Die zoon van van persie daar blind neerzetten.LZ86 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:11:
Ik denk dat we betere spitsen kunnen krijgen dan Ueda. Maar dit was gewoon een sterke goal. Die gozer is sterk met het hoofd. Moet je dus wel gebruk van maken.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
100% ditAgent47 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:12:
[...]
Die zoon van van persie daar blind neerzetten.
Ja, die Kooy moet daar toch ook niet voor affluiten. Sloeg echt nergens op.PWM schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:12:
Gezeur om die minuut. Moet ie maar niet gaan liggen. Geen volwassen man valt op de grond van zo'n veegje. Lijkt me precies waar de regels voor bedoelt zijn.
Als een speler naar zijn hoofd grijpt, moet ie wel. Ik weet zeker dat hij de volgende keer niet nog een keer gaat liggen, mission accomplishedLZ86 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:13:
[...]
Ja, die Kooy moet daar toch ook niet voor affluiten. Sloeg echt nergens op.
Transfer window is nog een paar weekjes open helaasSineplex schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:19:
Zechiel is goed aan het seizoen begonnen. Als die zo doorgaat kan Feyenoord op Moussa, Valente en Zechiel leunen. En Ueda voor de goals.
Bij een hoofd blessure is er al een uitzondering.
Erger mij enorm aan dat ESPN.
Zsm verkopen; alles boven 20 miljoen is primaLZ86 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:42:
Ueda is toch niet in zijn prime hoor. Zulke kansen had ie vorig jaar gemaakt
En dan lijkt me een linksbuiten vervolgens prioriteitAgent47 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:44:
[...]
Zsm verkopen; alles boven 20 miljoen is prima
Ja. V Persie in de spits, linksbuiten halen en eigenlijk zou ik liever Hadj Moussa ook verkopen en een nieuwe speler halen.D-e-n schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:46:
[...]
En dan lijkt me een linksbuiten vervolgens prioriteit
En terwijl ik dit typ verneukt HM weer de zoveelste mogelijkheid
Ik ga een staatslot kopenpiotr123 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:47:
Minuut 60 komt eraan
Borges
[ Voor 6% gewijzigd door BurnsMM op 16-08-2026 15:55 ]
Het lek is nog niet boven hoor
wat een handicaps zeg
Snap dat gehak op Smal niet zo. Die heeft zich altijd een prima backup getoondAgent47 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:57:
Deijl, nieuwkoop, borges, smal, Diarra
wat een handicaps zeg
Feyenoord moet oppassen nu hoor.
En daar snap ik werkelijk geen fuck van. Niks aan de hand de eerste 55 minuten.
[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 16-08-2026 16:01 ]
We zitten inderdaad nu niet meer bij de Ctjes waarbij je coach de vlagger is.BurnsMM schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:53:
Ik begrijp dat hele handen opsteken niet meer bij buitenspel. Er is een VAR die het nakijkt. Focus je op verdedigen.
Zit met een half oog naar Feyenoord te kijken. Dacht dat het al 3-0 stond, blijkt het het eerder 2-2 te worden.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Zelfs de GAE spelers zijn fitter
En breng van Persie maar eens. Misschien scoor je dan nog eens
[ Voor 44% gewijzigd door D-e-n op 16-08-2026 16:08 ]
Die heeft GAE ook en daar werkt het🤣piotr123 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:08:
Er is tegenwoordig een standaard situatie trainer, ze hadden beter en van afstand schiet trainer kunnen nemen
Hoe kan je een 2-0 voorsprong zo weggeven man.
[ Voor 66% gewijzigd door DutchOwnage op 16-08-2026 16:10 ]
Yup. Man man man.Agent47 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:08:
Je voelt de ellende gewoon aankomen
Nieuwe geruchten verder: Ajax zou kijken naar Zanioli. Was vroeger wel een aardige voetballer, maar ben ik een beetje uit het oog verloren. Nog altijd "maar" 27 jaar.
Voor de wissels was het al kutAgent47 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:11:
Zo ken ik Gio weer. Lekker gewisseld pik
- Het team is nog in opbouw
- Ik heb veel lichtpuntjes gezien
Zoiets?
Dat is toch een 10 of schaduwspits? Je weet wel waar Brandt, Gloukh en Ouazane spelen.Gundogan schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:10:
[...]
Yup. Man man man.
Nieuwe geruchten verder: Ajax zou kijken naar Zanioli. Was vroeger wel een aardige voetballer, maar ben ik een beetje uit het oog verloren. Nog altijd "maar" 27 jaar.
Kut wisselen.PWM schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:13:
Ik moet mij Gio weer even voor de geest halen. Wat gaat het worden na de wedstrijd?
- Het team is nog in opbouw
- Ik heb veel lichtpuntjes gezien
Zoiets?
"Kan" ook als buitenspeler. Maar wordt dan een beetje hetzelfde als Brandt, Gloukh en Ouazane. Die kunnen ook als buitenspeler, maar niet overtuigend.Kist schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:14:
[...]
Dat is toch een 10 of schaduwspits? Je weet wel waar Brandt, Gloukh en Ouazane spelen.
Ajax straks met Ouazane EN Gloukh. Ben benieuwd wie dan linksbuiten gaat spelen. Oh en ook Dolberg weer in de spits en Baas achterin.
Het schijnt dat ze in Porto nog steeds niet uitgegniffelt zijn.D-e-n schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:16:
Borges..... daar mogen ze ook wel een schadeclaim voor bij DTK indienen
[ Voor 21% gewijzigd door Gundogan op 16-08-2026 16:19 ]
Maar die wissels zijn toch niet de reden van de instorting. Ook met Vanhoutte was het al slecht
Rigeaux heeft een kutkeeper gehaald
En v Persie veeeeeel te laat gebracht. Ueda al de hele 2e helft onzichtbaar
Hij wisselde Vanhoutte op een moment dat we al helemaal werden overlopenLZ86 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:19:
v Bronckhorst heeft het middenveld kapotgewisseld.
Vraag Ajax maar, ervaring genoegDutchOwnage schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:09:
Doei doei
Hoe kan je een 2-0 voorsprong zo weggeven man.
Als CL wedstrijden 60 min. duren gaat het primaLZ86 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:20:
En hiermee moeten we de CL in?
Laat me niet lachen man
Maar 60 minuten zuivere speeltijd is echt wat anders dan 2 keer 25 minuten. Hoe kan het toch dat het niet lukt de spelers fitter te krijgen dan voor 60 minuten. Natuurlijk zit je in de opbouw, maar kom op. Ook de temperatuur mag vandaag geen excuus zijn.D-e-n schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:21:
[...]
Als CL wedstrijden 60 min. duren gaat het prima
Waarom is dat lekker, ik hou het liever spannend tot het eind competitie .Megupe schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:23:
Slecht voor mijn poule, wel lekker puntverlies van fey
En die keeper die gewoon kut is. Lekkere aankoop maar niet heus.Agent47 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:24:
En we zijn weer terug bij af. Gio met die tering domme wissels of gewoon slecht wisselen.
Diarra en Borges moet je niet eens meer verkopen, maar gewoon contracten ontbinden.
Ik ben de laatste om Gio de kunde van het wisselen toe te schrijven maar de ineenstorting was toch echt al gaande voor de wissels.Agent47 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:24:
En we zijn weer terug bij af. Gio met die tering domme wissels of gewoon slecht wisselen.
Ja, maar dan zet je ipv v Houtte toch niet een spits en een 10 erin? En wissel je de ene waardeloze linksbuiten toch niet voor een nog waardelozere speler? Controleur inwisselen voo Stein.....wtfD-e-n schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:26:
[...]
Ik ben de laatste om Gio de kunde van het wisselen toe te schrijven maar de ineenstorting was toch echt al gaande voor de wissels.
Targhelline erbij ipv Steijn en v Persie ipv Diarra en 4-4-2 spelen was de logische zet geweest. Maar nee. We geven het gewoon lekker weg. De enige ploeg die de overwinning verdiende op het eind was GAE.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 16-08-2026 16:30 ]
Maar er werd net gedaan alsof we de controle verloren door de wissels maar dat is dus niet zo. Natuurlijk is het zorgelijk dat Gio niet in staat is een wedstrijd tactisch om te keren. Maar dat had iedereen kunnen weten na zijn eerste periode want toen bakte hij daar ook niks van. Maar als je dat zei dan was het "ja maar hij is kampioen worden" en "kind van de club"LZ86 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:29:
[...]
Ja, maar dan zet je ipv v Houtte toch niet een spits en een 10 erin? En wissel je de ene waardeloze linksbuiten toch niet voor een nog waardelozere speler? Controleur inwisselen voo Stein.....wtf
Targhelline erbij ipv Steijn en v Persie ipv Diarra en 4-4-2 spelen was de logische zet geweest. Maar nee. We geven het gewoon lekker weg. De enige ploeg die de overwinning verdiende op het eind was GAE.
Maar het is nog zorgelijker dat we de controle verliezen op het moment dat de tegenstander wat opportunistischer gaat spelen. Het is zorgelijker dat je dan blijkbaar tegen nota bene Go Ahead verdedigend voor zou moeten gaan wisselen. Dat zou toch echt niet hoeven.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 16-08-2026 16:36 ]
Na de tweede wedstrijd al?Soulizer schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:34:
Typisch Feyenoord. Het kampioenschap alweer weggegeven. Ajax kan zo los staan van de rest.
Kop op
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Onze TD valt tot nu toe niet mee. Alleen die Marmol lijkt me echt een voltreffer.Russel88 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:36:
Geweldig om je enige linksbuiten met potentie te verkopen en niks ervoor terug te halen. Moussa was weer ouderwets Moussa. Feyenoord is gewoon vleugel lam.
PSV verloor vorig seizoen in speelronde 4 met 0-2 in eigen huis tegen de uiteindelijke nummer 14 en werd alsnog kampioen met 18 punten verschil. Lijkt me dat je deze conclusie na speelronde 2 nog niet echt kan trekkenmavaros schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:30:
Zo, weer een kampioenskandidaat die zichzelf vakkundig buitenspel zet.
Alles beter dan onze vorige TD. Borges, Diarra, Tengstedt…….D-e-n schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:38:
[...]
Onze TD valt tot nu toe niet mee. Alleen die Marmol lijkt me echt een voltreffer.
Het verschil met PSV is dan weer wel, dat je dat van Feyenoord bijna zeker wel kan roepen.Denman schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:39:
[...]
PSV verloor vorig seizoen in speelronde 4 met 0-2 in eigen huis tegen de uiteindelijke nummer 14 en werd alsnog kampioen met 18 punten verschil. Lijkt me dat je deze conclusie na speelronde 2 nog niet echt kan trekken
Ik moet dan wel zeggen, dat GAE best een stug ploegje heeft.
Maar met de kanttekening dat het verval van Feyenoord na 60 minuten geen toeval was, maar eerder iets structureels. Vorig seizoen was niet anders. Die nederlaag van PSV was gewoon een typische offday.Denman schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:39:
[...]
PSV verloor vorig seizoen in speelronde 4 met 0-2 in eigen huis tegen de uiteindelijke nummer 14 en werd alsnog kampioen met 18 punten verschil. Lijkt me dat je deze conclusie na speelronde 2 nog niet echt kan trekken
Dat lijkt mij knap zorgelijk.
#bam #setpieces
[ Voor 18% gewijzigd door Megupe op 16-08-2026 16:53 ]
Gelijk de tegenstander over de knie leggen.
1-0
En daar mee door gaan aub. Niet Heerenveen laten voetballen.mavaros schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:53:
Goed zo.
Gelijk de tegenstander over de knie leggen.
1-0
Lijkt op beeld inderdaad zoals jij het zegt.Terranova schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:05:
Ouazane was toch nooit buitenspel? Hij stapte juist perfect terug.
Nu maakt ie helaas veel te laat de actie...
Is ook geen linksbuiten maar eigenlijk een nummer 10. Denk bij gebrek aan beter nu Godts weg is?mavaros schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:07:
Die linksbuiten is tot nu toe de zwakste schakel bij Ajax.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik hoop voor hem dat het niet in zijn koppie gaat zitten want dan is hij rijp voor een wissel.
Verder is Heerenveen erg zwak maar lijkt wel op te krabbelen, Ajax moet 2-0 gaan maken.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken