ik kan hier bij mijn bestelling klikken op "Verwachte verzendtijd", en dan krijg ik een popup met daarin onder andere: "Verwachte levering 12 aug 2026, 13:00-22:00".Bulldog schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:02:
Betekent bij JoyBuy "verwachte verzendtijd" de datum van levering?
Verwachte levering 12 aug 2026, 13:00-22:00". dan is dat jou lever dag en tijd ! morgen kan je zien hoelaat hij komt met een tijd vak van 2 uurtweakmemore schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:20:
[...]
ik kan hier bij mijn bestelling klikken op "Verwachte verzendtijd", en dan krijg ik een popup met daarin onder andere: "Verwachte levering 12 aug 2026, 13:00-22:00".
Uit het Financieel Dagblad van enige maanden geledencroissantje13 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 00:38:
Is deze site betrouwbaar/heeft iemand er al eens besteld? En heeft iemand toevallig al wat van de Groene Hoed gehoord? Ik had daar besteld voor de leverronde circa 12 aug voor €1000 en nog niets gehoord. Overweeg nu om deze te kopen en groene hoed te annuleren.
De grootste winkelketen van China, JD.com, kan met zijn nieuwe webshop Joybuy voor flink wat verandering zorgen in de Nederlandse retailmarkt. ‘Het Amazon van China’ gaat via bezorgdienst Joyexpress onder meer elektronica, meubels en voedselwaren aanbieden. Deskundigen verwachten dat de retailer enorm gaat stunten, wat gevolgen kan hebben voor de hele sector.
Ah nice, dat is heel netjes van joybuy. Maar ik deelde het om @Bulldog te wijzen waar hij de op dit moment beschikbare trackingdata kon vinden.Raaa010 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:21:
[...]
Verwachte levering 12 aug 2026, 13:00-22:00". dan is dat jou lever dag en tijd ! morgen kan je zien hoelaat hij komt met een tijd vak van 2 uur
Wow man, eindelijk lijkt het te zijn gelukt. Kon gisteravond eindelijk die 25 tabs met webshops en 6 semi werkende availability scanners dichtdoen. Dat zal weer even afkicken worden als morgen inderdaad de jacht daadwerkelijk voorbij is😄
Deze tijd is pas zeker zodra de Midea is opgehaald.tweakmemore schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:28:
[...]
Ah nice, dat is heel netjes van joybuy. Maar ik deelde het om @Bulldog te wijzen waar hij de op dit moment beschikbare trackingdata kon vinden.
Wow man, eindelijk lijkt het te zijn gelukt. Kon gisteravond eindelijk die 25 tabs met webshops en 6 semi werkende availability scanners dichtdoen. Dat zal weer even afkicken worden als morgen inderdaad de jacht daadwerkelijk voorbij is😄
tweakmemore schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:20:
[...]
ik kan hier bij mijn bestelling klikken op "Verwachte verzendtijd", en dan krijg ik een popup met daarin onder andere: "Verwachte levering 12 aug 2026, 13:00-22:00".
[ Voor 21% gewijzigd door Frans82dh op 11-08-2026 14:40 ]
die loopt van 3CM tot 6,5 CMAbel1991 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:49:
Is er iemand die de Frans balkon beugel voor de midea heeft en weet hoe breed je railing kan zijn?
boven is 3 onder is 6,5CM, dus alles daar tussen zou kunnen passen is het optimaal waarschijnlijk niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Raaa010 op 11-08-2026 15:02 ]
Als aansluiting hierop wil ik toevoegen dat fabrikanten zogenaamde "anti tamper detection" kunnen toepassen. Dit kan variëren van stickers, tot breekbare pennetjes, tot sensors die het loggen in de firmware. Voorbeeld van IR sensor. Fabrikanten willen zich natuurlijk indekken voor de gevolgen van ongekwalificeerde reparaties. Dus het zomaar openen van de unit (buiten wat er in de user manual is beschreven) kan worden gelogd. Hoe deze maatregelen of ze zijn toegepast, is meestal geen publieke informatie. Ik zou het risico niet nemen om de panelen te openen als je in aanmerking wilt blijven voor de garantie. Want als je iets opent en het gaat kapot, dan kan de fabrikant bewijzen dat je op die specifieke datum de unit hebt geopend. Commentaar dat het alleen kijken is, is moeilijk te verantwoorden.Raaa010 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:27:
[...]
er staat duidelijk in de handleiding, alleen een gekwalificeerd installateur , en aangezien ik aan neem dat je geen, gekwalificeerd installateur bent, zou ik er niet aankomen.
[Afbeelding] Maar maak jij hem open en dan vooral de koelleidingen. dat kan vast geen kwaad !.|klik voor service manual
Mensen die bij Joybuy hebben besteld; is deze bij iemand al verzonden of de status veranderd? Bij mij blijft deze ongewijzigd in 'wachten op afhalen'
Vanmorgen de code EH 0B op het display. Airco sloeg niet meer aan. Was offline. Stekker eruit en er weer in, maar bleef constant uitvallen.
Even online gekeken, en de iON functie uitgezet. Airco deed het weer. Die functie kan ik wel missen gelukkig. Zal na de hitte even een support request inschieten, maar heb begrepen dat moederbord vervangen het niet oplost.
Even online gekeken, en de iON functie uitgezet. Airco deed het weer. Die functie kan ik wel missen gelukkig. Zal na de hitte even een support request inschieten, maar heb begrepen dat moederbord vervangen het niet oplost.
Rustig aan Rustig aan goed lezen meneer er staat duidelijk aflevering 12-08 tussen 13:00 en 22:00Frans82dh schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:04:
Mensen die bij Joybuy hebben besteld; is deze bij iemand al verzonden of de status veranderd? Bij mij blijft deze ongewijzigd in 'wachten op afhalen'[Afbeelding]
Nog niet verzonden, maar er staat nu wel dat hij ingepakt is.Frans82dh schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:04:
Mensen die bij Joybuy hebben besteld; is deze bij iemand al verzonden of de status veranderd? Bij mij blijft deze ongewijzigd in 'wachten op afhalen'[Afbeelding]
Edit: hij is verzonden!
[ Voor 5% gewijzigd door DNND op 11-08-2026 17:31 ]
Hier ook, maar bij jou staat er in ieder geval een leverdatum. Dat is bij mij helemaal niet zichtbaar.Frans82dh schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:04:
service manual pagina 41 / 53 Tevens is het mogelijk om via de app een self check te doen van het apparaatDikkie schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:07:
Vanmorgen de code EH 0B op het display. Airco sloeg niet meer aan. Was offline. Stekker eruit en er weer in, maar bleef constant uitvallen.
[ Voor 16% gewijzigd door Raaa010 op 11-08-2026 17:14 ]
Hier ookDNND schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:40:
[...]
Nog niet verzonden, maar er staat nu wel dat hij ingepakt is.
Edit: hij is verzonden!
Bezorging morgen.
nee neem contact op met de klantenservice !!Bulldog schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:42:
[...]
Kun je na verzending nog een tijdvak kiezen?
Ik ben morgenavond niet thuis.
Ik krijg zojuist een push bericht dat de mijne ook is verstuurd via de eigen bezorgdienst van JoyBuy
[ Voor 9% gewijzigd door Frans82dh op 11-08-2026 18:47 ]
Congrats, hier ook!🙆♂️ Die jongens van Joxexpress Delivery hoeven niet naar de sportschool morgenavond schat ik zo😄
Sidenote: in de reviews van de portasplit op joybuy las ik ook een paar keer dat bezorgers je pakket brengen naar de verdieping die je wenst. Nu waren dit uit het Duits vertaalde reviews, dus niet zeker of ze dat hier ook (allemaal) doen, maar misschien goed om te weten zodat je het kunt vragen voor ze het bij je op de stoep droppen, weer snel wegrijden en je zelf 50 kilo de trap op kunt gaan zeulen 😄
Dank. Twijfel een beetje, mijn railing is net geen 6cm.Raaa010 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:00:
[...]
die loopt van 3CM tot 6,5 CM [Afbeelding]boven is 3 onder is 6,5CM, dus alles daar tussen zou kunnen passen is het optimaal waarschijnlijk niet.
ik denk dat je met een beetje kracht ook wel de beugel iets ruimer kan buigen.Abel1991 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:13:
[...]
Dank. Twijfel een beetje, mijn railing is net geen 6cm.
waar door het misschien wel goed past, ik gebruik de beugel niet zelf heb hem hier wel liggen, het deel van de franse balkon. ik gebruik zelf het deel voor dakraam.
Mijn zending is ingepland.
Netjes hoor. Gisteravond besteld.U kunt ons 12-08-2026 verwachten tussen 16:47 en 19:53 uur.
[ Voor 16% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-08-2026 21:40 ]
Hmm... wellicht dat het lukt met een stuk dik touw aan een railing en de beugel daar het aanhangen en goed vastzetten? Meen dat iemand hier ook al met spanbanden aan de slag was gegaan, maar ja zal vast een oplossing mogelijk zijn met wat creativiteit, of een beugel aan de railing maken waar hij in kan vallen.Raaa010 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:27:
[...]
ik denk dat je met een beetje kracht ook wel de beugel iets ruimer kan buigen.
waar door het misschien wel goed past, ik gebruik de beugel niet zelf heb hem hier wel liggen, het deel van de franse balkon. ik gebruik zelf het deel voor dakraam.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Via één van jullie links kom ik op de portasplit bij joybuy uit, echter als ik zelf nar de site ga via google dan vind ik die niet bij joybuy.
Met dit warme weer is het belangrijk om je hoofd koel te houden (pun intendedTekkenLord schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:23:
[...]
Als aansluiting hierop wil ik toevoegen dat fabrikanten zogenaamde "anti tamper detection" kunnen toepassen. Dit kan variëren van stickers, tot breekbare pennetjes, tot sensors die het loggen in de firmware. Voorbeeld van IR sensor. Fabrikanten willen zich natuurlijk indekken voor de gevolgen van ongekwalificeerde reparaties. Dus het zomaar openen van de unit (buiten wat er in de user manual is beschreven) kan worden gelogd. Hoe deze maatregelen of ze zijn toegepast, is meestal geen publieke informatie. Ik zou het risico niet nemen om de panelen te openen als je in aanmerking wilt blijven voor de garantie. Want als je iets opent en het gaat kapot, dan kan de fabrikant bewijzen dat je op die specifieke datum de unit hebt geopend. Commentaar dat het alleen kijken is, is moeilijk te verantwoorden.
Nu lijkt het mij zeker niet verstandig (en niet goed voor het milieu en ook illegaal) om zelf met de koelgassen aan de slag te gaan onder het motto van "my first difluormethaan diy refill" zonder F-gassen certificaat.
Er zit natuurlijk wel wat verschil tussen met F-gassen aan de slag als amateur en een filtertje schoonmaken. Hele volksstammen hebben al van alles met die PortaSplits uitgevoerd op Reddit - waaronder het filtertje schoonmaken - en daar zijn nou geen aanwijzingen dat die apparaten massaal blokkeren, exploderen of mensen in de app een boze melding uit China krijgen dat ze niks te zoeken hebben aan de binnenkant.
Ja je garantie is niet meer geldig als je het apparaat mod ed, dat lijkt mij nogal gezond verstand (waar vind je dat tegenwoordig nog?). Ik denk niet dat het schoonmaken van een filtertje ervoor zorgt dat je ineens geen garantie meer hebt als je dat netjes met beleid en met verstand doet. Ook al beweerd de fabrikant van wel. Dat is natuurlijk een standaard disclaimer, je wilt als fabrikant niet dat "Jan met drie linker handen" aan de knutsel gaat en daarna komt huilen om garantie omdat ie echt stuk is.
Daarnaast durf ik ook wel te beweren dat zoiets niet standhoud bij een autoriteit als het puntje bij het paaltje komt (lees: de civiele rechtbank). Normaal onderhoud moet door consument uitvoerbaar zijn binnen wet en regelgeving (en daar valt het schoonmaken van het condensfiltertje gewoon onder mijn inziens). Vergeet niet dat dit GoT is en niet het forum van de Consumentenbond.
[ Voor 8% gewijzigd door kwibox op 11-08-2026 22:26 ]
https://m.joybuy.nl/landingPage/dp/102595269?siteCode=NL-Sitecinde schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:13:
Via één van jullie links kom ik op de portasplit bij joybuy uit, echter als ik zelf nar de site ga via google dan vind ik die niet bij joybuy.
Uiteraard kun je hem niet vinden via de site omdat ie op dit moment niet beschikbaar is.cinde schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:13:
Directe link werkt wel (maar dan zie je dus dat ie niet beschikbaar is).
Een ieder moet voor zich zelf uitmaken of hij zelf de filter reinigt of vervangt. Of die water pomp die er naast zit vervangen? Of de main board? Ik geef alleen aan wat de mogelijke gevolgen voor de garantie zijn om een unit zomaar te openen. Dat was volgens mij de vraag. Het openen van de unit kan dus gelogd worden.kwibox schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:17:
[...]
Met dit warme weer is het belangrijk om je hoofd koel te houden (pun intended)
Nu lijkt het mij zeker niet verstandig (en niet goed voor het milieu en ook illegaal) om zelf met de koelgassen aan de slag te gaan onder het motto van "my first difluormethaan diy refill" zonder F-gassen certificaat.
Er zit natuurlijk wel wat verschil tussen met F-gassen aan de slag als amateur en een filtertje schoonmaken. Hele volksstammen hebben al van alles met die PortaSplits uitgevoerd op Reddit - waaronder het filtertje schoonmaken - en daar zijn nou geen aanwijzingen dat die apparaten massaal blokkeren, exploderen of mensen in de app een boze melding uit China krijgen dat ze niks te zoeken hebben aan de binnenkant.![]()
Ja je garantie is niet meer geldig als je het apparaat mod ed, dat lijkt mij nogal gezond verstand (waar vind je dat tegenwoordig nog?). Ik denk niet dat het schoonmaken van een filtertje ervoor zorgt dat je ineens geen garantie meer hebt als je dat netjes met beleid en met verstand doet. Ook al beweerd de fabrikant van wel. Dat is natuurlijk een standaard disclaimer, je wilt als fabrikant niet dat "Jan met drie linker handen" aan de knutsel gaat en daarna komt huilen om garantie omdat ie echt stuk is.
Daarnaast durf ik ook wel te beweren dat zoiets niet standhoud bij een autoriteit als het puntje bij het paaltje komt (lees: de civiele rechtbank). Normaal onderhoud moet door consument uitvoerbaar zijn binnen wet en regelgeving (en daar valt het schoonmaken van het condensfiltertje gewoon onder mijn inziens). Vergeet niet dat dit GoT is en niet het forum van de Consumentenbond.
Ik weet zelf niet of Midea ook zulke anti tamper maatregelen toepast of tenminste het openen van de unit logt in de firmware. Ik heb nergens aangegeven dat het product dan onklaar wordt gemaakt door Midea of het laten exploderen.
Normaal onderhoud is wat er in de gebruiksaanwijzing voor de eind gebruiker is beschreven. Daar staat niet beschreven om de condensatiewater filter te reinigen of te vervangen. Dat staat ook in de voorwaarden voor garantie. Dus het niet volgen de gebruiksaanwijzing is uitsluiting.
Dat jij en de meeste tweakers handig bent wilt niet zeggen dat iedereen dat zo is. Ik denk dat er zelfs tweakers zijn met 3 linkerhanden. Om die filter te reinigen of vervangen zal niet iedereen kunnen, met name het eruit halen is al pielwerk.
Dus er wordt gewaarschuwd voor het openen van de unit en het vervangen/reinigen van de condenswater filter staat niet in de gebruiksaanwijzing. Wat zou de rechtbank hiervan zeggen? Meneer X wilt de garantie claimen omdat het apparaat is kapot gegaan door het verwisselen van de condenswater filter, met de instructies op Reddit. Ik durf niet de uitkomst te voorspellen dat meneer X gelijk krijgt.
En er is niks mis mee met de Consumentenbond. Ik zie het punt niet om hier geen consumenten tips en advies te melden. Als ik de laatste 3 pagina’s lees, lijkt het hier de Nederlandse Midea Portasplit Bestelbond. En daar is ook niets mee.
dat klopt omdat het momenteel is uitverkocht, en via de link kom je direct op de product pagina maar die kan je momenteel niet bestellen!cinde schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:13:
Waar zie/krijg je deze informatie? Mijn zending is namelijk wel verzonden en staat op verwachte levering vandaag, maar ik heb geen details gekregen.ManiacsHouse schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Netjes hoor. Gisteravond besteld.
Bij bestellingen op de website van Joybuy. Klik daar op volgen. Ik zie nu zelfs waar de bezorger is en hoeveel pakketten hij voor mij moet.MikeN schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:00:
[...]
Waar zie/krijg je deze informatie? Mijn zending is namelijk wel verzonden en staat op verwachte levering vandaag, maar ik heb geen details gekregen.
Bummer, ik was al een tijdje aan het monitoren om de PortaSplit te kopen, maar heb deze JoyBuy beschikbaarheid gemist. Is het aannemelijk dat het nogmaals op voorraad komt?
Hmm ja, ik kan nu ook wel de bezorger volgen zowaar, maar een duidelijker tijdvak dan ‘ergens tussen 13 en 22’ zit er bij mij volgens mij niet in. Verschilt blijkbaar per bestelling/bezorger dan.joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:07:
[...]
Bij bestellingen op de website van Joybuy. Klik daar op volgen. Ik zie nu zelfs waar de bezorger is en hoeveel pakketten hij voor mij moet.
Ik ben ook op zoek naar de PortaSplit voor mijn oude vadertje van 80.
Vanmorgen refresh op de pagina van joybuy was hij ineens €1200🤨
5min daarna uitverkocht 🤣
Ik wacht wel weer even....
Vanmorgen refresh op de pagina van joybuy was hij ineens €1200🤨
5min daarna uitverkocht 🤣
Ik wacht wel weer even....
ManiacsHouse schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Netjes hoor. Gisteravond besteld.
:strip_exif()/f/image/hguqWq86dycl3YdHgzyoZmhq.png?f=user_large)
Snel gegaan bij JoyBuy qua uitlevering. Mijn tijdsvenster is alleen wat groter, tussen 13:00-22:00. Die 'laatste kilometer' klopt niet, de bezorger van Joy Express heeft nog 10+paketten te bezorgen. Als dat allemaal Midea's zijn mag hij aardige armen hebben.
Heb je geen SMS gehad? Op je eigen pagina bij JoyBuy staat een kaart waar de bezorger is.MikeN schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:00:
[...]
Waar zie/krijg je deze informatie? Mijn zending is namelijk wel verzonden en staat op verwachte levering vandaag, maar ik heb geen details gekregen.
Hier ook inderdaad:
We zijn benieuwd, hopen het rustig af. Wel mooie updates moet ik zeggen, pakketten voor je, kaartje met de 'ongeveer' positie wagen etc (Joybuy Express eigen delivery)
We zijn benieuwd, hopen het rustig af. Wel mooie updates moet ik zeggen, pakketten voor je, kaartje met de 'ongeveer' positie wagen etc (Joybuy Express eigen delivery)
Ik heb de portasplit die ik maandagavond bestelde bij Joybuy nav de tip van @Gregoor binnen. Die kan vanaf morgen meteen aan het werk. Ben erg benieuwd!
Dat ding is rechtop vervoerd, ik had m al lekker uitgepaktDNND schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:32:
Ik heb de portasplit die ik maandagavond bestelde bij Joybuy nav de tip van @Gregoor binnen. Die kan vanaf morgen meteen aan het werk. Ben erg benieuwd!
[Afbeelding]
Het is de Portasplit-E zie ik, dus wel nieuwe productie
[ Voor 5% gewijzigd door Frans82dh op 12-08-2026 09:35 ]
Oh dat van die E heb ik gemist. Veel verschil met de vorige?Frans82dh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:34:
[...]
Dat ding is rechtop vervoerd, ik had m al lekker uitgepakt
Het is de Portasplit-E zie ik, dus wel nieuwe productie
Bij mij pas bezorging tussen 17.00-18.00
Voor service en kwaliteit en moet je helaas niet meer bij de meeste Nederlandse webshops zijn. Die hebben allemaal de 'fomo en maximaal rendement trekken ten koste van de consument' cursus gevolgd zo lijkt het..sonox schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:38:
Ik heb de mijne van online-accu.nl nog steeds niet binnen (niet eens een werkende T&T). Besteld op 24 Juli.... En ik lees hier mensen die gisteren of eergisteren bestellen nu al afleverberichten krijgen bij Joybuy etc. Ik baal echt als een stekker dat ik voor online-accu.nl ben gegaan. Mocht er nog iets beschikbaar komen op Joybuy dan koop ik die wel en laat ik de overpriced online-accu.nl maar annuleren. Echt 0 service je moet er zelf achteraan zitten en dan weten ze nog niets.
Sommige mensen verdedigen dat omdat ze vinden dit het bij het kapitalisme hoort.. Dat partijen als een Joybuy ook van dat kapitalisme gebruik maken en dit kunstje veel beter onder de knie hebben vergeten ze dan even voor het gemak.
Lang verhaal kort, ik heb hem ook nog op tijd kunnen bestellen en komt over een paar dagen aan
Ik heb een mail van Sahar Logistics. En via hun website zie ik kaartje met waar hij ongeveer is. Chauffeur is al in Nijmegen volgens kaartje. Er zijn nog 24 stops voor uFrans82dh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:30:
[...]
Heb je geen SMS gehad? Op je eigen pagina bij JoyBuy staat een kaart waar de bezorger is.
Dat is toch juist de essentie? Bedrijven die niet performen krijgen de annuleringen en de orders gaan naar het bedrijf wat wel excelleertD-Ed schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:49:
[...]
Voor service en kwaliteit en moet je helaas niet meer bij de meeste Nederlandse webshops zijn. Die hebben allemaal de 'fomo en maximaal rendement trekken ten koste van de consument' cursus gevolgd zo lijkt het..Geld incasseren kunnen ze als de beste maar een beetje opvolging is ze vreemd.
Sommige mensen verdedigen dat omdat ze vinden dit het bij het kapitalisme hoort.. Dat partijen als een Joybuy ook van dat kapitalisme gebruik maken en dit kunstje veel beter onder de knie hebben vergeten ze dan even voor het gemak.
En ook nog flink gelobbyd gezien de toeslagen op pakketen uit China/Buitenland want ze zijn Oh zo zielig dat de mensen het hippe zakkammetje zelf voor 1 euro in China bestellen en niet bij den afzetter (de klantvriendelijke ondernemerD-Ed schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:49:
[...]
Voor service en kwaliteit en moet je helaas niet meer bij de meeste Nederlandse webshops zijn. Die hebben allemaal de 'fomo en maximaal rendement trekken ten koste van de consument' cursus gevolgd zo lijkt het..Geld incasseren kunnen ze als de beste maar een beetje opvolging is ze vreemd.
Of gebruik maken van het retourrecht (waar de scalpers ook gebruik van maken natuurlijk om vooral geen risico te lopenWolly schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:57:
[...]
Dat is toch juist de essentie? Bedrijven die niet performen krijgen de annuleringen en de orders gaan naar het bedrijf wat wel excelleert
Die van mij komt wel met een JoyBuy vrachtwagen, niet Sahar. Wellicht ook omdat er in Den Haag (waar ik woon) een XL Depot aanwezig is.ManiacsHouse schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:52:
[...]
Ik heb een mail van Sahar Logistics. En via hun website zie ik kaartje met waar hij ongeveer is. Chauffeur is al in Nijmegen volgens kaartje. Er zijn nog 24 stops voor uEn dat alleen in Nijmegen. Neem aan dat dat niet alleen Porta Splits zijn anders heeft joybuy echt een heule grote lading binnengekregen.
Het interessante hier is dat mijn Portasplit uit het depot van Tilburg moe(s)t komen. Vervolgens zag ik vanmorgen dat de chauffeur in Rotterdam was, daarna bij Gorinchem in de buurt en nu in Roosendaal. Aangezien ik in Breda woon, vind ik de route een erg interessante keuze. Maar het belangrijkste is dat hij er straks is.
Hallo allemaal, is het een goed idee om hem nu te kopen? Ik zie dat de 8000 BTU-versie op sommige plekken rond de 1700 euro kost, maar ik weet niet zeker of ik hem nu al moet kopen en pas in de winter.
Had je nu eens ff de moeite gedaan om de 2 laatste pagina's te volgen dan weet je dat er mensen de 1200 BTU gisteren gekocht hebben voor 900eurouptime_puma schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:41:
Hallo allemaal, is het een goed idee om hem nu te kopen? Ik zie dat de 8000 BTU-versie op sommige plekken rond de 1700 euro kost, maar ik weet niet zeker of ik hem nu al moet kopen en pas in de winter.
Ik zou even een paar posts teruglezen en de website van Joybuy in de gaten houden. Meerdere mensen hebben daar de afgelopen dagen een 12000 BTU weten te kopen voor 900 euro. Worden al vandaag geleverduptime_puma schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:41:
Gezien gemak overduidelijk jouw ding is denk ik dat het een goed idee is om hem nu te kopen voor 1700 euro.uptime_puma schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:41:
of je doet wat moeite en leest je in op dit topic
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 12-08-2026 10:46 ]
100% NIET DOEN.uptime_puma schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:41:
Dat geld voor een 8000 BTU is schandalig. Dan kan je beter even wachten tot de 12000 BTU weer te krijgen is voor 700-900 euro. Of idd JoyBuy in de gaten blijven houden.
Oké, klinkt goed, dank je wel voor de tip! Ik had al even op het Joybuy-forum gekeken, maar toen ik zag dat het uitverkocht was, dacht ik dat ik het al gemist had. Maar toch bedankt voor de tip!
ik vind het echt erg dat de meeste mensen hier posten maar niet terug lezen, mensen voor wat heb je die 2 dingen in je hoofd gekregen ik neem aan om te lezen gebruik ze daar ook voor,
Gisteren besteld en zojuist binnen inderdaad.
Wist niet dat de 8000 versie niet kan verwarmen, alleen de 12000 versie kan dat.
Wist niet dat de 8000 versie niet kan verwarmen, alleen de 12000 versie kan dat.
Ook dit is veelvuldig besproken in dit topic.zubidingasir schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:45:
Gisteren besteld en zojuist binnen inderdaad.
Hier zelfde issue. Ik ga gewoon een ophoging bouwen van cm of 50. Huurwoning hier dus ding is zeer welkom mbt koeling (boven 32 graden binnen tijdens hittegolf) en verwarmen in de winter gezien de gasprijzen. Dan is het cosmetische gebeuren maar even wat minder belangrijk.Wolly schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:18:
Heb een bovenraampje waar mooi de buitenunit doorheen past. Maar, de naam zegt het al, bovenraam..dus die zit op 200cm hoogte.
Gaat dat wel passen met de binnenunit op de grond? Twee meter slang die al niet heel buigzaam is klinkt als een uitdaging.
Voordeel van bovenraampje is dat ik er een stang kan plaatsen tegen inbrekers (nadat buitenunit erdoorheen is natuurlijk).
Kunnen we niet een Tweakers-Porta-Split-award uitreiken voor deze gouden tip?Gregoor schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:41:
Voor de mensen die nog op zoek zijn: hij is weer te koop bij Joybuy (NL), dit keer voor 899![]()
Er staat pre-order bij, dus is nog onduidelijk wanneer 'ie geleverd wordt. Ik dacht eerder dat verzending morgen al is, maar dat lijkt gebaseerd op wanneer de pre-order afloopt. Dus daadwerkelijk moment van verzenden is nog even afwachten...
Zie dat 'ie in Duitsland nu ook op pre-order staat bij Joybuy. Dus waarschijnlijk verwachten ze een flinke partij binnen te krijgen.
[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 12-08-2026 11:57 ]
maar dan moet je wel de juiste persoon quoten die het als eerste heeft gepost ;-) ik zou nog even 2 a 3 weken terug lezen !ManiacsHouse schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:53:
[...]
Kunnen we niet een Tweakers-Porta-Split-award uitreiken voor deze gouden tip?
tevens voor de mensen die nog een portasplit zoeken voor een redelijke prijs Bij Technim Midea PortaSplit €929,00 incl. btw zo heel soms komt er 1 online. ik zou als ik jou was je zelf op de lijst zetten voor een reminder ! .
[ Voor 63% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 12:10 ]
Bedankt voor de tip. Zal die ook eens in de gaten gaan houden!👍👍Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:05:
[...]
maar dan moet je wel de juiste persoon quoten die het als eerste heeft gepost ;-) ik zou nog even 2 a 3 weken terug lezen !
tevens voor de mensen die nog een portasplit zoeken voor een redelijke prijs Bij Technim Midea PortaSplit €929,00 incl. btw zo heel soms komt er 1 online. ik zou als ik jou was je zelf op de lijst zetten voor een reminder ! .
Websites zoals Amazon zullen deze vaak als -E aanduiding geven voor de nieuwere product batch/serie, maar veel andere winkels zoals grote bouwmarkten zullen gewoon onder de normale naam verkopen.ManiacsHouse schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:44:
[...]
Oh dat van die E heb ik gemist. Veel verschil met de vorige?
Bij mij pas bezorging tussen 17.00-18.00![]()
Zal wel deels te maken hebben niet met een 'verouderde' voorraad te blijven zitten die de consument niet wilt hebben en dus geen bouwjaren op deze manier willen bekendmaken, al zal dat bij de Midea Portasplit niet lang op de plank blijven liggen...
Moederbord fabrikanten zoals Gigabyte in het verleden hadden soms ook stiekem dit gedaan zonder de naam te veranderen, echter werd toen het product juist verslechterd in plaats van verbeterd, daar is toen een hoop gedoe over geweest dat ze de revisies in de productnaam moeten zetten om het verschil te weten.
Mijn inziens mag dit soms wel beter gecommuniceerd worden, maar goed daar hebben we het internet wel voor.
Vooral dus dat verschil van het filter in de interne unit die voor de waterpomp zit zover ik kan achterhalen, AI wist dit er nog als details uit te vissen:

Overigens de kleur zegt blijkbaar niet zo heel veel over de interne revisies zover ik kan achterhalen, het enige wat het enig sinds kan aangeven dat het uitsluitend nieuwere productiejaren zijn zonder naar een sticker/serienummer te hoeven kijken maar de vroege units van voorgaande jaren waren ook wit en die worden nog steeds grotendeels in die kleur gemaakt i.v.m. de grootste vraag, ook met nieuwe technische veranderingen.
Dus zolang je een witte koopt die niet 2e hands (markplaats e.d.) of als '2e kans' (webshops) wordt aangeboden vrijwel nihil dat het een oud (kapot/gerepareerd) model betreft gezien de vraag ernaar, want gerepareerde modellen mogen wettelijk niet meer als nieuw in de verkoop kanalen verkocht worden.
Doet de verkoper dat wel, dan handelen ze in strijd met de wet, waaronder:
Misleidende handelspraktijken (Burgerlijk Wetboek Boek 6, Artikel 193c):
De wet stelt dat een handelaar de consument niet mag misleiden over de belangrijkste kenmerken van het product. Het weglaten van het feit dat een apparaat al gebruikt, geopend of gerepareerd is, valt hier direct onder.
Non-conformiteit (Burgerlijk Wetboek Boek 7, Artikel 17):
Een product moet de eigenschappen bezitten die de koper mag verwachten. Bij een "nieuw" product mag u verwachten dat het rechtstreeks uit de fabriek komt en ongebruikt is.
Dit kan voor de verkoper dan de volgende gevolgen krijgen:
- Zware geldboetes van de ACM tot wel €900.000 per overtreding of 4% jaaromzet bij structurele fraude.
- Verplichte ontbinding van de koop
- Schadevergoeding i.v.m. aantoonbare opgelopen schade door non-conform werkend product.
- Uiteraard de reputatieschade en de intrekking van keurmerken van de webshops.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
dit is best wel triest de bezorger, is nog niet weg of ze staan al foto's voor op marktplaats te maken zo te zien zijn de 1ste leveringen van joybuy binnen.
Garantie tot de deur zo te zienRaaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:34:
dit is best wel triest de bezorger, is nog niet weg of ze staan al foto's voor op marktplaats te maken zo te zien zijn de 1ste leveringen van joybuy binnen.
[Afbeelding]
En ook nog eens de hoofdprijs vragenRaaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:34:
[Afbeelding]
Die stond er gisteren ook al op 😉
Ik neem dan niet aan dat die van joybuy komt of hebben die gisteren ook al geleverd?
Ik neem dan niet aan dat die van joybuy komt of hebben die gisteren ook al geleverd?
Unboxing tip 1:
Je hoeft niet de doos aan de bovenkant open te maken en alles eruit te pakken en tillen zoals ik net gedaan heb. De bodem lijkt namelijk los te zitten, dus je zou de doos er zo af moeten kunnen tillen zodra je die verpakkingsbanden los knipt
Je hoeft niet de doos aan de bovenkant open te maken en alles eruit te pakken en tillen zoals ik net gedaan heb. De bodem lijkt namelijk los te zitten, dus je zou de doos er zo af moeten kunnen tillen zodra je die verpakkingsbanden los knipt
Mmm ben benieuwd of ze vandaag het redden hier...
Wtf eerste reed vrachtwagentje op de kaart in Nijmegen rond. Nu bij Maastricht
Dat was eerst tussen 18.00 en 19.00 ergens...Verwachte bezorging op 12-08-2026 tussen 19:49 en 20:55 uur
[ Voor 20% gewijzigd door ManiacsHouse op 12-08-2026 14:37 ]
Die van mij is binnen. Doos aardig gehavend, maar wel de nieuwe en leek niet opnieuw ingepakt. Even laten rusten en dan testen.
Meestal het geval bij dergelijk grote dozen volgens mijtweakmemore schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:34:
Unboxing tip 1:
Scheelt weer een hoop gepriegel en ziekteverzuim i.v.m. gebroken rug.
Buurman en ik hebben hem ook binnen, super bezorgers, hadden volgens mij de wagen vol met airco's, ook van te voren even gebeld ('we zijn er over 6 minuten') dus perfect.
Straks even klaarzetten en iets designen om de balkon schuifdeuren op goede afstand dicht te houden, nu even met een dikke lijm klem :)
Staat was helemaal nieuw, geen issues, ergste leek een aantal radiator vinnen die wat verbogen zijn, maar dat is een kleine buiging. Wist niet dat de wieltjes onder de airco zo fijn zouden zijn, omnidirectional en soepel, dus verplaatsen in huis (appartement, geen verdiepingen) gaat voor hier ook easy zijn!
Straks even klaarzetten en iets designen om de balkon schuifdeuren op goede afstand dicht te houden, nu even met een dikke lijm klem :)
Staat was helemaal nieuw, geen issues, ergste leek een aantal radiator vinnen die wat verbogen zijn, maar dat is een kleine buiging. Wist niet dat de wieltjes onder de airco zo fijn zouden zijn, omnidirectional en soepel, dus verplaatsen in huis (appartement, geen verdiepingen) gaat voor hier ook easy zijn!
Wat vroeg deze persoon ervoor? Staat nu al op gereserveerd.sonox schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:56:
[...]
En ook nog eens de hoofdprijs vragen. Snap dat ze het doen maar vindt het echt zuur voor de mensen die steeds misgrijpen en in de hitte blijven zitten.
Inderdaad rare routes. Wat ik vanmorgen al zei is dat de chauffeur met mijn airco vanuit Tilburg naar Rotterdam ging, daarna naar Gorinchem en vervolgens naar Roosendaal. Later zag ik dat hij naar Bergen op Zoom ging en vervolgens weer terug in Roosendaal. Nu zit hij in Goirle.ManiacsHouse schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:46:
Mmm ben benieuwd of ze vandaag het redden hier...
[...]
Dat was eerst tussen 18.00 en 19.00 ergens...
De conclusie is dat hij al een aantal keer langs mijn woonplaats (Breda) is gekomen zonder hem bij me af te leveren. Ik zou zeggen dat er een zuinigere route te bedenken is.
1750joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:09:
[...]
Wat vroeg deze persoon ervoor? Staat nu al op gereserveerd.
Inderdaad bijzondere routes. Mijn chauffeur legde dezelfde route af, dus ik verwachtte dat hij eerst bij jou in Breda zou stoppen en daarna hier naar Tilburg kwam. Maar na Roosendaal was ik al de eerst volgende, dus heel bijzonder.joenevd schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:09:
[...]
Inderdaad rare routes. Wat ik vanmorgen al zei is dat de chauffeur met mijn airco vanuit Tilburg naar Rotterdam ging, daarna naar Gorinchem en vervolgens naar Roosendaal. Later zag ik dat hij naar Bergen op Zoom ging en vervolgens weer terug in Roosendaal. Nu zit hij in Goirle.
De conclusie is dat hij al een aantal keer langs mijn woonplaats (Breda) is gekomen zonder hem bij me af te leveren. Ik zou zeggen dat er een zuinigere route te bedenken is.
Maar die voor mij en een vriend zijn inmiddels zonder problemen geleverd. En dat is het belangrijkst
[ Voor 5% gewijzigd door Gregoor op 12-08-2026 15:27 ]
De mensen die het daadwerkelijk betalen zijn nog gestoorder! Voor dat geld heb je een echte split unit..
Bedoel je niet Goirle?Gregoor schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:26:
[...]
Inderdaad bijzondere routes. Mijn chauffeur legde dezelfde route af, dus ik verwachtte dat hij eerst bij jou in Breda zou stoppen en daarna hier naar Tilburg kwam. Maar na Roosendaal was ik al de eerst volgende, dus heel bijzonder.
Maar die voor mij en een vriend zijn inmiddels zonder problemen geleverd. En dat is het belangrijkst
[ Voor 51% gewijzigd door joenevd op 12-08-2026 15:31 ]
Ah fijn! Hier hadden de bezorgers inderdaad ook veel units bij zich. Het waren geloof ik ook niet de gebruikelijke JoyExpress Delivery mannen. Ze reden in elk geval in een witte bus zonder logos of iets.BradKing schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:50:
Buurman en ik hebben hem ook binnen, super bezorgers, hadden volgens mij de wagen vol met airco's, ook van te voren even gebeld ('we zijn er over 6 minuten') dus perfect.
Wat betreft je balkondeuren, daarvoor heb ik oa op reddit al een paar keer de oplossing met poolnoodles of verwarmingsbuisisolatie langs zien komen. Als het echt om het dichthouden gaat, ik zag in diverse installatiefilmpjes dat er voor het raam dicht te houden ook een soort strap bij zou moeten zitten hiervoor.
Hier volgens ook gewoon een net verpakt model. Geen sporen van 2e kans gezien tot nu toe. Wel ook wat verbogen vinnen op de buitenunit, maar mogelijk is dit het gevolg van het opschalen van capaciteit van midea in hun fabriek(en) of iets 🤷♂️
Is volgens mij wel relatief normaal gezien de vinnen nogal snel buigen bij het minste en geringste, dus veelal tijdens montage in de fabriek inderdaad in de behuizing e.d. maar gelukkig beïnvloed dat de werking vrijwel niet, de mobiele AC hier heeft een groot oppervlak aan condensor/verdamper maar daar zie je ook wel stukjes waar het gebogen is, zal bij de condensors van auto's ook wel zijn.tweakmemore schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:45:
[...]
Hier volgens ook gewoon een net verpakt model. Geen sporen van 2e kans gezien tot nu toe. Wel ook wat verbogen vinnen op de buitenunit, maar mogelijk is dit het gevolg van het opschalen van capaciteit van midea in hun fabriek(en) of iets 🤷♂️
Recent nog de condensor van de auto laten vervangen, maar de condensor die als eerste nieuw was gestuurd bleek lek, dus fabrieksnieuw kan ook alle kanten op.
Hier ook binnen.
Wat is de consensus qua tijdsduur van laten staan voor het aanzetten om vloeistoffen de kans te geven om terug te zakken?
Wat is de consensus qua tijdsduur van laten staan voor het aanzetten om vloeistoffen de kans te geven om terug te zakken?
dat verschilt met hoe hij is vervoerd ! is hij recht op vervoerd 1 tot 2 uur want met verplaatsen houden ze hem toch vaak heel even schuin, is hij niet recht vervoerd dus op zijn zij raden ze 24 uur aan.jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:59:
Hier ook binnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 16:05 ]
En dat weet je natuurlijk nooit zeker. Dan maar 24 uur wachten helaasRaaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:03:
[...]
dat verschilt met hoe hij is vervoerd ! is hij recht op vervoerd 1 tot 2 uur want met verplaatsen houden ze hem toch vaak heel even schuin, is hij niet recht vervoerd dus op zijn zij raden ze 24 uur aan.
BaptisteSpiegel schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 09:50:
@m0ridin
Hello,
I would like to know what type of mount / bracket you used for your setup, from what I've understood you fixed it with a wooden plank that you added ? I have the same window as yours and that's exactly how I plan to set it up.
Thanks.
:strip_exif()/f/image/Oklf55WYWRaeCDxUQbIR1w78.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dx8cdJH2tceQO7oiHQoNI3VY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QwdBsJg5c2ixt0GpZUaEff29.jpg?f=fotoalbum_large)
Forgot to come back to this, check here how I did it... Very simple. The screws don't go through the wood, just deep in it. (Even though I think it would still have worked in my case, they are just above the edge).
But seems to sit very decent this way...
goed verzonnen ! werkt goed!, maar waarom maak je geen smalle invulling tussen het opstaande randje dan kan je raam verder dicht ?m0ridin schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:15:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Forgot to come back to this, check here how I did it... Very simple. The screws don't go through the wood, just deep in it. (Even though I think it would still have worked in my case, they are just above the edge).
But seems to sit very decent this way...
GOeie vraag, denk vooral 'een gevoel' dat dat minder stabiel zou zijn? Als ik daar een balkje of iets in zou plaatsen en daar weer die 'kap' overheen, weet niet. Voelt alsof dat niet stabiel zou staan.Raaa010 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:18:
[...]
goed verzonnen ! werkt goed!, maar waarom maak je geen smalle invulling tussen het opstaande randje dan kan je raam verder dicht ?
Maar eigenlijk totaal niet getest of geprobeerd, misschien wel de moeite waard
Heb nu trouwens een stuk karton van de doos van het apparaat gebruikt om in het raam te zetten (deze omwikkeld met een wit douchegordijn, ziet er wat netter uit en is dan evt wat beter bestand tegen regen). Dit weer met de 4 balkjes ingeklemd die ook meteen over die houder heen loopt waardoor die ook 'extra beveiligd' is.
ik weet bijna wel zeker dat het wel zou moet houden, dat soort kozijnen zijn vaak zeer stevig, oude degelijkheid!. het is misschien wel de moeite waard je raam is een stuk dichter en het gat wat je dan zou moeten dichten word kleiner en daar door ook makkelijker.m0ridin schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:31:
[...]
GOeie vraag, denk vooral 'een gevoel' dat dat minder stabiel zou zijn? Als ik daar een balkje of iets in zou plaatsen en daar weer die 'kap' overheen, weet niet. Voelt alsof dat niet stabiel zou staan.
Maar eigenlijk totaal niet getest of geprobeerd, misschien wel de moeite waard![]()
Heb nu trouwens een stuk karton van de doos van het apparaat gebruikt om in het raam te zetten (deze omwikkeld met een wit douchegordijn, ziet er wat netter uit en is dan evt wat beter bestand tegen regen). Dit weer met de 4 balkjes ingeklemd die ook meteen over die houder heen loopt waardoor die ook 'extra beveiligd' is.
Hmm die standaard ophang unit heeft maar ongeveer 5cm om aan vast te klemmen. Ik heb hier van die wat oudere kozijnen, met een raam dat naar buiten opent, waardoor dat niet gaat passen vrees ik. Bovendien zit er ook nog zo'n uitstekende vensterbank (of hoe dat ook heet). Heeft iemand hier daar al een mooie oplossing voor (of gezien ergens)?
/f/image/UL0msLyNlJUz5aQ4nVeJvUC3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UL0msLyNlJUz5aQ4nVeJvUC3.png?f=fotoalbum_large)
Misschien zoiets als hier, dat je een beugel onder de vensterbank aan de muur maakt:tweakmemore schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:58:
Hmm die standaard ophang unit heeft maar ongeveer 5cm om aan vast te klemmen. Ik heb hier van die wat oudere kozijnen, met een raam dat naar buiten opent, waardoor dat niet gaat passen vrees ik. Bovendien zit er ook nog zo'n uitstekende vensterbank (of hoe dat ook heet). Heeft iemand hier daar al een mooie oplossing voor (of gezien ergens)?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
thunder68 in "Midea PortaSplit vragen"
Je kan ook hier kijken voor afbeeldingen van anderen in het topic:
Midea PortaSplit vragen
Inderdaad, die oplossing van thunder68 zou kunnen werken, maar het liefst zou ik natuurlijk een manier vinden waarbij ik de woning niet hoef te beschadigen door middel van boren bijvoorbeeld. Die tip om alle posts met plaatjes door te lopen is ook een goeie, ik ga er even lekker scrollen. Dank!CriticalHit_NL schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:06:
[...]
Misschien zoiets als hier, dat je een beugel onder de vensterbank aan de muur maakt:
thunder68 in "Midea PortaSplit vragen"
Je kan ook hier kijken voor afbeeldingen van anderen in het topic:
Midea PortaSplit vragen
Ik heb bij de Hornbach een aluminium strip gehaald van 3mm dik en 5cm hoog, stukje ingekort en die aan de binnenkant van het kozijn geklemd omdat mijn kozijn ook meer dan 6cm dik was. Wellicht kun je zoiets proberen? Was wat sceptisch in eerste instantie of de strip stevig genoeg zou zijn en eventueel zou torderen, maar is beresterk en geen beweging in te krijgen.tweakmemore schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/8EQvQacUlQdpo60yds4RcQcr.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7c2GwZXxYSWsMbb0tBrwLGDL.gif?f=fotoalbum_large)
Wat kan ik verwachten qua hoe koud de lucht is die er uit komt?
Heb heb hem nu een minuutje of 10 afstaan en de lucht is wel koel, maar niet zou koud als ik verwacht had (kamer 24, airco op 18, ventilator midden)
Heb heb hem nu een minuutje of 10 afstaan en de lucht is wel koel, maar niet zou koud als ik verwacht had (kamer 24, airco op 18, ventilator midden)
Hoe koud wil je het wel niet hebben? Vind je dat echt prettig?jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:05:
Ik laat de airco zelfs koelen tot echt minimaal 22, vaak 24 zelfs. Als je daar ver onder wil zitten dan wordt het denk ik zeker lastig.
Het gaat me niet om de gewenste temperatuur, maar wat normaal is qua 'koudheid' van de lucht die uit de airco komt (wie weet zijn ze in de haast van extra productie draaien vergeten om koudemiddel toe te voegen; of onvoldoende)lorenzopot schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:07:
[...]
Hoe koud wil je het wel niet hebben? Vind je dat echt prettig?
Ik laat de airco zelfs koelen tot echt minimaal 22, vaak 24 zelfs. Als je daar ver onder wil zitten dan wordt het denk ik zeker lastig.
lees asjeblieft even wat je zelf schrijft 10 MINUTEN !!!!jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:05:
heb een beetje geduld ! geef het een uur of 2, vergeet niet dat al je muren warm zijn en de luchtvochtigheid nog hoog is in huis!
vergeet niet er is ook een turbo stand, voor mensen zonder geduld
[ Voor 7% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 18:16 ]
Ik heb bij die van mij op volle gracht zo'n 8 graden gemeten, dat was dan echt onder de klep bij de uitgaande lucht.jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:09:
[...]
Het gaat me niet om de gewenste temperatuur, maar wat normaal is qua 'koudheid' van de lucht die uit de airco komt (wie weet zijn ze in de haast van extra productie draaien vergeten om koudemiddel toe te voegen; of onvoldoende)
Dat was dan wel nadat hij al meerdere dagen achter elkaar gedraaid had dus de lucht al droog was.
[ Voor 10% gewijzigd door AvAars op 12-08-2026 18:17 ]
Merken jullie ook dat bij eerste ingebruikname er een soort mestachtige geur is?
Ik zou hem de aankomende 48 uur lekker z’n werk laten doen. Zelf had ik ‘m ook voor de eerste keer aan toen het buiten heel warm was, kreeg toen ook niet het gevoel dat het veel deed. De dagen daarna echter wel.jeroenkb schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:09:
[...]
Het gaat me niet om de gewenste temperatuur, maar wat normaal is qua 'koudheid' van de lucht die uit de airco komt (wie weet zijn ze in de haast van extra productie draaien vergeten om koudemiddel toe te voegen; of onvoldoende)
De airco moet nu eerst al je muren en meubels afkoelen, het koelmiddel moet wellicht nog goed erdoorheen gaan etc. Al zou ik alsnog niet verwachten dat je met 33 graden buiten het in één klap binnen 21 graden kan maken.
[ Voor 9% gewijzigd door lorenzopot op 12-08-2026 18:38 ]
bij mij duurde het toen 48 uur om van 34 graden buiten was 28binnen, was binnen 24 uur 22 graden binnen maar de laatste 2 duurde echt lang, naar 20 graden was 48 uur, het was toen ook echt mega warm al een aantal dagen. nu hier in huis om low speed 20 graden buiten 27,lorenzopot schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:37:
[...]
Ik zou hem de aankomende 48 uur lekker z’n werk laten doen. Zelf had ik ‘m ook voor de eerste keer aan toen het buiten heel warm was, kreeg toen ook niet het gevoel dat het veel deed. De dagen daarna echter wel.
De airco moet nu eerst al je muren en meubels afkoelen, het koelmiddel moet wellicht nog goed erdoorheen gaan etc. Al zou ik alsnog niet verwachten dat je met 33 graden buiten het in één klap binnen 21 graden kan maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Raaa010 op 12-08-2026 19:34 ]
Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.