• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schuurman92 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:23:
[...]

Als je bij je historie kijkt staat daar dan ook 200kWh? bij mij staat daar een veel lager (realistischer denk ik) verbruik:

[Afbeelding]
Bij historie staat bij mij onder Totaal verbruik juli 2026 162kWh.

@paQ Waar komt dan het verbruik onder Netto verbruikskosten in jouw plugin vandaan?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
Uh. Dat zou ik even moeten opzoeken straks.
Ben op vakantie dus even graven als ik me verveel.

Maar verbruikskosten is je import he.
Verbruik is wat je deye meet (weet of BE schat)

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 04-08-2026 08:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Wolly
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:47:
Uh. Dat zou ik even moeten opzoeken straks.
Ben op vakantie dus even graven als ik me verveel.

Maar verbruikskosten is je import he.
Verbruik is wat je deye meet (weet of BE schat)
Zo zat het _/-\o_ Verbruik is import, dus ik heb 200kWh geimporteerd (aardig wat panelen dus minder import nodig) en @Schuurman92 heeft meer geïmporteerd omdat hij minder panelen heeft.

Blijkbaar is er bij Schuurman dus flink tegen negatieve tarieven geïmporteerd waardoor hij op € 0,00 uitkomt all in. Grappig om te zien dat hoe dat financieel uitpakt bij andere setups.

Fijne vakantie O-)

• gerald.bruggink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:42
heb je de opbrengst gegevens over de afgelopen maanden?

wat krijg ge op de rekening gestord?

• Wolly
  • Niet online
gerald.bruggink schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:29:
heb je de opbrengst gegevens over de afgelopen maanden?

wat krijg ge op de rekening gestord?
Wij hebben alleen de gegevens op het dashboard. Daar heeft @paQ een wrapper omheen geschreven die rekening houdt met belasting, btw, in- verkoopprovisie en misschien nog wel meer.

Alleen, we weten niet of het uiteindelijk ook klopt met wat Balans ons gaat berekenen. De afrekening die elke maand zou plaatsvinden is opgeschort en zal nu jaarlijks plaatsvinden. Het is dus nog even wachten tot er gebruikers zijn die het 1e jaar hebben volgemaakt.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gestord? Zo slecht spellen zie je niet vaak.
Na een jaar wordt het saldo verrekend en je betaalt een vaste termijn.
Ik ben spuit 11 deze keer :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:39
hier iets boven de 100e in juli. Toch een beetje tegenvallend. relatief vaak gehad dat m'n auto tegen stuk hogere tarieven geladen is dan de gedumpte energie eerder, waar dan wel nog een keer 2 cent voor Balans op zit.

• Wolly
  • Niet online
overhyped schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:39:
hier iets boven de 100e in juli. Toch een beetje tegenvallend. relatief vaak gehad dat m'n auto tegen stuk hogere tarieven geladen is dan de gedumpte energie eerder, waar dan wel nog een keer 2 cent voor Balans op zit.
Het is even afwachten of de ´Goedkoopste uren` methodiek uit het (Flex)contract nu echt is afgeschaft. Het lijkt mij dat dit rekentechnisch geen enkel probleem zou moeten zijn.

In dat geval zal de kostprijs van die autolaadsessies flink moeten dalen.

Zie ook de uitleg van Balans:
Onze standaard simulaties gaan uit van een gemiddeld huishouden met een jaarverbruik van ongeveer 3.600 kWh, echter kunnen we dit wel doortrekken naar meer verbruik. Wij zullen de batterij veel opladen tijdens de nacht of als prijzen negatief zijn, aan het einde van het jaar gaan wij de goedkoopste moment toewijzen aan jouw eigen verbruik. Dit is voor ons administratief gemakkelijker en voor de klanten voordeliger.

[ Voor 29% gewijzigd door Wolly op 04-08-2026 09:48 ]

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:11:
[...]

Wat mij opvalt is dat je 450kWh hebt verbruikt tegen 0,00/kWh all inn (onder Netto verbruikskosten links bovenin).

Ik heb 200kWh verbruikt tegen 0,15/kWh all in. Dat zie ik ook bij veel van de overzichten van andere gebruikers over juli.

@epicfailguy23 heeft bijvoorbeeld 520kWh verbruik tegen € 106,09.
edit:
ter referentie quote van wolly erbij voor de mensen die dit topic niet dagelijks bijhouden :+
Om referentie te geven wat er in de maand juli het 'verbruik' import/export/solar is geweest: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Klbhwz23MsyMa6_lm0BS1w7te7o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xWL2w2WapxPiDR5yssWTAaN8.png?f=user_large

Dat is toch iets meer dan de in/export :X ;)
daarvan is 512kW voor de EV's (waarvan 430kW zakelijk)
offtopic:
Koeling van de WP zal ongeveer de helft zijn. Maar dat ga ik in een ander topic plempen want wordt niet goed van dat ding :P

[ Voor 38% gewijzigd door epicfailguy23 op 04-08-2026 10:04 ]

12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |

• develdonk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:06
Tasteless schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 06:09:
Mijn resultaat voor juli. Helaas heb ik door de 13% idle-bug de nodige stroom van het net moeten inkopen. Ik hoop dat Balans Energie snel met een update komt en de BMS'en gaat updaten. Het feit dat de batterij niet dieper ontlaadt en pas weer actief wordt rond de 35% SOC kost ons uiteindelijk gewoon geld.

[Afbeelding]
En verlengd levensduur van je accu aanzienlijk….

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 15,9kWp (oost-west 12° Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:27
Wolly schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:45:
[...]

Het is even afwachten of de ´Goedkoopste uren` methodiek uit het (Flex)contract nu echt is afgeschaft. Het lijkt mij dat dit rekentechnisch geen enkel probleem zou moeten zijn.

In dat geval zal de kostprijs van die autolaadsessies flink moeten dalen.

Zie ook de uitleg van Balans:

[...]
Naar wat ik onthouden heb was dit fiscaal niet mogelijk om zo te verrekenen.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste