OPGELOST: Gisteren mail contact gehad met Zaptec over het probleem. Zij constateerde dat mijn Sense geen connectie had. Gelijk in de portal gekeken en daar was wel connectie. De man gaf aan dat als de Sense geen contact heeft hij terug gaat naar 1 fase laden. Mijn Sense staat in de meter kast en gisteren daar een Wifi punt toegevoegd voor de Sense. Vanmorgen ben ik gaan laden en ineens laad die via Sense over 3 fasen. Maar ook even stiekem de vaatwasser aangezet en ja hoor de Sense reageert prima. Schiet mij maar lek
ik zie dat er meer mensen het probleem hebben. 2 weken geleden is de Zaptec paal geplaatst met Sense meter. Ongelooflijk lang lopen klooien om hem op 3 fasen te laden laten. Zodra ik automatisch ga laden dan laad ik maar op 1 fase. ik heb verders geen gebruikers die 3 fasen laden in de weg zit. Ik had ook bij frank Energie mijn auto als slim laden aangemerkt. Ik kreeg het niet voor elkaar om met automatisch laden in de Zaptec app op 3 fasen te laden. Heen en weer gebeld met de leverancier en verwees mij door naar Zaptec, maar ja die helpen geen particulieren en mijn installeer zegt doodleuk, zeg dat je een installateur bent. hmmmm
De Zaptec Ai hulp gaf aan dat de Sense niet bepaald of je met 1 of 3 fasen laad. De Sense bepaald alleen de hoogte van je laadstroom. Dus moet het ergens anders zitten en hij verwees mij naar een instelling Fase rotatie die hij (AI) vreemd vond. Daar staat L1, L2,L3 (4) en vooral (4) begreep de AI niet.
Maar van de week alle verbindingen met Frank verbroken. Binnen de Zaptec portal het vinkje uitgezet dat die terug naar 3 fase moet schakelen. Dit voorkomt dat die terug naar 1 fase schakelt.
Wanneer werkt 3 fasen wel:
Als ik als laadmodus binnen Zaptec op Standaard laden zet. Met Eco modus uit.
Zodra ik de Sense activeer door Automatisch laden schakelt die terug naar 1 fase laden.
Ik word er gek van. Als er iemand ene oplossing heeft dan hoor ik het graag.
[
Voor 16% gewijzigd door
rbarock2201 op 11-09-2026 10:38
]