• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 19:36
AvAars schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:43:
[...]

Het zit er allemaal bij, er is maar 1 versie.
Hier net gekeken en ik heb geen muurbeugel in de doos, ik heb deze set via tweaker @Jamar , hij zou deze vraag kunnen beantwoorden, of hij wel of niet in de doos hoorde te zitten.

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:02
Raaa010 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:48:
[...]

Hier net gekeken en ik heb geen muurbeugel in de doos, ik heb deze set via tweaker @Jamar , hij zou deze vraag kunnen beantwoorden, of hij wel of niet in de doos hoorde te zitten.
Hmm, misschien heb je wel gelijk en heb ik het verkeerd onthouden (ik kan mijn doos helaas nu niet checken)

Dan zou ik vermoeden dat de wandbevestiging in de Britse versie zit? Ik zie de afbeelding namelijk alleen op amazon.co.uk

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 04:57
De andere concept dat ik aan het overwegen ben, maar nog geen idee hoe precies, is met het dakraam deel van de universal bracket en om hier een soort haken aan vast te maken zodat deze achter de vensterbank binnen kunnen haken. Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u34rYs7XkUQzTO1MyfGkkhrYEYo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qDvAkJC2mxLHdbX8ZMhJB5wa.png?f=user_large
Dus bijna zoals een bril achter je oren haakt 😄

Wat ik daar ook nog niet helder bij hebt is hoe te voorkomen dat deze gaat bungelen in geval van wind bijvoorbeeld. Of wat ik het handigst kan gebruiken om dit soort 'haken' te maken

[ Voor 5% gewijzigd door tweakmemore op 24-08-2026 21:01 ]

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 02:35
Ik heb hier ook de bij Amazon bestelde Midea portasplit universele beugel. Er zitten er 3 in.

1 = dakraam

2 = Balkon (dakraam beugel met andere bolling)

3 = Muurbeugel om recht tegen een gevel te plaatsen.

Ik gebruik alleen de dakraam beugel, iemand interesse in de muurbeugel, stuur maar een DM (2e deel wat erin schuift zit overigens wel tegen mijn condenser)

[ Voor 16% gewijzigd door Carlo Adan op 24-08-2026 20:59 ]

• tweakmemore
AvAars schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Hmm, misschien heb je wel gelijk en heb ik het verkeerd onthouden (ik kan mijn doos helaas nu niet checken)

Dan zou ik vermoeden dat de wandbevestiging in de Britse versie zit? Ik zie de afbeelding namelijk alleen op amazon.co.uk
Yep, dat is inderdaad 1 van de mogelijkheden. Daarom hoop ik ook dat @GHB363 het linkje naar de productpagina zal delen zodat ik de kans kan vergroten dat ik ook die bracket in huis heb

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 11:12
Bij amazon.nl, en inderdaad de muurbracket staat niet op de foto’s: https://amzn.eu/d/0aZwMbV0

Bij deze dan dus maar wat foto’s van de inhoud.

Muurbeugel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDX017t6tBtokbX6NxKWdiS3lmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDOF00MvABmn1dW0njVvYKbU.jpg?f=fotoalbum_large

houder buiten eenheid, die schroef je dus op de buiteneenheid en laat je dan in een van de andere beugels glijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8MmYZqbZ8_9jBh4-7_7LzOg5u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUrFsSMHaPfDCdMyznE8R7wV.jpg?f=fotoalbum_large

dakraambeugel met montageplaatje voor dakraam (plak of schroef je op je kozijn, en hier schroef je beugel dan in, denk ik):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7n0lQo0ChkSUN0-OGEyFnAqm6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMK6DkOAh1MJ9zjMfpAfBoVA.jpg?f=fotoalbum_large

frans balkonbeugel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqhG_9V0U267e7QOePRZLK0SYEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUACkNWxzPgzvfWus4bZOjLN.jpg?f=fotoalbum_large

met beugel verlengstuk, monteer je aan een van de andere beugels en dit steunt dus tegen de muur of balkonreling of zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH5KPLTLjySR5LjKnJACUjPJ974=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sE5mZyinkO0w5DoTMtkAx06Y.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zit er een ruitje buiten onder de reling, en zal het dus tegen het ruitje gaan steunen. Weet nog niet of dat met trillingen heel verstandig is, denk dat ik er nog een lat aan monteer die dan aan de zijkanten op het kozijn, of zelfs op de muur kan steunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSqy5VqnVYZPfxxKls9OgUKZiYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujSCj5MVyyEAbdBJAltWAXou.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

• Raaa010
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:03:
Bij amazon.nl, en inderdaad de muurbracket staat niet op de foto’s: https://amzn.eu/d/0aZwMbV0

Muurbeugel:

[Afbeelding]

houder buiten eenheid, die schroef je dus op de buiteneenheid en laat je dan in een van de andere beugels glijden.

[Afbeelding]

dakraambeugel met montageplaatje voor dakraam (plak of schroef je op je kozijn, en hier schroef je beugel dan in, denk ik):

[Afbeelding]

frans balkonbeugel:

[Afbeelding]

met beugel verlengstuk, monteer je aan een van de andere beugels en dit steunt dus tegen de muur of balkonreling of zo:

[Afbeelding]

Bij mij zit er een ruitje buiten onder de reling, en zal het dus tegen het ruitje gaan steunen. Weet nog niet of dat met trillingen heel verstandig is, denk dat ik er nog een lat aan monteer die dan aan de zijkanten op het kozijn, of zelfs op de muur kan steunen.

[Afbeelding]

ik heb ook het vermoeden dat die alleen bij UK word geleverd aangezien die alleen bij UK product pagina's is terug te zien.

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:03:

Muurbeugel:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

frans balkonbeugel:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ah super man, bedankt!

Nu baal ik dat ik de kit zelf niet besteld heb bij amazon toen ik erover poste dat er 10 euro extra korting was. Zag net dat de actie gisteren afliep🤦🏻‍♂️😄

• Raaa010
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:56:
De andere concept dat ik aan het overwegen ben, maar nog geen idee hoe precies, is met het dakraam deel van de universal bracket en om hier een soort haken aan vast te maken zodat deze achter de vensterbank binnen kunnen haken. Ter illustratie:

[Afbeelding]
Dus bijna zoals een bril achter je oren haakt 😄

Wat ik daar ook nog niet helder bij hebt is hoe te voorkomen dat deze gaat bungelen in geval van wind bijvoorbeeld. Of wat ik het handigst kan gebruiken om dit soort 'haken' te maken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2OfToS-d8yfM-mVL2ZHFXTvIt0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AJqYEImhZ6e7AllbuDG8mnxw.png?f=user_large zo iets misschien ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-wPM0pUBc43L08yM7jWMaezoKY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NZVwuamWPuQVznhMbARl0yyp.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 21:08 ]

• GHB363
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:07:
[...]

Ah super man, bedankt!

Nu baal ik dat ik de kit zelf niet besteld heb bij amazon toen ik erover poste dat er 10 euro extra korting was. Zag net dat de actie gisteren afliep🤦🏻‍♂️😄
Ik kreeg bericht in mail dat vrijdag al de laatste dag was, maar gisteren gewoon de code ingevoerd en dat werkte nog.

• tweakmemore
Ja precies, maar dan is er (waarschijnlijk) een stuk langer nodig ivm de diepte van de vensterbank

• Raaa010
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:10:
[...]

Ja precies, maar dan is er (waarschijnlijk) een stuk langer nodig ivm de diepte van de vensterbank
als je zoekt op wandmontage J-vormige haken / Zwevende plankendrager / ladder wand haak, vind je waarschijnlijk wel wat je zoekt

[ Voor 3% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 21:14 ]

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:09:
[...]

Ik kreeg bericht in mail dat vrijdag al de laatste dag was, maar gisteren gewoon de code ingevoerd en dat werkte nog.
Ja ik heb het net ook geprobeerd. Begrijp ik goed dat je de jouwe aan die rail midden op je raam wilt hangen? Als dat het geval is, dan heb je misschien iets aan deze strip waar Koen het laatst over gehad, die kun je dan iets breder dan je raam hebben zodat de unit niet tegen het raam zelf leunt. Misschien kun je zelfs wel op 1 of andere manier die korte pootjes van de standaard bracket gebruikt als extra steun voor de bracket.

• GHB363
En met betrekking tot het eerder genoemde ‘bungelen’ is er natuurlijk het beugelverlengstuk dat ook op het dak, of tegen muur of reling steunt en ook staat er in de handleiding dat de buitenunit en de universele beugel bij zwaar weer, zoals windkracht 6 verwijderd moeten worden.

Inderdaad, aan de onderste van de 2 horizontale balken, of misschien wel de bovenste, maar die is eigenlijk net te breed. En dan wil ik eigenlijk niet dat het beugelverlengstuk op het glas steunt, ook al zit daar nog wel wat rubber of zo op.

Ik dacht eigenlijk aan een houten balkje, maar zo’n strip is misschien nog wat netter. Zie wel dat hij zelf ook de voetjes van de normale beugel op het glas van de ruit er onder laat steunen.

[ Voor 43% gewijzigd door GHB363 op 24-08-2026 21:26 ]

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:16:
En met betrekking tot het eerder genoemde ‘bungelen’ is er natuurlijk het beugelverlengstuk dat ook op het dak, of tegen muur of reling steunt en ook staat er in de handleiding dat de buitenunit en de universele beugel bij zwaar weer, zoals windkracht 6 verwijderd moeten worden.
Ja precies. En zeker met harde wind zou ik ook zeker niet willen dat die bracket direct (deels) tegen een raam steunt, zoals dat bij jou het geval kan zijn.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:40

ManiacsHouse

Scheisse!

Wellicht eens kijken of er verschil in UPC codes zit op de doos?

• Evert_96
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 11:05
Ik heb de houder voor Frans balkon en dakraam al een tijdje en bij mij zat er ook de muurbeugel bij, ondanks dat die nergens vermeld stond.

De muurbeugel is alleen wel de enige manier hoe het bij mij past. Alhoewel ik onderstaande oplossing veel slimmer vind, want vele malen goedkoper. Die zou ik eerlijk gezegd eerder aanraden dan de muurbeugel. De muurbeugel werkt perfect hoor, maar als het goedkoper kan... 😊

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85546238

• SuperMiep123
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-09 17:55
Ik overweeg nog steeds om hem, wat ik ergens las, via de dakraam setup te bevestigen en dan met spanbanden binnen om de radiator en de binnenunit vast te maken. Dan heb je én de mounting plate, én de safety line en de spanbanden. Dat zou toch voldoende moeten zijn.

Maar voor de komende dagen staat ie beneden even prima en gaat ie daarna de schuur in met noppenfolie er omheen.

• Raaa010
SuperMiep123 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:36:
Ik overweeg nog steeds om hem, wat ik ergens las, via de dakraam setup te bevestigen en dan met spanbanden binnen om de radiator en de binnenunit vast te maken. Dan heb je én de mounting plate, én de safety line en de spanbanden. Dat zou toch voldoende moeten zijn.

Maar voor de komende dagen staat ie beneden even prima en gaat ie daarna de schuur in met noppenfolie er omheen.
hier hangt er 1 uit het dakraam. aan de portasplit dakraambeugel dit gaat echt geen kant op, je moet eerst een houder schroeven binnen bij je dakraam daarna het frame er op vast maken daarna je portasplit er op. van de week hier met onweer en een flinke wind gewoon laten hangen niets aan het handje. mensen maken zich veel te druk, dat is niet nodig, dit is echt niet dat het zo 1 2 3 naar beneden valt , zo wel dan heb je het zelf niet goed gemonteerd. maar het moet er gewoon kunnen hangen ook met wat wind zonder extra spanbanden of wat dan ook.

da bedrijf zit er echt niet op te wachten dat ze dagelijks een dakraam uit vallen, dus dat zal allemaal goed berekend en dergelijke zijn,

een beetje voorzichtigheid oke. maar we moeten niet overdrijven. dan zou en die beugel naar beneden moeten donderen plus je hele portasplit en een deel van je kozijn/dakraam .

[ Voor 26% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 11:46 ]

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 15:09
Bij Technim kan je de airco nu bestellen en dan wordt die in oktober geleverd. Tenminste, dat beloven ze. Een soort van pre-order. Het enige minpunt is dat ze de volledige betaling al willen hebben. Dat vind ik wel vrij bijzonder, waarom wil je al die liquiditeit nu al hebben terwijl het nog wel even kan duren voordat je kan leveren?

Ik heb mijn order in ieder geval geannuleerd (ik kreeg voorraadmelding maar blijkbaar deed ik een pre-order voor late levering). Niet perse nodig, een airco vanaf oktober.

Afijn, ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld retour krijg...

• Raaa010
Stevie_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:54:
Bij Technim kan je de airco nu bestellen en dan wordt die in oktober geleverd. Tenminste, dat beloven ze. Een soort van pre-order. Het enige minpunt is dat ze de volledige betaling al willen hebben. Dat vind ik wel vrij bijzonder, waarom wil je al die liquiditeit nu al hebben terwijl het nog wel even kan duren voordat je kan leveren?

Ik heb mijn order in ieder geval geannuleerd (ik kreeg voorraadmelding maar blijkbaar deed ik een pre-order voor late levering). Niet perse nodig, een airco vanaf oktober.

Afijn, ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld retour krijg...
ik gok dat ze dat doen, om te zorgen dat er mensen bestellen die hem ook daadwerkelijk gaan afnemen, want wat is het nut om ergens 1000 euro heen te sturen (geen rente te krijgen) en het weer terug te laten sturen. dus de meeste die besteld hebben zullen ook niet annuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 12:37 ]

• Abel1991
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09 18:46
Mijn Portasplit blijft rond de 800w hangen ook met de boost aan op 16. Eerder kwam hij wel tot de 1200w, heb hem al gereset. Geen eco stand oid. Iemand enig idee hoe dit komt? Misschien doordat het niet heel warm is binnen en de temperatuur vrij snel daalt?

• Raaa010
Abel1991 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:45:
Mijn Portasplit blijft rond de 800w hangen ook met de boost aan op 16. Eerder kwam hij wel tot de 1200w, heb hem al gereset. Geen eco stand oid. Iemand enig idee hoe dit komt? Misschien doordat het niet heel warm is binnen en de temperatuur vrij snel daalt?
dat komt omdat het een slim apparaat is waarom zou hij 1200w moeten werken als het buiten nu 24 graden is gemiddeld ipv 34 graden, dus hoeft hij minder hard te werken. voor het zelfde resultaat (Een inverter airco is een aircosysteem met een variabele compressor die zijn snelheid continu aanpast aan de warmte- of koelvraag in de ruimte, in plaats van steeds volledig aan en uit te schakelen. )

[ Voor 16% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 13:22 ]

• tweakmemore
SuperMiep123 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:36:

Dat is zeker ook een optie, mits je dakraam natuurlijk groot genoeg is voor de buitenunit. Ik woon in een wat ouder huis en bij mij gaat dat niet passen. Hoe het verkoelingseffect gaat zijn is dan natuurlijk de vraag. In principe stijgt warme lucht op en daalt daarmee de koude lucht, dus dat zal wel iets verkoeling brengen in huis. Maar als ik het goed heb schreef je ook dat je een vlizotrap naar zolder hebt, deze zal daarvoor natuurlijjk dan heel de zomer naar beneden getrokken/open moeten zijn. Mocht je dat niet doen/willen, dan blijft het in huis warm en heb je alleen gewoon een redelijk goed gekoelde zolder😄

• Raaa010
Midea PortaSplit mobiele split-airco voor koelen én verwarmen Levering verwacht EIND AUGUSTUS VANAF 31 AUGUSTUS WEER LEVERBAAR 999,00 , luxe in3 betaal mogelijkheid voor mensen met een kleine beurs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGvOphZ4v5_aGUGde8zGfaFFBZ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FQQ3aypFFNDp9dqP7hnjpCM8.png?f=user_large

Gasvoorraad niet op tijd vol, en dat kan je energierekening weer raken

[ Voor 36% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 17:01 ]

• SuperMiep123
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-09 17:55
Raaa010 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:40:
[...]

hier hangt er 1 uit het dakraam. aan de portasplit dakraambeugel dit gaat echt geen kant op, je moet eerst een houder schroeven binnen bij je dakraam daarna het frame er op vast maken daarna je portasplit er op. van de week hier met onweer en een flinke wind gewoon laten hangen niets aan het handje. mensen maken zich veel te druk, dat is niet nodig, dit is echt niet dat het zo 1 2 3 naar beneden valt , zo wel dan heb je het zelf niet goed gemonteerd. maar het moet er gewoon kunnen hangen ook met wat wind zonder extra spanbanden of wat dan ook.

da bedrijf zit er echt niet op te wachten dat ze dagelijks een dakraam uit vallen, dus dat zal allemaal goed berekend en dergelijke zijn,

een beetje voorzichtigheid oke. maar we moeten niet overdrijven. dan zou en die beugel naar beneden moeten donderen plus je hele portasplit en een deel van je kozijn/dakraam .
Excuus, ik was niet duidelijk. De dakraam setup in mijn naar buiten draaiende normale slaapkamerraam :)

Maargoed, waterdicht afsluiten wordt dan nog steeds lastig. Dus ik ben toch bang dat het beneden slapen wordt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SuperMiep123 op 26-08-2026 13:33 ]

• Raaa010
SuperMiep123 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:56:
[...]

Excuus, ik was niet duidelijk. De dakraam setup in mijn naar buiten draaiende normale slaapkamerraam :)

Maargoed, waterdicht afsluiten wordt dan nog steeds lastig. Dus ik ben toch bang dat het beneden slapen wordt ;)
waarom er zijn genoeg afdichting's mogelijkheden ook standaard verkrijgbaar., en met een beetje creativiteit van douchgordijn opmaat maken met klittenband aan alle zijdes .. bijvoorbeeld.

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

rvk schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:36:
Ik heb hem besteld op amazon.nl en weet dus morgen wat er in zit.
Al binnen? Wat zat er bij?

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57

rvk

rud schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:31:
[...]

Al binnen? Wat zat er bij?
Zoals GHB363 al eerder aangaf met de juiste link en fotos zit de muurbeugel er inderdaad bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9VLrJEfLK-ktpNNZ4LgluGHRqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykTcdSABI5xaoW1p2CvcUer0.jpg?f=fotoalbum_large

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Indien iemand nog interesse heeft in de 12000 BTU versie van JoyBuy (nog in ongeopende verpakking, vorige week maandag geleverd) dan kan die voor factuurprijs overgenomen worden, dat is dus €899,-.

Zelf ophalen rondom Tilburg en alleen voor mensen die een trackrecord op Tweakers.net hebben ;) Anders is hij maandag weer op transport terug.

Hier komen ze over een paar weekjes de vaste units hangen dus hij is niet in gebruik genomen.

P.s. Inclusief het bakje/houdertje van @Raaa010 d:)b

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 15:09
Raaa010 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:37:
[...]

ik gok dat ze dat doen, om te zorgen dat er mensen bestellen die hem ook daadwerkelijk gaan afnemen, want wat is het nut om ergens 1000 euro heen te sturen (geen rente te krijgen) en het weer terug te laten sturen. dus de meeste die besteld hebben zullen ook niet annuleren.
Haha dat is wel een brave redenering. Het is wellicht ook een liquiditeitsdingetje? Even 100 van die dingen bestellen is €100.000. Ze raken die apparaten toch wel kwijt.

En dat is tevens ook mijn bezwaar, €1000 uitlenen. Als ze failliet gaan in de tussentijd ben ben je je geld kwijt.

Maar ieder zijn ding hè, ik sta niet echt heel hard te springen om in oktober / november een airco te ontvangen :’).

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-09 02:27
Stevie_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:56:
[...]

Haha dat is wel een brave redenering. Het is wellicht ook een liquiditeitsdingetje? Even 100 van die dingen bestellen is €100.000. Ze raken die apparaten toch wel kwijt.

En dat is tevens ook mijn bezwaar, €1000 uitlenen. Als ze failliet gaan in de tussentijd ben ben je je geld kwijt.

Maar ieder zijn ding hè, ik sta niet echt heel hard te springen om in oktober / november een airco te ontvangen :’).
Ze komen ook geregeld gewoon weer op voorraad bij joybuy en dan heb je het nog voor goedkoper met de volgende dag levering. Mocht je wel een risico wagen, dan is betalen met creditcard aangeraden met de chargeback optie. Maar rond oktober zullen vast de bouwmarkten het ook weer op voorraad hebben zonder wachttijd.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
insomniaaa schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:24:
[...]

Ze komen ook geregeld gewoon weer op voorraad bij joybuy en dan heb je het nog voor goedkoper met de volgende dag levering. Mocht je wel een risico wagen, dan is betalen met creditcard aangeraden met de chargeback optie. Maar rond oktober zullen vast de bouwmarkten het ook weer op voorraad hebben zonder wachttijd.
Dankzij de graaiende Nederlandse webshops hebben we hier in huis Joybuy ontdekt. SHEIN en dat soort shops ontwijken we ook als de pest maar JB is wel echt next level vwb service, snelheid en goede prijzen. Pedaalemmer hier voor in de keuken is gewoon top. De Portasplit komen ze ook gratis halen dus perfect tevreden hier over die partij. Hopelijk leren de NL shops snel bij wat het is om een goede prijs (lees, hoeft niet het goedkoopste), fatsoenlijke kwaliteit, maar vooral service, te verlenen.

Overigens ook zeer tevreden over Bol en Coolblue dus die blijven mij ook zien.

• mark it
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:47
Er staat nu een tweede kans '' Qlima Qsplitflex ''op Coolblue van 899 naar 803 Euro met een beschadigde doos die van een retournering komt.

https://www.coolblue.nl/product-tweedekans/980589/3049136

• Jayrone
  • Laatst online: 09-09 21:44
mark it schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 17:19:
Er staat nu een tweede kans '' Qlima Qsplitflex ''op Coolblue van 899 naar 803 Euro met een beschadigde doos die van een retournering komt.

Besteld.
Thanks voor de tip! :D

• Raaa010
mark it schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 17:19:

best prijzig voor een retourtje deze dagen... al hoewel als coolblue nog steeds zo goed is met zijn garantie als een jaar of 10 terug, is het die paar extra euro's wel waard.

is het zelfde als de vonroc en alle andere ''na apers van de portasplit''

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:38

Eix

Raaa010 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 19:56:
[...]

Ik vraag me af of het na-apers zijn. Het principe van een mobiele split unit bestond ook al voor de Portasplit namelijk.

• mark it
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:47
[...]

best prijzig voor een retourtje deze dagen... al hoewel als coolblue nog steeds zo goed is met zijn garantie als een jaar of 10 terug, is het die paar extra euro's wel waard.

Ik ben zelf wel tevreden met Coolblue, 30 dagen bedenktijd plus 2 weken om het terug te zenden als het niet bevalt , en de airco komen ze brengen ( en halen ) tot en met 4 hoog zonder lift wat voor velen erg handig is .2 jaar garantie op nieuwe en 2de kans producten.

Van deze airco modellen zijn er meer merken, Qlima, Vonroc, Evolar, en de Mw tools zover ik weet. De Qlima werkt goed naar mijn ervaring , dit apparaat kan de lucht ijskoud aan laten voelen op een manier dat ik soms mijn sweater aan moest doen. Het deed me zelfs denken aan de aircos in Bastion hotel kamers, voor wie daar ooit is geweest weet hoe koud die aircos kunnen zijn. Echt een airco waar het ook te koud kan worden wat ook geen pretje is.

[ Voor 11% gewijzigd door mark it op 30-08-2026 02:38 ]

• wortellica
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05:55
hier stond een linkdrop

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 30-08-2026 09:13 ]

• Raaa010
Eix schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 20:19:
[...]

Ik vraag me af of het na-apers zijn. Het principe van een mobiele split unit bestond ook al voor de Portasplit namelijk.
Correct dat weet ik, maar sinds midea de portasplit heeft gelanceerd zie je, steeds meer Na apers ik zeg er geen slecht word over, heb hier bijde staan vonroc en portasplit. bijde hebben positieve dingen en negatieve dingen. over het algemeen zeer tevreden met bijde machines

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 21:08
Had in de handleiding zien staan dat er een hepa filter is. Die zat er bij mij niet bij.
Vanwege allergieën heb ik ook een luchtfilter apparaat staan, maar dacht eens zoeken naar een filter. Kom ik alleen van die kleine groene dingen tegen en filters voor de gewone split airco's.
Hier ook even nagezocht, en ben dus niet de eerste die zijn bedenkingen heeft bij het nut ervan....

Zag amazon weer eens een bijzondere vertaling...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ixj0wRztaCIezYSvUR0WYGALclM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nyl4aMeKVl32Lf8QDvUKFcnR.jpg?f=fotoalbum_large

• Jayrone
[...]

Al die split airco merken zeggen me allemaal even weinig en ik vind de prijs acceptabel, dus ik waag het er gewoon op.

Nou komt alleen nog de aansluiting. Of het word de slaapkamer mits ik daar een geaard stopcontact mag laten maken van de huurbaas of het wordt in de keuken waar al aarde zit maar dan moet de binnen unit wel op het aanrecht staan...

Het buitenunit kan op een verhogingkje staan aangezien iets meer dan een meter onder het keuken-raam een groot dak zit, dus dat is makkelijk opgelost.

• insomniaaa
Jayrone schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 15:17:
[...]

Al die split airco merken zeggen me allemaal even weinig en ik vind de prijs acceptabel, dus ik waag het er gewoon op.
Heb je deze liever dan de midea portasplit dan? Want die is vaak 900 euro volledig nieuw. De zomer is denk ik wel voorbij, dus echt haast is er niet toch?

• Jayrone
insomniaaa schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:38:
[...]

Heb je deze liever dan de midea portasplit dan? Want die is vaak 900 euro volledig nieuw. De zomer is denk ik wel voorbij, dus echt haast is er niet toch?
Het maakt me niet zoveel uit eerlijk gezegd. Van wat ik begreep lijken de Qlima en de Midea aardig aan elkaar gewaagd, en voor zover ik kan zien lijkt deze tweedekans zo goed als nieuw met gewoon 2 jaar garantie dus dan vind ik 803 niet verkeerd tbh.

• wortellica
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05:55
Trotec heeft er ook al 1.zie.ik.de PAC-S 3510 SH

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

MJV

Vandaag de Portasplit vanuit Groene Hoed geleverd gekregen. Waar ik bang voor was, dat de beugeltjes in de knel komen de zonnepanelen die ik heb liggen; blijkt inderdaad het geval.

Ik ben nu aan het nadenken hoe ik dit op kan lossen. Ik heb dit topic meegelezen en doorgescrolld en ben wel wat ideeën tegengekomen waar ik mogelijk ook wat mee kan. Tot nu toe zie ik 2 opties.

- Plaat underlayment monteren in raamkozijn en daar de beugel op vastzetten, bijvoorbeeld met twee bouten door het bovenste gedeelte
- Beugel met twee nette schroeven in het achterhout van het trespa-deel van de dakkapel. Zou ik wel eerst even checken met plaatster dakkapel.
- Eieren voor mijn geld kiezen en unit retourneren, maar dat doe ik liever niet.

Zien jullie wellicht nog andere creatieve/betere oplossingsmogelijkheden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hlJyLozqsnnN3PQIl1VestuBxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLViDF3h5rCWQHEpXnWk1HGN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door MJV op 31-08-2026 13:41 ]

• Raaa010
MJV schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:41:
Vandaag de Portasplit vanuit Groene Hoed geleverd gekregen. Waar ik bang voor was, dat de beugeltjes in de knel komen de zonnepanelen die ik heb liggen; blijkt inderdaad het geval.

Ik ben nu aan het nadenken hoe ik dit op kan lossen. Ik heb dit topic meegelezen en doorgescrolld en ben wel wat ideeën tegengekomen waar ik mogelijk ook wat mee kan. Tot nu toe zie ik 2 opties.

- Plaat underlayment monteren in raamkozijn en daar de beugel op vastzetten, bijvoorbeeld met twee bouten door het bovenste gedeelte
- Beugel met twee nette schroeven in het achterhout van het trespa-deel van de dakkapel. Zou ik wel eerst even checken met plaatster dakkapel.
- Eieren voor mijn geld kiezen en unit retourneren, maar dat doe ik liever niet.

[Afbeelding]
misschien de dakraambeugel gebruiken voor om hem aan de zonnepanelen te hangen, dat lijkt me wel te kunnen zo zwaar is die combinatie van die 2 niet en je kan er altijd nog een doek onderleggen voor het glas. of je de beugel makkelijk vast krijg dat weet ik niet, maar er komt een deeltje bij voor de dakraambeugel en daar zit 3M tape op wat vaak wel wat kan houden,

• MJV

MJV

@Raaa010: ik ging er vanuit (aanname) dat zonnepanelen zo kwetsbaar waren dat dat een no-go was. Het zou wel een hele fijne oplossing zijn omdat ik dan de kabel/slang mooi onderin het kozijn kan laten lopen waarmee het rolluik ook nog grotendeels dicht kan.

• Raaa010
MJV schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 14:14:
@Raaa010: ik ging er vanuit (aanname) dat zonnepanelen zo kwetsbaar waren dat dat een no-go was. Het zou wel een hele fijne oplossing zijn omdat ik dan de kabel/slang mooi onderin het kozijn kan laten lopen waarmee het rolluik ook nog grotendeels dicht kan.
Het glas van een zonnepaneel is gemaakt van gehard zonneglas (meestal 2 tot 4 millimeter dik) en is ontworpen om extreme weersomstandigheden zoals zware hagel, storm en sneeuwval te weerstaan.

dus het lijkt me dat het geen probleem is, om hem er op te leggen/aan te hangen, zeker als je ook iets van schuimrubber aan de onderzijde maakt die op de kant die op het zonnepaneel komt.

of je maakt iets wat het gewicht gelijkmatig verdeeld onder op de beugel.

• MJV

MJV

Super. Dakraambeugel inmiddels besteld.

• byebye171
  • Laatst online: 08-09 13:58
Hitte van het zonnepaneel ook meegenomen in de afweging?

• Evert_96
Zoekt er iemand nog een midea portasplit voor kostprijs?
Ik heb 'm besteld bij Joybuy voor €899 om beneden te gebruiken, maar ik heb uiteindelijk toch besloten om voor een andere oplossing te gaan.

Zit nog in gesealde doos, bon is aanwezig, ik woon in Middelharnis. Indien niemand geïnteresseerd is, stuur ik 'm retour :)

Wanneer je interesse hebt, laat maar weten via dm 👍🏼

Edit: De Midea is vergeven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Evert_96 op 01-09-2026 19:31 ]

• rud
  • Niet online

rud

Is er iemand die de muurbeugel in gebruik heeft? Ik heb de set binnengekregen maar het lijkt alsof van deel 1 (dat je achterop de buitenunit schroeft) het laatste deel erg stroef in de muurbeugel schuift. Ik krijg hem er met moeite weer uit. Is dit zoals het hoort?

• tweakmemore
rud schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 17:06:
Is er iemand die de muurbeugel in gebruik heeft? Ik heb de set binnengekregen maar het lijkt alsof van deel 1 (dat je achterop de buitenunit schroeft) het laatste deel erg stroef in de muurbeugel schuift. Ik krijg hem er met moeite weer uit. Is dit zoals het hoort?
Ik kwam laatst deze video tegen van installatie (en test) van de muurbeugel. Daarop lijkt het redelijk makkelijk te gaan: YouTube: Surprising A Subscriber With FREE Air-Conditioning / The Midea PortaSplit . Het plaatsen zelf is op ongeveer 06:44

[ Voor 3% gewijzigd door tweakmemore op 01-09-2026 17:32 ]

• Raaa010
rud schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 17:06:
ik heb het vermoeden dat, dat expres een beetje weerstand heeft tegen trilling's geluid tegen te gaan en het niet rammelt.

• rvk

rvk

Hij is inderdaad wat stroef. Maar met het gewicht zakt hij er toch wel gewoon in? Waarschijnlijk met een paar keer erin en eruit zal het wel soepeler gaan. De lak zal er dan ook wel wat vanaf slijten.

• rud
  • Niet online

rud

tweakmemore schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 17:31:
[...]

Daarop lijkt het redelijk makkelijk te gaan:
Daar gaat het inderdaad soepel.

• rud
  • Niet online

rud

Raaa010 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 17:32:
[...]

ik heb het vermoeden dat, dat expres een beetje weerstand heeft tegen trilling's geluid tegen te gaan en het niet rammelt.
Ik heb de dakbeugel en de balkonbeugel geprobeerd, daar gaat het heel soepel. Dan lijkt het me niet in orde dat de muurbeugel heel stroef gaat.

• rvk

rvk

rud schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:28:
[...]
Daar gaat het inderdaad soepel.
Op de video zie ik hem dat ding er niet weer uithalen ;)

Dat erin doen zal geen probleem zijn met het gewicht. Dat zakt gewoon naar beneden. Eruit trekken zal wel wat lastiger zijn.

• rud
  • Niet online

rud

rvk schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:04:
Hij is inderdaad wat stroef. Maar met het gewicht zakt hij er toch wel gewoon in? Waarschijnlijk met een paar keer erin en eruit zal het wel soepeler gaan. De lak zal er dan ook wel wat vanaf slijten.
Nee, de laatste 9cm lukt niet. Dat is wel zonder de buitenunit geprobeerd, dus gewoon met het handje. Ik heb een maatje gebeld die er ook een besteld had, gelukkig had ook hij hem ontvangen. Bij hem lukt de laatste 4cm niet. Het lijkt er op dat ik een maandagochtendmodel heb ontvangen. Ik heb een spreider, die ga ik er maar eens opzetten. Kijken of dat helpt.

• rvk

rvk

rud schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:39:
[...]
Nee, de laatste 9cm lukt niet. Dat is wel zonder de buitenunit geprobeerd, dus gewoon met het handje.
Bij mij zit de achterkant wel al op de buitenunit. Hier loopt ie ook vast als ik de beugel erop probeer te schuiven. Maar als de buitenunit met gewicht naar beneden over de beugel gaat verwacht ik wel dat ie er makkelijker in schuift. Misschien dat ie daarna er ook wat makkelijker uit gaat omdat het dan uit zichzelf al uit elkaar gegaan is.

• rud
  • Niet online

rud

Nou, mijn maatje is naar mij toe gereden. Het zijn gewoon fabrikage fouten. De dagmaat van mijn muurbeugel is gewoon 2mm smaller dan die van hem. En dan heeft de beugel die achterop de buitenunit gaat ook weer wat variatie waardoor het bij mij niet past.

De spreider heeft bij mij het probleem in zoverre verholpen dat het nu goed schuift tot 2cm van de onderkant. Als iemand anders met een spreider aan de gang wil: gebruik ijslollystokjes om beschadigingen aan de lak te voorkomen.

Ik moet nog wat prutsen maar het komt goed. Jammer dat het nodig is.

Edit: Het belangrijkste is dat de 'dagmaat' van de muurbeugel voldoende is. Voorzichtig een stukje spreiden, iedere keer een beetje meer. Er zijn onderaan aan beide zijden twee bobbels om de unit strak te zetten. Door het spreiden van de dagmaat komen die automatisch ook wat losser. Ik had die bobbels ook gespreid maar achteraf was dat waarschijnlijk vanzelf meegegaan met het spreiden van de dagmaat. Die dagmaat mag, net als bij de dakraambeugel en de balkonbeugel, best +/- 3mm speling hebben voor de beugel die achterop de buitenunit gemonteerd wordt.

Edit 2: Vergeten te vermelden dat de beugel die achterop de buitenunit gaat nu netjes tot helemaal onderin de muurbeugel komt, net als bij de dakraambeugel en de balkonbeugel.

[ Voor 39% gewijzigd door rud op 02-09-2026 05:15 ]

• Jayrone
insomniaaa schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:38:
[...]

Over haast gesproken, nu ik die Qlima in huis heb krijg ik toch wel het gevoel dat ik'm in huis heb gehaald onder een soort van restant airco hype/stress. Wat dat betreft kan ik daar wel eens last van hebben hoor, fomo omtrent iets kopen :F. En dan ook niet met goedkope aankopen ofzo neeuh altijd met dure shit 8)7. Ik vraag me nu ook af hoe erg ik het eigenlijk nodig zal hebben... max temp in m'n appartement was 26.5 graden en ik sliep er niet merkbaar minder om al was het wel plakken.

Wellicht is een plafond fan en lucht ontvochtiger al genoeg om het wat draagbaarder te maken.
Maar ik heb wel het gevoel dat het elk jaar steeds gekker wordt met de hitte tijdens de zomer dus tjah :S.

Misschien een domme vraag, maar is het normaal dat elke herfst/winter de (mobiele) airco voorraden weer gewoon op pijl komen en dat de prijzen ook weer zakken? Ik zie nu namelijk nog wel een aantal sites waar je de Portasplit kunt (vooruit)bestellen maar daar kosten ze €1000+. Komt die prijs denk je nog omlaag?

En ik las vgm ook iets over dat de koelvloeistof die nu wordt gebruikt uitgefaseerd gaat worden volgend jaar? Ik vraag me af of het wat uit maakt in vergelijking met de vervanger qua prestaties/efficientie/prijs etc, of het loont om deze dan toch maar te houden uit voorzorg ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Jayrone op 02-09-2026 20:35 ]

• insomniaaa
Jayrone schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:32:
[...]

Over haast gesproken, nu ik die Qlima in huis heb krijg ik toch wel het gevoel dat ik'm in huis heb gehaald onder een soort van restant airco hype/stress. Wat dat betreft kan ik daar wel eens last van hebben hoor, fomo omtrent iets kopen :F. En dan ook niet met goedkope aankopen ofzo neeuh altijd met dure shit 8)7. Ik vraag me nu ook af hoe erg ik het eigenlijk nodig zal hebben... max temp in m'n appartement was 26.5 graden en ik sliep er niet merkbaar minder om al was het wel plakken.

Wellicht is een plafond fan en lucht ontvochtiger al genoeg om het wat draagbaarder te maken.
Maar ik heb wel het gevoel dat het elk jaar steeds gekker wordt met de hitte tijdens de zomer dus tjah :S.

Misschien een domme vraag, maar is het normaal dat elke herfst/winter de (mobiele) airco voorraden weer gewoon op pijl komen en dat de prijzen ook weer zakken? Ik zie nu namelijk nog wel een aantal sites waar je de Portasplit kunt (vooruit)bestellen maar daar kosten ze €1000+. Komt die prijs denk je nog omlaag?

En ik las vgm ook iets over dat de koelvloeistof die nu wordt gebruikt uitgefaseerd gaat worden volgend jaar? Ik vraag me af of het wat uit maakt in vergelijking met de vervanger qua prestaties/efficientie/prijs etc, of het loont om deze dan toch maar te houden uit voorzorg ofzo.
Of je een airco nodig had, is iets wat alleen jij kan zeggen. In mijn huis was het in ieder geval 30 dragen (oud huis zonder isolatie), en dat wat niet uit te houden. Ik ga er vanuit dat vanaf nu elke zomer ongeveer zo warm zal blijven. Dus voor mijzelf was het wel echt nodig.

Of de prijs zal zakken, wie weet. Persoonlijk hoop ik er bij joybuy uiteindelijk een te kunnen kopen voor 900 weer. Als ze in juli en augustus het voor die prijs hebben kunnen verkopen, dan is er een reele kans dat ze het in de herst/winter ook hebben.

En ja, wellicht gaan ze volgend jaar over naar propaan. Zelf ben ik er geen fan van. Hoogstwaarschijnlijk zal het een grotere portasplit worden met meer herrie die minder efficienter werkt en groter brand gevaar. En omdat ze het anders moeten bouwen, zal de prijs ook vast hoger liggen. Mocht je een midea willen, dan zou ik het kopen wanneer het beschikbaar is voor een goede prijs, voor 2027 ingaat. Er is nu nog gepraat over of het wel of niet 1 januari in gaat qua regel, maar liever het zekere voor het onzekere.

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25
MJV schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 13:41:

[Afbeelding]
Buiten-unit hoger bevestigen zodat de voetjes tegen de onderbalk van het kozijn komt, je kunt ook de kleine voetje gebruiken.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjxEsjZC_7erpKSmSV9jo8JfN4U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BPBKjAHDOn0TZY4uqMxAiIeE.jpg?f=user_large

• CollSch
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 10:04
Zou misschien iemand mij kunnen vertellen wat de afstand is van de buiten unit tot aan het raam/muur hangend e.v.t Het gaat voornamelijk om te verwarmen . Ik heb het aan chatGPT gevraagd en die zegt minstens 30 cm van de muur? Ikzelf vind dat wel erg veel. Dit is mijn opstellingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cg_B6OgvaZcmnCR0XHajI8Pk8s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/McL9ELdpT2Y9ChgN2eHZgLd9.png?f=fotoalbum_large

• AvAars
Sowieso de uitblaaszijde van de muur af, niet naar de muur toe. En dan inderdaad voldoende vrije ruimte voor de inlaat vrijhouden om lucht aan te zuigen.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 16:35
CollSch schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:47:
Zou misschien iemand mij kunnen vertellen wat de afstand is van de buiten unit tot aan het raam/muur hangend e.v.t Het gaat voornamelijk om te verwarmen . Ik heb het aan chatGPT gevraagd en die zegt minstens 30 cm van de muur? Ikzelf vind dat wel erg veel. Dit is mijn opstelling[Afbeelding]
beetje out of the box, maar kun je de buitenuit niet een kwartslag draaien? De korte zijde met de slangaansluiting naar de muur toe.

Dan lijken de inlaat en uitblaasrichting volledig vrij.

Ik zie die opstelling nergens, misschien met een reden, maar ik kan hem zo snel niet bedenken.

• Raaa010
CollSch schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:47:
Zou misschien iemand mij kunnen vertellen wat de afstand is van de buiten unit tot aan het raam/muur hangend e.v.t Het gaat voornamelijk om te verwarmen . Ik heb het aan chatGPT gevraagd en die zegt minstens 30 cm van de muur? Ikzelf vind dat wel erg veel. Dit is mijn opstelling[Afbeelding]
dit is voldoende als je kijkt naar de portasplit muurbeugel die heeft ongeveer de zelfde afstand plus minus 15cm a 20 cm, er is vast iemand hier die dat wel even voor je wilt meeten ! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARgj2gqcQqaAuQ9_qUKsspGVKCw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CDOF00MvABmn1dW0njVvYKbU.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Raaa010 op 03-09-2026 11:43 ]

• rvk

rvk

En met het schuine dakraam beugel hangt ie nog dichter op/tegen het dak aan (paar centimeter). Dus inlaat heeft niet zoveel ruimte nodig zolang hij de warme lucht maar uit kan blazen (dat is bij het schuine dak dan de 'bovenkant').

• Raaa010
rvk schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:43:
En met het schuine dakraam beugel hangt ie nog dichter op/tegen het dak aan (paar centimeter). Dus inlaat heeft niet zoveel ruimte nodig zolang hij de warme lucht maar uit kan blazen (dat is bij het schuine dak dan de 'bovenkant').
correct hier ligt hij zo goed als plat op het dak ! dus maak je geen zorgen ! als je maar zorgt dat de juiste zijde naar de muur staat !

• MJV

MJV

tronmedia schreef op donderdag 3 september 2026 @ 01:17:
[...]

Buiten-unit hoger bevestigen zodat de voetjes tegen de onderbalk van het kozijn komt, je kunt ook de kleine voetje gebruiken.

Voorbeeld:

[Afbeelding]
Dit is misschien en betere optie dan op/aan zonnepanelen. Uiteindelijk zou ik met twee planken het hele raam ook nog relatief luchtdicht kunnen maken. Kan je draai-kiep-raam zo nog in de kiepstand toevallig?

• CollSch
Dus als ik het goed begrijp moet je de PS steeds omdraaien als je het op verwarmen zet ? Vooral dan bij een dakstellage ..anders krijgt hij toch geen genoeg uitlaat voor de warme lucht? Of denk ik nu te moeilijk..

[ Voor 7% gewijzigd door CollSch op 03-09-2026 13:03 ]

• AvAars
CollSch schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:00:
Dus als ik het goed begrijp moet je de PS steeds omdraaien als je het op verwarmen zet ? Vooral dan bij een dakstellage ..anders krijgt hij toch geen genoeg uitlaat voor de warme lucht?
Hoezo omdraaien? De uitlaat moet altijd vrije ruimte hebben, of het nou met verwarmen of koelen is. Dus ik zou de uitlaat altijd van eventuele obstakels vrijhouden. De inlaat kan prima ~30cm van de muur af (is zelfs minder dan dat met de standaard/optionele houders, maar ook bij die wijst de uitlaat altijd naar buiten, nooit naar binnen)

[ Voor 12% gewijzigd door AvAars op 03-09-2026 13:06 ]

• CollSch
Dank jullie wel! Het is me nu duidelijk,ik heb hem nu 20 cm van de muur afgezet...dus de winter kan beginnen :)

• Evert_96
CollSch schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:00:
Dus als ik het goed begrijp moet je de PS steeds omdraaien als je het op verwarmen zet ? Vooral dan bij een dakstellage ..anders krijgt hij toch geen genoeg uitlaat voor de warme lucht? Of denk ik nu te moeilijk..
Ik heb nog geen enkele airco (dus ook geen vaste) gezien waarbij de uitlaat naar de muur toe staat, juist wel andersom. De tip van een kwartslag draaien lijkt me in ieder geval de beste als je je zorgen maakt om de airflow.

Overigens meteen een mooi voorbeeld om voor dit soort feitjes-zaken geen AI te gebruiken, die voorspelt maar wat woorden ipv feiten die ook waar zijn. Buitenunits van vaste airco's staan zo goed als altijd tegen de gevel aan zonder 30cm; in de handleiding staat niet dat de buitenunit 30cm of meer van de muur af moet staan (er staat wél iets over de binnenunit), dat alleen is op zichzelf al een argument dat het geen 30cm hoeft te zijn.

Ik gebruik zelf de muurbeugel, de achterkant van de buitenunit zit dan pak-'m-beet-hou-'m-vast 17 cm van de muur af.

• Blune
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
De lucht wordt vanaf de muurkant door het apparaat heen gezogen en naar buiten geblazen.

In de AI plaat staat de richting verkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Blune op 03-09-2026 13:33 ]

• CollSch
Blune schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:32:
De lucht wordt vanaf de muurkant door het apparaat heen gezogen en naar buiten geblazen.

In de AI plaat staat de richting verkeerd.
Het gaat over verwarmen..dus gaat de luchtstroom andersom

• AvAars
CollSch schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:35:
[...]

Het gaat over verwarmen..dus gaat de luchtstroom andersom
Nee, enkel het koudemiddel verandert van richting. De luchtstroom blijft dezelfde kant op gaan.

• Blune
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
Volgens mij blijft bij koelen/verwarmen de luchtstroom hetzelfde. Het gaat er om dat er lucht zich langs de warmtewisselaar stroomt. Of dat nu is om koelte of warmte aan de lucht af te geven, is niet relevant.

• Evert_96
AvAars schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:38:
[...]

Nee, enkel het koudemiddel verandert van richting. De luchtstroom blijft dezelfde kant op gaan.
Inderdaad, bovendien kunnen/zijn fans ook maar naar 1 kant toe geoptimaliseerd (zijn). Waardoor verwarmen ineens een heel stuk minder efficiënt zou zijn.

Mocht je dit idee ook van chatgpt hebben, dan onderstreept dat precies mijn punt in mn vorig bericht. Bijna iedereen gebruikt AI voor feiten. Dat gaat vaak goed, maar ook heel vaak fout. Ik bedoel dit absoluut niet denigrerend of belerend, maar omdat AI met enorme zekerheid z'n antwoorden geeft, lijkt het waar. Maar dat is precies het gevaar.

Fyi, ik ben data scientist :)

• CollSch
Ja inderdaad ..sorry ik luister teveel naar AI.

• Evert_96
No worries! Bovendien ben ik ook niet roomser dan de paus hoor :) Ondanks dat ik dit weet, en ook tot in detail weet hoe, ben ik ook een keer volledig nat gegaan. Ik had even te weinig tijd en gebruikte AI om een bepaald concept uit te leggen, wat ik vervolgens in m'n presentatie stopte. Bleek ook niet te kloppen 😅 Verschil was klein, maar toch fundamenteel anders, oepssss haha ;)

Anyway, nu weer ontopic, excuus :)

• rud
  • Niet online

rud

Raaa010 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:41:
[...]

dit is voldoende als je kijkt naar de portasplit muurbeugel die heeft ongeveer de zelfde afstand plus minus 15cm a 20 cm, er is vast iemand hier die dat wel even voor je wilt meeten ! [Afbeelding]
Muurbeugel is 13cm diep.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:40

ManiacsHouse

Scheisse!

Deze snap ik niet helemaal.
If everything works out, a retrofit kit for the propane PortaSplit might be released. The idea: no more condensate should accumulate, and users won’t have to worry about anything. The developers are currently remaining silent about how it will work. It is also not yet certain whether the kit will actually be released.
Gaat over P1 error. En daar een oplossing voor. Maar dan voor de propaan-versie een retrofit terwijl dat model er nog helemaal niet is. Zou mooi zijn als dat voor de R32 versie komt.

• Jayrone
insomniaaa schreef op donderdag 3 september 2026 @ 00:51:
[...]

Of je een airco nodig had, is iets wat alleen jij kan zeggen. In mijn huis was het in ieder geval 30 dragen (oud huis zonder isolatie), en dat wat niet uit te houden. Ik ga er vanuit dat vanaf nu elke zomer ongeveer zo warm zal blijven. Dus voor mijzelf was het wel echt nodig.

Of de prijs zal zakken, wie weet. Persoonlijk hoop ik er bij joybuy uiteindelijk een te kunnen kopen voor 900 weer. Als ze in juli en augustus het voor die prijs hebben kunnen verkopen, dan is er een reele kans dat ze het in de herst/winter ook hebben.

En ja, wellicht gaan ze volgend jaar over naar propaan. Zelf ben ik er geen fan van. Hoogstwaarschijnlijk zal het een grotere portasplit worden met meer herrie die minder efficienter werkt en groter brand gevaar. En omdat ze het anders moeten bouwen, zal de prijs ook vast hoger liggen. Mocht je een midea willen, dan zou ik het kopen wanneer het beschikbaar is voor een goede prijs, voor 2027 ingaat. Er is nu nog gepraat over of het wel of niet 1 januari in gaat qua regel, maar liever het zekere voor het onzekere.
30 graden in huis, dat klinkt echt heel naar zeg. Begrijpelijk dat je daar een oplossing voor wilde. Zelf woon ik in een appartement op de 2e verdieping van 3, het is goed geïsoleerd voor zover ik weet en het kan heel goed luchten s'nachts, vooral wanneer ik wat ventilatoren bij de ramen zet om de lucht stroom wat aan te wakkeren en dan overdag alles pot dicht laten.

Dat de Qlima voor €803 was leek me juist ook wel een leuke korting voor een zo goed als nieuw apparaat met 2 jaar garantie dus tjah, als deze zoveel op de Midea lijkt qua specs denk ik snel waarom wachten met een duurder apparaat kopen wat het ongeveer even goed doet?

Wat ik me ook nu af vraag is vind ik het waard om €800 te spenderen aan het koelen van alleen de slaapkamer, aangezien de woonkamer te groot is. Anderzijds denk ik weer ja natuurlijk, want slaap is belangrijk haha. Wat een gedoe.

Ik denk trouwens dat je wel gelijk hebt met de prijs van de 'nieuwe' Midea volgend jaar. Dat zal vast wel een paar honderd duurder worden als het daarbij blijft.

• Raaa010
ManiacsHouse schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:48:
[...]

Deze snap ik niet helemaal.

[...]

Gaat over P1 error. En daar een oplossing voor. Maar dan voor de propaan-versie een retrofit terwijl dat model er nog helemaal niet is. Zou mooi zijn als dat voor de R32 versie komt.
of de vertaling is niet juist maar dit is wat ik lees, of het nieuw 2027 model staat daar of een half nieuw model/ een update van de r32 versie, als ik het lees begrijp ik er uit het nieuw model dan ga ik er van uit het 2027 model waarschijnlijk een test versie,

Die mobile Klimaanlage Midea PortaSplit war zuletzt sehr stark nachgefragt. Auf der IFA ist nun der Nachfolger zu sehen – mit einigen Verbesserungen. / De draagbare airconditioner Midea PortaSplit is de laatste tijd enorm in trek. De opvolger ervan is nu te zien op de IFA en biedt diverse verbeteringen. klik klik voor wat nieuws over portasplit

mijn fout

However, no prototype or even a finished device was on display.

ofte wel ze gaan naar de beurs om het nieuwe systeem te promoten met een geupdate R32 model 8)7 |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Raaa010 op 04-09-2026 19:48 ]

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:52
Wanneer zou de prijs weer eens terug gaan naar 699 wat ie ergens in april kostte? Ik baal nog steeds dat ik het toen niet gedaan heb. Zou de prijs in de winter (dus december of zo) lager liggen?

• Raaa010
r_buren schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:47:
Wanneer zou de prijs weer eens terug gaan naar 699 wat ie ergens in april kostte? Ik baal nog steeds dat ik het toen niet gedaan heb. Zou de prijs in de winter (dus december of zo) lager liggen?
Hahahahaha @r_buren nooit meer ! gebeurd dat wel eet ik mijn schoen op :-), het goedkoopst zal 899 zijn mocht je geluk hebben. maar eerder 999 minimaal!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kan je rekenen? Reken er maar niet op..

Mijn glazen bol... etc.. Niemand weet wat de prijzen gaan doen.

Allicht heb ik teveel uitgeven voor de 12K BTU versie, €1000,- incl thuisbezorging.
Ben ik er blij mee? Zeker!
Ga ik er komende nog warmere zomers plezier van hebben? Zeker!
Wat is dan de prijs waard?
Succes met je zoektocht de komende maanden, hoop dat je slaagt voor een schappelijke prijs.

En mocht je wat vinden voor een schappelijke prijs, deel het aub, ken genoeg mensen die hem ook willen.

-edit-
Momenteel is ie ook mijn slaapkamer aan het koelen op 17c..
Altijd handig dit ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 04-09-2026 21:40 ]

Wear Sunscreen!

• Raaa010
Midea Portable Air Conditioner PortaSplit €889.00 Tax Included ,
of ze naar NL verzenden geen idee.. altijd het proberen waard ik raad wel aan om een credit card te gebruiken.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Raaa010 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:35:
[...]

Midea Portable Air Conditioner PortaSplit €889.00 Tax Included ,
of ze naar NL verzenden geen idee.. altijd het proberen waard ik raad wel aan om een credit card te gebruiken.
Alleen Griekenland of Cyprus, loze link dus.

Doe aub zelf ff wat werk voordat je links dropt.

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 04-09-2026 21:57 ]

Wear Sunscreen!

• Jayrone
€699, man wat een koopje was dat! Ik baalde er ook van dat ik pas tijdens de hitte op het idee kwam om voor een Portasplit te kijken. Toen kwam ik de pagina's van bijv Hornbach tegen waar hij iets van 750 kostte maar uitverkocht was, daar baalde ik van joh.

Het zou me echt verbazen als de prijs onder de €900 komt gezien hoe hard dit model verkocht de aflopen tijd en de vraag is er denk ik nog steeds gezien hoeveel winkels nog steeds uitverkocht zijn.
De shops zouden gek zijn als ze terug naar €699 zouden gaan.

• Raaa010
Humma Kavula schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:54:
[...]

Alleen Griekenland of Cyprus, loze link dus.

Doe aub zelf ff wat werk voordat je links dropt.
moet ik het ook nog voor je bestellen ?. ik heb toch al voorwerk gedaan door een link te zoeken waar ze leverbaar zijn, dan is het voor jou zelf een kleine moeite om te kijken of ze wel verzenden naar NL, er zijn ook gewoon mensen die dit forum bij houden tijdens het werk en dan ook niet nog de tijd hebben om dat voor jou uit te gaan zoeken, je moet al blij zijn dat er mensen voor je zoeken... vandaag de dag is het alleen ik, ik, ik,

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nvm...

[ Voor 98% gewijzigd door Humma Kavula op 05-09-2026 08:00 ]

Wear Sunscreen!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06
De vonroc is inmiddels ook 200 euro duurder. Dus of de prijzen weer gaan zakken?

• Raaa010
Leuk nieuws over de portasplit in het Nederlands

Midea overweegt daarnaast nog een nagekomen reparatiekit die condensatieproblemen bij bestaande units helemaal moet oplossen. Concrete details daarover zijn er nog niet.

De nieuwe generatie krijgt een radiochip met ingebouwde ondersteuning voor Matter 1.6, de nieuwste versie van de smarthome-standaard. Daarmee kun je de airco rechtstreeks in je lokale smarthome opnemen, zonder dat de besturing via een cloudserver van Midea hoeft te lopen.

Wanneer kun je hem kopen, en moet je wachten?

De tijdlijn

Midea plant de verkoopstart van de propaanversie voor de zomer van 2027. Tot het einde van 2026 worden er nog gewoon reguliere R32-modellen naar Europa geïmporteerd, en die mogen dealers ook in 2027 nog legaal verkopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Raaa010 op 05-09-2026 14:14 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.