• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:30

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Justevo schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:31:
[...]

Ik heb de stekker eraf geknipt en er een werkschakelaar tussen gezet. Deze kabel gaat vervolgens direct naar de eigen groep in de meterkast.
Als je stekker eraf knipt, dan is je garantie ook weg. Het apparaat voldoet dan niet meer aan zijn CE certificering, dus bij brand kan het zijn dat de verzekering het dan ook niet dekt.

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:24
Psycho_Mantis schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:58:
[...]

Als je stekker eraf knipt, dan is je garantie ook weg. Het apparaat voldoet dan niet meer aan zijn CE certificering, dus bij brand kan het zijn dat de verzekering het dan ook niet dekt.
Vreemd. Aangezien dat juist veiliger is dan met een stekker. Ik heb de voedingskabel ook gestript en in een lasdoos direct met een 3 x 2,5 mm kabel aangesloten met lasklemmen. Dat geeft minder risico op warmte problemen.

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Olimar1980 schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:08:
[...]

Vreemd. Aangezien dat juist veiliger is dan met een stekker. Ik heb de voedingskabel ook gestript en in een lasdoos direct met een 3 x 2,5 mm kabel aangesloten met lasklemmen. Dat geeft minder risico op warmte problemen.
Als de kabel vast aan het apparaat zou zitten dan pas vervalt de garantie neem ik aan?

Bij Jackery kan je ook een speciale kabel zonder stekker bestellen, welke nogal aan de prijs is.

https://nl.jackery.com/products/h07rn-f-connection-ac-cable-10m-1-5mm2?variant=53924637409620&country=NL&currency=EUR&utm_medium=affiliate&utm_source=webgains&utm_content=sag_organic&utm_campaign=203143&wgu=311180_203143_17887878816445_ff4436621c&wgexpiry=1820323881

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik was even vergeten dat de stekker los te maken is.
Maar dat je zo'n kabel kan kopen veranderd de zaak behoorlijk, want dan wordt het officieel ook ondersteund om hem op deze manier aan te sluiten. Voor de verzekering wel fijn.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:48
Vreemde aan die kabel is dat deze maar 1,5 mm2 aders heeft.
Ik had deze wat dikker verwacht.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000

Crusader

Arc Nature

Bjornregteriml schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:20:
Ik wordt gek denk ik, nu zie ik weer Max 800w staan. Hoe dan?! [Afbeelding]
Dit is precies wat ik bedoelde. Terugleveren aan de woning met die limiet snap ik nog. Maar waarom ook voor opladen die limiet?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Wallie
  • Laatst online: 22:44

Wallie

Herr

Hmmm, die van mij laadt met 2500 en ontlaadt met 800, gaat al zo sinds ik hem vorige week heb geïnstalleerd.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:22
Sinds gisteren de Jackery via Ethernet verbonden, en de PV verwachting was ineens accurater. Afgelopen dagen (met slecht wifi bereik) was de verwachting letterlijk 0 - een vlakke lijn - waar de opbrengst op sommige dagen +30kWh was.

Dus ik hoop dat de stabielere verbinding bijdraagt aan het beter presteren van de AI-modus (shit in = shit out). Want daar zit nog wel wat ruimte 🤣

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:51

Wereldreiziger

Wereldreizigers.nl

Een mooi bijkomstig voordeel van een thuisaccu is dat je echt beter inzicht krijgt in wat er allemaal stiekem aan energie wegvloeit overdag en vooral 's nachts. Ik ben al de hele week bezig met monitoren, met behulp van 2 smart plugs van Jackery die ik om de twee dagen ergens anders aansluit om te kijken wat die apparaten precies doen.

Zo heb ik mijn nachtelijke gebruik van 190 watt continu al weten terug te dringen naar ongeveer 112 watt, simpelweg door smart switches te plaatsen tussen allerlei apparaten die op stand-by bleven staan. Ook de NAS-server heb ik geoptimaliseerd.

De energiewinst tot nu toe:
  • TV + mediabox: ~8 watt stand-by
  • Samsung Dolby-set: ~6 watt stand-by
  • PC + Dolby-set + monitor stand-by: ~11 watt stand-by
  • NAS-server optimaliseren: deed in prestatiemodus ~55 watt in idle, nu teruggezet naar ecomodus (~33 watt idle) en ingesteld dat hij van 22:00 tot 07:00 uur automatisch uit- en aangaat. Dat is pure winst.
En er is nog meer winst te behalen. In de keuken bijvoorbeeld, met allerlei apparaten, en met een flink aantal smart lampen door het hele huis die constant energie vragen voor de wifi-verbinding. Tien jaar geleden was dat een leuke besparing omdat led destijds vrij nieuw was, maar inmiddels zie ik in dat het op veel plekken in huis onnodig is. Op een aantal plekken ga ik dus weer 'domme' ledlampen plaatsen die minder energie gebruiken, en vooral niet 24/7 en 365 dagen per jaar een paar watt per stuk laten wegvloeien.

Leuke hobby, dit. Wordt vervolgd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wereldreiziger op 08-09-2026 10:56 ]

Professioneel wereldreiziger en levensgenieter. Reist vaak naar verre en extreme bestemmingen. Knutselt graag aan computers en is geïnteresseerd in fotografie, ruimtevaart en moderne techniek.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:23
Lol ik heb ‘s nachts bijna 1000 watt continue sluipverbruik

• Olimar1980
Firmware 1.5 is uit. De update liep bij mij soepel. Ben benieuwd of er in de praktijk verbeteringen merkbaar gaan zijn.

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Wereldreizigers.nl

karel_G_1981 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:50:
Wow! Dat is wel heel erg veel... Warmtepomp + gamende tieners met een NVIDIA RTX5090 32G? :*) Of hoe krijg je dat anders voor elkaar?

Professioneel wereldreiziger en levensgenieter. Reist vaak naar verre en extreme bestemmingen. Knutselt graag aan computers en is geïnteresseerd in fotografie, ruimtevaart en moderne techniek.

• Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:50
Olimar1980 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:51:
Firmware 1.5 is uit. De update liep bij mij soepel. Ben benieuwd of er in de praktijk verbeteringen merkbaar gaan zijn.
Kan je deze forceren om de update te draaien?

• Olimar1980
Bjornregteriml schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 12:00:
[...]

Kan je deze forceren om de update te draaien?
Volgens mij niet. Ik kreeg een melding in de app. Wellicht helpt herstarten van de app en de SolarVault.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Wereldreiziger schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:54:
[...]

Wow! Dat is wel heel erg veel... Warmtepomp + gamende tieners met een NVIDIA RTX5090 32G? :*) Of hoe krijg je dat anders voor elkaar?
Zelfs met een warmtepomp zou het nog steeds extreem veel zijn! Ik ben ook wel benieuwd.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
Kun je de changelog plaatsen?

• Grote- Smurf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:13
Justevo schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:04:
[...]

Kun je de changelog plaatsen?
Die updates naar 1.5 heb ik al een week. Heb niets gemerkt van verbeteringen.

• Martinus
  • Laatst online: 21:42
kan je eigenlijk al op 2 devices tegelijk ingelogd zijn?

no comment

• Wallie

Wallie

Herr

Hier geeft hij 1.4 nog aan als recente. Lijkt er op dat het gefaseerd uitgerold wordt.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Martinus schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:28:
kan je eigenlijk al op 2 devices tegelijk ingelogd zijn?
nee

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

hopelijk dat 1.5 wat meer MQTT commando's kent. Maar even afwachten tot de volledige uitrol dan.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik vind die MQTT maar karig werken, stuurt in bursts updates naar Home Assistant en is dan soms weer minutenlang offline. Volgens mij kan je er geen besturingscommando's over heen sturen.

• Wallie

Wallie

Herr

Mensen het al in Home Assistent voor elkaar om de batterij op commando van HA te gaan laten laden?

• Roog1317
Wallie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:51:
Mensen het al in Home Assistent voor elkaar om de batterij op commando van HA te gaan laten laden?
Ja, ik gebruik de Aangepaste modus. Die activeer ik vanuit HA bij de start van het blok met de goedkoopste 4 uren (ik heb een dynamisch contract). Als hij vol is schakel ik de batterij weer terug op de zelfverbruik modus.

• Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:50
Roog1317 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:37:
[...]

Ja, ik gebruik de Aangepaste modus. Die activeer ik vanuit HA bij de start van het blok met de goedkoopste 4 uren (ik heb een dynamisch contract). Als hij vol is schakel ik de batterij weer terug op de zelfverbruik modus.
Zou je daar evt de yaml van willen delen? Kijken wat ik er mee kan, en als de Jack vol gas wilt laden tenminste,Tnxs

• karel_G_1981
Wereldreiziger schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:54:
[...]

Draait een server

• Reaper.JA2
karel_G_1981 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:50:
Daar is met een Jackery systeem toch niet tegenaan te werken? :P

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wat voor server is dat dan wel niet? Een heel VMware cluster ofzo? :P

Ik heb zelf een hyper-v machine, ugreen nas 8-bay en nog een nuc met home assistant en zit op ongeveer 400 watt sluipverbruik.
Dus bij mij is 10kWh uit de jackery ook wel aardig op na een nachtje.

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:11:
[...]

Wat voor server is dat dan wel niet? Een heel VMware cluster ofzo? :P

Ik heb zelf een hyper-v machine, ugreen nas 8-bay en nog een nuc met home assistant en zit op ongeveer 400 watt sluipverbruik.
Dus bij mij is 10kWh uit de jackery ook wel aardig op na een nachtje.
En een wo lucht droger in de kelder, ik overdreef iets nog even gechecked is zo’n 500-600 watt gemiddeld . De server is een dream Machine

[ Voor 12% gewijzigd door karel_G_1981 op 09-09-2026 09:51 ]

• Fanman
Bij mij geeft hij nog aan dat 1.4 de laatste versie is. :(

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03
Firmware update 1.5 for the Jackery SolarVault 3 Series home energy storage system introduces minor stability fixes alongside system telemetry adjustments, building directly on the changes from the preceding version 1.4

• karel_G_1981
stephan11 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:05:
Firmware update 1.5 for the Jackery SolarVault 3 Series home energy storage system introduces minor stability fixes alongside system telemetry adjustments, building directly on the changes from the preceding version 1.4
Elke verbetering is meegenomen maar helaas niet de functionaliteit waar we op wachten

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:37:
[...]

Elke verbetering is meegenomen maar helaas niet de functionaliteit waar we op wachten
Als de AI uberhaubt gaat werken zou dat al een enorme verbetering zijn.

• karel_G_1981
Oké dus nu gaat de jackery in AI mode bij een stroomprijs van 86 cent op stand-by volgens het ai plan :+ Zo kost het wel geld ja.

Ook die SOC voorspelling waar NIETS van klopt.

Er waren hier toch mensen met contacten bij jackery , kan dit niet een keer voorgelegd worden want die support heb je niets aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtTqfcDgSgtbOOYGcabkegqu3xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Z6TiPnqpipFAQj4r1lBI6vh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/681qeWseHiwAPyiMkS9uNs95FRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFz1dwt3qtwLl7a7yySHYN22.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door karel_G_1981 op 10-09-2026 07:29 ]

• Fanman
stephan11 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:05:
Ben nog steeds benieuwd hoe de uitrol van deze firmware geschied.
Bij mij geeft de unit nog steeds aan dat versie 1.4 de laatste is, of FB gaf iemand aan dat volgens zijn unit versie 1.2 de laatste versie was..

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:25:
Oké dus nu gaat de jackery in AI mode bij een stroomprijs van 86 cent op stand-by volgens het ai plan :+ Zo kost het wel geld ja.

Ook die SOC voorspelling waar NIETS van klopt.

Er waren hier toch mensen met contacten bij jackery , kan dit niet een keer voorgelegd worden want die support heb je niets aan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit ook geprobeerd bij de support, maar enige antwoord wat ik krijg is:
The Jackery App retrieves the latest electricity prices from a third-party platform every 15 minutes. When checking the prices for the following day in advance, there may be slight discrepancies between the prices currently displayed in the Jackery App and the latest prices.

We therefore recommend checking the prices again when the relevant time is getting closer, as the displayed prices may be updated and corrected automatically.

If the price discrepancy is still present when the scheduled time is approaching, please take a screenshot showing the prices in both the Tibber App and the Jackery App and send it to us. We will then provide this information to our technical team for further investigation.
Maar ik blijf in een soort loop hangen daar bij de support. Als ik de bewijs stuur dat het niet klopt, krijg ik na 2 weken gewoon precies weer dezelfde bovenstaande reactie terug.

Zou inderdaad fijn zijn als iemand die wat nauwere contacten heeft met Jackery om het eens voor te leggen.

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:01:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd bij de support, maar enige antwoord wat ik krijg is:

[...]

Maar ik blijf in een soort loop hangen daar bij de support. Als ik de bewijs stuur dat het niet klopt, krijg ik na 2 weken gewoon precies weer dezelfde bovenstaande reactie terug.

Zou inderdaad fijn zijn als iemand die wat nauwere contacten heeft met Jackery om het eens voor te leggen.
Het klopt ook gewoon niet wat ze zeggen want dat zijn de prijzen van (in dit geval) tibber. Ik weet bijna zeker dat de batterij in ai mode gewoon staat te niksen terwijl hij dan gewoon het huis moet voorzien. Heb m maar weer zelfverbruik gezet

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Wereldreizigers.nl

Ik heb de SolarVault 3 Pro Max AC nu een tijdje in gebruik en er een uitgebreide review over geschreven op Tweakers. Mijn oordeel wijkt behoorlijk af van veel andere reviews hier, dus heb ik geprobeerd dat goed te onderbouwen met cijfers in plaats van alleen een gevoel.

Hopelijk hebben mensen die nog in de twijfelfase zitten er iets aan.

• stephan11
Psycho_Mantis schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:41:
[...]

Als de AI uberhaubt gaat werken zou dat al een enorme verbetering zijn.
Voor de ai klanten, ik wil gewoon een 2de unit er bij, helaas tot nu nog een brug te ver👎

• Wallie

Wallie

Herr

Dus samengevat de dingen die nog niet goed werken:
  • AI Mode
  • Meerdere units naast elkaar
  • Home Assistant aansturing: monitoren kan wel, maar expliciet zeggen "jij nu, laden!" moet via wat getruck door de modes te veranderen en uren instellen. (Lukt aansturing met de DAO?). Dit monitoren gaat overigens wel via MQTT, en is dus lokaal.

• stephan11
Wallie schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:29:
Dus samengevat de dingen die nog niet goed werken:
  • AI Mode
  • Meerdere units naast elkaar
  • Home Assistant aansturing: monitoren kan wel, maar expliciet zeggen "jij nu, laden!" moet via wat getruck door de modes te veranderen en uren instellen. (Lukt aansturing met de DAO?). Dit monitoren gaat overigens wel via MQTT, en is dus lokaal.
2500 max teruglever limiet van je huis, voor de non ac versie wordt de teruglevering aangesloten pv panelen terug geschroeft naar 0w als je huis pv 2500w of meer terug leverd

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:23
stephan11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:43:
[...]

2500 max teruglever limiet van je huis, voor de non ac versie wordt de teruglevering aangesloten pv panelen terug geschroeft naar 0w als je huis pv 2500w of meer terug leverd
Eens, dit is erg onhandig. Moeten ze ook oplossen igv gebruik meerdere torens.

• Reaper.JA2
stephan11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:43:
[...]

Ja. Dit lijkt me toch ook wel een software ding? Kwam er ook achter omdat we hier gister nieuwe panelen direct hebben aangesloten op de 3 Pro Max.

Maarrrr, ik had verwacht dat het overschot terug het net op zou gaan. Maar niet dus. Moet dus eigenlijk een grotere accu komen 😅

• Fanman
Gezien mijn "slimme meter" maar om die tien seconden een update geeft, en de netbeheerder deze niet wil vervangen, zoek ik een snellere manier om updates binnen te halen.
Stel ik zet een Shelly Pro EM 50 op de ingaande kabels in de meterkast, zou ik deze dan kunnen gebruiken als "slimme meter" binnen de Jackery omgeving?

• Justevo
Fanman schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:00:
Gezien mijn "slimme meter" maar om die tien seconden een update geeft, en de netbeheerder deze niet wil vervangen, zoek ik een snellere manier om updates binnen te halen.
Stel ik zet een Shelly Pro EM 50 op de ingaande kabels in de meterkast, zou ik deze dan kunnen gebruiken als "slimme meter" binnen de Jackery omgeving?
Ik heb de Shelly ook zelf geïnstalleerd en gebruik deze in de Jackery app, werkt als een trein.

• stephan11
Reaper.JA2 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:17:
[...]

Ja. Dit lijkt me toch ook wel een software ding? Kwam er ook achter omdat we hier gister nieuwe panelen direct hebben aangesloten op de 3 Pro Max.

Maarrrr, ik had verwacht dat het overschot terug het net op zou gaan. Maar niet dus. Moet dus eigenlijk een grotere accu komen 😅
Ik hoop dan ook dat bij een 2de unit ook het limiet in ieder geval verdubbeld naar 5000w👍

• Olimar1980
stephan11 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 05:02:
[...]

Ik hoop dan ook dat bij een 2de unit ook het limiet in ieder geval verdubbeld naar 5000w👍
Hier heb ik net een bevestiging van gekregen via Jackery support:

For the SolarVault 3 Pro Max and Pro Max AC, each unit provides an on-grid output of up to 2,500 W when configured and professionally connected.

With the upcoming parallel functionality:
  • 2 units in parallel can provide up to 5,000 W on-grid.
  • Up to 3 units can be combined for up to 7,500 W on-grid.
In a 3-phase home with a 3-phase smart meter, this feed-in can offset your overall household consumption across all three phases.

Please note that the parallel functionality is upcoming, so the final implementation and availability are subject to confirmation.

• Reaper.JA2
Toch vind ik het systeem voor dit geld absoluut z'n geld waard. Ja, er zijn beperkingen, maar voor die ~€2.100 een 5kWh thuisbatterij met Home Assistant verbinding en 4 panelen a 2.000wP is toch zeker niet gek.

Overigens, via Gemini nog een berekening laten maken en daar wordt goed uiteengezet dat het op dit moment sneller rendabeler is om meer te investeren in betere opwek (langere uren) dan in meer opslagcapaciteit van de batterij.

• karel_G_1981
stephan11 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 05:02:
[...]

Weet nog steeds niet of je nu de pro Max en pro Max AC kan combineren 🤬

• stephan11
karel_G_1981 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:57:
[...]

Weet nog steeds niet of je nu de pro Max en pro Max AC kan combineren 🤬
Zolang er geen 2de unit ondersteund wordt maakt het niet uit wat er staat, ik begrijp de frustratie, heb er ook last van, .....tot 45kwh aan batterijen kunt u plaatsen blablabla.....hoe dan....we wachten weer even....maanden👎

• karel_G_1981
stephan11 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:03:
[...]

Zolang er geen 2de unit ondersteund wordt maakt het niet uit wat er staat, ik begrijp de frustratie, heb er ook last van, .....tot 45kwh aan batterijen kunt u plaatsen blablabla.....hoe dan....we wachten weer even....maanden👎
Ik ben bereid een 2e unit te kopen als die functionaliteit idd in november komt.

Ik heb nu een 3 pro max , voor de 2e unit heb ik geen mc4 aansluitingen nodig dus kan ik in theorie de ac kopen. Jackery geeft geen duidelijkheid of je de 3 pro Max en de 3 pro Max ac kunt combineren. Waarom toch niet als het al zo ver is is het toch heel raar dat ze daar onduidelijk over zijn ????

Het enige wat is hoor van support is , koop maar nog een 3 pro Max want dan werkt het zeker. Maar das toch weer een paar honderd extra voor zonnepaneel aansluitingen die ik niet nodig heb. Ik vind dat frustrerend.

• stephan11
karel_G_1981 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:07:
[...]

Ik ben bereid een 2e unit te kopen als die functionaliteit idd in november komt.

Ik heb nu een 3 pro max , voor de 2e unit heb ik geen mc4 aansluitingen nodig dus kan ik in theorie de ac kopen. Jackery geeft geen duidelijkheid of je de 3 pro Max en de 3 pro Max ac kunt combineren. Waarom toch niet als het al zo ver is is het toch heel raar dat ze daar onduidelijk over zijn ????

Het enige wat is hoor van support is , koop maar nog een 3 pro Max want dan werkt het zeker. Maar das toch weer een paar honderd extra voor zonnepaneel aansluitingen die ik niet nodig heb. Ik vind dat frustrerend.
In de laatste paar updates wordt er iedere keer gezegd dat bij de volgende update het gaat werken. Ik koop wel een duurdere non ac versie er bij omdat ik het laadvermogen te hoog vind, haal 2 stringen er af voor de nieuwe unit, ik heb 4700w laden voorbij zien komen, 11.00u was dat ding al vol

• thoomie
stephan11 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:09:
[...]

In de laatste paar updates wordt er iedere keer gezegd dat bij de volgende update het gaat werken. Ik koop wel een duurdere non ac versie er bij omdat ik het laadvermogen te hoog vind, haal 2 stringen er af voor de nieuwe unit, ik heb 4700w laden voorbij zien komen, 11.00u was dat ding al vol
Ik overweeg hetzelfde idd. Al heb ik wel minder PV vermogen in vergelijking met jouw setup. Het gaat mij vooral om het ontlaadvermogen. Ovens, warmtepomp warm water, kookplaat zitten allen boven de 2.5Kw. Al zit ik in de zomer al behoorlijk goed qua zelfvoorziening en gebruik eigen opgewekt PV.

• stephan11
thoomie schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:12:
[...]

Ik overweeg hetzelfde idd. Al heb ik wel minder PV vermogen in vergelijking met jouw setup. Het gaat mij vooral om het ontlaadvermogen. Ovens, warmtepomp warm water, kookplaat zitten allen boven de 2.5Kw. Al zit ik in de zomer al behoorlijk goed qua zelfvoorziening en gebruik eigen opgewekt PV.
Dat geld ook voor mij, verder is de nu maximaal 1 unit van 15kwh niet genoeg, mijn auto pakt daar al 8kwh uit. Verder kan ik met die 2de unit bijna mijn gehele teruglevering rond het middag uur opvangen zodat ik er voordeel aan heb en niet die graaiers😀

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05
Het is weer eens raak met de cloud die er uit ligt. Is er een manier dat ik alsnog de stroommodus kan wijzigen? Of kan ik dit alleen maar via de cloud?

• prakka
  • Laatst online: 22:14
RobHop schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:11:
Het is weer eens raak met de cloud die er uit ligt. Is er een manier dat ik alsnog de stroommodus kan wijzigen? Of kan ik dit alleen maar via de cloud?
Cloud only volgens mij. Ik heb wel een oudere ticket staan waar ze toezegging doen voor een lokale modus, maar die is er nog niet, zoals meer toezeggingen

• Wallie

Wallie

Herr

Hij rapporteert nog wel lokaal via MQTT in Home Assistant. Denk dat je op die manier ook de modus wel kan wijzigen.

• RobHop
Wallie schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:17:
Hij rapporteert nog wel lokaal via MQTT in Home Assistant. Denk dat je op die manier ook de modus wel kan wijzigen.
Dan moet ik me toch maar eens verdiepen in homeassistant, ik had gehoopt dat ook de homey integratie er al had geweest… nu staat hij vast in zijn schema die gister en vannacht wel werkt maar vandaag niet… belabberd..

• Brunobanani
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:40
Ik kan mijn Jackery niet meer aansturen.

Geeft aan Internal Server error.

Iemand enig idee?

• RobertoD
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 15-09 13:17
Brunobanani schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:26:
Ik kan mijn Jackery niet meer aansturen.

Geeft aan Internal Server error.

Iemand enig idee?
Same. De cloud lijkt eruit te liggen helaas

• RobertoD
Ik ben momenteel bezig met een arduino projectje met een ESP32 om middels een gekloonde HomeWizard P1 valse data door te geven aan de Jackery. Hiermee kun je dan via HomeAssistant exact aangeven hoeveel watt er geladen of ontladen moet worden. Hij geeft dus gewoon door dat het huis verbruikt/opwekt terwijl dat niet zo is. Ik struikel over het laatste stukje dat deze wel de data doorgeeft, de Jackery hier ook op reageert, maar omdat de data niet snel genoeg ververst wordt gaat ie verdubbelen (hey, er is 1000w vraag, ik ga 1000w leveren. Volgende check: hey er is nog 1000w vraag, ik ga 2000w leveren). De esp update wrl snel genoeg, maar jackery lijkt niet vaak genoeg te checken of er iets is veranderd. Iemand toevallig ervarijg mee of hier ook al in verdiept?

[ Voor 5% gewijzigd door RobertoD op 14-09-2026 19:38 ]

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Wereldreizigers.nl

Zelfde probleem hier. Ook dit ziet er raar uit. Denk dat ze serverproblemen hebben o.i.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzZzFyBUteQNxOeYTDBX-qSCZZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXdCKZ4UnaKdhILBS6K56eEH.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
Hier ook diezelfde issues . Vind het zorgwekkend dat ik van een rammelende cloud service afhankelijk ben voor de werking van de batterij. Ga me ook eens verdiepen in die lokale aansturing.

• Wallie

Wallie

Herr

RobertoD schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:37:
Ik ben momenteel bezig met een arduino projectje met een ESP32 om middels een gekloonde HomeWizard P1 valse data door te geven aan de Jackery. Hiermee kun je dan via HomeAssistant exact aangeven hoeveel watt er geladen of ontladen moet worden. Hij geeft dus gewoon door dat het huis verbruikt/opwekt terwijl dat niet zo is. Ik struikel over het laatste stukje dat deze wel de data doorgeeft, de Jackery hier ook op reageert, maar omdat de data niet snel genoeg ververst wordt gaat ie verdubbelen (hey, er is 1000w vraag, ik ga 1000w leveren. Volgende check: hey er is nog 1000w vraag, ik ga 2000w leveren). De esp update wrl snel genoeg, maar jackery lijkt niet vaak genoeg te checken of er iets is veranderd. Iemand toevallig ervarijg mee of hier ook al in verdiept?
Ik vind het oprecht leuk en creatief dat je dit zo probeert... goed bedacht: Een manier van aansturen van de batterij is via de P1 waardes. Dus als je die zo goed mogelijk faked, kan je de batterij sturen in wat hij doet. Als je het werkend krijgt, zou het heel mooi toepasbaar zijn voor Home Assistent!

• RobertoD
Wallie schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:10:
[...]

Ik vind het oprecht leuk en creatief dat je dit zo probeert... goed bedacht: Een manier van aansturen van de batterij is via de P1 waardes. Dus als je die zo goed mogelijk faked, kan je de batterij sturen in wat hij doet. Als je het werkend krijgt, zou het heel mooi toepasbaar zijn voor Home Assistent!
Thanks. Ik heb al met een simpele 3 euro ESP32 het exacte homewizard protocol nagemaakt, waardoor Jackery denkt dat ie met een echte HomeWizard P1 te maken heeft. Homeassistant denkt dat btw ook en krift de data binnen via de HomeWizard integratie.

Het idee was dan om a.d.h.v. de Predbat status in HomeAssistant een API te maken die de waarde mee te geven, zoals bij Charging: geef -2500W, export geef +2500W, Demand = volg echte P1, Freeze charging is volg exhte P1 tussen 0 en 2500 etc etc.

Aangezien Jackery zelf niet happig lijkt op directe aansturing, wordt dit de manier om'm tot op de watt nauwkeurig aan te sturen. Uiteraard komt de hele setup online als ik het werkend heb, eerst nog wat van die vervelende loopjes eruit zien te toveren. De basis werkt al prima, maar het is nu een beetje alles of niets

• Justevo
Ik snap niet zo goed waarom mensen in blinde paniek schieten als de app een paar uurtjes niet werkt. Los van dat het cloud verhaal niet handig is kun je vast wel een even zonder je batterij lijkt me.

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:37
karel_G_1981 schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:00:
Hier ook diezelfde issues . Vind het zorgwekkend dat ik van een rammelende cloud service afhankelijk ben voor de werking van de batterij. Ga me ook eens verdiepen in die lokale aansturing.
Via Homey zie ik wel dat hij 0 op de meter pakt.

• Wallie

Wallie

Herr

Justevo schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:41:
Ik snap niet zo goed waarom mensen in blinde paniek schieten als de app een paar uurtjes niet werkt. Los van dat het cloud verhaal niet handig is kun je vast wel een even zonder je batterij lijkt me.
Hij doet het ook gewoon, Home Assistant laat mooi via MQTT zien dat hij vrolijk door gaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8_xZUNTp9gBP2XDE0lWdAWV4wI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qW1eT1dchBZiXNzKcP9jpPGC.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
Wallie schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:48:
[...]

Hij doet het ook gewoon, Home Assistant laat mooi via MQTT zien dat hij vrolijk door gaat.[Afbeelding]
Yes hij liep wel door idd zo bleek na checken.. Gezien de extreme prijzen nu al , is het wel fijn als de batterij werkt anders loop je leeg . De batterij verdient zich wel snel terug nu.

• Reaper.JA2
Hier stond de batterij even niet in de AI modus, "want de firmware moest worden bijgewerkt" dus ik ging er stiekem vanuit dat de nieuwe firmware met verbeteringen in het AI gedrag klaarstonden. Maar helaas, het was een serverfout :P

• Reaper.JA2
Soort van achtergrond van de AI modus, verpakt als advertentie :+ Dit is pas vanaf juni beschikbaar, dus we zitten nu nog in de kinderziektes. Dat geeft enigszins goede hoop.
.plan: Wat maakt een thuisbatterij slim? Jackery Ark en AI-sturing uitgelegd

• t512857
  • Laatst online: 15-09 22:37
Ik ben Home Assistant aan het inrichten. Nu wordt, lijkt het, voor het voorspellen van zonvermogen SolCast aangeraden. Is er een Nederlands alternatief dat net zo nauwkeurig is?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

t512857 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:01:
Ik ben Home Assistant aan het inrichten. Nu wordt, lijkt het, voor het voorspellen van zonvermogen SolCast aangeraden. Is er een Nederlands alternatief dat net zo nauwkeurig is?
Ik gebruik de data van epexprijzen.nl. Volgens mij is dat geen integratie of HACS plugin.
Spuit elf... zon opwek is wat anders dan prijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 15-09-2026 15:08 ]

• Roog1317
t512857 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:01:
SolCast is super nauwkeurig, bij mij klopt het meestal vrij goed

• t512857
  • Laatst online: 15-09 22:37
Roog1317 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:07:
[...]

SolCast is super nauwkeurig, bij mij klopt het meestal vrij goed
Ok, ik zal die dan voorlopig maar eens integreren. Ik had een twijfel om de ze reden: morgen wordt in Nederland een bewolkte en regenachtige dag voorspelt, terwijl SolCast een zonverwachting van bijna 23kWh geeft. Herkennen jullie deze waarde voor moregn ook?

Nemen jullie een correctie op de Solcast waarden mee voor het aansturen van de laadstrategie?

• Roog1317
t512857 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 15:19:
[...]

Ok, ik zal die dan voorlopig maar eens integreren. Ik had een twijfel om de ze reden: morgen wordt in Nederland een bewolkte en regenachtige dag voorspelt, terwijl SolCast een zonverwachting van bijna 23kWh geeft. Herkennen jullie deze waarde voor moregn ook?

Nemen jullie een correctie op de Solcast waarden mee voor het aansturen van de laadstrategie?
Bij mij morgen 14,6kWh en vandaag 9,8kWh. Doorgaans klopt de voorspelling van Solcast beter dan de weer apps. Wel op voorwaarde dat je bij Solcast alles goed hebt ingesteld natuurlijk.

• stephan11
RobHop schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:11:
Van je mobiel je wifi en mobile data uit, dan kun je verbinden via Bluetooth als je in de buurt bent van je batterij, dan kun je weer bij je instellingen

• Erwin_Jackery
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 09:03
Werkt hier ook nog steeds niet. Gaf gisteren melding dat er geen verbinding was met netwerk en vergat de cloud weer. Op de Jackery is hij gewoon connected met wifi. Wel een gezeik hoor met die cloud.

Foto app

[ Voor 14% gewijzigd door Erwin_Jackery op 15-09-2026 19:04 ]

• Erwin_Jackery
Reply van het US serviceteam"

I understand, and we’re very sorry for the inconvenience. We’ll make sure to pass your feedback to our technical team, including that this appears to be affecting multiple users in the Netherlands.

Well. We’re the customer service team for the U.S. market, so we’ll need to assist you via email in order to forward your case to the appropriate team for the Netherlands market.

They’ll contact you as soon as possible with any updates, including information on when the issue is expected to be resolved.

• prakka
  • Laatst online: 22:14
Erwin_Jackery schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:14:
Reply van het US serviceteam"

I understand, and we’re very sorry for the inconvenience. We’ll make sure to pass your feedback to our technical team, including that this appears to be affecting multiple users in the Netherlands.

Well. We’re the customer service team for the U.S. market, so we’ll need to assist you via email in order to forward your case to the appropriate team for the Netherlands market.

They’ll contact you as soon as possible with any updates, including information on when the issue is expected to be resolved.
Hier ook reactie dat het intern wordt doorgezet... Bij ons werkt al langer dan een dag niet meer.

• thoomie
Bij mij is vanmiddag op 1300u de koppeling met HW p1 om zeep gegaan. Komt geen data meer binnen. HW meter doet het in de eigen app wel. Verwijderen en opnieuw toevoegen helpt helaas niet. Iemand vergelijkbare problemen of ideeen?

Never mind, niets hielp echt . Toevallig was er een update voor de HW P1 en nu werkt het weer.

[ Voor 17% gewijzigd door thoomie op 15-09-2026 20:37 ]

• Erwin_Jackery
prakka schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:59:
[...]

Hier ook reactie dat het intern wordt doorgezet... Bij ons werkt al langer dan een dag niet meer.
Hier ook al meer dan een dag, systeem draait wel gewoon volgens mij, kan het alleen niet volgen in de app.

• marcovit
Soon tm. Homey intergratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyQOetZ-843Ld1VqpA4t_Sdgogc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UTzbihG6V3KgwYOYfmpIHqLr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCnsq4f44t286wlCwB7uLg4Kz7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPy4JIrs1KhqeA1qjjAbkbOa.jpg?f=fotoalbum_large

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35
Dat kan best. Dit keer heb ik er geen last van gehad, maar een vorige keer was ik druk met instellingen en internet verbindingen etc. Op dat moment denk je dat het aan jezelf ligt. Als je er dan achter komt dat er een 'server error' is, kun je weer opnieuw beginnen. Dus ik begrijp het wel.

Deze tekst niet lezen !

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Kan je opladen of ontladen forceren?

• marcovit
Psycho_Mantis schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:10:
[...]

Kan je opladen of ontladen forceren?
Ben aan het kijken naar custom mode hiervoor maar ik las ergens dat dit voor lokaal readonly is.

[ Voor 12% gewijzigd door marcovit op 16-09-2026 19:26 ]

• Reaper.JA2
En kan Homey ook een AI modus genereren die overkoepelend kijkt naar de huis-energie behoefte en opwek? Dan kan die van Jackery overschrijven.

Dan komt er hier wel een Homey hehe 🧐

• marcovit
Reaper.JA2 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:24:
[...]

En kan Homey ook een AI modus genereren die overkoepelend kijkt naar de huis-energie behoefte en opwek? Dan kan die van Jackery overschrijven.

Dan komt er hier wel een Homey hehe 🧐
AI komt via de cloud binnen, kan helaas lokaal niet worden aangepast. Zie hierboven over custom mode.

• Erwin_Jackery
Werd vandaag gemaild door de European service desk. Wilde serienummer en ordernummer hebben zodat ze dit konden doorgeven aan de technische dienst. Heb nogmaals vermeld dat ik niet de enige ben die de cloud niet kan benaderen. To be continued.

• Grote- Smurf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:13
Welke app moet je er voor hebben? Kan hem niet vinden.

• Reaper.JA2
marcovit schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:27:
[...]
AI komt via de cloud binnen, kan helaas lokaal niet worden aangepast. Zie hierboven over custom mode.
True, bedoelde eigenlijk of Homey lokaal een AI model kan gebruiken om alle energie-apparaten beter aan te kunnen sturen (batterij, warmtepomp, EV, etc).

• marcovit
Reaper.JA2 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 06:42:
[...]

True, bedoelde eigenlijk of Homey lokaal een AI model kan gebruiken om alle energie-apparaten beter aan te kunnen sturen (batterij, warmtepomp, EV, etc).
De hardware van Homey is niet krachtig genoeg om enige form van “AI” te draaien, je kan wel de goedkoopste momenten van de dag vinden en daarop dingen aansturen via flows.
Grote- Smurf schreef op donderdag 17 september 2026 @ 00:12:
[...]

Welke app moet je er voor hebben? Kan hem niet vinden.
Ik ben hem nog aan het testen.

• Fanman
Normaal zou ik ook zeggen: boeien dat het even plat ligt, echter had ik gisteren het zelf een keer.
De app ga in eens aan dat er geen verbinding meer was met de accu.
De P1 meter was nog wel gewoon online. Na ruwweg een kwartiertje gaf de app in eens de melding dat de accu uit het systeem verwijderd was, en ik deze opnieuw moest koppelen.
Ondertussen zag ik op mijn HW scherm dat ik volledig van het net aan het draaien was, terwijl ik nog zo'n 42% lading in mijn accu had.
In de app was mijn accu ook gewoon volledig weg?!

Na het opnieuw koppelen (gelukkig was ik thuis) ging het systeem weer gewoon netjes terugleveren.

Ik vraag het mij af of het een issue van de app is, of de accu controller.
Deze moest nml een keer herstart worden voordat ik hem in de app weer normaal kon koppelen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Paniek is een groot woord, maar in mijn geval is het vervelend omdat ik nog meer thuisbatterijen heb van een ander merk. Ik heb een flinke node-red automatisering in Home Assistant die alles netjes aanstuurt omdat er voor mij simpelweg geen alternatief is. De AI en automatisering van Jackery zelf is echt waardeloos, die sponsored reviews die ik van Jackery zie reppen echt nauwelijks over die bizar slechte implementatie van die paar modi in de app, je hebt er niks aan en kost je alleen maar geld. Terug naar mijn situatie: om die tekortkomingen van Jackery te omzeilen moet mijn Home Assistant gewoon continu weten wat de Jackery aan het doen is en daar is 24x7 de cloud van Jackery voor nodig. Valt die weg, dan moeten de andere thuisbatterijen bij mij gaan varen op aannames. Ook dat kost me geld.

edit: nee, MQTT is ook totaal nutteloos gebleken van de Jackery, dat is geen werkbaar alternatief.

De Jackery cloud is in mijn ervaring ronduit de slechtste die ik tot nu toe heb gezien. Zoveel uitval en een AI die zo dom is, niet te geloven.

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 17-09-2026 12:07 ]

• Wallie

Wallie

Herr

Wat is er mis met de MQTT? Gewoon uit interesse, want ik lees die ook uit met HA.

• Roog1317
Het is toch een hoop paniek hier (begrijpelijk!), maar ik gebruik zelf de Jackery app helemaal niet meer. Via MQTT schakel ik tussen zelfverbruik of custom mode en dat werkt echt uitstekend. Zolang je die app niet aanraakt raak je ook de batterij op p1 koppeling niet kwijt is mijn indruk.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wallie schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:33:
Wat is er mis met de MQTT? Gewoon uit interesse, want ik lees die ook uit met HA.
stabiliteit. Vooral met opladen op volle kracht komen er even geen MQTT berichten meer door.
Maar MQTT is altijd nog stabieler dan de Jackery Cloud.

• thoomie
Psycho_Mantis schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:27:
[...]

stabiliteit. Vooral met opladen op volle kracht komen er even geen MQTT berichten meer door.
Maar MQTT is altijd nog stabieler dan de Jackery Cloud.
Interessant, dat probleem heb ik volgens mij niet (MQTT)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wallie schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:33:
Voor mijn use case:

Je hoort alleen spontane events: minuten stilte, dan een burst; het energierapport (deviceSn: "system", type: 23) komt bij ons ongeveer elk half uur. Wil je wél realtime én volledig lokaal: de fork csoscd/ha-solarvault doet request/response en haalt elke 10 s SoC, vermogen en werkmodus op.

Bottom line: ik heb real-time info nodig, niet uit bursts die elke tig seconden langskomen (als ze al komen).

Wij gebruiken de Bigdaddy1990-integratie, dit bleek de enige integratie die de thuisaccu kon aansturen. De rest kan alleen monitoren, Jackery-Official (monitoring + smartplug), iLLixM, theak, en Wlad2288/Ultra_Jack doet alleen BLE voor de draagbare Explorer-serie.
Maar ook in de praktijk valt die aansturing gewoon tegen.

Het product is gewoon nog niet af. Hardware is echt prachtig spul, maar de software er om heen is veel te snel de markt in gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Crusader op 17-09-2026 16:54 ]

• RobHop
stephan11 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:54:
[...]

Van je mobiel je wifi en mobile data uit, dan kun je verbinden via Bluetooth als je in de buurt bent van je batterij, dan kun je weer bij je instellingen
Dit werkt niet gezien de batterij wifi verbinding heeft, ik kan de batterij niet op bluetooth zetten en er is ook geen Bluetooth symbool aan op het display van de jackery.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste