[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
De ene club heeft nou eenmaal meer successupporters dan de ander. Ik herinner met het jaar dat Twente eerste divisie speelde, dat zat gewoon praktisch vol. Ik denk dat clubs als Groningen, Utrecht, Heerenveen, maar dus ook NEC en vast nog een aantal, gewoon vaste supporters hebben, die blijven komen, ondanks de resultaten. Andere clubs, Vitesse, Roda bijvoorbeeld, konden zelfs in de succesjaren het stadion niet continu stampvol krijgen, en nu dus al helemaal niet.

Volgens mij heeft Ajax wel, voor 2018, wat bezoekersdalen gehad door tegenvallende resultaten, maar de afgelopen jaren, die toch ook vrij mager waren, zat het volgens mij gewoon vol, dat is volgens mij wel echt verandert, toch?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

UTM

mavaros schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:02:
[...]

Hoeveel volk zit er in dat stadion als NEC een paar seizoenen slecht zou draaien?

Er zijn best wat clubs, die een hoop succes-supporters hebben en bij slechte seizoenen zitten ze daar met een half leeg stadion. En dat werkt niet echt sfeervol, als je in een galmbak zit.
Haha, nou, die tijden hebben we ook (in veelvoud) meegemaakt. En toen zat het ook vol. NEC heeft simpelweg een trouw maar nuilend publiek. Die blijven hoe dan ook komen. Anderzijds zit je in een druk voetbalgebied met onder andere de Graafschap en Vitesse.
In mijn optiek moet het stadion dan ook niet groter worden dan 17.500. Ik denk dat je dat prima vol krijgt. Alles daarboven wordt lastiger en, inderdaad, dan ben je afhankelijk van ‘successupporters’. Al heb ik wel moeite met die term, want dat kan ook jeugd zijn die daardoor in eerste instantie wordt aangetrokken en, als het weer even wat minder gaat, wel blijft hangen. Dat doet NEC dan ook wel weer met je :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:00:
Volgens mij heeft Ajax wel, voor 2018, wat bezoekersdalen gehad door tegenvallende resultaten, maar de afgelopen jaren, die toch ook vrij mager waren, zat het volgens mij gewoon vol, dat is volgens mij wel echt verandert, toch?
20 jaar geleden kon je nog halve seizoenkaarten kopen voor Ajax, zat het stadion voor Europese voorrondes net aan half vol. De laatste 10 jaar is dat wel anders, wachtlijst voor seizoenkaart en eigenlijk altijd uitverkocht.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Was het stadion vorig seizoen half leeg dan? #misluktetroll

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:00:
De ene club heeft nou eenmaal meer successupporters dan de ander. Ik herinner met het jaar dat Twente eerste divisie speelde, dat zat gewoon praktisch vol. Ik denk dat clubs als Groningen, Utrecht, Heerenveen, maar dus ook NEC en vast nog een aantal, gewoon vaste supporters hebben, die blijven komen, ondanks de resultaten. Andere clubs, Vitesse, Roda bijvoorbeeld, konden zelfs in de succesjaren het stadion niet continu stampvol krijgen, en nu dus al helemaal niet.

Dat ligt, bij Vitesse bv, natuurlijk ook gewoon aan hoe groot het stadion is.
Zet in Nijmegen een stadion van 20k+ neer en je krijgt em ook niet vol als NEC niet meer zo goed draait.
Net als bij Vitesse hebben ze bij Roda gewoon een te groot stadion neergezet. Aantal toeschouwers was gewoon steady 13-14k in de laatste jaren Eredivisie.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53
Bij Vitesse is er dan nog het excuus dat het EK-2000 ervoor zorgde dat de financiering van het stadion rond kon worden gemaakt. De gemeente en provincie besloten met het oog op het binnenhalen van internationale evenementen, miljoenen bij aan de realisatie van het Gelredome. Dat heeft het stadion en x aantal stoeltjes groter gemaakt dan het geval zou zijn geweest als ze het niet met dat doel in het hoofd hadden gebouwd. Het stadion dat ze verlieten had plek voor 18k toeschouwers (waarvan 4,5k zitplaatsen). Dat was toen eigenlijk ook al te groot. In 1987 kondigde toenmalig voorzitter Karel Aalbers aan een stadion voor 12k toeschouwers te willen bouwen. Na een excursie naar Houston werd een stadion van 18k toeschouwers plots de blauwdruk. Dat had een stuk passender geweest, als je het verloop van de toeschouwersaantallen sinds de realisatie van het stadion ziet.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:23
Respect voor NEC. Vlak na rust een dreun te verwerken krijgen, de 2-1 vlak voor tijd afgekeurd zien worden en dan alsnog de boel over de streep weten te trekken. Bijna on Nederlands zoveel veerkracht en strijdlust maar misschien toch ook wel weer de invloed van de ervaren rotten (en Schreuder).
Stiekem geniet ik dan ook wel weer van zo'n Tadic. Die assist was echt prachtig en je ziet hem de hele tijd bezig zijn met de ploeg, net als destijds bij Ajax. Die voegt nog steeds echt iets toe.

Het zou toch wat zijn als ze dit kunstje weten te herhalen tegen Bodo/Glimt.

• JEightyFive
bazzemans schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:41:
Bij Vitesse is er dan nog het excuus dat het EK-2000 ervoor zorgde dat de financiering van het stadion rond kon worden gemaakt. De gemeente en provincie besloten met het oog op het binnenhalen van internationale evenementen, miljoenen bij aan de realisatie van het Gelredome.
Ik ben ze dankbaar want ik heb toch gouden tijden gekend in de Gelredome bij Qlimax en Hard Bass 8)

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
UTM schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:24:
[...]

Haha, nou, die tijden hebben we ook (in veelvoud) meegemaakt. En toen zat het ook vol. NEC heeft simpelweg een trouw maar nuilend publiek. Die blijven hoe dan ook komen. Anderzijds zit je in een druk voetbalgebied met onder andere de Graafschap en Vitesse.
In mijn optiek moet het stadion dan ook niet groter worden dan 17.500. Ik denk dat je dat prima vol krijgt. Alles daarboven wordt lastiger en, inderdaad, dan ben je afhankelijk van ‘successupporters’. Al heb ik wel moeite met die term, want dat kan ook jeugd zijn die daardoor in eerste instantie wordt aangetrokken en, als het weer even wat minder gaat, wel blijft hangen. Dat doet NEC dan ook wel weer met je :)
Het zou fijn zijn wanneer er wat kaarten beschikbaar zouden komen voor vrije verkoop, behalve dan die 80 field seats. Goed dat je hele stadion vol zit met seizoenskaarthouders natuurlijk, maar het is ook leuk om 2x per seizoen een keer Eniesee te doen.

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:52:
NEC heeft in ieder geval een weekendje rust gekregen tussen de heen- en terugwedstrijd.

• toolkist
  • Niet online
rikislief schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:12:
[...]

Het zou fijn zijn wanneer er wat kaarten beschikbaar zouden komen voor vrije verkoop, behalve dan die 80 field seats. Goed dat je hele stadion vol zit met seizoenskaarthouders natuurlijk, maar het is ook leuk om 2x per seizoen een keer Eniesee te doen.
Maar waarom zou je die incidentele supporters de gelegenheid moeten geven terwijl je je vaste supporters dan moet benadelen?
In mijn omgeving hoor ik nu ook al mensen die nog nooit in een stadion zijn geweest maar nu ineens naar NEC willen. Da's allemaal leuk, maar doe dat dan als er minder vraag is naar die plekken.

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik bedoel meer: een klein beetje overcapaciteit zou welkom zijn. Er staan 5k supporters op de lijst voor een seizoenskaart, die gaan echt niet allemaal een kaart kopen. Maar stel je rekent op 16.000 seizoenskaarthouders, dan is het niet erg om 16.500 plaatsen te hebben in je stadion voor de incidentele bezoekers.

• toolkist
  • Niet online
rikislief schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:48:
Ik bedoel meer: een klein beetje overcapaciteit zou welkom zijn. Er staan 5k supporters op de lijst voor een seizoenskaart, die gaan echt niet allemaal een kaart kopen. Maar stel je rekent op 16.000 seizoenskaarthouders, dan is het niet erg om 16.500 plaatsen te hebben in je stadion voor de incidentele bezoekers.
Dat onderzoek zullen ze echt wel gedaan hebben.
Hoeveel supporters stonden er voor vorig seizoen op de wachtlijst? Ongetwijfeld een stuk minder dan die 5k van nu?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:44

Player1S

Probably out in the dark

Met 16.000 jaarkaarthouders moet stadion wel wat groter zijn dan 16.500 als je wat over wil houden voor incidentele bezoekers :+

Gemiddeld moet tussen de 5%en 10% beschikbaar zijn als uitvak. dus op 16.500 is tenminste 825 uit vak :p

Heb je sowieso al uitdaging als er ook 16.000 jaarkaarthouders zijn :Y)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• bazzemans
In een stadion wordt nooit de volledige capaciteit gereserveerd voor seizoenskaarthouders. Het Gofferstadion heeft een capaciteit van 12.650 toeschouwers. Volgens een nieuwsbericht in de Gelderlander heeft NEC ruim 8.800 plekken gereserveerd voor seizoenskaarthouders. Inmiddels is de wachtlijst opgelopen tot 7.000 gegadigden (juni 2026): https://www.gelderlander....opt-op-tot-7000~a6fd063b/. Een jaar geleden was dat dus nog 5.000. Het is twijfelachtig of alle mensen die op de wachtlijst staan ook een seizoenskaart nemen als het moment daar is. Jezelf op een wachtlijst zetten is nu eenmaal makkelijk, zeker als er over schaarste gecommuniceerd wordt. Kan je maar beter alvast op die wachtlijst staan.

Naast het uitvak heb je overigens ook nog ruimte nodig voor de business clubleden, werknemers en vrijwilligers.

Het zou echt heel onverstandig zijn om op basis van een piekvraag (wat dit vooralsnog is) de capaciteit van je stadion te bepalen. Het huidige aantal supporters op een wachtlijst is dus helemaal reële geen maatstaf wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 12-08-2026 13:13 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:26:
[...]

NEC heeft in ieder geval een weekendje rust gekregen tussen de heen- en terugwedstrijd.
Vroeg me al af waarom Ajax binnenkort een weekend niet speelt. Zal dan vanwege Conference League playoffs zijn.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
bazzemans schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:12:
[...]

In een stadion wordt nooit de volledige capaciteit gereserveerd voor seizoenskaarthouders. Het Gofferstadion heeft een capaciteit van 12.650 toeschouwers. Volgens een nieuwsbericht in de Gelderlander heeft NEC ruim 8.800 plekken gereserveerd voor seizoenskaarthouders. Inmiddels is de wachtlijst opgelopen tot 7.000 gegadigden (juni 2026): https://www.gelderlander....opt-op-tot-7000~a6fd063b/. Een jaar geleden was dat dus nog 5.000. Het is twijfelachtig of alle mensen die op de wachtlijst staan ook een seizoenskaart nemen als het moment daar is. Jezelf op een wachtlijst zetten is nu eenmaal makkelijk, zeker als er over schaarste gecommuniceerd wordt. Kan je maar beter alvast op die wachtlijst staan.

Naast het uitvak heb je overigens ook nog ruimte nodig voor de business clubleden, werknemers en vrijwilligers.

Het zou echt heel onverstandig zijn om op basis van een piekvraag (wat dit vooralsnog is) de capaciteit van je stadion te bepalen. Het huidige aantal supporters op een wachtlijst is dus helemaal reële geen maatstaf wat mij betreft.
Begin seizoen 24/25 stonden er bijna 3.500 mensen op de wachtlijst:
https://www.nec-nijmegen.nl/nieuws/nieuws/3.441-supporters-op-wachtlijst-n.e.c.-seizoenkaart.htm

begin seizoen 23/24 stonden er +-3000 mensen op de wachtlijst:
https://www.nec-nijmegen.nl/sitewide/vraag/n.e.c.-supporters-verlengen-massaal-seizoenkaart.htm

Dus ik zou zeker de eerste fase niet noemen als uitbreiden naar de piekvraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 12-08-2026 13:24 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

12.5k plekken is echt bizar weinig als je in de subtop mee wil doen

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Puc van S. schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:
[...]

https://www.nec-nijmegen.nl/nieuws/nieuws/3.441-supporters-op-wachtlijst-n.e.c.-seizoenkaart.htm

https://www.nec-nijmegen.nl/sitewide/vraag/n.e.c.-supporters-verlengen-massaal-seizoenkaart.htm

Tja, je zou maar eens de moeite nemen om je te verdiepen in de materie voordat je een stellige uitspraak doet.

[This is what you get when you mess with us]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

418O2 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:40:
12.5k plekken is echt bizar weinig als je in de subtop mee wil doen
De discussie van eerder laat juist zien dat een groot stadion helemaal niet betekent dat je met de subtop mee kunt doen. Zie bijvoorbeeld Vitesse, Roda JC en NAC.

[This is what you get when you mess with us]

• JEightyFive
[...]

Ik neem aan dat het hele land nu ook in rep en roer is? :P

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Alle in de voorronde actieve clubs toch? Ajax slaat ook het weekend van 22-23 aug over. Wordt midweeks ingehaald op dinsdag 15 sept om 20:00. (daarna nog weekend en dan alweer interland break).

Twente ook, hoewel die een week eerder inhalen op 9 sept?

[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 12-08-2026 15:31 ]

• bazzemans
Puc van S. schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:
[...]

Dat noemde ik dan ook niet zo. Ik reageerde op hoe hier gerekend werd met de wachtlijst. De uitbreiding van het stadion is heel begrijpelijk, juist omdat er al langere tijd een wachtlijst is. Alleen die wachtlijst van nu moet je vooralsnog als piek zien. We zien nu voor NEC uitzonderlijke prestaties. Het is de vraag of en zo ja hoe lang ze dat volhouden. Dat is simpelweg koffiedik kijken (op dit moment). Dus je kan straks beter weer een tijdje een wachtlijst van 2-3k hebben dan het stadion met overcapaciteit bouwen bovenop de huidige 5k wachtlijst.

Het is ook goed om te realiseren dat die 3-5k niet bóvenop het huidge aantal toeschouwers komt. Die moet je bovenop het huidige aantal seizoenkaarthouders van 8.800 pakken. Dan zouden het er dus potentieel zo'n 14k seizoenkaarthouders zijn als de hele wachtlijst een seizoenkaart neemt.

Op dit is ongeveer 70% van de stadioncapaciteit seizoenskaarthouder. Als je dat vertaalt naar 14k aan seizoenskaarthouders dan kom je uit op 20k stadioncapaciteit. Als ik het goed begrepen heb is de bedoeling om in de eerste fase te stijgen naar 15k capaciteit. Dus met een gelijkblijvend percentage kom je dan op 1,7k meer seizoenskaarthouders. Dat zouden ze misschien kunnen oprekken naar 75%, kom je op 2,5k meer seizoenskaarthouders. Lijkt mij een gezonde werkwijze. Als de prestaties van NEC goed blijven en de wachtlijsten gehandhaafd, kan je via 18k naar 20k stadioncapaciteit groeien.

• bazzemans
Ruzor schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:53:
[...]

De discussie van eerder laat juist zien dat een groot stadion helemaal niet betekent dat je met de subtop mee kunt doen. Zie bijvoorbeeld Vitesse, Roda JC en NAC.
Nee, kwaliteit van management is van veel grotere invloed.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:29:
[...]

Maar waarom zou je die incidentele supporters de gelegenheid moeten geven terwijl je je vaste supporters dan moet benadelen?
In mijn omgeving hoor ik nu ook al mensen die nog nooit in een stadion zijn geweest maar nu ineens naar NEC willen. Da's allemaal leuk, maar doe dat dan als er minder vraag is naar die plekken.
Die incidentele supporters kunnen vrijwel geen los kaartje meer kopen, zoals vroeger wel kon.

Maar er leiden meerdere wegen naar Rome, dus ik heb een clubkaart voor PSV, terwijl ik niks met PSV heb. Met die kaart kan je dan weer wel voorrang krijgen bij de aankoop van kaarten. En dan zijn ze wel toegankelijk voor de mensen die eens een keertje naar een wedstrijd willen kijken, zonder eerst de hoofdprijs af te tikken voor een seizoenskaart.

Het zal vast verboden zijn, maar tot nu toe is er geen politie aan de deur geweest en PSV grijpt zelf ook niet in, terwijl het een publiek geheim is, dat dit gebeurt.

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:30:
[...]

Alle in de voorronde actieve clubs toch? Ajax slaat ook het weekend van 22-23 aug over. Wordt midweeks ingehaald op dinsdag 15 sept om 20:00. (daarna nog weekend en dan alweer interland break).

Twente ook, hoewel die een week eerder inhalen op 9 sept?
Ongetwijfeld, maar alleen voor NEC is het vandaag bekend geworden ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mavaros schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:10:
[...]

Die incidentele supporters kunnen vrijwel geen los kaartje meer kopen, zoals vroeger wel kon.

Maar er leiden meerdere wegen naar Rome, dus ik heb een clubkaart voor PSV, terwijl ik niks met PSV heb. Met die kaart kan je dan weer wel voorrang krijgen bij de aankoop van kaarten. En dan zijn ze wel toegankelijk voor de mensen die eens een keertje naar een wedstrijd willen kijken, zonder eerst de hoofdprijs af te tikken voor een seizoenskaart.

Het zal vast verboden zijn, maar tot nu toe is er geen politie aan de deur geweest en PSV grijpt zelf ook niet in, terwijl het een publiek geheim is, dat dit gebeurt.
Het hangt er ook een beetje van af hoe de clubs omgaan met de kaarten en wat seizoenskaarthouders mogen. In bepaalde gevallen mogen seizoenskaarthouders nog kaarten die over zijn bijkopen voordat incidentele kijkers een kans gaan krijgen.
Leuk om je vaste kliek te lijmen natuurlijk, maar ergens ook weer erg dom omdat je daarmee anderen weerhoudt een sterkere band te krijgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Nee maar het is wel een voorwaarde om in het linkerrijtje mee te draaien voor veel clubs.

Bij NEC niet zo overigens want Boekhoorn past toch wel bij. Maar als ik naar mijn eigen club (Sparta) kijk; Wij lopen nu echt tegen de limieten aan. Als wij een groter stadion zouden hebben zouden we veel meer inkomsten kunnen genereren. Sowieso natuurlijk meer kaartverkoop. Maar sponsoren betalen ook meer bij een groter stadion en navenante resultaten. En skyboxen zijn de goudmijn, die zitten bij ons ook stampvol met een wachtlijst..

Helaas hebben wij geen suikeroom anders hadden we allang een uitbreiding gedaan. Wij hadden namelijk een grote voorsprong op NEC op het gebied van TV-gelden, begroting en sponsorinkomsten.. De wens voor uitbreiding is er bij ons al heel lang, maar voor Corona kregen we al niet rond en nu (gestegen bouwkosten, inflatie, etc) al helemaal niet meer.

Ik vind NEC een prima club trouwens. Maar ik ben ook wel wat jaloers. En helemaal eerlijk vind ik het ook niet.

• PolarBear
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:18:
[...]

Ongetwijfeld, maar alleen voor NEC is het vandaag bekend geworden ;)
Twente en ook Ajax zijn op het spelen van de wedstrijd na ook wel door.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

[...]

Nec heeft nu 2/3e van Roda. Dan laat je gewoon geld liggen.

Verschil met de genoemde clubs is dat er bij nec wel beleid wordt gevoerd

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

bazzemans schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:58:
[...]

Alleen die wachtlijst van nu moet je vooralsnog als piek zien. We zien nu voor NEC uitzonderlijke prestaties. Het is de vraag of en zo ja hoe lang ze dat volhouden. Dat is simpelweg koffiedik kijken (op dit moment)...
Als Boekhoorn niet ineens omvalt kun je er gewoon op rekenen dat NEC zich voor de komende 15-20 jaar in de top-7 gaat nestelen.

En als er eenmaal een fundament ligt (stadion, trainingsfaciliteiten, etc) kun je dat alleen met zeer slecht beleid slopen. Kijk naar AZ. Natuurlijk, Scheringa was niet zuiver, maar hij heeft het wel slim gedaan met AZ, alles wat hij de club "gegeven" heeft stond los van Scheringa zelf en zijn bedrijven. Toen hij uit AZ moest stappen bleek ineens dat ze gewoon prima hun eigen broek konden ophouden (i.t.t. bijvoorbeeld Vitesse wat vrijwel direct in de problemen kwam toen de eigenaar eruit moest stappen)..

Bij NEC zie ik eerder een AZ scenario dan een Vitesse scenario. Sowieso is het stadion eigendom (ipv huur) en ziet die Boekhoorn NEC niet als speeltje. Die wil de club echt structureel beter maken en ook goed achterlaten over 15 tot 20 jaar. Ik zie dit dan ook niet als piek, ik denk dat NEC echt structureel op het niveau van Utrecht en Twente gaat acteren.

AI-resultaat, maar gewoon wel feiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCxfkS0BwiGPK-lfhotQVnOaJwc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NVb0dhlqdp3CkD2OUcvo3yna.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 12-08-2026 17:02 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

418O2 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:57:
[...]

Nec heeft nu 2/3e van Roda. Dan laat je gewoon geld liggen.

Verschil met de genoemde clubs is dat er bij nec wel beleid wordt gevoerd
Vitesse had echt alles om ook structureel linkerrijtje te spelen. Maar dan hadden ze het wel slimmer moeten doen met het stadion, dat is nu een molensteen. Uiteindelijk bleek inderdaad dat ze daar geen beleid hebben gevoerd, alleen hun handje opgehouden.

Roda had Nol Hendriks. Daarmee stond echt een goeie basis, ook toen hij uitstapte. Helaas zitten ze in Limburg waar gewoonweg minder commerciele mogelijkheden zijn en zeer veel concurrentie van het Ruhr-gebied. Ook wel een risico voor NEC overigens, Nijmegen is een grote stad maar het is geen Randstad.

NAC blijft een verhaal apart. Dat is echt een sleeping giant maar op 1 of andere manier krijgen ze het daar maar niet op de rit. Ook zij hebben overigens "last" van het feit dat het Brabant is.

ADO is helemaal bizar. Dat die zoveel problemen hebben op financieel vlak en "mijn" club (hemelsbreed op een steenworp) dat totaal niet heeft is echt een kwestie van de juiste mensen.. ADO heeft overigens wel een imago-probleem, er zijn toch sponsoren die liever uitwijken naar Sparta vanwege dat imago.. Ze hadden gehoopt dat op te lossen met het nieuwe stadion maar dat is niet helemaal gelukt...

• mavaros
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:43:
[...]

Het hangt er ook een beetje van af hoe de clubs omgaan met de kaarten en wat seizoenskaarthouders mogen. In bepaalde gevallen mogen seizoenskaarthouders nog kaarten die over zijn bijkopen voordat incidentele kijkers een kans gaan krijgen.
Leuk om je vaste kliek te lijmen natuurlijk, maar ergens ook weer erg dom omdat je daarmee anderen weerhoudt een sterkere band te krijgen.
Klopt, maar niet iedereen is kapitaalkrachtig om gelijk in het diepe te springen.

Zo kan je hier voor de europese wedstrijden alleen maar een soort abonnement kopen, wat een hoop geld kost. En daar betaal je hier de hoofdprijs voor.

Zit nog het hele stadion vol, dus de club wordt niet echt bestolen van inkomsten. Voor een broodje kroket vragen ze ook de hoofdprijs en de fanshop draait op dat soort dagen overuren.

Die incidentele toeschouwers betalen nog netjes voor het kaartje, maar als ze achteraan moeten aansluiten, staan ze morgen nog te wachten als je de nette route bewandelt.

• mavaros
  • Nu online
JEightyFive schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:52:
Respect voor NEC. Vlak na rust een dreun te verwerken krijgen, de 2-1 vlak voor tijd afgekeurd zien worden en dan alsnog de boel over de streep weten te trekken. Bijna on Nederlands zoveel veerkracht en strijdlust maar misschien toch ook wel weer de invloed van de ervaren rotten (en Schreuder).
Stiekem geniet ik dan ook wel weer van zo'n Tadic. Die assist was echt prachtig en je ziet hem de hele tijd bezig zijn met de ploeg, net als destijds bij Ajax. Die voegt nog steeds echt iets toe.

NEC heeft het gisteren prima gedaan. Olympiakos is een nare tegenstander en vroeger een geduchte vijand. Dus prima gedaan op europees niveau.

Dat Bodo is welliswaar geen ouderwetse topploeg, maar wel een lastige horde. Gelukkig speelt Tadic in Nijmegen. Die neemt het team wel op sleeptouw mee en mede door zijn aanwezigheid geef ik NEC best wel een kans om zich in de CL te voetballen. En anders gewoon in de EL verder voetballen. Die luxe hebben ze daar ook nog. Als mijn club mispeert is het Europees over en uit. Iets dat natuurlijk niet zal gebeuren.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken