• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:52
iDutch schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:25:
[Afbeelding]

En de prijs voor het meest teleurstellende LEGO nieuws gaat naar...

Helaas weer een CMF wave naar de knoppen door deze slecht verkopende F1 auto's :(
Eerlijk? Ik vind het wel best. We zijn de afgelopen paar waves goed verwend met CMF's, en dat is niet goed voor mijn portemonnee geweest. O-)

• Kerngezond
RubjeMazter schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:45:
[...]

Ahem... Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.

On-topic: begonnen met de 43300 Winnie de Poeh, zakje 1 gehad en nog niet veel bijzonders gezien, maar was wel negatief verrast dat er stickers in zaten... Ga ze wel plakken maar had natuurlijk liever prints gezien op een set met een adviesprijs van 149,99.

Daarnaast ook al een x aantal 1x1 studs moeten stapelen tot 2 hoog, daar is toch gewoon een alternatief voor? Ben benieuwd waarom ze die dan niet hebben gebruikt in deze set.
Ik ben bevooroordeeld want ik ben een enorme fan van Winnie de Poeh, maar ik was juist ontzettend blij tijdens het bouwen van deze set. Komt ook omdat ik het juist wel eens fijn vond om wat grotere blokjes te stapelen. :9

• Kerngezond
Devke schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:03:
Lego-time
Al een tijdje was ik op zoek naar een nieuw LEGO-project. Eigenlijk zit ik te wachten op de Sagrada Família, maar die laat nog even op zich wachten. Dus begon het bekende ritueel. Eindeloos rondstruinen, Brickwatch in de gaten houden, reviews lezen en jezelf steeds afvragen: "vind ik hem écht leuk en heb ik het ervoor over?"

De afgelopen dagen heb ik mijn Land Rover Defender (42110) weer uit elkaar gehaald. Alles netjes gesorteerd in bakjes, zodat hij over een tijdje nog eens opnieuw gebouwd kan worden. Dat gaf meteen weer ruimte voor iets nieuws.

Zondagmiddag bleef één vraag maar door mijn hoofd spoken. Welke set wil ik nou eigenlijk?

De Eiffeltoren (10307) vind ik echt een fantastische set, maar hij is ook gigantisch. Waar laat je zo'n ding? En is al dat herhalende bouwen uiteindelijk niet een beetje saai? Dan misschien toch het Natuurhistorisch Museum (10326)? Die stond toevallig ook nog eens in de aanbieding bij Intertoys.

Na een kop thee op de bank keek ik mijn dochter aan: "Ga je mee? Even LEGO kijken in de stad?" Ze is inmiddels volwassen, maar nog steeds net zo enthousiast over LEGO als vroeger. Ze sprong zowat sneller de auto in dan ikzelf. 😄

Op naar DE Snoepwinkel.

Eenmaal binnen snap je meteen waarom LEGO-liefhebbers zo makkelijk voor de bijl gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overal kleurrijke dozen, prachtige sets... heerlijk om rond te kijken. Het Natuurhistorisch Museum bleek helaas niet op voorraad, maar daardoor viel ons oog op een andere set: het Hoekpand in Tudor-stijl (10350). Die hoefde ik eigenlijk niet eens lang te overwegen. Onder de arm en richting de kassa.

Ondertussen was dochterlief aangeschoven bij een grote LEGO-bak waar een leuke bouwactiviteit was. Je kon een voetbalschoen nabouwen en als hij af was, mocht je hem mee naar huis nemen. Ze zat helemaal in haar element. Dat soort momenten laten toch mooi zien dat LEGO echt iets is voor alle leeftijden.

[Afbeelding]

Bij de kassa kregen we nog een leuke verrassing. Er bleek een spaaractie te lopen en we hadden direct genoeg punten voor een gratis setje. Dat werd de Bloeiende Cactus (11509). Alsof dat nog niet genoeg was, kregen we ook nog een cadeaubon mee.

Daarna nog even richting MediaMarkt gereden in de hoop de FIFA World Cup Official Trophy (43020) mee te pakken, maar helaas... uitverkocht. Achteraf misschien maar beter ook voor de portemonnee. 😉

Al met al een ontzettend gezellige middag gehad. Niet de set waarmee ik de deur uit dacht te lopen, maar uiteindelijk wel thuisgekomen met twee leuke LEGO-setjes en vooral weer heel veel zin om samen te bouwen.

[Afbeelding]
Haha, wat een leuk verhaal! Ja, het valt me op dat je tegenwoordig LEGO-fans in alle soorten en maten kan vinden. Ik zit regelmatig op m'n werk te babbelen over LEGO met dames van 50 jaar oud, niet het stereotype LEGO-fan. :)

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:23
Kerngezond schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:13:
[...]

Haha, wat een leuk verhaal! Ja, het valt me op dat je tegenwoordig LEGO-fans in alle soorten en maten kan vinden. Ik zit regelmatig op m'n werk te babbelen over LEGO met dames van 50 jaar oud, niet het stereotype LEGO-fan. :)
Je verwacht dat een zoon dit eerder zou doen maar dat is hier precies andersom. We kunnen weer even vooruit. Blij mee en op naar November, al mag dat nog wel even duren.... vakantie, zomer etc 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Devke welke snoepwinkel is dat precies? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:23
The Eagle schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:39:
@Devke welke snoepwinkel is dat precies? :)
Intertoys

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40
Intertoys heeft veel. Hier in Barneveld ook, ze hebben er de laatste jaren enorm op ingezet. Hele muren / wanden vol met lego, echt een walhalla :)

Intussen de eerste 2 stappen gemaakt van de ruw terrein kraan. Erg vet hoe dat allemaal weer in elkaar bedacht is. Wel goed opletten, maar zeker goed te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MH22lJPJi8WDu7jN8IrgNt55k7U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q50fPCB9jCrHpWFTzVCr7I5S.jpg?f=user_large

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .