Het Grote Lego Topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• -LS-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:33

-LS-

Happy as a pig in shit

Het gele kasteel heb ik ook nog steeds staan, inclusief de doos. Blijft een hele mooie set. Roept zoveel herinneringen op. En daarmee nog steeds spijt van dat ik eind jaren 80 mijn 12V treinen collectie verkocht heb voor 300 gulden. Begin van de "dark ages".

De 7730 en 7725 + heel veel extra rails, elektrische wissels, stoplichten, verlichting, bewaakte overweg. Nog steeds spijt van en veel te duur om nu weer terug te kopen (en geen plaats om het neer te zetten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VE0mpOEEzp-ieOCxKnLW_bd1u44=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVZWZtrGpYPsz1a0qHb4U0Ed.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffmWzI_6asEXiqeCkX09f_batbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvlq8y60vSDssINc7QhIhFYi.jpg?f=fotoalbum_tile

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27
-LS- schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:02:
Het gele kasteel heb ik ook nog steeds staan, inclusief de doos. Blijft een hele mooie set. Roept zoveel herinneringen op. En daarmee nog steeds spijt van dat ik eind jaren 80 mijn 12V treinen collectie verkocht heb voor 300 gulden. Begin van de "dark ages".

De 7730 en 7725 + heel veel extra rails, elektrische wissels, stoplichten, verlichting, bewaakte overweg. Nog steeds spijt van en veel te duur om nu weer terug te kopen (en geen plaats om het neer te zetten).
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat waren ook echt leuke treinsets!
De 7725 heb ik ook nog redelijk compleet, plus de 7822 en 184 stations, als was de laatste een ouder station en eigenlijk voor de 4.5V treinen.

Zoveel uren met die treinen doorgebracht vroeger, geweldig om een stad te bouwen met die treinen er omheen. Wil de treinen nog gaan ombouwen zodat ik de 12V niet meer nodig heb, dat systeem was prima voor een aantal jaar, maar het werkt nu niet echt lekker meer. Daarnaast braken de verbindingen van die rails ook heel snel af.

Als mijn nieuwe huis eindelijk bewoonbaar is heb ik gelukkig een hele zolder van ongeveer 30m2 waar ik me met mijn Lego kan gaan uitleven.

• -LS-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:33

-LS-

Happy as a pig in shit

stefanass schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:20:
[...]

Dat waren ook echt leuke treinsets!
De 7725 heb ik ook nog redelijk compleet, plus de 7822 en 184 stations, als was de laatste een ouder station en eigenlijk voor de 4.5V treinen.

Zoveel uren met die treinen doorgebracht vroeger, geweldig om een stad te bouwen met die treinen er omheen. Wil de treinen nog gaan ombouwen zodat ik de 12V niet meer nodig heb, dat systeem was prima voor een aantal jaar, maar het werkt nu niet echt lekker meer. Daarnaast braken de verbindingen van die rails ook heel snel af.

Als mijn nieuwe huis eindelijk bewoonbaar is heb ik gelukkig een hele zolder van ongeveer 30m2 waar ik me met mijn Lego kan gaan uitleven.
In het donker een grote, stalen knikker over de geleidingsrail rollen met stroom erop was misschien nog wel het mooiste. Gaf prachtige vonken :D

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 23:50

neanderthaler

Are friends electric?

-LS- schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:02:

[Afbeelding][Afbeelding]
Die sets hebben toch redelijk goed verkrijgbare steentjes? (op het 12v gebeuren na dan)

• neanderthaler
  • Laatst online: 26-08 23:50

neanderthaler

Are friends electric?

stefanass schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:24:
[...]

Kom toch wel in de verleiding, dit is - voor mij - echt een icoon uit m'n jeugd.
Inderdaad samen met de 928, maar ook de 853 en 7740 (deze 7740 heb ik gelukkig nog wel).
En deze dan! Inclusief 6970 puls complete doos en plastic inlay maar volgens mij zie ik ook de rode 12v treinmotor nog?

https://www.marktplaats.nl/v/kinderen-en-baby-s/speelgoed-duplo-en-lego/m2430608374-grote-set-diverse-vintage-lego

Gelukkig is hij al gereserveerd. Anders had ik er weer over na moeten denken

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit is een serieuze een verslaving geworden vrees ik...

Deze keer de Benetton B192.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlmp_EMdaqLzSxb4PGRjJVM-Z9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZwdHzrtxmU95yZ3keH7cQDS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ptgoSm9qP1zNVtAu8HXMJIBXoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KBdzobRWa2CkaGA6MVHBgYsQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGFeyw55AW4SJwEjbfgt-5YyBCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MPKKYJFXybX3hzCbW5plkGUw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hu7RjCqpvzWukMKCCl_JOmKgxoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LaopLwfUZybv1kQ0typa9fjo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiFJYTtJygc7235EJy6XFwWcUK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rbLC7NNLOYuDBjE6uC1XZEwO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nnZhCiJT8xD-rEdeMvqXzdVato=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nokchXU9VkBZvbdhTkE8PaLr.png?f=fotoalbum_large

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
TheDeeGee schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:29:
Dit is een serieuze een verslaving geworden vrees ik...

Deze keer de Benetton B192.

[Afbeelding]
Wat voor tegeltjes heb je onder de voorvleugel gebruikt?
Op Bricklink "tile, round 2 x 2 inverted" (3567 varianten) gezocht maar kwam deze niet tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door mawashigeri op 20-08-2026 20:55 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• TheDeeGee
  • Niet online
mawashigeri schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:54:
[...]

Wat voor tegeltjes heb je onder de voorvleugel gebruikt?
Op Bricklink "tile, round 2 x 2 inverted" (3567 varianten) gezocht maar kwam deze niet tegen.
In Stud.io zoek ik altijd op "boat".

Part nummer is 2654.

• mawashigeri
  • Laatst online: 21:15
TheDeeGee schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:11:
[...]

In Stud.io zoek ik altijd op "boat".

Part nummer is 2654.
Ah, ik was op zoek naar het patroontje, maar dat is een artifact van (lichtbronnen in) de software!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Deze foto's zijn van dinsdag 2026-08-18, maar ik was verstrooid en ben ze blijkbaar vergeten te posten... Mea culpa...

Anyway: Pick-a-Brick Brussel 2026-08-18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkqHJ_NytrEvy112RaZM4k39xFU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLeEYLBJqyxXo8UNDdliCEQ4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUcNDjBf-zygYSFVbVbd3f2FpxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZD1LKm7E1vKH0cpHPhL0MYl.jpg?f=fotoalbum_tile

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:51
Er is goed nieuws voor alle LEGO Insiders-leden die af en toe fysieke Insiders-beloningen bestellen doorn hun punten in te wisselen voor kortingsvouchers: LEGO heeft het proces voor het inwisselen van punten voor fysieke beloningen vereenvoudigd en daarbij het maximaal toegestane aantal beloningen per bestelling verhoogd. 

De wijzigingen in het LEGO Insiders Rewards Center omvatten twee aspecten: Ten eerste kunnen beloningen nu direct op de productpagina's aan de winkelwagen worden toegevoegd in ruil voor Insiders-punten, waardoor het niet meer nodig is om eerst een code aan te vragen die tijdens het afrekenen moet worden ingewisseld. Ten tweede is de limiet van één fysieke beloning per bestelling verhoogd naar drie. LEGO vermeldt dit nu op de productpagina's van de beloningen: Je beloningen (maximaal 3) worden met je volgende bestelling meegezonden.

Dit betekent dat je in de LEGO online shop nu maximaal drie fysieke beloningen per bestelling aan je winkelwagen kunt toevoegen. Dit is ongetwijfeld een positieve verandering, ook al zou men kunnen stellen dat deze allang had moeten plaatsvinden. Voortaan wordt hiermee het probleem iets verzacht waarbij men Insiders-beloningen verzamelt, maar geen sets uit de LEGO online shop op het verlanglijstje heeft staan ​​om te kopen. Voor zover bekend, zijn beide wijzigingen de afgelopen dagen internationaal doorgevoerd.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 07:47
MiaBella schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:26:
Er is goed nieuws voor alle LEGO Insiders-leden die af en toe fysieke Insiders-beloningen bestellen doorn hun punten in te wisselen voor kortingsvouchers: LEGO heeft het proces voor het inwisselen van punten voor fysieke beloningen vereenvoudigd en daarbij het maximaal toegestane aantal beloningen per bestelling verhoogd. 

De wijzigingen in het LEGO Insiders Rewards Center omvatten twee aspecten: Ten eerste kunnen beloningen nu direct op de productpagina's aan de winkelwagen worden toegevoegd in ruil voor Insiders-punten, waardoor het niet meer nodig is om eerst een code aan te vragen die tijdens het afrekenen moet worden ingewisseld. Ten tweede is de limiet van één fysieke beloning per bestelling verhoogd naar drie. LEGO vermeldt dit nu op de productpagina's van de beloningen: Je beloningen (maximaal 3) worden met je volgende bestelling meegezonden.

Dit betekent dat je in de LEGO online shop nu maximaal drie fysieke beloningen per bestelling aan je winkelwagen kunt toevoegen. Dit is ongetwijfeld een positieve verandering, ook al zou men kunnen stellen dat deze allang had moeten plaatsvinden. Voortaan wordt hiermee het probleem iets verzacht waarbij men Insiders-beloningen verzamelt, maar geen sets uit de LEGO online shop op het verlanglijstje heeft staan ​​om te kopen. Voor zover bekend, zijn beide wijzigingen de afgelopen dagen internationaal doorgevoerd.
Dat zou wel een flinke verbetering zijn. Ik heb het inderdaad altijd onnodig ingewikkeld gevonden.

• TheDeeGee
  • Niet online
Jammer dat de velgen niet beschikbaar zijn in deze kleur (Flat Dark Gold), ook niet van een ander merk. De 1989 auto had namelijk koper/bronze velgen.

De straalmotor inlaat aan de voorkant hoort ook metallic te zijn. Deze kan wel gemaak worden met onderdelen van een andere merk, en dat ben ik ook van plan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVSRBg92B0ZumU0ndnsjcxC-U6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E5iylEAuMDC3qLGWXKdlDgar.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0bO9O2vPlzvTTZgPZJL2X70vDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZA37wArNh89cCXiZ9LJx9GA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrPIY-APLfI6yimu9eXSGKLS8e8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h5QrZTiXaMwL4cWhWWGknJyi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXXHE1n1Wrs8d0ddOJeHZKNl9Fc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LfYBW2afngmAIdMMqhgFY5Yq.png?f=fotoalbum_large

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogSvI4pXNJIiFXPoU5aKnlD7Hx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DVFsAtfT5c1CpJu0XtUOGbUn.png?f=fotoalbum_large

Cute :D

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:41
Mijn excuses aan de originele poster hier, ik weet niet meer wie het was, maar ik vond deze foto heel leuk als idee met de happy plants:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGq4C1PXGePgTfkJzIUCQIKe74w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KLfVcHUJ40MNmmJSCIjDSCr.jpg?f=fotoalbum_large

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:02
TIL dat deze bij de Bijenkorf (5e verdieping) in Amsterdam staat, compleet met jaren ‘90 City auto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1qppPmf1dZIeA238tGm2fYCkKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJl1gCG6tcR5PWwYvGCnlpTo.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

• TheDeeGee
  • Niet online
Vandaag bezig geweest met de sponsors, ziet er gelijk een stuk beter uit :)

En hier en daar wat dingen aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qod4OatbfHE228zNukyIWb8hUsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/anu38h16hCMNZwtk4q4rS7Xx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQ0zq1tYyOnOrLQnn17zmJav5g0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o48G9zKoT9k4j7boicHgw1Xq.png?f=fotoalbum_large

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08 06:00
vraagje: Wat is tweedehands LEGO waard?

situatie: Onze kinderen hebben niet veel interesse meer in LEGO. Of beter gezegd, geen interesse meer in de bakken vol met losse stukjes... Een aantal sets hebben we terug kunnen samenstellen en via Marktplaats verkocht, maar wat overblijft is een berg losse stukken en blokjes.

In bulk verkopen lijkt mij niet de moeite, dan geef ik het wel aan een kringwinkel of lokaal goed doel ofzo. Zou sorteren per kleur en dan per zak/gewicht verkopen wat zijn?

(niet om rijk van te worden, maar om hen te leren sparen en opruimen/ontspullen)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 10:24

Willybubba

Nut up or shut up.

TheDeeGee schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 17:47:
Jammer dat de velgen niet beschikbaar zijn in deze kleur (Flat Dark Gold), ook niet van een ander merk. De 1989 auto had namelijk koper/bronze velgen.

De straalmotor inlaat aan de voorkant hoort ook metallic te zijn. Deze kan wel gemaak worden met onderdelen van een andere merk, en dat ben ik ook van plan :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die nieuwe set die er aan komt is de 1992 Batmobile, die is wel zwart all over.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

robotomizer schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 07:18:

situatie: Onze kinderen hebben niet veel interesse meer in LEGO. Of beter gezegd, geen interesse meer in de bakken vol met losse stukjes... Een aantal sets hebben we terug kunnen samenstellen en via Marktplaats verkocht, maar wat overblijft is een berg losse stukken en blokjes.

In bulk verkopen lijkt mij niet de moeite, dan geef ik het wel aan een kringwinkel of lokaal goed doel ofzo. Zou sorteren per kleur en dan per zak/gewicht verkopen wat zijn?

(niet om rijk van te worden, maar om hen te leren sparen en opruimen/ontspullen)
ongesorteerd wordt geregeld per kilo verkocht, gesorteerd (op type!) niet kleur, kan aanzienlijk hoge uitvallen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:57

SomerenV

It's something!

Niet verkopen. Volgens mij verliezen bijna alle kinderen op den duur hun interesse in LEGO (de bekende dark ages) maar er is een goede kans dat die interesse later weer terugkomt. Mocht die interesse niet terugkomen dan is verkopen altijd nog een optie. Tot die tijd gewoon bewaren in wat bakken op zolder of iets dergelijks. Ik wilde vroeger ook mijn LEGO verkopen omdat ik er niks meer aan vond, maar mijn ouders hebben dat altijd tegengehouden gelukkig. Op Reddit lees je ook geregeld van mensen dat ze balen dat de LEGO uit hun kindertijd destijds weggegeven of verkocht is.

Maar goed, je hebt al wat sets verkocht dus wellicht is dit een beetje mosterd na de maaltijd.

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• Tc99m

Er van uitgaande dat het geen enorme hoeveelheden zijn, en je niet op Bricklink kunt verkopen, heeft sorteren op dit punt niet zoveel zin. Je hebt eigenlijk al geoptimaliseerd door de complete sets er uit te halen, daar zat de meeste winst. Per kilo verkopen op MP of Vinted is je beste opties, als je niet op het gedoe zit te wachten van die platformen kun je het ook aan de kringloopwinkel of de lokale speelgoedbank doneren. In dat laatste geval weet je ook echt dat het bij kinderen terecht komt die het goed kunnen gebruiken.

Al omschrijf ik natuurlijk volledig wat @SomerenV zegt ;) ik ben heel blij dat ik mijn oude LEGO nog heb, maar aangezien je al veel hebt verkocht is het kwaad al geschied.
Als het is gedoneerd aan een goede bestemming verzacht dat wellicht de pijn als je kinderen over 15 jaar realiseren dat de LEGO wegdoen de foute keuze was. ;)

scintillating

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 14:49

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zat te denken om mn Lego Icon auto's weg te doen, nou die brengen ook geen donder meer op. Dus bewaar ze maar gewoon, teleurstellend voor mn vrouw.

Toch besloten om de X-files aan te schaffen, helaas al in backorder bij Lego, dus maar gewoon in oktober of november (black friday) kijken op een leuke aanbieding.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08 06:00
Ja snap ik. Bewaren heeft ook mijn voorkeur, maar onze opslagruimte- en opties zijn jammer genoeg beperkt...

Ik bekijk het nog even, maar als dat opzetzwembad binnen moet zal er toch wat plek gemaakt moeten worden ;)

• TheDeeGee
  • Niet online
Willybubba schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:04:
[...]

Die nieuwe set die er aan komt is de 1992 Batmobile, die is wel zwart all over.
Slechte research van LEGO voor de 1989 versie.

• Tc99m
Mad-Matt schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:30:
Toch besloten om de X-files aan te schaffen, helaas al in backorder bij Lego, dus maar gewoon in oktober of november (black friday) kijken op een leuke aanbieding.
Weet niet waar in het land je zit, maar de LEGO store in Amsterdam had er gisteren nog 10 in het rek staan (en misschien meer in het magazijn?). Den Haag heeft ze ook nog op voorraad volgens de website.

scintillating

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tc99m schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:24:
[...]

Weet niet waar in het land je zit, maar de LEGO store in Amsterdam had er gisteren nog 10 in het rek staan (en misschien meer in het magazijn?). Den Haag heeft ze ook nog op voorraad volgens de website.
Middelharnis. De meeste stores zijn vrij ver weg.

Waar zie je de voorraad van winkels?

Nevermind, via Marktplaats voor 175 euro, nieuw in doos gekocht. Scullies Lab was leuk geweest, maar zeker geen must. Dus 25 euro uitgespaard :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mad-Matt op 24-08-2026 11:30 ]

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Tc99m
Mad-Matt schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:59:
[...]
Waar zie je de voorraad van winkels?
De set opzoeken bij de LEGO webshop en dan op "winkelvoorraad controleren" klikken.

scintillating

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:54
Lego MOC Challenge
Ik wil weer eens een nieuwe MOC challenge starten voor september.
Mochten jullie ideeën hebben, laat hier even weten?

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:41

Het is lastig te zeggen hoeveel het waard is. Het ligt heel erg aan minifigures en bepaalde thema's. En bij minifigures dan ook aan de staat.

Sorteren op kleur is wel het laatste wat je moet doen trouwens. Daar heeft niemand iets aan. Dan kun je net zo goed in bulk verkopen.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:12
Nog even en heel de kast staat hier vol met plantjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPvVAAIL3xkfDA73uEBsAaQLV1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJzOAOrRSk5RqbpaLVWqrQWh.jpg?f=fotoalbum_large

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

O komt ook op de lijst hierzo, zo blijven we bezig :)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:11
DCNY schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:44:
Nog even en heel de kast staat hier vol met plantjes:

[Afbeelding]
Dat lila plantje zit met z’n fluit te spelen totdat er wat uitkomt? Of lijkt dat maar zo?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CLB schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:53:
O komt ook op de lijst hierzo, zo blijven we bezig :)
Tjah, zo gaat dat. En voor je weet heb je dikke backlog liggen. Daarna geen ruimte meer voor je backlog opslag. Ga je maar extra bouwen. Vervolgens geen ruimte voor display. Moet je verhuizen naar woning met meer oppervlak.

En daarna begint weer van voor af aan :+

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:34
Zo, mijn eerste grote set... en gelijk een ontbrekend steentje. Echt rot gezocht want ik kon het toch niet geloven, maar echt niets kunnen vinden.

Heb maar een vervangingsverzoek gedaan en tot dan wacht ik wel. Ik ga er niet vanuit dat in de overige 6 zakken nog een steentje ontbreekt.

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:54
Sir_Lion schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:16:
Zo, mijn eerste grote set... en gelijk een ontbrekend steentje. Echt rot gezocht want ik kon het toch niet geloven, maar echt niets kunnen vinden.

Heb maar een vervangingsverzoek gedaan en tot dan wacht ik wel. Ik ga er niet vanuit dat in de overige 6 zakken nog een steentje ontbreekt.
Ik dacht recent hier ook echt een stukje te missen. Een ruitje voor in een kozijntje. Had zich verstopt in een zakje nog. Plat stukje. Papieren zakjes goed voor het milieu, plastic gaf wel veel meer direct zicht op de inhoud vind in.

Om welke set gaat het btw?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Sir_Lion
Devke schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:23:
[...]

Ik dacht recent hier ook echt een stukje te missen. Een ruitje voor in een kozijntje. Had zich verstopt in een zakje nog. Plat stukje. Papieren zakjes goed voor het milieu, plastic gaf wel veel meer direct zicht op de inhoud vind in.

Om welke set gaat het btw?
21060 - Kasteel Himeji.

Echt alles al afgezocht. Ook de zakjes etc.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29
Sir_Lion schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:16:

Ik lees best vaak dat mensen wat missen, ik heb echt veel gebouwd van groot tot klein maar nog nooit “echt” een ontbrekend steentje gehad, wel “vaak” niet goed gekeken.

Vervelend voor je, gelukkig doet Lego niet zo moeilijk.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Sir_Lion
gielie schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:44:
[...]

Ik lees best vaak dat mensen wat missen, ik heb echt veel gebouwd van groot tot klein maar nog nooit “echt” een ontbrekend steentje gehad, wel “vaak” niet goed gekeken.

Ik heb die verhalen gehoord ja dat ze niet moeilijk doen, maar het is toch wel een domper om een week of langer te moeten wachten om de set af te maken.

Ach hopelijk komt komende dagen de Notre Dame binnen. Die had ik voor 146 van Amazon geplukt. Kan ik daar aan beginnen.

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:00
KW25 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:18:
[...]

Dat lila plantje zit met z’n fluit te spelen totdat er wat uitkomt? Of lijkt dat maar zo?
A dirty mind is a joy for life...

Die heeft gewoon een kopje warme thee vast

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Tarin

Just plain weird.

gielie schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:44:
[...]

Wij hadden 1 keer missende stukjes, en direct meerderen, in de Titanic. Destijds met de derde batch meebesteld; wellicht was het inpakproces nog niet helemaal optimaal ingericht. Er zat wel altijd een ander stukje teveel in; in 1 geval in plaats van een grijze 6*6 plate een witte 2*16 plate die op zich nog 2 keer in de set zit, maar niet in dat zakje.

Verder in toch best wel stapels sets nooit wat gemist.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tc99m
Nieuwe LEGO citysim aangekondigd, releasedatum nog niet bekend.

scintillating

• Kerngezond
Tc99m schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:30:
[YouTube: LEGO Skylines | Announcement Trailer]

Ja, ik zag hem langskomen! Echt vet! Ook leuk dat hij voor de Nintendo Switch 2 uitkomt. :)

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:17

Wailing_Banshee

You're Next

Kerngezond schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 02:16:
[...]
Ja, ik zag hem langskomen! Echt vet! Ook leuk dat hij voor de Nintendo Switch 2 uitkomt. :)
Heb hem gelijk gewishlist op Steam :D
Tarin schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:03:
[...]

Wij hadden 1 keer missende stukjes, en direct meerderen, in de Titanic. Destijds met de derde batch meebesteld; wellicht was het inpakproces nog niet helemaal optimaal ingericht. Er zat wel altijd een ander stukje teveel in; in 1 geval in plaats van een grijze 6*6 plate een witte 2*16 plate die op zich nog 2 keer in de set zit, maar niet in dat zakje.

Verder in toch best wel stapels sets nooit wat gemist.
Ik miste alleen best veel stukjes bij m'n boomhut. Zaten ook stukjes bij die helemaal niet bij de set hoorden (een roze/paars vleugeltje) of duidelijk verkeerd waren ingekomen (meestal heb je geen half poppetje over als je de set af hebt...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Tc99m
Kerngezond schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 02:16:
[...]

Ik vraag me af wat er aan "LEGO" functionaliteit inzit. Kun je bijv. zelf bouwen/ontwerpen? Als het alleen City Skylines is, maar dan met gebouwen in LEGO-stijl waar je verder niks mee kunt laat ik deze aan me voorbij gaan.

scintillating

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:03
Tc99m schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:30:
[YouTube: LEGO Skylines | Announcement Trailer]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPAI0RUtDhKM4Kx8EbL7G959j_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DveUMcAWwgtXtT2sw3bkrql5.jpg?f=fotoalbum_large

:)

• Archer_VC10
  • Laatst online: 22:33
Dit zou de GWP kunnen worden voor de UCS Super Star Destroyer:

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMA2DK5oaPgv-dIZhFe9Z0ZOjSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0jZbQD30qXwm4nqfiFBZP1Lq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1r0H0DL6vpJlsAFLbl_ThLJ-4kg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pfAGWrWVEKeFkCxlH6OHFAA2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Kpgr2gUm0685V4mckbnj7hmkXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iVWd8AsKRzI8zqEVM5PKkTbq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKlVw8o5Wtk2wCPSoerRmEv3l7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j6lbxkMBO5iiSsHcsywXN1uq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VANDIYpXzc6ENw-E4KICDNllBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V5LiSHUg1IGXGrrfD05rvVuW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YL1fVD6gLoftqkalyRLJ-rRqDrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xnR0gK8vMKOIrULKlkQHCUAI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtwLz2gdnlTuF8LLOKByorOkcJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QBoiucrE9krVE38v4v2POI6K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59hKMl2Ib02IY3pKUC2XEwvBmXo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9jH51urK4KCgMeJ3R2zcBTqK.png?f=fotoalbum_large

https://jaysbrickblog.com/news/lego-super-mario-sets-with-minifigures-launches-1-january-2027/

hyped! Kasteel komt er sowieso, en de kids kopen de rest wel :D

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tc99m schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Ik vraag me af wat er aan "LEGO" functionaliteit inzit. Kun je bijv. zelf bouwen/ontwerpen? Als het alleen City Skylines is, maar dan met gebouwen in LEGO-stijl waar je verder niks mee kunt laat ik deze aan me voorbij gaan.
Zou tof zijn als je je stadsontwetp vervolgens in het spel LEGO City Undercover kunt laden en allerlei verhaallijnen in je eigen stad kunt spelen. Wishful thinking ;)

Ik ken Skylines verder niet. Is dat puur stad ontwerpen of dat er vervolgens ook wat afspeelt met bewoners, protesten, rampen enzovoort.

• Archer_VC10
De Executor Super Star Destroyer UCS is nu officieel aangekondigd:
https://x.com/BlogsBrick/status/2092599581997478084

https://www.lego.com/nl-n...uper-star-destroyer-75457

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywJEOlkUZYeG0JybjF6MvKMc7u0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vyvnmr1XYYbWJTzm2QLF3Aol.png?f=fotoalbum_large

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rammes schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:02:
[...]

Wat is deze anders dan de vorige?
Zeker andere kleur grijs :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sanny1987 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:48:
[...]

Damn, deze wil ik allemaal 🤣🤣
Dan wordt het tijd voor een extra krantenwijk :P Er zitten wel leuke tussen, maar net als met die Sonic auto'tjes van dit jaar, slaat Lego echt de plank flink mis.

Deze: https://www.lego.com/nl-n...speedster-lightning-77117 kost een tientje
Prima deal, zeker als je die in de aanbieding koopt :Y
Maar dan heb je ook nog deze: https://www.lego.com/nl-n...ckles-monster-truck-77118 40 euro.
Dan denk ik, hey, dat karretje met Silver zou dan een tientje moeten zijn, en dan is Knuckles met z'n aso grote kar 30 euro moeten kosten?

Ergens vind ik dat de set met Silver & Knuckles veels te duur vergeleken met de set met Sonic. Ik denk dat Lego het zelfde gaat doen met Mario. Een goedkope set met Mario, en de rest gewoon overpriced gaat worden, want het hoort nu eenmaal bij de serie.

Dat deden ze bij die zeepkisten ook :P

Ey!! Macarena \o/

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Iemand is op het idee gekomen om met een eufyMake e1 Lego stenen te bedrukken.

Dure hobby maar hiermee kunt ge wel vette dingen maken...

YouTube: Absoluter Gamechanger: LEGO Steine selbst BEDRUCKEN!

Iemand een mening hierover?
Kan absoluut (niet)?

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:41

Ottooo

Vuurvlieg

Tc99m schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Geen idee of er ook maar een kern van waarheid in zit, maar ik zag een gerucht voorbij komen dat er ook een mogelijkheid zou zijn om zelfgemaakte ontwerpen in Stud.Io te importeren in het spel

• The Eagle

The Eagle

roeleboel schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:12:

Kan absoluut (niet)?

[YouTube: YouTuber beprint lego met eufyMake E1]
Lijkt me een kwestie van tijd voordat er sexueel getinte prints mee gemaakt worden.
Benieuwd wanneer we de eerste roze lego torso met topless dubbel D cup en jarretels gaan zien. Kan nooit heel lang duren :+
Zal Lego blij mee zijn...not.

I know, dirty mind is a joy forever :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 26-08-2026 20:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Archer_VC10
rammes schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 17:02:
[...]

Wat is deze anders dan de vorige?
2x zoveel steentjes, dus meer detail. Meer minifigs, minder studs aan de bovenkant en 10cm langer. 😉

• Kerngezond
The Eagle schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:53:
[...]

Lijkt me een kwestie van tijd voordat er sexueel getinte prints mee gemaakt worden.
Benieuwd wanneer we de eerste roze lego torso met topless dubbel D cup en jarretels gaan zien. Kan nooit heel lang duren :+

Nou, of je een seksuele lading wil geven aan topless Lego-poppetjes laat ik aan jou, maar ik heb op mijn Lego-tafel een strand. ;)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The Eagle schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:53:
[...]

Lego City - Red light district :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:59

Kan absoluut (niet)?

In plaats van stickers plakken, zelf de betreffende steentje van de juiste afbeelding voorzien.
Of in een stad extra aankleding verzorgen. Ik zie wel interessante mogelijkheden ontstaan. En aangezien we het ook prima om verlichting te verwerken in Lego-setjes, waarom niet ...

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Kan absoluut (niet)?

Ik zie op youtube ook de "global lego master builder" Alec hier ook af en toe mee showen. En die werkt gewoon voor Lego.

Zelf heb ik er ook wel naar gekeken. Voor MOCs heel interessant en stiekem ook om stickers dan te kunnen dumpen in echte sets. De prijs van die printers maakt er echter een makkelijke afweging van gelukkig :)

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:37
Archer_VC10 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:49:
[...]

2x zoveel steentjes, dus meer detail. Meer minifigs, minder studs aan de bovenkant en 10cm langer. 😉
2x zoveel steentje =/= dus meer detail.

Die relatie heeft Lego al een tijdje geleden losgelaten. Hoeveelheid stenen is vanwege de voor sommige heel belangrijke prijs/aantal stukjes ratio maakt dat Lego vaak veel kleine stenen gebruikt. Wil niet zeggen meer detail.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kan absoluut (niet)?

even buiten de discussie hoe puristisch dit dan nog is, mij boeit dat niet zo, lekker zelf doen wat je zelf leuk vind namelijk.

Maar ik vind dit echt zulke gave ontwikkelingen...waar je 10-15 jaar geleden nog met een kluwen PLA en een mislukte print zat......is de DIY-markt voor 3d printers, CNC machines, lasers en dit soort printers enorm ontwikkeld.

ik vind dat wel zo ontzettend gaaf _/-\o_

ik doe zelf (te) weinig met mijn Bambu printer, maar leuk om zo nu en dan eens wat te printen :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Tarin

Just plain weird.

Ik vind het een tof concept, vooral voor het vervangen van stickers (waarbij je technisch gezien op copyright moet letten, hoewel brickstickershop het ook goed doet) en voor de manier waarop die jongens hun stad verfraaien en een eigen draai geven.

Wat purisme betreft.. het coole van LEGO is dat je er alles mee kan maken. Ik heb vroeger posters getekend en met plakbandjes in mijn stadje opgehangen. Een AFOL heeft meestal meer bestedingsvrijheid en doet het op zijn manier.
Voor modelbouw lijkt het me ook geweldig, maar dit apparaat komt voor mij in het rijtje 'coole dingen waar ik niet genoeg mee ga doen om de investering goed te praten.'

Voor een makerspace daarentegen lijkt hij me geweldig. Voor naast de 3D-printer, freesmachine, borduurmachine, snijplotter, lasergraveer/snijder, ...

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik doe niks met games, maar allicht een aantal van jullie wel :)

nieuws: Paradox en LEGO onthullen citybuilder LEGO Skylines voor pc en consoles

• Archer_VC10
Holzschuh schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:22:
[...]

2x zoveel steentje =/= dus meer detail.

Die relatie heeft Lego al een tijdje geleden losgelaten. Hoeveelheid stenen is vanwege de voor sommige heel belangrijke prijs/aantal stukjes ratio maakt dat Lego vaak veel kleine stenen gebruikt. Wil niet zeggen meer detail.
Het was ook maar een algemene opmerking van mij. We weten nog niet genoeg van de nieuwe set om dit met zekerheid te kunnen zeggen. 1 oktober weten we meer. Meer steentjes betekent natuurlijk wel ook een meer gedetailleerd bouwproces en niet iedereen wil graag met grote elementen snel klaar zijn. Vanuit die optiek zouden sommigen het als meerwaarde kunnen zien.

• CLB
  • Niet online

CLB

Waar Tweakers al niet goed voor kan zijn... Speciaal meegenomen uit Denemarken door een Tweaker, awesome:
Lego - 40504
Wel erg zuur dat PostNL het heeft gebruikt voor een nieuw flipperkast-project tijdens het leverproces ;(

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• PurpleBlue
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:31:
Waar Tweakers al niet goed voor kan zijn... Speciaal meegenomen uit Denemarken door een Tweaker, awesome:
[Afbeelding: Lego - 40504]
Wel erg zuur dat PostNL het heeft gebruikt voor een nieuw flipperkast-project tijdens het leverproces ;(
Veel bouwplezier er mee 8)
Inderdaad zonde dat het zo is overgekomen, na het met behoorlijk wat bubbelplastic erom verpakt te hebben! :-(

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben nu bij zakje 6 van X-files, wat een fantastische set zeg. Leuke easter-eggs, leuke build. Heerlijk.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:50:
Ben nu bij zakje 6 van X-files, wat een fantastische set zeg. Leuke easter-eggs, leuke build. Heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9X6OwVRZvYKWfuho3LRXiBgJTs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eEsjc14iTl1liSGTLqV0Xgrn.jpg?f=user_large

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zit op werk, helaas. Zal vanavond eens een foto posten van het kantoortje.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
Nou, ik zie wel verschillen hoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRrawLWKR0fKjRNitDPSN5T4WBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o4x7zp85lBMFPESedZauh6Dw.png?f=fotoalbum_large

En je kunt hier ook een aardige Preview vinden:

[ Voor 1% gewijzigd door Haay op 27-08-2026 15:46 . Reden: "review" gewijzigd naar "preview" ]

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:53

Kan absoluut (niet)?

Mega gaaf, ik wil hem nu ook.

Aan het einde liet hij zo'n 3d effect zien, hier gaat wel ergens een grijs gebied komen waar het haast geen Lego meer is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkrtJj7JKrYbkNjCop-V7hivkTc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xmSPGvUYdI8Gwbk1ejqrF9y3.png?f=user_large
Denk je even door in dit concept dan is lego een soort van achterkant waarmee je de vormen maakt en de printer maakt details op modelbouw niveau.

zal vast niet zo'n vaart lopen want printkosten & tijd.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 14:24
daantjuh68 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:54:
[...]
Denk je even door in dit concept dan is lego een soort van achterkant waarmee je de vormen maakt en de printer maakt details op modelbouw niveau.

zal vast niet zo'n vaart lopen want printkosten & tijd.
Dan is LEGO zelfs niet meer nodig. Als je dan toch print, print je ook de boot, vliegtuig of een trein erbij.

• gielie
Ik ben zelf niet zo'n fan van reviews op basis van plaatjes zonder de set zelf in handen te hebben gehad. Ik zie liever een review van iemand die het zelf heeft gebouwd en eigen fotos maakt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
gielie schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:07:
Ik ben zelf niet zo'n fan van reviews op basis van plaatjes zonder de set zelf in handen te hebben gehad. Ik zie liever een review van iemand die het zelf heeft gebouwd en eigen fotos maakt.
Ja, ben ik met je eens. Heb het woord "review" gewijzigd naar "preview" ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:56:
[...]

Ik zit op werk, helaas. Zal vanavond eens een foto posten van het kantoortje.
Ben wel benieuwd. Ook naar de easter eggs. Snap er zijn 101 review sites en kanalen. Maar de “niet opgepoetste” foto’s en opinie van de gewone bouwer kan meer waarderen.

• The Eagle

The Eagle

Kerngezond schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 03:29:
[...]

Nou, of je een seksuele lading wil geven aan topless Lego-poppetjes laat ik aan jou, maar ik heb op mijn Lego-tafel een strand. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OG124VQE5zcnjktLfrYH6xTAlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXyiv1vBTM2Hfey4Z8eVsKHV.jpg?f=fotoalbum_large

Ooit eens gemaakt. Lego Leernicht V0.1 :+

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:13:
[...]

Ben wel benieuwd. Ook naar de easter eggs. Snap er zijn 101 review sites en kanalen. Maar de “niet opgepoetste” foto’s en opinie van de gewone bouwer kan meer waarderen.
Helaas nog geen foto's (te lui en te chaotisch met 2 kleine kids, het is een wonder dat hij af is), maar hij is nu wel helemaal klaar en hierbij mijn "review":

Positief:
- Leuke minifigs.
- Kantoor is leuk, leuke build, leuke easter eggs.
- Overall toffe set om te zien.

Mindere punten:
- Bomen bouwen, saai en herhalend.
- UFO is tof, maar vrij saaie en kwetsbare build.
- VEEL te duur.

Conclusie: Een leuke set voor de echte fan, voor de mindere fans of alleen Lego liefhebbers is dit niet de juiste set, erg prijzig, simpele bouw (op wat leuke dingetjes in het kantoor na), relatief kleine set om neer te zetten. Bij mij komt hij in m'n computer hoekje met wat lampjes erin. En ik ben er erg blij mee als grote X-files fan.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Eagle schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:41:
[...]

[Afbeelding]

Ooit eens gemaakt. Lego Leernicht V0.1 :+
Ergens zou mooi zijn dat je reacties kunt voorzien van tags ipv topic. Er zijn in loop der jaren stiekem wat leuke, grappige en bizarre “memes” in deze hele serie gedeeld.

Zou mooi zijn om die met 3x klikken terug te zien/vinden. Vrees dat meeste embedeed afbeeldingen of links, inmiddels dood zijn.

• The Eagle

The Eagle

himlims_ schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:39:
[...]

Ergens zou mooi zijn dat je reacties kunt voorzien van tags ipv topic. Er zijn in loop der jaren stiekem wat leuke, grappige en bizarre “memes” in deze hele serie gedeeld.

Zou mooi zijn om die met 3x klikken terug te zien/vinden. Vrees dat meeste embedeed afbeeldingen of links, inmiddels dood zijn.
Je kunt een post bookmarken, dat werkt :)
Vroeger moesten plaatjes extern gehost worden, dat hoeft niet meer. Maar dat garandeert helaas geen dode links.
Zou wel een mooie feature zijn als men externe plaatjes kon cachen...maar ik vrees dat dat heel veel opslag zou vragen :X

Maar je kunt het in MF vragen natuurlijk :)

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 08:33
Na 32 jaar weer begonnen. Dochtertje was in aantocht dus moet toch iets voorbereiden voor haar. Met dochter is alles goed maar pa is verslaafd. Het is nog allemaal wat lomp en vierkant (fietspad) maar komt verandering in. Eerst maar eens wat mocs verzamelen. Ik kwam Pybricks tegen. Beetje zitten spelen met Chatgpt en 2 treinen op 1 controller. Dat werkte en dat smaakt naar meer. Uiteindelijk toch wat meer treinen gekocht maar helaas een "kleine tafel". Resultaat. 3 wissels en 3 treinen die op een gezamelijk spoor autonoom kunnen rijden. Communiseren via bluetooth. Zelf geen code geklopt alles met chatgtp gedaan. Mooi wat je allemaal daarmee kan.
  • 3 treinen hebben elk een camera en rijden autonoom in master-slave.
  • Er zijn 4 kleuren op het spoor/6markers. Elke kleur wordt later een station/trein. Blauw (master) en slave (Rood en Lichtgroen). En 1 extra kleur is nodig voor 3x einde station (groen).
  • Treinen kunnen rechtsom rijden en achteruit inparkeren (linksom) om 1 van de 3 stations binnen te rijden totdat ze marker "groen" zien. Geen bediening nodig op wissels
  • Wanneer een trein wordt aangezet, rijd hij vooruit totdat er een kleur wordt gezien.
  • Je kunt 1 trein of meerdere op de baan zetten. Zolang er maar 1 trein blauw (master) raakt. Mastertrein luistert 40 seconde of er andere treinen zijn.
  • Alle treinen kunnen redelijk willekeurig aangezet worden op elke plek. Ze rijden vooruit, detecteren een kleur. Sturen dat rond wanneer ze niet master zijn en na bevestiging van de master rijden ze achteruit naar station en zenden "ready" naar de master wanneer eindstop wordt geraakt.
  • Wanneer een trein vertrekt van het station en de kleurmarker wordt niet op tijd geraakt, dan staat de trein waarschijnlijk stil (zwaar beladen) of rijd te langzaam. De snelheid gaat langzaam omhoog +5 per x seconde
  • Wanneer een trein op max speed rijd en er wordt geen ronde gedetecteerd binnen 20sec (trein te snel, andere belichting) gaat de snelheid omlaag en de kleur detectie wordt ruimer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwQuJUiNaSW-X11BvnRNoHU7QB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2wwRdyMy8oyGwbTKRQb3vDj.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu rijd maar "1" trein tegelijk op het centrale spoor. Nu meerdere ;) Mocht de station marker niet worden gedetecteerd rijdt de trein vrolijk door voor volgende ronde zonder kans op een botsing. Echter ik denk dat markerdetectie nu goed genoeg is om met meerdere treinen te rijden. We zullen zien.
Kraan is "helaas" nep lego. En de oude rode trein werkt wel maar staat nu niet op de baan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDwWcp4KXtzoUKvIoZq4Lq9FeSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYcx6HfsXb431W7f8COzUysE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door enermax op 29-08-2026 12:31 ]

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:50

almightyarjen

When does the hurting stop?

Mad-Matt schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

Helaas nog geen foto's (te lui en te chaotisch met 2 kleine kids, het is een wonder dat hij af is), maar hij is nu wel helemaal klaar en hierbij mijn "review":

Positief:
- Leuke minifigs.
- Kantoor is leuk, leuke build, leuke easter eggs.
- Overall toffe set om te zien.

Mindere punten:
- Bomen bouwen, saai en herhalend.
- UFO is tof, maar vrij saaie en kwetsbare build.
- VEEL te duur.

Conclusie: Een leuke set voor de echte fan, voor de mindere fans of alleen Lego liefhebbers is dit niet de juiste set, erg prijzig, simpele bouw (op wat leuke dingetjes in het kantoor na), relatief kleine set om neer te zetten. Bij mij komt hij in m'n computer hoekje met wat lampjes erin. En ik ben er erg blij mee als grote X-files fan.
Ja, die bomen waren echt een gepiel, ik hou daar ook niet echt van. Ben meer van het old school stenen stapelen. Maar ik vind de bomen wel erg fraai! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

almightyarjen schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:55:
[...]

Ja, die bomen waren echt een gepiel, ik hou daar ook niet echt van. Ben meer van het old school stenen stapelen. Maar ik vind de bomen wel erg fraai! :Y
Klopt, ze zien er zeker goed uit!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:06
Ik moest nog een hele tijd de mountain fortress bouwen. Afgelopen week flink progressie gemaakt en moet nog ongeveer 5 zakjes. Erg leuke build en is op een mooie manier gebouwd. Soms wel wat minder stevig ten opzichte van reguliere lego sets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_8OVR4295_x4ZBEX_uU83Qg7dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6WBWDuHWkPRKz2Zos8kkJiA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHap-VTXwh34hkLlt-kIpeyWx0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqGtV35LMdlQX1tlxo3eeawV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCJSga6IUrp0TfOAbfyFcCOQHQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SiDW0UmRw5DKKO1LqvU4tbcV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-H62yhlcsWE19Eer1Y6gO6wsyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IE7uBAg5TiuPaE8VYWP7olsO.jpg?f=fotoalbum_large

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:54
Tweakers Lego MOC Challenge
De challenge voor september staat online!

Tweakers Lego MOC Challenge 41 - September 2026

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zZDsALiT7jZgo4FRk9AcidnA.jpg

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• PurpleBlue
  • Niet online
Hier ondertussen nog wat moois gescoord: (al zeg ik het zelf! :P)

Ik zag op MP 2 kleine bakjes lego waarbij ik op de achtergrond van een foto een doosje zag wat mijn aandacht trok..
Het stond er al een tijdje op, en was alleen ophalen. Ik mog het ophalen voor €30,-
Dit was het doosje *O* :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3Uz2yPlHi-bxtMTPuBTa1p5DiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rF6ib94wdb88AK5M93o2ewi8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-hCPx5c2ERyMCQqxU6-SHGmQII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EI2QQv29veR0IZ8RXN6AdW1b.jpg?f=fotoalbum_large
Doosje is niet sealed, maar wel in MINT conditie!
Mooie uitbreiding op mijn 9V collectie 8)

Lego zelf was niet veel, maar zaten nog wel 8 wegen platen en wat nette figs erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RVXpn9doivXGg_ZwTA0eV0QQNU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUnwNPhQlMJMJsWB26wIQr7Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jq5i5d_Hw3ow7RTtaMtqPEGbjq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOXpklgBplSi748fJ6qXXZ4S.jpg?f=fotoalbum_tile
Was een goede deal dus d:)b

Daarnaast ook deze nog sealed gescoord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJtsuOPKVcWZNUaRiC6RNbpWva4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAz9DWEtyI7O31Hu7c9Q54SC.jpg?f=fotoalbum_large
Had ik al een tijdje op mijn lijstje staan :)

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Pazo schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:36:
Tweakers Lego MOC Challenge
De challenge voor september staat online!

Tweakers Lego MOC Challenge 41 - September 2026

[Afbeelding]
Succes! Klinkt uitdagend!

...maar goed, het is dan ook een challenge :+

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 31-08-2026 16:03 ]

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PurpleBlue schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:56:
Hier ondertussen nog wat moois gescoord: (al zeg ik het zelf! :P)

Ik zag op MP 2 kleine bakjes lego waarbij ik op de achtergrond van een foto een doosje zag wat mijn aandacht trok..
Het stond er al een tijdje op, en was alleen ophalen. Ik mog het ophalen voor €30,-
Dit was het doosje *O* :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doosje is niet sealed, maar wel in MINT conditie!
Mooie uitbreiding op mijn 9V collectie 8)
Die had ik vroeger! Zit nu nog in onderdelen in de Lego bak van mijn zoontje, grotendeels.

• E-clips
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:33
De enterprise D hebben ze blijkbaar wat teveel gemaakt want is nu in de aanbieding voor 296 euro:

https://amzn.eu/d/0gjscI9O

Ik twijfelde al een tijdje maar heb nu toch snel besteld 🤓

12 Augustus 2026 weer proberen

• PimEffting
  • Laatst online: 19:50
E-clips schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:33:
De enterprise D hebben ze blijkbaar wat teveel gemaakt want is nu in de aanbieding voor 296 euro:

https://amzn.eu/d/0gjscI9O

Ik twijfelde al een tijdje maar heb nu toch snel besteld 🤓
Bij Proshop nog iets goedkoper: https://www.proshop.nl/LEGO/LEGO-Icons-10356-Star-Trek-USS-Enterprise-NCC-1701-D/3404058

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dat is denemarken(!) verzenden (en retouren) duurt lang. Dat goedkoper is, komt ergens vandaan

Verder prima webshop en conact. Maar omdat transport over lange afstand gaat, met aantal parcel partijen .. heb je kans dat doosje beschadigd aankomt (mij boeit het niet, en koop regelmatig daar. Wetende dat levering een week of wat kan duren)

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 31-08-2026 19:40 ]

• gielie
Hier komen verzendkosten bij, dan zijn ze even duur/goedkoop

• Archer_VC10
LEGO icons bookshop book nook book store:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsoP9IBTZUIkP7qOyXhTYG8bZHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W9fQHO0MLKdER3WDgB6oP1P.jpg?f=fotoalbum_large
Komt 1 oktober uit blijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Archer_VC10 op 31-08-2026 22:33 ]

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:32:
~[Afbeelding]
Ja ja, 1690 steentjes voor 130 Euro is natuurlijk een super price per piece ratio, als ik de standaard reacties mag geloven! Maar ja, Opa hier herinnert zich nog Modulars die met 130 Euro toch vele malen groter waren dan dit :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Archer_VC10 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:32:
[Afbeelding]
met nog 1400 extra steentjes is daar wel een mooie modular van te maken :)

• Tc99m
21371 Wallace & Gromit
1038 onderdelen, €99.99, verkrijgbaar vanaf 1 oktober

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/134335_21371_Prod_9lyeZwWaylKu.jpg

https://brickset.com/arti...1-wallace-gromit-revealed!

[ Voor 14% gewijzigd door Tc99m op 31-08-2026 23:50 ]

scintillating

• Peter PV
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:37
Tc99m schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 23:49:
21371 Wallace & Gromit
1038 onderdelen, €99.99, verkrijgbaar vanaf 1 oktober
Dit doet me erg hard aan Dommel denken, met zijn baasje Semafoor op de motor.

• Tc99m
Peter PV schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 00:37:
[...]

Dit doet me erg hard aan Dommel denken, met zijn baasje Semafoor op de motor.
Dit is een andere uitvinder met hond. :)

scintillating

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .