Hier net gekeken en ik heb geen muurbeugel in de doos, ik heb deze set via tweaker @Jamar , hij zou deze vraag kunnen beantwoorden, of hij wel of niet in de doos hoorde te zitten.AvAars schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:43:
[...]
Het zit er allemaal bij, er is maar 1 versie.
Hmm, misschien heb je wel gelijk en heb ik het verkeerd onthouden (ik kan mijn doos helaas nu niet checken)Raaa010 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:48:
[...]
Hier net gekeken en ik heb geen muurbeugel in de doos, ik heb deze set via tweaker @Jamar , hij zou deze vraag kunnen beantwoorden, of hij wel of niet in de doos hoorde te zitten.
Dan zou ik vermoeden dat de wandbevestiging in de Britse versie zit? Ik zie de afbeelding namelijk alleen op amazon.co.uk
De andere concept dat ik aan het overwegen ben, maar nog geen idee hoe precies, is met het dakraam deel van de universal bracket en om hier een soort haken aan vast te maken zodat deze achter de vensterbank binnen kunnen haken. Ter illustratie:
Dus bijna zoals een bril achter je oren haakt 😄
Wat ik daar ook nog niet helder bij hebt is hoe te voorkomen dat deze gaat bungelen in geval van wind bijvoorbeeld. Of wat ik het handigst kan gebruiken om dit soort 'haken' te maken
Wat ik daar ook nog niet helder bij hebt is hoe te voorkomen dat deze gaat bungelen in geval van wind bijvoorbeeld. Of wat ik het handigst kan gebruiken om dit soort 'haken' te maken
[ Voor 5% gewijzigd door tweakmemore op 24-08-2026 21:01 ]
Ik heb hier ook de bij Amazon bestelde Midea portasplit universele beugel. Er zitten er 3 in.
1 = dakraam
2 = Balkon (dakraam beugel met andere bolling)
3 = Muurbeugel om recht tegen een gevel te plaatsen.
Ik gebruik alleen de dakraam beugel, iemand interesse in de muurbeugel, stuur maar een DM (2e deel wat erin schuift zit overigens wel tegen mijn condenser)
1 = dakraam
2 = Balkon (dakraam beugel met andere bolling)
3 = Muurbeugel om recht tegen een gevel te plaatsen.
Ik gebruik alleen de dakraam beugel, iemand interesse in de muurbeugel, stuur maar een DM (2e deel wat erin schuift zit overigens wel tegen mijn condenser)
[ Voor 16% gewijzigd door Carlo Adan op 24-08-2026 20:59 ]
Yep, dat is inderdaad 1 van de mogelijkheden. Daarom hoop ik ook dat @GHB363 het linkje naar de productpagina zal delen zodat ik de kans kan vergroten dat ik ook die bracket in huis hebAvAars schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:55:
[...]
Hmm, misschien heb je wel gelijk en heb ik het verkeerd onthouden (ik kan mijn doos helaas nu niet checken)
Dan zou ik vermoeden dat de wandbevestiging in de Britse versie zit? Ik zie de afbeelding namelijk alleen op amazon.co.uk
Bij amazon.nl, en inderdaad de muurbracket staat niet op de foto’s: https://amzn.eu/d/0aZwMbV0
Bij deze dan dus maar wat foto’s van de inhoud.
Muurbeugel:
houder buiten eenheid, die schroef je dus op de buiteneenheid en laat je dan in een van de andere beugels glijden.
dakraambeugel met montageplaatje voor dakraam (plak of schroef je op je kozijn, en hier schroef je beugel dan in, denk ik):
frans balkonbeugel:
met beugel verlengstuk, monteer je aan een van de andere beugels en dit steunt dus tegen de muur of balkonreling of zo:
Bij mij zit er een ruitje buiten onder de reling, en zal het dus tegen het ruitje gaan steunen. Weet nog niet of dat met trillingen heel verstandig is, denk dat ik er nog een lat aan monteer die dan aan de zijkanten op het kozijn, of zelfs op de muur kan steunen.
Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.
Muurbeugel:
houder buiten eenheid, die schroef je dus op de buiteneenheid en laat je dan in een van de andere beugels glijden.
dakraambeugel met montageplaatje voor dakraam (plak of schroef je op je kozijn, en hier schroef je beugel dan in, denk ik):
frans balkonbeugel:
met beugel verlengstuk, monteer je aan een van de andere beugels en dit steunt dus tegen de muur of balkonreling of zo:
Bij mij zit er een ruitje buiten onder de reling, en zal het dus tegen het ruitje gaan steunen. Weet nog niet of dat met trillingen heel verstandig is, denk dat ik er nog een lat aan monteer die dan aan de zijkanten op het kozijn, of zelfs op de muur kan steunen.
ik heb ook het vermoeden dat die alleen bij UK word geleverd aangezien die alleen bij UK product pagina's is terug te zien.GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:03:
Bij amazon.nl, en inderdaad de muurbracket staat niet op de foto’s: https://amzn.eu/d/0aZwMbV0
Muurbeugel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
frans balkonbeugel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah super man, bedankt!GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:03:
Muurbeugel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
frans balkonbeugel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu baal ik dat ik de kit zelf niet besteld heb bij amazon toen ik erover poste dat er 10 euro extra korting was. Zag net dat de actie gisteren afliep🤦🏻♂️😄
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:56:
De andere concept dat ik aan het overwegen ben, maar nog geen idee hoe precies, is met het dakraam deel van de universal bracket en om hier een soort haken aan vast te maken zodat deze achter de vensterbank binnen kunnen haken. Ter illustratie:
[Afbeelding]
zo iets misschien ?
[ Voor 8% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 21:08 ]
Ik kreeg bericht in mail dat vrijdag al de laatste dag was, maar gisteren gewoon de code ingevoerd en dat werkte nog.tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:07:
[...]
Ah super man, bedankt!
Nu baal ik dat ik de kit zelf niet besteld heb bij amazon toen ik erover poste dat er 10 euro extra korting was. Zag net dat de actie gisteren afliep🤦🏻♂️😄
Ja precies, maar dan is er (waarschijnlijk) een stuk langer nodig ivm de diepte van de vensterbankRaaa010 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding] zo iets misschien ?[Afbeelding]
als je zoekt op wandmontage J-vormige haken / Zwevende plankendrager / ladder wand haak, vind je waarschijnlijk wel wat je zoekttweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:10:
[...]
Ja precies, maar dan is er (waarschijnlijk) een stuk langer nodig ivm de diepte van de vensterbank
[ Voor 3% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 21:14 ]
Ja ik heb het net ook geprobeerd. Begrijp ik goed dat je de jouwe aan die rail midden op je raam wilt hangen? Als dat het geval is, dan heb je misschien iets aan deze strip waar Koen het laatst over gehad, die kun je dan iets breder dan je raam hebben zodat de unit niet tegen het raam zelf leunt. Misschien kun je zelfs wel op 1 of andere manier die korte pootjes van de standaard bracket gebruikt als extra steun voor de bracket.GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:09:
[...]
Ik kreeg bericht in mail dat vrijdag al de laatste dag was, maar gisteren gewoon de code ingevoerd en dat werkte nog.
En met betrekking tot het eerder genoemde ‘bungelen’ is er natuurlijk het beugelverlengstuk dat ook op het dak, of tegen muur of reling steunt en ook staat er in de handleiding dat de buitenunit en de universele beugel bij zwaar weer, zoals windkracht 6 verwijderd moeten worden.
Inderdaad, aan de onderste van de 2 horizontale balken, of misschien wel de bovenste, maar die is eigenlijk net te breed. En dan wil ik eigenlijk niet dat het beugelverlengstuk op het glas steunt, ook al zit daar nog wel wat rubber of zo op.
Ik dacht eigenlijk aan een houten balkje, maar zo’n strip is misschien nog wat netter. Zie wel dat hij zelf ook de voetjes van de normale beugel op het glas van de ruit er onder laat steunen.
Inderdaad, aan de onderste van de 2 horizontale balken, of misschien wel de bovenste, maar die is eigenlijk net te breed. En dan wil ik eigenlijk niet dat het beugelverlengstuk op het glas steunt, ook al zit daar nog wel wat rubber of zo op.
Ik dacht eigenlijk aan een houten balkje, maar zo’n strip is misschien nog wat netter. Zie wel dat hij zelf ook de voetjes van de normale beugel op het glas van de ruit er onder laat steunen.
[ Voor 43% gewijzigd door GHB363 op 24-08-2026 21:26 ]
Ja precies. En zeker met harde wind zou ik ook zeker niet willen dat die bracket direct (deels) tegen een raam steunt, zoals dat bij jou het geval kan zijn.GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:16:
En met betrekking tot het eerder genoemde ‘bungelen’ is er natuurlijk het beugelverlengstuk dat ook op het dak, of tegen muur of reling steunt en ook staat er in de handleiding dat de buitenunit en de universele beugel bij zwaar weer, zoals windkracht 6 verwijderd moeten worden.
Wellicht eens kijken of er verschil in UPC codes zit op de doos?
Ik heb de houder voor Frans balkon en dakraam al een tijdje en bij mij zat er ook de muurbeugel bij, ondanks dat die nergens vermeld stond.
De muurbeugel is alleen wel de enige manier hoe het bij mij past. Alhoewel ik onderstaande oplossing veel slimmer vind, want vele malen goedkoper. Die zou ik eerlijk gezegd eerder aanraden dan de muurbeugel. De muurbeugel werkt perfect hoor, maar als het goedkoper kan... 😊
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85546238
De muurbeugel is alleen wel de enige manier hoe het bij mij past. Alhoewel ik onderstaande oplossing veel slimmer vind, want vele malen goedkoper. Die zou ik eerlijk gezegd eerder aanraden dan de muurbeugel. De muurbeugel werkt perfect hoor, maar als het goedkoper kan... 😊
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85546238
Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.