• Teckelbox
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18:36
karel_G_1981 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:32:
[...]

Je moet niet hebben dat de ene batterij dan de andere gaat laden natuurlijk 8)7 , ben ook wel benieuwd of dit kan.
Met de huidige software gebeurt dat wel, de enige mode waar je dat mee kunt voorkomen is de Custom mode.

Hopelijk wordt dat met de komende update, die vrijdag kennelijk komt, voorkomen.

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
Larkhan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:05:
Ik heb eergister het bovenste gedeelte binnengekregen via DHL. Een losse batterij (ik heb er 1 besteld), was al een paar dagen eerder geleverd via Fedex. Installatie duurde een paar minuten. Koppeling met HW P1 leek niet te lukken in de app, maar plotseling was de koppeling er toch en stond hij bij "Mijn apparaat(en)". Ik heb hem op zelfverbruik staan, via de HW app kan ik zien dat hij zijn werk doet.

1) Het display gaat na zoveel uur toch uit (terwijl ik hem volgens mij op altijd aan heb staan). Wat moet ik doen om het altijd aan te hebben staan?

2) Ik wil ook mijn 2de set binnenkort gaan bestellen zodat ik 2 x 5 kWh heb aan opslag met 5000 Watt laad en ontlaadvermogen. Iemand ervaring met 2 setjes parallel?
Van jackery:

Geachte klant,
 
Hartelijk dank voor uw bericht.
 
De SolarVault 3-serie ondersteunt tot drie units die parallel werken – naar verwachting beschikbaar in juli. Tot 12 kW PV-ingang, 7500 W AC-netuitgang en een totale capaciteit van 45 kWh.
 
Jackery SolarVault 3 Pro: tot 1.200 W × 3 = 3.600 W totaal
Jackery SolarVault 3 Pro Max: tot 2.500 W × 3 = 7.500 W totaal
Jackery SolarVault 3 Pro Max AC: tot 2.500 W × 3 = 7.500 W totaal
 
Gebruikt u dit in Nederland? De volgende elektriciteitsmeters zijn compatibel met de SolarVault 3-serie:
Shelly Pro 3 EM 120A
Shelly Pro 3EM-3CT63
Shelly Pro EM-50
Jackery Smart Meter 1P
Jackery Smart Meter 3P
 
Met vriendelijke groet,
April
Uw Jackery Support Team
Met Jackery bezig om het issue met het starten en stoppen van laden te analyseren. [quote][b]Dekaasboer in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Het lijkt er op dat de unit gewoon simpelweg zich niet aan de limieten houd en dat een veiligheidsmechanisme van de batterijen zelf nu ingrijpt. Vraag me af of dit nu allemaal wel zo veilig is… ik ga hem maar op een handmatig schema zetten en langzaam opladen 🤦‍♂️ ik kan dus NOM eigenlijk een deel van de dag niet doen hierdoor. Echt kwalijk.

Nu vertrouw ik eigenlijk niks meer. Ik zie bij ontladen dat hij 1600w mag doen bij 1 unit. Maar hij haalt maar 1485.

Hoeveel haalt hij bij jullie als er een grote energievraag is?

[ Voor 14% gewijzigd door Dekaasboer op 03-06-2026 21:47 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • vonhirkebosj
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 14:54
Dekaasboer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:43:
Met Jackery bezig om het issue met het starten en stoppen van laden te analyseren. [quote][b]Dekaasboer in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Het lijkt er op dat de unit gewoon simpelweg zich niet aan de limieten houd en dat een veiligheidsmechanisme van de batterijen zelf nu ingrijpt. Vraag me af of dit nu allemaal wel zo veilig is… ik ga hem maar op een handmatig schema zetten en langzaam opladen 🤦‍♂️ ik kan dus NOM eigenlijk een deel van de dag niet doen hierdoor. Echt kwalijk.

Nu vertrouw ik eigenlijk niks meer. Ik zie bij ontladen dat hij 1600w mag doen bij 1 unit. Maar hij haalt maar 1485.

Hoeveel haalt hij bij jullie als er een grote energievraag is?
Ik haal met de hoofdunit en 1 extra batterij 2500 watt. Bijvoorbeeld tijdens het koken. Het extra benodigde vermogen trekt dan uit het net. Althans dit is wat de jackery zelf op de accu aangeeft. De app zit toch enige vertraging in dus vertrouw hierbij op wat het display aan geeft.

  • Larkhan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:47
Ik hoop dat de update snel komt:

Hi Jurjen,
 
I'm glad to hear that your order is now complete. Please inform me if you have observed any possible malfunctions or defects
As for your inquiry regarding parallel operation: No, today you cannot actually run two units in parallel.
The hardware is designed to support parallel operation (up to 3 units), and the manufacturer states that this feature will be enabled in a future software/app update.
Once that update is released, two systems should be able to provide approximately 5,000 W output and 10 kWh of storage.
Until then, parallel operation is not available.
Did you have any further inquiries or concerns? Please let me know.
 
Best regards,
Lukas
Jackery Team


Want dat was eigenlijk mijn reden om voor Jackery te kiezen, solide batterij met parallel gebruik. Even wachten nog dus met bestellen van de 2de set.

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
Larkhan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:19:
Ik hoop dat de update snel komt:

Hi Jurjen,
 
I'm glad to hear that your order is now complete. Please inform me if you have observed any possible malfunctions or defects
As for your inquiry regarding parallel operation: No, today you cannot actually run two units in parallel.
The hardware is designed to support parallel operation (up to 3 units), and the manufacturer states that this feature will be enabled in a future software/app update.
Once that update is released, two systems should be able to provide approximately 5,000 W output and 10 kWh of storage.
Until then, parallel operation is not available.
Did you have any further inquiries or concerns? Please let me know.
 
Best regards,
Lukas
Jackery Team


Want dat was eigenlijk mijn reden om voor Jackery te kiezen, solide batterij met parallel gebruik. Even wachten nog dus met bestellen van de 2de set.
Staat keihard in hun reclame, de geweldige jackery solarvaulr 3 up 2 45kwh storage..

  • Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34
Larkhan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:19:
Ik hoop dat de update snel komt:
The hardware is designed to support parallel operation (up to 3 units), and the manufacturer states that this feature will be enabled in a future software/app update.

Best regards,
Lukas
Jackery Team


Want dat was eigenlijk mijn reden om voor Jackery te kiezen, solide batterij met parallel gebruik. Even wachten nog dus met bestellen van de 2de set.
Grappig dat ze over manufacturer spreken, zou een extreme OEM partij het product ontwikkelen?

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
hmm gek in de ap staat dat alles bezorgd is maar ik heb alleen de drie battery packs gehad en niet de main unit, kan het zijn dat die nog een keernlater komt ?


Edit ik ben er al achter:

batterijen worden bezorgd met fedex, main unit met GLS, voet met DPD en dongle met DHL 7(8)7

[ Voor 32% gewijzigd door karel_G_1981 op 04-06-2026 19:25 ]


  • ericlakerveld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:49
Gisteren de SolarVault 3 pro max AC binnen, behalve dat alle onderdelen via andere vervoerders op andere dagen binnen kwam viel de installatie niet mee. Ketelklets had al aangegeven dat er problemen met de dichtstbijzijnde wifi waren, had ik ook. na wat gepruts lukt dat wel. maar ik heb het idee dat de p1 meter van Jackery niet werkt. als ik de modus zelfverbruik in stel en de zonnepanelen 2000 watt of meer opleveren komt dat niet in de solarvault maar gaat het net op en de solarvault gaat in standby modus want de accu wordt niet opgeladen en loopt dus leeg, want ookal heb ik een overschot aan zonne energie de accu geeft ook terug naar het net. op het screenshot zie je ook een X oor de lijn zonnepanelen --> accu. klopt mijn conclusie dat de p1 meter van Jackery de oorzaak is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MpmV2C4z7BwXOCcreHjkSzg5SM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReubXiIAYOU7LsO2F0inBo39.jpg?f=fotoalbum_large

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
ericlakerveld schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:19:
Gisteren de SolarVault 3 pro max AC binnen, behalve dat alle onderdelen via andere vervoerders op andere dagen binnen kwam viel de installatie niet mee. Ketelklets had al aangegeven dat er problemen met de dichtstbijzijnde wifi waren, had ik ook. na wat gepruts lukt dat wel. maar ik heb het idee dat de p1 meter van Jackery niet werkt. als ik de modus zelfverbruik in stel en de zonnepanelen 2000 watt of meer opleveren komt dat niet in de solarvault maar gaat het net op en de solarvault gaat in standby modus want de accu wordt niet opgeladen en loopt dus leeg, want ookal heb ik een overschot aan zonne energie de accu geeft ook terug naar het net. op het screenshot zie je ook een X oor de lijn zonnepanelen --> accu. klopt mijn conclusie dat de p1 meter van Jackery de oorzaak is?[Afbeelding]
Op apparaten scherm moet de meter staan, klik daar op, wat wordt er gemeten?
ericlakerveld schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:19:
Gisteren de SolarVault 3 pro max AC binnen, behalve dat alle onderdelen via andere vervoerders op andere dagen binnen kwam viel de installatie niet mee. Ketelklets had al aangegeven dat er problemen met de dichtstbijzijnde wifi waren, had ik ook. na wat gepruts lukt dat wel. maar ik heb het idee dat de p1 meter van Jackery niet werkt. als ik de modus zelfverbruik in stel en de zonnepanelen 2000 watt of meer opleveren komt dat niet in de solarvault maar gaat het net op en de solarvault gaat in standby modus want de accu wordt niet opgeladen en loopt dus leeg, want ookal heb ik een overschot aan zonne energie de accu geeft ook terug naar het net. op het screenshot zie je ook een X oor de lijn zonnepanelen --> accu. klopt mijn conclusie dat de p1 meter van Jackery de oorzaak is?[Afbeelding]
Tenzij je een solarvault pro max hebt en de zonnepanelen direct aangesloten op de accu komt daar nooit iets te staan. Dat is verwarrend.

In je huidige screenshot werkt het correct, je huisbelasting is 45w, de accu levert 45w naar net is 0

Hoe meet je dat je panelen 2000w leveren? En wat zie je de accu dan doen?

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:16
<verkeerd topic>

[ Voor 89% gewijzigd door devastator83 op 05-06-2026 15:55 ]


  • ericlakerveld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:49
welk toppic moet ik dan hebben?

  • ericlakerveld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:49
Dekaasboer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:03:
[...]


Tenzij je een solarvault pro max hebt en de zonnepanelen direct aangesloten op de accu komt daar nooit iets te staan. Dat is verwarrend.

In je huidige screenshot werkt het correct, je huisbelasting is 45w, de accu levert 45w naar net is 0

Hoe meet je dat je panelen 2000w leveren? En wat zie je de accu dan doen?

bedankt voor je reactie, ik had inmiddels ook bedacht dat de zonnepanelen niet op de solarvault pro ac aangesloten zijn en dat dit x dus klopt. Maar ik zie op de app van mijn zonnepanelen dat bijv netto 2000 watt opleveren, omdat de vaatwasser dan aanstaat gebruik ik nog wat zonneenergie en ook op de powerbaas p1 dongel zie ik dat er 2000 w netto wordt teruggeleverd en dan gaat de solarvault vrolijk ook nog wat terug leveren, soms 80 watt maar vanmorgen 200 watt terwijl ik dus weer een overschot aan zonnestroom had. Daarna werd het nog gekker, terwijl de batterij op 75 % stond ging hij opladen met 2500 watt terwijl ik een overschot had van 800 watt zonnestroom. Dan denk ik ga lekker opladen met 800 watt want ik wil 0 op de meter. Maar goed ik begrijp dat dit het verkeerde topic is, weet jij welk topic ik dan moet hebben?

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
Welke versie slimme meter heb je? Bij mij vliegt het opladen en ontladen alle kanten op omdat ik nog een DSMR 4.2 heb. De batterij doet 2500 watt naar het net ontladen terwijl ik niks doe en daarna weer met 2500 van het net laden. Ik ga dus nu een Shelly plaatsen.

  • ericlakerveld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:49
Ik heb de dsrm 5.0

  • ericlakerveld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:49
Wat is het voordeel van een shelly? Ik ga meteen op internet kijken
Heeft iemand al de nieuwe firmware gezien? Bij mij is hij nog niet beschikbaar iig.

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Hoi, ik wacht nog op de voet dus heb nog niet alles geïnstalleerd behalve de hoofdunit en de p1 om alvast te testen, alles werkt naar behoren zo lijkt het en ik vind het een mooi en degelijk apparaat.

alleen valt me op dat de p1 van jackery wel online is maar niets aangeeft. Ik heb verder ook de HomeWizard p1 gekoppeld en die geeft wel data door aan de jackery. Hoe kan dit ? Ziet er in de ap uit als onderstaande. Kan hij misschien maar data krijgen van 1 p1 meter ? Ik wist dat HomeWizard werd ondersteund dus normaal had ik die jackery p1 er niet bijgekocht maar hij zat er “gratis” bij dus heb m maar aangesloten. Vind het gek dat ie geen data toont.


Wat ik verder een super gave functionaliteit vindt en de meeste stekker batterijen niet hebben is dat je een zonnepaneel setje met micro-omvormers aan die noodstroom uitgang kan koppelen die dus bi directioneel is. Je hoeft dan dus niet die dc ingangen te gebruiken , wat handig kan zijn als je een zonnenaleelsetje wil koppelen die op een flinke afstand staan en ook goed voor een stukje autonomie bij langdurige stroomuitval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aetFz8YaPYIxkr1e9jCw7uszrXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXlDkqMp8IfNpQDnTzTZlwi0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyNKxd98ufqEUJbjIzsWSFsUinw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWPrrG7HyLJvWbQgXqiOEfqC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door karel_G_1981 op 06-06-2026 21:28 ]


  • 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:05
Dekaasboer schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 17:00:
Heeft iemand al de nieuwe firmware gezien? Bij mij is hij nog niet beschikbaar iig.
Hier ook nog steeds geen nieuwe firmware,

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Storing met de app ? Ik kan niet inloggen.

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
karel_G_1981 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 06:42:
Storing met de app ? Ik kan niet inloggen.
Ik ook niet inderdaad

  • wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01:33
Hier ook! 🤨

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Gelukkig dan ligt het niet met mij , misschien zijn ze aan het updaten, , de software mankeert nog wel wat aan vind ik

  • Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 10:22
karel_G_1981 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 06:42:
Storing met de app ? Ik kan niet inloggen.
Ik kan inmiddels weer inloggen.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Dennis_k schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:55:
[...]

Ik kan inmiddels weer inloggen.
Yess , ik zit er trouwens over te denken om een tweede set bij te kopen die wil ik parallel op een andere fase zetten. Wil alleen niet dat de ene batterij de andere gaat laden .dit zou ondersteund worden vanaf de volgende update (?) komt die update er al aan ?

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
karel_G_1981 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:26:
[...]

Yess , ik zit er trouwens over te denken om een tweede set bij te kopen die wil ik parallel op een andere fase zetten. Wil alleen niet dat de ene batterij de andere gaat laden .dit zou ondersteund worden vanaf de volgende update (?) komt die update er al aan ?
Ik denk dat voor nu een 2de meting/meter moet hebben om voor iedere battery een apparte fase te kunnen kunnen selecteren, ik wacht nog even op de update die meerdere batterijen ondersteund.

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Tot zover ben ik erg tevreden over de Solarvault. Ja, de software kan beter maar ik heb op zijn minst de indruk dat ze stappen vooruit zetten.

Wat nog wel mijn uitdaging is: ik heb 17 panelen op het westen. Mijn opwek is dus vooral tussen 12 en 17 uur. Ik probeer ook zoveel mogelijk zon gelijk zelf te verbruiken. Met die bewolkte dagen van de afgelopen week krijg ik mijn 10KW batterij dan ook niet vol. Tegelijkertijd heb ik een dynamisch contract en zijn de tarieven doorgaans tussen 12 en 17 ook het laagste.

Ik zou eigenlijk willen dat mijn batterij altijd helemaal vol gaat, is het niet met zon dan met goedkope stroom van het net. Ik heb nog niet echt een modus gevonden waarbij dat goed werkt. De laatste dagen heb ik een handmatige modus ingesteld waarbij de batterij om 12 uur start met 2000W te laden tot hij vol zit. Ik pak dan uiteraard ook een deel van de opwek mee, maar optimaal is het niet. Iemand met een gelijke uitdaging die de oplossing al heeft gevonden?

  • integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25
Hij is eerder naar voren gekomen in dit forum, en ik kan het nu ook bevestigen. Als je wifi problemen hebt (en een ethernet kabel is niet mogelijk), vervang de antenne dan door een grotere wifi 2.4G antenne. Slecht €5-8, juiste plaatsing, en je wifi is stabiel!

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61NnQ8cBIgL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door integro op 08-06-2026 19:22 ]


  • Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:13
Roog1317 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:27:
Tot zover ben ik erg tevreden over de Solarvault. Ja, de software kan beter maar ik heb op zijn minst de indruk dat ze stappen vooruit zetten.

Wat nog wel mijn uitdaging is: ik heb 17 panelen op het westen. Mijn opwek is dus vooral tussen 12 en 17 uur. Ik probeer ook zoveel mogelijk zon gelijk zelf te verbruiken. Met die bewolkte dagen van de afgelopen week krijg ik mijn 10KW batterij dan ook niet vol. Tegelijkertijd heb ik een dynamisch contract en zijn de tarieven doorgaans tussen 12 en 17 ook het laagste.

Ik zou eigenlijk willen dat mijn batterij altijd helemaal vol gaat, is het niet met zon dan met goedkope stroom van het net. Ik heb nog niet echt een modus gevonden waarbij dat goed werkt. De laatste dagen heb ik een handmatige modus ingesteld waarbij de batterij om 12 uur start met 2000W te laden tot hij vol zit. Ik pak dan uiteraard ook een deel van de opwek mee, maar optimaal is het niet. Iemand met een gelijke uitdaging die de oplossing al heeft gevonden?
Ik heb dat met 9x panelen op het westen, en ook dynamisch, zit met de zelfde vraag.

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nV0xNCLKRfMBSs-vUIapxBbcxo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jmm2kTXafXB4VoEKfuK1qIWC.png?f=fotoalbum_large

Als het goed zal oa de hotspot functie eruit zijn.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
RobbyTown schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:09:
[Afbeelding]

Als het goed zal oa de hotspot functie eruit zijn.
zou mooi zijn, als het algemene wifi ontvangt dan beter word.
edit:
Hier nog niks: en batterijen zitten op 1.3 zie ik... was toch 1.2?

[ Voor 9% gewijzigd door Martinus op 09-06-2026 09:34 ]

no comment


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Martinus schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:25:
[...]

zou mooi zijn, als het algemene wifi ontvangt dan beter word.
Hier gelukkig geen last van (alleen als er met 2500 watt geladen word klapt het eruit, als die zowat vol is). Volgende week zon dus dan weet ik als dat gefixt is. Nu dagen kwakkel weer. 1000 watt laden niets aan de hand.

Bij mij staat die ongeveer 4 meter van de WiFi punt af. App info: matig (heel soms goed, maar dat is echt zeldzaam). In de HPE IoN stats continu rond de -53 dBm dat is gewoon uitstekend.

Ik lees het ook met PRTG uit. Wat wel is (screenshot). De WiFi is wel stukken 'instabieler' van de Jackery dan bijvoorbeeld via beryl ax of beryl 7 kastje.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 09-06-2026 09:43 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Spijtig genoeg nog geen tijdslijn wanneer parallel laden wordt toegestaan. . Ze reageren wel snel op vragen moet ik zeggen en die AI bot werkt ook vrij goed.

[quote] Thank you for providing the detailed information regarding your setup and requirements.
 
Unfortunately, we are currently unable to provide a binding ETA for a software or firmware update that would enable SolarVault 3 parallel functionality (multiple units operating on the same LAN), phase management setup, or prevention of cross-charging between units.
 
Regarding your question about data sources (P1 / HomeWizard): at the moment, if both systems are visible but only HomeWizard is transmitting data, the data source cannot be manually switched within the current system setup.
 
If you have any more concern, please feel free to ask.
 
Kind regards

[/quote]
Hmm, eerst stond de firmware update gereed om te installeren maar nu niet meer.

Zou de update weer ingetrokken zijn?

*update, ik heb net bericht van Jackery er is idd een vertraging in de roll-out vanwege technische issues.

[ Voor 32% gewijzigd door Dekaasboer op 11-06-2026 18:59 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
Geweldig die 1.3 update, gaat nu om 18u36 max 2500w uit het net trekken...👎, morgen maar in de gaten houden <zelfconsumptie mode>

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
stephan11 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:37:
Geweldig die 1.3 update, gaat nu om 18u36 max 2500w uit het net trekken...👎, morgen maar in de gaten houden <zelfconsumptie mode>
De technische issues

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
De zelfconsumtie mode is met de update gesloopt, gaat maximaal uit het net trekken tot setpoint max is bereikt, dankjewel jakery, batterij voor mij NIET meer bruikbaar, 👎👎👎👎👎👎

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
stephan11 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:18:
[...]

De zelfconsumtie mode is met de update gesloopt, gaat maximaal uit het net trekken tot setpoint max is bereikt, dankjewel jakery, batterij voor mij NIET meer bruikbaar, 👎👎👎👎👎👎
Dat is niet goed! Heb nog geen update gehad, maar die mode is de belangrijkste wat mij betreft. Ik zou meteen een klacht indienen en ik dat ook doen als dat bij mij het geval is

  • thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34
Ik heb ook v1.3 en zelfverbruik werkt gewoon goed. Ik merk dat de registratie in de app (de grafiek) beter is geworden. Raar dat er zulke verschillen zijn qua effect update.

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
karel_G_1981 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:32:
[...]

Dat is niet goed! Heb nog geen update gehad, maar die mode is de belangrijkste wat mij betreft. Ik zou meteen een klacht indienen en ik dat ook doen als dat bij mij het geval is
Probleem opgelost, shelly meter koppeling na update verdwenen, na herstel werkt alles weer👍

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
De update 1.3 heeft voor de max pro het max teruglever limiet van 2500w opgelost👍Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTeeqspkfkpk7xxc9QH3no0mptw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7UMQ87IHZcNQ1WHNXRxYXEC.jpg?f=fotoalbum_large

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hoe krijg je opwek en kosten werkend of kan dat bij het AC model niet? Heb vast bedrag kWh ingevuld. Alles blijft 0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PlnZFs4wntFClQKCZxwcSS5j8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9drOSsojqW0ThvuV8aAsOzpj.png?f=fotoalbum_large

Jackery hotspot niet meer (wifi uitzenden), grafiek ook hier geen gaten meer sinds de update.

Volgende week volop zon is kijken als het nu rond de middag wel overeind blijft ipv 10 minuten offline gaat.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
RobbyTown schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:06:
Hoe krijg je opwek en kosten werkend of kan dat bij het AC model niet? Heb vast bedrag kWh ingevuld. Alles blijft 0.

[Afbeelding]

Jackery hotspot niet meer (wifi uitzenden), grafiek ook hier geen gaten meer sinds de update.

Volgende week volop zon is kijken als het nu rond de middag wel overeind blijft ipv 10 minuten offline gaat.
Alleen functoneel in max pro versie MET aangesloten zonnepanelen.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Komt die update vanzelf ? Ik zie nog niets

  • 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:05
Updates zijn weer uitgesteld en van wat ik gelezen heb , worden ze vanzelf aangeboden

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
201WD schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:07:
Updates zijn weer uitgesteld en van wat ik gelezen heb , worden ze vanzelf aangeboden
Thanks , ik heb momenteel ook een issue met die tariefmodes . Hij gaat doodleuk op stand-by als de prijzen rete hoog zijn (waarom??) en heb wel degelijk de juiste tarieven geselecteerd . Heb hem maar weer op zelf verbruik gezet want dat is betrouwbaarder lijkt het. Kan een zwakke wifi ook een issue zijn ?

  • allesprachtig
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-06 13:10
GoGoGadgetPower schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:22:
Hey allemaal,

Al een tijdje lees ik hier mee en ik heb tot nu toe bewust mijn mond gehouden, maar na de ontwikkelingen van de afgelopen dagen kan ik niet langer zwijgen. Het wordt tijd dat ik mijn verhaal deel, en ik ben benieuwd of jullie je hierin herkennen.

De aankoop en installatie
Ik ben een tijdje geleden "trotse" eigenaar geworden, en ik zet trotse bewust tussen aanhalingstekens, want dat gevoel is inmiddels flink bekoeld, van een Jackery SolarVault 3 Pro Max AC, aangevuld met drie extra batterijpakketten. Qua investering zit je dan al snel in de hogere regionen, dus de verwachtingen waren ook navenant hoog.

De installatie zelf verliep verrassend soepel, dat moet ik eerlijk toegeven. Geen grote gedoe, alles sloot netjes aan. Omdat ik al een P1-koppeling via HomeWizard had lopen, ben ik daar initieel mee gestart voor de sturing. Later heb ik de eigen P1-lezer van Jackery ernaast gehangen om te kijken of dat beter werkte. Beide opties functioneerden in principe, al merkte je wel verschil in responstijd en stabiliteit.

De verbindingsproblemen: een terugkerend thema
Zoals ik hier bij velen lees, heb ook ik vanaf het begin de nodige verbindingsproblemen ervaren. De ene dag werkte het systeem prima, de andere dag moest je opnieuw verbinding maken, de app opnieuw opstarten, of geduld hebben totdat alles zichzelf, al dan niet, herstelde. Het was nooit echt stabiel, maar het was dragelijk.

Wat betreft het laden en ontladen: in de AI-modus (slimme sturing) deed het systeem in principe waarvoor het bedoeld is. De batterij laadde op wanneer dat slim was en ontlaadde netjes op de juiste momenten. Dus het potentieel van het product is er zeker, dat maakt de situatie waarin ik nu zit des te frustrerender.

Drie dagen geleden: een definitief kantelpunt
Drie dagen geleden is er iets fundamenteel misgegaan. De batterij laadt helemaal niet meer op. Geen verbinding met de app, geen reactie, niets. Het systeem staat er bij alsof het de wereld niet meer kent. Een duur stuk hardware dat simpelweg niet meer doet waarvoor je het hebt gekocht.

Als eerste poging om het te verhelpen heb ik de firmware-update uitgevoerd die beschikbaar was. Helaas heeft dat niet geholpen, sterker nog, het lijkt er sindsdien alleen maar slechter op te worden. De app reageert nog minder goed dan daarvoor en het gevoel van controle over het systeem is volledig weg.

Formele klacht ingediend
Voor mij is de maat nu vol. Ik heb besloten een zware formele klacht in te dienen bij Jackery, met daarin een expliciete verwijzing naar de Europese consumentenrichtlijnen, waaronder de conformiteitsvereisten van Richtlijn (EU) 2019/771, en de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek inzake non-conformiteit. Bij een product in deze prijsklasse mag je verwachten dat het doet wat er beloofd wordt, en als dat structureel niet het geval is, heb je als consument gewoon recht op herstel, vervanging of terugbetaling.

De support: een aparte teleurstelling
En dan de klantenservice. Ik wil daar eerlijk over zijn: het is een drama. Trage reacties, standaardantwoorden die weinig oplossen, en het gevoel dat je als klant van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Voor een bedrijf met de staat van dienst die Jackery heeft, en mede dáárom heb ik destijds bewust voor dit merk gekozen, is dit ronduit een blamage. Je koopt geen goedkoop hobbyproduct; je investeert in een serieus energiebeheersysteem. De service zou daarmee in verhouding moeten zijn.

Mijn vraag aan jullie
Ik ben benieuwd hoe jullie hierin staan. Want ik zie dat ik niet de enige ben met deze problemen, de berichten hier spreken boekdelen. Gaan jullie blijven aanmodderen met een product dat structureel niet naar behoren functioneert? Of zijn er meer mensen die de stap hebben gezet, of overwegen te zetten, om formeel actie te ondernemen?

Ik denk namelijk dat er kracht zit in gedeelde ervaring. Als meerdere eigenaren aantoonbaar dezelfde problemen rapporteren, staat een klacht of zelfs een collectieve aanpak een stuk sterker.

Benieuwd naar jullie ervaringen. 👇
Beste GoGoGadgetPower

Ik ontving mijn Jackery S3 Pro Max AC met extra batterij en Jackery P1 meter op donderdag 4 juni vorige week en heb hem geïnstalleerd in de ochtend.

Ik merkte op dat niet alles naar behoren werkte en contacteerde de helpdesk 1e lijn.

Inmiddels is duidelijk dat het probleem is dat mijn energieverbruik niet wordt gezien door de S3 terwijl de app mijn gebruiksgegevens wel laat zien. Hierbij blijft er nog weinig te doen met de Jackery.

Ik merkte op dat niet alles naar behoren werkte en contacteerde de helpdesk 1e lijn.

Het is nu zaterdag tien dagen later en ik heb geen enkele inhoudelijke reactie gekregen. Wat is er zoal gebeurd beginnende tien dagen geleden?

Eerste contact met eerstelijns support in Nederland op donderdag (dag 1). Daarna heb ik deze -uiterst beleefde- persoon drie keer gesproken op donderdag en vrijdag en een beschrijving gestuurd met het probleem op donderdag. Ik heb de aanbevolen AI assistent (via de Zackery app) nuttig kunnen gebruiken. Veel tests zijn uitgevoerd in interactie met de AI assistent. Een uitgebreide log daarvan is gedeeld met support en toegevoegd aan mijn "case". Maar er kwam geen respons anders dan een herhaald: we hebben dit geëscaleerd naar onze technische support. Dit bericht heb ik nu zeven keer ontvangen. Afgelopen donderdag (dag 8) kreeg ik de eerste inhoudelijke reactie:

Hartelijk dank voor uw gedetailleerde informatie en de uitgevoerde tests.
 
Wij willen u informeren dat er momenteel een bekend softwareprobleem is waarbij het display en de app een verbruik van 0 W weergeven, terwijl er wel degelijk metingen plaatsvinden. Dit is een weergavefout en betekent niet dat uw systeem niet correct functioneert.
 
Ons technische team is hiervan op de hoogte en werkt momenteel actief aan een oplossing. Deze update zal naar verwachting in juni worden uitgerold.
 
Mocht het probleem daarna nog steeds aanhouden, laat het ons dan gerust weten, zodat we het opnieuw kunnen controleren en u verder kunnen helpen.
 
Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met mij op. Ik help u graag verder en begeleid u door het hele proces.


Er is geen relatie tussen mijn probleem en deze weinig nuttige reactie. Dit laat zien dat ondanks de beschikbare zeer uitgebreide diagnostiek via de AI assistent er nog geen enkel ownership is van mijn probleem. Dit is inmiddels erkend en ....heeft u nog even geduld ...

Wat niet helpt is dat door gebrek aan informatie ik geen idee heb of of wanneer een oplossing wordt geboden.

Ik heb Jackery en de leverancier van de units enige dagen geleden gezegd dat ik voor afgelopen vrijdag (één dag geleden) een inhoudelijke respons wilde en zo niet ik de Jackery zou terugsturen. Die respons heb ik niet gekregen.

Conclusie

Ik vermoed dat Jackery hun support infrastructuur (nog) niet op orde hebben in Europa of in elk geval in Nederland en Duitsland.

In mijn geval heeft dat tot gevolg dat ik een nieuwe unit heb die niet functioneel is en dat ik geen goede verwachting heb dat dit op een redelijke termijn zal worden opgelost. Dat behoeft een inhoudelijke reactie van Jackery en die is er tien dagen na mijn vraag om support nog steeds niet!

Ik verwacht de units maandag terug te sturen naar de leverancier!

Ik denk dat dit mogelijk mijn slechtste ervaring met support ooit is, en ik ga toch al vele decennia mee! Heel jammer want het is een mooi product, maar problemen moeten niet te vaak optreden en als ze optreden moet er adequate hulp beschikbaar zijn.

Een goede support functie is essentieel bij een serieus product zoals een Jackery. Goed om dit in je afwegingen bij aanschaf te betrekken!

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Jackery is een gevestigde naam in deze branche , kan me niet voorstellen dat ze de kinderziektes er niet uit kunnen halen. Batterij is degelijk en goed geprijsd, en werkt in de basis prima al is de software nog niet bug vrij. Ik zie in de markt ook niets beters en heb er nog wel vertrouwen in dat dit beter gaat worden. We zullen zien.

  • Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:49
Ik ben ook optimistisch. De 1.2 update was al een verbetering en de beloofde MQQT / HA functionaliteit is ook geleverd.

Ik verwacht dat dit binnenkort ook zal lukken met meerdere SV3 op 1 netwerk en met de nu bekende bugs. De support afdeling is inderdaad nutteloos en dat is wel kwalijk. Dus goed dat je de optie hebt om alles terug te sturen als dit een groot punt voor je is.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Olimar1980 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:15:
Ik ben ook optimistisch. De 1.2 update was al een verbetering en de beloofde MQQT / HA functionaliteit is ook geleverd.

Ik verwacht dat dit binnenkort ook zal lukken met meerdere SV3 op 1 netwerk en met de nu bekende bugs. De support afdeling is inderdaad nutteloos en dat is wel kwalijk. Dus goed dat je de optie hebt om alles terug te sturen als dit een groot punt voor je is.
Precies , en ik heb ook de tijd tot 1-1-2027 om het goed werkend te krijgen zoals ik het wil zoals wel meer hier 😋

  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Olimar1980 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:15:
Ik ben ook optimistisch. De 1.2 update was al een verbetering en de beloofde MQQT / HA functionaliteit is ook geleverd.

Ik verwacht dat dit binnenkort ook zal lukken met meerdere SV3 op 1 netwerk en met de nu bekende bugs. De support afdeling is inderdaad nutteloos en dat is wel kwalijk. Dus goed dat je de optie hebt om alles terug te sturen als dit een groot punt voor je is.
Is deze accu nu dan aan te sturen met home assistant?
Want dat is momenteel het enige wat mij nog tegenhoudt om deze accu te bestellen.

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

karel_G_1981 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:38:
Jackery is een gevestigde naam in deze branche , kan me niet voorstellen dat ze de kinderziektes er niet uit kunnen halen. Batterij is degelijk en goed geprijsd, en werkt in de basis prima al is de software nog niet bug vrij. Ik zie in de markt ook niets beters en heb er nog wel vertrouwen in dat dit beter gaat worden. We zullen zien.
Daarom had ik ook gekozen voor Jackery zo doen al even mee. Unit ziet er mooi uit en units zijn nog te tillen zonder een extra Rambo erbij te hebben (Anker @73kg & 63kg pffww), maar goed als het goed is ook maar 1x neer poffen.

Maar op software vlak wat laten ze toch steken vallen. Er zitten fouten in die echt niet kunnen. Voelt als beta / half af. Die dingen worden toch getest voor het in de massaproductie gaat en de verkoop?

Ik zit inmiddels op versie 1.3 (was blijkbaar snel genoeg aangezien die is stopt gezet). Daar is gefixt dat die niet meer hotspot (eerdere versies straalde die WiFi uit terwijl al op de WiFi zit). Mooi minder WiFi vervuiling. Maar dit had vanaf eerste moment al niet moeten kunnen.

Grafiek in de app, constant gaten ik zelf dacht dit is een cloud ding (capaciteit tekort) maar sinds fw 1.3 draai is de grafiek normaal. Dus de Jackery gaf het maar half door of is de app toevallig nu ook gefixt? Dat weet ik niet.

Wat nog steeds niet kan. WiFi uitzetten. Volgens handleiding kan dit wel aangezien ze daar aangeven wat het wifi symbool betekend: aan, knipperen of uit. De eerste 2 lukt, maar uit dat krijg je ook met 1.3 niet voor elkaar. Dus wil je op de kabel? Dan ook met WiFi verbonden anders kijk je tegen een knipperend WiFi ledje.

In de app kan ik handmatig tarief instellen, maar doet niets. Blijkt met de AC versie niet te kunnen. Jammer maar ik zie het wel. Verberg (of geef tenminste de mogelijkheid) het dan ik heb er niets aan.

Los van de accu. De app reclame bovenin en een winkel knop. Je koopt dus een unit van bijna 3k krijg je er nog reclame bij ook. Leuk dat je zo hun nieuwe spul kunt zien maar zit er niet op te wachten.

Vanaf dinsdag of woensdag komt voor mij weer een echte test, namelijk volop zon. We gaan zien als die weer offline gaat, als dat zo iets dan heeft met 2500 watt laden te maken, dat is afgelopen dagen / week niet geweest ivm kwakkelweer.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
Nog een bug ontdekt, met de shelly meting in 3fase opstelling, je kan hier kiezen: meten in 3fase of keuze meten fase A of B of C. Bij keuze fase C gaat de unit continu 2500w uit het net trekken. Dacht eerst dat de meet spoel verkeerd om zat maar dat is niet het geval, daar ik de batterij pas na 2026 nodig heb loopt hij op fase b meting, hoeft hij nog niet zo hard te werken.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Positief puntje, gebruik nu ik de installatie correct heb aangesloten (op eigen groep) en alle batterij modules de AI mode vandaag voor het eerst en valt me op dat ie niet de batterij gaat leegtrekken als ik de auto inplug. Dit is precies wat ik wil want die auto laadt zelf al slim bij lage tarieven en dan wil ik eigenlijk ook niet dat de batterij daarvoor gebruikt. Zo slim is die AI mode dus al wel. Nadat de auto klaar was balanceerde de batterij alles weer precies naar netto 0 , Toppie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw-spKi3xgQU8UhfL1H7uyzZYY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6fQPJAjbGQseS4zDMGdJBjA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door karel_G_1981 op 14-06-2026 21:04 ]


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Vannacht was er een aantal keer dat de auto ging laden ivm de wiebelstroom (Tibber grit awards) daar houdt hij geen rekening mee. Dus wel naar de algehele tarieven maar niet naar de plotselinge prijsdips waar de auto dan op laadt. Dan gaat de batterij dus wel vrolijk meedoen. Dat is eeen verbeterpuntje , wellicht ook in de samenwerking met bedrijven zoals Tibber.

  • Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-06 12:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nf94LA-qL5saiLpOtEHg_M95sZo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VgRH3Jm42hVnY3Sl0C4HqHjs.png?f=fotoalbum_large

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Grappig, zijn er nog meer mensen die een cadeaubon hebben gekregen van 40 euro na het invullen van de survey ?

Ik kreeg na de aanschaf zo een survey, eerlijk ingevuld dat de service toen te wensen liet. Kreeg ik afgelopen donderdag ineens een mail dat ik 40neuro tegoed kreeg naar keuze op een cadeaubon 😁

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Alexxie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:50:
Grappig, zijn er nog meer mensen die een cadeaubon hebben gekregen van 40 euro na het invullen van de survey ?

Ik kreeg na de aanschaf zo een survey, eerlijk ingevuld dat de service toen te wensen liet. Kreeg ik afgelopen donderdag ineens een mail dat ik 40neuro tegoed kreeg naar keuze op een cadeaubon 😁
Heb er overheen gelezen denk ik na alle spam overload van jackery

  • Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:49
Alexxie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:50:
Grappig, zijn er nog meer mensen die een cadeaubon hebben gekregen van 40 euro na het invullen van de survey ?

Ik kreeg na de aanschaf zo een survey, eerlijk ingevuld dat de service toen te wensen liet. Kreeg ik afgelopen donderdag ineens een mail dat ik 40neuro tegoed kreeg naar keuze op een cadeaubon 😁
Ja, ik ook. Qua kortingen en acties is Jackery erg actief.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
Olimar1980 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:51:
[...]

Ja, ik ook. Qua kortingen en acties is Jackery erg actief.
Kon de mail niet terugvinden helaas 😞

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Olimar1980 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:51:
[...]

Ja, ik ook. Qua kortingen en acties is Jackery erg actief.
Ja ik heb dan -> cashbackxl, jackery korting die 40 euro erbij en mijn geld retour van die kabels die ik niet ging gebruiken (Natuurlijk wel alles apart gekocht met staubli enzo) dus al met al prima prijsje voor betaald.

  • ericlakerveld
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 16:49
na 3 weken aanmodderen met de p1 "smart" meter van Jackery de hoop opgegeven dat de de helpdesk van jackery met een antwoord kwam behalve kunt u een filmpje maken van de installatie en bedankt voor de screenshots we hebben het door gegeven aan de technische afdeling, heb ik een Homewizard p1 meter gekocht, binnen 2 minuten werkte alles. Jackery heeft zijn processen niet op orde en sommige onderdelen dus ook niet. Als tegemoetkoming kon ik een voucher van 30 euro krijgen die 2 weken geldig was, had liever een werkende p1 meter gehad pfff voor mij geen Jackery meer.

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
Ik ervaar eigenlijk geen enkel probleem met de Jackery, heb de Pro Max AC en alles draait als een zonnetje. Heb wel een Shelly Pro 3EM aangesloten, dat doet wonderen qua nauwkeurigheid.

Verder stabiel op het ethernet (nooit wifi uberhaupt ingesteld), nul op de meter werkt uitstekend (gisteren letterlijk 0.0 in en 0.0 uit in m'n P1 meter), temperatuur goed, ook via Home Assistant toegang. Niks te klagen eigenlijk.

  • JJDM
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-06 18:18
Justevo schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:00:
Ik ervaar eigenlijk geen enkel probleem met de Jackery, heb de Pro Max AC en alles draait als een zonnetje. Heb wel een Shelly Pro 3EM aangesloten, dat doet wonderen qua nauwkeurigheid.

Verder stabiel op het ethernet (nooit wifi uberhaupt ingesteld), nul op de meter werkt uitstekend (gisteren letterlijk 0.0 in en 0.0 uit in m'n P1 meter), temperatuur goed, ook via Home Assistant toegang. Niks te klagen eigenlijk.
Herkenbaar. Sinds Stedin de nieuwe 5.0 meter heeft geplaatst en de Jackery alleen op Lan draait (via powerline omdat er alleen voedingskabel naar de schuur ligt), draait alles stabiel en naar behoren.

Ik schat in dat de meeste problemen of Wi-Fi gerelateerd zijn, of onjuiste info via P1 of gemis van Shelly meter..

HA zou nog wel verbeterd mogen worden en AI modus met dynamisch. Liefst draai ik straks alleen lokaal.. Zelfverbruik modus doet echter wel prima

  • LingeBed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:38
Ik wil de SolarVault 3 Pro Max AC boven plaatsen, maar daar loopt maar 1 ethernet kabel voor de warmtepomp naar toe. Kan ik hier een splitter opzetten zodat de batterij en de controller van de warmtepomp over 1 kabel naar beneden gaan?
Splitter? Ik denk dat je een switch bedoelt? Een hele simpele zou voldoen.

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD5rXhLalLWSpKPvTAfMvNTkeJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uyeYcsNRAFcb5NWoa6GsVXcx.png?f=fotoalbum_large Na een weekje of 2 bewolking. Vandaag een zonnigedag en hoppa weer offline tegen de middag als die vol is. Ook met fw 1.3 niet gefixt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
RobbyTown schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:20:
[Afbeelding] Na een weekje of 2 bewolking. Vandaag een zonnigedag en hoppa weer offline tegen de middag als die vol is. Ook met fw 1.3 niet gefixt.
Maar wat bedoel je precies met offline? Slaat heel je unit af als in letterlijk uit of blijft de unit wel aan maar geen netwerk/niet te pingen? De Jackery gaan in een auto standby mode als 'ie vol is en al een tijdje niet aan het ontladen is.

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Justevo schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:23:
[...]

Maar wat bedoel je precies met offline? Slaat heel je unit af als in letterlijk uit of blijft de unit wel aan maar geen netwerk/niet te pingen? De Jackery gaan in een auto standby mode als 'ie vol is en al een tijdje niet aan het ontladen is.
Ik zit er niet 24/7 langs. Wat de unit precies doet geen idee. Maar gaat echt offline op netwerk niveau in elk geval.

Als ik buiten de deur ben is de status van hoe vol die is niet te zien op dat moment. Enkel als je thuis bent via bluetooth te benaderen. Als die daarna weer te pingen is, zie ik dat die vol is.

Als die vol is komt er in de app ook een blauwe status balk dat de unit in standby staat.

WiFi of kabel maakt niets uit.

Afgelopen 2 weken weken bewolking. Dus gaat het laden traag rond de 1000 watt niets aan de hand. Vandaag zon pakt de volle 2500 watt dan gaat het mis. Dit vanaf begin al gemeld aan support maar ook met fw 1.3 niet gefixt. Hier een uitdraai van een week. Zoals je kunt zien afgelopen week gewoon 24/7 verbinding. Tot rond de klok van half 11 als die bijna vol is en 2500 watt laad.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 18-06-2026 23:10 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
RobbyTown schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:44:
[...]

Ik zit er niet 24/7 langs. Wat de unit precies doet geen idee. Maar gaat echt offline op netwerk niveau in elk geval.

Als ik buiten de deur ben is de status van hoe vol die is niet te zien op dat moment. Enkel als je thuis bent via bluetooth te benaderen. Als die daarna weer te pingen is, zie ik dat die vol is.

Als die vol is komt er in de app ook een blauwe status balk dat de unit in standby staat.

WiFi of kabel maakt niets uit.

Afgelopen 2 weken weken bewolking. Dus gaat het laden traag rond de 1000 watt niets aan de hand. Vandaag zon pakt de volle 2500 watt dan gaat het mis. Dit vanaf begin al gemeld aan support maar ook met fw 1.3 niet gefixt. Hier een uitdraai van een week. Zoals je kunt zien afgelopen week gewoon 24/7 verbinding. Tot rond de klok van half 11 als die bijna vol is en 2500 watt laad.
Ik geloof dat hij offline gaat uiteraard, maar offline kan in deze twee dingen betekenen. Het is wel van essentieel belang dat je weet of de hele unit compleet uit is of alleen het netwerk niet bereikbaar. Zonder dat te weten kun je er weinig over zeggen en zal je er toch echt even naast moeten gaan zitten. Jackery gaat er anders ook niks over kunnen zeggen.

- Gaat de unit helemaal uit of alleen het netwerk
- Gebeurt dit exact op het moment van 99% naar 100% dat hij afslaat
- Gebeurt het nadat de unit voor de eerste keer in de standby mode gaat
- Gaat hij bijvoorbeeld offline op het moment dat hij wilt gaan ontladen
- Gaat hij op een random moment offline zonder ontladen tijdens 100% vol
- Gaat hij eenmalig offline tijdens de 100% of komt hij steeds wel terug
- Wat zie je qua verbruik in je P1/Shelly als de unit "offline" is? Als hier een discharge vanaf de batterij is ook al is deze offline weet je in ieder geval in welke hoek je moet zoeken.

Als ik buiten de deur ben is de status van hoe vol die is niet te zien op dat moment. Enkel als je thuis bent via bluetooth te benaderen. Als die daarna weer te pingen is, zie ik dat die vol is.
Dus dan is het apparaat niet helemaal uit? Als hij dus "afslaat" is hij enkel via Bluetooth nog wel te benaderen?

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

- Gaat de unit helemaal uit of alleen het netwerk
Alleen netwerk aangezien bluetooth wel op dat moment werkt en display nog wel aan gaat. Zet ik hem zelf handmatig echt uit dan werkt bluetooth ook niet meer.
- Gebeurt dit exact op het moment van 99% naar 100% dat hij afslaat
Dit verder uitzoeken maar verwacht wel rond dat percentage, als ik na de offline melding kijk is de vol.

Het is nog niet bij begin van de ochtend geweest of andere momenten altijd rond de middag begint de ellende en ervoor beginnen de ping tijden al op te lopen. Maar wel bij zeer zonnige dagen. Aantal weken terug was het in de ochtend bewolkt en middag zonnig dan speelt het probleem in de middag.
- Gebeurt het nadat de unit voor de eerste keer in de standby mode gaat
Dit is lastig zeggen. Ik zie niet wanneer die in standby mode gaat (of zijn er ergens logs te vinden?). Nadat die weer online te benaderen is wel het bericht in standby mode staat omdat die vol is.
- Gaat hij bijvoorbeeld offline op het moment dat hij wilt gaan ontladen
Nee dit gebeurt alleen op dagen als er veel zon is en dus 2500 watt laad. Afgelopen week bij bewolking en beetje zon doet die netjes volladen en ontladen niets aan de hand (zie rapport). Jackery blijft ping baar en wifi aardig stabiel. Tot gisteren dus en zonnetje weer volop scheen.
- Gaat hij op een random moment offline zonder ontladen tijdens 100% vol
Nee hij gaat niet random offline. Patroon wat is, bijna vol en 2500 watt laden (dus zonnig dagje). Speelt dit probleem. Bewolkte dagen zoals afgelopen weer niets aan de hand.
- Gaat hij eenmalig offline tijdens de 100% of komt hij steeds wel terug
Nee als die vol is dan komt die daarna weer terug en blijft die ping baar en de ping weer normaal.
Wat zie je qua verbruik in je P1/Shelly als de unit "offline" is? Als hier een discharge vanaf de batterij is ook al is deze offline weet je in ieder geval in welke hoek je moet zoeken.
11:30 vol dan gaat die in standby en is het normaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQ8Gj9-pRMfEpP6BgEX5Z1z8CeU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8arKnSwgBNy2yXbAyr1CJ4gm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3VwpbEKrovTCppObX0taOSZu1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qAj47JdkjJKRFhJuJ8L4Y2Ld.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGXuu18js9jlrvfSB2-dtUa41H8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lcMuiPH4RWgT9RrybaSenOVe.png?f=fotoalbum_large
Als ik buiten de deur ben is de status van hoe vol die is niet te zien op dat moment. Enkel als je thuis bent via bluetooth te benaderen. Als die daarna weer te pingen is, zie ik dat die vol is.
Dus dan is het apparaat niet helemaal uit? Als hij dus "afslaat" is hij enkel via Bluetooth nog wel te benaderen?
Geen idee als die echt "afslaat" maar echt uit is die inderdaad niet. Aangezien bluetooth wel werkt. Zet ik hem echt uit dan werkt ook dat niet.

Het zonnetje is nu vol op aan het schijn accu op 91% vol. Netwerk krijgt weer hoge ping tijden (bewolkte dagen niets aan de hand). Dus ben bang dadelijk gaat netwerk weer gaat verliezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrnfZ9v-SOZk_vmLXhBxLKjbP4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TuOSXqnbaHBvEZob99345AJa.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels al 2 maand met support bezig. Vandaag reactie en nu gaan ze onderzoeken als het weer invloed heeft. Denk het wel. Extreem zonnig en 2 weken terug was het probleem er, andere momenten functioneert die prima.
Onze excuses voor het ongemak.

 

We onderzoeken momenteel of het probleem weersgerelateerd is om te bepalen of het aan de apparatuur zelf ligt. Onze technicus is momenteel op reis en heeft nog niet gereageerd. Wij vragen u om even geduld te hebben.
Denk maar 1 specialist, en die is met vakantie _O- .

Dan stuur je hem toch retour?

Dit heb ik al vele malen aangegeven. Men weigert daar gehoor aan te geven. Enige wat ik krijg als antwoord, geduld en word onderzocht.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 19-06-2026 12:21 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Hoi

Sinds een paar dagen de eigenaar van een SolarVault 3 Pro Max AC (5kWh).
Om te beginnen de bijgeleverde P1 meter van Jackery is (en ik hou me in) niet goed. Ik ben een dag bezig geweest om hem aan de praat te krijgen met de Landis + Gyr E360 meter.
Al jaren hangt er zonder problemen een Youless P1 meter aan maar de Jackery P1 meter geeft de hele tijd een meter error aan. Extra voeding aangesloten, helaas no go.
Geen werkende P1 meter, geen stroomopslag.
Na dit forum doorgespit te hebben, besloten om een Homewizard P1 meter te bestellen. Woensdagavond besteld en gisteren (een uur voordat de dynamische tarieven 69 cent werden :) ) bezorgd.
De HomeWizard P1 meter werkt als een tierelier! Binnen een paar minuten werkte de boel. Yay!Misschien wordt de Jackery P1 meter in de toekomst gefixt middels een firmware upgrade maar die van mij zit weer in het doosje.

De afgelopen nacht heeft het huis nagenoeg alleen op de batterij gelopen. Een klein beetje (<1 kWh) van het net gehaald. Ik denk vanwege de Qooker die af en toe moet opwarmen.
Op dit moment draaien 2 airco's op volle toeren, de zon schijnt flink en de batterij staat weer op 100%.
Home Assistant meldt 83% zelfverbruikte zonne-energie en 74% zelfvoorzienend.

De modus waar de batterij nu op staat is zelfgebruik en dat lijkt me, gezien de huidige zonneopbrengst, nu de beste modus.
Is dit ook een modus die straks tijdens de donkere winterperiode aangeraden wordt door jullie of heeft de tariefmodus de voorkeur ?
En die Slimme AI modus, hebben jullie daar ervaringen mee? Daar kan ik niet zo veel over vinden.

Anyhoe...
Grote blij met mijn thuisbatterij!

  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mijn Jackery Pro AC 5kWh komt maandag. Maar zo te lezen kan ik die P1 meter van hun maar lekker in de verpakking laten zitten. Heb al jaren de homewizard p1 meter voor home assistant, nooit problemen mee gehad. Fijn dat deze dan ook te gebruiken is.

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
RobbyTown schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:52:
[...]

Alleen netwerk aangezien bluetooth wel op dat moment werkt en display nog wel aan gaat. Zet ik hem zelf handmatig echt uit dan werkt bluetooth ook niet meer.


[...]

Dit verder uitzoeken maar verwacht wel rond dat percentage, als ik na de offline melding kijk is de vol.

Het is nog niet bij begin van de ochtend geweest of andere momenten altijd rond de middag begint de ellende en ervoor beginnen de ping tijden al op te lopen. Maar wel bij zeer zonnige dagen. Aantal weken terug was het in de ochtend bewolkt en middag zonnig dan speelt het probleem in de middag.


[...]

Dit is lastig zeggen. Ik zie niet wanneer die in standby mode gaat (of zijn er ergens logs te vinden?). Nadat die weer online te benaderen is wel het bericht in standby mode staat omdat die vol is.


[...]

Nee dit gebeurt alleen op dagen als er veel zon is en dus 2500 watt laad. Afgelopen week bij bewolking en beetje zon doet die netjes volladen en ontladen niets aan de hand (zie rapport). Jackery blijft ping baar en wifi aardig stabiel. Tot gisteren dus en zonnetje weer volop scheen.


[...]

Nee hij gaat niet random offline. Patroon wat is, bijna vol en 2500 watt laden (dus zonnig dagje). Speelt dit probleem. Bewolkte dagen zoals afgelopen weer niets aan de hand.


[...]

Nee als die vol is dan komt die daarna weer terug en blijft die ping baar en de ping weer normaal.


[...]

11:30 vol dan gaat die in standby en is het normaal

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]

[...]

Geen idee als die echt "afslaat" maar echt uit is die inderdaad niet. Aangezien bluetooth wel werkt. Zet ik hem echt uit dan werkt ook dat niet.

Het zonnetje is nu vol op aan het schijn accu op 91% vol. Netwerk krijgt weer hoge ping tijden (bewolkte dagen niets aan de hand). Dus ben bang dadelijk gaat netwerk weer gaat verliezen.

[Afbeelding]

Inmiddels al 2 maand met support bezig. Vandaag reactie en nu gaan ze onderzoeken als het weer invloed heeft. Denk het wel. Extreem zonnig en 2 weken terug was het probleem er, andere momenten functioneert die prima.


[...]

Denk maar 1 specialist, en die is met vakantie _O- .

Dan stuur je hem toch retour?

Dit heb ik al vele malen aangegeven. Men weigert daar gehoor aan te geven. Enige wat ik krijg als antwoord, geduld en word onderzocht.
Dat de pingtijden oplopen naarmate de batterij volraakt is wel vreemd. Heb je de temperatuur ook in een grafiek bijgehouden in deze periodes?

  • Leeuwhoofd
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 24-06 10:04
Homey Energy Dongle werkt nu met Jackery SolarVault 3 – News | Homey

"Een officiële Jackery-app voor Homey wordt in juli verwacht. Daarmee kun je via Flow-kaarten automatisch laden en ontladen op basis van bijvoorbeeld tijd, stroomprijs, weer of de status van andere apparaten."

Heel mooi :)

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Even een vraagje over Home Assistant: weet iemand of er een optie gaat komen om de modus te veranderen vanuit Home Assistant? Ik gebruik primair 'Zelfverbruik' maar ik merk dat ik de afgelopen periode vaak handmatig wijzigde in Aangepaste modus om te zorgen dat ik bij gebrek aan voldoende zonne energie dan op zijn minst kon profiteren van lage dynamiche tarieven. Het zou welkom zijn om dit te kunnen automatiseren.

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Justevo schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:44:
[...]

Dat de pingtijden oplopen naarmate de batterij volraakt is wel vreemd. Heb je de temperatuur ook in een grafiek bijgehouden in deze periodes?
Met als voorwaarde zonnig dagje ;). Tot aan gisteren liep die ook vol en ontladen niets aan de hand. 2 weken terug laatste keer gedoe, want afgelopen weken was het bewolkt. Daarvoor was het ook even flink zonnig toen speelde het probleem ook.

Helaas zit er geen SNMP functie op de Jackery ik kan enkel ping uitlezen. Niet uptime, temp unit of wat dan ook.

In de app zie ik 33 of 34 graden ongeveer uurtje na het laden. Maar in de app geen log van temps. In niet oplaad mode (nu is die vol) is het 30 graden. Zal morgen is letten op de temp als die laad op 2500 watt ik dacht 38 graden ofzo. 40+ nog niet gezien in elk geval.

[ Voor 28% gewijzigd door RobbyTown op 19-06-2026 15:02 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

RobbyTown schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:52:
[...]

Alleen netwerk aangezien bluetooth wel op dat moment werkt en display nog wel aan gaat. Zet ik hem zelf handmatig echt uit dan werkt bluetooth ook niet meer.


[...]

Dit verder uitzoeken maar verwacht wel rond dat percentage, als ik na de offline melding kijk is de vol.

Het is nog niet bij begin van de ochtend geweest of andere momenten altijd rond de middag begint de ellende en ervoor beginnen de ping tijden al op te lopen. Maar wel bij zeer zonnige dagen. Aantal weken terug was het in de ochtend bewolkt en middag zonnig dan speelt het probleem in de middag.


[...]

Dit is lastig zeggen. Ik zie niet wanneer die in standby mode gaat (of zijn er ergens logs te vinden?). Nadat die weer online te benaderen is wel het bericht in standby mode staat omdat die vol is.


[...]

Nee dit gebeurt alleen op dagen als er veel zon is en dus 2500 watt laad. Afgelopen week bij bewolking en beetje zon doet die netjes volladen en ontladen niets aan de hand (zie rapport). Jackery blijft ping baar en wifi aardig stabiel. Tot gisteren dus en zonnetje weer volop scheen.


[...]

Nee hij gaat niet random offline. Patroon wat is, bijna vol en 2500 watt laden (dus zonnig dagje). Speelt dit probleem. Bewolkte dagen zoals afgelopen weer niets aan de hand.


[...]

Nee als die vol is dan komt die daarna weer terug en blijft die ping baar en de ping weer normaal.


[...]

11:30 vol dan gaat die in standby en is het normaal

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]

[...]

Geen idee als die echt "afslaat" maar echt uit is die inderdaad niet. Aangezien bluetooth wel werkt. Zet ik hem echt uit dan werkt ook dat niet.

Het zonnetje is nu vol op aan het schijn accu op 91% vol. Netwerk krijgt weer hoge ping tijden (bewolkte dagen niets aan de hand). Dus ben bang dadelijk gaat netwerk weer gaat verliezen.

[Afbeelding]

Inmiddels al 2 maand met support bezig. Vandaag reactie en nu gaan ze onderzoeken als het weer invloed heeft. Denk het wel. Extreem zonnig en 2 weken terug was het probleem er, andere momenten functioneert die prima.


[...]

Denk maar 1 specialist, en die is met vakantie _O- .

Dan stuur je hem toch retour?

Dit heb ik al vele malen aangegeven. Men weigert daar gehoor aan te geven. Enige wat ik krijg als antwoord, geduld en word onderzocht.
Lijkt een beetje wat ik ervaar. De accu laad te snel voor de cellen lijkt het. Waarschijnlijkt zet een secundaire beveiliging de unit uit.

Ik meet niet de ping maar met een smartplug de laadsnelheid. Dat ziet er dan zo uit:
[quote][b]Dekaasboer in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Met support kom ik ook niet echt verder, ik heb al eerder screenshots en uitleg gegeven. Maar op een gegeven moment gaat dan het gesprek compleet scheef, en dan vragen ze om meer beeldmateriaal.

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Dekaasboer yup. Hier base unit + 3 accus. Dus hier heeft die nog verdeelruimte maar maakt dus niets uit.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Roog1317 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:53:
Even een vraagje over Home Assistant: weet iemand of er een optie gaat komen om de modus te veranderen vanuit Home Assistant? Ik gebruik primair 'Zelfverbruik' maar ik merk dat ik de afgelopen periode vaak handmatig wijzigde in Aangepaste modus om te zorgen dat ik bij gebrek aan voldoende zonne energie dan op zijn minst kon profiteren van lage dynamiche tarieven. Het zou welkom zijn om dit te kunnen automatiseren.
Die optie moet in de Jackery integration komen. En iemand heeft dit verzoek ook al ingediend.
RobbyTown schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:07:
@Dekaasboer yup. Hier base unit + 3 accus. Dus hier heeft die nog verdeelruimte maar maakt dus niets uit.
Bij mij zie je het snel omdat ik alleen de base unit heb op 22 panelen. Hij mag maar met 1800w laden maar pompt er 1936 in, met pieken in de 2000z Maar de beperking werkt dus blijkbaar ook niet in de laadcurve die je nodig hebt als je uitbreiding accu’s hebt. Lijkt me toch best riskant op een grote populatie dat dit mis gaat.

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34
Ik plaat ook nog even kort mijn recente, positieve, ervaringen.

Ik heb een SV3 pro max, 7.5kW, op een eigen groep. 2.2kWp zonnepanelen op een 3-fase omvormer. Daarnaast heb ik in de afgelopen weken 8x 375Wp zonnepanelen toegevoegd op de PV aansluitingen.

Alles werkt eigenlijk zeer goed in 0 op de meter. Al heb ik nu vrij vlot een volle batterij en gaat de PV productie op de SV3 via bypass naar het net. Dat werkt zoals verwacht met de nieuwste firmware, zoals @stephan11 ook aangaf. Enige optie die voor 2027 handig zou zijn is als de PV overproductie op de SV3 kan worden teruggeschaald.

Ik heb hem alleen op lan aangesloten, niet meer op wifi. Daarnaast een homewizard P1 en homeassistant draaien. Dat alles werkt eigenlijk echt perfect.

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
thoomie schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:00:
Ik plaat ook nog even kort mijn recente, positieve, ervaringen.

Ik heb een SV3 pro max, 7.5kW, op een eigen groep. 2.2kWp zonnepanelen op een 3-fase omvormer. Daarnaast heb ik in de afgelopen weken 8x 375Wp zonnepanelen toegevoegd op de PV aansluitingen.

Alles werkt eigenlijk zeer goed in 0 op de meter. Al heb ik nu vrij vlot een volle batterij en gaat de PV productie op de SV3 via bypass naar het net. Dat werkt zoals verwacht met de nieuwste firmware, zoals @stephan11 ook aangaf. Enige optie die voor 2027 handig zou zijn is als de PV overproductie op de SV3 kan worden teruggeschaald.

Ik heb hem alleen op lan aangesloten, niet meer op wifi. Daarnaast een homewizard P1 en homeassistant draaien. Dat alles werkt eigenlijk echt perfect.
Ik zou ook graag zien dat het laden in wat voor vorm dan ook beperkt kan worden, vind laden met meer dan 4500w een beetje overdreven. Maar verder👍 wacht op de parallel laden optie vöor meerderen units voor dat ik mijn 2de set bestel.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:36
stephan11 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:55:
[...]

Ik zou ook graag zien dat het laden in wat voor vorm dan ook beperkt kan worden, vind laden met meer dan 4500w een beetje overdreven. Maar verder👍 wacht op de parallel laden optie vöor meerderen units voor dat ik mijn 2de set bestel.
Ik wil ook een 2e unit maar wil wel zeker weten dat parallel mode werkt daarom wacht ik net als jij ook met bestellen . Support kan gek genoeg niets zeggen wanneer deze mode in de update zit. Mocht het voorlopig niet komen zit je met een nutteloze batterij, dat risico wil ik niet lopen .

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
thoomie schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:00:
Ik plaat ook nog even kort mijn recente, positieve, ervaringen.

Ik heb een SV3 pro max, 7.5kW, op een eigen groep. 2.2kWp zonnepanelen op een 3-fase omvormer. Daarnaast heb ik in de afgelopen weken 8x 375Wp zonnepanelen toegevoegd op de PV aansluitingen.

Alles werkt eigenlijk zeer goed in 0 op de meter. Al heb ik nu vrij vlot een volle batterij en gaat de PV productie op de SV3 via bypass naar het net. Dat werkt zoals verwacht met de nieuwste firmware, zoals @stephan11 ook aangaf. Enige optie die voor 2027 handig zou zijn is als de PV overproductie op de SV3 kan worden teruggeschaald.

Ik heb hem alleen op lan aangesloten, niet meer op wifi. Daarnaast een homewizard P1 en homeassistant draaien. Dat alles werkt eigenlijk echt perfect.
Loop nu weer tegen de 2500 max grens aan terwijl het eerst wel wekte, terug van 3fase meting naar enkel fase meting gegaan....👎,

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I40wBlMoaIlXWCQGjPu8aPkzzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjxb8MzQ4dHVhMlO19N2DvmH.jpg?f=fotoalbum_large groen zijn de pv van de jackery, 👎na fase aanpasing wordt er weer teruggeleverd

  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwG6YVhJqE7qesTBDIBLbBO4IJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AzpTx2CJid8vHmrhqxHqerS.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist mijn SolarVault 3 Pro binnen gekregen en aangesloten.

Klopt het dat hij ondanks het limiet van 800 watt, wel gewoon met 2500 watt oplaad?
Ik dacht dat het limiet 2 kanten op was.

  • thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34
Psycho_Mantis schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:11:
[Afbeelding]

Zojuist mijn SolarVault 3 Pro binnen gekregen en aangesloten.

Klopt het dat hij ondanks het limiet van 800 watt, wel gewoon met 2500 watt oplaad?
Ik dacht dat het limiet 2 kanten op was.
Oplaad limiet kan je ook instellen dacht ik. Opladen is minder een probleem omdat eea dan gewoon gezekerd is in de meterkast, ook als het geen eigen groep is.

  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

thoomie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:16:
[...]

Oplaad limiet kan je ook instellen dacht ik. Opladen is minder een probleem omdat eea dan gewoon gezekerd is in de meterkast, ook als het geen eigen groep is.
Ik kan die instelling niet vinden. Ik ga vanavond wel zien met ontladen of hij zich netjes aan het limiet houdt.
Firmware versie is nog 1.2, 1.3 zie ik niet aangeboden worden.

Wat is de wifi brak van dat ding zeg. Was na een uur er al klaar mee en heb er een ethernet kabel ingestopt.

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
thoomie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:16:
[...]

Oplaad limiet kan je ook instellen dacht ik. Opladen is minder een probleem omdat eea dan gewoon gezekerd is in de meterkast, ook als het geen eigen groep is.
De oplaad limiet kun je alleen instellen voor opladen van het net. Je opgewekte zonne energie zal hij altijd laden met 2500w

  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Roog1317 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:56:
[...]

De oplaad limiet kun je alleen instellen voor opladen van het net. Je opgewekte zonne energie zal hij altijd laden met 2500w
Dat verklaart het dan. De zonnepanelen zijn op volle kracht aan het leveren nu.

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Psycho_Mantis schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Dat verklaart het dan. De zonnepanelen zijn op volle kracht aan het leveren nu.
Wat ook veilig is, zelfs als het niet een aparte groep is
In ieder geval werkt deze instelling niet op de max ac op fw 1.2. Net laden wordt niet beperkt.

Het maakt niet uit wat ik instel, hij laad altijd met max overschot.

[ Voor 9% gewijzigd door Dekaasboer op 22-06-2026 14:59 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:54
Weet iemand of het al mogelijk om via mqtt commando’s te sturen naar de unit?

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik heb mijn SolarVault Max 3 Pro AC trouwens de afgelopen 2 maanden gemeten met een HomeWizard kWh meter. Ik kom uit op een RTE van 83%. Niet slecht denk ik

  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

De eerste nacht gedraaid met de Pro AC, maar vindt het erg tegenvallen hoe hij hem op 0 probeert te houden.
Mijn meter is DSMR 5.0 i.c.m. homewizard p1, dus zou prima moeten zijn.

vanaf 0:20 tot 6:10 is de grafiek ook leeg, lijkt wel of hij daar vrijwel niets heeft gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BZhpmjjuHUx13mV8CiGwdV3RS0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dKDtOPFgrIvxDmqeloAMcvHn.png?f=fotoalbum_large

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:16:
De eerste nacht gedraaid met de Pro AC, maar vindt het erg tegenvallen hoe hij hem op 0 probeert te houden.
Mijn meter is DSMR 5.0 i.c.m. homewizard p1, dus zou prima moeten zijn.

vanaf 0:20 tot 6:10 is de grafiek ook leeg, lijkt wel of hij daar vrijwel niets heeft gedaan.

[Afbeelding]
Die lege stukken heb ik ook, alleen geeft mijn P1 meter dan wel aan dat er 0.0 is verbruikt. Dus ik vermoed dat dat aan de registratie van de Jackery en de app ligt. Onder die grafiek staat specifiek "Only display data during device network connection" dus daar zal het hem wel in zitten. Ik heb hem via LAN verbonden en zie die lege stukken alsnog.

[ Voor 3% gewijzigd door Justevo op 23-06-2026 08:40 ]


  • Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Justevo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:39:
[...]

Die lege stukken heb ik ook, alleen geeft mijn P1 meter dan wel aan dat er 0.0 is verbruikt. Dus ik vermoed dat dat aan de registratie van de Jackery en de app ligt. Onder die grafiek staat specifiek "Only display data during device network connection" dus daar zal het hem wel in zitten. Ik heb hem via LAN verbonden en zie die lege stukken alsnog.
In mijn homewizard app zie ik wel gebruik. De vaatwasser stond aan in de nacht, hij heeft dit helemaal niet lekker op 0 gehouden.
Maar ik zie de oorzaak al:
P1 meter (DSMR 5.0) metingen interval

ik heb ook zo'n E350 meter met 5.0, die dus stiekem maar 1 keer in de 10 seconden een update stuurt ipv elke seconde. Dus dat wordt een Shelly ertussen zetten. :-(

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:41
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:06:
[...]

In mijn homewizard app zie ik wel gebruik. De vaatwasser stond aan in de nacht, hij heeft dit helemaal niet lekker op 0 gehouden.
Maar ik zie de oorzaak al:
P1 meter (DSMR 5.0) metingen interval

ik heb ook zo'n E350 meter met 5.0, die dus stiekem maar 1 keer in de 10 seconden een update stuurt ipv elke seconde. Dus dat wordt een Shelly ertussen zetten. :-(
Ik dacht dat 5.0 een keer per seconde was? Ik heb nog een oude E350 4.2 DSMR en die deed 1 keer per 10 seconden, toen sloeg mijn Jackery helemaal op hol.

Daarna heb ik een Shelly Pro 3EM geplaatst en nu heb ik een snaarstrakke lijn op mijn HomeWizard P1 in de nacht van 0.0/0.0.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste