Dankje
Das zijn nog een buren he dare top voor je ,we horen het wel hoe het verder verloopt he ...BelgianStar schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:40:
Hij is ook net geleverd geweest bij me thuis. Snel over en weer geweest om die binnen te nemen. De buurvrouw zat er parmantig naast op een stoeltje aan het wachten tot ik ervoor toekwam..![]()
Snel even de verpakking verwijderd om te zien of er geen visuele schade is enzo. Ziet er inderdaad een degelijk toestel uit!
Vanavond bij thuiskomst gelijk maar even testen.
Ik weet dat dit topic hier niet over gaat, maar wij sparen de airco uit met een fluisterstille plafondventilator. In een uurtje hangt hij aan het plafond en hij is bijna niet te horen. Zelfs als het in de slaapkamer 28 graden is, slapen we goed.Ik heb eigenlijk al 5 jaar een airco nodig omdat we sinds de koop van de huidige woning op zolder slapen en het en daar elke zomer, bij vlagen, te warm is.
(Wij hebben twee van die houten 'Creates', kan ze echt aanraden).
sendermen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:02:
[...]
[...]
Ik weet dat dit topic hier niet over gaat, maar wij sparen de airco uit met een fluisterstille plafondventilator. In een uurtje hangt hij aan het plafond en hij is bijna niet te horen. Zelfs als het in de slaapkamer 28 graden is, slapen we goed.
ik heb toch liever 20 graden ipv 34 met gewoon een windje
Hier ook nu online-accu.nl track and trace! Ik gok dat ze alle leveringen nu labelen en dat dan binnekort daadwerkelijk verzenden gezien de code nog bij vrijwel niemand werkt.
Een kennis in Duitsland heeft het 8000 BTU model, normaal wel een appartement waar het relatief koel blijft maar onlangs in de heatdome hittegolf ook daar is het dan 35-41°C buiten terwijl het lekker 20-23 binnen is. Wel zegt hij dat als hij op 23°C is ingesteld dat de unit soms nog wat verder koelt, dan afslaat en dan weer aangaat als het warmer is in de iECO modus.Raaa010 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:03:
[...]
[Afbeelding] ik heb toch liever 20 graden ipv 34 met gewoon een windje
Soms moet het ding gewoon uit of lager gezet worden omdat het simpelweg zo krachtig werkt.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Heb vandaag ook de levering van dachser gehad van de supersamastore.
Deukje in de doos, en hij viel van de pallet af die half aan elkaar hing.
Zachtjes rolde hij om, dus denk geen gedoe. Laat hem eerst maar even rusten denk ik. Hij zit binnenin ook heel goed verpakt dus verwacht geen issues.
Vanavond maar even aanzetten!
Wel vreemd dat google/chatgpt heel duidelijk zegt dat je moet laten rusten, maar dat de handleiding en installatieguide hier niks over zegt.
Zachtjes rolde hij om, dus denk geen gedoe. Laat hem eerst maar even rusten denk ik. Hij zit binnenin ook heel goed verpakt dus verwacht geen issues.
Wel vreemd dat google/chatgpt heel duidelijk zegt dat je moet laten rusten, maar dat de handleiding en installatieguide hier niks over zegt.
[ Voor 18% gewijzigd door G-NiLES op 30-07-2026 14:15 ]
Kan je niet uitsluiten natuurlijk. Maar vind vooral gek dat er NIKS over instaat. Misschien verwarren mensen het teveel met koelkasten en gassen. Het kan geen kwaad om te rusten iig.daflux schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:22:
Is dat rusten niet alleen als ze bijvoorbeeld plat gelegen hebben?
De 12k versie is twee uurtje geleden door Dachser afgeleverd en ik stond er wel een beetje van te kijken, wat een log apparaat zeg! Gelukkig wel goede wielen eronder en de buitenunit weeg nog niet eens de helft van de binnenunit denk ik, dus goed te tillen. Hij staat nu een uurtje aan op eco modus, is toch van 25 naar 23 gegaan. En dat is nog zonder de raam isolatie, dat breng ik later vandaag aan als ik meer tijd heb. Maar nu dus al een wereld van verschil, ook een stuk droger. Heel blij mee tot nu toe!
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Weet niet hoe lang je het moet laten rusten. Maar ik was toch 40 minuten bezig met alles uitpakken etc. Heb het daarna gewoon aangezet. Alles werkt prima. Ben er heel blij mee.G-NiLES schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:50:
Heb vandaag ook de levering van dachser gehad van de supersamastore.
Van wat ik gezien heb hangt het ervan af hoe deze vervoerd is (en dus ook hoe je 'm naar binnen brengt): https://debetonboorder.nl/kennisbank/hoe-lang-moet-je-wachten-na-airco-transport/insomniaaa schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:04:
[...]
Weet niet hoe lang je het moet laten rusten. Maar ik was toch 40 minuten bezig met alles uitpakken etc. Heb het daarna gewoon aangezet. Alles werkt prima. Ben er heel blij mee.
TLDR:
"....Deze wachttijd zorgt ervoor dat de koelvloeistof en olie zich weer goed kunnen verdelen door het systeem....
Wanneer je een airco te vroeg aanzet na transport, kan dit leiden tot ernstige en kostbare schade. ...
- Verticaal transport: Minimaal 2 uur wachten
- Schuin transport (tot 45 graden): 4-6 uur wachten
- Horizontaal transport: 8-24 uur wachten
- Ondersteboven transport: 24-48 uur wachten
Ja, raadpleeg de handleiding. En die zegt er precies niks over ;-) Nou ja die 25 graden overleef ik wel even.tweakmemore schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:15:
[...]
Van wat ik gezien heb hangt het ervan af hoe deze vervoerd is (en dus ook hoe je 'm naar binnen brengt): https://debetonboorder.nl/kennisbank/hoe-lang-moet-je-wachten-na-airco-transport/
TLDR:
"....Deze wachttijd zorgt ervoor dat de koelvloeistof en olie zich weer goed kunnen verdelen door het systeem....
Wanneer je een airco te vroeg aanzet na transport, kan dit leiden tot ernstige en kostbare schade. ...Voor monoblock airco’s gelden vaak iets kortere wachttijden omdat alle componenten in één unit zitten. Raadpleeg altijd de handleiding van je specifieke model voor exacte instructies."
- Verticaal transport: Minimaal 2 uur wachten
- Schuin transport (tot 45 graden): 4-6 uur wachten
- Horizontaal transport: 8-24 uur wachten
- Ondersteboven transport: 24-48 uur wachten
Ja, deur naar balkon staat nu op een kier zodat de slang er door kan. Ik zat te denken om er gewoon een tube pijpisolatie tussen de deur en kozijn te stoppen, dat zou het meeste tegen moeten houden.daflux schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:38:
Welke isolatie ga je aanbrengen of je bedoelt in het raam dat open staat?
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Ik ben vrij zeker dat al die "mobiele splits" de compressor in de binnenunit hebben - vermoedelijk omdat het anders te moeilijk zou zijn om de buitenunit door een raam te tillen en te ondersteunen met een simpele beugel....BradKing schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:08:
[...]
maar sommigen ook met compressor in binnen unit wat ik niet zou willen)
Promomateriaal van amazon dus niet helemaal betrouwbaar, maar dat zwarte ding op de foto lijkt me de compressor - de buitenunit bevat volgens mij enkel een ventilator en de condensor/evaporator (afhankelijk van of je verwarmt of koelt).

foto binnenkant buitenunit geen compressor:
https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/comments/1lrq5h2/portasplit_ger%C3%A4te%C3%B6ffnung_teardown_anleitung_wip/
Ugh, dat is wel ruk (of zou iig jammer zijn) zeg... Lijkt me toch dat er gewoon een koppeling is tussen voorraad <-> bestellingen. Artikel besteld? Voorraad -1. Voorraad op? Kan niet meer bestellen...Raaa010 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:57:
![]()
![]()
ik gok niet dat er geleverd gaat worden.[Afbeelding]
Heb zelf nog niet gebeld, kijk morgen anders wel even, maar ook niks meer gehoord verder. Zou wel jammer zijn hoor, morgen toch maar even bellen sowieso want die bijna 800 euro hebben ze wel al binnen
Porta split compressor zit in de binnen unit. Buiten unit is alleen de fan. Daarom maakt het ook meer herrie dan een normale split airco. Maar desondanks is het het beste wat je op dit moment kan kopen als je niet mag boren in een huurhuis. Zo luidruchtig is het niet naar mijn mening.BradKing schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:08:
Persoonlijk vind ik de concurrent mobiele split units minder goed uit de bus komen dan de PortaSplit (voornamelijk in geluid en bouw/model, maar sommigen ook met compressor in binnen unit wat ik niet zou willen), maar als de prijzen boven de €1200 voor de PortaSplit komen, zijn de concurrenten gewoon een veel betere prijs-kwaliteit, dus ik denk niet dat de prijzen buiten zomer zo hoog kunnen blijven, dan is er gewoon geen markt voor.
Dit kan ik beamen. Heb hem een uurtje op max laten draaien, was wat luidruchtig maar dat kwam vooral door de fan van de binnenunit en niet door de compressor. De compressor is meer een soort zacht gebrom, valt echt reuze mee. Zeker vergeleken met de Duux North Smart die we hiervoor hadden, dat was echt een kabaal. Dat was ook vanwege de ventilator, maar dan vooral de ventilator die de hele lucht via de slang naar buiten moest blazen.insomniaaa schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:36:
[...]
Porta split compressor zit in de binnen unit. Buiten unit is alleen de fan. Daarom maakt het ook meer herrie dan een normale split airco. Maar desondanks is het het beste wat je op dit moment kan kopen als je niet mag boren in een huurhuis. Zo luidruchtig is het niet naar mijn mening.
Geluid valt reuze mee, het luidste deel is inderdaag de ventilator. Als je die s'nachts op 10% zet kan je er prima doorheen slapen
als je hem in de stille modus zet is zowel je binnen als buiten unit stil perfect voor slapen, kan je heel makelijk selecteren in de appCrashOverDrive schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:48:
Geluid valt reuze mee, het luidste deel is inderdaag de ventilator. Als je die s'nachts op 10% zet kan je er prima doorheen slapen
[ Voor 6% gewijzigd door Raaa010 op 30-07-2026 18:50 ]
Hebben jullie dan geen last van het pompje dat af en toe aanslaat? Dus voor het afvoeren van het condenswater?
De unit zelf is best stil, maar hier zet ik ‘m ‘s avonds dus toch maar uit.
Bestellen kan altijd. Leveren is een tweede. Afhankelijk van hoe het order management is geconfigureerd, kan je in principe oneindig bestellen tegen beperkte of geen voorraad (zeker bij scams) Maar die orders uitleveren is een tweede.m0ridin schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:25:
[...]
Ugh, dat is wel ruk (of zou iig jammer zijn) zeg... Lijkt me toch dat er gewoon een koppeling is tussen voorraad <-> bestellingen. Artikel besteld? Voorraad -1. Voorraad op? Kan niet meer bestellen...
Heb zelf nog niet gebeld, kijk morgen anders wel even, maar ook niks meer gehoord verder. Zou wel jammer zijn hoor, morgen toch maar even bellen sowieso want die bijna 800 euro hebben ze wel al binnen
Je kan bepaalde orders ook prioriteit geven. Bevoordeeld alle binnenlandse orders gaan voor de export orders. Of orders die tegen een hogere prijs zijn geaccepteerd.
Algemeen wordt available to promise gehanteerd: beschikbare voorraad plus scheduled supply minus klantvraag.
Daar zijn duizenden varianten op mogelijk zowel in opzet van voorraad allocatie tot logistieke issues. Voorraad die onderweg is, kan eventueel aan een order toegewezen worden. Klant krijgt bevestiging dat op bepaalde datum verstuurd kan worden. Maar container vliegt in brand, geen voorraad meer. Dus order gaat dan naar back order (order gaat naar een wachtrij totdat er voorraad allocatie mogelijk is)
Of order is geaccepteerd maar betaling is niet goed afgehandeld. Order gaat naar back order lijst en krijgt geen voorraad totdat betaling is afgehandeld.
Of er zijn interface issues van het order management systeem met het warehouse management systeem, en voorraad data klopt niet meer. Enz.
Ik heb zelf ook in een magazijn gewerkt en we waren een container kwijt. Bleek dat het op het terrein achter het magazijn staat omdat iemand het was vergeten in te boeken als overflow lokatie. En ondertussen duizenden verkoop orders opnieuw voorraad allocaties toe te wijzen.
We zijn de luxe gewend van e commerce, maar achter de schermen is het niet altijd vanzelfsprekend.
Ik hoor het wel maar heb daar zelf geen last van. Liever dat dan de hitte.Eix schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:28:
Hebben jullie dan geen last van het pompje dat af en toe aanslaat? Dus voor het afvoeren van het condenswater?
Op stille modus kost de Midea portasplit 125 watts per uur. Dat is 3.25 cent per uur. Zelf heb ik ook hiervoor een fan gehad maar desondanks blijft het broeierig warm. Alleen natuurlijk de aanschaffingsprijs is wat minder. Maar ik merk nu echt een wereld van verschil.sendermen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:02:
[...]
[...]
Ik weet dat dit topic hier niet over gaat, maar wij sparen de airco uit met een fluisterstille plafondventilator. In een uurtje hangt hij aan het plafond en hij is bijna niet te horen. Zelfs als het in de slaapkamer 28 graden is, slapen we goed.
enige nadeel dat ik ervaar is dat het klinkt alsof iemand “zwaar” ademt tijdens het slapen. Heeft hier iemand ook last van? Volgens mij is dat de pomp die het water om de 2 seconden pompt. Je hoort het bijna niet, maar ik heb hele gevoelige oren.
[ Voor 6% gewijzigd door insomniaaa op 30-07-2026 21:49 ]
Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.