• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

John2B

I Love RAID5..!!

Edmin schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:09:
Nou, knoop doorgehakt en Mix 4000 AC + besteld. Hij komt in de bijkeuken, waar ik een vrije eindgroep (wasmachinegroep) heb. Ook PV-omvormer komt via die ruimte het huis binnen, dus dat sluit alvast makkelijker aan. Ik maximaliseer de afgifte op 2500W. Dat moet in mijn geval voldoende zijn en zo kan ik hem via de stekker aangesloten houden.

Mocht later blijken dat ik meer vermogen kwijt moet, dan kijk ik wel weer verder.
Let er op dat de zonnepanelen die je er direct op aansluit bij een volle accu direct worden ge-bypassed en dus in het geval de maximale load (5000watt) over je kabel loopt (die niet valt te beperken in de Zendure)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:42
John2B schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:25:
[...]

Let er op dat de zonnepanelen die je er direct op aansluit bij een volle accu direct worden ge-bypassed en dus in het geval de maximale load (5000watt) over je kabel loopt (die niet valt te beperken in de Zendure)
Nou, dat weet ik niet eigenijk. Binnen HEMS gebeurt er bij mij sinds 3 okt iets vreemds. Zie plaatje.

Alsof de bypass ook wordt afgeknepen op 800 watt, nadat accu vol zit. Eerder was dat niet zo..... bijzonder, maar aan de andere kant wel consequent als het gaat om de max output op de kabel, dat die hopelijk ten alle tijden niet boven de door onszelf ingestelde maximale ontlading kan komen (ook wanneer het bypass is en dus niet echt "ontlading").Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeE7wv_6m92OEcl25IUZE5AgzE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgM96TDYH6VuRnJfkw24a3Ye.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste