• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:00
voor de gene die nog een aanbieding zoeken, en een stukje rijden niet erg vinden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cZeFs5vJ-tVtaPaUQNSWmTFpi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a1OF1DQkmImRhheN3WhDB0lH.png?f=fotoalbum_large folder toom duitsland

bron

Amperestrabe 1-3 Bensheim

[ Voor 13% gewijzigd door Raaa010 op 07-08-2026 22:32 ]

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:07
Amaai straffe prijs voor de zomer zijnde

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-08 22:57
TekkenLord schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:25:
Ik denk dat een plexiglas optie met zonwerend folie mogelijk is maar het is wel prijzig.
Ik heb zelf de Martens acrylplaat bij de Gamma gekocht, deze is 2 mm in plaats van 4 mm, ik denk hierdoor wel wat breekbaarder. Zelf boor ik met een ijzerboortje gaten erin voor de schroeven. Je hebt schroeven nodig die plat zijn aan de onderkant van de kop en zo schroef ik hem in het kozijn. Ik haal hem nooit weg in de zomer en laat het raam eigenlijk 24/7 openstaan.

De plaat werkt wel erg goed, maar de prijs die je noemt is wel flink. Misschien kan je met een 2mm plaat ook hetzelfde doen, je moet even geluk hebben dat jouw maat in het assoritment van de Gamma zit, zodra ja naar maatwerk gaat wordt alles duur.

Ik heb gehoord dat je met een gloeidraad, zeg maar zo'n piepschuimsnijder ook goed bochten erin kan maken. Maar ik heb voor mijn raam precies 50 x 100 cm nodig en die kost daar maar 23 euro.
daflux schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:48:
Amaai straffe prijs voor de zomer zijnde
was die bouwmarkt maar hier, ik zie ook een stellingrek die ik nodig heb en die kost hier 50 euro en daar 5 euro aankomende dindag? Hoe kan dat dan...

[ Voor 13% gewijzigd door phoney870 op 07-08-2026 22:55 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:01
Raaa010 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:19:
voor de gene die nog een aanbieding zoeken, en een stukje rijden niet erg vinden
[Afbeelding] folder toom duitsland

bron

Amperestrabe 1-3 Bensheim
Wat ik niet snap is hoe ze in Duitsland nette prijzen kunnen behouden terwijl in Nederland de prijzen weer flink stijgen. In beide landen is de vraag hoog...

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:00
joenevd schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:55:
[...]

Wat ik niet snap is hoe ze in Duitsland nette prijzen kunnen behouden terwijl in Nederland de prijzen weer flink stijgen. In beide landen is de vraag hoog...
omdat ze hopen dat je ook gelijk andere dingen koopt, waarschijnlijk maakt de toom hier geen of nauwelijks winst op.

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:07
Raaa010 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:56:
[...]

omdat ze hopen dat je ook gelijk andere dingen koopt, waarschijnlijk maakt de toom hier geen of nauwelijks winst op.
Sowieso maar waarom doen de supermarkten dat hier niet?

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:44
Plague Veritas schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:20:
[...]

Grappig hoe je het bewijs dat ik aanlever gemakshalve maar even negeert. Heb je het bekeken? Dan had je gezien dat het niet enkel Trustpilot betreft maar ook andere bronnen. Het beeld dat daaruit naar voren komt is duidelijk: het apparaat heeft een aantoonbare zwakke plek, de condenspomp.
Ik wou eigenlijk hier niet verder op ingaan. Jouw positie en mijn positie verschillen en dat is prima. Maar dat je me beschuldigt dat ik jouw "bewijs" negeert, gaat me beetje te ver.

Ik heb de links in jouw post bekeken. Het zijn 3 reviews in Trustpilot over recharged met betrekking tot mobiele airco. Alleen in 1 post wordt er melding gemaakt van een porta split, in een andere over een mobiele split airco genoemd en in de laatste alleen over een condensatorpomp.

De andere 4 links zijn geplaatst in Reddit sub MideaPortaSplit: 3 over de condensator pomp en 1 over het geluid.

Dus je hebt 7 defects als bewijs. In je eerste post zei je letterlijk het issue met de condensatorpomp ermee volstaat op Trustpilot. Vandaar ook mijn vraag hoe vol? Als ik ga zoeken op P1 bij Trustpilot voor Recharged BV (totaal 65 reviews), heb ik geen hits. En als ik zoek op condensator 1.

Ik heb zelf eerder cross check gedaan op Trustpilot voor MideaEurope zoals ook gemeld in mijn eerste antwoord. Als ik daar zoek op P1 heb 3 hits (van de 42 reviews) en geen op condensator.

Want meer heb ik eigenlijk niet uit jouw bewijs. Is er nog meer bewijs? want ik kan geen andere bronnen vinden in je posts.

Vandaar dat ik jouw punten heb samengevat in respectievelijk: slechte ervaringen van recharged op Trustpilot en slechte ervaringen van het apparaat op Reddit. En deze heb ik opgenomen in de optelsom die je hebt gebruikt om je advies te vormen.

En wat zeggen die 7 defects in context? Kan je dat uitdrukken in een ratio of percentage?

Het is ook beetje raar om te vragen hoe mijn advies eruit ziet en hoe dat opweegt tegen jouw advies. Het punt van dit forum is denk dat we elkaar weloverwogen ervaringen of adviezen delen. Ik denk ook dat we bij Tweakers ook iets meer gefundeerd proberen te formuleren.

Ik kan je wel een voorbeeld geven met bronnen om tot een mogelijke schatting te komen.
  • Verkoopcijfers Midea PortaSplit: 300.000 verkocht vanaf 2024 tot 1 juli 2026. Bron
  • Mogelijk overzicht ervaringen met de Portasplit; Amazon reviews voor dit product. Bron
    • Review mogelijkheden van 1 tot 5 sterren
    • Populatie van 455 reviews
    • Grensbepaling voor defecten: 1 en 2 sterren reviews (aanname dat 1 en 2 sterren de slechtste ervaringen inclusief condensatorpomp, geluid en andere klachten van deze zwaarte)
    • 1 en 2 sterren zijn respectievelijk 7% en 2% van de totale reviews. samen 9%.
    • Correctie factor dat de positieve ervaringen niet altijd worden gerapporteerd en maar negatieve ervaringen eerder wel. Dat maakt de 3 tot 5 sterren reviews nu 91% totaal in werkelijk groter zal zijn.
    • Correctie factor toegepast op de 9% van de 1 en 2 sterren reviews: 7%.
    • Meer correcties mogelijk: misschien schade aan product tijdens transport, ontbrekende accessoires etc. aanname 2%
    • Aanname dat de condensator en geluid klachten met 1 en 2 sterren reviews: 5%
  • Op basis van bovenstaande data set en aannames is er 5% kans dat je te maken krijgt met condensator en geluidsklachten (defect bij fabriek en defect bij logistieke keten). Mogelijk 15.000 van de 300.000 hebben hiermee te maken.
Je kan bovenstaande conclusie afschieten maar ik heb het wel onderbouwd met concrete cijfers en aangegeven waar ik aannames heb gebruikt. Je kan een cross check met andere online retails zoals Bol.

Als je nog een diepgaandere analyse wilt (laten) uitvoeren (door AI), kan je de reviews (laten) tellen op reddit, het wegen en dan labelen. Dan heb je iets concreets met context.

En tenslotte. Je advies is het merk mijden omdat het product zo slecht is, internet vol staat met klachten over aftersales, slechte condensator pomp en geluid. "De kans is heel groot dat je een heel dure kat in een zak koopt"(uit jouw eerste post). Blijkbaar is het zo slecht dat je zelfs het geld niet terug wilt maar een omruil exemplaar ondanks de zeer grote kans op dure kat in zak. En toch blijf je bij dit advies. Ik zou gauw mijn geld hebben teruggevraagd als het zo slecht is.

Dit is mijn laatste post hierover. We kunnen van mening en standpunten verschillen en dat is nogmaals prima. Maar om iemand te beschuldigen zonder gegronde reden en terwijl ik juist wel jouw "bewijs" heb meegenomen in mijn antwoord, vind ik nogmaals te ver gaan.

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04:38
daflux schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:46:
[...]

Sowieso maar waarom doen de supermarkten dat hier niet?
Supermarkten hier geven niet eens normale korting. Enige wat we krijgen zijn 1+1 acties en dat betekent dat je normaliter al 2x teveel betaalt voor een product.

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:53
Raaa010 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:52:
[...]

zo iets als dit heb ik ook gedaan alleen met een naar buiten draaiend raam, en ik had klemmen geprint met de 3d printer! om het easy in en out te maken, buiten draaiend raam via het balkon dicht geduwd, en vast gezet met een raam uitzetter. raam gaat geen kant op, ik laat het zo de komende winter ook zitten.

vandaag ook de afwijzing binnen van de woningbouw voor een vaste airco systeem :), onder de noemen dit valt niet binnen het duurzaamheidsbeleid !. ik heb een brief terug gestuurd met een uitleg dat een airco tegenwoordig ook kan verwarmen. wat positiever is ten opzichten van de CV instalatie en het daar bij behorende gas verbruik. ben benieuwd of ze hun gedachten gaan veranderen.

[Afbeelding]
Ik heb toen de tijd een aanvraag ingediend onder noodzaak en dat hoge temperaturen ( in mijn geval was dit 38 graden ) een gezondheidsrisico ( hittestress ) met zich meebrengt, ook dat de woning onbewoonbaar zou worden door deze hitte, uiteindelijk toestemming gekregen van de verhuurder, probleem was dat ik nog toestemming nodig had van de VVE voor het buitendeel, hier ben ik ruim 4 jaar mee bezig geweest en ook hier uiteindelijk groen licht, wat je al aangeeft buiten koelen kan een airco (Split-Unit ) verwarmen maar ook ontvochtigen, het zorgt voor een aangenaam binnen klimaat en verhoogt het woongenot, alle kosten moet ik zelf betalen, eventuele schade ook, bij vertrek moet de airco worden verwijderd.

" Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) levert het gebruik van vaste airco's in woningen per saldo een CO₂-besparing op wanneer je ze inzet om te verwarmen, zelfs als het stroomverbruik voor koeling in de zomer wordt meegeteld "

• Plague Veritas
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 11:37
TekkenLord schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:56:
[...]

En tenslotte. Je advies is het merk mijden omdat het product zo slecht is, internet vol staat met klachten over aftersales, slechte condensator pomp en geluid. "De kans is heel groot dat je een heel dure kat in een zak koopt"(uit jouw eerste post). Blijkbaar is het zo slecht dat je zelfs het geld niet terug wilt maar een omruil exemplaar ondanks de zeer grote kans op dure kat in zak. En toch blijf je bij dit advies. Ik zou gauw mijn geld hebben teruggevraagd als het zo slecht is.

Dit is mijn laatste post hierover. We kunnen van mening en standpunten verschillen en dat is nogmaals prima. Maar om iemand te beschuldigen zonder gegronde reden en terwijl ik juist wel jouw "bewijs" heb meegenomen in mijn antwoord, vind ik nogmaals te ver gaan.
Laten we er van uitgaan dat jouw analyse klopt. Dat suggereert dan dat één op de twintig units defect is als gevolg van een kapotte condensatorpomp en geluidsklachten. Ik zei in mijn eerste post "Het risico dat je een (hele dure) kat in de zak koopt is helaas groot". Op basis van jouw analyse vind ik dat nog steeds geen rare uitspraak. Ik had het genuanceerder kunnen stellen door 'aanzienlijk' te gebruiken, misschien was dat accurater geweest.

Verder heb je gelijk dat ik te absoluut heb gesteld dat je het door mij aangeleverde bewijs negeerde, dan kon ik niet weten. Ik trok die conclusie op basis van jouw post, maar dat had ik eerst moeten checken of een slag om de arm moeten houden O+.

En ja, ik geef het apparaat graag nog een kans, zelfs met de wetenschap dat ik mogelijk weer tegen een defect aanloop. De investering is toch al gedaan, dan kunnen we het net zo goed nogmaals proberen. Hoe groot is immers de kans... ;)

Laten we ons nu weer richten op het apparaat zelf en de ervaringen die daarmee worden opgedaan.

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

Eix

joenevd schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:55:
[...]

Mijn beeld is dat Midea zich primair richt op Duitsland. Ik heb de Portasplit vorig jaar gekocht bij een Nederlandse webshop, en had toen het vermoeden dat het om grijze import ging. Of een shop met toevallig goede connecties.

Uiteindelijk dus wel een behoorlijke meerprijs betaald ten opzichte van de actieprijzen die je nu soms ziet. Maar tegelijk ook ontzorgd met snelle palletlevering aan huis én garantie bij een Nederlandse winkel. Dat is ook wat waard.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:34
Hier hoe ik het voor nu even heb opgelost...

Het houten frame zijn gewoon 4 losse balkjes, op dit moment heb ik een douchegordijn om het bovenste en onderste balkje geplakt/getimmerd.

Die plaats ik dan als eerste (gordijn wordt dan enigzins strakgetrokken) waarna ik de 2 zijbalkjes klem. Deze klemmen de boven en onderbalkjes vast en daarnaast heb ik aan de zijkanten extra gordijn over die door de zijbalkjes dan weer in het frame worden geklemd.

Klein stukje in het gordijn opengeknipt voor de slang en verder 2 ringetjes in de zijbalkjes om ze weer makkelijk los te trekken.

Voordeel, houdt lucht tegen maar wel wat zonlicht door, relatief makkelijk te plaatsen en verwijderen, etc.

Heb uit de doos waarin de airco kwam een stuk van 100x83cm gesneden, andere optie is namelijk een plaat achter de balkjes/latjes te klemmen ipv gordijn (omdat ik nu het gordijn vast heb gezet moet ik even 2 nieuwe balkjes zagen). Evt ook douchegordijn om dat stuk karton heen om het wat netter te maken.

(Reden is dat ik geen auto heb en de bouwmarkt in de buurt geen grote platen heeft, door de maat van 83x100 die ik nodig heb zijn de kleinere varianten niet groot genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktox9Mpxwgtnb4g2-5tsd8pfPtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWCAMEDVNrYvHoMJH9AGjqOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVSAESMiKcowHwEG7ZdWLE04BUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rt3FJvOiDFxCVebhwuO2Yrq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UovLBvgApfwf4Z0ymxqV5Z4CJ24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCVo3RN9ZsTMdjRAsV33dclt.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.