• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 11:08
Dankje :*) dat is een week eerder. Dan is het logisch. Het zal gewoon first come, first served zijn denk ik ;) we wachten het geduldig af.

• andolou
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 12:04
BelgianStar schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:40:
Hij is ook net geleverd geweest bij me thuis. Snel over en weer geweest om die binnen te nemen. De buurvrouw zat er parmantig naast op een stoeltje aan het wachten tot ik ervoor toekwam.. _/-\o_

Snel even de verpakking verwijderd om te zien of er geen visuele schade is enzo. Ziet er inderdaad een degelijk toestel uit!

Vanavond bij thuiskomst gelijk maar even testen. O+
Das zijn nog een buren he dare top voor je ,we horen het wel hoe het verder verloopt he ...

• sendermen
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:36
Ik heb eigenlijk al 5 jaar een airco nodig omdat we sinds de koop van de huidige woning op zolder slapen en het en daar elke zomer, bij vlagen, te warm is.
Ik weet dat dit topic hier niet over gaat, maar wij sparen de airco uit met een fluisterstille plafondventilator. In een uurtje hangt hij aan het plafond en hij is bijna niet te horen. Zelfs als het in de slaapkamer 28 graden is, slapen we goed.

(Wij hebben twee van die houten 'Creates', kan ze echt aanraden).

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:36
sendermen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:02:
[...]

[...]

Ik weet dat dit topic hier niet over gaat, maar wij sparen de airco uit met een fluisterstille plafondventilator. In een uurtje hangt hij aan het plafond en hij is bijna niet te horen. Zelfs als het in de slaapkamer 28 graden is, slapen we goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSBRgnSv01TWk2lPviRMuU9-zdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wz6BDFRAt34hGQHdMNslIXWA.jpg?f=fotoalbum_large ik heb toch liever 20 graden ipv 34 met gewoon een windje

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-09 02:05

lorenzopot

fenomenaal

Hier ook nu online-accu.nl track and trace! Ik gok dat ze alle leveringen nu labelen en dat dan binnekort daadwerkelijk verzenden gezien de code nog bij vrijwel niemand werkt.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:49
Raaa010 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:03:
[...]

[Afbeelding] ik heb toch liever 20 graden ipv 34 met gewoon een windje
Een kennis in Duitsland heeft het 8000 BTU model, normaal wel een appartement waar het relatief koel blijft maar onlangs in de heatdome hittegolf ook daar is het dan 35-41°C buiten terwijl het lekker 20-23 binnen is. Wel zegt hij dat als hij op 23°C is ingesteld dat de unit soms nog wat verder koelt, dan afslaat en dan weer aangaat als het warmer is in de iECO modus.

Soms moet het ding gewoon uit of lager gezet worden omdat het simpelweg zo krachtig werkt.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 16:05
Heb vandaag ook de levering van dachser gehad van de supersamastore.
Deukje in de doos, en hij viel van de pallet af die half aan elkaar hing.
Zachtjes rolde hij om, dus denk geen gedoe. Laat hem eerst maar even rusten denk ik. Hij zit binnenin ook heel goed verpakt dus verwacht geen issues.

Vanavond maar even aanzetten!

Wel vreemd dat google/chatgpt heel duidelijk zegt dat je moet laten rusten, maar dat de handleiding en installatieguide hier niks over zegt.

[ Voor 18% gewijzigd door G-NiLES op 30-07-2026 14:15 ]

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 21:33
Is dat rusten niet alleen als ze bijvoorbeeld plat gelegen hebben?

• G-NiLES
daflux schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:22:
Is dat rusten niet alleen als ze bijvoorbeeld plat gelegen hebben?
Kan je niet uitsluiten natuurlijk. Maar vind vooral gek dat er NIKS over instaat. Misschien verwarren mensen het teveel met koelkasten en gassen. Het kan geen kwaad om te rusten iig.

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08 00:04
De 12k versie is twee uurtje geleden door Dachser afgeleverd en ik stond er wel een beetje van te kijken, wat een log apparaat zeg! Gelukkig wel goede wielen eronder en de buitenunit weeg nog niet eens de helft van de binnenunit denk ik, dus goed te tillen. Hij staat nu een uurtje aan op eco modus, is toch van 25 naar 23 gegaan. En dat is nog zonder de raam isolatie, dat breng ik later vandaag aan als ik meer tijd heb. Maar nu dus al een wereld van verschil, ook een stuk droger. Heel blij mee tot nu toe!

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

• daflux
Welke isolatie ga je aanbrengen of je bedoelt in het raam dat open staat?

• sonox
Zojuist ook mijn track and trace ontvangen van online-accu :D !

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-09 17:54
G-NiLES schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:50:
Heb vandaag ook de levering van dachser gehad van de supersamastore.
Deukje in de doos, en hij viel van de pallet af die half aan elkaar hing.
Zachtjes rolde hij om, dus denk geen gedoe. Laat hem eerst maar even rusten denk ik. Hij zit binnenin ook heel goed verpakt dus verwacht geen issues.

Vanavond maar even aanzetten!

Wel vreemd dat google/chatgpt heel duidelijk zegt dat je moet laten rusten, maar dat de handleiding en installatieguide hier niks over zegt.
Weet niet hoe lang je het moet laten rusten. Maar ik was toch 40 minuten bezig met alles uitpakken etc. Heb het daarna gewoon aangezet. Alles werkt prima. Ben er heel blij mee.

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-09 01:39
insomniaaa schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:04:
[...]

Weet niet hoe lang je het moet laten rusten. Maar ik was toch 40 minuten bezig met alles uitpakken etc. Heb het daarna gewoon aangezet. Alles werkt prima. Ben er heel blij mee.
Van wat ik gezien heb hangt het ervan af hoe deze vervoerd is (en dus ook hoe je 'm naar binnen brengt): https://debetonboorder.nl/kennisbank/hoe-lang-moet-je-wachten-na-airco-transport/

TLDR:
"....Deze wachttijd zorgt ervoor dat de koelvloeistof en olie zich weer goed kunnen verdelen door het systeem....
Wanneer je een airco te vroeg aanzet na transport, kan dit leiden tot ernstige en kostbare schade. ...
  1. Verticaal transport: Minimaal 2 uur wachten
  2. Schuin transport (tot 45 graden): 4-6 uur wachten
  3. Horizontaal transport: 8-24 uur wachten
  4. Ondersteboven transport: 24-48 uur wachten
Voor monoblock airco’s gelden vaak iets kortere wachttijden omdat alle componenten in één unit zitten. Raadpleeg altijd de handleiding van je specifieke model voor exacte instructies."

• G-NiLES
tweakmemore schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:15:
[...]

Van wat ik gezien heb hangt het ervan af hoe deze vervoerd is (en dus ook hoe je 'm naar binnen brengt): https://debetonboorder.nl/kennisbank/hoe-lang-moet-je-wachten-na-airco-transport/

TLDR:
"....Deze wachttijd zorgt ervoor dat de koelvloeistof en olie zich weer goed kunnen verdelen door het systeem....
Wanneer je een airco te vroeg aanzet na transport, kan dit leiden tot ernstige en kostbare schade. ...
  1. Verticaal transport: Minimaal 2 uur wachten
  2. Schuin transport (tot 45 graden): 4-6 uur wachten
  3. Horizontaal transport: 8-24 uur wachten
  4. Ondersteboven transport: 24-48 uur wachten
Voor monoblock airco’s gelden vaak iets kortere wachttijden omdat alle componenten in één unit zitten. Raadpleeg altijd de handleiding van je specifieke model voor exacte instructies."
Ja, raadpleeg de handleiding. En die zegt er precies niks over ;-) Nou ja die 25 graden overleef ik wel even.

• Rezania
daflux schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:38:
Welke isolatie ga je aanbrengen of je bedoelt in het raam dat open staat?
Ja, deur naar balkon staat nu op een kier zodat de slang er door kan. Ik zat te denken om er gewoon een tube pijpisolatie tussen de deur en kozijn te stoppen, dat zou het meeste tegen moeten houden.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

• Raaa010
8)7 8)7 8)7 ik gok niet dat er geleverd gaat worden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGorI1yNQzbnijnlY6g2aj94Scs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/do1J3kmzbZtx3Yrs2OR1ezmc.png?f=user_large

• trriss
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-08 14:01
BradKing schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:08:
[...]

maar sommigen ook met compressor in binnen unit wat ik niet zou willen)
Ik ben vrij zeker dat al die "mobiele splits" de compressor in de binnenunit hebben - vermoedelijk omdat het anders te moeilijk zou zijn om de buitenunit door een raam te tillen en te ondersteunen met een simpele beugel....
Promomateriaal van amazon dus niet helemaal betrouwbaar, maar dat zwarte ding op de foto lijkt me de compressor - de buitenunit bevat volgens mij enkel een ventilator en de condensor/evaporator (afhankelijk van of je verwarmt of koelt).

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/712gKmBfXmL._AC_SL1500_.jpg

foto binnenkant buitenunit geen compressor:
https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1lrq5h2/portasplit_ger%C3%A4te%C3%B6ffnung_teardown_anleitung_wip/
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/357ky1xt03bf1.jpeg

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:54
Raaa010 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:57:
8)7 8)7 8)7 ik gok niet dat er geleverd gaat worden.[Afbeelding]
Ugh, dat is wel ruk (of zou iig jammer zijn) zeg... Lijkt me toch dat er gewoon een koppeling is tussen voorraad <-> bestellingen. Artikel besteld? Voorraad -1. Voorraad op? Kan niet meer bestellen...

Heb zelf nog niet gebeld, kijk morgen anders wel even, maar ook niks meer gehoord verder. Zou wel jammer zijn hoor, morgen toch maar even bellen sowieso want die bijna 800 euro hebben ze wel al binnen ;)

• insomniaaa
BradKing schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:08:
Persoonlijk vind ik de concurrent mobiele split units minder goed uit de bus komen dan de PortaSplit (voornamelijk in geluid en bouw/model, maar sommigen ook met compressor in binnen unit wat ik niet zou willen), maar als de prijzen boven de €1200 voor de PortaSplit komen, zijn de concurrenten gewoon een veel betere prijs-kwaliteit, dus ik denk niet dat de prijzen buiten zomer zo hoog kunnen blijven, dan is er gewoon geen markt voor.
Porta split compressor zit in de binnen unit. Buiten unit is alleen de fan. Daarom maakt het ook meer herrie dan een normale split airco. Maar desondanks is het het beste wat je op dit moment kan kopen als je niet mag boren in een huurhuis. Zo luidruchtig is het niet naar mijn mening.

• Rezania
insomniaaa schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:36:
[...]

Porta split compressor zit in de binnen unit. Buiten unit is alleen de fan. Daarom maakt het ook meer herrie dan een normale split airco. Maar desondanks is het het beste wat je op dit moment kan kopen als je niet mag boren in een huurhuis. Zo luidruchtig is het niet naar mijn mening.
Dit kan ik beamen. Heb hem een uurtje op max laten draaien, was wat luidruchtig maar dat kwam vooral door de fan van de binnenunit en niet door de compressor. De compressor is meer een soort zacht gebrom, valt echt reuze mee. Zeker vergeleken met de Duux North Smart die we hiervoor hadden, dat was echt een kabaal. Dat was ook vanwege de ventilator, maar dan vooral de ventilator die de hele lucht via de slang naar buiten moest blazen.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:55
Geluid valt reuze mee, het luidste deel is inderdaag de ventilator. Als je die s'nachts op 10% zet kan je er prima doorheen slapen :Y

• Raaa010
CrashOverDrive schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:48:
Geluid valt reuze mee, het luidste deel is inderdaag de ventilator. Als je die s'nachts op 10% zet kan je er prima doorheen slapen :Y
als je hem in de stille modus zet is zowel je binnen als buiten unit stil perfect voor slapen, kan je heel makelijk selecteren in de app

[ Voor 6% gewijzigd door Raaa010 op 30-07-2026 18:50 ]

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:10

Eix

Hebben jullie dan geen last van het pompje dat af en toe aanslaat? Dus voor het afvoeren van het condenswater?

De unit zelf is best stil, maar hier zet ik ‘m ‘s avonds dus toch maar uit.

• TekkenLord
  • Laatst online: 00:02
m0ridin schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:25:
[...]

Ugh, dat is wel ruk (of zou iig jammer zijn) zeg... Lijkt me toch dat er gewoon een koppeling is tussen voorraad <-> bestellingen. Artikel besteld? Voorraad -1. Voorraad op? Kan niet meer bestellen...

Heb zelf nog niet gebeld, kijk morgen anders wel even, maar ook niks meer gehoord verder. Zou wel jammer zijn hoor, morgen toch maar even bellen sowieso want die bijna 800 euro hebben ze wel al binnen ;)
Bestellen kan altijd. Leveren is een tweede. Afhankelijk van hoe het order management is geconfigureerd, kan je in principe oneindig bestellen tegen beperkte of geen voorraad (zeker bij scams) Maar die orders uitleveren is een tweede.

Je kan bepaalde orders ook prioriteit geven. Bevoordeeld alle binnenlandse orders gaan voor de export orders. Of orders die tegen een hogere prijs zijn geaccepteerd.

Algemeen wordt available to promise gehanteerd: beschikbare voorraad plus scheduled supply minus klantvraag.

Daar zijn duizenden varianten op mogelijk zowel in opzet van voorraad allocatie tot logistieke issues. Voorraad die onderweg is, kan eventueel aan een order toegewezen worden. Klant krijgt bevestiging dat op bepaalde datum verstuurd kan worden. Maar container vliegt in brand, geen voorraad meer. Dus order gaat dan naar back order (order gaat naar een wachtrij totdat er voorraad allocatie mogelijk is)

Of order is geaccepteerd maar betaling is niet goed afgehandeld. Order gaat naar back order lijst en krijgt geen voorraad totdat betaling is afgehandeld.

Of er zijn interface issues van het order management systeem met het warehouse management systeem, en voorraad data klopt niet meer. Enz.

Ik heb zelf ook in een magazijn gewerkt en we waren een container kwijt. Bleek dat het op het terrein achter het magazijn staat omdat iemand het was vergeten in te boeken als overflow lokatie. En ondertussen duizenden verkoop orders opnieuw voorraad allocaties toe te wijzen.

We zijn de luxe gewend van e commerce, maar achter de schermen is het niet altijd vanzelfsprekend.

• TekkenLord
Eix schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:28:
Hebben jullie dan geen last van het pompje dat af en toe aanslaat? Dus voor het afvoeren van het condenswater?

De unit zelf is best stil, maar hier zet ik ‘m ‘s avonds dus toch maar uit.
Ik hoor het wel maar heb daar zelf geen last van. Liever dat dan de hitte. :o

• insomniaaa
sendermen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:02:
[...]

[...]

Op stille modus kost de Midea portasplit 125 watts per uur. Dat is 3.25 cent per uur. Zelf heb ik ook hiervoor een fan gehad maar desondanks blijft het broeierig warm. Alleen natuurlijk de aanschaffingsprijs is wat minder. Maar ik merk nu echt een wereld van verschil.

enige nadeel dat ik ervaar is dat het klinkt alsof iemand “zwaar” ademt tijdens het slapen. Heeft hier iemand ook last van? Volgens mij is dat de pomp die het water om de 2 seconden pompt. Je hoort het bijna niet, maar ik heb hele gevoelige oren.

[ Voor 6% gewijzigd door insomniaaa op 30-07-2026 21:49 ]

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:38
insomniaaa schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:48:
[...]

Op stille modus kost de Midea portasplit 125 watts per uur. Dat is 3.25 cent per uur. Zelf heb ik ook hiervoor een fan gehad maar desondanks blijft het broeierig warm. Alleen natuurlijk de aanschaffingsprijs is wat minder. Maar ik merk nu echt een wereld van verschil.

enige nadeel dat ik ervaar is dat het klinkt alsof iemand “zwaar” ademt tijdens het slapen. Heeft hier iemand ook last van? Volgens mij is dat de pomp die het water om de 2 seconden pompt. Je hoort het bijna niet, maar ik heb hele gevoelige oren.
Volgens mij is dat niet het waterpompje (die hoor ik af en toe aangaan en is juist een vrij hoge frequentie) maar dat is normaal inderdaad. De portasplit reddit staat er vol mee. Mij stoort het niet echt, de katten klinken net zo :9

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Rezania schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:25:
[...]

Ja, deur naar balkon staat nu op een kier zodat de slang er door kan. Ik zat te denken om er gewoon een tube pijpisolatie tussen de deur en kozijn te stoppen, dat zou het meeste tegen moeten houden.
Dat werkt prima. Hier ook buisisolatie ertussengeduwd. Komt naast niets doorheen en wat er doorheen komt valt onder het mom 'ventilatie'. Bijkomend voordeel is dat het geen deuk kost. Deur zelf zit hier vast met een wig enzo. Perfecte oplossing.

Dit spul dus:
https://www.gamma.nl/assortiment/buisisolatie-voor-35-mm-buis-grijs-2-meter/p/B589817

UNOX: The worst operating system

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
trriss schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:23:
[...]

Ik ben vrij zeker dat al die "mobiele splits" de compressor in de binnenunit hebben - vermoedelijk omdat het anders te moeilijk zou zijn om de buitenunit door een raam te tillen en te ondersteunen met een simpele beugel....
Dat niet alleen, maar dit ding is gebouwd voor huurhuizen in Duitsland met strenge eisen mbt herrie en units buiten. Een compressor buiten maakt simpelweg teveel herrie ook al is ie stil als je hem zomaar ff uit een raam hangt naast het slaapkamerraam van de buurman.

UNOX: The worst operating system

• eatmydust
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-09 10:01
Dat geluid is het gas dat je hoort circuleren.

Het geluid van de pomp kan je niet missen, die is behoorlijk luidruchtig.

• Raaa010
eatmydust schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:18:
Dat geluid is het gas dat je hoort circuleren.

Het geluid van de pomp kan je niet missen, die is behoorlijk luidruchtig.
ik ben echt niet doof en vraag mij echt steeds af wanneer dat pompje is pompt en dan kijk ik buiten en zie ik wat water 8)7 onder de buiten unit, ik ben echt zeer te spreken over het geluid en de werking er van. ben ook zeer benieuwd naar de winter hoe hij dan verwarmt of hij dan ook zo goed werkt!

• CriticalHit_NL
Wil dit toch nog even aanhalen m.b.t. het F-gas R32 en de ban in 2027, eerst leek het een beetje onduidelijk of Midea hem nog na 2027 zou mogen verkopen i.v.m. dat het gezien zou worden als een split-unit met twee aparte componenten in plaats van een monoblock mobiele airco waar alles in één unit zit.

Maar omdat de Midea Portasplit een gesealed apparaat is, wordt deze blijkbaar door de reguleringen gezien als een self-contained monoblock apparaat omdat je het niet los kan halen noch dat dit door installateurs geïnstalleerd dient te worden.

Zie ook dit artikel:

https://www.merkur.de/produktempfehlung/haus-garten/portasplit-vor-dem-aus-neue-eu-verordnung-ab-2027-midea-zr-94411001.html
The EU turns the tap to the refrigerant
The reason is the EU regulation on fluorinated greenhouse gases (F-gases)4. It aims to gradually phase out synthetic refrigerants that are harmful to the climate. The Midea PortaSplit works with the refrigerant R32 –and this has a problem: a so-called global warming potential (GWP) of 675, which is a good 675 times more harmful to the climate than CO₂.

It was previously unclear when the regulation would actually apply to PortaSplit. Because that depends on what kind of device she is classified as. The PortaSplit is a hybrid: it combines features of a split system and a monoblock device. Depending on the classification, the regulation would apply as early as 2027 or only from 2029. Now Midea has turned to the technology blog mobiFlip5 expressed and clarified: the earlier deadline applies.

What does this mean in practice? From 2027, only existing stocks may be sold off. There are no more restocks. The current product generation therefore has an expiration date.

For all those who already own a PortaSplit, however, there is the all-clear: According to Midea, existing plants are not affected by the restrictions. They may continue to be operated, maintained and repaired. And the support with spare parts also remains.
Met andere woorden, de tijd dringt dus als je nog een unit met R32 wilt hebben, de R290 units die later zullen komen zullen ongetwijfeld wat duurder worden.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:41
Als inspiratie: ik heb sinds 2 maanden ook de Midea Portasplit Heat&Cool 12000BTU.

In juni gekocht bij recharged.nl, bij toeval net voordat de gekte (en de scalper prijzen) begon.

Initeel aan het raam in de slaapkamer gehangen, maar had hem liever in de woonkamer omdat het ding totaal overkill is voor alleen de slaapkamer. Ik wilde een semi permanente oplossing waarbij ik de dubbele balkondeur normaal kon blijven gebruiken en liever geen gekloot met universele afsluitkit-prul.

Na het doorlezen van dit topic waar iemand opperde dat bij kunststof kozijnen de glaslatten makkelijk verwijderd kunnen worden, ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik heb alu kozijnen en daarbij is het nog makkelijker om zonder schade je raam eruit te halen. Kwestie van raamrubbers aan de binnenzijde eruit en dan kan je zo de glas"latten" los kantelen en t glas verwijderen.

Huurappartement, alle ramen (woonkamer/balkon en slaapkamer) op t zuiden. Super goed geisoleerd, maar geen zonwering buiten (naast een eventuele parasol op t balkon). Het word dan ook met gemak 34+ graden binnen, ook als je alles potdicht houd... Als die warmte er eenmaal in zit, duurt het erg lang voordat het weer afkoelt, ook met de dubbele balkondeuren open in de koelere nachten.

Dus maar een raam verwijderd en vervangen door een op maat gemaakte doorvoer met twee multiplex platen met daartussen een laag purschuim als isolatie en extra rubberen tochtband. 3d geprinte afstandhouders tussen de plaat en de glaslat zorgen ervoor dat de boel goed tocht- en waterdicht afsluit. Drie laagjes weersbestendige lak maken t af.

Het werkt erg goed, de Midea kan het gehele (doch bescheiden) appartement goed terugkoelen naar 20 graden waar het eerder met gemak 34 graden werd. Er zijn nu geen kieren meer of open ramen/deuren waardoor warmte binnen kan komen en de balkondeur blijft gewoon helemaal bereikbaar voor als je in de koelere avonden toch lekker buiten wilt zitten.

Ik ben van plan dit zo t/m september te laten staan en daarna het glas weer terug te plaatsen. Echter eventueel zou ik de Midea ook als verwarming kunnen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuVrX7bgVZcZvFAjBEvhhXJ7pP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DN8IprjeGCx1wvPOCvLEpOva.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEn4RHUDjJrDFFgkSD14Fuhkvo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZ5OUlLowIgPUUyQzvyawNjp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door kwibox op 31-07-2026 00:13 ]

• insomniaaa
CriticalHit_NL schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 23:06:

Met andere woorden, de tijd dringt dus als je nog een unit met R32 wilt hebben, de R290 units die later zullen komen zullen ongetwijfeld wat duurder worden.
Zeker. En dat niet alleen. Propaan is toch minder fijn in verband met brand gevaar. Ik hoop dat er in de winter nog een R32 beschikbaar is voor een normale prijs. Dan koop ik er eentje extra bij.

• Raaa010
toch eindelijk goed nieuws van uit Vonroc Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcxUEwZNw8xVM89QRlRT047CQMg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PHZjaWAWPMpioMogRYxSzbRz.png?f=user_large

• m0ridin
Raaa010 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:27:
toch eindelijk goed nieuws van uit Vonroc [Afbeelding]
Hier ook gelukkig

• Raaa010
o gelukkig maar wat fijn! dat hij bij jou ook inmiddels is verzonden!

ik ben nu net gebelt, met het een excuus, op zich wel netjes!.

• Raaa010
kwibox schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 23:47:
Als inspiratie: ik heb sinds 2 maanden ook de Midea Portasplit Heat&Cool 12000BTU.

In juni gekocht bij recharged.nl, bij toeval net voordat de gekte (en de scalper prijzen) begon.

Initeel aan het raam in de slaapkamer gehangen, maar had hem liever in de woonkamer omdat het ding totaal overkill is voor alleen de slaapkamer. Ik wilde een semi permanente oplossing waarbij ik de dubbele balkondeur normaal kon blijven gebruiken en liever geen gekloot met universele afsluitkit-prul.

Na het doorlezen van dit topic waar iemand opperde dat bij kunststof kozijnen de glaslatten makkelijk verwijderd kunnen worden, ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik heb alu kozijnen en daarbij is het nog makkelijker om zonder schade je raam eruit te halen. Kwestie van raamrubbers aan de binnenzijde eruit en dan kan je zo de glas"latten" los kantelen en t glas verwijderen.

Huurappartement, alle ramen (woonkamer/balkon en slaapkamer) op t zuiden. Super goed geisoleerd, maar geen zonwering buiten (naast een eventuele parasol op t balkon). Het word dan ook met gemak 34+ graden binnen, ook als je alles potdicht houd... Als die warmte er eenmaal in zit, duurt het erg lang voordat het weer afkoelt, ook met de dubbele balkondeuren open in de koelere nachten.

Dus maar een raam verwijderd en vervangen door een op maat gemaakte doorvoer met twee multiplex platen met daartussen een laag purschuim als isolatie en extra rubberen tochtband. 3d geprinte afstandhouders tussen de plaat en de glaslat zorgen ervoor dat de boel goed tocht- en waterdicht afsluit. Drie laagjes weersbestendige lak maken t af.

Het werkt erg goed, de Midea kan het gehele (doch bescheiden) appartement goed terugkoelen naar 20 graden waar het eerder met gemak 34 graden werd. Er zijn nu geen kieren meer of open ramen/deuren waardoor warmte binnen kan komen en de balkondeur blijft gewoon helemaal bereikbaar voor als je in de koelere avonden toch lekker buiten wilt zitten.

Ik ben van plan dit zo t/m september te laten staan en daarna het glas weer terug te plaatsen. Echter eventueel zou ik de Midea ook als verwarming kunnen gebruiken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dit ziet er zeer netjes uit!! ik was de gene die het had geopperd om de glas latten uit het kozijn te halen als hij van kuntstof is, ik had er even niet bij stil gestaan dat alu kozijn net zo makkelijk is. soms nog makkelijker. ik had dit bij mijn moeder thuis namelijk gedaan aangezien ze alleen naar buiten draaiende ramen heeft.

maar echt het ziet er netjes uit dit kan je bijna zo laten het hele jaar door. als je rubbers gewoon afsluiten kan er geen water langs je creatie naar binnen lopen!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:31
Badname2 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:33:
Damn had hem toen voor 800 bij hornbach moetne kopen. We dachten aan echte airco unit installeren maar offertes zijn best hoog. Dus zou ideaal zijn dit ding voor paar jaar.

En heeft iemand een video van hoe luid hij binnen en buiten is?

Ik zie hem overigens voorbijkomen als 8000btu, 6000btu, maar er is maar 1 variant van dit ding toch? En geen concurrent die zoiets soortgelijks maakt?
Er zijn als het goed is 2 varianten.

De "cool", die alleen kan koelen. Die doet 8000btu.

De "heat&cool" variant doet 12000.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kwibox schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 23:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig! Ook super dat je het hier deelt ter inspiratie.
een op maat gemaakte doorvoer met twee multiplex platen met daartussen een laag purschuim als isolatie en extra rubberen tochtband. 3d geprinte afstandhouders tussen de plaat en de glaslat zorgen ervoor dat de boel goed tocht- en waterdicht afsluit.
Drie vragen:
Heb je letterlijk een busje purschuim leeggeblazen tussen die twee multiplex platen?
Waar zijn die afstandhouders voor? Is je nieuwe oplossing dikker dan de originele ruit?
Hoe voorkom je dat regenwater via de buitenkant van de slang door het gat naar binnen loopt.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:31
Evert_96 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:27:
[...]

Het klinkt zonder uitleg wat tegenstrijdig/equivalent, maar het is efficiënter om juist de warme lucht van beneden naar boven te blazen.

Als je de koude lucht naar beneden blaast, dan gaat van nature nog steeds de warme lucht omhoog. Ergens op de trap botst daardoor de warme opstijgende lucht met de koudere lucht die naar beneden blaast. Gevolg: veel weerstand.

Als je beneden een ventilator zet en deze zo schuin mogelijk omhoog zet, wordt de warme lucht omhoog geblazen en kan de koude lucht nog steeds als een soort waterval via de treden naar beneden vallen :) Hierdoor botst de warme lucht niet met de koude lucht en is er minder weerstand, waardoor het beneden sneller koelt :)
Thanks voor de tip! Ga ik de volgende keer dat het weer hard nodig is ook nog eens proberen :) .

Al heeft boven koel houden wel de prioriteit, ivm slapen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• kwibox
Wolly schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:24:
[...]

Prachtig! Ook super dat je het hier deelt ter inspiratie.

[...]

Drie vragen:
Heb je letterlijk een busje purschuim leeggeblazen tussen die twee multiplex platen?
Waar zijn die afstandhouders voor? Is je nieuwe oplossing dikker dan de originele ruit?
Hoe voorkom je dat regenwater via de buitenkant van de slang door het gat naar binnen loopt.
Plaat bestaat eigenlijk uit 3 lagen multiplex: 12 mm aan de buitenkant en 4mm aan de binnenkant. Hiertussen zit aan de randen en in het midden ook een laag 12mm. De overige plekken zit niks en dat heb ik volgespoten met pur zie fotos.

Op de fotos uit mijn eerste post staat de buitenunit nog op een tafeltje, nu staat ie lager op de vlonder van t balkon, slang loopt nu aan de buitenkant af. Om de slang zit een laag van het door midea meegelverde "anticondensschuim". De slang zit best strak in de doorvoer en icm de aflopende hoek, t schuim verwacht ik dat er weinig tot geen water naar binnenkan.

De plant die er pal voorstaat krijgt regelmatig een flinke douche met dit weer en heb nog geen vocht aan de binnenkant bemerkt.

Het orginele glas is 32mm dik, de plaat is wat dunner. Ik heb met de 3d printer hoekjes "afstandshouders" geprint die aan de binnenkant tussen de glaslat en de plaat zitten (niet op fotos). Die drukken de plaat netjes tegen de niet verwijderbare glaslatten aan de buitenkant en rubbers aan voor een goede afsluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RUasiI9dxCq0p8p_7z_x9CiPwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6umLvEJzIfk2LTAwFJklkxc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hFHbFmjZap5qAi-XKS_bh3xI4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHbdD1k65uOTCoWXij4lLMuZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:39
Kostenplaatje gebruik in de maand juli. bijna 24/7 aan behalve op sommige dagen dat ik niet thuis was. 20 graden, 1%/silence mode. op de wat warmere dagen op 40%/low zoals de afgelopen dagen

50m2 nieuwbouw appartement A+ label

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VFPqUwB.png

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh

• daflux
En hoeveel zou dat in euro geweest zijn voor een maandje?

• afyzendo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
daflux schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:28:
En hoeveel zou dat in euro geweest zijn voor een maandje?
109 x 0,27 cent (prijs stroom 1 jaar vast bij Greenchoice op dit moment) = 29,43

Oftewel, net zo duur als één avond naar de bioscoop om daar in de airco te zitten.

• __smiley__
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 31-08 12:34
109 x je stroomtarief per kwh.
Bij mij is dat 0.39 cent, dus zou het 42 euro en 50 cent gekost hebben.
Je zou kunnen overwegen 2 zonnepanelen met een micro inverter stroom in te laten stromen ter compensatie, mits je die kwijt kunt. (das een kitje van 250 euro)

[ Voor 6% gewijzigd door __smiley__ op 31-07-2026 11:33 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
lawtshjj schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:11:
Midea Portasplit 12K BTU versie is nu weer te pre-orderen bij Joybuy. Heb hem zelf ook daar gekocht een paar weken geleden en erg tevreden over.

Verwachte levertijd is vóór 10 augustus. Dus een kleine 2 weken.
Voor de geïntereseerden: https://www.joybuy.nl/dp/102595269
Tnx, wilde het mijn slag slaan is ie weer op :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Ik gok er zelf wel op dat de prijzen straks weer dalen. Ik ben eigenlijk niet eens bereid om 1200 voor de PortaSplit te betalen als het ding voorheen voor 799 bij bepaalde bouwmarkten stond.

Ik heb eigenlijk al 5 jaar een airco nodig omdat we sinds de koop van de huidige woning op zolder slapen en het en daar elke zomer, bij vlagen, te warm is. Dus deze zomer overleef ik ook nog wel :P Zoals eerder aangegeven is het niet Midea die de prijzen verhoogd heeft maar de winkels omdat er schaarste is. Daarmee gok ik er op dat zodra de airco's weer ruim op voorraad zijn dat door markt werking de prijs weer daalt.
Ik denk het ook. Je moet dit soort dingen ook nooit tijdens een hittegolf kopen.

Ver voor de eerste warme dag, waren deze mobiele splits idd te koop voor rond de €800. Ik heb er in het voorjaar meermalen naar gekeken. Maar steeds maar uitgesteld. Altijd gedacht, ik red het wel weer met mijn 2 mobiele slang airco's. Terwijl ik wist van vorige jaren, dat het alleen maar gedoe is. Dus tijdens de hitte nog maar eens gekeken, alles uitverkocht.

Dus 3 weken geleden zelf maar een 9000btu split opgehangen boven op de slaapkamer. Leuke klus om alles uit te zoeken en te installeren. Op het moment dat ik de deur van de slaapkamer dicht trek, is het minuten werk om van 27C naar 20C te gaan. En met de deur open naar de overloop voel je ook op de benedenverdieping een koude luchtstroom.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• andolou
Zijn daar zit geleverd geweest beiden deftig vastgemaakt op een pallet .nu nog enige uren wachten voor op te starten .

Tweede zal ik nog moeten kijken hoe en wat moet door een Velux normaal andere beugel nodig ma gaan het eerst eens bekijken .....

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:25
Zonet mail gehad van Online-Accu.nl dat mijn bestelling vandaag verstuurd word ...

Ik had er een besteld van de laatste lichting die gisteren (30/07) bij hen zouden toekomen.

• Raaa010
ik ben nog opzoek naar de Midea Portasplit beugel voor een frans balkon / dakraam. mocht iemand hier mee lezen en die hebben en zeggen ik gebruik hem niet! ik zie graag een bericht in mijn DM verschijnen en we komen er waarschijnlijk wel uit.

• cannavaroke
  • Registratie: Juli 2026
Rakthi schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:18:
Zonet mail gehad van Online-Accu.nl dat mijn bestelling vandaag verstuurd word ...

Ik had er een besteld van de laatste lichting die gisteren (30/07) bij hen zouden toekomen.
Had je al een track en trace gekregen?

Ik had mijn t&t woensdag gehad maar code werkt nog niet en geen mail gehad vandaag..

Bestelling van de lichting 24/7

• andolou
Raaa010 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:27:
ik ben nog opzoek naar de Midea Portasplit beugel voor een frans balkon / dakraam. mocht iemand hier mee lezen en die hebben en zeggen ik gebruik hem niet! ik zie graag een bericht in mijn DM verschijnen en we komen er waarschijnlijk wel uit.
Hier zelfde probleem die Beugel ma gaan kijken of ik niet kan forceren met de gewone Beugel hiere afstand naar de goot is niet zo groot .....heb ze ergens zien staan leverbaar voor in de 80 euro da valt nog mee ma sommigen vragen daar goud voor ....ma zou liever hebben dat de buitenunit toch wat rechter staat dan liggend op je dak ....

• Raaa010
andolou schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:45:
[...]

Hier zelfde probleem die Beugel ma gaan kijken of ik niet kan forceren met de gewone Beugel hiere afstand naar de goot is niet zo groot .....heb ze ergens zien staan leverbaar voor in de 80 euro da valt nog mee ma sommigen vragen daar goud voor ....ma zou liever hebben dat de buitenunit toch wat rechter staat dan liggend op je dak ....
ik zie nu net AMAZON NL levering woensdag, 26 augustus , gelijk maar bestelt kan die altijd nog annuleren mocht ik niets vinden voor die tijd!

• Rakthi
cannavaroke schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Had je al een track en trace gekregen?

Ik had mijn t&t woensdag gehad maar code werkt nog niet en geen mail gehad vandaag..

Bestelling van de lichting 24/7
Track and trace gekregen, will alleen maar zeggen dat het ticket digitaal is aangemaakt en mogelijks een shipping label op de verpakking geplakt. T&T worden alleen actief de moment het pakket wordt ingescanned door DHL en fysiek in het systeem zit.

Aangezien dit redelijk zware toestellen zijn zou het mij niet verwonderen dat DHL die enkel ophaald als ze een volle lading hebben.

Staat ergens dat levering 3 tot 7 dagen duurt en gezien de drukte mogelijks langer ...

Fingers crossed dus.

• andolou
Raaa010 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:52:
[...]

ik zie nu net AMAZON NL levering woensdag, 26 augustus , gelijk maar bestelt kan die altijd nog annuleren mocht ik niets vinden voor die tijd!
Staan er paar op eBay direct leverbaar ....

• IcyK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-08 00:55
Raaa010 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:52:
[...]

https://www.amazon.co.uk/...-Portasplit/dp/B0GYRDHL33

82 euro + import => 105 a 110 euro, levering uiterlijk 11 aug. Twee keer besteld en beide binnen een week geleverd.

• retspan
  • Laatst online: 25-08 23:24
mark it schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Achteraf bleek dit inderdaad een scam :

https://nl-be.trustpilot.com/review/xgtechnology.com

En waarschijnlijk is de '' xuven store'' ook een scam . Pas op voor dit soort scams mensen.
Opgepast, lijkt van dezelfde hand, nieuwe naam... https://orbitetech.com/products/midea-portasplit-mobiele-split-airco-3-5-kw.

[ Voor 18% gewijzigd door retspan op 31-07-2026 14:17 ]

• m0ridin
Mjah, waren die dingen echt zo algemeen te verkrijgen voor die 800 euro? Ik weet nu (achteraf) van de bouwmarkten waar ze idd voor die prijzen stonden, maar geen idee of dat daar de standaard prijs of een actie was...

Ik heb voor dit alles vooral online gekeken (en bij zoekopdrachten kwamen de bouwmarkten nooit naar boven) en toen kwam ik volgens mij altijd 999 euro tegen.

Maar ok, als de zomer voorbij is zullen het in ieder geval niet meer die woekerprijzen zijn. Probeer me te bedenken wat die Vonroc (clone) toen kostte... Want een dergelijke ben ik toen ook wel tegengekomen maar was op dat moment compleet gefocussed op de Media.

Nou ja, hier komt de Vonroc maandag binnen... Dan kan ik de zoektocht, als hij idd bevalt, even loslaten ;)

• Drift-Guy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-09 13:36
retspan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:48:
[...]

Opgepast, lijkt van dezelfde hand, nieuw naam... https://orbitetech.com/products/midea-portasplit-mobiele-split-airco-3-5-kw.

Achter 'xgtechnology' zat DIT verhaal, dit maal gaat het aldus de website over DEZE 'ondernemer'..
Die zag ik net ook, het schreeuw inderdaad scampraktijk. Het hebben van een ''scam adviser trustscore'' bij het winkelmandje zegt al genoeg... En wanneer je reviews/trustpilot van de zogenoemde scam adviser opzoekt komt er ook niet veel soeps uit.

Zoveel mogelijk waarschuwen dus!

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Drift-Guy schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:56:
[...]

Die zag ik net ook, het schreeuw inderdaad scampraktijk. Het hebben van een ''scam adviser trustscore'' bij het winkelmandje zegt al genoeg... En wanneer je reviews/trustpilot van de zogenoemde scam adviser opzoekt komt er ook niet veel soeps uit.

Een scam adviser dat een scam blijkt te zijn voor scams…

In wat voor tijdperk leven we :+

• CriticalHit_NL
Coasterfreak schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:16:
Kostenplaatje gebruik in de maand juli. bijna 24/7 aan behalve op sommige dagen dat ik niet thuis was. 20 graden, 1%/silence mode. op de wat warmere dagen op 40%/low zoals de afgelopen dagen

50m2 nieuwbouw appartement A+ label

[Afbeelding]
Mooie inzichtelijke post!

Gewoon om even het idiote verbruik aan te geven van een 18000 BTU monoblock die niet 24/7 draait en het ook zeker niet net zo koel houdt...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IoSORsi.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3qikZ4n.png

Hij hangt aan dezelfde stekkerdoos als de PC dus soms gaat er 10A/~2200-2300W door de wandcontactdoos.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nxP4WUk.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y6CBS2k.png

M.a.w. die Midea zal een welkome verandering zijn. :+

Zie je ook meteen hoe bruut inefficient deze monoblocks zijn, ondanks het R290 gas, maar hé dit soort units mogen blijven ondanks het brute stroomverbruik en idioot design zonder een 2e tube.

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-09 01:39
andolou schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:15:
[...]

Staan er paar op eBay direct leverbaar ....
@andolou @Raaa010 Even gezocht, deze is ongeveer even duur als amazon, maar zo te zien met snellere levering:
https://www.proshop.de/Waermepumpen/Midea-Universalhalterung-fuer-PortaSplit/3452169

• daflux
CriticalHit_NL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:28:
[...]

Mooie inzichtelijke post!

Gewoon om even het idiote verbruik aan te geven van een 18000 BTU monoblock die niet 24/7 draait en het ook zeker niet net zo koel houdt...

[Afbeelding][Afbeelding]

Hij hangt aan dezelfde stekkerdoos als de PC dus soms gaat er 10A/~2200-2300W door de wandcontactdoos.

[Afbeelding][Afbeelding]

M.a.w. die Midea zal een welkome verandering zijn. :+

Zie je ook meteen hoe bruut inefficient deze monoblocks zijn, ondanks het R290 gas, maar hé dit soort units mogen blijven ondanks het brute stroomverbruik en idioot design zonder een 2e tube.
Dus je zou een Midea aanraden boven een moboblock?

Want hier ben ik nog aan het twijfelen om voor een monoblock te gaan die gewoon aan de muur hangt of voor de Midea maar die moet ik dan altijd verplaatsen

• Wolly
  • Niet online
daflux schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:28:
[...]

Want hier ben ik nog aan het twijfelen om voor een monoblock te gaan die gewoon aan de muur hangt of voor de Midea maar die moet ik dan altijd verplaatsen
Welke monobloc overweeg je? In de regel is een split efficienter.

• Evert_96
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:56
eymey schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:28:
[...]

Thanks voor de tip! Ga ik de volgende keer dat het weer hard nodig is ook nog eens proberen :) .

Al heeft boven koel houden wel de prioriteit, ivm slapen.
Bij ons bleef het op de slaapkamer koel genoeg met deze opstelling, en werd het beneden niet warmer dan 26 graden tijdens de heatdome :)

Hopelijk werkt het in ieder geval! En nog een algemene tip, als er 's avonds/nachts buiten een hoge luchtvochtigheid is, maar kouder dan binnen, kan het toch efficiënter zijn om de ramen dicht te houden, omdat anders de volgende ochtend de airco eerst de lucht moet ontvochtigen en daarna pas efficient kan koelen.

• daflux
Wolly schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:30:
[...]

Welke monobloc overweeg je? In de regel is een split efficienter.
Ik zat te denken aan de Innova 2.0 12HP aangezien ze over deze hier op tweakers wel positief zijn.

• CriticalHit_NL
daflux schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:28:
[...]

Sorry ter verduidelijking, dit is gewoon een mobiele airco met slang die geen inverter motor heeft en dus eigenlijk altijd veel stroom slurpt, waarschijnlijk niet te vergelijken met wat je in gedachten hebt. :)

• Rakthi
Voor de Belgen die aan de grens met Frankrijk wonen, de Leroy Merlin keten zou er binnen 6 dagen weer beschikbaar hebben (preorder) ... In Dunkerque, rond Lille (Rijsel) etc. en Hautmont.

€999,00

https://www.leroymerlin.fr/produits/climatiseur-split-mobile-reversible-portasplit-midea-par-optimea-93857579.html

• AadvK
  • Laatst online: 16:41
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 31-07-2026 19:05 ]

• mark it
  • Laatst online: 19:03
Drift-Guy schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:56:
[...]

Waarschijnlijk zat de '' Xuvenstore'' er ook achter aangezien die website nu ook op offline staat , of althans mijn webbrowser zegt dat de verbinding unsecure is.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en vooral bij dit soort scams. Die Orbitetech website zal over een weekje waarschijnlijk ook offline staan.

Mijn mobiele splitunit de Qlima Splitflex is trouwens ook vandaag geleverd via de Coolblue, zulk soort betere winkels zijn in ieder geval geen scammers . Deze zal overigens op dezelfde manier als Kwibox 1 pagina eerder liet zien in de fotos, zo staat mijn mobiele diy dualhose airco ook al gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyrNuZb_pavB1aZrf3F2uUMLngg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cWsLMLu1EzfBekZtNUArgEXx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door mark it op 31-07-2026 17:19 . Reden: Foto geplaatst ]

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Blijf de levertijd indicatie van online-accu.nl wel slecht vinden.

“Leverbaar vanaf 24 juli” en dan 3-7 werkdagen levertijd stond er, maar vervolgens hebben ze het al een week in het magazijn liggen en nog niks verzonden (wel DHL label, maar niet eens gescand). Daar komt nu het weekend over heen en dán dus nog wellicht 7 werkdagen… Zijn we toch ineens twee a drie weken verder in totaal :+

[ Voor 7% gewijzigd door lorenzopot op 31-07-2026 22:15 ]

• kurt123
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-09 23:27
lorenzopot schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:15:

“Leverbaar vanaf 24 juli” en dan 3-7 werkdagen levertijd stond er, maar vervolgens hebben ze het al een week in het magazijn liggen en nog niks verzonden (wel DHL label, maar niet eens gescand). Daar komt nu het weekend over heen en dán dus nog wellicht 7 werkdagen… Zijn we toch ineens twee a drie weken verder in totaal :+
Helemaal mee eens! Als ik dit geweten had, dan had ik wel ergens anders besteld... Dan zet geen 24 juli op je website... K actie 😅

• cannavaroke
Volgens mij hebben ze gewacht op die levering van 30/7 , die ook DHL label voorzien enzo om dan volgende week alles in ene keer te verzenden..

• andolou
Eens een andere vraag moet verpakking bij gehouden worden van twee stuks neemt dat al serieus plaats in natuurlijk ....

Eerste indruk wel nog kort tegenover een monoblok heel stil in alle geval en al eens verwarmen beetje getest vrouwtje had koud ,was koud windje hiere gistereavond 40 m2 bijgewarmt gaat redelijk vlug want heb hem moeten uit doen ..

• sonox
lorenzopot schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:15:

Grappig hoe de bestellingen uit Italië nog eerder geleverd worden als van een Nederlandse webshop :D . De track and trace doet nog steeds niets...

• andolou
sonox schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:29:
[...]

Grappig hoe de bestellingen uit Italië nog eerder geleverd worden als van een Nederlandse webshop :D . De track and trace doet nog steeds niets...
Ja zot he ik had paar keer gemaild met die firma waar anderen gekocht hadden en kreeg maar antwoord na 2 a 3 dagen zeg gaan laten voor wat het is en in It besteld dan via hulp van hier natuurlijk ....

• insomniaaa
[...]

Supersamastore uit Italië was inderdaad super. Ik kan al gelukkig 3 dagen genieten van mijn porta split. Hopelijk komt de jouwe snel aan. Het blijft warm.

• IcedCoffee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-08 12:06
[...]

Heb bijna het idee dat die "dropshipping status" die we een tijdje zagen letterlijk bedoeld was en accu-online gewoon een tussenpersoon is..

Zeker aangezien die DHL code nogsteeds niet gescand is en het zo inderdaad weken gaat duren..

• TekkenLord
IcedCoffee schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:39:
[...]

Heb bijna het idee dat die "dropshipping status" die we een tijdje zagen letterlijk bedoeld was en accu-online gewoon een tussenpersoon is..

Zeker aangezien die DHL code nogsteeds niet gescand is en het zo inderdaad weken gaat duren..
Het kan aan alles liggen van een mislukte scan tot pallet niet meegegaan met de zending tot gestolen tot gewoon kwijt. Als je echt wilt weten wat de exacte status is, moet je toch wenden tot de verkoper of rechtstreeks met DHL. Er zijn meerdere DHL bedrijven. Als DHL e-commerce kan je hun proberen via de chat te bereiken. Maar ik ben van mening dat het best via de verkoper moet. Ze zijn de opdrachtgever richting DHL. Ik weet niet hoe je het betaald hebt, anders betaling terug claimen via de credit card als het nog te lang duurt.

• insomniaaa
IcedCoffee schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:39:
[...]

Makkelijk verdienen door de eigenaar van de site dan. Bestelling plaatsen bij een webshop (uit china of dergelijke), en 300+ euro extra vragen per porta split.

• TekkenLord
Voor degene die hebben besteld via accu online en nog steeds wachten op de levering, check hun algemene voorwaarden

Met name artikel 13 is van toepassing met name sectie 3:
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. 
Ik ben geen jurist maar het woord uitvoering kan vaag zijn. Wat als je alleen maar een verzendlabel print terwijl er geen voorraad om te verzenden al dan met eigen voorraad of drop shipment. Is dat ook uitvoering? Ondanks dat een mogelijke verzenddatum is vermeld op moment van bestellen, heeft het bedrijf 30 dagen de tijd om de klant te informeren dat een bestelling al dan niet uitgevoerd kan worden of als het vertraagd is. Dus de transport tijd kan er nog bovenop komen als het op dag 30 gebeurt.

Ik kan niet adviseren wat jullie moeten doen. Maar als ik in de situatie zit van 2 weken geen updates, zou ik in ieder geval druk zetten met e-mails, bellen, enz. Het is toch wel een flink bedrag. Als ze niet op tijd kunnen leveren, kan je tenminste voor alternatieven gaan.

• Rakthi
*knip* goed bedoeld, maar waarschijnlijk een scammer

[ Voor 214% gewijzigd door twain4me op 02-08-2026 22:49 ]

• cannavaroke
TekkenLord schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:55:
Voor degene die hebben besteld via accu online en nog steeds wachten op de levering, check hun algemene voorwaarden

Met name artikel 13 is van toepassing met name sectie 3:

[...]

Ik ben geen jurist maar het woord uitvoering kan vaag zijn. Wat als je alleen maar een verzendlabel print terwijl er geen voorraad om te verzenden al dan met eigen voorraad of drop shipment. Is dat ook uitvoering? Ondanks dat een mogelijke verzenddatum is vermeld op moment van bestellen, heeft het bedrijf 30 dagen de tijd om de klant te informeren dat een bestelling al dan niet uitgevoerd kan worden of als het vertraagd is. Dus de transport tijd kan er nog bovenop komen als het op dag 30 gebeurt.

Ik kan niet adviseren wat jullie moeten doen. Maar als ik in de situatie zit van 2 weken geen updates, zou ik in ieder geval druk zetten met e-mails, bellen, enz. Het is toch wel een flink bedrag. Als ze niet op tijd kunnen leveren, kan je tenminste voor alternatieven gaan.
De situatie van 2 weken geen update is totaal niet... 24/7 was er een levering in hun magazijn in Duitsland en 30/7 opnieuw.. afgelopen woensdag hebben die 24/7 besteld hebben een track en trace gekregen , die van 30/7 blijkbaar vrijdag een track en trace gekregen.

Volgens mij wordt het gewoon in de week wat nu komt verstuurd de bestellingen van 24/7 en 30/7 zoals ook aangegeven van het begin bij hun 3 tot 7 werkdagen .. gewoon geduld hebben, moest er deze week wat komt nog altijd niks zijn dan kan je beginnen druk te maken..

• Raaa010
*knip*
geloof je het zelf ?! , in mei gekocht en niet gebruikt .... bij 30+ graden, zal vast een oplichter zijn! die weer gaat vragen om een aanbetaling omdat er (veel geïnteresseerde zijn). mensen trap er nooit in niets aanbetalen gewoon boter bij de vis!!

[ Voor 52% gewijzigd door twain4me op 02-08-2026 22:50 . Reden: let dan ook op wat je quote ;) ]

• TekkenLord
cannavaroke schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:09:
[...]

De situatie van 2 weken geen update is totaal niet... 24/7 was er een levering in hun magazijn in Duitsland en 30/7 opnieuw.. afgelopen woensdag hebben die 24/7 besteld hebben een track en trace gekregen , die van 30/7 blijkbaar vrijdag een track en trace gekregen.

Volgens mij wordt het gewoon in de week wat nu komt verstuurd de bestellingen van 24/7 en 30/7 zoals ook aangegeven van het begin bij hun 3 tot 7 werkdagen .. gewoon geduld hebben, moest er deze week wat komt nog altijd niks zijn dan kan je beginnen druk te maken..
Ik krijg een beetje argwaan van jouw reactie. Of je zit dichtbij het bedrijf of je bent super behulpzaam. Want ik hou niet precies bij wie waar besteld heeft op dit forum.

Je bent zo behulpzaam dat je zelfs speciaal een tweakers account heb gemaakt op 24 juli 2026 en alleen post met betrekking tot het bedrijf in dit topic.

Mijn punt is gewoon mede tweakers informeren dat bij 30 dagen de zomer al bijna voorbij zal zijn. Met mogelijke nog de transport tijd, dan is het al september.

• cannavaroke
TekkenLord schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

Ik krijg een beetje argwaan van jouw reactie. Of je zit dichtbij het bedrijf of je bent super behulpzaam. Want ik hou niet precies bij wie waar besteld heeft op dit forum.

Je bent zo behulpzaam dat je zelfs speciaal een tweakers account heb gemaakt op 24 juli 2026 en alleen post met betrekking tot het bedrijf in dit topic.

Mijn punt is gewoon mede tweakers informeren dat bij 30 dagen de zomer al bijna voorbij zal zijn. Met mogelijke nog de transport tijd, dan is het al september.
Hahaha ook volledig fout ma kan het wel snappen..

Nieuw account ,klopt omdat ik zoals zovele een midea aan het zoeken was en kwam dit forum tegen dus geregistreerd om vragen te stellen enzo..

Mensen zijn gewoon tegenwoordig heel ongeduldig terwijl het hoop ik toch niet nodig is want ik ben bij die van de 24/7 bestelling ( kan de mails,factuur laten zien 😉)

Dus ja gewoon behulpzaam, iets meer vertrouwen in de mensen hebben ipv achterdochtig te zijn.. kost u minder energie hoor

Maar zoals ik al zei, ik kan het wel snappen door het nieuw account enzo

• TekkenLord
cannavaroke schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:54:
[...]

Hahaha ook volledig fout ma kan het wel snappen..

Nieuw account ,klopt omdat ik zoals zovele een midea aan het zoeken was en kwam dit forum tegen dus geregistreerd om vragen te stellen enzo..

Mensen zijn gewoon tegenwoordig heel ongeduldig terwijl het hoop ik toch niet nodig is want ik ben bij die van de 24/7 bestelling ( kan de mails,factuur laten zien 😉)

Dus ja gewoon behulpzaam, iets meer vertrouwen in de mensen hebben ipv achterdochtig te zijn.. kost u minder energie hoor

Maar zoals ik al zei, ik kan het wel snappen door het nieuw account enzo
Denk dat het me minder energie kost om op me hoede te zijn dan om opgelicht te worden. Ik zei in een andere post dat ik begrip heb voor mensen die extra willen verdienen aan schaarste of zelfs begrip voor scalpers. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet op mijn hoede ben. Facturen en e-mails kunnen nagemaakt worden en als je dichtbij het bedrijf zit, pak je een willekeurig klant historie met e-mails en facturen met besteldatum 22 juli.

Ik laat aan andere mede tweakers om zelf te oordelen op basis van je forum reacties en je account datum op 24 juli 2026.

En tenslotte als onbekende mensen tegen me zeggen om niet achterdochtig te zijn, dan ben ik extra op mijn hoede. Better safe than sorry.

• cannavaroke
TekkenLord schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:17:
[...]

Denk dat het me minder energie kost om op me hoede te zijn dan om opgelicht te worden. Ik zei in een andere post dat ik begrip heb voor mensen die extra willen verdienen aan schaarste of zelfs begrip voor scalpers. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet op mijn hoede ben. Facturen en e-mails kunnen nagemaakt worden en als je dichtbij het bedrijf zit, pak je een willekeurig klant historie met e-mails en facturen met besteldatum 22 juli.

Ik laat aan andere mede tweakers om zelf te oordelen op basis van je forum reacties en je account datum op 24 juli 2026.

En tenslotte als onbekende mensen tegen me zeggen om niet achterdochtig te zijn, dan ben ik extra op mijn hoede. Better safe than sorry.
Tuurlijk Da is uw goed recht , in principe moet ik mij zelfs ni verantwoorden want ik sta gewoon recht in mijn schoenen..

Ma zoals ik zei al ik kan het snappen dus case closed zoals ze zeggen 😉

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 17:20
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door devilsnight op 02-08-2026 21:11 ]

• Raaa010
als je zelf niet door hebt dat dit een scam is dan zou je toch echt even een internet cursus moeten volgen.

als je zelf enig onderzoek had gedaan voor het plaatsen had je kunnen zien dat het hele bedrijf niet eens bestaat !

[ Voor 25% gewijzigd door twain4me op 02-08-2026 22:32 . Reden: let dan ook op wat je quote ;) ]

• kwibox
*knip*
Lees dit topic en de leverproblemen / scam prijzen even door en kom ook zelf tot de conclusie dat het "too good to be true" is :+

[ Voor 53% gewijzigd door twain4me op 02-08-2026 22:33 . Reden: let dan ook op wat je quote ;) ]

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:44
Het is niet geheel ondenkbaar dat die scammers hier ook zitten en het zelf posten. Als je Googlet op 'Midea PortaSplit' dan staat dit topic ook vrij hoog in de zoekresultaten.

Gewoon rapporteren die posts :)

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 17:20
Mijn excuses, mensen.

Ik ben zelf alweer even niet actief geweest hier en zag op Facebook deze staan en er stond niet Portasplit bij, dus dacht ik dat dit een andere variant was. Ik zal hem editen en verwijderen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:00

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vanwegen de frequentie waarmee scamlinks in dit topic verschijnen heb ik de TW aangevuld

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.

• Raaa010
Voor de gene die nog zoekend zijn naar een Beugel voor een frans balkon ! momenteel Amazon NL levering Vrijdag 07-08 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL5W9JXLf_tZABSBkkQO-XdIQjI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PxPkQrVNFksT2oBLfbitOaiL.png?f=user_large Amazon.nl Beugel Frans Balkon

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59
Een logistiek vraagje over de VONROC split-airco (deze):

Hij is net bezorgd en zag dat de slang die de binnen- en buitenunit verbindt al was gemonteerd. Kan ik deze tijdelijk loskoppelen zodat ik ze apart van elkaar naar boven kan tillen? Of is dat niet de bedoeling?

Volgens mij is dit bij de Midea niet veel anders, dus vandaar dat ik 'm hier even stel :)

• m0ridin
pipapaulus schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:13:
Een logistiek vraagje over de VONROC split-airco (deze):

Hij is net bezorgd en zag dat de slang die de binnen- en buitenunit verbindt al was gemonteerd. Kan ik deze tijdelijk loskoppelen zodat ik ze apart van elkaar naar boven kan tillen? Of is dat niet de bedoeling?

Volgens mij is dit bij de Midea niet veel anders, dus vandaar dat ik 'm hier even stel :)
Volgens mij niet de bedoeling, zat met hetzelfde 'probleem'. Hier ook net geleverd, hulp die ik wilde vragen was helaas niet thuis dus hoe ik het heb opgelost is de buitenunit met 2 spanbanden en een kussen op de rug genomen en de main unit in de handen vervolgens de trappen op getild.

Prima te doen op zich zo (ding op je rug is niet heel groot of zwaar). Dacht eerder ze om en om de trap op te tillen maar bleef niet staan op de tredes dus moest wat anders bedenken :)

Nu 24u laten staan en maar eens kijken of ik hem uit het raam kan hangen of toch op een balkon in de keuken/kamer ernaast.

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59
m0ridin schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Volgens mij niet de bedoeling, zat met hetzelfde 'probleem'. Hier ook net geleverd, hulp die ik wilde vragen was helaas niet thuis dus hoe ik het heb opgelost is de buitenunit met 2 spanbanden en een kussen op de rug genomen en de main unit in de handen vervolgens de trappen op getild.

Prima te doen op zich zo (ding op je rug is niet heel groot of zwaar). Dacht eerder ze om en om de trap op te tillen maar bleef niet staan op de tredes dus moest wat anders bedenken :)

Nu 24u laten staan en maar eens kijken of ik hem uit het raam kan hangen of toch op een balkon in de keuken/kamer ernaast.
Haha, goed idee! :*) Dan ga ik dat ook eens proberen. Thanks!
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.