• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:43
Gisteravond mijn Batman-minifigcollectie verhuisd naar de ruimte onder de trap naar zolder. Tijdens de vakantie in Duitsland ook nog een paar tijdschriften gescoord met voor mij nieuwe minifigs. Jammer dat de meeste van die uitgaven niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Gelukkig een deal kunnen sluiten met een Duitse collega.

De nieuwe locatie heeft alleen één nadeel: weinig licht. En met een verzameling die grotendeels uit zwarte Batman-minifigs bestaat, wordt het al snel een donkere bedoeling. Tijd om binnenkort een ledstrip te plaatsen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ly3JdS-LmrbQWFsFB_FBMLagQD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WKMCX82zkGzrgQCJARBoVb8.jpg?f=fotoalbum_large

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

Flabergasted

Prepare to die !

Pazo schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:53:
[...]

Ja erg mooi die techniek met shiften e.d. Wat een werk om dat allemaal uit te denken.
En ja, het hele span is inderdaad erg groot.

Minifig for scale!

[Afbeelding]
(toen had ie nog 5 assen)
Je kunt hier inmiddels wel een apart topic van maken...

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pazo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:05:
Dan klopt mijn gevoel dat ie net wat aan de grote kant lijkt :)
Maar ik vind het nog wel acceptabel.
ja precies, 1:16 en 1:18 zie je allicht heel iets terug in het geheel, maar het is natuurlijk maar "speelgoed"/LEGO.

Het is niet zo dat je een natuurgetrouw diorama aan het knutselen bent.

Ik vind 't er prima uitzien zo d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:28
dm-dutchman schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:08:
Gisteravond mijn Batman-minifigcollectie verhuisd naar de ruimte onder de trap naar zolder. Tijdens de vakantie in Duitsland ook nog een paar tijdschriften gescoord met voor mij nieuwe minifigs. Jammer dat de meeste van die uitgaven niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Gelukkig een deal kunnen sluiten met een Duitse collega.

De nieuwe locatie heeft alleen één nadeel: weinig licht. En met een verzameling die grotendeels uit zwarte Batman-minifigs bestaat, wordt het al snel een donkere bedoeling. Tijd om binnenkort een ledstrip te plaatsen!

[Afbeelding]
Wat een vette verzameling zo.
(Kom ik weer hoor: zelf geen fut om met Lego bezig te zijn, maar wel ideetjes voor anderen.)

Eén van de meest herkenbare dingen aan Batman is de stad in het donker, met dramatische verlichting op de flatgebouwen van onder . Zie bijv https://images4.alphacoders.com/182/182638.png

In zo'n donker hoekje zou je dus wat mini-scaled wolkenkrabbers in zwart/donkerbruin/donkergrijs kunnen zetten met zwakke LEDs die van beneden belichten . Pak bijvoorbeeld de gebouwen van lego new york city 21028. Als die lampjes aanstaan en je minifigs ervoor dan zien ze eruit als dramatische schaduwachtige figuren. dan nog een spotje erboven/tegenover dat je apart aan kan zetten om ze wel goed te kunnen zien en ik denk dat je al klaar bent.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou er idd geen permanente verlichting op zetten. Hedendaagse lego wil nogal eens verkleuren, dat wil je niet met zo'n verzameling.
Batman's originele pak was lichtgrijs, maar zo hoeven ze niet allemaal te worden zeg maar :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24
Jakkus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:31:
[...]

Tof dat het gelukt is! Heb je ze allemaal opgebouwd staan?
Jazeker! 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfNnBnTcxXhHcfDSLM_XzJNwhqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAf84S8jN8GJSlajNbBXdXgF.jpg?f=fotoalbum_large
Jakkus schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:31:
[...]

Nu nog zorgen dat de straten lekker gevuld worden, dat brengt de boel tot leven :) Minifigs die van alles doen bijvoorbeeld, en voor voertuigen zijn oude en nieuwe City-autootjes en de oude 6 studs brede Speed Champions een mooi formaat :)
Zoiets bijvoorbeeld? :P :D

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25

QuattroNL

It is I.

Elke beetje gerenommeerde stad heeft tegenwoordig een datacenter.....en die heb jij er heel mooi in geïntegreerd d:)b

Gaaf hoor zo'n line-up! _/-\o_

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

Flabergasted

Prepare to die !

Donky Kong schijnt er ook aan te komen.

Zet er op zich aardig uit, helemaal als het ook nog eens speelbaar is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ElWTmFV4IokH1RsCLs83H6EcKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMTx8cyS2o3RXPEG69DkRIYO.jpg?f=fotoalbum_large

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24
QuattroNL schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 16:48:
Elke beetje gerenommeerde stad heeft tegenwoordig een datacenter.....en die heb jij er heel mooi in geïntegreerd d:)b

Gaaf hoor zo'n line-up! _/-\o_
Haha, bedankt! :)
Het verbaast mij dat de Nimby-figs nog niet in opstand zijn gekomen tegen de geluidoverlast van het getik van de HDD's. :P

De ruimte waar de NAS staat is precies groot genoeg voor nog een 32x32 baseplate, wat voor de toekomst wel handig is.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:27
Flabergasted schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:19:
Donky Kong schijnt er ook aan te komen.

Zet er op zich aardig uit, helemaal als het ook nog eens speelbaar is!

[Afbeelding]
Oh nice! Die gaat er wel komen 💸

[ Voor 4% gewijzigd door DCNY op 10-07-2026 18:40 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
dm-dutchman schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:08:

~[Afbeelding]
Los van het licht, zijn er teveel minifigs imo. Je kan de auto's daar net zo goed niet neer zetten. Je ziet ze amper. Maak een plateau (van Lego? :) achter de minifigs zodat je de auto's daar op kan zetten of vice versa.

En met het idee van @HelloIamAldo in het achterhoofd, zou ik dan de minifigs op het plateau doen en dat plateau laten lijken op wolkenkrabbers.

En als je toch daar bezig bent: stukje plexiglas ervoor, scheelt afstoffen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 10-07-2026 19:22 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .