Aangezien je ook een LilyGo hebt ben ik nieuwsgierig; staat er ook een Warning of Fault vermeld voor het accupack met rode ALM lampje in Home Assistant? Ik kan het helaas net niet zien in je screenshotBman schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:29:
[...]
BE leest inderdaad alleen de gemiddelde SOC uit en kan dat niet op de afzonderlijke BMSen. Dankzij dit forum heb ik de LilyGo draaien en dat geeft extra nuttige inzichten. Hierdoor heb ik gemonitord dat ik dezelfde situatie heb als jij. De LED - ALM is rood en BMS1 stopt met laden op een random %. Daarna hersteld BMS1 zich en loopt synchroon mee met ontladen zodra BMS2 & 3 dit punt passeren. Zowel bij ONTladen als bij OPladen. Ik heb ook wel eens alle LED netjes op groen ondanks SOC delta >10% gezien dankzij vriendin Lily. Dit gedrag zie ik sinds 2 weken en niet consequent iedere dag. Vreemd... Ik ben met BE in contact en stuur aan op een service afspraak.[Afbeelding]
Never gonna let you down
:strip_exif()/f/image/OTCc2lBrirXWNBnXPvYqbhFD.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zIyMaNYhYhLZSHdc1eqzWR7w.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/x5nuiCjnVlPFprdlAN7IWor2.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XU1y0d9RW7gTM4V9nSbXbMBj.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/510H7t8zyE107hz4VoNzI2y5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IaxrEypLQVAJ5xI7ZksRkxjp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QzUzOdClkWLh8GDtcOYvWZ6R.jpg?f=fotoalbum_large)