• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:17
Arosa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:47:
Nog een week of 2 dan is het 1 augustus 2026, oftewel nieuwe release van Lego. En ik heb specifiek de 62233 op het oog:
[Afbeelding]
Als bouwkundige wil ik heel de serie hebben. Neemt niet veel plek in, kost niet de wereld. Ze staan al op verschillende websites als pre-order, maar nergens (tot nu toe) kan ik specifieke modellen bestellen (of de hele serie in één keer). Ik hoop dat ze ook in de 'Minifig Scan'-app komen en dan maar naar de lokale speelgoed winkel.
Iemand op Reddit had ze al in z'n lokale Walmart zien staan en ze zitten in net zulke doosjes als de CMFs en de F1-autootjes. Dus dan zitten er ook weer gewoon QRs op die we kunnen gaan scannen.

Zou me geen zorgen maken: Hier zit niets interessants in voor scalpers: geen unieke stukjes, geen minifigs. Mijn advies is rustig een kortingsactie bij de Kruidvat afwachten en dan de hele bups in 1x halen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mir4dor schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:48:
[...]

DM dude, al uuuuuren geleden :P
Kanonne, app dan ook gewoon :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:23

Sméagol

Master of Mayhem

Was er op de Lego store een makkelijke manier om een lijst steentjes in te voeren en daarvan de kleur makkelijk te vervangen? Ik zie zo gauw geen andere manier dan handmatig elk onderdeel te vervangen.

Ik heb inmiddels gevonden dat het via Rebrickable wel kan.. alleen lijken ze raar genoeg niet de kleur te hebben die ik wil (Bright Purple).

Edit: Ik zie het al, verwarring over de kleurnamen. Ik ga even verder kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Sméagol op 16-07-2026 22:16 ]

Make lovecraft not warcraft.

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nog een week of 2 dan is het 1 augustus 2026, oftewel nieuwe release van Lego. En ik heb specifiek de 62233 op het oog:
[Afbeelding]
Als bouwkundige wil ik heel de serie hebben. Neemt niet veel plek in, kost niet de wereld. Ze staan al op verschillende websites als pre-order, maar nergens (tot nu toe) kan ik specifieke modellen bestellen (of de hele serie in één keer). Ik hoop dat ze ook in de 'Minifig Scan'-app komen en dan maar naar de lokale speelgoed winkel.
Goede tip! Officieel vanaf 7 jaar maar een prima manier om mijn zoontje van bijna 4 enthousiast te krijgen voor Lego 😊

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:37

FeaR

In GoT we trust

Fraggert schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:17:
[...]

Dat zie je scherp! Op de eerste foto, die uit 2022 is dat het beste te zien. @FeaR
Ik zie. Maar op de meest recente foto is het wel correct, geloof ik...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
Afgezien van aantal specifieke parts, lijkt me dat je groot gedeelte met 1 BL bestelling af kan :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:34
himlims_ schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:37:
[...]

Afgezien van aantal specifieke parts, lijkt me dat je groot gedeelte met 1 BL bestelling af kan :X
Dan mis je wel de spelkaarten die onderdeel zijn van de setjes. ;)

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:17:
[...]

Ik dacht even dat Lego een Transformer versie van Devastator uit ging brengen :D

Maar helaas -O-
Haha ik was dus niet alleen met die gedachte -O-

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:20
dm-dutchman schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De collectie is weer een klein beetje uitgebreid via Ebay, en er zijn nog een paar minifigs onderweg. Ondertussen die drie autos van de 20 jaar serie weg gehaald maar de tumbler nog wel even laten staan. @AppieNL het was inderdaad te vol en de auto's kwamen niet tot hun recht. Misschien dat ik er nog wel iets van een achtergrond ooit achter ga plakken @HelloIamAldo maar voor nu vind ik het wel prima zo, kans is wel dik aanwezig dat ik nog wat ga schuiven in wat waar staat. Het gaat mij echt vooral om de minifgs zelf, dus de kans is er zeker dat ik er nog een keer een mooie display van maak met plexiglas ervoor. De verlichting heb ik nu opgelost door de HUE lamp in de hal eronder wat feller te zetten. Die gaat aan door de motion sensor, dus niet continu verlichting erop maar wel genoeg dat je de minifigs goed ziet staan. Ook de batmans op de achteste rij.
Mijn focus ligt iets meer op de (film)auto’s en de bijbehorende minifigs. Ik heb ze niet allemaal en twijfel nog over de laatste serie, vooral omdat die weer een stukje kleiner zijn.

Het nieuwe Batman logo staat dan weer wel op m’n verlanglijstje.

Ikheb ze in een Billy kast naast mijn bureau staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JE0aD1Jpttbs7UCPCR_srz-hKP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeUJZvF6DtBzt7zCny4SNyOS.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenop staat de Lego The Batmobile: Ultimate Collectors' Edition - 7784 uit 2006. Deze heb ik ooit voor een habbekrats in de winkel kunnen aanschaffen (wel nog in m’n Dark Ages) en is uiteindelijk het begin van deze collectie geworden. Daarna getwijfeld over de volgende UCS uitgaves, maar het toch maar bij het handzamere formaat gehouden.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:20
sheane schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:39:
[...]

Haha ik was dus niet alleen met die gedachte -O-
Het zou wel heel erg gaaf zijn om op dat formaat een Devastator te kunnen maken.
Dan wordt deze serie ineens wel heel erg populair.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FeaR schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:11:
[...]

Ik zie. Maar op de meest recente foto is het wel correct, geloof ik...
Verhip, dat lijkt idd op die laatste wel goed om ja d:)b

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:32
RichardG schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:46:
[...]

Mijn focus ligt iets meer op de (film)auto’s en de bijbehorende minifigs. Ik heb ze niet allemaal en twijfel nog over de laatste serie, vooral omdat die weer een stukje kleiner zijn.

Het nieuwe Batman logo staat dan weer wel op m’n verlanglijstje.

Ikheb ze in een Billy kast naast mijn bureau staan:

[Afbeelding]

Bovenop staat de Lego The Batmobile: Ultimate Collectors' Edition - 7784 uit 2006. Deze heb ik ooit voor een habbekrats in de winkel kunnen aanschaffen (wel nog in m’n Dark Ages) en is uiteindelijk het begin van deze collectie geworden. Daarna getwijfeld over de volgende UCS uitgaves, maar het toch maar bij het handzamere formaat gehouden.
Hey, nog een Batman-fan! ;) Leuke verzameling, maar waar zijn de Tim Burton Batmobile (76139) en Batwing (76161)?

Verder een ‘thumbs up’!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3cXsU9y3F4K8M4BmR2vek18DgA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/OtJHqyHr1MgsBsQLKHlKfvA7.gif?f=user_large

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:41
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/747977977_28842605531995773_7296094976751737145_n.jpg?stp=dst-jpg_tt6&cstp=mx1139x640&ctp=s960x960&_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=vcffmfGQeIcQ7kNvwHNysFs&_nc_oc=AdpYLu2D2FPNFci7qzBW8Dpu_sgkwoCyRVuRSR9KLkhYOic01yTP2kgaGi4rYtlT9QrpStdy-zqLdP0W1wvj6ETS&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=mHSqwsB_XOFf6NkWi68WNA&_nc_ss=7b2a8&oh=00_AQCjwDVM7CQnVv3BEgja5pk_ZdXUm5U_0QZ-kauf4YIHoA&oe=6A5FC9BA

De Shrek CMF minifigures leak. Ik vind ze wat tegenvallen..

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 19:09

Reintji

(2 x dad)²

Wat een typisch plaatje. Ze lijken van voren belicht, maar de schaduw komt naar je toe.

Nintendo speler sinds '94.

• gielie
  • Laatst online: 07:49
Reintji schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:35:
Wat een typisch plaatje. Ze lijken van voren belicht, maar de schaduw komt naar je toe.
Als je goed kijkt zie je aan de achterkant ook een schaduw, van 2 punten verlicht dus.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:05:
[...]

Denk dat we allemaal zo’n “ureka” momentje hebben gehad de eerste keer dat je dit ziet.

Wat ik ook een hele leuke “gimmick” vind uit de city serie: de (eerste!!!) camping / outdoor-serie.
Dan goed letten op de kleding en accessoires van de figures!
Ga nu door klikken naar de verschillende heruitgave door de jaren heen …. En?
@Devke zie dit artikel: https://brickset.com/article/54967/clues-to-the-minifig-s-lifecycle-uncovered-in-city-sets

Kan wel waarderen dit soort “theorieën”

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 20:24

QuattroNL

It is I.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdsqUDtobiH5X2Ny13DEWWAOfbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIIsJEHRL6ur90oGoNHcioee.jpg?f=fotoalbum_largePure nostalgie voor mij deze Classic Space maxifig (40921). Minifig & babyfig for scale :+

Echt leuk! Alles wat kan bewegen aan een minifig kan hier ook bewegen (*lees: de armen, handen en benen).

En...het gezicht en het spacelogo zijn een print en geen sticker (je weet het maar nooit met Lego).

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 18-07-2026 13:16 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 18:24
Minifigmaxxing! Leuk!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Yonix schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Hey, nog een Batman-fan! ;) Leuke verzameling, maar waar zijn de Tim Burton Batmobile
Ik mis deze ook nog
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tB3dhYIBIPuIPPD9EN3qVkMeoOw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaTBrOEGPx40vfdPQUHPQlQ9.jpg?f=user_large
(MOC van 76328 op rebrickable)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

QuattroNL schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:43:
[Afbeelding]Pure nostalgie voor mij deze Classic maxifig (40921). Minifig & babyfig for scale :+

Echt leuk! Alles wat kan bewegen aan een minifig kan hier ook bewegen.

En...het gezicht en het spacelogo zijn een print en geen sticker (je weet het maar nooit met Lego).
Bedankt voor het delen van deze foto :)

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 20:44
21067 Tower Bridge is officieel aangekondigd: https://brickset.com/arti...er-bridge-official-images

3.745 onderdelen, €299.99, verkrijgbaar vanaf 1 augustus.

En ja, de brug kan open. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt49f05c685299abbb/bltdc033ed672251563-21067_boxprod_v39.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt02b4e8a91c2e2ff0/bltdc033ed672251563-21067_Lifestyle_Build_06.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3

Niet voor mij deze set, maar ziet er wel heel fraai uit!

scintillating

• Omni
  • Niet online

Omni

Tc99m schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:06:
21067 Tower Bridge is officieel aangekondigd: https://brickset.com/arti...er-bridge-official-images

3.745 onderdelen, €299.99, verkrijgbaar vanaf 1 augustus.

En ja, de brug kan open. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet voor mij deze set, maar ziet er wel heel fraai uit!
Slecht nieuws voor 10214 scalpers, goed nieuws voor lego fans

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Omni schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:10:
[...]
Slecht nieuws voor 10214 scalpers, goed nieuws voor lego fans
Zo goed doet de oude Tower bridge set het toch niet? Ik zie ook niet zo heel veel verschil tussen de nieuwe en oude zo op het eerste oog.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Volgens mij is de oude wat groter, die heeft ook iets meer onderdelen (4295 in 10214, 3745 in deze nieuwe set).

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:58
Misschien een leuke site voor 2e hands Lego

https://voordebouwers.nl

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Omni
  • Niet online

Omni

Sabbas-nl schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 19:38:
[...]

Zo goed doet de oude Tower bridge set het toch niet? Ik zie ook niet zo heel veel verschil tussen de nieuwe en oude zo op het eerste oog.
Het is al even geleden maar ik heb ze jaren terug te koop gezien voor 125-150 nieuw en na het EOL moment snel en lange tijd voor het 2/3 dubbele. Op Marktplaats zie je dit nog steeds, maar niet op Bricklink.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 14:41

Martinspire

Awesomeness

[...]

Volgens mij is deze kleiner dan de Tower Bridge die ik een tijd geleden heb gemaakt. Deze is wel wat ronder overal, maar zie weer aan het aantal stukjes dat er veel kleins in moet zitten die vooral bedoelt is om de prijs omhoog te drukken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Omni
  • Niet online

Omni

Martinspire schreef op zondag 19 juli 2026 @ 10:12:
[...]

Volgens mij is deze kleiner dan de Tower Bridge die ik een tijd geleden heb gemaakt. Deze is wel wat ronder overal, maar zie weer aan het aantal stukjes dat er veel kleins in moet zitten die vooral bedoelt is om de prijs omhoog te drukken.
Ben het even gaan uitzoeken en de walkway is praktisch gelijk in lengte. De oude was 36 studs, hier tel ik 38. De torens zijn wel echt beduidend kleiner bij de nieuwe set. Bij de base zijn ze maar 8 studs terwijl de oude 12 studs was. De nieuwe is wel beter waarheidsgetrouw dan de vorige en uiteraard wat minder ruw. Desondanks krijg je inderdaad echt minder. Minder blokjes en kleinere blokjes. Zou me niets verbazen als de oude set circa 50% meer weegt.

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-08 17:18
[...]

Wij hebben toevallig een paar maanden geleden de 'oude' Tower Bridge gekocht, op Bricklink. Doos was beschadigd/open maar verder alles nieuw. Daar hebben we volgens mij €250 voor betaald. Gezien de oorspronkelijke retail-prijs en de inflatie meegenomen vonden we dat een erg schappelijke prijs.

Heb dus ook geen interesse in de nieuwe set. Maar fijn voor degenen die 'm willen hebben en niet aan de 'oude' versie kunnen komen.

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Flabergasted

Prepare to die !

De oude Tower Bridge had geen stickers.

Geldt dit ook voor de nieuwe ?

Hier worden de verschillen uitgelegd: https://www.brickfanatics.com/lego-tower-bridge-comparison-highlight-differences

[ Voor 60% gewijzigd door Flabergasted op 20-07-2026 11:35 ]

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:00
himlims_ schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:33:
[...]

Gaaf sinds wanneer is dat :+
spoiler:
kijk eens bij Lego store; figures zelf bij elkaar zoeken. Ideale plek voor nodige variatie in poppetjes en gezichtjes voor jouw thema/setting

The First Double Face: The first Lego minifigure with a double-sided head was Professor Quirrell from the 2001 Lego Harry Potter theme.
Deze opmerking is een openbaring voor mij. Ik ben sinds 2,5 jaar weer into Lego, maar ik realiseer me nu voor het eerst dat dit in mijn jeugd in de jaren '90 nog niet bestond. :D

• Kerngezond
[Afbeelding]
Dit vind ik een prachtig voorbeeld van "leuk dat het bestaat, niet voor mij". :9

• dr86
  • Niet online
sparow schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:09:
[Afbeelding]

De Shrek CMF minifigures leak. Ik vind ze wat tegenvallen..
Ik vind ze er ook echt goedkoop uitzien

[ Voor 120% gewijzigd door dr86 op 20-07-2026 00:42 ]

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mijn vader zit ff in de lappenmand met een vervelende peesplaatontsteking dus die kan op dit moment niet zoveel wandelen als dat mijn ouders samen normaal doen. Hij heeft gelukkig genoeg klusjes in en om huis om zich even bezig te houden.

Met wat andere Vaderdag kadotjes voor een paar euro via Amazon de 60481 erbij gegeven.

Gister op de koffie en stond die op de sidetable te pronken _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZn1gYc5h75okvhyjSc7evQZ2Ow=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TZ4JjZKoDg1J1o7ZuzRe7kz8.jpg?f=user_large

Wat een lollig ding :)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:06
Waar zijn die 1701 steentjes dan? En 200 dollar/euro?
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/we-need-a-slur-for-nostalgiaslop-sets-v0-uasow8yr59eh1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=130851e520f12c4ef8aee005d95d128c27f443d1
Ik begin nu wel spijt te krijgen dat ik de BlueBrixx Delta Flyer niet heb gekocht toen zij de Star Trek licentie nog hadden. Er komen nu vast legale of illegale Voyager minifigs.

Ik ben wel benieuwd of ze de Voyager nu uit 74656 stukjes gaan maken, en de Enterprise NX-01 uit 1 (lol alsof Voyager en Enterprise ooit aandacht zouden krijgen in plaats van TOS en TNG).

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-08 16:20

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ErikT738 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:48:
[Afbeelding]
Ik begin nu wel spijt te krijgen dat ik de BlueBrixx Delta Flyer niet heb gekocht toen zij de Star Trek licentie nog hadden. Er komen nu vast legale of illegale Voyager minifigs.

Ik ben wel benieuwd of ze de Voyager nu uit 74656 stukjes gaan maken, en de Enterprise NX-01 uit 1 (lol alsof Voyager en Enterprise ooit aandacht zouden krijgen in plaats van TOS en TNG).
Bluebrixx heeft het erg goed gedaan met de licentie en ik heb ook spijt dat ik maar 2 schepen heb (de originele 1701 en de Bird of Prey).

Deze set vind ik er leuk uit zien, maar niet voor 200 euro. Ik wacht wel op een aanbieding.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Tc99m
ErikT738 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:48:
[Afbeelding]

Ik zag hem gisteren ja (wilde hem net in een spoiler plaatsen ;) ). Ik ben groot Star Trek fan en was/ben heel kritisch op de Enterprise-D (al heb ik hem uiteindelijk wel voor een gereduceerde prijs besteld). Mijn eerste reactie bij deze set was wel iets positiever.

Ik ben enthousiast over het algemene ontwerp en de minifigs van deze set, enthousiaster dan dat ik over de Enterprise-D was. Het modulaire studio set idee spreekt me wel aan, ik vind het ook prima dat het geen volle cirkel is. En belangrijker: het ademt echt de Original Series sfeer, ik was heel bang dat ze er toch visuele verwijzingen naar de Abrams-films of Strange New Worlds in zouden stoppen.

Het lijkt wel een groot stickerfestijn te worden en dat valt me wel tegen (al is het op basis van deze foto's nog lastig te zien of álle consoles ook stickers zijn en sommigen misschien toch een print zijn). De prijs is natuurlijk ook onbegrijpelijk, voor mij is dit een set van hooguit €150. Met een goede actie of GWP word ik misschien toch over de streep getrokken om deze op de eerste dag te bestellen.

Voor de liefhebber: bij deze Reddit post staan nog meer foto's van de doos: https://www.reddit.com/r/...01_bridge_found/#lightbox
Naar verwachting wordt hij 23 juli op San Diego Comic Con officieel aangekondigd.

[ Voor 13% gewijzigd door Tc99m op 20-07-2026 09:03 ]

scintillating

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:06
Tc99m schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:57:
wilde hem net in een spoiler plaatsen ;)
[...]
Met een goede actie of GWP word ik misschien toch over de streep getrokken om deze op de eerste dag te bestellen.
Zijn nieuwe lego sets iets wat in een spoiler zou moeten? Er is toch niet echt verschil tussen deze afbeelding en de officiële lego aankondiging? Behalve dat je daar ook nog foto's krijgt van een fotomodel wat de set in elkaar zet in een te hippe/nette huiskamer.

Aangezien er kennelijk Tribbles in de doos zitten moet de GWP natuurlijk de DS9 crew zijn die ook in die aflevering zat :P

Edit - Sowieso zal de GWP wel weer iets zijn wat ik daadwerkelijk had gekocht als het in de winkel lag. Sets van meer dan 200 euro laat ik tegenwoordig automatisch links liggen, vooral als ze vol zitten met stickers. Het blijft idioot dat Lego de stenen voor dat geld weigert te bedrukken.

[ Voor 18% gewijzigd door ErikT738 op 20-07-2026 09:12 ]

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Omni schreef op zondag 19 juli 2026 @ 09:39:
[...]

Het is al even geleden maar ik heb ze jaren terug te koop gezien voor 125-150 nieuw en na het EOL moment snel en lange tijd voor het 2/3 dubbele. Op Marktplaats zie je dit nog steeds, maar niet op Bricklink.
Hm, dat beeld heb ik niet gehad. Heb de originele ook nog nieuw in doos liggen. Simpelweg te groot om ergens opgebouwd neer te zetten en een herhalende build, maar toen ik weleens keek op marktplaats, mocht ik in mijn handen knijpen als ik het originele bedrag er voor zou krijgen.

• Tc99m
ErikT738 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:10:
[...]

Zijn nieuwe lego sets iets wat in een spoiler zou moeten? Er is toch niet echt verschil tussen deze afbeelding en de officiële lego aankondiging? Behalve dat je daar ook nog foto's krijgt van een fotomodel wat de set in elkaar zet in een te hippe/nette huiskamer.
Ik kreeg een tijdje terug commentaar toen ik een gelekte foto van een doos plaatste (zoals deze), dus ik wacht op de aankondiging of zet hem in een spoiler (als ik hem al plaats, vaak zijn gelekte doosfoto's itt deze foto crappy kwaliteit en vind ik ze hier dan weinig toevoegen). Maar is vooralsnog geen formele regel voor dit topic afaik.

scintillating

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 14:56
Sabbas-nl schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:18:
[...]

Hm, dat beeld heb ik niet gehad. Heb de originele ook nog nieuw in doos liggen. Simpelweg te groot om ergens opgebouwd neer te zetten en een herhalende build, maar toen ik weleens keek op marktplaats, mocht ik in mijn handen knijpen als ik het originele bedrag er voor zou krijgen.
Dat bewijst alleen maar dat marktplaats is 'wat de gek er voor geeft' De originele tower bridge is ruim 8 jaar te koop geweest, vaak ook ergens wel in een aanbieding. Tijd zat om die aan te schaffen. Ja, ik heb de originele ook en vond het ook vooral een geweldig parts pack voor ander MOCs.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

avdieren schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:19:
[...]

Dat bewijst alleen maar dat marktplaats is 'wat de gek er voor geeft' De originele tower bridge is ruim 8 jaar te koop geweest, vaak ook ergens wel in een aanbieding. Tijd zat om die aan te schaffen. Ja, ik heb de originele ook en vond het ook vooral een geweldig parts pack voor ander MOCs.
Mijn nichtje is gek op Londen (en de UK in zijn geheel) dus ik liet deze 21067 even zien maar ze schrok nogal van de prijs ja, logisch als student met een bijbaantje.

Thanks voor het benoemen dat het een remake is, de "originele" staat wel wat te koop op MP zie ik zo, misschien en optie voor haar om die op te pikken een keer.

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:31
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt482f90090eb23c7f/4000351_boxprod_ES_v29.png?fit=crop&quality=80&width=800&height=800&dpr=1

Juist ja... Een nieuwe wereldbeker, vrijwel identiek aan de vorige (lelijke) wereldbeker en ook nog eens 20,- duurder. Hieronder de wijzigingen:Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt695179119c31a175/Editions_eCom_FWC_Winner_Trophy_ES_04_01.png?fit=crop&quality=80&width=800&height=800&dpr=1Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2026/07/LEGO-Editions-4000351-FIFA-World-Cup-Official-Trophy-%E2%80%93-Champions-Edition-4.png

• Tikay
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 27-08 12:51
RubjeMazter schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:22:
[Afbeelding]

Juist ja... Een nieuwe wereldbeker, vrijwel identiek aan de vorige (lelijke) wereldbeker en ook nog eens 20,- duurder. Hieronder de wijzigingen:[Afbeelding][Afbeelding]
Vreemde uitgave als je kijkt naar het productnummer, die wordt meestal gebruikt bij speciale sets (zoals employees gifts, lego house insider tours). De eerste beker heeft gewoon een vijfcijferige productnummer.

Zou wel horen bij het contract wat ze hebben met FIFA. Ik laat het persoonlijk links liggen.
edit:
Schijnbaar enkel exclusief verkrijgbaar in Spanje, verklaart daarom de aparte productcode.

[ Voor 4% gewijzigd door Tikay op 21-07-2026 03:49 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[Afbeelding]

Juist ja... Een nieuwe wereldbeker, vrijwel identiek aan de vorige (lelijke) wereldbeker en ook nog eens 20,- duurder. Hieronder de wijzigingen:[Afbeelding][Afbeelding]
Maar voor die 20 euro krijg je wel 3 extra steentjes en maar liefst 2 stickers!

/s

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Flabergasted

Prepare to die !

[Afbeelding]

Is alleen in Spanje verkrijgbaar.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[...]

Nope, die set doet het absoluut niet goed. Je krijgt hem zelfs niet eens verkocht voor de kale lego stukjes prijs. Heb hem hier staan, maar geen hond wil die doos overnemen.

Signature van nature

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Nieuwe spacefigs op BL gescoord (had toch een zwik bricks voor de bouw van een volgende moc nodig).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e4NJrY10sSAWWJnaJ-mL_ecOPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zV1PEIHIsMDtEPmVODGw3g01.jpg?f=fotoalbum_large

De familie groeit gestaag door.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov9TYaOCnL3R442DZiKwreyXMFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jKOTf8XQRqfWV6eFVguTClH.jpg?f=fotoalbum_large

Moet de helm en de airtanks (en handjes) van de l.blauwe nog een keer bestellen. Ach, de volgende BL order is toch alweer in wording dus kan dat gelijk mee.

En ja, de groene en grijze missen nog. Komt wel, geen haast.

• Tc99m
Er was al een en ander gelekt, maar 21369 LEGO IDEAS - The X-Files is nu ook officieel aangekondigd:
https://brickset.com/arti...1369-the-x-files-revealed

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133353_21369_Prod_uobjn2HXpycn.jpg

1478 onderdelen, €199.99, verkrijgbaar vanaf 1 augustus

Als je tussen 1 en 10 augustus bestelt krijg je er ook een GWP bij:

40896 The X-Files: Scully's Lab
221 onderdelen

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133353_40896_Box1_v29_Zh7wfpRc7aN6.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Tc99m op 21-07-2026 16:23 ]

scintillating

• Tc99m
Ook een leuk promofilmpje met de enige echte Scully 8)

scintillating

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

key

QuattroNL schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:59:
Nieuwe spacefigs op BL gescoord (had toch een zwik bricks voor de bouw van een volgende moc nodig).

~~~~~~~~~~~~~~~[Afbeelding]

De familie groeit gestaag door.~~~~~~~~~~~~~~~[Afbeelding]

Moet de helm en de airtanks (en handjes) van de l.blauwe nog een keer bestellen. Ach, de volgende BL order is toch alweer in wording dus kan dat gelijk mee.

Ik mis de donkerblauwe nog. Uit een eerder BAM serie.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/RIcAAeSwJo9pT5YQ/s-l400.jpg
Altijd mooi om te zien die classic space figuurtjes.

Als ik het goed zie heeft het zwarte figuurtje ook de foute (nieuwere) helm.
De paarse airtanks en de licht blauwe helm en airtanks helaas ook nog. Lego verkoopt ze helaas niet via PAB.

[ Voor 18% gewijzigd door key op 21-07-2026 16:43 ]

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

key schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:38:
[...]

Ik mis de donkerblauwe nog. Uit een eerder BAM serie.
[Afbeelding]
Altijd mooi om te zien die classic space figuurtjes.

Als ik het goed zie heeft het zwarte figuurtje ook de foute (nieuwere) helm.
De paarse airtanks en de licht blauwe helm en airtanks helaas ook nog. Lego verkoopt ze helaas niet via PAB.
O ja, die d.blauwe is er ook nog (y)

Ach, ik hoef ook niet persé alle kleuren te hebben. Als ik soms wat tegenkom (vnl op BL) dan is het leuk.

Die zwarte heeft idd een nieuwere helm.

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

neevedr

Dat was ik niet!

Er zijn altijd nog meer spaceman’s te verzamelen hoor: YouTube: I Collected EVEN MORE RARE Lego Spaceman Minifigures

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
En als je die hebt, dan zijn er nog 700 meer space related mini figs te verzamelen :*)

Link naar: Classic space guide

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Kerngezond
Mooie promo inderdaad. Ik beschouw The X-files als een van de beste series die ik nooit gezien heb. :9

• Tc99m
Kerngezond schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 00:56:
[...]

Mooie promo inderdaad. Ik beschouw The X-files als een van de beste series die ik nooit gezien heb. :9
Kan het zeker aanraden om de serie eens te kijken, deze lijst heeft mij veel geholpen. Staat tegenwoordig ook op Disney+ dus geen gedoe met downloaden of DVD-boxen als je het gewoon eens een keer wil kijken.

De films zijn ook leuk en prima te zien zonder al te veel voorkennis van de serie.

scintillating

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

QuattroNL schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:59:

[Afbeelding]

De familie groeit gestaag door.[Afbeelding]

Die LL928 heeft onderhand een aanhanger nodig om de hele familie mee te krijgen :D :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49
The Eagle schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:49:
[...]

Die LL928 heeft onderhand een aanhanger nodig om de hele familie mee te krijgen :D :+
Daarom heb ik er twee!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Daarom heb ik, naast de oorspronkelijke kleinere schepen, ook de nieuwe zusterschepen gebouwd. Kan de hele familie in stijl mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWL9X1rqek-u1qXOC0gQ_xAy71Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbEIL0NJs7FaizrUIbby1odQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Tc99m
Nu het weer wat koeler is de afgelopen dagen ben ik ook weer verder gegaan met m’n Tudor Corner. Gisteren afgemaakt, hele leuke bouwervaring, een van de betere modulars imo. Vandaag maar gelijk even doorgepakt met W.A.L.T.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQRZ-MGhRg9GKNG4_RWz7Mz6dTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQDSMUnBNRKLcigEjG74OHgP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBCxz17rg7iP3Gs-izL9kA_zzbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSooG8cWOpmBe9HPbITP42oN.jpg?f=fotoalbum_large

De bewoners van Tudor Corner moeten nog even aan ‘m wennen. ;)

Weer even wat anders dan ‘n modular maar ook een heel leuk setje om te bouwen en te bekijken en hij zit behoorlijk stevig en stabiel in elkaar (met Bricklink Designer Program sets niet altijd een gegeven).

Verder nog wel bijzonder… plastic zakjes! Die had ik al een tijdje niet meer gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA06D50nNsNrbI-_pQUagxwi0-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkzveO0PcsOmPhjNqATTTzLE.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

• Tc99m
11385 Star Trek: U.S.S. Enterprise NCC-1701 Bridge nu officieel aangekondigd: https://brickset.com/arti...01-bridge-official-images

1701 (:+) onderdelen, €179.99 (niet €200 zoals eerder gelekt).

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133390_11385_Prod_SxxdcxrVJnNw.jpg

Leverbaar vanaf 1 september, voor zover bekend nog geen GWP zoals met de Enterprise-D.

scintillating

• Tc99m
Leuk uitgevoerde set, prijs valt me nog mee, maar… “My God Jim, it’s full of stickers!”… Ik vraag me af of er überhaupt een print tussen zit, m.u.v. de communicators.

scintillating

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tc99m schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:08:
Leuk uitgevoerde set, prijs valt me nog mee, maar… “My God Jim, it’s full of stickers!”… Ik vraag me af of er überhaupt een print tussen zit, m.u.v. de communicators.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te7AGVtxL5YNWwwUnpoKADGLDX8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EGRZiwDadQljYFRu2NKMyuzJ.jpg?f=user_large

:P

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
die prijs... sorry. hoezeer ik ook een Trekkie ben, dit slaat gewoon als een tang op een ..

Strava | AP | IP | AW | SM

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Van de Enterprise vond ik dat het een relatief dure set was maar dat de poppetjes het verschil maakte. Maar bij deze brug is het vrijwel alleen de poppetjes die het maken. En dat maakt deze wel relatief heel erg duur.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Webgnome schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:39:
die prijs... sorry. hoezeer ik ook een Trekkie ben, dit slaat gewoon als een tang op een ..
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71s+Wyesc7L._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

:P

• Tc99m
Webgnome schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:39:
Hmm, misschien omdat ik me mentaal al had voorbereid op €200, vind ik de €180 nog redelijk (waar ik niet mee wil zeggen dat het een goedkope set is, had van mij zeker €150 mogen zijn, maar in ieder geval acceptabel).
Het is toch een redelijk grote set met 8 leuke minifigures, en stickers daargelaten, ook behoorlijk accuraat. Ik heb nog geen grote missers qua ontwerp gezien waarin het echt niet lijkt op het bronmateriaal.

Ik heb er qua prijs minder moeite mee dan met de prijs van de Enterprise-D (misschien ook omdat het onder de €200 is en daarmee ook een minder forse uitgave). Ik wacht even af of er nog een goede GWP of Insiders-actie komt, maar waarschijnlijk wordt dit wel een day 1 purchase voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 23-07-2026 11:13 ]

scintillating

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

2 nieuwe leuke sets die mij toch wat tegenvallen gezien de prijs,
de Enterprise brug en de X-files set.

Ik denk dat ik wacht op een leuke aanbieding.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hadden "we" deze hier al gezien? Vers van de FP

.geek: LEGO en Nintendo brengen Donkey Kong-arcadekast uit voor 170 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGILDp6VNDbQCgsihcaPbPgAwWI=/656x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2008270534.jpeg?f=imagenormal

• Tc99m
De eerder hier gedeelde Shrek Collectable Minifig Series is nu ook officieel aangekondigd, aparte afbeeldingen van de minifigs via deze link:
https://brickset.com/arti...able-minifigures-revealed

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133382_71053_Prod_ICgA8f0IhKFc.jpg

scintillating

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tc99m schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:39:
Verder nog wel bijzonder… plastic zakjes! Die had ik al een tijdje niet meer gezien.
Ik had ook plastic zakjes in mijn W.A.L.T. setje. Ik vond het een leuke set om te bouwen, weinig kleurenkots en helemaal niets wat zichtbaar is. Paar leuke easter eggs (batterijen) en je kan je helemaal uitleven met de pose en de gezichtjes.

Ik heb een build/review filmpje op youtube gegooid, mocht je interesse hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 23-07-2026 18:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:06:
11385 Star Trek: U.S.S. Enterprise NCC-1701 Bridge nu officieel aangekondigd: https://brickset.com/arti...01-bridge-official-images

[Afbeelding]

Leverbaar vanaf 1 september, voor zover bekend nog geen GWP zoals met de Enterprise-D.
Ik vind het nergens op lijken, wat een mislukking. Sorry kan er niets positiefs over zeggen.

• Kerngezond
Tc99m schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Kan het zeker aanraden om de serie eens te kijken, deze lijst heeft mij veel geholpen. Staat tegenwoordig ook op Disney+ dus geen gedoe met downloaden of DVD-boxen als je het gewoon eens een keer wil kijken.

De films zijn ook leuk en prima te zien zonder al te veel voorkennis van de serie.
Dank je wel voor de tips, maar ik ga het niet doen. Dat ik het op basis van wat ik ervan weet een goede serie vind wil niet zeggen dat ik het een leuke serie vind. Ik ga vrij slecht op naargeestige series. De reden dat ik een groot Star Trek-fan ben is omdat het een van de zeer weinige series is die een positieve kijk op de toekomst heeft. O+
Tc99m schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:06:

[Afbeelding]

Alsof de duvel er mee speelt. Dat wordt een dilemma. Leuk, maar ik weet het nog niet. 180 euro is nog altijd wel aan de prijs voor een brug, maar ik wil per se Spock hebben! Nou ja, maar hopen dat er een mooie GWP bij komt die de aankoop rechtvaardigt. Aan de andere kant, misschien maar beter dat dat er niet komt want dan kan ik wachten tot korting. :P

• Kerngezond
Tc99m schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:39:
Nu het weer wat koeler is de afgelopen dagen ben ik ook weer verder gegaan met m’n Tudor Corner. Gisteren afgemaakt, hele leuke bouwervaring, een van de betere modulars imo. Vandaag maar gelijk even doorgepakt met W.A.L.T.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De bewoners van Tudor Corner moeten nog even aan ‘m wennen. ;)

Weer even wat anders dan ‘n modular maar ook een heel leuk setje om te bouwen en te bekijken en hij zit behoorlijk stevig en stabiel in elkaar (met Bricklink Designer Program sets niet altijd een gegeven).

[Afbeelding]
Nu ik zie dat je Tudor Corner hebt gemaakt moet ik weer terugdenken aan de keer dat ik hem heb gemaakt. Ik ben daarbij een interessant probleem tegen het lijf gelopen. Ik ben iemand die nogal last heeft van winterdepressie. Niets ernstigs, maar wel gewoon veel vermoeidheid en weinig energie om dingen te ondernemen. Ik vind het dan heerlijk om LEGO te bouwen omdat je daarbij niet zoveel hoeft na te denken, maar ik ben er intussen ook achter dat ik daardoor relatief weinig onthoud van het bouwwerk, wat natuurlijk zonde is bij zo’n mooi ding als Tudor Corner. Het afbreken en opnieuw opbouwen voelt als zonde van de energie dus ik heb besloten om hem binnenkort onder handen te nemen en hem uit te breiden met bijvoorbeeld een extra verdieping of een bijgebouwtje. Zo dwing je jezelf om er weer eens uitgebreid naar te kijken. :)

• PurpleBlue
  • Niet online
Terror schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:32:
[...]

En als je die hebt, dan zijn er nog 700 meer space related mini figs te verzamelen :*)

Link naar: Classic space guide
Dat zijn er aardig wat :D
Voor mijn space verzameling telt het "classic space logo" op de torso :+

De rest (overige space thema's) staan gesorteerd bij de overige collectie figuren :P

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

PurpleBlue schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:00:
[...]

De rest (overige space thema's) staan gesorteerd bij de overige collectie figuren :P
Ik ga idd ook alleen voor de 'echte' originele Classic spacefigs. Alle varianten daarna zijn maar slappe aftreksels :+
'only the real thing'.

(ja kom maar op met het commentaar! *; )

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
PurpleBlue schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:00:
[...]

maar, dan alleen de classic space logo op de volle breedte, of iedere variant waar een classic space logo op de buik staat? dat zijn natuurlijk allemaal gradaties :P

maargoed, hier staat nog een klusje te wachten om een frame te maken voor de "Medium Tan" waar nu langzaamaan onderdelen in beschikbaar komen.

• key

key

Hier ook een groot fan van de classic space minifigs. Maar ook futuron incl de nieuwe versies, blacktron en m-tron.
Mijn voorkeur blijft classic space.

Ik mis nog de paarse airtanks. Ook de nieuwe lichtblauwe versies, maar die komen nog wel bij pab.

Als iemand nog een paarse airtanks heeft.....

Buiten space wil ik ook alle beren hebben. Daarbij mis ik de nieuwe team leader nog. En blijkbaar is er een monkie kid -Lee panda costume.

Ik moet nog eens een recente foto maken.

• key

key

.

[ Voor 99% gewijzigd door key op 24-07-2026 15:01 ]

• key

key

.

[ Voor 99% gewijzigd door key op 24-07-2026 15:02 ]

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

key schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:47:
Als iemand nog een paarse airtanks heeft.....
Heb ik geloof ik nog wel.
Ben nu op vakantie, zal over 2 weken even voor je kijken.

• PurpleBlue
  • Niet online
ymnia schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:23:
[...]
maar, dan alleen de classic space logo op de volle breedte, of iedere variant waar een classic space logo op de buik staat? dat zijn natuurlijk allemaal gradaties :P
Zou het leuk vinden alles met "space logo" te kunnen bemachtigen, maar in principe alle space gerelateerde thema's zoals M-Tron, Black-tron, Futuron, Alien-conquest etc.
De Life On Mars heb ik dan weer helemaal niets mee.

Ook van de classic "droids" heb ik al wel een aantal, maar sommige onderdelen zijn moeilijk of duur te verkrijgen, maar die komen vanzelf wel een keer.
key schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:47:
Ik mis nog de paarse airtanks. Ook de nieuwe lichtblauwe versies, maar die komen nog wel bij pab.
Alleen de airtanks?

• key

key

PurpleBlue schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:48:
[...]

Zou het leuk vinden alles met "space logo" te kunnen bemachtigen, maar in principe alle space gerelateerde thema's zoals M-Tron, Black-tron, Futuron, Alien-conquest etc.
De Life On Mars heb ik dan weer helemaal niets mee.

Ook van de classic "droids" heb ik al wel een aantal, maar sommige onderdelen zijn moeilijk of duur te verkrijgen, maar die komen vanzelf wel een keer.

[...]

Alleen de airtanks?
Paarse airtanks en licht blauwe airtanks en helm. Ik hoop dat die laatste nog op pab komen.
Net als de lichtblauwe baby space fig.

• PurpleBlue
  • Niet online
key schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:23:
[...]

Paarse airtanks en licht blauwe airtanks en helm. Ik hoop dat die laatste nog op pab komen.
Net als de lichtblauwe baby space fig.
Ik verwacht wel dat die blauwe helm daar binnenkort zal verschijnen.Althans hoop ik dat wel :+

• Tc99m
Er zijn een aantal Avengers: Doomsday sets aangekondigd (deze personages zaten allemaal in trailers en andere aankondigingen, dus geen echte spoilers hier). De Doctor Doom Bust is beschikbaar vanaf 1 september, de andere sets op 4 september.

40880 Avengers: Doomsday Heroes & Villain BrickHeadz
467 onderdelen, €39.99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133469_40880_Prod_VHjezgIiZvl1.jpg

76345 Doctor Doom Bust
379 onderdelen, €49.99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133469_76345_Prod_YAxLiCaE0yIv.jpg

76347 Avengers: Doomsday Quinjet
433 onderdelen, €59.99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133469_76347_Prod_7YEwjnbGd6vM.jpg

76348 Epic Battle: Avengers: Doomsday
846 onderdelen, €99.99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133469_76348_Prod_RgOZ4aVRMg5U.jpg

76352 Avengers: Doomsday New Avengers Tower
954 onderdelen, €109.99

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/133469_76352_Prod_ubvzQRRpm5ju.jpg

scintillating

• CLB
  • Niet online

CLB

Volgens geruchten gaan we volgend jaar weer een nieuwe Fossil-set zien van Jurassic Park / World...
Set #77987 krijgt twee skeletten van velociraptors en een minifiguurtje van Owen Grady, ben benieuwd :)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Krijg net bericht van collega die in Billund is. Is daar iets exclusiefs te krijgen wat meegenomen moet worden?

• CLB
  • Niet online

CLB

Sowieso deze natuurlijk, maar er zijn inderdaad meer specials / exclusives:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/259600/files/452896599/lego-lego-40504-a-minifigure-tribute-lego-house.jpg

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• PurpleBlue
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:45:
Krijg net bericht van collega die in Billund is. Is daar iets exclusiefs te krijgen wat meegenomen moet worden?
Wij gaan zelf volgende week weer op vakantie naar Denemarken, en brengen dan ook weer een bezoek aan Billund.
Mochten er nog Tweakers zijn die interesse hebben in een LEGOLAND of LEGOHOUSE exclusieve, stuur even een PM. ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

Mini Hogwarts officieel: 700 bricks, 39,99 euro.
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2026/07/40975-Mini-Hogwarts-Castle-Box_BgXsaNUardCc.png

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2026/07/40975-Mini-Hogwarts-Castle-Set_crDJALQcmrLW.png

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:58

SomerenV

It's something!

CLB schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 07:02:
Mini Hogwarts officieel: 700 bricks, 39,99 euro.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat setje bevat 700 steentjes? 7(8)7 De prijs hanteert gelukkig niet het standaard 10 cent per steentje, maar damn. Ik vraag me ook een beetje af voor wie die set is. Het is vrij karig voor een display-set, kunt er niet mee spelen en er is de grotere (en duurdere) 76419 die flink meer bang for buck geeft naar mijn mening.

SVbriX | LEGO in schaal 1:72 | Website | Instagram

• gielie
  • Laatst online: 07:49
SomerenV schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:14:
[...]

Ik vraag me ook een beetje af voor wie die set is.
Omdat het kan, het is ook niet mijn set. Misschien de diehard HP fans?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik vind 'm persoonlijk wel leuk :) Leuke micro-scale.
Is natuurlijk veel kleiner dan 76419, maar daar is de prijs ook naar.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_haWCV7RcjhNHEO_EB62yZ_z_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kL6HY4d8qhvTVtY8dfsFYOUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBShUX3xL4EunpaP6tsjGsh-Lrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ne7g30JgK9S6jRT8DiOZ6Xde.jpg?f=fotoalbum_large

Nou mijn Sushi restaurant is klaar, echt een geweldige set als je het mij zou vragen, leuk in de details, kleur etc. Volgende week ga ik naar Japan dus ben benieuwd hoe de gebouwen daar lijken op deze set, of was het andersom 🤔

Alleen heb ik nog geen flauw idee hoe ik hem in de stad ga verwerken, en hoe de tram op normale rails kan rijden.

I wake up in the morning and I piss excellence

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Donstil schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou mijn Sushi restaurant is klaar, echt een geweldige set als je het mij zou vragen, leuk in de details, kleur etc. Volgende week ga ik naar Japan dus ben benieuwd hoe de gebouwen daar lijken op deze set, of was het andersom 🤔

Alleen heb ik nog geen flauw idee hoe ik hem in de stad ga verwerken, en hoe de tram op normale rails kan rijden.
ziet er geweldig uit _/-\o_ een van de mooiere dit dit jaar gezien heb

• Donstil
  • Niet online

Donstil

himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:16:
[...]

ziet er geweldig uit _/-\o_ een van de mooiere dit dit jaar gezien heb
Ja eens, ik heb een paar weken geleden ook Winkelstraat gebouwd (11371) maar die mag nog niet in de schaduw staan van deze set.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Donstil schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super gaaf, nu nog een AE86 in het steegje erachter en hij is echt klaar.
Mooie set zeg, deze heb ik even gemist.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Mad-Matt schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:39:
[...]

Super gaaf, nu nog een AE86 in het steegje erachter en hij is echt klaar.
Mooie set zeg, deze heb ik even gemist.
Een AE86 moest ik even googlen maar dat stelde niet teleur!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Donstil schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:42:
[...]

Een AE86 moest ik even googlen maar dat stelde niet teleur!
'Aoud EIjzer' uit '86..... Toch? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-07-2026 15:48 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Will_M schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:47:
[...]

'Aoud EIjzer' uit '86..... Toch? >:)
Zekers!

Is uit een Anime, Initial D. Daar is de AE86 een bezorgauto van de hoofdpersoon zijn vader (sushi shop) waarin hij leert driften/racen.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .