• old_spice
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:59
Sibrand schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:06:
[Afbeelding] vandaag de update aangeboden gekregen. Erg duidelijke changelog, maar eerder werd hier gemeld dat dit (mogelijk) een hotfix was voor de AC-in problemen
Bij mij ook. Updating as we speak.

Ben benieuwd of dit de issues oplost mbt de PV-in AC poort die mensen hadden. Zou mooi zijn als Zendure er zo strak op zit dat ze op deze manier met enkele dagen een oplossing kunnen bieden.

• MarcS73
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:06
Dit is 2e volledige dag dat ik met update draai. Gisteren is alles goed gegaan.

(Omvormers niet meer op 3kw geknepen, maar kunnen tot 3,6kw. Systeem vermogen HEMS staat op 12kw (drie mix4000ac+))

Omvormers op pv-in aangesloten, veel gedoe mee gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcS73 op 13-08-2026 12:00 ]

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:31

V-8

MarcS73 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:43:
Dit is 2e volledige dag dat ik met update draai. Gisteren is alles goed gegaan.

(Omvormers niet meer op 3kw geknepen, maar kunnen tot 3,6kw. Systeem vermogen HEMS staat op 12kw (drie mix4000ac+))
Bedoel je PV-omvormer op de PV-AC-in? Zo ja, mooi dat het iets meer is geworden, maar nog niet de beloofde 5.000W....
Ik heb ook de SF 4000+ besteld om aan te sluiten op mijn PV-omvormer van 4.400W.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

• gjburg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28
@MarcS73 hoi Marc dank voor de feedback en klinkt positief! Hopelijk gaat het bij mij nu ook goed en hebben ze het kunnen fixen in de firmware. Kan pas volgende weer testen alleen is het dan niet zonnig.

@V-8 mogelijk 4,4kw nu ook. Ik vermoed alleen dat er nog niemand is die een omvormer boven de 16A op de ac-in heeft getest.

Als je de sf4000 op je juiste manier aansluit op de groepenkast en vrijschakel-verklaring indient bij zendure dan moet 4,4 misschien ook haalbaar zijn.. Of via lokale api met HASS.

• mgevart
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Heeft iemand al iets gehoord over de uitleveringen van de Mix 3000 vanuit Techpunt? Ik zie staan verwacht op 12 augustus maar heb nog geen informatie ontvangen. Heb ook pas vorige week besteld dus mogelijks dat er al mensen zijn die vroeger besteld hebben wel info hebben?

• EH83
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:51
Mijn 3000 besteld bij zendure is net een uurtje geleden thuis afgeleverd. Helaas aan het werk nu maar probeer hem vanavond aan te sluiten.

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:31

V-8

gjburg schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:31:

@V-8 mogelijk 4,4kw nu ook. Ik vermoed alleen dat er nog niemand is die een omvormer boven de 16A op de ac-in heeft getest.

Als je de sf4000 op je juiste manier aansluit op de groepenkast en vrijschakel-verklaring indient bij zendure dan moet 4,4 misschien ook haalbaar zijn.. Of via lokale api met HASS.
Bedankt, duidelijk, ik ben benieuwd!

Is het idd mogelijk via HA zelf het volle vermogen vrij te schakelen?
In hoeverre doet Zendure moeilijk als je het aansluiten (uiteraard op correcte manier) zelf doet?

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
EH83 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:26:
Mijn 3000 besteld bij zendure is net een uurtje geleden thuis afgeleverd. Helaas aan het werk nu maar probeer hem vanavond aan te sluiten.
Dat is goed nieuws! Dat betekent dat de 3000 in ieder geval in het land is.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
EH83 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:26:
Wanneer kreeg jij de eerste verzendbevestiging. Kan mijn 3000 al 2 dagen niet volgen..

• EH83
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:51
BasvanS schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:07:
[...]

Wanneer kreeg jij de eerste verzendbevestiging. Kan mijn 3000 al 2 dagen niet volgen..
Afgelopen dinsdag, was toen nog in duitsland. Afgelopen nacht naar Hazerswoude en in de middag vandaag geleverd. Firma was Raben.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
EH83 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:13:
[...]

Afgelopen dinsdag, was toen nog in duitsland. Afgelopen nacht naar Hazerswoude en in de middag vandaag geleverd. Firma was Raben.
Hmm, vreemd, ik kan op basis van de code en mijn postcode geen zending vinden. wellicht dat die ook pas vannacht verschijnt. We gaan het zien!

• Although0000
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:18
Ben(V) schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:42:
Een type A aardlek schakelaar volstaat.
Een 25A aardlekschakelaar tussen je SolarEdge en je Zendure volstaat, een aardlekautomaat is niet nodig.
Met 32A heb je geen selectiviteit meer al is dat tegenwoordig niet meer verplicht.
Na de Zendure heb je ook nog een aardlekautomaat (of losse aardlekschakelaar + automaat) van minimaal 20A nodig.

Ps Een groepenkast met 16 groepen op een fase lijkt me echt wel toe aan een uitbreiding naar 3 fasen
Dankjewel! Wat betreft de benodigde type aardlekschakelaar- of automaat. Ik heb ook nog vanuit Zendure bevestigd gekregen dat een Type A volstaat, ik kon dit zelf namelijk nergens terugvinden. Dit is hun reactie:

The Zendure Mix 4000 AC+ adopts an electrical isolation topology compliant with the IEC 62477 standard, which includes a high-frequency transformer with reinforced insulation.Since the DC battery side and the AC grid side are physically and electrically isolated, smooth DC residual fault currents cannot technically leak into the AC grid side.According to relevant European and Dutch electrical installation standards, our system does not require an additional 6 mA DC residual current detection protection mechanism. During installation, using a standard Type A RCD (Residual Current Device) is sufficient to ensure safety and full compliance with applicable regulations.

Mijn route (vanuit opwekking gezien) gaat waarschijnlijk als volgt zijn hoewel ik nog een kleine twijfel heb of ik niet beter een 32A aardlekautomaat kan kiezen ipv 25A en selectiviteit moet negeren. Ik weet niet of iemand mij wat dat betreft over de streep kan trekken?

SolarEdge omvormer (max 3680W) > aardlekautomaat 16A/300mA type A* > PV-IN AC Zendure Mix 4000 AC+ > aardlekautomaat 25A/30mA type A > verdeelblok > hoofdschakelaar 40A > hoofdaansluiting 1×35A

* deze gebruik ik momenteel vanaf de omvormer naar de meterkast.

Van omvormer tot groepenkast ligt straks 6mm2 bedrading in dit circuit.

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:16
V-8 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:39:
[...]

Bedankt, duidelijk, ik ben benieuwd!

Is het idd mogelijk via HA zelf het volle vermogen vrij te schakelen?
In hoeverre doet Zendure moeilijk als je het aansluiten (uiteraard op correcte manier) zelf doet?
ik heb dezelfde vraag over hoe soepel Zendure hier in eens. De 48u zijn al voorbij en nog niks gehoord.

• Guido01
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:00
@V-8 @stopie

Het lijkt te kunnen idd. ⤵️ Of het handig is Zendure te omzeilen, laat ik even in het midden.
jeroen__online schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:01:
[...]

Dit vroeg ik mij ook af, buiten het feit dat ik m'n SF 4000 Mix AC+ twee weken geleden zelf heb geinstalleerd (B20 alamat, 5x4mm2 kabel, etc.) en je dus afhankelijk bent van de gratie van Zendure of alsnog een electricien moet inschakelen... Echter, omdat ik 'm ook via HomeAssistant aanstuur ben ik even in de ZenSDK API documentatie gedoken en al snel de parameters gevonden om 'm via de API zelf op 4000W ontladen te zetten ;) Gelijk na installatie ging ie wel met 4kW laden, dus ik zie niet helemaal in waarom ik voor sneller ontladen door allerlei hoepels zou moeten springen (buiten de extra veiligheidsmaatregel, wat op zich natuurlijk goed is).

Uiteindelijk dus vrij eenvoudig, via de API kun je "inverseMaxPower" op 4000 zetten d.m.v. een eenmalige call, waar de Zendure-app zonder de toestemming tot max. 3000 gaat (DM voor meer info). Ik vermoed dat de Gielz-integratie dat ook kan/doet, ik gebruik echter een aangepaste versie van de officiele Zendure-HA integratie (die zich zonder morren aanpast aan de maximale ontlaad-waarde van het apparaat).
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste