• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06
Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:21:
[...]

dank helaas geen FB hier,

[Afbeelding] Zo juist eindelijk een bericht van Joybuy, hun verwachten deze week weer voorraad! helaas geen specifiekere datum.
Contactformulier of mailtje werkte ook.... Messenger was gewoon sneller...ik ga er straks een ophalen...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
de Evolar EVO-SAP12CHW Mobiele Split Airco - Met Wifi

is weer beschikbaar op evolar shop

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:46:

Dat wisten we gisteren al.

Ook voor rond de 400 euro (excl invoerrechten + btw?) te krijgen, duurt alleen even.

• Raaa010
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:59:
[...]

Dat wisten we gisteren al.

Ook voor rond de 400 euro (excl invoerrechten + btw?) te krijgen, duurt alleen even.
die was gisteren binnen een half uur al uitverkocht als je goed had gekeken !

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:23
Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:46:

Mensen hier goeie ervaring mee? Heb het liefst de portasplit van 3.5kw maargoed als die pas tegen einde van het jaar er weer is

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:52
Mobstar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:
[...]

Mensen hier goeie ervaring mee? Heb het liefst de portasplit van 3.5kw maargoed als die pas tegen einde van het jaar er weer is
Jazeker! Ik heb hem vorig jaar in de lente gekocht voor €999,- direct bij Evolar, en al super veel plezier van gehad.
Het enige nadeel is dat de compressor in de binnen-unit zit en daarom niet super stil is. Maar in vergelijking met een mobiele airco is deze veeeel stiller. Het voordeel is dan weer dat de buiten-unit niks weegt en makkelijk door het raam naar buiten gehangen kan worden.

Ik gebruik hem in een klein huisje (35m2) met verschrikkelijk slechte isolatie. De airco staat op de laagste stand en houdt het binnen prima op 20 graden, terwijl het buiten 39 graden is. Met een 12k BTU mobiele airco kreeg ik het niet onder de 28 graden met zulke buitentemperaturen.

Aansturing doe ik via de Tuya app, daar kan je hem toevoegen als "Portasplit Air conditioner" en alle functies bedienen.

Er zitten wel wat kleine firmware bugs in, geen groot probleem maar soms wel wat irritant.
Als de airco satisfied is en afslaat en je daarna via de app de airco uitzet. Dan gaat hij eerst weer voor 30 seconden blazen voordat hij echt uit gaat.

Ook als je de airco aanzet op de stilste stand, dan blaast hij eerst voor 10 seconden op maximale kracht, voordat hij in de stille stand springt.

Ik kan hem zeker aanraden, het is zó veel efficienter en stiller dan een mobiele airco.

• rodytjuh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
Ik zag hier 2 links voorbij komen voor de buitenunit Wall mount,

https://www.amazon.co.uk/Midea-Universal-Bracket-of-Portasplit/dp/B0GYRDHL33?th=1

https://www.amazon.de/dp/B0DBW6R17N

Heeft iemand deze toevallig al besteld en binnen gekregen?

Ik heb namelijk toch het vermoeden dat deze 2 verschillen. Het schijnt namelijk ook zo te wezen dat je bij de UK variant van de Midea Portasplit 8000/12000 de Buitenunit Wall Bracket er bij krijgt in de doos. Deze staat wel op de afbeeldingen bij de Amazon UK page en niet op de DE page. Eigenlijk zou dat tegenstrijdig zijn aangezien je de Bracket er bij de UK variant dus al bij zou krijgen...

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
rodytjuh schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:38:

Ik heb namelijk toch het vermoeden dat deze 2 verschillen
Ik heb hier de NL versie (recharged) en de UK versie liggen (de UK ligt alvast klaar voor als ik van de winter een 2e airco kan bemachtigen :P ) en beide zijn identiek, met 3 verschillende beugels in de doos (balkon, zolder, muur) en alleen een ander ASIN nummer.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat midea meer dan 1 versie maakt, veel goedkoper om een paar miljoen keer de exact zelfde te verkopen. Gewicht is ook bij beide links dezelfde 2kg.

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 14-07-2026 11:52 ]

• Raaa010
  • Nu online
Mobstar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:
[...]

Mijn moeder heeft deze gisteren besteld ik zelf wou echt de porta split, nu net bij moeders geweest en even geholpen met neer zetten ! nou ik weet wel welke ik ga kopen !, ziet er netjes uit en koelt snel. ik het halfuurtje dat hij aanstond ging de thermometer van 27 naar 24,5, helaas is de evolar ook weer uit verkocht

[ Voor 4% gewijzigd door Raaa010 op 14-07-2026 12:17 ]

• vdsar
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Raaa010 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:15:
[...]

Mijn moeder heeft deze gisteren besteld ik zelf wou echt de porta split, nu net bij moeders geweest en even geholpen met neer zetten ! nou ik weet wel welke ik ga kopen !, ziet er netjes uit en koelt snel. ik het halfuurtje dat hij aanstond ging de thermometer van 27 naar 24,5, helaas is de evolar ook weer uit verkocht
Huh? Je moeder heeft de Evolar gisteren besteld en die is vandaag al binnengekomen? Ik heb ook gisteren besteld, maar nog niets van hen vernomen.

• Raaa010
  • Nu online
vdsar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:36:
[...]

Huh? Je moeder heeft de Evolar gisteren besteld en die is vandaag al binnengekomen? Ik heb ook gisteren besteld, maar nog niets van hen vernomen.
Correct gisteren ochtend, toen ik zag dat die wel beschikbaar was een link door gestuurd naar haar ze heeft hem direct besteld, en werd savonds al een track en trace code gestuurd, en van ochtend om 10 uur afgeleverd. ik zou Evolar even email als ik jou was heb je wel een bestel bevestiging ontvangen ?

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

Creesch

bla bla!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q6j7zJ7Ps1StPQFatMz-ec--KE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOEeYLVCP1gk2M166OAW8V1N.png?f=fotoalbum_large

Nog even wat zitten spelen met HA en nu op dit dashboard uitgekomen voor de controls die ik het meeste gebruik.

Ik maak zelf geen gebruik van de waarde. Maar, om in de Midea AC LAN HAC het verbruik overeen te laten komen met wat er in de app te zien is moet er een configuratie item aangepast worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt1wUiIUzZtBzA-E6P09KI7qW3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZQ2uSFDTudAdvq2snDSXDJPP.png?f=fotoalbum_large
code:
1
{ "power_analysis_method": 12 }
Deze is specifiek voor de portasplit en stond een beetje verstopt in de documentatie.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:29
TekkenLord schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:22:
[...]

Denk dat jullie beiden wel een deel gelijk hebben. Er zijn een paar psychologische factoren die meespelen:
  • Beschikbaarheidsheuristiek: mensen beslissen met de gedachten die op dat moment het meest actueel zijn. In de winter is er geen hitte dus denk je niet direct aan een airco. Maar nu er hitte is die je voelt en overal op de media ziet (met prikkels van de sociale) beslissen mensen toch om nu een airco te kopen. Kijk maar naar het aantal posts hier tussen juni en nu met de vraag over beschikbaarheid.
  • Onmiddellijke urgentie: bovenstaande wordt versterkt als de hitte pijnlijk wordt: niet kunnen slapen of andere leed. Er moet nu actie ondernomen wordt.
  • Optimisme effect: of we denken dat het allemaal mee gaat vallen de volgende zomer. Je kan het ook plaatsen als uitstel gedrag.
Ongetwijfeld zijn er nog andere factoren of denkprocessen. In Material Requirements Planning worden deze gedragsfactoren meegenomen in de voorspellingsmodellen en aanpassingen op de puur mathematische planning op basis van o.a. historische data.

De korte termijnvraag zal wel zakken zodra de temperatuur weer dragelijker wordt. Op strategische en tactische planningsniveaus zal er heus nieuwe data van deze zomer bijkomen. Deze planningen worden nu al gedraaid wordt volgend jaar om grondstoffen en componenten veilig te stellen.

Voorraad houden kost geld zeker voor producten met een grote volume of volume gewicht. Bedrijven willen een optimale voorraad. Soms is een nee verkoop goedkoper dan het aanhouden van te veel voorraad.

Ik werk nu bijvoorbeeld aan een project voor Europese voorraad allocaties en aanvullen van voorraad vanuit een centraal magazijn. Het klinkt makkelijker dan het is: maar er zijn zoveel factoren zoals transport tijd en beperkingen (Google maar bijvoorbeeld op rijverbod Duitsland).

Ik snap de frustraties van sommigen hier. Maar hou ook rekening mee met de complexiteit van de supply chain en logistiek. Ik heb zelfs begrip voor de scalpers: wet van vraag en aanbod. Het is relatief makkelijk geld verdienen. Zo zijn ook de leveranciers van Midea; ze kunnen misschien leveren voor de extra productieruns maar zij moeten ook opschalen of aanpassen. Voor je het weet, heb je een opslingereffect of in het Engels bullwhip effect.

Dus als je een porta split wilt hebben, is of nu de hoofdprijs willen betalen of hopen dat er af en toe wat voorraad bijkomt of plannen om het in het najaar/voorjaar te kopen.

Ik wou nog een extra Xiaomi ventilator kopen maar die is ook overal uitverkocht. Eerste voorraad is pas tegen 2027. Ik weet nu al dat ik het in het najaar ga halen en heb een reminder in mijn agenda gezet.
Ik gok dat omdat het een seizoensproduct is er normaliter in batches wordt gewerkt. Bij ventilatoren die bijvoorbeeld voor een betaalbaar bedrag leverbaar zijn zie je februari 2027. Het kost natuurlijk geen 7 maanden om zo'n simpele ventilator in elkaar te zetten. Dan zou dat ding geen 30 euro kosten.

Wat betreft de piekvraag, klopt nu is er urgentie dus nu moet het. Veel mensen plannen niet. De reden dat de vraag in september weer instort is dat mensen veel licht 'trauma' heel snel vergeten. Recent nog iemand die beweerde dat het tijdens haar jeugd in de zomer nooit echt warm werd (2003 was bijvoorbeeld 37.8). Het record staat op heden op 40,7 in 2019. Niet de bedoeling een klimaatdiscussie te voeren, het punt is; vroeger kon je ook echt last van een hittegolf hebben.

Zelf heb ik hier ook last van. Ik denk nu al 3 jaar elke zomer, in het najaar ga ik voor boven een split-airco regelen. Eindstand afgelopen jaar weer niet gedaan :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Raaa010
  • Nu online
Midea porta split 8000 btu nu bij evolarshop 1399 niet de beste en niet de goedkoopste

• vdsar
  • Nu online
miel schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:25:
[...]

Contactformulier of mailtje werkte ook.... Messenger was gewoon sneller...ik ga er straks een ophalen...
Wij gaan er ook een ophalen. Hoe was je ervaring? Wij zijn gevraagd cash te betalen.

• inoum
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:36
Was er niet iemand in dit topic die er een, direct uit China (via Aliexpress), heeft kunnen kopen tegen kostprijs?

Ik vraag me af of dit hetzelfde idee is. Ebay €260, verzending vanuit China en volgende week al in Nederland. Nog 7 beschikbaar.

De verkoper is pas sinds vorige maand actief, maar de aankoop lijkt volledig gedekt onder de Geld-terug-garantie van eBay.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
inoum schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:30:
De verkoper is pas sinds vorige maand actief, maar de aankoop lijkt volledig gedekt onder de Geld-terug-garantie van eBay.
99,9% scam. Ik zou iig niet al te veel vertrouwen op die ebay garantie :P

• elhombreloco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:07
vdsar schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:26:
[...]

Wij gaan er ook een ophalen. Hoe was je ervaring? Wij zijn gevraagd cash te betalen.
Zijn die niet failliet? ik kreeg volgend out of office

Hierbij informeren wij u dat Devadi Duurzame Technieken haar werkzaamheden tijdelijk volledig neerlegt.

Gedurende deze periode nemen wij géén nieuwe opdrachten aan, voeren wij géén installaties, onderhoudswerkzaamheden of servicebezoeken uit en zijn onze reguliere bedrijfsactiviteiten stopgezet.

Wij realiseren ons dat dit mogelijk gevolgen heeft voor klanten en relaties die op onze dienstverlening vertrouwen. Daarvoor vragen wij uw begrip. Wij zijn dankbaar voor het vertrouwen dat velen van u de afgelopen jaren in ons hebben gesteld en waarderen de prettige samenwerking .

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:33

lorenzopot

fenomenaal

Kunnen we stoppen met PortaSplits delen die prijzen hebben wat zowat hilarisch is?

What’s next, een PS5 Pro voor €10 euro op Etsy? :+

• vdsar
  • Nu online
elhombreloco schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:38:
[...]

Zijn die niet failliet? ik kreeg volgend out of office

Hierbij informeren wij u dat Devadi Duurzame Technieken haar werkzaamheden tijdelijk volledig neerlegt.

Gedurende deze periode nemen wij géén nieuwe opdrachten aan, voeren wij géén installaties, onderhoudswerkzaamheden of servicebezoeken uit en zijn onze reguliere bedrijfsactiviteiten stopgezet.

Wij realiseren ons dat dit mogelijk gevolgen heeft voor klanten en relaties die op onze dienstverlening vertrouwen. Daarvoor vragen wij uw begrip. Wij zijn dankbaar voor het vertrouwen dat velen van u de afgelopen jaren in ons hebben gesteld en waarderen de prettige samenwerking .
Maakt dat uit?

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

Creesch

bla bla!

lorenzopot schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:38:
Kunnen we stoppen met PortaSplits delen die prijzen hebben wat zowat hilarisch is?

What’s next, een PS5 Pro voor €10 euro op Etsy? :+
Misschien sowieso een idee om het topic te splitsen in een topic over beschikbaarheid en eentje voor mensen die het ding al hebben en willen praten over installatie, ervaringen, bediening, etc.

• elhombreloco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:07
Ik dacht naar Garantie je hebt waarschijnlijk geen officieel aankoop bewijs om support te claimen bij Midea

• rodytjuh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
elhombreloco schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:07:
[...]

Ik dacht naar Garantie je hebt waarschijnlijk geen officieel aankoop bewijs om support te claimen bij Midea
Ik heb bij devadi netjes een papieren factuur ontvangen!

• inoum
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:36
Vertaald via Google translate:

Mooi: 200.000 airconditioners worden met spoed naar Europa verzonden

2026-07-14 10:46 IT Home - Wang Miao

Volgens het nieuws van IT Home op 14 juli heeft de functionaris van Midea-airconditioner vandaag een artikel uitgegeven waarin wordt aangekondigd dat 200.000 airconditioners dringend naar Europa zouden worden verzonden.

Afbeeldingslocatie: https://img.ithome.com/newsuploadfiles/2026/7/41fd3788-e633-4c13-9261-4e7d1dfbd1fe.png

Geïnvloed door de aanhoudende extreme temperatuur in Europa, is de vraag naar airconditioners in veel landen explosief toegenomen. Onlangs heeft Midea's airconditioning-fabriek Wuhu een noodbestelling geplaatst van 30.000 mobiele airconditioners van Franse klanten, waarvan er 20.000 zijn verzonden. Het duurt slechts 7 dagen vanaf de orderbevestiging tot de verzending van de eerste partij goederen.

Tegelijkertijd heeft het "internetberoemdheid"-product PortaSplit mobiele split-airconditioner sinds juni meer dan 160.000 nieuwe bestellingen ontvangen en wordt het in bulk op de Europese markt geleverd via de Guangzhou Nansha-fabriek.

Ni Haibo, de technisch directeur van Midea Air Conditioning Wuhu Factory, introduceerde dat de fabriek na ontvangst van een dringende bestelling op 7 juli snel een andere multi-energie productielijn omzette naar mobiele airconditioners, en de dagelijkse productiecapaciteit werd verhoogd van 3.000 eenheden naar 6.000 eenheden. Exclusief de voorbereidingstijd, duurde het slechts 3,5 dagen om het model 2 te voltooien De productietaak van tienduizend bestellingen.

Ding Huatao, de productiesupervisor van mobiele airconditioners in Wuhu Factory, introduceerde dat na ontvangst van de bestelinformatie op 3 juli, de voorbereiding van de materialen onmiddellijk werd gestart en duizenden accessoires synchroon werden verzonden. Sommige van de schaarse materialen werden verbonden via lucht- en hogesnelheidstreinexpressvervoer om de productie te garanderen. "De eerste partij Wenzhou-stickers arriveerde op tijd om 9 uur op de productielijn, en er waren ook Een partij materialen zal worden aangesloten op de productie zodra ze van het hogesnelheidsspoor komen, en ze kunnen later worden losgekoppeld.

Chen Jinsheng, een werknemer die al meer dan 20 jaar in de Verenigde Staten werkt, zei eerlijk: "Dit is de snelste reactie en de meest dringende leveringsopdracht die ik ooit heb meegemaakt." Volgens de lokale klimaatkenmerken van Frankrijk voltooide Midea de volledige dimensionale prestatieverificatie van deze partij mobiele split-airconditioners.

Voor de grootschalige levering van PortaSplit-airconditioners hanteert Midea een grootschalig gediversifieerd logistiek schema om een stabiele levering te garanderen. Volgens Cai Xiongwei, de magazijnmanager van Midea's Airconditioner-fabriek in Guangzhou, wordt dit model voornamelijk per zee en China-Europa-trein verzonden, met betrekking tot Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Nederland en andere Europese landen. Sinds afgelopen woensdag zijn PortaSplit-bestellingen een intensieve leveringscyclus ingegaan. Tot nu toe zijn er meer dan 50 containers verzonden en zullen ze de een na de ander worden afgeleverd bij klanten over de hele wereld.

Afbeeldingslocatie: https://img.ithome.com/newsuploadfiles/2026/7/571abd33-2893-4e5e-980e-ef3ca9609980.jpg

Gecombineerd met de vorige vermelding van CCTV-nieuws, nadat veel plaatsen in Europa extreme hitte hebben ervaren, is de verkoop van mobiele airconditioners, elektrische ventilatoren en andere koelproducten gemaakt in China gestegen, en zelfs "het is moeilijk te vinden".

In veel Europese landen is de penetratiegraad van airconditioning echter veel lager dan die van grote economieën in andere regio's. Het is duidelijk dat slechts ongeveer 20% van de huishoudens in Europa is uitgerust met airconditioning en andere koelapparatuur. De belangrijkste reden hiervoor is dat Europa niet vaak hoge temperaturen tegenkomt, gebouwen in Europese stijl over het algemeen oud zijn of worden vermeld als beschermde culturele relikwieën, en het proces van het aanvragen van de installatie van airconditioning is vervelender.

Als reactie op verschillende beperkingen in Europa heeft Midea speciaal de PortaSplit mobiele split-airconditioner ontwikkeld. Dit product hoeft niet te worden geboord of werknemers in te huren wanneer het is geïnstalleerd. Op dit moment is het uitverkocht en is het populair geworden in Europa.

https://m.ithome.com/html/976344.htm
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)