Uitgepakt is hij gelukkig wat slanker (maar hoger). In de doos zaten de binnen en buitenunit naast elkaar. Van de winter gaat hij gewoon op zijn wieltjes in de gangkast, met beide units op elkaar gestapeltWolly schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:28:
[...]
Waar laat je zo’n ding in de 10 maanden dat je hem niet gebruikt. Lijkt wel het formaat te hebben van een mini vriezer.
Hmmmm misschien een beetje vreemde vraag maar tocjh bij deze.
Ik zie op Etsy.com een aantal staan voor 386.23 verzonden uit de VS, geleverd tussen 22 juli en 03 aug.
Ik ken Etsy persoonlijk niet. Ik durf het wel aan met betaling via CC alleen wel een aantal vragen die iemand hopelijk kan beantwoorden.
Ik zie op Etsy.com een aantal staan voor 386.23 verzonden uit de VS, geleverd tussen 22 juli en 03 aug.
Ik ken Etsy persoonlijk niet. Ik durf het wel aan met betaling via CC alleen wel een aantal vragen die iemand hopelijk kan beantwoorden.
- wie heeft ervaring met Etsy?
- Wat zijn de kosten welke erbij komen als de bestelling in Nederland geleverd word? bijv. douna, inklaringskosten , afhandelingskosten etc ?
Grote kans dat die niet op 230 volt werken.erik113 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:42:
- Wat zijn de kosten welke erbij komen als de bestelling in Nederland geleverd word? bijv. douna, inklaringskosten , afhandelingskosten etc ?
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jullie kunnen de Midea PortaSplit mobiele split airco 3,5kW - Groene Hoed Duurzaam in de gaten houden bij die groene hoed , De bestellingen die niet betaald zijn door klanten zullen tegen het einde van de week geannuleerd worden. ( dus dan komt er weer wat beschikbaar ) wel jammer dat de levering pas echt vanaf 12-08 wordt verwacht maar dat zou nog steeds de datum zijn dat ze een lading ontvangen.
Dit is toch niet serieus? Die prijzen zijn niet realistisch en die verkopers hebben amper iets verkocht ooit. 100% een scam.erik113 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:42:
edit:
en zoals verwacht inmiddels zijn ze eraf gehaald.
en zoals verwacht inmiddels zijn ze eraf gehaald.
[ Voor 4% gewijzigd door Jeru op 01-07-2026 15:58 ]
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Jaa helaas een scam , eerder via Etsy automatische kattenbakken besteld te mooi om waar te zijn werd nooit iets verzondenerik113 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:42:
Maar dan moet je nu wel dokken, neem ik aan? Dan heb je kans dat je zo eentje treft? Of is dit gewoon goed in de gaten houden en ineens zien dat ze weer beschikbaar zijn?Vodkawarrior schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:56:
Jullie kunnen de Midea PortaSplit mobiele split airco 3,5kW - Groene Hoed Duurzaam in de gaten houden bij die groene hoed , De bestellingen die niet betaald zijn door klanten zullen tegen het einde van de week geannuleerd worden. ( dus dan komt er weer wat beschikbaar ) wel jammer dat de levering pas echt vanaf 12-08 wordt verwacht maar dat zou nog steeds de datum zijn dat ze een lading ontvangen.
[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 01-07-2026 17:39 ]
Vandaag even creatief geweest met de montage van de buiten unit, deze heeft namelijk tot heden altijd op een klein tafeltje gestaan, het was functioneel maar met de stormen van afgelopen weken, wilde ik dit toch even iets steviger vastmaken.
Nu een makkelijk verwijderbaar hang-beugeltje gemaakt aan het kozijn.
Omdat het huur betreft, mag je natuurlijk nergens boren, dus heb ik een van de schroeven gebruikt die de onderbalk monteert, deze vervangen voor een langere, en een ring-staalkabel combinatie op gemaakt.
Latje 2 gewichten er aan, waterpas gezet en alles vastgeschroefd. Zit mooi stevig vast, water loopt mooi in de goot richting de afvoer, dus ook geen plassen water voor de deur.
Voor dit jaar, lekker de Mestic, zodra de Midea weer voor normaal geld beschikbaar is, gaat die gelijk gekocht worden, puur vanwege de langere slang.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MkCIAa96hZPodCqOP1dJw9z8.jpg?f=user_large)
Omdat het huur betreft, mag je natuurlijk nergens boren, dus heb ik een van de schroeven gebruikt die de onderbalk monteert, deze vervangen voor een langere, en een ring-staalkabel combinatie op gemaakt.
Latje 2 gewichten er aan, waterpas gezet en alles vastgeschroefd. Zit mooi stevig vast, water loopt mooi in de goot richting de afvoer, dus ook geen plassen water voor de deur.
Voor dit jaar, lekker de Mestic, zodra de Midea weer voor normaal geld beschikbaar is, gaat die gelijk gekocht worden, puur vanwege de langere slang.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MkCIAa96hZPodCqOP1dJw9z8.jpg?f=user_large)
Meer tweaker dan je raam met een ethernet kabel vergrendelen wordt het niet.
Speakerfreak95 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:49:
Vandaag even creatief geweest met de montage van de buiten unit, deze heeft namelijk tot heden altijd op een klein tafeltje gestaan, het was functioneel maar met de stormen van afgelopen weken, wilde ik dit toch even iets steviger vastmaken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Morgen komt de mijne binnen. (Mestic)
Die gaat via dit raam naar buiten. Dus dat gaat ook knutselen worden. Helft van deur kan dan niet meer open. Maar die heb ik toch dicht met een hittegolf.
:strip_exif()/f/image/SMZBPn4VnxbAe2ZQRgrRRXwU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan is het beneden hopelijk de komende tijd uit te houden. Desnoods ga ik beneden pitten.
Heb jij stiekem aandelen van Mestic?
[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-07-2026 19:35 ]
Aaah jaa dat wel !, Even de site in de gaten houden. Ik dacht slim te zijn en had de bestelling via achterafoverschrijving gedaan. Maar dan verwachten ze wel dat je het voldoet en anders worden ze helaas geannuleerd. Dus nu maar netjes betaald. En hopen voor de mensen die het apparaat in Augustus nog willen ontvangen dat er meerdere zijn die het niet afrekenen.devilsnight schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:34:
[...]
Maar dan moet je nu wel dokken, neem ik aan? Dan heb je kans dat je zo eentje treft? Of is dit gewoon goed in de gaten houden en ineens zien dat ze weer beschikbaar zijn?
Waar in Duitsland heb je hem gevonden? Ik zoek mij helemaal scheel ernaar en kan niks meer vinden in winkels.tronmedia schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:20:
Was een lange rit vanuit Duitsland, onderweg maar alvast uit de doos gehaald, werkt perfect.
[Afbeelding]
tronmedia schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:20:
Was een lange rit vanuit Duitsland, onderweg maar alvast uit de doos gehaald, werkt perfect.
[Afbeelding]
En niet eens van de weg gehaald?
Ik heb het geprobeerd, dus toevoegen aan het winkelmandje, maar ik krijg meteen het bericht dat het niet beschikbaar is.Vodkawarrior schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:52:
[...]
Aaah jaa dat wel !, Even de site in de gaten houden. Ik dacht slim te zijn en had de bestelling via achterafoverschrijving gedaan. Maar dan verwachten ze wel dat je het voldoet en anders worden ze helaas geannuleerd. Dus nu maar netjes betaald. En hopen voor de mensen die het apparaat in Augustus nog willen ontvangen dat er meerdere zijn die het niet afrekenen.
Dus dat wordt dan flink refreshen vrijdag i guess en mega geluk hebben.
Ben benieuwd, ga je de unit aan die deur hangen?ManiacsHouse schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:20:
[...]
![]()
Morgen komt de mijne binnen. (Mestic)
Die gaat via dit raam naar buiten. Dus dat gaat ook knutselen worden. Helft van deur kan dan niet meer open. Maar die heb ik toch dicht met een hittegolf. [Afbeelding]
Dan is het beneden hopelijk de komende tijd uit te houden. Desnoods ga ik beneden pitten.
I reject your reality and substitute my own
Gisteren geleverd, ben er heel content mee.AtFuji schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:17:
Gisteravond email gekregen dat de zending is ingepland voor vandaag (vanmiddag).
Heb de Midea Portasplit 12000BTU op 20 juni besteld, had niet verwacht dat deze voor de aangegeven leverdatum (2 juli) geleverd zou worden; wat ik hier zo lees met uitverkocht en leverdatums eind juli/augustus.
Alleen zonde dat er geen raam afsluiting set bij zit voor het hele jaar door, unit kan ook verwarmen dus wil deze daar ook voor gebruiken.
weet iemand waar ik dit kan aanschaffen?
Ik zie hem zo snel alleen bij Amazon: https://www.amazon.nl/Midea-PortaSplit-tweelaags-isolatieschuim-zelfsnijden/dp/B0F24L6XWPAtFuji schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:08:
[...]
Gisteren geleverd, ben er heel content mee.
Alleen zonde dat er geen raam afsluiting set bij zit voor het hele jaar door, unit kan ook verwarmen dus wil deze daar ook voor gebruiken.
weet iemand waar ik dit kan aanschaffen?
[Afbeelding]
Phew, wat een bedrag voor wat schuimafyzendo schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 08:48:
[...]
Ik zie hem zo snel alleen bij Amazon: https://www.amazon.nl/Midea-PortaSplit-tweelaags-isolatieschuim-zelfsnijden/dp/B0F24L6XWP
En veel negatieve reviews.
Zou je zelf iets kunnen maken met deze rol?
https://www.eki.nl/schuim/synthetisch-schuim/eki300
[ Voor 21% gewijzigd door joenevd op 02-07-2026 09:19 ]
Is een setje pool noodles van ali express in de gewenste kleur van je kozijn zoals speakerfreak95 een stuk hierboven gedaan heeft niet een stuk betaalbaarder?
Met een U van 2,33 W/m2K? Dat is maar een net iets betere isolatiewaarde dan ouderwets dubbelglas (dus niet HR++, laat staan triple of vacuumglas). En m.i. dus zeer matig.afyzendo schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 08:48:
[...]
Ik zie hem zo snel alleen bij Amazon: https://www.amazon.nl/Midea-PortaSplit-tweelaags-isolatieschuim-zelfsnijden/dp/B0F24L6XWP
Kun je dan voor minder geld niet beter wat zelf maken met (totaal) een paar cm dikke armaflex, een PIR plaatje al dan niet in combinatie met een weersbestendige multiplex oid?
Voor de avontuurlijken - een speciale kozijndoorvoer voor de portasplit:
https://www.amazon.de/-/en/Window-Feed-Through-Suitable-Portasplit-Conditioners/dp/B0H5X2F766/ref=sr_1_5?crid=1ODZPGHZW37K5&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BTNgTUlq6Eb5rWKAL-MCClmTws-uZkNG_ienlhme5prxl6XUknCnajM2n-4gfCFFrQbNGw72k0n7yP9Ck5ZGgaYrZpm0-De_okZc96HEPVtLWD_WZNBZKrCFuR_njimYhr27Cp9fMOiR6bH7baCgWfa8DU9bZoxWA8vpHITaDie5b9AP_P4dXmD_gA5si9W9SVBllOSLxpo_zW269_vtMAs7M-XYvkYsLXkLyzUhLys.6-UvpXbhdCuLc9oYirxsVq9XVIhxIJySsrfWRhbtN8E&dib_tag=se&keywords=midea%2Bportasplit%2Bfensterdurchf%C3%BChrung&qid=1782980320&sprefix=midea%2Bportasplit%2Bfenster%2Caps%2C114&sr=8-5&th=1
https://www.amazon.de/-/en/Window-Feed-Through-Suitable-Portasplit-Conditioners/dp/B0H5X2F766/ref=sr_1_5?crid=1ODZPGHZW37K5&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BTNgTUlq6Eb5rWKAL-MCClmTws-uZkNG_ienlhme5prxl6XUknCnajM2n-4gfCFFrQbNGw72k0n7yP9Ck5ZGgaYrZpm0-De_okZc96HEPVtLWD_WZNBZKrCFuR_njimYhr27Cp9fMOiR6bH7baCgWfa8DU9bZoxWA8vpHITaDie5b9AP_P4dXmD_gA5si9W9SVBllOSLxpo_zW269_vtMAs7M-XYvkYsLXkLyzUhLys.6-UvpXbhdCuLc9oYirxsVq9XVIhxIJySsrfWRhbtN8E&dib_tag=se&keywords=midea%2Bportasplit%2Bfensterdurchf%C3%BChrung&qid=1782980320&sprefix=midea%2Bportasplit%2Bfenster%2Caps%2C114&sr=8-5&th=1
Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler
Die Amazon seller is iemand die printjes van een (gratis) 3d model verkooptJBtL schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:20:
Voor de avontuurlijken - een speciale kozijndoorvoer voor de portasplit:
https://makerworld.com/en/models/1500387-parametric-midea-portasplit-window-adapter?from=search#profileId-1569525
€2,50 aan filament voor de mensen met een printer . En een gat in je peperdure kozijn
[ Voor 1% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-07-2026 10:47 . Reden: Link ]
Die van mij is gisteren ook gearriveerd.
Meteen ingezet om te ontvochtigen en dat werkte perfect. Eindelijk de benauwdheid eruit gekregen waar ik al een week mee zat. Ook zag ik dat je kan ontvochtigen met de buitenunit die niet buiten hoeft te staan. Heb je natuurlijk wel dat je het ergens moet afvoeren, maar dat kan je ook oplossen.
Natuurlijk vandaag regen, dus meteen de watertest. Tja, nu ik die buitenunit zelf zie, denk ik dat ze best schuin kunnen liggen. Het is dus een radiator met zo te zien een gesloten systeem van koelpijpen erin en een ventilator. Denk alleen dat als het echt enorm gaat regenen, je dit niet buiten wil laten, zeker als de ventilator draait.
Wel heb ik een dingetje. Ik kan de buitenunit dus wel neerzetten op het platte dak buiten. Ik haal dat net waardoor ik in principe ook geen beugel nodig heb. Maar de slang bij mij, wil steeds gedeeltelijk opgerold blijven en ik zit dus te worstelen omdat ik bijna de hele 2m nodig heb. Heeft iemand anders hier ook last van? Want als ik dit wil gaan verplaatsen, dan gaat het erg irritant worden.
Meteen ingezet om te ontvochtigen en dat werkte perfect. Eindelijk de benauwdheid eruit gekregen waar ik al een week mee zat. Ook zag ik dat je kan ontvochtigen met de buitenunit die niet buiten hoeft te staan. Heb je natuurlijk wel dat je het ergens moet afvoeren, maar dat kan je ook oplossen.
Natuurlijk vandaag regen, dus meteen de watertest. Tja, nu ik die buitenunit zelf zie, denk ik dat ze best schuin kunnen liggen. Het is dus een radiator met zo te zien een gesloten systeem van koelpijpen erin en een ventilator. Denk alleen dat als het echt enorm gaat regenen, je dit niet buiten wil laten, zeker als de ventilator draait.
Wel heb ik een dingetje. Ik kan de buitenunit dus wel neerzetten op het platte dak buiten. Ik haal dat net waardoor ik in principe ook geen beugel nodig heb. Maar de slang bij mij, wil steeds gedeeltelijk opgerold blijven en ik zit dus te worstelen omdat ik bijna de hele 2m nodig heb. Heeft iemand anders hier ook last van? Want als ik dit wil gaan verplaatsen, dan gaat het erg irritant worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het lijkt erop dat De Groene Hoed binnenkort met nieuwe voorraad komt. De levertijd is wel gewijzigd naar half oktober. Product is verder nog niet te bestellen.
Dit gebruik ik voor mijn huidige mobiele airco, is misschien wat groot voor voor de slang van midea maar zou net zo goed moeten werken.
https://www.amazon.nl/raamafdichting-airconditioning-afvoerdrogers-afvoerslang-kantelramen/dp/B0GYDH99Z6/ref=asc_df_B0GYDH99Z6?mcid=b6eaa30ab9e73062860a1a49995c5039&tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=802828180535&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=3440090628572593420&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065275&hvtargid=pla-2539480488927&psc=1&hvocijid=3440090628572593420-B0GYDH99Z6-&hvexpln=0&gad_source=1
https://www.amazon.nl/raamafdichting-airconditioning-afvoerdrogers-afvoerslang-kantelramen/dp/B0GYDH99Z6/ref=asc_df_B0GYDH99Z6?mcid=b6eaa30ab9e73062860a1a49995c5039&tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=802828180535&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=3440090628572593420&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065275&hvtargid=pla-2539480488927&psc=1&hvocijid=3440090628572593420-B0GYDH99Z6-&hvexpln=0&gad_source=1
Zoiets als dit zit al standaard bij het pakket.Wonkbonko schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:44:
Dit gebruik ik voor mijn huidige mobiele airco, is misschien wat groot voor voor de slang van midea maar zou net zo goed moeten werken.
Vanochtend zag ik toevallig dat er voorraad was op een bauhaus.de filiaal, maar helaas was de "reservieren & abholen" knop weer niet beschikbaar. Dit was een filiaal relatief in de buurt, maar ik voelde er weinig voor om zonder reservering een halve dag in de auto te zitten met daarbij de grote kans dat alles inmiddels weg zou zijn als ik daar aankwam.
Daarom heb ik de telefoon maar even gepakt om te zien of ik wel telefonisch kon reserveren of iets. De medewerker vertelde mij echter dat ze al een paar dagen een storing hebben in het systeem waardoor de website onterecht aangeeft dat er voorraad is op sommige filialen. Wel heb ik gelijk ook even doorgevraagd naar de reserveer knop, daarvan gaf hij aan dat deze knop dan niet uitgeschakeld zal zijn als/zodra er wel echt voorraad is op het filiaal.
Als extra tip gaf hij ook aan dat als je gereserveerd hebt dat je 2 mails krijgt en het belangrijk is om te wachten op die tweede mail voor je in de auto stapt, want dat is de mail die verstuurd wordt zodra een filiaal medewerker ook echt het artikel voor jou apart gelegd heeft in het magazijn.
Daarom heb ik de telefoon maar even gepakt om te zien of ik wel telefonisch kon reserveren of iets. De medewerker vertelde mij echter dat ze al een paar dagen een storing hebben in het systeem waardoor de website onterecht aangeeft dat er voorraad is op sommige filialen. Wel heb ik gelijk ook even doorgevraagd naar de reserveer knop, daarvan gaf hij aan dat deze knop dan niet uitgeschakeld zal zijn als/zodra er wel echt voorraad is op het filiaal.
Als extra tip gaf hij ook aan dat als je gereserveerd hebt dat je 2 mails krijgt en het belangrijk is om te wachten op die tweede mail voor je in de auto stapt, want dat is de mail die verstuurd wordt zodra een filiaal medewerker ook echt het artikel voor jou apart gelegd heeft in het magazijn.
edit:
Ik scrollde net ook even een stukje terug en zag dat dit iets anders dan wat jij deelde een paar dagen terug @Jeru . Op zich kan dat natuurlijk, als dat van voor deze storing was. Heb jij met het betreffende filiaal zelf gebeld toevallig? Ik heb dat namelijk ook geprobeerd, maar kreeg ze niet te pakken.
Ik scrollde net ook even een stukje terug en zag dat dit iets anders dan wat jij deelde een paar dagen terug @Jeru . Op zich kan dat natuurlijk, als dat van voor deze storing was. Heb jij met het betreffende filiaal zelf gebeld toevallig? Ik heb dat namelijk ook geprobeerd, maar kreeg ze niet te pakken.
[ Voor 12% gewijzigd door tweakmemore op 02-07-2026 12:30 ]
Geen kleur keuze, maar wel direct in Nederland te krijgen is buisisolatie.__smiley__ schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:38:
Is een setje pool noodles van ali express in de gewenste kleur van je kozijn zoals speakerfreak95 een stuk hierboven gedaan heeft niet een stuk betaalbaarder?
Vond ik wel de beste oplossing, kamer is praktisch lucht dicht en laat totaal geen warmte door.__smiley__ schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:38:
Die zwembad noodles kan je praktisch in elke winkel krijgen, maar bij de Action en Diegrenze zijn ze het goedkoopst.
Heb slechts een dag met een soort rits netje gewerkt, liet enorm veel warmte door.
Dus als ik het goed begrijp is het alsnog mogelijk voor buiten draainde ramen?AtFuji schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:58:
[...]
Zoiets als dit zit al standaard bij het pakket.
Klopt, dit geldt voor alle Duitse bouwmarkten overigens. Mijn eerste poging kreeg ik ook een bevestigingsmail, maar vervolgens de annulering omdat er toch te veel bestellingen waren. Volgens mij blokkeren de meeste sites dit wel redelijk, maar voor de zekerheid altijd wachten op de tweede mail en eventueel na de afhaalbevestiging nog even bellen dat je er aan komttweakmemore schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:26:
1399 voor de 8000btu versie bij Evolar, de 12000 is gewoon 1999. Ga fietsen zeg. Maar goed, alleen de eerste is te pre-orderen.
Moet je voor de grap eens hun google reviews erbij pakkendevilsnight schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:50:
1399 voor de 8000btu versie bij Evolar, de 12000 is gewoon 1999. Ga fietsen zeg. Maar goed, alleen de eerste is te pre-orderen.
Ouch!CrashOverDrive schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:52:
[...]
Moet je voor de grap eens hun google reviews erbij pakken
Dit is wel goed om te weten. Ook al probeer ik altijd op mijn hoede te zijn met dit soort dingen....als je echt even nog snel iets nodig hebt zoals dus een split unit airco die insane moeilijk te vinden is, en je besluit hem hier te halen......not good.
Mijn midea is net geleverd (8:30 ofzo. Om 12:00 kreeg ik de mail dat ze me de track en trace gingen sturen zodra hij bekend was zodat ik kon zien wanneer hij ging komen…).
Ik ga hem nu niet direct echt aan het werk zetten want het is inmiddels al op temperatuur, heb wel kort getest dat ie koelt. Zijn er nog specifieke dingen die ik eraan zou moeten testen voor het te laat is?
Ik ga hem nu niet direct echt aan het werk zetten want het is inmiddels al op temperatuur, heb wel kort getest dat ie koelt. Zijn er nog specifieke dingen die ik eraan zou moeten testen voor het te laat is?
Ik had voor €1049 bij BOL de 12000 besteld, levering door Evolar.devilsnight schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:50:
Had mijn twijfels ook over Evolar gezien de reviews, daarom via creditcard betaald; bedrag wordt dan gereserveerd tot levering.
Ik had het toen over Toom, niet over bauhaus, daar zit wel een verschil in. Ik heb toen gebeld en gevraagd of ik kon reserveren dat mocht niet. Toen was de storing er ook al ivm reserveren zeker op Toom.tweakmemore schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:26:
Vanochtend zag ik toevallig dat er voorraad was op een bauhaus.de filiaal, maar helaas was de "reservieren & abholen" knop weer niet beschikbaar. Dit was een filiaal relatief in de buurt, maar ik voelde er weinig voor om zonder reservering een halve dag in de auto te zitten met daarbij de grote kans dat alles inmiddels weg zou zijn als ik daar aankwam.
Als extra tip gaf hij ook aan dat als je gereserveerd hebt dat je 2 mails krijgt en het belangrijk is om te wachten op die tweede mail voor je in de auto stapt, want dat is de mail die verstuurd wordt zodra een filiaal medewerker ook echt het artikel voor jou apart gelegd heeft in het magazijn.edit:
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Wolly op 02-07-2026 15:48 ]
Ah helder, dank voor de toelichting!Jeru schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:42:
[...]
Ik had het toen over Toom, niet over bauhaus, daar zit wel een verschil in. Ik heb toen gebeld en gevraagd of ik kon reserveren dat mocht niet. Toen was de storing er ook al ivm reserveren zeker op Toom.
Momenteel 4 beschikbaar in Dusseldorf voor de mensen die daar wellicht in de buurt wonen?
https://www.bauhaus.info/...plit-12000-btu/p/31934233
Zou je misschien de afmetingen van die doos even kunnen doorgeven, niet dat ik in de toekomst ergens bij een filiaal sta en dat ie dan niet in mijn auto past.....CrashOverDrive schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:16:
Die van recharged is net binnengekomen.![]()
Nu eerst even een half uurtje janken bijkomen van dat ding in mijn eentje 3 verdiepingen op slepen.En straks maar ff uitpakken en klaar zetten (en 24 uur laten rusten voordat hij aan gaat, de doos heeft nogal wat meegemaakt
). Toch ietwat logger dan verwacht.
[Afbeelding]
@Franciesco Die zijn er dus niet! :
tweakmemore schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:26:
Ok...
Eerder op de dag stonden ze nog niet op de website als beschikbaar op die locatie...
Eerder op de dag stonden ze nog niet op de website als beschikbaar op die locatie...
85x60x75 (exclusief pallet). Metingen wel express wat naar boven afgerond, want mijn doos was al min of meer in opslag veranderdCorNlt schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:32:
[...]
Zou je misschien de afmetingen van die doos even kunnen doorgeven, niet dat ik in de toekomst ergens bij een filiaal sta en dat ie dan niet in mijn auto past.....
Staat niet op die braucheklima website.Franciesco schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:31:
Momenteel 4 beschikbaar in Dusseldorf voor de mensen die daar wellicht in de buurt wonen?
[Afbeelding]
Toch maar handmatig de websites verversen dan...
Ik ben alweer te laat zie ik.Franciesco schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:31:
[Afbeelding]
Maar stel het lukt mij wel, bezorgen ze dit naar Nederland? Want ik heb zelf geen auto, ik moet het echt hebben van bezorging door een dienst van hun.
Nee je moet erheen.devilsnight schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:19:
[...]
Ik ben alweer te laat zie ik.
Maar stel het lukt mij wel, bezorgen ze dit naar Nederland? Want ik heb zelf geen auto, ik moet het echt hebben van bezorging door een dienst van hun.
En als deze Tweaker de auto regelt? Ik wil er zelf ook heen maar niet voor saus naar Duitsland, woon relatief op de grens.devilsnight schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:19:
[...]
Ik ben alweer te laat zie ik.
Tweakers roadtrip "The hunt for PortaSplit". Zie de filmposters al voor me.Speakerfreak95 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:30:
[...]
En als deze Tweaker de auto regelt? Ik wil er zelf ook heen maar niet voor saus naar Duitsland, woon relatief op de grens.
Ik zag er wat ergens bij Duisburg. Maar als je ze niet kunt reserveren nogal een gok om te gaan rijden.
Bij Bauhaus is de 12000 van de site verdwenen...
/f/image/qY7UI542DBGmSh3aS02ryavI.png?f=fotoalbum_large)
Als je op de site zoekt krijg je nog een overzicht van de airco's te zien. Maar als je op 12000 klikt is het computer says no...
[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-07-2026 19:25 ]
Zou wel grappig zijn, straks nog een video op de homepage mbt de jacht naar een airco in juli 2026.ManiacsHouse schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:24:
[...]
Tweakers roadtrip "The hunt for PortaSplit". Zie de filmposters al voor me.![]()
Ik zag er wat ergens bij Duisburg. Maar als je ze niet kunt reserveren nogal een gok om te gaan rijden.
Bij Bauhaus is de 12000 van de site verdwenen...
[Afbeelding]
Als je op de site zoekt krijg je nog een overzicht van de airco's te zien. Maar als je op 12000 klikt is het computer says no...
Zonder dollen, de Mestic is meer dan voldoende, maar het niet te sluiten raam blijft voor mij een dingetje.
Daar ben ik helemaal voor!Speakerfreak95 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:30:
[...]
En als deze Tweaker de auto regelt? Ik wil er zelf ook heen maar niet voor saus naar Duitsland, woon relatief op de grens.
Ik kreeg overigens een mailtje van Ventilatieland, zij verwachten in de loop van augustus weer een nieuwe levering.
Speakerfreak95 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:04:
[...]
Zou wel grappig zijn, straks nog een video op de homepage mbt de jacht naar een airco in juli 2026.
Zonder dollen, de Mestic is meer dan voldoende, maar het niet te sluiten raam blijft voor mij een dingetje.
Hier de Mestic vandaag binnen gekregen. Maar gaat wel even puzzelen worden hoe op te hangen... Raam zit op 2 meter hoog. En natuurlijk is de beugel die je normaal gesproken over rand van een campingraam hangt veel te smal om over een raamkozijn ten klemmen
Zaakje dat buiten komt te hangen is toch best wel luidruchtig. Toch maar in de nacht uitzetten.
Ik heb zelf een houten balkje gebruikt om de 2 haak beugels op de buiten unit mee op te hangen dmv een ijzeren koord.ManiacsHouse schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:35:
[...]
![]()
Hier de Mestic vandaag binnen gekregen. Maar gaat wel even puzzelen worden hoe op te hangen... Raam zit op 2 meter hoog. En natuurlijk is de beugel die je normaal gesproken over rand van een campingraam hangt veel te smal om over een raamkozijn ten klemmen
Zaakje dat buiten komt te hangen is toch best wel luidruchtig. Toch maar in de nacht uitzetten.
Als je je kozijn hebt, kan je zelfs met 2 koordjes een plank in je kozijn kunnen klemmen, en dan de airco aan de andere plank, zo langt het als het ware in de plankjes.
Ik moest ook even creatief worden, maar het hangt nu alsof het zo bedoelt is.
Wat het geluid betreft, ik vind het reuze mee vallen, weet ook dat zodra de ruimte eenmaal een beetje op temperatuur is gekomen, dat hij dan ook niet meer zo staat te loeien.
[ Voor 9% gewijzigd door Speakerfreak95 op 02-07-2026 21:01 ]
Ik zat al naar je foto's te kijken. Is denk ik hier toch ook wel de oplossing met ijzeren koord. Waar heb je ijzeren koord vandaan?Speakerfreak95 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:00:
[...]
Ik heb zelf een houten balkje gebruikt om de 2 haak beugels op de buiten unit mee op te hangen dmv een ijzeren koord.
Als je je kozijn hebt, kan je zelfs met 2 koordjes een plank in je kozijn kunnen klemmen, en dan de airco aan de andere plank, zo langt het als het ware in de plankjes.
Ik moest ook even creatief worden, maar het hangt nu alsof het zo bedoelt is.
Wat het geluid betreft, ik vind het reuze mee vallen, weet ook dat zodra de ruimte eenmaal een beetje op temperatuur is gekomen, dat hij dan ook niet meer zo staat te loeien.
Ik kom net *knip* www.scammers_zijn_stom.com tegen waar de 12k BTU unit te bestellen valt. Maar dit lijkt een scam site te zijn waar ik jullie voor wilde waarschuwen. Volgens het échte bedrijf op facebook https://www.facebook.com/JBSH.ELECTRO/ is het nep. En de enige betaaloptie is om zelf even geld naar ze over te maken... niet doen dus
[ Voor 20% gewijzigd door twain4me op 03-07-2026 08:57 . Reden: link verwijderd ]
Gewoon van de bouwmarkt, de Kar-Wei.ManiacsHouse schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:04:
[...]
Ik zat al naar je foto's te kijken. Is denk ik hier toch ook wel de oplossing met ijzeren koord. Waar heb je ijzeren koord vandaan?
Doosje M10 en M5 ringen om de kabel mee te monteren met diverse ringen.
Kabel ligt bij de kettingen en haken, dat zat aan een haspel, was alles bij elkaar een 10-tje kwijt.
Plankje moet je even zoeken, de dikte is rond de 10-11MM schat ik, je moet gewoon even rondlopen met dat stuk bij de plankjes.
Was vandaag bezig met de ophangbeugel, een aansprakelijkheidsverzekering is zeker geen overbodige luxe, aan de straatkant hangen gaat het niet worden ( mag waarschijnlijk ook niet van de VVE ) het wordt dus aan de achterkant waar een afdakje is ( foto's volgen zodra ik klaar ben), in de woonkamer blijft voorlopig de Inventum ac127wset zijn werk doen.
Is ondertussen een scalper apparaat geworden. Had hem gekocht voor 799 vorige jaar, wou er nog eentje kopen voor mijn ouders ineens 1500/2000 … vuile ….. 🤣🤔
Ach dat daalt in september weer naar 799.Haguewest schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 04:02:
Is ondertussen een scalper apparaat geworden. Had hem gekocht voor 799 vorige jaar, wou er nog eentje kopen voor mijn ouders ineens 1500/2000 … vuile ….. 🤣🤔
Winter dingen koop je in de zomer, en zomer dingen koop je in de winter.
Dat is al sinds jaar en dag zo. Snap ik niet waarom mensen NU in ene de ingeving krijgen hem te moeten/willen hebben. Het word al jaren ontiegelijk warm in bepaalde huizen in NL.
10*290 WP (2900) op ZW & 9*450 WP (4050).
Komt ook omdat er zeer goed media offensief is geweest, met veel reviews van het apparaat op het juiste moment, youtube staat er vol mee ineens. En dus worden veel mensen getriggerd, en het apparaat doet ook wat het moet doen, en is voor veel mensen een goede oplossing.Freakie1NL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:11:
[...]
Ach dat daalt in september weer naar 799.
Dat is al sinds jaar en dag zo. Snap ik niet waarom mensen NU in ene de ingeving krijgen hem te moeten/willen hebben. Het word al jaren ontiegelijk warm in bepaalde huizen in NL.
Ja dat is duidelijk, haha. Ik ga hem meteen in september aanschaffen dan ook. Wellicht voor een stuk normalere prijs. 3000 bij sommigen, joh waar hebben we het over.Freakie1NL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:11:
[...]
Ik kende de Midea PortaSplit niet voordat ik een video op een tech site zag. Helaas was het al warmweer en was toen nergens meer voor een normale prijs te krijgen. Hadden ze het een week eerder het gepost dan had ik er al 1 gekocht. Als de 12k versie onder de 1000 euro te koop is in NL dan koop ik die. Of de zomer moet voorbij zijn en dan misschien met een aanbieding. De verwachting voor de volgende zomer zien er niet rooskleurig uit.
Denk dat er velen waaronder ik met jou zijn, nergens meer voor een reguliere prijs verkrijgbaar.Calamor schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:34:
Ik kende de Midea PortaSplit niet voordat ik een video op een tech site zag. Helaas was het al warmweer en was toen nergens meer voor een normale prijs te krijgen. Hadden ze het een week eerder het gepost dan had ik er al 1 gekocht. Als de 12k versie onder de 1000 euro te koop is in NL dan koop ik die. Of de zomer moet voorbij zijn en dan misschien met een aanbieding. De verwachting voor de volgende zomer zien er niet rooskleurig uit.
In Duitsland, zodra de voorraad er is, schijnen de koel & warm versie ook ruim omder de 1000 euro te worden aangeboden.
Aanbod is nu zo goed als opgedroogd, met enkele uitschieters die niet zijn afgehaald, of aanbod voor mensen / bedrijven die even op de hype willen cashen.
Zelfs de mobiele airco's van de Action die je 1,5 maand geleden kocht voor 169 euro, kosten nu op Marktplaats 300-400 euro... koekoek
Kan niet voor de rest spreken maar ik ben net 3 weken geleden verhuisd naar huis met zonnepanelen dus airco kwa kosten nu wel mogelijk, voorheen was de gas en elektra rekening bijna 350 p/m en nu 80Freakie1NL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:11:
[...]
2 weken geleden hem online wel gezien, maar dacht die bestel ik straks wel ergens, en toen overal uitverkocht
Op die duitse site zie ik er toch nog wel wat links en rechts aangeboden worden… maar eens in de gaten houden…
Ja nou wordt beter wachten tot na de zomer. Ga die scalpers niks gunnen. Hopelijk wordt hij ooit nog 799 (koel) door alle aandacht en vraag zullen ze overal de prijs wel iets om hoog gooien. Ook in de winter
Dat is dus ook mijn zorg. Ik verwacht dat de prijzen zelfs in de winter hoger zullen zijn dan normaal.Haguewest schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 03:48:
Ja nou wordt beter wachten tot na de zomer. Ga die scalpers niks gunnen. Hopelijk wordt hij ooit nog 799 (koel) door alle aandacht en vraag zullen ze overal de prijs wel iets om hoog gooien. Ook in de winter
Ik heb ook een naar buiten draaiend raamEvert_96 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:32:
[...]
Zo'n beugel zit bij de losse beugel die je kunt bestellen, voor Frans balkon of dakraam. Ik gebruik die ook vanwege naar buiten draaiende ramen.
Als je inzoomt op de foto, zie je aan de onderkant van de buitenunit nog die muurbeugel zitten. Werkt perfect.
[Afbeelding]
Kan het raam wel zover dicht dat het rolluik er voor langs kan?
Bij mij zou ik denken dat de slang er dan niet meer tussen door kan?
Dat lijkt me iets wat lastig met zekerheid in te schatten is. Ik heb even voor je gezocht, volgens de recharged website is de slang 2,7cm x 6cm x 2m groot (https://recharged.nl/porta-split-unit-installatie-handleiding/). Dus misschien dat je het kunt proberen in te schatten voor jouw raam op basis hiervan. Ook heb ik hier een aantal keren gelezen dat deze slang redelijk stug is en daardoor minder buigzaam, dus dat speelt dan ook nog mee.Jan45 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:22:
[...]
Ik heb ook een naar buiten draaiend raam
Kan het raam wel zover dicht dat het rolluik er voor langs kan?
Bij mij zou ik denken dat de slang er dan niet meer tussen door kan?
@Jan45 Bij mij net, maar ik moet wel goed aan het raam trekken. Het rolluik staat door de druk ook iets bol en de slang raakt er ook wel iets beschadigd door, maar dat is enkel de mantel en niet de slangen die erin zitten.
Ik heb nu de 12000 btu die de beneden etage lekker koel houd, zodra beschikbaar neem ik voor de bovenverdieping de 8000 versie erbij
Vandaag en gisteren steeds flinke regen en de portasplit cool gewoon buiten laten staan. Gaat (zoals verwacht) gewoon prima. Op een schuin dak.
Ik had alleen problemen dat het schuim in het raam wat ik gebruik om de opening te vullen, door de horizontale regen als een spons begon te werken. Daar moet ik nog een betere oplossing voor vinden.
Nu maar zo. Fransje zou trots zijn
:strip_exif()/f/image/zcAfSSWVGU3asKyudUcJ0iPh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Verbruik valt me ook alles mee. Temperatuur in de slaapkamer is sinds donderdag niet meer boven de 19 graden gekomen terwijl de rest van het huis elke dag wel 25/26 aantikt, zelfs met de huidige temperaturen. En volgens de app heeft hij nog net geen 6kWh gebruikt.
Ik had alleen problemen dat het schuim in het raam wat ik gebruik om de opening te vullen, door de horizontale regen als een spons begon te werken. Daar moet ik nog een betere oplossing voor vinden.
Nu maar zo. Fransje zou trots zijn
:strip_exif()/f/image/zcAfSSWVGU3asKyudUcJ0iPh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Verbruik valt me ook alles mee. Temperatuur in de slaapkamer is sinds donderdag niet meer boven de 19 graden gekomen terwijl de rest van het huis elke dag wel 25/26 aantikt, zelfs met de huidige temperaturen. En volgens de app heeft hij nog net geen 6kWh gebruikt.
Heeft iemand de 12k btu versie gemeten aan verbruik per uur, normaal en op de eco stand?
Als ik er eindelijk een kan bemachtigen wil ik gelijk kijken wat ik aan panelen bij moet leggen om hem (zo goed als) volledig op zonnestroom te laten draaien als het kan.
Als ik er eindelijk een kan bemachtigen wil ik gelijk kijken wat ik aan panelen bij moet leggen om hem (zo goed als) volledig op zonnestroom te laten draaien als het kan.
hangt allemaal af hoe warm het is en op hoe hoog de snelheid staat. op 1%/silence gebruikt het 300/350w voor koelen. dus neem 300w als basis. als kamer op temperatuur is rond de 100/150w. elke 20% voegt 250w aan vermogen toe is ongeveer wat ik tot nu toe heb gezien, als er actief gekoeld moet worden en niet temperatuur bewaren. 100% fan op standje turbo kan max 1300w trekken.__smiley__ schreef op zondag 5 juli 2026 @ 18:09:
Heeft iemand de 12k btu versie gemeten aan verbruik per uur, normaal en op de eco stand?
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Geinig: ook in Hong Kong (beetje) aandacht voor de Portasplit en warm weer in Europa...
https://www.scmp.com/economy/global-economy/article/3359346/why-chinese-made-portable-ac-selling-out-across-heat-stricken-europe
https://www.scmp.com/economy/global-economy/article/3359346/why-chinese-made-portable-ac-selling-out-across-heat-stricken-europe
nou, aan de ene kant goed dat ze dit nu per vliegtuig ipv boot zullen opsturen voor wie dit nog in de zomer wilt hebben, maar als daardoor adviesprijs 1200€ wordt, tja... door de hitte zal men toch dit noodgedwongen kopen. deze zomer nog koopjes scoren zal voor de ongeduldige lastig zijnBolleke schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:45:
Geinig: ook in Hong Kong (beetje) aandacht voor de Portasplit en warm weer in Europa...
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Regeren is vooruitzien zeiden ze ooit. Voor degenen die van plan zijn de unit in de berging/schuur te plaatsen tijdens de herfst/winter, is dit een mogelijke uitkomst:
BBQ Beschermhoes
De afmetingen kloppen met de unit.
Ik heb afgelopen winter de unit op een meubelroller gezet en deze hoes gebruikt in de schuur. Natuurlijk het condenswater eerst laten weglopen. En de stekker in de vaste plaats van de unit gezet.
BBQ Beschermhoes
De afmetingen kloppen met de unit.
Ik heb afgelopen winter de unit op een meubelroller gezet en deze hoes gebruikt in de schuur. Natuurlijk het condenswater eerst laten weglopen. En de stekker in de vaste plaats van de unit gezet.
Deze zal niet werken vrees ik. Ik had deze ook geprobeerd maar je moet het eerst helemaal sluiten voordat je op kierstand kan gebruiken. Zie video.tronmedia schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:43:
Deze is verstelbaar dus het raam kan eerst helemaal open en dan eenmaal op een kier zet je deze op slot
[Afbeelding]
Dulimex kierstandhouder
Als alternatief gebruik ik nu deze deurketting: ABUS doorketting Het heeft gehard staal.
Met deze erbij als extra drempel: ABUS deurketting met veiligheidsring
Kan ook, of misschien 2x een Barriere stang ?TekkenLord schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:54:
[...]
Deze zal niet werken vrees ik. Ik had deze ook geprobeerd maar je moet het eerst helemaal sluiten voordat je op kierstand kan gebruiken. Zie video.
Dulimex kierstandhouder
Als alternatief gebruik ik nu deze deurketting: ABUS doorketting Het heeft gehard staal.
Met deze erbij als extra drempel: ABUS deurketting met veiligheidsring
[ Voor 11% gewijzigd door tronmedia op 07-07-2026 15:57 ]
Op Groene Hoed staat de portasplit weer als beschikbaar voor levering half oktober (dus na alle hitte), meteen ook weer 50 euro duurder dan de vorige lading. Nu kost het €1.049,00 om er een te kopen bij deze winkel.
Zat ook naar een Qlima QsplitFlex te kijken bij Praxis omdat die op "binnenkort weer beschikbaar" stond maar die geven nu aan dat ze pas in Maart 2027 deze weer op voorraad verwachten.
Dus om mensen in dit topic te herhalen, het is nu gewoon slim om te wachten tot in de herfst en winter de temperaturen omlaag gaan, er weer een voorraad is en hopelijk de prijzen weer omlaag gaan.
Zat ook naar een Qlima QsplitFlex te kijken bij Praxis omdat die op "binnenkort weer beschikbaar" stond maar die geven nu aan dat ze pas in Maart 2027 deze weer op voorraad verwachten.
Dus om mensen in dit topic te herhalen, het is nu gewoon slim om te wachten tot in de herfst en winter de temperaturen omlaag gaan, er weer een voorraad is en hopelijk de prijzen weer omlaag gaan.
<knip> Mag in V&A, niet hier
[ Voor 90% gewijzigd door Septillion op 07-07-2026 22:20 ]
Ik heb gisteren mijn Midea Portasplit binnengekregen na bestelling bij recharged, allemaal netjes verlopen maar ik kon de dakraam beugel niet meer bij bestellen. Hij draait nu via de bestaande constructie vanuit het raam maar op termijn wil ik hem graag vanuit het dakraam hangen omdat dat net even iets netter staat en het raam dan ook weer beter gesloten kan worden.
De dakraam beugel is in diverse andere winkels niet meer leverbaar of pas in oktober. Echter kwam ik gisteravond in de winkel van midea op Amazon.co.uk wel de beugels tegen. Dus mócht je op zoek zijn naar de dakraam beugel, hij is hier (nog) op voorraad ; Midea Universal Bracket of Portasplit : Amazon.co.uk: Home & Kitchen
De dakraam beugel is in diverse andere winkels niet meer leverbaar of pas in oktober. Echter kwam ik gisteravond in de winkel van midea op Amazon.co.uk wel de beugels tegen. Dus mócht je op zoek zijn naar de dakraam beugel, hij is hier (nog) op voorraad ; Midea Universal Bracket of Portasplit : Amazon.co.uk: Home & Kitchen
Beste,
heb je een buitenstopcontact nodig voor de buitenunit? geaard?
Of gaat de stroom via de binnenunit? en is die geaard? of hoeft dat niet ?
nee dit gaat via de binnenunit (via de 2 meter lange 'slang')jobor schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:55:
Beste,
Binnenuit en deze moet geaard zijn.jobor schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:55:
Link naar handleiding van Midea PortaSplit Cool: https://www.midea.com/con...-UM-DE-EN-IT-FR-NL-ES.pdf
Afgelopen tijd heb ik vooral lopen zoeken naar een portasplit zelf en daarom de bracket/raambeugel nog niet zo goed bekeken. Wat me opviel aan het linkje dat je deelde is dat er 3 brackets in die verpakking lijken te zitten, voor de 1) muur 2) Frans balkon en 3) voor een dakraam. Dit lijkt anders dan bijv bracket op https://www.amazon.de/dp/B0DBW6R17N, waarin slechts 1 item lijkt te zitten, maar die wel geschikt lijkt voor zowel dakraam als Frans balkon. Misschien zit het puur in de presentatie ervan, maar heb jij de mogelijke verschillen verder onderzocht toevallig?mozziej schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:03:
Ik heb gisteren mijn Midea Portasplit binnengekregen na bestelling bij recharged, allemaal netjes verlopen maar ik kon de dakraam beugel niet meer bij bestellen. Hij draait nu via de bestaande constructie vanuit het raam maar op termijn wil ik hem graag vanuit het dakraam hangen omdat dat net even iets netter staat en het raam dan ook weer beter gesloten kan worden.
@tweakmemore Dat is dezelfde beugel set. Op de plaatjes van die van jou zie je ook 2 (van de 3 ) verschillende beugels. Die van frans balkon is U vorming, dat is niet simpelweg een gebogen versie van die dakbeugel uit de andere foto
Ook gewicht 2 kilo bij beide, komt overeen met de hele set.
[ Voor 11% gewijzigd door CrashOverDrive op 08-07-2026 14:52 ]
Ah dank voor de toelichting! Het verschil leek me ook te zitten in die muurbeugel die er op de engelse amazon bij afgebeeld staat. Maar blijkbaar is het inderdaad gewoon een andere presentatie van hetzelfde productCrashOverDrive schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:51:
@tweakmemore Dat is dezelfde beugel set. Op de plaatjes van die van jou zie je ook 2 (van de 3 ) verschillende beugels. Die van frans balkon is U vorming, dat is niet simpelweg een gebogen versie van die dakbeugel uit de andere fotoOok gewicht 2 kilo bij beide, komt overeen met de hele set.
Hmm, moet je niet de pech hebben in een wat oudere woning te wonen waar buiten de keuken en bij cv niks geaard is
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mijn mobiele airco moet officieel ook op een geaard stopcontact maar werkt prima op een ongeaard stopcontact. Deze zal ook vast prima werken als ik hem ooit kan vinden.Raven schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:01:
[...]
Hmm, moet je niet de pech hebben in een wat oudere woning te wonen waar buiten de keuken en bij cv niks geaard is
[ Voor 4% gewijzigd door Boullie op 08-07-2026 17:03 ]
Boullie
Het zal ook wel werken, maar is natuurlijk voor de veiligheid.Boullie schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:02:
[...]
Mijn mobiele airco moet officieel ook op een geaard stopcontact maar werkt prima op een ongeaard stopcontact. Deze zal ook vast prima werken als ik hem ooit kan vinden.
Same, Denk dat 50% van de wandstopcontacten in NL niet geaard zijnrvk schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:22:
Al mijn wandstopcontacten in huis (1988) zijn niet geaard
Boullie
Had je deze marktplaats-advertentie gezien? Klik . Al is die op jouw link wel goedkoper. Zou daar nog douane-kosten en zo bijkomen?mozziej schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:03:
[ Voor 3% gewijzigd door thunder68 op 08-07-2026 21:27 ]
Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
/f/image/q9G4FTXRTMYH2FS1E4bNsih3.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DPFcyK6QbuZJ7PP3iyrjZSdr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JLHcwhAdDKZ13tfb186ug2nb.jpg?f=fotoalbum_large)