• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:59
iDutch schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:25:
[Afbeelding]

En de prijs voor het meest teleurstellende LEGO nieuws gaat naar...

Helaas weer een CMF wave naar de knoppen door deze slecht verkopende F1 auto's :(
Eerlijk? Ik vind het wel best. We zijn de afgelopen paar waves goed verwend met CMF's, en dat is niet goed voor mijn portemonnee geweest. O-)

• Kerngezond
RubjeMazter schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:45:
[...]

Ahem... Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.

On-topic: begonnen met de 43300 Winnie de Poeh, zakje 1 gehad en nog niet veel bijzonders gezien, maar was wel negatief verrast dat er stickers in zaten... Ga ze wel plakken maar had natuurlijk liever prints gezien op een set met een adviesprijs van 149,99.

Daarnaast ook al een x aantal 1x1 studs moeten stapelen tot 2 hoog, daar is toch gewoon een alternatief voor? Ben benieuwd waarom ze die dan niet hebben gebruikt in deze set.
Ik ben bevooroordeeld want ik ben een enorme fan van Winnie de Poeh, maar ik was juist ontzettend blij tijdens het bouwen van deze set. Komt ook omdat ik het juist wel eens fijn vond om wat grotere blokjes te stapelen. :9

• Kerngezond
Devke schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:03:
Lego-time
Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuw LEGO-project. Eigenlijk zit ik te wachten op de Sagrada Família, maar die laat nog even op zich wachten. Dus begon het bekende ritueel. Eindeloos rondstruinen, Brickwatch in de gaten houden, reviews lezen en jezelf steeds afvragen: "vind ik hem écht leuk en heb ik het ervoor over?"

De afgelopen dagen heb ik mijn Land Rover Defender (42110) weer uit elkaar gehaald. Alles netjes gesorteerd in bakjes, zodat hij over een tijdje nog eens opnieuw gebouwd kan worden. Dat gaf meteen weer ruimte voor iets nieuws.

Zondagmiddag bleef één vraag maar door mijn hoofd spoken. Welke set wil ik nou eigenlijk?

De Eiffeltoren (10307) vind ik echt een fantastische set, maar hij is ook gigantisch. Waar laat je zo'n ding? En is al dat herhalende bouwen uiteindelijk niet een beetje saai? Dan misschien toch het Natuurhistorisch Museum (10326)? Die stond toevallig ook nog eens in de aanbieding bij Intertoys.

Na een kop thee op de bank keek ik mijn dochter aan: "Ga je mee? Even LEGO kijken in de stad?" Ze is inmiddels volwassen, maar nog steeds net zo enthousiast over LEGO als vroeger. Ze sprong zowat sneller de auto in dan ikzelf. 😄

Op naar DE Snoepwinkel.

Eenmaal binnen snap je meteen waarom LEGO-liefhebbers zo makkelijk voor de bijl gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overal kleurrijke dozen, prachtige sets... heerlijk om rond te kijken. Het Natuurhistorisch Museum bleek helaas niet op voorraad, maar daardoor viel ons oog op een andere set: het Hoekpand in Tudor-stijl (10350). Die hoefde ik eigenlijk niet eens lang te overwegen. Onder de arm en richting de kassa.

Ondertussen was dochterlief aangeschoven bij een grote LEGO-bak waar een leuke bouwactiviteit was. Je kon een voetbalschoen nabouwen en als hij af was, mocht je hem mee naar huis nemen. Ze zat helemaal in haar element. Dat soort momenten laten toch mooi zien dat LEGO echt iets is voor alle leeftijden.

[Afbeelding]

Bij de kassa kregen we nog een leuke verrassing. Er bleek een spaaractie te lopen en we hadden direct genoeg punten voor een gratis setje. Dat werd de Bloeiende Cactus (11509). Alsof dat nog niet genoeg was, kregen we ook nog een cadeaubon mee.

Daarna nog even richting MediaMarkt gereden in de hoop de FIFA World Cup Official Trophy (43020) mee te pakken, maar helaas... uitverkocht. Achteraf misschien maar beter ook voor de portemonnee. 😉

Al met al een ontzettend gezellige middag gehad. Niet de set waarmee ik de deur uit dacht te lopen, maar uiteindelijk wel thuisgekomen met twee leuke LEGO-setjes en vooral weer heel veel zin om samen te bouwen.

[Afbeelding]
Haha, wat een leuk verhaal! Ja, het valt me op dat je tegenwoordig LEGO-fans in alle soorten en maten kan vinden. Ik zit regelmatig op m'n werk te babbelen over LEGO met dames van 50 jaar oud, niet het stereotype LEGO-fan. :)

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Kerngezond schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:13:
[...]

Haha, wat een leuk verhaal! Ja, het valt me op dat je tegenwoordig LEGO-fans in alle soorten en maten kan vinden. Ik zit regelmatig op m'n werk te babbelen over LEGO met dames van 50 jaar oud, niet het stereotype LEGO-fan. :)
Je verwacht dat een zoon dit eerder zou doen maar dat is hier precies andersom. We kunnen weer even vooruit. Blij mee en op naar November, al mag dat nog wel even duren.... vakantie, zomer etc 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Devke welke snoepwinkel is dat precies? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:39:
@Devke welke snoepwinkel is dat precies? :)
Intertoys

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:54
Intertoys heeft veel. Hier in Barneveld ook, ze hebben er de laatste jaren enorm op ingezet. Hele muren / wanden vol met lego, echt een walhalla :)

Intussen de eerste 2 stappen gemaakt van de ruw terrein kraan. Erg vet hoe dat allemaal weer in elkaar bedacht is. Wel goed opletten, maar zeker goed te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MH22lJPJi8WDu7jN8IrgNt55k7U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q50fPCB9jCrHpWFTzVCr7I5S.jpg?f=user_large

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 23:48
himlims_ schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:07:
[...]

Kun je jouw stud.io file delen? Misschien bij bricklink inladen :+
Het heeft even geduurd voor hij op rebrickable goedgekeurd werd, maar voor de liefhebber de bouw instructies:

https://rebrickable.com/mocs/MOC-266116/Ruurdv/tweakers-logo/#details

Overigens zijn niet alle parts in deze kleurstelling ('medium lime green' en 'rust') beschikbaar, dus als je hem in het echt zou willen bouwen zul je een andere kleur geel en rood moeten gebruiken. :)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:06

Wailing_Banshee

You're Next

ruurd v. schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:53:
[...]

Het heeft even geduurd voor hij op rebrickable goedgekeurd werd, maar voor de liefhebber de bouw instructies:

Overigens zijn niet alle parts in deze kleurstelling ('medium lime green' en 'rust') beschikbaar, dus als je hem in het echt zou willen bouwen zul je een andere kleur geel en rood moeten gebruiken. :)
Is er een reden dat je aan linkeronderkant (gezien vanuit het perspectief van de T rechtop) maar 1 laagje met 1x2 hebt in de cirkel? De andere twee (zichtbare) kanten hebben er 2...

Maar eens de stukjes opschrijven, en kijken of ze bij DNS Bricks in Delfzijl de stukjes hebben...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ruurd v.
Wailing_Banshee schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:13:
[...]

Is er een reden dat je aan linkeronderkant (gezien vanuit het perspectief van de T rechtop) maar 1 laagje met 1x2 hebt in de cirkel? De andere twee (zichtbare) kanten hebben er 2...

Maar eens de stukjes opschrijven, en kijken of ze bij DNS Bricks in Delfzijl de stukjes hebben...
de tweede laag bestaat uit die 1x1 plate en de 2x1 met cheeseslope om de ruimte op te vullen tussen de curved bricks. Dat is ook op dezelfde manier gedaan aan de andere kant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHgx8op_gP0JfhU3sshXpgUtQWs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/v4rdeXVPndgp4npLVO61r2E2.png?f=user_large

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ruurd v. schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:36:
[...]

de tweede laag bestaat uit die 1x1 plate en de 2x1 met cheeseslope om de ruimte op te vullen tussen de curved bricks. Dat is ook op dezelfde manier gedaan aan de andere kant

[Afbeelding]
In de andere 2 kwadranten heb je een dubbele gedaan. Of steken de randen dan juist weer uit?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ruurd v.
Wailing_Banshee schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:25:
[...]

In de andere 2 kwadranten heb je een dubbele gedaan. Of steken de randen dan juist weer uit?
Ja, met 1 laag bij die andere kwadranten wordt het geen mooie cirkel. Zie verschil tussen links en rechts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxDe-Or5jcCYE3jZ6l11reOPXtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UjRXs6UPg7VWNkquo8hEGQWu.png?f=fotoalbum_large

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ruurd v. schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:37:
[...]

Ja, met 1 laag bij die andere kwadranten wordt het geen mooie cirkel. Zie verschil tussen links en rechts:

[Afbeelding]
Nee, die 2 kwadranten kloppen wel, maar als ik dat plaatje zie, zou het bij 2 in het onderste kwadrant uitsteken... Je zou een halve hoogte moeten hebben :P

• ruurd v.
Wailing_Banshee schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:50:
[...]

Nee, die 2 kwadranten kloppen wel, maar als ik dat plaatje zie, zou het bij 2 in het onderste kwadrant uitsteken... Je zou een halve hoogte moeten hebben :P
Ah, zo. Ja dat zou een halve plate zijn inderdaad. Eigenlijk zit het probleem meer in die cheeslope, die een halve plate te hoog is. ;)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

misschien ligt het aan mij, maar ... waar? download ik nu het stud.io bestand?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:12
himlims_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:44:
[...]

misschien ligt het aan mij, maar ... waar? download ik nu het stud.io bestand?
Je volgt de url en klikt dan op tweakers_logo.pdf

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RubjeMazter schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:02:
[...]

Je volgt de url en klikt dan op tweakers_logo.pdf
ik krijg dan een 'bouw instructie' maar geen digitaal stud.io bestand

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Vanaf morgen zijn de LEGO Insiders days weer. Met onder andere de Ideas Sea Serpent (40912) als GWP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xqn0dCALeuG1EaQ5wa2kgNtJVdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SwyN7mpYcL1qMzieHJjID1Z.jpg?f=fotoalbum_large

LEGO® Ideas De Zeedraak (40912)

Ben ik toch nog te vroeg geweest met mijn bestelling vorige week (foto’s volgen nog als er meer is dan alleen de doos). Deze vind ik toch wel toffer en zou goed bij het 10305 Leeuwenridders kasteel staan.

Hier toevallig nog iemand die al weet dat hij iets gaat bestellen een deze gift voor een normale prijs wil doorverkopen? Of ruilen tegen de 40902 Tribute to Leonardo da Vinci?

In This House We Narrate the Dog's Thoughts

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

key schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:21:
Voor de 2de keer in 4 weken is mijn PAB lijst in mijn winkelmandje spontaan verwijderd.
Er blijkt een systeemfout te zijn bij sommige gebruikers, waardoor dit gebeurd. Gevolg alles moet opnieuw.... Leuk

Lego was wel zo aardig om weer wat puntjes in mijn account te zetten (niet te zuinig). Maar had liever mijn lijst weer terug gehad. Van het weekend maar weer alles opnieuw, en dan meteen bestellen
Je klacht is wel heel serieus direct opgepakt door LEGO. De verlanglijst functie krijgt een update zodat je ook losse blokjes kunt opslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOFzZR9WZtFSzGoZDS3-dgGf35I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgMoKx875BTL4MFK5tgGPBuu.jpg?f=fotoalbum_large

In This House We Narrate the Dog's Thoughts

• RubjeMazter
himlims_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:11:
[...]

ik krijg dan een 'bouw instructie' maar geen digitaal stud.io bestand
Ah ik dacht dat je juist naar instructies op zoek was en niet t stud.io bestand. Geen idee dan :P

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Kun je jouw stud.io model bestand ergens beschikbaar stellen? Dropbox? Google drive? Etc?

• ruurd v.
himlims_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:34:
[...]

Kun je jouw stud.io model bestand ergens beschikbaar stellen? Dropbox? Google drive? Etc?
Ja hoor geen probleem, stuur je later wel even een linkje in de DM. Al zijn het maar ~60 pieces, dus ook makkelijk zelf bij elkaar te klikken op basis van de pdf. ;)

• Pazo
Zo, boekje 1 met 663 stappen is klaar. Wat een gevaarte. En wat een techniek. Ontzettend leuk om te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWQGW8Qnp50Fw7n0QhImkqzd-Kw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VtR8mUcDjVpIY9dQdRI6WRjw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXIwiIQFYr9G5KpMoqWhknQAC2U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nH7UUfLSP3XdapBwJEVLhVeX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6g0C-EYvLOCk4xc4VjPTUG_roc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vL1gPgBs7z7ccs7YDHjAoXmG.jpg?f=user_large

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• The Eagle

The Eagle

Zul je zien dat ie straks te groot is voor de dieplader :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 09:54
The Eagle schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:27:
Dieplader was 21 studs breed? Als ik goed kan tellen aan de hand van de foto is de kraan 23 breed. Beetje overhang, geen probleem.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:48

L23

AppieNL schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:05:
[...]

Dieplader was 21 studs breed? Als ik goed kan tellen aan de hand van de foto is de kraan 23 breed. Beetje overhang, geen probleem.
En anders een stukje afzagen.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 20:26
The Eagle schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:27:
@Pazo En als je dan ook nog alle begeleidingswagens en waarschuwingsmarkeringen toevoegt, dan heb je een Convoi Exceptionnel waarmee je het hele fietspad mag innemen :P

• Pazo
[...]

Ja inderdaad, 21 studs voor de dieplader en de kraan 23 studs. Dat komt denk ik wel mooi uit.
Alleen de hoogte wordt misschien nog wel een dingetje. We gaan het zien. Van het weekend is het wel klaar denk ik :) Als ze al op transport gaan, dan staan ze meestal op een kuipdieplader en niet op een semi.

[ Voor 9% gewijzigd door Pazo op 06-07-2026 21:24 ]

• The Eagle

The Eagle

[...]

Breedte ja. Maar dat ding heeft volgens mij ook nog een flinke giek ;)

• Pazo
Zou moeten kunnen;

Afbeeldingslocatie: https://media.karousell.com/media/photos/products/2026/3/16/mobile_crane_kato_brand_1773641928_a2e21621_progressive.jpg

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-07 19:15
R3W schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:14:
Vanaf morgen zijn de LEGO Insiders days weer. Met onder andere de Ideas Sea Serpent (40912) als GWP.

[Afbeelding]

Ben ik toch nog te vroeg geweest met mijn bestelling vorige week (foto’s volgen nog als er meer is dan alleen de doos). Deze vind ik toch wel toffer en zou goed bij het 10305 Leeuwenridders kasteel staan.

Hier toevallig nog iemand die al weet dat hij iets gaat bestellen een deze gift voor een normale prijs wil doorverkopen? Of ruilen tegen de 40902 Tribute to Leonardo da Vinci?
Ik heb al 2 maanden een PAB bestelling (60-70e) in mijn winkelmand die ik heb uitgesteld met het oog op deze GWP.

Echter merk ik dat het lastig voor mijzelf te verantwoorden vind om er nog even 110-120e bij te proppen, puur voor deze gwp. Zeker nu ie een beetje tegenvalt (imo).
De gelekte promoties zijn (persoonlijk) allemaal niet bijzonder interessant en qua toekomstige kadootjes voor neefjes/nichtjes zit er ook niet echt iets bij, wat niet met 30-40% korting bij een retailer te vinden is.

ik denk dat ik die GWP maar laat schieten en mijn PAB bestelling wat ga afschaven en met punten betaal.
misschien valt de aftermarket prijs mee, en anders jammer dan.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:01
Stappieterug schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:46:
[...]

Ik heb al 2 maanden een PAB bestelling (60-70e) in mijn winkelmand die ik heb uitgesteld met het oog op deze GWP.

Echter merk ik dat het lastig voor mijzelf te verantwoorden vind om er nog even 110-120e bij te proppen, puur voor deze gwp. Zeker nu ie een beetje tegenvalt (imo).
De gelekte promoties zijn (persoonlijk) allemaal niet bijzonder interessant en qua toekomstige kadootjes voor neefjes/nichtjes zit er ook niet echt iets bij, wat niet met 30-40% korting bij een retailer te vinden is.

ik denk dat ik die GWP maar laat schieten en mijn PAB bestelling wat ga afschaven en met punten betaal.
misschien valt de aftermarket prijs mee, en anders jammer dan.
Inderdaad slechte aanbiedingen en een erg hoge drempelwaarde voor deze GWP. Desondanks kon de combinatie van korting op een selectie van PaB onderdelen, betaling met een cadeaubon gekocht met 8% korting en een cashback bij CashbackXL van 3,5% + de waarde van de GWP zelf mij over de streep trekken om toch voor dat bedrag een aankoop te doen (en vergeet de 5% insiders punten / cashback niet).

Moest hem toch even goedpraten voor mezelf ;)

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
Ik ga passen denk ik. Had gehoopt extra punten of korting te kunnen scoren of de Black Pearl, of in op de laatste modular, maar niks. De modulars verzamel ik, dus die komt er sowieso, maar komt in de Dreamland nog wel eens aan €200 voorbij.
En de GWP is inderdaad wel nice, maar het is er ook maar ééntje.
Echt een teleurstellende actie.
Mijn originele Sea Serpent zal alleen blijven.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:13
R3W schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:14:

[Afbeelding]

Nee sorry. Ik ben er ook niet kapot van eerlijk gezegd, als groot fan van het origineel.

Lego komt weer met een display-slop Pokémon set van 260 euro. Waarom kon dit niet gewoon een Battle set voor 20 en een Oak's Lab set voor 15 zijn? Niemand wil die enorme Pokébal erbij.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/pok%C3%A9mon-72154-iconic-trainer-moments-pok%C3%A9-ball-first-look-v0-6938b6bsqobh1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=d30fe36b8b281f1a07dab37f35ce15c7b2193a68

• RubjeMazter
ErikT738 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:45:
[...]

Nee sorry. Ik ben er ook niet kapot van eerlijk gezegd, als groot fan van het origineel.

Lego komt weer met een display-slop Pokémon set van 260 euro. Waarom kon dit niet gewoon een Battle set voor 20 en een Oak's Lab set voor 15 zijn? Niemand wil die enorme Pokébal erbij.
[Afbeelding]
Wat me ook opvalt bij de Pokemon sets is dat ze vaak een base hebben waar dingen op staan en daar gaan ook aardig wat steentjes in zitten. Als ze daar nou eens mee kappen... (ik zal sowieso geen Pokemon sets kopen, heb er niks mee, maar toch :P).

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 09:54
Ik vind Pokémon wel leuk en de sets ook wel (Pikachu niet), maar bij geen enkele set heb ik dusver "omg hebbuh!"

De pokeball vind ik ook wel leuk gedaan met zijn N64 kubus invouw mechaniek, maar wat ErikT738 zegt, had zo'n kleine battle set of Oak's lab set hiervoor ook prima geweest.

Goedkoopste Pokémon set heeft een adviesprijs van €60? De markt daaronder mag ook wel bedient worden Lego.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:31
[...]

[Afbeelding]
Doet me een beetje aan 71395 denken.

Ik kan me voorstellen dat dit door de grootte niet zoveel mensen aanspreekt, maar er komen ook veel kleinere Pokémon-sets uit toch?

scintillating

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:13
Tc99m schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:26:
[...]

Doet me een beetje aan 71395 denken.

Ik kan me voorstellen dat dit door de grootte niet zoveel mensen aanspreekt, maar er komen ook veel kleinere Pokémon-sets uit toch?
Er is een smart-brick wave die enigszins betaalbaar is, maar niets met minifigs en minifig-scale pokemon. Wellicht komt dat ooit nog, maar het zou me niets verbazen als ze het eerst in lelijke display sets van honderden euros stoppen voor alle volwassenen die het NU willen hebben.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:10:
Verkrijgbaar vanaf 1 augustus:
...
42238 Technic Ducati Desmo450 MX Factory Motorcycle
457 onderdelen, €49,99
Doet mij terugdenken aan mijn vroegere crossmotor "Shock Cycle":
Afbeeldingslocatie: https://c.cdnmp.net/447765479/p/l/4/set-8838-technic-shock-cycle-nieuw~91114.jpg

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:40

SomerenV

It's something!

[...]

[Afbeelding]
2300 steentjes ook echt :+ De bal zelf ziet er naar mijn mening aan de binnenkant ook niet mooi uit. Oogt heel rommelig. Juist Pokémon zou zich echt prima lenen voor meerdere kleine setjes. Een beetje zoals de Mario-lijn. Als je daarnaast dan nog fatsoenlijke displaysets uitbrengt is het prima.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 12:03

Martinspire

Awesomeness

SomerenV schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:02:
[...]

2300 steentjes ook echt :+ De bal zelf ziet er naar mijn mening aan de binnenkant ook niet mooi uit. Oogt heel rommelig. Juist Pokémon zou zich echt prima lenen voor meerdere kleine setjes. Een beetje zoals de Mario-lijn. Als je daarnaast dan nog fatsoenlijke displaysets uitbrengt is het prima.
Allemaal kleine steentjes om de prijs op te drukken en zodat de fans nog kunnen zeggen dat de prijs per steentje nog wel meevalt...

Martinspire - PC, PS5, XSX

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[Afbeelding]
wie MOC/MOD dit in een tweakers-logo :+ :X

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

• Tc99m
Nog meer Pokémon:

Upscaled Pokémon Trainer minifigure (40868) - €79,99, 930 onderdelen

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt2ec5ce89bac1779e/bltb704864bcbaae140-40868_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

Munchlax (72150) - €69,99, 757 onderdelen

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltf745dd2c6e23771a/blt1783da84ba57b105-72150_Prod_en-gb.png?format=webply&fit=bounds&quality=100&width=400&height=400&dpr=1

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 07-07-2026 16:49 ]

scintillating

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afgelopen week toch maar de Zelda Deku tree set aangeschaft, nadat ik er achter kwam dat deze niet meer via de LEGO website bestelbaar was.

Gelukkig vond ik via BOL nog een set voor 310.-

Ik had gehoopt op een prijsdaling maar via Brickwatch kon ik die niet meer ontdekken

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

[...]

[Afbeelding]
Gaaf die Pokéball!

Wat ik dan weer niet snap is waarom er een picknicker bijzit en niet Blue?
En waarom de scene met Professor Oak er wel is met de 3 starters, maar er vervolgens Pikachu en Eevee bijzitten, ipv de 3 Kanto starters (3 zodat je zelf kunt kiezen welke starter Red koos, en dus ook welke Blue kreeg).

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-07 16:52
Ik zag deze voorbij komen:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2026/07/LEGO-11381-Icons-Jaguar-Type-E-16.jpg
https://www.bricktastic.n...verschijnt-op-1-augustus/

Toffe auto, alleen de koplampen ogen wat ongelukkig. Je kan wel een aardige collectie Britse auto's neerzetten. De klassieke Mini was er al, net als een Land Rover en nu een weer een belangrijke Britse klassieker.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 20:31
Arosa schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:16:
[Afbeelding]

Toffe auto, alleen de koplampen ogen wat ongelukkig. Je kan wel een aardige collectie Britse auto's neerzetten. De klassieke Mini was er al, net als een Land Rover en nu een weer een belangrijke Britse klassieker.
Prachtige kleur.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:48

Maximus

PhD i.o.

Tijd voor een Gullwing of een 250 GT Short wheelbase. Leest LEGO mee? ;)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vraag me af of Lego het beter kan dan deze: https://rebrickable.com/m...ari-250-gto-1962/#details
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-72593/288388.jpg/1000x800.jpg?1753219333.340248

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:55
JBplap schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:15:
[...]

Gaaf die Pokéball!

Wat ik dan weer niet snap is waarom er een picknicker bijzit en niet Blue?
En waarom de scene met Professor Oak er wel is met de 3 starters, maar er vervolgens Pikachu en Eevee bijzitten, ipv de 3 Kanto starters (3 zodat je zelf kunt kiezen welke starter Red koos, en dus ook welke Blue kreeg).
Lijkt daarmee meer op Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee uit 2018. Ik denk dat ze andere beroemde figuren uit deze franchise nog bewaren voor nog meer sets. Ik word er niet per sé blij van.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Tc99m schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:12:
Vliegtuig (5010053) t.w.v. €19,99 bij besteding vanaf €100
[Afbeelding]
Die doet mij echt heel erg denken aan deze set (weet niet meer zeker of ik die had):

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/6368-1/1656.jpg/1000x800p.jpg?1752612956.1981075

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
[Afbeelding]

De Ideas Caterham hoort er natuurlijk ook bij ;)

En ben het met je eens wat de koplampen betreft, maar misschien ziet het er in het echt allemaal wat beter uit. Modden kan altijd nog natuurlijk, maar daar moet dan waarschijnlijk Gobricks aan te pas komen, wat voor mij persoonlijk geen probleem is.

Verder zal ook deze weer ontkleurt moeten woorden zoals al mijn andere auto's :)

Had trouwens liever een licht bruine softtop gezien, krijg je wat beter contrast met het donker groen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDeeGee op 08-07-2026 13:36 ]

• Pazo
Onze jongste is vandaag 4 geworden. Hebben we o.a. 3 kleine lego setjes gegeven. Samen wezen bouwen. Ik had de stukjes gesorteerd en op kleur bij elkaar gelegd. Ze snapt de handleiding goed en weet de juiste stukjes te vinden. Soms wil ze het op de verkeerde plek vastmaken of juist net gedraaid, maar met wat hulp heeft ze uiteindelijk toch drie autootjes weten te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH8Sft8_ILaU9LclI0bMOIKoUNo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aiKmQPjz7i4GXtfzmqSJabYr.jpg?f=user_large

De jongste nu ook officieel besmet met het lego virus, er is geen weg meer terug :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHPFt0CRWooma2II2nDlIBsf00o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zdLpvmvBJn9ZKoOk7li8zfMA.jpg?f=user_large

• mawashigeri
  • Laatst online: 29-07 20:16
Pazo schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:52:
Onze jongste is vandaag 4 geworden. Hebben we o.a. 3 kleine lego setjes gegeven. Samen wezen bouwen. Ik had de stukjes gesorteerd en op kleur bij elkaar gelegd. Ze snapt de handleiding goed en weet de juiste stukjes te vinden. Soms wil ze het op de verkeerde plek vastmaken of juist net gedraaid, maar met wat hulp heeft ze uiteindelijk toch drie autootjes weten te maken :)

[Afbeelding]

De jongste nu ook officieel besmet met het lego virus, er is geen weg meer terug :+

[Afbeelding]
Leuk!

Ik probeer je uiteraard niets aan te praten maar jullie slaan Duplo helemaal over? Ik was oorspronkelijk wat sceptisch hierover, maar ze hebben er toch veel lol gehad en het is werkelijk mooi gemaakt. Een treinbaan staat in een vloek en een zucht bijvoorbeeld, dat help ook. Voor meisjes (of jongens) die graag met poppetjes spelen kan je wat grotere sets kopen die dan een soort poppenhuis zijn!
De uitbreiding met een Hubelino knikkerbaan wordt nog altijd gebruikt (de jongens zijn nu 5,5 en bijna 7) maar de complete sets zijn we nu aan het verkopen.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Pazo
@mawashigeri we hebben wel wat duplo maar daar is eigenlijk weinig mee gespeeld door alle drie onze dochters. Wellicht omdat ik en mijn vrouw ook altijd met lego bezig zijn wordt dat makkelijk overgenomen. Lego Friends valt ook wel aardig in de smaak.

• RubjeMazter
Ik twijfel hier ook of ik al met normale LEGO moet beginnen voor onze oudste (2.5j).
Ben dus begonnen met de Winnie de Poeh en ze zat elke keer de 'normale' bricks in elkaar te klikken die ik dan weer moest afpakken omdat ik ze nodig had voor de build :+

Zat te denken aan zo'n LEGO Classic opbergdoos o.i.d. zodat ze haar eigen creativiteit de vrije loop kan laten (en hopelijk kan papa dan ook even meedenken/helpen). Merk dat ik 't ook wel leuk vindt om dingen te verzinnen maar dat ik dat een beetje ben verleerd door de jaren en ik vooral sets bouw om te bouwen en neer te zetten...

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

RubjeMazter schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:14:
Ik twijfel hier ook of ik al met normale LEGO moet beginnen voor onze oudste (2.5j).
Ben dus begonnen met de Winnie de Poeh en ze zat elke keer de 'normale' bricks in elkaar te klikken die ik dan weer moest afpakken omdat ik ze nodig had voor de build :+

Zat te denken aan zo'n LEGO Classic opbergdoos o.i.d. zodat ze haar eigen creativiteit de vrije loop kan laten (en hopelijk kan papa dan ook even meedenken/helpen). Merk dat ik 't ook wel leuk vindt om dingen te verzinnen maar dat ik dat een beetje ben verleerd door de jaren en ik vooral sets bouw om te bouwen en neer te zetten...
Nu heb ik zelf geen kinderen, maar ik zou toch wel uitkijken met de kleinere lego blokjes...

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:55
2.5 is nog wel heul jong voor 1x1 tiles enzo. Ligt aan het kind, maar ze verbazen je nog dagelijks met wat ze opeens grappig vinden.

Leuk met Duplo is als je ergens een verzameling met gewone bricks kan overkopen. Het is best duur voor de hoeveelheid stukjes. En natuurlijk is Hubelino geniaal tot ver voorbij de aantrekkingskracht van enkel Duplo. Hoe ouder ze worden, hoe complexer de knikkerbanen.

• sheane
  • Niet online

De ene ging hier goed op Duplo, de ander niet. Beide zijn ze toch besmet (9 en 4) door Papa's aanhoudende dure hobby en het feit dat ik mama af en toe spul kan aansmeren 😆. Moet zeggen dat het ook afhangt van hoeveel tijd en moeite je er samen in stopt, maar vooral ook zie ik 2 hele verschillende kinderen die op verschillende manieren spelen.

• sheane
  • Niet online
[Afbeelding]

Dit gaat denk ik de eerste set van deze schaal zijn die ik ga kopen. Heb toch altijd een zwak voor Jaguar. Wel beetje gek contrast met de Speed Champions straks, maar misschien moet deze een aparte plek krijgen in een display case in the garage ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door sheane op 08-07-2026 20:09 ]

• Pazo
Zo, dat gevaarte is ook klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMPH3WOcChbMMSLjuESqtS8leqE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4Waq2N2lwzB2yy0MCaqFXV8j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-xsump21WU_AbmMLh_wm0pwSaI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5qRhOm5GRUINTnJE564UFJ90.jpg?f=user_large

Wat een apparaat, en wat een techniek dat erin zit :)
Erg vet dat je alles (steunpoten, draaien, heffen, uitschuiven, takelen) allemaal met 1 motortje kan doen door met hendeltjes verschillende standen te kiezen. Hoe verzin je het! En dat gezegd hebbende: ergens een foutje gemaakt, want het draaien werkt niet. Blijkbaar zit er ergens een tandwiel verkeerd die niet aansluit o.i.d. Gelukkig is het wel met de hand te draaien dus niet zo'n groot probleem.

Dan maar eens de semidieplader van stal gehaald om te kijken hoe dat staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEuO1M0aRPdc5O6STzyYoC1noC4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ao2HHFowrK2YdU1Z5OCX7KLs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4qLisFizj48kHyjiM_rgxbRCIw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F5VV8wiGcyFruaWMVQiKIxua.jpg?f=user_large

Best wel vet. Nog wat geprobeerd met de 2 kettingen die erbij zaten, maar dat moet nog even verder uitdenken om mooier / beter te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qR1EiWiq6SVCWifmQJqFrhjG_4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fniYTxLUjbR6W2YjFccFP8jA.jpg?f=user_large

Wat is wel jammer vind, is dat de arm naar mijn mening wat te ver omhoog staat. Die mag wel wat horizontaler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgmDkvPzzfMkN28GzOC6oSiuI0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xTYpTvM5y3DhqUF9uSogBqKi.jpg?f=user_large

Dus de eerste modificatie is al gemaakt.
Van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFx8P5dqd2EkaeUBtRNmFSIKcNI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rFAMq1cm2Dl2lW565DwK8bi7.jpg?f=user_large

Naar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npGlQ8JE2aosxHs6Bx-ckCSBe4I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/e2NeTzOZqBwLQtF3UNZgx4ey.jpg?f=user_large

Wil dat nog een keer iets netter / verfijnder maken, maar daar moet ik eerst wat andere onderdelen voor scoren.

Voorlopig laat ik 'm nog maar even zo. Komende tijd nog een beetje finetunen.
En misschien iets met lichtjes O-)

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Pazo schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:34:
Zo, dat gevaarte is ook klaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een apparaat, en wat een techniek dat erin zit :)
Erg vet dat je alles (steunpoten, draaien, heffen, uitschuiven, takelen) allemaal met 1 motortje kan doen door met hendeltjes verschillende standen te kiezen. Hoe verzin je het! En dat gezegd hebbende: ergens een foutje gemaakt, want het draaien werkt niet. Blijkbaar zit er ergens een tandwiel verkeerd die niet aansluit o.i.d. Gelukkig is het wel met de hand te draaien dus niet zo'n groot probleem.

Dan maar eens de semidieplader van stal gehaald om te kijken hoe dat staat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Best wel vet. Nog wat geprobeerd met de 2 kettingen die erbij zaten, maar dat moet nog even verder uitdenken om mooier / beter te maken.

[Afbeelding]

Wat is wel jammer vind, is dat de arm naar mijn mening wat te ver omhoog staat. Die mag wel wat horizontaler.

[Afbeelding]

Dus de eerste modificatie is al gemaakt.
Van:

[Afbeelding]

Naar:

[Afbeelding]

Wil dat nog een keer iets netter / verfijnder maken, maar daar moet ik eerst wat andere onderdelen voor scoren.

Voorlopig laat ik 'm nog maar even zo. Komende tijd nog een beetje finetunen.
En misschien iets met lichtjes O-)
Haha, ik was al een post aan het maken wbt dat ene motortje wat de hele boel aanstuurt dmv tandwielen. Gedelete, want ik wilde je build ervaring niet verpesten.

Wat een ding niet? Nu zie ik eigenlijk ook pas hoe huge die truck en trailer van jouw is, my god _/-\o_

Daily driver; MB R171 SLK280

• Pazo
mir4dor schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:43:
[...]

Haha, ik was al een post aan het maken wbt dat ene motortje wat de hele boel aanstuurt dmv tandwielen. Gedelete, want ik wilde je build ervaring niet verpesten.

Wat een ding niet? Nu zie ik eigenlijk ook pas hoe huge die truck en trailer van jouw is, my god _/-\o_
Ja erg mooi die techniek met shiften e.d. Wat een werk om dat allemaal uit te denken.
En ja, het hele span is inderdaad erg groot.

Minifig for scale!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAxPcttEEPY1UiUB3jtduEXh5kA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0aI5M7Iguu3F3ikHFvzTnHQy.jpg?f=user_large
(toen had ie nog 5 assen)

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:10

Bij 2.5 zou ik echt nog even voor Duplo gaan. Maar mijn 4 jarige zoontje kan inmiddels wel prima meebouwen aan de grote harry potter sets (alleen het geduld is soms een dingetje)

Wel begonnen met duplo en zoals getipt inderdaad gewoon een grote blokkenset via marktplaats.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@ruurd v. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEewMacZuojDQabsM1VLDGm4hys=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jOVgYAyq44VXaNy3KTIy4JUQ.png?f=user_large

ziet er wel strak uit, jouw ontwerp

• APClll
  • Laatst online: 22:29

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Juist 't feit dat 't niet perfect rond is, vind ik bijdragen aan de blokjes-knutsel-sfeer. :)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• RubjeMazter
Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:35:
[...]

Nu heb ik zelf geen kinderen, maar ik zou toch wel uitkijken met de kleinere lego blokjes...
Doe ik hoor! Ik ben er altijd bij en als ik er niet bij ben ligt het buiten handbereik van de kleine.

Duplo hebben we ook in huis maar dat interesseert haar niet zo, maar misschien komt dat ook omdat ze nog in de "alles wat papa doet/heeft is leuk" fase zit. Zal zelf eens met de duplo beginnen, wellicht dat ze dan wel aanhaakt.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:40

SomerenV

It's something!

De onze is in april 2 geworden, en die speelt geregeld met wat van mijn LEGO-autootjes, of minifigs, maar zelf bouwen lukt hem nog niet echt ook al is z'n fijne motoriek best goed. Iets als een dakje op een auto plaatsen lukt nog wel, of een poppetje erin en eruit, helmpje eraf en erop, dat soort dingen. Maar echt kleine steentjes is te moeilijk. Als een wagentje dan te ver gesloopt is komt ie met de stukjes naar mij toe om het te fixen :+ Duplo hebben we wel echt enorm veel in huis, maar vooral ook veel gekregen van familie en schoonouders, waaronder een trein. Daar speelt ie wel echt veel mee, en hij maakt ook geregeld zelf creaties. Laatst zagen we dat ie twee Duplo platen aan elkaar had gemaakt met blokjes, wat we best knap vonden. En met wat ie bouwt en hoe hij ermee speelt merk je ook wel dat zijn fantasie steeds meer ontwikkelt, wat echt tof is om te zien.

Ik heb een tijd terug zo'n kist gekocht met LEGO-steentjes erin, maar die is nog niet open geweest. Hij zal het ongetwijfeld leuk vinden, maar ik ben ook bang dat ie te snel gefrustreerd raakt omdat het nog net een tikkeltje te ingewikkeld is. Daarbij vindt ie Duplo ook gewoon hartstikke leuk, dus laat ik hem daar z'n creativiteit op botvieren.

Hij heeft overigens wel eens meegeholpen als ik een setje in elkaar aan het zetten was, maar daar kan hij het geduld nog niet voor opbrengen, wat waarschijnlijk weer komt door de moeilijkheidsgraad. Hij is dan vooral bezig in de weg te zitten en steentjes weg te kapen :D Ik was ook heel erg van het 'lekker jong beginnen met LEGO' maar dat heb ik inmiddels herzien. Dat komt vanzelf wel als ie er klaar voor is.
RubjeMazter schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 23:00:
[...]

Doe ik hoor! Ik ben er altijd bij en als ik er niet bij ben ligt het buiten handbereik van de kleine.

Duplo hebben we ook in huis maar dat interesseert haar niet zo, maar misschien komt dat ook omdat ze nog in de "alles wat papa doet/heeft is leuk" fase zit. Zal zelf eens met de duplo beginnen, wellicht dat ze dan wel aanhaakt.
Kan dat ook niet aan het onderwerp liggen? Hier wordt bijvoorbeeld heel veel met de (vele) dieren gespeeld, of met de auto's/trein. Geen idee wat jullie hebben, maar wellicht een idee om jullie dochter zelf iets te laten kiezen in de winkel? Dan kan ze iets aanwijzen wat ze qua onderwerp leuk vindt. Misschien dat dat een trigger kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 09-07-2026 00:06 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nalv ts header image

Het t.net logo van @ruurd v. is zeer geslaagd

Aanvullend zou het,denk ik, wel mooi zijn om de “achtergrond” te voorzien van enkele creaties die door de blokjesbouwers hier gemaakt zijn? Of andere ideeën?

(Zoals Venetië, stadhuis, (Groningen?) kerk, maandelijkse-challenge’s, technisch voertuigen, LEGO idea submission etc)

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 16:17
Hier een vader van 3 dochters, inmiddels alle drie geen kleuters meer, maar wel ervaring dus met 2-jarigen!

Metname de oudste en jongste pikten tijdens mijn bouw-momenten de wat grotere stenen om die zelf op elkaar te klikken en tada.... er was een vliegtuig.... :) Ze begrepen snel dat ik op een bepaald moment het steentje nodig had. Alleen met eventuele minifiguren konden ze blijven spelen.

Zodra ik echter stopte met bouwen en hen verder liet gaan met een Lego Creator koffertje stopten de kinderen ook. Het was gewoon leuker om met papa mee te bouwen. Zelfstandig speelden ze liever met Duplo, een puzzel of ander speelgoed.

Mijn advies is dus om rond de 2 jaar nog niet apart voor kids een setje Creator / Classic te kopen, maar gewoon laten meebouwen (laat ze bepaald steentje zoeken in het stapeltje bijv.). Eigen speelgoed willen ze graag mee nemen naar buiten, vriend(innet)je(s), oma of waar dan ook, hebben ze eigen Lego moet je weer uitleggen dat dat speelgoed juist alleen voor thuis aan de eet-tafel of bureau is......

Zodra ze in een speelgoedwinkel zelf naar de Lego toelopen in, dan.... dan is het tijd om Lego te gaan kopen en dan is er geen houden meer aan (tot een jaar of 10, de oudste is er nu overheen.... :) ).

• Tc99m
mawashigeri schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Leuk!

Ik probeer je uiteraard niets aan te praten maar jullie slaan Duplo helemaal over? Ik was oorspronkelijk wat sceptisch hierover, maar ze hebben er toch veel lol gehad en het is werkelijk mooi gemaakt. Een treinbaan staat in een vloek en een zucht bijvoorbeeld, dat help ook. Voor meisjes (of jongens) die graag met poppetjes spelen kan je wat grotere sets kopen die dan een soort poppenhuis zijn!
De uitbreiding met een Hubelino knikkerbaan wordt nog altijd gebruikt (de jongens zijn nu 5,5 en bijna 7) maar de complete sets zijn we nu aan het verkopen.
Ik heb zelf geen kinderen maar wel veel vrienden en familie met kinderen, waar ik graag af en toe een cadeautje voor meeneem.

Ik heb voor bijv. een nichtje ooit een Duplo-setje met boerderijdieren gekocht toen ze 3 werd, dat viel heel erg in de smaak maar de volgende verjaardag was ze Duplo al helemaal ontgroeid, dat vond ik ergens wel 'zonde' (al heb ik geen spijt van de aankoop). Die fijne motoriek ontwikkelt zich razendsnel, ik merk dat ze bij 3/4 jaar oud eigenlijk al toe zijn aan (simpele) LEGO setjes, die ze eventueel samen met mij of de ouders in elkaar zetten. Dat gaat dan nog jaren mee bij het spelen, terwijl Duplo binnen een paar jaar in een doos op zolder belandt of wordt doorgegeven.

scintillating

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sorry ik kan het niet laten

[knip] had het toch maar gelaten dan, dit heeft niks met Lego te maken en we zitten niet in de HK

[ Voor 17% gewijzigd door DexterDee op 09-07-2026 11:12 ]

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 16:17
Tc99m schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:23:
[...]

I

Ik heb voor bijv. een nichtje ooit een Duplo-setje met boerderijdieren gekocht toen ze 3 werd, dat viel heel erg in de smaak maar de volgende verjaardag was ze Duplo al helemaal ontgroeid, dat vond ik ergens wel 'zonde' .......
off topic: dat is met al het baby-peuter-kleuter speelgoed en nog erger: kleding... ze zijn het zo ontgroeid.....

Gelukkig is Duplo vrij makkelijk door te geven / door te verkopen (of bewaren, kinderen speelden bij oma tot voor kort nog met Duplo die van mij en mijn zus/broertjes geweest is).

• Tc99m
Hubble Telescope (11382) is nu officieel aangekondigd (al zie ik hem nog niet op de site). Verkrijgbaar vanaf 1 augustus, 1252 onderdelen, €129,99.
https://www.bricktastic.n...2-hubble-space-telescope/

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2026/07/LEGO-Icons-11382-Hubble-Space-Telescope-2.jpg

scintillating

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mn pa heeft jaren bij Boskalis gewerkt en ik zag deze sets op PlayToday, dus maar besteld.

Afbeeldingslocatie: https://playtoday.nl/wp-content/uploads/2024/10/BOX_VAN_GUARD-800x800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://playtoday.nl/wp-content/uploads/2023/11/BOX_BOSKALIS-800x800.jpg

De andere 2 helaas niet meer op voorraad

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:21
Tc99m schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:44:
Hubble Telescope (11382) is nu officieel aangekondigd (al zie ik hem nog niet op de site). Verkrijgbaar vanaf 1 augustus, 1252 onderdelen, €129,99.
https://www.bricktastic.n...2-hubble-space-telescope/

[Afbeelding]
Hoewel ik hem vrij duur vind en veel op de Hubble uit de spaceshuttle vind lijken is het toch een instant buy voor mij (alleen jammer dat hij grijs is ipv metallic silver). De NASA sets vind ik echt heel tof en heb ze bijna allemaal in de vitrine, behalve de grote Artemis, die hoop ik voor een leuke (2de hands) prijs te kunnen kopen,ooit.

[ Voor 3% gewijzigd door gielie op 09-07-2026 13:15 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:34
[...]

Leuk!

Heb hier nog 2 curverbakken duplo staan, wij hebben er toch heel veel plezier aan gehad.

Torens tot tegen het plafond bouwen en dan omduwen. En maar lachen.

Ze staan nu opzij voor als er bezoek is of er kleinkinderen komen.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
krijn1985 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:11:
[...]

Die doet mij echt heel erg denken aan deze set (weet niet meer zeker of ik die had):

[Afbeelding]
Dat is geen toeval. Leukte tribute!

• mawashigeri
  • Laatst online: 29-07 20:16
KrusT schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:47:
[...]

Heb hier nog 2 curverbakken duplo staan, wij hebben er toch heel veel plezier aan gehad.

Torens tot tegen het plafond bouwen en dan omduwen. En maar lachen.

Ze staan nu opzij voor als er bezoek is of er kleinkinderen komen.
Losse blokken en platen bewaar ik nog even, de Carrera racebaan moet tenslotte ook bruggen hebben :)
Tc99m schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:23:
[...]

Ik heb voor bijv. een nichtje ooit een Duplo-setje met boerderijdieren gekocht toen ze 3 werd, dat viel heel erg in de smaak maar de volgende verjaardag was ze Duplo al helemaal ontgroeid, dat vond ik ergens wel 'zonde' (al heb ik geen spijt van de aankoop).
Dat gevoel heb ik ook wel eens! Toch snel loslaten, dat is nu eenmaal het opgroeien en ontwikkelen. Wij volwassenen hebben de neiging om er iets van nostalgie aan te knopen, dat speelt totaal niet als in 1 jaar je leven 33% langer wordt! Achteruitkijken kan later nog wel eens.

[ Voor 43% gewijzigd door mawashigeri op 09-07-2026 14:35 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Tc99m
mawashigeri schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Dat gevoel heb ik ook wel eens! Toch snel loslaten, dat is nu eenmaal het opgroeien en ontwikkelen. Wij volwassenen hebben de neiging om er iets van nostalgie aan te knopen, dat speelt totaal niet als in 1 jaar je leven 33% langer wordt! Achteruitkijken kan later nog wel eens.
Oh nee, ik heb er geen vervelend gevoel aan overgehouden hoor. Vandaar ook "zonde" in aanhalingstekens. Het was meer dat ik daar de les uit leerde dat je met 3 of 4 jaar al prima 'normale' LEGO kunt geven, en dat ze daar dan langer mee spelen dan Duplo (al wordt de Duplo vast nog wel eens gepakt, om bijv. de eerder genoemde hoge torens te bouwen).

scintillating

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28
[...]

Leuk!

Hubelino is inderdaad een hele mooie aanvulling!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07 21:02
HelloIamAldo schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:31:
2.5 is nog wel heul jong voor 1x1 tiles enzo. Ligt aan het kind, maar ze verbazen je nog dagelijks met wat ze opeens grappig vinden.

Leuk met Duplo is als je ergens een verzameling met gewone bricks kan overkopen. Het is best duur voor de hoeveelheid stukjes. En natuurlijk is Hubelino geniaal tot ver voorbij de aantrekkingskracht van enkel Duplo. Hoe ouder ze worden, hoe complexer de knikkerbanen.
Ik kan uit ervaring vertellen dat je met een tweejarige moet uitkijken wat er hun neus in gaat... zeker die ronde 1x1 tiles zijn vervelend eruit halen volgens de kinderarts :+

• 737freak
737freak schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:55:
[...]

Eindresultaat van deel 1:

[Afbeelding]

Enorm nostalgisch om deze set weer te bouwen. Spot de compromissen en vervangende onderdelen in deze bij elkaar ge-BrickLink'te versie.

En deel 2 is reeds WIP:
[Afbeelding]

:)
Het originele trio is (weer) compleet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpgvQIOw-qLo1d5TsmPJyq0GFLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhUptsH8TTKxnNMs0ZNm5s5v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spbw-8sLq2k7H6wrMhXqFmTejdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TkHguCCzqyQFE9yO8JvS31U.jpg?f=fotoalbum_large

Spot de afwijkingen & compromissen ;)

En daarmee heb ik alle 21 Modulars compleet; in een half jaar van 1 naar 21.
Café Corner & Market Street uit losse onderdelen. Fire Brigade, Grand Emporium & Townhall 2e hands gekocht. De rest nieuw in doos, waarbij Pet Shop de oudste was.

Leuk proces anno 2026, wel pijnlijk voor de portemonnee 8)7

• RubjeMazter
SomerenV schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 00:04:
[...]
Kan dat ook niet aan het onderwerp liggen? Hier wordt bijvoorbeeld heel veel met de (vele) dieren gespeeld, of met de auto's/trein. Geen idee wat jullie hebben, maar wellicht een idee om jullie dochter zelf iets te laten kiezen in de winkel? Dan kan ze iets aanwijzen wat ze qua onderwerp leuk vindt. Misschien dat dat een trigger kan zijn.
Ja het zijn nu van die karretjes waar je dieren onderdelen op kan stapelen. Volgens mij hebben we nog wel meer duplo liggen... Denk dat het anders ook wel een goed idee is om haar zelf wat te laten kiezen idd. Thanks voor de tip!

• RubjeMazter
Goosebirdy schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 06:56:
Mijn advies is dus om rond de 2 jaar nog niet apart voor kids een setje Creator / Classic te kopen, maar gewoon laten meebouwen (laat ze bepaald steentje zoeken in het stapeltje bijv.).
Dat snapt ze nog niet helaas, maar wellicht is dat ook de ervaring. Ze herkent wel dingen die hetzelfde zijn, maar als ik dan vraag "wil je deze zoeken" en ik wijs wat aan, dan snapt ze het niet en kijkt ze wat verward.

Had ook wel wat reactie verwacht hoor van andere ouders die in hetzelfde schuitje zitten/hebben gezeten.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zonoskar schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:35:
In de Toyota Supra set kwam ik weer vreemde keuzes tegen van Lego.

[Afbeelding]

De oranje bricks zijn allemaal hetzelfde, toch moest er op de middelste een sticker, op de 2 buitenste zit een print. Budget voor een print op de middelste was er blijkbaar niet meer?
Wat ik in deze set vreemd vind is dat er weer plastic zakjes worden gebruikt. Ik ben de laatste tijd alleen nog papieren zakjes tegengekomen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:21
Canaria schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 23:08:
[...]

Wat ik in deze set vreemd vind is dat er weer plastic zakjes worden gebruikt. Ik ben de laatste tijd alleen nog papieren zakjes tegengekomen.
Ik had laatst een setje met papieren zakje en daarin het kleine zakje van plastic 8)7
Weet ff niet meer welke set dit was.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Kerngezond
mathelicious schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:23:
[...]

Ik kan uit ervaring vertellen dat je met een tweejarige moet uitkijken wat er hun neus in gaat... zeker die ronde 1x1 tiles zijn vervelend eruit halen volgens de kinderarts :+
Dat dus. Het fundamentele verschil tussen Lego en Duplo draait om het feit dat Duplo-stenen groot genoeg zijn om niet in daarvoor niet-bestemde lichaamsholtes te passen. ;)
Kleine kinderen ontdekken de wereld nog door dingen in hun mond te stoppen en 4 jaar is doorgaans de leeftijd waarop ze die onhebbelijke neiging kwijtraken.

[ Voor 14% gewijzigd door Kerngezond op 10-07-2026 03:08 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:26
737freak schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:31:
[...]

Tof dat het gelukt is! Heb je ze allemaal opgebouwd staan? Nu nog zorgen dat de straten lekker gevuld worden, dat brengt de boel tot leven :) Minifigs die van alles doen bijvoorbeeld, en voor voertuigen zijn oude en nieuwe City-autootjes en de oude 6 studs brede Speed Champions een mooi formaat :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• nextware
  • Laatst online: 08:18
Ik zat vanmorgen een beetje door het Bricklink Designer programma te klikken en kwam wat inzendingen tegen van vorige seizoenen. Waaronder dus het Sushi Restaurant. Ik zie op internet prijzen variërend tussen de € 280 en € 370.

Nu zat ik te denken.. Zou het rendabel zijn om de items los bij Lego te bestellen ? De bouwtekening kun je toch los downloaden en hierlangs kijken welke steentjes in de set aanwezig zijn.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:39

Ankh

.Howdy

737freak schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:31:
[...]

Het originele trio is (weer) compleet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Spot de afwijkingen & compromissen ;)

Café Corner & Market Street uit losse onderdelen. Fire Brigade, Grand Emporium & Townhall 2e hands gekocht. De rest nieuw in doos, waarbij Pet Shop de oudste was.

Leuk proces anno 2026, wel pijnlijk voor de portemonnee 8)7
Ik ben ooit ook begonnen aan modulaire street begonnen qua kopen, heb op zolder in grote bakken (door meerdere verhuizingen) ze uit elkaar liggen. We willen ze weer in elkaar zetten en neerzetten, maar ben bang dat ik dan de rest ook ga kopen :+

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

nextware schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:34:
Ik zat vanmorgen een beetje door het Bricklink Designer programma te klikken en kwam wat inzendingen tegen van vorige seizoenen. Waaronder dus het Sushi Restaurant. Ik zie op internet prijzen variërend tussen de € 280 en € 370.

Nu zat ik te denken.. Zou het rendabel zijn om de items los bij Lego te bestellen ? De bouwtekening kun je toch los downloaden en hierlangs kijken welke steentjes in de set aanwezig zijn.
Of het rendabel is weet ik niet, maar je kunt heel makkelijk zien welke steentjes er nodig zijn via
https://rebrickable.com/s...1/sushi-restaurant/#parts

• nextware
  • Laatst online: 08:18
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:51:
[...]

Of het rendabel is weet ik niet, maar je kunt heel makkelijk zien welke steentjes er nodig zijn via
https://rebrickable.com/s...1/sushi-restaurant/#parts
Die lijst had ik inderdaad ook al gevonden :)
Nu eens kijken of ik deze lijst in één keer kan importeren bij Lego. Anders maar wat gaan klikken.

• 737freak
nextware schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:34:

Als je BDP Sushi Restaurant voor €280 kan krijgen bij een betrouwbare verkoper, dan zeker doen; dat was afgelopen februari namelijk de nieuwprijs voor de pre-order. €370 klinkt daarentegen meer als een 'handelarenprijs' qua marge die men er overheen gooit.

Sushi Restaurant bevat alleen maar onderdelen die op dit moment door Lego in productie zijn, maar waarschijnlijk zijn ze niet allemaal beschikbaar in het PAB assortiment. Ook qua prijs kan PAB flink uiteenlopen. Je zult waarschijnlijk met zowel PAB als BrickLink aan de slag moeten om een dergelijke set los in onderdelen bij elkaar te verzamelen.

Echter, het grote probleem: de stickers. Deze voegen flink wat belangrijke details toe. Zonder stickers zal de set er wel wat kaal uit zien, juist omdat deze qua totaalplaatje zo gedetailleerd is.

Susi Restaurant is onderdeel van de serie die momenteel wordt uitgeleverd.
Wellicht tref je iemand die afstand wil (of moet) doen van het ontvangen exemplaar...

Het is in ieder geval een prachtige set en het meer dan waard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvfK5wRQV0v_HpdoGqJR2J5YO48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjV4nyzTrZv2imsdpPX7TdmP.jpg?f=fotoalbum_large

Veel success! :)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:46
Pazo schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:34:

[Afbeelding]
Mooie combi zo, maar het lijkt nu wel alsof de schaal niet helemaal klopt. Voor mijn gevoel is nu de kraan te klein voor de trailer... kan aan mij liggen hoor.

• Pazo
Archer_VC10 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:56:
[...]

Mooie combi zo, maar het lijkt nu wel alsof de schaal niet helemaal klopt. Voor mijn gevoel is nu de kraan te klein voor de trailer... kan aan mij liggen hoor.
Te klein? Ik heb juist het gevoel dat ie eigenlijk net iets te groot is voor de trailer qua schaal :)
De vrachtwagen / trailer is schaal 1:16 ongeveer. Van de kraan is dat niet bekend. Het komt wel aardig in de buurt.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:51
Volgens mij kan zo'n kraan ook wel op een aanhanger met minder assen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Pazo

ik heb even gezocht voor wat betreft de schaal van de 42082.

Die lijkt ongeveer 1:18 te zijn

"
The concept and the prototype

The concept of the rough terrain crane is quite simple. This vehicle is a rather compact 4- or 6-wheel mobile crane with a telescopic boom suitable for work in stiff terrain, where jobsite flexibility is valued. Mobile cranes are usually equipped with 2 pairs of outriggers and either a 4-4-4 or 6-6-4 driving/steering scheme, meaning that all wheels are driven and both the front and the rear axles provide steering. For instance, the crane in this set has a 4-4-4 chassis with 2 differentials. This LEGO set does not officially depict a specific real-world crane. However, considering the size of the model and its proportions, the most probable prototype is the Liebehrr LRT 1090-2.1, whose chassis measures nearly 8.2 meters/27 feet long. The Technic model is about 48 cm/19 in long (chassis only), so the approximate scale of the model is about 1:18, which is rather common among huge flagship sets.
"

Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.brothers-brick.com/wp-content/uploads/2018/12/liebherr-rough-terrain-crane-lrt1090-2.1-96dpi.jpg

bron: https://www.brothers-bric...ugh-terrain-crane-review/

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Pazo
Dan klopt mijn gevoel dat ie net wat aan de grote kant lijkt :)
Maar ik vind het nog wel acceptabel.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .