De zonnepanelen zijn dus nodig. Dus de omvormer aangesloten op de PV AC is dan dus niet operationeel?IJsbeer schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:46:
[...]
Dat lijkt me duidelijk worden als je de fotos van het apparaat bekijkt die op de site staat.
Er is een aparte AC PV ingang
[...]
Ook dit staat gewoon op hun site:
[...]
aan de netkant zit er een 3-fase aansluiting, kun je ook zien aan de 3-fase hoofdschakelaar.Ben(V) schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:45:
Het is allemaal nog erg onduidelijk, maar het zou me verbazen als je de boel op drie fasen kunt aansluiten.
volgens mij niet, want je sluit dus gewoon 3 keer een 1-fase ombormer/batterij er opaan (via de stekkers), waarbij dus batterij 1 op L1 komt, batterij 2 op L2 en batterij 3 op L3.De omvormer zou dan een drie fasen omvormer moeten zijn met een driefasen aansluiting en die zie ik nergens.
ongrid nemen deze gewoon de faseverschuiving aan van de resp. fase waar ze op zijn aangesloten.
hoe dat gaat in een off-grid modus geen idee.
volgens mij zit er in de powerhub geen omvormer, dit is infeite niets anders dan een onderverdeler met een ATS.Alternatief zou er in die powerhub een 1 fase naar drie fase omvormer kunnen zitten maar dat lijkt heel erg onwaarschijnlijk.