Maar zeker niet alleen tegen Ajax, en die indruk kreeg ik wel bij jouw postephymerous schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:58:
[...]
Je onderschrift dus mijn punt dat het voor een deel aan toeval/geluk/pech onderhevig is
Adringa, Kehrer, Blind, Bissouma... Als het niet werkt, ben je daar komende zomer alweer vanaf.418O2 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 17:02:
Brandt ligt nog twee jaar vast aan het eind van het jaar. In principe vertrekken tolu en ter stegen aan het eind van het jaar (tolu heeft een koopoptie van iets van 16mln). En Klaassen en Berghuis lopen af.
In jong spelen een paar spelers die zouden kunnen doorstromen, maar wie precies durf ik nog niet te zeggen. Pugno en Abdallah lijken dat te kunnen gaan doen. Daarnaast myzumbo en Camara misschien, maar die moeten dan allemaal stappen gaan zetten dit seizoen.
Cruijff heeft gelijk met zijn opmerking dat hij niet zoveel risico heeft genomen. Veel kortlopende contracten, opties met koop... Als Ajax geen CL haalt, komt het niet in een financiële malaise. Het is een totaal andere situatie als bij Mislintat, want die kocht voor meer dan 100 miljoen in, gaf belachelijke salarissen en alleen maar 5-jarige contracten. Nu kan je na dit seizoen van de helft van de spelers alweer afscheid nemen, mocht het niet werken.
We zijn pas 7 wedstrijden onderweg zijn en we zien het beste voetbal bij Ajax sinds Ten Hag. En dat terwijl er nog wat spelers ontbreken/niet 100% fit zijn. Maak de balans op in de winter in plaats van nu al meegaan in de pessimistische teksten van een mislukte scout bij Ajax.
Het probleem waar je jezelf wel mee opzadelt is dat je dan volgend jaar weer tien man moet gaan halen
Ik zie dat niet als probleem, maar als een oplossing. De spelers die je hebt gehaald zijn niet goed genoeg, je neemt er eenvoudig afscheid van en je kunt daarmee salarisruimte vrijmaken.418O2 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:40:
Het probleem waar je jezelf wel mee opzadelt is dat je dan volgend jaar weer tien man moet gaan halen
Het zou een probleem zijn als de spelers niet goed genoeg zijn, nog jarenlang vastliggen en niemand ze wil hebben. Daardoor heb je geen ruimte om je selectie te renoveren.
Het is een double edged sword. Met het budget van Ajax is het geen gegeven dat je zoveel kwaliteit kan halen als deze zomerVDS26 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:44:
[...]
Ik zie dat niet als probleem, maar als een oplossing. De spelers die je hebt gehaald zijn niet goed genoeg, je neemt er eenvoudig afscheid van en je kunt daarmee salarisruimte vrijmaken.
Het zou een probleem zijn als de spelers niet goed genoeg zijn, nog jarenlang vastliggen en niemand ze wil hebben. Daardoor heb je geen ruimte om je selectie te renoveren.
Nee hoor, het ging me vooral over dat resultaten (punten) niet alles zeggen. Op punten alleen scoort Ajax een onvoldoende. Maar het vertrekpunt, speelwijze en voorzichtige patronen maken veel goedtoolkist schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 06:42:
[...]
Maar zeker niet alleen tegen Ajax, en die indruk kreeg ik wel bij jouw post
XXXVI
Cynische opmerkingen incoming...
Menno Geelen schijnt afgezien hebben van de bonus die hij voor afgelopen seizoen door de RvC toegekend kreeg. Schijnbaar had hij veel van zijn persoonlijke en bedrijfsdoelen wel behaald. Naar eigen zeggen vond hij alsnog de sportieve prestaties en personele ontwikkelingen zwaarde wegen en een bonus niet terecht.
Natuurlijk zal het meespelen dat hij aardig doorgezaagd wordt als bekend zou worden dat hij hem wel aangenomen had, maar ik vind het evengoed wel een prima signaal. Velen zouden het gewoon opstrijken.
Menno Geelen schijnt afgezien hebben van de bonus die hij voor afgelopen seizoen door de RvC toegekend kreeg. Schijnbaar had hij veel van zijn persoonlijke en bedrijfsdoelen wel behaald. Naar eigen zeggen vond hij alsnog de sportieve prestaties en personele ontwikkelingen zwaarde wegen en een bonus niet terecht.
Natuurlijk zal het meespelen dat hij aardig doorgezaagd wordt als bekend zou worden dat hij hem wel aangenomen had, maar ik vind het evengoed wel een prima signaal. Velen zouden het gewoon opstrijken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geelen is inmiddels al de langstzittende bestuurder en je hoort niets dan goeds over hem. Ondergewaardeerde man
Ik heb genoeg van Geelen in interviews gehoord dat ik denk dat dit wel echt oprecht is. Man heeft jarenlang promotie geweigerd omdat hij vond dat iemand met voetbalverstand het gezicht van Ajax moest zijn.Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:23:
Daarnaast is Menno natuurlijk niet heel arm en krijgt hij gewoon zevenhalve ton bruto basissalaris.
[ Voor 5% gewijzigd door Marrtijn op 26-09-2026 12:37 ]
Schijnt mag je blijkt van maken aangezien dit gewoon in het jaarverslag staat:Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:23:
De doelstellingen op het vlak van leiderschap en cultuur zijn wel behaald. Ook geldt voor hem een bonus die verband houdt met de sportieve prestaties van Ajax 1 (mannen en vrouwen). De sportieve doelstellingen zijn deels behaald. De RVC heeft hem derhalve voor de eigen doelstellingen en de deels behaalde sportieve doelstellingen een bonus toegekend. De heer Geelen heeft echter op eigen initiatief afgezien van al zijn bonussen voor het boekjaar 2025/2026.
Als je dit stelt kan je dat wellicht nog meer stellen bij de situatie Cruijff die wel een bonus geaccepteerd ( of wellicht eerlijker, het bestuur heeft de voorwaarden voor de bonus geaccepteerd bij de aanstelling en handelt daar zoals het hoort naar ). Als men zou vallen over de situatie Geelen ( max €125k bonus ) zou men dat ook kunnen over de situatie Cruijff ( over de periode van 5 maanden á €350k van de maximale €750k )Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:23:
Supporters die klagen over de bonussen zouden veel beter naar de bestuurders kunnen kijken die bepaalde bonusstructuren accepteren dan de specifieke bestuurder die hem int. Sportieve bonussen bij een 5de positie kan je als topclub vraagtekens bij zetten maar dan doe je wellicht geen eer aan de prestaties in bijvoorbeeld de CL of bij de vrouwen, derhalve is zonder de details de kennen het nogal gissen en selectieve verontwaardigheid.
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 26-09-2026 12:55 ]
Zolang ik het jaarverslag niet zelf heb doorgenomen, en daar had ik echt geen zin in, is het voor mij gewoon 'schijnt'.Napo schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:39:
[...]
Schijnt mag je blijkt van maken aangezien dit gewoon in het jaarverslag staat:
Als je dit stelt kan je dat wellicht nog meer stellen bij de situatie Cruijff die wel een bonus geaccepteerd ( of wellicht eerlijker, het bestuur heeft de voorwaarden voor de bonus geaccepteerd bij de aanstelling en handelt daar zoals het hoort naar ). Als men zou vallen over de situatie Geelen ( max €125k bonus ) zou men dat ook kunnen over de situatie Cruijff ( over de periode van 5 maanden á €350k van de maximal €750k )
Het is sowieso selectieve verontwaardiging, want dergelijke kritiek komt ook vrij vaak van media of supporters van andere clubs.Supporters die klagen over de bonussen zouden veel beter naar de bestuurders kunnen kijken die bepaalde bonusstructuren accepteren dan de specifieke bestuurder die hem int. Sportieve bonussen bij een 5de positie kan je als topclub vraagtekens bij zetten maar dan doe je wellicht geen eer aan de prestaties in bijvoorbeeld de CL of bij de vrouwen, derhalve is zonder de details de kennen het nogal gissen en selectieve verontwaardigheid.
Ik ben überhaupt niet zo'n fan van bonussen. Ze hangen meestal aan KPI die op zichzelf gehaald kunnen worden maar niet per se iets zeggen over het algehele succes. En dat maakt de KPI's vaak een doel op zich.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er is genoeg kritiek geweest hoor, niets dan goeds vind ik wat sterk.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:27:
Geelen is inmiddels al de langstzittende bestuurder en je hoort niets dan goeds over hem. Ondergewaardeerde man
Maar hij zou wel wat meer lof mogen krijgen inderdaad. Bijna tegen zijn zin ingestapt om toch de club maar te gaan leiden, en we bestaan nog dus zo slecht doet hij het niet.
Ik heb moeite het toe te geven, maar achteraf gezien ben ik blij dat Van Praag met zijn valse trucjes gezorgd heeft dat blaaskaak Kroes geen AD geworden is.
[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 26-09-2026 12:59 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat voor kritiek was er dan? Heb dat gemist denk ikGonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:58:
[...]
Er is genoeg kritiek geweest hoor, niets dan goeds vind ik wat sterk.
Maar hij zou wel wat meer lof mogen krijgen inderdaad. Bijna tegen zijn zin ingestapt om toch de club maar te gaan leiden, en we bestaan nog dus zo slecht doet hij het niet.
Ik heb moeite het toe te geven, maar achteraf gezien ben ik blij dat Van Praag met zijn valse trucjes gezorgd heeft dat blaaskaak Kroes geen AD geworden is.
Denk dat het inderdaad lastig is om een goede set aan KPI's te maken die een BVO-breed perspectief laten zien over het algehele succes én waar de specifieke bestuurder akkoord mee gaat. De bonussen gaan hoogstwaarschijnlijk primair over de eigen taakstelling aangezien je ook wil voorkomen dat de AD op de stoel van een andere bestuurder gaat zitten. Die mediaaandacht helpt daarin dan ook niet mee. Anderzijds is er vaak genoeg ook kritiek als een bestuurder in een sportieve of bestuurlijke negatieve flow zit niet de 'pijn' voelt die de organisatie heeft. Damned if you do, damned if you don't.Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 12:56:
[...]
Ik ben überhaupt niet zo'n fan van bonussen. Ze hangen meestal aan KPI die op zichzelf gehaald kunnen worden maar niet per se iets zeggen over het algehele succes. En dat maakt de KPI's vaak een doel op zich.
Voorbeeld van de saneerder die wordt aangesteld en zijn doelstelling bereikt. Daar een bonus voor krijgt maar de media dan aan de haal gaat met de koffiejufvrouw die er uit moet. Bonustechnisch en bedrijfstechnisch prima te verklaren maar op het emotionele vlak wrang.
Weinig zichtbaar, Panday naar voren schuiven bij de rellen, en als eindverantwoordelijke toch ook een aandeel in de periode Kroes.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:04:
[...]
Wat voor kritiek was er dan? Heb dat gemist denk ik
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toen kroes er was, was hij nog commercieel directeur toch?Gonadan schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 13:06:
[...]
Weinig zichtbaar, Panday naar voren schuiven bij de rellen, en als eindverantwoordelijke toch ook een aandeel in de periode Kroes.
Nope toen was ie al AD.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 16:35:
[...]
Toen kroes er was, was hij nog commercieel directeur toch?
Feitelijk wel, maar omdat Kroes als AD direct geblokkeerd werd stapte hij uiteindelijk op om AD te gaan doen.418O2 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 16:35:
[...]
Toen kroes er was, was hij nog commercieel directeur toch?
Kroes kwam binnen als AD, werd geschorst en toen hij terug kwam werd hij TD. Vanaf dat moment deed Geelen interim AD en na een half jaar of zo werd hij het ook officieel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Belgische competitie: [Voetbal] Belgische clubs seizoen 2026/2027
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Belgische competitie: [Voetbal] Belgische clubs seizoen 2026/2027
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken