De deye kan prima 1x16A=3.7kW op 1 fase leveren uit de accu naar de groepen kast waar je auto lader op zit, terwijl de rest van de fases naar de groepenkast op 0 blijft.Mantlet schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:01:
Weet iemand uit ervaring hoe het systeem omgaat met een 1-fase auto laadpaal? Wij hebben 1 auto die op 3 fase kan laden en waarvan ik het amperage kan instellen via de app of Homey. Onze 2de auto heeft een 1 fase boordlader en ik kan het amperage ook niet wijzigen. Dat betekent dat deze dus op 1x16a gaat laden.
Kan de balans accu dan alleen de andere 2 fasen gebruiken om hoger te activeren? Of is dat altijd gelijkmatig verdeeld over alle 3 de fasen en dan dus beperkt tot 3x9a omdat hij binnen de 3x25a moet blijven?
Maar er zit een limiet inderdaad qua vermogensverschil tussen de fases. Bijvoorbeeld je kan geen 8 kW over 1 fase krijgen terwijl de rest 0 gebruikt. Ik weet niet wat de limiet is maar ik dacht 6kW verschil max (50% van het maximum totaal vermogen). (nogmaals: ik weet het exacte verschil niet exact).
Dus in dat geval zou je maar 6 kW uit de thuisaccu krijgen en de 2 kW uit het net.
Als de thuisaccu leeg is en je gaat bijvoorbeeld 3kW op fase 1 trekken. Dan trekt de deye symmetrisch 1kW op L1, L2 en L3 het net.
ik hoop dat het je vraag beantwoordt
:strip_exif()/f/image/SWGLb0zTBvWHrHUXXphMkHH0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IVqBh5NpUGPJ3VyYQQKMMBkm.jpg?f=fotoalbum_large)