Zaptec Go 2 ervaringen gezocht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MrtnStnwk
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17:20
brain150 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:00:
[...]

Dank je wel!

De ontvangst is verder prima, juist ook van mijn vorige Zaptec die 10 minuten voor ik de nieuwe installeerde prima ontvangst had.
Wifi werkt ook goed idd, maar de 4G moet het gewoon doen.
Op advies van Zaptec is de stroom er vanochtend 15 min af geweest. Daarna heb ik 'verbind via 4G' geselecteerd en wacht sindsdien...
Anders morgen de leverancier maar bellen inderdaad.
Ik zou niet te moeilijk doen en de paal op wifi zetten.

• BrammieBramBram
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:45
MrtnStnwk schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:45:
[...]

Update na een paar dagen puzzelen:
  • Met de app van Frank Energie lukt het mij niet om het laden van de Tiguan betrouwbaar te laten verlopen.
  • Zoals door anderen in dit topic gemeld, werkt de Zaptec Sense P1 meter (dynamic load balancing) momenteel alleen in de "Automatische modus".
  • Daarnaast werkt de Eco-functie (waarbij de Zaptec Go 2 automatisch het goedkoopste elektriciteitstarief selecteert) alleen in de "Standaard modus".
  • Kortom: de Eco-functie en dynamic load balancing van de Zaptec Go 2 kunnen op dit moment niet tegelijkertijd worden gebruikt.
  • Als workaround heb ik de inkomende fases van mijn laadpaal aangepast naar L3/L1/L2. In mijn woning is L3 de fase met de kleinste kans op overbelasting. In de installateursmodus kun je vervolgens ook de faserotatie in de lader aanpassen, zodat de Zaptec Go 2 correct met de Sense wordt gekoppeld.
  • Voor nu gebruik ik de Standaard modus in combinatie met de Eco-functie. Dit werkt goed, maar dus zonder dynamic load balancing. De Eco-functie functioneert op deze manier wel naar behoren.
Ik hoop dat dit alles met de update in mei wordt verholpen, want het is wel heel teleurstellend dat je Eco-modus en dynamic load balancing op dit moment niet tegelijkertijd kunt gebruiken.
Dank, zit hier ook mee te klooien. Combi FrankEnergie slim laden en Zaptec werkt nog niet naar behoren. Ik wacht de Mei-update even af, en anders ga ik (adhv jouw bericht) ook even puzzelen.

• 00s3
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:05
GrasshopperNL schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 14:32:
[...]

Ik kan je bevestigen dat er geen installateur nodig is voor de installatie of activatie van de Zaptec Go 2.
Ik heb het ook zelf gedaan. Als je de settings wil aanpassen die een installateur normaal gesproken doet kun je onder je eigen account in het Zaptec portal aangeven dat je naast eindgebruiker óók installateur bent.
Hoi, ben voornemens om een elektricien na aanpassing groepenkast de Go2 te laten installeren en ga zelf de laadunit aanschaffen. Inmiddels heb ik al een portal account aangemaakt en de app gedownload.
Met wat je hierboven zegt, kun je dus wanneer je de laadunit toevoegt, complete ownership nemen over de installatie? Want in de portal zie ik momenteel geen optie om mezelf ' installateursrechten' toe te kennen.
Pagina: 1 2 3 Laatste