Als je het filter open staat het aan de binnenkant links onderin.lorenzopot schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:46:
[...]
Waar kun je dat checken qua serienummer en batch/jaartal?
mijne hebben afgelopen nacht gewoon gedraaid in de volle regen! niks aan het handje gehad, draaien bijde nu nog steeds staan gewoon op 21 graden mijn portasplit en vonroc. portasplit hangt uit het dakraam. en de vonroc staat in de zeik regen buiten naast het raam.TekkenLord schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:16:
[...]
Mijn buitenunit staat nog steeds buiten sinds vorige week. En doet het nog ondanks de regen van de afgelopen dagen. Ik heb nu een dag op fan mode staan en vanavond zet ik het weer binnen.
mocht hij er niet tegen kunnen hadden ze in mij opzicht een extra waarschuwing er op moeten plakken, het heet een buiten unit en die hoort gewoon buiten.
Je bedoeld wat er in die klep gedrukt is? Dat is toch voor alleen dat onderdeel?CollSch schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:35:
[...]
Als je het filter open staat het aan de binnenkant links onderin.
Dat het plastic klepje/filter in 2024 is geproduceerd is niet echt een probleem
voor de mensen die nog een porta zoeken er komt binnenkort bij joybuy weer wat online joybuy midea portasplit
Mijn komt morgen pas binnen.... had op 24 Juli al besteld bij online-accu. Ben benieuwd wat ik krijgktulu666 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:23:
Zijn er hier meer mensen die hun PortaSplit bij Online Accu hebben besteld en er last van hebben dat het waterreservoir vol blijft na het "legen"? De pomp blijft om de zoveel minuten aanslaan, maar er komt vervolgens slechts een klein straaltje water uit.
Blijkbaar toch een nieuwe batch, nooit 100% vertrouwen op ai blijkt maar weer.
Blij voor je dat hij eindelijke terecht is na al die miserie die je gehad hebt met de levering!sonox schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:44:
[...]
Mijn komt morgen pas binnen.... had op 24 Juli al besteld bij online-accu. Ben benieuwd wat ik krijg
👍
Over het vast vs mobiel/PortaSplit verhaal, mijn 2c:
Ik had liever een vaste split gehad. Als die goed geinstalleerd kan worden, heb je de leidingen direct naar buiten (en dus zo efficient mogelijk ook de warme leidingen buiten) en een stevige, veilige split unit buiten die het meeste werk en geluid doet.
Maar, dan zou ik ook direct zoals de PortaSplit willen kunnen verwarmen. En het zou ook heel fijn zijn als je dan ook zonnepanelen hebt, misschien zelfs een thuis batterij oplossing. Dan kan je echt vol genieten van de fixed split airco!
En je moet nadenken over hoe lang je in je huis denkt te blijven, of je volgende huis koop/huur zou worden en zelfs met koop of er een fixed split mogelijk zal zijn.. de PortaSplit verhuis je lekker mee.. de vaste airco kan een positief verkoop argument zijn, maar wie weet hoe de techniek groeit en of je je geld gedeeltelijk terug kan krijgen..
Ik kan sowieos geen (vaste) zonnepanelen hebben, een thuis batterij zonder dat is vaak ook zonde en verwarmen met de PortaSplit is fijn om mogelijk te hebben, maar ik vrees dat ik dan ook een veel betere isolatie rondom mijn balkon deuren moet maken. Maar met een appartement is het op dit moment nog vaak onmogelijk / tegen regels om een vaste airco te hebben, dus eigenlijk hebben veel mensen geen keus idd!
Ik had liever een vaste split gehad. Als die goed geinstalleerd kan worden, heb je de leidingen direct naar buiten (en dus zo efficient mogelijk ook de warme leidingen buiten) en een stevige, veilige split unit buiten die het meeste werk en geluid doet.
Maar, dan zou ik ook direct zoals de PortaSplit willen kunnen verwarmen. En het zou ook heel fijn zijn als je dan ook zonnepanelen hebt, misschien zelfs een thuis batterij oplossing. Dan kan je echt vol genieten van de fixed split airco!
En je moet nadenken over hoe lang je in je huis denkt te blijven, of je volgende huis koop/huur zou worden en zelfs met koop of er een fixed split mogelijk zal zijn.. de PortaSplit verhuis je lekker mee.. de vaste airco kan een positief verkoop argument zijn, maar wie weet hoe de techniek groeit en of je je geld gedeeltelijk terug kan krijgen..
Ik kan sowieos geen (vaste) zonnepanelen hebben, een thuis batterij zonder dat is vaak ook zonde en verwarmen met de PortaSplit is fijn om mogelijk te hebben, maar ik vrees dat ik dan ook een veel betere isolatie rondom mijn balkon deuren moet maken. Maar met een appartement is het op dit moment nog vaak onmogelijk / tegen regels om een vaste airco te hebben, dus eigenlijk hebben veel mensen geen keus idd!
Hoe weet je dit? Ik blijf dagelijks meerdere keren kijken maar hij is altijd uitverkocht. Blijkbaar ben ik steeds net te laat 😉😤Raaa010 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:32:
voor de mensen die nog een porta zoeken er komt binnenkort bij joybuy weer wat online joybuy midea portasplit
Die van mij blijft toch echt raar pompen. Vaak om de 15 minuten, soms zelfs met 5 minuten er tussen en vaak geen of heel weinig water. Begint vreselijk irritant te worden.
Is volgens mij vrij normaal; zeker deze dagen nu de luchtvochtigheid buiten weer hoog is. Merkte vorige week toen ik 'm dagen lang aan had en de luchtvochtigheid in mijn appartement daardoor vrij laag was (buiten trouwens ook), pompte ie stuk minder vaak.lorenzopot schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:10:
Die van mij blijft toch echt raar pompen. Vaak om de 15 minuten, soms zelfs met 5 minuten er tussen en vaak geen of heel weinig water. Begint vreselijk irritant te worden.
Het is niet normaal dat hij al de hele dag minimaal elke 15 minuten luid begint te pompen, maar er geen water uit komt tot er misschien eens per uur wel wat water uit druppelt. Helaas is dit een bekend probleem bij dit product.Koen050 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:20:
[...]
Is volgens mij vrij normaal; zeker deze dagen nu de luchtvochtigheid buiten weer hoog is. Merkte vorige week toen ik 'm dagen lang aan had en de luchtvochtigheid in mijn appartement daardoor vrij laag was (buiten trouwens ook), pompte ie stuk minder vaak.
Heb al eerder Online-Accu bericht hierover (gezien ook de P1 melding) maar die reageren enorm traag en hebben geen oplossing aangeboden tot dusver.
[ Voor 11% gewijzigd door lorenzopot op 18-08-2026 18:27 ]
Binnenunit iets hoger plaatsen en een darmpje aan de wateruitlaat vd binnenunit hangen.
Emmer eronder en 1 of 2 keer per dag leegkappen, geen lawaai meer van de pomp of risico op P1 foutmelding.
Hier staat die met de wieltjes op 2 lege omgedraaide bierbakken.
Emmer eronder en 1 of 2 keer per dag leegkappen, geen lawaai meer van de pomp of risico op P1 foutmelding.
Hier staat die met de wieltjes op 2 lege omgedraaide bierbakken.
Inmiddels staat er een knopje "Laat me weten wanneer beschikbaar" bijMark81 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:09:
[...]
Hoe weet je dit? Ik blijf dagelijks meerdere keren kijken maar hij is altijd uitverkocht. Blijkbaar ben ik steeds net te laat 😉😤
Vaste traditionele split is altijd beter. De midea portasplit is eigenlijk voor mensen die of een monoblok wilt dat enorm veel herrie maakt en niet goed werkt, of de porta split willen. Vaak krijg je je geen toestemming om een vaste te laten installeren in een huurhuis vanwege het boren. Ideaal is het niet, maar het is een van de beste oplossingen voor als je geen keus hebt. Beter dan zwoelen in de hitte in ieder geval.BradKing schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:00:
Over het vast vs mobiel/PortaSplit verhaal, mijn 2c:
Ik had liever een vaste split gehad.
Als je de chat induikt en lief vragen stelt dan willen ze nog wel eens antwoordenMark81 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:09:
[...]
Hoe weet je dit? Ik blijf dagelijks meerdere keren kijken maar hij is altijd uitverkocht. Blijkbaar ben ik steeds net te laat 😉😤
Ja heb ik gedaan. Ze verwezen me naar de knop om me een seintje te geven via mail zodra er voorraad is. Een reservering is niet mogelijkRaaa010 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:05:
[...]
Als je de chat induikt en lief vragen stelt dan willen ze nog wel eens antwoorden
klopt reserveren is niet mogelijk bij joybuy maar, ik raad je aan meerdere keren perdag hun pagina te verversen, laatst hebben ze ook meerdere keren geen seintje gegeven toen ze voorraad hadden, dus ik raad je zeer aan goed op te letten op hun site!Mark81 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:41:
[...]
Ja heb ik gedaan. Ze verwezen me naar de knop om me een seintje te geven via mail zodra er voorraad is. Een reservering is niet mogelijk
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
gelukkig zijn ze al hard bezig aan een oplossing
''Op basis van de tot nu toe verzamelde informatie werken onze technische teams aan een OTA-firmware-update die is ontworpen om het gemelde probleem op te lossen. De update bevindt zich momenteel in de noodzakelijke validatie- en testfase en zal worden uitgebracht zodra dit proces succesvol is afgerond", aldus de laatste verklaring''
Deze morgend op joybuy nog maar eens gekeken en zie nu de 2 uitvoeringen staan waarbij de kleine uitvoering 100€ duurder is dan de grote?
Ik zie het nu ook ja. Apart. Dat belooft niet veel.goed voor de 12000 versie. Vorige week refreshde ik de pagina en was er opeens voorraad maar de prijs was ineens 1200€ dus maar weer geskipped.cinde schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:20:
Deze morgend op joybuy nog maar eens gekeken en zie nu de 2 uitvoeringen staan waarbij de kleine uitvoering 100€ duurder is dan de grote?
Opnieuw op voorraad bij groupsumi.nl voor €1199. Bij het Franse boulanger.com zouden de portasplits vanaf 5 oktober opnieuw beschikbaar zijn (€999).
Werken die notificaties bij joybuy wel? Al een maand geleden mijn e-mail ingegeven + app geïnstalleerd (het hartje bij het product aangevinkt + zgz. geabonneerd) maar nog nooit een push of mail notificatie ontvangen.
Werken die notificaties bij joybuy wel? Al een maand geleden mijn e-mail ingegeven + app geïnstalleerd (het hartje bij het product aangevinkt + zgz. geabonneerd) maar nog nooit een push of mail notificatie ontvangen.
joybuy verzend geen notificaties voor de portasplit is mijn ervaring, je zou echt de site continu moeten checkenwootler schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:30:
Opnieuw op voorraad bij groupsumi.nl voor €1199. Bij het Franse boulanger.com zouden de portasplits vanaf 5 oktober opnieuw beschikbaar zijn (€999).
Ik zou gewoon nog even wachten tot de winter doe ik zelf ook. Dan kun je wellicht nog een leuke deal scoren. Over een maand is het alweer herfst en de komende week wordt het lekker koel. Het is dus waarschijnlijk nog hoogstens een maandje met extreme temperaturen.Mark81 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:09:
[...]
Hé iedereen, wat een fantastische bron aan informatie is dit topic geweest. Ik heb helaas de hittegolven overleefd met een mobiele airco wegens uitverkochte Midea's, maar ik zie dat ze her en der terug op stock beginnen komen.
Daarnaast zit ik ook met een vraag (hopelijk in dit topic oké, anders apart).. wij overwegen vaste airco (full blown 4-5 binnenunits, kappen, €10 000 pakweg) OF 2 Portasplits in de hoop dat ze genoeg koeling geven om heel het appartement iets draagbaarder te maken (icm onze ventilator aan te zetten). Ik denk dat je daar echt een 80/20 resultaat krijgt: 80% van de koeling voor 20% van de prijs. (Ik zou natuurlijk ook 2-3 binnenunits ipv 4-5 kunnen plaatsen met dezelfde insteek, dan is de installatiekost rond de €6500.)
Maar ik twijfel. Volgende maand beginnen de verbouwingswerken (eigenaar appartement) en dus moet ik gaan beslissen..
Daarnaast zit ik ook met een vraag (hopelijk in dit topic oké, anders apart).. wij overwegen vaste airco (full blown 4-5 binnenunits, kappen, €10 000 pakweg) OF 2 Portasplits in de hoop dat ze genoeg koeling geven om heel het appartement iets draagbaarder te maken (icm onze ventilator aan te zetten). Ik denk dat je daar echt een 80/20 resultaat krijgt: 80% van de koeling voor 20% van de prijs. (Ik zou natuurlijk ook 2-3 binnenunits ipv 4-5 kunnen plaatsen met dezelfde insteek, dan is de installatiekost rond de €6500.)
Maar ik twijfel. Volgende maand beginnen de verbouwingswerken (eigenaar appartement) en dus moet ik gaan beslissen..
Mijn mening,kobekobekobe schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:40:
Hé iedereen, wat een fantastische bron aan informatie is dit topic geweest. Ik heb helaas de hittegolven overleefd met een mobiele airco wegens uitverkochte Midea's, maar ik zie dat ze her en der terug op stock beginnen komen.
Als vaste installatie kan, dan dat doen.
Het is altijd net wat stiller, staat minder in de weg en je hoeft je geen zorgen te maken over afdichtingen en/of verplaatsen van de binnen en/of buitenunit.
Maar goed, er zit ook wel een verschil tussen 2 portasplits of 4-5 binnenunits aan vermogen en opstelling en dus prijs.
Als je het met 2 portasplits denkt te kunnen redden zouden 2 binnenunits ook genoeg moeten zijn voor je vaste installatie.
Maar ik snap ook dat als je voor vast gaat dat je het dan in 1x goed wil doen en dus voor iets meer gaat ivm zekerheid van genoeg koeling/verwarming.
Voor een appartement zouden 2 binnen units wel voldoende moeten zijn.
Zeker als je het denkt te redden met 2 Portasplits
Wij kunnen hier het volledige appartement van de vriendin koel houden met 1 binnenunit
Zeker als je het denkt te redden met 2 Portasplits
Wij kunnen hier het volledige appartement van de vriendin koel houden met 1 binnenunit
Joybuy duitsland heeft ze momenteel weer online staan. joybuy midea portasplit DE
Joybuy NL zal waarschijnlijk snel volgen ! joybuy midea portasplit NL
Ik lees vooral hoe goed hij koelt of warmt, maar ik heb ook interesse in hoe goed het toestel droogt, want hier heb ik momenteel 24°C met meer dan 60% vochtigheid. Ik kan zeggen dat ik mij hier kapot zweet terwijl de temperatuur eigenlijk niet zo hoog is. Ook wat is het verbruik bij het drogen.
Eigenlijk een goed punt. Ik had mijn portasplit tot afgelopen dinsdag nog gebruikt ondanks dat de hitte al weg was. Maar het voelde nog bedrukt en klam in de woonkamer. En ik zweette ook nog regelmatig.cinde schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:28:
Ik lees vooral hoe goed hij koelt of warmt, maar ik heb ook interesse in hoe goed het toestel droogt, want hier heb ik momenteel 24°C met meer dan 60% vochtigheid. Ik kan zeggen dat ik mij hier kapot zweet terwijl de temperatuur eigenlijk niet zo hoog is. Ook wat is het verbruik bij het drogen.
Ik heb dan nog steeds de cool mode gebruikt om echt de gevoelstemperatuur lager te krijgen.
Volgens Midea zou de dry mode veel zuiniger moeten zijn. Ik denk dat het moeilijk is om algemeen een bepaling te geven omdat de ervaring per persoon en per situatie verschilt. Wellicht is een stelregel: om schimmel en muffe geur te voorkomen, dry mode. Om gevoelstemperatuur te regelen, cool mode. Het is niet altijd zo zwart wit. Hier is wat Midea zegt over de verschillende modes.
Ik zal de volgende keer ook eens de dry mode proberen.
Ze staan inderdaad sinds gisteravond beschikbaar op de Duitse website. Op de Nederlandse website vooralsnog niet.Raaa010 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:04:
Joybuy duitsland heeft ze momenteel weer online staan. joybuy midea portasplit DE
Geen optie om hem te bestellen op de Duitse website want ze versturen niet naar Nederland helaas.
Klopt..sterker nog ik gebruik meestal de dry mode. Scheelt een stuk in de energie kosten ,zelf vind ik het persoonlijk behaaglijker.TekkenLord schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:29:
[...]
Eigenlijk een goed punt. Ik had mijn portasplit tot afgelopen dinsdag nog gebruikt ondanks dat de hitte al weg was. Maar het voelde nog bedrukt en klam in de woonkamer. En ik zweette ook nog regelmatig.
Ik heb dan nog steeds de cool mode gebruikt om echt de gevoelstemperatuur lager te krijgen.
Volgens Midea zou de dry mode veel zuiniger moeten zijn. Ik denk dat het moeilijk is om algemeen een bepaling te geven omdat de ervaring per persoon en per situatie verschilt. Wellicht is een stelregel: om schimmel en muffe geur te voorkomen, dry mode. Om gevoelstemperatuur te regelen, cool mode. Het is niet altijd zo zwart wit. Hier is wat Midea zegt over de verschillende modes.
Ik zal de volgende keer ook eens de dry mode proberen.
Dry mode trekt wel max temp omlaag
Met cool staat hij bij mij meestal op 22. Dry trekt hem binnen een half uurtje naar 17
Dank voor je reactie, begrijp ik.. wij hebben een appartement van >200 vierkante meter dus het zijn twee afwegingen. Enerzijds hoeveel binnenunits (portasplit of vast), anderzijds of we daarmee toekomen om alles af te koelen..pickboy schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:48:
[...]
Mijn mening,
Als vaste installatie kan, dan dat doen.
Het is altijd net wat stiller, staat minder in de weg en je hoeft je geen zorgen te maken over afdichtingen en/of verplaatsen van de binnen en/of buitenunit.
Maar goed, er zit ook wel een verschil tussen 2 portasplits of 4-5 binnenunits aan vermogen en opstelling en dus prijs.
Als je het met 2 portasplits denkt te kunnen redden zouden 2 binnenunits ook genoeg moeten zijn voor je vaste installatie.
Maar ik snap ook dat als je voor vast gaat dat je het dan in 1x goed wil doen en dus voor iets meer gaat ivm zekerheid van genoeg koeling/verwarming.
Maar ik begrijp wat je zegt, dat een vaste installatie altijd de voorkeur heeft..
Vergeet ook niet dat je veel krachtigere binnenunits kan hebben dan de portasplit
Die is 3.5KW maar je hebt binnenunits van 5KW en 7.5KW ook
Die is 3.5KW maar je hebt binnenunits van 5KW en 7.5KW ook
Je zou een eigen topic kunnen openen. Ik vind het er ook van afhangen hoe "mooi" die vaste installatie zou worden. Resulteert het bijvoorbeeld in 3 buitenunits die het halve balkon innemen? Of met een pendelende multisplit? Naast natuurlijk de vele binnenunits. Komt/is er ook al een warmtepomp, eventueel in de toekomst? Als het de airco's een nette permanente oplossing worden, en als je het geld hebt, zou ik zeggen: doen. Eindig je met een woud van buitenunits en heb je nog steeds gas nodig straks: misschien valt er dan een meer geïntegreerde oplossing te bedenken (en kan je eventueel op korte termijn een Portasplit kopen, waarschijnlijk kan die in de toekomst wel weer verkocht worden).kobekobekobe schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:22:
[...]
Dank voor je reactie, begrijp ik.. wij hebben een appartement van >200 vierkante meter dus het zijn twee afwegingen. Enerzijds hoeveel binnenunits (portasplit of vast), anderzijds of we daarmee toekomen om alles af te koelen..
Maar ik begrijp wat je zegt, dat een vaste installatie altijd de voorkeur heeft..
Heb je al vloerverwarming en is vloerkoeling een optie? In dat geval kan je met 1 airco misschien ook al veel bereiken, omdat die op vochtige dagen de lucht kan drogen en de vloerkoeling effectiever kan maken.
Ik heb ook nooit benoemd dat je ze via de dutise Joybuy kon bestellen, ik refereer er alleen aan, omdat ze dan hoogst waarschijnlijk ook hier ZSM weer beschikbaar zijn!Mark81 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:11:
[...]
Ze staan inderdaad sinds gisteravond beschikbaar op de Duitse website. Op de Nederlandse website vooralsnog niet.
Geen optie om hem te bestellen op de Duitse website want ze versturen niet naar Nederland helaas.
Ja idd. Klopt! zo bedoelde ik het ook niet 😊👍Raaa010 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:48:
[...]
Ik heb ook nooit benoemd dat je ze via de dutise Joybuy kon bestellen, ik refereer er alleen aan, omdat ze dan hoogst waarschijnlijk ook hier ZSM weer beschikbaar zijn!
Zoals ik eerder schreef is de temperatuur dus niet in te stellen als hij op drogen staat, hij gaat gewoon op half vermogen pruttelen zolang hij kan. Dus het wordt wel mokerkoudcinde schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:28:
:strip_exif()/f/image/FGFq3nsw5WxP7IwsPm9YjifP.jpg?f=fotoalbum_large)
Relatief daalt hij niet echt omdat de temp flink dropt, maar absoluut droogt hij zeker wel
*temp gemeten op slaapkamer,op zo'n 3 meter bij de portasplit vandaan, niet in de luchtstroom.
[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 20-08-2026 13:21 ]
mmmm... mokerkoud snap ik niet echt .Als mijn temp 23 graden is en de luchvochtigheid op 60%,dan is het een paar uur later nog 23 graden en de luchtvochtigheid gedaalt naar 50 %. De luchtvochtig heid mag ook niet te laag,als hij op 40 % staat zet ik hem uit. en blijft het heel lang prima
Als je wil drogen zonder dat het koud wordt, kan je de buitenunit binnen zetten. Dat staat ook als mogelijkheid in de handleiding van de Portasplit, en dat is ook precies hoe een "echte" luchtontvochtiger werkt: eigenlijk gewoon een airco, maar de verdamper en condensor zitten vlak achter elkaar. De luchttemperatuur neemt dan wel toe, vanwege de combinatie van stroomverbruik (wordt uiteindelijk omgezet in warmte) en condensatiewarmte.CrashOverDrive schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:18:
[...]
Zoals ik eerder schreef is de temperatuur dus niet in te stellen als hij op drogen staat, hij gaat gewoon op half vermogen pruttelen zolang hij kan. Dus het wordt wel mokerkoudIk heb hem om 10:30 op dry gezet voor je als test:
~[Afbeelding]
Relatief daalt hij niet echt omdat de temp flink dropt, maar absoluut droogt hij zeker wel
*temp gemeten op slaapkamer,op zo'n 3 meter bij de portasplit vandaan, niet in de luchtstroom.
Wat is het gemiddelde verbruik wanneer hij op deze modus draait?CrashOverDrive schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:18:
[...]
Zoals ik eerder schreef is de temperatuur dus niet in te stellen als hij op drogen staat, hij gaat gewoon op half vermogen pruttelen zolang hij kan. Dus het wordt wel mokerkoudIk heb hem om 10:30 op dry gezet voor je als test:
[Afbeelding]
Hartelijk dank voor de fijne reactie en goede uitleg TOP.CrashOverDrive schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:18:
[...]
[Afbeelding]
Waar laat het ding het opgevangen vocht dan?marcop23 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:52:
[...]
Als je wil drogen zonder dat het koud wordt, kan je de buitenunit binnen zetten. Dat staat ook als mogelijkheid in de handleiding van de Portasplit, en dat is ook precies hoe een "echte" luchtontvochtiger werkt: eigenlijk gewoon een airco, maar de verdamper en condensor zitten vlak achter elkaar. De luchttemperatuur neemt dan wel toe, vanwege de combinatie van stroomverbruik (wordt uiteindelijk omgezet in warmte) en condensatiewarmte.
Zit nu 4 uur lang strak op 160WDNND schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:54:
[...]
Wat is het gemiddelde verbruik wanneer hij op deze modus draait?
Opvallend dat hij zo zo weinig verbruikt maar toch hard koelt, want dat verbruik is (veel) lager dan in de cool modus. Ik vraag me af of je deze modus als een budget airco mode kan gebruiken.
De koel modus is ook best laag als je naar het gemiddelde kijkt omdat hij in dipjes koelt en dan weer stopt. Vandaag met dry is mijn hoogste verbruik van de week. Ik blijf even strooien met grafiekenDNND schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 14:38:
Opvallend dat hij zo zo weinig verbruikt maar toch hard koelt, want dat verbruik is (veel) lager dan in de cool modus. Ik vraag me af of je deze modus als een budget airco mode kan gebruiken.
Slaapkamer (met airco) en werkkamer (zonder airco) ter referentie voor hoe hard de airco moest werken. Beide ongeveer 15m2, beide naast elkaar onder hetzelfde schuine slecht geisoleerde dak. De airco op de kamer eigenlijk al een maand op 21-23 (vaak tegen de middag zet ik hem wat koeler) en gebruikt meestal rond de 1.5 KwH voor de hele dag, behalve toen het even bijzonder warmig was vorige week
:strip_exif()/f/image/x6E26daGgk3pJLlGAlMEGceI.jpg?f=fotoalbum_large)
*edit, meteen maar even een hele maand erbij gepakt. Midea power laat het wel wel alleen maar in kalender maanden zien, dus de eerste 5 dagen even gefotosoept van de maand ervoor, vandaar de vage uitlijning in de kalender
[ Voor 23% gewijzigd door CrashOverDrive op 20-08-2026 15:11 ]
ik wil niet veel zeggen maar het is momenteel 18 tot 22 graden buiten verschilt per regio. nu kan je de werking totaal niet vergelijken met toen het buiten 34 graden was . ik wil niet veel zeggen, dit verbuik had hij nooit gehad als je nog niet eerder gekoeld of iets dergelijks had want dan zijn je muren nog warm en alles is nog warm dus dit is geen vergelijkbaar materiaal. (mijnmening)CrashOverDrive schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 14:49:
[...]
De koel modus is ook best laag als je naar het gemiddelde kijkt omdat hij in dipjes koelt en dan weer stopt. Vandaag met dry is mijn hoogste verbruik van de week. Ik blijf even strooien met grafieken![]()
Slaapkamer (met airco) en werkkamer (zonder airco). Beide ongeveer 15m2, beide naast elkaar onder hetzelfde schuine slecht geisoleerde dak. De airco op de kamer eigenlijk al een maand op 21-23 (vaak tegen de middag zet ik hem wat koeler) en gebruikt meestal rond de 1.5 KwH voor de hele dag, behalve toen het even bijzonder warming was vorige week :+
[Afbeelding]
\o/ heb hem binnen van online-accu en hij werkt als een zonnetje. Ook al was het buiten afgelopen dagen koel was mijn boven verdieping nog 29 graden (en max 34 geweest tijdens de hittegolf) binnen no time nu op 22 graden. Wereld van verschil ben er heel blij mee.
ik ben blij dat ook jij er eindelijk van kan genieten ! het mocht even duren maar daar is hij dansonox schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:59:
\o/ heb hem binnen van online-accu en hij werkt als een zonnetje. Ook al was het buiten afgelopen dagen koel was mijn boven verdieping nog 29 graden (en max 34 geweest tijdens de hittegolf) binnen no time nu op 22 graden. Wereld van verschil ben er heel blij mee.
Heb je een koopwoning dan zie ik wel de meerwaarde, als huurder echter breng je een verbetering aan met een vaste Split-Unit, je doet een investering, je kan later natuurlijk bij een verhuizing de vaste Split-Unit weer demonteren, je moet echter wel alles in originele staat terugbrengen, de Portasplit is voor een huurder een stuk interessanter deze zit dicht tegen een vaste Split-unit aan al is het geen 100% vervanging.Whis! schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:37:
Ik zit met een klein dilemma:
We willen een volgende stap zetten qua airco aangezien onze huidige splitairco van Mestic écht te luid is vanwege een defect. Qua koelcapaciteit houdt het niet veel over maar hij doet zijn werk prima op onze slaapkamer (1.4kW koelcapaciteit).
De opties voor de volgende stap:
PortaSplit
Vaste installatie
We hebben een offerte aangevraagd voor een mitsubishi srk 3.5kW: kosten totaal €1900. Met een beetje goeie timing kan ik hier misschien wel twéé PortaSplits voor kopen. Ik kan de meerwaarde van een vaste installatie niet goed op waarde schatten omdat ik hier simpelweg geen ervaring mee heb.
Kosten voor een vaste Single-split zitten vooral in de installatie, je mag sinds 2024 ( Europese F-gassenverordening (EU 2024/573) als particulier geen Vaste Airco installeren, monteren van de binnen en buitenunit mag nog wel, al is dit een grijs gebied.
Wat betreft de Portasplit moet je enigszins de ruimte hebben en dan vooral voor de buitenunit, de unit is inderdaad klein maar kan toch best wel lawaai maken op volle stand, ook de condenswaterafvoer kan voor problemen zorgen als deze via de buitenunit loopt (denk hieraan de onderburen bijvoorbeeld ), Portasplit is op dit moment het beste wat je kunt vinden als het gaat om mobiele Airco's.
Zelf heb ik een Portasplit voor in de slaapkamer en een Inventum AC27wset voor de woonkamer, deze zal uiteindelijk worden vervangen voor een tweede Portasplit als prijzen zijn afgekoeld , zelf ben ik huurder, onlangs heb ik toestemming gekregen voor het plaatsen van een vaste Split-Unit maar ik bedank hiervoor vanwege de belachelijke voorwaarden, dus de Portasplit komt als geroepen, niet dat de Portasplit perfect is maar zeker een stap in de goede richting.
Ik zojuist eindelijk een op de kop kunnen tikken voor mijn vadertje van 80 bij joybuy.nl met 5 euro korting. Kost even een aantal weken refreshen maar dan heb je ook wat. Wellicht krijgen we nog een nazomer en anders zit hij er hopelijk volgend jaar lekker koeltjes bij🥰🥶
Haha scherp! Ik ook!🤩 Wees er snel bij mensen🙏💪cinde schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:58:
Yes!!! De mijne zojuist kunnen bestellen op joybuy
Airco onttrekt vocht uit de lucht ( droge lucht koelt beter af ), als het erg vochtig is kun je de airco eerst op ontvochtigen zetten en later op koelen.cinde schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:28:
Ik ben ook blij voor u maar vooral voor uw vader want vanaf een zekere ouderdom is het niet evidentMark81 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:02:
Ik zojuist eindelijk een op de kop kunnen tikken voor mijn vadertje van 80 bij joybuy.nl met 5 euro korting. Kost even een aantal weken refreshen maar dan heb je ook wat. Wellicht krijgen we nog een nazomer en anders zit hij er hopelijk volgend jaar lekker koeltjes bij🥰🥶
Stond nog op een vorige pagina zonder dat ik het door had. Zo te zien een aardige voorraad binnengekomen.Mark81 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:11:
[...]
Ze staan inderdaad sinds gisteravond beschikbaar op de Duitse website. Op de Nederlandse website vooralsnog niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Abel1991 op 20-08-2026 19:41 ]
Door jouw berichtje even gekeken en heb er ook eentje kunnen bestellen! Zou als het goed is a.s. zaterdag al bezorgd worden!cinde schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:58:
Yes!!! De mijne zojuist kunnen bestellen op joybuy
Sony A7CII - A7RV || Viltrox 16mm F1.8 || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Tamron 70-180mm F/2.8 Di III VC VXD G2 || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6
Voor de mensen die nog een universele houder/bracket nodig hebben. De prijzen hiervan fluctueren ook enorm afhankelijk van schaarste en beschikbaarheid. Op amazon zijn deze op het moment €86,41 (schommelt een beetje). Maarrrrrr ze hebben daar op het moment ook de zomer promo lopen (code AUGUST10) waarnee je 10 euro extra korting krijgt. Geen laagste prijs natuurlijk, maar daarmee komt het wel in de buurt van de gewone/buiten seizoensprijzen: https://www.amazon.nl/dp/B0DBW6R17N
Ik heb er net ook eentje besteld via joybuy voor 894. Laat m dinsdag bezorgen, kan de 8000 BTU mooi naar mn slaapkamer.
I reject your reality and substitute my own
Echt mooi hoe Joybuy zulke snelle levertijden heeft tegen scherpe prijzen en steeds terugkerend aanbod! Ik hoop dat de scalpers zo met hun units blijven zitten
Weet iemand toevallig hoe deze 'nieuwere' units verpakt zijn en hoe ze deze standaard leveren? ik woon 4 hoog maar ik lees o.a vaak dat het apparaat op een pallet geleverd wordt dus denk niet dat ze deze dan even voor mij omhoog brengen
hahaha ik wens je succes zonder lift, ze worden inderdaad 9 van de 10 x geleverd op een pallet!, als ik jou was zou ik iemand regelen zodat je hem met 2 man naar boven loopt.rashindame schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:21:
Weet iemand toevallig hoe deze 'nieuwere' units verpakt zijn en hoe ze deze standaard leveren? ik woon 4 hoog maar ik lees o.a vaak dat het apparaat op een pallet geleverd wordt dus denk niet dat ze deze dan even voor mij omhoog brengen
dat was idd mijn plan alRaaa010 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:23:
[...]
als ik jou was zou ik iemand regelen zodat je hem met 2 man naar boven loopt.
Ze zouden deze toch wel op een kleine pallet met palletwagen in de lift kunnen krijgen?rashindame in "Midea PortaSplit vragen" schreef ik woon 4 hoog maar ik lees o.a vaak dat het apparaat op een pallet geleverd wordt dus denk niet dat ze deze dan even voor mij omhoog brengen
O, geen lift. Ja, dan wordt het moeilijk.
[ Voor 22% gewijzigd door rvk op 20-08-2026 20:29 ]
wat je zou kunnen doen als hun toevallig met 2 man zijn. even wat tip/cash geven 9 van de 10 willen dan vaak wel iets meer moeite doen. maar dat is vaak even inschatten
Pallet met een katrol omhoog heisen door het raam.rvk schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:26:
[...]
Ze zouden deze toch wel op een kleine pallet met palletwagen in de lift kunnen krijgen?
O, geen lift. Ja, dan wordt het moeilijk.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Zal nu wel mosterd na de maaltijd zijn (lees het net pas), maar iemand anders in NL (in gebrekkig NL) heeft dit ook. Hij laat zien waar het mis gaat en hoe je (eventueel) de tegenwerkende filter kan verwijderen. Of dat verstandig is....? Maar nu weet je waar je het zoeken kan...ktulu666 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:23:
Zijn er hier meer mensen die hun PortaSplit bij Online Accu hebben besteld en er last van hebben dat het waterreservoir vol blijft na het "legen"? De pomp blijft om de zoveel minuten aanslaan, maar er komt vervolgens slechts een klein straaltje water uit.
Blijkbaar toch een nieuwe batch, nooit 100% vertrouwen op ai blijkt maar weer.
YouTube: Midea PortaSplit P1 error permanent fix - step by step guide
Als jij of iemand anders hier mee aan de slag gaat: SUC7!!
---
Net eindelijk ook de airco gekocht op Joybuy en is as I write nog altijd te koop. Kijken zaterdag of het wat is.
[ Voor 7% gewijzigd door MichCapich op 20-08-2026 20:46 ]
Ook vanwege de reviews op joybuy heb ik het gevraagd toen ze bij mij langskwamen, maar ze vertelden dat ze dat niet mochten doen.. Heb niet geprobeerd om dat te doen met ook geld in mijn hand overigens, misschien dat er dan wat extra motivatie te vinden is 😄rashindame schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:21:
De portasplit kwam hier niet op een pallet, maar de doos is wel huge. Denk ongeveer aan een wasmachine, misschien iets smaller, maar zeker zo diep. Er zitten twee gaten in die als handvat zouden kunnen dienen. Maar met 55kg heb ik dat zelf ook niet voor elkaar gekregen. Ik heb wel verhalen gelezen van mensen met hetzelfde probleem het alleen voor elkaar gekregen hebben maar die hebben beneden de unit uitgepakt hebben en
a) de buitenunit op hun rug hebben gestrapped en de binnenunit opgetiltd hebben en zijn zo de trap op gegaan zijn (dat scheelt sowieso al 10kg want dan til je de bracket en alles niet gelijk mee)
b) heel geduldig als een worm met binnen en buiten unit de trap op zijn gegaan. Ofwel je zet buitenunit op trede 5, pakt binnenunit op en zit die op trede 3 of 4, vervolgens binnenunit weer tillen van trede 5 naar 7, dan de binnenunit naar trede 5 of 6 enzovoorts.Dan is het zwaarst wat je tegelijkertijd titlt zo'n 35kg (de binnenunit)
Een paar extra handen zijn, als dat lukt, inderdaad erg handig
Dankjewel Cinde! Ja op die leeftijd is het lastig. Ik hoop dat iedereen hier op het forum er nu één kan bestellen! Nu maar hopen dat we geen gedoe krijgen met de condensafvoer wat ik hier steeds lees.🤞🤞cinde schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:48:
[...]
Ik ben ook blij voor u maar vooral voor uw vader want vanaf een zekere ouderdom is het niet evident
Ja zo lijkt het idd! Ze staan nog steeds beschikbaarAbel1991 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 19:04:
[...]
Stond nog op een vorige pagina zonder dat ik het door had. Zo te zien een aardige voorraad binnengekomen.
Ja dat hoop ik dus ook dat ze ermee blijven zitten. 👹sonox schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:21:
Echt mooi hoe Joybuy zulke snelle levertijden heeft tegen scherpe prijzen en steeds terugkerend aanbod! Ik hoop dat de scalpers zo met hun units blijven zitten
Ik heb hem (3e verdieping) geroldtweakmemore schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:55:
[...]
Ik heb wel verhalen gelezen van mensen met hetzelfde probleem het alleen voor elkaar gekregen hebben maar die hebben beneden de unit uitgepakt hebben en
Zit het gewicht steeds mooi terug op de trap.
Daarna wel minimaal 24 uur met rust laten
[ Voor 15% gewijzigd door CrashOverDrive op 20-08-2026 21:32 ]
Anders kan je ook gewoon een traploper huren, dat maakt het ook veel makkelijker om hem omhoog te krijgen.
Ah ja rollen, dat is ook nog een oplossing. En wow💪🏻, ik weet niet of dat me zou lukken om een enorme kubus van 55kg de trap op te "rollen" 😄CrashOverDrive schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:31:
[...]
Ik heb hem (3e verdieping) geroldBovenkant tegen trede 3, onderkant optillen en over de kop tegen trede 6. Repeat.
Zit het gewicht steeds mooi terug op de trap.
Daarna wel minimaal 24 uur met rust laten
Hoi, ik heb ook de portasplit besteld met verwarmen en koelen.
Ik ga hem op onze entresol gebruiken met een dakraam. Ook de universele beugel is onderweg, maar is er hier iemand die hem zo heeft gemaakt dat het dakraam als het waren dicht kan? Veel filmpjes laten zien dat je het dakraam zover mogelijk moet sluiten, maar dan heb je toch over 78cm (dakraam is niet breder) een behoorlijke kier.
Benieuwd of er hier mensen zijn met een mooie oplossing.
Bedankt alvast
Ik ga hem op onze entresol gebruiken met een dakraam. Ook de universele beugel is onderweg, maar is er hier iemand die hem zo heeft gemaakt dat het dakraam als het waren dicht kan? Veel filmpjes laten zien dat je het dakraam zover mogelijk moet sluiten, maar dan heb je toch over 78cm (dakraam is niet breder) een behoorlijke kier.
Bedankt alvast
Dankje, het is inmiddels opgelost met de tip van KorvaagMichCapich schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:42:
[...]
Zal nu wel mosterd na de maaltijd zijn (lees het net pas), maar iemand anders in NL (in gebrekkig NL) heeft dit ook. Hij laat zien waar het mis gaat en hoe je (eventueel) de tegenwerkende filter kan verwijderen. Of dat verstandig is....? Maar nu weet je waar je het zoeken kan...
YouTube: Midea PortaSplit P1 error permanent fix - step by step guide
Als jij of iemand anders hier mee aan de slag gaat: SUC7!!
---
Net eindelijk ook de airco gekocht op Joybuy en is as I write nog altijd te koop. Kijken zaterdag of het wat is.
Doordat de buitenunit bij mij uit het zolderraam hangt, moet het condenswater bijna over de gehele lengte van de slang omhoog gepompt worden. Het lijkt erop dat de duur van het wegpompen te kort is afgesteld, waardoor er water in de slang blijft staan dat uiteindelijk weer terug de lekbak in stroomt.
Korvaag schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:19:
Terugslagklepje van Europond met openingsdruk van 0,01 bar gemonteerd:
[Afbeelding]
Scheelt weer teruggelopen water en P1 errors. Snap niet waarom ze het er niet standaard in hebben. Ahwell!
Er zit een raamafdichtingskit bij de portasplit. Mogelijk/hopelijk kun je het daar (grotendeels) mee afsluiten.Carlo Adan schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:55:
Hoi, ik heb ook de portasplit besteld met verwarmen en koelen.
Bedankt alvast
YouTube: PortaSplit raamafdichting installatie
[ Voor 7% gewijzigd door tweakmemore op 20-08-2026 22:58 ]
Yes Thanks voor de snelle reactie, had ik gezien, maar die is meters lang en ik heb als ik het mag geloven echt maar een metertje nodig o.i.d. dat maakt het dan met wat netter.tweakmemore schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:57:
[...]
Er zit een raamafdichtingskit bij de portasplit. Mogelijk/hopelijk kun je het daar (grotendeels) mee afsluiten.
YouTube: PortaSplit raamafdichting installatie
You're welcome! Ik heb deze kit nog niet uitgeprobeerd omdat ik nog/al een andere kit geinstalleerd had, maar je schreef over een raam van 78cm. Dus qua afmetingen/lengte is dat sowieso al 2 x 78 = 156cm lengte die je nodig hebt. Als dit de breedte is, dan moet daar ook nog een keer 2 keer de hoogte bij opgeteld worden. Dan kom je bijv met een hoogte van 50cm al uit op 256cm. De kit gaat dus het hele kozijn rond om ook bijv de kieren bij de scharnieren af te dichten.Carlo Adan schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:05:
[...]
Yes Thanks voor de snelle reactie, had ik gezien, maar die is meters lang en ik heb als ik het mag geloven echt maar een metertje nodig o.i.d. dat maakt het dan met wat netter.
Misschien een wat maffe vraag... Ik heb al wel gelezen hier, dat je ook isolatiebuizen en/of zwembad noodles tussen het raam kan zetten. Maar is er niet zoiets als een niet lucht doorlatende vierkante spons van 10x10x200cm te koop (o.i.d.) te koop? Die buizen gaan natuurlijk er continu tussenuit springen door hun rondingen. Of valt dat juist mee?
Nu ik zaterdag de airco krijg, wil ik liever zoiets als oplossing. Ook gezien ik de airco regelmatig in verschillende ruimtes ga zetten en dus verschillende ramen en deur ga gebruiken.
Nu ik zaterdag de airco krijg, wil ik liever zoiets als oplossing. Ook gezien ik de airco regelmatig in verschillende ruimtes ga zetten en dus verschillende ramen en deur ga gebruiken.
Misschien een idee,zelf heb ik van een schuimrubber ligbed repen geknipt van die lengte en die prop ik ertussenMichCapich schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:16:
Misschien een wat maffe vraag... Ik heb al wel gelezen hier, dat je ook isolatiebuizen en/of zwembad noodles tussen het raam kan zetten. Maar is er niet zoiets als een niet lucht doorlatende vierkante spons van 10x10x200cm te koop (o.i.d.) te koop? Die buizen gaan natuurlijk er continu tussenuit springen door hun rondingen. Of valt dat juist mee?
Ik heb de isolatiebuizen zelf niet gebruikt, maar ik meen dat de mensen die het gebruiken ook de snede gebruiken die je normaal gebruikt om het om de buis heen te wrappen.MichCapich schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:16:
Misschien een wat maffe vraag... Ik heb al wel gelezen hier, dat je ook isolatiebuizen en/of zwembad noodles tussen het raam kan zetten. Maar is er niet zoiets als een niet lucht doorlatende spons van 10x10x200cm te koop (o.i.d.) te koop? Die buizen gaan natuurlijk er continu tussenuit springen door hun rondingen. Of valt dat juist mee?
Nu ik zaterdag de airco krijg, wil ik liever zoiets als oplossing. Ook gezien ik de airco regelmatig in verschillende ruimtes ga zetten en dus verschillende taken en deur ga gebruiken.
Midea verkoopt ook isolatieschuim hiervoor, maar dat is meen ik best prijzig. Op basis van diverse videos leek het me ook een beetje behelpen om dit goed aan te brengen en te gebruiken. Dit is dat product in elk geval en er staat ook een installatie video op die pagina: https://www.amazon.de/dp/B0F24L6XWP
Verder zijn XPS platen redelijk betaalbaar, mocht je echt iets willen maken. Maar vergeet niet dat het niet alleen om de rechthoekige kier (van 10x10x200cm) gaat (tenzij schuifdeur), maar ook om de kieren boven, onder en bij de scharnieren. XPS is geen spons echter, dus die zul je dan op maat moeten maken, mogelijk uniek voor elk raam en deur
Hey... Dat is wel een idee. Echter hoe kom je er aan voor een zeer zachte prijs? Een gebruikte van de kringloop?CollSch schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:27:
[...]
Misschien een idee,zelf heb ik van een schuimrubber ligbed repen geknipt van die lengte en die prop ik ertussen
Hoi, dakraam gaat alleen aan de onderzijde een klein stukje open. Hij zal bovenin niet openvallen. Als ik dus de onderzijde en een heel klein beetje links/rechts ophoog ga moet ik er zijn. Ik zie nog wat suggesties, ik ga gewoon knutselen als ik hem heb gemonteerd.tweakmemore schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:09:
[...]
You're welcome! Ik heb deze kit nog niet uitgeprobeerd omdat ik nog/al een andere kit geinstalleerd had, maar je schreef over een raam van 78cm. Dus qua afmetingen/lengte is dat sowieso al 2 x 78 = 156cm lengte die je nodig hebt. Als dit de breedte is, dan moet daar ook nog een keer 2 keer de hoogte bij opgeteld worden. Dan kom je bijv met een hoogte van 50cm al uit op 256cm. De kit gaat dus het hele kozijn rond om ook bijv de kieren bij de scharnieren af te dichten.
Ik ga morgen wel even een bouwmarkt in om toch eens zelf te kijken. Maar gevoelsmatig werkt dat niet, wellicht heb ik het mis.tweakmemore schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:28:
[...]
Ik heb de isolatiebuizen zelf niet gebruikt, maar ik meen dat de mensen die het gebruiken ook de snede gebruiken die je normaal gebruikt om het om de buis heen te wrappen.
Midea verkoopt ook isolatieschuim hiervoor, maar dat is meen ik best prijzig. Op basis van diverse videos leek het me ook een beetje behelpen om dit goed aan te brengen en te gebruiken. Dit is dat product in elk geval en er staat ook een installatie video op die pagina: https://www.amazon.de/dp/B0F24L6XWP
Verder zijn XPS platen redelijk betaalbaar, mocht je echt iets willen maken. Maar vergeet niet dat het niet alleen om de rechthoekige kier (van 10x10x200cm) gaat (tenzij schuifdeur), maar ook om de kieren boven, onder en bij de scharnieren. XPS is geen spons echter, dus die zul je dan op maat moeten maken, mogelijk uniek voor elk raam en deur
Dank voor het meedenken!
Ja had nog een oudje liggen ,kringloop is ook een idee ,het werkt perfect ekost haast niets.MichCapich schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:32:
[...]
Hey... Dat is wel een idee. Echter hoe kom je er aan voor een zeer zachte prijs? Een gebruikte van de kringloop?
Is een goed idee in elk geval. Dank!!CollSch schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:36:
[...]
Ja had nog een oudje liggen ,kringloop is ook een idee ,het werkt perfect ekost haast niets.
de emails zijn eindelijk verstuurd die zullen er genoeg hebben binnen gekregen!
Wel het toppunt van snel bij joybuy. Gisteren om 18:39 besteld en hij is nu al in Tilburg (ik woon daar in de omgeving). Bezorger is onderweg. 21/08 13:00 - 22:00 (ze zullen wel weer een 'leuke' route hebben, hij is nu eerst naar Gouda)
[ Voor 6% gewijzigd door rvk op 21-08-2026 08:06 ]
Ja absoluut. Dat doen ze zeer goed.rvk schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:55:
Wel het toppunt van snel bij joybuy. Gisteren om 18:39 besteld en hij is nu al in Tilburg (ik woon daar in de omgeving). Bezorger is onderweg. 21/08 13:00 - 22:00 (ze zullen wel weer een 'leuke' route hebben, hij is nu eerst naar Gouda)
Ik zag inmiddels dat ze alweer uitverkocht zijn. Ze hadden er best veel denk ik want gisteravond laat was er nog steeds de mogelijkheid om te bestellen.
Ben benieuwd of iedereen op dit topic er inmiddels één heeft kunnen bemachtigen.
Uurtje geleden 1 besteld bij Joybuy.... zal 1 van de laatste geweest zijn
prijs is ook gelijk met 100 euro omhoog gegaan.
Top man! Gefeliciteerd! Ja denk dat je echt mazzel hebt gehad. Prijs omhoog gegaan? Ik zie momenteel nog steeds 899 staan🤔GekkeGerrit83 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:32:
Uurtje geleden 1 besteld bij Joybuy.... zal 1 van de laatste geweest zijnprijs is ook gelijk met 100 euro omhoog gegaan.
Ah ik keek bij de 8000BTU versie, vreemd dat ie duurder is...Mark81 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:36:
[...]
Top man! Gefeliciteerd! Ja denk dat je echt mazzel hebt gehad. Prijs omhoog gegaan? Ik zie momenteel nog steeds 899 staan🤔
8k versie is de "normale " prijs, die andere heeft "korting". Maar ze zijn wel creatief met de MSRPGekkeGerrit83 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:06:
[...]
Ah ik keek bij de 8000BTU versie, vreemd dat ie duurder is...
ik heb wel eens een wasmachine van de trap naar beneden gekregen door ervoor te staan en dan treetje voor treetje na beneden te stuiteren.. halverwege kom je erachter dat het toch niet zo'n goed idee was..tweakmemore schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:29:
[...]
Ah ja rollen, dat is ook nog een oplossing. En wow💪🏻, ik weet niet of dat me zou lukken om een enorme kubus van 55kg de trap op te "rollen" 😄
daar heb je een mooi Engels(natuurlijk is het romeins) spreekwoord voor
Crossing the Rubicon
Was net te koop op voorraad bij Technim voor 999. Nu in nabestelling. Zelf geen interesse in maar grappig dat het zo snel gaat.
Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.