Zolang je minder teruglevert dan dat je afneemt op jaarbasis, was dat vandaag nog steeds prima. Geen diep negatieve prijzen gezien van < 13 cent... Je wilt ook nog wat te salderen hebben...Rick Astley schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:00:
[...]
Mijn PV hangt direct aan de Deye en ik had export bij negatieve prijzen.
Nou het feest is hier compleet, de xsense rookmelder bij de deye ging af. Waren niet thuis en de buurvrouw heeft de DC switch afgeschakeld via telefoon. Ze vond het erg warm.
Nergens rook of iets smeulends te zien, maar ik mag aannemen dat het niet voor niets af gaat. Ik weet nu dat het xsense systeem werkt op alle melders. Alleen een alarm gereset krijgen is niet zo makkelijk. Alle sensoren batterij uitgetrokken en ook de centrale unit atroomloos. Ga ik morgen wel uitzoeken.
Nergens rook of iets smeulends te zien, maar ik mag aannemen dat het niet voor niets af gaat. Ik weet nu dat het xsense systeem werkt op alle melders. Alleen een alarm gereset krijgen is niet zo makkelijk. Alle sensoren batterij uitgetrokken en ook de centrale unit atroomloos. Ga ik morgen wel uitzoeken.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
AHA!Speedy-Andre schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:20:
[...]
Ik had de vraag toch gezien ondanks je gestuntel![]()
Hier is Pack FullCharge Voltage 56,00V.
dat is geen 57.6V. hmmmm
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Plastic geur (en dus door xsense waargenomen rook) waarschijnlijk?jacovn schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:12:
Nou het feest is hier compleet, de xsense rookmelder bij de deye ging af. Waren niet thuis en de buurvrouw heeft de DC switch afgeschakeld via telefoon. Ze vond het erg warm.
Nergens rook of iets smeulends te zien, maar ik mag aannemen dat het nier voor niets af gaat. Ik weet nu dat het xsense systeem werkt op alle melders. Alleen een alarm gereset krijgen is niet zo makkelijk. Alle sensoren batterij uitgetrokken en ook de centrale unit atroomloos. Ga ik morgen wel uitzoeken.
Xsense schakel je trouwens af via de app door de melder daar te selecteren en dan alarm uit te zetten. Kan eventueel ook via HA : https://github.com/Jarnsen/ha-xsense-component_test
Vandaag 13:20-13:30 1 euro/kWh invoeden. Gisteren ook flinke pieken gezien.jeeedeee schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:08:
[...]
Zolang je minder teruglevert dan dat je afneemt op jaarbasis, was dat vandaag nog steeds prima. Geen diep negatieve prijzen gezien van < 13 cent... Je wilt ook nog wat te salderen hebben...
Never gonna let you down
Op het basis station zit 1 knop. Als je daarop drukt, schakel je alle alarmen direct uit.jacovn schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:12:
Never gonna let you down
Mag ik zeggen dat ik ook niet snap waarom je hem weer gewoon in gebruik neemt dan als je metingen aan de 120 graden zaten, en je "belletjes in de kabel" zietjacovn schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:12:
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik heb geen Lilygo eraan hangenzunrob schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:18:
[...]
Heb je toevallig plaatjes van de Lilygo op dat moment? Wat was het voltage en het verschil tussen laagste en hoogste cel?
Bij korte activaties wordt het niet erg warm, graad of 70paQ schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:28:
[...]
Mag ik zeggen dat ik ook niet snap waarom je hem weer gewoon in gebruik neemt dan als je metingen aan de 120 graden zaten, en je "belletjes in de kabel" ziet
De vervorming is het kapje over de accupool, dat voelt niet helemaal glad meer. Als het echt warm wordt komt er een bepaalde geur vanaf.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase