Dat was het voor mij ook, echter is de homewizard p1 meter niet meer ondersteund op dit moment in de app. Is er blijkbaar uitgehaald en men zegt dat het weer terug komt, maar wanneer...? Dus was genoodzaakt om te integreren via homeassistant, tenzij ik een andere p1 zou kopen natuurlijk..GJzon schreef op zondag 6 september 2026 @ 09:15:
[...]
Mijn instelling met dit soort dingen is altijd eerst de standaard app gebruiken, er mee spelen en kijken/leren hoe 't reageert.
Voor m'n warmtepomp bijv. ook gedaan en toen eigen prog gemaakt met ESP32 en modbus i.c.m. de CV (opentherm).
Wil ook hier naar de modbusbesturing toe. Heb al gemerkt dat als ik de Shelly gebruik i.p.v. alleen de Zendure P1 e.e.a. beter regelt. Met de Zendure P1 meter alleen maakte ie echt sprongen en meestal ging ie heel veel terugleveren i.p.v. de accu te laden.
Met gebruik van de Shelly modbus kun je ook mooi zonder cloud werken schijnt het.
M'n nachtverbruik is netto 0,2 kWh onder voorwaarde dat er 's morgens nog wat lading in zit. Vind ik prima want dit is gewoon het normale gevolg van het regelgedrag.
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
/f/image/toQQkd3tyRYArAtfPbqaJ0qs.png?f=fotoalbum_large)