• CollSch
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 00:50
lorenzopot schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:46:
[...]

Waar kun je dat checken qua serienummer en batch/jaartal?
Als je het filter open staat het aan de binnenkant links onderin.

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:29
TekkenLord schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:16:
[...]

Mijn buitenunit staat nog steeds buiten sinds vorige week. En doet het nog ondanks de regen van de afgelopen dagen. Ik heb nu een dag op fan mode staan en vanavond zet ik het weer binnen.
mijne hebben afgelopen nacht gewoon gedraaid in de volle regen! niks aan het handje gehad, draaien bijde nu nog steeds staan gewoon op 21 graden mijn portasplit en vonroc. portasplit hangt uit het dakraam. en de vonroc staat in de zeik regen buiten naast het raam.

mocht hij er niet tegen kunnen hadden ze in mij opzicht een extra waarschuwing er op moeten plakken, het heet een buiten unit en die hoort gewoon buiten.

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:55
CollSch schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:35:
[...]

Als je het filter open staat het aan de binnenkant links onderin.
Je bedoeld wat er in die klep gedrukt is? Dat is toch voor alleen dat onderdeel?
Dat het plastic klepje/filter in 2024 is geproduceerd is niet echt een probleem ;)

• Raaa010
voor de mensen die nog een porta zoeken er komt binnenkort bij joybuy weer wat online joybuy midea portasplit

• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:28
ktulu666 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:23:
Zijn er hier meer mensen die hun PortaSplit bij Online Accu hebben besteld en er last van hebben dat het waterreservoir vol blijft na het "legen"? De pomp blijft om de zoveel minuten aanslaan, maar er komt vervolgens slechts een klein straaltje water uit.

Blijkbaar toch een nieuwe batch, nooit 100% vertrouwen op ai blijkt maar weer. 8)7
Mijn komt morgen pas binnen.... had op 24 Juli al besteld bij online-accu. Ben benieuwd wat ik krijg :D

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:50
sonox schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:44:
[...]

Mijn komt morgen pas binnen.... had op 24 Juli al besteld bij online-accu. Ben benieuwd wat ik krijg :D
Blij voor je dat hij eindelijke terecht is na al die miserie die je gehad hebt met de levering!
👍

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:36
Over het vast vs mobiel/PortaSplit verhaal, mijn 2c:

Ik had liever een vaste split gehad. Als die goed geinstalleerd kan worden, heb je de leidingen direct naar buiten (en dus zo efficient mogelijk ook de warme leidingen buiten) en een stevige, veilige split unit buiten die het meeste werk en geluid doet.

Maar, dan zou ik ook direct zoals de PortaSplit willen kunnen verwarmen. En het zou ook heel fijn zijn als je dan ook zonnepanelen hebt, misschien zelfs een thuis batterij oplossing. Dan kan je echt vol genieten van de fixed split airco!

En je moet nadenken over hoe lang je in je huis denkt te blijven, of je volgende huis koop/huur zou worden en zelfs met koop of er een fixed split mogelijk zal zijn.. de PortaSplit verhuis je lekker mee.. de vaste airco kan een positief verkoop argument zijn, maar wie weet hoe de techniek groeit en of je je geld gedeeltelijk terug kan krijgen..

Ik kan sowieos geen (vaste) zonnepanelen hebben, een thuis batterij zonder dat is vaak ook zonde en verwarmen met de PortaSplit is fijn om mogelijk te hebben, maar ik vrees dat ik dan ook een veel betere isolatie rondom mijn balkon deuren moet maken. Maar met een appartement is het op dit moment nog vaak onmogelijk / tegen regels om een vaste airco te hebben, dus eigenlijk hebben veel mensen geen keus idd!

• Mark81
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41
Raaa010 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:32:
voor de mensen die nog een porta zoeken er komt binnenkort bij joybuy weer wat online joybuy midea portasplit
Hoe weet je dit? Ik blijf dagelijks meerdere keren kijken maar hij is altijd uitverkocht. Blijkbaar ben ik steeds net te laat 😉😤

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:16

lorenzopot

fenomenaal

Die van mij blijft toch echt raar pompen. Vaak om de 15 minuten, soms zelfs met 5 minuten er tussen en vaak geen of heel weinig water. Begint vreselijk irritant te worden.

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:55
lorenzopot schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:10:
Die van mij blijft toch echt raar pompen. Vaak om de 15 minuten, soms zelfs met 5 minuten er tussen en vaak geen of heel weinig water. Begint vreselijk irritant te worden.
Is volgens mij vrij normaal; zeker deze dagen nu de luchtvochtigheid buiten weer hoog is. Merkte vorige week toen ik 'm dagen lang aan had en de luchtvochtigheid in mijn appartement daardoor vrij laag was (buiten trouwens ook), pompte ie stuk minder vaak.

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:16

lorenzopot

fenomenaal

Koen050 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:20:
[...]

Is volgens mij vrij normaal; zeker deze dagen nu de luchtvochtigheid buiten weer hoog is. Merkte vorige week toen ik 'm dagen lang aan had en de luchtvochtigheid in mijn appartement daardoor vrij laag was (buiten trouwens ook), pompte ie stuk minder vaak.
Het is niet normaal dat hij al de hele dag minimaal elke 15 minuten luid begint te pompen, maar er geen water uit komt tot er misschien eens per uur wel wat water uit druppelt. Helaas is dit een bekend probleem bij dit product.

Heb al eerder Online-Accu bericht hierover (gezien ook de P1 melding) maar die reageren enorm traag en hebben geen oplossing aangeboden tot dusver.

[ Voor 11% gewijzigd door lorenzopot op 18-08-2026 18:27 ]

• eatmydust
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:16
Binnenunit iets hoger plaatsen en een darmpje aan de wateruitlaat vd binnenunit hangen.

Emmer eronder en 1 of 2 keer per dag leegkappen, geen lawaai meer van de pomp of risico op P1 foutmelding.

Hier staat die met de wieltjes op 2 lege omgedraaide bierbakken.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43

rvk

Mark81 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:09:
[...]

Hoe weet je dit? Ik blijf dagelijks meerdere keren kijken maar hij is altijd uitverkocht. Blijkbaar ben ik steeds net te laat 😉😤
Inmiddels staat er een knopje "Laat me weten wanneer beschikbaar" bij ;)

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:46
BradKing schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:00:
Over het vast vs mobiel/PortaSplit verhaal, mijn 2c:

Ik had liever een vaste split gehad.
Vaste traditionele split is altijd beter. De midea portasplit is eigenlijk voor mensen die of een monoblok wilt dat enorm veel herrie maakt en niet goed werkt, of de porta split willen. Vaak krijg je je geen toestemming om een vaste te laten installeren in een huurhuis vanwege het boren. Ideaal is het niet, maar het is een van de beste oplossingen voor als je geen keus hebt. Beter dan zwoelen in de hitte in ieder geval.

• Raaa010
Mark81 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:09:
[...]

Als je de chat induikt en lief vragen stelt dan willen ze nog wel eens antwoorden

• Mark81
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41
Raaa010 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:05:
[...]

Als je de chat induikt en lief vragen stelt dan willen ze nog wel eens antwoorden
Ja heb ik gedaan. Ze verwezen me naar de knop om me een seintje te geven via mail zodra er voorraad is. Een reservering is niet mogelijk

• Raaa010
Mark81 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:41:
[...]

Ja heb ik gedaan. Ze verwezen me naar de knop om me een seintje te geven via mail zodra er voorraad is. Een reservering is niet mogelijk
klopt reserveren is niet mogelijk bij joybuy maar, ik raad je aan meerdere keren perdag hun pagina te verversen, laatst hebben ze ook meerdere keren geen seintje gegeven toen ze voorraad hadden, dus ik raad je zeer aan goed op te letten op hun site!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:13

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Raaa010
gelukkig zijn ze al hard bezig aan een oplossing

''Op basis van de tot nu toe verzamelde informatie werken onze technische teams aan een OTA-firmware-update die is ontworpen om het gemelde probleem op te lossen. De update bevindt zich momenteel in de noodzakelijke validatie- en testfase en zal worden uitgebracht zodra dit proces succesvol is afgerond", aldus de laatste verklaring''
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.