• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-09 13:44
joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:29:
Merken jullie ook dat bij eerste ingebruikname er een soort mestachtige geur is?
Wel een metalig / plastiek geurtje voor een half uur of zo ... mestachtig zou ik dat nu niet noemen.

• cannavaroke
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 06-09 23:11
Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Geen P2 melding maar de laatste 2 dagen leek de compressor niet aan te slaan , via de binnenunit is gekeken of het condensbak niet vol was en een soort van veiligheid was geactiveerd maar idd kwam redelijk water uit en nu slaat de compressor wel aan

Tot 2 dagen geleden wel gewoon condens aan de buitenunit, ik vrees voor de condenspomp

Update: excuseer bedoel de P1 melding

[ Voor 5% gewijzigd door cannavaroke op 12-08-2026 20:24 ]

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:33
cannavaroke schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:17:
Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Geen P2 melding maar de laatste 2 dagen leek de compressor niet aan te slaan , via de binnenunit is gekeken of het condensbak niet vol was en een soort van veiligheid was geactiveerd maar idd kwam redelijk water uit en nu slaat de compressor wel aan

Tot 2 dagen geleden wel gewoon condens aan de buitenunit, ik vrees voor de condenspomp
service manual p2 fout bestaat niet PC02 wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2cL8c3gAezwc4dLCEuf-KhZtxc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HNFxXac6cmiII28FwQGORQC8.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 20:22 ]

• cannavaroke
Ja mijn fout bedoelde de P1 melding die ik niet heb gehad

• Raaa010
cannavaroke schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:25:
[...]

Ja mijn fout bedoelde de P1 melding die ik niet heb gehad
als je geen melding krijgt maak je geen zorgen, mijne maakt ook geen melding, en heeft soms ook een beetje water maar hij gooit het wel gewoon naar buiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OI5L9Qr8hM4XkLCXLda3yuDBVU8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kVF7ZfiyUKdv2oDUPBkbf6Z6.png?f=user_large

wat je uit voorzorg kan doen is airco tabletten kopen en die aan de achterzijde af en toe 1x in de 250 uur in je water bak gooien dat reinigt het,en waarom 1x in de 250 uur omdat om de 250 uur je portasplit je vraagt om je filter aan de achterzijde te reinigen, dan kan je net zo goed een tabletje er in gooien, voorkomen is beter dan genezen, heb ik altijd geleerd. ik gebruik zelf deze

online zijn ook houdertjes te vinden die ge3d print zijn, mocht je geen printer hebben. mijn dm staat open, dat geld voor iedereen die hier mee leest. want wat ik zie wat er gevraagd word voor een klein printje mensen moeten zich schamen 7(8)7 8)7 ,

ik print ze en stuur ze op als je zelf een labeltje aanlevert voor nop/via vinted/marktplaats kan ik ook een advertentie maken dan is het verzenden de helft ze passen net niet door een brievenbus helaas een mini pakketje via vinted/marktplaats is 3.89 mocht je een goedkopere oplossing weten hoor ik het graag. ik zal er 50 printen komende week. de eerste worden momenteel geprint!
ophalen mag/kan ook regio ik woon regio rotterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C01r6Xy6LvCEEEQ5yRlbod8ZR4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/O4uPp5OOGbFyVLYySsdDoTmH.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV7c08UFCntJL9RvYx8M307QEr4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m4pkmmB4Q0JaTzhk4Ik21Zv1.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Raaa010 op 13-08-2026 00:48 ]

• cannavaroke
Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:37:
[...]

als je geen melding krijgt maak je geen zorgen, mijne maakt ook geen melding, en heeft soms ook een beetje water maar hij gooit het wel gewoon naar buiten.
[Afbeelding]

wat je uit voorzorg kan doen is airco tabletten kopen en die aan de achterzijde af en toe 1x in de 250 uur in je water bak gooien dat reinigt het, voorkomen is beter dan genezen, heb ik altijd geleerd. ik gebruik zelf deze
Ma het probleem was dat hij niet meer koelde , precies alleen de ventilator tot ik de condens handmatig had afgelaten aan de binnenunit

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-09 22:59
Koen050 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:51:
[...]

Ik heb bij de Hornbach een aluminium strip gehaald van 3mm dik en 5cm hoog, stukje ingekort en die aan de binnenkant van het kozijn geklemd omdat mijn kozijn ook meer dan 6cm dik was. Wellicht kun je zoiets proberen? Was wat sceptisch in eerste instantie of de strip stevig genoeg zou zijn en eventueel zou torderen, maar is beresterk en geen beweging in te krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah dank voor het delen en de foto's. Dit is zeker een optie om te overwegen. Het enige dat bij nog wel anders is, is dat mijn raam naar buiten opengaat, dus stel ik heb deze constructie inclusief de buitenunit erop, dan staat het raam wagenwijd open kan deze ook niet meer dicht. Maar misschien dat dit zou kunnen werken i.c.m. met een plaat afsluiting (plexiglas, polycarbonaat of styrodur/xps bijv).

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:09

ManiacsHouse

Scheisse!

Yes, de mijne van Joybuy ook geleverd. Jezus wat hebben die gasten een rit achter de rug... En ze moeten er nog 2... Ze stonden al voor de deur toen ze belden. Hadden al 3 keer aangebeld. Zat achter in de tuin, volgens track&trace duurde het nog een half uur.
Ook knappe stunt van Joybuy, hier maken ze wel klanten mee.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:15:
[...]

lees asjeblieft even wat je zelf schrijft 10 MINUTEN !!!!

heb een beetje geduld ! geef het een uur of 2, vergeet niet dat al je muren warm zijn en de luchtvochtigheid nog hoog is in huis!

vergeet niet er is ook een turbo stand, voor mensen zonder geduld :+ :9
Nogmaals; niet de kamer of de temperatuur in de kamer zelf.

De lucht GELIJK uit het apparaat / dus een centimeter voor de uitgang van het apparaat. In mijn auto voelt die lucht al veel kouder dan dit apparaat.

Ik vind die lucht namelijk niet veel kouder dan gewoon een ventilator die aanstaat.

Nog anders gezegd: ik twijfel of de airco wel werkt

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenkb op 12-08-2026 21:44 ]

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-09 17:54
jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:43:
[...]

De lucht GELIJK uit het apparaat / dus een centimeter voor de uitgang van het apparaat. In mijn auto voelt die lucht al veel kouder dan dit apparaat.

Ik vind die lucht namelijk niet veel kouder dan gewoon een ventilator die aanstaat.

Kijk even of de buiten unit aan het blazen is. Normaal moet je de airco enkele uren laten rusten. Toen ik het na een uur al aandeed, blies alleen de fan van de indoor unit (dus gewoon op fan stand zonder verkoeling en blies alleen de warme kamer temperatuur lucht). Daarna had ik het uit gezet en weer aan, toen ging het wel blazen aan de buiten unit. Let er ook op dat de modus op verkoeling staat en dat de ingestelde temperatuur lager natuurlijk is dan de temperatuur in de kamer. Als het normaal werkt, voelt de lucht echt koud aan wat eruit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door insomniaaa op 12-08-2026 21:50 ]

• Raaa010
jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:43:
[...]

staat hij wel op koelen en niet automatisch ? klinkt stom maar dat werkt beter op alleen koelen.
heb je niet aan de eco/iECO mode gezeten

• insomniaaa
[...]

[Afbeelding]

wat je uit voorzorg kan doen is airco tabletten kopen en die aan de achterzijde af en toe 1x in de 250 uur in je water bak gooien dat reinigt het,en waarom 1x in de 250 uur omdat om de 250 uur je portasplit je vraagt om je filter aan de achterzijde te reinigen, dan kan je net zo goed een tabletje er in gooien, voorkomen is beter dan genezen, heb ik altijd geleerd. ik gebruik zelf deze

online zijn ook houdertjes te vinden die ge3d print zijn, mocht je geen printer hebben. mijn dm staat open, dat geld voor iedereen die hier mee leest. want wat ik zie wat er gevraagd word voor een klein printje mensen moeten zich schamen 7(8)7 8)7 ,

ik print ze en stuur ze op als je zelf een labeltje aanlevert voor nop/via vinted kan ik ook een advertentie maken dan is het verzenden de helft ze passen net niet door een brievenbus helaas een mini pakketje via vinted is 3.89 mocht je een goedkopere oplossing weten hoor ik het graag. ik zal er 50 printen komende week. de eerste worden momenteel geprint!
Ik ben wel geintresseerd er in. Via marktplaats is DHL bij een ophaalpunt 2.89 euro op dit moment. Uiteraard betaal ik de verzendskosten zelf. Maar alleen als het niet teveel moeite is voor jou. Wil niet dat het jou geld kost om anderen te helpen.

• Raaa010
insomniaaa schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:17:
[...]

Ik ben wel geintresseerd er in. Via marktplaats is DHL bij een ophaalpunt 2.89 euro op dit moment. Uiteraard betaal ik de verzendskosten zelf. Maar alleen als het niet teveel moeite is voor jou. Wil niet dat het jou geld kost om anderen te helpen.
Geen probleem ik doe het met liefde <3 :) zo rolletje filament kost geen ruk, dat beetje filament is al lang dubbel en dwars terug verdiend die batch die hij nu print kost 0,70 cent aan filament sorry lig ik echt niet wakker van en dat kleine beetje stroom kan me gestolen worden hahaha. nee geen probleem ik print er 50 en zijn ze op zijn ze op :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZrd8emEh-8iJhnwBBVCoeRkjnA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2GLYFsI3GPaKVVplSEzGlfIQ.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 22:32 ]

• ronaldo vivaldi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:57
[...]

[Afbeelding]

ik print ze en stuur ze op als je zelf een labeltje aanlevert voor nop/via vinted kan ik ook een advertentie maken dan is het verzenden de helft ze passen net niet door een brievenbus helaas een mini pakketje via vinted is 3.89 mocht je een goedkopere oplossing weten hoor ik het graag. ik zal er 50 printen komende week. de eerste worden momenteel geprint!

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben ook wel geïnteresseerd als je nog over hebt. Kan een schoonmaakbeurt gebruiken na bijna 1200 uur gedraaid te hebben.

• Raaa010
ronaldo vivaldi schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:34:
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd als je nog over hebt.
Zeker graag in DM anders loopt het forum dalijk over _/-\o_ Helaas mag ik maar een x aantal gratis marktplaats advertenties maken. die zijn nu op haha 8)7 , ik zal morgen nog eens proberen voor de genen die ik nog niet heb geantwoord op dat moment.

stuur de aanvragen maar weer via DM, ik heb het trucje door huishoudelijk artikel kiezen en dan komt het goed :) 2,89 verzenden en 1cent helaas voor mij. maar die zal ik allemaal doneren aan een later te kiezen goed doel O+

[ Voor 48% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 23:23 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:51
Vanavond lekker bezig met de nieuwe aanwinst. De Buisisolatie was een gouden tip, dat werkt bij ons perfect!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/An1Bxvr.jpeg

Nagenoeg helemaal afgesloten, blijft geklemd zitten als ik de schuifdeur open maak.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iyMtEAN.jpeg

Nog een klein vraagje, ik heb namelijk nog geen water uit de buitenunit zien komen. Ik hoef niets te openen en het slangetje is niet verplicht toch?

[ Voor 20% gewijzigd door joenevd op 12-08-2026 23:24 ]

• insomniaaa
joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:11:
Vanavond lekker bezig met de nieuwe aanwinst. De Buisisolatie was een gouden tip, dat werkt bij ons perfect!
Nog een klein vraagje, ik heb namelijk nog geen water uit de buitenunit zien komen. Ik hoef niets te openen en het slangetje is niet verplicht toch?
Geen slangetje nodig. Vanzelf pompt het het water uit. Tip: Zet het voor het uitzetten even 30 minuten op ''fan only'' stand. Dat helpt met het water verdampen in de indoor unit.

• tweakmemore

[Afbeelding]

Nagenoeg helemaal afgesloten, blijft geklemd zitten als ik de schuifdeur open maak.

[Afbeelding]

Ah fijn dat het werkt! *O*
Nu wil ik ook een schuifdeur in mijn slaapkamer op de 1e verdieping ipv een vervelend raam😄

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-09 16:15
Vanmiddag zijn onze vrienden van JoyBuy geweest, een eigen truck. Volgens de mannen hadden ze vandaag enkel de portasplit om uit te leveren, een vrachtwagen vol en maar 1 koelkast. Er is een goede run geweest.

Ik heb alles goed bekeken, maar is geen retour model, gewoon nieuw. Niks mis mee voor dat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Frans82dh op 12-08-2026 23:47 ]

• insomniaaa
Frans82dh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 23:46:
Vanmiddag zijn onze vrienden van JoyBuy geweest, een eigen truck. Volgens de mannen hadden ze vandaag enkel de portasplit om uit te leveren, een vrachtwagen vol en maar 1 koelkast. Er is een goede run geweest.

Ik heb alles goed bekeken, maar is geen retour model, gewoon nieuw. Niks mis mee voor dat geld.
Hopelijk komen ze nog een keer terug. Zou er nog wel eentje bij willen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat valt het verbruik mij mee zeg. Staat op de hoogste stand te koelen naar 16 graden, nu 24 en verbruikt blijft stabiel rond de 600.

• Evert_96
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:41
@Raaa010 Wat doet dat houdertje precies? Zorgt die ervoor dat het tabletje op zn plek blijft liggen, maar wel in het water oid?

• Raaa010
Evert_96 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 00:59:
@Raaa010 Wat doet dat houdertje precies? Zorgt die ervoor dat het tabletje op zn plek blijft liggen, maar wel in het water oid?
die zorgt dat het net boven/in het water hangt en niet naar de bodem zakt, waar door hij gelijk oplost.

eerste Batch is klaar met printen, ingepakt, en klaar voor verzenden, morgen in de loop van de ochtend worden ze afgegeven bij een DHL punt *O*

update 13-08 09:25 de eerste batch is verzonden. En afgegeven bij een pakket punt. Iedereen veel plezier er mee

nog 21 beschikbaar ! _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Raaa010 op 13-08-2026 14:28 ]

• tweakmemore
Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:35:
[...]

Zeker graag in DM anders loopt het forum dalijk over _/-\o_ Helaas mag ik maar een x aantal gratis marktplaats advertenties maken. die zijn nu op haha 8)7 , ik zal morgen nog eens proberen voor de genen die ik nog niet heb geantwoord op dat moment.

stuur de aanvragen maar weer via DM, ik heb het trucje door huishoudelijk artikel kiezen en dan komt het goed :) 2,89 verzenden en 1cent helaas voor mij. maar die zal ik allemaal doneren aan een later te kiezen goed doel O+
Even gezocht, mogelijk dat je hier tegenaan gelopen bent met de limieten:
"Het is niet toegestaan om gratis Advertenties meer dan één keer op het Platform te plaatsen. Het is niet toegestaan om gelijktijdig meerdere identieke Advertenties op het Platform online te hebben staan of geplaatst te hebben. Het is niet toegestaan om hetzelfde object of dezelfde dienst in meer dan één Advertentie tegelijk op het Platform aan te bieden. Het is niet toegestaan om met gebruik van meer dan één account meerdere identieke Advertenties of meerdere Advertenties voor hetzelfde object of dezelfde dienst te plaatsen." (src: marktplaats gebruiksvoorwaarden & privacy )

• jeroenkb
  • Niet online
@Raaa010 @insomniaaa

Stond op koelen. 6 graden lager ingesteld dan de kamertemp. Buitenfan was aan het draaien.

Heb hem gisteren uitgezet en gewacht tot vandaag.

Dadelijk maar weer eens proberen.

Ik had er 2 gekocht dus en die tweede staat nu ook klaar dus ik kan ze nu vergelijken qua uitstromende luchttemp

• cannavaroke
cannavaroke schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:40:
[...]

Ma het probleem was dat hij niet meer koelde , precies alleen de ventilator tot ik de condens handmatig had afgelaten aan de binnenunit
Met een beetje opzoek mss de oorzaak gevonden, mijn leidingen hadden een soort sifon beweging. Kan goed zijn dat daar een waterprop was en dan kan de pomp die zware prop niet weg duwen

Nu liggen leidingen zoals het hoort , komende dagen is testen

• Frans82dh
miel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:56:
[...]

[Afbeelding]

Zo dus… met de spullen die er bij zaten en een kier beveiliging :-)
Ging dat goed, en genoeg meters? Omdat deze is voor een raam. Ik zit met dezelfde situatie met balkondeur. De buis isolatie is het net niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKdgA6IM18m-gNnrDNmESRw1A00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97qUoD1O4L5CQy49zYRS8di3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Frans82dh op 13-08-2026 09:58 ]

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54
[Afbeelding]

Is er een specifieke reden waarom je de plastic hoes niet van de slang hebt verwijderd? Ik heb zo'n hele rol met absorberend plakschuim erbij gekregen voor als er condens ontstaat op de afvoerslang, dan kan het geleidelijk verdampen denk ik? In jouw geval zal het zich ophopen wellicht?

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:49
tweakmemore schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:45:
[...]

Wat betreft je balkondeuren, daarvoor heb ik oa op reddit al een paar keer de oplossing met poolnoodles of verwarmingsbuisisolatie langs zien komen. Als het echt om het dichthouden gaat, ik zag in diverse installatiefilmpjes dat er voor het raam dicht te houden ook een soort strap bij zou moeten zitten hiervoor.

[..]
Jup, buis isolatie is wat wij ook gebruiken nu. Ik heb een wat lompe lijm klem om de deuren dichter te houden, moet nog even kijken of ik daar iets voor kan printen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHq_7b2PyAAgY9sZj40SeqjuAaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Eea8opdCLP2pj7oGKAjw7G4x.png?f=fotoalbum_large

Staat nu sinds begin avond gisteren aan, begon lekker op 1200+W (24 graden ingesteld, 27 in woonkeuken van ~30m^2) en toen de temperatuur gezakt was naar 25,5 ongeveer verbruikte de airco ~330W. Op Koelen, geen eco, geen andere extra instellingen. Vanochtend zag ik dat hij op iets van 30W stond, maar nu alweer op 275W, het is ook alweer redelijk warm buiten en in de rest van het huis ~26 graden.

App is ingesteld (even wat lastig met wifi, meeste apparaten inc de Midea vinden een 5GHz netwerk te moeilijk, dus even via 2.4GHz en toen was het direct ok. Firmware update over de machine vandaag ook.

Woonkamer is heerlijk, ik ga vandaag even kijken of ik voor comfort in de werkkamer hem toch een graad of wat lager in zal stellen.

• bruutone
Gisteren de airco geïnstalleerd. De meegeleverde afdekhoes volstaat prima tot op heden, maar toch krijg ik een neiging om een stuk uit het kozijn te zagen al is het een huurhuis... :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKTd56xJlRj_25XP4q3jwUq52qk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nqpINfzdfg0bPnKLN4UKzujN.jpg?f=user_large

• Frans82dh
bruutone schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:01:
[...]

Is er een specifieke reden waarom je de plastic hoes niet van de slang hebt verwijderd? Ik heb zo'n hele rol met absorberend plakschuim erbij gekregen voor als er condens ontstaat op de afvoerslang, dan kan het geleidelijk verdampen denk ik? In jouw geval zal het zich ophopen wellicht?
Ik zie dat bij veel mensen hiervoor bijkomen, ik vroeg het me ook al af. Plus dat de slang heet wordt. Als je de verpakkingsplastic laat zitten zal het z’n warmte ook niet kwijt kunnen lijkt me.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39
Frans82dh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:52:
[...]

Ging dat goed, en genoeg meters? Omdat deze is voor een raam. Ik zit met dezelfde situatie met balkondeur. De buis isolatie is het net niet.[Afbeelding]
Ja ging prima!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• brammes01
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-08 15:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfR_okvSvB1i_f7XlyXQWsY63iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVRK2r7MjrzHXFmnN1TTUKPP.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk toch maar een stukje isolatiebuis weggesneden ziet er wat netter uit.

Was verrast door de snelle levering, ben overigens benieuwd wat de prijzen in het najaar zullen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door brammes01 op 13-08-2026 11:06 ]

• BradKing
brammes01 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:05:
[..]

Was verrast door de snelle levering, ben overigens benieuwd wat de prijzen in het najaar zullen doen.
Persoonlijk zou het me niet verbazen als de prijzen bij normale zaken (bouwmarkten, grotere/standaard airco online retailers) gewoon weer zakken tot de pre-zomer €749 - €799 in het najaar. Het lijkt dat Midea de airco (overall) productie hoog heeft en dat er ook meer PortaSplits komen (dan vorige seizoenen) dus ik verwacht dat het aanbod ok zal zijn.. en buiten seizoen blijft het toch een redelijk dure en grote aankoop..

Dat gezegd, JoyBuy met hun €899 prijs zien dat dat ook goed verkoopt, dus misschien is dat de nieuwe prijs. En deze versie van de PortaSplit moet natuurlijk een keer een update krijgen met ander koelmedium vanwege EU regels, dus ik verwacht dat het zodra een opvolger bekend is, qua prijzen allemaal een nieuwe standaard krijgt.

• joenevd
bruutone schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:01:
[...]

Frans82dh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:18:
[...]

Ik zie dat bij veel mensen hiervoor bijkomen, ik vroeg het me ook al af. Plus dat de slang heet wordt. Als je de verpakkingsplastic laat zitten zal het z’n warmte ook niet kwijt kunnen lijkt me.
Die zat er bij mij nog op omdat ik het apparaat eerst wilde testen voordat ik het niet meer netjes in de verpakking kan krijgen. De plastic hoes is er inmiddels vanaf.

• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 11:08

• Raaa010
Voor iedereen die gisteren en vandaag tot 12:00 hebben besteld zijn inmiddels allemaal verzonden en zullen spoedig bij jullie bezorgd worden,

ik neem nog steeds bestellingen aan. maar die worden pas verzonden op maandag, aangezien ik het weekend hier geen tijd voor kan vrij maken.(maar ik probeer voor de gene die vandaag 13-08 na 12 uur tot 15:00 besteld hebben, nog even een klein gaatje te vinden om ze nog net voor het ophalen bij de automaat te krijgen), mocht dit vandaag niet lukken excuses, morgen heb ik nog 1 klein gaatje waar ik dat kan proberen om er wat tijd voor vrij te maken. maar iedereen die het weekend een aanvraag doet zal ik zorg dragen dat ze maandag verstuurd kunnen worden.

stuur gerust een DM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C01r6Xy6LvCEEEQ5yRlbod8ZR4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/O4uPp5OOGbFyVLYySsdDoTmH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV7c08UFCntJL9RvYx8M307QEr4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m4pkmmB4Q0JaTzhk4Ik21Zv1.png?f=user_large

nog 21 stuks beschikbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Raaa010 op 13-08-2026 13:31 ]

• ElectricRed
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 04-09 08:58
Hij is ineens weer te koop... voor 1200 euro bij joybuy. Ik sla over, ik wil die 899 van gisteren eerst weer zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fVDRmqOxm56AOUqOSYInCOMOdQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M5oVkD8YZzcXl7q4wgM8fMDK.png?f=fotoalbum_large

• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 11:08
ElectricRed schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:11:
Hij is ineens weer te koop... voor 1200 euro bij joybuy. Ik sla over, ik wil die 899 van gisteren eerst weer zien

[Afbeelding]
Inderdaad ik zou ook wachten tot ze mogelijk weer aanbieden voor 899. Enige voordeel is dat ze het wel morgen al leveren. En nog steeds een van de weinige zijn met een voorraad.

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:47
Jammer dat ze er meteen 300,- bovenop gooien gezien het verkoopsucces de afgelopen week. Snap het hele vraag en aanbod verhaal, maar het voelt scalperig...

• Frans82dh
Heeft iemand het 'HEPA' filter erin geplaatst? Het lijkt mij gezien het formaat dat het niet werkt 8)7 : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6eUFylLNl5SFlH1QPPwwmztDbI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uPOex40BUSZaxMRLxqCLd7Ko.png?f=fotoalbum_large

• jeroenkb
  • Niet online
jeroenkb schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 07:48:
@Raaa010 @insomniaaa

Stond op koelen. 6 graden lager ingesteld dan de kamertemp. Buitenfan was aan het draaien.

Heb hem gisteren uitgezet en gewacht tot vandaag.

Dadelijk maar weer eens proberen.

Ik had er 2 gekocht dus en die tweede staat nu ook klaar dus ik kan ze nu vergelijken qua uitstromende luchttemp
Even voor de nette afronding:

Beide staan nu in de slaapkamers. Temperatuur van de lucht direct uit het apparaat is zo'n 10-12 graden, terwijl de kamertemp rond de 23 ligt.

Koelen dus wel. Staan in relatief kleine slaapkamers (12m2) en na een uur al de eerste klachten van de bewoners van de kamers dat het nu wel weer erg koud was :F

geen zorgen meer voor mij ;)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

virofi schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:15:
Jammer dat ze er meteen 300,- bovenop gooien gezien het verkoopsucces de afgelopen week. Snap het hele vraag en aanbod verhaal, maar het voelt scalperig...
Misschien even zoeken op "Joybuy" in dit topic en dan zou het toch anders kunnen zijn dan wat je nu als "gevoel" krijgt ;)

Testing, one, two ...

• virofi
hardware-lover schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:20:
[...]

Misschien even zoeken op "Joybuy" in dit topic en dan zou het toch anders kunnen zijn dan wat je nu als "gevoel" krijgt ;)
Haha, ja ik heb het gelezen hoor. Het is niet dat ik Joybuy niet vertrouw ofzo, lijkt me een prima partij. Maar de prijzen in een week 300,- omhoog gooien vind ik dan weer minder :)

• jeroenkb
  • Niet online
virofi schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:23:
[...]

Haha, ja ik heb het gelezen hoor. Het is niet dat ik Joybuy niet vertrouw ofzo, lijkt me een prima partij. Maar de prijzen in een week 300,- omhoog gooien vind ik dan weer minder :)
Nog geen eens een week. Dinsdag heb ik er nog 2 kunnen kopen voor 899. Gisteren geleverd.

Je zou ook kunnen zeggen netjes dat ze die eerste batch niet halverwege al in prijs omhoog gegooid hebben. Maar lijkt me eerlijk gezegd wel logisch dat als je in een paar uur er een aantal honderd weet te verkopen, dat je dan iets met de prijs gaat doen

[ Voor 1% gewijzigd door jeroenkb op 13-08-2026 12:27 . Reden: spelling ]

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:37
virofi schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:23:
[...]

Het is ook een bedrijf en geen liefdadigheid. Die chauffeurs en bijrijders moeten ook betaald worden. En de 1199 voor de 12K BTU is de cap price( = prijslimiet) die door Midea wordt gehanteerd. Het is zoals met de meeste promoties: you snooze you lose.

En Midea laat wel promoties toe maar zal waarschijnlijk niet toelaten dat hun andere (retail)kanalen worden ondermijnd.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47

Daniel36

Lurkin in the shadows

@TekkenLord Als je ervan uitgaat dat je een airco wilt kopen in de zomer, tijdens een hittegolf (in een deel van het land dan toch) is het niet zo verwonderlijk idd.

• virofi
Is ook zo natuurlijk. Nog even twee dagen volhouden. In de winter vast weer voor wat fijnere prijzen te vinden.

• Evert_96
Frans82dh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:19:
Heeft iemand het 'HEPA' filter erin geplaatst? Het lijkt mij gezien het formaat dat het niet werkt 8)7 : [Afbeelding]
Haha, dat was/is ook precies mijn vraag! Ik heb 'm er voor de zekerheid in gedaan, maar het lijkt mij inderdaad ook zeer weinig tot niets uithalen. 🤷🏻‍♂️

• bruutone
Evert_96 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:15:
[...]

Haha, dat was/is ook precies mijn vraag! Ik heb 'm er voor de zekerheid in gedaan, maar het lijkt mij inderdaad ook zeer weinig tot niets uithalen. 🤷🏻‍♂️
Ik ga ervan uit dat het wellicht een antibacteriële functie heeft, maar bij mij heb ik hem vanwege potentiële airflow-obstructie maar niet geïnstalleerd...

• TekkenLord
Frans82dh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:52:
[...]

Ging dat goed, en genoeg meters? Omdat deze is voor een raam. Ik zit met dezelfde situatie met balkondeur. De buis isolatie is het net niet.[Afbeelding]
Wat is de afstand tussen de deur en het kozijn die je wilt overbruggen? Er zijn ook isolatiebuizen met een grotere diameter zoals deze. De slang van de portasplit is 7 cm op zijn breedst en 3 cm dik.

Of deze afdichting met een lengte 600 cm.

• tweakmemore
Frans82dh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:19:
Heeft iemand het 'HEPA' filter erin geplaatst? Het lijkt mij gezien het formaat dat het niet werkt 8)7 : [Afbeelding]
Haha inderdaad, op reddit vroeg ook al iemand zich af of het een 1 april grap was of iets. Bij mij moet ik 'm nog installeren, maar of het veel uit zal halen?.... 😄

• Frans82dh
TekkenLord schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:26:
[...]

Wat is de afstand tussen de deur en het kozijn die je wilt overbruggen? Er zijn ook isolatiebuizen met een grotere diameter zoals deze. De slang van de portasplit is 7 cm op zijn breedst en 3 cm dik.

Of deze afdichting met een lengte 600 cm.
De afstand zou ik op moeten meten, hierbij de niet zo flatteuze opstelling. Idealiter zoek ik eigenlijk een semi-permanente oplossing die ik ook in de herfst/winter kan gebruiken, gezien ik de portasplit ook wil inzetten om te verwarmen. Ik vrees dat het de bijgeleverde doek daar niet geschikt voor is en koude doorlaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgEeJWGcbSNX8IRxADXlQLsLzhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21xIHcA6jlX2YIV3zjkBLKXM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5BaCN3iXFXboBomU9zetN4Kru0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhjCO5LaVUnTxF1ami7nklyb.jpg?f=fotoalbum_large

• tweakmemore
virofi schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:15:
Ik snap het gevoel, maar zoals het op de productpagina en de factuur stond is het eigenlijk andersom. Hij stond en staat te koop voor 1199.-, maar toen tijdelijk met 25% korting, waarmee je uitkomt op 899.-. Dat is iets wat we natuurlijk overal wel zien gebeuren in de markt: een tijdelijke actie die ook weer afloopt. En doordat ze het neergezet hadden als een voorverkoop met een aftelling leek het ook een beetje op een soort flashsale, wat we online ook wel eens vaker zien. Dat maakt het niet minder vervelend dat je geen gebruik hebt kunnen maken van die actie natuurlijk, maar misschien voelt het hierdoor wel wat minder scalperig.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frans82dh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

De afstand zou ik op moeten meten, hierbij de niet zo flatteuze opstelling. Idealiter zoek ik eigenlijk een oplossing die ik ook in de herfst kan gebruiken, gezien ik de portasplit ook wil inzetten om te verwarmen. Ik vrees dat het de bijgeleverde doek daar niet geschikt voor is en koude doorlaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat plaatje onderin je deur eruit en een zelfgemaakt plaat erin.

• Frans82dh
Wolly schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:54:
[...]

Dat plaatje onderin je deur eruit en een zelfgemaakt plaat erin.
Goed gezien! Maar daar moet ik wel een pro bij halen, dit plaatje is onderdeel van de deur. Plus, de kabel van de portasplit kan je niet loshalen, dus daar krijg ik de buitenunit niet doorheen vrees ik

• Raaa010
Frans82dh schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:56:
[...]

Goed gezien! Maar daar moet ik wel een pro bij halen, dit plaatje is onderdeel van de deur. Plus, de kabel van de portasplit kan je niet loshalen, dus daar krijg ik de buitenunit niet doorheen vrees ik
@Frans82dh dat kan je makkelijk zelf los maken , kijk even op youtube glas lat los maken kunstofkozijn ;-) plaatje hout er in met in uitkeping en dan die glaslatten terug duwen iedereen kan dat ! klik voor uitleg video easy easy

[ Voor 20% gewijzigd door Raaa010 op 13-08-2026 14:02 ]

• TekkenLord
[...]

De afstand zou ik op moeten meten, hierbij de niet zo flatteuze opstelling. Idealiter zoek ik eigenlijk een semi-permanente oplossing die ik ook in de herfst/winter kan gebruiken, gezien ik de portasplit ook wil inzetten om te verwarmen. Ik vrees dat het de bijgeleverde doek daar niet geschikt voor is en koude doorlaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben bang dat je voor de herfst/winter naar een oplossing met een MDF of plexiglas plaat moet gaan denken.
  • buitenunit buiten zetten
  • deur op kier zetten
  • vastzetten met een deurketting
  • plexiglas of MDF plaat voor de deur zetten en vastzetten
  • uitsparingen voor slang en deurketting vullen met isolatie materiaal.
Een mogelijke plaat oplossing zoals deze met plexiglas. Het is voor een raam maar je kan hetzelfde toepassen voor een deur. Hij heeft ook een rubberen rand gebruikt, wellicht dat je andere isolatie materiaal kan gebruiken (zoals een isolatie kleefband). Hij heeft ook de klemmen in de plexiglas geboord maar dan hoef je niet in het kozijn te boren. Anders montageclips (wel boren in kozijn).

Plexiglas is waarschijnlijk mooier en het laat ook licht door (niet onbelangrijk in de winter). Anders een MDF plaat. Plexiglas is wel duurder. Ik heb ook naar een buitenstaand tuindeur en ik heb een plexiglas van 5mm dikte gebruikt. Die kost ruim 150 euro (vorig jaar op maat laten maken).

Nadeel van zo een plaat is ook waar je het gaat zetten in de lente/zomer. Ik neem dat je in een appartement woont, dus ruimte is waarschijnlijk ook een premium.

• Raaa010
voor de gene die zich afvragen, hoe krijg ik meerdere kamers gekoeld met 1 portasplit.

ik weet het niet iedereen heeft een printer.

dit werkt zeer effectief, ik heb dit eerst geprobeerd met de slang op de grond in de andere kamer dat was minder succesvol als ergens boven bij de deur te hangen.

verschil tussen de 2 kamers is een graad of 3. de kamer waar de slang hing begon op 27 graden en is nu inmiddels 23 graden :) , in de kamer waar de portasplit staat is het 20 graden.

ik zeg een geslaagde missie om mijn dochtertje haar kamer koeler te krijgen. zonder een 3de unit te moeten kopen 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbR44Ej25X4clCTTGcXr9pBvR84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnXsSztB1sCaDkTU2ruPjXaV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtHZoyfu6VVJkq5HDBq7oR2WOLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAWQi3jUIfJ4onKcbabR1o30.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tg1W2wNcJaaiYUjAgrf0TpymPeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20hxuvLpylalC447yK58Acef.jpg?f=fotoalbum_large

• lorenzopot
  • Laatst online: 06-09 16:00

lorenzopot

fenomenaal

Ben ik de enige die hem 9/10x in de Out Silent modus heeft staan? Werkt meer dan prima, super stil. Alleen vandaag heb ik hem even een halfuurtje er uit moeten halen om de fan op 100% te zetten, zodat de hele woonkamer goed afkoelde ivm luchtstroom, maar nu weer terug op de silent modus en het behoudt de temperatuur heel goed! :)

[ Voor 3% gewijzigd door lorenzopot op 13-08-2026 15:28 ]

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Zoveel last heb ik niet van het geluid. En hij verbruikt een stuk meer stroom op silent ;)

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:39
lorenzopot schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:27:
Ben ik de enige die hem 9/10x in de Out Silent modus heeft staan? Werkt meer dan prima, super stil. Alleen vandaag heb ik hem even een halfuurtje er uit moeten halen om de fan op 100% te zetten, zodat de hele woonkamer goed afkoelde ivm luchtstroom, maar nu weer terug op de silent modus en het behoudt de temperatuur heel goed! :)
Ja ik heb 'm inmiddels al een week op silent out staan, lekker stil. Met zo'n 250-300W verbruik nonstop blijft het makkelijk rond de 20 graden.

• lorenzopot
  • Laatst online: 06-09 16:00

lorenzopot

fenomenaal

Koen050 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:18:
[...]

Ja ik heb 'm inmiddels al een week op silent out staan, lekker stil. Met zo'n 250-300W verbruik nonstop blijft het makkelijk rond de 20 graden.
Hier exact hetzelfde met vandaag uitschieters tot 400w. Het extra stroomverbruik in deze modus heb ik de afgelopen dagen getest en is max 50w extra, dus dat vind ik persoonlijk het wel waard.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19

niki_lauda

3840Wp/VW ID3B/WeHeat Sparrow

Een licht kritische YouTube van de akkudoktor
Vind zelf het geluid meevallen.
YouTube: Alle feiern die Midea PortaSplit: Unsere Messung verpasst dem Hype e...

• joenevd
Waar ik gisteren nog over zat na te denken, kan je de isolatiewaarde van de buisisolatie nog tweaken? Bijvoorbeeld purschuim spuiten in de holle binneruimte? Dat zou eventueel nog kunnen zorgen voor een wat permanentere situatie in combinatie met de winter.

• BradKing
joenevd schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:49:
Waar ik gisteren nog over zat na te denken, kan je de isolatiewaarde van de buisisolatie nog tweaken? Bijvoorbeeld purschuim spuiten in de holle binneruimte? Dat zou eventueel nog kunnen zorgen voor een wat permanentere situatie in combinatie met de winter.
Natuurlijk, thermische folie binnen en buiten, extra laag schuim idd, maar eerlijk als je die kant op gaat zou ik eerder denken aan een wat vastere oplossing, met lagen multiplex en isolatie en een mooi geisoleerd gat voor de slang, die je wellicht in delen kan opslaan met de airco wanneer niet in gebruik..

• insomniaaa
Weet iemand trouwens hoe je een melding krijgt als Joybuy het weer op voorraad heeft? Of refreshen julie de site / app gewoon vaak?

• joenevd
insomniaaa schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:50:
Weet iemand trouwens hoe je een melding krijgt als Joybuy het weer op voorraad heeft? Of refreshen julie de site / app gewoon vaak?
Ik hield gewoon dit topic in de gaten :+

• Abel1991
  • Laatst online: 18:46
Raaa010 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:59:
[...]

@Frans82dh dat kan je makkelijk zelf los maken , kijk even op youtube glas lat los maken kunstofkozijn ;-) plaatje hout er in met in uitkeping en dan die glaslatten terug duwen iedereen kan dat ! klik voor uitleg video easy easy
[YouTube: uitleg video glas lat losmaken]
Mijn Portasplit hangt aan mijn balkon. Je bent een held! Dank voor alle info, ook met de vergelijking met de Vonroc. Mijn setup staat nu perfect. Vonroc lijkt inderdaad iets sneller te koelen, maar ik kon hem niet goed plaatsen. Vonroc is wel een stuk beter met de condenswater afvoer.

• cinde
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 19:05
insomniaaa schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:50:
Ja dat zou ik ook wel eens willen weten want ik heb tot nu toe nog geen enkele ontvangen.

• Raaa010
cinde schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:10:
[...]

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten want ik heb tot nu toe nog geen enkele ontvangen.
van joybuy moet je gewoon meerdere keren per dag kijken. zeker de komende dagen er zullen er genoeg niet bezorgd kunnen worden of mensen annuleren. ook vandaag meerdere keren gezien dat er een aantal online kwam.

joybuy midea portasplit

[ Voor 6% gewijzigd door Raaa010 op 13-08-2026 20:58 ]

• Raaa010
Voor de gene die een leuk trip je willen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axvWbibynTPC4nZvizXOEnbafWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dhkoTYrwh8oa2UvuO2NHQEtq.png?f=fotoalbum_largeOBI Landsberg am Lech Am Penzinger Feld 21, 86899 Landsberg am Lech hebben er momenteel 26 op voorraad, je kan ze reserveren als je een account aanmaakt en moeten binnen 3 dagen worden opgehaald! LET OP DIT IS ALLEEN COOL MODEL

[ Voor 19% gewijzigd door Raaa010 op 14-08-2026 07:40 ]

• Evert_96
bruutone schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:23:
Ik ga ervan uit dat het wellicht een antibacteriële functie heeft, maar bij mij heb ik hem vanwege potentiële airflow-obstructie maar niet geïnstalleerd...
Maar het punt is dat het filter pakweg 5cm hoog is, terwijl de hele luchtinlaat ongeveer 30cm zal zijn? Met andere woorden, ongeveer 5/6 van de aangezogen lucht gaat niet door het HEPA filter heen. Maakt die 1/6 dan überhaupt nog wel uit?

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Op Reddit stond een post dat slechts 1% van de lucht door dat HEPA filter zal gaan. Lucht volgt namelijk de weg van de minste weerstand. M.a.w., dat HEPA filter heeft geen zin. Het zit er alleen in zodat de verkopers kunnen zeggen dat er een HEPA filter in zit. En dat klopt. Ze zeggen niet dat alle lucht HEPA gefilterd wordt. Ze liegen niet.

In de manual van de Portasplit staat dat het HEPA filter niet overal meegeleverd wordt. Ik zie dat als een bevestiging dat het geen probleem is om het HEPA filter niet te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door rud op 14-08-2026 06:27 ]

• Evert_96
rud schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 06:26:
Op Reddit stond een post dat slechts 1% van de lucht door dat HEPA filter zal gaan. Lucht volgt namelijk de weg van de minste weerstand.
Dat vermoeden had ik ook inderdaad, maar ik wist het niet zeker dus had ik dat even buiten beschouwing gelaten. Thanks voor de bevestiging! :) Het filter lijkt me daarom zo goed als geen nut hebben.

• rud
  • Niet online

rud

Ik heb het HEPA filter dan ook niet gemonteerd. Ik vind het flauwekul. Zo ongeveer het enige aan de Portasplit wat waardeloos is. Verder is het een fantastisch apparaat.

• Raaa010
rud schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 07:52:
Ik heb het HEPA filter dan ook niet gemonteerd. Ik vind het flauwekul. Zo ongeveer het enige aan de Portasplit wat waardeloos is. Verder is het een fantastisch apparaat.
er is nog 1 ding wat best waardeloos is, is dat je de tempratuur niet kan kalibreren met je binnen thermometer in de app of op het apparaat, helaas moet je daar voor een andere app voor gebruiken ! zelf gebruik ik de app Climapilot let op deze app is een beta app! werkt wel prima! tot nu toe hier geen problemen met het gebruik er van tevens heeft deze app geen CLOUD verbinding. (Control your Midea air conditioner locally over Wi-Fi — no cloud account required. (Android, free & ad-free)

[ Voor 26% gewijzigd door Raaa010 op 14-08-2026 08:13 ]

• rud
  • Niet online

rud

Helemaal mee eens. Bedankt voor de tip, ik ga die app eens bekijken.

De afwijking is bij ons niet groot maar als nerd zijnde wil ik graag dat het klopt.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59
Zelf gebruik ik gewoon iSense op de afstandsbediening daarvoor, maar ik geloof dat Raaa010 daar issues mee had.

Wat ook niet zo geweldig aan het ding is, is de software. Zowel de app kan buggy zijn, als de aansturing (bijv. Eco mode aan/uit zetten zorgt er regelmatig voor dat hij ineens minder power blijft geven totdat je hem uitzet en/of een beetje gaat klooien met de verschillende opties). Tamelijk wonderbaarlijk dat die problemen al jaren lijken te spelen.

• joenevd
MikeN schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:09:
Zelf gebruik ik gewoon iSense op de afstandsbedienign daarvoor, maar ik geloof dat Raaa010 daar issues mee had.

Wat ook niet zo geweldig aan het ding is, is de software. Zowel de app kan buggy zijn, als de aansturing (bijv. Eco mode aan/uit zetten zorgt er regelmatig voor dat hij ineens minder power blijft geven totdat je hem uitzet en/of een beetje gaat klooien met de verschillende opties). Tamelijk wonderbaarlijk dat die problemen al jaren lijken te spelen.
Uiteindelijk lijkt de auto stand gewoon een prima keuze in combinatie met de gewenste temperatuur toch? Als je hem op de slaapkamer hebt staan wil je hem eventueel in de stille stand zetten, maar meer ook niet.

Veel meer behoefte heb ik in ieder geval niet.

Is er overigens een verschil in de Out Silent optie via de app en de silent optie op het apparaat?

• Raaa010
Update ! alle bestellingen voor een houdertje voor in het filtersysteem , die tot vandaag 10:45 zijn gedaan zijn vandaag verstuurd!

[ Voor 4% gewijzigd door Raaa010 op 14-08-2026 10:50 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59
joenevd schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:14:
[...]

Uiteindelijk lijkt de auto stand gewoon een prima keuze in combinatie met de gewenste temperatuur toch? Als je hem op de slaapkamer hebt staan wil je hem eventueel in de stille stand zetten, maar meer ook niet.
Ja klopt, zolang je zelf niet aan de verschillende standen gaat klooien blijft het redelijk goed gaan. Bij mij is dat over het algemeen 'Cool' + de fan op 'Auto' (met het hele ding op 'Auto' schijnt het gedrag weer anders te zijn en worden sommige van de andere opties sowieso niet ondersteund).
Is er overigens een verschil in de Out Silent optie via de app en de silent optie op het apparaat?
Ja. De silent optie op het apparaat zet de fan gewoon op 1%. Met Out Silent lijkt 1.) de fan binnen nog lager te gaan, 2.) de fan buiten ook naar z'n laagste stand te gaan (met Silent kan dat nog wisselen), en 3.) de compressor binnen lijkt wat harder te gaan werken om toch nog wat meer koeling te realiseren. Out Silent is alleen beschikbaar via de app.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeN op 14-08-2026 10:53 ]

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Raaa010 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:45:
Update ! alle bestellingen voor een houdertje voor in het filtersysteem , die tot vandaag 10:45 zijn gedaan zijn vandaag verstuurd!
Held _/-\o_

• jeroenkb
  • Niet online
Held.

Als je hier nu even een Tikkie QR code deelt dan kan ik je op een biertje trakteren.....(of in de DM)

• jeroenkb
  • Niet online
Zag deze net op Marktplaats langskomen

https://www.marktplaats.n...u-mobiele-airconditioning

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gW-Gszi2ZBoqDCzCdDJDdrxVQEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdvK5RhDk7RmNFZvWA3yQ7yd.jpg?f=fotoalbum_large

• Evert_96
Geweldig, duizendmaal dank! 😊

• Frans82dh
Op marktplaats staan best wat JoyBuy opportunisten. Bijvoorbeeld deze: Drie bij Joybuy bestellen en ontrekken uit de voorraad, en dan voor de hoofdprijs op MP.

Goed, het is een vrije markt. Wat wel schraal is dat ik hier ergens las dat iemand er een zocht voor z’n oude moeder, en die grijpt er naast. Zag er zelfs een voor €1.850 op MP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSN7Twwpiq-YsHP0WQkrJ1Dzn54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFKPo9qlIcsbKh00LO3BRKnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkLXSXYN-x6Tb06Vb1fDCMDWQ-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0DwrswT0RLbWWvASmn5sCjC.jpg?f=fotoalbum_large

• Evert_96
Raaa010 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 07:55:
zelf gebruik ik de app Climapilot let op deze app is een beta app! werkt wel prima! tot nu toe hier geen problemen met het gebruik er van tevens heeft deze app geen CLOUD verbinding. (Control your Midea air conditioner locally over Wi-Fi — no cloud account required. (Android, free & ad-free)
Heb de app even geïnstalleerd, werkt mega goed, snel en overzichtelijk! Thanks👌🏼

• Raaa010
jeroenkb schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:27:
[...]

Held.

Als je hier nu even een Tikkie QR code deelt dan kan ik je op een biertje trakteren.....(of in de DM)
heel lief maar is niet nodig ;-), ik heb het goed voor elkaar. mocht je een daklozen tegen komen gun die een koud flesje water !

lieve mede tweakers ! ik wens gelieve geen vragen in mijn DM over hoe je het moet plaatsen, gebruik de zoek functie hier op het forum en je vind alle info er over terug.
mijn DM stroomt al aardig over. ik heb hier buiten ook nog gewoon een baan en een bedrijf te runnen, en voor een dochter te zorgen. Sorry maar als de zoek functie niet werkt gebruik dan je logica. een filter bakje zou waarschijnlijk achter bij je filter moeten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV7c08UFCntJL9RvYx8M307QEr4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m4pkmmB4Q0JaTzhk4Ik21Zv1.png?f=user_large

achter zijde open maken waar je filter zit onder in kan je hem bij je warmtewisselaar/radiator hangen als op de foto !!

[ Voor 50% gewijzigd door Raaa010 op 14-08-2026 12:30 ]

• tweakmemore
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zag deze en je eerdere post en heb nog even zitten kijken. Waar het in jouw eerdere foto op lijkt is dat de portasplit kabel horizontaal is gaan "liggen", waardoor hij de deur verder open duwt en de kier groter wordt. (groter dan de diameter van de pool noodle/verwarmingsbuisisolatie). Wat je zou kunnen proberen is om te buitenunit zo te plaatsen, misschien een keer een rondje te draaien zodat de kabel verticaal staat. En mogelijk kun je de deur dan iets strakker dichttrekken en vastzetten met het bijgesloten "raamslot" (2 clipjes met een soort klitteband/spanbandje ertussen).

@BradKing mogelijk is dit raamslot ook iets dat dat jij kunt gebruiken hiervoor ipv of icm de lijmklem. Ik tag je even in deze post zodat je ook de linkjes kunt bekijken. Wat me verder nog opviel bij jouw setup was dat je nog geen uitsparing uit het schuim hebt gesneden, wat de deur ook iets verder open lijkt te houden

Een paar gevonden noodle oplossingen die op het oog goed lijken af te sluiten:

joenevd in "Midea PortaSplit vragen"

brammes01 in "Midea PortaSplit vragen"

https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1ucqzxr/die_poolnudel_funktioniert/

https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1utgl6q/poolnudel_next_level/

https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1luntt3/mein_setup/

Okay, nu weer terug naar mijn eigen puzzel voor de slaapkamer hier 😄

• Frans82dh
tweakmemore schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:33:
[...]

Ik zag deze en je eerdere post en heb nog even zitten kijken. Waar het in jouw eerdere foto op lijkt is dat de portasplit kabel horizontaal is gaan "liggen", waardoor hij de deur verder open duwt en de kier groter wordt. (groter dan de diameter van de pool noodle/verwarmingsbuisisolatie). Wat je zou kunnen proberen is om te buitenunit zo te plaatsen, misschien een keer een rondje te draaien zodat de kabel verticaal staat. En mogelijk kun je de deur dan iets strakker dichttrekken en vastzetten met het bijgesloten "raamslot" (2 clipjes met een soort klitteband/spanbandje ertussen).

@BradKing mogelijk is dit raamslot ook iets dat dat jij kunt gebruiken hiervoor ipv of icm de lijmklem. Ik tag je even in deze post zodat je ook de linkjes kunt bekijken. Wat me verder nog opviel bij jouw setup was dat je nog geen uitsparing uit het schuim hebt gesneden, wat de deur ook iets verder open lijkt te houden

Een paar gevonden noodle oplossingen die op het oog goed lijken af te sluiten:

joenevd in "Midea PortaSplit vragen"

brammes01 in "Midea PortaSplit vragen"

https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1ucqzxr/die_poolnudel_funktioniert/

https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1utgl6q/poolnudel_next_level/

https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1luntt3/mein_setup/

Okay, nu weer terug naar mijn eigen puzzel voor de slaapkamer hier 😄
Dank voor het meedenken!

De kabel is te stug om deze iets rechter te krijgen. Ik heb de deur dichter gekregen, en heb de kieren tussen isolatiebuizen en deur/kozijn volledig afgeplakt met schilderstape. Ik zal t weekend kijken of ik daar een foto van kan maken ter illustratie. Zo met de hand voel ik dat er weinig warme lucht naar binnenkomt.

• tweakmemore
Frans82dh schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:39:
[...]

Dank voor het meedenken!

De kabel is te stug om deze iets rechter te krijgen. Ik heb de deur dichter gekregen, en heb de kieren tussen isolatiebuizen en deur/kozijn volledig afgeplakt met schilderstape. Ik zal t weekend kijken of ik daar een foto van kan maken ter illustratie. Zo met de hand voel ik dat er weinig warme lucht naar binnenkomt.
Ah goed om te horen dat je nog wat dingen hebt kunnen verbeteren aan de setup. De kabel is inderdaad erg stug, maar wel nog een beetje te manipuleren. Bij mij leek het te helpen om de buitenunit op te pakken en deze een rondje te draaien wat of de kabel platter (horizontaal) of rechtop (verticaal) kan "forceren". Ik heb dan wel die zwarte rubber ringen onder de wieltjes van de binnenunit gezet zodat het draaien van de kabel/buitenunit niet gewoon de binnenunit verschuift. Anyways, ik kijk uit naar de geupdate fotos!

• Frans82dh
tweakmemore schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Ah goed om te horen dat je nog wat dingen hebt kunnen verbeteren aan de setup. De kabel is inderdaad erg stug, maar wel nog een beetje te manipuleren. Bij mij leek het te helpen om de buitenunit op te pakken en deze een rondje te draaien wat of de kabel platter (horizontaal) of rechtop (verticaal) kan "forceren". Ik heb dan wel die zwarte rubber ringen onder de wieltjes van de binnenunit gezet zodat het draaien van de kabel/buitenunit niet gewoon de binnenunit verschuift. Anyways, ik kijk uit naar de geupdate fotos!
Het zijn een beetje McGyver praktijken geweest, maar voel niet de warmte binnenstromen en kom dus een heel eind.

Wel echt bedankt voor het meedenken, dit wordt gewaardeerd!

• rud
  • Niet online

rud

MikeN schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:09:
Zowel de app kan buggy zijn, als de aansturing (bijv. Eco mode aan/uit zetten zorgt er regelmatig voor dat hij ineens minder power blijft geven totdat je hem uitzet en/of een beetje gaat klooien met de verschillende opties).
Ook gemerkt. Als ik het goed herinner: even op Boost zetten en dat weer uitzetten. Er was een simpele oplossing voor het probleem dat duidelijk een programmeerfout is.

• DNND
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-08 16:03
rud schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Ook gemerkt. Als ik het goed herinner: even op Boost zetten en dat weer uitzetten. Er was een simpele oplossing voor het probleem dat duidelijk een programmeerfout is.
Dat werkte bij mij niet. Wat wel werkte: stekker eruit, apparaat aanzetten om reststroom eruit te laten, en dan een paar minuten wachten voordat je de stekker er weer in doet.

• rud
  • Niet online

rud

Er was een truukje waardoor uitzetten niet nodig was. Ben nu niet in de buurt van het apparaat, ik probeer er het weekend op terug te komen.

• DNND
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-08 16:03
Ik hoor het graag! Switchen naar de auto mode werkt bij sommigen ook, maar dat had hier ook geen effect.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7fpVDtXDZOJyEfGAyrSJOOyaLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eglPvbJbiladjDw4sGHqs71Z.jpg?f=fotoalbum_large
Hier staat ie voorlopig even zo. Het raampje boven de deur zit ruim 40 cm te hoog om de unit eruit te hangen. Geen zin om een constructie te bouwen waardoor de binnenunit hoger komt. Ziet er ook niet uit. Ik ga aan de onderkant of in de hoek van de deur een stukje verwijderen waar de slang doorheen kan. Wel huurwoning maar tegen de tijd dat ik hier ooit weg ga ben ik waarschijnlijk hoogbejaard en mogen mijn kids het oplossen bij het leegruimen van het huis.

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:00

Eix

Ik ben even benieuwd hoeveel condenswater jullie unit met dit weer loost. Waar ik namelijk bij eerdere hittegolven iedere dag een halfvolle emmer kon leeggooien is er nu praktisch geen condenswater. Gisteren maar even onderaan de binnenunit het water afgetapt omdat ik bang was voor een probleem met de pomp. Maar, daar kwam nog geen half bakje water uit.

De unit werkt verder prima en het huis is inmiddels ook best koel. Dus het kan zijn dat er gewoon weinig vocht af te voeren is. Maar voor mijn gevoel klopt het niet. :?
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.