REDFISH schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 07:22:
Zouden de mensen die een mooie deal hebben ook even precies kunnen vertellen hoe ze dat gedaan hebben?
Er staan dan 300 euro introductie korting, dat zijn de prijzen die op de site staan, maar dan 326 voor abonnees, en dan een P1 meter + basis aanprijzen als 326 euro extra korting is natuurlijk niet helemaal echt 326 euro.
Ben ook wel benieuwd inderdaad.
Twijfel nog heel erg om de knoop door te hakken en ook of ik nu een accu moet gaan kopen.
Wil iets dat op zich out of the box goed werkt, maar wil er ook aan kunnen fröbelen in de zin van uitlezen, koppelen aan Homey etc. Voor Homey is er geen app van dit merk, Zendure heeft dat weer wel en ook Marstek heeft dit.
Stel ik koop later een andere batterij erbij, misschien zelf een ander merk, gaat dat niet botsen als die informatie van dezelfde P1 poort gaan halen? Lijkt me dan dat ze gaan klapperen en dat soort gein. Is daarover nagedacht etc.
Heel veel dingen die ik gewoonweg nog niet weet maar al wel over wil nadenken.
Jackery is amerikaans, juist dat vind ik weer een minpunt. Zou veel liever een Nederlands of Europees merk hebben. Simpelweg wat meer vertrouwen in etc.
Aan de andere kant zou ik graag snel beslissen. Ik lever nu veel stroom terug elke dag terwijl de auto op kantoor staat en ik in de nacht thuis laad tegen duur tarief. Daar wil ik ook vanaf.
Op dit moment ligt voor mij de balans richting de Marstek. Die kan aan de Homey gekoppeld worden (weliswaar community app niet officieel, maar dat hoeft niets te betekenen.
Bij de Zendure lees ik dat als je die op 2400w wil laten werken dat je een verklaring van de elektricien moet opsturen dat die het heeft aangelegd etc. Daar heb ik helemaal geen zin in dus Zendure valt voor mij automatisch af.
Mijn meterkast heb ik ook zelf aangelegd, deze laten controleren door een elektricien en die vond dat het netter was aangelegd dan een gemiddelde elektricien dat doet, dus dat vertrouwen heb ik wel. Sowieso heb ik een elektricien in de familie die e.e.a. voor mij gaat dubbelchecken.
Neig naar een Marstek set en dan 3 stuks. Dat kan mijn auto volledig opladen indien nodig maar voor mij is het vooral belangrijk om de kosten terug te verdienen, dus op de dure momenten ontladen. Dan breng je als het goed is sowieso een bijdrage aan de netbalans want die hangt daar aan vast.
[
Voor 33% gewijzigd door
Fairy op 28-03-2026 09:50
]