• drzippit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-08 15:56
Ik neem aan dat ik niet de eerste ben met een Home Wizard P1 meter met de SolarVault 3 Pro Max. Maar ik heb net de Jackery P1 vervangen met de Home Wizard P1 en nu gaat de batterij de hele tijd opladden op vol vermogen en dan weer ontladen op vol vermogen. Het lijkt dat de metrics niet snel genoeg geupdate worden voor de Jackery SV.

Ik probeer wel even alles opnieuw te koppelen.

EDIT: Ik ben blind (en de Jackery app is echt heel traag/flakey vergeleken met de Home Wizard app) de batterij is gewoon vol. :)

[ Voor 14% gewijzigd door drzippit op 14-07-2026 13:33 ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

aaroenz0r schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:06:
[...]

Dit is ook hoe ik mijn Jackery aanstuur. Puur esp was mij helaas niet gelukt, Jackery weiderde te verbinden.

dus ik heb nu Home assistant die via een esp32 een waarde stuurt naar een echte homewizard p1 dongle. En de Jackery is weer verbonden met de Homewizard P1.
Kan je daar meer over vertellen? Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
ESPhome?

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 20:28
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:37:
[...]

Heb je jackery support al gemaild hierover?
Tot zo ver doen ze mijn opmerkingen wel serieus oppakken.
Ja, al maanden, na een aantal onzinnige antwoorden waar bij ik grote vraagtekens kreeg over het kennis niveau daar, wordt er een dooddoener doorgegeven als, daar is de installatie voor ontworpen....👎,
drzippit schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:17:
Ik neem aan dat ik niet de eerste ben met een Home Wizard P1 meter met de SolarVault 3 Pro Max. Maar ik heb net de Jackery P1 vervangen met de Home Wizard P1 en nu gaat de batterij de hele tijd opladden op vol vermogen en dan weer ontladen op vol vermogen. Het lijkt dat de metrics niet snel genoeg geupdate worden voor de Jackery SV.

Ik probeer wel even alles opnieuw te koppelen.

EDIT: Ik ben blind (en de Jackery app is echt heel traag/flakey vergeleken met de Home Wizard app) de batterij is gewoon vol. :)
Dat lijkt op wat ik ook ervaar. Voor de update werkte het prima. Maar nu knalt het alle kanten op. Ook met de homewizard p1

http://axrotterdam.blogspot.nl

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12:12
stephan11 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:36:
[...]

Laden van mijn batterij gaat soms met 4500w dus 2500w is geen grens[Afbeelding]
Hij laadt 2500 watt van het net en de rest van je pv wat is het probleem ?

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De update van de firmware ging deze keer in 1 x goed en met WiFi. Dus dat gaat in ieder geval de goede kant op. Volgende week krijgen we van Jackery de roadmap voor het komende half jaar, zoals eerder aangegeven, en die zullen we dan hier delen.

energienerds.nl

• stephan11
karel_G_1981 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:01:
[...]

Hij laadt 2500 watt van het net en de rest van je pv wat is het probleem ?
Als batterij vol is en mijn huis meer dan 2500w terug levert wordt er 0,0w terug geleverd door de panelen die op de batterij zijn aangesloten, op een dag als vandaag is dat 16kwh minder, zet de meting op 1 fase en dan levert ie wel de 16kwh terug..👎 loop dan 16x 0,223 cent mis.
Vreemd, het ontladen op de AI modus leek bij mij nu ergens op.

Hij had een schema gemaakt, hij zou tussen 19:15 en 00:00 gaan ontladen. So far so good.

Alleen de uitvoering hapert. Hij heeft 7% gegeven en is nu gestopt. Het hele AI schema nu plots is blanco. Staat nu in standby mode…
Heeft iemand anders dit ook?

http://axrotterdam.blogspot.nl

• karel_G_1981
Dekaasboer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:12:

Hij had een schema gemaakt, hij zou tussen 19:15 en 00:00 gaan ontladen. So far so good.

Alleen de uitvoering hapert. Hij heeft 7% gegeven en is nu gestopt. Het hele AI schema nu plots is blanco. Staat nu in standby mode…
Same here , slimme ai modus hij maakt een schema en zegt vanaf 19:15 zelf verbruik , maar gaat vervolgens in ruste en doet niks meer ondanks dat ik van alles aan heb. Ai modus dus maar weer uitgezet . Spijtig had gehoopt dat dit nu wel zou werken.. yes schema bij mij ook ineens helemaal Blanco. Ligt niet aan jou dus .

[ Voor 5% gewijzigd door karel_G_1981 op 14-07-2026 23:21 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dekaasboer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:12:

Jep.. hier ook.
Ik heb support al gemaild. Ik raad aan hetzelfde te doen.

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:36:
[...]

Jep.. hier ook.
Ik heb support al gemaild. Ik raad aan hetzelfde te doen.
Gek als iedereen dit heeft hebben ze die software toch niet echt goed getest lijkt me.

• karel_G_1981
Support een bericht gestuurd , ben benieuwd wat ze zeggen. Vanavond deed ie weer hetzelfde , in de avond verdwijnt het plan en doet de accu niets meer in deze mode

• JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-08 16:07
We zullen zo te zien nog even moeten wachten op de functionaliteit om meerdere units parallel te laten werken. Ik heb zonet onderstaande reactie van de supportdienst ontvangen.
We apologize, but the parallel operation function encountered some issues during the testing phase. To ensure the function is presented to customers in the best possible way, our engineers are still optimizing and improving this new firmware feature, which is expected to be implemented in September. Please give our R&D department some more time.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dit product is echt te vroeg in de markt gezet. Het is mooie hardware en heb ook vertrouwen dat het goed komt.
Maar ze adverteren al met features die helemaal niet aanwezig zijn of niet werken zoals beloofd.

Heeft iemand toevallig de accu al met homey kunnen testen? Dat zou ook deze week gelanceerd worden begreep ik.

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:29
Psycho_Mantis schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:27:
Dit product is echt te vroeg in de markt gezet. Het is mooie hardware en heb ook vertrouwen dat het goed komt.
Maar ze adverteren al met features die helemaal niet aanwezig zijn of niet werken zoals beloofd.

Heeft iemand toevallig de accu al met homey kunnen testen? Dat zou ook deze week gelanceerd worden begreep ik.
Ook ik ben in afwachting van de interactie met Homey.
Tot de laatste update was ik redelijk gevrijwaard van problemen met de software. De accu laadde netjes op vanaf de zonnepanelen en ontlaadde wanneer de vraag groter werd dan de opbrengst van de panelen. Sinds de laatste update staat de accu op stand-by, ook s'nachts, waar deze bij de vorige software versie wel netjes "de nul" hield.

• drzippit
Dit is hoe mijn batterij momenteel werkt met de nieuwe update. Tussen 6 en 7:55 werkt hij perfect. Daarbuiten? Doet ie maar wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9hlJDLgVRR9BabqDtev3sz5xLs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wJSFK8gsVzPptcBzhj0DP4d4.png

Dit is op de setting 'zelf verbruik'

[ Voor 67% gewijzigd door drzippit op 16-07-2026 12:32 ]

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yv0quOSdr7bdLhB47x8ix-3Uzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3EZYcHwFebRqGec23DE7k26.jpg?f=fotoalbum_large Iemand enig idee wat volg de meter doet binnen de aangepaste modus?

Is dit als ik een oplaad blok instel van ca 8u met een laadvermogen van 1200W dat hij dan de 1200W ziet als maximum en enkel zonnestroom laad? En in het ontlaad blok andersom?

• karel_G_1981
JasonMr schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:18:
We zullen zo te zien nog even moeten wachten op de functionaliteit om meerdere units parallel te laten werken. Ik heb zonet onderstaande reactie van de supportdienst ontvangen.

[...]
Oeh dat is wel matig, nou ja laten ze eerst eens alle bugs uit de huidige software halen , ik koop voorlopig nog geen tweede tot het goed werkt en die parallel mode erop zit dat is mij wel duidelijk

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:27
Hier exact hetzelfde, zolang het nog niet volwassen genoeg is en de parallel functie nog niet actief is, koop ik geen nieuwe sets erbij.

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RobHop schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:39:
[Afbeelding] Iemand enig idee wat volg de meter doet binnen de aangepaste modus?

Is dit als ik een oplaad blok instel van ca 8u met een laadvermogen van 1200W dat hij dan de 1200W ziet als maximum en enkel zonnestroom laad? En in het ontlaad blok andersom?
Ik heb zelf ook een eigen programma lopen om later te laden op de dag. Zodra je dit aanvinkt gaat hij laden wat je aan overschot heb van je zonnepanelen en geeft dat prioriteit. Maar is wel irritant dat je het elke middag aan moet zetten en sochtends weer uit moet doen. Want dat AI werkt nog steeds niet efficiënt. Hopelijk heb je hier wat aan

• jpistoor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:40
Hallo mensen, ik ben sinds deze week ook "trotse" eigenaar van een SolarVault 3 Max Pro AC 5.04 kWh. Ik heb helaas al de nodige issues gehad zoals velen van jullie, o.a.:
  • wifi-ontvangst is erg slecht, daarom maar een ethernetkabel aangesloten
  • Jackery P1 meter werkt bij mij totaal niet, daarom de HomeWizard P1 meter weer aangesloten
Uiteraard alle tips en tricks en ervaringen uit het verleden toegepast (dedicated 2.4 GHz IoT netwerk, app en firmware op laatste versie (de udate van de firmware liep bij mij dan wel weer probleemloos) en ethernetkabel aangesloten).

Het meest irritante/slechte is wel de software. Ik weet niet of het de app is of het achterliggende cloudplatform/cloudservers maar bv gistermiddag en avond werkte eigenlijk niks in de app (wat mij ertoe bracht om de app maar eens te verwijderen en opnieuw installeren, en binnen de app P1 meter en batterij verwijderen en weer toevoegen (maar dat ging natuurlijk voor geen meter)). Ik heb wat teruggelezen hier en ik begrijp dat dit regelmatig voorkomt. ik heb hier wel wat vragen over:
  1. is er ergens online een statuspagina/storingspagina van Jackery? (ze staan niet op allestoringen.nl en op de site van Jackery kan ik niks vinden; ook in de app geen melding). Ik ben vrij zeker dat gistermiddag/avond een groter probleem was gezien de meldingen hier (klachten komen overeen met mijn klachten))
  2. Ik heb de indruk dat de informatie op het display van de batterij zelf wel goed weergeeft wat de situatie is, ook al werkt de app niet. Kan iemand dat bevestigen? (de app zegt bij mij nl regelmatig dat de P1 meter offline is, maar in de HomeWizard app is alles goed en ook op de batterij staat het icoontje van "Slimme meter online" aan). Niet ideaal maar dan weet ik in ieder geval dat ik op die manier alsnog de werking kan controleren als de app het niet doet.

• jpistoor
Ik heb op dit moment de SolarVault aangesloten op een HomeWizard energysocket. Dat geeft in ieder geval iets informatie over of de batterij aan het laden of ontladen is (betrouwbaarder dan de Jackery app tot nu toe). En het leert me dat:
  1. in standby-mode gebruikt de batterij 2W volgens de energysocket
  2. tijdens laden/ontladen zie ik een verschil van +/- 19W tussen wat de energy-socket aangeeft en wat de batterij zelf op het display aangeeft; ik vermoed dat dit verschil het eigen gebruik van de unit is (ik kwam ergens in dit topic al een keer tegen dat iemand het over 20W had dus dat zal wel kloppen).

• jpistoor
Was ik nog vergeten te vragen en kan ik nergens vinden: de standaard AC kabel van 3m is voor mij veel te lang, ik zou met max 1 meter (50cm is ook goed) prima uit de voeten kunnen. Heeft iemand al ergens een kortere kabel gevonden met de juiste stekker/connector aan de batterijkant? Ik zie wel dat Jackery zelf een hele lange kabel verkoopt maar dat zoek ik niet. Ik kan natuurlijk de kabel zelf inkorten en een nieuwe stekker erop zetten maar (oa ivm garantie maar ook omdat ik in de toekomst de batterij misschien ergens ander wil plaatsen waar een langere kabel juist wel weer handig is) dat is niet mijn eerste keuze.

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:45
jpistoor schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:29:
Hallo mensen, ik ben sinds deze week ook "trotse" eigenaar van een SolarVault 3 Max Pro AC 5.04 kWh. Ik heb helaas al de nodige issues gehad zoals velen van jullie, o.a.:
  • wifi-ontvangst is erg slecht, daarom maar een ethernetkabel aangesloten
  • Jackery P1 meter werkt bij mij totaal niet, daarom de HomeWizard P1 meter weer aangesloten
Uiteraard alle tips en tricks en ervaringen uit het verleden toegepast (dedicated 2.4 GHz IoT netwerk, app en firmware op laatste versie (de udate van de firmware liep bij mij dan wel weer probleemloos) en ethernetkabel aangesloten).

Het meest irritante/slechte is wel de software. Ik weet niet of het de app is of het achterliggende cloudplatform/cloudservers maar bv gistermiddag en avond werkte eigenlijk niks in de app (wat mij ertoe bracht om de app maar eens te verwijderen en opnieuw installeren, en binnen de app P1 meter en batterij verwijderen en weer toevoegen (maar dat ging natuurlijk voor geen meter)). Ik heb wat teruggelezen hier en ik begrijp dat dit regelmatig voorkomt. ik heb hier wel wat vragen over:
  1. is er ergens online een statuspagina/storingspagina van Jackery? (ze staan niet op allestoringen.nl en op de site van Jackery kan ik niks vinden; ook in de app geen melding). Ik ben vrij zeker dat gistermiddag/avond een groter probleem was gezien de meldingen hier (klachten komen overeen met mijn klachten))
  2. Ik heb de indruk dat de informatie op het display van de batterij zelf wel goed weergeeft wat de situatie is, ook al werkt de app niet. Kan iemand dat bevestigen? (de app zegt bij mij nl regelmatig dat de P1 meter offline is, maar in de HomeWizard app is alles goed en ook op de batterij staat het icoontje van "Slimme meter online" aan). Niet ideaal maar dan weet ik in ieder geval dat ik op die manier alsnog de werking kan controleren als de app het niet doet.
Ik heb de set ook sinds enkele dagen, ik kom vanaf Marstek. Ben er nog niet van te spreken, de app had de 2e dag al de hele avond storing.

De P1 meter werkt die wel of helemaal niet? Bij mij werkt het wel maar geeft alleen maar 0watt door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyDlOuqnRlyHYok8XN_nWoZ7ziE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XxCEpxmGK7MERBytJxGDy85P.png?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
prakka schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:28:
[...]

Ik heb de set ook sinds enkele dagen, ik kom vanaf Marstek. Ben er nog niet van te spreken, de app had de 2e dag al de hele avond storing.

De P1 meter werkt die wel of helemaal niet? Bij mij werkt het wel maar geeft alleen maar 0watt door.
[Afbeelding]
Ja zelfde hier , volgens een eerdere post werkt de P1 meter van jackery maar met een zeer beperkt aantal meters samen, dus een groot deel kan hem niet gebruiken, gebruik zelf de HomeWizard p1 die werkt prima met de jackery samen.

• jpistoor
prakka schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:28:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij blijft de Jackery P1 meter afwisselend blauw/groen knipperen, volgens de handleiding betekent dat een "Meterfout gedetecteerd". Ik kon de P1 meter wel in de App toevoegen maar zag volgens mij helemaal geen data, komt overeen met jou screenshot.

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:16
jpistoor schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:53:
[...]

Bij mij blijft de Jackery P1 meter afwisselend blauw/groen knipperen, volgens de handleiding betekent dat een "Meterfout gedetecteerd". Ik kon de P1 meter wel in de App toevoegen maar zag volgens mij helemaal geen data, komt overeen met jou screenshot.
Ditzelfde heb ik ook gehad met de Jackary P1 meter. Snel een Homewizard P1 meter aangeschaft en sindsdien geen problemen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door funxiun op 18-07-2026 17:26 ]

• jpistoor
funxiun schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:23:
[...]

Ditzelfde heb ik ook gehad met de Jackary P1 meter. Snel een Homewizard P1 meter aangeschaft en sindsdien geen problemen meer.
Ook met betzelfde type meter lees ik... Nou had ik dat eerder gelezen had me wat tijd bespaard 😋 bedankt voor de info!

• karel_G_1981
jpistoor schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 19:45:
[...]

Ook met betzelfde type meter lees ik... Nou had ik dat eerder gelezen had me wat tijd bespaard 😋 bedankt voor de info!
Enexis vervangt momenteel alle meters voor een 5.0 type dat niet ondersteund wordt door jackery P1 , hoop dat ze dat softwarematig kunnen Oplossen anders is die p1 meter gewoon waardeloos voor veruit de meeste Nederlanders.

[ Voor 15% gewijzigd door karel_G_1981 op 18-07-2026 20:43 ]

• karel_G_1981
AI plan problematiek is structureel, het “verdwijnt” gewoon ‘s avonds en de batterij doet dan niks meer . Heb het nu een paar dagen achter elkaar geprobeerd en heb een klacht lopen, dit is gewoon een software bug waarvan ik niet snap dat deze aan een test team ontsnapt omdat het zo fundamenteel is. Heb sterke bedenkingen bij de kwaliteit van de QA afdeling van jackery, dit kan echt niet .

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:47:
AI plan problematiek is structureel, het “verdwijnt” gewoon ‘s avonds en de batterij doet dan niks meer . Heb het nu een paar dagen achter elkaar geprobeerd en heb een klacht lopen, dit is gewoon een software bug waarvan ik niet snap dat deze aan een test team ontsnapt omdat het zo fundamenteel is. Heb sterke bedenkingen bij de kwaliteit van de QA afdeling van jackery, dit kan echt niet .
Testen in productie is goedkoper he :P

Dit slaat ook inderdaad nergens op. Als je kijkt hoeveel geld ze stoppen in de marketing.
Samenwerking met Tweakers, Bright en een hoop youtubers die reviews doen. Opvallend heeft niemand kritiek over de slechte werking van de app en de AI.

De enige reden dat het product al is uitgebracht is om concurrentie voor te zijn.

• Leeuwhoofd
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 05-08 18:37
Waarom is de Ai modus interessant voor jullie?

Ik gebruik nu de zelfverbruik modus, wat overigens perfect werkt hier, en ergens in Oktober (weinig opwek) zat ik er aan te denken om de tariefmodus te gebruiken (Laden bij lage prijs, ontladen, hoge prijs).

Wat mis ik aan die Ai modus?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Leeuwhoofd schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:08:
Waarom is de Ai modus interessant voor jullie?

Ik gebruik nu de zelfverbruik modus, wat overigens perfect werkt hier, en ergens in Oktober (weinig opwek) zat ik er aan te denken om de tariefmodus te gebruiken (Laden bij lage prijs, ontladen, hoge prijs).

Wat mis ik aan die Ai modus?
In de ochtend tussen 7 en 10 is de stroomprijs nu vaak 30 cent per kWh. Die moet gewoon direct verkocht worden, niet de accu in.
Die stroom van 14 cent per kWh mag hij mee opladen.
En dan de piek in de avond 40 a 50 cent per kWh staat dat ding een beetje in standby te wachten.

Dit zijn juist de momenten dat de accu zichzelf kan terugverdienen, maar dan doet hij gewoon niet het juiste.

Zelf verbruik is het enige wat een beetje werkt, mits je de juiste meter hebt dan.

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:12:
[...]

In de ochtend tussen 7 en 10 is de stroomprijs nu vaak 30 cent per kWh. Die moet gewoon direct verkocht worden, niet de accu in.
En dan de piek in de avond 40 a 50 cent per kWh staat dat ding een beetje in standby te wachten.

Dit zijn juist de momenten dat de accu zichzelf kan terugverdienen, maar dan doet hij gewoon niet het juiste.

Zelf verbruik is het enige wat een beetje werkt, mits je de juiste meter hebt dan.
Yep en ik wil niet dat ie de auto met de accu gaat opladen als de prijs laag is

• Leeuwhoofd
karel_G_1981 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:23:
[...]

Yep en ik wil niet dat ie de auto met de accu gaat opladen als de prijs laag is
Moet je dan geen slimme Laadpaal hebben? Hoe weet de batterij het verschil tussen stroomafname van een ev auto of twee ovens bij voorbeeld?

• Leeuwhoofd
Psycho_Mantis schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:12:
[...]

Aha, zo had ik er nog niet naar gekeken. Thx. Ik zal ook eens een Ai mode testen.

Als die Ai mode dat ook in de winter kan, is die zelfverbruik modus overbodig.

• karel_G_1981
Leeuwhoofd schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:44:
[...]

Moet je dan geen slimme Laadpaal hebben? Hoe weet de batterij het verschil tussen stroomafname van een ev auto of twee ovens bij voorbeeld?
Dat is 1 van de weinige dingen die de ai mode tot nu toe wel goed deed

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:50:
[...]

Dat is 1 van de weinige dingen die de ai mode tot nu toe wel goed deed
Volgens mij is dat meer toevallig omdat ontladen in AI modus gewoon totaal niet werkt op dit moment.

• Robertina
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-07 11:48
Vorige week Jackery Solar Vault 3 pro Max AC geïnstalleerd. Heb 3 fasen en slimme meter, 6 zonnepanelen die rechtsreeks leveren aan het thuisnet. Batterij aangesloten op Ethernetkabel omdat de wifi op zolder beperkt is. P1 van Jackery aangesloten, app geinstalleer op Iphone. Systeem werkt uitstekend.  Ingesteld op zelfgebruik. Laadt vanaf de ochtenduren op, wel of geen zon en ontlaadt s’avonds. Heb het idee dat het algoritme voor laden en ontladen erg simpel is. Het zou mooi zijn wanneer ook bij niet op de batterij aangesloten zonnepanelen bij zelfgebruik het laden van de batterij wordt bepaald door het al dan niet aanwezig zijn van zonneschijn. M.a.w. het algoritme met beperkte tijdsinterval voeden met het weerbeeld.

• karel_G_1981
Gek genoeg ontlaadt hij nu met Max 1500w ipv 2500 , waar kan dat nu week aan liggen ? Er is geen enkele reden voor , hij staat op zelf verbruik de prijs is hoog en ik haal 2kw van het net, waarom levert hij dan niet maximaal terug???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFNDYpKq1kFJ31-AOCgAo77uDzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMURippGoKSqQdKLmmkHPzij.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door karel_G_1981 op 20-07-2026 19:19 ]

• karel_G_1981
Update: Later ging ie wel naar 2500, had nog ff temperaturen gekeken die waren allemaal prima dus dat was het ook niet

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 10:42
Bij mij lijkt hij de teruglevering te beperken tot max 2500 op een willekeurige fase. Dus stel, ik gebruik 3.5kW door mn warmtepomp op fase A. Maar lever PV terug op fase ABC, dan schaalt mn batterij (op fase B) terug tot teruglevering PV+batt op fase B in totaal niet meer dan 2500W is. Dit is een beetje natte vingerwerk, maar volgens mij ervaart @stephan11 ook dergelijke issues toch?

Hopelijk fixt men dit met een toekomstige SW update

• stephan11
thoomie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:41:
Bij mij lijkt hij de teruglevering te beperken tot max 2500 op een willekeurige fase. Dus stel, ik gebruik 3.5kW door mn warmtepomp op fase A. Maar lever PV terug op fase ABC, dan schaalt mn batterij (op fase B) terug tot teruglevering PV+batt op fase B in totaal niet meer dan 2500W is. Dit is een beetje natte vingerwerk, maar volgens mij ervaart @stephan11 ook dergelijke issues toch?

Hopelijk fixt men dit met een toekomstige SW update
Jackery kijkt naar de totale teruglevering van je gehele huis. Hierbij is 2500 watt de maximale grens. Als je jackery kijkt naar alle fasens. Pv terugleveren van uit je batterij stopt bij die grens. Voor nu kijk ik alleen naar fase b waar op niet terug geleverd wordt door mijn huis om zo via de batterij maximaal te kunnen terugleveren, ik hoop dat dit stomme probleem gefixt wordt anders gaat na 2027 de panelen van de batterij af en terug naar eigen omvormers....👎

• thoomie
Een rare keuze idd. Eigenlijk zou de SV3 helemaal niet naar fases hoeven kijken toch? Gewoon voorwaarde eigen groep en gaan met 2.5kW. Kan me voorstellen dat ze liever niet een hoofdzekering trippen door met bakken terug tw leveren, maar dan nog, dan is >25A (bij 3 fase) niet echt waarschijnlijk

• karel_G_1981
stephan11 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:52:
[...]

Jackery kijkt naar de totale teruglevering van je gehele huis. Hierbij is 2500 watt de maximale grens. Als je jackery kijkt naar alle fasens. Pv terugleveren van uit je batterij stopt bij die grens. Voor nu kijk ik alleen naar fase b waar op niet terug geleverd wordt door mijn huis om zo via de batterij maximaal te kunnen terugleveren, ik hoop dat dit stomme probleem gefixt wordt anders gaat na 2027 de panelen van de batterij af en terug naar eigen omvormers....👎
Aha kijkt hij dan ook naar de pv ? Die kan hij toch helemaal niet zien? Die zitten op 3 fasen verdeeld en gaan niet via de jackery. Heb 35 zonnepanelen dus bijna altijd wel meer dan 2500w

• stephan11
karel_G_1981 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:44:
[...]

Aha kijkt hij dan ook naar de pv ? Die kan hij toch helemaal niet zien? Die zitten op 3 fasen verdeeld en gaan niet via de jackery. Heb 35 zonnepanelen dus bijna altijd wel meer dan 2500w
Je jackerij is toch gekoppeld aan een meter die alles meet van je huis?

• stephan11
thoomie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:14:
Een rare keuze idd. Eigenlijk zou de SV3 helemaal niet naar fases hoeven kijken toch? Gewoon voorwaarde eigen groep en gaan met 2.5kW. Kan me voorstellen dat ze liever niet een hoofdzekering trippen door met bakken terug tw leveren, maar dan nog, dan is >25A (bij 3 fase) niet echt waarschijnlijk
Ja en ja, ik als engeneer kan de logica ook niet begrijpen, doe zelf veel met plc's en regelprocessen. Ik vind dit zo een dome fout...en ja ik heb dit gemeld aan jackery...👎

• karel_G_1981
stephan11 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:49:
[...]

Je jackerij is toch gekoppeld aan een meter die alles meet van je huis?
Klopt maar veel zon was er niet op dat moment , is de eerste keer dat ik het zag dat ie ineens gecapped was op 1500w

• stephan11
karel_G_1981 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:01:
[...]

Klopt maar veel zon was er niet op dat moment , is de eerste keer dat ik het zag dat ie ineens gecapped was op 1500w
Zo lang je totale huis en batterij pv nog niet in de buurt zit van 2500w terug leveren, is dit niet het probleem

• karel_G_1981
stephan11 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Zo lang je totale huis en batterij pv nog niet in de buurt zit van 2500w terug leveren, is dit niet het probleem
Ik lever ruim 10.000 terug bij ideale omstandigheden, Maargoed dan levert de batterij normaal gezien niet terug natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door karel_G_1981 op 21-07-2026 13:49 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

als je zonnepanelen opwekken, dan moet de accu toch juist opladen? Zeker na 1 Januari is dat wat je wilt.

• stephan11
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:44:
als je zonnepanelen opwekken, dan moet de accu toch juist opladen? Zeker na 1 Januari is dat wat je wilt.
????, je batterij laad op van je aangesloten pv en overschot huis pv installaties. Je huis kan max 2500w leveren naar je batterij. Samen kun ongeveer 4500 ladenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7-TrWi9fn6ueJ62RjoMpiyKKAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZWhP516qqg2WVk2J2NE8WqC.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:44:
Opladen idd maar niet terugleveren , daar ging het om :-)

• karel_G_1981
karel_G_1981 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:01:
[...]

Nu doet ie het weer maar nu is er wel zon en ik heb de auto ingeplugd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-7VZ4AAvd6Gvveqe0lytYJMTSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cbs2UCyoKdSprRXCn087c9N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door karel_G_1981 op 21-07-2026 17:24 ]

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 13:09
Heeft iemand hier ook de combinatie van zonnepanelen + SolarVault gekocht? Ben even benieuwd wat er aan accessoires mist als je dit koopt voor een plat dak. Zo zitten er geen kabels bij, geen PV-steunen, en vast nog meer niet.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• karel_G_1981
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:16:
Heeft iemand hier ook de combinatie van zonnepanelen + SolarVault gekocht? Ben even benieuwd wat er aan accessoires mist als je dit koopt voor een plat dak. Zo zitten er geen kabels bij, geen PV-steunen, en vast nog meer niet.
Die kun je bij elke zonnepanelenboer kopen, die zullen er zeker niet bijzitten omdat het voor iedere situatie anders is wat je nodig hebt.

• Reaper.JA2
karel_G_1981 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:39:
[...]

Die kun je bij elke zonnepanelenboer kopen, die zullen er zeker niet bijzitten omdat het voor iedere situatie anders is wat je nodig hebt.
Ja true, daar gaat ook nog wel weer een paar honderd euro in aan MC4-verlenging en montagemateriaal :P Ben even overzicht aan het maken wat er nog meer voor nodig is.

• RobHop
Oké, ik ben wellicht gek maar daarom heb ik juist jullie hulp nodig. Zojuist heb ik een uitbreiding batterij gekocht. Maar hoe krijg ik deze nu vergrendeld? Zoals de handleiding het aangeeft kom ik er niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n29DvvBXIsHanoh7mWKkUCA3dsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpC0WzMp7fi285S2Qf4mjfO0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqI9jeX_0GqkwT7nvX7SEL5esXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TO9i9JJ6mnQOuymLa4wUnN9h.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
Dat is om ze evt aan de muur te maken je hoeft alleen te stapelen

• RobHop
karel_G_1981 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:54:
Dat is om ze evt aan de muur te maken je hoeft alleen te stapelen
Aha, dan vind ik hem er wel vrij wiebelig en losjes op staan als ik er wat tegen duw..

• RobHop
Dan nog een ander vraagje. Ik heb mijn accu’s via een slimme stekker gekoppeld, in basis om de werkelijke vermogens te meten. Nu heb ik echter het idee om ook een automatisering te maken waarbij ik zelf regel wanneer de accu iets of niets moet doen door letterlijk de slimme stekker in en uit te schakelen.

is dit veilig en kan dit kwaad voor de accu’s. Nu een keer geprobeerd. Uit zetten werkt goed. Bij het opnieuw inschakelen loopt hij vrij langszaam weer op tot het ingestelde vermogen dat hij mag ontladen.

iemand ervaring hiermee?

• karel_G_1981
RobHop schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:59:
[...]

Aha, dan vind ik hem er wel vrij wiebelig en losjes op staan als ik er wat tegen duw..
Je moet wel de dopjes van de aansluiting vrij maken , mij mij stond ie gewoon stevig de muurbeugels zijn om te voorkomen dat ie omkukelt. Slimme stekker moet je wat mee oppassen begreep ik, heb er zelf ook 1 maar gebruik alleen om te meten. SliM schakelen weten anderen meer van

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj1F-FplGeJOHo3egJ8SfXtu76o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m300GIjsUOXteYVeokeNMAKs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door karel_G_1981 op 22-07-2026 20:22 ]

• Leeuwhoofd
RobHop schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:54:
Oké, ik ben wellicht gek maar daarom heb ik juist jullie hulp nodig. Zojuist heb ik een uitbreiding batterij gekocht. Maar hoe krijg ik deze nu vergrendeld? Zoals de handleiding het aangeeft kom ik er niet uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onderkant van je hoofdunit zit een schroefgat, daar bevestig je de L-beugel aan die je in je hand hebt en dan die L-beugel op de zijkant monteren die aan de muur zit van de onderste batterij....

Je fixeert de hoofdunit dus niet aan de muur maar aan de batterij eronder (op de muurbeugel).

[ Voor 5% gewijzigd door Leeuwhoofd op 23-07-2026 09:36 ]

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-08 22:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HCQbOUYTozw-ZbPttzgOfaoJkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ya8osbc5GWuK8f0vFqP4v3P8.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
Leeuwhoofd schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:35:
[...]

Onderkant van je hoofdunit zit een schroefgat, daar bevestig je de L-beugel aan die je in je hand hebt en dan die L-beugel op de zijkant monteren die aan de muur zit van de onderste batterij....

Je fixeert de hoofdunit dus niet aan de muur maar aan de batterij eronder (op de muurbeugel).
Ah dat had ik zelf dus ook verkeerd gedaan zie ik nu Maar als het op elkaar gestapeld staat en er zitten een paar muurbeugels vast kan er verder ook niks mee gebeuren natuurlijk. Die van mij staat ook nog op een plek dat je er onmogelijk tegenaan kan stoten

• ZyKl0n_242
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-07 14:52
Ik had in het begin wat app problemen, maar sinds ik een apart 2.4Ghz wifi netwerk gebruik voor enkel de Jackery thuisbatterij en de HomeWizard P1 meter, met gereserveerde IP adressen voor beide devices, werkt alles vlekkenloos.

De Jackery P1 meter was bij aankomst defect, heb het gemeld bij support maar na 2 weken nog niets gehoord.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ZyKl0n_242 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 06:38:
De Jackery P1 meter was bij aankomst defect, heb het gemeld bij support maar na 2 weken nog niets gehoord.
Ze zijn allemaal defect :+
Die van mij geeft ook alleen maar 0 watt door.

Ik had al een homewizard P1, dus lig er ook niet echt wakker om.

• karel_G_1981
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Ze zijn allemaal defect :+
Die van mij geeft ook alleen maar 0 watt door.

Ik had al een homewizard P1, dus lig er ook niet echt wakker om.
Nou ja niet echt defect maar ze werken op bijna geen enkele slimme meter in Nederland.

• prakka
karel_G_1981 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:32:
[...]

Nou ja niet echt defect maar ze werken op bijna geen enkele slimme meter in Nederland.
Ik heb een ticket lopen voor dit probleem en bel er dagelijks achteraan, omdat de voortgang beperkt is.
Daarnaast spelen er nog enkele kleinere problemen zoals kleurverschil tussen de gestapelde batterijen.

Wat mij verder opvalt, is dat het contact met Marstek aanzienlijk beter verloopt dan met Jackery. Bij Marstek krijg je snel een technisch inhoudelijk antwoord, terwijl bij Jackery een Nederlandse support afdeling ertussen zit die vervolgens weer contact moet opnemen met China. Ik ben overgestapt van Marstek naar Jackery.

• RobHop
Weet een van jullie of er bij het omvormergedeelte een ventilator zit? Zodra deze heet wordt hoor ik het geluid van iets dat roterend op spint en weer afschakeld. Het lijkt ca 3 seconden aan te gaan en dan weer 3 seconden uit. Het klinkt niet als het spoelgeluid daar waar je dit volgens mij ook continu zou moeten horen. Herkent iemand dit?

• RobHop
Daarnaast wordt als ik oplaad op vol vermogen (1200W bij de Pro) het gedeelte bij de omvormer dermate warm dat ik er niet langer dan een paar seconden mijn hand op kan houden zonder dat het pijnlijk wordt. Is dit normaal gedrag? De accu geeft normale temperatuur aan.

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11:36
RobHop schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:01:
Weet een van jullie of er bij het omvormergedeelte een ventilator zit? Zodra deze heet wordt hoor ik het geluid van iets dat roterend op spint en weer afschakeld. Het lijkt ca 3 seconden aan te gaan en dan weer 3 seconden uit. Het klinkt niet als het spoelgeluid daar waar je dit volgens mij ook continu zou moeten horen. Herkent iemand dit?
Ik heb de SolarVault 3 en daar zit geen ventilator in. Die heeft alleen passieve koeling met koelribben op de achterkant. Los van het schakelen van een relais af en toe is mijn unit helemaal stil.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

De Home Assistant intergratie is geupdatet naar versie 2.0.0
https://github.com/Jackery-Official/jackery/releases/v2.0.0

edit: Totaal geen interessante update. Zijn wat entities hernoemd en meer niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Psycho_Mantis op 27-07-2026 09:46 ]

• prakka
Psycho_Mantis schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:25:

Er is ook een uitgebreidere fork van de originele integratie. Voor zover ik kan zien, ondersteunt deze ook aansturing via MQTT.

Let wel op: als je deze via HACS installeert, wordt de bestaande Jackery-integratie vervangen.

https://github.com/csoscd/ha-solarvault
Iemand nog tips?

De Jackery SolarVault 3 heeft weer wifi issues. Hij verbreekt waardoor hij niet meer slim laad en het soms dus is dat hij niet laad terwijl de stroom goedkoop of zonneopwek positief is. Erg irritant.

Heb een apart 2.4Ghz IoT netwerk gemaakt in Unifi waar de p1 meter van jackery en Solarvault op zitten. Utp kabel is beneden geen optie. Ik heb ergens een comment gelezen hier over een sterkere antenne?

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
aapjuh99 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:26:
Iemand nog tips?

De Jackery SolarVault 3 heeft weer wifi issues. Hij verbreekt waardoor hij niet meer slim laad en het soms dus is dat hij niet laad terwijl de stroom goedkoop of zonneopwek positief is. Erg irritant.

Heb een apart 2.4Ghz IoT netwerk gemaakt in Unifi waar de p1 meter van jackery en Solarvault op zitten. Utp kabel is beneden geen optie. Ik heb ergens een comment gelezen hier over een sterkere antenne?
ik heb een antenne van een oude media speler gebruikt, dat werkt.

echter zie ik nu dat afgelopen door de weeks de verbinding slecht was en ik stroom gebruikte terwijl accu's vol was. Dus denk problemen bij jackery, sinds 2 dagen weer nom.

no comment

Martinus schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:48:
[...]

ik heb een antenne van een oude media speler gebruikt, dat werkt.

echter zie ik nu dat afgelopen door de weeks de verbinding slecht was en ik stroom gebruikte terwijl accu's vol was. Dus denk problemen bij jackery, sinds 2 dagen weer nom.
Oude antenne losschroeven en nieuwe erop? Heb je een foto heel toevallig?

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
aapjuh99 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:53:
[...]

Oude antenne losschroeven en nieuwe erop? Heb je een foto heel toevallig?
Ja, was toevallig zelfde maat

no comment

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-08 21:29
Psycho_Mantis schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:25:

En ook een paar verwijderd zo te zien.

sensor.jackery_battery_discharge_power_calc en sensor.jackery_battery_charge_power_calc zijn verdwenen. En ook sensor.jackery_home_power zie ik.

Kan nu nergens meer zien wat ik actueel laad of ontlaad.

• thoomie
Justevo schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:44:
[...]

En ook een paar verwijderd zo te zien.

sensor.jackery_battery_discharge_power_calc en sensor.jackery_battery_charge_power_calc zijn verdwenen. En ook sensor.jackery_home_power zie ik.

Kan nu nergens meer zien wat ik actueel laad of ontlaad.
Battery charge power en discharge power (zonder calc) hebben die functie bij mij. Dat is totaal laad/ontlaad vermogen van alle modules samen

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Om Jackery support te laten zien wat er mankeert aan de AI-mode moet ik nu een paar dagen deze modus aan laten.
Het is echt niet aan te zien hoe slecht het werkt.

Tot 12 s' nachts werkte het goed, daarna stopt hij gewoon met ontladen. Nu heeft hij op de planning staan om heel de dag slechts 10% bij te laden terwijl de stroom goedkoop is en er overvloed aan zon is.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 11:15
Heeft iemand de daadwerkelijke capaciteit al eens gemeten? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Ik heb de SolarVault 3 pro max AC met twee uitbreidingen. ik zou dus in totaal 7,56kWh moeten hebben.

Vanochtend was Jacky leeg (10%). Om 0.00u was er nog 50% aanwezig en om ongeveer 08:00u ging hij in Standby (10%). Volgens de HW socket was er 2,5kWh door Jack geleverd, wat dus 40% zou moeten zijn. 2,5/40x100=6,25kWh. Volgens deze berekening kom ik behoorlijk tekort op de geclaimde capaciteit. Ook met een correctie voor omvormer-verliezen blijft het te weinig.

Doe ik een denkfout, of iemand die ook gemeten heeft?

Deze tekst niet lezen !

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wij ontvingen de Jackery Roadmap voor Q3 2026. Zoals eerder afgesproken zouden wij die hier delen (en nemen wij die ook in onze reviews op):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms0sJWpTQgQCXb-sh0yV6JZW2WQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zWNVvud2MtnHa018jNmBxN14.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr8IDgIytbRDAmbjwtYwmLLYJ8Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qe4WIv3Q6bPELnrbY57dEwIo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2KCWt5s9LCzxb7gEzdMneAJ8Pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwPzsLvDnN1CiyjGO79leNZq.png?f=fotoalbum_large

energienerds.nl

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

mrme12345 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:30:
Wij ontvingen de Jackery Roadmap voor Q3 2026. Zoals eerder afgesproken zouden wij die hier delen (en nemen wij die ook in onze reviews op):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen.

Ik had wel gehoopt iets te lezen zoals modbus integratie of iets van betere lokale aansturing.

• drzippit
thoomie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:59:
[...]

Battery charge power en discharge power (zonder calc) hebben die functie bij mij. Dat is totaal laad/ontlaad vermogen van alle modules samen
Volgens mij is de calc sensor wat de Jackery heeft berekend om op te laden of te ontladen. De sensoren zonder calc zijn de 'echte' waarden van wat hij heeft gedaan/doet

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 08:52
En nu kun je ook SOC zien van hele installatie in Home Assistant ipv alleen hoofdunit. Dus toch wel wat voordelen aan de update .

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• iruoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik heb al even de SV3 pro Max AC draaien (~5kW), maar vraag me wel iets af over de efficiëntie (RTE). Op basis van de app data heb ik de volgende (ont)laad hoveelheden (resp. uit en in, in kWh):

Mei: 92.57, 140.56
Juni: 103.17, 164.26
Juli: 83.57, 121.34

Op basis van deze gegevens kom ik dan uit op een RTE van :
65,9%
62,8%
68,9%
Dit hele (vanaf moment dat ik hem had) jaar is dan een dikke 65%.

Dit is best een aardig stuk van de 80% wat als redelijk wordt gezien. Maak ik ergens een denk-/rekenfout? Of is er iets aan de hand?

• Larkhan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 10:38
Ik heb ook een SV3 Pro Max AC, ook ~5 kW. Volgens de app van Jackery:

juni 101.34, 164.43 > 61.63 %

juli 93.03, 137.73 > 67.54 %

Maar als ik mijn verbruik van de plug van Homewizard in Copilot gooi over dezelfde 2 maanden:

Op basis van de CSV lijkt Import kWh de geladen energie van de accu te zijn en Export kWh de ontladen energie.
  • Totale geladen energie: 276,656 kWh
  • Totale ontladen energie: 219,261 kWh
  • Round Trip Efficiency (RTE) = ontladen ÷ geladen × 100%
Gemiddelde RTE over de periode 1 juni t/m 28 juli 2026: circa 79,3%

Klinkt toch beter :)

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-08 20:30
Die app data komt totaal niet overeen met mijn kWh meter. Ik zou de kWh meter vertrouwen en niet de app.

• iruoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 12:01
Larkhan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:28:
Ik heb ook een SV3 Pro Max AC, ook ~5 kW. Volgens de app van Jackery:

juni 101.34, 164.43 > 61.63 %

juli 93.03, 137.73 > 67.54 %

Maar als ik mijn verbruik van de plug van Homewizard in Copilot gooi over dezelfde 2 maanden:

Op basis van de CSV lijkt Import kWh de geladen energie van de accu te zijn en Export kWh de ontladen energie.
  • Totale geladen energie: 276,656 kWh
  • Totale ontladen energie: 219,261 kWh
  • Round Trip Efficiency (RTE) = ontladen ÷ geladen × 100%
Gemiddelde RTE over de periode 1 juni t/m 28 juli 2026: circa 79,3%

Klinkt toch beter :)
ik heb gisteren gelijk een HW plug besteld, ben benieuwd naar mijn augustus resultaten.

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-08 20:30
iruoy schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:27:
[...]

ik heb gisteren gelijk een HW plug besteld, ben benieuwd naar mijn augustus resultaten.
Als je de smart plug bedoeld: die trekt een hoge continu belasting meestal niet. Vroeg of laat branden ze door. Je kunt beter de HW kWh meter er tussen zetten.

• Bergamo
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12:56
Bij ons wordt de aangepaste modus gebruikt. De RTE is 83% gemeten over de periode van een maand. Met 31 zonnepanelen is de aangepaste modus efficiënter dan alle intelligentie in de Jackery software. Ik heb deze zomer geen aanpassingen aan de instelling meer gedaan. De accu wordt elke nacht ontladen volgens schema en overdag volgens schema geladen. Het “verdienmodel” tot aan 1 januari 2027 zit hem in de dynamische prijzen. Volgend jaar zie ik wel op basis van wat de software dan kan presteren welke aanpak ik dan gaan volgen.

• karel_G_1981
Rte nu wat langere tijd gemeten , deze is bij mij 81.9% dat lijkt acceptabel voor een batterij (?). Het de stand by node uit staan dus dat kost nog wat extra efficiëntie. Grootste probleem nog steeds de software maar in zelfverbruik mode gaat het prima, mocht het allemaal van de winter nog steeds niet goed werken ga ik dan gewoon de tariefmode gebruiken

[ Voor 17% gewijzigd door karel_G_1981 op 31-07-2026 08:38 ]

• karel_G_1981
Er is een nieuwe app update , wat kleine optimalisaties . Ben benieuwd of het probleem het het verdwijnende AI plan is opgelost . Had er een ticket voor open maar krijg er geen respons meer op. summersale is ook afgelopen , ben benieuwd of de prijzen idd hoger worden. Lijkt me dat dat lastig wordt , zeker gezien de problemen die er nog zijn.

Jammer dat de software nog zo buggy is en de parallel mode er nog niet is anders had ik al een 2e set besteld .

[ Voor 15% gewijzigd door karel_G_1981 op 01-08-2026 08:51 ]

• Andre.Mathlener
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 00:06
Bij mij lijken de Slimme AI-modus en de tariefmodus niet goed te werken.

Ik heb hem nu in de AI-Modus staan en de app haalt wel de dynamische prijzen van Tibber op, maar in de dure uren wordt er geen stroom aan het net geleverd. De batterij ontlaadt wel, maar niet meer dan er in het huis verbruikt wordt. Afgelopen nacht is de batterij zelfs gestopt met ontladen, terwijl de accu vol genoeg zat. En vanmorgen toen de zon net een beetje begon te schijnen, ging de accu bijladen terwijl de kosten toen € 0,30 per kWh waren. Dat had hij beter in de middag kunnen doen, toen de prijs € 0.15 was en de zon volop scheen.

• karel_G_1981
Andre.Mathlener schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:48:
Bij mij lijken de Slimme AI-modus en de tariefmodus niet goed te werken.

Ik heb hem nu in de AI-Modus staan en de app haalt wel de dynamische prijzen van Tibber op, maar in de dure uren wordt er geen stroom aan het net geleverd. De batterij ontlaadt wel, maar niet meer dan er in het huis verbruikt wordt. Afgelopen nacht is de batterij zelfs gestopt met ontladen, terwijl de accu vol genoeg zat. En vanmorgen toen de zon net een beetje begon te schijnen, ging de accu bijladen terwijl de kosten toen € 0,30 per kWh waren. Dat had hij beter in de middag kunnen doen, toen de prijs € 0.15 was en de zon volop scheen.
Klopt het werkt niet helaas

• Reaper.JA2
Heeft iemand hier het al voor elkaar om de Jackery slim in te richten via Home Assistant, zodat het rekening houdt met de warmtepomp, de EV en andere factoren die je nu niet aan kunt geven?

De EVCC module klinkt goed en wil ik komende week gaan inrichten.

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-08 00:26
Kwam de Jackery net tegen op de site van Praxis.

Was bijna vergeten dat 'ie er al ligt hier.

Efficientie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0duLMOfO5eY2oEl2PxFsqPibjsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlaYcGhsojGceFMvRGWovr01.jpg?f=fotoalbum_large

Prima toch.

Valt me wel op dat Vattenfall plots verwacht dat mijn eindafrekening 100en euros hoger zal uitvallen... Lever natuurlijk veel minder terug maar ze rekenen denk ik nog wel op een evengroot of groter verbruik van het net als vorig jaar.

Zit nu nog op een vast contract, zodra dat afloopt wordt het weer even pielen, de warmtepomp met het internet verbinden, dan kan dat ding draaien op dynamische prijzen. Maar ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dan het best de accu kan inzetten..

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Reaper.JA2 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:18:
Heeft iemand hier het al voor elkaar om de Jackery slim in te richten via Home Assistant, zodat het rekening houdt met de warmtepomp, de EV en andere factoren die je nu niet aan kunt geven?

De EVCC module klinkt goed en wil ik komende week gaan inrichten.
Wat bedoel je met EVCC module?

Ik heb het terugleveren van de accu kunnen beperken met het volgende: Psycho_Mantis in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Zo loopt de accu niet zo snel leeg als de accu van mijn auto staat te laden.

• Reaper.JA2
Psycho_Mantis schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:58:
[...]

Wat bedoel je met EVCC module?

Ik heb het terugleveren van de accu kunnen beperken met het volgende: Psycho_Mantis in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Zo loopt de accu niet zo snel leeg als de accu van mijn auto staat te laden.
Dat is een goed begin!

EVCC is een module die ook binnen Home Assistant te draaien is, en die de loads aan kunnen sturen. Dus een laadpaal, thuisbatterij, warmtepomp en dat icm (verwachte) PV opbrengst en dynamische tarieven. Dus een systeem-onafhankelijk Home Energie Management System.

Dat ga ik nog beter configureren en laat het hier horen hoe dat bevalt. Dan krijg je ook de regels die je hierboven beschrijft.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste