• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 21:33
Barryvdh schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

1195 tov op 795 (eerst bij Hornbach) is natuurlijk wel een 'premium' prijs. Maar de site lijkt al langer te bestaan en Hugro Technics ook..
Met normale prijs bedoel ik natuurlijk nu en niet een half jaar geleden

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
Bedankt, is dit (de waterfles) ook effectief hoe ver de unit na installatie op de beugel komt? Ik had het op mijn voorbeeldafbeelding "ter indicatie" getekend, aangezien ik geen idee heb waar de unit na plaatsing op de beugel exact uitkomt 😅

• Kruiper
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-08 16:31
insomniaaa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:17:
Had iedereen de Midea Portasplit trouwens goed ontvangen van de italiaanse webshop? Ik had het via de nederlandse amazon besteld, maar dat was wel 145 euro duurder. Had achteraf het ook beter direct kunnen bestellen als iedereen tevreden is.
Twee stuks ontvangen en ben zeer tevreden. Vrijdag 24-7 besteld en het is op donderdag 30-7 bezorgd.

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51
Wolly schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:11:
[...]

Zoek op foto's in dit topic, er zijn diverse mooie oplossingen gepost waarin je bijvoorbeeld een plaat gebruikt om de boel mooier dicht te zetten.
Wellicht een domme vraag, maar hoe zoek je op foto’s uit dit topic? Ben ook wel benieuwd naar hoe mensen die afdichting gemaakt hebben 😀

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pipapaulus schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:18:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar hoe zoek je op foto’s uit dit topic? Ben ook wel benieuwd naar hoe mensen die afdichting gemaakt hebben 😀
3e knopje.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2ytqsBPY/screenshot-659.png

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-09 17:54
theredone51 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Bedankt, is dit (de waterfles) ook effectief hoe ver de unit na installatie op de beugel komt? Ik had het op mijn voorbeeldafbeelding "ter indicatie" getekend, aangezien ik geen idee heb waar de unit na plaatsing op de beugel exact uitkomt 😅
De waterfles was alleen om de meetlat plat tegen de beugel te krijgen. Zodat je een meer accurate meting krijgt. Uiteindelijk is 20.8 cm de afstand van de groen pijl in je afbeelding tot het rode vierkant. Ik weet zelf niet hoe ver de unit komt op de beugel, ik heb het nog niet geïnstalleerd. Ik heb alleen de meting gedaan volgens jouw pijltjes. Hopelijk kan iemand het beter meten die de buiten unit al geïnstalleerd heeft op de beugel.

[ Voor 8% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 16:24 ]

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09 16:00

lorenzopot

fenomenaal

Nu de Porta Split een tijdje aan staan. Het is absoluut een degelijk apparaat. Wel valt me tegen hoe luid die is, maar goed hij moet nu natuurlijk hard doorkoelen.

Dat het in ruim een uur tijd de temperatuur van 29,5 naar 28,3 graden heeft gebracht vind ik wel erg tegenvallen, maar wellicht verwachtte ik teveel.

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:56
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:46:
Nu de Porta Split een tijdje aan staan. Het is absoluut een degelijk apparaat. Wel valt me tegen hoe luid die is, maar goed hij moet nu natuurlijk hard doorkoelen.

Dat het in ruim een uur tijd de temperatuur van 29,5 naar 28,3 graden heeft gebracht vind ik wel erg tegenvallen, maar wellicht verwachtte ik teveel.
vergeet niet dat al je muren en alles nog warm is en de luchtvochtigheid nog heel hoog is in huis!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-09 21:09

Eix

Om wat voor ruimte gaat het?

Ik gebruik de Portasplit in een relatief kleine slaapkamer, dat werkt als een tierelier.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Raaa010 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:50:
[...]

vergeet niet dat al je muren en alles nog warm is en de luchtvochtigheid nog heel hoog is in huis!
Daar heb je helemaal gelijk in, ik ben ongeduldig :+

• IcyK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-08 00:55
theredone51 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

Zou er iemand voor mij de afstand kunnen/willen meten (groene pijl) tussen de haak van de beugel én de achterkant van de buitenunit (rood) om te kunnen bepalen of dat gaat lukken?
[...]

Alvast 1000-maal dank!
Tussen de 21,0 en 21,5 cm.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Eix schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:50:
[...]

Om wat voor ruimte gaat het?

Ik gebruik de Portasplit in een relatief kleine slaapkamer, dat werkt als een tierelier.
Woonkamer, denk zo’n 38m2

Edit: De temperatuur stijgt nu zelfs. Waarschijnlijk mede door zonlicht ondanks dat ik alles potdicht heb, maar toch…

[ Voor 19% gewijzigd door lorenzopot op 05-08-2026 18:27 ]

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 06-09 13:44
daflux schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 14:53:
Zou deze site legit zijn?

Die heeft de Midea aan een normale prijs:

https:xxxxxxx
Slechts 1 review op trust pilot ( https://nl.trustpilot.com/review/monoblockairco.com ) en de site is opgestart in 2020, maar recentelijk weer geactiveerd ... ( https://ie.godaddy.com/whois/results.aspx?itc=dlp_domain_whois&domain=monoblockairco.com )

Ik zou elders bestellen ...

[ Voor 6% gewijzigd door Rakthi op 05-08-2026 17:56 ]

• insomniaaa

Als de temperatuur eenmaal is op de gewenste hoeveelheid, dan is het veel stiller. Je kan het ook op fluisterstand dan zetten.
Rakthi schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:56:
[...]

Slechts 1 review op trust pilot ( https://nl.trustpilot.com/review/monoblockairco.com ) en de site is opgestart in 2020, maar recentelijk weer geactiveerd ... ( https://ie.godaddy.com/whois/results.aspx?itc=dlp_domain_whois&domain=monoblockairco.com )

Ik zou elders bestellen ...
Zelf heb ik er vandaag nog de laatste kunnen scoren uit de italiaanse winkel voor 1083 met verzenden inbegrepen. Was wel meteen weer out of stock daarna. Het helpt om vaak de sites weer te bezoeken om te zien of ze ze weer hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 18:00 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 16:51
pipapaulus schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:18:
[...]

Geen idee, heb dus lopen scrollen en hier zijn wat posts ;)

kwibox in "Midea PortaSplit vragen"

thunder68 in "Midea PortaSplit vragen"

eymey in "Midea PortaSplit vragen"

miel in "Midea PortaSplit vragen"

• cannavaroke
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 23:11

Bij mij werkt die heel goed vind ik, op 1,5 uur van 25 naar 22 graden gegaan gisteren en vandaag. Heb wel sinds een paar weken zonnescreens met zuignappen ook gehangen aan de buitenkant van mijn ramen ( echt een aanrader) . In een ruimte van ongeveer 40 M2 waar ik de deur naar de gang/slaapkamers open zet en met een ventilator werk voor daar ook een beetje kunnen mee profiteren van de airco

• insomniaaa
cannavaroke schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:36:
[...]

Bij mij werkt die heel goed vind ik, op 1,5 uur van 25 naar 22 graden gegaan gisteren en vandaag. Heb wel sinds een paar weken zonnescreens met zuignappen ook gehangen aan de buitenkant van mijn ramen ( echt een aanrader) . In een ruimte van ongeveer 40 M2 waar ik de deur naar de gang/slaapkamers open zet en met een ventilator werk voor daar ook een beetje kunnen mee profiteren van de airco
Welke zonnescherm heb je gekocht? Zelf heb ik ze ook nodig. Alhoewel voor mijn slaapkamer ik op de bovenverdieping zit. Gaat me niet lukken om van buiten te installeren. Ikzelf zat meer te denken aan een rolgordijn kopen met uv wering, dat losmaken. En dan vast maken aan een buis/stang dat je kan uitschuiven/langer maken tussen de muur. Om een DIY rolgordijn voor buiten te maken. Maar voor beneden ben ik nog op zoek naar een goede zonwering, hopelijk voor een betaalbare prijs. Alleen is het moeilijk goede schermen te vinden met echte UV wering en niet alleen polyester.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

cannavaroke schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:36:
[...]

Nou, bij mij helaas niet. Met de zon erbij nu stijgt de temperatuur zelfs. Maar ik zal geduldig zijn en het eerlijk de kans geven

• cannavaroke
insomniaaa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:39:
[...]

Welke zonnescherm heb je gekocht? Zelf heb ik ze ook nodig. Alhoewel voor mijn slaapkamer ik op de bovenverdieping zit. Gaat me niet lukken om van buiten te installeren. Ikzelf zat meer te denken aan een rolgordijn kopen met uv wering, dat losmaken. En dan vast maken aan een buis/stang dat je kan uitschuiven/langer maken tussen de muur. Om een DIY rolgordijn voor buiten te maken. Maar voor beneden ben ik nog op zoek naar een goede zonwering, hopelijk voor een betaalbare prijs. Alleen is het moeilijk goede schermen te vinden met echte UV wering en niet alleen polyester.
Van meisterhome voor zelf op maat te maken, wel via bol. Sun eclipse had ik eerst gekeken maar moest ik te lang wachten , dan zijn ze wel al op maat gemaakt voor buiten of binnen. Beste is natuurlijk langs de buitenkant maar kan heel goed begrijpen als je er niet aan kan

• insomniaaa
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:58:
[...]

Nou, bij mij helaas niet. Met de zon erbij nu stijgt de temperatuur zelfs. Maar ik zal geduldig zijn en het eerlijk de kans geven
Heb je het wel op verkoelen gezet en niet alleen op de fan stand? En is de ingestelde gewenste temperatuur lager dan wat de temperatuur in de kamer is?

En ja een graad of iets meer per uur is normaal. Ligt aan hoe hard het staat en hoe groot de kamer is, hoe warm het was, de isolatie en of de zon op je raam schijnt.

als het eenmaal een lage temperatuur heeft bereikt, dan is het makkelijker die temperatuur aan te houden door het apparaat op laag te zetten en gewoon aanhouden. Dan hoor je ook niet veel herrie en gebruikt het niet veel energie. In het begin is het altijd even moeite om van een hitte een leefbare temperatuur te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 19:09 ]

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 05:43

Ikzelf koel een ruimte van 53m² ermee en het lukt degelijk goed.
Wat me wel opgevallen is dat de unit harder stopt met koelen als de omgevingstemperatuur rond het apparaat de gevraagde temp heeft. Daarom gebruik ik de Isense functie met de afstandsbediening en ik leg die aan de overkant van de woonkamer. Zo bleef hij de eerste dag volop aan 700 à 900 Watt verbruiken om te koelen. Hoeveel Watt verbruikt jouw unit dan als je denkt dat hij continue koelt?

Misschien ook eens de Turbo stand gebruiken, dan gaat hij naar 1100 à 1200 Watt en moet toegeven dat het dan wel een goed stapje sneller ging.

De regel is ook, zet de temperatuur niet op 16°, hij zal daardoor echt niet harder gaan koelen...

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

BelgianStar schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:14:
[...]

Ikzelf koel een ruimte van 53m² ermee en het lukt degelijk goed.
Wat me wel opgevallen is dat de unit harder stopt met koelen als de omgevingstemperatuur rond het apparaat de gevraagde temp heeft. Daarom gebruik ik de Isense functie met de afstandsbediening en ik leg die aan de overkant van de woonkamer. Zo bleef hij de eerste dag volop aan 700 à 900 Watt verbruiken om te koelen. Hoeveel Watt verbruikt jouw unit dan als je denkt dat hij continue koelt?

Misschien ook eens de Turbo stand gebruiken, dan gaat hij naar 1100 à 1200 Watt en moet toegeven dat het dan wel een goed stapje sneller ging.

De regel is ook, zet de temperatuur niet op 16°, hij zal daardoor echt niet harder gaan koelen...
Ik heb het op Auto staan en dan 20 graden. Wellicht toch op Cool en de turbo aan zetten! Realtime is nu 350Watt en vandaag in totaal 1.1kwh

[ Voor 3% gewijzigd door lorenzopot op 05-08-2026 19:40 ]

• Raaa010
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:38:
[...]

Ik heb het op Auto staan en dan 20 graden. Wellicht toch op Cool en de turbo aan zetten! Realtime is nu 350Watt en vandaag in totaal 1.1kwh
heb je de eco mode gebruikt ? geen auto gebruiken om te koelen maar gewoon koelen ! dat werkt sneller en blijft van de eco mode af ! die heeft een bug !!.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Raaa010 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:44:
[...]

heb je de eco mode gebruikt ? geen auto gebruiken om te koelen maar gewoon koelen ! dat werkt sneller en blijft van de eco mode af ! die heeft een bug !!.
Nee geen Eco, maar bovenin de app had ik het op auto staan. Nu op Cool gezet en fan op auto

• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 11:08
Nou ik heb de mijne van online-accu.nl nog steeds niet binnen tot op de dag van vandaag geen werkende T&T code gekregen. En elke keer als ik bel wordt er aangegeven dat er contact wordt opgenomen met het depot in Duitsland maar daarna blijft het steeds stil. Ik ga ze morgen maar weer bellen :'(

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:59
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:45:
[...]

Nee geen Eco, maar bovenin de app had ik het op auto staan. Nu op Cool gezet en fan op auto
Zo uit mijn hoofd is de "eco bug" ook dat als je de eco mode gebruikt, dat de portasplit onterecht in deze stand blijft hangen. Dus mocht je die stand even geprobeerd hebben, dan is het toch goed om even te checken

• insomniaaa
Ik heb vandaag de beugel proberen te installeren maar helaas is het niet mogelijk op bij mijn raam. Het is namelijk zo breed, dat je het niet ertussen kunt klemmen.

Heeft iemand hetzelfde probleem en weten op te lossen? Wellicht met een balk hout, u-profiel of dergelijke? Ik denk dat ik dan wel in het venster zelf moet gaan schroeven om het vast te maken.
Ideeen zijn welkom! Dankjewel.

PS: Ik zit op de 1e verdieping dus ik kan helaas niet boven in de muur zelf onder de raam.

[ Voor 39% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 21:11 ]

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:59
insomniaaa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:29:
Ik heb vandaag de beugel proberen te installeren maar helaas is het niet mogelijk op bij mijn raam. Het is namelijk zo breed, dat je het niet ertussen kunt klemmen.

Heeft iemand hetzelfde probleem en weten op te lossen? Wellicht met een balk hout, u-profiel of dergelijke? Ik denk dat ik dan wel in het venster zelf moet gaan schroeven om het vast te maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij mijn raam hebben ze ook deze buis of dergelijke vast gemaakt. Geen idee wat voor doel het heeft. Maar het is in principe wel mogelijk om de beugel daar aan vast te klippen. Nadeel is dat het een stuk hoger is en ik heb geen idee of de buis/balk uberhaubt het gewicht aankan. Denk ook niet dat de buiten unit dan recht zal staan.

PS: Ik zit op de 1e verdieping dus ik kan helaas niet boven in de muur zelf onder de raam.
Ik heb deze voorbij zien komen, waarin @thunder68 het oplost met een u-profiel. thunder68 in "Midea PortaSplit vragen"

Maar mogelijk zijn er nog meer oplossingen die voor je zouden kunnen werken. Misschien is het een idee dat je op dat "posts met afbeeldingen" icoontje van boven klikt (boven de " Volgende >>" knop), dan komen er een hoop foto's langs van hoe mensen hier het allemaal geinstalleerd hebben.

• Raaa010
insomniaaa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij mijn raam hebben ze ook deze buis of dergelijke vast gemaakt. Geen idee wat voor doel het heeft. Maar het is in principe wel mogelijk om de beugel daar aan vast te klippen. Nadeel is dat het een stuk hoger is en ik heb geen idee of de buis/balk uberhaubt het gewicht aankan. Denk ook niet dat de buiten unit dan recht zal staan.

mocht je een foto van het hele raam kunnen plaatsen kan ik wel even met je mee denken ! naar binnen draaiend naar buiten draaien ? klap raam ? kiep raam ?

[ Voor 3% gewijzigd door Raaa010 op 05-08-2026 20:47 ]

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-09 21:09

Eix

Ik heb echt geen idee naar waar ik nu precies naar kijk.

• insomniaaa
Raaa010 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:46:
[...]

mocht je een foto van het hele raam kunnen plaatsen kan ik wel even met je mee denken ! naar binnen draaiend naar buiten draaien ? klap raam ? kiep raam ?
De raam gaat naar binnen open.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xRO9t4B.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door insomniaaa op 05-08-2026 21:10 ]

• Wolly
  • Niet online
Je kan toch gewoon een plankje kopen van 44mm breed wat je op zijn kant in het kozijn zet?

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:11
Je zou kunnen overwegen om de andere beugel (los te bestellen) te gebruiken; die is o.a. geschikt om aan een hekje (zoals Frans balkon) te hangen. Die kan ook aan de stang die bij jou gemonteerd is (mits sterk genoeg). Buitendeel is maar net 10kg dus valt wel mee.

Het u-profiel heb ik zelf net onder de vensterbank aan de buitenmuur vastgeschroefd. Daar kun je dan de huidige beugel die meegeleverd is aan hangen.

Als je een foto van de buiten-situatie van je raam kunt delen dan kunnen we wellicht nog meer opties/mogelijkheden adviseren? Of als je zelf creatief bent ontstaan soms ook de handigste oplossingen.

• Raaa010
je kan hem ook aan die ronde valbeugel hangen ! die is daar juist tegen het uit het raam vallen ! die kan echt wel wat gewicht hebben. dat is de makkelijkste oplossing in dit geval, en anders het raam uit je kunstofkozijn halen plaat hout er inzetten minimaal 18mm dik,

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Wat doen jullie als het op temperatuur is, qua instellingen? Om te voorkomen dat het weer heet wordt maar om ook de fan niet op 100% te hebben?

• Haguewest
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05:13
Nog steeds nergens fatsoenlijk te koop boys?

• insomniaaa
Haguewest schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:16:
Vandaag eentje kunnen kopen bij Supersamastore italie voor 1083 inclusief verzending. Maar was meteen ook de laatste.
lorenzopot schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:47:
Wat doen jullie als het op temperatuur is, qua instellingen? Om te voorkomen dat het weer heet wordt maar om ook de fan niet op 100% te hebben?
Ik laat het gewoon aanstaan maar op een lagere stand. Op eco en dan stel ik de maximale temperatuur in, zodat als het dat bereikt, dat het wat harder gaat werken. En blijft het de gewenste temperatuur, dan hoor je het niet veel. Meestal draait het dan op 300 watt als het actief koelt, of 15 watt als alleen de fan draait.

[ Voor 51% gewijzigd door insomniaaa op 06-08-2026 01:18 ]

• Rakthi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q4Y-rsnk2uUmNF-T1xWsF1teAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hOH1TllHjDRMRxTTN0fjk29P.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar is mijn bestelling een rondje aan het doen tussen depots in Duitsland. Levering staat nog steed op 07 / 08 ... Fingers crossed aangezien het volgende week weer bloedheet gaat worden voor een paar dagen ...

• sonox
Rakthi schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:14:
[Afbeelding]

Blijkbaar is mijn bestelling een rondje aan het doen tussen depots in Duitsland. Levering staat nog steed op 07 / 08 ... Fingers crossed aangezien het volgende week weer bloedheet gaat worden voor een paar dagen ...
Bij welke winkel is dit?

• Rakthi
online-accu lichting 30/07 ... Blijkbaar is de transporteur onbekend met Gent - België of werd het pakket verkeerd gelabeled

Vrees er voor of die nog gaat geleverd worden morgen ... 🙄

• m0ridin
Ugh, blijft hier toch wat geklooi met een handige setup...

Denk toch uit het raam in de woonkamer, moet ik alleen nog een scherm maken wat ik daar in kan plaatsen zodat er niet warme lucht naar binnen komt (en de zon geblokkeerd wordt). Maar condensafvoer vd vbuitenunit valt/loopt nu gewoon naar beneden in de tuin van de benedenburen wat niet handig is, afvoerslang is te kort om naar het balkon te laten lopen (die zit niet bij de woonkamer maar kamer ernaast) dus sowieso vast een langere slang besteld.

Maar dan kan het raam dus niet dicht en moet ik OF dat scherm gewoon fulltime laten hangen OF steeds die buitenunit+beugel naar binnen halen.

Andere gedachte was in de keuken (aan de woonkamer, heeft een klein balkonnetje) of de kamer ernaast dus waar het balkon aan zit. Maar ja, ding is niet krachtig genoeg (lijkt het) het hele appartement (~55m2) te verkoelen en dan moet ik met dat afdichtingsdoek met klitteband gaan werken omdat de deur dan weer open staat.

In de keuken is sowieso niet zo handig ivm ruimtegebrek, die andere kamer ivm locatie...

Oftewel, blij dat hij binnen is maar verder vooral nog een hoop gedoe en geklooi...

(Gaat om de vonroc/qlima/etc clone btw, dus niet de originele midea)

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-09 16:15
Haguewest schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:16:
Ik heb de 12000 BTU vorige week via JoyBuy als voorbestelling besteld, levering 11 augustus. Dit voor €1189. Niet de goedkoopste, maar je moet wat.

Deze voorbestelling is inmiddels uitverkocht, maar mijn ervaring met JoyBuy is om dit dagelijks te checken, want deze kan ineens weer online staan.

• daflux
Rakthi schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:58:
[...]

online-accu lichting 30/07 ... Blijkbaar is de transporteur onbekend met Gent - België of werd het pakket verkeerd gelabeled

Vrees er voor of die nog gaat geleverd worden morgen ... 🙄
Oh Gent maar dan ben je wel bekend met Rhakti Dei zoals ik al dacht haha

• ElectricRed
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 04-09 08:58
Frans82dh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:02:
[...]

Ik heb de 12000 BTU vorige week via JoyBuy als voorbestelling besteld, levering 11 augustus. Dit voor €1189. Niet de goedkoopste, maar je moet wat.

Deze voorbestelling is inmiddels uitverkocht, maar mijn ervaring met JoyBuy is om dit dagelijks te checken, want deze kan ineens weer online staan.
Dit had ik ook moeten doen. Lees nu al een tijdje mee in verschillende topics maar ben te druk om er echt bovenop te zitten. Joybuy is de enige in de laatste weken waar hij meerdere dagen online stond voor pre order.

Dit hele portasplit fenomeen doet me trouwens denken aan het pokemon go tijdperk. Dan spawnde er ineens een pikachu in je buurt en 30 minuten later stond je daar met 20 dorpsgenoten driftig te swipen :P

• TekkenLord
m0ridin schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:01:

Denk toch uit het raam in de woonkamer, moet ik alleen nog een scherm maken wat ik daar in kan plaatsen zodat er niet warme lucht naar binnen komt (en de zon geblokkeerd wordt). Maar condensafvoer vd vbuitenunit valt/loopt nu gewoon naar beneden in de tuin van de benedenburen wat niet handig is, afvoerslang is te kort om naar het balkon te laten lopen (die zit niet bij de woonkamer maar kamer ernaast) dus sowieso vast een langere slang besteld.

Maar dan kan het raam dus niet dicht en moet ik OF dat scherm gewoon fulltime laten hangen OF steeds die buitenunit+beugel naar binnen halen.
kon zo geen foto vinden van jouw situatie. Als je wilt dat de buiten unit de hele zomer buiten hangt, kan je misschien overwegen om plexiglas te gebruiken. Ook handig als je licht wilt hebben in de woonkamer.

Het plexiglas kan je op maat laten maken voor je raam als inzet die je kan bevestigen met klemmetjes. Hierin kan je eventueel uitsparingen zagen voor de airco slang en voor een deurketting om je raam vast te zetten. Ik heb zo een deurketting. Ik heb wel in het houten kozijn moeten schroeven.

Op het plexiglas kan je nog eventueel Zonwerend folie plakken voor plexiglas.

Zo blijft de warme lucht buiten en wordt de warmte geweerd.

Anders een MDF oplossing in plaats van plexiglas.

Dan heb je toch een semi permanente oplossing.

Heb je de afmetingen van je raam? En misschien een foto? Dan kunnen we ook verder meedenken met jou.

• Frans82dh
ElectricRed schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:51:
[...]

Dit had ik ook moeten doen. Lees nu al een tijdje mee in verschillende topics maar ben te druk om er echt bovenop te zitten. Joybuy is de enige in de laatste weken waar hij meerdere dagen online stond voor pre order.

Dit hele portasplit fenomeen doet me trouwens denken aan het pokemon go tijdperk. Dan spawnde er ineens een pikachu in je buurt en 30 minuten later stond je daar met 20 dorpsgenoten driftig te swipen :P
Als je een account aanmaakt, en de Midea als favoriet aanmaakt middels het hartje, krijg je volgens mij een update zodra deze weer als pre-order te bestellen is.

JoyBuy is natuurlijk een gigantisch bedrijf, en Chinees. De lijnen met Midea zullen wat korter zijn dan een Coolblue of andere Nederlandse verkopers. Ik vermoed dat daarom deze daar relatief vaak online komt, en grote partijen voor Europa inkoopt.

https://www.joybuy.nl/dp/102595269

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 22:53
Raaa010 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:56:
[...]

Advanced StayClean mini reiniging en geurtabletten word ook vaak gebruikt bij gewoon split airco's dit zal hier ook werken, ik zag ook in een handleiding voorbij komen om eens in de zoveel tijd een reinings tablet er in te doen! kon het in de nederlandse handleiding niet zo snel vinden maar het plaatje zegt genoeg [Afbeelding]
Heb zelf een doosje van die tabletten gehaald en ter preventie vast een tablet erin gepleurd. Voorkomen is beter dan genezen. Zag zelfs dat er iemand op Etsy (vermoedelijk 3d geprinte) houdertjes verkoopt om zo’n tablet onder de condensor te plaatsen zodat het vocht gelijkmatig zo’n tablet oplost en meeneemt in de condens lekbak om sludge en slijm te voorkomen.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Er gaat van alles mis bij mijn Porta Split inclusief foutmeldingen. Ik ga maar eens online-accu.nl bellen maar mijn eerste ervaring met dit apparaat is niet al te best :(

• daflux
lorenzopot schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:06:
Er gaat van alles mis bij mijn Porta Split inclusief foutmeldingen. Ik ga maar eens online-accu.nl bellen maar mijn eerste ervaring met dit apparaat is niet al te best :(
Welke foutmelding juist?

Hoe meer je info geeft hoe beter we je hier kunnen helpen.

Is het de P1 melding?

• m0ridin
@TekkenLord THanks voor het meedenken en de input! Plexiglas met zonwerende folie zou een optie kunnen zijn.

Had voor mijn vorige mobiele airco (gemod en dus 2 slangen) een frame van houten balkjes met (stevig) douchegordijn met 2 gaten voor de slangen erin. Maar dat was puur voor de momenten dat ik hem aanzette en makkelijker te wisselen.

Een groot frame is niet handig, is niet makkelijk te plaatsen (zal kijken of ik vanavond als ik weer thuis ben evt een foto kan maken).

De beugel moest ik ook al iets modden (plank schroeven) omdat ik hem zo niet kon plaatsen bij mijn raam. Dus al met al veel meer geklooi dan ik had gehoopt, maar ok... Beetje puzzelen en knutselen vind ik wel leuk, alleen niet veel tijd/puf op t moment even ;)

• sonox
lorenzopot schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:06:
Wat een gedoe zeg. Ik baal eerlijk gezegd ook dat ik het bij online-accu.nl heb besteld. Weet gewoon tot op de dag van vandaag niet wanneer of waar mijn levering is... Had het gewoon ook bij de italiaanse webshop moeten bestellen :D

• Wolly
  • Niet online
sonox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:16:
[...]

Wat een gedoe zeg. Ik baal eerlijk gezegd ook dat ik het bij online-accu.nl heb besteld. Weet gewoon tot op de dag van vandaag niet wanneer of waar mijn levering is... Had het gewoon ook bij de italiaanse webshop moeten bestellen :D
Ik zou een garantiegeval gevoelsmatig toch liever afhandelen met een leverancier in Nederland.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

daflux schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:30:
[...]

Welke foutmelding juist?

Hoe meer je info geeft hoe beter we je hier kunnen helpen.

Is het de P1 melding?
Heb inderdaad al de bekende P1 melding gehad, een full water protect melding (beiden nu wel toevallig weg), nog een andere code en hij maakte toen enorm veel herrie maar die is nu ook weggegaan, hij koelt nogsteeds nu op volle toeren ipv lage snelheid (heeft de hele nacht ook aangestaan), buiten unit maakt schrapende geluiden, af en toe komt er een heel luid klinkend geluid uit etc etc etc

• retspan
  • Laatst online: 25-08 23:24
Koen050 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:52:
[...]

Heb zelf een doosje van die tabletten gehaald en ter preventie vast een tablet erin gepleurd. Voorkomen is beter dan genezen. Zag zelfs dat er iemand op Etsy (vermoedelijk 3d geprinte) houdertjes verkoopt om zo’n tablet onder de condensor te plaatsen zodat het vocht gelijkmatig zo’n tablet oplost en meeneemt in de condens lekbak om sludge en slijm te voorkomen.
Daarrond is inderdaad al veel geschreven en gedaan. Ervaringen geven aan dat het zonder houder in een mum van tijd weg is. Geeft het bij jou een merkbare parfumlucht? Dat krijg ik hier niet voorbij 'de eerste kamer'.

• insomniaaa
lorenzopot schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:23:
[...]

Heb inderdaad al de bekende P1 melding gehad, een full water protect melding (beiden nu wel toevallig weg), nog een andere code en hij maakte toen enorm veel herrie maar die is nu ook weggegaan, hij koelt nogsteeds nu op volle toeren ipv lage snelheid (heeft de hele nacht ook aangestaan), buiten unit maakt schrapende geluiden, af en toe komt er een heel luid klinkend geluid uit etc etc etc
Misschien helpt het om het even 30 minuten op fan only stand te zetten voordat je het uitzet. Mits je het ooit uitzet natuurlijk.

• insomniaaa
sonox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:16:
[...]

Gisteren eentje extra besteld bij de italiaanse webshop. Vandaag al verzonden.
Denk dat accu-online gewoon een middenpersoon is dat dropshipt voor een hogere prijs. Ze hebben niet de portasplits zelf op voorraad want anders zouden ze al zijn aangekomen.

Wolly schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:20:
Ik zou een garantiegeval gevoelsmatig toch liever afhandelen met een leverancier in Nederland.
Je kon het bij de italiaanse verkoper kopen op amazon.nl, dus dat is in principe prima. Nu heb ik er zelf eentje extra rechtstreeks bij hun webshop gekocht wat qua garantie wat lastiger is, maar overal is het of uitverkocht of zijn de prijzen enorm hoog. Dus nu maar gewoon hopen dat alles blijft werken.

[ Voor 29% gewijzigd door insomniaaa op 06-08-2026 13:58 ]

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 15:58
insomniaaa schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:54:
[...]

Gisteren eentje extra besteld bij de italiaanse webshop. Vandaag al verzonden.
Denk dat accu-online gewoon een middenpersoon is dat dropshipt voor een hogere prijs. Ze hebben niet de portasplits zelf op voorraad want anders zouden ze al zijn aangekomen.

Wolly schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:20:

[...]

Je kon het bij de italiaanse verkoper kopen op amazon.nl, dus dat is in principe prima. Nu heb ik er zelf eentje extra rechtstreeks bij hun webshop gekocht wat qua garantie wat lastiger is, maar overal is het of uitverkocht of zijn de prijzen enorm hoog. Dus nu maar gewoon hopen dat alles blijft werken.
Welke webshop is dat? :)

• Wolly
  • Niet online

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Die openingstijden van Online-Accu zijn ook dramatisch. Gisteren uiteraard een mail gestuurd gezien de vermoedelijke defecten, geen reactie nog. Maar het ergste is de telefonisch openingstijden van 9-12 waar in zij ook niet opnamen :+

• insomniaaa
m0ridin schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:01:

Andere gedachte was in de keuken (aan de woonkamer, heeft een klein balkonnetje) of de kamer ernaast dus waar het balkon aan zit. Maar ja, ding is niet krachtig genoeg (lijkt het) het hele appartement (~55m2) te verkoelen en dan moet ik met dat afdichtingsdoek met klitteband gaan werken omdat de deur dan weer open staat.

In de keuken is sowieso niet zo handig ivm ruimtegebrek, die andere kamer ivm locatie...

Oftewel, blij dat hij binnen is maar verder vooral nog een hoop gedoe en geklooi...

(Gaat om de vonroc/qlima/etc clone btw, dus niet de originele midea)
Raam kan toch nooit dicht als de slang ertussen zit? Ik zou gewoon kijken of je het afvoer slangetje wat langer kan maken (een ander slangetje eraan vastmaken), en dan laat je dat slangetje gewoon naar je slaapkamer in een emmer en dan leeg je die gewoon 1 keer per dag.

• thunder68
insomniaaa schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:11:
[...]

Raam kan toch nooit dicht als de slang ertussen zit? Ik zou gewoon kijken of je het afvoer slangetje wat langer kan maken (een ander slangetje eraan vastmaken), en dan laat je dat slangetje gewoon naar je slaapkamer in een emmer en dan leeg je die gewoon 1 keer per dag.
Voorbeeldje van multiplexplaat met uitsparing voor de slang. Raam gaat naar binnen open en kan dus niet helemaal dicht maar de plaat in het kozijn is het goed afgesloten. Vastgezet in het kozijn mbv schuifpinnen die in gaatjes in het kozijn vallen. Bevalt hier prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3tU9tiAbzRkITYmO8Ei5P7i0vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIsJoaperdd1oczTkSCTxAPJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Raaa010
thunder68 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:47:
[...]

Voorbeeldje van multiplexplaat met uitsparing voor de slang. Raam gaat naar binnen open en kan dus niet helemaal dicht maar de plaat in het kozijn is het goed afgesloten. Vastgezet in het kozijn mbv schuifpinnen die in gaatjes in het kozijn vallen. Bevalt hier prima.

[Afbeelding]
zo iets als dit heb ik ook gedaan alleen met een naar buiten draaiend raam, en ik had klemmen geprint met de 3d printer! om het easy in en out te maken, buiten draaiend raam via het balkon dicht geduwd, en vast gezet met een raam uitzetter. raam gaat geen kant op, ik laat het zo de komende winter ook zitten.

vandaag ook de afwijzing binnen van de woningbouw voor een vaste airco systeem :), onder de noemen dit valt niet binnen het duurzaamheidsbeleid !. ik heb een brief terug gestuurd met een uitleg dat een airco tegenwoordig ook kan verwarmen. wat positiever is ten opzichten van de CV instalatie en het daar bij behorende gas verbruik. ben benieuwd of ze hun gedachten gaan veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogohc92wB-OeIMumgKJb3w6siMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lf1RlIC8lvYL6oSXjYnB7nQN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Raaa010 op 06-08-2026 15:59 ]

• Wolly
  • Niet online
thunder68 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:47:
[...]

[Afbeelding]
Dit laat je toch niet zo zitten als er niemand thuis is? Op de begane grond?

Of heb je een pitbull rondlopen?

• thunder68
Wolly schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:21:
[...]

Dit laat je toch niet zo zitten als er niemand thuis is? Op de begane grond?

Of heb je een pitbull rondlopen?
Dit blijft ook zitten als we niet thuis zijn, maar het is op eerste verdieping 😉. Maar doordat hij met schuifpinnen goed vast zit in het kozijn zou ik het op de begane grond ook wel aandurven. Desnoods met meerdere of zwaardere/dikkere dan deze (zijn ca 4mm).

• Raaa010
thunder68 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:36:
[...]

Dit blijft ook zitten als we niet thuis zijn, maar het is op eerste verdieping 😉. Maar doordat hij met schuifpinnen goed vast zit in het kozijn zou ik het op de begane grond ook wel aandurven. Desnoods met meerdere of zwaardere/dikkere dan deze (zijn ca 4mm).
mijn moeder heeft het op de begane grond op een hoekhuis, zie maar eens binnen te komen ik wens je succes zit geen hond binnen maar 18mm multiplex kapot trappen gaat je niet 1 2 3 lukken, maar ik zou zorgen dat de buurman je niet ziet }) :w

• Rakthi
Rakthi schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:14:
[Afbeelding]

Ja, nu moet ik mezelf quoten ... Nadat ik antwoord had gekregen van online-Accu.nl dat volgens hen de levering toch morgen zou gebeuren kreeg ik een half uurtje later telefoon van de chauffeur van de vrachtwagen dat hij niet in de straat kon draaien daar zijn vrachtwagen te groot was ... Gelukkig heb ik een steekwagen en ben ik hem dan maar zelf gaan halen op de hoek van de straat waar die beste man zich geparkeerd had.

Best hoed af voor de behulpzame chauffeur die geduldig stond te wachten.

Dus de bestelling is een dag vroeger geleverd geweest en de tracking was foutief ... nog een geluk at ik thuis was ...

• insomniaaa
Rakthi schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:11:
[...]

Ja, nu moet ik mezelf quoten ... Nadat ik antwoord had gekregen van online-Accu.nl dat volgens hen de levering toch morgen zou gebeuren kreeg ik een half uurtje later telefoon van de chauffeur van de vrachtwagen dat hij niet in de straat kon draaien daar zijn vrachtwagen te groot was ... Gelukkig heb ik een steekwagen en ben ik hem dan maar zelf gaan halen op de hoek van de straat waar die beste man zich geparkeerd had.

Best hoed af voor de behulpzame chauffeur die geduldig stond te wachten.

Dus de bestelling is een dag vroeger geleverd geweest en de tracking was foutief ... nog een geluk at ik thuis was ...
Heel fijn om te horen dat je het hebt. Het gaat weer erg warm worden, dus laat het even 24 uur rusten en geniet van je koele lucht!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Weet iemand hoe dat achterste metalen deel van de buitenunit heet?

• m0ridin
@TekkenLord

Hier 3 fotos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODIQMbUq8eOz6Bypn2GyOXMbBg0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mcnFaFSX7MAjUPXsYvSYKFFg.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTCBhAaMjN2so0b5hj2q9fKotX8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MCaeWpvar1bSirw9KQsgp2qv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRLKDH2mS4GX526InYwFlfQa95o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/THGhyvoDq39HJHetSgtfWwOR.jpg?f=user_large

Heb ondertussen uitgemeten hoe groot de plaat moet zijn en heb dus ook 4 balkjes die ik in het kozijn kan klemmen. Dan nog even uitsparingen voor het rek, de buis en heb ook een langere condensafvoersnoer besteld welke morgen binnen zou moeten komen...

Dus plan is van het weekend maar eens te gaan klussen ;)

• Raaa010
m0ridin schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:02:
@TekkenLord

Hier 3 fotos:

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb ondertussen uitgemeten hoe groot de plaat moet zijn en heb dus ook 4 balkjes die ik in het kozijn kan klemmen. Dan nog even uitsparingen voor het rek, de buis en heb ook een langere condensafvoersnoer besteld welke morgen binnen zou moeten komen...

Dus plan is van het weekend maar eens te gaan klussen ;)
haal je glas er uit ! dat is easy peasy check youtubee glaslat los maken kunstof kozijn, en zet er een plaat hout in en je raam kan gewoon dicht en open ! werkt 100x fijner , dat raam zet je gewoon veilig weg.

• daflux
Raaa010 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:39:
[...]

haal je glas er uit ! dat is easy peasy check youtubee glaslat los maken kunstof kozijn, en zet er een plaat hout in en je raam kan gewoon dicht en open ! werkt 100x fijner , dat raam zet je gewoon veilig weg.
Maar dan kan je niet gemakkelijk de buiten unit binnen en buiten zetten?

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01:23
[...]

+10 voor dit advies zie ook mijn eerdere post.

Glas er uithalen en vervolgens semi permanent een plaats erin is een ideale oplossing. Geen gehannes met ramen of deuren op een kiertje of juist niet toegankelijk zijn vanwege de airco.

• m0ridin
[...]

Thanks! (Ook @kwibox ). Ziet er zowaar als te doen en erg netjes uit... Enige twijfels die ik heb is dat dit een huurwoning is en ik tegelijk handig en onhandig ben. Of best handig maar ook verstrooid en laks waardoor het geen garantie op succes is :+

En het fijn zou zijn het raam te KUNNEN openen (ivm ventileren etc, en idd... om die buitenunit als nodig eenvoudiger binnen te kunnen zetten.) zoals @daflux ook opmerkt.

Oh, en alsnog moet ik het rek waar de buitenunit aan hangt nog ophangen, daardoor kan het raam sowieso niet dicht! Tenzij ik die dan ook aan het raamframe kan hangen, maar dat lijkt me geen goed plan (minder sterk/stabiel).

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 07-08-2026 06:53 ]

• Rakthi
Korvaag schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:06:
[...]

Dat werkt prima. Hier ook buisisolatie ertussengeduwd. Komt naast niets doorheen en wat er doorheen komt valt onder het mom 'ventilatie'. Bijkomend voordeel is dat het geen deuk kost. Deur zelf zit hier vast met een wig enzo. Perfecte oplossing.

Dit spul dus:
https://www.gamma.nl/assortiment/buisisolatie-voor-35-mm-buis-grijs-2-meter/p/B589817
Met dank aan Rezania en Korvaag voor de tip van de buis isolatie voor een schuifdeur.
Hier bij ons niet te vinden in 2 meter lengte ... dus even naar GAMMA Terneuzen geweest.
Werkt prima!

• sonox
Nou de mijne komt niet meer binnen via online-accu.nl ze zijn de order kwijt. Ze zijn druk bezig met het lokaliseren in Duitsland. Ik ga het volgende week nog een keer proberen en anders ga ik het gewoon annuleren.

• Raaa010
m0ridin schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 06:51:
[...]

Thanks! (Ook @kwibox ). Ziet er zowaar als te doen en erg netjes uit... Enige twijfels die ik heb is dat dit een huurwoning is en ik tegelijk handig en onhandig ben. Of best handig maar ook verstrooid en laks waardoor het geen garantie op succes is :+

En het fijn zou zijn het raam te KUNNEN openen (ivm ventileren etc, en idd... om die buitenunit als nodig eenvoudiger binnen te kunnen zetten.) zoals @daflux ook opmerkt.

Oh, en alsnog moet ik het rek waar de buitenunit aan hangt nog ophangen, daardoor kan het raam sowieso niet dicht! Tenzij ik die dan ook aan het raamframe kan hangen, maar dat lijkt me geen goed plan (minder sterk/stabiel).
vergeet niet je kan de plaat hout ook in 2 delen maken zodat je als nog de unit aan het raam zelf hebt hangen er tussen in het midden / even uit meten, en dan nog een stuk hout er boven zo kan je raam gewoon open en dicht en stukje tape er op over de zaag snede en tada het is weer dicht

• Frans82dh
Rakthi schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:30:
[...]

Met dank aan Rezania en Korvaag voor de tip van de buis isolatie voor een schuifdeur.
Hier bij ons niet te vinden in 2 meter lengte ... dus even naar GAMMA Terneuzen geweest.
Werkt prima!
Ik ga deze ook proberen. En de buitenkant en binnenkant wellicht afplakken met schilderstape zodat het er nog toonbaar uitziet, en wellicht even kan laten staan als het kouder wordt en deze als verwarming kan gebruiken.

• cannavaroke
Frans82dh schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:32:
[...]

Ik ga deze ook proberen. En de buitenkant en binnenkant wellicht afplakken met schilderstape zodat het er nog toonbaar uitziet, en wellicht even kan laten staan als het kouder wordt en deze als verwarming kan gebruiken.
bij mij heb ik het zo gedaan , een stuk ( ik dacht) pir isolatie plaat gesneden van 5 CM breed en een klein 2 meter lengte, de plaat moest ook Max 3 CM dikte hebben want nu schuift die voor een klein stuk in mijn schuifraam en kan ik het schuifraam gewoon gemakkelijk open doen snachts

• cannavaroke
Frans82dh schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:32:
[...]

bij mij heb ik het zo gedaan , een stuk ( ik dacht) pir isolatie plaat gesneden van 5 CM breed en een klein 2 meter lengte, de plaat moest ook Max 3 CM dikte hebben want nu schuift die voor een klein stuk in mijn schuifraam en kan ik het schuifraam gewoon gemakkelijk open doen snachtsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbhZnBT7nkeDqkbnA9O4qK_a60M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URWcDQZKu7M6AC31sbUcD8EA.jpg?f=fotoalbum_large

• TekkenLord
m0ridin schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 06:51:
[...]

Ik denk dat een plexiglas optie met zonwerend folie mogelijk is maar het is wel prijzig. Grove budget inschatting is ruim 250 euro.
  • Plexiglas plaat met afmeting 150 cm x 150 cm ( schatting op basis van je beugel is ongeveer 50 cm). Plexiglas dikte 4 mm. Standaard doorzichtig plaat kost 120 euro. Daar komt nog 30 euro bij voor op maat laten zagen (uitsparing voor beugel en slang)
  • Plexiglas handgrepen (optioneel) handig voor het in en uit het raam zetten/halen: 2 stuks a 8 euro per stuk is 16 euro.
  • Accrylaat lijm: (Bison 2 component lijm): 10 euro
  • zonwerend folie 150 x 140 cm: 90 euro
Op 1 van je foto's zie ik dat je een raambegrenzer hebt. Ik neem dat er voldoende ruimte is voor de slang en beugel. Maar mocht je nog een extra sluiting willen, dan kan je deze deurketting met gehard staal overwegen. Met de ring kan je om de raam handgreep plaatsen. Je hoeft niet in het kozijn te boren maar alleen in de muur. Deze kost wel 50 euro.

Je zei ook dat je nog 4 balkjes hebt voor je oude opzet om in het kozijn te klemmen. Dan heb je ook geen klemmetjes en montageclips nodig.

Als je voldoende handig bent, kan je de uitsparingen in het plexiglas zelf zagen met een handzaag of decoupeerzaag. Voor de ruimte tussen het plexiglas en beugel/slang kan je eventueel zelfklevende tochtstrip gebruiken.

Meest goedkope oplossing is een mdf plaat gebruiken denk ik. In mijn geval wou ik per se een oplossing dat licht doorlaat.

Hoop dat je het helpt om een oplossing te vinden.

• sonox
Mocht er ergens nog Portasplit (12000btu) te koop zijn voor prijzen onder de 1300euro dan houd ik me aanbevolen. Heb de hoop opgegeven bij online-accu.nl dus ga maandag mijn geld terug vragen daar.

• Frans82dh
sonox schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:13:
Mocht er ergens nog Portasplit (12000btu) te koop zijn voor prijzen onder de 1300euro dan houd ik me aanbevolen. Heb de hoop opgegeven bij online-accu.nl dus ga maandag mijn geld terug vragen daar.
Dit ' laat mij weten' knop is weer terug bij JoyBuy. Vorige week was dit ook, en in de dagen erna kon je een pre-order doen. Wat ik dus ook gedaan heb.

• sonox
Frans82dh schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:18:
[...]

Dit ' laat mij weten' knop is weer terug bij JoyBuy. Vorige week was dit ook, en in de dagen erna kon je een pre-order doen. Wat ik dus ook gedaan heb.

Dankjewel! Ik had hier inderdaad het hartje al eerder aangezet en op laat mij weten geklikt. Maar voorgaande keren ook geen mail ontvangen dat ze weer beschikbaar waren. Maar ik ga het zeker in de gaten houden!

• Plague Veritas
  • Laatst online: 08:29
TekkenLord schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:26:
[...]

Je basis is dus wat betreft de hardware het geluidsprobleem en een kapotte pomp in een mogelijke retour/schade product. Dus je hebt geen ervaring met een nieuw examplaar.
Interessante conclusie. De basis is mijn eigen ervaringen + de vele meldingen online. Dat ik mogelijk geen nieuw exemplaar heb kan zeker een factor zijn, maar is niet doorslaggevend.
Hieronder is de afsluitende alinea van je eerste post. En ik heb in vet gemarkeerd dat je adviseert om een ander merkt te zoeken (geen merk is dus ook geen product).

[...]

Je zegt ook dat Trustpilot ermee "vol" met de P1 melding staat. Hoeveel is vol? 20%? 80%?

Kort samengevat van jouw ervaring tot nu toe:

geluidsprobleem en kapotte pomp op een mogelijke retour/schade product.

+

slechte ervaringen direct met recharged

+

slechte ervaringen van recharged op Trustpilot

+

slechte ervaringen van het apparaat op Reddit

= advies ander merk zoeken

en zo lees ik het: product niet kopen (als je het merk vermijdt, koop je het product ook niet). Of anders gezegd: je hebt geen hands-on ervaring met een nieuw, wel correct werkend exemplaar. Daarom vind ik de stap ook vrij groot om direct hiervan een advies te geven om het merk te mijden (dus ook het product). Als je zegt had gezegd dat we moeten uitkijken voor (of zelfs mijden van) recharged, dan was het anders (want direct ervaring).
Grappig hoe je het bewijs dat ik aanlever gemakshalve maar even negeert. Heb je het bekeken? Dan had je gezien dat het niet enkel Trustpilot betreft maar ook andere bronnen. Het beeld dat daaruit naar voren komt is duidelijk: het apparaat heeft een aantoonbare zwakke plek, de condenspomp.
En trouwens de schade kan ook veroorzaakt zijn tijdens transport. Pallet laten vallen waardoor de interne behuizing en willicht ook de pomp beschadigd zijn geworden. Je zegt zelf vlekken en butsen; en alles weer teruggestopt en veel tape en plakband. Het lijkt (nadruk op lijkt) dat de transporteur zelf heeft proberen te fixen. Normaal gezien bij het order picken in het magazijn en klaarmaken voor verzending zou dit opgevallen zijn. Een zelfrespecterend magazijn zou dit niet laten verstuurd worden bij een order voor een nieuw product. Ik hoop dat je eerst foto's hebt gemaakt en deze naar recharged hebt gestuurd (ook bewijs voor je mogelijke aankoopverzekering/aflevergarantie). Ik zou het product niet eens verder hebben uitgepakt en direct een retour hebben aangevraagd.
Alles kan. Onwaarschijnlijk gezien de vele vergelijkbare meldingen online, maar niet onmogelijk. Het doen alleen niets af aan mijn ervaring met het apparaat. En dat in combinatie met de vele meldingen online brengen mij tot het advies: niet kopen. Van een apparaat dat inmiddels voor > €1000,- over de toonbank gaat mag je betere kwaliteit verwachten. Dat jij het niet eens bent met dit advies mag natuurlijk, het is maar een advies. Ik zou zeggen, zet er vooral jouw eigen advies tegenover, zo kunnen mensen een goed geïnformeerde keuze maken.
Het wordt beetje een welles nietes spelletje. But we can agree to disagree.
We kunnen het erover eens zijn dat jij het niet eens bent met mijn advies O+.

Gelukkig heeft het bedrijf, nadat ik zelf nogmaals contact heb gezocht, inmiddels toegezegd dat zij het apparaat gaan omruilen. Ik ben benieuwd of het vervangende apparaat van een betere kwaliteit zal zijn. Ik zeg in ieder geval alvast toe dat ik daarover t.z.t. een update zal geven d:)b

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 17:20
Als ik had geweten dat de zomer er zo uit zou zien...dan had ik zonder enige twijfel de Portasplit meteen gehaald. Helemaal toen ie nog 600 of 700 euro was, maar ja.

Hoe dan ook heb ik zelf mijn woning voorzien van zelfgemaakte zonwering. Met een ladder zes hoog geklommen om een wit laken voor het raam te maken en ik had zelf ook al aluminium folie op de andere ramen buiten/binnen en het helpt ongelooflijk. Qua dat het aanzienlijk veel langer duurt voordat het echt opwarmt in de woning, uiteraard ben je uiteindelijk toch wel de klos want dit zijn hartstikke oude huizen.

Ik ga na de zomer bekijken wat wijsheid is. Van de woningbouw mag je niet een split unit installeren, en toch ga ik weer in gesprek met hun en als ze nee blijven roepen ga ik kijken wat voor rechten ik nog meer heb. Ik vind het ronduit belachelijk hoe we eigenlijk het maar moeten accepteren, maar deze huizen zijn niet bestemd voor dit soort gekke zomers, zonder mijn eigen zonwering waren ik en mijn hondje zwaar fucked geweest.

En anders toch de Portasplit als ie na de zomer voor een zachtere en normalere prijs te vinden is. Ik heb echter wel een hor gaas over de raam opening, dus tegen die tijd maar even zien hoe ik dat oplos.

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik ‘m op Cool met fan op auto laat staan (of zelfs volledig Auto), hij vrij luid blijft blazen zelfs als de gewenste temperatuur al lang is bereikt. Terwijl die bij (handmatig) ingestelde Outdoor Silent Mode muisstil is en de temperatuur gewoon behoudt. De auto modussen lijken dus echt totaal niet goed te werken

• daflux
Trek de stekker eens uit voor 5 min en probeer dan opnieuw

• insomniaaa
Plague Veritas schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:20:
[...]

Interessante conclusie. De basis is mijn eigen ervaringen + de vele meldingen online. Dat ik mogelijk geen nieuw exemplaar heb kan zeker een factor zijn, maar is niet doorslaggevend.

[...]

Grappig hoe je het bewijs dat ik aanlever gemakshalve maar even negeert. Heb je het bekeken? Dan had je gezien dat het niet enkel Trustpilot betreft maar ook andere bronnen. Het beeld dat daaruit naar voren komt is duidelijk: het apparaat heeft een aantoonbare zwakke plek, de condenspomp.

[...]

Alles kan. Onwaarschijnlijk gezien de vele vergelijkbare meldingen online, maar niet onmogelijk. Het doen alleen niets af aan mijn ervaring met het apparaat. En dat in combinatie met de vele meldingen online brengen mij tot het advies: niet kopen. Van een apparaat dat inmiddels voor > €1000,- over de toonbank gaat mag je betere kwaliteit verwachten. Dat jij het niet eens bent met dit advies mag natuurlijk, het is maar een advies. Ik zou zeggen, zet er vooral jouw eigen advies tegenover, zo kunnen mensen een goed geïnformeerde keuze maken.

[...]

We kunnen het erover eens zijn dat jij het niet eens bent met mijn advies O+.

Gelukkig heeft het bedrijf, nadat ik zelf nogmaals contact heb gezocht, inmiddels toegezegd dat zij het apparaat gaan omruilen. Ik ben benieuwd of het vervangende apparaat van een betere kwaliteit zal zijn. Ik zeg in ieder geval alvast toe dat ik daarover t.z.t. een update zal geven d:)b
Mensen die tevreden zijn genieten van hun portasplit. Mensen die problemen hebben, gaan er online over klagen. Je kan 100 klachten zien terwijl 100000 mensen tevreden zijn met hun portasplit. Wat zegt dat dan over de portasplit? Zelf heb je een gebruikt model gekregen, dus je eigen ervaring is niet betrouwbaar aangezien het geen nieuw product was.

Uiteindelijk zijn er altijd klachten voor elk product dat er bestaat. Als jouw mening dan is, niets te kopen. Dan moet je dat doen. Maar voor de huidige airconditioners (waarvan er geen enkele unaniem 100% tevredenheid is), is portasplit een van de beste, zeker voor een huurhuis.

• insomniaaa
devilsnight schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:45:

En anders toch de Portasplit als ie na de zomer voor een zachtere en normalere prijs te vinden is. Ik heb echter wel een hor gaas over de raam opening, dus tegen die tijd maar even zien hoe ik dat oplos.
Bij aliexpress heb ik een hor gekocht op maat (20 euro) en heb ik ervoor gekozen aan de linkerkant een rits te laten plaatsen (zonder extra kosten). Nu kan ik de buiten unit makkelijk buiten plaatsen want het hor gaat helemaal open dankzij de rits, en daarna dichtdoen. Geen enkele mug komt binnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/623SPxC.jpeg

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:57
devilsnight schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:45:
Als ik had geweten dat de zomer er zo uit zou zien...dan had ik zonder enige twijfel de Portasplit meteen gehaald. Helemaal toen ie nog 600 of 700 euro was, maar ja.
Ik ga in het najaar / winter of voorjaar 5 units bestellen, ze waren toch 1000 euro in het laagseizoen? Ik heb wel in teresse in een paar honderd euro lager, dat scheelt flink als ik er 5 koop. Zijn trouwens niet allemaal voor mijn huis, maar ik installeer ze ook even bij mijn moeder, broer etc.

[ Voor 44% gewijzigd door phoney870 op 07-08-2026 19:10 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:55

ManiacsHouse

Scheisse!

insomniaaa schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:00:
[...]

Bij aliexpress heb ik een hor gekocht op maat (20 euro) en heb ik ervoor gekozen aan de linkerkant een rits te laten plaatsen (zonder extra kosten). Nu kan ik de buiten unit makkelijk buiten plaatsen want het hor gaat helemaal open dankzij de rits, en daarna dichtdoen. Geen enkele mug komt binnen.

[Afbeelding]
Heb je hier een linkje van? Sowieso interessant zo'n hor.

• insomniaaa
ManiacsHouse schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:15:
[...]

Heb je hier een linkje van? Sowieso interessant zo'n hor.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005439934590.html

Je hebt ook met magneet (ideaal voor deuren), en ook zonder opening. Al mijn ramen in mijn huis zijn voorzien van horren van deze verkoper. Kan het echt aanraden. Wel eerst goed meten. Als je de verkoper een berichtje stuurt, kan je je eigen wensen doorgeven. Kan ook met verschillende kleuren etc. Er worden geen extra kosten berekend, alleen de prijs van het formaat zelf wat niet erg duur is.

• Plague Veritas
insomniaaa schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:54:
[...]

Mensen die tevreden zijn genieten van hun portasplit. Mensen die problemen hebben, gaan er online over klagen. Je kan 100 klachten zien terwijl 100000 mensen tevreden zijn met hun portasplit. Wat zegt dat dan over de portasplit? Zelf heb je een gebruikt model gekregen, dus je eigen ervaring is niet betrouwbaar aangezien het geen nieuw product was.

Uiteindelijk zijn er altijd klachten voor elk product dat er bestaat. Als jouw mening dan is, niets te kopen. Dan moet je dat doen. Maar voor de huidige airconditioners (waarvan er geen enkele unaniem 100% tevredenheid is), is portasplit een van de beste, zeker voor een huurhuis.
Fijn dat je zo tevreden bent! Hopelijk blijft dat zo. De redenatie 'de meerderheid klaagt niet, dus het is een goed product' is natuurlijk wel een beetje gek, als je geen inzicht hebt in productie en verkoopcijfers. Misschien klaagt de meerderheid wel? We weten het niet. Wat wel objectief is vast te stellen, is dat er online veel meldingen te vinden zijn van mensen die aangeven problemen te hebben. Voornamelijk met hetzelfde onderdeel van het apparaat, de condenspomp. Veel van die mensen klagen ook dat het defect al binnen enkele dagen tot weken optreedt. Dat zijn toch serieuze aanwijzingen dat het apparaat op dit vlak mogelijk tekortschiet. Hoe goed jij het apparaat ook mag vinden en hoe blij je er ook mee bent.

Ik heb ervoor gekozen om het apparaat om te wisselen, niet om mijn geld terug te vragen. Ik geef het graag nog een tweede kans :)

• insomniaaa
Plague Veritas schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:52:
[...]

Fijn dat je zo tevreden bent! Hopelijk blijft dat zo. De redenatie 'de meerderheid klaagt niet, dus het is een goed product' is natuurlijk wel een beetje gek, als je geen inzicht hebt in productie en verkoopcijfers.
Het is helemaal niet gek. Zo werkt het gewoon. Mensen klagen sneller dan dat ze online een positieve ervaring gaan plaatsen aangezien het niet loont om online een positieve recensie te schrijven, maar als je ontevreden bent, dan wil je dat graag laten weten. Basis psychologie.

Feit dat het goed werkt is mijn eigen ervaring met een nieuwe unit en als je online kijkt, zie je ook veel tevreden mensen. Het is immers overal uitverkocht voor een reden. Je zal nooit een populair product vinden zonder klachten. Die klachten bestaan ook over de nieuwe iphone, macbook, samsung etc. Maar uiteindelijk is het een eigen keuze. Ik zeg alleen dat als je iets niet aanraadt te kopen door het vinden van klachten, je eigenlijk niets kan kopen. Aan alles zit risico. Weet jij een betere airco te vinden? Dat stil en zuinig is en net zo goed of beter werkt dat geen traditionele split unit is?

[ Voor 33% gewijzigd door insomniaaa op 07-08-2026 20:06 ]

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 17:20
insomniaaa schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:00:
[...]

[Afbeelding]
Zo dan! Die rits is ideaal zeg! Heb je dat door iemand laten doen? Ik ben zelf niet zo handig met dat soort dingen, maar dit is wel echt de oplossing, dit moet ik hebben. Evenals dat hor. Wat ik nu heb is gewoon zo'n hor dat ik gekocht heb bij Kruidvat, heb je van die plek klittenband stripjes en dan het horgaas erover. Toch kwam ik die ellendelingen van de week wel tegen. Zal wel via de portiek gegaan zijn, verschrikkelijke beesten zijn dat, helemaal wanneer de nacht al zo warm is en slapen zeer moeilijk is.

Maar stel het is wel toegestaan, dan is een echte split unit veel effectiever en uiteindelijk goedkoper in gebruik ook toch?

• insomniaaa
devilsnight schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:00:
[...]

Zo dan! Die rits is ideaal zeg! Heb je dat door iemand laten doen? Ik ben zelf niet zo handig met dat soort dingen, maar dit is wel echt de oplossing, dit moet ik hebben. Evenals dat hor. Wat ik nu heb is gewoon zo'n hor dat ik gekocht heb bij Kruidvat, heb je van die plek klittenband stripjes en dan het horgaas erover. Toch kwam ik die ellendelingen van de week wel tegen. Zal wel via de portiek gegaan zijn, verschrikkelijke beesten zijn dat, helemaal wanneer de nacht al zo warm is en slapen zeer moeilijk is.

Maar stel het is wel toegestaan, dan is een echte split unit veel effectiever en uiteindelijk goedkoper in gebruik ook toch?
insomniaaa in "Midea PortaSplit vragen"

Ik heb hier al gereageerd met het antwoord. Het komt ook met klittenband over het hele hor zelf, maar is al op maat gemaakt. Dus alleen even vastplakken en klaar. Dit laat niet los. De klittenband is gestikt aan het hor zelf en aan het raamkozijn plak je de andere kant van het klittenband. Zitten geen openingen waar de muggen doorheen kunnen komen. Heb al 2 jaar geen muggen meer in huis.

Echte split unit is effectiever en stiller. Condensator zit aan de buitenkant. Of het goedkoper is, dat weet ik niet. Komt meestal ook nog installatie kosten bij kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door insomniaaa op 07-08-2026 20:21 ]

• Plague Veritas
insomniaaa schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:54:
[...]

Het is helemaal niet gek. Zo werkt het gewoon. Mensen klagen sneller dan dat ze online een positieve ervaring gaan plaatsen aangezien het niet loont om online een positieve recensie te schrijven, maar als je ontevreden bent, dan wil je dat graag laten weten. Basis psychologie.

Feit dat het goed werkt is mijn eigen ervaring met een nieuwe unit en als je online kijkt, zie je ook veel tevreden mensen. Het is immers overal uitverkocht voor een reden. Je zal nooit een populair product vinden zonder klachten. Die klachten bestaan ook over de nieuwe iphone, macbook, samsung etc. Maar uiteindelijk is het een eigen keuze. Ik zeg alleen dat als je iets niet aanraadt te kopen door het vinden van klachten, je eigenlijk niets kan kopen. Aan alles zit risico. Weet jij een betere airco te vinden? Dat stil en zuinig is en net zo goed of beter werkt dat geen traditionele split unit is?
Interessant. Je argument is dat mijn ervaring en het feit dat ik daarvoor zoek naar 'bevestiging' online (en die ook vind) niets zegt over de kwaliteit van het product, want de 'stille' meerderheid geniet er vooral van en laat zich niet horen. Ik vind deze argumentatie nogal eenzijdig. Je baseert je conclusie namelijk ook enkel op je eigen positieve ervaring en op het feit dat er veel tevreden gebruikers online te vinden zijn (dus precies hetzelfde als wat je aan mij toeschrijft, maar dan met een andere (tevreden) uitkomst). Maar dat zegt niet automatisch dat de geuite klachten onbelangrijk of ongegrond zijn. Ook is het argument dat een product uitverkocht is geen bewijs van kwaliteit; populariteit en kwaliteit zijn niet hetzelfde. Bovendien, uitverkocht is leuk, maar als er slecht 10.000 units zijn geproduceerd, zegt dat niet zoveel. Die cijfers hebben we simpelweg niet. Daarnaast versimpel je de kritiek door te stellen dat iemand die klachten meeweegt "niets meer kan kopen", terwijl de afweging meestal gaat over het risico en de ernst van de klachten, niet over het volledig vermijden van risico's. Dat aan elk product risico's kleven, betekent dus niet dat alle risico's of klachten even zwaar wegen. Zo heb ik destijds, mij volledig bewust van de risico's, een Xbox gekocht, terwijl ik wist dat bijna elke unit vroeg of laat te maken kreeg met de Red Ring of Death. Maar ik wilde spelen, dus ik nam dat risico.

In zekere zin ga ik nu weer hetzelfde doen met de PortaSplit, want ondanks mijn slechte eerste ervaring ga ik het nog een keertje proberen met een nieuwe unit. Dat geeft ook wel aan dat ik graag wil dat het product betrouwbaar is en goed werkt. Wat dat betreft zitten we in hetzelfde 'kamp' ;)

Mijn initiële advies (om vooral andere opties te overwegen, want prijs/kwaliteitverhouding lijkt niet in balans) sta ik echter nog steeds achter.

• daflux
Kunnen jullie eens stoppen met ruzie maken? }:O

• insomniaaa
Plague Veritas schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:36:
[...]

Interessant. Je argument is dat mijn ervaring en het feit dat ik daarvoor zoek naar 'bevestiging' online (en die ook vind) niets zegt over de kwaliteit van het product, want de 'stille' meerderheid geniet er vooral van en laat zich niet horen. Ik vind deze argumentatie nogal eenzijdig. Je baseert je conclusie namelijk ook enkel op je eigen positieve ervaring en op het feit dat er veel tevreden gebruikers online te vinden zijn (dus precies hetzelfde als wat je aan mij toeschrijft, maar dan met een andere (tevreden) uitkomst). Maar dat zegt niet automatisch dat de geuite klachten onbelangrijk of ongegrond zijn. Ook is het argument dat een product uitverkocht is geen bewijs van kwaliteit; populariteit en kwaliteit zijn niet hetzelfde. Bovendien, uitverkocht is leuk, maar als er slecht 10.000 units zijn geproduceerd, zegt dat niet zoveel. Die cijfers hebben we simpelweg niet. Daarnaast versimpel je de kritiek door te stellen dat iemand die klachten meeweegt "niets meer kan kopen", terwijl de afweging meestal gaat over het risico en de ernst van de klachten, niet over het volledig vermijden van risico's. Dat aan elk product risico's kleven, betekent dus niet dat alle risico's of klachten even zwaar wegen. Zo heb ik destijds, mij volledig bewust van de risico's, een Xbox gekocht, terwijl ik wist dat bijna elke unit vroeg of laat te maken kreeg met de Red Ring of Death. Maar ik wilde spelen, dus ik nam dat risico.

In zekere zin ga ik nu weer hetzelfde doen met de PortaSplit, want ondanks mijn slechte eerste ervaring ga ik het nog een keertje proberen met een nieuwe unit. Dat geeft ook wel aan dat ik graag wil dat het product betrouwbaar is en goed werkt. Wat dat betreft zitten we in hetzelfde 'kamp' ;)

Mijn initiële advies (om vooral andere opties te overwegen, want prijs/kwaliteitverhouding lijkt niet in balans) sta ik echter nog steeds achter.
Je hebt gelijk dat ik, net zoals jij alleen de eigen ervaring en die van anderen kunnen gebruiken. Het verschil is dat ik een nieuw product heb kunnen testen en jij niet. En jij dus jouw ervaring baseert op een product dat wellicht al mankementen vertoonde bij het eerste gebruik.
Ten tweede zijn er meer positieve reacties dan negatieve online, ondanks dat mensen eerder negatieve reacties plaatsen dan positief. Dus dat zegt meer over de verhouding tussen de recensies en het product. Zoals ik al eerder zei: Uiteindelijk is het een eigen keuze. We hebben inderdaad de verkoopcijfers niet. En we hebben ook niet de mening van alle kopers, positief of negatief. Ik vind alleen dat je snel advies geeft om iets niet te kopen, zonder een beter alternatief te presenteren. Wat zijn de andere opties? En heb je daar wel de verkoopcijfers van? Zijn daar minder klachten te vinden, terwijl de airco net zo goed, zuinig en stil werkt? Want ik heb geen betere kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door insomniaaa op 07-08-2026 20:47 ]

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Veelte verhitte discussie voor een topic over een airco. Misschien die toch nog een graadje lager zetten? :+
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.