Verdorie, ik zie net dat de accu niks meer doet.

Issue 1: in de nacht is de verbinding met de homewizard p1 verbroken.
De logs in mijn HA vertellen echter dat de p1 gewoon werkt. Herstarten van de accu of de p1 doet niks.

Issue 2: Ik kan de homewizard p1 niet verwijderen van het systeem. Of opnieuw toevoegen. De homewizard p1 staat niet meer in de menu’s. Is de ondersteuning voor de homewizard p1 er nog wel?

Issue 3: ondanks dat er een ondergrens van 10% staat j gesteld blijft de accu steeds verder ontladen. Stomme is dat ik dit alleen via de HA sensors kan zien en op het display. De app geeft het SOC level incorrect.

Issue 4: ik wou nog even de MQQT settings veiligstellen maar dat scherm geeft nu een bad request.

Update: Ik moest nog een paar keer heen en weer klikken, ik moest wel eeer het complete systeem verwijderen en weer opnieuw opzetten maar de p1 meter is terug.

[ Voor 47% gewijzigd door Dekaasboer op 09-07-2026 16:16 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Roog1317 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Ik heb voor een NL reseller gekozen. Leek mij praktisch ivm garantie en het voordeel was dat ik alle onderdelen in 1 levering binnen had. Jackery zelf stuurt blijkbaar alles in verschillende zendingen met verschillende transporteurs.
Hier toevallig ervaring met het retourneren van Jackery opstelling (zie topic hitte probleem bij 2500 watt laden dus geen vertrouwen in het product) 6 labels (postNL 30 kilo) ontvangen van Jackery (daar besteld).

Ik kan je vertellen met 1 transporteur heb je ook geen garantie dat het tegelijkertijd komt.

4x accu en 1x voor P1 en 1x voor baseplate. Had aangegeven p1 en base 1 doos te kunnen doen maar kreeg toch 6 labels.

Alles de 30ste verzonden (alles stond in 1 rolkar). Ging naar Düsseldorf retour. Op 2-7 was er 1 pakket afgeleverd, 7-7 waren 3 stuks afgeleverd, en de 8ste de laatste 2. Al met al een week onderweg en word in delen afgeleverd.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 22:36
Hitte problemen klinkt niet best, ik kan alleen geen topics hierover vinden. Heb je een deep link?

• Marcus burgman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-07 14:29
Laatste week nu al 3x gehad dat er zon is, de P1-meter geeft 1-3kwh terug, maar de jackery blijft in standby modus? Na enkele uren haal ik hem zelf uit standby modus, maar de jackery doet vervolgens niks? Iemand anders met dit probleem?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:10

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Marcus burgman schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:13:
Laatste week nu al 3x gehad dat er zon is, de P1-meter geeft 1-3kwh terug, maar de jackery blijft in standby modus? Na enkele uren haal ik hem zelf uit standby modus, maar de jackery doet vervolgens niks? Iemand anders met dit probleem?
ik heb auto-standby uitgezet. zag dat dit een optie was in home assistant.
Heb ook verder geen problemen gehad met onbereikbaarheid.

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:24
En de cloud is weer down…
Inderdaad. Hier ook.

Update: de app lijkt überhaupt bij mij niet zoveel meer te doen. Letterlijk alle tellers, grafieken, huidige belasting etc. Alles staat op 0 of blanco.

In HA kan ik zien dat hij het nog doet maar that’s it.

[ Voor 40% gewijzigd door Dekaasboer op 12-07-2026 09:44 ]

• Marcus burgman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-07 14:29
App hier ook down, HA ontvangt als sinds 14uur niet meer van het apparaat, dus mijn jackery is een decor stuk geworden...

• Pat S
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-07 16:25
Hier ook vandaag cloud down, ziet parameters dan weer niet en is niet te bedienen, hoop dat de server maintenance van 13 juli het wat verbetert. Het gebeurd te vaak.

Zou fijn zijn alles te bedienen zonder de cloud...

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-07 13:06
Ik probeer een shelly plug s gen3 te verbinden
hij vindt hem gewoon in de app, maar bij het wifi scherm kapt ie ermee
' mislukt, probeer opnieuw'

is het iemand anders wel gelukt om dit voor mekaar te krijgen?

p.s. Govroam is gewoon de ssid van mijn thuisnetwerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lq_SrazyeNpEyvI2t0RQVeBXYiA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lXJzHAmTF6z5xtuIYRNc7iDx.png?f=fotoalbum_large

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-07 21:17
Hier werkt de app momenteel ook bar slecht , app weer eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat maakt ook niets uit. Via de app een popup dat er morgennacht onderhoud is aan de server. Hopelijk brengt dat wat verbetering

• Erwin_Jackery
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 12-07 20:33
Blij dat ik dit lees, sinds gisteren app issues. Eigenlijk sinds de melding dat er aankomende nacht een update gedraaid gaat worden. Geeft aan geen netwerkverbinding terwijl de Jackery gewoon verbonden is net als de P1 meter, echter geen enkele info in de app. Wilde de P1 verwijderen en opnieuw toevoegen, zelfs dat werkt niet. Maar even afwachten of het morgen weer in orde is want hier word ik niet vrolijk van. Is er eigenlijk een pagina van Jackery die een eventuele netwerk status laat zien?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Erwin_Jackery schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:36:
Blij dat ik dit lees, sinds gisteren app issues. Eigenlijk sinds de melding dat er aankomende nacht een update gedraaid gaat worden. Geeft aan geen netwerkverbinding terwijl de Jackery gewoon verbonden is net als de P1 meter, echter geen enkele info in de app. Wilde de P1 verwijderen en opnieuw toevoegen, zelfs dat werkt niet. Maar even afwachten of het morgen weer in orde is want hier word ik niet vrolijk van. Is er eigenlijk een pagina van Jackery die een eventuele netwerk status laat zien?
Hier ook ap problemen ,

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

De 15de schijnt er een update te komen. Misschien dat het daarna wat beter gaat worden.
Via Home assistant zie ik wel dat de accu gewoon zijn werk doet. Dus de werking lijkt wel gewoon lokaal te zijn.

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:15:
De 15de schijnt er een update te komen. Misschien dat het daarna wat beter gaat worden.
Via Home assistant zie ik wel dat de accu gewoon zijn werk doet. Dus de werking lijkt wel gewoon lokaal te zijn.
Klopt batterij doet gewoon z’n werk zoals het hoort , ik kan dat namelijk goed zien in de HomeWizard ap aangezien ik de batterij heb gekoppeld aan zo’n slimme stekker van hun. In de jackery ap lijkt het net of er niks werkt, maar dat klopt dus niet .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1CME_zFWWUcf7EwNuJOApqzBmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZ5KqbJ1jokFq5S2fSD1Lrv6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door karel_G_1981 op 12-07-2026 13:55 ]

• karel_G_1981
  • Nu online
Ik wacht wel met bestellen van een tweede set tot die software fatsoenlijk werkt , de aangekondigde parallel mode is alleen nuttig met degelijk werkende software en het is nu nog zo bèta als wat.

• RobHop
karel_G_1981 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:54:
Ik wacht wel met bestellen van een tweede set tot die software fatsoenlijk werkt , de aangekondigde parallel mode is alleen nuttig met degelijk werkende software en het is nu nog zo bèta als wat.
De homewizzard stekker werkt dus ook met het registreren van teruglevering als ik het goed zie? Ik dacht dat dit enkel met de Shelly zou werken.

• Larkhan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-07 17:34
Ja, HomeWizard stekker op de batterij werkt perfect! Ik heb mijn set vanaf dag 1 op een stekker zitten en zo kun je precies zien wat de batterij aan het doen is. Ook als de Jackery app er weer eens uit ligt.

• RobHop
Larkhan schreef op zondag 12 juli 2026 @ 15:57:
Ja, HomeWizard stekker op de batterij werkt perfect! Ik heb mijn set vanaf dag 1 op een stekker zitten en zo kun je precies zien wat de batterij aan het doen is. Ook als de Jackery app er weer eens uit ligt.
Nice! Kun je dan toevallig ook een csv export maken van enkel de plug? Dan ga ik deze gelijk halen als vervanging van mijn Shelly.

• RobHop
Ander vraagje voor dit forum (wellicht al beantwoord maar kan het zo snel niet vinden)

Is het iemand al gelukt om via MQQT of HA de batterij niet enkel uit te lezen maar ook aan te sturen. Het gaat me voornamelijk om het laad / ontlaad vermogen in te stellen gestuurd door een automatisering. Ofwel de custom mode van jackery geautomatiseerd bedienen.

zo nee, ligt dit wel in lijn der verwachting vwb aansturing?

• Larkhan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-07 17:34
Ja, je kunt een export maken van alleen de stekker. Wel moet je denk ik Energy+ abbo hebben van HomeWizard daarvoor. Die heb ik, dus ik heb de mogelijkheid om een CSV bestand te exporteren van de stekker met de batterij.

• RobHop
Larkhan schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:51:
Ja, je kunt een export maken van alleen de stekker. Wel moet je denk ik Energy+ abbo hebben van HomeWizard daarvoor. Die heb ik, dus ik heb de mogelijkheid om een CSV bestand te exporteren van de stekker met de batterij.
Nice! Gelijk besteld, thanks.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RobHop schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:05:
Ander vraagje voor dit forum (wellicht al beantwoord maar kan het zo snel niet vinden)

Is het iemand al gelukt om via MQQT of HA de batterij niet enkel uit te lezen maar ook aan te sturen. Het gaat me voornamelijk om het laad / ontlaad vermogen in te stellen gestuurd door een automatisering. Ofwel de custom mode van jackery geautomatiseerd bedienen.

zo nee, ligt dit wel in lijn der verwachting vwb aansturing?
Ja zie: Psycho_Mantis in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Enkel het ontladen is aan te sturen. Laden nog niet helaas.
Ik gebruik het om te zorgen dat mijn elektrische auto niet gaat opladen vanuit de jackery als de prijzen laag zijn.

• Erwin_Jackery
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 12-07 20:33
App werkt weer, moest wel de hele boel opnieuw koppelen maar we hebben weer beeld.

• karel_G_1981
  • Nu online
Maak me trouwens best zorgen over de energiekosten volgend jaar zelfs met batterij ga ik op 100-150 euro per maand gemiddeld komen zonder salderen, best extreem wordt dat. Dan heb ik nog niet eens met extreme energieprijzen gerekend die ik eigenlijk wel verwacht . De batterij gaat zeker helpen , maar richting nul over een jaar ga je het gewoon niet meer krijgen.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@karel_G_1981 als je accu met de zonnige dagen vol zit. Terrasverwarmer of kacheltje van 2500 watt of meer doelloos neerzetten en home wizard stopcontact slimme taak toevoegen. Dan fakkel je het terugleveren af.

[ Voor 23% gewijzigd door RobbyTown op 12-07-2026 23:20 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o13Ap_apx-qqApTparYgK-BxycE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RroJb4di3PJaNqEthiPxr80Z.png?f=fotoalbum_large
Nieuwe firmware update.

Probleem verholpen bij lage temperatuur 8)7
Heb veel gelezen hier, maar dit probleem niet

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 06:12:
[Afbeelding]
Nieuwe firmware update.

Probleem verholpen bij lage temperatuur 8)7
Heb veel gelezen hier, maar dit probleem niet
Ben m aan het installeren ben benieuwd of een aantal problemen zijn opgelost en of die parallel mode is toegevoegd

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 06:34:
[...]

Ben m aan het installeren ben benieuwd of een aantal problemen zijn opgelost en of die parallel mode is toegevoegd
Zo iets groots zouden ze wel in de release notes zetten lijkt mij?

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 06:55:
[...]

Zo iets groots zouden ze wel in de release notes zetten lijkt mij?
Mooi dat de koud weer problemen(waar niemand ooit van gehoord had) iig zijn opgelost dan hebben we straks in de winter wat minder om te zeuren 🤣

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24
karel_G_1981 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 22:42:
Maak me trouwens best zorgen over de energiekosten volgend jaar zelfs met batterij ga ik op 100-150 euro per maand gemiddeld komen zonder salderen, best extreem wordt dat. Dan heb ik nog niet eens met extreme energieprijzen gerekend die ik eigenlijk wel verwacht . De batterij gaat zeker helpen , maar richting nul over een jaar ga je het gewoon niet meer krijgen.
Ik deel deze zorgen! Volgens mij onderschatten mensen hoe groot die impact gaat worden.

• karel_G_1981
  • Nu online
Roog1317 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 07:38:
[...]

Ik deel deze zorgen! Volgens mij onderschatten mensen hoe groot die impact gaat worden.
Yep en ik heb het nog wel aardig gemittigeerd met oa een houtkachel 35 zonnepanelen en de batterij, maar ik denk dat de prijzen komende winter echt door het dak zullen gaan.

• karel_G_1981
  • Nu online
Tijdens het downloaden van de update trekt de jackery Trouwens 2500 watt uit het stopcontact , lijkt me wat overdreven en de waarschuwing dat je moest herstarten en een tweede keer proberen klopte , dit is vermoedelijk standaard 🫣

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hier ook zojuist geüpdatet. Zie zo snel niks nieuws.
Maar we gaan het meemaken.

Moest wel de accu eerst herstarten voordat hij uberhaupt wilde updaten.

• karel_G_1981
  • Nu online
Roog1317 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 07:38:
[...]

Yep ook die vaste kosten die door het dak gaan doordat het verschil tussen piek en dal prijzen voor een groot deel die component bepaalt. En dan nog de tijds blokken die ze willen invoeren, tussen 16 en 23 uur . Warmtepomp pakt zo 60 kWh op een koude dag, dan EV erbij en de rest. Dat wordt heel slim alles instellen om het betaalbaar te houden

Nu ook weer extreme prijzen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qF7mvQqE2B9FYNq8y6XvWJNxSLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcyPqPpPLb5nAUjayqIkO3gU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door karel_G_1981 op 13-07-2026 10:33 ]

Het updaten is gelukt. Ik moest wel herstarten en 2x het systeem opnieuw toevoegen.

Kijk even bij je charge/ discharge limit. Er stond bij mij een limiet die het zelfde was als het accuniveau. Daardoor laadde hij niet.

Ik ga op 1.4 de AI modus opnieuw proberen. Dat lijkt wel vernieuwd. Hij vraagt nu om je geolocatie. De flow lijkt vernieuwd. Ben benieuwd…

[ Voor 24% gewijzigd door Dekaasboer op 13-07-2026 09:27 ]

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 20:22
hier ook geupdate naar 1.4, maar nog altijd op een knullige manier. Update failed, ik had nog niet gerestart (ik stond niet bij de accu), maar ondertussen zegt hij wel versie 1.4. Ik vraag me dan af of hij ook echt 1.4 is...

• karel_G_1981
  • Nu online
integro schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:17:
hier ook geupdate naar 1.4, maar nog altijd op een knullige manier. Update failed, ik had nog niet gerestart (ik stond niet bij de accu), maar ondertussen zegt hij wel versie 1.4. Ik vraag me dan af of hij ook echt 1.4 is...
Accu handmatig herstarten en dan de update opnieuw doen

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11:16
Hier verliep de update heel soepel. Ik heb niets hoeven herstarten en alle gegeven bleven bewaard en de batterij en p1 dongle bleven gekoppeld. Ook mooi dat dit keer meteen beide batterijen automatisch geüpdatet zijn.

Benieuwd of de problemen met het uitschakelen van de AC invoer nu opgelost zijn.

Ik verwacht dat voor de nieuwe AI modus en voor parallelle werking eerst een app update nodig is. Want het lijkt me dat je daar toch ook instellingen voor nodig hebt en zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Olimar1980 op 13-07-2026 10:25 ]

• karel_G_1981
  • Nu online
Olimar1980 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:24:
Hier verliep de update heel soepel. Ik heb niets hoeven herstarten en alle gegeven bleven bewaard en de batterij en p1 dongle bleven gekoppeld. Ook mooi dat dit keer meteen beide batterijen automatisch geüpdatet zijn.

Benieuwd of de problemen met het uitschakelen van de AC invoer nu opgelost zijn.

Ik verwacht dat voor de nieuwe AI modus en voor parallelle werking eerst een app update nodig is. Want het lijkt me dat je daar toch ook instellingen voor nodig hebt en zo.
Heb de ai modus meteen weer ingeschakeld ga even kijken of het een verschil maakt, hij pompt iig niet m’n auto vol bij de negatieve prijzen van nu

[ Voor 5% gewijzigd door karel_G_1981 op 13-07-2026 10:43 ]

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-07 19:44
Hallo,

Door de lange dagen en veel zon krijg ik de accu (12,3 kWh) niet leeg. Wel snel weer vol tot 100%.

Is het beter voor de accu om de laadlimiet op bijv. 70% te zetten waardoor de accu wat “ dieper” ontlaat? Of maakt dat niet uit?
Stoja schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:11:
Hallo,

Door de lange dagen en veel zon krijg ik de accu (12,3 kWh) niet leeg. Wel snel weer vol tot 100%.

Is het beter voor de accu om de laadlimiet op bijv. 70% te zetten waardoor de accu wat “ dieper” ontlaat? Of maakt dat niet uit?
Nee, bij ijzer fosfaat cellen wil je juist vol laden. Niet te diep ontladen is niet slecht voor deze cellen.

Ik vond dit een hele goede uitleg:
YouTube: Charging to 100% Doesn't Destroy Your Battery — A BMS Engineer Ends ...

Update.
Mijn hemel, na de update klopt er echt niks meer van!

In HA track ik de sensoren van de accu. Zodra die offline gaan doet de accu maar wat. Ik snap het nog niet helemaal. Lijkt wel alsof hij soms blijft hangen op de laatste energie status. Ik heb hem namelijk net ook al betrapt dat hij ging laden terwijl we 1000w tekort hebben. Maar tegelijkertijd lijkt een soort default gedrag te hebben om te gaan ontladen.

Hij staat nu al een hele tijd te ontladen terwijl we zon overschot hebben! We hebben 3800w overschot Staat dat ding vrolijk terug te leveren 🤦‍♂️

Ik durf hem niet meer alleen te laten. Ik trek de stekker er uit!

[ Voor 54% gewijzigd door Dekaasboer op 13-07-2026 12:15 ]

• drzippit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:29
Ik heb het apparaat pas een week nu maar wat is de software een drama! De wifi op de SolarVault is om te huilen dus ik heb maar een kabel getrokken. En zelfs dan zie je nog op lokale MQTT dat hij vaker offline is dan online.

Ook net als de andere mensen zeggen als je op de app kijkt zie ik dat ik of alles 0w heb of nummers die echt niet kloppen.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dekaasboer schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:17:
[...]

Nee, bij ijzer fosfaat cellen wil je juist vol laden. Niet te diep ontladen is niet slecht voor deze cellen.

Ik vond dit een hele goede uitleg:
YouTube: Charging to 100% Doesn't Destroy Your Battery — A BMS Engineer Ends ...

Update.
Mijn hemel, na de update klopt er echt niks meer van!

In HA track ik de sensoren van de accu. Zodra die offline gaan doet de accu maar wat. Ik snap het nog niet helemaal. Lijkt wel alsof hij soms blijft hangen op de laatste energie status. Ik heb hem namelijk net ook al betrapt dat hij ging laden terwijl we 1000w tekort hebben. Maar tegelijkertijd lijkt een soort default gedrag te hebben om te gaan ontladen.

Hij staat nu al een hele tijd te ontladen terwijl we zon overschot hebben! We hebben 3800w overschot Staat dat ding vrolijk terug te leveren 🤦‍♂️

Ik durf hem niet meer alleen te laten. Ik trek de stekker er uit!
Welke P1 meter heb je?
Want met de Shelly 3EM is het super stabiel op zelf verbruik.

• vonhirkebosj
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 16-07 15:11
karel_G_1981 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Klopt batterij doet gewoon z’n werk zoals het hoort , ik kan dat namelijk goed zien in de HomeWizard ap aangezien ik de batterij heb gekoppeld aan zo’n slimme stekker van hun. In de jackery ap lijkt het net of er niks werkt, maar dat klopt dus niet .

[Afbeelding]
Welke stekker heb je er tussen? Heb een aantal weken geleden zo'n stekker er tussen gezet en binnen 4 uur viel deze in storing. Na 2 dagen deed die niks meer en was een brandlucht te ruiken. Heb op dit moment een nieuwe stekker liggen maar niet meer in gestoken hier...

• Roog1317
vonhirkebosj schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Welke stekker heb je er tussen? Heb een aantal weken geleden zo'n stekker er tussen gezet en binnen 4 uur viel deze in storing. Na 2 dagen deed die niks meer en was een brandlucht te ruiken. Heb op dit moment een nieuwe stekker liggen maar niet meer in gestoken hier...
Die Homewizard Smart plugs houden continu zo’n hoog vermogen meestal niet vol. Zet er beter een kwh meter tussen.
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Welke P1 meter heb je?
Want met de Shelly 3EM is het super stabiel op zelf verbruik.
De homewizard P1. Daar heeft hij ook de afgelopen weken correct mee gewerkt.

Het issue is trouwens niet te zien in de app of HA. Je moet separate meet apparatuur hebben of op het display kijken.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 15:03
Hier ook easy peasy update, zelfs remote via 5G de opdracht gegeven. Ik merk 1 ding en word ik mss wel blij van.. en anderen ook? de grafiek... heeft voorlopig geen hakkels meer, maar een vloeiende lijn.

no comment

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 20:33
Hebben jullie ook de nieuwe Jackery app gezien? Net een update gehad op mijn iPhone.

De AI modus heeft daarin een behoorlijke upgrade gehad. Vanavond op de bank eens door alle opties heen wandelen.

Oh en vooralsnog erg blij met de nieuwe firmware. Het lijkt allemaal wat stabieler. MQTT naar HA ook lijkt het wel. Dat wilde nog wel eens uitvallen.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

funxiun schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:00:
Hebben jullie ook de nieuwe Jackery app gezien? Net een update gehad op mijn iPhone.

De AI modus heeft daarin een behoorlijke upgrade gehad. Vanavond op de bank eens door alle opties heen wandelen.

Oh en vooralsnog erg blij met de nieuwe firmware. Het lijkt allemaal wat stabieler. MQTT naar HA ook lijkt het wel. Dat wilde nog wel eens uitvallen.
Ohja, inderdaad!
Die AI modus ziet er wel wat beter uit. Zojuist aangezet, ben benieuwd!

• karel_G_1981
  • Nu online
Roog1317 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:30:
[...]

Die Homewizard Smart plugs houden continu zo’n hoog vermogen meestal niet vol. Zet er beter een kwh meter tussen.
Zou moeten kunnen volgens de specs, had het idd van tevoren gechecked en hij wordt ook niet warm ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuyMn1mjHcT2WLAvyUb0ZCUht5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4UiirsJlBwD0cRbsgZveBft.jpg?f=fotoalbum_large

• Roog1317
karel_G_1981 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:54:
[...]

Zou moeten kunnen volgens de specs, had het idd van tevoren gechecked en hij wordt ook niet warm ofzo.

[Afbeelding]
Het moet kunnen maar in de praktijk vaak niet

• karel_G_1981
  • Nu online
Roog1317 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:09:
[...]

Het moet kunnen maar in de praktijk vaak niet
Dan kloppen de specs niet. Ik heb hem aangesloten omdat het binnnen de specs paste

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien slecht contact. Oude WCD klemt vaak wat minder goed.

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:34:
Misschien slecht contact. Oude WCD klemt vaak wat minder goed.
Zit bij mij op een nieuwe wcd aan een dedicated groep, hou het in de gaten maar ga vooralsnog uit van de specs en dan moet het makkelijk kunnen. Je moet toch ergens vanuit gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door karel_G_1981 op 13-07-2026 19:43 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Zit bij mij op een nieuwe wcd aan een dedicated groep, hou het in de gaten maar ga vooralsnog uit van de specs en dan moet het makkelijk kunnen. Je moet toch ergens vanuit gaan.
Ok dan is dat uitgesloten.
Ik ben zelf ook niet echt van die smart stekkers, heb er diverse al zien smelten.

Nou die nieuwe AI 2.0 is ook niks hoor.
Hij zou nu moeten ontladen, maar doet gewoon niks.

• Roog1317
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:15:
[...]

Ok dan is dat uitgesloten.
Ik ben zelf ook niet echt van die smart stekkers, heb er diverse al zien smelten.

Nou die nieuwe AI 2.0 is ook niks hoor.
Hij zou nu moeten ontladen, maar doet gewoon niks.
Volgens mij is het een zelflerend systeem, dus ik zou het even de gelegenheid geven om daadwerkelijk wat op te bouwen. Ik geef het wel een kans en probeer de komende tijd de nieuwe arbitragemodus.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Roog1317 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:19:
[...]

Volgens mij is het een zelflerend systeem, dus ik zou het even de gelegenheid geven om daadwerkelijk wat op te bouwen. Ik geef het wel een kans en probeer de komende tijd de nieuwe arbitragemodus.
Misschien moet ik iets meer geduld hebben inderdaad. Ik laat hem nog wel even draaien.

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-07 01:28
Accu doet bij mij sinds de 10e niets meer. Niet alleen in de Jackery app, ook de homewizard kWh meter heeft op een enkel moment waarin 15w is geleverd niets meer gemeten.

Ben op vakantie, benieuwd of het huis er nog staat bij terugkomst.

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:31:
[...]

Misschien moet ik iets meer geduld hebben inderdaad. Ik laat hem nog wel even draaien.
Ik zie geen verbetering bij die ai mode nog steeds houdt hij geen rekening met zon en nog steeds plant ie grof en weinig geraffineerd per uur , zo heb ik er weinig aan

• karel_G_1981
  • Nu online
funxiun schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:00:

Welke opties ik zie geen verschil met de vorige versie en het gedrag is hetzelfde

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:26:
[...]

Ik zie geen verbetering bij die ai mode nog steeds houdt hij geen rekening met zon en nog steeds plant ie grof en weinig geraffineerd per uur , zo heb ik er weinig aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-e65MDUNlxrsVW5Pz75WbptTfI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Epa3FhTriVg1VBb1LyH46Xkg.png?f=fotoalbum_large

Het opladen doet hij nu goed inplannen. Ontladen nog niet echt.
Ik geef het nog wat tijd. Hij staat hier op Arbitragemodus.

Welke modus heb jij hem nu staan?

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding]

Terug op Zelfverbruik gezet , ik zie niet zoiets als “arbitragemodus” ??? Zie alleen “slimme ai modus” Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wS8v8NETwuPWo_5ocDF3DY7T2DI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juEmnKhEZPIUZthyl5j7BuNL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door karel_G_1981 op 14-07-2026 08:00 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Terug op Zelfverbruik gezet , ik zie niet zoiets als “arbitragemodus” ??? Zie alleen “slimme ai modus” [Afbeelding]
Je moet de jackery app op je telefoon updaten. dit is de oude versie.

• karel_G_1981
  • Nu online
Edit wel een nieuwe versie dus , geïnstalleerd zie die opties alleen nog steeds niet ga even zoeken

[ Voor 71% gewijzigd door karel_G_1981 op 14-07-2026 08:16 ]

• karel_G_1981
  • Nu online
Nu heb ik een ander probleem ik kan de ai mode niet activeren o dat de knop niet actief is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-wz_hljYld2QZN9C4_nkliJHB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltnFwHeM6gkFbfKrXD9Weyya.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
  • Nu online
karel_G_1981 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:19:
Nu heb ik een ander probleem ik kan de ai mode niet activeren o dat de knop niet actief is

[Afbeelding]
Ook opgelost locatie moest ik handmatig instellen

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:40:
[...]

[Afbeelding]

Thanks voor de tips het is nu gelukt , ga ook die arbitragemodus testen.

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:00
Helaas zit de teruglever limiet van je huis van maximaal 2500w er nog steeds op....👎 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faEe7WcvdkMxOYmOU8ZHz32NEWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90C6Gj17trk6dpadB7xP0vB3.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
  • Nu online
stephan11 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:56:
Helaas zit de teruglever limiet van je huis van maximaal 2500w er nog steeds op....👎 [Afbeelding]
Stukje veiligheid/marge denk ik. Hou hem zelf sowieso op 2500 ivm m’n HomeWizard socket , in theorie zou ie naar 3680 kunnen op een aparte groep natuurlijk

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25
Is dat teruglever limiet niet een hardwarmatige beperking? Apparaat wordt toch verkocht als 2500W AC koppeling?

• Roog1317
thoomie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:23:
Is dat teruglever limiet niet een hardwarmatige beperking? Apparaat wordt toch verkocht als 2500W AC koppeling?
Ja klopt. Alleen het stopcontact op de Jackery kan 3680W leveren, daar zal het misverstand zitten

• stephan11
karel_G_1981 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:15:
[...]

Stukje veiligheid/marge denk ik. Hou hem zelf sowieso op 2500 ivm m’n HomeWizard socket , in theorie zou ie naar 3680 kunnen op een aparte groep natuurlijk
Het is een 3 fase huis installatie, het huis levert terug op een andere fase dan waar op de batterij zit, het is een shelly 3 fase meting dus de batterij ziet dit, heeft niks met veiligheid te maken, het is een domme fout in het jackery systeem...👎

• stephan11
[...]

Je ziet bij home loads dat er teruggeleverd wordt, heeft verder niets met batterij te maken, teruglevering huis gaat over andere fase dan waar de batterij op zit

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zit te denken om met een ESP32 een nep P1-meter te maken, waar vervolgens de jackery dongle op aangesloten kan worden.

Dan stuur ik met home assistant wel wat nep waardes door wanneer de accu wat moet doen.

Gebruik dan liever https://github.com/corneel27/day-ahead om de accu slim te sturen.

• stephan11
[...]

Laden van mijn batterij gaat soms met 4500w dus 2500w is geen grensAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7-TrWi9fn6ueJ62RjoMpiyKKAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZWhP516qqg2WVk2J2NE8WqC.jpg?f=fotoalbum_large

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25
Wat context helpt. Laden snap ik, want deels direct vanuit aangesloten PV en niey 4500W AC. Jij doelt denk ik op het feit dat je graag wil dat de SV3 gewoon met 2500W gaat terugleveren, ook als er al teruglevering is vanuit andere PV panelen met eigen omvormer. Correct?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

stephan11 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:36:
[...]

Laden van mijn batterij gaat soms met 4500w dus 2500w is geen grens[Afbeelding]
Heb je jackery support al gemaild hierover?
Tot zo ver doen ze mijn opmerkingen wel serieus oppakken.

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-07 13:06
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:48:
Ik zit te denken om met een ESP32 een nep P1-meter te maken, waar vervolgens de jackery dongle op aangesloten kan worden.

Dan stuur ik met home assistant wel wat nep waardes door wanneer de accu wat moet doen.

Gebruik dan liever https://github.com/corneel27/day-ahead om de accu slim te sturen.
Dit is ook hoe ik mijn Jackery aanstuur. Puur esp was mij helaas niet gelukt, Jackery weiderde te verbinden.

dus ik heb nu Home assistant die via een esp32 een waarde stuurt naar een echte homewizard p1 dongle. En de Jackery is weer verbonden met de Homewizard P1.

• drzippit
Ik neem aan dat ik niet de eerste ben met een Home Wizard P1 meter met de SolarVault 3 Pro Max. Maar ik heb net de Jackery P1 vervangen met de Home Wizard P1 en nu gaat de batterij de hele tijd opladden op vol vermogen en dan weer ontladen op vol vermogen. Het lijkt dat de metrics niet snel genoeg geupdate worden voor de Jackery SV.

Ik probeer wel even alles opnieuw te koppelen.

EDIT: Ik ben blind (en de Jackery app is echt heel traag/flakey vergeleken met de Home Wizard app) de batterij is gewoon vol. :)

[ Voor 14% gewijzigd door drzippit op 14-07-2026 13:33 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

aaroenz0r schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:06:
[...]

Dit is ook hoe ik mijn Jackery aanstuur. Puur esp was mij helaas niet gelukt, Jackery weiderde te verbinden.

dus ik heb nu Home assistant die via een esp32 een waarde stuurt naar een echte homewizard p1 dongle. En de Jackery is weer verbonden met de Homewizard P1.
Kan je daar meer over vertellen? Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
ESPhome?

• stephan11
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:37:
[...]

Heb je jackery support al gemaild hierover?
Tot zo ver doen ze mijn opmerkingen wel serieus oppakken.
Ja, al maanden, na een aantal onzinnige antwoorden waar bij ik grote vraagtekens kreeg over het kennis niveau daar, wordt er een dooddoener doorgegeven als, daar is de installatie voor ontworpen....👎,
drzippit schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:17:
Ik neem aan dat ik niet de eerste ben met een Home Wizard P1 meter met de SolarVault 3 Pro Max. Maar ik heb net de Jackery P1 vervangen met de Home Wizard P1 en nu gaat de batterij de hele tijd opladden op vol vermogen en dan weer ontladen op vol vermogen. Het lijkt dat de metrics niet snel genoeg geupdate worden voor de Jackery SV.

Ik probeer wel even alles opnieuw te koppelen.

EDIT: Ik ben blind (en de Jackery app is echt heel traag/flakey vergeleken met de Home Wizard app) de batterij is gewoon vol. :)
Dat lijkt op wat ik ook ervaar. Voor de update werkte het prima. Maar nu knalt het alle kanten op. Ook met de homewizard p1

• karel_G_1981
  • Nu online
stephan11 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:36:
[...]

Laden van mijn batterij gaat soms met 4500w dus 2500w is geen grens[Afbeelding]
Hij laadt 2500 watt van het net en de rest van je pv wat is het probleem ?

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De update van de firmware ging deze keer in 1 x goed en met WiFi. Dus dat gaat in ieder geval de goede kant op. Volgende week krijgen we van Jackery de roadmap voor het komende half jaar, zoals eerder aangegeven, en die zullen we dan hier delen.

energienerds.nl

• stephan11
karel_G_1981 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:01:
[...]

Hij laadt 2500 watt van het net en de rest van je pv wat is het probleem ?
Als batterij vol is en mijn huis meer dan 2500w terug levert wordt er 0,0w terug geleverd door de panelen die op de batterij zijn aangesloten, op een dag als vandaag is dat 16kwh minder, zet de meting op 1 fase en dan levert ie wel de 16kwh terug..👎 loop dan 16x 0,223 cent mis.
Vreemd, het ontladen op de AI modus leek bij mij nu ergens op.

Hij had een schema gemaakt, hij zou tussen 19:15 en 00:00 gaan ontladen. So far so good.

Alleen de uitvoering hapert. Hij heeft 7% gegeven en is nu gestopt. Het hele AI schema nu plots is blanco. Staat nu in standby mode…
Heeft iemand anders dit ook?

• karel_G_1981
  • Nu online
Dekaasboer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:12:

Hij had een schema gemaakt, hij zou tussen 19:15 en 00:00 gaan ontladen. So far so good.

Alleen de uitvoering hapert. Hij heeft 7% gegeven en is nu gestopt. Het hele AI schema nu plots is blanco. Staat nu in standby mode…
Same here , slimme ai modus hij maakt een schema en zegt vanaf 19:15 zelf verbruik , maar gaat vervolgens in ruste en doet niks meer ondanks dat ik van alles aan heb. Ai modus dus maar weer uitgezet . Spijtig had gehoopt dat dit nu wel zou werken.. yes schema bij mij ook ineens helemaal Blanco. Ligt niet aan jou dus .

[ Voor 5% gewijzigd door karel_G_1981 op 14-07-2026 23:21 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dekaasboer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:12:

Jep.. hier ook.
Ik heb support al gemaild. Ik raad aan hetzelfde te doen.

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:36:
[...]

Jep.. hier ook.
Ik heb support al gemaild. Ik raad aan hetzelfde te doen.
Gek als iedereen dit heeft hebben ze die software toch niet echt goed getest lijkt me.

• karel_G_1981
  • Nu online
Support een bericht gestuurd , ben benieuwd wat ze zeggen. Vanavond deed ie weer hetzelfde , in de avond verdwijnt het plan en doet de accu niets meer in deze mode

• JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:36
We zullen zo te zien nog even moeten wachten op de functionaliteit om meerdere units parallel te laten werken. Ik heb zonet onderstaande reactie van de supportdienst ontvangen.
We apologize, but the parallel operation function encountered some issues during the testing phase. To ensure the function is presented to customers in the best possible way, our engineers are still optimizing and improving this new firmware feature, which is expected to be implemented in September. Please give our R&D department some more time.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dit product is echt te vroeg in de markt gezet. Het is mooie hardware en heb ook vertrouwen dat het goed komt.
Maar ze adverteren al met features die helemaal niet aanwezig zijn of niet werken zoals beloofd.

Heeft iemand toevallig de accu al met homey kunnen testen? Dat zou ook deze week gelanceerd worden begreep ik.

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Psycho_Mantis schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:27:
Dit product is echt te vroeg in de markt gezet. Het is mooie hardware en heb ook vertrouwen dat het goed komt.
Maar ze adverteren al met features die helemaal niet aanwezig zijn of niet werken zoals beloofd.

Heeft iemand toevallig de accu al met homey kunnen testen? Dat zou ook deze week gelanceerd worden begreep ik.
Ook ik ben in afwachting van de interactie met Homey.
Tot de laatste update was ik redelijk gevrijwaard van problemen met de software. De accu laadde netjes op vanaf de zonnepanelen en ontlaadde wanneer de vraag groter werd dan de opbrengst van de panelen. Sinds de laatste update staat de accu op stand-by, ook s'nachts, waar deze bij de vorige software versie wel netjes "de nul" hield.

• drzippit
Dit is hoe mijn batterij momenteel werkt met de nieuwe update. Tussen 6 en 7:55 werkt hij perfect. Daarbuiten? Doet ie maar wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9hlJDLgVRR9BabqDtev3sz5xLs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wJSFK8gsVzPptcBzhj0DP4d4.png

Dit is op de setting 'zelf verbruik'

[ Voor 67% gewijzigd door drzippit op 16-07-2026 12:32 ]

• RobHop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yv0quOSdr7bdLhB47x8ix-3Uzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3EZYcHwFebRqGec23DE7k26.jpg?f=fotoalbum_large Iemand enig idee wat volg de meter doet binnen de aangepaste modus?

Is dit als ik een oplaad blok instel van ca 8u met een laadvermogen van 1200W dat hij dan de 1200W ziet als maximum en enkel zonnestroom laad? En in het ontlaad blok andersom?

• karel_G_1981
  • Nu online
JasonMr schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:18:
We zullen zo te zien nog even moeten wachten op de functionaliteit om meerdere units parallel te laten werken. Ik heb zonet onderstaande reactie van de supportdienst ontvangen.

[...]
Oeh dat is wel matig, nou ja laten ze eerst eens alle bugs uit de huidige software halen , ik koop voorlopig nog geen tweede tot het goed werkt en die parallel mode erop zit dat is mij wel duidelijk

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:09
Hier exact hetzelfde, zolang het nog niet volwassen genoeg is en de parallel functie nog niet actief is, koop ik geen nieuwe sets erbij.

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RobHop schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:39:
[Afbeelding] Iemand enig idee wat volg de meter doet binnen de aangepaste modus?

Is dit als ik een oplaad blok instel van ca 8u met een laadvermogen van 1200W dat hij dan de 1200W ziet als maximum en enkel zonnestroom laad? En in het ontlaad blok andersom?
Ik heb zelf ook een eigen programma lopen om later te laden op de dag. Zodra je dit aanvinkt gaat hij laden wat je aan overschot heb van je zonnepanelen en geeft dat prioriteit. Maar is wel irritant dat je het elke middag aan moet zetten en sochtends weer uit moet doen. Want dat AI werkt nog steeds niet efficiënt. Hopelijk heb je hier wat aan
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste