Hier ook!tekken4111 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:08:
Hier is de Bricklink set ook binnen![]()
[Afbeelding]
Hier ook!tekken4111 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:08:
Hier is de Bricklink set ook binnen![]()
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Gaan we nu allemaal laten zien dat de bestelde doos ook echt binnen gekomen is? Dat hoeft van mij niet perse en als je het echt wilt laten weten kan dan misschien beter hier.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Hier ook direct gebouwd. Kan je je zeker wel mee vermaken, tijdens een saaie call kan je mooi even nieuw gezicht bouwenWailing_Banshee schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:44:
Mijn W.A.L.T. is ook binnen (de tweede set nog niet...) en dat is de eerste set die ik ook gelijk gemaakt hebHij zit echt heel leuk in elkaar, ik ga daar veel plezier aan beleven.
Vergeet niet de energie-level! Aan het begin van de call groen, halverwege oranje om tenslotte met rood te eindigenjip_86 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:45:
[...]
Hier ook direct gebouwd. Kan je je zeker wel mee vermaken, tijdens een saaie call kan je mooi even nieuw gezicht bouwen
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hij zou leuk zijn voor 100 euro, niet bijna het dubbele. Ik vind het erg jammer dat Lego zo duur begint te worden. Ik heb voor mezelf besloten om alleen de Lego helmen te sparen en af en toe een speed champion als het een leuke is. Andere hobby kost ook klauwen vol met geld en keuzes moeten gemaakt worden.CLB schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:38:
Er komt weer Star Wars-Lego aan, waarschijnlijk in augustus:
[Afbeelding: 75455 - Boba Fett]
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
scintillating
Ja, ik heb ook niet zoveel met haar, maar "de jeugd" (waar ik duidelijk niet meer toe behoorPat911 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:01:
Olivia wie ??? Ooh, ik word oud...
scintillating
google leert mij dat liedjes zingtTc99m schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:05:
[...]
Ja, ik heb ook niet zoveel met haar, maar "de jeugd" (waar ik duidelijk niet meer toe behoor) denk ik wel, ze is behoorlijk populair.
Ik misgun het haar ook zeker niet dat ze speciale LEGO editions krijgt, maar gezien de vele volwassen fans van LEGO zouden juist editions voor 'oude' rockmuziek wel goed gaan verkopen, denk ik.Tc99m schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:05:
[...]
Ja, ik heb ook niet zoveel met haar, maar "de jeugd" (waar ik duidelijk niet meer toe behoor) denk ik wel, ze is behoorlijk populair.
Oh ja hoor, denk ik ook. De vele sets die gebaseerd zijn op nostalgie (Transformers, Gremlins, ET, Back to the Future, Star Trek, etc.) bewijzen dat wel. Dus misschien komt die Iron Maiden set er nog.Pat911 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:18:
[...]
Ik misgun het haar ook zeker niet dat ze speciale LEGO editions krijgt, maar gezien de vele volwassen fans van LEGO zouden juist editions voor 'oude' rockmuziek wel goed gaan verkopen, denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 30-06-2026 14:22 ]
scintillating
Instant buy!
[ Voor 9% gewijzigd door RoadRage op 30-06-2026 18:42 ]
*kuch*Pat911 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:01:
Olivia wie ??? Ooh, ik word oud...
Hopelijk komt er een LEGO Editions Iron Maiden. [...]
Een Eddie van LEGOAces High - Een spitfire (maar ja, dat is oorlogstuig).
etc
etc
Tc99m schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:49:
Er is vandaag een serie sets rondom Olivia Rodrigo aangekondigd. Blijkbaar is er een nieuw LEGO thema, "Editions", voor dit soort collaboratieve sets. De sets die rondom het WK is uitgekomen en de F1 helmen vallen hier ook onder.
Laat mijn dochter nou een groot fan zijn... En permanent geld tekort komen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ey3Y2Ft4BQ1ta1HjigsqZUqu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DiwgsLjkgKxWdMFTej3YxD8N.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b8njc8V8uII8OjU2z5cUyRDg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xco2QZIoRoO5GY1uXTpKMES1.jpg?f=user_large)
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Waaauw wat een mooie doos... Ik zie toch liever het eindresultaat in dit topic 😉CLB schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:59:
Een doos in een doos in een doos... Echt goed verpakt, doos is in mintstaat, dus top!
Tweede set is nog ingepakt, die gaan we ooit gebruiken als mooi cadeau denk ik, dat zien we wel.
[Afbeelding: Lego Bricklink - Antique Collection]
Leuk, maar 1 foto volstaat volgens mij..CLB schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:59:
Een doos in een doos in een doos... Echt goed verpakt, doos is in mintstaat, dus top!
Tweede set is nog ingepakt, die gaan we ooit gebruiken als mooi cadeau denk ik, dat zien we wel.

Hoeft niet eens alleen als het klaar is imo. Het bouwproces is ook al leuk om te zien, "dit is na alles van zakje 1" bijvoorbeeld. Maar alleen een doos... daar heb ik er genoeg (leeg) van in de opslag.Marsman83 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:08:
[...]
Waaauw wat een mooie doos... Ik zie toch liever het eindresultaat in dit topic 😉
[ Voor 11% gewijzigd door Tijll op 01-07-2026 02:36 ]
Je betaalt dus ongeveer 150 Euro extra voor dat stuurtje, wat Lego insider punten en early access, want als je wacht tot september/oktober dan is die vrijwel zeker met korting voor 300 Euro of minder te krijgen bij Bol/Amazon/Intertoys etc...leosand schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:38:
poh he 449 euro voor de Koenigsegg Sadair's Spear megacar en je krijgt er een mooi?? Koenigsegg Sadair's Spear stuur bij
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Precies dat; geduld wordt beloond, blijft er meer LEGO budget over voor andere setschrisO schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:52:
[...]
Je betaalt dus ongeveer 150 Euro extra voor dat stuurtje, wat Lego insider punten en early access, want als je wacht tot september/oktober dan is die vrijwel zeker met korting voor 300 Euro of minder te krijgen bij Bol/Amazon/Intertoys etc...
Wellicht in een eerdere stap de 2x4 gebruikt waar 2x 2x2 gebruikt moest worden?PurpleBlue schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:38:
Gisteravond de W.A.L.T 910063 gebouwd, maar bij zakje 6 heb je bij stap 176 1x een 2x4 tile nodig.
Deze had ik niet, maar wel nog wel 2x een tile 2x2.
Meer mensen dit ondervonden?
[Afbeelding]
Uiteraard heb ik dat gecontroleerdRubjeMazter schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:40:
[...]
Wellicht in een eerdere stap de 2x4 gebruikt waar 2x 2x2 gebruikt moest worden?
Die moet je delen met die van de ronde ogen. Zie ook het eindplaatje waar die er los naast liggen.PurpleBlue schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:38:
Gisteravond de W.A.L.T 910063 gebouwd, maar bij zakje 6 heb je bij stap 176 1x een 2x4 tile nodig.
[Afbeelding]
Ja, die handleiding is erg onduidelijk op dat stuk. Uiteindelijk heb ik 4 gezichtjes, en een paar steentjes over.PurpleBlue schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:38:
[Afbeelding]
| 🥇@Scraper | 🥈@dm-dutchman |
![]() | ![]() |
| 🥈@Zeehond | 🥉@Fauna |
![]() | ![]() |
Enphase topic • Jeroen.nl • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Zag het inderdaad. Zoals Wailing_Banshee ook al zegt;jip_86 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:56:
[...]
Die moet je delen met die van de ronde ogen. Zie ook het eindplaatje waar die er los naast liggen.
[Afbeelding]
Als het even meezit, van het weekend beginnen met de antieke kast, en wat LEGO in de verkoop gooien om ruimte en budget vrij te makenWailing_Banshee schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:28:
[...]
Ja, die handleiding is erg onduidelijk op dat stuk.

scintillating
Gaaf die Ducati!Tc99m schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:10:
Verkrijgbaar vanaf 1 augustus:
31394 Creator 3-in-1 Red Panda
297 onderdelen, €29.99
[Afbeelding]
42238 Technic Ducati Desmo450 MX Factory Motorcycle
457 onderdelen, €49,99
[Afbeelding]
11512 Botanicals Hanging Golden Pothos
372 onderdelen, €59,99
[Afbeelding]
11513 Botanicals Dark Flower Arrangement
562 onderdelen, €59,99
[Afbeelding]
Bron:
https://brickset.com/arti...-31394-red-panda-revealed
https://brickset.com/arti...otorcycle-official-images
https://brickset.com/arti...botanicals-sets-announced

[ Voor 14% gewijzigd door JBplap op 02-07-2026 16:31 ]
Ben ik de enige die de adviesprijs van deze set wel heel hoog vindt?Tc99m schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:10:
Verkrijgbaar vanaf 1 augustus:
11512 Botanicals Hanging Golden Pothos
372 onderdelen, €59,99
[Afbeelding]
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Nee hoor, ik moest ook even twee keer kijken. Ik vermoed dat het iets met de bladeren te maken heeft die twee kleuren hebben.Omni schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:58:
[...]
Ben ik de enige die de adviesprijs van deze set wel heel hoog vindt?
scintillating
Neehoor, werd in vorige topic ook even over gesproken: CLB in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"Omni schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:58:
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat was ook hetgeen wat mij zelf wel was opgevallen, voor de rest heeft Lego het model van de motor behoorlijk voor elkaar. Wie weet is er nog een mooie MOD voor te bedenken.zonoskar schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:55:
@Arosa Dat de balhoofdhoek zo ongeveer 10 graden vlakker is valt AI dan weer niet op. Typisch.
Vind hem wel groot met 41x41x18 cm, misschien dat dat ook wat verklaart?Omni schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:58:
[...]
Om de zoveel jaar lijken ze dit te doen. Mij niet duidelijk waarom precies, wellicht hebben ze een nieuwe mal, of een andere samenstelling van het plastic.Kerngezond schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 00:57:
Er zijn wat aanbiedingen van LEGO-sets die er bijna uit gaan, waaronder de blauwe bouwplaat:
https://www.lego.com/nl-nl/product/blue-baseplate-11025
Waarom? Wat is hier aan de hand? Waarom zou de blauwe bouwplaat eruit gaan en de witte en groene niet?
Inmiddels lijkt hij uitverkocht. Hij staat ook niet meer op voorraad en is niet meer na te bestellen.Kerngezond schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 00:57:
Er zijn wat aanbiedingen van LEGO-sets die er bijna uit gaan, waaronder de blauwe bouwplaat:
https://www.lego.com/nl-nl/product/blue-baseplate-11025
Waarom? Wat is hier aan de hand? Waarom zou de blauwe bouwplaat eruit gaan en de witte en groene niet?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
zeker goed gedaan. Alleen, flesh colour? moet dat niet skin colour zijn?Tc99m schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:44:
[YouTube: YELLOW: A LEGO Horror Movie]
Heel erg goed gedaan
Vraagje. Nog nooit via Lego besteld. Vandaag bestellen is ook morgen in huis?key schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:21:
Voor de 2de keer in 4 weken is mijn PAB lijst in mijn winkelmandje spontaan verwijderd.
Er blijkt een systeemfout te zijn bij sommige gebruikers, waardoor dit gebeurd. Gevolg alles moet opnieuw.... Leuk
Lego was wel zo aardig om weer wat puntjes in mijn account te zetten (niet te zuinig). Maar had liever mijn lijst weer terug gehad. Van het weekend maar weer alles opnieuw, en dan meteen bestellen
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Voor PaB of voor een reguliere bestelling?Devke schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:24:
[...]
Vraagje. Nog nooit via Lego besteld. Vandaag bestellen is ook morgen in huis?
scintillating
Ik zit te wachten op Sagrada Família. Lijkt me een prachtig project. Heb Harry Potter (6000 stukjes) op de kast staan. Paar jaar al. Tijd voor een nieuwe eye catcher.Tc99m schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:30:
[...]
Voor PaB of voor een reguliere bestelling?
LEGO doet niet aan next day delivery, reken op 2 tot 4 dagen minimaal voor reguliere bestellingen, en DPD levert vaak ook niet in de weekenden.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Gewone sets en PAB beide niet in huis de dag erna.Devke schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:24:
[...]
Vraagje. Nog nooit via Lego besteld. Vandaag bestellen is ook morgen in huis?
Onhandig. Goede compensatie in punten bij issues herken ik wel.key schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:21:
Voor de 2de keer in 4 weken is mijn PAB lijst in mijn winkelmandje spontaan verwijderd.
....Lego was wel zo aardig om weer wat puntjes in mijn account te zetten (niet te zuinig).
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Zo'n moderne versie van dat ding moet @Pazo maar eens een keer als 8x4 of zelfs als 10x8 GINAF in 't geel gaan maken.....zonoskar schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:05:
Ik was net in de Intertoys in Veldhoven en daar stond een 42070 opgebouwd die ik niet eerder gezien had daar. Ik vind het een beetje een vreemde keuze om een 9 jaar oude set tentoon te stellen, of zou daar een diepere bedoeling achter zitten?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik moet eerst nog iets van een lading hebben voor deze jongenWill_M schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:08:
[...]
Zo'n moderne versie van dat ding moet @Pazo maar eens een keer als 8x4 of zelfs als 10x5 GINAF in 't geel maken.....
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Lang geleden dat ik met dát soort opleggers (Nooteboom?) reed maar áls ik er er mee onderweg was dan was het bijna altijd vanuit het centrum van Nijmegen .... Royal Smit Transformatoren.Pazo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:01:
[...]
Ik moet eerst nog iets van een lading hebben voor deze jongen
[Afbeelding]
Ja het is een Nooteboom MCO 121-08.Will_M schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:07:
[...]
Lang geleden dat ik met dát soort opleggers (Nooteboom?) reed maar áls ik er er mee onderweg was dan was het bijna altijd vanuit het centrum van Nijmegen .... Royal Smit Transformatoren.
[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 03-07-2026 23:15 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nee moet wel iets realistisch zijn.The Eagle schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 23:15:
Niet te moeilijk doen @Pazo . Gewoon een stuk regenpijp er op, klaar. Voor de vorm met twee kniestukken, lekker vreemde lading
Lekker licht ook, geen gedonder met aandrijving die het niet meer trekt
Misschien vanuit Hengelo voor Destinus kruisraketten gaan vervoeren?Pazo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 23:25:
[...]Nee moet wel iets realistisch zijn.
Gewicht is wel een dingetje maar zoals je misschien weet heb ik de trailer ook aangedreven. 2 assen duwen mee en die kunnen als ik de trekker op de trailer zet ook van zijn plek krijgen, dus het kan wel wat hebben verwacht ik.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik denk dat deze van @SomerenV wel mooi als lading zou staan.Pazo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:01:
[...]
[Afbeelding]
Die is echt veel te klein voor die unitRoadRage schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 00:45:
[...]
Ik denk dat deze van @SomerenV wel mooi als lading zou staan.
[Afbeelding]
Collectie speedchampionsPazo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:01:
[...]
[Afbeelding]
er zal of toch ergens wel wat verkocht zijn of ze zitten aan een deal met F1 vast waardoor ze een nieuwe serie moeten maken. Ik heb er zelf nooit 1 seconde over nadacht om dit te kopen, zonde van het plastic.iDutch schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:25:
[Afbeelding]
En de prijs voor het meest teleurstellende LEGO nieuws gaat naar...
Helaas weer een CMF wave naar de knoppen door deze slecht verkopende F1 auto's
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Is een term bedacht door de consument voor die Lego poppetjes.Webgnome schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:42:
[...]
zeker goed gedaan. Alleen, flesh colour? moet dat niet skin colour zijn?
Daar heb ik er ook wel een aantal van, maar de schaal is volgens mij te klein. De truck en trailer zitten op ongeveer 1:16.
[ Voor 11% gewijzigd door Pazo op 04-07-2026 11:48 ]
Zoiets?Pazo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:48:
[...]
Ja het is een Nooteboom MCO 121-08.
Transformator heb ik ook al aan zitten denken. Of een tank, of iets van een graafmachine...
[ Voor 4% gewijzigd door MonkeySleeve op 04-07-2026 12:16 ]
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Heb ik het goed geteld dat de trailer 20 studs breed is?Pazo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:47:
[...]
Daar heb ik er ook wel een aantal van, maar de schaal is volgens mij te klein. De truck en trailer zitten op ongeveer 1:16.
Als @SomerenV nou eens een 1:16 versie van zijn trekker maakt
Ahem... Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.MonkeySleeve schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:15:
Ondertussen alweer een week verder en mijn levering van het Sushi restaurant is nog steeds niet binnen. Ze hebben maandag een bezorgpoging gedaan maar toen was ik op kantoor en nu ligt die al dagen in het bezorgcentrum in Vijfhuizen zonder enige update
Nee 21 studs breed. Niet altijd even handig, een oneven aantal. Zag dat die containers 20 studs breed zijn, dus daar zou dan een rijtje tussen moeten.Afas schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:21:
[...]
Heb ik het goed geteld dat de trailer 20 studs breed is?
Lekker de partscount omhoog krikken...RubjeMazter schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:45:
Ben benieuwd waarom ze die dan niet hebben gebruikt in deze set.
De eerste serie verkocht volgens mij meer dan goed? Met name kinderen, misschien wat minder voor jou als AFOL.iDutch schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:25:
[Afbeelding]
En de prijs voor het meest teleurstellende LEGO nieuws gaat naar...
Helaas weer een CMF wave naar de knoppen door deze slecht verkopende F1 auto's
In meerdere speelgoedwinkels hoeveelheden gezien waar je 'u' tegen zegt, en dat over maanden heen, wat het gevoel gaf dat ze ze nog niet aan de straatstenen kwijtraakten. Op Reddit zie ik veel vergelijkbare ervaringen en sentiment terug. Denk dat ze eerder vastzitten aan een contract met de F1 dan dat het zo'n mega succes was. Maar heb dus geen cijfers...Den_S85 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:06:
[...]
De eerste serie verkocht volgens mij meer dan goed? Met name kinderen, misschien wat minder voor jou als AFOL.
anyway, dit zijn exact dezelfde auto’s, maar met net wat andere kleurtjes van dit seizoen. Die sla ik dus wel over, eens dat Lego hier de plank misslaat.
De Kuifje raket, zonder de potenPazo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:01:
[...]
[Afbeelding]
The Knight Industries Two ThousandPazo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:36:
[...]
Nee 21 studs breed. Niet altijd even handig, een oneven aantal. Zag dat die containers 20 studs breed zijn, dus daar zou dan een rijtje tussen moeten.
Die bulldozer kan je bouwen van de 42082 kraan, alleen een extra schep en actuator nodig. Deze kraan is ook een 'goede investering' in de zin dat het model zelf geweldig is en er ook veel goede MOCs zijn.Pazo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:59:
Ik heb al aardig zitten neuzen op Rebrickable naar een gave moc voor mijn semidieplader. Die is dus circa schaal 1:16 en 21 studs breed / 17cm
Aan het zoeken geweest naar iets van een (battle) tank. Maar bijna allemaal te klein.
Deze leek mij wel heel vet, maar is dan weer te groot, ca 23 cm breed:
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...k-technic-rc-moc/#details
Deze vliegtuig duwer is ook wel een optie, ongeveer even breed en lijkt qua schaal ook wel te kloppen.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...pushback-tractor/#details
Een container kan ook wel leuk, 19 studs dus 2 studs uitbreiden. Maar eigenlijk wel weer eenvoudig.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...e-47x19x20-studs/#details
En deze tunnelboormachine heeft ook wel wat
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...l-boring-machine/#details
Of iets van een bulldozer?
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...zer-wheel-loader/#details
Lastig...
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ja dat had ik gezien ja. Nog even kijken naar de maat maar lijkt wel aardig te kloppen.mawashigeri schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:29:
[...]
Die bulldozer kan je bouwen van de 42082 kraan, alleen een extra schep en actuator nodig. Deze kraan is ook een 'goede investering' in de zin dat het model zelf geweldig is en er ook veel goede MOCs zijn.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik hoop dat er later nog nuttige 1x1 studs worden gebruikt en dan snap ik t wel iets meer. Het scheelt dan een uniek onderdeel toevoegen en ipv daarvan doe je een bestand onderdeel +zoveel
Volgens mij was het Tiago Caterino die wel eens verteld heeft dat er vanuit de productie van sets maar x verschillende onderdelen in een zakje kunnen dan ligt het wel voor de hand zulke keuzes te maken.RubjeMazter schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:35:
[...]
Ik hoop dat er later nog nuttige 1x1 studs worden gebruikt en dan snap ik t wel iets meer. Het scheelt dan een uniek onderdeel toevoegen en ipv daarvan doe je een bestand onderdeel +zoveel
Van die rode kraan kun je inmiddels ook een gave Unimog maken, nieuwe MOCPazo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:59:
Ik heb al aardig zitten neuzen op Rebrickable naar een gave moc voor mijn semidieplader. Die is dus circa schaal 1:16 en 21 studs breed / 17cm
Aan het zoeken geweest naar iets van een (battle) tank. Maar bijna allemaal te klein.
Deze leek mij wel heel vet, maar is dan weer te groot, ca 23 cm breed:
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...k-technic-rc-moc/#details
Deze vliegtuig duwer is ook wel een optie, ongeveer even breed en lijkt qua schaal ook wel te kloppen.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...pushback-tractor/#details
Een container kan ook wel leuk, 19 studs dus 2 studs uitbreiden. Maar eigenlijk wel weer eenvoudig.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...e-47x19x20-studs/#details
En deze tunnelboormachine heeft ook wel wat
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...l-boring-machine/#details
Of iets van een bulldozer?
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...zer-wheel-loader/#details
Lastig...
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Heel goede keuze, die is bij mij ook het meest tot elkaar geweest om er weer wat anders van te maken.Pazo schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:22:
Ik ga zo de 42082 ruwterrein kraan ophalen via marktplaats. Kan je heel veel gave moc's van maken
Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SUvKFOqGJcBIVFwicusntJ55.jpg?f=user_large)
Daar kun je inderdaad een véél mooiere lading van maken dan dat een setje "Vierkante Containers / Trafo's" ooit kunnen zijnPazo schreef op zondag 5 juli 2026 @ 15:54:
Oké, dat was een goede slag.
Dus ik via marktplaats die kraan gevonden, €140 afgesproken. Verkoper zei dat ie ooit door de vorige verkoper 1x in elkaar was gezet. En dat hij het verder te groot vond, dus niet had opgebouwd en wat jaartjes in de kast lag. Kom ik daar aan, bekijken we de doos, zit alles nog in gesloten zakjes! Gewoon nooit open geweest! Boekjes, doos, zakjes, stickervel, alles nieuw!![]()
[Afbeelding]
Dikke blij
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-07-2026 16:58 ]
:strip_exif()/f/image/bPje3iPrfuOgxQZ3vgEgy1DF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kkq4wQKWnbNUpuPKSsVMcFzr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SvLzGsr8gopVpUxDpDxWwZ8a.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar ik word er eerlijk gezegd altijd een beetje zenuwachtig van als ze een onderdeel wat ik nog tot in de verre toekomst nodig zal hebben eruit lijken te bonjouren.HelloIamAldo schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:03:
[...]
Om de zoveel jaar lijken ze dit te doen. Mij niet duidelijk waarom precies, wellicht hebben ze een nieuwe mal, of een andere samenstelling van het plastic.
Bij mij weer wel. Ik heb zojuist een bestelling de deur uit gedaan._Dune_ schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:10:
[...]
Inmiddels lijkt hij uitverkocht. Hij staat ook niet meer op voorraad en is niet meer na te bestellen.
Prachtig gedaan inderdaad! Hoe doen jullie dat eigenlijk met huidkleurige LEGO-poppetjes? Mixen jullie ze gewoon met gele? Hebben jullie een voorkeur voor het een of ander?Tc99m schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:44:
[YouTube: YELLOW: A LEGO Horror Movie]
Heel erg goed gedaan
Mijn ervaring is dat het erg wisselend is bij PAB. Ik heb gisteren een bestelling binnengekregen die ik op 28 juni geplaatst had, dat is 6 dagen! Moet wel zeggen dat dit wel uitzonderlijk is, ik heb het nog nooit zo snel binnen gehad.key schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:09:
[...]
Gewone sets en PAB beide niet in huis de dag erna.
De meeste sets koop ik in de winkel of online gezien de prijzen aanzienlijk kunnen schelen bij een kortingsacie. Via Lego alleen als er een mooie GWP is en dubbele punten.
PAB bestel ik vaker. Dat kan enkele weken duren, reken gerust op 2 a 3 weken ook afhankelijk van de drukte.