

paktank

• Mek-Quake
MOC uitkijktoren en Shell tank:

uitkijktoren en shell paktank

• Mek-Quake
Zit ook nog een wenteltrap in. Daar ben ik wel een tijdje mee bezig geweest. =P

Groene verlichting om er een spookslot van te maken,

uitkijktoren en shell paktank

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 21:09

key

Wederom een gerucht dat KITT eindelijk uitkomt.
https://www.bricktastic.n...-kitt-komt-als-grote-set/

Na de Dimensions mini uitvoering, welke vroljk in mijn vitrine staat, nu ook een grote versie?
Die gaat er sowieso komen.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:38:
[...]

Tiles tussen twee studs klemmen is toegestaan, tiles (plaatjes zonder noppen) zijn iets dunner dan plates (plaatjes met noppen), zodat er geen druk op de studs komt te staan. Hoe die tiles in de motor van de X-wing zijn geplaatst is dus geen illegale techniek.

Het klemmen van een tile tussen een "haakje" (ik ben even de officiele term van LEGO kwijt, is dat clamp? tile with clip), is dacht ik afhankelijk van welke versie je hebt, dat element bestaat in meerdere varianten meen ik.
Het is een beetje onhandig dat hij in de presentatie alleen de achterkant laat zien, maar ik vermoed dat hij hier een plate i.p.v. tile in een clip heeft gezet.

Nogmaals de disclaimer dat alles mag als je het zelf bouwt. ;) Het gaat er om of het toegestaan is in officiële builds volgens de eigen regel van LEGO dat je geen permanente druk op onderdelen mag zetten.
Kan wel legaal zijn, maar je tile is wel beschadigd met een permanente afdruk van de stud. Helemaal als hij er lang tussen zit.

• Mek-Quake
Haast vergeten dat ik op bricks.stackexchange zit lol. Ik had iets nagebouwd van een oude legofolder.

lego folder treinbrug

lego treinbrug 1969

• Mek-Quake
lego treinbrug 1969

• Mek-Quake
lego treinbrug 1969

• Mek-Quake
Afbeeldingslocatie: https://i.sstatic.net/4WFRX.jpg

• Mek-Quake
TheDeeGee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:15:
[...]

Kan wel legaal zijn, maar je tile is wel beschadigd met een permanente afdruk van de stud. Helemaal als hij er lang tussen zit.
Ik heb Lego waar mijn kindertandjes in staan afgedrukt. xD

• TheDeeGee
  • Niet online
Test bouw van de Simtek S941 is ook afgerond. Moest wat kleine aanpassing maken aan de instructies maar die zijn nu zo goed als klaar.

Alleen nog even kijken om een PDF te maken voor stickers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OoQJJ8zTSSZNoa3q7EcdUK2Boo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fir8exDkdSHmjNqL9T1rgF8v.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IB6ITQnBDYpi5m7vpSclFlfSEGI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/St37zUT0w3JVpzDVGrw3NuNj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SYoJVoDpv5kaVHnNLlxVbnkegA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbZwJAdswv9nUOtBLfYv5W5c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDTWJeuwtEiMOD73LmcbO2K-1SQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BgBHeCHZqYhzEqhvclOQsvF.jpg?f=fotoalbum_tile
Uiteindelijk moet hij er zo uit komen te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8PP8uhs6VlwyOLhQ8IFsWZG6Ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zaeHwIkWyeFrNX0IeBwuG1Ye.png?f=fotoalbum_large

Ook heb ik versie 2 van mijn F2004 Enhanced afgerond en staat inmiddels in de vitrine. De MOC is ook aangemeld bij Rebrickable en zal de komende dagen wel goedgekeurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnECFTT49OdRtdaArIpdsPs7QfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzIQeduRL04OBIdnsDI1xVYL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oWc5OlbuOK3d1DwoRpFJMPXFws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QA4x8d1emtawm2GNOrjiEgMD.jpg?f=fotoalbum_large

• darth.75
  • Laatst online: 26-08 10:23
TheDeeGee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:43:
Test bouw van de Simtek S941 is ook afgerond. Moest wat kleine aanpassing maken aan de instructies maar die zijn nu zo goed als klaar.

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Uiteindelijk moet hij er zo uit komen te zien :)

[Afbeelding]
Benieuwd wat de kleurenkotsfanatici hiervan vinden 😉

Zonder gekkigheid: knap gedaan.

• TheDeeGee
  • Niet online
darth.75 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:42:
[...]

Zonder gekkigheid: knap gedaan.
Voor mij is het i.i.g. een groot probleem, aangezien ik al mijn auto's van kleurenkots ontdoe :P

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Dit is gewoon cool, net zoals die Falcon in multi color. Ik heb niets tegen kleurenkots, ik moet er alleen niets van zien, ook niet door een klein kiertje.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkcgqyKChnVkXJrvRxdWANOss1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hovwYe2gtrDWzvtNV5d0JHod.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vandaag deze set(je) ontworpen :P Gevalletje 'kijken hoe klein het kan'. 6 studs lang en 2 breed, gebaseerd op de Suzuki Carry, wat een Kei Truck is. Voor wie niet weet wat dat is:
A kei truck, kei-class truck, or Japanese mini truck, known in Japan as a keitora (軽トラ 'light truck'), is a style of pickup truck built to satisfy the Japanese keijidōsha (軽自動車 'light vehicle') statutory class of light vehicles. Limited to certain size restrictions—currently no more than 3.4 m (11.2 ft) long and 1.48 m (4.9 ft) wide—they are produced by a wide range of Japanese automakers and are available in rear-wheel or four-wheel drive.
Bron: Wikipedia

Het liefst had ik nog lampjes toegevoegd, maar dat kreeg ik niet echt voor elkaar zonder hem te groot te maken. En omdat iemand op Reddit het vroeg, hier zijn de instructies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/111DfpVmpD1naX4Ejg_v_cUwEmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux4GCFgWXa93Yb31HqtJ6plf.jpg?f=fotoalbum_large
[...]

Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/v1.Y2lkPTZjMDliOTUyaWpsZTZheGo0N29oNHpnNW14ajNycDZqYnE0aWh3bXQwZWMxaWZ0OCZlcD12MV9naWZzX3NlYXJjaCZjdD1n/143mJNJBPGuQxy/200.gif

@TheDeeGee Hoe doe je dat op zo'n 'kleurenkots' manier? Is dat gewoon alle parts bij elkaar rapen die je hebt ondanks kleur en bouwen? Ik heb niet eens echt een voorraad losse steentjes voor mocs, aangezien ik voornamelijk setjes koop en die ook als set afbreek. Als ik steentjes bestel voor een moc dan is het voor die moc, dus dat wordt dan ook een set in principe.

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-08 21:20
Zijn er mensen die naar Legoland Gunzburg zijn geweest, in het speciaal het WinterWonterland Seizoen?
Wat zijn jullie ervaringen? Quanto costa? Wanneer gaan deze tickets live? Alvast bedankt _/-\o_ :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAoiaAiwXawBy2yJ3Dl9KvSWn0U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GK4hc8JO8BrXUejGG8nTTGVw.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Tijll op 08-08-2026 05:49 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• TheDeeGee
  • Niet online
@SomerenV

Yep, is wat ik had liggen. Veel van die kleuren zijn uit GWP sets zoals die paas kuikens enzo.

Een aantal steentjes moest ik bij kopen, maar dat heb ik meteen in de juiste kleur gedaan.

• K00kaburra
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Vakantie in Denemarken, vandaag op bezoek bij Lego House in Billund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tsahb6LXNbb6cyT4qZgUWNh3jAE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VUKE9UPsxPSKpHRDn74Y2E1S.jpg?f=user_large

Echt een super leuke ervaring zeg, twee recalcitrante puber gasten van beide bijna 13 mee maar ze vermaken zich opperbest.

Absolute aanrader.

They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:57
SomerenV schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:04:
[Afbeelding]

Ik heb vandaag deze set(je) ontworpen :P Gevalletje 'kijken hoe klein het kan'. 6 studs lang en 2 breed, gebaseerd op de Suzuki Carry, wat een Kei Truck is. Voor wie niet weet wat dat is:

[...]

Bron: Wikipedia

Het liefst had ik nog lampjes toegevoegd, maar dat kreeg ik niet echt voor elkaar zonder hem te groot te maken. En omdat iemand op Reddit het vroeg, hier zijn de instructies:

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

@TheDeeGee Hoe doe je dat op zo'n 'kleurenkots' manier? Is dat gewoon alle parts bij elkaar rapen die je hebt ondanks kleur en bouwen? Ik heb niet eens echt een voorraad losse steentjes voor mocs, aangezien ik voornamelijk setjes koop en die ook als set afbreek. Als ik steentjes bestel voor een moc dan is het voor die moc, dus dat wordt dan ook een set in principe.
Tof!

Zowel de render als de bouw 😄

Gebruik je een tool speciaal voor dit doeleinde, of ben je goed in blender oid?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• pietertie
  • Laatst online: 26-08 13:06
Jirnsum schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:56:
[...]

hopelijk wel House of Lego in het centrum van Billund bezocht?
Schaam, maar nee. Nu willen we wel vaker naar Denemarken op vakantie, want dat is erg goed bevallen. Pakken we House of Lego volgende keer mee :)

• K00kaburra
  • Niet online
pietertie schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:54:
[...]

Schaam, maar nee. Nu willen we wel vaker naar Denemarken op vakantie, want dat is erg goed bevallen. Pakken we House of Lego volgende keer mee :)
Zou ik zeker doen, heb mijn ogen uitgekeken. Zal niet spoileren maar was echt een hele leuke ervaring. Nostalgie en geschiedenis alom, maar ook hele leuke interactieve activiteiten, voor zowel jong als oud.

Las je oorspronkelijke post over het Lego gemis in Legoland; hier krijg je echt een Lego overdosis. Overal is Lego. Zelfs op de rustbankjes om even bij te komen liggen aan de uiteinden stukken Lego in bakken :D

En natuurlijk ook een souvenir meegenomen ;)

Voor de jongens allebei een Porsche die natuurlijk meteen gebouwd moest worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KopQ915wIWotW2uqK2NzGWCSzBw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8Iex1OYExzQIPZUttkyjnEAp.jpg?f=user_large

En voor mezelf deze set met hoog nostalgie gehalte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnSpVd7E0n-kJnYXgkw2RrqVZ0Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CqY7uByiWbWQPvFs5TL1We9Z.jpg?f=user_large

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

K00kaburra schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:41:
Vakantie in Denemarken, vandaag op bezoek bij Lego House in Billund.

[Afbeelding]

Echt een super leuke ervaring zeg, twee recalcitrante puber gasten van beide bijna 13 mee maar ze vermaken zich opperbest.

Absolute aanrader.
Ik vond geweldige ervaring, vooral het “museum” in de kelder, waar ook die oude manuele brick-machine staat. Erg leuk om doorheen te lopen. En de geschiedenis te zien van bedrijf, en hoe sets geëvolueerd zijn.

Wat opmerkelijk vond, die steden op de (2e? Verdieping), zijn indrukwekkend maar komen pas echt tot leven vanwege de verlichting en lampjes door de stad heen. Lego doet dat niet voor niets…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85lCNKYVFEXPIf4zNSE0UTKzKs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYhkXqKSZnhgXwwORBjmIJBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2x-KvcLKG8yRvNOXMLTdnS9dC1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEcniznL8jahCZZLSEWbipfK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBZIyEAdB6Z7yfc4Xb0nqwu0Txo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JMUdP4x9abatChNTmTIzmCf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcrksYkkKIHAtWHqj-vgHp1_CWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/535ZOHpY6gtwrFA1NQuCD5hY.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals vaker gezegd heb; -alle- Lego wordt beter met verlichting (gewoon low budget AliExpress led)

Waarom brengt Lego niet zelf een solide systeem uit voor verlichting.

Anders dan die overpriced pilot van paar jaar terug

[ Voor 38% gewijzigd door himlims_ op 08-08-2026 17:59 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• K00kaburra
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:57:
[...]

Ik vond geweldige ervaring, vooral het “museum” in de kelder, waar ook die oude manuele brick-machine staat. Erg leuk om doorheen te lopen. En de geschiedenis te zien van bedrijf, en hoe sets geëvolueerd zijn.

Wat opmerkelijk vond, die steden op de (2e? Verdieping), zijn indrukwekkend maar komen pas echt tot leven vanwege de verlichting en lampjes door de stad heen. Lego doet dat niet voor niets…

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals vaker gezegd heb; -alle- Lego wordt beter met verlichting (gewoon low budget AliExpress led)

Waarom brengt Lego niet zelf een solide systeem uit voor verlichting.

Anders dan die overpriced pilot van paar jaar terug
Het museum was inderdaad echt top, heel leuk om te zien hoe het ontstaan is. Dat Lego als merk begonnen was als 'normale' speelgoed fabrikant wist ik niet eens. Sta je ook niet echt bij stil, Lego is voor mij altijd een soort vanzelfprekend geweest omdat je het al vanuit je vroege jeugd kent.

Die steden waren echt indrukwekkend en heb daar behoorlijk wat tijd gespendeerd, zo enorm veel details! Bij ieder rondje zie je weer iets nieuws. En idd, door de verlichting kwam het als geheel echt tot leven.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

K00kaburra schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:15:
[...]

Het museum was inderdaad echt top, heel leuk om te zien hoe het ontstaan is. Dat Lego als merk begonnen was als 'normale' speelgoed fabrikant wist ik niet eens. Sta je ook niet echt bij stil, Lego is voor mij altijd een soort vanzelfprekend geweest omdat je het al vanuit je vroege jeugd kent.

Die steden waren echt indrukwekkend en heb daar behoorlijk wat tijd gespendeerd, zo enorm veel details! Bij ieder rondje zie je weer iets nieuws. En idd, door de verlichting kwam het als geheel echt tot leven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxlFh6BDLDrAJKUMiBhpfWE61G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLApzOqxJTrbiejlhQ0C4lVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89PzSLFWL3jVj4kklD0CRcSa7Rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruVdJv6O076Q8iPNDsga4GL7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr6PjJCyv5Iszl-nIlcAHUlUYsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wmNE1Cl3b2Tp8IEnpib6aNt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dKqBO8ezx7W7XDldWPRKmesiqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGzRaw8Lr7BigCcY95rvwl9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qOneeNwfAVFam4tik0SwVROMxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuHB0jXFk8vxnUBmweOZwZna.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mylj_iYaYou3zl-ifOFZNydJ1SY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsZSnyjHn21CvY7cxGsNns3z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHlGyU_zq0Y2dMJ1yEuVkbOVHx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHlPCBQVBnKmHfinS4q7Z92s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WF19-UbrKKS0aKbv3WOmKQGdfzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Kauy4w87GsJcY7mcTV5ORBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMycARsoDqPzRQJSXnpxXN91gsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/648itn8UJlSbYSPCD649nsgi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsIMoP_IkgaQmdvhucTN5oVW_TU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbKQnqYTwOKJgCnLBFL6DSaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jg93VFQ8yS1yAx9KTOlHvlxIs3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNizivNJJCmhQ46GbXpopHZt.jpg?f=fotoalbum_large

Zo veel te zien en te doen daar. (Foto’s 2023)

Ik vond het “automatisch/robot systeem voor hapje eten, wel overpriced”

Beter naar de bakkerij om de hoek

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 21:14
K00kaburra schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:15:
[...]

Dit boek is als je meer over de geschiedenis wilt weten zeker een aanrader

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Devke
Tot zover de spoilers dus 😂😂. Maar eerlijk is eerlijk..... ziet er echt gaaf uit. Zelf ook nog nooit geweest.

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:27
Blijft grappig om een 'museumfoto' van een bouwwerk te zien dat ook op je eigen dressoir staat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YouQMzi7OrPFUWQy3n5DRMVx4wU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5oBAClnHofI2cHLUfjKiirg.jpg?f=fotoalbum_large

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:13
Voor een groot evenement volgende week, wilde ik nog iets speciaals met mijn kleding doen. Ik dacht eerst aan een LEGO strik, maar de webshop die deze verkocht is tot volgende week op vakantie. Dus zou mijn bestelling te laat zijn. Maar ik had hier natuurlijk ook eerder aan kunnen denken 8)7

Maar toen kwam ik deze instructie tegen: YouTube: Building the custom Lego necktie I wore on Jeopardy! (MOC)

Omdat zwart ook maar zwart is, ben ik zelf wat bezig geweest om wat meer kleur te krijgen (maar geen kleurenkots :+). En dit is dan het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJSYEe4lwRRByVKGNOy-3b2f-TU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3PIUgLjGxLqydUmE9CRQIbh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfN_LtzWrVxwMGEx4rUzhJaWFzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Esmcvlju64CQQm4RIzrtcRG.jpg?f=fotoalbum_tile
De das is heel flexibel, dus makkelijk te dragen. Om de stropdas daadwerkelijk te kunnen dragen, heb ik de band van een vlinderdas gebruikt. Deze is nu bevestigd zonder illegale technieken (geen Kragle achtige praktijken en zelfs geen naald en draad), maar puur LEGO klemkracht. Alles bij elkaar is het toch wel wat gewicht, maar dankzij de goede band is het goed te dragen.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:51
Lego Hous is echt een aanrader! Het is nu twee jaar geleden en zou graag nog een keer gaan. Volgens mij verandert er toch wel een en ander dan, zie op de foto's hierboven toch dingen die ik toen niet gezien heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuX2g4dIlFXrLTUFGC0UregfWsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlYyCiR22GSIQLdaoXfxLkwo.jpg?f=fotoalbum_large
Legoland is inderdaad een pretpark in Lego-thema, maar wij hebben ons daar goed vermaakt.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Karp schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:52:
[...]

Tof!

Zowel de render als de bouw 😄

Gebruik je een tool speciaal voor dit doeleinde, of ben je goed in blender oid?
Die render komt zo uit Bricklink Studio, maar ik haal 'm vervolgens door Lightroom met een eigen preset zodat het wat meer als een foto oogt en wat meer 'popped'. That's it eigenlijk. Ik pas m'n kennis over fotografie toe op het maken en nabewerken van de renders. Maar thanks voor het compliment!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Devke schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:29:
Tot zover de spoilers dus 😂😂. Maar eerlijk is eerlijk..... ziet er echt gaaf uit. Zelf ook nog nooit geweest.
Foto’s zijn de revue hier al vaker gepasseerd. Zoveel spoiler kan het niet meer zijn. Was gedeelte van de opstelling in 2023

Ging meer over eerdere vraagstuk; waarom LEGO maar niet met (led)blokjes oplossingen komt?

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 09-08-2026 17:07 ]

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51
Hebben jullie ze allemaal al gemaakt 8-)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/up/37/3721a79db1ef6a17818645780617c4c2.png/1000x707.png

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 20:24

QuattroNL

It is I.

Ingelogd schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:21:
Hebben jullie ze allemaal al gemaakt 8-)

[Afbeelding]
Ik kom een aardig eind. Heb er nu 5 Porsches aan besteed (waarvan 4 goedkoop gebruikt gekocht, anders wordt het wel erg prijzig ). Soms breek ik een model af om een andere set van Firas te bouwen. Die gast is wel briljant!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz4oM_wvIEg7wRzIjbvwV8p39g8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxHKtOUiw3Ng17bUEDL9EU8a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zu5hKfRXtn5PHkXa2v3XSEnJVVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRVm7nAvPT7ALroYBnAKxt8s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aq5XuBTUKLdALb9oUblRktsaHzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h29kyyHoObmEDlMVmRTGozOe.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:16
World Pride is net gisteren afgelopen, dus toch nog even snel de Canal Parade uit de Amsterdam Lego Store posten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQRlMVzEfULYa2YjihVloW5VG2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYowepQBx54MsAIZRr2anQkb.jpg?f=fotoalbum_large
Er stond ook een lange rij toepasselijke minifigs bij de 'customize your minifigs' afdeling.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:57
TheDeeGee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:43:

[Afbeelding]
Ik krijg een beetje Benetton-vibes bij deze. Erg mooi gedaan.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 22:08
himlims_ schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:47:
[...]

Ik vond het “automatisch/robot systeem voor hapje eten, wel overpriced”

Beter naar de bakkerij om de hoek
Dan heb je, naar mijn mening, echt een heel leuke ervaring gemist; ons zoontje vond het fantastisch. :D

Wat betreft Lego House: wij zijn er in 2024 geweest en vonden het onwijs tof! (y)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben verder gegaan met het peroxide gunship. Ik kan hem alleen niet afmaken, want ik wacht nog op een aantal witte onderdelen. Ik wou natuurlijk weer wat kleuren veranderen, met name de lange technick bricks in het grijs en blauw. Die komen morgen pas aan. Ondertussen heb ik zoveel mogelijk gebouwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9sPnTp6shsD35PBCNR3I75Ve4U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3fF4yhWq1z1HvbchQOivz0Wn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exEDcMH_7xqgyMmg1SOBTHfBKDA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lRUlbvpn9ytwyesphB5QjkT2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG3S7S7dG1h4XzF2kAYV7r5LyR8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wU0iPeptDDgGRzkHxEkLz5uA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/socDAjxtKN-KpiITmi9nB050miU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vjbVDANrMu1SgfCcQy8XZFG3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwVOv5hjJlwpinDYUvnE_ZPXtl0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9k90vfUujhajbuzz3JCxe01j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt2a8cVDi32_SHjwuStzzqC0sxg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zuU96Pps9keOIjbdixxxA4WF.jpg?f=user_large

Maar ik zou zweren dat de bricks alweer wat aan vergelen zijn. Dat zou wel jammer zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 10-08-2026 10:00 ]

• Mek-Quake
Oldskool

lego schepen

• Mek-Quake
lego schepen

• Mek-Quake
Af,

lego schepen

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:59:
Maar ik zou zweren dat de bricks alweer wat aan vergelen zijn. Dat zou wel jammer zijn.
Wat ik van het hele proces begrepen heb is dat vergeling ook sneller terugkeert. Reden voor mij ook om er niks mee te doen of gewoon de ergste onderdelen te vervangen. En minder witte sets wat wel een dingetje is met Winter Village.

• mawashigeri
Yes! Exact wat ik als 8-jarige deed :) Kan het nog steeds waarderen.
Onze kleinkinderen waren een weekje hier, dus flink bouwen natuurlijk: Blacktron, Galaxy Explorer, Apollo11 raket en ook de Icons lander, de Minecraft wereld die bezocht moest worden door de tuimtevaarders en dan ook nog Ninjago.
Zo totaal anders dan wat we zelf ter beschikking hadden, maar als ik ze een zak van 4000 gewone blokjes geef zijn ze ook uren zoet dus het hoeft niet per se ingewikkeld.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15
mawashigeri schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:30:
[...]

Yes! Exact wat ik als 8-jarige deed :) Kan het nog steeds waarderen.
Onze kleinkinderen waren een weekje hier, dus flink bouwen natuurlijk: Blacktron, Galaxy Explorer, Apollo11 raket en ook de Icons lander, de Minecraft wereld die bezocht moest worden door de tuimtevaarders en dan ook nog Ninjago.
Zo totaal anders dan wat we zelf ter beschikking hadden, maar ook als ik ze een zak van 4000 blokjes geef zijn ze ook uren zoet dus het hoeft niet per se ingewikkeld.
Apollo 11 maanlander of de Saturn V raket

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• mawashigeri
gielie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:46:
[...]

Allebei natuurlijk :)

Ik heb ook een LUT, maar die hebben we maar in elkaar gelaten vanwege de nog eens 3000+ onderdelen!

• Mek-Quake
De rechter naast de raket is een set. De rest zelf bedacht.

lego skyline

• Mek-Quake
Kijk, 2008. Zat in de offshore. Maandelijks vliegen op Billund vandaar. set 21000

Sears tower.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

mawashigeri schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:31:
[...]

Blijft grappig om een 'museumfoto' van een bouwwerk te zien dat ook op je eigen dressoir staat :)

[Afbeelding]
Ah, set 375. Die heb ik ook liggen in een doos hier :)

Signature van nature

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 17:37

Dido

heforshe

gielie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:46:
offtopic:
Zowel de Saturn V als de Lunar Excursion Module waren natuurlijk gewoon onderdeel van het Apollo programma, hoewel ook eerdere andere versies van de Saturn gebruikt zijn (Apollo 1 gebruikte de Saturn IB). De specifieke missie Apollo 11 in 1969 was de aanleiding voor Lego om een aantal sets uit te brengen, waaronder de Saturn V met de CSM-107 en de LM-5 aan boord.
En ja, ze hebben ook een losse LEM uitgebracht. Maar "de Apollo 11 raket" is natuurlijk gewoon de raket (Saturn V) die gebruikt is voor de Apollo 11 missie, daar is niets verwarrends of onjuist aan ;)

Wat betekent mijn avatar?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tussendoor even de Force Burner Snowspeeder set gebouwd. Best een leuke set, ook al is het bouwen van de 2 vleugels een beetje saai (de 2de dan). En ook een hoop stickers, maar dit keer is de achtergrond van de sticker vrijwel hetzelfde als de brick waar hij op komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTXXk-PizpXFd60xWCkanyRhk3E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jbVoL0peoqhFPraEJI7serHQ.jpg?f=user_large

De minifigs zeggen me niet veel, maar ze zijn ook vrij goed vind ik.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zonoskar schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:53:
Tussendoor even de Force Burner Snowspeeder set gebouwd. Best een leuke set, ook al is het bouwen van de 2 vleugels een beetje saai (de 2de dan). En ook een hoop stickers, maar dit keer is de achtergrond van de sticker vrijwel hetzelfde als de brick waar hij op komt.

[Afbeelding]

Ik vind de kleuren van die set wel heel goed. Heeft wat weg van vlammen/flames als paintjob. Misschien ook maar eens aanschaffen :P Oef, 5 tientjes, laat maar :P

Ey!! Macarena \o/

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RaZ schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:55:
[...]

Ik vind de kleuren van die set wel heel goed. Heeft wat weg van vlammen/flames als paintjob. Misschien ook maar eens aanschaffen :P Oef, 5 tientjes, laat maar :P
Ik heb er 35 euro voor betaald. Nog steeds geen goede deal, maar al beter dan 50 :) Hij is nog steeds 37 euro bij amazon op dit moment.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zonoskar schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:59:
[...]

Ik heb er 35 euro voor betaald. Nog steeds geen goede deal, maar al beter dan 50 :) Hij is nog steeds 37 euro bij amazon op dit moment.
Ik vind die IP/licentie Lego gewoon veels te overpriced. En 35 euro vind ik alsnog te veel ;)

Kijken naar de 3 batmobiles van maart dit jaar. 3 karretjes, 29,99. Een Speed Champion is 27,99 en veel meer details. Ik verwacht dus geen Speed Champion Batmobile :P Ik had wel gehoopt dat die van maart als Speed Champions uitgebracht zou worden, maar helaas.

* RaZ is Speed Champion fanboy :P

Ey!! Macarena \o/

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HOgE29QMAhtM4WMO2EWY4J3uBU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HAcdhm1YzTFM0nd2yQSJQiEP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SarFQ7W1fCnhn8il29Uf4By4Iqk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0eHTtmDFBnFhG1wJT3XhbX31.jpg?f=user_large

Deze past anders vrij goed hoor :)

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:29
zonoskar schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:53:

[Afbeelding]

Als de figuurtjes je niks zeggen dan heb je duidelijk LEGO Star Wars Rebuild the Galaxy niet gezien. Ik kan de serie wel aanraden als je zin hebt in een leuke krankjorume versie van Star Wars. :D

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, Rebuild the Galaxy moet ik nog eens kijken. Het Gunship is nu ook af, al wacht ik nog op een paar steentjes die missen zoals de 1x3 plate aan de voorkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hAHjaFOCGGouQEZRFeioILuvs0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0NDcaJ6mMXG8dwMb50dfEj1p.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MMe1hKJhJrQoApkoOnaRJ4N3vs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Er3MSTJnzApx38aBpn7WOsQ9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLNqhd4RsRGSvMi_YiZp9m1QUOQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YT1G7GmBnLohlxuV6KoLNRbT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jM_I0BhSBme-OfAPaNtNLVtAM-U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ynkt7JrxdZbXbLzbSLafjDpC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NvVFtuVCiCQ02GB0e3DseUB684=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yyuLjN3i5ItQU1d1urXMMk5h.jpg?f=user_large
De witte technic brick in de laadruimte ziet er wel 10x beter uit dan de standaard grijze variant vind ik :)

• Tc99m
!! Volgende week (maandag 17 augustus, 17.00 uur Nederlandse tijd) komt er een restvoorraad sets uit Bricklink Designer Program serie 6 beschikbaar.

Dat gaat dus om:
910054 The Art Factory – €229.99
910057 Outlaw Forest Den – €229.99
910055 Gold Mine Expedition – €299.99
910056 Off-road Adventure – €79.99
910058 Sequoia Tree Trail – €269.99

Bron: https://brickset.com/arti...stock-available-next-week

Bestellen voor Europa kan t.z.t. via deze link: https://www.bricklink.com...program/shop/8CD7C8400928

[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 12-08-2026 18:46 ]

scintillating

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:35
Tc99m schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:07:
!! Volgende week (woensdag 17 augustus, 17.00 uur Nederlandse tijd) komt er een restvoorraad sets uit Bricklink Designer Program serie 6 beschikbaar.

Dat gaat dus om:
910054 The Art Factory – €229.99
910057 Outlaw Forest Den – €229.99
910055 Gold Mine Expedition – €299.99
910056 Off-road Adventure – €79.99
910058 Sequoia Tree Trail – €269.99

Bron: https://brickset.com/arti...stock-available-next-week

Bestellen voor Europa kan t.z.t. via deze link: https://www.bricklink.com...program/shop/8CD7C8400928
Is het maandag 17 of woensdag 19 augustus?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 17:37

Dido

heforshe

stefanass schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:15:
Of woensdag, 17 augustus, 2039. :+

Wat betekent mijn avatar?

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-08 23:21
Ow, supervet! Ik heb de Sequoia Tree Trial toen gemist door een fout met mijn credit card, zo kan ik hem alsnog te pakken krijgen!

• Tc99m
stefanass schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:15:
[...]

Maandag 17 augustus :) heb het aangepast

scintillating

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 16:45
Voor het eerst een set uit elkaar gehaald en een tijd later opnieuw gebouwd. Ging om de grote Hogwarts set. Dat was ergens helemaal niet leuk om te doen, maar geen idee waarom eigenlijk.

Ons huis staat inmiddels ook wel redelijk vol met alle sets (laatst alles ingevoerd in PriceCharting, schrok me een hoedje haha), wat doen anderen na een tijdje? Afbreken en een paar maanden of jaar later bouwen? Gewoon laten staan of een andere plek geven? Of gewoon accepteren dat het een onderdeel van je identiteit is geworden? :P

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
https://www.bricktastic.n...-kitt-komt-als-grote-set/

Hebben, hebben, hebben als die er echt komt :$ :$

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:44
Orangelights23 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:28:
Voor het eerst een set uit elkaar gehaald en een tijd later opnieuw gebouwd. Ging om de grote Hogwarts set. Dat was ergens helemaal niet leuk om te doen, maar geen idee waarom eigenlijk.

Ons huis staat inmiddels ook wel redelijk vol met alle sets (laatst alles ingevoerd in PriceCharting, schrok me een hoedje haha), wat doen anderen na een tijdje? Afbreken en een paar maanden of jaar later bouwen? Gewoon laten staan of een andere plek geven? Of gewoon accepteren dat het een onderdeel van je identiteit is geworden? :P
Dan noem je ook een set! Die heeft zoveel onderdelen. Met zo'n grote set ben je al snel veel aan het zoeken naar onderdelen als je hem opnieuw gaat bouwen. Hoe heb je het aangepakt: alle stenen door elkaar, of had je ze gesorteerd, of had je hem op volgorde gedemonteerd? Dat maakt uit voor de bouwervaring.

Wat ik met mijn al gebouwde sets doe hangt er van af. Veel sets bewaar ik om ze hopelijk ooit weer op te bouwen. Andere sets laat ik opgebouwd (vooral sets die in mijn stad passen), al vind ik het bij de modulaire gebouwen juist erg leuk om ze soms weer opnieuw te bouwen. Soms maak ik een alternative build die ik vind op Rebrickable. En af en toe verkoop ik ook een set waarvan ik weet dat ik hem niet meer op ga bouwen omdat hij me nu minder aanspreekt. Grappig genoeg geldt dat laatste ook voor sets waarvan ik de bouwervaring zelf minder leuk vond. Dat nodigt dan ook minder uit om weer opnieuw te gaan bouwen.

De grote Hogwartsset zit bij mij nu in een doos, vooral omdat ik er op dit moment geen plek voor heb. Maar ik ga die vast ooit weer een keer bouwen!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 16:45
Jakkus schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 07:31:
[...]

Dan noem je ook een set! Die heeft zoveel onderdelen. Met zo'n grote set ben je al snel veel aan het zoeken naar onderdelen als je hem opnieuw gaat bouwen. Hoe heb je het aangepakt: alle stenen door elkaar, of had je ze gesorteerd, of had je hem op volgorde gedemonteerd? Dat maakt uit voor de bouwervaring.

Wat ik met mijn al gebouwde sets doe hangt er van af. Veel sets bewaar ik om ze hopelijk ooit weer op te bouwen. Andere sets laat ik opgebouwd (vooral sets die in mijn stad passen), al vind ik het bij de modulaire gebouwen juist erg leuk om ze soms weer opnieuw te bouwen. Soms maak ik een alternative build die ik vind op Rebrickable. En af en toe verkoop ik ook een set waarvan ik weet dat ik hem niet meer op ga bouwen omdat hij me nu minder aanspreekt. Grappig genoeg geldt dat laatste ook voor sets waarvan ik de bouwervaring zelf minder leuk vond. Dat nodigt dan ook minder uit om weer opnieuw te gaan bouwen.

De grote Hogwartsset zit bij mij nu in een doos, vooral omdat ik er op dit moment geen plek voor heb. Maar ik ga die vast ooit weer een keer bouwen!
Ik heb het in volgorde van eind naar begin gedemonteerd, bij het opbouwen maar een paar foutjes gevonden dus ik was daar best tevreden over, haha. Mijn vrouw en ik hebben vooral veel grotere sets in huis verspreid staan (de vier nieuwe LotR sets, paar grote HP builds, Een paar ruimteschepen van Star Ware) en daarvan hebben we de dozen ook weggegooid inmiddels. Maar die grote sets weer demonteren is ook een hels karwei…

• Tc99m
Er is weer een nieuwe Nike-set aangekondigd:

43026 Nike Air Force 1
1093 onderdelen, €99.99, verkrijgbaar vanaf 1 september.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/43026-1/43026_boxprod_v29.jpg

Ik snap persoonlijk de aantrekkingskracht niet zo, maar dit is al de 4e Nike-schoen dus ze zullen toch wel goed genoeg verkopen. Wie de schoen past... :P

Er zit wel een geinige variant op de Classic Spaceman bij:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/43026-1/43026_WEB_SEC01_NOBG.jpg

scintillating

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Orangelights23 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 07:56:
[...]

Ik heb het in volgorde van eind naar begin gedemonteerd, bij het opbouwen maar een paar foutjes gevonden dus ik was daar best tevreden over, haha. Mijn vrouw en ik hebben vooral veel grotere sets in huis verspreid staan (de vier nieuwe LotR sets, paar grote HP builds, Een paar ruimteschepen van Star Ware) en daarvan hebben we de dozen ook weggegooid inmiddels. Maar die grote sets weer demonteren is ook een hels karwei…
Precies de reden dat ik de echt grote sets eigenlijk standaard oversla. Ze zijn leuk om te bouwen en staan mooi, maar met zoveel onderdelen is afbreken niet meer het hersenloze simpele klusje wat het normaal is. Kleine setjes is afbreken, in een zakje en klaar. Bij grote sets moet je er opeens op gaan letten dat je in omgekeerde volgorde afbreekt omdat een paar duizend steentjes op één hoop hel op aarde is als je het weer op wilt bouwen.
Tc99m schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:09:

43026 Nike Air Force 1

[Afbeelding]

Ik snap persoonlijk de aantrekkingskracht niet zo, maar dit is al de 4e Nike-schoen dus ze zullen toch wel goed genoeg verkopen. Wie de schoen past... :P

[Afbeelding]
Zou me niks verbazen als er een bepaalde overeenkomst is waardoor LEGO x aantal sets moet ontwerpen ofzo. Het lijkt me wel interessant om te weten wat voor contractuele verplichtingen LEGO heeft bij de verschillende IP. Bij bijvoorbeeld Star Wars of Harry Potter zie je vrij veel herhaling, wat je niet zou doen als je vrije keuze hebt lijkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door SomerenV op 13-08-2026 09:13 ]

• Tc99m
SomerenV schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:09:
[...]

Zou me niks verbazen als er een bepaalde overeenkomst is waardoor LEGO x aantal sets moet ontwerpen ofzo. Het lijkt me wel interessant om te weten wat voor contractuele verplichtingen LEGO heeft bij de verschillende IP. Bij bijvoorbeeld Star Wars of Harry Potter zie je vrij veel herhaling, wat je niet zou doen als je vrije keuze hebt lijkt me.
Ik denk niet dat die herhaling met contractuele afspraken te maken heeft. LEGO maakt steeds nieuwe X-wings en Hogwarts-kasteeltjes om dezelfde reden dat er om de zoveel jaar een nieuw City politiebureau komt: het is herkenbaar/populair bij een groot publiek en iets "nieuws" maakt het voor een nieuwe generatie kinderen interessant om te krijgen. Je wilt niet oubollig overkomen met een 8 jaar oude set terwijl de concurrent wel iets nieuws in de schappen heeft liggen. Dezelfde sets jarenlang in productie houden is waarschijnlijk ook niet echt kostenefficiënt.

Het kan best zijn dat ze met Nike voor de eerste wave van september vorig jaar een afspraak hebben gemaakt voor een minimum aantal geproduceerde sets (met dito afdracht), maar daar zal echt een hele goede opzeggingsclausule in hebben gezeten voor het geval de verkoop tegenviel. LEGO wordt natuurlijk niet gedwongen om zo'n samenwerking aan te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Tc99m op 13-08-2026 15:38 ]

scintillating

• TheDeeGee
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:09:

43026 Nike Air Force 1

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, 2x2 Wedge Tiles in wit :)

• mawashigeri
Precies de reden dat ik de echt grote sets eigenlijk standaard oversla. Ze zijn leuk om te bouwen en staan mooi, maar met zoveel onderdelen is afbreken niet meer het hersenloze simpele klusje wat het normaal is. Kleine setjes is afbreken, in een zakje en klaar. Bij grote sets moet je er opeens op gaan letten dat je in omgekeerde volgorde afbreekt omdat een paar duizend steentjes op één hoop hel op aarde is als je het weer op wilt bouwen.
Twee weken geleden nog de Saturn V raket afgebroken (en direkt weer opgebouwd) samen met de kinderen - kwestie van strategisch sorteren, we gaan niet met de handleiding erbij kijken wat er eerst af moet!

Zelfde met mijn Jerac Razor Crest (5.5k onderdelen), het grootste probleem was eigenlijk dat het nogal robuust in elkaar zat!

Toch begrijp ik je wel hoor, als je niet het 'Lego spelen' gevoel hebt bij het uit elkaar halen dan wordt het toch vooral bezigheidstherapie met zoveel onderdelen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Deze BMW ziet er in het echt 10x beter uit dan op foto's. En de build was ook nog eens super interessant. Ondergewaardeerd IMHO.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6s_9EMcXJMc7MFKqFskPCVmdN8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gHRlqBnQIoH6zAxNX1vqkNqV.jpg?f=user_large
Alleen andere wielen met een wat hogere zijkant van de band zou mooi zijn.

Hier heb ik de Hoonicorn wielen erop. Die steken weer te ver uit. Maar dit idee dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77_xjCIkyx63mVis22rORC0bRwg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9yWC61ru9x4qBEXN69jbbIE8.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door zonoskar op 13-08-2026 14:03 ]

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:35
Afgelopen weken bezig geweest met het bouwen van mijn eerste Rebrickable:
Cafe Fleur van BrickAtive. Een volledige Modular, gebouwd om de French Cafe facade van 10362

https://rebrickable.com/m...Ative/cafe-fleur/#details

Erg leuk om te bouwen en bevat indrukwekkende bouwtechnieken om alle hoeken mogelijk te maken. Veel onderdelen en voelt vrij massief/zwaar aan. Al met al erg goed uitgedacht; aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An4184R309jSjJHgTo0C32z048M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8Uk0rb6HNUmXVQGp8J8atFO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoLHza_nR5KhtpjCSRaa02taIDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRJmsuaTXqyRFSkjQ0Ot0BFT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amycXL0iY1tvTKcRHxCQuh8is80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iu4ILWiXkdDSRxhI8fgHCWMI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTrrqRaq1dZ8FNNLAcW_CMKOKpQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WYIwPMnHINmUY9tQydSubG9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD2m9XsX-nsN4kpveIZPiYI1gJU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4SrzbwbM0p9o6HO7yUC2J8C.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuiSQ-rImFtuQdmG9fWeYo3wsmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiHVQCmfyd3Tyco7jk75Nmgd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wOK_XTp3yZlbSYOwaKDeU3-OZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEIZFCrdV0c0DmcGohoVyOUC.jpg?f=fotoalbum_tile
Nu kijken of met gebouwen die hier goed bij passen tot een Franse straat kan komen...
:)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zonoskar schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:35:
Deze BMW ziet er in het echt 10x beter uit dan op foto's. En de build was ook nog eens super interessant. Ondergewaardeerd IMHO.
[Afbeelding]
Alleen andere wielen met een wat hogere zijkant van de band zou mooi zijn.

Hier heb ik de Hoonicorn wielen erop. Die steken weer te ver uit. Maar dit idee dus.
[Afbeelding]
Het is zeker niet het mooiste karretje. Maar wel de tofste build :P

Ey!! Macarena \o/

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:04
737freak schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:30:
Cafe Fleur van BrickAtive. Een volledige Modular, gebouwd om de French Cafe facade van 10362

Erg leuk om te bouwen en bevat indrukwekkende bouwtechnieken om alle hoeken mogelijk te maken. Veel onderdelen en voelt vrij massief/zwaar aan. Al met al erg goed uitgedacht; aanrader.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nu kijken of met gebouwen die hier goed bij passen tot een Franse straat kan komen...
Tof om op je foto's te zien! Ik ben 'm ook aan het bouwen maar heb tot nu toe alleen nog het fundament.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-08 15:32
[...]

Bij grote sets moet je er opeens op gaan letten dat je in omgekeerde volgorde afbreekt omdat een paar duizend steentjes op één hoop hel op aarde is als je het weer op wilt bouwen.
Vroeger toen ik klein was deed ik niet anders. Uren lang graven in zo'n bak op zoek naar dat ene steentje

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ColeJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:41:
[...]

Vroeger toen ik klein was deed ik niet anders. Uren lang graven in zo'n bak op zoek naar dat ene steentje
Maar vroeger was het gemiddelde steentje een stuk groter en bevatten sets véél minder steentjes. Ik vond dat graven in de kist op zoek naar steentjes ook onderdeel van de fun, maar ik ervaar weinig fun als ik moet zoeken naar het zoveelste 1x1 of 1x2 steentje wanneer ik een set in elkaar zet van 3.000 steentjes ofzo :'(
Tc99m schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:06:
[...]

Ik denk niet dat die herhaling met contractuele afspraken te maken heeft. LEGO maakt steeds nieuwe X-wings en Hogwarts-kasteeltjes om dezelfde reden dat er om de zoveel jaar een nieuw City politiebureau komt: het is herkenbaar/populair bij een groot publiek en iets "nieuws" maakt het voor een nieuwe generatie kinderen interessant om te krijgen. Je wilt niet oubollig overkomen met een 8 jaar oude set terwijl de concurrent wel iets nieuws in de schappen heeft liggen. Dezelfde sets jarenlang in productie houden is waarschijnlijk ook niet echt kostenefficiënt.

Het kan best zijn dat ze met Nike voor de eerste wave van september vorig jaar een afspraak hebben gemaakt voor een minimum aantal geproduceerde sets (met dito afdracht), maar daar zal echt een hele goede opzeggingsclausule in hebben gezeten voor het geval de verkoop tegenviel. LEGO wordt natuurlijk niet gedwongen om zo'n samenwerking aan te gaan.
Ja daar heb je ook wel een punt inderdaad, al zou je zeggen dat je op een gegeven moment wel gepiekt hebt qua 'nieuwe aanwas'. En dan begint het heel erg te voelen als de zoveelste rehash omdat het moet, en omdat er een meerjarig contract loopt.

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpVzwlN4ZiFrlY9yBzdSkXPknYU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/M4MU4PCVqkSsJhV0YANid25w.jpg?f=user_large
Vandaag de Kruidvat bezocht en alle kleine bouwvoertuigen compleet.
Met de Minifig app hadden we ze snel gevonden, verschillende varianten leken wel op volgorden in de doos te zitten.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

737freak schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Zeer geslaagd alternatief moet ik zeggen. En bedankt voor het delen van foto's van zoveel hoeken en plekken in plaats van alleen de voorzijde.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Mek-Quake
MOC Seven Eleven convenience store in aanbouw:

moc seven eleven

• Mek-Quake
moc seven eleven

• Mek-Quake
moc seven eleven

• Mek-Quake
moc seven eleven

• Mek-Quake
moc seven eleven

• Mek-Quake
moc seven eleven
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .