Al ergens voor een fatsoenlijke prijs te bestellen? Had de hoop voor deze zomer al opgegeven met al die scalp praktijken
Had het deze week gekocht op de Nederlandse Amazon voor 1115 euro. Andere hier kochten het voor 970 rechtstreeks bij de italiaanse website. Ik denk dat dat de bodem prijs op dit moment is. Maar het is vaak meteen weer uitverkocht dus je hebt wat geluk nodig. Ik denk dat onder de 900 pas weer beschikbaar is in oktober.Haguewest schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 03:14:
Al ergens voor een fatsoenlijke prijs te bestellen? Had de hoop voor deze zomer al opgegeven met al die scalp praktijken
je doet je username wel eer aaninsomniaaa schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 04:41:
[...]
Had het deze week gekocht op de Nederlandse Amazon voor 1115 euro. Andere hier kochten het voor 970 rechtstreeks bij de italiaanse website. Ik denk dat dat de bodem prijs op dit moment is. Maar het is vaak meteen weer uitverkocht dus je hebt wat geluk nodig. Ik denk dat onder de 900 pas weer beschikbaar is in oktober.
mijn duitse alert website ziet af en toe wat binnenkomen vandaag bij 'toom' vestigingen. Geen idee of ze daar kan reserveren of iets, maar kosten 799 vooor 12k versie.
Mijn 'samasuperstore' (oid) tracking staat op "PLANNED FOR LOADING"
Mijn 'samasuperstore' (oid) tracking staat op "PLANNED FOR LOADING"
[ Voor 17% gewijzigd door G-NiLES op 28-07-2026 15:10 ]
Ik was op een gegeven moment ook verschillende sites aan het verversen om te kijken of er iets beschikbaar was. Dat kan anders dacht ik, dus heb ik AI aan het werk gezet. Hiermee kan je een URL naar keuze periodiek laten checken op wijzigingen. Dus wanneer er een prijs verandert of er komt bijvoorbeeld een bestelknop beschikbaar, dan krijg je hier een melding van in de vorm van een geluidsignaal en pop-up in je browser. Door dit te gebruiken kreeg ik direct de melding dat er beschikbaarheid was via Amazon NL en de Italiaanse aanbieder. Deze beschikbaarheid heb ik hier gedeeld en een aantal mensen hebben er eentje kunnen bestellen. Het was daarna weer snel uitverkocht. Dus je moet inderdaad een beetje geluk hebben en het geluk een beetje afdwingen.Haguewest schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 03:14:
Ik gebruik het nu zelf niet meer omdat ik voorzien ben, maar hopelijk heb je er iets aan.
https://voorraad-monitor.ai.studio/
Zal wel Toom Baumarkt zijn, maar op hun website komt de Portasplit uberhaupt niet voor.G-NiLES schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:57:
mijn duitse alert website ziet af en toe wat binnenkomen vandaag bij 'toom' vestigingen. Geen idee of ze daar kan reserveren of iets, maar kosten 799 vooor 12k versie.
Welke alert site is dat?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Leuk gemaakt idd, maar ook zoals al eerder gezegd er zijn nu echt een hoop van deze sites.Kruiper schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:13:
[...]
Ik was op een gegeven moment ook verschillende sites aan het verversen om te kijken of er iets beschikbaar was. Dat kan anders dacht ik, dus heb ik AI aan het werk gezet. Hiermee kan je een URL naar keuze periodiek laten checken op wijzigingen. Dus wanneer er een prijs verandert of er komt bijvoorbeeld een bestelknop beschikbaar, dan krijg je hier een melding van in de vorm van een geluidsignaal en pop-up in je browser. Door dit te gebruiken kreeg ik direct de melding dat er beschikbaarheid was via Amazon NL en de Italiaanse aanbieder. Deze beschikbaarheid heb ik hier gedeeld en een aantal mensen hebben er eentje kunnen bestellen. Het was daarna weer snel uitverkocht. Dus je moet inderdaad een beetje geluk hebben en het geluk een beetje afdwingen.
Ik gebruik het nu zelf niet meer omdat ik voorzien ben, maar hopelijk heb je er iets aan.
https://voorraad-monitor.ai.studio/
(aircoradar.nl/eu, braucheklima.de, er is nog een franse.)
Die. NL is irritant trouwens, vragen overal geld voor, beter die EU pakken, doet ook Nederland.
[ Voor 4% gewijzigd door G-NiLES op 28-07-2026 15:21 ]
braucheklimaChaoss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:16:
[...]
Zal wel Toom Baumarkt zijn, maar op hun website komt de Portasplit uberhaupt niet voor.
Welke alert site is dat?
Gang van zaken bij oosterburen ook wat te volgen in deze sub.
wil best naar Duitsland rijden als het niet al te ver over de grens is en de prijs fair, maar ik lees in die Reddit dat Toom niet aan reserveren doet... ja dan houdt het op
Reserveren lijkt over het algemeen inderdaad niet te worden gedaan, maar sommigen lijken er wel in te zijn geslaagd als ik de verhalen op reddit moet geloven. Ook wordt er daar flink gespeculeerd dat bouwmarkt medewerkers zelf ook scalpen en/of voor vrienden en familie wel kunnen reserveren. Deels wordt dat bevestigd door foto's op verkoopsites gemaakt in het bouwmarkt magazijn. En dat, ookal is reserveren niet mogelijk, dat sommige mensen op een filiaal komen en te horen krijgen dat de portasplits al gereserveerd zijn.🤔Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:25:
wil best naar Duitsland rijden als het niet al te ver over de grens is en de prijs fair, maar ik lees in die Reddit dat Toom niet aan reserveren doet... ja dan houdt het op
Wat voorraad betreft is het lastig om de scan-sites te vertrouwen. Behalve OBI hebben alle bouwmarkten de portasplit productpagina offline gehaald dus die scanners raadplegen waarschijnlijk ergens direct via de api op de achtergrond de voorraad, bovendien zijn er afgelopen weken veel computer problemen geweest die blijkbaar false positives gaven over beschikbaarheid
toen ik er nog een beetje actief naar aan het zoeken was in Duitsland is het me meerdere keren gelukt om er eentje te reserveren bij OBI, heb uiteindelijk niet tot aan bevestiging gedaan, maar kwam wel in winkelmandje met account. Ook wel vaak dat hij niet eens in winkelmandje ging. Uiteindelijk waren dit dan vooral de Cool's en was het in de buurt van Munchen ofzo, dus dat was niet echt de moeite. Dus, als er wat in Dusseldorf ofzo komt en je kan reserveren daar, en je belt nog even na of het er echt staat, zou dit best moeten lukken. Je kan je afvragen of je voor die 150 meer die je in Italië betaalt al deze moeite wil doen. Maar dat is persoonlijk ;-)tweakmemore schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:34:
[...]
Reserveren lijkt over het algemeen inderdaad niet te worden gedaan, maar sommigen lijken er wel in te zijn geslaagd als ik de verhalen op reddit moet geloven. Ook wordt er daar flink gespeculeerd dat bouwmarkt medewerkers zelf ook scalpen en/of voor vrienden en familie wel kunnen reserveren. Deels wordt dat bevestigd door foto's op verkoopsites gemaakt in het bouwmarkt magazijn. En dat, ookal is reserveren niet mogelijk, dat sommige mensen op een filiaal komen en te horen krijgen dat de portasplits al gereserveerd zijn.🤔
Wat voorraad betreft is het lastig om de scan-sites te vertrouwen. Behalve OBI hebben alle bouwmarkten de portasplit productpagina offline gehaald dus die scanners raadplegen waarschijnlijk ergens direct via de api op de achtergrond de voorraad, bovendien zijn er afgelopen weken veel computer problemen geweest die blijkbaar false positives gaven over beschikbaarheid
Edit; ook bij Hagebau via de app lukte dit. Maar was ook ver weg. Ik gooide ze er gewoon in en ging daarna kijken waar die plaatsen überhaupt (mooi Duits
[ Voor 4% gewijzigd door G-NiLES op 28-07-2026 15:41 ]
Na alerts van deze sites viste ik een paar keer achter het net. Je krijgt dan bijvoorbeeld een kwartier of een halfuur nadat iets op voorraad is een melding. Veel te laat. Of het betrof een betaalde service waarvan je niet weet hoe het precies werkt. Werd er flauw van, dus door het op deze manier te doen krijg je binnen een minuut bericht.G-NiLES schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:17:
[...]
Leuk gemaakt idd, maar ook zoals al eerder gezegd er zijn nu echt een hoop van deze sites.
(aircoradar.nl/eu, braucheklima.de, er is nog een franse.)
Die. NL is irritant trouwens, vragen overal geld voor, beter die EU pakken, doet ook Nederland.
Kreeg zojuist een SMS van Dachser om de afleverdatum (29-7-2026) te bevestigen. Is dan toch snel gegaan.G-NiLES schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:09:
[...]
is niet adh jouw mail want kreeg dezelfde mailwel fijn dat het nu een track and trace heeft
nice! hoop dat ik die ook zo krijg. Waar staat je tracking op?Kruiper schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:16:
[...]
Kreeg zojuist een SMS van Dachser om de afleverdatum (29-7-2026) te bevestigen. Is dan toch snel gegaan.
Ah nice, zo ver was ik daar niet gekomen. Met de inmiddels gestegen prijzen bij de bouwmarkten is het nu inderdaad mogelijk minder de moeite. Maar met online (scalp) prijzen van 1800-2800 eur (omdat er niks via normale kanalen beschikbaar kwam of niet naar NL leverde) en toendertijd 750-800 eur bij de bouwmarkten had ik de moeite wel genomen als het me gelukt was om te reserveren. Maar dat is inderdaad heel persoonlijk en mogelijk ook afhankelijk van hoe ver je van de Duitse grens woont bijvG-NiLES schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:40:
[...]
toen ik er nog een beetje actief naar aan het zoeken was in Duitsland is het me meerdere keren gelukt om er eentje te reserveren bij OBI, heb uiteindelijk niet tot aan bevestiging gedaan, maar kwam wel in winkelmandje met account. Ook wel vaak dat hij niet eens in winkelmandje ging. Uiteindelijk waren dit dan vooral de Cool's en was het in de buurt van Munchen ofzo, dus dat was niet echt de moeite. Dus, als er wat in Dusseldorf ofzo komt en je kan reserveren daar, en je belt nog even na of het er echt staat, zou dit best moeten lukken. Je kan je afvragen of je voor die 150 meer die je in Italië betaalt al deze moeite wil doen. Maar dat is persoonlijk ;-)
Edit; ook bij Hagebau via de app lukte dit. Maar was ook ver weg. Ik gooide ze er gewoon in en ging daarna kijken waar die plaatsen überhaupt (mooi Duits) lagen.
Die loopt nog achter en staat nog op:G-NiLES schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:20:
[...]
nice! hoop dat ik die ook zo krijg. Waar staat je tracking op?
Como
TRAVELLING Destination branch: GERSTHOFENHier nog geen gehad wel erachter gekomen dat ze beiden van Dachser komen aan het gewicht 90 kg 😁G-NiLES schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:20:
[...]
nice! hoop dat ik die ook zo krijg. Waar staat je tracking op?
Ik heb inmiddels de Vonroc/Nordica versie binnen, moet nog goed afdichten en een knappe balkon bevestiging vinden. Maar tot nu toe blij verrast. Voelt gewoon solide, niet te luid en koelde de kamer 2 graden in 30 minuten terwijl ik aan het klooien was.
Thanks for the heads up dat ik daar even moest checken 789 is een super deal deze dagen ! ,Abel1991 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 18:24:
Ik heb inmiddels de Vonroc/Nordica versie binnen, moet nog goed afdichten en een knappe balkon bevestiging vinden. Maar tot nu toe blij verrast. Voelt gewoon solide, niet te luid en koelde de kamer 2 graden in 30 minuten terwijl ik aan het klooien was.
https://vonroc.nl/mobiele-split-airco-12-000-btu-wifi-105-m-koelen-verwarmen-ontvochtigen-ventileren
gelijk besteld voor de boven etage !
Mijn Midea 12000 beneden en die vonroc/nordica voor boven , hij ziet er het zelfde zo als ik kan zien als die Evolar die mijn moeder heeft dus gelijk deze besteld ben benieuwd wanneer hij word geleverd !
[ Voor 13% gewijzigd door Raaa010 op 28-07-2026 19:14 ]
Thanks, spontaan ook meteen besteld! Van wat ik lees verder goede reviews en hoewel ik die media er wel mooier uit vind zien is dat niet ZO belangrijk...Abel1991 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 18:24:
zo wat ik kan zien aan de product bladen zag ik geen verschillen in bij de machines de vonroc of evolar , en die evolar bij mijn moeder thuis koelt echt goed ik was toen ook super verbaast.m0ridin schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:18:
[...]
Thanks, spontaan ook meteen besteld! Van wat ik lees verder goede reviews en hoewel ik die media er wel mooier uit vind zien is dat niet ZO belangrijk...
Deze had ik ook in mijn bookmarks en het lijkt me een leuke airco. Bij de Coolblue stond de Qlima Splitflex ook te koop voor 899 Euro met gratis bezorging, waar ik er 1 van heb besteld . Nu staat hij weer uitverkocht, maar voor anderen misschien wel iets om op te letten of er later weer een nieuwe voorraad komt als alternatief. Het mooie van Coolblue is dat ze ook tot in huis bezorgen tot aan 4 etages via een trap met hun eigen bezorgdienst.Raaa010 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:09:
[...]
Thanks for the heads up dat ik daar even moest checken 789 is een super deal deze dagen ! ,
https://vonroc.nl/mobiele-split-airco-12-000-btu-wifi-105-m-koelen-verwarmen-ontvochtigen-ventileren
Mijn Midea 12000 beneden en die vonroc/nordica voor boven , hij ziet er het zelfde zo als ik kan zien als die Evolar die mijn moeder heeft dus gelijk deze besteld ben benieuwd wanneer hij word geleverd !
De Vonroc staat op dit moment nog wel te koop op de website die je linkte.
[ Voor 6% gewijzigd door mark it op 28-07-2026 19:39 ]
Zag een paar reviews op bol.com en die waren positief. Die apparaten zullen uiteindelijk wel redelijk hetzelfde werken (hoop ik) en nou ja. Ook in ieder geval direct bij de besteld ipv een vaag merk via een reseller.Raaa010 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:20:
[...]
zo wat ik kan zien aan de product bladen zag ik geen verschillen in bij de machines de vonroc of evolar , en die evolar bij mijn moeder thuis koelt echt goed ik was toen ook super verbaast.
Wilde niet het risico lopen dat ik er te lang over na zou denken en hij weer uitverkocht zou zijn.
ik gok dat je niet teleurgesteld gaat zijn! en anders gebruik maken van je retour recht !m0ridin schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:35:
[...]
Zag een paar reviews op bol.com en die waren positief. Die apparaten zullen uiteindelijk wel redelijk hetzelfde werken (hoop ik) en nou ja. Ook in ieder geval direct bij de besteld ipv een vaag merk via een reseller.
Wilde niet het risico lopen dat ik er te lang over na zou denken en hij weer uitverkocht zou zijn.
Ik ben benieuwd hoe ze zich verhouden tot elkaar. De midea zal waarschijnlijk stiller zijn door de bouwkwaliteit en ziet er zeker beter uit. Gok dat de midea app wat uitgebreider is en meer mogelijkheden bied. Koelt in ieder geval goed en snel.Raaa010 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:09:
[...]
Thanks for the heads up dat ik daar even moest checken 789 is een super deal deze dagen ! ,
Minpuntjes tot nu toe temperatuur wijkt wel af, de slang is stug en de stekker niet heel lang.
Ja ma denk wok beetje goedkoper dan midea ma kan je niet mee warmen denk ik daarvoor wok gekozen hiere voor midea voor en najaar meegenomen met de zonnepanelen 😉m0ridin schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:18:
[...]
Thanks, spontaan ook meteen besteld! Van wat ik lees verder goede reviews en hoewel ik die media er wel mooier uit vind zien is dat niet ZO belangrijk...
andolou schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:08:
[...]
Ja ma denk wok beetje goedkoper dan midea ma kan je niet mee warmen denk ik daarvoor wok gekozen hiere voor midea voor en najaar meegenomen met de zonnepanelen 😉
Mobiele Split-Airco - 12.000 BTU – Wifi – 45 m2/105 m3 | Koelen, verwarmen, ontvochtigen & ventileren
ik zal zodra hij geleverd is hem is in de zelfde opstelling zetten als de midea en ik zal jullie op de hoogte houden!Abel1991 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:06:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ze zich verhouden tot elkaar. De midea zal waarschijnlijk stiller zijn door de bouwkwaliteit en ziet er zeker beter uit. Gok dat de midea app wat uitgebreider is en meer mogelijkheden bied. Koelt in ieder geval goed en snel.
Minpuntjes tot nu toe temperatuur wijkt wel af, de slang is stug en de stekker niet heel lang.
Te rap gereageerd sorry was aan kijken bij technische fiche daar stond er geen vermogen wel bij verwarmen ja 🙃🙃Raaa010 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:12:
[...]Mobiele Split-Airco - 12.000 BTU – Wifi – 45 m2/105 m3 | Koelen, verwarmen, ontvochtigen & ventileren
Vonrocandolou schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:15:
[...]
Te rap gereageerd sorry was aan kijken bij technische fiche daar stond er geen vermogen wel bij verwarmen ja 🙃🙃
:strip_exif()/f/image/iuWH7rKSn14yFgczzdy1PUTM.png?f=user_large)
evolar
[ Voor 19% gewijzigd door Raaa010 op 28-07-2026 20:20 ]
Momenteel bij joyboy te pre orderen https://www.joybuy.nl/dp/midea-portasplite-12k-draagbare-minisplitairconditioner-maanlichtgrijs/102595269
[ Voor 51% gewijzigd door Raaa010 op 28-07-2026 21:08 ]
Zit er nu ook een beugel bij om de buitenunit op te hangen aan een Frans balkon? Volgens de omschrijving en productfoto wel maar als ik naar de handleiding kijk lijkt alleen de beugel voor een raam aanwezig in de doos. Wilde hem bestellen maar dit hield me toch tegen.Abel1991 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 18:24:
[ Voor 4% gewijzigd door About2Break op 28-07-2026 22:06 ]
1199 bij Ventilatieland, komt wel pas oktober aan.Haguewest schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 03:14:
De uitleg is alleen voor een raam inderdaad. Zou misschien wel aan een Frans balkon kunnen, maar vertrouw het niet helemaal omdat ik vrij hoog woon.About2Break schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:21:
[...]
Zit er nu ook een beugel bij om de buitenunit op te hangen aan een Frans balkon? Volgens de omschrijving en productfoto wel maar als ik naar de handleiding kijk lijkt alleen de beugel voor een raam aanwezig in de doos. Wilde hem bestellen maar dit hield me toch tegen.
Thanks! Het balkon en dakraam lijkt dan toch lastig als de beugel zoals rechts op de foto er niet is.Abel1991 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:26:
[...]
De uitleg is alleen voor een raam inderdaad. Zou misschien wel aan een Frans balkon kunnen, maar vertrouw het niet helemaal omdat ik vrij hoog woon.
Deze zit er inderdaad niet bij, maar kan wel los besteld worden. Bij deze toko niet meer op voorraad, maar je kunt er nog wel filmpjes en info etc over vinden:About2Break schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:29:
[...]
Thanks! Het balkon en dakraam lijkt dan toch lastig als de beugel zoals rechts op de foto er niet is.
[Afbeelding]
https://recharged.nl/winkel/midea-portasplit-beugel/
Net als de portasplits worden deze dingen ook regelmatig opgekocht doro scalpers en voor het (drie)dubbele verkocht. For reference: voor de hittegolf/zomer waren deze dingen iets van rond de 70 eur geprijsd (zo uit mijn hoofd).
Edit: heel even gekeken, de goedkoopste waar ik ze vlug even zie is op amazonnl en amazonde. Maar let daar wel op de levertijd. https://www.amazon.de/dp/B0DBW6R17N/
[ Voor 11% gewijzigd door tweakmemore op 28-07-2026 22:49 ]
@tweakmemore hij heeft geen Midea gekocht
Ander beugelsysteem
[ Voor 18% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-07-2026 23:00 ]
Ahh dan heb ik er inderdaad ergens even langs af zitten lezen, my bad 😄CrashOverDrive schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:00:
@tweakmemore hij heeft geen Midea gekochtAnder beugelsysteem
Midea Portasplit 12K BTU versie is nu weer te pre-orderen bij Joybuy. Heb hem zelf ook daar gekocht een paar weken geleden en erg tevreden over.
Verwachte levertijd is vóór 10 augustus. Dus een kleine 2 weken.
Voor de geïntereseerden: https://www.joybuy.nl/dp/102595269
Verwachte levertijd is vóór 10 augustus. Dus een kleine 2 weken.
Voor de geïntereseerden: https://www.joybuy.nl/dp/102595269
Dacht dat dit topic over de Midea portasplit ging. 
Anders moeten we dit topic hernoemen naar mobiele split airco’s? Of anders afsplitsen? Het wordt anders best verwarrend denk ik.
Anders moeten we dit topic hernoemen naar mobiele split airco’s? Of anders afsplitsen? Het wordt anders best verwarrend denk ik.
Wat is nou eigenlijk de "echte" prijs voor de Midea Portasplit 12k BTU versie?
€750,- ex verzenden?
We worden nu zo overhyped door zomer, inflatie en overschaduwd door vraag en aanbod dat ik niet goed in beeld heb wat het nou hoort te zijn .
€750,- ex verzenden?
We worden nu zo overhyped door zomer, inflatie en overschaduwd door vraag en aanbod dat ik niet goed in beeld heb wat het nou hoort te zijn .
Frankrijk zou je ook nog in de gaten kunnen houden. € 999 in preorder. Saint-Quentin is voor zuiderlingen maar 3 uur rijden.
https://www.tecnomat.fr/p...split-midea-25088072.html
https://www.tecnomat.fr/p...split-midea-25088072.html
Uit mijn hoofd zag ik hem (voor de hype) voor 899 of 999 staan bij NL webshops. Pas later hoorde ik dat hij ook (een tijdje/regelmatig) voor ik dacht 799 te krijgen was bij oa hornbach.Humma Kavula schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:33:
€750,- ex verzenden?
Correct dat waren zo beetje wel de prijzen bauhaus was rond 700. maar allang uit verkocht.m0ridin schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:29:
[...]
Uit mijn hoofd zag ik hem (voor de hype) voor 899 of 999 staan bij NL webshops. Pas later hoorde ik dat hij ook (een tijdje/regelmatig) voor ik dacht 799 te krijgen was bij oa hornbach.
ik verwacht om eerlijk te zijn niet dat de prijzen veel zullen gaan dalen, aangezien ik ook veel lees over dat in 2027 bepaalde koudemiddelen weer verder strengere regels gaat krijgen
Een week of vier/vijf geleden had Hornbach of Bauhaus ze in de verkoop voor 789 euro.
Daarna ging het heel snel, met de voorraad en met de prijs helaas.
Daarna ging het heel snel, met de voorraad en met de prijs helaas.
Maar die prijzen van 700-800 euro verbazen me eerlijk gezegd wel. Vorig jaar augustus betaalde ik namelijk al €1200,- (incl. palletlevering).
Net nog eens de track & trace bekeken van de mijne die komt van 3S in Italië.
Zit nog steeds in de depot van Dachser en Fercam te Como, Douane-inklaring, al twee dagen op een rij..
Zit nog steeds in de depot van Dachser en Fercam te Como, Douane-inklaring, al twee dagen op een rij..
Hier zelfde ma zijn er al die tel gehad hebben om te leveren ....dacht ik ....BelgianStar schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:12:
Net nog eens de track & trace bekeken van de mijne die komt van 3S in Italië.
Hier deze persoon en al iets meer gehoord of al geleverd ....Kruiper schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:16:
[...]
Kreeg zojuist een SMS van Dachser om de afleverdatum (29-7-2026) te bevestigen. Is dan toch snel gegaan.
Nu staat er bij mij pakket heeft transportdienst verlaten .
[ Voor 10% gewijzigd door andolou op 29-07-2026 10:51 ]
Heeft iemand toevallig al iets gehoord van online-accu?
Had gehoopt dat deze gisteren / vandaag / morgen binnen was gekomen, maar misschien was dat iets te optimistisch
Had gehoopt dat deze gisteren / vandaag / morgen binnen was gekomen, maar misschien was dat iets te optimistisch
In een tot voor kort op midea.com gehoste pdf zou te lezen hebben gestaan dat de officiele Recommended Retail Price (RRP) van het 3.5kW model in Europa € 899 is (was). Deze adviesprijs zou handelaars een prima marge moeten geven, maar in tijden van minder vraag of als lokkertje kan een handelaar er natuurlijk voor kiezen de marge te verkleinen. Het heeft er wel alle schijn van dat Midea hier nu op terug komt en op de vraag ook wil nivelleren, met een aangepaste RRP die eerder € 300 hoger lijkt te liggen. Dit bijvoorbeeld omdat een te lang aanhoudende ongrijpbaarheid van een product een merk niet ten goede komt en men tegen (voorlopige) productielimieten aanzit. Het hele R-32/R-290 verhaal en daartoe nodige herontwikkeling kan daarbij ook meespelen.Humma Kavula schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:33:
€750,- ex verzenden?
Ik heb hem besteld op 23 juli. Ik kreeg dit antwoord gisterochtend:kurt123 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:29:
Beste,
Bedankt voor uw bestelling van de Midea PortaSplit airconditioner DIY mobiele split airconditioning 12K, EEK A++/A+.
Wij willen u informeren dat alle bestellingen van dit product deze week worden verzonden.
Daarnaast geldt vanaf nu een levertijd van 3 tot 7werkdagen. Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te leveren.
Bedankt voor uw geduld en vertrouwen. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Yes ik ook exact dezelfde mail gehad gisterenNoLimits131152 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:33:
[...]
Ik heb hem besteld op 23 juli. Ik kreeg dit antwoord gisterochtend:
Beste,
Bedankt voor uw bestelling van de Midea PortaSplit airconditioner DIY mobiele split airconditioning 12K, EEK A++/A+.
Wij willen u informeren dat alle bestellingen van dit product deze week worden verzonden.
Daarnaast geldt vanaf nu een levertijd van 3 tot 7werkdagen. Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te leveren.
Bedankt voor uw geduld en vertrouwen. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Update: mail gehad met track & trace nu
[ Voor 3% gewijzigd door cannavaroke op 29-07-2026 13:02 ]
andolou schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:42:
[...]
Hier deze persoon en al iets meer gehoord of al geleverd ....
Nu staat er bij mij pakket heeft transportdienst verlaten .
29/07/2026 7:23:28 AM
ZEVENAAR
UNLOADINGHet aflevertijdvak staat op 09:00 - 15:00. Dus nog even geduld, vanaf Zevenaar is het nog een uurtje naar het afleveradres. Ze zullen wel eerst langs jou rijden zo te lezen
Wanneer het geleverd is zal ik nog wel even laten weten of het allemaal OK is.
Mijne staat nu op 'onderweg naar een locatie in Duitsland' sinds vanochtend.andolou schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:39:
[...]
Hier zelfde ma zijn er al die tel gehad hebben om te leveren ....dacht ik ....
(is 'ma' Vlaams voor 'maar' oid?)
Augustus is ook nog piek zomer dus die 1200 is echt niet gek.Eix schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 09:00:
Maar die prijzen van 700-800 euro verbazen me eerlijk gezegd wel. Vorig jaar augustus betaalde ik namelijk al €1200,- (incl. palletlevering).
Ik heb zelf 800 bij hornbach gezien. Toen niet gedaan. Ik pak volgend jaar wel in Feb of Maart wel een unit mee als ze goedkoper zijn.
Ik verwacht goedkoper want voorraad in de winkel is duur dus daar moet doorloop in zitten. En ze willen dit soort units toch op voorraad houden ivm assortiment.
De laagste prijs in Nederland voor de 12k was €789 via recharged.nl, maar omdat zowel Hornbach als Bauhaus laagste prijs garantie hebben moesten die de prijs gelijkstellen.Humma Kavula schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:33:
€750,- ex verzenden?
Bauhaus deed dat echter te laat en daarom heb ik hem zelf vanwege de laagste prijs garantie nog met 12% korting kunnen krijgen voor €694. Dat kan nog goedkoper als je gebruik maakt van cadeaubonnen via bijvoorbeeld wissel.nl. Maar ja, das war einmal.
Denk dat eerst bij u zal zijn ik nog niets gehoord van levering en ik ben van belgie west vlaanderen ,denk eerder morgen ale hopen weyKruiper schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:50:
[...]29/07/2026 7:23:28 AM
ZEVENAAR
UNLOADING
Het alfevertijdvak staat op 09:00 - 15:00. Dus nog even geduld, vanaf Zevenaar is het nog een uurtje naar het afleveradres. Ze zullen wel eerst langs jou rijden zo te lezen![]()
Ik heb in de laatste week van juni / eerste week van juli 'gauw' de "Cool only" versie van de Portasplit besteld bij recharged.nl, toen daar werd aangegeven dat er een kleine voorraad binnen zou komen. Ik heb hem besteld met de balkon/daakraam beugel, zodat hij eventueel ook uit het dakraam kan op zolder. Woensdag 1 juli kwam hij binnen
, maar had door vakantie en andere zaken pas afgelopen weekend tijd om hem echt te gaan uitproberen.
Helaas past, op de eerste verdieping, de bijgeleverde beugel niet om het kozijn aan de voorkant of het kozijn aan de achterkant (met dakkapel) heen. Kozijnen zijn veel te dik
.
Maar ik denk alsvolgt een degelijke workaround te hebben gevonden:
Ook als ik flink druk uitoefen op de voorkant van de beugel blijft de lat goed stevig staan en wordt hij tegengehouden door de sluitkommen van het raam. Voor de zekerheid heb ik ook nog de staalkabel op lengte aan de binnenunit bevestigd zitten.Ik heb, conform de handleiding, de korte poten gemonteerd en de voetjes in de "schuin dak stand" gezet. Ze rusten nu alleen nog op het lood op de dakpannen. Daar wil ik eventueel nog wat op verzinnen.
Wat een verschil met zo'n ongelofelijk dikke slang van een monoblock airco zeg! Het raam staat nu ook vast met de kierstand-kam. Ik heb gewoon de universele raamafdichting behouden die we al hadden.
Ondanks 'slechts' 8000 BTU zijn de prestaties indrukwekkend! Nu met 30 graden buiten en de zon vol op het raam, is de temperatuur in de kamer waar de binnenunit staat, in een uurtje tijd al met 2 graden gedaald (35 -> 33)! En je voelt duidelijk de koele lucht ook door de rest van de 1e verdieping stromen (in totaal 3 slaapkamers op zo'n 30-40 m2 ). De gang beneden profiteert nog het meest. Helaas kunnen we de deur van de huiskamer naar de gang niet open zetten ivm. de katten. Ik wil nog proberen of het helpt om met een ventilator de koele lucht ook nog wat meer naar de andere slaapkamer te forceren, want deze heeft uiteraard van nature ook wel de neiging om naar beneden te gaan.
Helaas past, op de eerste verdieping, de bijgeleverde beugel niet om het kozijn aan de voorkant of het kozijn aan de achterkant (met dakkapel) heen. Kozijnen zijn veel te dik
Maar ik denk alsvolgt een degelijke workaround te hebben gevonden:
Ook als ik flink druk uitoefen op de voorkant van de beugel blijft de lat goed stevig staan en wordt hij tegengehouden door de sluitkommen van het raam. Voor de zekerheid heb ik ook nog de staalkabel op lengte aan de binnenunit bevestigd zitten.Ik heb, conform de handleiding, de korte poten gemonteerd en de voetjes in de "schuin dak stand" gezet. Ze rusten nu alleen nog op het lood op de dakpannen. Daar wil ik eventueel nog wat op verzinnen.
Wat een verschil met zo'n ongelofelijk dikke slang van een monoblock airco zeg! Het raam staat nu ook vast met de kierstand-kam. Ik heb gewoon de universele raamafdichting behouden die we al hadden.
Ondanks 'slechts' 8000 BTU zijn de prestaties indrukwekkend! Nu met 30 graden buiten en de zon vol op het raam, is de temperatuur in de kamer waar de binnenunit staat, in een uurtje tijd al met 2 graden gedaald (35 -> 33)! En je voelt duidelijk de koele lucht ook door de rest van de 1e verdieping stromen (in totaal 3 slaapkamers op zo'n 30-40 m2 ). De gang beneden profiteert nog het meest. Helaas kunnen we de deur van de huiskamer naar de gang niet open zetten ivm. de katten. Ik wil nog proberen of het helpt om met een ventilator de koele lucht ook nog wat meer naar de andere slaapkamer te forceren, want deze heeft uiteraard van nature ook wel de neiging om naar beneden te gaan.
edit:
Ik ontving al een verzoek om de dakraambeugel over te mogen kopen. Maar wil ik ga deze dus wel ook nog zelf gebruiken, waarschijnlijk om een bijzondere raamconstructie aan de voorkant van het huis op te lossen, of aan een eigen dakraam op zolder als ik daar wil thuiswerken.
Ik ontving al een verzoek om de dakraambeugel over te mogen kopen. Maar wil ik ga deze dus wel ook nog zelf gebruiken, waarschijnlijk om een bijzondere raamconstructie aan de voorkant van het huis op te lossen, of aan een eigen dakraam op zolder als ik daar wil thuiswerken.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 29-07-2026 13:42 ]
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb daar op 20 juli de 12k versie besteld en kreeg vandaag bericht dat hij verzonden is met een DHL track&trace code. Helaas (nog) geen informatie met die code "We currently have no information on your shipment. Please check your tracking number and try again." maar blijkbaar komt hij er binnenkort aankurt123 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:29:
Gek, ik heb het een minuut nadat het beschikbaar kwam op 17 juli besteld en heb nog geen bericht over dat het verzonden is.Jansma schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:31:
[...]
Ik heb daar op 20 juli de 12k versie besteld en kreeg vandaag bericht dat hij verzonden is met een DHL track&trace code. Helaas (nog) geen informatie met die code "We currently have no information on your shipment. Please check your tracking number and try again." maar blijkbaar komt hij er binnenkort aan
Ik heb ook op 17 juli besteld, helaas ook nog geen bericht, had gehoopt het toch wel uiterlijk morgen te hebben...lorenzopot schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:55:
[...]
Gek, ik heb het een minuut nadat het beschikbaar kwam op 17 juli besteld en heb nog geen bericht over dat het verzonden is.
Ik vind het maar een rare gang van zakenkurt123 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:00:
[...]
Ik heb ook op 17 juli besteld, helaas ook nog geen bericht, had gehoopt het toch wel uiterlijk morgen te hebben...
Bestelling van 3S via Amazon, net SMS gekregen van Dachser om levering morgen te bevestigen. Staat momenteel al ergens in Duitsland..
Wel weer typisch, kan geen verlof nemen en levering op een werkdag van 8 tot 15 uur...
Wel weer typisch, kan geen verlof nemen en levering op een werkdag van 8 tot 15 uur...
Hier zelfde ook morgen wel sneu voor u hoop dat je oplossing kan vinden he !BelgianStar schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:27:
Bestelling van 3S via Amazon, net SMS gekregen van Dachser om levering morgen te bevestigen. Staat momenteel al ergens in Duitsland..
Ik zie wel niet staan waar hij nu staat ....
Morgen levering van de Midea Portasplit via Dachser.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Nee helaas niets behalve de bovenstaande mail. Geen track and trace of iets dergelijks.kurt123 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:29:
De lange zoektocht en zwoelen in de hitte is dan eindelijk voorbij. Wat een dank aan diegene die de supersamastore / Amazon link had gegeven!Rezania schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:39:
Morgen levering van de Midea Portasplit via Dachser.
Graag gedaaninsomniaaa schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:45:
[...]
De lange zoektocht en zwoelen in de hitte is dan eindelijk voorbij. Wat een dank aan diegene die de supersamastore / Amazon link had gegeven!
iemand toevallig al iets vernomen van de levering van uit VONROC ?
[ Voor 35% gewijzigd door Raaa010 op 29-07-2026 16:52 ]
Bij dachser via de sms link, kon ik zelf een datum kiezen voor de levering. Kon je dat niet doen? Misschien als je ze belt, dat je kan vragen of ze op een andere datum kunnen leveren. Enige nadeel is wel dat je het dan later hebt.BelgianStar schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:27:
Ik zag toevallig vandaag dit artikel van Radar over Evolar, een naam die ik eerder voorbij zag komen tijdens lurken in dit topic : https://radar.avrotros.nl/artikel/veel-klachten-over-evolar-komen-bezorging-niet-na-en-zijn-niet-te-bereiken-62846
Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.
Ik zag het ook voorbij komen inderdaad, ik had mijn moeder aangeraden om die evolar split arco daar te bestellen had ze ook gedaan, gelukkig was alles goed gegaan. maar ik begreep van een andere tweaker dat zijn bestelling niet helemaal lekker liep ! ik weet ook niet of hij/zei die inmiddels heeft ontvangen.The Dutch Dude schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 21:48:
Ik zag toevallig vandaag dit artikel van Radar over Evolar, een naam die ik eerder voorbij zag komen tijdens lurken in dit topic : https://radar.avrotros.nl/artikel/veel-klachten-over-evolar-komen-bezorging-niet-na-en-zijn-niet-te-bereiken-62846
Het klinkt zonder uitleg wat tegenstrijdig/equivalent, maar het is efficiënter om juist de warme lucht van beneden naar boven te blazen.eymey schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:09:
Ik wil nog proberen of het helpt om met een ventilator de koele lucht ook nog wat meer naar de andere slaapkamer te forceren, want deze heeft uiteraard van nature ook wel de neiging om naar beneden te gaan.
Als je de koude lucht naar beneden blaast, dan gaat van nature nog steeds de warme lucht omhoog. Ergens op de trap botst daardoor de warme opstijgende lucht met de koudere lucht die naar beneden blaast. Gevolg: veel weerstand.
Als je beneden een ventilator zet en deze zo schuin mogelijk omhoog zet, wordt de warme lucht omhoog geblazen en kan de koude lucht nog steeds als een soort waterval via de treden naar beneden vallen
Damn had hem toen voor 800 bij hornbach moetne kopen. We dachten aan echte airco unit installeren maar offertes zijn best hoog. Dus zou ideaal zijn dit ding voor paar jaar.
En heeft iemand een video van hoe luid hij binnen en buiten is?
Ik zie hem overigens voorbijkomen als 8000btu, 6000btu, maar er is maar 1 variant van dit ding toch? En geen concurrent die zoiets soortgelijks maakt?
Ik zie hem overigens voorbijkomen als 8000btu, 6000btu, maar er is maar 1 variant van dit ding toch? En geen concurrent die zoiets soortgelijks maakt?
[ Voor 33% gewijzigd door Badname2 op 29-07-2026 23:37 ]
er zijn 2 varianten gemiddeld verkrijgbaar een 8000 btu alleen koelen en een 12000btu koelen en verwarmen !, onder de 1000 ga je geen 12000 btu vinden deze dagen. geen midea ieder geval. tenzij je geluk hebt bij een duitse bouwmarkt!Badname2 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:33:
Damn had hem toen voor 800 bij hornbach moetne kopen. We dachten aan echte airco unit installeren maar offertes zijn best hoog. Dus zou ideaal zijn dit ding voor paar jaar.
Is hij nu nog ergens < 1000 euro te koop?
Ik zie hem overigens voorbijkomen als 8000btu, 6000btu, en zelfs 12000btu op joyboy, maar er is maar 1 variant van dit ding toch? En geen concurrent die zoiets soortgelijks maakt?
Luid hij is niet luid ! zijn zeer stil tenzij je turbo stand aanzet maar anders hoor je hem bijna niet. zie youtube voor verschillende video's van geluid!
[ Voor 8% gewijzigd door Raaa010 op 29-07-2026 23:41 ]
Eventuele concurrenten zijn alle mobiele split airco 's. Dat zijn meestal caravan modellen. Die zijn minder krachtig en zullen een grote woonkamer niet op 18 graden krijgen. Maar zal wel 5 graden cooler worden en het vocht uit de lucht halen, dus dat is vaak wel voldoende.Badname2 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:33:
Datum is geen probleem, leveruur wel.insomniaaa schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:03:
[...]
Bij dachser via de sms link, kon ik zelf een datum kiezen voor de levering. Kon je dat niet doen? Misschien als je ze belt, dat je kan vragen of ze op een andere datum kunnen leveren. Enige nadeel is wel dat je het dan later hebt.
Waren enkel weekdagen beschikbaar en ik heb nog 2 weken te gaan tot mijn verlof!
Nu, ik woon in een wijk en heb aan de buren gevraagd de Dachser chauffeur staande te houden als hij terug ermee wil vertrekken..
Nope, 28e (eind vd middag) besteld en los van een bestel en betaalbevestiging nog niks... Had daarna een account aangemaakt, maar daar zie ik ook niks bij bestellingen staan. Ugh.Raaa010 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:48:
[...]
Graag gedaangeniet er ervan !. Hier draait hij super [Afbeelding]
iemand toevallig al iets vernomen van de levering van uit VONROC ?
Heb ze vanochtend maar even gemailed (of nou ja, via contactformulier) om te informeren hoe en wat.
Telefoon: 038 422 0040 hun nummer is niet easy te vinden maar bijdeze,m0ridin schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:02:
[...]
Nope, 28e (eind vd middag) besteld en los van een bestel en betaalbevestiging nog niks... Had daarna een account aangemaakt, maar daar zie ik ook niks bij bestellingen staan. Ugh.
Heb ze vanochtend maar even gemailed (of nou ja, via contactformulier) om te informeren hoe en wat.
ik hang er toevallig nu bij in de wacht!
update Vonroc, ik hang net met de klantenservice op, het gaat daar niet helemaal lekker, ze ziet mijn bestelling ze ziet hij is nog niet verzonden maar ze kunnen niet zien waarom het nog niet verzonden is, ze nemen eind van de dag contact met mij op geeft die dame aan om een update te geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Raaa010 op 30-07-2026 09:24 ]
Vonroc komt goed. Ik had vrijdag besteld en di in huis. Klantenservice beantwoord vragen op dezelfde dag.
Het balletje is wat laat gaan rollen maar die adviesprijs van € 1.000 lijkt inmiddels niet meer realistisch gezien ik ze enkel vanaf € 1.700 te koop zie staan. Of zal de prijs nog gaan dalen in de wintermaanden?
Hier datum veranderd naar morgen niet gezien dat je moest bevestigen pfff 🙃BelgianStar schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 07:57:
[...]
Datum is geen probleem, leveruur wel.
Waren enkel weekdagen beschikbaar en ik heb nog 2 weken te gaan tot mijn verlof!
Nu, ik woon in een wijk en heb aan de buren gevraagd de Dachser chauffeur staande te houden als hij terug ermee wil vertrekken..
Ik heb een tracking-id van Dachser, en ik zie tussen de statussen (gekke volgorde) een "Bezorgafspraak gepland" hoe hebben jullie je nummer doorgegeven of een afspraak gemaakt?
Al die prijzen zijn scalper prijzen. Vanuit de Midea site zelf stond al voor de eerste hitte golf een suggestie prijs CAP van €1199 voor de PortaSplit en €899 voor de PortaSplit Cool (https://www.midea.com/nl-en/compare?modelNumbers=%5B%22PortaSplit%22%2C%22PortaSplit%20Cool%22%5D&compareStorageKey=nl-en/air-conditioning&compareNum=2) en ze leveren zelf ruim beneden die prijs tot nu toe. De verschillende bouwmarkten lijken ze nog voor de oude prijs in de systemen te hebben, maar webshops zijn inderdaad omhoog gegaan. Het lijkt erop dat de redelijke webshops zich best willen houden aan die Midea CAP prijzen, dus zeg €1200 voor de grote unit. Met de enorme productie die Midea nu lijkt te draaien, verwacht ik dat er over de komende weken best wat voorraad weer komt, maar de vraag is groot genoeg dat de prijzen niet hoeven te dalen, al denk ik dat €1000 voor de PortaSplit een redelijke buiten seizoen prijs kan zijn, als er voldoende voorraad is.SURFivor schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:44:
Het balletje is wat laat gaan rollen maar die adviesprijs van € 1.000 lijkt inmiddels niet meer realistisch gezien ik ze enkel vanaf € 1.700 te koop zie staan. Of zal de prijs nog gaan dalen in de wintermaanden?
Alles boven de €1200 inc BTW is wat mij betreft incorrect en scalp-ish (al kan je wat zeggen over verzendkosten van zo'n groot pakket a ~50kg buiten de aanschaf).
Persoonlijk vind ik de concurrent mobiele split units minder goed uit de bus komen dan de PortaSplit (voornamelijk in geluid en bouw/model, maar sommigen ook met compressor in binnen unit wat ik niet zou willen), maar als de prijzen boven de €1200 voor de PortaSplit komen, zijn de concurrenten gewoon een veel betere prijs-kwaliteit, dus ik denk niet dat de prijzen buiten zomer zo hoog kunnen blijven, dan is er gewoon geen markt voor.
[ Voor 0% gewijzigd door BradKing op 30-07-2026 17:26 . Reden: TIL :) ]
Als je tel nummer ingevuld hebt via Amazone krijg je sms met link daar naar toe gaan daar staat wanneer ze leveren ma zeker niet vergeten te bevestigen dat dat je ziet is bevestigd,ik heb dat niet gezien gisteren 🙃🙃zonder tel nummer zou het via e-mail moeten binnen komen denk ik ....rewind. schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:04:
Ik heb een tracking-id van Dachser, en ik zie tussen de statussen (gekke volgorde) een "Bezorgafspraak gepland" hoe hebben jullie je nummer doorgegeven of een afspraak gemaakt?
Ik gok er zelf wel op dat de prijzen straks weer dalen. Ik ben eigenlijk niet eens bereid om 1200 voor de PortaSplit te betalen als het ding voorheen voor 799 bij bepaalde bouwmarkten stond.SURFivor schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:44:
Ik heb eigenlijk al 5 jaar een airco nodig omdat we sinds de koop van de huidige woning op zolder slapen en het en daar elke zomer, bij vlagen, te warm is. Dus deze zomer overleef ik ook nog wel
Eerder is aangegeven dat Midea de prijzen heeft verhoogd. Logisch natuurlijk als die dingen nu per trein en vliegtuig worden aangevoerd.Chaoss schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:31:
[...]
Ik gok er zelf wel op dat de prijzen straks weer dalen. Ik ben eigenlijk niet eens bereid om 1200 voor de PortaSplit te betalen als het ding voorheen voor 799 bij bepaalde bouwmarkten stond.
Ik heb eigenlijk al 5 jaar een airco nodig omdat we sinds de koop van de huidige woning op zolder slapen en het en daar elke zomer, bij vlagen, te warm is. Dus deze zomer overleef ik ook nog welZoals eerder aangegeven is het niet Midea die de prijzen verhoogd heeft maar de winkels omdat er schaarste is. Daarmee gok ik er op dat zodra de airco's weer ruim op voorraad zijn dat door markt werking de prijs weer daalt.
retspan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:30:
[...]
In een tot voor kort op midea.com gehoste pdf zou te lezen hebben gestaan dat de officiele Recommended Retail Price (RRP) van het 3.5kW model in Europa € 899 is (was). Deze adviesprijs zou handelaars een prima marge moeten geven, maar in tijden van minder vraag of als lokkertje kan een handelaar er natuurlijk voor kiezen de marge te verkleinen. Het heeft er wel alle schijn van dat Midea hier nu op terug komt en op de vraag ook wil nivelleren, met een aangepaste RRP die eerder € 300 hoger lijkt te liggen. Dit bijvoorbeeld omdat een te lang aanhoudende ongrijpbaarheid van een product een merk niet ten goede komt en men tegen (voorlopige) productielimieten aanzit. Het hele R-32/R-290 verhaal en daartoe nodige herontwikkeling kan daarbij ook meespelen.
Er is een duitse bouwmarkt die ze deze week nog voor 799 aanbood. Volgens mij was de advies prijs altijd al 1199,-Wolly schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:58:
[...]
Eerder is aangegeven dat Midea de prijzen heeft verhoogd. Logisch natuurlijk als die dingen nu per trein en vliegtuig worden aangevoerd.
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2026 11:01 ]
Nu best wel veel bij OBI in Duitsland beschikbaar voor 900 Bij mij ging de bezorging via Vonroc heel soepel, maar het is wellicht moeilijk met inplannen van de bezorging.
[ Voor 3% gewijzigd door Abel1991 op 30-07-2026 11:07 ]
Ik werd gebeld, morgen tussen 9 en 13andolou schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:08:
[...]
Als je tel nummer ingevuld hebt via Amazone krijg je sms met link daar naar toe gaan daar staat wanneer ze leveren ma zeker niet vergeten te bevestigen dat dat je ziet is bevestigd,ik heb dat niet gezien gisteren 🙃🙃zonder tel nummer zou het via e-mail moeten binnen komen denk ik ....
Update: Gisteren binnen het geplande aflevertijdvak is de bestelling niet gekomen. Voor Jan met de korte achternaam gewacht. Je kunt dit voorkomen door via de Dachser link te checken ofKruiper schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:50:
[...]29/07/2026 7:23:28 AM
ZEVENAAR
UNLOADING
Het aflevertijdvak staat op 09:00 - 15:00. Dus nog even geduld, vanaf Zevenaar is het nog een uurtje naar het afleveradres. Ze zullen wel eerst langs jou rijden zo te lezen![]()
je regel out for delivery ziet staan. Dan weet je zeker dat ze eraan komen. Een bezorgdatum/tijd opgeven via de SMS zegt dus niet altijd iets.
| 30/07/2026 | 08:24 | out for delivery | Dachser Zevenaar (Arnhem, Netherlands) | |
| 29/07/2026 | 02:56 | Inbound | Dachser Zevenaar (Arnhem, Netherlands) | |
| 28/07/2026 | 16:05 | Information Booking (Scheduled delivery date) | Dachser Zevenaar (Arnhem, Netherlands) | 20260729-09:00-15:00 ActiveAvis |
Ik laat de vloeistoffen in het apparaat een paar uur zakken en dan de stekker erin.
Hij is ook net geleverd geweest bij me thuis. Snel over en weer geweest om die binnen te nemen. De buurvrouw zat er parmantig naast op een stoeltje aan het wachten tot ik ervoor toekwam..
Snel even de verpakking verwijderd om te zien of er geen visuele schade is enzo. Ziet er inderdaad een degelijk toestel uit!
Vanavond bij thuiskomst gelijk maar even testen.
Snel even de verpakking verwijderd om te zien of er geen visuele schade is enzo. Ziet er inderdaad een degelijk toestel uit!
Vanavond bij thuiskomst gelijk maar even testen.
Bericht vanuit accu-online met dhl track en trace!
Hopelijk voor andere hier ook :)!
Hopelijk voor andere hier ook :)!
edit:
Zo te zien moet het nog uit Duitsland komen dus de levering zal na het weekend zijn gok ik..
Zo te zien moet het nog uit Duitsland komen dus de levering zal na het weekend zijn gok ik..
[ Voor 39% gewijzigd door IcedCoffee op 30-07-2026 12:08 ]
Kijk dat is goed nieuws! Hier nog steeds nietsIcedCoffee schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:07:
Hopelijk voor andere hier ook :)!edit:
Ik ook zojuist mail gekregen met dhl T&T, werkt echter nog niet. Maar zal wel komen zodra die bij dhl sorteercentrum komt. Laten we hopen dat die met een beetje geluk nog voor het weekend zal komenIcedCoffee schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:07:
Hier ook een mailtje ontvangen! Nu maar hopen dat ie morgen / zaterdag nog binnenkomt, zou geweldig zijnIcedCoffee schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:07:
M.b.t. de universele houder voor de Midea die ik nog 11 Juli had besteld en verwacht werd begin September:

In elk geval geven ze netjes status updates, dat is wel prettig. Hoef er niet zelf achteraan, sommige webshops melden nooit wat of pas als het rond de eerder beoogde bezorgdatum is.
Vooralsnog verwachten ze rond 15 September de 12K te leveren, dat lijkt op schema want geen verdere updates, dat was op 8 Juli besteld, had ook niet zoveel haast, als het maar voor een relatief vriendelijke prijs nog te bestellen was.

In elk geval geven ze netjes status updates, dat is wel prettig. Hoef er niet zelf achteraan, sommige webshops melden nooit wat of pas als het rond de eerder beoogde bezorgdatum is.
Vooralsnog verwachten ze rond 15 September de 12K te leveren, dat lijkt op schema want geen verdere updates, dat was op 8 Juli besteld, had ook niet zoveel haast, als het maar voor een relatief vriendelijke prijs nog te bestellen was.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Mag ik vragen wanneer jullie hebben besteld?kurt123 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:50:
[...]
Hier ook een mailtje ontvangen! Nu maar hopen dat ie morgen / zaterdag nog binnenkomt, zou geweldig zijn
Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan.
Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.