• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07:24
joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:29:
Merken jullie ook dat bij eerste ingebruikname er een soort mestachtige geur is?
Wel een metalig / plastiek geurtje voor een half uur of zo ... mestachtig zou ik dat nu niet noemen.

• cannavaroke
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 23:44
Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Geen P2 melding maar de laatste 2 dagen leek de compressor niet aan te slaan , via de binnenunit is gekeken of het condensbak niet vol was en een soort van veiligheid was geactiveerd maar idd kwam redelijk water uit en nu slaat de compressor wel aan

Tot 2 dagen geleden wel gewoon condens aan de buitenunit, ik vrees voor de condenspomp

Update: excuseer bedoel de P1 melding

[ Voor 5% gewijzigd door cannavaroke op 12-08-2026 20:24 ]

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:21
cannavaroke schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:17:
Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Geen P2 melding maar de laatste 2 dagen leek de compressor niet aan te slaan , via de binnenunit is gekeken of het condensbak niet vol was en een soort van veiligheid was geactiveerd maar idd kwam redelijk water uit en nu slaat de compressor wel aan

Tot 2 dagen geleden wel gewoon condens aan de buitenunit, ik vrees voor de condenspomp
service manual p2 fout bestaat niet PC02 wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2cL8c3gAezwc4dLCEuf-KhZtxc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HNFxXac6cmiII28FwQGORQC8.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 20:22 ]

• cannavaroke
Ja mijn fout bedoelde de P1 melding die ik niet heb gehad

• Raaa010
cannavaroke schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:25:
[...]

Ja mijn fout bedoelde de P1 melding die ik niet heb gehad
als je geen melding krijgt maak je geen zorgen, mijne maakt ook geen melding, en heeft soms ook een beetje water maar hij gooit het wel gewoon naar buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OI5L9Qr8hM4XkLCXLda3yuDBVU8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kVF7ZfiyUKdv2oDUPBkbf6Z6.png?f=user_large

wat je uit voorzorg kan doen is airco tabletten kopen en die aan de achterzijde af en toe 1x in de 250 uur in je water bak gooien dat reinigt het,en waarom 1x in de 250 uur omdat om de 250 uur je portasplit je vraagt om je filter aan de achterzijde te reinigen, dan kan je net zo goed een tabletje er in gooien, voorkomen is beter dan genezen, heb ik altijd geleerd. ik gebruik zelf deze

online zijn ook houdertjes te vinden die ge3d print zijn, mocht je geen printer hebben. mijn dm staat open, dat geld voor iedereen die hier mee leest. want wat ik zie wat er gevraagd word voor een klein printje mensen moeten zich schamen 7(8)7 8)7 ,

ik print ze en stuur ze op als je zelf een labeltje aanlevert voor nop/via vinted/marktplaats kan ik ook een advertentie maken dan is het verzenden de helft ze passen net niet door een brievenbus helaas een mini pakketje via vinted/marktplaats is 3.89 mocht je een goedkopere oplossing weten hoor ik het graag. ik zal er 50 printen komende week. de eerste worden momenteel geprint!
ophalen mag/kan ook regio ik woon regio rotterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C01r6Xy6LvCEEEQ5yRlbod8ZR4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/O4uPp5OOGbFyVLYySsdDoTmH.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV7c08UFCntJL9RvYx8M307QEr4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m4pkmmB4Q0JaTzhk4Ik21Zv1.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Raaa010 op 13-08-2026 00:48 ]

• cannavaroke
Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:37:
[...]

als je geen melding krijgt maak je geen zorgen, mijne maakt ook geen melding, en heeft soms ook een beetje water maar hij gooit het wel gewoon naar buiten.
[Afbeelding]

wat je uit voorzorg kan doen is airco tabletten kopen en die aan de achterzijde af en toe 1x in de 250 uur in je water bak gooien dat reinigt het, voorkomen is beter dan genezen, heb ik altijd geleerd. ik gebruik zelf deze
Ma het probleem was dat hij niet meer koelde , precies alleen de ventilator tot ik de condens handmatig had afgelaten aan de binnenunit

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05:15
Koen050 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:51:
[...]

Ik heb bij de Hornbach een aluminium strip gehaald van 3mm dik en 5cm hoog, stukje ingekort en die aan de binnenkant van het kozijn geklemd omdat mijn kozijn ook meer dan 6cm dik was. Wellicht kun je zoiets proberen? Was wat sceptisch in eerste instantie of de strip stevig genoeg zou zijn en eventueel zou torderen, maar is beresterk en geen beweging in te krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah dank voor het delen en de foto's. Dit is zeker een optie om te overwegen. Het enige dat bij nog wel anders is, is dat mijn raam naar buiten opengaat, dus stel ik heb deze constructie inclusief de buitenunit erop, dan staat het raam wagenwijd open kan deze ook niet meer dicht. Maar misschien dat dit zou kunnen werken i.c.m. met een plaat afsluiting (plexiglas, polycarbonaat of styrodur/xps bijv).

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Yes, de mijne van Joybuy ook geleverd. Jezus wat hebben die gasten een rit achter de rug... En ze moeten er nog 2... Ze stonden al voor de deur toen ze belden. Hadden al 3 keer aangebeld. Zat achter in de tuin, volgens track&trace duurde het nog een half uur.
Ook knappe stunt van Joybuy, hier maken ze wel klanten mee.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:15:
[...]

lees asjeblieft even wat je zelf schrijft 10 MINUTEN !!!!

heb een beetje geduld ! geef het een uur of 2, vergeet niet dat al je muren warm zijn en de luchtvochtigheid nog hoog is in huis!

vergeet niet er is ook een turbo stand, voor mensen zonder geduld :+ :9
Nogmaals; niet de kamer of de temperatuur in de kamer zelf.

De lucht GELIJK uit het apparaat / dus een centimeter voor de uitgang van het apparaat. In mijn auto voelt die lucht al veel kouder dan dit apparaat.

Ik vind die lucht namelijk niet veel kouder dan gewoon een ventilator die aanstaat.

Nog anders gezegd: ik twijfel of de airco wel werkt

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenkb op 12-08-2026 21:44 ]

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:19
jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:43:
[...]

De lucht GELIJK uit het apparaat / dus een centimeter voor de uitgang van het apparaat. In mijn auto voelt die lucht al veel kouder dan dit apparaat.

Ik vind die lucht namelijk niet veel kouder dan gewoon een ventilator die aanstaat.

Kijk even of de buiten unit aan het blazen is. Normaal moet je de airco enkele uren laten rusten. Toen ik het na een uur al aandeed, blies alleen de fan van de indoor unit (dus gewoon op fan stand zonder verkoeling en blies alleen de warme kamer temperatuur lucht). Daarna had ik het uit gezet en weer aan, toen ging het wel blazen aan de buiten unit. Let er ook op dat de modus op verkoeling staat en dat de ingestelde temperatuur lager natuurlijk is dan de temperatuur in de kamer. Als het normaal werkt, voelt de lucht echt koud aan wat eruit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door insomniaaa op 12-08-2026 21:50 ]

• Raaa010
jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:43:
[...]

staat hij wel op koelen en niet automatisch ? klinkt stom maar dat werkt beter op alleen koelen.
heb je niet aan de eco/iECO mode gezeten

• insomniaaa
[...]

[Afbeelding]

wat je uit voorzorg kan doen is airco tabletten kopen en die aan de achterzijde af en toe 1x in de 250 uur in je water bak gooien dat reinigt het,en waarom 1x in de 250 uur omdat om de 250 uur je portasplit je vraagt om je filter aan de achterzijde te reinigen, dan kan je net zo goed een tabletje er in gooien, voorkomen is beter dan genezen, heb ik altijd geleerd. ik gebruik zelf deze

online zijn ook houdertjes te vinden die ge3d print zijn, mocht je geen printer hebben. mijn dm staat open, dat geld voor iedereen die hier mee leest. want wat ik zie wat er gevraagd word voor een klein printje mensen moeten zich schamen 7(8)7 8)7 ,

ik print ze en stuur ze op als je zelf een labeltje aanlevert voor nop/via vinted kan ik ook een advertentie maken dan is het verzenden de helft ze passen net niet door een brievenbus helaas een mini pakketje via vinted is 3.89 mocht je een goedkopere oplossing weten hoor ik het graag. ik zal er 50 printen komende week. de eerste worden momenteel geprint!
Ik ben wel geintresseerd er in. Via marktplaats is DHL bij een ophaalpunt 2.89 euro op dit moment. Uiteraard betaal ik de verzendskosten zelf. Maar alleen als het niet teveel moeite is voor jou. Wil niet dat het jou geld kost om anderen te helpen.

• Raaa010
insomniaaa schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:17:
[...]

Ik ben wel geintresseerd er in. Via marktplaats is DHL bij een ophaalpunt 2.89 euro op dit moment. Uiteraard betaal ik de verzendskosten zelf. Maar alleen als het niet teveel moeite is voor jou. Wil niet dat het jou geld kost om anderen te helpen.
Geen probleem ik doe het met liefde <3 :) zo rolletje filament kost geen ruk, dat beetje filament is al lang dubbel en dwars terug verdiend die batch die hij nu print kost 0,70 cent aan filament sorry lig ik echt niet wakker van en dat kleine beetje stroom kan me gestolen worden hahaha. nee geen probleem ik print er 50 en zijn ze op zijn ze op :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZrd8emEh-8iJhnwBBVCoeRkjnA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2GLYFsI3GPaKVVplSEzGlfIQ.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 22:32 ]

• ronaldo vivaldi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:22
[...]

[Afbeelding]

ik print ze en stuur ze op als je zelf een labeltje aanlevert voor nop/via vinted kan ik ook een advertentie maken dan is het verzenden de helft ze passen net niet door een brievenbus helaas een mini pakketje via vinted is 3.89 mocht je een goedkopere oplossing weten hoor ik het graag. ik zal er 50 printen komende week. de eerste worden momenteel geprint!

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben ook wel geïnteresseerd als je nog over hebt. Kan een schoonmaakbeurt gebruiken na bijna 1200 uur gedraaid te hebben.

• Raaa010
ronaldo vivaldi schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:34:
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd als je nog over hebt.
Zeker graag in DM anders loopt het forum dalijk over _/-\o_ Helaas mag ik maar een x aantal gratis marktplaats advertenties maken. die zijn nu op haha 8)7 , ik zal morgen nog eens proberen voor de genen die ik nog niet heb geantwoord op dat moment.

stuur de aanvragen maar weer via DM, ik heb het trucje door huishoudelijk artikel kiezen en dan komt het goed :) 2,89 verzenden en 1cent helaas voor mij. maar die zal ik allemaal doneren aan een later te kiezen goed doel O+

[ Voor 48% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 23:23 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:17
Vanavond lekker bezig met de nieuwe aanwinst. De Buisisolatie was een gouden tip, dat werkt bij ons perfect!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/An1Bxvr.jpeg

Nagenoeg helemaal afgesloten, blijft geklemd zitten als ik de schuifdeur open maak.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iyMtEAN.jpeg

Nog een klein vraagje, ik heb namelijk nog geen water uit de buitenunit zien komen. Ik hoef niets te openen en het slangetje is niet verplicht toch?

[ Voor 20% gewijzigd door joenevd op 12-08-2026 23:24 ]

• insomniaaa
joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:11:
Vanavond lekker bezig met de nieuwe aanwinst. De Buisisolatie was een gouden tip, dat werkt bij ons perfect!
Nog een klein vraagje, ik heb namelijk nog geen water uit de buitenunit zien komen. Ik hoef niets te openen en het slangetje is niet verplicht toch?
Geen slangetje nodig. Vanzelf pompt het het water uit. Tip: Zet het voor het uitzetten even 30 minuten op ''fan only'' stand. Dat helpt met het water verdampen in de indoor unit.

• tweakmemore
joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:11:

[Afbeelding]

Nagenoeg helemaal afgesloten, blijft geklemd zitten als ik de schuifdeur open maak.

[Afbeelding]

Ah fijn dat het werkt! *O*
Nu wil ik ook een schuifdeur in mijn slaapkamer op de 1e verdieping ipv een vervelend raam😄

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
Vanmiddag zijn onze vrienden van JoyBuy geweest, een eigen truck. Volgens de mannen hadden ze vandaag enkel de portasplit om uit te leveren, een vrachtwagen vol en maar 1 koelkast. Er is een goede run geweest.

Ik heb alles goed bekeken, maar is geen retour model, gewoon nieuw. Niks mis mee voor dat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Frans82dh op 12-08-2026 23:47 ]

• insomniaaa
Frans82dh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:46:
Vanmiddag zijn onze vrienden van JoyBuy geweest, een eigen truck. Volgens de mannen hadden ze vandaag enkel de portasplit om uit te leveren, een vrachtwagen vol en maar 1 koelkast. Er is een goede run geweest.

Ik heb alles goed bekeken, maar is geen retour model, gewoon nieuw. Niks mis mee voor dat geld.
Hopelijk komen ze nog een keer terug. Zou er nog wel eentje bij willen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat valt het verbruik mij mee zeg. Staat op de hoogste stand te koelen naar 16 graden, nu 24 en verbruikt blijft stabiel rond de 600.

• Evert_96
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:03
@Raaa010 Wat doet dat houdertje precies? Zorgt die ervoor dat het tabletje op zn plek blijft liggen, maar wel in het water oid?

• Raaa010
Evert_96 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 00:59:
@Raaa010 Wat doet dat houdertje precies? Zorgt die ervoor dat het tabletje op zn plek blijft liggen, maar wel in het water oid?
die zorgt dat het net boven/in het water hangt en niet naar de bodem zakt, waar door hij gelijk oplost.

eerste Batch is klaar met printen, ingepakt, en klaar voor verzenden, morgen in de loop van de ochtend worden ze afgegeven bij een DHL punt *O*

nog 36 beschikbaar ! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Raaa010 op 13-08-2026 01:21 ]

• tweakmemore
Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:35:
[...]

Zeker graag in DM anders loopt het forum dalijk over _/-\o_ Helaas mag ik maar een x aantal gratis marktplaats advertenties maken. die zijn nu op haha 8)7 , ik zal morgen nog eens proberen voor de genen die ik nog niet heb geantwoord op dat moment.

stuur de aanvragen maar weer via DM, ik heb het trucje door huishoudelijk artikel kiezen en dan komt het goed :) 2,89 verzenden en 1cent helaas voor mij. maar die zal ik allemaal doneren aan een later te kiezen goed doel O+
Even gezocht, mogelijk dat je hier tegenaan gelopen bent met de limieten:
"Het is niet toegestaan om gratis Advertenties meer dan één keer op het Platform te plaatsen. Het is niet toegestaan om gelijktijdig meerdere identieke Advertenties op het Platform online te hebben staan of geplaatst te hebben. Het is niet toegestaan om hetzelfde object of dezelfde dienst in meer dan één Advertentie tegelijk op het Platform aan te bieden. Het is niet toegestaan om met gebruik van meer dan één account meerdere identieke Advertenties of meerdere Advertenties voor hetzelfde object of dezelfde dienst te plaatsen." (src: marktplaats gebruiksvoorwaarden & privacy )
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.