De originelen fan is alleen een 2 pin. Aansturing via 3 pin werkt dus niet. Het is inderdaad puur en en alleen voor de luchtcirculatie. De ruimte is namelijk compleet afgesloten voor de rest.g-j-t schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:33:
[...]
Interessant!
Tja, als je dat ding zo aan die voorwand monteert, koud op het metaal, dan verklaart dat wel iets. De montage met trillingsdemper van de Noctua alleen, zal al verschil maken.
Toert de Noctua ook mee op en af met het vermogen? De Noctua waarna je linkte is 3 pins voor de toerentalregeling toch?
Zo te zien dient de fan enkel voor het ventileren van ie ruimte. Dan zou een iets grotere met een verloop ook moeten kunnen.
Heb je ook een foto/specs van de originele fan? Ben benieuwd hoe dit bevalt zo met deze fan en hoeveel dB(A) hij bij de hogere belasting maakt. 15dB reductie is natuurlijk enorm als je nagaat dat iedere 3 db als een halvering wordt ervaren. Heb je dit gemeten of is het een schatting?Lcshlkm schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:49:
[...]
De originelen fan is alleen een 2 pin. Aansturing via 3 pin werkt dus niet. Het is inderdaad puur en en alleen voor de luchtcirculatie. De ruimte is namelijk compleet afgesloten voor de rest.
dB is gemeten. Wel met mijn iPhone maar ruimte, afstand en omgevingsgeluid was het zelfde. Ik heb zelf beide fans tot nu toe maar op 1 geluidsniveau gehoord. Zelfs bij hogere intensiteit blijft mijn kast 27 graden.g-j-t schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:57:
[...]
Heb je ook een foto/specs van de originele fan? Ben benieuwd hoe dit bevalt zo met deze fan en hoeveel dB(A) hij bij de hogere belasting maakt. 15dB reductie is natuurlijk enorm als je nagaat dat iedere 3 db als een halvering wordt ervaren. Heb je dit gemeten of is het een schatting?
Hoi allen, iemand de powerhub al via elektricien laten aansluiten? Anderen die het hebben aangesloten (het is pas 1x ?voorbijgekomen in forum). Ik twijfel nog beetje tussen powerhub of toch de bestaande verdeelkast met b20's erin....
Kosten om het even denk ik, mn 2de 6mm2 kabel 20mtr en extra automaat na powerhub in meterkast, mij nog steeds niet duidelijk hoe zwaar die moet zijn, benieuwd naar mening elektricien.......
Kosten om het even denk ik, mn 2de 6mm2 kabel 20mtr en extra automaat na powerhub in meterkast, mij nog steeds niet duidelijk hoe zwaar die moet zijn, benieuwd naar mening elektricien.......
Ha, ik wist dat iemand hier dit ging proberen. Goed om te zien dat het werkt! En inderdaad wat door anderen al opgemerkt wordt, is het installeren van een grotere fan die stiller is geen optie?Lcshlkm schreef op woensdag 30 september 2026 @ 20:28:
Beste tweakers!
Sinds enkele dagen eigenaar van de Zendure SolarFlow 3000 Mix AC+. Keurig apparaat en doet zijn werk tot nu toe goed. Alleen 1 ding stond mij tegen… de herrie die deze maakte. Helaas heb ik geen verarmde schuur dus moet hij binnen staan. Eerlijk ik heb even overwogen hem terug te sturen door de brom die die maakt.
Ik hoorde alleen bij het uitzetten van het apparaat dat het hier ging om een fan. De tweaker dat ik ben heb ik de kast open gemaakt om te kijken of ik hier wat kon aanpassen. En wat blijkt ja zeker! Het gaat hier namelijk om een zeikerige 60 x 60mm fan. Welke, vraag mij niet waarom… op kaal metaal is gemonteerd. Ra ra waar komt dit geluid van dan.
Hierop heb ik de volgende items besteld:
- 60mm Noctua NF-A6x25 FLX
- Verloop stekker 2 naar 3 pin
Ik heb met wat knutselen het werkend gekregen en wat een verschil. Na meting bij de kast van ongeveer 45db naar 30db gegaan. In principe is alles plug en play. Je moet alleen de volgende dingen aanpassen.
Die 2 pin moet je om stekkeren met originelen 2 pin, deze past anders niet. De meegeleverde noctua rubbers moeten bij geknipt worden. Deze passen anders ook niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al met al voor die paar tientjes en het uurtje werk zeker een aanrader.
Ik heb zelf helaas geen toegang tot een 3D printer of iets anders. Maar die ruimte voor een 120mm is er zeker hoor. Je zou alleen even een beugeltje of iets moeten maken. Als je voor een plug en play wil gaan is deze 60mm een prima optie.old_spice schreef op woensdag 30 september 2026 @ 22:15:
[...]
Ha, ik wist dat iemand hier dit ging proberen. Goed om te zien dat het werkt! En inderdaad wat door anderen al opgemerkt wordt, is het installeren van een grotere fan die stiller is geen optie?
Wow, complimenten en dank dat je dit hebt uitgezocht en gedaan.Lcshlkm schreef op woensdag 30 september 2026 @ 20:28:
Beste tweakers!
Sinds enkele dagen eigenaar van de Zendure SolarFlow 3000 Mix AC+. Keurig apparaat en doet zijn werk tot nu toe goed. Alleen 1 ding stond mij tegen… de herrie die deze maakte. Helaas heb ik geen verarmde schuur dus moet hij binnen staan. Eerlijk ik heb even overwogen hem terug te sturen door de brom die die maakt.
Ik hoorde alleen bij het uitzetten van het apparaat dat het hier ging om een fan. De tweaker dat ik ben heb ik de kast open gemaakt om te kijken of ik hier wat kon aanpassen. En wat blijkt ja zeker! Het gaat hier namelijk om een zeikerige 60 x 60mm fan. Welke, vraag mij niet waarom… op kaal metaal is gemonteerd. Ra ra waar komt dit geluid van dan.
Hierop heb ik de volgende items besteld:
- 60mm Noctua NF-A6x25 FLX
- Verloop stekker 2 naar 3 pin
Heb je voor de luie of onwetende mensen onder ons, ook nog een linkje naar welk verloopstekkertje je hebt besteld?
[ Voor 3% gewijzigd door testmanager op 30-09-2026 23:20 ]
Linkje toegevoegd aan de eerste post!testmanager schreef op woensdag 30 september 2026 @ 23:19:
[...]
Wow, complimenten en dank dat je dit hebt uitgezocht en gedaan.
Heb je voor de luie of onwetende mensen onder ons, ook nog een linkje naar welk verloopstekkertje je hebt besteld?
Ik denk dan inderdaad aan een stille 120mm fan. En deze dan iets hoger monteren op de klep met dubbelzijdig tape en rubber of iets dergelijks.Lcshlkm schreef op woensdag 30 september 2026 @ 22:25:
[...]
Ik heb zelf helaas geen toegang tot een 3D printer of iets anders. Maar die ruimte voor een 120mm is er zeker hoor. Je zou alleen even een beugeltje of iets moeten maken. Als je voor een plug en play wil gaan is deze 60mm een prima optie.