I wake up in the morning and I piss excellence
Dat klopt ookDonstil schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:53:
[...]
Ooh dat had ik even niet, ik kwam uit op een Toyota.
Terug naar het onderwerp.
Ondanks de leuke GWP laat ik de X-files even schieten, ik wacht wel op een aanbieding. 200 euro voor 1400 steentjes vind ik namelijk wel heel erg veel.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
YouTube: Automated Lego container terminal WIP E60: Track layout issues and solutions
In je YT laat je deze tracks overkomen uit het land van de oranje president (zoals je 'm zelf noemt), maar ik zag via de FX website dat de FXtracks ook te koop zijn via JB-Spielwaren.de. Misschien kan je jezelf de volgende keer wat importheffingen besparen, hoewel het dan nog steeds uit Duitsland moet komen.almightyarjen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:31:
Ik heb eindelijk weer wat kunnen werken aan de container terminal. Het is wachten op een nieuwe controller voor de rode kraan; die bleek 3,3V te zijn en ik heb daar 5V signalen op aangeslotenDus ben bezig geweest met de overall layout, om deze passend te maken. FX bricks heeft nu mooie verschillende lengtes 9V track, bleken een uitkomst te zijn! Voor meer info, zie onderstaande Work In Progress video :)
YouTube: Automated Lego container terminal WIP E60: Track layout issues and solutions
Thanks voor de tip! Heb even gekeken, maar die onderdelen die ik bij FX had besteld zijn behoorlijk aan de prijs bij JB-spielwaren. Ondanks geen importheffingen (want EU), ben ik nu alsnog goedkoper uit door ze direct bij FX te bestellenFReaKaNDeLL schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:54:
[...]
In je YT laat je deze tracks overkomen uit het land van de oranje president (zoals je 'm zelf noemt), maar ik zag via de FX website dat de FXtracks ook te koop zijn via JB-Spielwaren.de. Misschien kan je jezelf de volgende keer wat importheffingen besparen, hoewel het dan nog steeds uit Duitsland moet komen.
Waarom kan de tram niet op normale rails rijden? Ik zie dat de rails niet hetzelfde is, maar qua afmetingen lijkt het wel hetzelfde te zijn.Donstil schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou mijn Sushi restaurant is klaar, echt een geweldige set als je het mij zou vragen, leuk in de details, kleur etc. Volgende week ga ik naar Japan dus ben benieuwd hoe de gebouwen daar lijken op deze set, of was het andersom 🤔
Alleen heb ik nog geen flauw idee hoe ik hem in de stad ga verwerken, en hoe de tram op normale rails kan rijden.
Dat kan de tram zeker wel. Maar in dit soort sets kom je vaak "brick built" tracks tegen. Heeft een iets chiquere uitstraling.Kerngezond schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:39:
[...]
Waarom kan de tram niet op normale rails rijden? Ik zie dat de rails niet hetzelfde is, maar qua afmetingen lijkt het wel hetzelfde te zijn.
kan niet echt lekker wat vinden over die 40899, hier wel wat duidelijker te zien FWIWDagarkin schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:50:
Hmm zou graag Astrobot willen hebben, maar blijkbaar dan alleen in combinatie met de playstation set. Ff wachten mocht het echt een soort minifigure zijn, dan is de verleiding wel groot.
~~~[Afbeelding]
Nevermind, onderstaande is de verkeerde, dat is W.A.L.T van BL. dank aan de oplettendheid an @gielie

Lego shop geeft niksnadanoppes
https://www.lego.com/nl-nl/search?q=40899
[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 31-07-2026 12:03 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dit is de Bricklink versie genaamd W.A.L.T.Fraggert schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:57:
[...]
kan niet echt lekker wat vinden over die 40899, hier wel wat duidelijker te zien FWIW
[Afbeelding]
Lego shop geeft niksnadanoppes
https://www.bricklink.com...ram/series-7/2226/W.A.L.T.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Verrek, goed opgemerkt! ik snapte al niet dat die niet echt goed leek met die vierkante harsesgielie schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:00:
[...]
Dit is de Bricklink versie genaamd W.A.L.T.
https://www.bricklink.com...ram/series-7/2226/W.A.L.T.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Informatie hieronder komt van deze link: Bricktastic
Setnummer: 11391
Naam: Clock Tower
Thema: Icons (Modular Buildings Collection)
Aantal stenen: 3264
Aantal minifiguren: onbekend
Prijs: €249,99 in LEGO Shop NL | BE
Releasedatum: 1 januari 2027
Aanbevolen leeftijd: 18+
Het grootste gebouw telt drie verdiepingen en is uitgevoerd in zandkleurige tinten. Op de begane grond zou zich een ijzerwarenwinkel bevinden. Daarnaast komt een kleiner pand van twee verdiepingen in wit en lichtblauw, waarin vermoedelijk een delicatessenzaak of broodjeszaak is gevestigd. Tussen beide gebouwen loopt een trap die uitkomt bij een rode klokkentoren, waaraan de set zijn naam dankt. Het is op dit moment nog niet bekend hoeveel minifiguren worden meegeleverd.
almightyarjen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:47:
[...]
Dat kan de tram zeker wel. Maar in dit soort sets kom je vaak "brick built" tracks tegen. Heeft een iets chiquere uitstraling.
Ooh echt. Dat zou nice zijn!Kerngezond schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:39:
[...]
Waarom kan de tram niet op normale rails rijden? Ik zie dat de rails niet hetzelfde is, maar qua afmetingen lijkt het wel hetzelfde te zijn.
I wake up in the morning and I piss excellence
Wat?! Die gaat mijn zoon fantastisch vinden!Dagarkin schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:50:
Hmm zou graag Astrobot willen hebben, maar blijkbaar dan alleen in combinatie met de playstation set. Ff wachten mocht het echt een soort minifigure zijn, dan is de verleiding wel groot.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/UzMhUzXqjFCQ7SjaiOgFb7WZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GJWdSfKEuJadlXbWBjyYtfKS.jpg?f=fotoalbum_large)
Release pas in oktober, daarom kan je nog niks vinden.Lego shop geeft niksnadanoppes
Uiteraard moet het allemaal nog aan elkaar gekoppeld worden en voor wat overgangen gezorgd worden maar het begin is er.
Een dezer dagen zal ik eens een overzicht foto maken van de gehele stad maar vooral ook de afgemaakte lego tafel met lades en heel veel uit gesorteerde lego in geprinte bakjes.
[ Voor 6% gewijzigd door Brutuss op 31-07-2026 13:35 ]
Tijdens het maken van een short voor Youtube ben ik helemaal vergeten foto's te maken dus hierbij een paar screenshots :D
:strip_exif()/f/image/v9Y9FrMkLGFH3aPAMz2Vxu5z.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/vyTnZWpdIeubu8gTPDSoRKcp.jpg?f=fotoalbum_medium)
En als je hem in actie wilt zien, hierbij de short:
YouTube: Lego technic 8480 Space Shuttle (1996) #Lego #vintage #legotechnic #...
To the H2O2 Batman!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RDwOKfHUsOjW9OeYPyQHhS5n.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IhnbCR2UmCr7aSF83pa50FDP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dpdn6cw6RnaefzloNd3PSkY4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4CySc1QGIL1DIZPIkcGGAASQ.jpg?f=user_large)
Bij het uit elkaar halen een paar donker rode onderdelen gesneuveld, helaas.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Oeps... don't meet your heroes...zonoskar schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:38:
Vandaag een van mijn white whales opgehaald, de 75021. Volgens mij compleet (vergeeld)
Bij het uit elkaar halen een paar donker rode onderdelen gesneuveld, helaas.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ik zag eerst het plaatje, toen "white whale" en mijn eerste gedachte was: "wit? hij is geel!" Zelfs de witte stukjes van de sets van m'n partner (van 40 jaar oud, de lego dan) zijn niet zo geel....zonoskar schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:38:
Vandaag een van mijn white whales opgehaald, de 75021. Volgens mij compleet (vergeeld)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Let op dat je waarschijnlijk bij Bricklink niet alles in één store kan aanschaffen. De verzendkosten van meerdere orders tikken aardig aan op een bedrag van 30 Euro.zonoskar schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:51:
Ja, als iemand gezegd had dat de blokjes tan waren, had ik het ook geloofd. De prijs was er wel naar en volgens bricklink zijn alle witte bricks bij elkaar iets van 30 euro. Dus als de peroxide niet werkt kan dat ook nog altijd.
Behandelen met peroxide kan met dusdanig vergeelde onderdelen een uitdaging worden; ik denk niet dat je het met een 3% oplossing gaat redden.
Dat is niet altijd het geval. Ik heb veel 80's sets ontgeeld voor een video destijds. Dat is 6 jaar geleden. De meeste sets zien er nog best goed uit. Een paar zijn aardig vergeeld (geen "tan" zoals hierboven) en een paar compleet niet vergeeld.AppieNL schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:56:
Een jaar later is het weer geel. Zou het gewoon vervangen als het zo weinig kost.
Ik heb geen idee waarom er zulke verschillen zijn. Het ontgelingsproces was bij alle sets hetzelfde.
Ik heb vandaag de Jaguar duo-pack en de BMW gehaald. Ik ben nu met die 'lelijke' BMW bezig. Die build is echt heel gaaf. 2de zakje net af, en ga zo aan de 3de beginnen. Geen chasis-plate, die bouw je op een hele andere manier op.
Als je die BMW niet wil omdat het een lelijk ding is, koop hem gewoon. Daar ga je heel veel plezier van beleven als je die gaat bouwen
Edit:
2 uur over gedaan, en nog een hansw1'tje gedaan, dus ik kon weer terugbladeren, en wat afbreken om het vervolgens opnieuw te doen.
25 euro voor betaald vandaag, en dit was toch echt de meeste leuke build van de Speed Champions die ik heb
[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 01-08-2026 23:54 ]
Ey!! Macarena \o/
Welkom bij de club AFOL (adult fan of Lego)RaZ schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:07:
Hey FanboysM'n eerste post in het topic
Ik heb vandaag de Jaguar duo-pack en de BMW gehaald. Ik ben nu met die 'lelijke' BMW bezig. Die build is echt heel gaaf. 2de zakje net af, en ga zo aan de 3de beginnen. Geen chasis-plate, die bouw je op een hele andere manier op.
Als je die BMW niet wil omdat het een lelijk ding is, koop hem gewoon. Daar ga je heel veel plezier van beleven als je die gaat bouwen
Edit:
2 uur over gedaan, en nog een hansw1'tje gedaan, dus ik kon weer terugbladeren, en wat afbreken om het vervolgens opnieuw te doen.
25 euro voor betaald vandaag, en dit was toch echt de meeste leuke build van de Speed Champions die ik heb![]()
Erg herkenbaar, persoonlijk vind ik de LEGO speed champions DE BESTE serie ooit;
* creatieve bouwtechniek
* verrassende constructies
* soms heerlijk overbodig complex gemaakt
Je bouw 101x “een autootje”, maar toch zijn die steeds uniek qua structuur en stijl, en blijf ik mij keer op keer verbazen over de ergonomie van de blokjes. Daarmee bedoel ik de ronde en vloeiende vormen wat een auto uniek maakt.
En dat weten samen te persen en perfectioneren in een model van 6/8 studs breed.
Menig LEGO expert (modular/ideas) set, zit eenvoudiger en simpeler in elkaar dan de speed-champions, en betaal je een vermogen voor
Tip; zoek eens naar MOC (my own creation) en Revrickable, vind je veel inspiratie en oneindige mogelijkheden voor je set
//edit; alle LEGO wordt beter van verlichting, zoek maar eens naar led+set-nummer op “bepaalde” Aziatische websites
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 01-08-2026 18:29 ]
Ik denk dat ik misschien iets niet helemaal correct heb bewoord. Ik ben niet nieuw in de Lego-topicreeks, maar bovenstaande post was m'n eerste post in Deel 9. En nu staat dit topic ook in m'n posthistoryhimlims_ schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:22:
[...]
Welkom bij de club AFOL (adult fan of Lego)
Erg herkenbaar, persoonlijk vind ik de LEGO speed champions DE BESTE serie ooit;
* creatieve bouwtechniek
* verrassende constructies
* soms heerlijk overbodig complex gemaakt
Je bouw 101x “een autootje”, maar toch zijn die steeds uniek qua structuur en stijl, en blijf ik mij keer op keer verbazen over de ergonomie van de blokjes. Daarmee bedoel ik de ronde en vloeiende vormen wat een auto uniek maakt.
En dat weten samen te persen en perfectioneren in een model van 6/8 studs breed.
Menig LEGO expert set, zit eenvoudiger en simpeler in elkaar dan de speed-champions.
Tip; zoek eens naar MOC (my own creation) en Revrickable, vind je veel inspiratie en oneindige mogelijkheden voor je set
Ik koop enkel Lego sets, en als er een leuke alt-built is, dan koop ik een 2de en bouw ik die ook
Ik weiger 2de hands steentjes te kopen om een MOC te bouwen. Maar een set kopen voor een toffe alt-built dan haal ik die wel. Ik vind die mech's ook wel gaaf, alleen vind ik de mech's van Marvel en Star Wars van dit jaar niet zo leuk om ze te kopen.
De War-Machine mech is een gave alt-built van, en dan heb je 2 van die sets nodig om die te bouwen. Ik heb er dus 2 bijgekocht om die alt-built te maken, maar ze zitten nog nieuw in doos, en liggen ergens stof te happen in de schuur
Maar die Speed Champions, die zijn echt hun geld waard. Ook de lelijke karretjes
Ey!! Macarena \o/
Je kan altijd steentjes kopen bij Lego, maar ook via Bricklink kan je kiezen voor alleen nieuwe steentjes - laat je vooral niet tegenhouden om iets leuks te bouwen, vaak kan je voor een klein bedrag steentjes kopen voor nog 3 MOCs van een set!RaZ schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:34:
Ik weiger 2de hands steentjes te kopen om een MOC te bouwen. Maar een set kopen voor een toffe alt-built dan haal ik die wel.
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Ik heb de BMW ook vandaag binnengekregen, nadat ik deze week de Lamborghini's in elkaar had gezet. De Jaguar-set staat in m'n Brickwatch-lijstje.RaZ schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:07:
Hey FanboysM'n eerste post in het topic
Edit:
25 euro voor betaald vandaag, en dit was toch echt de meeste leuke build van de Speed Champions die ik heb![]()
Stickers plak ik wel altijd, met een brick separator lukt dat prima.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
/edit: Over het gele gunship. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, in een emmer met Biotex laten staan de hele nacht. En nu liggen alle witte (en een paar grijze) onderdelen in de peroxide. Hopelijk morgen genoeg zon om ze weer wit te maken. Alles wat niet wit genoeg wordt bestel ik dan nieuw.
[ Voor 37% gewijzigd door zonoskar op 01-08-2026 22:28 ]

Nimmermeer Academie - 890 bricks voor 69,99 euro

Kerstsok - 342 bricks voor 34,99 euro
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 01-08-2026 23:58 ]
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Ik had er nog nooit van gehoord. Meijel ligt redelijk dicht bij waar ik voorheen woonde (en waar m'n ouders nog wonen) dus ik hou het nog even in m'n achterhoofd.Drag0nizer schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:09:
Zijn mensen van hier wel eens naar LowlugXL geweest? Is binnenkort weer een nieuwe editie van
Omdat ik laatst een project afgerond heb ben ik langzaamaan weer m'n 1:72 project op aan het pakken (meerdere projecten tegelijkertijd ben ik heel slecht in

Een hele tijd terug kwam ik een keertje de creaties van Mad Physicist tegen op Flickr. Zijn minifig-scale modellen zijn echt prachtig. Persoonlijk heb ik het uitgangspunt dat er in die schaal daadwerkelijk een minifig in een wagen moet passen, maar wat hij doet met LEGO is echt heel goed. Bijna modelbouw-achtig.

Maar goed, ik heb dus de wagen met loader van de foto (is overigens een modelwagentje) als uitgangspunt genomen en daar is dit uit gekomen:
Geen idee hoe stevig die trailer is, want het was echt tricky om die goed te krijgen, maar al met al ben ik blij met het eindresultaat. De komende tijd de puntjes op de i zetten en dan m'n 1:72 project serieus lanceren.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VKjXpNZ9DioNCr5Pfvb0u0py.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pfaZaV6YbYo5xB8sXwcRFgng.jpg?f=user_large)
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
De post voor je doet netjes spoilers gebruiken, was fijn geweest als je dit ook had gedaan
Sinds wanneer is dat de standaard? Ik zie nooit aankondigingen in spoiler tags.antonvdijk schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:47:
[...]
De post voor je doet netjes spoilers gebruiken, was fijn geweest als je dit ook had gedaan
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Aankondigingen niet, maar bij gelekte sets wordt het soms gewaardeerd. Mij persoonlijk boeit t niet. Ik volg ook subreddits waar gelekte sets gedeeld wordengielie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:48:
[...]
Sinds wanneer is dat de standaard? Ik zie nooit aankondigingen in spoiler tags.
Ik wacht wel met smart of er nog uitbreidingen komen voor het kasteel, ik vrees er een beetje voor maar ik zou het echt fijn vinden als ze het zouden afwerken.
Ik zou het doen!
Voor mij ook, super gaaf ziet hij er uit.nokie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:56:
Die wordt hier zeker aan de collectie toegevoegd!
Ik wacht wel met smart of er nog uitbreidingen komen voor het kasteel, ik vrees er een beetje voor maar ik zou het echt fijn vinden als ze het zouden afwerken.
Ik vraag mij alleen af hoe hij aan Diagon alley en gringots past, iemand een idee?
Zijn daar eigenlijk al geruchten over?rammes schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:49:
…, ik hoop toch echt nu op een gave wintervillage uitbreiding
Ik zie het niet echt op dit moment, ik betwijfel het ergens dat ze te verbinden gaan zijn.gielie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 21:20:
[...]
Voor mij ook, super gaaf ziet hij er uit.
Ik vraag mij alleen af hoe hij aan Diagon alley en gringots past, iemand een idee?
Ik weet het niet zeker hoor, maar als ik af ga op de foto's kan het bijna niet anders dan dat het past. Bij normale rails zit er vier studs tussen de twee rails zodat de rails zes studs uit elkaar zitten, en de rails zitten dan precies in het midden. Dat lijkt bij jouw set ook het geval te zijn. De twee soorten rails kun je natuurlijk slecht aan elkaar knopen, maar ik denk wel dat je de rails in de set zo kan vervangen voor standaard rails.
Ik ben benieuwd of jij bovenstaande kan bevestigen. Ik heb de set zelf niet.Brutuss schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:31:
Ik had ook het sushi restaurant besteld en enkele weken geleden in elkaar gezet. Wat een vette build is dit zeg! Een van de dikste en meest uitgebreide builds die ik gemaakt heb. De details zijn echt enorm. De bedoeling is dat deze in een hoek op de lego tafel komt te staan alwaar ik een soort van Japanse / Chinese hoek van wil maken. Inmiddels ook de Lego Lente Lantaarnfestival #80107 erbij gebouwd.
Uiteraard moet het allemaal nog aan elkaar gekoppeld worden en voor wat overgangen gezorgd worden maar het begin is er.
[Afbeelding]
Een dezer dagen zal ik eens een overzicht foto maken van de gehele stad maar vooral ook de afgemaakte lego tafel met lades en heel veel uit gesorteerde lego in geprinte bakjes.
Wij hebben sinds kort een winkel in Delfzijl die (op zaterdagen en afspraak) ook losse (tweedehands) steentjes verkoopt. Ik heb laatst dus (o.a.) 4 steentjes gekocht om een moc te maken. Blijkbaar is er van de oorspronkelijke bonsai boom een tweede variant uitgekomen en die moc ging ervan uit dat je die tweede variant had (daar zitten blijkbaar wat andere stukjes in).,RaZ schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:34:
[...]
Ik weiger 2de hands steentjes te kopen om een MOC te bouwen. Maar een set kopen voor een toffe alt-built dan haal ik die wel. Ik vind die mech's ook wel gaaf, alleen vind ik de mech's van Marvel en Star Wars van dit jaar niet zo leuk om ze te kopen.
Ik neem aan dat het voor meer dan alleen de lego was, want voor de tol van die brug kun je ook een set kopenJirnsum schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:12:
Vandaag vanuit Malmö even de brug over om de X-Files + GWP te scoren in de Lego store in Kopenhagen. Kwam naar buiten met de rode kat erbij omdat echtgenote die graag wilde hebbenMooie dag!
Ik word dus totaal niet warm of koud van een wintervillage set, maar die sok gaat er zeker komen!rammes schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:49:
Die sok word ik nog niet warm van als kerstset, ik hoop toch echt nu op een gave wintervillage uitbreiding
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Op de Filippijnen zie je meer Chinese imitatie blokjes dan echte LEGO. En originele Lego in speelgoedwinkels is erg beperkt in aanbod en duurder dan hier. Dus ik koop en bouw mijn Lego lekker hier in Nederland.himlims_ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:51:
@Haay nog leuke setjes op vakantie gevonden? of weinig lego filipijnen
laatste ben ik het niet mee eens; als in de USA bent geweest, wordt lego in alle soorte en maten aangeboden. Daarlangs kan je het bij 101 webshops bestellen, die je binnnen 1-2 dagen de lego set afleveren.HelloIamAldo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:24:
Als West-Europeanen beseffen we amper hoe goed we het hebben met Lego. Alleen al de prijsverschillen van tweedehands setjes die je hier bij tig Nederlandse resellers kunt kopen versus een enkele vage gast in heel ZO-Azië, of de constante stroom aan klachten op Reddit over Amerikaanse supermarkten (de enige winkel in een straal van een uur rijden) die weigeren meer dan een paar kleutersetjes Lego in de winkel op te nemen.
aanvullend zijn het juist die supermarkte die met bizarre kortingen gooien wanneer een set EOL gaat. Plus alle exclusives van bedrijven en comicon .... nee USA heeft werkelijk niets te klagen over LEGO.
Met name vanwege de EOL kortingen en USA-exclusives, hebben juist wij europeanen meer te 'klagen' als gaat om lego (prijzen)
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 03-08-2026 11:38 ]
Ik was laatst in Spanje en daar af en toe in de speelgoedwinkels naar LEGO gekeken maar dat was allemaal adviesprijs, niks geen kortingen.HelloIamAldo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:24:
Als West-Europeanen beseffen we amper hoe goed we het hebben met Lego. Alleen al de prijsverschillen van tweedehands setjes die je hier bij tig Nederlandse resellers kunt kopen versus een enkele vage gast in heel ZO-Azië, of de constante stroom aan klachten op Reddit over Amerikaanse supermarkten (de enige winkel in een straal van een uur rijden) die weigeren meer dan een paar kleutersetjes Lego in de winkel op te nemen.
Laat ik het anders formuleren.Wailing_Banshee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:37:
[...]
Wij hebben sinds kort een winkel in Delfzijl die (op zaterdagen en afspraak) ook losse (tweedehands) steentjes verkoopt. Ik heb laatst dus (o.a.) 4 steentjes gekocht om een moc te maken. Blijkbaar is er van de oorspronkelijke bonsai boom een tweede variant uitgekomen en die moc ging ervan uit dat je die tweede variant had (daar zitten blijkbaar wat andere stukjes in).,
[...]
Ik koop enkel Lego-sets, en geen losse steentjes om het op deze manier betaalbaar te houden. Ik vind enkel de Speed Champions leuk, en ja, ReBrickable staat vol met leuke moc's. Maar er zijn ook nog een zwik Speed Champions groepen op Facebook, en daar komt nog veel meer leuks voorbij. Anders kan ik elke week wel losse steentjes kopen.
Ik koop het om te bouwen, en dan ben ik er ook gelijk klaar mee en gaat terug de doos in, en is dan voor de verkoop als 2de hands. Doos, bouwinstructies, ongebruikt stickervel en spare-parts. Zo behoud ik de waarde.
Ey!! Macarena \o/
Kun je dan niet beter gaan huren? Veel mensen bouwen LEGO om het vervolgens te stallen/showen. Het kopen om het eens te bouwen en vervolgens meteen af te breken en weer terug in de doos te stoppen is nogal vreemdRaZ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:22:
[...]
Laat ik het anders formuleren.
Ik koop enkel Lego-sets, en geen losse steentjes om het op deze manier betaalbaar te houden. Ik vind enkel de Speed Champions leuk, en ja, ReBrickable staat vol met leuke moc's. Maar er zijn ook nog een zwik Speed Champions groepen op Facebook, en daar komt nog veel meer leuks voorbij. Anders kan ik elke week wel losse steentjes kopen.
Ik koop het om te bouwen, en dan ben ik er ook gelijk klaar mee en gaat terug de doos in, en is dan voor de verkoop als 2de hands. Doos, bouwinstructies, ongebruikt stickervel en spare-parts. Zo behoud ik de waarde.
maatje van me doet dat voor eoa lego verhuur club; niet huren, maar hij bouwt de sets (kostenloos) de eerste keer dat ze aangekocht worden, om te valideren of ook echt 100% compleet is of nietSomerenV schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:55:
[...]
Kun je dan niet beter gaan huren? Veel mensen bouwen LEGO om het vervolgens te stallen/showen. Het kopen om het eens te bouwen en vervolgens meteen af te breken en weer terug in de doos te stoppen is nogal vreemd
//edit; vorige maand had ie de eifel-toren, deze week(en) bezig met titanic.
precies wat @SomerenV schrijft; wel de lusten, niet de lasten
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 03-08-2026 14:26 ]
Ik haal het niet uit elkaar, die gaat gebouwd de doos weer in, en veel plezier in de schuur.SomerenV schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:55:
[...]
Kun je dan niet beter gaan huren? Veel mensen bouwen LEGO om het vervolgens te stallen/showen. Het kopen om het eens te bouwen en vervolgens meteen af te breken en weer terug in de doos te stoppen is nogal vreemd
Het "hebben van" of "eigenaar zijn van" is ook wat waard natuurlijk
Ey!! Macarena \o/
Dat maakt het niet minder vreemdRaZ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:11:
[...]
Ik haal het niet uit elkaar, die gaat gebouwd de doos weer in, en veel plezier in de schuur.
Het "hebben van" of "eigenaar zijn van" is ook wat waard natuurlijkDus zolang ik geen gebrek aan ruimte hebt in de schuur is er geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om het te verkopen. Al hou ik daar dus wel rekening mee. Ik koop het voor mij zelf, met het idee om het na jaren een keer te verkopen
Da's wel tof om te doen. Met LEGO bouwen zonder dat het je iets kost en zonder dat het je ruimte kost. Zo bouw je ook regelmatig dingen die je zelf nooit zou kopen.himlims_ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:09:
[...]
maatje van me doet dat voor eoa lego verhuur club; niet huren, maar hij bouwt de sets (kostenloos) de eerste keer dat ze aangekocht worden, om te valideren of ook echt 100% compleet is of niet
[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 03-08-2026 14:22 ]
Ik wil geen Lego in m'n huis hebbenSomerenV schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:18:
[...]
Dat maakt het niet minder vreemdVeel sets vang je tweedehands ook niet perse veel voor, dus voor het geld hoef je het ook niet te doen. Maar, you do you. Niet dat ik niks in opslag heb, maar hier gaat een set pas (afgebroken) de zolder op als hij vervangen wordt voor iets nieuws. En soms als ik de indeling wat verander. LEGO is leuk om te hebben, maar vooral omdat het leuk is om naar te kijken en omdat het me (onbewust?) doet denken aan een eenvoudigere tijd.
Die GhostBusters Ecto-1 uit 2014 heb ik ook. Kostte toen 5 tientjes, en die past perfect bij de 8 stud Speed Champions. De Lego adviesprijs voor een Speed Champion is nu 28 euro.
Was die Ecto-1 achterlijk duur, of zijn die Speed Champions idioot goedkoop?
Ik hoop dat Lego meer gave model-auto'tjes gaat uibrengen in 8 studs formaat met veel details en dan hoop ik op klassiekers wat niet persee snelle bolides zijn. Een TNMT busje, de Time Machine van Scooby Doo. Bus van B.A. Dat karretje van Jurrasic Park/World.
Als het maar compatible is met de 8 stud Speed Champions. En die 8 stud Marvel/DC auto'tje die duurder zijn dan de Speed Champions passen daar gewoon totaal niet bij vanwege het gebrek aan detail.
Ey!! Macarena \o/
Hoezo niet? Alleen maar omdat je regelmatig je sets opnieuw moet opbouwen? Maar ik vind het wel leuk zo!AnnaAnjo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:12:
Katten en Lego is geen goed idee (mijn katten tenminste niet) maar die Ikea kweekbakjes zijn leuk om de kleinere botanicals in te zetten
Ander vraag: Is Legoworld nog interessant om naartoe te gaan als volwassenen? Vroeger toen het nog in Zwolle was, denk 15 jaar geleden ongeveer, daar wel een paar keer geweest.
Eentje is inderdaad van het omduwen (niet zo erg) maar een van de andere is van het knagen en opeten van de steentjes 😬 dat is en zonde van de steentjes en bang dat de kat darm verstoppingen krijgt. Dus alles staat of in kasten of dit dus.Wailing_Banshee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:39:
[...]
Hoezo niet? Alleen maar omdat je regelmatig je sets opnieuw moet opbouwen? Maar ik vind het wel leuk zo!
Yes dat past. Je kunt op de foto ook goed zien dat er 4 studs tussen de rails zitten net zoals de echte rails. Mijn intentie is ook om originele lego rails te gebruiken i.p.v. deze rails om de tram aan de bestaande layout toe te voegen. Ik heb de tram ook al even op gewone rails gezet en geduwd.Kerngezond schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:44:
[...]
Ik ben benieuwd of jij bovenstaande kan bevestigen. Ik heb de set zelf niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Brutuss op 03-08-2026 15:51 ]
Een hond die we vroeger hadden at sokken, dus het kan altijd erger. Driemaal is er een sok operatief verwijderd bij 'mAnnaAnjo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:50:
[...]
Eentje is inderdaad van het omduwen (niet zo erg) maar een van de andere is van het knagen en opeten van de steentjes 😬 dat is en zonde van de steentjes en bang dat de kat darm verstoppingen krijgt. Dus alles staat of in kasten of dit dus.
Maar jouw oplossing voor de bloemen vind ik wel echt leuk gedaan! Past goed bij het bloementhema.
En die wagens kun je ook zelf bouwen. Ben met de bus van the A-Team aan de slag gegaan op basis van een bestaande moc en daar aanpassingen op gedaan. Het bouwen en puzzelen maakt het ook weer leuk.RaZ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:29:
[...]
Ik wil geen Lego in m'n huis hebbenDat wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om een Speed Champion te bouwen. Die dingen zijn echt belachelijk goedkoop als ik zie hoeveel plezier ik er aan beleef om zo'n karretje in elkaar te zetten.
Die GhostBusters Ecto-1 uit 2014 heb ik ook. Kostte toen 5 tientjes, en die past perfect bij de 8 stud Speed Champions. De Lego adviesprijs voor een Speed Champion is nu 28 euro.
Was die Ecto-1 achterlijk duur, of zijn die Speed Champions idioot goedkoop?
Ik hoop dat Lego meer gave model-auto'tjes gaat uibrengen in 8 studs formaat met veel details en dan hoop ik op klassiekers wat niet persee snelle bolides zijn. Een TNMT busje, de Time Machine van Scooby Doo. Bus van B.A. Dat karretje van Jurrasic Park/World.
Als het maar compatible is met de 8 stud Speed Champions. En die 8 stud Marvel/DC auto'tje die duurder zijn dan de Speed Champions passen daar gewoon totaal niet bij vanwege het gebrek aan detail.
De Ecto 1 is hier ook in huis, een moc van Speed Champions formaat Classic batmobile ook, K.i.t.t. is in onwikkeling.
Ik ben de afgelopen jaren regelmatig geweest, het is zeker leuk omdat ze flink groter kunnen bouwen, maar ook recente sets staan vaak opgebouwd. Zelf twijfel ik of ik dit jaar ga omdat het ieder jaar ook veel van hetzelfde is.dm-dutchman schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:45:
Mijn katten hebben helemaal geen interesse in mn lego. De enkele keer dat er wat om gaat is omdat ze samen aan het vechten zijn of andere domme acties.
Ander vraag: Is Legoworld nog interessant om naartoe te gaan als volwassenen? Vroeger toen het nog in Zwolle was, denk 15 jaar geleden ongeveer, daar wel een paar keer geweest.
Ook de korting in de winkel is vaak wel interessant, dus als je nog dure sets op je verlanglijstje hebt staan, kan het interessant zijn om alleen daarvoor al te gaan.
ah, dat laatste is natuurlijk wel een goede reden... Bij ons gaat de ene er alleen achteraan als er iets op de grond valt. Kwamen laatst zo'n zwart plat rondje tegen, waar wat tandafdrukken op zatenAnnaAnjo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:50:
[...]
Eentje is inderdaad van het omduwen (niet zo erg) maar een van de andere is van het knagen en opeten van de steentjes 😬 dat is en zonde van de steentjes en bang dat de kat darm verstoppingen krijgt. Dus alles staat of in kasten of dit dus.
Ja die van mij gaat er naast zitten en doet dan chomp. Of steelt tijdens het bouwen stukjes... Schuift even wat heen en weer en eindigt met hap slik weg 😅 er zijn in de loop van de jaren wel wat kleine stukjes verdwenen.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:36:
[...]
ah, dat laatste is natuurlijk wel een goede reden... Bij ons gaat de ene er alleen achteraan als er iets op de grond valt. Kwamen laatst zo'n zwart plat rondje tegen, waar wat tandafdrukken op zatenDe andere kijkt me aan terwijl hij met z'n voorpoot de tijger van het plankje af probeert te werken...
Maar zonder toezicht als zo een hele plastic plant naar binnen gewerkt kan worden is mij wat te gevaarlijk 😂
[ Voor 8% gewijzigd door AnnaAnjo op 04-08-2026 11:54 ]
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:36:
[...]
ah, dat laatste is natuurlijk wel een goede reden... Bij ons gaat de ene er alleen achteraan als er iets op de grond valt. Kwamen laatst zo'n zwart plat rondje tegen, waar wat tandafdrukken op zatenDe andere kijkt me aan terwijl hij met z'n voorpoot de tijger van het plankje af probeert te werken...
Ik zou ze gewoon inruilen voor dit ras, die zijn specifiek gefokt om in een LEGO-huis te wonenAnnaAnjo schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:33:
[...]
Ja die van mij gaat er naast zitten en doet dan chomp. Of steelt tijdens het bouwen stukjes... Schuift even wat heen en weer en eindigt met hap slik weg 😅 er zijn in de loop van de jaren wel wat kleine stukjes verdwenen.
Maar zonder toezicht als zo een hele plastic plant naar binnen gewerkt kan worden is mij wat te gevaarlijk 😂[Afbeelding]
scintillating
Ziet er wel uit als een 'illegale' bouwtechniek (omdat je de buiging "vastzet", zet je permanente druk op de stenen).Mek-Quake schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:33:
[...]
Een kleine tolerantie tussen steentjes.
YouTube: LEGO Technique Tuesday #5 - Curved Wall
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 05-08-2026 11:38 ]
scintillating
Ik heb in het Lego House de gekste vormen kunnen maken. Dan heb je nml wel genoeg blokjesTc99m schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:36:
[...]
Ziet er wel uit als een 'illegale' bouwtechniek (omdat je de buiging "vastzet", zet je permanente druk op de stenen).
De eerste keer dat iemand dat tegen me zei, zei ik: "Are you Lego police? WTF" =DTc99m schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:36:
[...]
Ziet er wel uit als een 'illegale' bouwtechniek (omdat je de buiging "vastzet", zet je permanente druk op de stenen).
Maar zonder gekheid, de spanning bij die rail curve valt mee. Er bestaan trouwens ook 'illegale' bouwtechnieken die in de originele Legoboekjes staan. Jaren 70 en 80 natuurlijk.
Precies dat, voor mij zijn er geen illegale technieken; als het klikt, blijft zitten en is voor jou werkbaar. Prima toch!Mek-Quake schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:22:
[...]
De eerste keer dat iemand dat tegen me zei, zei ik: "Are you Lego police? WTF" =D
Maar zonder gekheid, de spanning bij die rail curve valt mee. Er bestaan trouwens ook 'illegale' bouwtechnieken die in de originele Legoboekjes staan. Jaren 70 en 80 natuurlijk.
Kijk maar eens op de vele LEGO tentoonstellingen van Lego fan clubs; vol met discutabele verbindingen
Tegenwoordig kan je dit volkomen legaal en nog veel scherper doen met 35480 en 1126.Tc99m schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:36:
[...]

Jeugdsentiment dit!Mek-Quake schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:45:
[...]
Ik wil deze een keer aanschaffen:
[Afbeelding: stadionpolitie]
Mijn ouders hebben het setje incl. boekje uiteraard netjes bewaard!
De nieuwe baby DeLorean is er
:strip_exif()/f/image/M4y60ltkdJZqL7uWIM3rmhpK.jpg?f=fotoalbum_large)
De Death Star heeft er ook weer een verdieping bij. Het past nog net in de kast:
:strip_exif()/f/image/rX0m3qCV8cY38FhfDdjtxY71.jpg?f=fotoalbum_large)
En de Ninjago stad is weer wat groter geworden met de Workshops. Die Ninjago gebouwen blijven indrukwekkend. Ik mocht van m'n zoontje af en toe ook een plaatje meebouwen gelukkig
:strip_exif()/f/image/DuEUx8ZdCePSmuklcL3B6Tfn.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Gefeliciteerd met de wagenparkuitbreiding!_Tygernoot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:02:
Weer eens een kleine update.
De nieuwe baby DeLorean is er
[...]
~[Afbeelding]
[...]
De Death Star heeft er ook weer een verdieping bij. Het past nog net in de kast:
~[Afbeelding]
En de Ninjago stad is weer wat groter geworden met de Workshops. Die Ninjago gebouwen blijven indrukwekkend. Ik mocht van m'n zoontje af en toe ook een plaatje meebouwen gelukkig![]()
~[Afbeelding]
~[Afbeelding] ~[Afbeelding] ~[Afbeelding] ~[Afbeelding] ~[Afbeelding]
Nu deze twee nog en je hebt alle tijdmachines compleet:

(uit https://brickset.com/sets...-to-the-Future-Level-Pack en https://brickset.com/sets/71230-1/Doc-Brown-Fun-Pack)
scintillating
3491 onderdelen, €429.99, verkrijgbaar vanaf 29 augustus

Meer info en beelden via het nieuwsbericht op Brickset: https://brickset.com/arti...nistry-of-magic-announced!
scintillating
Die mini DeLorean is leuk zeg. Mijn kleinste bouwwerkje is deze. Niet zelf bedacht overigens:Tc99m schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:56:
[...]
Gefeliciteerd met de wagenparkuitbreiding!![]()
Nu deze twee nog en je hebt alle tijdmachines compleet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(uit https://brickset.com/sets...-to-the-Future-Level-Pack en https://brickset.com/sets/71230-1/Doc-Brown-Fun-Pack)
Heb je meer van die vogel? Dat ziet er wel koddig uit en heb ik potentieel al veel stukjes van "Uyt den Ouden Doosch"Mek-Quake schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:45:
MOC mechanische vogel.
[Afbeelding: moc vogel]
Nope.737freak schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:00:
Bestaat er een handige manier om op Rebrickable te bepalen/achterhalen voor welke onderdelen het niet uit maakt welke kleur ze hebben omdat ze niet zichtbaar zijn?
Ik heb er maar één foto van. Creatief avondje. Maar set 42020 ken je vast wel, deze:HelloIamAldo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:06:
[...]
Heb je meer van die vogel? Dat ziet er wel koddig uit en heb ik potentieel al veel stukjes van "Uyt den Ouden Doosch"
[...]
Nope.

Daar kun je ook dit van maken:

Als ik het me goed herinner hoef je alleen een asje 3 toe te voegen. Ik heb de instructies online gevonden toen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mek-Quake op 05-08-2026 21:23 ]
Poh, vind het een hoop geld voor deze set. Ik weet eerlijk gezegd ook nog niet wat ik er van vind. Tof dat meerdere gebeurtenissen uit de boeken erin verwerkt zijn, maar daardoor krijg ik wel het gevoel van net niet… Het straatgedeelte is wel heel erg karig.Tc99m schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:08:
76476 Harry Potter The Ministry of Magic - Collectors' Edition is nu officieel aangekondigd.
[Afbeelding]
Meer info en beelden via het nieuwsbericht op Brickset: https://brickset.com/arti...nistry-of-magic-announced!
Maar goed, komen doet die wel, wellicht als de gwp erg goed is en anders wachten op een goede aanbieding.
Ziet er erg gaaf uit alleen jammer dat hij niet bij de Diagon alley/Gringots past, ik dacht dat de geruchten daar wel naar waren.Tc99m schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:08:
76476 Harry Potter The Ministry of Magic - Collectors' Edition is nu officieel aangekondigd.
[Afbeelding]
Ik had enige tijd geleden een MOC van de Ministry gemaakt die wel bij Diagon Alley past, niet geheel volgens het verhaal maar het staat wel leuk.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
/f/image/8dFIfBYI8wYOigwyZmXwe9m1.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EKjYLAFxqXmGJkoik2FaOp31.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WMMi4b9FEemmAi5bvtdFrQhb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mgIUdvFcYtLVeZbNe9tOINn6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ze7c4vqTXHueFXsY54LCZPz3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZORF4NERbycN8nn76Ff3OjLj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QFWzKDBPn5XCyt7Upj2M7QSW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d2BYZ2eKdjTrXveldYIAurzx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xCntB9qMsvPnRLmejARH3Q5l.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DuEUx8ZdCePSmuklcL3B6Tfn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EzU0UvntPn5GyrU28lpspYWs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/29Jxq5yWqKPkDIMCH5eAa0sX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/elrkX9JIwiQtylOhystjs1J4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1VGDIvmaeBIKvwif4mAXhnHN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/u0MVdexyrwQhldan0iN43Ypl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6YUbxb4MpaEOCIfAqAKqgOVG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fbvn86eIs7k2zQ7AYiTiYr4G.jpg?f=fotoalbum_tile)