• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Justevo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
[...]

Ik dacht dat 5.0 een keer per seconde was? Ik heb nog een oude E350 4.2 DSMR en die deed 1 keer per 10 seconden, toen sloeg mijn Jackery helemaal op hol.

Daarna heb ik een Shelly Pro 3EM geplaatst en nu heb ik een snaarstrakke lijn op mijn HomeWizard P1 in de nacht van 0.0/0.0.
Dat is juist het ding. Die E350 met 5.0 stuurt wel elke seconde een update, maar update de data daarin maar 1 keer per 10 seconde.
Dus ik ga ook maar kijken naar de Shelly Pro 3EM.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:39
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:17:
[...]

Dat is juist het ding. Die E350 met 5.0 stuurt wel elke seconde een update, maar update de data daarin maar 1 keer per 10 seconde.
Dus ik ga ook maar kijken naar de Shelly Pro 3EM.
Dit is idd vrij frusterend en een vaak terugkerend probleem. Gelukkig wel een verklaring en oplosbaar (shelly danwel nieuwe meter via netbeheer).

• Destronica
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 20:02
Sinds enkele maanden heb ik problemen met de HomeWizard P1-integratie van mijn Jackery. Na een lange periode wachten heb ik inmiddels een vervangende batterij ontvangen, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Jackery geeft aan dat de zaak bij hun technische team ligt, maar na meerdere weken krijg ik alleen algemene statusupdates zonder concrete planning.

Zijn er hier meer gebruikers die problemen ervaren met de HomeWizard P1-integratie? En is er iemand die weet of Jackery het probleem inmiddels heeft gereproduceerd of een firmware-oplossing in voorbereiding heeft?

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:43
Destronica schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:00:
Sinds enkele maanden heb ik problemen met de HomeWizard P1-integratie van mijn Jackery. Na een lange periode wachten heb ik inmiddels een vervangende batterij ontvangen, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Jackery geeft aan dat de zaak bij hun technische team ligt, maar na meerdere weken krijg ik alleen algemene statusupdates zonder concrete planning.

Zijn er hier meer gebruikers die problemen ervaren met de HomeWizard P1-integratie? En is er iemand die weet of Jackery het probleem inmiddels heeft gereproduceerd of een firmware-oplossing in voorbereiding heeft?
Nee geen problemen. Heb je de Jackery op LAN aangesloten? En heb je de P1 voorzien van usb voeding?

• Destronica
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 20:02
Roog1317 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:13:
[...]

Nee geen problemen. Heb je de Jackery op LAN aangesloten? En heb je de P1 voorzien van usb voeding?
Ik heb de HomePower 2000, zonder LAN aansluiting. De P1 is voorzien van USB voeding en werkte in het verleden prima. HomeWizard heeft echter wel een nieuwe API v2 uitgebracht. Deze API lijkt door de Jackery niet goed ingelezen te worden. Zijn hiervoor workarounds?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 15:03
Justevo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:12:
[...]

Ik dacht dat 5.0 een keer per seconde was? Ik heb nog een oude E350 4.2 DSMR en die deed 1 keer per 10 seconden, toen sloeg mijn Jackery helemaal op hol.

Daarna heb ik een Shelly Pro 3EM geplaatst en nu heb ik een snaarstrakke lijn op mijn HomeWizard P1 in de nacht van 0.0/0.0.
mag je zn shelly als leek gewoon installeren?

btw: zie weer een maintenance in de app, alle gegevens van afgelopen maand wrs weer verdwenen. Wel alles verdwenen, maar maintenance pas vannacht. Systeem had zichzelf verwijderd uit de app, wat een bagger.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinus op 24-06-2026 11:45 ]

no comment

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 23:24
Martinus schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:06:
[...]

mag je zn shelly als leek gewoon installeren?

btw: zie weer een maintenance in de app, alle gegevens van afgelopen maand wrs weer verdwenen.
Dat mag je gewoon zelf doen ja. Al moet je wel weten wat je doet en volledig spanningsloos kunnen werken.

• Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-07 23:28
Wie kan eens meedenken!? Op 1 of andere manier wil mijn systeem niet sneller laden op dit moment dan +-600w, wie herkent dit? Als er meer nodig is, hoor ik het graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uQmlWdUOK4jS0Ee1tzSNmczzbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFGtdz5ycFNTjo0h8RBSIXrA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEMyfj-77A2mRHOeMDayHoI4Bz0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TeDnOQSn2pIhJZfbnE4NE8m7.png?f=fotoalbum_large

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bjornregteriml schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:15:
Wie kan eens meedenken!? Op 1 of andere manier wil mijn systeem niet sneller laden op dit moment dan +-600w, wie herkent dit? Als er meer nodig is, hoor ik het graag!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe warm is hij bij jou?

Bij mij ging hij ook maar op half vermogen laden. Ik denk dat het te warm is.

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:57
Piek hoogte qua energie kosten (1.20 euro per kW) voor dynamische contracten en jackery heeft onderhoud! Vooringestelde custom mode werkt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door marcovit op 24-06-2026 19:49 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

https://h5ns.hijackery.cn/ onderhoud vannacht

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:48
marcovit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:48:
Piek hoogte qua energie kosten (1.20 euro per kW) voor dynamische contracten en jackery heeft onderhoud! Vooringestelde custom mode werkt ook niet.
Is bij mij wel aan het ontladen, heb een kWh metertje er tussen zitten en homewizard. 0 op de meter modus werkt door.

• marcovit
Laapo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:30:
[...]

Is bij mij wel aan het ontladen, heb een kWh metertje er tussen zitten en homewizard. 0 op de meter modus werkt door.
Blijkbaar valt hij automatisch terug op 0 op de meter bij geen connectie met de server. Ik wou juist extra terug geven.
De app werkt amper sinds 19:00.

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07 20:45
Ik heb sinds 2 dagen 2 jackerys solarvault 3 pro. De accu’s doen zoals ze ingesteld zijn, echter heb ik zelden dat ik via de app de instellingen kan wijzigen of dat de apparaten de juiste (live) data tonen. Is dit een bekend probleem en is het vooral een app->cloud connectie probleem, of zit er aan mijn kant wat mis?

• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:35
Bjornregteriml schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou het wat met de 47 graden van de unit te maken kunnen hebben?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:15
RobHop schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:13:
Ik heb sinds 2 dagen 2 jackerys solarvault 3 pro. De accu’s doen zoals ze ingesteld zijn, echter heb ik zelden dat ik via de app de instellingen kan wijzigen of dat de apparaten de juiste (live) data tonen. Is dit een bekend probleem en is het vooral een app->cloud connectie probleem, of zit er aan mijn kant wat mis?
Heb jij al updates gehad? Ik zit nog steeds met 1.2 waar de parallel optie niet werkt. Wil ook een 2e maar heb er niets aan zonder de parallel optie. Ze maken er wel reclame voor maar ze kunnen niet zeggen wanneer het gaat werken. Verder is de ap erg simpel maar toont ie wel de juiste data.

• karel_G_1981
marcovit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:48:
Ik ben niet onder de indruk van die ai mode , maakt keuzes die ik niet snap (zoals uitschakelen terwijl er wel nacht verbruik is en de tarieven hoog, de zelf verbruik mode werkt wel goed helemaal gisteren met die absurde prijzen. heb gisteren nul kWh het net gehaald dat heeft een flinke besparing opgeleverd

• Bjornregteriml
wloldski schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 01:33:
[...]

Zou het wat met de 47 graden van de unit te maken kunnen hebben?
Ja, nu jullie het zeggen, 47 is best wel warm! eens kijken of ik het iets koeler kan maken in het hok waar hij staat. Hopelijk gaat het dan aankomende avond/nacht beter.

Ondanks de warmte en hooge uurprijzen qua stroom, gister toch maar 0.10 cent aan stroom verbruik gehad gister.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27
Bjornregteriml schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:41:
[...]

Ja, nu jullie het zeggen, 47 is best wel warm! eens kijken of ik het iets koeler kan maken in het hok waar hij staat. Hopelijk gaat het dan aankomende avond/nacht beter.

Ondanks de warmte en hooge uurprijzen qua stroom, gister toch maar 0.10 cent aan stroom verbruik gehad gister.
Het lijkt me een lagere temperatuur ook al het geval, mijn unit is 39 graden en ik zie dat ie (op 92% vol) maar ~1000/1100 W in de accu stopt en de nog 1000 W welke beschikbaar is het net op "stuurt".
De specificaties zeggen -20 tot 55 graden. Dan lijkt 47 me nog ok.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• JJDM
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:56
3p0x schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Het lijkt me een lagere temperatuur ook al het geval, mijn unit is 39 graden en ik zie dat ie (op 92% vol) maar ~1000/1100 W in de accu stopt en de nog 1000 W welke beschikbaar is het net op "stuurt".
Komt daar wel door. De BMS beschermt de batterij/accu cellen ivm hoge temperaturen. Stel hij is al 47 graden en moet nog 30% laden, wordt het te warm met 2500W. Is volgens mij gewoon een veiligheidsmechanisme die het vermogen terugschroeft om teveel warmteontwikkeling te beperken. Heb het deze week ook 2x gehad, daarvoor niet. Zelf heb ik maximaal een keer 40.9 gehad (volgens de app dan)

• RobHop
karel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 06:15:
[...]

Heb jij al updates gehad? Ik zit nog steeds met 1.2 waar de parallel optie niet werkt. Wil ook een 2e maar heb er niets aan zonder de parallel optie. Ze maken er wel reclame voor maar ze kunnen niet zeggen wanneer het gaat werken. Verder is de ap erg simpel maar toont ie wel de juiste data.
Nee ik zit op 1.1 wat volgens mij de laatste versie van de Pro is. Ik heb dus niet de max AC. Maar ik stel ze manueel in waardoor parallel prima werkt.

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:58
@RobHop , hoe heb je ze manueel ingesteld? Maak je gebruik van 1 p1 meter?

• MacW
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07:36
Vandaag een mail van Jackery ontvangen met o.m. deze tekst:

Jackery en Homey delen hun krachten voor slimmer energiebeheer thuis.

Dankzij de integratie van de Jackery SolarVault 3-serie met Homey krijgt u realtime inzicht in uw energieverbruik, verhoogt u uw eigen verbruik en bent u klaar voor de toekomst van slim energiemanagement.

Naast realtime integratie met het stroomnet werken Jackery en Homey ook aan een verdere samenwerking op het gebied van software en ecosystemen. Verdere Homey-integratie met AI-gestuurde optimalisatie wordt begin juli uitgerold.

Kunnen we hopelijk - naast HA - ook met Homey aan de slag waarmee we de manco's in de app m et een beetje geluk kunnen omzeilen.

• RobHop
RonaldBe schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:06:
@RobHop , hoe heb je ze manueel ingesteld? Maak je gebruik van 1 p1 meter?
Gewoon de aangepaste modus en ze dan beide laten inladen bij piek tarieven en laten laden bij laag. Dus soms een aanpassing om in lijn te blijven met mijn dynamisch tarief. Werkt nog wel wat omslachtig omdat ik ze allebei individueel moet instellen. Ik heb mijn homewizzard p1 op 1 van de accu’s gekoppeld (kan niet met 1 P1 op beide). Maar omdat ik hem in aangepaste modus gebruik voegt dit niet zoveel toe.

• karel_G_1981
RobHop schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:40:
[...]

Gewoon de aangepaste modus en ze dan beide laten inladen bij piek tarieven en laten laden bij laag. Dus soms een aanpassing om in lijn te blijven met mijn dynamisch tarief. Werkt nog wel wat omslachtig omdat ik ze allebei individueel moet instellen. Ik heb mijn homewizzard p1 op 1 van de accu’s gekoppeld (kan niet met 1 P1 op beide). Maar omdat ik hem in aangepaste modus gebruik voegt dit niet zoveel toe.
Je zou dan ook 2 p1 meters kunnen gebruiken ? Stel je dan elke dag handmatig je batterijen in? Lijkt me nogal omslachtig en dat is niet wat ik wil.

• RobHop
karel_G_1981 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:14:
[...]

Je zou dan ook 2 p1 meters kunnen gebruiken ? Stel je dan elke dag handmatig je batterijen in? Lijkt me nogal omslachtig en dat is niet wat ik wil.
Dat kan. Elke dag instellen is tot op heden niet nodig omdat de dalen en de pieken op exact dezelfde momenten zijn. Straks als de homey integratie er is verwacht ik het te kunnen scripten.

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:18
RobHop schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:42:
[...]

Nee ik zit op 1.1 wat volgens mij de laatste versie van de Pro is. Ik heb dus niet de max AC. Maar ik stel ze manueel in waardoor parallel prima werkt.
Deze is bij mij 1.3

• RobHop
En heb je dan de pro? Of de pro Max ac?

• karel_G_1981
Ik heb versie 1.2 met de 3 pro Max (zonder ac aanduiding) je zou toch zolangzamerhand wel een update verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X_K_qpR3bQ6LeuHLZph2LtxqdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDA2qhcbAfEZ9eeSYjYIhlZR.jpg?f=fotoalbum_large

• stephan11
RobHop schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:27:
[...]

En heb je dan de pro? Of de pro Max ac?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5YfdNardoDlAg5JqyiG2LEsXUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaLJ4jUJNJTRja9tOf0wLSew.jpg?f=fotoalbum_large

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dinsdag komt de founder en head of marketing van Jackery bij ons op bezoek om te zien hoe wij thuisbatterijen reviewen. Ik zal na dinsdag wel even laten weten hoe het was. Mocht je een belangrijke algemene vraag hebben (dus niet specifiek voor jouw situatie) kun je me altijd een dm sturen. Dan kunnen we kijken of we die mee kunnen nemen in het bezoek.

energienerds.nl

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

mrme12345 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:09:
Dinsdag komt de founder en head of marketing van Jackery bij ons op bezoek om te zien hoe wij thuisbatterijen reviewen. Ik zal na dinsdag wel even laten weten hoe het was. Mocht je een belangrijke algemene vraag hebben (dus niet specifiek voor jouw situatie) kun je me altijd een dm sturen. Dan kunnen we kijken of we die mee kunnen nemen in het bezoek.
Vraag gelijk of ze een fatsoenlijke vertaler in dienst kunnen nemen.
Dat huis “startpagina” heet is echt een slordige fout.
Heel die app is eigenlijk een zooitje.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 13:59
Vragen welke updates we in de app kunnen verwachten.
Bijvoorbeeld:
- Bij "Custom mode", de optie Repeat afmaken, instellen op welke dagen het moet gebeuren. Je kunt daar nu niets anders instellen dan "Daily".
- Programma's een voorrangsregel geven. Bijvoorbeeld, als "Follow the meter" aan staat, werkt het "Discharging power plan" niet.
- Laden op de uren met de laagste prijs. Zelf aangeven op welke dagen dat moet, voor één of meerdere uren en of de uren aaneengesloten moeten zijn. Zo ook met ontladen.

Er is vast nog véél meer te verzinnen, maar dit is waar ik nu aan denk.

Deze tekst niet lezen !

• marcovit
Graag vragen of AI gefikst kan worden. Op de duurste momenten denkt AI dat de zon schijnt terwijl dit normaal van 11:00 tot 19:00 is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEVUocjQp7S69bCSK0tCnMmM-e0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8PEck8RWeRbxyRAG0m8wxdc.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
marcovit schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:10:
[...]

Graag vragen of AI gefikst kan worden. Op de duurste momenten denkt AI dat de zon schijnt terwijl dit normaal van 11:00 tot 19:00 is.

[Afbeelding]
Precies , die Ai mode werkt nu niet goed met zon en bovendien moet ie werken met de kwartier prijs en noet met de uurprijs

andere vraag wanneer die parallel functie komt . Ik zit hier op te wachten omdat ik in principe een tweede set wil, maar de helpdesk kan geen tijdlijnen geven. Heldere communicatie en bv een roadmap zou heel erg helpen

• Leeuwhoofd
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11-07 16:15
Hoi.

Welke SoC instellingen gebruiken jullie?

Welke Ondergrens - Bovengrens en waarom…?

Heb nu zelf 10% - 100%, geen idee wat juiste is.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:23
Leeuwhoofd schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:22:
Hoi.

Welke SoC instellingen gebruiken jullie?

Welke Ondergrens - Bovengrens en waarom…?

Heb nu zelf 10% - 100%, geen idee wat juiste is.
Omdat ik het systeem nog niet actief gebruik heb ik 30%-50% ingesteld. De praktijk ziet er anders uit, ook een hoop onbalans tussen de accu's. Hebben meer mensen dit? Die 18% is van de hoofdunit zelf?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipz3reyHcRDxnHNx1X4oDJkUrow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ndHNhKsE4gZaZbQufNQNyA8x.png?f=fotoalbum_large

• Leeuwhoofd
Brokencore schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:44:
[...]

Omdat ik het systeem nog niet actief gebruik heb ik 30%-50% ingesteld. De praktijk ziet er anders uit, ook een hoop onbalans tussen de accu's. Hebben meer mensen dit? Die 18% is van de hoofdunit zelf?[Afbeelding]
18% indd van de hoofdunit. Nee, heb ik niet, altijd maar een procent of 3 a 4 er tussen, Misschien helpt alles een keer tot 100% opladen?

• deveul
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 03-07 19:38
Hier zelfde probleem met het laden met laag vermogen terwijl er voldoende binnenkomt via ze panelen.

En sinds vanmorgen kan ik weer niet inloggen in de app, hopelijk niet weer zo'n drama Als laatst

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-07 11:12
Vraag maar eens waar de lang beloofde software updates blijven, app is niet stabiel, verbindingen vallen weg .

• GoGoGadgetPower
  • Laatst online: 06-07 08:39
Ik heb de laatste tijd dat in AI modus, de batterij continu in besparingsmodus blijft staan? Wie heeft daar nog meer last van

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:33
GoGoGadgetPower schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:53:
Ik heb de laatste tijd dat in AI modus, de batterij continu in besparingsmodus blijft staan? Wie heeft daar nog meer last van
Ja, als de batterij vol is en zonnepanelen energie leveren.
funxiun schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:12:
[...]

Ja, als de batterij vol is en zonnepanelen energie leveren.
Dat is toch ook verwacht gedrag? Ding kan niks toevoegen dus gaat in standby. Als er energievraag is en hij schoet niet aan dat zou problematisch zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Dekaasboer op 29-06-2026 14:58 ]

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:33
Dekaasboer schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:57:
[...]

Dat is toch ook verwacht gedrag? Ding kan niks toevoegen dus gaat in standby. Als er energievraag is en hij schoet niet aan dat zou problematisch zijn.
Ja, precies. Bij gebrek aan verdere informatie gaf ik de omstandigheden door van mijn batterij wanneer deze in stand-by modus gaat.

• RobHop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHYdSReL3_oUVZSb1_EtGIZ4uCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCbRT9jDaHf4RNdaIShhk72b.jpg?f=fotoalbum_large

• deveul
Nu staat de jackery 1500w terug te leveren in huis , zonder enige vraag loopt gewoon leeg en 43° nu stand-by en 300w verbruik , zet ik hem weer aan gaat hij weer 1500w leveren aan niks??

• deveul
5min op stand-by en nu gewoon 300w leveren aan huis , snap er niks meer van staat gewoon op zelfverbruik werkte afgelopen paar weken weer prima maar laatste dagen doet hij het echt raar.

Kan dit met de hoge temperaturen te maken hebben, wat ik nu raar vind want het is 10° koeler

• marcovit
AI heeft eindelijk iets AI-achtig gedaan!

Normaal trekt hij de accu leeg wanneer ik de auto oplaad maar hij zag dat het goedkoper was om het van de net af te halen (tussen 11 en 16:00) dus de accu ontlade niet.

• karel_G_1981
Dat is mooi, had eerder gehoopt maar dan is er iig een tijdlijn. Net als vorige poster vertrouw ik die AI mode nog niet , is wel van belang dat die goed werkt als de saldering stopt en dat de gevolgen daarvan ook worden meegenomen in het model. Ze hebben nog even tijd eraan te sleutelen.

[ Voor 5% gewijzigd door karel_G_1981 op 30-06-2026 09:31 ]

• thoomie
Iemand met PV panelen direct op de SV3 en ook dit in de app? Ik bedoel dus de pieken/0 afwisselend. Soms zie ik dit de hele dag in de app voor het PV vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N3phvyclVIkLabubdpzPk6FoBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWuzubk1jQR5gZ1p1B5nxBvg.jpg?f=fotoalbum_large

In homeassistant zie ik dit helemaal niet, daar wisselt de productie (zoals verwacht), maar gaat nooit naar 0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LVocqEKnOllaTekw5vhz6AK_fU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQTUrZYuvGhuUZF9ALo8kV6F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door thoomie op 30-06-2026 15:38 ]

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De directie van Jackery is 2 uur bij ons op bezoek geweest. Naast zien hoe wij thuisbatterijen testen hebben we ook veel zorgen over de software en updates kunnen delen. En ook gesproken over wat de sterke en minder sterke punten van de Jackery thuisbatterijen zijn (in algemeen veiligheid en bouwkwaliteit erg goed, software en app nog echt wel stappen te zetten).

Aanstaande donderdag komen er nog technische mensen van Jackery vanuit Dusseldorf bij ons langs om ook onze feedback op te halen. Hieruit blijkt dat Jackery de klachten van veel mensen over de huidige software performance heel serieus oppakt. Ze gaven ook aan dat ze met man en macht bezig zijn om de software te verbeteren. We hebben afgesproken dat ze een roadmap met ons delen met welke verbeteringen en per welke datum gereed zou moeten zijn. Deze roadmap zullen we natuurlijk ook hier delen zodra we die ontvangen hebben. Zodat iedereen in ieder geval weet waar die aan toe is.

energienerds.nl

• karel_G_1981
mrme12345 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:11:
[...]

De directie van Jackery is 2 uur bij ons op bezoek geweest. Naast zien hoe wij thuisbatterijen testen hebben we ook veel zorgen over de software en updates kunnen delen. En ook gesproken over wat de sterke en minder sterke punten van de Jackery thuisbatterijen zijn (in algemeen veiligheid en bouwkwaliteit erg goed, software en app nog echt wel stappen te zetten).

Aanstaande donderdag komen er nog technische mensen van Jackery vanuit Dusseldorf bij ons langs om ook onze feedback op te halen. Hieruit blijkt dat Jackery de klachten van veel mensen over de huidige software performance heel serieus oppakt. Ze gaven ook aan dat ze met man en macht bezig zijn om de software te verbeteren. We hebben afgesproken dat ze een roadmap met ons delen met welke verbeteringen en per welke datum gereed zou moeten zijn. Deze roadmap zullen we natuurlijk ook hier delen zodra we die ontvangen hebben. Zodat iedereen in ieder geval weet waar die aan toe is.
Top thanks voor de feedback! Ben er echt van overtuigd dat het een goed product is overigens , software zijn denk ik kinderziektes , ben benieuwd of ze inderdaad snel vorderingen maken met de verbeteringen. Ook de roadmap ben ik erg in geïnteresseerd

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb denk ik een oplossing gevonden om te voorkomen dat een laadpaal de accu leeg trek, terwijl de tarieven laag zijn.
Met een automation in home assistant kan je de output power naar een lage waarde zoals 10 watt (0 lijkt niet te werken), dan vertraag je het dischargen. Hopelijk komen er in de toekomst meer opties, maar dit helpt wel voor nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxJIphKWqJNx_cObjl3oy7O-Gu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fapn7oTUr4mKsJ1rGvxFRoOa.jpg?f=fotoalbum_large

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Heeft iemand de jackery via de wasmachine groep aangesloten?
Ik las ergens dat je ook de wasmachine achter de jackery kan zetten, dat hij dan gewoon 16amp passtrough kan leveren.
Dat scheelt weer een groep bijbouwen.
Uiteraard zal hij niet opladen als de wasmachine aan het opwarmen is.

• thoomie
Psycho_Mantis schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 08:58:
Heeft iemand de jackery via de wasmachine groep aangesloten?
Ik las ergens dat je ook de wasmachine achter de jackery kan zetten, dat hij dan gewoon 16amp passtrough kan leveren.
Dat scheelt weer een groep bijbouwen.
Uiteraard zal hij niet opladen als de wasmachine aan het opwarmen is.
Het is hier, of in Zendure topic, een keer voorbij gekomen. Het kan zeker, echter is het minder veilig omdat potentieel geen gebruik maakt van de beveiliging via de meterkast. Dus voor incidenteel (stroomuitval) prima, maar structuureel geen aanrader.

• karel_G_1981
thoomie schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:05:
[...]

Het is hier, of in Zendure topic, een keer voorbij gekomen. Het kan zeker, echter is het minder veilig omdat potentieel geen gebruik maakt van de beveiliging via de meterkast. Dus voor incidenteel (stroomuitval) prima, maar structuureel geen aanrader.
Wat is het risico? Alleen als je wasmachine kortsluiting maakt zou er heel theoretisch een beperkte overbelasting kunnen zijn en dan moet je bedrading ook nog heel slecht zijn wil dat tot een brand risico leiden, of zie ik dat verkeerd ?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:03:
[...]

Wat is het risico? Alleen als je wasmachine kortsluiting maakt zou er heel theoretisch een beperkte overbelasting kunnen zijn en dan moet je bedrading ook nog heel slecht zijn wil dat tot een brand risico leiden, of zie ik dat verkeerd ?
Ik neem aan dat de jackery zelf ook wel ergens een zekering heeft op de output AC?

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:04:
[...]

Ik neem aan dat de jackery zelf ook wel ergens een zekering heeft op de output AC?
Gaat erom dat de batterij 2500w vermogen je huis in kan duwen en je groep is afgezekerd op 3600w als er kortsluiting in de wasmachine ontstaat kopen er potentieel te hoge stromen door de bedrading naar de wasmachine terwijl de zekering in de groepenkast niet af slaat. (Omdat het deel van de batterij niet langs de groepenkast gaat) Heel theoretisch kan het dan te heet worden of in het apparaat of in de bedrading. Durf niet te zeggen hoe groot dat risico is.

[ Voor 5% gewijzigd door karel_G_1981 op 02-07-2026 14:12 ]

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:02:
[...]

alle storingen gaat geen chinese platformen monitoren alleen nederlandse
Toevallig aan het kijken bij de concurrentie.

https://allestoringen.nl/storing/anker-solix/

Anker is toch Chinees?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• RobHop
Hallo allen, ik de jackery solarvault pro (2 individuele van 2,5kw) inmiddels zo’n 2 weken. Er zitten wel eens dagen zoals vandaag tussen dat hij is opgeladen van ca 5% naar 100%. Theoretisch zou dit 2,4kw zijn. Echter geeft de app waarden aan van 2,8 en vandaag zelfs 3,3kw. Dit lijkt me erg inefficiënt als hij dermate veel verlies heeft. Opvallend is dat beide batterijen hetzelfde gedrag vertonen. Kan dit een fout in de app zijn of moet ik me zorgen maken dat mijn hardware dermate slecht functioneert? Met dit soort verliezen gaat het gehele terug verdienmodel op de schop. Ik hoor graag jullie ervaringen

• Roog1317
RobHop schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:58:
Hallo allen, ik de jackery solarvault pro (2 individuele van 2,5kw) inmiddels zo’n 2 weken. Er zitten wel eens dagen zoals vandaag tussen dat hij is opgeladen van ca 5% naar 100%. Theoretisch zou dit 2,4kw zijn. Echter geeft de app waarden aan van 2,8 en vandaag zelfs 3,3kw. Dit lijkt me erg inefficiënt als hij dermate veel verlies heeft. Opvallend is dat beide batterijen hetzelfde gedrag vertonen. Kan dit een fout in de app zijn of moet ik me zorgen maken dat mijn hardware dermate slecht functioneert? Met dit soort verliezen gaat het gehele terug verdienmodel op de schop. Ik hoor graag jullie ervaringen
Ik heb een efficiëntie van 83% gemeten (langere tijd gemeten met een homewizard kWh meter). Dat komt wel redelijk overeen met jouw observaties

• karel_G_1981
Roog1317 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:11:
[...]

Ik heb een efficiëntie van 83% gemeten (langere tijd gemeten met een homewizard kWh meter). Dat komt wel redelijk overeen met jouw observaties
Hoi dat is vrij normaal bij alle thuisbatterijen .

• Leeuwhoofd
Dit is inderdaad correct. Ik heb ook een RTE van 83% hier, wat prima is in vergelijking met de concurrentie.

Heb je bv een 10kW accu, heb je met een RTE van 80% dus 8kW ter beschikking (rest is verlies). Stel je de SoC in op een range van 10-100% heb je nog eens 10% minder tot je beschikking. In dit voorbeeld dan nog 7,2kW...

• Bjornregteriml
Ik ben nieuwsgierig of meer mensen dit gedrag herkennen van de app/batterij?! Zie screenshots voor wat ik bedoel.

Ik heb een vraag uit staan bij jackery, en ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqOQ3gLEISgmDwEG7xedgGH16gM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mEyKSy5dl4lqix9GMkC9Vlay.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83d9NMSdcBLE2Hhfj_HANsptklg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxPOMZsidWEJqvlvOD4KSTMx.jpg?f=fotoalbum_large

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bjornregteriml schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:38:
Ik ben nieuwsgierig of meer mensen dit gedrag herkennen van de app/batterij?! Zie screenshots voor wat ik bedoel.

Ik heb een vraag uit staan bij jackery, en ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die AI modus gebruik ik niet eens. Kost alleen maar extra geld heb ik het idee.
Wat voor meter heb je gekoppeld?

• Bjornregteriml
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:48:
[...]

De p1 dongle die ze er bij verkopen, zat in die actie toen, en dat het alleen maar geld kost heb ik dus ook het idee steeds meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Bjornregteriml op 03-07-2026 09:20 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bjornregteriml schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:20:
[...]

De p1 dongle die ze er bij verkopen, zat in die actie toen, en dat het alleen maar geld kost heb ik dus ook het idee steeds meer.
Die dongle is niet zo betrouwbaar.
Wat voor energiemeter heb je van je netbeheerder?

• Bjornregteriml
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:29:
[...]

Die dongle is niet zo betrouwbaar.
Wat voor energiemeter heb je van je netbeheerder?
We hebben een kaifa ma304 smr5.5.

Wel met een “powerbaas” gevoede p1 splitter er aan voor zonneplan en de jackery.

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:48:
[...]

Ik ben de ai modus weer eens aan het testen , dan doet ie dit bij mij ook, niet bij de net zero mode. Die ai modus moet nog flink aan gesleuteld worden is mijn indruk.

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:25
Als je dit soort 'verliezen' (rte 80+ %) je verdienmodel op de schop gaat vraag ik me af in hoeverre je hebt ingelezen op (stekker) thuisbatterijen? Want dit is gewoon waar je rekening mee moet houden, ze zitten allemaal zo rond dit percentages, een wat hoger, ander wat later. Wat was je verwachting en waarmee heb je gerekend?

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• karel_G_1981
clubeddie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:40:
[...]

Als je dit soort 'verliezen' (rte 80+ %) je verdienmodel op de schop gaat vraag ik me af in hoeverre je hebt ingelezen op (stekker) thuisbatterijen? Want dit is gewoon waar je rekening mee moet houden, ze zitten allemaal zo rond dit percentages, een wat hoger, ander wat later. Wat was je verwachting en waarmee heb je gerekend?
Klopt dit is volkomen normaal. De jackery zit bij mij op ongeveer 85% efficiëntie , volgens mij is dat een prima waarde. Je hebt immers 2x te maken met een omvormer in het proces : ac->dc>ac dan is 15% reeel. Wellicht dat je met zonnepanelen die je direct dc koppelt op de jackery iets efficiënter bent.

• RobHop
clubeddie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:40:
[...]

Dit is enkel een verlies bij het opladen. Bij ontladen heeft hij nog eens dit verlies. Dit zorgt voor een RTE van <70%. 80% RTE vind ik acceptabel, veel lager dan dit lijkt me niet oké. Ik heb een slimme stekker gekocht om het een keer zo te meten omdat ik de app data voor geen meter vertrouw. Als de RTE fors lager is dan 80% stuur ik de boel terug.

• karel_G_1981
RobHop schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:36:
[...]

Dit is enkel een verlies bij het opladen. Bij ontladen heeft hij nog eens dit verlies. Dit zorgt voor een RTE van <70%. 80% RTE vind ik acceptabel, veel lager dan dit lijkt me niet oké. Ik heb een slimme stekker gekocht om het een keer zo te meten omdat ik de app data voor geen meter vertrouw. Als de RTE fors lager is dan 80% stuur ik de boel terug.
Klopt meten is weten , ben benieuwd naar jouw resultaten :-)

• karel_G_1981
Wat ik niet snap van die AI mode is dat als ik ‘s ochtends ga douchen of even de auto optop en de stroomprijs is vrij hoog dat hij dan de stroom niet uit de batterij trekt terwijl hij weet dat straks de zon gaat schijnen en de tarieven bijna nul zijn en de batterij nog op 60% staat.

Het lijkt erop dat die AI mode geen rekening houdt met de pv stroom die van zonnepanelen komt die niet rechtstreeks op de batterij zijn aangesloten. Dan nog is het raar aangezien de tarieven ook ingeladen zijn en je juist bij hoge prijzen uit de batterij wil trekken. Ik heb inmiddels de zelfverbruikmodus maar weer aaangezet.

• marcovit
P1 meter van Homey lijkt niet meer te werken, Jackery zegt dat hij offline is terwijl in Homey deze wel werkt en ik kan hem makkelijk opnieuw toevoegen, alleen na 2min weer “offline”..

Toch maar weer de P1 van Jackery aangesloten.

• RobHop
Het lijkt dat bij de eerste metingen mijn RTE (ca. 73%) werkelijk zo belabberd is als de app weer geeft. Zou het iets te maken kunnen hebben dat hij relatief lang moet laden om de laatste 10% in de batterij te krijgen. Ik heb mijn SOC op 5-100% staan. Daarnaast heb ik maar 1 unit, dus 2,52kW. Hierdoor is de impact van die laatste 10% ook relatief groot op het totaal. Ik zit er aan te denken om 1 extra uitbreiding module te kopen en mijn SOC terug te brengen naar 10-90% om de RTE te verbeteren. Klinkt dit als een logisch plan? Morgen maar eerst even een round trip meten met Shelly van 10-90% met 1 accu.

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 22:23

Solid Seal

Drones, 3D printen

Ik ben mij ook aan het orienteren voor een thuisaccu.
Heb op het moment voor 5200wp panelen liggen (13x400)
Geen dynamisch contract ( nu nog vast)
Ik zie bij iedereen dat ding ergens in huis staan maar heb begrepen dat deze ook waterdicht is (IP65) dus theoretisch kan ie ook buiten (met klein afdakje zodat meeste water ernaast valt.

Heeft iemand m buiten staan of beter niet ? Ik zou het willen ivm ruimte die ik niet heb.
Zou ik dan ook ongeveer 5kwh aan batterijen moeten hebben of kan ik een periode met 1 accu af?

www.dronepilotennederland.nl

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-07 23:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gk_Pa058eRQuMIbF_cpfYa_4-SI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/szL1byEZSDZ08KdaNiBMSYs5.png?f=fotoalbum_large Ik meet het nu een paar weken en laat simpelweg het totaal laden en ontladen uitrekenen, alleen is dit natuurlijk niet op maximaal vermogen gedaan. Ook zal het de komende maanden afnemen.

• Leeuwhoofd
RobHop schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:22:
Het lijkt dat bij de eerste metingen mijn RTE (ca. 73%) werkelijk zo belabberd is als de app weer geeft. Zou het iets te maken kunnen hebben dat hij relatief lang moet laden om de laatste 10% in de batterij te krijgen. Ik heb mijn SOC op 5-100% staan. Daarnaast heb ik maar 1 unit, dus 2,52kW. Hierdoor is de impact van die laatste 10% ook relatief groot op het totaal. Ik zit er aan te denken om 1 extra uitbreiding module te kopen en mijn SOC terug te brengen naar 10-90% om de RTE te verbeteren. Klinkt dit als een logisch plan? Morgen maar eerst even een round trip meten met Shelly van 10-90% met 1 accu.
Nee, lijkt me niet, heb je wel genoeg nachtverbruik voor de interne omvormer? Te weinig verbruik kan voor lage RTE zorgen.

Zet de SoC op 10-100%, zelfverbruikmodus aan en meet het eens een maand lang. Niet meer aankomen, batterij zn werk laten doen.

• RobHop
Leeuwhoofd schreef op zondag 5 juli 2026 @ 23:45:
[...]

Nee, lijkt me niet, heb je wel genoeg nachtverbruik voor de interne omvormer? Te weinig verbruik kan voor lage RTE zorgen.

Zet de SoC op 10-100%, zelfverbruikmodus aan en meet het eens een maand lang. Niet meer aankomen, batterij zn werk laten doen.
Ik gebruik hem nu puur voor mijn dynamische tarieven. Heb je daarin ook nog een advies? Omdat ik er 2 heb en ook al een Zonneplan thuisbatterij werkt het thuisverbruik niet erg goed gezien hij nu erg in de war raakt van laden en ontladen van andere batterijen. Ik wacht op de Homey integratie zodat ik hier zelf wat op kan scripten voordat ik hem in thuisverbruik zet.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RobHop schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:45:
[...]

Ik gebruik hem nu puur voor mijn dynamische tarieven. Heb je daarin ook nog een advies? Omdat ik er 2 heb en ook al een Zonneplan thuisbatterij werkt het thuisverbruik niet erg goed gezien hij nu erg in de war raakt van laden en ontladen van andere batterijen. Ik wacht op de Homey integratie zodat ik hier zelf wat op kan scripten voordat ik hem in thuisverbruik zet.
Ik hoop dat we met die API wat meer opties gaan krijgen dan. Zou mij niets verbazen als homey ook alleen maar dezelfde data als home assistant gaat krijgen.

• RobHop
Justevo schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:34:
[Afbeelding] Ik meet het nu een paar weken en laat simpelweg het totaal laden en ontladen uitrekenen, alleen is dit natuurlijk niet op maximaal vermogen gedaan. Ook zal het de komende maanden afnemen.
Dit geeft een scheef beeld. Wat de batterij laad is niet wat hij van het net af haalt. Als voorbeeld:

Gisteren heb ik 2900W uit het net gehaald om 2400W op te laden. Om je werkelijke RTE te bepalen moet je juist meten wat je uit het net haalt en weer terug op het net brengt. Als je dit doet zullen je metingen er wat minder rooskleurig uit zien. Ik doe dit door een shelly plug tussen de batterij en stopcontact te zetten. Dan meet ik werkelijk wat er in moet en er uit komt.

obv mijn test gisteren:

Batterij = 2520W

SOC - 5-100%

Werkelijk te laden= 95% x 2520 = 2394W

Laadvermogen: 900W

Verbruik van het net tijdens deze sessie: 2915W

Laad efficiëntie 2394/2915 = 82%

ontladen SOC 100-5%

Werkelijk te ontladen 2394W

Ontlaadvermogen: 900W

Werkelijk terug geleverd op het net: 2334W

Ontlaad efficiëntie 2334/2394 = 97,5%

totale RTE 2334/2915 = 80%

concluderend: de laad efficiëntie is de boosdoener, wat op viel is dat hij er lang deed over de laatste 10% en daarmee de boel scheef trok. De ontlaad efficiëntie is zeer goed. De komende periode ga ik wat andere varianten testen en zal ze hier delen.

• Leeuwhoofd
RobHop schreef op maandag 6 juli 2026 @ 08:11:
[...]

Dit geeft een scheef beeld. Wat de batterij laad is niet wat hij van het net af haalt. Als voorbeeld:

Gisteren heb ik 2900W uit het net gehaald om 2400W op te laden. Om je werkelijke RTE te bepalen moet je juist meten wat je uit het net haalt en weer terug op het net brengt. Als je dit doet zullen je metingen er wat minder rooskleurig uit zien. Ik doe dit door een shelly plug tussen de batterij en stopcontact te zetten. Dan meet ik werkelijk wat er in moet en er uit komt.

obv mijn test gisteren:

Batterij = 2520W

SOC - 5-100%

Werkelijk te laden= 95% x 2520 = 2394W

Laadvermogen: 900W

Verbruik van het net tijdens deze sessie: 2915W

Laad efficiëntie 2394/2915 = 82%

ontladen SOC 100-5%

Werkelijk te ontladen 2394W

Ontlaadvermogen: 900W

Werkelijk terug geleverd op het net: 2334W

Ontlaad efficiëntie 2334/2394 = 97,5%

totale RTE 2334/2915 = 80%

concluderend: de laad efficiëntie is de boosdoener, wat op viel is dat hij er lang deed over de laatste 10% en daarmee de boel scheef trok. De ontlaad efficiëntie is zeer goed. De komende periode ga ik wat andere varianten testen en zal ze hier delen.
Dat de laatste 10% langzamer gaat is normaal gedrag. Doet elke batterij die wordt opgeladen, telefoon, ev auto, LiPo etc.. Hoezo boosdoener?

Je hebt een RTE van 80% en je bent niet tevreden? Das een prima industriestandaard. Wat zou je dan willen zien?

• RobHop
Leeuwhoofd schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:41:
[...]

Dat de laatste 10% langzamer gaat is normaal gedrag. Doet elke batterij die wordt opgeladen, telefoon, ev auto, LiPo etc.. Hoezo boosdoener?

Je hebt een RTE van 80% en je bent niet tevreden? Das een prima industriestandaard. Wat zou je dan willen zien?
Boosdoener als in: die is het meest dominant voor de RTE. Vandaag test ik hem op 1200W laden en ontladen. Het laadgedrag laat hetzelfde gedrag zien als bij 900W. Ook de laatste 10% verbruikt dermate veel stroom: lees ca 600Wh voor 10% wat 252Wh vertegenwoordigt. Morgen ga ik eens kijken wat er gebeurd bij laden tot 90%.

• stephan11
Jackery P1 meter

Om iedereen zo goed mogelijk te informeren, deel ik graag een belangrijke productupdate.

Na een recente technische evaluatie is de compatibiliteitslijst van de P1 Meter Reader aangepast.

Op dit moment werkt de P1 Meter Reader alleen met de volgende slimme meter modellen:

• Landis+Gyr E360

• Landis+Gyr E360 AM3D

• Landis+Gyr E360 CM3D

• Landis+Gyr E360 3P

• Landis+Gyr E360 CD2D

• KAIFA MA304

• KAIFA MA304 E0079

• KAIFA MA105

• KAIFA MA105 E0078

• ISKRA AM550 ED1.01

• ISKRA AM550 ED1.04

• ISKRA AM550 TD2.01

• ISKRA AM550 TD2.04

• ISKRA AM550 TD2.05

• Siconia XT211

• Siconia DT211

• Siconia T211

• Siconia S211

• Elgama G15

• Elgama G35

• Sagemcom S210

• Sagemcom XS210

• Sagemcom T210-D

• ENEXIS ZIV E0090

Controleer daarom altijd goed welk type slimme meter u thuis heeft voordat u de P1 Meter Reader gebruikt of bestelt.

knip knip, de volgende keer zonder de reclame graag

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 08-07-2026 13:40 ]

• karel_G_1981
stephan11 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:49:
Jackery P1 meter

Om iedereen zo goed mogelijk te informeren, deel ik graag een belangrijke productupdate.

Na een recente technische evaluatie is de compatibiliteitslijst van de P1 Meter Reader aangepast.

Op dit moment werkt de P1 Meter Reader alleen met de volgende slimme meter modellen:

• Landis+Gyr E360

• Landis+Gyr E360 AM3D

• Landis+Gyr E360 CM3D

• Landis+Gyr E360 3P

• Landis+Gyr E360 CD2D

• KAIFA MA304

• KAIFA MA304 E0079

• KAIFA MA105

• KAIFA MA105 E0078

• ISKRA AM550 ED1.01

• ISKRA AM550 ED1.04

• ISKRA AM550 TD2.01

• ISKRA AM550 TD2.04

• ISKRA AM550 TD2.05

• Siconia XT211

• Siconia DT211

• Siconia T211

• Siconia S211

• Elgama G15

• Elgama G35

• Sagemcom S210

• Sagemcom XS210

• Sagemcom T210-D

• ENEXIS ZIV E0090

Controleer daarom altijd goed welk type slimme meter u thuis heeft voordat u de P1 Meter Reader gebruikt of bestelt.

[mbr]knip knip, de volgende keer zonder de reclame graag[/mbr]
Ik vind dit raar , bij mij werkt die p1 meter ook niet , ik heb hem er “gratis “ bij gehad en had al een HomeWizard meter die wel werkt dus ik doe er niet moeilijk over, maar dit is eerder nooit gezegd dat die p1 maar op een beperkt aantal meters werkt , terwijl andere wel werken. Als je er 70 euro voor hebt betaald ben je genaaid.

• stephan11
karel_G_1981 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 06:32:
[...]

Ik vind dit raar , bij mij werkt die p1 meter ook niet , ik heb hem er “gratis “ bij gehad en had al een HomeWizard meter die wel werkt dus ik doe er niet moeilijk over, maar dit is eerder nooit gezegd dat die p1 maar op een beperkt aantal meters werkt , terwijl andere wel werken. Als je er 70 euro voor hebt betaald ben je genaaid.
Ik breng de info, heb hem niet bedacht, vond dit op sociale media, repost it hier.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 06:32:
[...]

Ik heb zelf een Landis+Gyr E350 DSM5.0, die staat dus niet op de lijst. Maar deze werkt ook met de homewizard P1 meter niet goed.
Dus dat ligt niet aan de P1 zelf, maar de software van jackery die er niet mee kan omgaan als je een trage meter hebt.

Shelly 3EM erop gezet en geen problemen meer op dit vlak.

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:18:
[...]

Ik heb zelf een Landis+Gyr E350 DSM5.0, die staat dus niet op de lijst. Maar deze werkt ook met de homewizard P1 meter niet goed.
Dus dat ligt niet aan de P1 zelf, maar de software van jackery die er niet mee kan omgaan als je een trage meter hebt.

Shelly 3EM erop gezet en geen problemen meer op dit vlak.
Ik heb net een gloednieuwe 5.0 meter gekregen van enexis , van het merk ZIV, zou raar zijn als dat niet ondersteund wordt aangezien dat de meter is die enexis momenteel bij iedereen uitrolt. Met de HomeWizard werkt het iig wel goed

[ Voor 7% gewijzigd door karel_G_1981 op 09-07-2026 13:11 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik had wat feedback gegeven aan Jackery via hun support betreft functies die niet lekker werken naar verwachting.

Ze geven aan dat mid-juli komt er een AI Smart Mode v2.0 komen, die wat slimmer zou zijn. Ik ben benieuwd.
Ook de home assistant intergratie wordt nog uitgebreid, hierover is niets gezegd over een release datum.

• Roog1317
Psycho_Mantis schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:25:
Ik had wat feedback gegeven aan Jackery via hun support betreft functies die niet lekker werken naar verwachting.

Ze geven aan dat mid-juli komt er een AI Smart Mode v2.0 komen, die wat slimmer zou zijn. Ik ben benieuwd.
Ook de home assistant intergratie wordt nog uitgebreid, hierover is niets gezegd over een release datum.
Ik zit echt te springen om die home assistent uitbreiding in de hoop dat ik dan de modus kan automatiseren.

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:09
Hebben jullie bij aanschaf van een Jackery batterij nog een voorkeur om dit via een van hun resellers te doen of rechtsreeks bij Jackery? Sommige retailers geven nog 5% extra korting en het lijkt dat de Jackery prijzen overal gezakt zijn naar 7.5 Kw opzet voor de Max AC rond de € 2000,-

• Roog1317
bartvries schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:47:
Hebben jullie bij aanschaf van een Jackery batterij nog een voorkeur om dit via een van hun resellers te doen of rechtsreeks bij Jackery? Sommige retailers geven nog 5% extra korting en het lijkt dat de Jackery prijzen overal gezakt zijn naar 7.5 Kw opzet voor de Max AC rond de € 2000,-
Ik heb voor een NL reseller gekozen. Leek mij praktisch ivm garantie en het voordeel was dat ik alle onderdelen in 1 levering binnen had. Jackery zelf stuurt blijkbaar alles in verschillende zendingen met verschillende transporteurs.
Verdorie, ik zie net dat de accu niks meer doet.

Issue 1: in de nacht is de verbinding met de homewizard p1 verbroken.
De logs in mijn HA vertellen echter dat de p1 gewoon werkt. Herstarten van de accu of de p1 doet niks.

Issue 2: Ik kan de homewizard p1 niet verwijderen van het systeem. Of opnieuw toevoegen. De homewizard p1 staat niet meer in de menu’s. Is de ondersteuning voor de homewizard p1 er nog wel?

Issue 3: ondanks dat er een ondergrens van 10% staat j gesteld blijft de accu steeds verder ontladen. Stomme is dat ik dit alleen via de HA sensors kan zien en op het display. De app geeft het SOC level incorrect.

Issue 4: ik wou nog even de MQQT settings veiligstellen maar dat scherm geeft nu een bad request.

Update: Ik moest nog een paar keer heen en weer klikken, ik moest wel eeer het complete systeem verwijderen en weer opnieuw opzetten maar de p1 meter is terug.

[ Voor 47% gewijzigd door Dekaasboer op 09-07-2026 16:16 ]

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Roog1317 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Ik heb voor een NL reseller gekozen. Leek mij praktisch ivm garantie en het voordeel was dat ik alle onderdelen in 1 levering binnen had. Jackery zelf stuurt blijkbaar alles in verschillende zendingen met verschillende transporteurs.
Hier toevallig ervaring met het retourneren van Jackery opstelling (zie topic hitte probleem bij 2500 watt laden dus geen vertrouwen in het product) 6 labels (postNL 30 kilo) ontvangen van Jackery (daar besteld).

Ik kan je vertellen met 1 transporteur heb je ook geen garantie dat het tegelijkertijd komt.

4x accu en 1x voor P1 en 1x voor baseplate. Had aangegeven p1 en base 1 doos te kunnen doen maar kreeg toch 6 labels.

Alles de 30ste verzonden (alles stond in 1 rolkar). Ging naar Düsseldorf retour. Op 2-7 was er 1 pakket afgeleverd, 7-7 waren 3 stuks afgeleverd, en de 8ste de laatste 2. Al met al een week onderweg en word in delen afgeleverd.

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:09
Hitte problemen klinkt niet best, ik kan alleen geen topics hierover vinden. Heb je een deep link?

• Marcus burgman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:23
Laatste week nu al 3x gehad dat er zon is, de P1-meter geeft 1-3kwh terug, maar de jackery blijft in standby modus? Na enkele uren haal ik hem zelf uit standby modus, maar de jackery doet vervolgens niks? Iemand anders met dit probleem?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Marcus burgman schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:13:
Laatste week nu al 3x gehad dat er zon is, de P1-meter geeft 1-3kwh terug, maar de jackery blijft in standby modus? Na enkele uren haal ik hem zelf uit standby modus, maar de jackery doet vervolgens niks? Iemand anders met dit probleem?
ik heb auto-standby uitgezet. zag dat dit een optie was in home assistant.
Heb ook verder geen problemen gehad met onbereikbaarheid.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste