• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11
Barryvdh schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

1195 tov op 795 (eerst bij Hornbach) is natuurlijk wel een 'premium' prijs. Maar de site lijkt al langer te bestaan en Hugro Technics ook..
Met normale prijs bedoel ik natuurlijk nu en niet een half jaar geleden

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:46
Bedankt, is dit (de waterfles) ook effectief hoe ver de unit na installatie op de beugel komt? Ik had het op mijn voorbeeldafbeelding "ter indicatie" getekend, aangezien ik geen idee heb waar de unit na plaatsing op de beugel exact uitkomt 😅

• Kruiper
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:24
insomniaaa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:17:
Had iedereen de Midea Portasplit trouwens goed ontvangen van de italiaanse webshop? Ik had het via de nederlandse amazon besteld, maar dat was wel 145 euro duurder. Had achteraf het ook beter direct kunnen bestellen als iedereen tevreden is.
Twee stuks ontvangen en ben zeer tevreden. Vrijdag 24-7 besteld en het is op donderdag 30-7 bezorgd.

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:18
Wolly schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:11:
[...]

Zoek op foto's in dit topic, er zijn diverse mooie oplossingen gepost waarin je bijvoorbeeld een plaat gebruikt om de boel mooier dicht te zetten.
Wellicht een domme vraag, maar hoe zoek je op foto’s uit dit topic? Ben ook wel benieuwd naar hoe mensen die afdichting gemaakt hebben 😀

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pipapaulus schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:18:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar hoe zoek je op foto’s uit dit topic? Ben ook wel benieuwd naar hoe mensen die afdichting gemaakt hebben 😀
3e knopje.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2ytqsBPY/screenshot-659.png

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:09
theredone51 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Bedankt, is dit (de waterfles) ook effectief hoe ver de unit na installatie op de beugel komt? Ik had het op mijn voorbeeldafbeelding "ter indicatie" getekend, aangezien ik geen idee heb waar de unit na plaatsing op de beugel exact uitkomt 😅
De waterfles was alleen om de meetlat plat tegen de beugel te krijgen. Zodat je een meer accurate meting krijgt. Uiteindelijk is 20.8 cm de afstand van de groen pijl in je afbeelding tot het rode vierkant. Ik weet zelf niet hoe ver de unit komt op de beugel, ik heb het nog niet geïnstalleerd. Ik heb alleen de meting gedaan volgens jouw pijltjes. Hopelijk kan iemand het beter meten die de buiten unit al geïnstalleerd heeft op de beugel.

[ Voor 8% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 16:24 ]

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

lorenzopot

fenomenaal

Nu de Porta Split een tijdje aan staan. Het is absoluut een degelijk apparaat. Wel valt me tegen hoe luid die is, maar goed hij moet nu natuurlijk hard doorkoelen.

Dat het in ruim een uur tijd de temperatuur van 29,5 naar 28,3 graden heeft gebracht vind ik wel erg tegenvallen, maar wellicht verwachtte ik teveel.

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:46:
Nu de Porta Split een tijdje aan staan. Het is absoluut een degelijk apparaat. Wel valt me tegen hoe luid die is, maar goed hij moet nu natuurlijk hard doorkoelen.

Dat het in ruim een uur tijd de temperatuur van 29,5 naar 28,3 graden heeft gebracht vind ik wel erg tegenvallen, maar wellicht verwachtte ik teveel.
vergeet niet dat al je muren en alles nog warm is en de luchtvochtigheid nog heel hoog is in huis!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:50

Eix

Om wat voor ruimte gaat het?

Ik gebruik de Portasplit in een relatief kleine slaapkamer, dat werkt als een tierelier.

• lorenzopot
  • Nu online

lorenzopot

fenomenaal

Raaa010 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:50:
[...]

vergeet niet dat al je muren en alles nog warm is en de luchtvochtigheid nog heel hoog is in huis!
Daar heb je helemaal gelijk in, ik ben ongeduldig :+

• IcyK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:51
theredone51 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

Zou er iemand voor mij de afstand kunnen/willen meten (groene pijl) tussen de haak van de beugel én de achterkant van de buitenunit (rood) om te kunnen bepalen of dat gaat lukken?
[...]

Alvast 1000-maal dank!
Tussen de 21,0 en 21,5 cm.

• lorenzopot
  • Nu online

lorenzopot

fenomenaal

Eix schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:50:
[...]

Om wat voor ruimte gaat het?

Ik gebruik de Portasplit in een relatief kleine slaapkamer, dat werkt als een tierelier.
Woonkamer, denk zo’n 38m2

Edit: De temperatuur stijgt nu zelfs. Waarschijnlijk mede door zonlicht ondanks dat ik alles potdicht heb, maar toch…

[ Voor 19% gewijzigd door lorenzopot op 05-08-2026 18:27 ]

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:57
daflux schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:53:
Zou deze site legit zijn?

Die heeft de Midea aan een normale prijs:

https:xxxxxxx
Slechts 1 review op trust pilot ( https://nl.trustpilot.com/review/monoblockairco.com ) en de site is opgestart in 2020, maar recentelijk weer geactiveerd ... ( https://ie.godaddy.com/whois/results.aspx?itc=dlp_domain_whois&domain=monoblockairco.com )

Ik zou elders bestellen ...

[ Voor 6% gewijzigd door Rakthi op 05-08-2026 17:56 ]

• insomniaaa

Als de temperatuur eenmaal is op de gewenste hoeveelheid, dan is het veel stiller. Je kan het ook op fluisterstand dan zetten.
Rakthi schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:56:
[...]

Slechts 1 review op trust pilot ( https://nl.trustpilot.com/review/monoblockairco.com ) en de site is opgestart in 2020, maar recentelijk weer geactiveerd ... ( https://ie.godaddy.com/whois/results.aspx?itc=dlp_domain_whois&domain=monoblockairco.com )

Ik zou elders bestellen ...
Zelf heb ik er vandaag nog de laatste kunnen scoren uit de italiaanse winkel voor 1083 met verzenden inbegrepen. Was wel meteen weer out of stock daarna. Het helpt om vaak de sites weer te bezoeken om te zien of ze ze weer hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 18:00 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:06
pipapaulus schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:18:
[...]

Geen idee, heb dus lopen scrollen en hier zijn wat posts ;)

kwibox in "Midea PortaSplit vragen"

thunder68 in "Midea PortaSplit vragen"

eymey in "Midea PortaSplit vragen"

miel in "Midea PortaSplit vragen"

• cannavaroke
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 19:21

Bij mij werkt die heel goed vind ik, op 1,5 uur van 25 naar 22 graden gegaan gisteren en vandaag. Heb wel sinds een paar weken zonnescreens met zuignappen ook gehangen aan de buitenkant van mijn ramen ( echt een aanrader) . In een ruimte van ongeveer 40 M2 waar ik de deur naar de gang/slaapkamers open zet en met een ventilator werk voor daar ook een beetje kunnen mee profiteren van de airco

• insomniaaa
cannavaroke schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:36:
[...]

Bij mij werkt die heel goed vind ik, op 1,5 uur van 25 naar 22 graden gegaan gisteren en vandaag. Heb wel sinds een paar weken zonnescreens met zuignappen ook gehangen aan de buitenkant van mijn ramen ( echt een aanrader) . In een ruimte van ongeveer 40 M2 waar ik de deur naar de gang/slaapkamers open zet en met een ventilator werk voor daar ook een beetje kunnen mee profiteren van de airco
Welke zonnescherm heb je gekocht? Zelf heb ik ze ook nodig. Alhoewel voor mijn slaapkamer ik op de bovenverdieping zit. Gaat me niet lukken om van buiten te installeren. Ikzelf zat meer te denken aan een rolgordijn kopen met uv wering, dat losmaken. En dan vast maken aan een buis/stang dat je kan uitschuiven/langer maken tussen de muur. Om een DIY rolgordijn voor buiten te maken. Maar voor beneden ben ik nog op zoek naar een goede zonwering, hopelijk voor een betaalbare prijs. Alleen is het moeilijk goede schermen te vinden met echte UV wering en niet alleen polyester.

• lorenzopot
  • Nu online

lorenzopot

fenomenaal

cannavaroke schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:36:
[...]

Nou, bij mij helaas niet. Met de zon erbij nu stijgt de temperatuur zelfs. Maar ik zal geduldig zijn en het eerlijk de kans geven

• cannavaroke
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 19:21
insomniaaa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:39:
[...]

Welke zonnescherm heb je gekocht? Zelf heb ik ze ook nodig. Alhoewel voor mijn slaapkamer ik op de bovenverdieping zit. Gaat me niet lukken om van buiten te installeren. Ikzelf zat meer te denken aan een rolgordijn kopen met uv wering, dat losmaken. En dan vast maken aan een buis/stang dat je kan uitschuiven/langer maken tussen de muur. Om een DIY rolgordijn voor buiten te maken. Maar voor beneden ben ik nog op zoek naar een goede zonwering, hopelijk voor een betaalbare prijs. Alleen is het moeilijk goede schermen te vinden met echte UV wering en niet alleen polyester.
Van meisterhome voor zelf op maat te maken, wel via bol. Sun eclipse had ik eerst gekeken maar moest ik te lang wachten , dan zijn ze wel al op maat gemaakt voor buiten of binnen. Beste is natuurlijk langs de buitenkant maar kan heel goed begrijpen als je er niet aan kan

• insomniaaa
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:58:
[...]

Nou, bij mij helaas niet. Met de zon erbij nu stijgt de temperatuur zelfs. Maar ik zal geduldig zijn en het eerlijk de kans geven
Heb je het wel op verkoelen gezet en niet alleen op de fan stand? En is de ingestelde gewenste temperatuur lager dan wat de temperatuur in de kamer is?

En ja een graad of iets meer per uur is normaal. Ligt aan hoe hard het staat en hoe groot de kamer is, hoe warm het was, de isolatie en of de zon op je raam schijnt.

als het eenmaal een lage temperatuur heeft bereikt, dan is het makkelijker die temperatuur aan te houden door het apparaat op laag te zetten en gewoon aanhouden. Dan hoor je ook niet veel herrie en gebruikt het niet veel energie. In het begin is het altijd even moeite om van een hitte een leefbare temperatuur te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 19:09 ]

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:15

Ikzelf koel een ruimte van 53m² ermee en het lukt degelijk goed.
Wat me wel opgevallen is dat de unit harder stopt met koelen als de omgevingstemperatuur rond het apparaat de gevraagde temp heeft. Daarom gebruik ik de Isense functie met de afstandsbediening en ik leg die aan de overkant van de woonkamer. Zo bleef hij de eerste dag volop aan 700 à 900 Watt verbruiken om te koelen. Hoeveel Watt verbruikt jouw unit dan als je denkt dat hij continue koelt?

Misschien ook eens de Turbo stand gebruiken, dan gaat hij naar 1100 à 1200 Watt en moet toegeven dat het dan wel een goed stapje sneller ging.

De regel is ook, zet de temperatuur niet op 16°, hij zal daardoor echt niet harder gaan koelen...

• lorenzopot
  • Nu online

lorenzopot

fenomenaal

BelgianStar schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:14:
[...]

Ikzelf koel een ruimte van 53m² ermee en het lukt degelijk goed.
Wat me wel opgevallen is dat de unit harder stopt met koelen als de omgevingstemperatuur rond het apparaat de gevraagde temp heeft. Daarom gebruik ik de Isense functie met de afstandsbediening en ik leg die aan de overkant van de woonkamer. Zo bleef hij de eerste dag volop aan 700 à 900 Watt verbruiken om te koelen. Hoeveel Watt verbruikt jouw unit dan als je denkt dat hij continue koelt?

Misschien ook eens de Turbo stand gebruiken, dan gaat hij naar 1100 à 1200 Watt en moet toegeven dat het dan wel een goed stapje sneller ging.

De regel is ook, zet de temperatuur niet op 16°, hij zal daardoor echt niet harder gaan koelen...
Ik heb het op Auto staan en dan 20 graden. Wellicht toch op Cool en de turbo aan zetten! Realtime is nu 350Watt en vandaag in totaal 1.1kwh

[ Voor 3% gewijzigd door lorenzopot op 05-08-2026 19:40 ]

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:38:
[...]

Ik heb het op Auto staan en dan 20 graden. Wellicht toch op Cool en de turbo aan zetten! Realtime is nu 350Watt en vandaag in totaal 1.1kwh
heb je de eco mode gebruikt ? geen auto gebruiken om te koelen maar gewoon koelen ! dat werkt sneller en blijft van de eco mode af ! die heeft een bug !!.

• lorenzopot
  • Nu online

lorenzopot

fenomenaal

Raaa010 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:44:
[...]

heb je de eco mode gebruikt ? geen auto gebruiken om te koelen maar gewoon koelen ! dat werkt sneller en blijft van de eco mode af ! die heeft een bug !!.
Nee geen Eco, maar bovenin de app had ik het op auto staan. Nu op Cool gezet en fan op auto

• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Nou ik heb de mijne van online-accu.nl nog steeds niet binnen tot op de dag van vandaag geen werkende T&T code gekregen. En elke keer als ik bel wordt er aangegeven dat er contact wordt opgenomen met het depot in Duitsland maar daarna blijft het steeds stil. Ik ga ze morgen maar weer bellen :'(
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.