[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

De afgelopen jaren heeft hij nu niet echt laten blijken volwassener te zijn geworden maar belangrijker, hij heeft juist moeite met makkelijkere wedstrijden dus als het geen CL of topper is zal hij het vuur niet uit zijn sloffen lopen.
Ik zou nog even verder zoeken.
Voor dat geld sowieso onzin om hem te halen.

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:59:
[...]

🥱

https://www.vi.nl/nieuws/...-eventuele-opvolger-godts

[...]

Ze gaan natuurlijk geen gesprek over een terugkeer hebben als hij dat überhaupt niet wil. Ze hebben allemaal wel wat beters te doen
Jawel hoor.
Verweij legt in de podcast van De Telegraaf uit dat technisch directeur Jordi Cruijff en zijn rechterhand Joël Lara 'heel Europa in kaart' hebben. 'Ze hebben de contractsituaties en gelimiteerde transfersommen van ongeveer alle spelers in Europa in hun laptop staan. Dat is ook de reden dat je weleens een naam ziet opduiken. Dan wordt er gebeld naar de agent van Bart van Rooij: hé, hoe is zijn contractsituatie?', legt Verweij uit.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:12
d-vine schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:36:
Mike Verweij:

Ajax heeft vier of vijf spelers op de shortlist voor elke positie. Ik weet niet of Noa Lang de eerste keus van Ajax is om de nieuwe linkerflank speler van de club te worden, maar hij is zeker een van de opties.

Jordi Cruijff, die Lang persoonlijk niet kent, zal ongetwijfeld een gesprek met hem voeren. Lang zal zich moeten aanpassen aan de teamgerichte aanpak van Ajax.
Als hij dat niet kan, wordt zijn naam van de lijst geschrapt. Míchel wil geen spelers die alleen voor zichzelf spelen
Compleet loze woorden natuurlijk. Dat kan je niet beoordelen op basis van een gesprek.

“Noa, we vinden je soms wat individualistisch. Kan je wel mee in de teamgericht aanpak die we voor ogen hebben?”

“Tuurlijk kan ik dat. Sportief was het niet mijn beste jaar maar ik ben volwassener geworden in Italië en Turkije. Bij PSV was ik overigens een van de sfeermakers en besteedde ik heel veel aandacht aan het laten thuis voelen van nieuwe spelers. Wist je Jordi, dat ik net als jij in een Ajax pyjama sliep?”

Einde gesprek.

Maar dan in straattaal.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:23
De soap is ten einde. Ajax bevestigt de huur van Ter Stegen.

https://www.ajax.nl/club/pers/persberichten/ajax-huurt-marc-ter-stegen-van-fc-barcelona/

Hopen dat hij een seizoen fit kan blijven. En Paes als prima nr. 2 erachter.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34
Wauw, die zag niemand aankomen. Ongelofelijk dat dit zo lang geheim is gehouden.

[ Voor 49% gewijzigd door Marrtijn op 04-08-2026 09:37 ]

• Typhone
  • Laatst online: 19:21

Typhone

Who Dares Wins

JanW schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:37:
De soap is ten einde. jax bevestigt de huur van Ter Stegen.

https://www.ajax.nl/club/pers/persberichten/ajax-huurt-marc-ter-stegen-van-fc-barcelona/

Hopen dat hij een seizoen fit kan blijven. En Paes als prima nr. 2 erachter.
Officieel inderdaad nu. Hopelijk blijft ie fit ja.
Overigens ben ik helemaal geen fan van Paes als goede nummer twee erachter maar dat terzijde :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy5Fcu24r0QrSFR37PFKLwE9AAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dOqQ7dtbBw2yqv8k2BBmZkHl.png?f=fotoalbum_large

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 16:39
Typhone schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:38:
[...]

Overigens ben ik helemaal geen fan van Paes als goede nummer twee erachter maar dat terzijde :)

[Afbeelding]
Ik ben gaan fan van een keeper van 34 voor 1 seizoen huren die toch redelijk wat zware blessures heeft gehad de laatste jaren.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Henkie_NtA schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:42:
[...]

Ik ben gaan fan van een keeper van 34 voor 1 seizoen huren die toch redelijk wat zware blessures heeft gehad de laatste jaren.
Daar zit ook wat in inderdaad. Maar ik heb mijn hoop gevestigd op het meevoetballen. Sinds Blind er is, waar ik ook geen fan van ben, is er vanuit achter veel meer voetbal samen met Bouwman.

Paes kan heel veel maar meevoetballen totaal niet dus als we een keeper hebben die dat weer wat beter kan dan hoop ik dat we veel meer opbouw gaan krijgen en niet zo vaak compleet onder druk worden gezet tegen van die kleine provincieclubs wat vorig jaar standaard problemen opleverde zowel uit als thuis.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-08 14:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Typhone schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]
Nu nog een 6 alsjeblieft.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
Wie dan?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:15
Als we mogen kiezen dan doe maar Rodri...

Geruchten zijn hardnekkig dat ze bezig zijn met Edson Alvarez

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gynnad schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:02:
[...]

Schijnt wel eerst Godts weg te moeten en dat is een kwestie van tijd vermoed ik.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:37
Snap dat vertrouwen niet in Noa lang die heeft de laatste jaren geen reet laten zien maar goed we weten wel waar zijn hart naar toe gaat
:+ :+ :+ :+ :+

• Henkie_NtA
Typhone schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:
[...]

Schijnt wel eerst Godts weg te moeten en dat is een kwestie van tijd vermoed ik.
Ja dat gaat helaas wel rondkomen lijkt me.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
Enige voordeel met Noa Lang bij Ajax is dat ze daarmee een onbetwiste speler/supporter binnenhalen. In Amsterdam zal die zich ook helemaal thuisvoelen.

Maar het blijft een bijzonder figuur natuurlijk haha.

Ter Stegen een topkeeper natuurlijk, mits fit...

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34
Typhone schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:03:
[...]

Ajax heeft het eerste bod resoluut afgewezen. Had niet verwacht dat Cruijff het zo hard zou spelen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Marrtijn schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:10:
[...]

Ajax heeft het eerste bod resoluut afgewezen. Had niet verwacht dat Cruijff het zo hard zou spelen.
Dat zal richting 55 moeten ben ik bang voor. En daarna hoop ik dat Ajax doorpakt op de sleutelposities.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Marrtijn schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:10:
[...]

Godts heeft nog een contract voor meerdere jaren als ik het wel heb? Als die nog een jaar blijft zal de prijs echt niet dalen en er zijn genoeg clubs geïnteresseerd.
Als je ziet hoeveel PSG te besteden heeft en hoe makkelijk ze het soms uitgeven vind ik het niet meer dan normaal dat Cruyff niet met het eerste bod akkoord gaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-08 14:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Typhone schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:13:
[...]

Dat zal richting 55 moeten ben ik bang voor. En daarna hoop ik dat Ajax doorpakt op de sleutelposities.
Inderdaad, onderste uit de kan, dan is er een hoop risico weg met alle nieuwe aankopen. Dan kan er ook makkelijker gekeken worden naar de andere posities.

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:08:
[...]

VI zuigt over het algemeen geen dingen uit hun duim
Ze doen niet aan bronvermelding, laten ik het zo stellen, De Telegraaf is vele malen journalistieker ;-)

• mavaros
Gynnad schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:02:
[...]

Dat is toch die Mexicaan die al eerder voor Ajax speelde?

Zo ja, niet twijfelen maar gelijk binnenharken. Deze speler kan hartstikke goed tekkelen/sliden, en ook nog op de bal, maar als het moet op de man, zonder dat die ander een gebroken poot overhoudt.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:45

Qu3st

[...]

Ik heb liever een keeper die zich al heeft bewezen dan een jonkie nog geen ervaring heeft. Ter Stegen komt met een bak ervaring, en kan een verdediging goed neerzetten. Hopelijk blijft hij blessurevrij. Eindelijk is er een einde aan deze soap, met een goede afloop.

• Tristan Wins
  • Niet online
[...]

Mee eens, echter de 'ijdele' hoop is dat hij wel fit blijft dan is het een geniale zet. Snap alleen een ding niet, zijn er echt geen betere keepers te vinden?

• mavaros
Tristan Wins schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:45:
[...]

Mee eens, echter de 'ijdele' hoop is dat hij wel fit blijft dan is het een geniale zet. Snap alleen een ding niet, zijn er echt geen betere keepers te vinden?
Vroeger hadden we Onana, maar die kan zich in Amsterdam niet meer vertonen en is tegenwoordig een beetje in de vergetelheid geraakt.

• Gonadan

Gonadan

Tristan Wins schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Ze doen niet aan bronvermelding, laten ik het zo stellen, De Telegraaf is vele malen journalistieker ;-)
Lolz, ja want die geven wel altijd bronnen en doen ook altijd aan de hoor en wederhoor. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32
Met Ter Stegen heb je ook een hele goede bekende van Brandt in het team.
Tot nu toe best wel logische versterkingen gek genoeg. Zolang Lang maar weg blijft natuurlijk.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Henkie_NtA
Tristan Wins schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:45:
[...]

Ik heb vooral graag weer een keer een structurele oplossing voor de 1e keeper. Is nu al jaren aankloten een sinds Onana hebben we geen onbetwiste nummer 1 meer gehad.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

[...]

Lets agree to disagree

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
[...]

Dit is sarcasme toch?

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ter stegen, Brandt en arokodare kunnen donderdag spelen. Meevaller!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:53
Echt ziek.... uit het niets koopt Ajax, mits het fitblijft, even de beste ploeg uit de ED bij elkaar

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:04:
Echt ziek.... uit het niets koopt Ajax, mits het fitblijft, even de beste ploeg uit de ED bij elkaar
Namen zijn leuk maar eerst nog maar zien of het allemaal bij elkaar past en met elkaar gaat voetballen.
Hoe ging het ook alweer met PSG toen alle kanonnen in 1 team zaten.... en moet je nu zien.

Het is wel heel interessant om te zien hoe op een creatieve manier bepaalde spelers nu komen naar de Arena.
Financieel is het ook leuk om te volgen dat met schuiven en vrij maken van bepaald budget nu wel zaken geregeld kan worden.
Hoe anders was dat met de Duitser die geld en spelers rechtstreeks in het putje gooide

1 zwaluw maakt nog geen zomer laten we het daar ophouden

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Psg kocht sterren die allemaal voor zichzelf speelden, dat is bij Ajax niet zo. Plus ze komen niet voor het geld, dat scheelt ook al qua motivatie

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het word in ieder geval weer wat leuker om naar Ajax te kijken. Ik hoop op een 2e plek in de ED, conference league kan mij verder gestolen worden. Alle ballen op de ED zodat we in ieder geval weer champions league spelen. Dan zien we wel verder.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

TTLCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:41:
Het word in ieder geval weer wat leuker om naar Ajax te kijken. Ik hoop op een 2e plek in de ED, conference league kan mij verder gestolen worden. Alle ballen op de ED zodat we in ieder geval weer champions league spelen. Dan zien we wel verder.
Dit jaar is de tweede plek weer voorronde toch?

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:45

Qu3st

Wel beetje laag ingeschat die hoop. Kampioen moet je worden, niet genoegen nemen met een 2e plek!

• toolkist
  • Niet online
Hopen op een 2e plek?
Hopen op het kampioenschap bedoel je, 2e plek is het minimale na deze investeringen ;)

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:27
418O2 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Dit jaar is de tweede plek weer voorronde toch?
Klopt.

• Tristan Wins
  • Niet online
Nee, om een punt te maken. Ook al roddelen ze een hoop bij mekaar, VI is minstens zo erg en teren inmiddels jaren op de naam die is opgebouwd onder J. Derksen.

• Tristan Wins
  • Niet online
CoL is perfect nu aangezien de druk lager is dan een Champions League en Ajax zal het in thuiswedstrijden benaderen als een standaard Europese wedstrijd. Zo heeft Feyenoord stap voor stap met Slot het kampioenschap kunnen behalen een jaar later.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Om een oordeel te vellen over zowel Ajax als Feyenoord, wacht ik even een paar wedstrijden af. Als Ajax overtuigend weet af te rekenen met zowel Shelbourne FC als PEC uit, kan ik ze gewoon beter inschatten. Op dit moment zijn ze niet of nauwelijks getest. Feyenoord idem, goede voorbereiding maar ook de winst tegen Atalanta hecht ik weinig waarde aan. Plus als bij Feyenoord sterkhouders als Ueda, Read en Moussa nog onverhoopt vertrekken, pfff dan wordt het een lastig verhaal. Al met al staat Ajax er duidelijk het beste voor tot dusver deze transferperiode.

Alleen PSV valt behoorlijk tegen, als daar weinig gaat gebeuren zou ik er niet gerust op zijn.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Het is voor Ajax wel een voordeel dat ze al wat "echte" wedstrijden hebben gespeeld. Psv nu pas 1 en Feyenoord nog geen. Denk dat dat ook meespeelt in de activiteiten op de markt. Feitelijk weet je pas begin september hoe alles er voor staat

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 16:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Nee joh. Absoluut niet ook. Er wordt wel heel erg hosanna gedaan daar, terwijl ze alleen nog maar tegen een tegenstander van het niveau Katwijk hebben gespeeld.

PSV valt vooralsnog heel erg tegen, en Feyenoord laat wel leuke dingen zien, maar ook dat is slechts voorbereiding. Laten we afwachten tot begin oktober. Dan weet je een beetje hoe het er allemaal bij ligt bij de Top 3.

[ Voor 23% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 04-08-2026 13:09 ]

• toolkist
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:08:
[...]

Nee joh. Absoluut niet ook. Er wordt wel heel erg hosanna gedaan daar, terwijl ze alleen nog maar tegen een tegenstander van het niveau Katwijk hebben gespeeld.
Vorig jaar onder Heitinga zouden we het al moeilijk gehad hebben in deze wedstrijden, dus niet heel gek dat we nu een stuk positiever zijn toch?
En als er dan ook nog wat bewezen kwaliteit gehaald wordt, dan is het toch ook niet vreemd om een beter seizoen dan afgelopen jaar te verwachten?
PSV valt vooralsnog heel erg tegen, en Feyenoord laat wel leuke dingen zien, maar ook dat is slechts voorbereiding. Laten we afwachten tot begin oktober. Dan weet je een beetje hoe het er allemaal bij ligt bij de Top 3.
Dat sowieso. Reëel of niet, ik leg elk seizoen de lat hoog voor Ajax dus alles onder plek 1 valt tegen ;)

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 16:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

toolkist schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:12:
[...]

Vorig jaar onder Heitinga zouden we het al moeilijk gehad hebben in deze wedstrijden, dus niet heel gek dat we nu een stuk positiever zijn toch?
En als er dan ook nog wat bewezen kwaliteit gehaald wordt, dan is het toch ook niet vreemd om een beter seizoen dan afgelopen jaar te verwachten?

[...]

Dat sowieso. Reëel of niet, ik leg elk seizoen de lat hoog voor Ajax dus alles onder plek 1 valt tegen ;)
Er is wel wat kwaliteit (op papier) gehaald, inderdaad. Dat kan of een Sterling scenario worden, of een Gotze scenario. Wie weet. Hoop in elk geval weer op een traditionele top-3 race dit jaar.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:17:
[...]

Er is wel wat kwaliteit (op papier) gehaald, inderdaad. Dat kan of een Sterling scenario worden, of een Gotze scenario. Wie weet. Hoop in elk geval weer op een traditionele top-3 race dit jaar.
Iedereen, buiten ter stegen, heeft vorig jaar gewoon een goed seizoen gedraaid. En ter stegen heeft ook gewoon gespeeld in de voorbereiding. Bij Sterling was dat wel anders

• Gonadan

Gonadan

Het Sterling scenario zag iedereen aan komen behalve Feyenoord zelf, zo ziet het er voorlopig niet uit gelukkig.

Maar het leukst is nog dat de eerste wedstrijd na het sluiten van de transfermarkt voor Ajax tegen PSV is. Dus dat zal een leuke graadmeter worden.
Als je pech hebt is je selectie enkele dagen daarvoor nog grondig nadelig gewijzigd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tristan Wins
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:17:
[...]

Wat Brandt betreft sowieso beter dan een Sterling of een Gotze, spelers die in tegenstelling tot Brandt reeds een indrukwekkende waslijst aan blessures meenamen toen zij naar Nederland kwamen.
En vergeet niet de harde plassers van de PSV- en Feyenoordsupporters destijds.

[ Voor 9% gewijzigd door Tristan Wins op 04-08-2026 13:36 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Tristan Wins schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:55:
[...]

Nee, om een punt te maken. Ook al roddelen ze een hoop bij mekaar, VI is minstens zo erg en teren inmiddels jaren op de naam die is opgebouwd onder J. Derksen.
En de Telegraaf is zoveel beter? Verweij en Driessen zijn de meest irritante, sensatiezoekende kwalbakken die alles en iedereen aanvallen die ze informatie geeft en degene die ze wel informatie geven, die zijn heilig

• D-e-n
  • Nu online
Tristan Wins schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:30:
[...]

En vergeet niet de verheerlijking van de PSV- en Feyenoordsupporters destijds.
Volgens mij waren de meeste Feyenoorders vrij wantrouwig richting Sterling en vonden ze het vooral veel geld voor een paar maandjes.

• donleone83
Ik ben het met @LZ86 eens: Ajax koopt hier de beste ploeg bij elkaar. Voor de as haal je twee Duitse CL winnaars, wellicht nog een speler uit de PL die zich al in NL bewezen heeft en een jonge Braziliaanse spits die overal makkelijk scoort.

Feyenoord versterkt zich voor de as met een speler uit de Segunda Division, een 27-jarige Belg die het in Frankrijk niet waar kon maken en een jonge Spaanse spits die heel veel dingen goed kan maar eigenlijk nooit echt doelpunten heeft gemaakt.

Waar Ajax zekerheden koopt, legt Feyenoord gokjes vast. Als Ajax geen kampioen wordt is dat best wel een schande met de selectie die je nu hebt. Tegelijkertijd heeft niemand een zak geld ooit een goal zien maken en is de bal rond blablabla. Maar de verwachting dat Ajax kampioen wordt lijkt mij duidelijk.

• Gonadan

Gonadan

lol, de randvoorwaarden om Ajax toch af te kunnen fikken worden alvast geschetst? :D

Ja Ajax is zich wel duidelijk aan het versterken, mag onderhand ook wel eens maar als dit gaat doen wat we hopen dat het gaan doen dan zou Ajax wel mee moeten strijden om de titel. Maar PSV is er ook nog steeds en het is geen garantie dat alles bij Ajax gaat lopen zoals ze willen. Michel's aanpak geeft hoop, maar echte tests zijn er ook nog niet geweest.
Ik hoop dat we weer eens een strijd tussen minimaal drie kandidaten gaan krijgen, en daar lijkt het wel op, dus dat is leuk.

Wat ook leuk is, is dat de Sparta Feyenoord derby ook al meteen in de eerste ronde aantreedt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Wat een onzin. Hoe het nu staat moet Ajax makkelijk kampioen worden..

Conference league vergooien zou echt een schande zijn

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

LZ86 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:57:
[...]

Conference league levert nauwelijks iets op en kost wel veel energie

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
Nuance lijkt mij wel op zijn plaats qua kopen:

Waarom was Brand transfervrij en als hij echt zo fit / goed is, ben ik benieuwd naar de reden naar Ajax te gaan, want financieel zou het echt wel minder zijn dat wat hij gewend was.

Ter Stegen is gehuurd, niet gekocht, zeker een goede keeper, maar toch ook een korte termijn oplossing, in die zin dat je hem voor deze kosten wel graag laat spelen, maar je houdt er (buiten potentiële driepunters, clean sheets en tijd om zelf een fatsoenlijke keeper te halen) niets aan over.

Arokodare is ook huur en voor de andere 2 spelers is bijna 30M uitgegeven, dus die moeten wel schoten in de roos zijn, anders zijn het hele dure transfers en lijkt het wel wat op de Duitser destijds.

Mijn conclusie is dat ze absoluut versterkt zijn in Amsterdam en dat we het voor de rest nog maar eens moeten zien. Of ze dan direct beter zijn dan Psv/ Feyenoord of AZ zullen we maar even afwachten denk ik, zo vroeg tot conclusies komen is wel wat overdreven, en we zien wel vaker hoe bepalend soms een speler kan zijn in het spel, dat wanneer die weg valt het ineens niet meer loopt.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
Gonadan schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:57:
lol, de randvoorwaarden om Ajax toch af te kunnen fikken worden alvast geschetst? :D

Ja Ajax is zich wel duidelijk aan het versterken, mag onderhand ook wel eens maar als dit gaat doen wat we hopen dat het gaan doen dan zou Ajax wel mee moeten strijden om de titel. Maar PSV is er ook nog steeds en het is geen garantie dat alles bij Ajax gaat lopen zoals ze willen. Michel's aanpak geeft hoop, maar echte tests zijn er ook nog niet geweest.
Ik hoop dat we weer eens een strijd tussen minimaal drie kandidaten gaan krijgen, en daar lijkt het wel op, dus dat is leuk.

Wat ook leuk is, is dat de Sparta Feyenoord derby ook al meteen in de eerste ronde aantreedt. :D
Helemaal mee eens, een spannend seizoen tot het einde en wat mij betreft mengt AZ zich er ook bij voor de spanning. Toch vaak een leuk spelende ploeg.

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:53:
Waar Ajax zekerheden koopt, legt Feyenoord gokjes vast. Als Ajax geen kampioen wordt is dat best wel een schande met de selectie die je nu hebt. Tegelijkertijd heeft niemand een zak geld ooit een goal zien maken en is de bal rond blablabla. Maar de verwachting dat Ajax kampioen wordt lijkt mij duidelijk.
Tot nu toe vergeten we de verdediging wel, en wat wordt er ook alweer altijd gezegd over het team wat kampioen wordt? Iets met de beste verdediging? ;)

Vooralsnog is PSV voor mij nog steeds de grootste favoriet.
Saibari kwijt, Mijnans erbij. Een verzwakking, maar niet dermate dat Ajax PSV nu wel even makkelijk voorbij zal gaan.
Wat niet wil zeggen dat het voor mij tegenvalt als Ajax geen kampioen zou worden, maar dat was afgelopen seizoen ook het geval :D

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-08 15:53
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:08:
[...]

Goed, Vojvodina mag inderdaad geen serieuze tegenstander geweest zijn, maar(!), ik heb de thuiswedstrijd afgelopen week meer genoten van alleen al de eerste helft dan de afgelopen jaren alles bij elkaar opgeteld (met uitzondering misschien van de toppers onder Farioli).
Er zat tempo in, er zat strijdlust in, ze jaagden af, het zag er gewoon eindelijk weer eens uit als voetbal. Dat heb ik echt gemist de afgelopen jaren. Het was jammer dat ze niet met 3/4-0 gingen rusten.

1 zwaluw maakt nog geen zomer, absoluut niet, maar er lijkt wel muziek in te zitten. Meer dan onder de Steijns, Schreuders en Heitingas van de wereld.
En ik hoop dat we Godts weten te behouden. Als ik dan lees dan Lang de vervanger moet worden, daar zou ik persoonlijk dan weer niet heel blij van worden.

• Tristan Wins
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:15:
[...]

Tot nu toe vergeten we de verdediging wel, en wat wordt er ook alweer altijd gezegd over het team wat kampioen wordt? Iets met de beste verdediging? ;)

Vooralsnog is PSV voor mij nog steeds de grootste favoriet.
Saibari kwijt, Mijnans erbij. Een verzwakking, maar niet dermate dat Ajax PSV nu wel even makkelijk voorbij zal gaan.
Wat niet wil zeggen dat het voor mij tegenvalt als Ajax geen kampioen zou worden, maar dat was afgelopen seizoen ook het geval :D
Sano en Kostic binnenkort erbij.

• toolkist
  • Niet online
Tristan Wins schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:16:
[...]

Sano en Kostic binnenkort erbij.
Eerst de handtekening en foto in het PSV shirt, tot dan is er niks zeker ;)
Beiden vind ik overigens geen versterking voor PSV maar goed.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar al die Duitse versterkingen bij Ajax ten spijt. Ik heb nog niemand horen praten over de wereldkampioen. PSV had dat natuurlijk wel destijds.

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:32:
Maar al die Duitse versterkingen bij Ajax ten spijt. Ik heb nog niemand horen praten over de wereldkampioen. PSV had dat natuurlijk wel destijds.
Boeiend zo'n titel voor een speler, koop je uiteindelijk niks voor. Paredes was ook wereldkampioen, die hoef ik echt niet bij Ajax. Molina idem (geen idee of die er in Qatar al bij was maar volgens mij wel).

• donleone83
Bij Götze kwam dat natuurlijk steeds naar boven omdat hij zelf de winnende goal had gemaakt. Wereldkampioen worden als onderdeel van de selectie of je land wereldkampioen maken (met een vrij briljante goal) zijn qua status en eeuwige roem wel twee andere dingen. Logisch dat de media daar een ding van maakte.

[ Voor 8% gewijzigd door donleone83 op 04-08-2026 14:43 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
LZ86 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:57:
[...]

Alleen als in dezelfde categorie nog een verdedigende middenvelder en verdediger wordt aangetrokken.
donleone83 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:43:
Bij Götze kwam dat natuurlijk steeds naar boven omdat hij zelf de winnende goal had gemaakt. Wereldkampioen worden als onderdeel van de selectie of je land wereldkampioen maken (met een vrij briljante goal) zijn qua status en eeuwige roem wel twee andere dingen. Logisch dat de media daar een ding van maakte.
Ik vond het een verrijking voor de ED. Prachtige techniek, net als dat ik ook van van Persie genoot bij Feyenoord. Dit soort spelers moet je koesteren en zien we niet zo vaak op de Nederlandse velden. Zeker niet in hun nadagen :)

[ Voor 35% gewijzigd door ephymerous op 04-08-2026 14:51 ]

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:43:
Gotze was nog steeds een goede speler toen ie kwam, dat was wat voor mij telde niet een wereldtitel

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

Hoe snel kan het gaan. Ajax heeft nog geen fatsoenlijke tegenstander gehad en is nu al kampioen gekroond... Laten we eens afwachten hoe de boel staat, we hebben nieuwe spelers, een nieuwe trainer, dat staat echt niet vanaf dag 1 goed. Potentie is er nu wel in ieder geval, dat is al een stuk beter dan vorige seizoenen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:57
Ben sowieso wel benieuwd naar Ajax. Als Feyenoorder vond ik de zomer van 2007 ook heel tof, maar daar ben je uiteindelijk bijna aan onderdoor gegaan. Ik hoop voor Ajax dat dat niet een vergelijkbaar geval gaat worden.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:43
Napo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:23:
[...]

Que? Kan je onderbouwen op basis van wat je dit nogmaals 'tussen de regels' poogt te impliceren?

De intentieverklaring staat hier: https://eindhoven.raadsin...es/8/Raadsbrieven/1097551
Voor degene die het niet helemaal willen doorlezen, maar wel willen weten hoe het nu zit (misschien @mavaros?).
De plankosten worden verhaald bij PSV, ook daarvoor dient deze intentieovereenkomst. In het vervolgtraject zullen o.a. afspraken worden gemaakt over de uitgifte in erfpacht van de benodigde nieuwe gronden voor de uitbreiding van het Philips Stadion (door middle van een allonge op de bestaande erfpachtovereenkomst dan wel een nieuwe erfpachtovereenkomst). Daarnaast worden afspraken gemaakt over welk deel van de aanleg/(her)inrichting van de openbare ruimte en infrastructuur rondom het Philips Stadion toe te rekenen is aan de uitbreiding.
Oftewel, dit kost de Eindhovense bewoner niks en levert hoogstwaarschijnlijk extra geld op in de vorm van een hoger erfpacht voor PSV en nieuwe openbare ruimte/infrastructuur rondom het stadion waar PSV op zijn minst deels meebetaald. Zullen stemmingmakerij over dat de gemeente PSV sponsort gewoon meteen stoppen?

Overigens zijn er ook projecten ten gunste van FC Eindhoven, denk aan de nieuwe P+R garage die daar is neergezet zodat ook mensen van buiten de stad wat makkelijker naar FCE kunnen voor een wedstrijd.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
TTLCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:58:
Hoe snel kan het gaan. Ajax heeft nog geen fatsoenlijke tegenstander gehad en is nu al kampioen gekroond... Laten we eens afwachten hoe de boel staat, we hebben nieuwe spelers, een nieuwe trainer, dat staat echt niet vanaf dag 1 goed. Potentie is er nu wel in ieder geval, dat is al een stuk beter dan vorige seizoenen.
Verwachtingen van het eigen team omlaag praten gebeurt elke start van het seizoen hier in het voetbal topic ;)
Of juist de ander totaal omlaag praten.
Gelukkig zijn er ook altijd wel een aantal posts die wat minder gekleurd zijn (vaak door de wat vaker postende gebruikers hier).

edit: je sig is trouwens met een c, Ajacied dus :p

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 04-08-2026 15:03 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:38:
[...]

Boeiend zo'n titel voor een speler, koop je uiteindelijk niks voor. Paredes was ook wereldkampioen, die hoef ik echt niet bij Ajax. Molina idem (geen idee of die er in Qatar al bij was maar volgens mij wel).
ik ergerde mij vooral ook aan die verslaggevers die het kwijl uit de mond kwam lopen elke keer dat gotze in de buurt van het psv stadion kwam. laat staan als die daadwerkelijk minuten maakte.

Was een goede speler, vond hem eigenlijk bij psv niet heel bijzonder. Ergo, ik moet het bij ajax met die gasten ook nog maar zien.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:01
toolkist schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:02:
[...]

Verwachtingen van het eigen team omlaag praten gebeurt elke start van het seizoen hier in het voetbal topic ;)
Of juist de ander totaal omlaag praten.
Gelukkig zijn er ook altijd wel een aantal posts die wat minder gekleurd zijn (vaak door de wat vaker postende gebruikers hier).

edit: je sig is trouwens met een c, Ajacied dus :p
Haha dit is 100% waar. De voorgaande jaren riep ik dat PSV matige zomers had omdat de verdediging niet significant versterkt werd. En toen werden we jaren op rij kampioen. Dus eigenlijk moet ik nu wel roepen dat PSV favoriet is want er zijn amper veranderingen in de selectie. Maar je zal zien dat ik het dan allemaal jinx en dat PSV derde wordt. Het is in elk geval geen vlekkeloze voorbereiding tot nu toe.

• rikislief
  • Laatst online: 28-08 10:43
Sano weg uit Griekenland om gekeurd te worden bij PSV, dat is best jammer in de laatste uren voor de wedstrijd. Ze zullen er sowieso wel hard af gaan, maar toch.

• DutchOwnage
  • Nu online
Dat is wel de meest waardeloze timing zeg :X

• toolkist
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:15:
[...]

Haha dit is 100% waar. De voorgaande jaren riep ik dat PSV matige zomers had omdat de verdediging niet significant versterkt werd. En toen werden we jaren op rij kampioen. Dus eigenlijk moet ik nu wel roepen dat PSV favoriet is want er zijn amper veranderingen in de selectie. Maar je zal zien dat ik het dan allemaal jinx en dat PSV derde wordt. Het is in elk geval geen vlekkeloze voorbereiding tot nu toe.
Hoe je niet moet jinxen kun je het beste navragen bij @DutchOwnage , dat is de opperjinxer hier in het topic

• toolkist
  • Niet online
rikislief schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:44:
Sano weg uit Griekenland om gekeurd te worden bij PSV, dat is best jammer in de laatste uren voor de wedstrijd. Ze zullen er sowieso wel hard af gaan, maar toch.
En dan voor, naar verluid, 14,5m met bonussen. Hadden ze beter voor die 20m uit Engeland kunnen gaan in de winterstop

• Tristan Wins
  • Niet online
De PSV verdediging is zo lek als een mandje en dan een middenvelder erbij voor 15 miljoen en die zich ook nog moet bewijzen bij een topclub. Ze leren het daar nooit he?

• rikislief
  • Laatst online: 28-08 10:43
toolkist schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

En dan voor, naar verluid, 14,5m met bonussen. Hadden ze beter voor die 20m uit Engeland kunnen gaan in de winterstop
De enige manier om die 20 miljoen te halen, was om te wachten tot het eind van het transferwindow. Dan heb je geen kans meer om vervanging te halen. Nu heb je nog een maand de tijd, dus wat dat betreft vind ik het niet zo erg.

• DutchOwnage
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:55:
[...]

Hoe je niet moet jinxen kun je het beste navragen bij @DutchOwnage , dat is de opperjinxer hier in het topic
Maar jij zit me wel op de hielen hoor. Minstens een goeie 2e :o

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:59:
[...]

Maar jij zit me wel op de hielen hoor. Minstens een goeie 2e :o
T zijn net de Olympische Spelen wat dat betreft. Alleen de 1e plek telt O-)

• Daggast
  • Registratie: Augustus 2026
  • Niet online
jbdeiman schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:10:
Helemaal mee eens, een spannend seizoen tot het einde en wat mij betreft mengt AZ zich er ook bij voor de spanning. Toch vaak een leuk spelende ploeg.
AZ heeft de selectie niet om te presteren met een Europees programma. Dikke kans dat zowel AZ als NEC en Twente dit seizoen geen van allen boven de 60 punten eindigen.

• LZ86
Wel grappig dat je nu na al die jaren Ajacieden hier over elkaar heen ziet vallen om de verwachtingen te temperen. Waar is die branie en het volle geloof in de club?

Ze hebben gewoon tot nu toe de beste transferperiode van de hele ED. De spelers die er al waren zijn ook echt niet allemaal koekenbakkers (die Gloukh lijkt ineens toch te kunnen foeballuh) en je bent flink wat brandhout kwijt.

Ja je mist nog een 6 en die linksback die iedereen haat (en gaaei) zijn er nog. Maar met wat je gehaald hebt verzekerd de club zich in 1 klap van meedoen om plek 1. Zeker aangezien PSV tot nu toe in de voorbereiding zwaar tegenvalt (en de Cruijffschaal keihard verliest). Feyenoord allemaal gokjes heeft gehaald en geen zekerheidjes zoals Ajax een alles eronder nogal matig overkomt (zowieso is Twente echt heel slecht, AZ twijfel ik over)

Gezien de ontwikkelingen (ja het kan zeker misgaan, Jordi Cruijff vind ik nog steeds een enorme gok die niet op basis van palmares gehaald is) denk ik dat Ajax in 3 weken tijd van strijden om in de top 3 te eindigen naar favoriet voor de nr 1 is gegaan.

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Eerst de handtekening en foto in het PSV shirt, tot dan is er niks zeker ;)
Beiden vind ik overigens geen versterking voor PSV maar goed.
Eens. Ik vind ze ook beiden niet wat PSV nu nodig heeft.

Ze hebben in Eindhoven al seizoenen lang een verdedigersprobleem. Ze hebben het verbloemd door toch kampioen te worden (waarvan 1 x bij gratie dat Ajax het liet liggen)

Nu hebben ze voorin veel kwaliteit ingeleverd, dus zal het gaan opvallen.

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:54
LZ86 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:10:
Wel grappig dat je nu na al die jaren Ajacieden hier over elkaar heen ziet vallen om de verwachtingen te temperen. Waar is die branie en het volle geloof in de club?

Ze hebben gewoon tot nu toe de beste transferperiode van de hele ED. De spelers die er al waren zijn ook echt niet allemaal koekenbakkers (die Gloukh lijkt ineens toch te kunnen foeballuh) en je bent flink wat brandhout kwijt.

Ja je mist nog een 6 en die linksback die iedereen haat (en gaaei) zijn er nog. Maar met wat je gehaald hebt verzekerd de club zich in 1 klap van meedoen om plek 1. Zeker aangezien PSV tot nu toe in de voorbereiding zwaar tegenvalt (en de Cruijffschaal keihard verliest). Feyenoord allemaal gokjes heeft gehaald en geen zekerheidjes zoals Ajax een alles eronder nogal matig overkomt (zowieso is Twente echt heel slecht, AZ twijfel ik over)

Gezien de ontwikkelingen (ja het kan zeker misgaan, Jordi Cruijff vind ik nog steeds een enorme gok die niet op basis van palmares gehaald is) denk ik dat Ajax in 3 weken tijd van strijden om in de top 3 te eindigen naar favoriet voor de nr 1 is gegaan.
De val van Ajax de afgelopen jaren was dan ook grotesk. Overmars op laten volgen door die charlatan mislintat vond ik een van de grootste vergissingen van de laatste tien jaar. Ik volgde de Bundesliga al een tijdje met belangstelling en juist NA zijn vertrek bij Stuttgart én het ontslag van de tussenpaus die hij had aangesteld als trainer ging het bij die club lopen. Het zelfde zag je ook afgelopen zomer toen Sven ineens bij Fortuna Dusseldorf opdook om de dreigende degradatie af te wenden. Dat is niet gelukt, Fortuna nu in de 3. Liga.

De op één na grootste vergissing maakten ze bij Ajax door te proberen Farioli te dwingen van zijn manier van voetballen ter faveure van "het Ajax dna". Terwijl ze daar helemaal de spelers niet voor hadden. Toch doorzetten, Farioli weg, Heitinga teruggehaald als "kind van de club", en het werd gewoon nóg slechter. Jordi als TD leek ook al een wanhoopspoging, maar iig krijgt hij wel aansprekend spelersmateriaal zo gek om naar NL te komen in een poging er iets van te maken. Na zulke slechte tijden pas je wel op voor je weer in de zelfde val loopt natuurlijk.

• KillaZ
  • Nu online

De meeste Ajacieden hier zijn een pak realistischer dan mijn omgeving. Daar hoor ik alleen maar met hoeveel punten verschil we kampioen gaan worden.

Vind je het gek? Vojvodina is geen graadmeter, die moet nog komen. Laten we het erop houden dat we de afgelopen jaren te vaak zijn teleurgesteld. :+

K to the KillaZ

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:43
LZ86 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:19:
[...]

Eens. Ik vind ze ook beiden niet wat PSV nu nodig heeft.

Ze hebben in Eindhoven al seizoenen lang een verdedigersprobleem. Ze hebben het verbloemd door toch kampioen te worden (waarvan 1 x bij gratie dat Ajax het liet liggen)

Nu hebben ze voorin veel kwaliteit ingeleverd, dus zal het gaan opvallen.
Voor in kwaliteit ingeleverd?
Van Bommel is terug net als Plea die bijna het hele seizoen gemist hebben. Verder is Pepi weer fit en voor de rest is er niemand weg van de aanval. Alleen Boadu weg. Alleen Saibari uit het middenveld is weg, waar Wijnans voor gekomen is. Denk dat ze daar niet slechter van geworden zijn.

• LZ86
KillaZ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:22:
[...]

De meeste Ajacieden hier zijn een pak realistischer dan mijn omgeving. Daar hoor ik alleen maar met hoeveel punten verschil we kampioen gaan worden.

Vind je het gek? Vojvodina is geen graadmeter, die moet nog komen. Laten we het erop houden dat we de afgelopen jaren te vaak zijn teleurgesteld. :+
Maar tegen Vojvodina had je ook nog niet een aantal van die versterkingen die je nu wel binnenhebt binnen de lijnen.

Als Ajax nog fatsoenlijke backs weet te strikken nu is het echt niet normaal wat ze voor elftal op kunnen stellen.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-08 15:53

Dat Gloukh kon voetballen was allang duidelijk, hij heeft Heitinga vorig seizoen meerdere keren gered, alleen die laffe tak durfde hem niet op te stellen omdat het allemaal open lag en je bij balverlies meteen gezien was. Dus dan stel je maar geen spelers op die risico in hun spel leggen.

Verder is enige bescheidenheid na de afgelopen jaren toch wel enigszins op z'n plaats? Maar als je er blij van wordt: naar aanleiding van de wedstrijden tegen Vojvodina ben ik toch wel voorzichtig optimistisch dat we dit seizoen weer serieus mee kunnen doen. Het lijkt zowaar weer ergens op.

M.b.t. Jordi: Ik vraag me af of Ajax een Ter Stegen had kunnen huren met een andere TD (zonder de naam Cruijff). Misschien heeft hij nog niet gigantisch veel gepresteerd in zijn carrière maar alleen de achternaam opent de deur al bij een club als Barcelona.

• LZ86
Louwke schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:24:
[...]

Voor in kwaliteit ingeleverd?
Van Bommel is terug net als Plea die bijna het hele seizoen gemist hebben. Verder is Pepi weer fit en voor de rest is er niemand weg van de aanval. Alleen Boadu weg. Alleen Saibari uit het middenveld is weg, waar Wijnans voor gekomen is. Denk dat ze daar niet slechter van geworden zijn.
Boadu en Saibari hebben ze niet vervangen voor gelijkwaardig materiaal. Zelfs niet in de buurt. Ja v Bommel begon goed vorig jaar, maar niemand weet of hij dat niveau weer aan weet te tikken. Plea ook amper gespeeld dus onduidelijk wat ie precies waard is.

Vooralsnog valt PSV zwaar tegen in de voorbereiding en zijn ze weggespeeld door AZ in de Johan Cruijff schaal. Niet echt een situatie om vertrouwen te kweken.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 04-08-2026 16:31 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:15

Agent47

I always close my contracts.

PSV pakt nu ook wel door hoor. Tevens vind ik dat Feyenoord die 27,5 miljoen op Read moet pakken. Geef ze nieuwkoop er gratis bij en doorpakken graag.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• KillaZ
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:25:
[...]

Maar tegen Vojvodina had je ook nog niet een aantal van die versterkingen die je nu wel binnenhebt binnen de lijnen.

Als Ajax nog fatsoenlijke backs weet te strikken nu is het echt niet normaal wat ze voor elftal op kunnen stellen.
Nee zeker niet, maar ik moet wel zien hoe je alles weet in te passen.

Tuurlijk, met een as Ter Stegen/Blind/Brandt/Leonardo is er aan voetbal geen gebrek. Als de geruchten kloppen en je vervangt Godts met Lang (wat ab-so-luut niet mijn voorkeur heeft maar ik weet niet zo 1-2-3 een vervanger) heb je cash over om Alvarez terug te halen.

Dan is de logische conclusie dat je strijdt om de titel. Maar dan moet de coach het wel naar zijn hand weten te zetten. Daar vrees ik nu nog voor. De eerste voortekenen zijn prima, maar ik ben liever voorzichtig dan het van de daken te schreeuwen.

K to the KillaZ

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:27:
en zijn ze weggespeeld door AZ in de Johan Cruijff schaal. Niet echt een situatie om vertrouwen te kweken.
Met 10 tegen 11. Dus nikszeggend.

• D-e-n
  • Nu online
Agent47 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:39:
[...]

PSV pakt nu ook wel door hoor. Tevens vind ik dat Feyenoord die 27,5 miljoen op Read moet pakken. Geef ze nieuwkoop er gratis bij en doorpakken graag.
Voor die 27 miljoen kun je nog geen back halen die maar in de buurt komt van Read

• donleone83
D-e-n schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:49:
[...]

Voor die 27 miljoen kun je nog geen back halen die maar in de buurt komt van Read
Er is ook geen back die 27 miljoen kost die überhaupt naar Feyenoord wil. Dat is de realiteit van onze club en competitie.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07

ZieMaar!

Moderator General Chat
..zowieso is Twente echt heel slecht ..
Waarom denk je dat? Tov vorig seizoen, waar ze met een scorende spits gewoon 3e (of 2e) waren geworden, is tot nu alleen Mats Rots weg en die ga je niet kunnen vervangen, maar verder is er eigenlijk niet zoveel veranderd nog. Ja, een spits erbij, die normaal wel makkelijker scoort dan wat er vorig jaar was…

ja, Ferencevaros is zonde, zeker thuis ook slordig, maar ook bij vlagen weer gewoon erg goed combinatievoetbal. Ik zou verbaasd zijn als t minder wordt dan vorig jaar, al zal Ajax wel terug in de top 3 komen, dus daaronder NEC, AZ en Twente voor de vierde plek?

Ik hen geen idee waar Feyenoord staat, maar vast goed genoeg voor de top 3? PSV lijkt me gedoodverfde kampioen. Die JC schaal was nietszeggend, denk ik.

• toolkist
  • Niet online
Zoals die 27m voor Steur onzinnig veel is, geldt dat natuurlijk ook voor Read. En die 60m+ voor Godts overtreft dat dan nog een keer. Spelers die zich in de Eredivisie nog maar net bewezen hebben, geen dragende kracht zijn, en een paar wedstrijdjes in Europa achter de kiezen hebben. Geen van 3-en zijn ze er klaar voor

• Russel88
  • Laatst online: 19:27
Agent47 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:39:
[...]

Feyenoord gaat in de CL spelen. Ik vind dat Feyenoord een zo sterk mogelijk elftal moet samenstellen. Als je goed presteert, betekent dit gewoon dat je belangstelling creëert voor je eigen spelers.
We zijn geen Ajax, we hebben de CL nodig om onze spelers beter te laten verkopen.
Dus het liefst houd ik Read en Moussa nog tenzij een niet te weigeren bod komt.

Sterker nog, ik vind het maar lang duren, de vervanger voor Sauer.

• D-e-n
  • Nu online
Bij Read vind ik Roma ook een vreemde keuze. Dan kun je beter ergens naar de middenmoot in de PL gaan. En bij Roma zijn ze kennelijk niet tevreden over Rensch?

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2026 18:21 ]

• D-e-n
  • Nu online
Russel88 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:20:
[...]

Feyenoord gaat in de CL spelen. Ik vind dat Feyenoord een zo sterk mogelijk elftal moet samenstellen. Als je goed presteert, betekent dit gewoon dat je belangstelling creëert voor je eigen spelers.
We zijn geen Ajax, we hebben de CL nodig om onze spelers beter te laten verkopen.

Ik las iets over een Oostenrijker maar dat lijkt me ook meer iets voor de toekomst. Dat hebben we niet nodig

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:20:
[...]

Maar wie zegt dat je er dan nog meer uit gaat halen na een jaartje CL? Veel meer dan de huidige kleine 30m ga je voor een rechtsback uit de Eredivisie geloof ik niet ontvangen.
Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken