zij verwachten 21 september weer voorraad. Voor een woekerprijs.
Dat wisten we gisteren al.Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:46:
de Evolar EVO-SAP12CHW Mobiele Split Airco - Met Wifi
is weer beschikbaar op evolar shop
Ook voor rond de 400 euro (excl invoerrechten + btw?) te krijgen, duurt alleen even.
die was gisteren binnen een half uur al uitverkocht als je goed had gekeken !Wolly schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:59:
[...]
Dat wisten we gisteren al.
Ook voor rond de 400 euro (excl invoerrechten + btw?) te krijgen, duurt alleen even.
Mensen hier goeie ervaring mee? Heb het liefst de portasplit van 3.5kw maargoed als die pas tegen einde van het jaar er weer isRaaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:46:
de Evolar EVO-SAP12CHW Mobiele Split Airco - Met Wifi
is weer beschikbaar op evolar shop
Jazeker! Ik heb hem vorig jaar in de lente gekocht voor €999,- direct bij Evolar, en al super veel plezier van gehad.Mobstar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:
[...]
Mensen hier goeie ervaring mee? Heb het liefst de portasplit van 3.5kw maargoed als die pas tegen einde van het jaar er weer is
Het enige nadeel is dat de compressor in de binnen-unit zit en daarom niet super stil is. Maar in vergelijking met een mobiele airco is deze veeeel stiller. Het voordeel is dan weer dat de buiten-unit niks weegt en makkelijk door het raam naar buiten gehangen kan worden.
Ik gebruik hem in een klein huisje (35m2) met verschrikkelijk slechte isolatie. De airco staat op de laagste stand en houdt het binnen prima op 20 graden, terwijl het buiten 39 graden is. Met een 12k BTU mobiele airco kreeg ik het niet onder de 28 graden met zulke buitentemperaturen.
Aansturing doe ik via de Tuya app, daar kan je hem toevoegen als "Portasplit Air conditioner" en alle functies bedienen.
Er zitten wel wat kleine firmware bugs in, geen groot probleem maar soms wel wat irritant.
Als de airco satisfied is en afslaat en je daarna via de app de airco uitzet. Dan gaat hij eerst weer voor 30 seconden blazen voordat hij echt uit gaat.
Ook als je de airco aanzet op de stilste stand, dan blaast hij eerst voor 10 seconden op maximale kracht, voordat hij in de stille stand springt.
Ik kan hem zeker aanraden, het is zó veel efficienter en stiller dan een mobiele airco.
https://www.amazon.co.uk/Midea-Universal-Bracket-of-Portasplit/dp/B0GYRDHL33?th=1
https://www.amazon.de/dp/B0DBW6R17N
Heeft iemand deze toevallig al besteld en binnen gekregen?
Ik heb namelijk toch het vermoeden dat deze 2 verschillen. Het schijnt namelijk ook zo te wezen dat je bij de UK variant van de Midea Portasplit 8000/12000 de Buitenunit Wall Bracket er bij krijgt in de doos. Deze staat wel op de afbeeldingen bij de Amazon UK page en niet op de DE page. Eigenlijk zou dat tegenstrijdig zijn aangezien je de Bracket er bij de UK variant dus al bij zou krijgen...
Ik heb hier de NL versie (recharged) en de UK versie liggen (de UK ligt alvast klaar voor als ik van de winter een 2e airco kan bemachtigenrodytjuh schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:38:
Ik heb namelijk toch het vermoeden dat deze 2 verschillen
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat midea meer dan 1 versie maakt, veel goedkoper om een paar miljoen keer de exact zelfde te verkopen. Gewicht is ook bij beide links dezelfde 2kg.
[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 14-07-2026 11:52 ]
Mijn moeder heeft deze gisteren besteld ik zelf wou echt de porta split, nu net bij moeders geweest en even geholpen met neer zetten ! nou ik weet wel welke ik ga kopen !, ziet er netjes uit en koelt snel. ik het halfuurtje dat hij aanstond ging de thermometer van 27 naar 24,5, helaas is de evolar ook weer uit verkochtMobstar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:
[...]
Mensen hier goeie ervaring mee? Heb het liefst de portasplit van 3.5kw maargoed als die pas tegen einde van het jaar er weer is
[ Voor 4% gewijzigd door Raaa010 op 14-07-2026 12:17 ]
Huh? Je moeder heeft de Evolar gisteren besteld en die is vandaag al binnengekomen? Ik heb ook gisteren besteld, maar nog niets van hen vernomen.Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:15:
[...]
Mijn moeder heeft deze gisteren besteld ik zelf wou echt de porta split, nu net bij moeders geweest en even geholpen met neer zetten ! nou ik weet wel welke ik ga kopen !, ziet er netjes uit en koelt snel. ik het halfuurtje dat hij aanstond ging de thermometer van 27 naar 24,5, helaas is de evolar ook weer uit verkocht
Correct gisteren ochtend, toen ik zag dat die wel beschikbaar was een link door gestuurd naar haar ze heeft hem direct besteld, en werd savonds al een track en trace code gestuurd, en van ochtend om 10 uur afgeleverd. ik zou Evolar even email als ik jou was heb je wel een bestel bevestiging ontvangen ?vdsar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:36:
[...]
Huh? Je moeder heeft de Evolar gisteren besteld en die is vandaag al binnengekomen? Ik heb ook gisteren besteld, maar nog niets van hen vernomen.
/f/image/gOEeYLVCP1gk2M166OAW8V1N.png?f=fotoalbum_large)
Nog even wat zitten spelen met HA en nu op dit dashboard uitgekomen voor de controls die ik het meeste gebruik.
Ik maak zelf geen gebruik van de waarde. Maar, om in de Midea AC LAN HAC het verbruik overeen te laten komen met wat er in de app te zien is moet er een configuratie item aangepast worden.
/f/image/ZQ2uSFDTudAdvq2snDSXDJPP.png?f=fotoalbum_large)
1
| { "power_analysis_method": 12 } |
Ik gok dat omdat het een seizoensproduct is er normaliter in batches wordt gewerkt. Bij ventilatoren die bijvoorbeeld voor een betaalbaar bedrag leverbaar zijn zie je februari 2027. Het kost natuurlijk geen 7 maanden om zo'n simpele ventilator in elkaar te zetten. Dan zou dat ding geen 30 euro kosten.TekkenLord schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:22:
[...]
Denk dat jullie beiden wel een deel gelijk hebben. Er zijn een paar psychologische factoren die meespelen:Ongetwijfeld zijn er nog andere factoren of denkprocessen. In Material Requirements Planning worden deze gedragsfactoren meegenomen in de voorspellingsmodellen en aanpassingen op de puur mathematische planning op basis van o.a. historische data.
- Beschikbaarheidsheuristiek: mensen beslissen met de gedachten die op dat moment het meest actueel zijn. In de winter is er geen hitte dus denk je niet direct aan een airco. Maar nu er hitte is die je voelt en overal op de media ziet (met prikkels van de sociale) beslissen mensen toch om nu een airco te kopen. Kijk maar naar het aantal posts hier tussen juni en nu met de vraag over beschikbaarheid.
- Onmiddellijke urgentie: bovenstaande wordt versterkt als de hitte pijnlijk wordt: niet kunnen slapen of andere leed. Er moet nu actie ondernomen wordt.
- Optimisme effect: of we denken dat het allemaal mee gaat vallen de volgende zomer. Je kan het ook plaatsen als uitstel gedrag.
De korte termijnvraag zal wel zakken zodra de temperatuur weer dragelijker wordt. Op strategische en tactische planningsniveaus zal er heus nieuwe data van deze zomer bijkomen. Deze planningen worden nu al gedraaid wordt volgend jaar om grondstoffen en componenten veilig te stellen.
Voorraad houden kost geld zeker voor producten met een grote volume of volume gewicht. Bedrijven willen een optimale voorraad. Soms is een nee verkoop goedkoper dan het aanhouden van te veel voorraad.
Ik werk nu bijvoorbeeld aan een project voor Europese voorraad allocaties en aanvullen van voorraad vanuit een centraal magazijn. Het klinkt makkelijker dan het is: maar er zijn zoveel factoren zoals transport tijd en beperkingen (Google maar bijvoorbeeld op rijverbod Duitsland).
Ik snap de frustraties van sommigen hier. Maar hou ook rekening mee met de complexiteit van de supply chain en logistiek. Ik heb zelfs begrip voor de scalpers: wet van vraag en aanbod. Het is relatief makkelijk geld verdienen. Zo zijn ook de leveranciers van Midea; ze kunnen misschien leveren voor de extra productieruns maar zij moeten ook opschalen of aanpassen. Voor je het weet, heb je een opslingereffect of in het Engels bullwhip effect.
Dus als je een porta split wilt hebben, is of nu de hoofdprijs willen betalen of hopen dat er af en toe wat voorraad bijkomt of plannen om het in het najaar/voorjaar te kopen.
Ik wou nog een extra Xiaomi ventilator kopen maar die is ook overal uitverkocht. Eerste voorraad is pas tegen 2027. Ik weet nu al dat ik het in het najaar ga halen en heb een reminder in mijn agenda gezet.
Wat betreft de piekvraag, klopt nu is er urgentie dus nu moet het. Veel mensen plannen niet. De reden dat de vraag in september weer instort is dat mensen veel licht 'trauma' heel snel vergeten. Recent nog iemand die beweerde dat het tijdens haar jeugd in de zomer nooit echt warm werd (2003 was bijvoorbeeld 37.8). Het record staat op heden op 40,7 in 2019. Niet de bedoeling een klimaatdiscussie te voeren, het punt is; vroeger kon je ook echt last van een hittegolf hebben.
Zelf heb ik hier ook last van. Ik denk nu al 3 jaar elke zomer, in het najaar ga ik voor boven een split-airco regelen. Eindstand afgelopen jaar weer niet gedaan
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wij gaan er ook een ophalen. Hoe was je ervaring? Wij zijn gevraagd cash te betalen.miel schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:25:
[...]
Contactformulier of mailtje werkte ook.... Messenger was gewoon sneller...ik ga er straks een ophalen...
Ik vraag me af of dit hetzelfde idee is. Ebay €260, verzending vanuit China en volgende week al in Nederland. Nog 7 beschikbaar.
De verkoper is pas sinds vorige maand actief, maar de aankoop lijkt volledig gedekt onder de Geld-terug-garantie van eBay.
99,9% scam. Ik zou iig niet al te veel vertrouwen op die ebay garantieinoum schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:30:
De verkoper is pas sinds vorige maand actief, maar de aankoop lijkt volledig gedekt onder de Geld-terug-garantie van eBay.
Zijn die niet failliet? ik kreeg volgend out of officevdsar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:26:
[...]
Wij gaan er ook een ophalen. Hoe was je ervaring? Wij zijn gevraagd cash te betalen.
Hierbij informeren wij u dat Devadi Duurzame Technieken haar werkzaamheden tijdelijk volledig neerlegt.
Gedurende deze periode nemen wij géén nieuwe opdrachten aan, voeren wij géén installaties, onderhoudswerkzaamheden of servicebezoeken uit en zijn onze reguliere bedrijfsactiviteiten stopgezet.
Wij realiseren ons dat dit mogelijk gevolgen heeft voor klanten en relaties die op onze dienstverlening vertrouwen. Daarvoor vragen wij uw begrip. Wij zijn dankbaar voor het vertrouwen dat velen van u de afgelopen jaren in ons hebben gesteld en waarderen de prettige samenwerking .
What’s next, een PS5 Pro voor €10 euro op Etsy?
Maakt dat uit?elhombreloco schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:38:
[...]
Zijn die niet failliet? ik kreeg volgend out of office
Hierbij informeren wij u dat Devadi Duurzame Technieken haar werkzaamheden tijdelijk volledig neerlegt.
Gedurende deze periode nemen wij géén nieuwe opdrachten aan, voeren wij géén installaties, onderhoudswerkzaamheden of servicebezoeken uit en zijn onze reguliere bedrijfsactiviteiten stopgezet.
Wij realiseren ons dat dit mogelijk gevolgen heeft voor klanten en relaties die op onze dienstverlening vertrouwen. Daarvoor vragen wij uw begrip. Wij zijn dankbaar voor het vertrouwen dat velen van u de afgelopen jaren in ons hebben gesteld en waarderen de prettige samenwerking .
Misschien sowieso een idee om het topic te splitsen in een topic over beschikbaarheid en eentje voor mensen die het ding al hebben en willen praten over installatie, ervaringen, bediening, etc.lorenzopot schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:38:
Kunnen we stoppen met PortaSplits delen die prijzen hebben wat zowat hilarisch is?
What’s next, een PS5 Pro voor €10 euro op Etsy?
Ik dacht naar Garantie je hebt waarschijnlijk geen officieel aankoop bewijs om support te claimen bij Midea
Ik heb bij devadi netjes een papieren factuur ontvangen!elhombreloco schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:07:
[...]
Ik dacht naar Garantie je hebt waarschijnlijk geen officieel aankoop bewijs om support te claimen bij Midea
Mooi: 200.000 airconditioners worden met spoed naar Europa verzonden
2026-07-14 10:46 IT Home - Wang MiaoVolgens het nieuws van IT Home op 14 juli heeft de functionaris van Midea-airconditioner vandaag een artikel uitgegeven waarin wordt aangekondigd dat 200.000 airconditioners dringend naar Europa zouden worden verzonden.

Geïnvloed door de aanhoudende extreme temperatuur in Europa, is de vraag naar airconditioners in veel landen explosief toegenomen. Onlangs heeft Midea's airconditioning-fabriek Wuhu een noodbestelling geplaatst van 30.000 mobiele airconditioners van Franse klanten, waarvan er 20.000 zijn verzonden. Het duurt slechts 7 dagen vanaf de orderbevestiging tot de verzending van de eerste partij goederen.
Tegelijkertijd heeft het "internetberoemdheid"-product PortaSplit mobiele split-airconditioner sinds juni meer dan 160.000 nieuwe bestellingen ontvangen en wordt het in bulk op de Europese markt geleverd via de Guangzhou Nansha-fabriek.
Ni Haibo, de technisch directeur van Midea Air Conditioning Wuhu Factory, introduceerde dat de fabriek na ontvangst van een dringende bestelling op 7 juli snel een andere multi-energie productielijn omzette naar mobiele airconditioners, en de dagelijkse productiecapaciteit werd verhoogd van 3.000 eenheden naar 6.000 eenheden. Exclusief de voorbereidingstijd, duurde het slechts 3,5 dagen om het model 2 te voltooien De productietaak van tienduizend bestellingen.
Ding Huatao, de productiesupervisor van mobiele airconditioners in Wuhu Factory, introduceerde dat na ontvangst van de bestelinformatie op 3 juli, de voorbereiding van de materialen onmiddellijk werd gestart en duizenden accessoires synchroon werden verzonden. Sommige van de schaarse materialen werden verbonden via lucht- en hogesnelheidstreinexpressvervoer om de productie te garanderen. "De eerste partij Wenzhou-stickers arriveerde op tijd om 9 uur op de productielijn, en er waren ook Een partij materialen zal worden aangesloten op de productie zodra ze van het hogesnelheidsspoor komen, en ze kunnen later worden losgekoppeld.
Chen Jinsheng, een werknemer die al meer dan 20 jaar in de Verenigde Staten werkt, zei eerlijk: "Dit is de snelste reactie en de meest dringende leveringsopdracht die ik ooit heb meegemaakt." Volgens de lokale klimaatkenmerken van Frankrijk voltooide Midea de volledige dimensionale prestatieverificatie van deze partij mobiele split-airconditioners.
Voor de grootschalige levering van PortaSplit-airconditioners hanteert Midea een grootschalig gediversifieerd logistiek schema om een stabiele levering te garanderen. Volgens Cai Xiongwei, de magazijnmanager van Midea's Airconditioner-fabriek in Guangzhou, wordt dit model voornamelijk per zee en China-Europa-trein verzonden, met betrekking tot Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Nederland en andere Europese landen. Sinds afgelopen woensdag zijn PortaSplit-bestellingen een intensieve leveringscyclus ingegaan. Tot nu toe zijn er meer dan 50 containers verzonden en zullen ze de een na de ander worden afgeleverd bij klanten over de hele wereld.

Gecombineerd met de vorige vermelding van CCTV-nieuws, nadat veel plaatsen in Europa extreme hitte hebben ervaren, is de verkoop van mobiele airconditioners, elektrische ventilatoren en andere koelproducten gemaakt in China gestegen, en zelfs "het is moeilijk te vinden".
In veel Europese landen is de penetratiegraad van airconditioning echter veel lager dan die van grote economieën in andere regio's. Het is duidelijk dat slechts ongeveer 20% van de huishoudens in Europa is uitgerust met airconditioning en andere koelapparatuur. De belangrijkste reden hiervoor is dat Europa niet vaak hoge temperaturen tegenkomt, gebouwen in Europese stijl over het algemeen oud zijn of worden vermeld als beschermde culturele relikwieën, en het proces van het aanvragen van de installatie van airconditioning is vervelender.
Als reactie op verschillende beperkingen in Europa heeft Midea speciaal de PortaSplit mobiele split-airconditioner ontwikkeld. Dit product hoeft niet te worden geboord of werknemers in te huren wanneer het is geïnstalleerd. Op dit moment is het uitverkocht en is het populair geworden in Europa.
https://m.ithome.com/html/976344.htm
Nu weet je gelijk waarom er contant afgerekend moet wordenelhombreloco schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:38:
[...]
Zijn die niet failliet? ik kreeg volgend out of office
Lang leve de Chinezeninoum schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:15:
Vertaald via Google translate:Mooi: 200.000 airconditioners worden met spoed naar Europa verzonden
2026-07-14 10:46 IT Home - Wang Miao
Volgens het nieuws van IT Home op 14 juli heeft de functionaris van Midea-airconditioner vandaag een artikel uitgegeven waarin wordt aangekondigd dat 200.000 airconditioners dringend naar Europa zouden worden verzonden.
[Afbeelding]
Geïnvloed door de aanhoudende extreme temperatuur in Europa, is de vraag naar airconditioners in veel landen explosief toegenomen. Onlangs heeft Midea's airconditioning-fabriek Wuhu een noodbestelling geplaatst van 30.000 mobiele airconditioners van Franse klanten, waarvan er 20.000 zijn verzonden. Het duurt slechts 7 dagen vanaf de orderbevestiging tot de verzending van de eerste partij goederen.
Tegelijkertijd heeft het "internetberoemdheid"-product PortaSplit mobiele split-airconditioner sinds juni meer dan 160.000 nieuwe bestellingen ontvangen en wordt het in bulk op de Europese markt geleverd via de Guangzhou Nansha-fabriek.
Ni Haibo, de technisch directeur van Midea Air Conditioning Wuhu Factory, introduceerde dat de fabriek na ontvangst van een dringende bestelling op 7 juli snel een andere multi-energie productielijn omzette naar mobiele airconditioners, en de dagelijkse productiecapaciteit werd verhoogd van 3.000 eenheden naar 6.000 eenheden. Exclusief de voorbereidingstijd, duurde het slechts 3,5 dagen om het model 2 te voltooien De productietaak van tienduizend bestellingen.
Ding Huatao, de productiesupervisor van mobiele airconditioners in Wuhu Factory, introduceerde dat na ontvangst van de bestelinformatie op 3 juli, de voorbereiding van de materialen onmiddellijk werd gestart en duizenden accessoires synchroon werden verzonden. Sommige van de schaarse materialen werden verbonden via lucht- en hogesnelheidstreinexpressvervoer om de productie te garanderen. "De eerste partij Wenzhou-stickers arriveerde op tijd om 9 uur op de productielijn, en er waren ook Een partij materialen zal worden aangesloten op de productie zodra ze van het hogesnelheidsspoor komen, en ze kunnen later worden losgekoppeld.
Chen Jinsheng, een werknemer die al meer dan 20 jaar in de Verenigde Staten werkt, zei eerlijk: "Dit is de snelste reactie en de meest dringende leveringsopdracht die ik ooit heb meegemaakt." Volgens de lokale klimaatkenmerken van Frankrijk voltooide Midea de volledige dimensionale prestatieverificatie van deze partij mobiele split-airconditioners.
Voor de grootschalige levering van PortaSplit-airconditioners hanteert Midea een grootschalig gediversifieerd logistiek schema om een stabiele levering te garanderen. Volgens Cai Xiongwei, de magazijnmanager van Midea's Airconditioner-fabriek in Guangzhou, wordt dit model voornamelijk per zee en China-Europa-trein verzonden, met betrekking tot Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Nederland en andere Europese landen. Sinds afgelopen woensdag zijn PortaSplit-bestellingen een intensieve leveringscyclus ingegaan. Tot nu toe zijn er meer dan 50 containers verzonden en zullen ze de een na de ander worden afgeleverd bij klanten over de hele wereld.
[Afbeelding]
Gecombineerd met de vorige vermelding van CCTV-nieuws, nadat veel plaatsen in Europa extreme hitte hebben ervaren, is de verkoop van mobiele airconditioners, elektrische ventilatoren en andere koelproducten gemaakt in China gestegen, en zelfs "het is moeilijk te vinden".
In veel Europese landen is de penetratiegraad van airconditioning echter veel lager dan die van grote economieën in andere regio's. Het is duidelijk dat slechts ongeveer 20% van de huishoudens in Europa is uitgerust met airconditioning en andere koelapparatuur. De belangrijkste reden hiervoor is dat Europa niet vaak hoge temperaturen tegenkomt, gebouwen in Europese stijl over het algemeen oud zijn of worden vermeld als beschermde culturele relikwieën, en het proces van het aanvragen van de installatie van airconditioning is vervelender.
Als reactie op verschillende beperkingen in Europa heeft Midea speciaal de PortaSplit mobiele split-airconditioner ontwikkeld. Dit product hoeft niet te worden geboord of werknemers in te huren wanneer het is geïnstalleerd. Op dit moment is het uitverkocht en is het populair geworden in Europa.
https://m.ithome.com/html/976344.htm
Hier in Europa is zoiets onmogelijk tenzij we een oorlogseconomie hebben
Hang inmiddels al drie uur aan de lijn, waarvan ik al een uur de 'eerst wachtende' ben.Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:44:
[...]
Correct gisteren ochtend, toen ik zag dat die wel beschikbaar was een link door gestuurd naar haar ze heeft hem direct besteld, en werd savonds al een track en trace code gestuurd, en van ochtend om 10 uur afgeleverd. ik zou Evolar even email als ik jou was heb je wel een bestel bevestiging ontvangen ?
Prima ervaring!!!vdsar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:26:
[...]
Wij gaan er ook een ophalen. Hoe was je ervaring? Wij zijn gevraagd cash te betalen.
Super nice gedaan, ik kwam dit net tegen Porta split Data sheet misschien kan dit nog ergens mee helpen in je project.Creesch schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:23:
[Afbeelding]
Nog even wat zitten spelen met HA en nu op dit dashboard uitgekomen voor de controls die ik het meeste gebruik.
Ik maak zelf geen gebruik van de waarde. Maar, om in de Midea AC LAN HAC het verbruik overeen te laten komen met wat er in de app te zien is moet er een configuratie item aangepast worden.
[Afbeelding]code:Deze is specifiek voor de portasplit en stond een beetje verstopt in de documentatie.
1{ "power_analysis_method": 12 }
Is de prijs bij JoyBuy ook nog erg gestegen (weet niet wat hij daar voor de hittegolf koste)? Of blijven hun ook deze airco aanbieden voor marktveroverende prijzenRaaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:21:
[Afbeelding] Zo juist eindelijk een bericht van Joybuy, hun verwachten deze week weer voorraad! helaas geen specifiekere datum.
[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 14-07-2026 22:31 ]
[ Voor 109% gewijzigd door teacher op 14-07-2026 22:34 ]
[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 14-07-2026 22:36 ]
die was eerst 899 en later verhoogd naar 1199Knorretje- schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:44:
[...]
Is de prijs bij JoyBuy ook nog erg gestegen (weet niet wat hij daar voor de hittegolf koste)? Of blijven hun ook deze airco aanbieden voor marktveroverende prijzen
Over de portasplit was hij vrij duidelijk, hij had er 64 besteld en 32 gekregen, de "grote jongens" die hier ook vaker genoemd worden, proberen ze ook bij hem in te kopen en dan voor grof veel geld verder te verkopen.
Apparaat meegenomen (zonder doos, waardoor hij rechtop in de auto kwam) en naar mijn moeder gereden. 17.15 met 27,5 binnen het apparaat aangezet (via een balkondeur, dus was nog even knutselen met de afdichting). Om 19.30 was het al 3 graden koeler (in een open woonkamer/keuken van ruim 60m2) dus het werkt top! Verbruik valt me ook alles mee nog tot nu toe...
(Toevallig wel dat de verhuurder gisteren ook semi toestemming gaf voor een volwaardige L/L split unit..... maar goed, dat duurt allemaal nog wel even voor formele toestemming en dan ook aanschaf/installatie nog...)
Al met al: enorm tevreden!!!! (en moeders ook)
Thanks! Ik heb hem dit jaar niet perse meer nodig dus ik wacht wel tot de prijzen in de winter hopelijk weer zakken naar 899€.Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:50:
[...]
die was eerst 899 en later verhoogd naar 1199
"(Toevallig wel dat de verhuurder gisteren ook semi toestemming gaf voor een volwaardige L/L split unit..... maar goed, dat duurt allemaal nog wel even voor formele toestemming en dan ook aanschaf/installatie nog...) "miel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:27:
Gisteren bij Devadi.nl een Midea opgehaald. Vriendelijke man die aangaf na vandaag op vakantie te gaan en ivm de mega vraag nu ook gewoon de telefoon even uit te hebben gezet.
Over de portasplit was hij vrij duidelijk, hij had er 64 besteld en 32 gekregen, de "grote jongens" die hier ook vaker genoemd worden, proberen ze ook bij hem in te kopen en dan voor grof veel geld verder te verkopen.
Apparaat meegenomen (zonder doos, waardoor hij rechtop in de auto kwam) en naar mijn moeder gereden. 17.15 met 27,5 binnen het apparaat aangezet (via een balkondeur, dus was nog even knutselen met de afdichting). Om 19.30 was het al 3 graden koeler (in een open woonkamer/keuken van ruim 60m2) dus het werkt top! Verbruik valt me ook alles mee nog tot nu toe...
(Toevallig wel dat de verhuurder gisteren ook semi toestemming gaf voor een volwaardige L/L split unit..... maar goed, dat duurt allemaal nog wel even voor formele toestemming en dan ook aanschaf/installatie nog...)
3 dagen na aankoop van de Midea Portasplit precies hetzelfde, toestemming van de verhuurder/VVE voor het plaatsen een Split-Unit, wel met heel wat voorwaarden, echter de Midea Portasplit bevalt zo goed dat ik waarschijnlijk afzie van een vaste airco ( het zou dan een multi-split worden voor zowel de slaap als woonkamer ), als er weer voorraad is koop ik een tweede Portasplit erbij voor de woonkamer waar nu nog de Inventum AC127WSET zijn werk doet.
Helaas wel €1290,- omdat ik wat later ben, maar als ik de prijzen bij sommige andere shops zie dan lijken ze soms wel €1400 tot €1800,- te vragen voor dit model en mediamarkt presteert het zelfs €2000,- te vragen recentelijk maar ik zag dat hun leverancier evolarshop was die zelf ook €2000,- leek te vragen dus dat is verklaarbaar waar de oorzaak ligt... Toch leek hij ook bij de Mediamarkt voor 2K over de toonbank te gaan want hij is er niet meer.
En een weekje later toch maar ook wederom bij Bostools de bestelling geplaatst voor de universele bevestigingsbeugel, voor het geval dat het in de toekomst niet beschikbaar is en ik hem wel op die manier moet gebruiken, die is voor balkons, dakramen maar ook naar buiten draaiende ramen te monteren zou moeten zijn, ook weer €120,-
Maar eventjes de pagina's gearchiveerd.Beiden worden pas medio September geleverd, en dan zijn het schijnbaar nog steeds lage aantallen want ik had voordat ik de bestelling plaatste bij meerdere winkels een account/notificatie ingesteld om geïnformeerd te worden over de beschikbaarheid en het onderstaande stond in de E-mail van 8 Juli:

En in Duitsland durfde men zelfs tot en met €3000,- te vragen onlangs, maar de prijs lijkt daar inmiddels iets of wat gezakt in deze prijsvergelijker:
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/204374464_-portasplit-3-5-kw-midea.html#pricechart
Nu valt de haast bij mij toch iets wat mee want ik heb hier nog een Eurom Coolperfect 180 Wifi (R290 propaan gas) draaien met 18000BTU, helaas wel een herrie-makend energieslurpend monoblock maar toch al ruim 7 zomers profijt van gehad.
Zelfs toen het 3 dagen 40+ graden was hier in 2019 bleef het binnen maximaal 27°C op de bovenverdieping waar hij stond terwijl er geen schaduw is bij de ramen want hij staat op een kamer aan de zuidkant en blaast eigenlijk naar de andere vertrekken en beneden verdieping richting het noorden, terwijl het beneden met enige schaduw op de raam beneden het op 25°C bleef steken.
Echter met de recente 'heat dome' met een hittegolf van veelal 30°C of hoger voor 2 weken lang met oplopers naar 38°C buiten temperatuur begint zijn limiet wel geraakt te worden want het werd op het laatste moment uiteindelijk 30°C boven en 27°C beneden na die twee weken tot het onweer kwam en toen was ik er wel een beetje klaar mee maar ook relatief niet mogen klagen.
Maar ja... als het 30°C binnen is vreet die unit 1375W uit het stopcontact (plus 35°C is eigenlijk zijn max werktemperatuur) terwijl de Midea dat ruimschoots met veel minder kan doen en wel 4x effectiever zou moeten kunnen koelen met zijn 12000BTU i.v.m. geen onderdruk binnen, en ik wil ook wel eens wat minder herrie hebben, zelfs enkel de luchtuitlaat in het kozijn is zo hoorbaar dat het door de hele buurt hoorbaar is en je wilt je buren eigenlijk in de nacht ook een beetje ontzien die geen mogelijkheid hebben dan enkel het raam te openen. Laat hem dan eigenlijk enkel aan op de heetste momenten maar anders 's nachts uit, en in zo'n nacht warmt het binnen dan ook wel weer snel op ondanks isolatie van de jaren 1978.
Ik verwacht helaas alleen niet snel een scherpe daling in de prijs met een dergelijke vraag naar dit Midea product.
Heise.de heeft zelfs een artikel online gegooid waarin gezegd wordt dat er 200.000 units met 50 zeecontainers inmiddels onderweg zijn naar Europa maar dat zal niet de volledige vraag gaan dekken natuurlijk, ze hebben de productie van de portasplits verdubbeld in China naar 6000 per dag want ze kregen plotseling een bestelling van wel 160.000 stuks.
https://www.heise.de/news/Nachschub-Angeblich-200-000-Portasplit-Klimaanlagen-auf-dem-Weg-nach-Europa-11365176.html
En dan komt het volgende nog, deze units bevatten het R32 koudemiddel, dat gas wordt in de nabije toekomst verboden per 1 Januari 2027 voor units van tot en met 50KW koelcapaciteit. Maar Midea mag deze 'Portasplit' nog wel hierna verkopen tot en met 2029 omdat het een 'split unit' constructie is en geen 'self contained monoblock' apparaat zoals een mobiele airco met 1 slang.
Pas vanaf 2029 zullen units met R32 van tot en met 12KW koelcapaciteit aan banden worden gelegd die ook gaat gelden voor de 'split units' zoals de Midea Portasplit.
Wat dus op zijn beurt weer gaat betekenen dat ze met het licht ontvlambare R290 propaan aan de slag moeten, R32 is nog mild ontvlambaar, dat spul werkt schijnbaar op een lagere druk dan R32 wat vertaald naar 87% minder koelcapaciteit versus wat R32 zou kunnen opbrengen, wat dus betekent dat R290 systemen een veel grotere compressor nodig gaan hebben om dat bij te benen ondanks dat R290 thermodynamisch het beter doet dan R32.
Ik vermoed dus dat de vraag naar R32 units de komende tijd zelfs hoger zal gaan worden, dus op scherpe prijsdalingen zou ik niet volledig durven wedden, ook als je een vaste split-unit wilt aanschaffen kan je denk ik maar beter eerder dan later dit doen, hoogstens wordt de kostprijs voor navullen met de tijd duurder.
Auto's hadden vroeger R134a die een betere koelcapaciteit hadden en nu is het R1234yf wat minder is en meer vlambaar is dus eigenlijk een soortgelijk iets.
Maar het succes is een schot in de roos voor Midea.
Ik snap niet dat fabrikanten hier zo lang hebben lopen slapen, Bosch had vroeger bijvoorbeeld een monoblock met 2-tubes en die systemen zijn nergens meer te vinden terwijl het veel effectiever is. Nu knutselt men er maar lustig op los met brandbare alternatieven om de monoblocks om te bouwen.
Dus China wint hier weer eens gigantisch op de Europese markt. Tsja.
Soms denk ik dat bedrijven hier geen geld willen verdienen of ze worden bureaucratisch op een of andere manier tegengehouden, het druist ook volledig in op het bezuinigen op energieverbruik want zo'n monoblock met 1 slang moet eigenlijk 24/7 drie of vier keer zo hard werken zonder dat het echt effectief afkoelt op de warme dagen.
Meerdere mensen die ik heb gesproken over het 8000BTU dan wel het 12000BTU Portasplit model waren er zeer over te spreken, en met een snelle glans hier over het topic lijkt men het er hier ook wel over eens, het is ook een schril contrast met zo'n monoblock monster. Sommigen moesten hem zelfs al vrij snel weer op een lagere stand of uitzetten omdat het anders gewoon té koud werd, en dergelijke koelcapaciteit is eigenlijk wat je wilt en hoeft het apparaat ook niet constant te lopen.
Zover ik heb begrepen is het ook een inverter-compressor die in de Portasplit is inbegrepen wat dus natuurlijk een stuk beter is omdat die zijn energiebehoefte dynamisch aanpast aan de temperatuur behoefte dan zo'n bruut ding die constant hetzelfde loopt te slurpen aan energie en eigenlijk alleen een aan/uit stand kent zoals het bovengenoemde Eurom model.
Men heeft gewoon 23°C binnen met de Portasplit terwijl het buiten oploopt richting de 40°C graden, dat lukt vrijwel geen enkel monoblock zonder knutselwerk, zeker voor grotere ruimtes met weinig schaduw, en ondanks dat je de Eurom technisch buiten kan zetten en via een ventilatierooster naar binnen kan laten blazen dan loop je tegen het 35°C werktemperatuur probleem op met kans op oververhitting en dat de koelcapaciteit ook minder wordt dus een echte oplossing is dat ook niet.
Nu de Midea zo ongekend populair is, zullen de fabrikanten denk ik inmiddels wel achter hun oren krabben en nu ook met iets op de proppen komen, tenminste, ik hoop het maar.
Voor nu nog maar even energieslurpen.
De Eurom hangt hier op een niet-geaard stopcontact, omdat men in Nederland niet zo vooruitstrevend vooruitdacht bij het bouwen van huizen, maar op datzelfde stopcontact zit m'n stekkerdoos met de PC en 3 schermen en 5.1 audio installatie, bij elkaar trekt dat dus zomaar eventjes 2300W uit de muur met 10A bij een wat zwaarder spel en dat is niet eens de maximale belasting. En ook mede daarom wil ik een energiezuiniger en krachtiger alternatief.
Oja, het hangt ook allemaal nog aan de originele Ferraris uit 1979.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Voorbeeld van 2 oude mobiele split units. ( De longhi PAC S120HP en De Longhi PAC S1000 )

[ Voor 16% gewijzigd door tronmedia op 15-07-2026 16:50 ]
Het idee leeft al veel langer, zo was deze Einhell MSK 3000 Split begin deze eeuw in de handel, waar vooral het prijskaartje van (toen al) rond de € 1.000 en de beperktere nood aan airco een groot verkoopsucces als nu belemmerden.Ik snap niet dat fabrikanten hier zo lang hebben lopen slapen, Bosch had vroeger bijvoorbeeld een monoblock met 2-tubes en die systemen zijn nergens meer te vinden terwijl het veel effectiever is. Nu knutselt men er maar lustig op los met brandbare alternatieven om de monoblocks om te bouwen.
Dan ben ik wel benieuwd hoe je het qua afdichting van de balkondeur hebt gedaan.miel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:27:
Gisteren bij Devadi.nl een Midea opgehaald. Vriendelijke man die aangaf na vandaag op vakantie te gaan en ivm de mega vraag nu ook gewoon de telefoon even uit te hebben gezet.
Als ik nl al ooit zo'n apparaat ga bestellen, dan kan het ook alleen via de balkondeur worden geplaatst en dat is niet ideaal.
Vind de silent outdoor functionaliteit niet bepaald handig. Buiten helemaal stil, maar binnen staat de ventilator maar op 1%. Dat schiet dan niet op. Had liever gehad dat die wat harder gezet kan worden.
Op volle toeren iets teveel geluid op mijn balkon. Maar draai nu de iECO mode en blijft de gehele nacht rond de 850 RPM voor de buitenunit met zo nu en dan een uitschietter naar 1000 voor een paar minuten. 250 RPM minder dan voluit, maar wat een verschil in geluidsproductie. Bijna niet te horen. Binnenunit kan ik gewoon op de volle 100% laten blazen als ik dat wil.
Dus dat is vanaf nu mijn standaard nacht instelling (en eigenlijk de gehele dag ook).
ecb1 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:25:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd hoe je het qua afdichting van de balkondeur hebt gedaan.
Als ik nl al ooit zo'n apparaat ga bestellen, dan kan het ook alleen via de balkondeur worden geplaatst en dat is niet ideaal.
Zo dus… met de spullen die er bij zaten en een kier beveiliging :-)
Maar ik had nog een hordeur staan waar ik de hor uit ga slopen. Heb 3 kunststof transparante panelen op maat laten zagen met uitsparingen erin. Krijg ik morgen binnen.
Daar kan je zien of ze op voorraad zijn. Al lijkt het er op dat het niet helemaal goed werkt. Bij "loeters.be" staat dat die op voorraad is en op hun website kan je op dit moment helemaal geen airco's vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 16-07-2026 09:38 ]
De eigenaar daarvan had een reactie of 15 hierboven ook al een linkje naar die site geplaatst, waar je mag betalen voor een email. Die was weggejoristCalamor schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:23:
Ik kwam via een andere website de website <removed> tegen
A vandaar. Had al gezocht om te kijken of iemand het al eerder gepost had en vond niks.CrashOverDrive schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:27:
[...]
De eigenaar daarvan had een reactie of 15 hierboven ook al een linkje naar die site geplaatst, waar je mag betalen voor een email. Die was weggejorist
Zo hadden wij het eerst ook, hoewel onze deur naar binnen open gaat (frans balkon). Ik heb nu van hout een inzet stuk gemaakt die tussen de deur en het kozijn klemt. Met wat tochstrip aan de uiteinden werkt dat best aardig.miel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:56:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb het geprobeerd uit te tekenen, zoiets.
waar een wil is is een weg
Das toeval zeg proficiat !Raaa010 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:36:
Naaa heeel veel zoeken, deze ochtend eindelijk 1 kunnen bemachtigen voor een prijs van 1100 in de plaatselijke Toko 'Turkse supermarkt', nooit gedacht die daar te kunnen scoren ik ging voor de kip en ging weg met een Midea, EN ook nooit gedacht dat hij in een spark zou passen !
waar een wil is is een weg[Afbeelding]
Gisteren kwam de genoemde bracket binnen vanuit Engeland. Even mijn ervaringen ; ik hoefde geen import kosten te betalen en hij is een week eerder binnengekomen dan wat Amazon opgaf. De doos bevat 3 beugels, waarvan dus de dakraam beugel welke ik nodig had. Heel makkelijk te installeren en te plaatsen zonder schroeven. Helemaal fantastisch.mozziej schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:03:
Ik heb gisteren mijn Midea Portasplit binnengekregen na bestelling bij recharged, allemaal netjes verlopen maar ik kon de dakraam beugel niet meer bij bestellen. Hij draait nu via de bestaande constructie vanuit het raam maar op termijn wil ik hem graag vanuit het dakraam hangen omdat dat net even iets netter staat en het raam dan ook weer beter gesloten kan worden.
De dakraam beugel is in diverse andere winkels niet meer leverbaar of pas in oktober. Echter kwam ik gisteravond in de winkel van midea op Amazon.co.uk wel de beugels tegen. Dus mócht je op zoek zijn naar de dakraam beugel, hij is hier (nog) op voorraad ; Midea Universal Bracket of Portasplit : Amazon.co.uk: Home & Kitchen
Aanrader dus om 'm nog in Engeland te bestellen, daar is hij nog steeds op vooraad. Doe er je voordeel mee!
Zit er bij de inhoud van de doos dan ook deurafdichting inbegrepen?miel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:56:
[...]
~~~[Afbeelding]
Ik dacht alleen raamafdichting.
Of is het gewoon dusdanig veel materiaal dat je er ook een deur mee kan afdichten?
Ziet er overigens functioneel uit zo.
[ Voor 8% gewijzigd door ecb1 op 16-07-2026 21:53 ]
Ook een optie idd, die buisisolatie. Iets soortgelijks had ik al ergens gelezen.Dikkie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:44:
Ik heb buisisolatie bij de hornbach gehaald. 2 buizen aan elkaar gelijmd en dan in de uitsparing van de deur in de gleuf van de buisisolatie. Beetje isolatietape ter versterking. Is misschien niet mooi, maar werkt wel.
Maar ik had nog een hordeur staan waar ik de hor uit ga slopen. Heb 3 kunststof transparante panelen op maat laten zagen met uitsparingen erin. Krijg ik morgen binnen.
Creatief, en kennelijk ook functioneel zo.Creesch schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:07:
[...]
Zo hadden wij het eerst ook, hoewel onze deur naar binnen open gaat (frans balkon). Ik heb nu van hout een inzet stuk gemaakt die tussen de deur en het kozijn klemt. Met wat tochstrip aan de uiteinden werkt dat best aardig.
Ik heb het geprobeerd uit te tekenen, zoiets.
[Afbeelding]
Ja er zit ruimvoldoende materiaal bij om een afdichting te creëren, houdt er rekening mee de beugel die standaard geleverd word werkt het beste op naar binnen draaiende ramen.ecb1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:51:
[...]
Zit er bij de inhoud van de doos dan ook deurafdichting inbegrepen?
Of is het gewoon dusdanig veel materiaal dat je er ook een deur mee kan afdichten?
[ Voor 12% gewijzigd door Raaa010 op 16-07-2026 21:58 ]
Oké, dat is wel gunstig dan, genoeg materiaal. Eigenlijk ook wel logisch/noodzakelijk, want er zullen genoeg andere mensen zijn die 'm via de balkondeur plaatsen.Raaa010 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:58:
[...]
Ja er zit ruimvoldoende materiaal bij om een afdichting te creëren, houdt er rekening mee de beugel die standaard geleverd word werkt het beste op naar binnen draaiende ramen.
Ja dat was ik
Helaas zijn ze nog niet binnengekomen. Heb ze de hele week in de gaten gehoudenRaaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:21:
[...]
dank helaas geen FB hier,
[Afbeelding] Zo juist eindelijk een bericht van Joybuy, hun verwachten deze week weer voorraad! helaas geen specifiekere datum.
Correct ik zat ook te kijken daar, maar heb de hoop opgegeven toe de notificatie instelling verdween. helaas hebben ze mij niet de juiste info verstrekt. mijn excuses!sonox schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:42:
[...]
Helaas zijn ze nog niet binnengekomen. Heb ze de hele week in de gaten gehouden.
blijkbaar weinig exemplaren, nu al weer uitverkocht..
[ Voor 14% gewijzigd door tweakertje123 op 17-07-2026 10:04 ]
ik denk dat je geluk hadtweakertje123 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:02:
Nieuw op tweakers en maar even lid geworden voor dit topic. Al even op zoek naar de portasplit voor een 'normale' prijs. Vandaag de 12k op voorraad gevonden bij online-accu.nl voor 999E exclusief verzenden.edit:
Ik heb deze ook snel gekocht, nu maar hopen dat ze idd genoeg hebben voor ons beiden…tweakertje123 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:02:
Nieuw op tweakers en maar even lid geworden voor dit topic. Al even op zoek naar de portasplit voor een 'normale' prijs. Vandaag de 12k op voorraad gevonden bij online-accu.nl voor 999E exclusief verzenden.edit:
Er staat nu dat hij beschikbaar is vanaf 24 juli, wellicht kan je vragen om een reservering. Ik heb er inderdaad nog net een kunnen bestellen.
107 verzend kosten is altijd beter dan wat ze op marktplaats durven te vragenAbout2Break schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:21:
107 euro verzendkosten...
[ Voor 15% gewijzigd door Raaa010 op 17-07-2026 10:25 ]
Zeer functioneel... sta versteld van het verbruik: dinsdagavond aangezet, woensdag 12 kWh, gisteren 5,6 kWh.... temperatuur stabiel op 23 graden. (appartement van 100 m2.....)ecb1 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:51:
[...]
Zit er bij de inhoud van de doos dan ook deurafdichting inbegrepen?
Gebruikt je dan ook de IECO mode of de Gear mode of gewoon eco ?miel schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:40:
[...]
Zeer functioneel... sta versteld van het verbruik: dinsdagavond aangezet, woensdag 12 kWh, gisteren 5,6 kWh.... temperatuur stabiel op 23 graden. (appartement van 100 m2.....)
Heb er inderdaad nog 1 kunnen bestellen. Hopen dat ze hem echt kunnen leveren vanaf de 24e.. Dank in ieder gevaltweakertje123 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:02:
dag 1 normale modus, vanaf donderdag ieco modeRaaa010 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:42:
[...]
Gebruikt je dan ook de IECO mode of de Gear mode of gewoon eco ?
Staat nergens online terug te vinden bij loeterselhombreloco schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:17:
Voor de Belgen die hier meelezen/zoeken Loeters heeft er nog een paar op stock gisteren een 3,5kw opgehaald voor 1174 euro
Waarschijnlijk komt dat doordat ze op zijn en de pagina ook weer offline is gehaald. Een hoop Duitse bouwmarkten hebben ook de productpaginas offline gehaald, omdat ze daardoor honderden telefoontjes per dag ontvangen. Dit was de link, maar ik was ook te laat:andolou schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:55:
[...]
Staat nergens online terug te vinden bij loeters
https://www.loeters.be/nl/airco/a673781742/midea-wit-12000-btu-met-afvoerbuis-koeling-en-verwarming-geschikt-voor-ruimtes-tot-120m-naargelang-isolatie-van-uw-ruimte-met-binnen-en-buitenunit-waardoor-stiller-een-split-koelt-veel-sneller-portasplit-portasplit
Ik heb de link bewaard zodat ik 'm kan monitoren om te zien of ze weer iets binnen krijgen.
Ale zijn ook al opgeslegen in prijs ondertussen 1299 ex verzending 🙃R_ik schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:50:
[...]
Heb er inderdaad nog 1 kunnen bestellen. Hopen dat ze hem echt kunnen leveren vanaf de 24e.. Dank in ieder geval
Dus misschien dat dit iemand helpt die wel beschikking heeft tot een Duits postadres
correct dit had ik eerder ook, ik zag ook deze ochtend, wel de mogelijkheid met verzenden naar NL ik kon zelfs het aflever adres na dat ik een postcode van Duitsland had in gevoerd, het pakket laten afleveren op een ander aflever adres. dus bestel adres in DE aflever adres is NL. misschien dat het werkt, ik heb tevens de bestelling niet afgemaakt want dit was de 8000 ik zoek nog 1 12000 voor een normale prijstweakmemore schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:41:
Midea Europe lijkt regelmatig portasplit-e (12000btu 'peach') te droppen voor op amazon duitsland voor €859,99. Het enige lastige hiermee is dat je een adres nodig lijkt te hebben in Duitsland, want zodra ik inlog en daarmee mijn bezorgadres naar NL wordt aangepast dan is het item weg. Voor het inloggen had ik hem wel met wat refreshen en retryen in mijn mandje weten te krijgen, wat voorheen niet mogelijk was https://www.amazon.de/dp/B0GX16LKSC?aod=1&th=1
Dus misschien dat dit iemand helpt die wel beschikking heeft tot een Duits postadres
het gekke is dat hij wel nog “open” en “paid” staat als ik op de link klik
[ Voor 28% gewijzigd door lorenzopot op 17-07-2026 14:25 ]
Vind het ook al gek dat ie dus eerder op de ochtend als niet meer leverbaar stond bij sommige, nu dus weer te koop staat en zelfs een prijsverhoging heeft gekregen.lorenzopot schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:19:
Nou, mijn online-accu.nl bestelling is zojuist gecancelled krijg ik te lezen in een mail. Waarom weet ik niet, maar helaas.edit:
het gekke is dat hij wel nog “open” en “paid” staat als ik op de link klik
Laatste paar reviews die je onderaan de homepage ziet zijn ook allemaal negatief. Ben benieuwd of ze volgende week kunnen leveren dan.
Het blijft gek want de mail die ik ontving ging over dat de volledige betaling gelukt is, maar dan wel met dat de order status nu “cancelled” is. Ik heb echter geen geld terug ontvangen, en op de order pagina staat het wel “open” en “paid”. Ik heb maar even een mailtje gestuurd, klantenservice is echter gesloten nuIcedCoffee schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:31:
[...]
Vind het ook al gek dat ie dus eerder op de ochtend als niet meer leverbaar stond bij sommige, nu dus weer te koop staat en zelfs een prijsverhoging heeft gekregen.
Laatste paar reviews die je onderaan de homepage ziet zijn ook allemaal negatief. Ben benieuwd of ze volgende week kunnen leveren dan.
Update: Ze hebben toch snel via de mail gereageerd en de “cancelled” klopt gelukkig niet. Bestelling incl betaling ontvangen!
[ Voor 7% gewijzigd door lorenzopot op 17-07-2026 14:48 ]
Haha al dicht om half 3 op een vrijdag, hmmlorenzopot schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:35:
[...]
Het blijft gek want de mail die ik ontving ging over dat de volledige betaling gelukt is, maar dan wel met dat de order status nu “cancelled” is. Ik heb echter geen geld terug ontvangen, en op de order pagina staat het wel “open” en “paid”. Ik heb maar even een mailtje gestuurd, klantenservice is echter gesloten nu
Of staat er ergens dat ze toevallig op vakantie zijn :")?
https://imgur.com/a/SpjRLSr.
Verre van geniaal maar kun je het niet tijdelijk afdichten door er wat handdoeken o.i.d. tussen te proppen? Kun je daarna op zoek naar iemand die je kan helpen met een definitieve en nette oplossing.vdsar schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:42:
Woensdag heb ik eindelijk - na een maand zoeken - een Heat&Cool weten te bemachtigen voor een schappelijke prijs. En zij stelt geenszins teleur: wat een topding. Ik breek nu echter mijn hoofd over de afdichting van mijn balkondeur. Heeft iemand wellicht een geniaal idee voor iemand met twee linkerhanden?
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Is je kozijn kunstof ?? zo ja maak die deur zsm dicht, pak een platte schroevendraaier en maak je glas latten voorzichtig los. haal het raam er uit, meet het raam ,spring in de auto rijd naar de bouwmarkt pakt 18MM !! multi plex en laat het opmaat zagen. van het oude raam. rijd terug zet je net gekochte plaat materiaal in het gat glas latten terug, en vergeet geen sleufje voor je porta slang te makenvdsar schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:42:
Woensdag heb ik eindelijk - na een maand zoeken - een Heat&Cool weten te bemachtigen voor een schappelijke prijs. En zij stelt geenszins teleur: wat een topding. Ik breek nu echter mijn hoofd over de afdichting van mijn balkondeur. Heeft iemand wellicht een geniaal idee voor iemand met twee linkerhanden?
gewoon de afdichting die er bij zit...... werkt dat niet?vdsar schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:42:
I could kiss you on the mouth zoals ze dat zeggen. Gemaild, nog 2 (nu 1elhombreloco schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:17:
Voor de Belgen die hier meelezen/zoeken Loeters heeft er nog een paar op stock gisteren een 3,5kw opgehaald voor 1174 euro
Ik ben eindelijk klaar voor de zomer
Is helaas niet genoeg.miel schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:09:
[...]
gewoon de afdichting die er bij zit...... werkt dat niet?
Hier al eerder genoemd door iemand anders, Neem van dat schuim voor verwarmingsbuizen , met wat opensnijden en om je kozijn/deur vouwen moet je wel een eind komen waarschijnlijk. Anders kunnen 'pool noodles' ook nogvdsar schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:42:
En zij stelt geenszins teleur: wat een topding. Ik breek nu echter mijn hoofd over de afdichting van mijn balkondeur. Heeft iemand wellicht een geniaal idee voor iemand met twee linkerhanden?
[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 17-07-2026 15:25 ]
Goede oplossing qua inbraakbeveiliging als het balkon op de begane grond zit, alleen ziet het er natuurlijk niet uit.Raaa010 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:51:
[...]
Is je kozijn kunstof ?? zo ja maak die deur zsm dicht, pak een platte schroevendraaier en maak je glas latten voorzichtig los. haal het raam er uit, meet het raam ,spring in de auto rijd naar de bouwmarkt pakt 18MM !! multi plex en laat het opmaat zagen. van het oude raam. rijd terug zet je net gekochte plaat materiaal in het gat glas latten terug, en vergeet geen sleufje voor je porta slang te maken
Keuzes...
ik zie geen verschil een raam is zo in gegooid en 18mm hout multiplex trap je ook niet 123 door, eerlijk is eerlijk mooi is het niet, ik heb er van die grijze folie op gedaan zo dat het nog enigsinds aantoonbaar is.Wolly schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:33:
[...]
Goede oplossing qua inbraakbeveiliging als het balkon op de begane grond zit, alleen ziet het er natuurlijk niet uit.
Keuzes...
Daarom zeg ik ook dat het een goede oplossing is, dubbelglas en multiplex zijn beide stevig.Raaa010 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:50:
[...]
ik zie geen verschil een raam is zo in gegooid en 18mm hout multiplex trap je ook niet 123 door, eerlijk is eerlijk mooi is het niet, ik heb er van die grijze folie op gedaan zo dat het nog enigsinds aantoonbaar is.
Alleen het ziet er niet uit
Net gebeld morgen eentje gaan halen in Brugge kon geen weg deze namiddag natuurlijk ,nu staat weg op naam .mraes schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:17:
[...]
I could kiss you on the mouth zoals ze dat zeggen. Gemaild, nog 2 (nu 1) units in Wevelgem en 3 in Brugge. First come first serve.
Ik ben eindelijk klaar voor de zomer
Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar. In plaats daarvan heb ik nu een bericht naar de verkoper (midea europe gmbh) gestuurd met de vraag of ze shipping voor NL ook open willen zetten, of dat ze ook de portasplits via amazonnl aan willen bieden..Raaa010 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:04:
[...]
correct dit had ik eerder ook, ik zag ook deze ochtend, wel de mogelijkheid met verzenden naar NL ik kon zelfs het aflever adres na dat ik een postcode van Duitsland had in gevoerd, het pakket laten afleveren op een ander aflever adres. dus bestel adres in DE aflever adres is NL. misschien dat het werkt, ik heb tevens de bestelling niet afgemaakt want dit was de 8000 ik zoek nog 1 12000 voor een normale prijs
Of je moet het regelen via huifkarverzendservice, maar zou wel eerst een mailtje sturen om te vragen hoeveel zij rekenen voor de verzending naar nederland aangezien het groot en zwaar is.tweakmemore schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:41:
Midea Europe lijkt regelmatig portasplit-e (12000btu 'peach') te droppen voor op amazon duitsland voor €859,99. Het enige lastige hiermee is dat je een adres nodig lijkt te hebben in Duitsland, want zodra ik inlog en daarmee mijn bezorgadres naar NL wordt aangepast dan is het item weg. Voor het inloggen had ik hem wel met wat refreshen en retryen in mijn mandje weten te krijgen, wat voorheen niet mogelijk was https://www.amazon.de/dp/B0GX16LKSC?aod=1&th=1
VS heeft een ander electriciteitsnet, dus dan moet je dat eerst gaan omschakelen. Denk niet dat het een goed idee is.Splashy schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 00:01:
Ik ben al een tijdje op zoek naar de Midea, kennis van mij zei dat je hem het beste kan importeren uit de VS. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Ik had al vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar forwarding adressen en (freight) shippers, maar bij de meesten valt dit inderdaad buiten hun standaard dienstverlening en dan moet je gaan mailen etc, wat ik dan niet zo snel doe😄 Misschien moet ik daar toch maar eens een gokje op wagen, een beetje afhankelijk van het antwoord waar midea europe mee terugkomt.insomniaaa schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:59:
[...]
Of je moet het regelen via huifkarverzendservice, maar zou wel eerst een mailtje sturen om te vragen hoeveel zij rekenen voor de verzending naar nederland aangezien het groot en zwaar is.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
/f/image/0RIrlwnXcvfcaA3eDp8eeDBq.png?f=fotoalbum_large)