Hallo mensen, ik ben sinds deze week ook "trotse" eigenaar van een SolarVault 3 Max Pro AC 5.04 kWh. Ik heb helaas al de nodige issues gehad zoals velen van jullie, o.a.:
- wifi-ontvangst is erg slecht, daarom maar een ethernetkabel aangesloten
- Jackery P1 meter werkt bij mij totaal niet, daarom de HomeWizard P1 meter weer aangesloten
Uiteraard alle tips en tricks en ervaringen uit het verleden toegepast (dedicated 2.4 GHz IoT netwerk, app en firmware op laatste versie (de udate van de firmware liep bij mij dan wel weer probleemloos) en ethernetkabel aangesloten).
Het meest irritante/slechte is wel de software. Ik weet niet of het de app is of het achterliggende cloudplatform/cloudservers maar bv gistermiddag en avond werkte eigenlijk niks in de app (wat mij ertoe bracht om de app maar eens te verwijderen en opnieuw installeren, en binnen de app P1 meter en batterij verwijderen en weer toevoegen (maar dat ging natuurlijk voor geen meter)). Ik heb wat teruggelezen hier en ik begrijp dat dit regelmatig voorkomt. ik heb hier wel wat vragen over:
- is er ergens online een statuspagina/storingspagina van Jackery? (ze staan niet op allestoringen.nl en op de site van Jackery kan ik niks vinden; ook in de app geen melding). Ik ben vrij zeker dat gistermiddag/avond een groter probleem was gezien de meldingen hier (klachten komen overeen met mijn klachten))
- Ik heb de indruk dat de informatie op het display van de batterij zelf wel goed weergeeft wat de situatie is, ook al werkt de app niet. Kan iemand dat bevestigen? (de app zegt bij mij nl regelmatig dat de P1 meter offline is, maar in de HomeWizard app is alles goed en ook op de batterij staat het icoontje van "Slimme meter online" aan). Niet ideaal maar dan weet ik in ieder geval dat ik op die manier alsnog de werking kan controleren als de app het niet doet.