• Haguewest
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03:15
Al ergens voor een fatsoenlijke prijs te bestellen? Had de hoop voor deze zomer al opgegeven met al die scalp praktijken

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:39
Haguewest schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 03:14:
Al ergens voor een fatsoenlijke prijs te bestellen? Had de hoop voor deze zomer al opgegeven met al die scalp praktijken
Had het deze week gekocht op de Nederlandse Amazon voor 1115 euro. Andere hier kochten het voor 970 rechtstreeks bij de italiaanse website. Ik denk dat dat de bodem prijs op dit moment is. Maar het is vaak meteen weer uitverkocht dus je hebt wat geluk nodig. Ik denk dat onder de 900 pas weer beschikbaar is in oktober.

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
insomniaaa schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 04:41:
[...]

Had het deze week gekocht op de Nederlandse Amazon voor 1115 euro. Andere hier kochten het voor 970 rechtstreeks bij de italiaanse website. Ik denk dat dat de bodem prijs op dit moment is. Maar het is vaak meteen weer uitverkocht dus je hebt wat geluk nodig. Ik denk dat onder de 900 pas weer beschikbaar is in oktober.
je doet je username wel eer aan

• G-NiLES
  • Nu online
mijn duitse alert website ziet af en toe wat binnenkomen vandaag bij 'toom' vestigingen. Geen idee of ze daar kan reserveren of iets, maar kosten 799 vooor 12k versie.

Mijn 'samasuperstore' (oid) tracking staat op "PLANNED FOR LOADING"

[ Voor 17% gewijzigd door G-NiLES op 28-07-2026 15:10 ]

• Kruiper
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Haguewest schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 03:14:
Ik was op een gegeven moment ook verschillende sites aan het verversen om te kijken of er iets beschikbaar was. Dat kan anders dacht ik, dus heb ik AI aan het werk gezet. Hiermee kan je een URL naar keuze periodiek laten checken op wijzigingen. Dus wanneer er een prijs verandert of er komt bijvoorbeeld een bestelknop beschikbaar, dan krijg je hier een melding van in de vorm van een geluidsignaal en pop-up in je browser. Door dit te gebruiken kreeg ik direct de melding dat er beschikbaarheid was via Amazon NL en de Italiaanse aanbieder. Deze beschikbaarheid heb ik hier gedeeld en een aantal mensen hebben er eentje kunnen bestellen. Het was daarna weer snel uitverkocht. Dus je moet inderdaad een beetje geluk hebben en het geluk een beetje afdwingen.

Ik gebruik het nu zelf niet meer omdat ik voorzien ben, maar hopelijk heb je er iets aan.

https://voorraad-monitor.ai.studio/

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

G-NiLES schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:57:
mijn duitse alert website ziet af en toe wat binnenkomen vandaag bij 'toom' vestigingen. Geen idee of ze daar kan reserveren of iets, maar kosten 799 vooor 12k versie.
Zal wel Toom Baumarkt zijn, maar op hun website komt de Portasplit uberhaupt niet voor.

Welke alert site is dat?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• G-NiLES
  • Nu online
Kruiper schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:13:
[...]

Ik was op een gegeven moment ook verschillende sites aan het verversen om te kijken of er iets beschikbaar was. Dat kan anders dacht ik, dus heb ik AI aan het werk gezet. Hiermee kan je een URL naar keuze periodiek laten checken op wijzigingen. Dus wanneer er een prijs verandert of er komt bijvoorbeeld een bestelknop beschikbaar, dan krijg je hier een melding van in de vorm van een geluidsignaal en pop-up in je browser. Door dit te gebruiken kreeg ik direct de melding dat er beschikbaarheid was via Amazon NL en de Italiaanse aanbieder. Deze beschikbaarheid heb ik hier gedeeld en een aantal mensen hebben er eentje kunnen bestellen. Het was daarna weer snel uitverkocht. Dus je moet inderdaad een beetje geluk hebben en het geluk een beetje afdwingen.

Ik gebruik het nu zelf niet meer omdat ik voorzien ben, maar hopelijk heb je er iets aan.

https://voorraad-monitor.ai.studio/
Leuk gemaakt idd, maar ook zoals al eerder gezegd er zijn nu echt een hoop van deze sites.

(aircoradar.nl/eu, braucheklima.de, er is nog een franse.)
Die. NL is irritant trouwens, vragen overal geld voor, beter die EU pakken, doet ook Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door G-NiLES op 28-07-2026 15:21 ]

• G-NiLES
  • Nu online
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:16:
[...]

Zal wel Toom Baumarkt zijn, maar op hun website komt de Portasplit uberhaupt niet voor.

Welke alert site is dat?
braucheklima

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20
Gang van zaken bij oosterburen ook wat te volgen in deze sub.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wil best naar Duitsland rijden als het niet al te ver over de grens is en de prijs fair, maar ik lees in die Reddit dat Toom niet aan reserveren doet... ja dan houdt het op

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:34
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:25:
wil best naar Duitsland rijden als het niet al te ver over de grens is en de prijs fair, maar ik lees in die Reddit dat Toom niet aan reserveren doet... ja dan houdt het op
Reserveren lijkt over het algemeen inderdaad niet te worden gedaan, maar sommigen lijken er wel in te zijn geslaagd als ik de verhalen op reddit moet geloven. Ook wordt er daar flink gespeculeerd dat bouwmarkt medewerkers zelf ook scalpen en/of voor vrienden en familie wel kunnen reserveren. Deels wordt dat bevestigd door foto's op verkoopsites gemaakt in het bouwmarkt magazijn. En dat, ookal is reserveren niet mogelijk, dat sommige mensen op een filiaal komen en te horen krijgen dat de portasplits al gereserveerd zijn.🤔
Wat voorraad betreft is het lastig om de scan-sites te vertrouwen. Behalve OBI hebben alle bouwmarkten de portasplit productpagina offline gehaald dus die scanners raadplegen waarschijnlijk ergens direct via de api op de achtergrond de voorraad, bovendien zijn er afgelopen weken veel computer problemen geweest die blijkbaar false positives gaven over beschikbaarheid

• G-NiLES
  • Nu online
tweakmemore schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:34:
[...]

Reserveren lijkt over het algemeen inderdaad niet te worden gedaan, maar sommigen lijken er wel in te zijn geslaagd als ik de verhalen op reddit moet geloven. Ook wordt er daar flink gespeculeerd dat bouwmarkt medewerkers zelf ook scalpen en/of voor vrienden en familie wel kunnen reserveren. Deels wordt dat bevestigd door foto's op verkoopsites gemaakt in het bouwmarkt magazijn. En dat, ookal is reserveren niet mogelijk, dat sommige mensen op een filiaal komen en te horen krijgen dat de portasplits al gereserveerd zijn.🤔
Wat voorraad betreft is het lastig om de scan-sites te vertrouwen. Behalve OBI hebben alle bouwmarkten de portasplit productpagina offline gehaald dus die scanners raadplegen waarschijnlijk ergens direct via de api op de achtergrond de voorraad, bovendien zijn er afgelopen weken veel computer problemen geweest die blijkbaar false positives gaven over beschikbaarheid
toen ik er nog een beetje actief naar aan het zoeken was in Duitsland is het me meerdere keren gelukt om er eentje te reserveren bij OBI, heb uiteindelijk niet tot aan bevestiging gedaan, maar kwam wel in winkelmandje met account. Ook wel vaak dat hij niet eens in winkelmandje ging. Uiteindelijk waren dit dan vooral de Cool's en was het in de buurt van Munchen ofzo, dus dat was niet echt de moeite. Dus, als er wat in Dusseldorf ofzo komt en je kan reserveren daar, en je belt nog even na of het er echt staat, zou dit best moeten lukken. Je kan je afvragen of je voor die 150 meer die je in Italië betaalt al deze moeite wil doen. Maar dat is persoonlijk ;-)

Edit; ook bij Hagebau via de app lukte dit. Maar was ook ver weg. Ik gooide ze er gewoon in en ging daarna kijken waar die plaatsen überhaupt (mooi Duits :P ) lagen.

[ Voor 4% gewijzigd door G-NiLES op 28-07-2026 15:41 ]

• Kruiper
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
G-NiLES schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:17:
[...]

Leuk gemaakt idd, maar ook zoals al eerder gezegd er zijn nu echt een hoop van deze sites.

(aircoradar.nl/eu, braucheklima.de, er is nog een franse.)
Die. NL is irritant trouwens, vragen overal geld voor, beter die EU pakken, doet ook Nederland.
Na alerts van deze sites viste ik een paar keer achter het net. Je krijgt dan bijvoorbeeld een kwartier of een halfuur nadat iets op voorraad is een melding. Veel te laat. Of het betrof een betaalde service waarvan je niet weet hoe het precies werkt. Werd er flauw van, dus door het op deze manier te doen krijg je binnen een minuut bericht.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)