• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:59
thunder68 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:25:
[...]

Zou daar nog douane-kosten en zo bijkomen?
Die komen er nog wel bij, maar de shipper van zijn link is Amazon zelf, dus dat regelen hun allemaal. Had er een in mijn mandje gegooid en die 3 euro die we allemaal sinds vorige week extra op onze imports mogen betalen, zit er ook al keurig bij ;) Komt op €105 inclusief alles.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:52
Bij de Bauhaus in NL zijn/komen er nog een paar binnen. Geluk gehad en voor 999,- net nog kunnen bestellen. Bezorgtijd 1 week.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
Helaas is de 12k niet beschikbaar meer. Wel fijn dat ze niet gelijk de hoofdprijs vragen.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
zijn allebei helaas niet beschikbaar...:-(

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53
Midea Portasplit mobiele split airco 3,5 kW 81002309 | Ventilatieland
Die boeven durven nog te beweren dat ze korting geven op de adviesprijs. :(

• Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:11
Is dat niet tegen Europese wetgeving? Volgens mij mag je pas van korting spreken t.o.v. de laagste prijs in de afgelopen 30 dagen... Tenzij deze tent structureel de prijs van de portasplit veel te hoog heeft gehad.

[EDIT]
Via wayback machine zie ik dat de portasplit eind juni 1170 was. Tis een klein verschil, maar hoe dan ook illegaal wat ze nu doen.

Levertijd per oktober heb je overigens niets aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Kaaspeer90 op 09-07-2026 12:06 ]

• MailMan
Nou... mail van Bauhaus dat de bestelling geannuleerd is omdat er geen voorraad is. Wonderlijk, want ik had al betaald en ook nog telefonisch contact hierover gehad.

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:45
MailMan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:20:
Nou... mail van Bauhaus dat de bestelling geannuleerd is omdat er geen voorraad is. Wonderlijk, want ik had al betaald en ook nog telefonisch contact hierover gehad.
Hmm dat is inderdaad heel apart. Ook omdat de productpagina van de 12000 btu versie nu ineens wel weer in de lucht is. Tot vandaag kon ik daar namelijk alleen de 8000 btu versie vinden. Gekeken naar de markt verder niet apart trouwens, afgelopen tijd heb ik de duitse markt in de gaten gehouden en daar zijn bij hagebau, toom en bauhaus bijvoorbeeld diverse storingen geweest met de voorraad en ook de product pagina's offline gehaald. Dit stopt bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om te reserveren en af te halen op een filiaal.

Op diverse platformen wordt ook veel gespeculeerd dat personeel van bepaalde (Duitse) bouwmarkten zijn zakken probeert te vullen door filiaalvoorraad aan te bieden op sites als amazon, ebay etc. tegen woekerprijzen. Zo was er zelfs een screenshot van zo'n advertentie waarbij de verkoper duidelijk gewoon het product gefotografeerd had vanuit het magazijn van 1 van de bekende bouwmarktketens.

Op dit ogenblik, tenzij een aantal van die containerschepen en die trein uit China aankomt, schat ik de kans klein in dat we dit seizoen nog een portasplit kunnen kopen tegen normale tarieven.

• MailMan
tweakmemore schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:00:
[...]

Hmm dat is inderdaad heel apart. Ook omdat de productpagina van de 12000 btu versie nu ineens wel weer in de lucht is. Tot vandaag kon ik daar namelijk alleen de 8000 btu versie vinden. Gekeken naar de markt verder niet apart trouwens, afgelopen tijd heb ik de duitse markt in de gaten gehouden en daar zijn bij hagebau, toom en bauhaus bijvoorbeeld diverse storingen geweest met de voorraad en ook de product pagina's offline gehaald. Dit stopt bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om te reserveren en af te halen op een filiaal.

Op diverse platformen wordt ook veel gespeculeerd dat personeel van bepaalde (Duitse) bouwmarkten zijn zakken probeert te vullen door filiaalvoorraad aan te bieden op sites als amazon, ebay etc. tegen woekerprijzen. Zo was er zelfs een screenshot van zo'n advertentie waarbij de verkoper duidelijk gewoon het product gefotografeerd had vanuit het magazijn van 1 van de bekende bouwmarktketens.

Op dit ogenblik, tenzij een aantal van die containerschepen en die trein uit China aankomt, schat ik de kans klein in dat we dit seizoen nog een portasplit kunnen kopen tegen normale tarieven.
Verhaal van de klantenservice was dat waarschijnlijk iemand in de winkel hem al gekocht had. Je kan hoog of laag springen, niets meer aan te doen.

Blijkbaar kreeg ze de hele dag al telefoontjes, inclusief uit Frankrijk. Verwachting was geen voorraad meer dit jaar.

• Koen050
  • Registratie: November 2014
Mensen die er zojuist een hebben gereserveerd/betaald bij Bauhaus Groningen raad ik aan daar meteen heen te rijden. Ze staan in het gangpad vlakbij de ingang en je loopt dan de kans dat ie al verkocht is voordat de medewerkers hem voor je kunnen klaarzetten.

• Dikkie
Koen050 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:45:
Mensen die er zojuist een hebben gereserveerd/betaald bij Bauhaus Groningen raad ik aan daar meteen heen te rijden. Ze staan in het gangpad vlakbij de ingang en je loopt dan de kans dat ie al verkocht is voordat de medewerkers hem voor je kunnen klaarzetten.
Sta nu op de parkeerplaats met een unit in de achterbak. Had meteen gereserveerd met 16 op voorraad. In de auto gestapt en op goed geluk naar groningen vanuit Amsterdam. Rond heerenveen de bevestiging dat mijn reservering kon opgehaald worden.

Wel even aan een medewerker gemeld dat ineens de voorraad van 10 naar 0 ging en er dus iemand straks langskomt om 10 units op te halen. Heb haar gevraagd of ze het hoofdkantoor hiervan op de hoogte kan brengen om dit soort scalper praktijken aan te pakken en een 1pp te handhaven.

Hier de gereserveerde units:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJ3jZ8B6kkKhmVTUnCvOc8klVF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfkM7NZh10gcdGX8F2pa2HCo.jpg?f=fotoalbum_large

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Dikkie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:12:
[...]

Sta nu op de parkeerplaats met een unit in de achterbak. Had meteen gereserveerd met 16 op voorraad. In de auto gestapt en op goed geluk naar groningen vanuit Amsterdam. Rond heerenveen de bevestiging dat mijn reservering kon opgehaald worden.

Wel even aan een medewerker gemeld dat ineens de voorraad van 10 naar 0 ging en er dus iemand straks langskomt om 10 units op te halen. Heb haar gevraagd of ze het hoofdkantoor hiervan op de hoogte kan brengen om dit soort scalper praktijken aan te pakken en een 1pp te handhaven.

Hier de gereserveerde units:

[Afbeelding]
Vraag je je toch af waar die dan ineens weer vandaan komen.

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:25
thunder68 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:25:
[...]

Had je deze marktplaats-advertentie gezien? Klik . Al is die op jouw link wel goedkoper. Zou daar nog douane-kosten en zo bijkomen?
nee geen marketplaats post gezien. misschien komen er nog douane kosten bij maar was vooral blij dat hij nog snel leverbaar is ;-) _/-\o_

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Wel apart dat Bauhaus er plots weer 10 heeft dan, vanochtend een email van hun ontvangen dat ze pas volgend jaar weer voorraad krijgen en niet aan reserveren doen..

• PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:44
ManiacsHouse schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:16:
[...]

Inderdaad erg vreemd allemaal ...

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
ManiacsHouse schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:16:
[...]

Van de vrachtwagen gevallen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gI0ViIzj1RsXCSpMqPhVNeMmZys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Twlijq7FJbJOGnRTKYw3XYxt.webp?f=fotoalbum_large

• TweakGr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:36
Er is nog een zending afgeleverd denk ik.

Joybuy heeft de cool/8000BTU nu ook op voorraad.

Maar ik ga geen 1000 euro betalen voor een Portasplit cool.

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
TweakGr schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:13:

Hij is alweer uitverkocht

• DraakNomi
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:11
TweakGr schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:13:

Heb hem toch maar besteld gezien de hete dagen die weer op komst zijn. Nu hopen dat de order niet gecanceld word :) Thanks ;)

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:19
DraakNomi schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:50:
[...]

Heb hem toch maar besteld gezien de hete dagen die weer op komst zijn. Nu hopen dat de order niet gecanceld word :) Thanks ;)
Same!

• Dikkie
De Bauhaus exemplaren komen gewoon van Midea Europe. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRkgKgePD3GFAJXZ6J8PTdhrgck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRWFqpBuLTjrsnur99o9GGdd.jpg?f=fotoalbum_large

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:11

lorenzopot

fenomenaal

Dikkie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:47:
De Bauhaus exemplaren komen gewoon van Midea Europe. [Afbeelding]
Nou maar hopen dat andere winkels ook nog een goede voorraad ontvangen :+
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste