• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-05 23:30
Ik kwam dit tegen op Facebook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTFLUsqye_IqO2XP4ylqBz0sPzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRmi60BAVk3EuBCPwUtOGJAM.jpg?f=fotoalbum_large

• R08in
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 08-05 16:54
Na een periode van vaak netwerkverkies en uiteindelijk met bekabeling ook de positie van Jackery p1 meter gewijzigd. Niet met antenne omhoog maar naar voren. Afgelopen 3 dagen waren positief, geen reset hoeven uitvoeren maar gewoon draaien. Enige waar ik nog wel tegen aanloop dat hij volegens de app toch weer 3x 10 min niet terug leverden. Heeft zichzelf wel herpakt zonder mijn tussenkomst en dit was hiervoor niet het geval.

Iemand nog ideeen? Zelf denknik toch uiteindelijk andere p1 meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbDJrfCzfZ532o8Q1j0ilpBUIRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sAnGB8dYfxSZChyNddyA0rFX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLd7kFrGZWogwRCet-olVM_t2I4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G4ZvGto7iTnb2Gmnxl2B4N3p.png?f=fotoalbum_large

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:46
R08in schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 22:36:
Na een periode van vaak netwerkverkies en uiteindelijk met bekabeling ook de positie van Jackery p1 meter gewijzigd. Niet met antenne omhoog maar naar voren. Afgelopen 3 dagen waren positief, geen reset hoeven uitvoeren maar gewoon draaien. Enige waar ik nog wel tegen aanloop dat hij volegens de app toch weer 3x 10 min niet terug leverden. Heeft zichzelf wel herpakt zonder mijn tussenkomst en dit was hiervoor niet het geval.

Iemand nog ideeen? Zelf denknik toch uiteindelijk andere p1 meter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet of je zelf handig bent maar mischien een shelly pro meter plaatsen en gewoon de "slimme meter" negeren?

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:07
Kan iemand helpen om wifi uit te zetten? Ik zie de optie niet in de app... Bij netwerkinformatie wel dat ethernet en wifi verbonden zijn (met dus 2 ip adressen...). Maar wifi uitzetten, ik zie het echt niet.

• stephan11
thoomie schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:56:
Kan iemand helpen om wifi uit te zetten? Ik zie de optie niet in de app... Bij netwerkinformatie wel dat ethernet en wifi verbonden zijn (met dus 2 ip adressen...). Maar wifi uitzetten, ik zie het echt niet.
Zit er niet op, resetten op front of instellingen aanpassen... app blinkt uit in gebrek aan instellingen. Ik heb ander problemen met de unit, op verzoek jackery DE moet ik hiervoor een aantal instellingen controleren en aanpassen, ook deze zijn niet aanwezig in de app.

• JJDM
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:38
thoomie schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:56:
Handmatig op de Jackery base de reset doen. Daarna alleen de Lan kabel erin en in app weer opzoeken + koppelen aan P1. Daarmee lukte het bij mij. Wi-Fi staat nu op niet verbonden, maar wel internet via Lan. Nadeel is dat de Jackery wel blijft knipperen.
Mijn gevoel is: hardware is top, software en app is te vroeg beschikbaar..

• JJDM
stephan11 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 08:40:
[...]

Ik weet niet of je zelf handig bent maar mischien een shelly pro meter plaatsen en gewoon de "slimme meter" negeren?
Dat werkt in jouw geval beter dan P1 poort?

• stephan11
JJDM schreef op zondag 3 mei 2026 @ 00:02:
[...]

Een apparaat dat ontworpen is om zelf stroom te meten en direct door te geven lijkt mij altijd beter dan een "SLIMME METER" die in bulk bij de goedkoopste leverancier wordt ingekocht. Ik ben van mening dat de p1 meter een leuke optie is voor monitoring maar niet voor aansturen van een 1op 1 thuisbatterij. Je sluit in iedergeval uit dat het de slimme meter is of je dongel die problemen geeft.👍

• stephan11
JJDM schreef op zondag 3 mei 2026 @ 00:02:
[...]

Sorry, heb nog gelukkig geen p1 poort, heb nog een draaischijf, kan wel aangeven dat alles hier na behoren werkt wat met synchronisatie betreft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhhZuFbHDQqD0DXvnFRbZ3jMIj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHa2YsHLrJMouuz7On8ouULK.jpg?f=fotoalbum_large

• JJDM
stephan11 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:04:
[...]

Sorry, heb nog gelukkig geen p1 poort, heb nog een draaischijf, kan wel aangeven dat alles hier na behoren werkt wat met synchronisatie betreft.[Afbeelding]
Met welke meter is dit? Dan ga ik ook een andere optie nemen ipv die P1 dongle.

• stephan11
JJDM schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:01:
[...]

Met welke meter is dit? Dan ga ik ook een andere optie nemen ipv die P1 dongle.
Ik heb de 3fase versie, je hebt ook een 1 fase versie, hangt af van je huidige aansluiting. Te zien op je energie jaar afrekening al je het niet zeker weet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68NtkSSvAwnMbQVcU58pa-ivzAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQgEfsTAiEzAXqHi16DrPY2e.jpg?f=fotoalbum_large

• Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-05 02:10
pjotter1965 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:06:
[...]

De concurrentie zit inderdaad niet stil. Ook Zendure komt met een mooie AC versie : de Zendure Mix ( 8 Kwh voor €1999 )
Ik keek ook nog even naar de prijzen bij Jackery. Ik kreeg ondertussen toch al wel weer een korting aangeboden van 5 %.
[Afbeelding]
Je kan ook nog gebruik maken van de cashbackxl.nl deals pagina om zo nog een extra cashback te genereren op je aankoop bij jackery :)

Ik had zo toch nog een kleine 130 euro terug extra bovenop de kortingen die ik al van jackery had met de aanschaf.

• thoomie
Mij valt op dat de modules niet gelijk geladen zijn/worden. Bijv. nu 14, 9 en 6%. Van boven naar beneden. Die verschillen zijn wel eens groter. Hebben anderen dit ook? Kan goed zijn dat dat met het BMS te maken heeft, gezien ik nog nooit op 100% ben geweest sinds aanschaf.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hmm jammer. Helaas heeft de wegvallende WiFi niet altijd met een volle accu te maken.
Zoals ik hier dacht: RobbyTown in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Nu niet zonnige dagen heeft die er nog meer last van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srrxSJSnMprTy0tr51uP44dsOUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edQHyri5X2hrKPe8UKZQRi5u.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk gaan ze zit dit met een Firmware gefixt krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 04-05-2026 10:54 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• stephan11
thoomie schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:32:
Mij valt op dat de modules niet gelijk geladen zijn/worden. Bijv. nu 14, 9 en 6%. Van boven naar beneden. Die verschillen zijn wel eens groter. Hebben anderen dit ook? Kan goed zijn dat dat met het BMS te maken heeft, gezien ik nog nooit op 100% ben geweest sinds aanschaf.
Pas op 100% geweest, net gekeken, 10% is het grootste verschil bij mij nu rond de 50% vulling

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:07
Mijn eerste ervaringen met de Jackery zijn een beetje teleurstellend.
Na het neerzetten van het systeem gebeurt er eigenlijk niets. Scherm gaat niet aan, dus of de unit nu aan of uit staan was erg onduidelijk. App maar eens geopend en het blijkt dat de unit wel te vinden is via bluetooth. Nu meerder keren geprobeerd het lcd scherm aan te krijgen, maar helaas. Af en toe klikt het apparaat, maar ook verder in de app gebeurt er niet veel.

Heb maar een verzoek ingediend bij de helpdesk en ga er vanuit dat de hele unit weer retour gaat.

Misschien hier nog mensen met een idee?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40
Dennis_k schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:32:
Mijn eerste ervaringen met de Jackery zijn een beetje teleurstellend.
Na het neerzetten van het systeem gebeurt er eigenlijk niets. Scherm gaat niet aan, dus of de unit nu aan of uit staan was erg onduidelijk. App maar eens geopend en het blijkt dat de unit wel te vinden is via bluetooth. Nu meerder keren geprobeerd het lcd scherm aan te krijgen, maar helaas. Af en toe klikt het apparaat, maar ook verder in de app gebeurt er niet veel.

Heb maar een verzoek ingediend bij de helpdesk en ga er vanuit dat de hele unit weer retour gaat.

Misschien hier nog mensen met een idee?
Wat zegt de handleiding?

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:07
olafmol schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:35:
[...]

Wat zegt de handleiding?
Die heb ik gevolg, 1x drukken op knop zou er voor moeten zorgen dat het display aan gaat. Ook branden er geen enkele andere statusindicatoren. Inmiddels na het raadplegen van de AI assistend van Jackery de batterij via de app uitgezet en losgekoppeld. Apparaat registreert ook geen gebruik, terwijl wel een lamp is aangesloten.
Denk dat het een gedeeltelijke DOA is en dat deze unit retour gaat.

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:19
Ik vind vooral dit teleurstellend.
Bij uitval stopt de batterij met terug geven.

Ik heb contact opgenomen met Jackery en de technische dienst zou contact opnemen maar nog niks gehoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNj8Jue8EoKOR47seGOs4JpEJwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vta2zRcPayG6IhozffwxlqL1.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl mijn P1 dit zegt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1A-eNl5g5ouTVhvxHEz58IKr5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGQAL1XehRPKQtvwE14fIa8H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door marcovit op 04-05-2026 17:07 ]

• stephan11
marcovit schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:06:
Ik vind vooral dit teleurstellend.
Bij uitval stopt de batterij met terug geven.

Ik heb contact opgenomen met Jackery en de technische dienst zou contact opnemen maar nog niks gehoord.

[Afbeelding]

Terwijl mijn P1 dit zegt:

[Afbeelding]
Wat bedoel je met uitval? Wegvallen van de netspanning?

• RobD!
  • Laatst online: 12-05 22:05
RobD! schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Eerst was al dat de Jackery P1 meter constant offline ging, dus maar de Homewizard P1 aangeschaft. Zojuist onderstaande mail aan Jackery gestuurd:

Ik heb inmiddels een andere P1-meter aangeschaft om te zien wat voor verschil dat maakt. Kort samengevat: de Solarvault-unit vertoont erg vreemd gedrag.

Als ik kijk naar de activiteit over de hele dag en nacht zie ik dat de Solarvault continu aan het laden en ontladen is, maar op totaal onlogische momenten. Overdag, wanneer het PV-systeem stroom levert, begint de Solarvault juist te ontladen en wordt alle overtollige energie teruggeleverd aan het net. Dit start met een lager Wattage, loopt geleidelijk op en neemt daarna weer af. ’s Nachts, wanneer er geen overschot is, begint het systeem de batterij juist op te laden terwijl het zou moeten ontladen. Daarbij schommelt het systeem ook nog eens tussen laden en ontladen. Hierdoor neem ik continu onnodig stroom af van het net en lever ik stroom terug terwijl de batterij dat niet zou moeten doen.

Ik ben ook blij dat ik de HomeWizard P1 heb aangeschaft, omdat ik via de app inzicht krijg in het daadwerkelijke verbruik. Dit komt echter vaak niet overeen met wat de Jackery-app laat zien. De voorbeelden zijn talrijk, maar grofweg komt de informatie slechts in 10–20% van de gevallen overeen, wat behoorlijk zorgwekkend is. Daarnaast geeft de Jackery-app regelmatig aan dat de P1-meter offline of niet verbonden is en schakelt dan het laden/ontladen uit, terwijl de HomeWizard-app tegelijkertijd laat zien dat de P1-meter gewoon verbonden is en data levert. Opvallend is dat wanneer de Jackery-app de P1-meter als losgekoppeld toont, dit niet altijd betekent dat het laden of ontladen stopt; soms blijft het vermogen gewoon gelijk. Ook komt het voor dat het systeem aangeeft dat er geen laad-/ontlaadactiviteit is, terwijl het batterijniveau juist stijgt.

Afhankelijk van het totale gevraagde vermogen—ervan uitgaande dat dit onder de 2.500W ligt (het systeem zit op een aparte groep)—zou ik verwachten dat het systeem continu het vermogen balanceert: opladen bij overschot en ontladen wanneer de vraag hoger is dan wat het PV-systeem levert. Uiteindelijk zou de “Total Power”-grafiek zo dicht mogelijk bij 0W moeten blijven.

Vandaag heb ik dit handmatig gedaan via de custom mode. Ik heb in de HomeWizard-app het verbruik bekeken en daarop de laad-/ontlaadwaarde van de Solarvault aangepast. Dat werkte prima en is ook niet ingewikkeld. Maar zodra ik overschakel naar de AI Smart-modus of Self-consumption, begint hetzelfde probleem weer

En paar plaatjes ter illustratie.

Nog een kleine toevoeging. Komende maandag krijg ik een 3 fase aansluiting en dus ook een nieuwe meter. Eerst dacht ik dat het mogelijk aan de leeftijd van mijn slimme meter lag, maar met de homewizard is nu wel duidelijk dat de P1 meter prima werkt op deze meter
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag is 3 fase aangelegd en daarmee dus ook een nieuwe slimme meter. De jackery app laat nu veel frequenter updates zien en eerste resultaten zijn hoopvol. De unit reageert snel en verbruik blijft keurig in de buurt van de nullijn. Het probleem nu blijft dat de p1 meter om de haverklap offline gaat. Dit is niet af en toe maar echt iets van 80% van de tijd. De HomeWizard app laat wel constant data zien, dus dit zit echt bij jackery.

Iemand ervaring met de Shelly Pro 3EM? Is dit zelf te installeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94lSEZUQDsNFOr05l9mdO2mtHNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ftLsSouXJm8tXAlTYhE3vBm.jpg?f=fotoalbum_large

• marcovit
stephan11 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:43:
[...]

Wat bedoel je met uitval? Wegvallen van de netspanning?
Als er een gat in de grafiek komt.
Als de batterij vol is en er genoeg PV is snap dat de batterij niks te doen heeft maar er was genoeg stroomverbruik en te weinig zon (zie andere grafiek)

Ik ben aan het twijfelen om toch handmatig een rooster te maken. De energie kosten lijken niet overeen te komen in Jackery en Zonneplan, ik kan dit helaas ook niet wijzigen/resetten.

[ Voor 20% gewijzigd door marcovit op 04-05-2026 18:30 ]

• stephan11
RobD! schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:56:
[...]

Vandaag is 3 fase aangelegd en daarmee dus ook een nieuwe slimme meter. De jackery app laat nu veel frequenter updates zien en eerste resultaten zijn hoopvol. De unit reageert snel en verbruik blijft keurig in de buurt van de nullijn. Het probleem nu blijft dat de p1 meter om de haverklap offline gaat. Dit is niet af en toe maar echt iets van 80% van de tijd. De HomeWizard app laat wel constant data zien, dus dit zit echt bij jackery.

Iemand ervaring met de Shelly Pro 3EM? Is dit zelf te installeren?

[Afbeelding]
Ja, werkt hier goed, je moet plaats hebben in je meterkast, 3 "klemmen" plaatsen om de 3 fase draden na de hoofdschakelaar, verder moeten er van iedere fase draad een aangesloten worden op de shelly, ik heb deze na de kookgroep automaat gepakt, deze kan je uitgooien voor dat je hem aansluit, dit alles in manual terug te vinden, via app koppelen aan netwerk. Jackery app zou hem dan kunnen vinden, ging bij mij makkelijk

• RobD!
  • Laatst online: 12-05 22:05
stephan11 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:03:
[...]

Ja, werkt hier goed, je moet plaats hebben in je meterkast, 3 "klemmen" plaatsen om de 3 fase draden na de hoofdschakelaar, verder moeten er van iedere fase draad een aangesloten worden op de shelly, ik heb deze na de kookgroep automaat gepakt, deze kan je uitgooien voor dat je hem aansluit, dit alles in manual terug te vinden, via app koppelen aan netwerk. Jackery app zou hem dan kunnen vinden, ging bij mij makkelijk
Plaats heb ik wel. Ik heb destijds een extra kast laten plaatsen vanwege de dingen die er nog aankwamern, dus daar geen probleem. Ik heb alleen 4 aardlekschakelaars vanwege 16 groepen, fase 1 heeft de dubbele aardlek gekoppeld, dus vraag is dan of de Shelly de 2 fase-1 draden accepteert.

Even nog terug naar de uitvallende P1 meter, Ik vraag mij af of de SV unit niet draadloos met de p1 verbinding probeert te maken. Was er al ergens besproken hoe je de Wifi uit kan zetten?

UPDATE: wifi bleek het probleem. IoT knop 6 sec indrukken en dan SV unit weer toevoegen. P1 ziet de app dan ook meteen. P1 meter blijft nu online en alles blijft doorlopen. IoT knop blijft knipperen, wat ook klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door RobD! op 04-05-2026 21:33 ]

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 19:33
Hi, vandaag mijn Solarvault met 1 batterij ontvangen. Setup ging redelijk ok, zag mijn HW P1 meter ook netjes. Was daarna wel even zoeken hoe ik hem kon laten laden, power usage mode moest ik nog goedzetten. uiteindelijk gezet op eigen gebruik.

s middags zag ik wel een grillig patroon, ondanks dat de zon vol scheen was hij aan het afgeven en gebruikte hij niet de zonnestroom om te laden. Daarnaast zag ik dat er nog een firmware upgrade voor de batterij beschikbaar was (1.0 -> 1.2) maar ondanks doorvoeren en bevestiging blijft de versie staan op 1.0. Blijkbaar een bekend probleem zie ik eerder in het forum.

Maar toen ging het mis, na een paar keer proberen te updaten verloor hij alle internet verbinding en krijg ik hem niet meer online in de app. Dit terwijl ik zie dat hij gewoon verbinding heeft met mijn AP (en ook wifi icoontje op het display). Na een reset weer succesvol kunnen toevoegen, maar blijft het probleem houden dat daarna de verbinding weer wegvalt. Tevens levert hij ook niks terug in mijn netwerk. Na wegvallen van de verbinding krijg ik wel weer een bluetooth verbinding.

Ik lees meer van deze wifi problemen, maar nog geen oplossingen? Ik zie dat hij verbinding heeft want mijn wifi router (unifi) ziet hem. Zijn bij de anderen deze problemen ook ontstaan na pogingen tot update?

• stephan11
integro schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:33:
Hi, vandaag mijn Solarvault met 1 batterij ontvangen. Setup ging redelijk ok, zag mijn HW P1 meter ook netjes. Was daarna wel even zoeken hoe ik hem kon laten laden, power usage mode moest ik nog goedzetten. uiteindelijk gezet op eigen gebruik.

s middags zag ik wel een grillig patroon, ondanks dat de zon vol scheen was hij aan het afgeven en gebruikte hij niet de zonnestroom om te laden. Daarnaast zag ik dat er nog een firmware upgrade voor de batterij beschikbaar was (1.0 -> 1.2) maar ondanks doorvoeren en bevestiging blijft de versie staan op 1.0. Blijkbaar een bekend probleem zie ik eerder in het forum.

Maar toen ging het mis, na een paar keer proberen te updaten verloor hij alle internet verbinding en krijg ik hem niet meer online in de app. Dit terwijl ik zie dat hij gewoon verbinding heeft met mijn AP (en ook wifi icoontje op het display). Na een reset weer succesvol kunnen toevoegen, maar blijft het probleem houden dat daarna de verbinding weer wegvalt. Tevens levert hij ook niks terug in mijn netwerk. Na wegvallen van de verbinding krijg ik wel weer een bluetooth verbinding.

Ik lees meer van deze wifi problemen, maar nog geen oplossingen? Ik zie dat hij verbinding heeft want mijn wifi router (unifi) ziet hem. Zijn bij de anderen deze problemen ook ontstaan na pogingen tot update?
Controleer in jackery app het volgende, netwerk info daar moet staan dat de netwerk verbinding status "goed"

• stephan11
integro schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:33:

Bij de firmware update batterij valt inderdaat de verbinding even weg maar had gewoon terug moeten komen, vreemd dat bij update 1 batterij alle batterijen de update krijgen,

• integro
stephan11 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:46:
[...]

Controleer in jackery app het volgende, netwerk info daar moet staan dat de netwerk verbinding status "goed"
Dank! Die staat op goed, maar valt steeds weg. Ondertussen met lange kabel door mijn huis lijkt het er toch op dat het een crappy wifi is als oorzaak van het probleem. Dit terwijl een unifi AP in line of sight hangt. Jammer genoeg heb ik geen mogelijkheid een internetkabel naar die locatie te krijgen. Ik heb het voor nu opgelost door een oude Netgear router met DD-WRT software in Client bridge mode te zetten (wifi -> ethernet) en de Solarvault te verbinden met een ethernet kabel. Lijkt nu wel stabiel door betere ontvangst.

Nu focus op het rare laad/ontlaad patroon. 0 op de meter is mij vannacht niet gelukt, ik zie dat hij vaak 800w heeft staan ontladen en daarbij veel aan het grid teruggeleverd heeft en daardoor onvoldoende had om mijn nachtelijke standby te leveren. De power usage mode staat op self-consumption. Dat klopt volgens mij niet.

• stephan11
integro schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:19:
[...]

Dank! Die staat op goed, maar valt steeds weg. Ondertussen met lange kabel door mijn huis lijkt het er toch op dat het een crappy wifi is als oorzaak van het probleem. Dit terwijl een unifi AP in line of sight hangt. Jammer genoeg heb ik geen mogelijkheid een internetkabel naar die locatie te krijgen. Ik heb het voor nu opgelost door een oude Netgear router met DD-WRT software in Client bridge mode te zetten (wifi -> ethernet) en de Solarvault te verbinden met een ethernet kabel. Lijkt nu wel stabiel door betere ontvangst.

Nu focus op het rare laad/ontlaad patroon. 0 op de meter is mij vannacht niet gelukt, ik zie dat hij vaak 800w heeft staan ontladen en daarbij veel aan het grid teruggeleverd heeft en daardoor onvoldoende had om mijn nachtelijke standby te leveren. De power usage mode staat op self-consumption. Dat klopt volgens mij niet.
Hangt hij aan een p1 meter? wat is de update interval van de "slimme meter" dit zou die schommelingen kunnen veroorzaken.

• integro
stephan11 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:58:
[...]

Hangt hij aan een p1 meter? wat is de update interval van de "slimme meter" dit zou die schommelingen kunnen veroorzaken.
Jazeker, een Home Wizard (de Jackery P1 moet ik nog ontvangen). Lijkt 1x per 10 sec te zijn. Kan ook aan mijn meter liggen begrijp ik.

[ Voor 10% gewijzigd door integro op 05-05-2026 12:08 ]

• thoomie
integro schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:06:
[...]

Jazeker, een Home Wizard (de Jackery P1 moet ik nog ontvangen). Lijkt 1x per 10 sec te zijn. Kan ook aan mijn meter liggen begrijp ik.
Zeker, 1x per 10s is te traag. Dat probleem is niet alleen bij Jackery zo,maar ook bij andere merken. Je kan het oplossen door een shelly toe te voegen en die te gebruiken ipv P1

• stephan11
thoomie schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:36:
[...]

Zeker, 1x per 10s is te traag. Dat probleem is niet alleen bij Jackery zo,maar ook bij andere merken. Je kan het oplossen door een shelly toe te voegen en die te gebruiken ipv P1
👍

[ Voor 38% gewijzigd door stephan11 op 05-05-2026 15:29 ]

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 09:52
De polling hangt af van welke slimme meter versie je hebt, ligt niet aan de HomeWizzard p1 die kan gewoon elke seconde uitlezen mits je de juiste slimme meter hebt.

DSMR-versie 4 is elke 10 seconden
DSMR-versie 5 is elke seconde

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• paul-15
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05 23:43
De WiFi ontvanger van het systeem is erg slecht...
Ik heb nu een Deco M9Plus gebruikt.
De Deco unit staat boven op het systeem, als ik de WiFi van deze Deco unit probeer te gebruiken zijn er maar twee streepjes voor de signaalsterkte in de Jackery app....

Vervolgens de jackery solar vault 3 via de LAN poort aan gesloten welke ook op de Deco aanwezig is. Ik geloof dat Deco het netwerk signaal via het stopcontact van unit naar unit verstuurd.

Deze oplossing is stabiel!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:20
Ik zo sowieso de mensen met een Deco mesh wifi adviseren om Fast roaming en beamforcing uit te zetten icm IoT devices (waaronder ook de Jackery Solarvault). Maar inderdaad, verbinden via LAN is nog altijd de beste keuze.

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07:12
Hier ook het probleem dat de wifi de hele tijd wegvalt terwijl de Jackery nu op 1,5 meter van de router zit en alle andere apparaten in huis goed bereik hebben. Hebben er al mensen contact opgenomen met Jackery hierover? Is bevestigd dat dit met een firmware gefixt wordt? Anders ga ik er even achteraan, want ik wil hier eigenlijk wel een antwoord op voor de retourperiode afloopt.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Olimar1980 hier ongeveer dezelfde afstand. Ik heb via de app een melding gemaakt. Ik wacht nog op reactie...

Als ik daar reactie op heb. Zal ik ook meteen een vervolgvraag stellen waarom dat die WiFi zend. Op die vervuiling zit ik ook niet op de wachten.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• vonhirkebosj
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12:22
Goede avond,

Ik heb gisteren de solarvault 3 pro max ac binnen gekregen, met 28% batterij.
Heb deze (misschien achteraf stom) niet vol geladen maar op de stand eigen verbruik ingesteld.
Vandaag heb ik hem wel handmatig geladen tot 90%. Zijn er nog meer dingen die aangeraden worden om te doen in het begin om de levensduur in eerste instantie te "verbeteren"?

Het euvel van de internetverbinding verliezen had ik ook regelmatig. Op de HW p1 meter was alles stabiel totdat ik de jackery app opende. Deze gaf dan aan geen verbinding te hebben.
Ik heb een ethernet kabel vanmiddag aangesloten op de deco en sindsdien heeft deze geen problemen meer gegeven.
Ps. In de deco app kwam ik niet echt uit de naam van de jackery batterij. Hier op heb ik de laatst geregistreerde apparaten geselecteerd en de voorkeursverbinding gewijzigd. Daarin is wel aan te geven bij elk apparaat of deze de voorkeur heeft om te verbinden met de 2.4 of 5 ghz band en met welke deco verbinding de voorkeur heeft. Dit leek even te helpen maar alsnog via wifi af en toe een verbroken verbinding zoals hierboven aangegeven.

[ Voor 24% gewijzigd door vonhirkebosj op 05-05-2026 22:31 ]

• stephan11
vonhirkebosj schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 22:26:
Goede avond,

Ik heb gisteren de solarvault 3 pro max ac binnen gekregen, met 28% batterij.
Heb deze (misschien achteraf stom) niet vol geladen maar op de stand eigen verbruik ingesteld.
Vandaag heb ik hem wel handmatig geladen tot 90%. Zijn er nog meer dingen die aangeraden worden om te doen in het begin om de levensduur in eerste instantie te "verbeteren"?

Het euvel van de internetverbinding verliezen had ik ook regelmatig. Op de HW p1 meter was alles stabiel totdat ik de jackery app opende. Deze gaf dan aan geen verbinding te hebben.
Ik heb een ethernet kabel vanmiddag aangesloten op de deco en sindsdien heeft deze geen problemen meer gegeven.
Ps. In de deco app kwam ik niet echt uit de naam van de jackery batterij. Hier op heb ik de laatst geregistreerde apparaten geselecteerd en de voorkeursverbinding gewijzigd. Daarin is wel aan te geven bij elk apparaat of deze de voorkeur heeft om te verbinden met de 2.4 of 5 ghz band en met welke deco verbinding de voorkeur heeft. Dit leek even te helpen maar alsnog via wifi af en toe een verbroken verbinding zoals hierboven aangegeven.
Advies van jackery is om 1x in de 3mnd opladen tot 100%

• JustWizz
  • Laatst online: 12-05 19:21
Sinds een aantal dagen ook eigenaar van 2 BASE Pro Max AC

En 1 Pro Max plus 3 uitbreidingsbatterijen.

Echter de P1 meter die er bij zat doet weinig er knippert een blauw en groen lampje wat aangeeft dat er een "meetfout" is gedetecteerd.

Het betreft een Landis SMR5.0 meter...

De accu's doen eigenlijk dus helemaal niks niet laden niet ontladen 🤷‍♂️

Hebben er meer mensen problemen met een niet werkende Jackery P1 meter? Ik lees veel over wifi problemen en dat kan ik ook wel beamen met namen met het "koppelen" wel 10x gaf hij aan "verbinding mislukt" en bij de 11de keer kon hij opeens wel verbinden en is de verbinding "zeer sterk"

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Hey heb hier een beetje dit topic door zitten lezen.

Ik kom er alleen niet uit welke nu eventueel te nemen.

Ik heb momenteel al 10 x 385 wp panelen op het dak liggen en was van plan nog 4 panelen erbij te plaatsen op het onderliggend dak.

Nu lees ik veel dat je de solavault 3 max ac moet nemen als je al zonnepanelen hebt die heb ik dus maar het liefst nog 4 erbij is dan de 3 pro een betere keus ? Scheelt me natuurlijk straks wel 4 omvormers.

En dan de capaciteit wat is het beste om mee te beginnen. Wij hebben een warmtepomp nu enkel nog voor verwarming straks all electric als de ruimte ervoor klaar is. Is 5.2 kwh genoeg om mee te starten ? Kan altijd nog uitbreiden natuurlijk.

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• thoomie
Sv3 pro max doet hetzelfde als de AC, maar met PV functie.

Wbt capaciteit, bv energienerds.nl heeft een calculator om je op weg te helpen. Daarnaast zijn er websites om eea te simuleren obv historische data

• camel1987
  • Nu online
thoomie schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 07:31:
Sv3 pro max doet hetzelfde als de AC, maar met PV functie.

Wbt capaciteit, bv energienerds.nl heeft een calculator om je op weg te helpen. Daarnaast zijn er websites om eea te simuleren obv historische data
Dat is het probleem ik heb nu nog een analoge meter en heb een kwh meter van homewizzard omdat een analoge geen p1 aansluiting heeft.

Ik heb wel een vebruik maar dat is nooit goed weergegeven begrijp ik nu. 1 kwh meter meet mijn totaalverbruik 1 kwh meter van hw voor de warmtepomp en heb er een voor opwek zonnepanelen. 12 juni komen ze een slimme meter plaatsen waar ik dus een p1 meter aan kan verbinden en dan ga ik hopelijk pas echt goed zien wat ik verbruik.

Dit is nu mijn huidige afbeelding in homewizzard maar volgens mij klopt deze niet helemaal.

Als ik eenn max pro 3 neem kan ik er altijd nog zonde problemen 4 zonnepanelen bij plaatsen 4 extra enphase of andere omvormers kosten me nu minder dan het verschil tussen de ac en de pro met mppt aansluitingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xThFDyYQ06CfhR1RMsfn0UDeZMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZVGMVQrcXqoilk1X9hYjNrm.jpg?f=fotoalbum_large

• stephan11
camel1987 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 07:01:
Hey heb hier een beetje dit topic door zitten lezen.

Ik kom er alleen niet uit welke nu eventueel te nemen.

Ik heb momenteel al 10 x 385 wp panelen op het dak liggen en was van plan nog 4 panelen erbij te plaatsen op het onderliggend dak.

Nu lees ik veel dat je de solavault 3 max ac moet nemen als je al zonnepanelen hebt die heb ik dus maar het liefst nog 4 erbij is dan de 3 pro een betere keus ? Scheelt me natuurlijk straks wel 4 omvormers.

En dan de capaciteit wat is het beste om mee te beginnen. Wij hebben een warmtepomp nu enkel nog voor verwarming straks all electric als de ruimte ervoor klaar is. Is 5.2 kwh genoeg om mee te starten ? Kan altijd nog uitbreiden natuurlijk.
Max pro verie niet kopen als je al zonnepanelen hebt, unit laat geen hogere export toe dan 2500w. Als batterij vol is zal hij zijn pv output uiteindelijk naar 0% brengen als je huis pv 2500w of meer exporteerd.

• camel1987
  • Nu online
stephan11 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:07:
[...]

Max pro verie niet kopen als je al zonnepanelen hebt, unit laat geen hogere export toe dan 2500w. Als batterij vol is zal hij zijn pv output uiteindelijk naar 0% brengen als je huis pv 2500w of meer exporteerd.
Dus jij zegt de ac max kopen ? En dan evt straks de 4 panelen toch met micro omvormers erbij plaatsen

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:15
[...]

De Jackery weet toch wel wat hij zelf exporteert ten opzichte van de totale grid export?

• marcovit
Ligt het aan mij of laad de data in de app ontzettend traag sinds een dag of 3?

Alles staat op 0 of “-“.

• thoomie
@stephan11 ik snap wat je zegt. Maar even verder denkend is dat toch helemaal niet zo gek? Ja in de zomer is dat een issue in 2026. Maar vanaf 2027 zonder salderen wil je het liefst weinig terugleveren (op ongunstige tijden)? In de herst lente wil je max efficiëntie qua omzetting.

• thoomie
marcovit schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:36:
Ligt het aan mij of laad de data in de app ontzettend traag sinds een dag of 3?

Alles staat op 0 of “-“.
Zelfde probleem.

Ik hoop snel een (lokale) API. Het zou heel fijn xijn om een integratie te hebben zoals gielz voor zendure...

• Olimar1980
JustWizz schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:26:
Sinds een aantal dagen ook eigenaar van 2 BASE Pro Max AC

En 1 Pro Max plus 3 uitbreidingsbatterijen.

Echter de P1 meter die er bij zat doet weinig er knippert een blauw en groen lampje wat aangeeft dat er een "meetfout" is gedetecteerd.

Het betreft een Landis SMR5.0 meter...

De accu's doen eigenlijk dus helemaal niks niet laden niet ontladen 🤷‍♂️

Hebben er meer mensen problemen met een niet werkende Jackery P1 meter? Ik lees veel over wifi problemen en dat kan ik ook wel beamen met namen met het "koppelen" wel 10x gaf hij aan "verbinding mislukt" en bij de 11de keer kon hij opeens wel verbinden en is de verbinding "zeer sterk"
Hier werkt de Jackery P1 meter zonder problemen op mijn SMR5.0 meter. Geeft keurig alles per seconde door en sinds ik mijn Solarvault Pro Max met netwerkkabel heb aangesloten, lijkt de zelfverbruik (nul op de meter) stand goed te werken.

• Olimar1980
[...]

Als je alleen die 4 nieuwe panelen op de Pro Max aansluit dan is dit toch geen probleem? Want de andere omvormer blijft dan gewoon aan het net leveren als de batterij vol is. Ik zie hier ook regelmatig 3700 w teruglevering van mijn panelen die niet via de Jackery lopen.

• Marcus burgman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-05 10:24
Ik heb de jackery p1-meter toegevoegd aan de bij "apparaten", toen heb ik de 3 pro ac toegevoegd bij apparaten, en de app heeft deze automatisch in systemen gezet. Daarna klaagde de P1-meter dat ik deze met de hand moest toevoegen bij systemen, ik heb dit volgens mij gedaan, door in systemen op "voeg apparaat toe" te drukken. Mijn vraag is, hoe weet ik zeker dat de 3 pro ac de P1-meter gebruikt? Tevens heb ik mega veel "connectie verloren" problemen, maar ik lees dat dat "normaal" is en dat bekabeld eigenlijk de enige oplossing is?

• stephan11
thoomie schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:37:
@stephan11 ik snap wat je zegt. Maar even verder denkend is dat toch helemaal niet zo gek? Ja in de zomer is dat een issue in 2026. Maar vanaf 2027 zonder salderen wil je het liefst weinig terugleveren (op ongunstige tijden)? In de herst lente wil je max efficiëntie qua omzetting.
Voor alle duidelijkheid, dit is geen optie, nu op een zonnige dag kost het mij 15 x 0,223 euro per dag. Kan de batterij nu niet optimaal gebruiken omdat ik van 3fase meting naar 1fase meting gegaan om te kunnen terug leveren, dit alles wordt nergens vermeld. Ik zou dit zelf moeten kunnen bepalen niet jackery

• stephan11
Olimar1980 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:55:
[...]

Als je alleen die 4 nieuwe panelen op de Pro Max aansluit dan is dit toch geen probleem? Want de andere omvormer blijft dan gewoon aan het net leveren als de batterij vol is. Ik zie hier ook regelmatig 3700 w teruglevering van mijn panelen die niet via de Jackery lopen.
Dat zal ook hetzelfde blijven, alleen bij volle batterij komt er dan 0watt het net op van de jackery panelen.

• camel1987
  • Nu online
stephan11 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:10:
[...]

Dat zal ook hetzelfde blijven, alleen bij volle batterij komt er dan 0watt het net op van de jackery panelen.
Dus als ik het goed begrijp sorry ben een leek hierin zorgen de zonnepanelen dat de batterij vol komt en schakelen deze dan uit ?

Of gaan deze panelen via de jackery omvormers terug leveren aan het net ?

• Olimar1980
stephan11 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:10:
[...]

Is bevestigd dat dit is hoe het hoort te werken? Want die Bypass functionaliteit zit er toch niet voor niets? Ik dacht ook begrepen dat het een workaround kan zijn om de batterij maar tot 95% te laden?

• stephan11
camel1987 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:28:
[...]

Dus als ik het goed begrijp sorry ben een leek hierin zorgen de zonnepanelen dat de batterij vol komt en schakelen deze dan uit ?

Of gaan deze panelen via de jackery omvormers terug leveren aan het net ?
Al je overschot van je huis gaat je batterij in, zag bij mij 4400watt de batterij in, bij mij is dan rond 11 uur de batterij vol, bij mij doet mijn huis daarna op dat moment 2000 watt, mijn jackery pv wordt dan geknepen naar 500watt, als mijn huis 2500w of meer terug leverd komt er niets meet uit de jackery...

• stephan11
Olimar1980 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:03:
[...]

Is bevestigd dat dit is hoe het hoort te werken? Want die Bypass functionaliteit zit er toch niet voor niets? Ik dacht ook begrepen dat het een workaround kan zijn om de batterij maar tot 95% te laden?
Kan gewoon tussen de 50 en 100% in app bijgesteld worden, op ieder moment

• stephan11
camel1987 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:13:
[...]

Dus jij zegt de ac max kopen ? En dan evt straks de 4 panelen toch met micro omvormers erbij plaatsen
Ik ben van mening dat dit een fout is van de fabrikant en ik ga er van uit dat dit gefixt wordt, comminucatie is hier niet sterk, zou binnen 2 dagen antwoord krijgen voor mijn problemen.....helaas, ik heb 8 panelen op dat ding zitten, wachten of hopen dat het gefixt wordt, of ac versie of een ander merk

• bestel2k
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Ik wil de Jackery solarvolt 3 pro Max achter een PV verdeler zetten. Huidige omvormer haal ik dan weg en bestaande zonnepanelen sluit ik direct aan op de aanwezige 4 MTTP aansluitingen. Op deze bestaande PV verdeler zou ik namelijk met 800kw mogen opladen en met 2500kw mogen ontladen. Is het in de Jackery software matig mogelijk om de uitgang op 2500kw en de ingang op 800kw te zetten?

• stephan11
bestel2k schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:23:
Ik wil de Jackery solarvolt 3 pro Max achter een PV verdeler zetten. Huidige omvormer haal ik dan weg en bestaande zonnepanelen sluit ik direct aan op de aanwezige 4 MTTP aansluitingen. Op deze bestaande PV verdeler zou ik namelijk met 800kw mogen opladen en met 2500kw mogen ontladen. Is het in de Jackery software matig mogelijk om de uitgang op 2500kw en de ingang op 800kw te zetten?
Ja, bij max 2500W uit kan je invoer tussen 0 en 2500W instellen

• rgarretsen
De app ook zo traag met laden bij jullie, soms moet ik heen en weer naar accu en dan weer terug naar systeem voordat data geladen wordt. Had ik tot 2 dagen terug geen last van.

Ligt ook niet aan netwerk hier

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• JJDM
rgarretsen schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:25:
De app ook zo traag met laden bij jullie, soms moet ik heen en weer naar accu en dan weer terug naar systeem voordat data geladen wordt. Had ik tot 2 dagen terug geen last van.

Ligt ook niet aan netwerk hier
Ja, heb daar sinds kort ook last van. Lijkt volledig aan de connectiesnelheid in de app te zitten. Na opstarten pas laat de info zichtbaar.

• stephan11
JJDM schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:28:
[...]

Ja, heb daar sinds kort ook last van. Lijkt volledig aan de connectiesnelheid in de app te zitten. Na opstarten pas laat de info zichtbaar.
Nu je het zegt, laatste paar dagen hier het zelfde probleem.

• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-05 23:30
Hier net zo!

• rgarretsen
Hopelijk doen ze er snel wat aan, alles werkt verder prima maar is gewoon irritant dat je 2 of 3 keer moet klikken af en toe. Neem aan dat mensen er bedraad ook last van hebben ? Zit zelf nog op een sterk 2.4 GHz signaal maar wil wel utp gaan trekken

• JJDM
rgarretsen schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:40:
Hopelijk doen ze er snel wat aan, alles werkt verder prima maar is gewoon irritant dat je 2 of 3 keer moet klikken af en toe. Neem aan dat mensen er bedraad ook last van hebben ? Zit zelf nog op een sterk 2.4 GHz signaal maar wil wel utp gaan trekken
Ja, ik heb alleen nog Lan. Met de ervaringen met de Jackery had ik deze niet gekocht maar de Zendure. Hardware is Jackery top, maar software valt echt tegen helaas.

• vonhirkebosj
  • Laatst online: 12:22
Het lijkt wel bij mij alsof de verbinding weg valt bij het openen van de jackery app af en toe. Heb met ethernet gekoppeld maar ook daar valt de verbinding regelmatig even weg.

Ook merk ik dat de pib af en toe flink gaat laden of ontladen terwijl dit niet nodig is.

Voor nu maakt het nog niet veel uit, vanaf 2027 zou dit vooral jammer zijn

• rgarretsen
Even afwachten nog, verder werkt prima het is alleen de app die wat traag is. Accu zelf houd netjes 0 op de meter hier.

• JJDM
rgarretsen schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:40:
Even afwachten nog, verder werkt prima het is alleen de app die wat traag is. Accu zelf houd netjes 0 op de meter hier.
Gebruik jij de Shelly?

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:17
rgarretsen schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:40:
Same hiero. Heb er steeds minder omkijken naar.

• rgarretsen
JJDM schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:33:
[...]

Gebruik jij de Shelly?
Nee had al een home wizzard p1, dus die gebruik ik

• Ronnie2
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:29
Bij mij is de App ook traag sinds een paar dagen.

Ververst wel uit zichzelf maar dat duurt soms wel 10 seconden of meer.

Ik gebruik de homewizard P1 meter en heb een vaste internet verbinding.

• rgarretsen
Ik wou nog een aparte groep laten aanleggen (zit nu op de eigen groep voor wasmachine) maar via noodstroom prima wasmachine kunnen gebruiken. Als niet genoeg in de accu zit en geen zon, moet je natuurlijk wel even laden eerst. Maar geen groot gezin hier dus aantal wasjes valt reuze mee.

Tot nu toe uiterst tevreden, was weer op de nieuwe anker solix aan het wachten omdat die 3600 watt laden / ontladen kan en ik 4000wp op dak heb liggen. Maar met 2500 watt laden en overdag 500 watt huis verbruik valt het uiteindelijk wel mee wat ik terug lever.

App reageerde vandaag ook weer een stuk sneller dan afgelopen dagen dus hopelijk blijft dit. Home Assistant intergratie zou ook wel nice zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door rgarretsen op 09-05-2026 15:41 ]

• stephan11
rgarretsen schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:36:
Ik wou nog een aparte groep laten aanleggen (zit nu op de eigen groep voor wasmachine) maar via noodstroom prima wasmachine kunnen gebruiken. Als niet genoeg in de accu zit en geen zon, moet je natuurlijk wel even laden eerst. Maar geen groot gezin hier dus aantal wasjes valt reuze mee.

Tot nu toe uiterst tevreden, was weer op de nieuwe anker solix aan het wachten omdat die 3600 watt laden / ontladen kan en ik 4000wp op dak heb liggen. Maar met 2500 watt laden en overdag 500 watt huis verbruik valt het uiteindelijk wel mee wat ik terug lever.

App reageerde vandaag ook weer een stuk sneller dan afgelopen dagen dus hopelijk blijft dit. Home Assistant intergratie zou ook wel nice zijn.
Moment opname met ruim 4200w laden met volle setupAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7-TrWi9fn6ueJ62RjoMpiyKKAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZWhP516qqg2WVk2J2NE8WqC.jpg?f=fotoalbum_large

• marcovit
Volgens mij doet de app het weer, geen lange laad tijden.

• MacW
  • Laatst online: 10:24
Bij de eerste installatie van het systeem (SV3 Pro AC) kon ik mijn leverancier Van dynamische energie kiezen (ANWB) en werkte de connectie ermee.

De tarieven waren ook zichtbaar in de app.

Na een herstart is de koppeling verdwenen en worden de tarieven ook niet meer getoond.

ANWB staat nog steeds vermeld als leverancier maar ik kan het niet meer aanvinken.

Opnieuw keuzeproces doorlopen heeft hetzelfde effect.

Heeft nog iemand dit probleem? Of liever nog; een oplossing?

• Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-05 02:10
Vandaag ben ik alvast een beetje gaan kijken naar alle spullen die ik reeds binnen heb om voor te gaan bereiden voor de boel te gaan plaatsen, nu had ik bij Jackery dus ook alle kabels erbij besteld maar wat blijkt, op die kabels zitten dus een of andere vage : Mayla connectoren ipv Staubli.

Nu lees ik hier en daar dat je connectoren beter niet kan uitwisselen met andere merken, terwijl er op de zonnepanelen zelf (JaSolar) gewoon staubli's zitten. Hoe denken jullie hierover ? ik ben ik staat om al die kabels terug te sturen door die connectoren.

Ik dacht, nou koop alles bij jackery, dan zit het wel goed. en dan zie ik dus ineens dit soort meuk.....

Edit: Ik heb jackery support een mail gestuurd dat ik alle extension cables wil retourneren, omdat ik geen Russisch Roulette wil spelen met me huis :)

Dus ik hou jullie op de hoogte van hoe dit gaat verlopen vanuit Jackery

[ Voor 16% gewijzigd door Alexxie op 10-05-2026 14:31 ]

• stephan11
2de wifi "band" van de jackery.

De unit is ondanks dat hij gekoppeld is met mijn wifi netwerk ook nog te vinden als een apparte AP. Je kan hier mee verbinden waarbij het paswoord het serie nummer is.

Weet iemand het ip nummer of adres om in dat ding zelf te komen?

• JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-05 13:04
Gisteren early access gekregen tot de nieuwe firmware voor mijn Pro Max-device. Daardoor kan ik nu via een MQTT-connectie koppelen met de Home Assistant-integratie van Jackery. Werkt voorlopig perfect.

Ondertussen ook geïntegreerd in mijn EVCC-setup, waardoor ik nu met veel betrouwbaardere gegevens kan laden. Met de niet-officiële integratie kreeg ik slechts om de 5 minuten nieuwe data binnen, waardoor tijdens het EV-laden regelmatig de batterij of het net werd aangesproken in plaats van uitsluitend op zonne-energie te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqprVTT0xeRfBz3GGvSL5sB5M2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/moSDkG6nGcWnzpQoOsMyXjGq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRqQTDf5-0FA3kEYF5NVWXLkJN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zWDW4elbxsyMxQMy0VrPOfyE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTakOWuZxunwndDL_M0h6TnoXGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLhNUsI15tm9tBeqaGvsj7PH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wARlHtAI4NVgnkthMUlbKMOyY1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3zrFexilDwSpfpncqoe5dzBZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5y3vGPTZ0TPa4KZ7a8bDxDCsPM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W8GHHDuEVMYxng3c6E9vzk2C.png?f=fotoalbum_large

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-05 14:22
[SOLVED] Ik heb probleem dat in zelfgebruik modus er niet geladen en ontladen wordt.

Het lijkt dat er ook naar de instellingen van de eigen modus gekeken wordt. Als deze leeg is gebeurd er niets. Als ik bij eigen modus toevoeg 200 W ontladen tussen 8.00 en 900u en dan terugschakelen naar zelfgebruik wordt er met 200W ontladen.

Iemand hier oplossing voor? Weet iemand hoe ik reset naar default? Power + IOT 6 seconden indrukken?

[UPDATE] Heb gegevens van App verwijderd. Na opnieuw inloggen, zag ik bij de P1 meter staan, dat deze niet gekoppeld was (was daarvoor gewoon online zonder melding). Heb gewoon de Jackery P1 meter opnieuw toegevoegd en sindsdien werkt eigenverbruik modus.

Note: bij installatie van App had ik eerst de P1 toegevoegd, daarna de SolarVault. Waarschijnlijk kun je dit dus beter andersom doen.

[ Voor 32% gewijzigd door forum026 op 11-05-2026 08:54 ]

• Olimar1980
JasonMr schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:36:
Gisteren early access gekregen tot de nieuwe firmware voor mijn Pro Max-device. Daardoor kan ik nu via een MQTT-connectie koppelen met de Home Assistant-integratie van Jackery. Werkt voorlopig perfect.
Goed om te horen. Weet je of de nieuwe firmware ook andere verbeteringen heeft? Bijvoorbeeld voor het wegvallen van de wifi?

• 3p0x
  • Laatst online: 13-05 13:37
JasonMr schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:36:

Ondertussen ook geïntegreerd in mijn EVCC-setup, waardoor ik nu met veel betrouwbaardere gegevens kan laden. Met de niet-officiële integratie kreeg ik slechts om de 5 minuten nieuwe data binnen, waardoor tijdens het EV-laden regelmatig de batterij of het net werd aangesproken in plaats van uitsluitend op zonne-energie te laden.
Ziet er goed uit, was was er nodig om dit te laten werken icm HA(buiten de Jackery integratie)?

• JasonMr
Olimar1980 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:57:
[...]

Goed om te horen. Weet je of de nieuwe firmware ook andere verbeteringen heeft? Bijvoorbeeld voor het wegvallen van de wifi?
Niet zeker of er naast de nieuwe MQTT-optie nog andere verbeteringen zijn toegevoegd in de laatste firmwareversie (1.2). Mijn unit is via een netwerkkabel verbonden met het LAN, dus ik kan helaas niet zeggen of de wifi-stabiliteit met deze versie verbeterd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmAEM23lihhvYVpPRkmxUvpPgug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o9SGJQiAQfChEPTEUKJFdjlF.png?f=fotoalbum_large

• JasonMr
3p0x schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:53:
[...]

Ziet er goed uit, was was er nodig om dit te laten werken icm HA(buiten de Jackery integratie)?
Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.

Ik heb zelf geen extra stappen moeten uitvoeren buiten de instructies uit de documentatie: Jackery GitHub-documentatie

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-05 14:22
JasonMr schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.
Ik heb zelf ook firmware 1.2 gekregen zodat ik een Domoticz plugin kan maken. Heb nu Domoticz plugin via onofficiele API draaien. De Jackery firmware 1.2 communiceert na instellen user/wachtwoord ieder geval al met mijn (Mosquitto MQTT) broker.

Merk zelf dat mijn logging nu wel beter is (bedraad)

• paul-15
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05 23:43
Vandaag had de accu opeens geen verbinding meer met het netwerk Ik heb mijn Deco units opnieuw opgestart zonder resultaat na het opnieuw opstarten van de accu was de netwerkconnectie weer hersteld De accu is verbonden via de deco via de lan aansluiting. Dus dit geeft helaas ook geen garantie voor een stabiele verbinding! Kennelijk verliest de accu de verbinding af en toe Ik hou het in de gaten.....

Zojuist heb ik de klantenservice een e-mail gestuurd met hier in de situatie uitgelegd. Hopelijk hebben ze een oplossing anders moet ik waarschijnlijk een beslissing maken of ik de thuisbatterij wil behouden of niet....

[ Voor 21% gewijzigd door paul-15 op 11-05-2026 23:43 ]

• 3p0x
  • Laatst online: 13-05 13:37
JasonMr schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Ik heb zelf geen extra stappen moeten uitvoeren buiten de instructies uit de documentatie: Jackery GitHub-documentatie
Ah top! Ik heb alles wel draaien maar de host blijft in de Jackery app op 1992.168.x staan wat ik ook probeer dus dat gaat lekker :F (misschien heb ik zelf een typo gemaakt maar ik krijg dit op geen manier gefixt, elke keer wordt het weer 1992.168.x :/ ). De software vind ik toch wel heel bagger, ik heb inmiddels wel een beetje spijt van de aankoop, achteraf had ik een andere keuze gemaakt.

• JasonMr
3p0x schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:25:
[...]

Ah top! Ik heb alles wel draaien maar de host blijft in de Jackery app op 1992.168.x staan wat ik ook probeer dus dat gaat lekker :F (misschien heb ik zelf een typo gemaakt maar ik krijg dit op geen manier gefixt, elke keer wordt het weer 1992.168.x :/ ). De software vind ik toch wel heel bagger, ik heb inmiddels wel een beetje spijt van de aankoop, achteraf had ik een andere keuze gemaakt.
Er is gisteren een nieuwe update voor de app uitgekomen (voor iOS, voor Android weet ik het niet zeker). Heb je met die versie ook nog problemen?

Voor de update had ik af en toe een foutmelding wanneer ik de MQTT-optie opende, maar sinds de recente update heb ik dat probleem niet meer gehad. Zelf heb ik eigenlijk nog niet echt veel problemen ervaren met de software.

Ik kijk nu vooral nog uit naar de update waarmee meerdere units parallel kunnen draaien.

• stephan11
Jackery max pro is niet geschikt voor mensen die al zonnepanelen hebben, constateerde dat als mijn huis 2500w of meer terug leverd de jackery zonnepanelen bij volle battery 0w terug leverd. Dit probleem voorgelegd bij jackery.

Hun antwoord is: Hallo,

Mijn naam is Eric, en ik zal deze zaak behandelen namens Hidie.

Wij hebben een update ontvangen van ons technische team.

De elektriciteitsmeter detecteert dat het andere terugleververmogen van de klant de 2500W heeft overschreden. Wanneer dit gebeurt, zal het PV-vermogen worden beperkt.

Dit is gerelateerd aan de logica en het gedrag van het systeem en niet aan een hardwareprobleem.

Met vriendelijke groet,

Met andere woorden.......👎

• Olimar1980
stephan11 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:28:
Jackery max pro is niet geschikt voor mensen die al zonnepanelen hebben, constateerde dat als mijn huis 2500w of meer terug leverd de jackery zonnepanelen bij volle battery 0w terug leverd. Dit probleem voorgelegd bij jackery.

Hun antwoord is: Hallo,

Mijn naam is Eric, en ik zal deze zaak behandelen namens Hidie.

Wij hebben een update ontvangen van ons technische team.

De elektriciteitsmeter detecteert dat het andere terugleververmogen van de klant de 2500W heeft overschreden. Wanneer dit gebeurt, zal het PV-vermogen worden beperkt.

Dit is gerelateerd aan de logica en het gedrag van het systeem en niet aan een hardwareprobleem.

Met vriendelijke groet,

Met andere woorden.......👎
Ha Stephan,

Dit is toch erg vreemd. Loopt die 2500W via de AC ingang van de Max Pro? Want dan snap ik het nog wel. Maar als het via een andere omvormer is die gewoon op zijn eigen groep aangesloten is, dan slaat dit toch nergens op? Als er straks meerder SolarVault 3's ondersteund worden op meerdere fasen, dan kunnen ze samen straks toch ook 5KW of 7,5 KW terugleveren?

Sowieso balen dat dit de officiële reactie is. Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi en over het feit dat 1 van mijn batterijen nog steeds op firmware 1.0 draait, ondanks 20+ pogingen om te upgraden naar 1,2, met meermaals de melding 'de firmware is succesvol geinstalleerd'. Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Olimar1980 op 13-05-2026 20:21 ]

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Olimar1980 Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi
Die vraag heb ik ook open staan. Week verder. Een reactie
Dear Customer,

Thank you for your patience.

Regarding the issue of your device disconnecting from WiFi every day, we recommend that you first try the following steps for troubleshooting:

1️⃣ Please delete/clear the current WiFi configuration

2️⃣ We recommend using an Ethernet (LAN) connection as a priority

If you still experience disconnection issues afterward, please feel free to contact us again so that we can further assist you.

Thank you for your understanding and cooperation.

Best regards,
Jackery Customer Service Team
Optie 1 had ik al gedaan. Weinig effect.

Optie 2 leuk maar dat is geen oplossing. Of het word iets van een combinatie van bekabelde wifi oplossing (gl.inet ofzo).

Vreemde is wel. Wifi vandaag weer hopeloos en afgelopen 2 dagen geen problemen....

Bijzonder.

Besteldatum: 2026/04/17

Twijfel voor een retour of toch aankijken. Het is en blijft wel een mooi design maar goed half werkende hardware/software schiet ook niet op zeker niet voor het smak geld.

• Olimar1980
Bedraad werkt de nul op de meterstand hier perfect. De app loopt soms wat achter, maar op het display zie je dat de unit echt elke seconde reageert op de p1 meter. Ik heb daarom besloten om de Jackery sowieso te houden

Maar het zou wel suf zijn als de wifi onwerkbaar blijft. Zijn er ook mensen waarbij de wifi stabiel en betrouwbaar werkt?

• stephan11
Olimar1980 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:19:
[...]

Ha Stephan,

Dit is toch erg vreemd. Loopt die 2500W via de AC ingang van de Max Pro? Want dan snap ik het nog wel. Maar als het via een andere omvormer is die gewoon op zijn eigen groep aangesloten is, dan slaat dit toch nergens op? Als er straks meerder SolarVault 3's ondersteund worden op meerdere fasen, dan kunnen ze samen straks toch ook 5KW of 7,5 KW terugleveren?

Sowieso balen dat dit de officiële reactie is. Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi en over het feit dat 1 van mijn batterijen nog steeds op firmware 1.0 draait, ondanks 20+ pogingen om te upgraden naar 1,2, met meermaals de melding 'de firmware is succesvol geinstalleerd'. Ben benieuwd.
Nee, stekker uitgang gebruik ik niet, dit probleem is te dom om te bedenken, het fijt is als ik de zonnepanelen van de jackery appart op eigen omvormers zou aansluiten alles gewoon goed werkt, o zo frustrerend dom.👎

• marcovit
Olimar1980 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:11:
Maar het zou wel suf zijn als de wifi onwerkbaar blijft. Zijn er ook mensen waarbij de wifi stabiel en betrouwbaar werkt?
De mijne werkt stabiel via wifi ondanks dat ik maar 2 van de 4 streepjes heb.
Ik heb sinds een tijdje ook gekke gaten meer in het overzicht, slechts hele kleine.

(Ubiquiti, AP in de meterkast, batterij in de garage achter de rolluik, totale afstand 5m?)

• camel1987
  • Nu online
Zat in twijfel om voor een jackery te gaan maar als ik dit bovenstaande zo lees heb ik toch wel me bedenkingen. 😅

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:56
Hoe krijgen jullie early access? Mijn jackery en mijn traditionele thuisaccu (Solis -Pylontech) werken elkaar flink tegen. Ik wil de Jackery ook via Home assistant aansturen

• stephan11
marcovit schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:18:
[...]

De mijne werkt stabiel via wifi ondanks dat ik maar 2 van de 4 streepjes heb.
Ik heb sinds een tijdje ook gekke gaten meer in het overzicht, slechts hele kleine.

(Ubiquiti, AP in de meterkast, batterij in de garage achter de rolluik, totale afstand 5m?)
Hier werkt het ook goed met wifi ondanks dat hij niet in de buurt staat van acces point. Ben wel bezig alles te bedraden, wordt een hele onderneming, met diverse switches. Ben van mening dat dit altijd de beste oplossing is, shelly meter en jackery gaan bedraad worden, verder moet er een 2de batterij bij komen daar ik het niet red met de max 15kwh ivm laden auto. Een 2de unit op een 3 fase systeem is ook volgens mij nog niet werkend te krijgen omdat de units niet met elkaar praten👎

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:30
Ik heb een Jackery batterij om te testen, maar hier valt de wifi continue weg. Heb al in Unifi een aparte IOT SSID (IoT als naam niets speciaals dit is bij Marstek ook een dingetje) gemaakt (2.4Ghz) maar het werkt nog niet zo als het hoort. Als ik de berichten hier lees en op Reddit is dit een punt van aandacht.

[ Voor 11% gewijzigd door aapjuh99 op 14-05-2026 10:48 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dear Customer,

Thank you for your message.
Your problem is indeed quite complex, and multiple engineers are working hard to review it. Please give them a little more time.

We apologize again for any inconvenience this may have caused. Thank you for your understanding and support.
Best regards,
Jackery Support Team
Nog even geduld dus.

De gaten in de grafiek heeft geen verband met de wifi. In de nacht heb ik ook gaten in de grafiek van Jackery. Met PRTG (ping ik de jackery) heb ik dan 0 downtime.

Wat ook best gek is. Als de wifi wegvalt is dit keer op keer exact 11 minuten in veel gevallen.

Jackery zit op de Wifi waar homewizard op zit dat werkt allemaal prima.

Aangezien ik niet de enige ben zit toch echt wel bij Jackery of het is wel erg gevoelig spul.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 14-05-2026 11:06 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste