Inderdaad dit, plus invoerrechten en BTW wat je nog af moet tikken (waarschijnlijk bijna 30% extra), plus mogelijk lastiger om garantie te claimen. Als ze daar uberhaubt de portasplit al verkopen, voor zover ik weet hebben ze daar weer een ander soort units die je 'in' je raam laat plaatsen. Ik meen ook dat midea ergens aangaf dat de portasplit speciaal is ontworpen met een aantal Duitsers en Italianen, speciaal voor de Europese markt en de airco uitdagingen die we hier hebben.insomniaaa schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 00:11:
[...]
VS heeft een ander electriciteitsnet, dus dan moet je dat eerst gaan omschakelen. Denk niet dat het een goed idee is.
Voor iedereen die voorraad wil monitoren heb ik een tiptweakmemore schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:03:
[...]
Waarschijnlijk komt dat doordat ze op zijn en de pagina ook weer offline is gehaald. Een hoop Duitse bouwmarkten hebben ook de productpaginas offline gehaald, omdat ze daardoor honderden telefoontjes per dag ontvangen. Dit was de link, maar ik was ook te laat:
https://www.loeters.be/nl/airco/a673781742/midea-wit-12000-btu-met-afvoerbuis-koeling-en-verwarming-geschikt-voor-ruimtes-tot-120m-naargelang-isolatie-van-uw-ruimte-met-binnen-en-buitenunit-waardoor-stiller-een-split-koelt-veel-sneller-portasplit-portasplit
Ik heb de link bewaard zodat ik 'm kan monitoren om te zien of ze weer iets binnen krijgen.
Installeerde www.changedetection.io hiermee kan je geautomatiseerd prijzen en voorraad bijhouden
Ik heb me ingeschreven op een scamsite om snel een update te krijgen als er weer voorraad is, maar als iedereen op die manier gaat monitoren grijpen de meeste van ons zo nog steeds mis.banaliteit schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:58:
[...]
Voor iedereen die voorraad wil monitoren heb ik een tip
Installeerde www.changedetection.io hiermee kan je geautomatiseerd prijzen en voorraad bijhouden
[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 18-07-2026 23:00 ]
Deze link is voor voorraad in België, Nederland en grensgebied Duitsland
knip want een scamsite
knip want een scamsite
[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 18-07-2026 23:00 ]
Midea PortaSplit 12000 valt flink tegen – iSense probleem?
Ik moet eerlijk zeggen dat de Midea PortaSplit 12000 mij flink tegenvalt. Mijn moeder heeft een Evolar EVO-SAP12CHW staan en die krijgt het binnen makkelijk 18 graden. Dit ding van mij blijft met geen mogelijkheid onder de 20 graden zakken, eerder 21 graden. wat ik ook probeer.
Zelfs na een volledige reset blijft het probleem bestaan. De iSense-functie (temperatuurmeting via de afstandsbediening) lijkt heel even te werken, maar na 10 minuten springt de airco telkens weer terug naar de temperatuursensor op de PortaSplit zelf.
De feiten op een rij:
Ik moet eerlijk zeggen dat de Midea PortaSplit 12000 mij flink tegenvalt. Mijn moeder heeft een Evolar EVO-SAP12CHW staan en die krijgt het binnen makkelijk 18 graden. Dit ding van mij blijft met geen mogelijkheid onder de 20 graden zakken, eerder 21 graden. wat ik ook probeer.
Zelfs na een volledige reset blijft het probleem bestaan. De iSense-functie (temperatuurmeting via de afstandsbediening) lijkt heel even te werken, maar na 10 minuten springt de airco telkens weer terug naar de temperatuursensor op de PortaSplit zelf.
De feiten op een rij:
- Doeltemperatuur: Blijft hangen op 20 graden (haalt de 18 graden niet).
- iSense bug: Valt na 10 minuten uit en negeert de afstandsbediening.
- Reset: Al geprobeerd, lost niets op.
Met alle respect, maar: waarom zou je het 18 graden in je woning willen hebben?Raaa010 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:51:
De feiten op een rij:Heeft iemand hier ook ervaring mee of een gouden tip ?
En test je de PortaSplit ook in haar woning of test je die in je eigen ruimte?
Ik zet s'avonds mijn portasplit 8000 op de slaapkamer een uurtje op 16 wat het dan ook is. En dan de rest van de nacht (en dag) op 21 tot de volgende avond. Meestal slaat hij pas weer aan als ik al in diepe slaap ligSpaceOdyssey schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:00:
Met alle respect, maar: waarom zou je het 18 graden in je woning willen hebben?
Ook toen het de afgelopen week 32 graden was in de slaapkamer ernaast
[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 18-07-2026 16:04 ]
Geen 30 graden voor mij. Ik hou het liever op een stabiele 18 graden.SpaceOdyssey schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:00:
[...]
Met alle respect, maar: waarom zou je het 18 graden in je woning willen hebben?
En test je de PortaSplit ook in haar woning of test je die in je eigen ruimte?
Ten eerste blijft mijn bier dan tenminste koud. 😉 Nee grapje, maar van mij hoeft die hitte echt niet. Ik word er alleen maar lui en onproductief van. ik ga dit zeker uittesten! wanneer ik daar voor de tijd er voor hebt!
Midea PortaSplit en de Evolar EVO-SAP12CHW in dezelfde ruimte testen, probleem is dat nu de omstandigheden bij je moeder anders zijn dus kun je dit niet vergelijken, tevens is de vraag waarom zou je tot 18 graden gaan koelen, een aangenaam binnenklimaat wat betreft temperatuur zit tussen de 20 en 22 graden, koelen doen ze bij de supermarkt.Raaa010 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:51:
Om iSense te kunnen gebruiken moet de afstandsbediening in line-of-sight zijn met de binnenunit. Anders werkt het maar zeer tijdelijk. Om de zoveel tijd stuurt de binnenunit een vraag naar de afstandsbediening, komt er geen reactie terug, dan springt ie weer over naar z'n eigen temperatuursensor.Raaa010 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:51:
De iSense-functie (temperatuurmeting via de afstandsbediening) lijkt heel even te werken, maar na 10 minuten springt de airco telkens weer terug naar de temperatuursensor op de PortaSplit zelf.
De feiten op een rij:
Lag ie dus in een rechte lijn tov de binnenunit?
Wel echt jammer dat hij line of sight nodig heeft. Ik probeer in dit geval gewoon een verdieping te koelen met kamers. Dus het liefste leg in de AB in een kamer. Maar dan is er automatisch geen LoS. Misschien maar oplossen via home assistant met een andere thermometer.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Hier ook koeling van een hele verdieping.
Gewoon de doeltemperatuur iets lager zetten, komt toch op hetzelfde neer als afstandsbediening in andere kamer leggen.
Gewoon de doeltemperatuur iets lager zetten, komt toch op hetzelfde neer als afstandsbediening in andere kamer leggen.
Dat kan idd, maar heb ook een pasgeboren baby(Lees geen week oud nog), daarvoor wil ik de temp gewoon stabiel hebben. Maakt alles veel makkelijker.eatmydust schreef op zondag 19 juli 2026 @ 10:20:
Hier ook koeling van een hele verdieping.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeru op 19-07-2026 17:18 ]
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Ik zie zojuist dat zowel de midea portasplit 12.000 btu als 8000 btu weer op voorraad zijn bij online-accu.nl
Ook is de 12.000 btu in prijs gedaald
https://online-accu.nl/search?search=portasplit
Eens w.b. de vergelijking. Maar ook ik slaap het liefst met een temperatuur rond 16-17 graden (in de winter zelfs nog kouder) dus over smaak valt niet te twistentronmedia schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 19:21:
[...]
Midea PortaSplit en de Evolar EVO-SAP12CHW in dezelfde ruimte testen, probleem is dat nu de omstandigheden bij je moeder anders zijn dus kun je dit niet vergelijken, tevens is de vraag waarom zou je tot 18 graden gaan koelen, een aangenaam binnenklimaat wat betreft temperatuur zit tussen de 20 en 22 graden, koelen doen ze bij de supermarkt.
Hoop niet dat ik als ik het nu hier bestel dat het pas einde van het jaar geleverd word, we gaan het proberenkurt123 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:16:
Ik zie zojuist dat zowel de midea portasplit 12.000 btu als 8000 btu weer op voorraad zijn bij online-accu.nl
Bij Recharged is de 8000 BTU beschikbaar, maar de prijs is daar ook flink verhoogd.
https://recharged.nl/airco/midea-portasplit/
Hebben nu de 8000btu te koop voor €1299. Wat een bizarre prijs..
Hebben nu de 8000btu te koop voor €1299. Wat een bizarre prijs..
Typisch ook dat je de prijs pas ziet na 'bestellen'... Echt, marktwerking blah blah. Gewoon misbruik maken van.
Maar ja, het is wat de gek ervoor betaalt. Zie op marktplaats ook biedingen van 1600 voorbij komen, maar ja... een marktplaatsbod is natuurlijk niet altijd serieus (understatement),
Maar ja, het is wat de gek ervoor betaalt. Zie op marktplaats ook biedingen van 1600 voorbij komen, maar ja... een marktplaatsbod is natuurlijk niet altijd serieus (understatement),
Er staat dat het product zal "verschijnen" op 24 juli, maarja dat kan ook natuurlijk een verwachte datum zijn die ze nog met een vertragingsmailtje kunnen verschuiven. De hittegolf is inmiddels weer voorbij, dus ik ga denk ik nog iets langer wachten op hopelijk betere prijzen.Mobstar schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:44:
[...]
Hoop niet dat ik als ik het nu hier bestel dat het pas einde van het jaar geleverd word, we gaan het proberen
Twijfel om deze te bestellen of dat het beter is om te wachten op de volgende leveringen/volgend jaar. Mijn Frans balkon heeft een railing van 6 cm breed. Weet iemand of de beugel überhaupt past?kurt123 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:16:
Korte update: op de vraag aan Midea Europe over of ze op amazonde ook shipping naar nl open wilden zetten en/of ook producten beschikbaar wilden maken op amazonnl kreeg ik een copy pasta non antwoord dat er niets beschikbaar is en ze ook niet weten wanneer het weer op voorraad komt..🤦♂️tweakmemore schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 01:00:
[...]
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Ik had al vrij uitgebreid onderzoek gedaan naar forwarding adressen en (freight) shippers, maar bij de meesten valt dit inderdaad buiten hun standaard dienstverlening en dan moet je gaan mailen etc, wat ik dan niet zo snel doe😄 Misschien moet ik daar toch maar eens een gokje op wagen, een beetje afhankelijk van het antwoord waar midea europe mee terugkomt.
ja zit beetje zelfde. tuurlijk het kan nog een maand warm worden, dan ben je blij dat je hem hebt. maar 800 is toch wel een betere prijs dan 1200 die deze kost incl verzenden.Abel1991 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:03:
[...]
Twijfel om deze te bestellen of dat het beter is om te wachten op de volgende leveringen/volgend jaar. Mijn Frans balkon heeft een railing van 6 cm breed. Weet iemand of de beugel überhaupt past?
Kun je dit alleen ter plekke zien? De bahaus website laat namelijk helemaal geen portasplit zienm00 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:50:
Er staan er nu nog 3 in Bauhaus Groningen.
Ik twijfel ook. Zelf ophalen kan helaas niet, worden direct vanuit hun duitse magazijn verzonden. Komt dan op 1206 incl. verzending..Abel1991 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:03:
[...]
Twijfel om deze te bestellen of dat het beter is om te wachten op de volgende leveringen/volgend jaar. Mijn Frans balkon heeft een railing van 6 cm breed. Weet iemand of de beugel überhaupt past?
Denk dat dit heeft te maken met dat ze meer kosten dan ze normaal verkopen is ook zo bij loeters en nog andere winkels .....Whis! schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:01:
[...]
Kun je dit alleen ter plekke zien? De bahaus website laat namelijk helemaal geen portasplit zien
Weet je of het de 8000 btu of 12000btu is, wat ze kosten en of ze evt ook kunnen verzenden?m00 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:50:
Er staan er nu nog 3 in Bauhaus Groningen.
12k voor dezelfde prijs als vorige week, €999.tweakmemore schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:35:
[...]
Weet je of het de 8000 btu of 12000btu is, wat ze kosten en of ze evt ook kunnen verzenden?
Geen idee van verzenden, zou er niet op rekenen.
Verzenden doen ze waarschijnlijk niet maar je kan de vestiging zelf bellen, nummer staat op de website: https://nl.bauhaus/bouwcentra/bouwcentrum-groningen/fc/460tweakmemore schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:35:
Weet je of het de 8000 btu of 12000btu is, wat ze kosten en of ze evt ook kunnen verzenden?
Edit: bezorgen vanuit de vestiging doen ze alleen lokaal: https://nl.bauhaus/bezorgservice
[ Voor 11% gewijzigd door Novax op 20-07-2026 15:49 ]
Heb geïnformeerd. Medewerker gaf aan dat het de 8K was voor 999,-
Hier twijfel twijfel van zaterdag of ik zal wachten op de nieuwe produktie .om betere prijs te hebben ...,.denk dat deze onder druk vlug vlug zullen geproduceerd zijn ergens ....misschien betere prijs ma misschien wok meer problemen .....
Hmm, dan was de Groene hoed deal zo slecht nog niet met €999,- inclusief thuisbezorgen voor de 12K
Alleen heb ik hem nog lang niet... Duurt nog een week of 3.
Alleen heb ik hem nog lang niet... Duurt nog een week of 3.
Deze klant heeft toch echt net een 12K meegenomen voor €999.Kruiper schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:07:
Heb geïnformeerd. Medewerker gaf aan dat het de 8K was voor 999,-
De medewerker gaf toch echt aan dat het de 8K betreft voor 999 en dat de 12K er niet is. De 12K zou 1299 kosten. Misschien kan iemand een second opinion belletje wagen :-)m00 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:14:
[...]
Deze klant heeft toch echt net een 12K meegenomen voor €999.
Net een opgehaald bij de Bauhaus in Groningen, het is toch echt de 12k versie (met verwarmen) voor €999. Er stonden er nu nog 2 om 16:00
Nog even een bedankje, net iets meer dan ik wilde uitgeven maar kon het niet latenelhombreloco schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:17:
Voor de Belgen die hier meelezen/zoeken Loeters heeft er nog een paar op stock gisteren een 3,5kw opgehaald voor 1174 euro
Komst nieuwe versie zonder R32 inmiddels bevestigd, overigens.
Ah ok, dan had ik blijkbaar helaas net een medewerker te pakken die verkeerde info heeft gegeven. Ik had er nog specifiek om gevraagd. Net nog gebeld en ze zijn nu allemaal gereserveerd.beunnyx schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:37:
Net een opgehaald bij de Bauhaus in Groningen, het is toch echt de 12k versie (met verwarmen) voor €999. Er stonden er nu nog 2 om 16:00
Veel plezier ervan en bedankt voor het melden.
Qua temp: In de regel is dat te laat aanzetten. Als je muren al warm zijn krijg je het nooit 18 graden. Je moet hem dan eigenlijk aanzetten als het 18 graden is en dan ook niet uitzetten. Ik heb hem hier een week lang op 22 graden gehad en dat ging prima. Hij staat hier nu weer uit sinds vrijdag en het is hier binnen nu alweer 24 graden. Heb er dus eigenlijk spijt van dat ik hem heb uitgezet want hem nu weer aanzetten betekent 48 uur op vol vermogen beuken om het weer in de buurt van 22 te krijgen (grote woonkamer van 49 m2).Raaa010 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:51:
Overigens zijn huizen niet zomaar met elkaar te vergelijken. Ligging, inhoud, dikte muren, isolatie, raamoppervlak etc. etc. etc hebben een grote invloed op temp.
UNOX: The worst operating system
Of je zet er zoiets tussen:Jeru schreef op zondag 19 juli 2026 @ 08:49:
Wel echt jammer dat hij line of sight nodig heeft. Ik probeer in dit geval gewoon een verdieping te koelen met kamers. Dus het liefste leg in de AB in een kamer. Maar dan is er automatisch geen LoS. Misschien maar oplossen via home assistant met een andere thermometer.
https://www.bol.com/nl/nl/p/marmitek-powermid-xl-infrarood-verlenger-draadloos/9200000009914917/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping
Belangrijke noot: suggestie. Hier niet getest oid.
De standaard beugel gaat dan niet passen. 4,5cm is ongeveer de max waarop de meegeleverde beugel kan klemmen.Abel1991 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:03:
[...]
Mijn Frans balkon heeft een railing van 6 cm breed. Weet iemand of de beugel überhaupt past?
Heb je nog een manier om te zien of bauhaus er weer eentje heeft? Groningen is voor mij te ver maar er zit wel een bauhaus bij Den Hoorn.beunnyx schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:37:
Hij kan misschien nog een poging doen met de wall bracket en dan zelf een beugel voor het balkon maken. In plaats van hem aan muur schroeven, aan 2 gebogen staalprofielen vast bouten en voilaKoen050 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:36:
[...]
De standaard beugel gaat dan niet passen. 4,5cm is ongeveer de max waarop de meegeleverde beugel kan klemmen.
Het is maar een ideeinsomniaaa schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:37:
[...]
Heb je nog een manier om te zien of bauhaus er weer eentje heeft? Groningen is voor mij te ver maar er zit wel een bauhaus bij Den Hoorn.
.
Yup, dat zat er aan te komen.retspan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:04:
[...]
Nog even een bedankje, net iets meer dan ik wilde uitgeven maar kon het niet laten![]()
Komst nieuwe versie zonder R32 inmiddels bevestigd, overigens.
Met de huidige vraag, en natuurlijk degene die wachten tot de prijs daalt, zal er dus in 2027 nog steeds een hoge vraag zijn naar het apparaat, m.a.w. de prijs zal vast niet heel veel omlaag gaan, met name als er dan wéér een hittegolf aankomt zoals recent.
Dan is het de vraag of ze in Q1/Q2 2028 deze nog willen produceren of het gewoon al stopzetten eind 2027, maar als er een hoge vraag is zie ik weinig reden waarom ze niet tot circa Q2 2028 het product nog proberen te fabriceren en te verkopen want de vraag zal toch wel blijven en als er geen volwaardig alternatief op de markt is bij andere (lokale) merken.
De R290 versie zal vast niet goedkoper zijn ondanks dat het gas goedkoper is, omdat onder anderen de veiligheidseisen hoger zijn dan bij R32 met alles wat daarbij komt kijken.
Betekent dus wel dat de deadline om er nog een te scoren dus wel steeds dichterbij komt, dat is ook de reden dat ik er nu al een op backorder heb staan i.v.m. het niet willen misgrijpen in de toekomst dan wel tegen nog absurdere prijzen.
Mocht het apparaat bevallen wie weet komt er nog een 2e... de praktijk zal het uitwijzen hoe effectief hij zal zijn, de eerste mag zichzelf in elk geval eerst even gaan bewijzen.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Net even bij Bauhaus Den Hoorn binnengelopen.
Die verwachten niks, kunnen niks bestellen, weten ook nergens van. Ook even gezegd dat ik "ergens" had gelezen dat ze in Groningen wel binnenkwamen maar daar wist ze ook niks over. Wel dat ze er vorige week nog wat had gehad maar die direct weg waren (uiteraard). Ik vroeg nog van kan je dan niet zien of er nog wat onderweg is, nee er komt niks. Okaaay...
Die verwachten niks, kunnen niks bestellen, weten ook nergens van. Ook even gezegd dat ik "ergens" had gelezen dat ze in Groningen wel binnenkwamen maar daar wist ze ook niks over. Wel dat ze er vorige week nog wat had gehad maar die direct weg waren (uiteraard). Ik vroeg nog van kan je dan niet zien of er nog wat onderweg is, nee er komt niks. Okaaay...
Grappig meer dan 25 jaar geleden maakte marmitek ook al iets voor video signaal naar tv sturen. Dat werkte voor geen meter... Maar zoiets kan ik eens naar kijken, thanks!Korvaag schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:51:
[...]
Of je zet er zoiets tussen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/marmitek-powermid-xl-infrarood-verlenger-draadloos/9200000009914917/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping
Belangrijke noot: suggestie. Hier niet getest oid.
Klopt dat werkte idd voor geen meter. Dit is slechts infrarood. Dat zou een keer moeten lukken voor mijn gevoel. Zelfs bij een merk als Marmitek.Jeru schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:02:
[...]
Grappig meer dan 25 jaar geleden maakte marmitek ook al iets voor video signaal naar tv sturen. Dat werkte voor geen meter... Maar zoiets kan ik eens naar kijken, thanks!
Als je zin hebt om zaken te doen met duitse particulieren kan je hier ook wel wat scoren denk ik:
https://www.kleinanzeigen.de/s-midea-portasplit/k0
(soort Duitse versie van marktplaats)
Ik zou vanwege garantie (en de afhandeling daarvan) bij dit apparaat toch de voorkeur geven aan verkoop in Nederland.G-NiLES schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:54:
Als je zin hebt om zaken te doen met duitse particulieren kan je hier ook wel wat scoren denk ik:
We weten niet of de deadline 2029 is of januari 2027. Ik ga er vanuit het laatste. Dan zouden we alleen nu nog een kans hebben om het te kunnen kopen. Prijs gaat hoogstwaarschijnlijk niet dalen aangezien Midea geld moet besteden aan het ontwerpen van de nieuwe versie. Ook lijkt mij R32 veiliger dan propaan in verband met brandgevaar. De vraag is dus hoeveel units er nog hierheen komen en wanneer. En of het moeilijk te koop zal zijn in de herst/winter of juist niet. Ben benieuwd.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:34:
[...]
Yup, dat zat er aan te komen.
Met de huidige vraag, en natuurlijk degene die wachten tot de prijs daalt, zal er dus in 2027 nog steeds een hoge vraag zijn naar het apparaat, m.a.w. de prijs zal vast niet heel veel omlaag gaan, met name als er dan wéér een hittegolf aankomt zoals recent.
Dan is het de vraag of ze in Q1/Q2 2028 deze nog willen produceren of het gewoon al stopzetten eind 2027, maar als er een hoge vraag is zie ik weinig reden waarom ze niet tot circa Q2 2028 het product nog proberen te fabriceren en te verkopen want de vraag zal toch wel blijven en als er geen volwaardig alternatief op de markt is bij andere (lokale) merken.
De R290 versie zal vast niet goedkoper zijn ondanks dat het gas goedkoper is, omdat onder anderen de veiligheidseisen hoger zijn dan bij R32 met alles wat daarbij komt kijken.
Betekent dus wel dat de deadline om er nog een te scoren dus wel steeds dichterbij komt, dat is ook de reden dat ik er nu al een op backorder heb staan i.v.m. het niet willen misgrijpen in de toekomst dan wel tegen nog absurdere prijzen.
Mocht het apparaat bevallen wie weet komt er nog een 2e... de praktijk zal het uitwijzen hoe effectief hij zal zijn, de eerste mag zichzelf in elk geval eerst even gaan bewijzen.
Weet niet als prijzen vlug gaan minderen en wie weet houden ze ze in de winter in stock ....om ze dan volgend jaar terug aan te bieden aan hogere prijzen ......insomniaaa schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:11:
[...]
We weten niet of de deadline 2029 is of januari 2027. Ik ga er vanuit het laatste. Dan zouden we alleen nu nog een kans hebben om het te kunnen kopen. Prijs gaat hoogstwaarschijnlijk niet dalen aangezien Midea geld moet besteden aan het ontwerpen van de nieuwe versie. Ook lijkt mij R32 veiliger dan propaan in verband met brandgevaar. De vraag is dus hoeveel units er nog hierheen komen en wanneer. En of het moeilijk te koop zal zijn in de herst/winter of juist niet. Ben benieuwd.
Midea Portasplit nu 1 maand in werking en ben best wel onder de indruk, zeker wat betreft koelprestaties, geluidsniveau van de binnen-unit is acceptabel als je dit vergelijkt met bevoordeeld de Inventum AC127Wset, geluidsniveau van de buiten-unit is echter behoorlijk, nu heb ik zelf geen buren links, rechts of boven en kan de buiten-unit op een plat dak plaatsen ( appartementencomplex ), toch even de onderburen geïnformeerd over de buiten-unit, mocht er trillingen ontstaan of gebrom wat is zelf niet kan waarnemen, plaatsing van de buiten-unit aan de voorkant (straatkant) was geen optie, dit ook vanwege geen toestemming VVE, was inzicht, eventueel beschadiging gevelhout en veiligheid ,plaatsing aan de achterzijde was dan geen probleem.
Zelf nog geen ervaring mee want nog geen portasplit, maar ik zag op reddit dat een aantal mensen een wasmachinemat of antivibratiepads hadden gekocht om trillingsgeluid tegen te gaan. Ze linkten ook door naar een aantal opties op amazonde: https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1us1fe9/rutschfeste_antivibrationsmatte_schalld%C3%A4mmung/tronmedia schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:15:
Midea Portasplit nu 1 maand in werking en ben best wel onder de indruk, zeker wat betreft koelprestaties, geluidsniveau van de binnen-unit is acceptabel als je dit vergelijkt met bevoordeeld de Inventum AC127Wset, geluidsniveau van de buiten-unit is echter behoorlijk, nu heb ik zelf geen buren links, rechts of boven en kan de buiten-unit op een plat dak plaatsen ( appartementencomplex ), toch even de onderburen geïnformeerd over de buiten-unit, mocht er trillingen ontstaan of gebrom wat is zelf niet kan waarnemen, plaatsing van de buiten-unit aan de voorkant (straatkant) was geen optie, dit ook vanwege geen toestemming VVE, was inzicht, eventueel beschadiging gevelhout en veiligheid ,plaatsing aan de achterzijde was dan geen probleem.
Ander vraagje hiere hoe zit het met het verwarmen slaat hij automatisch over op verwarmen bij ingesteld temperatuur....of moet je die verzetten op verwarmen ....
Hangt van de modus af, in auto mode zal het automatisch gaan.andolou schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:51:
Ander vraagje hiere hoe zit het met het verwarmen slaat hij automatisch over op verwarmen bij ingesteld temperatuur....of moet je die verzetten op verwarmen ....
Als ze niet meer verkocht mogen worden na 2027, dan gaan de winkels ze niet in stock houden. Dan willen ze er meteen vanaf. Maar kan ook zijn dat er niet veel nieuwe stock binnen zal komen, of dat mensen het alsnog massaal gaan kopen ondanks dat de zomer straks voorbij is. Wie weet.andolou schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:54:
[...]
Weet niet als prijzen vlug gaan minderen en wie weet houden ze ze in de winter in stock ....om ze dan volgend jaar terug aan te bieden aan hogere prijzen ......
Zet bij mij alle alarmbellen af. Horeca? Geen adres of keurmerken op de site. Google geeft ook niks.
Ja ze hebben spullen op hun site maar de homepage pronkt met de Portasplit.
Ik zeg scam, niet bestellen!
Dit is exclusief btw.Humma Kavula schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:37:
[...]
Zet bij mij alle alarmbellen af. Horeca? Geen adres of keurmerken op de site. Google geeft ook niks.
Ja ze hebben spullen op hun site maar de homepage pronkt met de Portasplit.
Ik zeg scam, niet bestellen!
Niets op die website wat informatie geeft over het bedrijf. Zou afraden er te bestellen en beter nog de post aanpassen met een waarschuwing.
Ja wat ik gelezen heb dat R32 onder de 3 kilogram vulling nog wordt toegestaan tot 2035 ......zeg wel gelezen en alles op R32 mag blijven draaien en onderhouden worden tot eind leven ...insomniaaa schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:35:
[...]
Als ze niet meer verkocht mogen worden na 2027, dan gaan de winkels ze niet in stock houden. Dan willen ze er meteen vanaf. Maar kan ook zijn dat er niet veel nieuwe stock binnen zal komen, of dat mensen het alsnog massaal gaan kopen ondanks dat de zomer straks voorbij is. Wie weet.
Is al eens eerder langsgekomen deze club. Alleen betalen via bank. Geen creditcard bijvoorbeeld. Dat geeft al te denken. Prijzen zonder btw en dat er ook niet bij vermelden wat gewoon verboden is.Erwin schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:56:
[...]
Niets op die website wat informatie geeft over het bedrijf. Zou afraden er te bestellen en beter nog de post aanpassen met een waarschuwing.
OBI Markt Landsberg am Lech heeft er op dit moment 27 stuks op voorraad. 8000 btu versie: https://www.obi.de/p/2191158911022/midea-split-klimaanlage-portasplit-cool-mobil-weissgrau?preselectedKp=true voor mij helaas te ver weg en ze doen niet aan bezorging.
[ Voor 8% gewijzigd door sonox op 22-07-2026 09:50 ]
Zo, ook daar krikken ze de prijs op... 1099 voor de 8000 BTU versie waar ik minder dan een maand geleden nog de 12000 BTU voor 799 heb afgehaald (bij de OBI). Ik had het idee dat de Duitse bouwmarkten wat fatsoenlijker deden met de prijzen maar schijnbaar kunnen ze bij OBI per vestiging hun eigen prijs bepalensonox schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:50:
OBI Markt Landsberg am Lech heeft er op dit moment 27 stuks op voorraad. 8000 btu versie: https://www.obi.de/p/2191158911022/midea-split-klimaanlage-portasplit-cool-mobil-weissgrau?preselectedKp=true voor mij helaas te ver weg en ze doen niet aan bezorging.
Vindt het ook belachelijk maar wel begrijpelijk ook zij willen een graantje meepikken. Hopelijk zakt het weer een beetje als de markt wat meer verzadigd raakt.AvAars schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:55:
[...]
Zo, ook daar krikken ze de prijs op... 1099 voor de 8000 BTU versie waar ik minder dan een maand geleden nog de 12000 BTU voor 799 heb afgehaald (bij de OBI). Ik had het idee dat de Duitse bouwmarkten wat fatsoenlijker deden met de prijzen maar schijnbaar kunnen ze bij OBI per vestiging hun eigen prijs bepalen
Is het realistisch om te verwachten dat na de zomer de 12000btu versie weer voor 799 is te krijgen bij de Bauhaus en Hornbach?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De persoon waar ik bij gekocht heb gaf aan dat die prijs ver onder zijn inkoopsprijs lag, dus dat hij geen idee had hoe ze dat geregeld hadden....Chaoss schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:00:
Is het realistisch om te verwachten dat na de zomer de 12000btu versie weer voor 799 is te krijgen bij de Bauhaus en Hornbach?
Persoonlijk gok ik van niet, maar over een half jaar weten we het zeker!
goed gevonden, maar idd een flink ritje aan benzinesonox schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:50:
AMAZON DE 1199 verkoper midea zelf. even kijken bij alle verkoop opties
https://www.amazon.de/dp/B0GX16LKSC?th=1
Zie alleen opties vanaf €1799... En dan nog €79-199 verzendkosten. En geen verzending naar NLRaaa010 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:11:
AMAZON DE 1199 verkoper midea zelf. even kijken bij alle verkoop opties [Afbeelding]
dan doe je waarschijnlijk iets niet goed hier kan ik hem gewoon bestellen met levering in NLManiacsHouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:17:
[...]
Zie alleen opties vanaf €1799... En dan nog €79-199 verzendkosten. En geen verzending naar NL
:strip_exif()/f/image/vFQB0RYteOQtM82x8tQEbjjw.png?f=user_large)
inmiddels weg
:strip_exif()/f/image/YjZVQXaZrT9PFkmt97aNcpIH.png?f=user_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Raaa010 op 22-07-2026 14:23 ]
Ik zie precies hetzelfde. Zie nergens de 1199 terugkomen. Nvm zie hier boven dat hij al weer weg is :-).ManiacsHouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:17:
[...]
Zie alleen opties vanaf €1799... En dan nog €79-199 verzendkosten. En geen verzending naar NL
[ Voor 8% gewijzigd door sonox op 22-07-2026 14:22 ]
toch de moeite waard om die link even in de gaten te houden hij staat er weer
alle verkoop opties https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B0GX16LKSC//f/image/OA37RDNkTGOixZSRkkHYhC80.png?f=fotoalbum_large)
alle verkoop opties https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B0GX16LKSC/
/f/image/OA37RDNkTGOixZSRkkHYhC80.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Raaa010 op 22-07-2026 14:40 ]
Nu zag ik hem ook voorbij komen. Alleen was hij al weer weg toen ik hem in mijn winkelmand aan het plaatsen was. Wel grappig dat er staat dat het verzonden wordt door amazon.nl en op de Nederlandse amazon uberhaupt geen Midea portasplit staatRaaa010 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:34:
toch de moeite waard om die link even in de gaten te houden hij staat er weer
alle verkoop opties https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B0GX16LKSC/[Afbeelding][Afbeelding]
https://www.obi.de/p/8620890/midea-mobile-split-klimaanlage-portasplit
1 op voorraad nu de 12000 btu versie voor 899! vestiging: OBI Markt Hilden
Edit: En hij is al weer weg
! Maar dit laat wel zien dat ze dus nog voor normale prijzen beschikbaar komen!
1 op voorraad nu de 12000 btu versie voor 899! vestiging: OBI Markt Hilden
Edit: En hij is al weer weg
[ Voor 19% gewijzigd door sonox op 22-07-2026 14:47 ]
ja mocht je er nog 1 zoeken hou amazon Duitsland in de gaten zorg dat je ingelogd bent , ik zie ze regelmatig voorbij komen voor normale prijzen ik heb het vermoeden dat amazon ze af en toe paar online zet want iedere keer als ik kijk staan er weer nieuwesonox schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:42:
[...]
Nu zag ik hem ook voorbij komen. Alleen was hij al weer weg toen ik hem in mijn winkelmand aan het plaatsen was. Wel grappig dat er staat dat het verzonden wordt door amazon.nl en op de Nederlandse amazon uberhaupt geen Midea portasplit staat
[ Voor 21% gewijzigd door Raaa010 op 22-07-2026 14:58 ]
https://www.mediamarkt.de/de/product/_midea-portasplit-split-klimaanlage-mondweiss-max-raumgrosse-105-m-3035465.html
MediaMarkt Duitsland nu ook.
MediaMarkt Duitsland nu ook.
Hmm wel apart dat er verzonden vanuit amazonNL bij staat... Zou mijn vraag dan toch geholpen hebben, of is het gewoon de vertaalmodule die het omzet naar nederlands en daar een foutje maakt? 🤔Raaa010 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:49:
[...]
ja mocht je er nog 1 zoeken hou amazon Duitsland in de gaten zorg dat je ingelogd bent , ik zie ze regelmatig voorbij komen voor normale prijzen ik heb het vermoeden dat amazon ze af en toe paar online zet want iedere keer als ik kijk staan er weer nieuwe[Afbeelding]
Maar als het je ook lukt om te verzenden naar Nederland, dan is dat wel heel fijn. Dat lukte me vorige week niet namelijk
[ Voor 7% gewijzigd door tweakmemore op 22-07-2026 16:11 ]
Nu is ook ongeveer de tijd dat ze de nieuwe voorraden binnenkrijgen, dat was namelijk ook het geval bij de online-accu website. Ik zou dus zeker de aankomende dagen goed op blijven letten bij elke webshop
Op amazonde zijn trouwens die losse brackets wel weer beschikbaar voor 69,- op het moment (verkoper: amazon). Ik neem aan dat daar nog wel de gebruikelijke verzendkosten naar nl bijkomen.https://www.amazon.de/dp/B0DBW6R17N?aod=1
kan je de buitenunit ook gewoon op de grond zetten?
ja. afvoer van condenswater wordt dan wel een dingetje, iets om rekening mee te houden
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Wij hebben hem op het balkon staan, dat gaat prima. Afvoerslangetje naar de goot in het balkon, ook al druipt er soms wat water uit andere hoekjes.
Eén van vele Nordica klonen weer op voorraad / op voorraad (geen ervaring met deze leverancier, reviews zijn zo-zo)retspan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:53:
Overigens gaat deze Nordica onder veel pseudoniemen door het leven en wordt er gezegd dat het veel dezelfde onderdelen zou gebruiken als de MPS. Extra goedkoop verkrijgbaar als je er 204 of meer nodig hebt
Laat voor meer schappelijke prijs anders HIER mailadres na of houd DEZE in het oog
[ Voor 24% gewijzigd door retspan op 22-07-2026 18:40 ]
Wow, deze zijn ook niet voordeliger of iets.retspan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:23:
[...]
Eén van vele Nordica klonen weer op voorraad / op voorraad (geen ervaring met deze leverancier, reviews zijn zo-zo)
Laat voor meer schappelijke prijs anders HIER mailadres na of houd DEZE in het oog
Een ding trouwens dat deze modellen niet lijken te hebben en de portasplits wel, is dat de portasplit met een soort deksel komt dat je op je binnenunit kunt zetten, waar je dan vervolgens de buitenunit weer op kunt plaatsen. Wat het in principe eenvoudiger/compacter maakt om op te bergen in veel gevallen
De 8K versie is beschikbaar bij online-accu voor 1000 euro: https://online-accu.nl/a/midea-portasplit-cool-airconditioner-diy-mobiele-split-airconditioning-8k-eek-a-/a-/-9900340
The 12K one is supposed to be availble come 24/07 ... for €1099 + shipping to Belgium would be like €80 or so.DesiredPeanut schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:25:
De 8K versie is beschikbaar bij online-accu voor 1000 euro: https://online-accu.nl/a/midea-portasplit-cool-airconditioner-diy-mobiele-split-airconditioning-8k-eek-a-/a-/-9900340
waarom zouden we deze niet massaal halen?retspan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:23:
[...]
Eén van vele Nordica klonen weer op voorraad / op voorraad (geen ervaring met deze leverancier, reviews zijn zo-zo)
Voor mij persoonlijk: niet stapelbaar zoals de Midea.
De lichting die morgen online komt is blijkbaar al uitverkocht, zo is mij via email verteld.Rakthi schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:48:
[...]
The 12K one is supposed to be availble come 24/07 ... for €1099 + shipping to Belgium would be like €80 or so.
Eerst stond er vanaf 24 Juli beschikbaar en nu :Niet langer beschikbaar dus ik denk dat je gelijk hebtDesiredPeanut schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:06:
[...]
De lichting die morgen online komt is blijkbaar al uitverkocht, zo is mij via email verteld.
Weet iemand toevallig al meer hoe het bezorgen van online-accu.nl in zijn werk gaat? Qua levertermijn, track & trace en dergelijke
Anders pleeg ik zelf wel ff een belletje
Eerst zien of ze überhaupt gaan leveren.. Leverkosten zijn 100,- dus zal wel uitbesteed zijn? Maar dat is een aanname.kurt123 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:39:
Weet iemand toevallig al meer hoe het bezorgen van online-accu.nl in zijn werk gaat? Qua levertermijn, track & trace en dergelijke![]()
ze sturen direct vanuit hun Duitse magazijn. Ik had gemaild of ik het kon ophalen in Nederland maar dat kon niet.IcedCoffee schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:25:
[...]
Eerst zien of ze überhaupt gaan leveren.. Leverkosten zijn 100,- dus zal wel uitbesteed zijn? Maar dat is een aanname.
De info die ik een paar dagen geleden ontving via email: Ze worden direct vanuit een magazijn in Duitsland verzonden, je ontvangt een t&t. Ze konden geen exacte datum geven en de bezorgdatum kan ook niet verplaatst worden. Daarom heb ik afgezien van bestelling omdat ik over 2 weken met vakantie ben, zul je net zien dat ze dan voor de deur staan met die zware doos..kurt123 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:39:
Weet iemand toevallig al meer hoe het bezorgen van online-accu.nl in zijn werk gaat? Qua levertermijn, track & trace en dergelijke![]()
Ah super! Dankjewel! Hopelijk komen ze a.s. week ergens binnen, daarna komt er weer warm weer aan volgens mij...
haha buurvrouw houdt even twee weken haar gang geblokkeerd totdat je terug bentbureno schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:38:
[...]
De info die ik een paar dagen geleden ontving via email: Ze worden direct vanuit een magazijn in Duitsland verzonden, je ontvangt een t&t. Ze konden geen exacte datum geven en de bezorgdatum kan ook niet verplaatst worden. Daarom heb ik afgezien van bestelling omdat ik over 2 weken met vakantie ben, zul je net zien dat ze dan voor de deur staan met die zware doos..
Ga je toevallig naar italie op vakantie?
https://www.obi-italia.it/p/5736590/climatizzatore-portatile-portasplit-midea-12000-btu-classe-a-a-?preselectedKp=true
;-)
https://www.obi-italia.it/p/5736590/climatizzatore-portatile-portasplit-midea-12000-btu-classe-a-a-?preselectedKp=true
;-)
nu weer wel.sonox schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:11:
[...]
Eerst stond er vanaf 24 Juli beschikbaar en nu :Niet langer beschikbaar dus ik denk dat je gelijk hebt
Misschien annuleringen of meer voorraad verwacht?
Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.