[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:57:
Je kunt wel merken dat de competitie weer spannender is, de sfeer wordt weer met rasse schreden minder. -O-
Huh dat heb ik even gemist. Hier in dit topic?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DutchOwnage schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:03:
[...]

Toch zou ik langzaam aan eens wat meer rekening gaan houden met Feyenoord. Dat ze na de "voetballes" in Barcelona op deze manier 2 keer op rij een tegenstander werkelijk alle hoeken van het veld laten zien, met ook nog eens fantastisch voetbal, zegt wel iets. Ja, het is maar PEC, ja het is maar Utrecht, maar doe het maar even. Ik zie een gretig, hongerig, pressievoetbal spelend Feyenoord waar iedereen constant in beweging is. Waar de spits opeens gaat renderen. Het valt allemaal op zijn plek op dit moment. Echt een genot om te zien. Mijn angst zijn blessures, om eerlijk te zijn. En de keeper :9

Maar inderdaad, na de break gaan we het zien. AZ en Como thuis.
Die 'voetballes' in Barcelona neem ik nog niet helemaal serieus natuurlijk. Dat zou flauw zijn en geen graadmeter. Die hadden PSV en Ajax ook keihard verloren met probably dezelfde cijfers denk ik zo. Ik ben heel benieuwd hoe Feyenoord voor de dag komt tegen zowel Como als AZ. Iets zegt me overigens dat AZ het wel eens heel lastig kan gaan krijgen tegen Feyenoord. Volgens mij hebben die ook een redelijk kalm schema gehad.

Maar zolang PSV, Feyenoord, AZ en Ajax allemaal in de run zijn voor P1 / P2 is dat alleen maar leuk voor de competitie.

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 21 september 2026 @ 07:46:
[...]

Knap hoe je nog steeds niet verder komt dan “hij speelde de bal” (wat volgens de regels niet uitmaakt) of het gaan vergelijken met een totaal andere situatie. Een “we komen hier erg goed weg” had je gesierd. Zelfs een “hij had hem inderdaad wel kunnen geven” of een “dit had wel eens een VAR-check kunnen zijn” had van een stuk meer realisme getuigt.
edit:
in de spiegel kijkend: gematst hoef ik het niet te noemen. “Ajax komt wel heel goed weg” of “onbegrijpelijke scheidsrechterlijke beslissing in het voordeel van Ajax” had mij gesierd.
Dat komt omdat ik het geen rood/penalty vindt. Niet als een Ajax speler het doet, niet als een speler van de tegenstander het tegen Ajax doet.
Hoogstens een indirecte vrije trap.

Vergelijkingen met Veerman gaan totaal mank, die speelt de bal niet en raakt Meerdink met gestrekt been. Baas speelt de bal overduidelijk wel (die speler kopt de bal echt niet richting zijlijn) en komt niet in met gestrekt been. En als die speler wel echt geraakt was had ie niet achter de scheids aan gerend.

En ja, dan stoort het me dat jan en alleman over elkaar heen rollebollen om om rood voor Ajax te roepen hier terwijl je niks leest over Perisic (wat niks met voetbal te maken heeft) of die tackle waardoor Ciao Henrique geblesseerd raakt (en die volgens mij met 2 benen vooruit was, maar ik kan zo geen herhaling vinden).

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:26:
[...]

Tijd om die een verdieping lager te sturen nietwaar? :)
Het zou geweldig zijn om daar te winnen en de eerste plek te pakken voor tenminste 1 ronde. Maar ik denk dat we AZ behoorlijk onderschatten dit jaar. De media praat nauwelijks over hun kansen. Ondertussen 6x gewonnen en 1x gelijk. Zal niet gelijk roepen dat AZ kampioen gaat worden, maar helemaal uitsluiten lijkt me niet verstandig.

Jammer dat we 3 weken moeten wachten. Die interland breaks vind ik doodsaai. Kijk die wedstrijden ook vrijwel nooit.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:49
Qu3st schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:49:
[...]

Ja we komen hier goed weg. Je moet ook zelf als Ajax de kansen afmaken, en niet in deze situatie komen. Maar om 2 dagen na dit gebeuren weer boos te zijn op scheidsrechterlijke dwalingen is vermoeiend.
Mij hoor je ook niet meer over Van Bommel klagen, het zijn nietszeggende discussies.

En helpt het bij de sfeer hier? Het is afgelopen tijd weer een glijdende schaal. PSV supporters die Ajax lui niks gunnen, Ajax lui die PSV'ers niks gunnen. Wees eens lief.

Maar goed dat we nu 3 weken kunnen afkoelen en kunnen klagen over een bondscoach.
Het helpt niet. Vandaar ook mijn edit. Ik gebruikte met “gematst” wat te grote woorden. Excuses daarvoor.

@toolkist Ik vond het een heel duidelijke penalty. Ik beoordeel het als gevaarlijk spel met opgeheven been. Alhoewel clubvoorkeuren bij ons beiden de objectiviteit vast iets vertroebelen, erger ik mij sowieso aan het gevoel dat als het andersom gebeurd was, dit wellicht anders beoordeeld was. Niet alleen bij Ajax, ook bij Feyenoord of PSV. Agree to disagree.

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:51:
[...]

Het helpt niet. Vandaar ook mijn edit. Ik gebruikte met “gematst” wat te grote woorden. Excuses daarvoor.

@toolkist Ik vond het een heel duidelijke penalty. Ik beoordeel het als gevaarlijk spel met opgeheven been. Alhoewel clubvoorkeuren bij ons beiden de objectiviteit vast iets vertroebelen, erger ik mij sowieso aan het gevoel dat als het andersom gebeurd was, dit wellicht anders beoordeeld was. Niet alleen bij Ajax, ook bij Feyenoord of PSV. Agree to disagree.
Daarmee stel je dus dat de scheidsrechter(s) Ajax bevoordelen? Dat was idd wel duidelijk tegen PSV ;)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:56
Lekkerboeie86 schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:42:
[...]

Het zou geweldig zijn om daar te winnen en de eerste plek te pakken voor tenminste 1 ronde. Maar ik denk dat we AZ behoorlijk onderschatten dit jaar. De media praat nauwelijks over hun kansen. Ondertussen 6x gewonnen en 1x gelijk. Zal niet gelijk roepen dat AZ kampioen gaat worden, maar helemaal uitsluiten lijkt me niet verstandig.

Jammer dat we 3 weken moeten wachten. Die interland breaks vind ik doodsaai. Kijk die wedstrijden ook vrijwel nooit.
We krijgen ze nu eerst thuis he.

Ik ga wel wat interlands kijken. Zowiezo Oranje, maar ook bijvoorbeeld een België met Van Bommel als coach.

• donleone83
toolkist schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:16:
[...]

Daarmee stel je dus dat de scheidsrechter(s) Ajax bevoordelen? Dat was idd wel duidelijk tegen PSV ;)
Nee. Dat de topclubs over het algemeen het voordeel krijgen en ik geloof dat deze overtreding andersom zeker een penalty had opgeleverd.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 16:16
donleone83 schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:23:
[...]

Nee. Dat de topclubs over het algemeen het voordeel krijgen en ik geloof dat deze overtreding andersom zeker een penalty had opgeleverd.
Mwah, Ajax krijgt dacht ik weinig penalty's mee. Van de grote drie dacht ik dat ze nog steeds het minste aantal penalty's en rode kaarten mee krijgen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Trishul schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:38:
[...]

Mwah, Ajax krijgt dacht ik weinig penalty's mee. Van de grote drie dacht ik dat ze nog steeds het minste aantal penalty's en rode kaarten mee krijgen.
Ajax heeft wel wat anders om zich zorgen om te maken zijnde:

NEC thuis
Groningen uit
Sparta uit
AZ thuis
Twente uit

Het volgende blok van ons oOo

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Over matsen gesproken. In het Parool en AD diskwaliceert van Boekel (var bij Ajax psv) zichzelf haarfijn.

Nooit meer een betaald voetbal wedstrijd toebedelen die man.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:56

Agent47

I always close my contracts.

mavaros schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:59:
Feyenoord heeft natuurlijk ook de mazzel dat ze tot nu toe waardeloze tegenstanders in de competitie hebben gehad als tegenstander. Dat vertroebelt het beeld een beetje.
Nee, Excelsior is een topper? Ajax had 6-2 moeten winnen man. Gewoon eigen schuld.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:28:
[...]

Nee, Excelsior is een topper? Ajax had 6-2 moeten winnen man. Gewoon eigen schuld.
PSV wel ;)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:43
Grudgie schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:02:
Heb echt weer genoten van Feyenoord. Hopelijk trekken ze deze lijn zo door de komende maanden. :)
Kwetsbaar hoor. Als er iemand geblesseerd raakt hang je

• donleone83
LZ86 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:43:
[...]

We gaan het zien. Ben er ook bang voor. Maar met het aloude goals tellen vonden we na de transferwindow ook allemaal dat we tekort kwamen en na 6 speelrondes zijn we zowaar de meest scorende ploeg van de ED en nummer 2 qua goals tegen met veruit het beste doelsaldo. Het kan verkeren. Er zijn ook nog een paar goede spelers op de weg terug van blessures zoals Bos en Moder en dat gaat ook weer meer opties geven.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

LZ86 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:43:
[...]

Toch vond ik Feyenoord eens keer echt doorpakken, onbevangen en eigenlijk op alle fronten wel wakker en scherp.

Het kán dus, als je de groep goed voorbereidt en iedereen fit is. Dat laatste kan toch een keer beter gaan dan de dramatische seizoenen, qua blessures, die achter ons liggen?

Alhoewel alle topploegen daar volgens mij evenveel last van hadden.

De ‘tweede lijn’, wat heb je achter de hand en is dat bereid de handschoen op te pakken zodra er een sterkhouder wegvalt. Dat goed managen en je doet écht serieus mee voor een kampioenschap.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• LZ86
Ramzzz schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:28:
[...]

Toch vond ik Feyenoord eens keer echt doorpakken, onbevangen en eigenlijk op alle fronten wel wakker en scherp.

Het kán dus, als je de groep goed voorbereidt en iedereen fit is. Dat laatste kan toch een keer beter gaan dan de dramatische seizoenen, qua blessures, die achter ons liggen?

Alhoewel alle topploegen daar volgens mij evenveel last van hadden.

De ‘tweede lijn’, wat heb je achter de hand en is dat bereid de handschoen op te pakken zodra er een sterkhouder wegvalt. Dat goed managen en je doet écht serieus mee voor een kampioenschap.
Ja, doordat ze op de flikker kregen van Barca lijkt Feyenoord ineens wakker geworden. Ze begonnen toch schandalig slecht aan de competitie, maar tegen Barca speelden ze eigenlijk al best goed.

Het heeft zich nu doorgezet, ook al was het denk ik tegen de zwakste broeders van de ED op het moment. Helaas wel op elke wisselpositie een flink mindere speler, dat houdt je echt geen seizoen vol.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:46:
[...]

Ja, doordat ze op de flikker kregen van Barca lijkt Feyenoord ineens wakker geworden. Ze begonnen toch schandalig slecht aan de competitie, maar tegen Barca speelden ze eigenlijk al best goed.

Het heeft zich nu doorgezet, ook al was het denk ik tegen de zwakste broeders van de ED op het moment. Helaas wel op elke wisselpositie een flink mindere speler, dat houdt je echt geen seizoen vol.
Dan krijg je het effect wat Van Persie ook bereikt. Een selecte groep die uiteindelijk op zijn tenen moet gaat lopen en dan gaat het uiteindelijk vanzelfsprekend mis.
Ben benieuwd in hoeverre Gio de tweede keuze dan weet te verbeteren en zo in te passen dat je daar weinig impact van ondervindt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:53:
[...]

Dan krijg je het effect wat Van Persie ook bereikt. Een selecte groep die uiteindelijk op zijn tenen moet gaat lopen en dan gaat het uiteindelijk vanzelfsprekend mis.
Ben benieuwd in hoeverre Gio de tweede keuze dan weet te verbeteren en zo in te passen dat je daar weinig impact van ondervindt.
Gio doet iig wel wisselen en lijkt zodra het veilig is de spelers wel te sparen. Dat deed v Persie niet. Sterker nog, die stelde geblesseerde spelers op.

Ik ben nog steeds niet overtuigt van Gio, maar in combinatie met Hulshoff lijkt het tot nu toe wel een schot in de roos.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 21-09-2026 16:55 ]

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:28:
[...]

Feyenoord heeft toch gewoon een pretpakket tot nu toe? Jullie hadden 21 uit 7 moeten hebben.

• DutchOwnage
En jullie 18. Had je nu 2e gestaan in plaats van 5e ;)

Eerst naar jezelf kijken lijkt mij heel verstandig.

[ Voor 50% gewijzigd door DutchOwnage op 21-09-2026 17:02 ]

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:55:
[...]

Gio doet iig wel wisselen en lijkt zodra het veilig is de spelers wel te sparen. Dat deed v Persie niet. Sterker nog, die stelde geblesseerde spelers op.
Ook pas toen de halve selectie in de kreukels lag
Ik ben nog steeds niet overtuigt van Gio, maar in combinatie met Hulshoff lijkt het tot nu toe wel een schot in de roos.
Maar dat dacht je voor de herfstvakantie 2025 ook van Van Persie.

• donleone83
Tristan Wins schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:59:
[...]

Feyenoord heeft toch gewoon een pretpakket tot nu toe? Jullie hadden 21 uit 7 moeten hebben.
Leg de programma’s eens naast elkaar en meld je dan nog eens ajb. Op PSV na is het pretpakket van Ajax minstens net zo groot geweest.

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:01:
[...]

Leg de programma’s eens naast elkaar en meld je dan nog eens ajb. Op PSV na is het pretpakket van Ajax minstens net zo groot geweest.
Daarom had Ajax ook 21 punten moeten hebben ;)
Maar ja, had...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

In een bekende Ajax podcast werd opeens gesteld dat Leonardo niet inviel tegen Fortuna Sittard omdat bij uitwedstrijden van Ajax standaard geen tolk aanwezig is. Tevens dat intern spelers zich ergeren aan Gloukh die vaak niet de gemakkelijke weg kiest maar eigen succes prioriteit geeft.

Ik hoop van harte dat Ouazane eens een paar keer mag blijven staan of dat die nieuwe linksbuiten mogelijkheden krijgt. Verder neem ik aan dat in het nieuwe blok er eens een vaste kern mag blijven staan in plaats van constante roulatie.

Anders gaan mijn pijlen toch echt weer hard op het beleid gericht worden. Met name die eerste (communicatie) heb ik al heel vroeg aangestipt en ik vind zo’n reden verre van professioneel (zijnde geen tolk aanwezig).

• WilmerHeck
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 19:41
Typhone schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:58:
In een bekende Ajax podcast werd opeens gesteld dat Leonardo niet inviel tegen Fortuna Sittard omdat bij uitwedstrijden van Ajax standaard geen tolk aanwezig is.
De Branie podcast?

Er is geen Ajax-tolk aanwezig bij de persconferentie na een uitwedstrijd waardoor voor de podcaster niet helemaal duidelijk was wat Michel precies bedoelde toen het over Leonardo ging.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

WilmerHeck schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:16:
[...]

De Branie podcast?

Er is geen Ajax-tolk aanwezig bij de persconferentie na een uitwedstrijd waardoor voor de podcaster niet helemaal duidelijk was wat Michel precies bedoelde toen het over Leonardo ging.
Dat mag ik hopen. Tijd om dat eens na te vragen. Wellicht komt de AAP nog met wat mooie inside scoops die zitten ook altijd dicht op het vuur.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:47
Typhone schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:58:
In een bekende Ajax podcast werd opeens gesteld dat Leonardo niet inviel tegen Fortuna Sittard omdat bij uitwedstrijden van Ajax standaard geen tolk aanwezig is. Tevens dat intern spelers zich ergeren aan Gloukh die vaak niet de gemakkelijke weg kiest maar eigen succes prioriteit geeft.

Ik hoop van harte dat Ouazane eens een paar keer mag blijven staan of dat die nieuwe linksbuiten mogelijkheden krijgt. Verder neem ik aan dat in het nieuwe blok er eens een vaste kern mag blijven staan in plaats van constante roulatie.

Anders gaan mijn pijlen toch echt weer hard op het beleid gericht worden. Met name die eerste (communicatie) heb ik al heel vroeg aangestipt en ik vind zo’n reden verre van professioneel (zijnde geen tolk aanwezig).
Luister het nog een keer terug, er wordt wat anders gezegd namelijk.

Michel gaf bij de uitwedstrijd tegen Fortuna aan dat hij Leonardo even in de luwte wilde houden, alleen omdat er bij uitwedstrijden geen tolk mee is legde hij dat uit in het Engels en was de achterliggende rede lastig te begrijpen uit de woorden van Michel.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Met drie Brazilianen moet een tolk toch geen probleem zijn

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42
Een beetje Braziliaan begrijpt toch wel Spaans. Ze zijn omringd door spaans talige landen….

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Russel88 schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:04:
Een beetje Braziliaan begrijpt toch wel Spaans. Ze zijn omringd door spaans talige landen….
Ben je serieus?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42
Eeuhhh zeg ik iets vreemds. Als jij als Braziliaanse voetballer de wereld wilt veroveren, dan zorg je toch ervoor dat je de basis voetbal termen begrijpt in het Spaans.
Op een na grootste competitie van de wereld. Als je als Braziliaan geen Engels spreekt, dan is een beetje Spaans toch niet teveel gevraagd.

• DutchOwnage
Voor een Portugees moet Spaans totaal geen probleem zijn en andersom. Die talen komen grammaticaal voor 85% overeen, alleen de uitspraak verschilt wel enorm. Maar je moet echt een heel eind kunnen komen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Russel88 schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:37:
[...]

Eeuhhh zeg ik iets vreemds. Als jij als Braziliaanse voetballer de wereld wilt veroveren, dan zorg je toch ervoor dat je de basis voetbal termen begrijpt in het Spaans.
Op een na grootste competitie van de wereld. Als je als Braziliaan geen Engels spreekt, dan is een beetje Spaans toch niet teveel gevraagd.
Brazilië is zo groot als Europa. Dat is niet echt een reden om Spaans te leren

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ff gegoogled, maat heeft de knvb al iets gevonden van het Feyenoord - Cambuur vuurwerkgebeuren, of is het weer een gevalletje "we doen zelf het minimale en komen er dan als club weer mee weg"?
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Belgische competitie: [Voetbal] Belgische clubs seizoen 2026/2027
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken