WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• bartvos1982
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-06 20:21
Ik krijg ook spijt.... 8)7

Totaal geen inlog mogelijkheid meer.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvos1982 op 24-05-2026 20:01 ]

• Teckelbox
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15:19
Ik kan nu net weer inloggen en er staat in ieder geval weer een wifi symbool bij de batterijen. Kennelijk zijn ze er wel mee bezig.

Iemand op Facebook die daar info van Jackery kan zien?

• paul-15
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 21:55
Hier lukt het nog niet. Gelukkig is de shop nog wel online ..... hij geeft aan dat mijn wachtwoord niet klopt maar op de shop werkt het wel dus kennelijk ligt de server van de app / de log-in er nog steeds uit...

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:02
ww issue

https://www.reddit.com/r/...ckery_android_app_down_uk

heeft er iemand al contact opgenomen met de eigenaar in china om te vragen wat er aan de hand is?

[ Voor 60% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:07 ]

• boyette
RobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 17:18:
Heb ik hem op 'de kabel' heeft die app storing |:( .

Misschien een idee: https://allestoringen.nl/ > staat Jackery niet tussen. Even op zoeken 'Jackery' als meer mensen het aanvragen wellicht dat ze het dan is een keer toevoegen (met Glasnet uiteindelijk ook gelukt).

Je zal trouwens vandaag maar voor de eerste keer aan het aansluiten zijn. Ga je niet werkend krijgen }> .
alle storingen gaat geen chinese platformen monitoren alleen nederlandse

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23
Kort verbinding gehad met de app om wat instellingen te wijzigen, weet niet wat ik gedaan heb maar dat liep via bluetooth, te zien boven in beeld, kan het alleen niet meer reproduceren...👎

• boyette
paul-15 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:06:
De support is echt.....

Geen melding in de app dat er een storing is etc....

Dacht dat hij het netwerk weer eens kwijt was maar de app is down.....

Een simpele melding is kennelijk nog te moeilijk voor jackery....

Jammer!
support is gewoon bereikbaar op +86 755 2910 6556

• boyette
stephan11 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:07:
Kort verbinding gehad met de app om wat instellingen te wijzigen, weet niet wat ik gedaan heb maar dat liep via bluetooth, te zien boven in beeld, kan het alleen niet meer reproduceren...👎
lokaal dan

• Teckelbox
boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:08:
[...]

support is gewoon bereikbaar op +86 755 2910 6556
En support heeft jou kunnen vertellen wat er aan de hand is?

• paul-15
Het werkt weer!

• boyette
Teckelbox schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:11:
[...]

En support heeft jou kunnen vertellen wat er aan de hand is?
ze zeiden check your internet

maar het klonk meer als

check youl intelnet

misschien gewoon een dc issue dan
heeft iemand gecheckt waar die service gehost wordt?

[ Voor 24% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:17 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:02:
[...]

alle storingen gaat geen chinese platformen monitoren alleen nederlandse
Heb je een bron/bevesting waar dat zo is? Deekseek en TikTok staat er toch ook tussen van oorsprong Chinees platform...

Jackery Nederland wel goed dan? https://nl.jackery.com/

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• boyette
RobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:16:
[...]

Heb je een bron/bevesting waar dat zo is? Deekseek en TikTok staat er toch ook tussen van oorsprong Chinees platform...

Jackery Nederland wel goed dan? https://nl.jackery.com/
tiktok heeft 2 miljard gebruikers en dat is social media

dat is wat anders he

dan 10 nederlanders die een chinese thuisbatterij gebruiken

ik heb er wel eens wat op willen krijgen niet chinees overigens maar dat doen ze zomaar niet

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:19 ]

• paul-15
Chinees nummer ....+86 755 2910 6556

Heb je enig idee van de bel kosten?

• boyette
paul-15 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:18:
Chinees nummer ....+86 755 2910 6556

Heb je enig idee van de bel kosten?
dat hangt af van je provider

welke heb je en wat voor abonnement?

• boyette
ben de app even aan het analyseren

dat draait op dit chinese platform

https://act.umeng.com/tube/umenga

ook lekker tracking platform wat er achter hangt

dus al je data wordt meteen gedeeld met alibaba.. zijn we daar ook meteen achter

hun ticketsysteem draait op zendesk
jackery.support.zendesk.com

hun core draait in de amazon cloud en dat reageert nu gewoon normaal
iot.jackeryapp.com

[ Voor 74% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:32 ]

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:17:
[...]

tiktok heeft 2 miljard gebruikers en dat is social media

dat is wat anders he

dan 10 nederlanders die een chinese thuisbatterij gebruiken

ik heb er wel eens wat op willen krijgen niet chinees overigens maar dat doen ze zomaar niet
Klopt. Ze zullen denk ik ook niet voor alles erop zetten en na 1 submit. Zoals ik aan gaf. Voldoende submits / grote denk ik dan pas aktie komt. Glasnet was ook onbekend. Bestaan sinds 2018 pas na Tweak stopte aardig wat Tweak klanten heen gegaan, mogelijk meer mensen submit gedaan. Pas sinds 2024 op allestoringen (8 jaar dat ze bestaan...).

Hopelijk verkopen ze (Jackery) genoeg batterijen en komen ze op allestoringen :9.

Edit

Hier werkt het ook weer (y)

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 20:48 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• boyette
RobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:33:
[...]

Klopt. Ze zullen denk ik ook niet voor alles erop zetten en na 1 submit. Zoals ik aan gaf. Voldoende submits / grote denk ik dan pas aktie komt. Glasnet was ook onbekend. Bestaan sinds 2018 pas na Tweak stopte aardig wat Tweak klanten heen gegaan, mogelijk meer mensen submit gedaan. Pas sinds 2024 op allestoringen. Hopelijk verkopen ze genoeg batterijen en komen ze op allestoringen :9.

Edit

Hier werkt het ook weer (y)
maar die staat er dus al op
here you go:

https://allestoringen.nl/storing/aws-amazon-web-services/

• freddy666
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:17
Ik wacht nog maar even met kopen als ik dit zo lees hier. Ik kan me bijna niet inhouden met die Vakantiegeld sale. :)
Begrijp ik het goed dat de units wel nog werkten tijdens deze storing?
De app lag er uit. Je kon niks meer uitlezen en instellen. Toch?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:34
freddy666 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:54:
Ik wacht nog maar even met kopen als ik dit zo lees hier. Ik kan me bijna niet inhouden met die Vakantiegeld sale. :)
Ik denk morgen weer 0 op de meter. Dus ligt het probleem extern, als thuis maar okay is. Niet best dat het zo hapert

no comment

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

'die staan er al op'. Dat werd tijd ook he. Pas 8 jaar dat ze waren opgericht. Zal ook met bekendheid te maken hebben pas rond die tijd flinke groei gekregen ivm einde Tweak. Of doel je met 'die staan er al op' al op AWS? Edit ja dus.

Wat je met die aws storingpagina bedoeld geen idee.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 21:22 ]

• boyette
RobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:59:
[...]

'die staan er al op'. Dat werd tijd ook he. Pas 8 jaar dat ze waren opgericht. Zal ook met bekendheid te maken hebben pas rond die tijd flinke groei gekregen ivm einde Tweak.

Wat je met die aws storingpagina bedoeld geen idee.
als daar storing is kan het zijn dat de jackery app niet werkt
die draait daarop
heb ik eerder toch gepost
maar goed aws is groot

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 21:02 ]

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:06
freddy666 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:54:
Jeps, werkte hier gewoon door.

Zit ook een display op waar je het nodige in realtime vanaf kan lezen.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:01:
[...]

als daar storing is kan het zijn dat de jackery app niet werkt
die draait daarop
heb ik eerder toch gepost
maar goed aws is groot
Je post gezien. Goed uitgezocht (y) .

AWS is inderdaad groot daar hangt toch veel meer achter dan word het lastig te zien (tenminste ik zie het niet) dat het om de Jackery storing gaat.

Hier in de Adguard Home logs zie ik ook nog dit voorbij komen.
emqx.jackeryapp.com
Wat dat mag zijn geen idee.

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 21:28 ]

• boyette
RobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Je post gezien. Goed uitgezocht (y) .

AWS is inderdaad groot daar hangt toch veel meer achter dan word het lastig te zien (tenminste ik zie het niet) dat het om de Jackery storing gaat.
de storing is verholpen nu toch?

op reddit meldt men ook dat het verholpen is

https://www.reddit.com/r/...kery_android_app_down_uk/

en dat is ook wat die chinees me probeerde duidelijk te maken denk ik met check your internet

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:27:
[...]

de storing is verholpen nu toch?

op reddit meldt men ook dat het verholpen is

https://www.reddit.com/r/...kery_android_app_down_uk/

en dat is ook wat die chinees me probeerde duidelijk te maken denk ik met check your internet
Zeker. In Adguard Home logs goed te zien. Zendesk enige herkenbare aangezien ticket systeem is. Maar waar iot draait en emqx is en draait en doet/is zover niet uitzocht.

emqx.jackeryapp.com krijg je achterhaald wat dat zou kunnen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 21:34 ]

• boyette
RobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:32:
[...]

Zeker. In Adguard Home logs goed te zien. Zendesk enige herkenbare aangezien ticket systeem is. Maar waar iot draait en emqx is en draait en doet/is zover niet uitzocht.

emqx.jackeryapp.com krijg je achterhaald wat dat zou kunnen zijn?
dat is zeg maar het berichtensysteem waar mee de api communiceert met je batterij

dat draait in dezelfde amazon cloud

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 21:39 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-06 09:25
Bazi schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:34:
[...]

In de handleiding staat wel dit:

[...]

Maar wat dat verder inhoudt kan ik ook niet terugvinden.
vooral die lokale API (t.b.v. HomeAssistant) vind ik heel eg belangrijk. De Zendure heeft dat volgens mij wel toch?

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:52
smeerbartje schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:05:
[...]

vooral die lokale API (t.b.v. HomeAssistant) vind ik heel eg belangrijk. De Zendure heeft dat volgens mij wel toch?
Jazeker, ik heb een paar weken mijn batterij lokaal gedraaid met iets dat ik in Python in elkaar had gedraaid, werkte prima.

• Teckelbox
Nieuw met home assistant….

Volgens mij heb ik dat MQTT aan de praat gekregen en ik volg zo goed als mogelijk de beschrijving op GitHub.

Dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSWgPaY8Nz9fjAH5LtaFMAckOMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvyoQ0xJNL8hOVUcP0Nqcpzm.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?
Teckelbox schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:08:
Nieuw met home assistant….

Volgens mij heb ik dat MQTT aan de praat gekregen en ik volg zo goed als mogelijk de beschrijving op GitHub.

Dan krijg ik dit:

[Afbeelding]

Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?
Je moet de repo in HACS toevoegen. Niet onder repo’s in home assistent.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:30
Is er toevallig al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om een geforceerde startladen via home assistant te maken? of een itentiteit die dat zou kunnen doen? heb jackery er ook al over gemaild, maar tot op heden geen reactie behalve dat het doorgezet is naar technische team.

• deveul
  • Laatst online: 02-06 00:16
Hier ook niks , zelfde reactie doorgezet?eerst laten ze je van alles doen en proberen , terwijl ze weten dat de boel down is . Waardeloos dit als ik dit geweten had van deze service had ik zeker een ander merk gekocht lekker om te weten dat als de app niet werkt je helemaal niks meer kunt instellen .dus als bij hun de stekker er uit gaat en hij staat op ai dan heb je een hele dure baterij met een eigen leven waar je niks mee kunt

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47
Ik zag dat Jackery gisteren niet oplaadde terwijl de zon vol scheen. Ik dacht dat de AI modus niet goed werkte. Bleek in de avond dat mijn vrouw de stekker er had uitgehaald om haar fiets op te laden.. |:(

Blijkbaar blijft hij dus online zonder stekker.

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Mijn ervaringen na een aantal dagen met de Jackery zijn toch wel positief (helpdesk wat minder).
Accu staat op AI, waarbij voornamelijk het gehele nachtverbruik op 0 staat, met een incidentele piek van de vaatwasser. Vanmorgen stond er nog 48% over op de accu (7,54 variant)

Het zou inderdaad mooi zijn als er aansturing via Homewizard of Homey komt.
Mogelijk komt dat nog wel (Homey P1 werkt wel)

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
Dennis_k schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:34:
Ik zag wel een Homey logo bij hun stand op de beurs. Homey gaf ook aan dat er een Jackery plugin kwam.

Kan ik eindelijk zegen tegen Jackery om tijdelijk uit te gaan bij het opladen van de auto, dit gebeurt al op gunstige tijden.

• Martinus
Dennis_k schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:34:
Mijn ervaringen na een aantal dagen met de Jackery zijn toch wel positief (helpdesk wat minder).
Accu staat op AI, waarbij voornamelijk het gehele nachtverbruik op 0 staat, met een incidentele piek van de vaatwasser. Vanmorgen stond er nog 48% over op de accu (7,54 variant)

Welk voordeel heb je dan tov de zelfgebruik optie?!

no comment

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Martinus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:30:
[...]

Welk voordeel heb je dan tov de zelfgebruik optie?!
Geen idee nog wat het verschil is. Denk de manier van opladen tegen over ontladen?

• deveul
De zelfgebruik modus werkt perfect, maar nu na de update staat hij op ai doet wat ik waarschijnlijk niet wil maar kan niks zien want de app werkt niet

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
@stephan11 jij hebt zonnepanelen direct op de SV3 Pro max aangesloten toch? Ook parallel toevallig?
Wat is de lengte van jouw PV bekabeling richting de SV3?
ik dacht het namelijk redelijk goed uitgedacht te hebben om 8 extra panelen aan te sluiten, dus 4x 2 parallel met splitters dichtbij de panelen. Qua amperage en voltage valt dit binnen de specs van de panelen.
Echter bij online berekeningen voor dikte PV bekabeling, krijg ik toch wel hele hoge mm2 voor benodigde PV bekabeling. Ik was eigenlijk van plan om 6mm2 te gebruiken.
Echter met deze kennis vraag ik me af of ik m'n hele PV systeem om moet gooien, of gewoon simpel weg 2 micro omvormers erbij kopen. Maar jaden weer geen gebruik van de MPPTs van de SV3, wat toch wel heel zonde zou zijn.

Ik zit met een minimale lengte van 1 PV ader van 15-20 meter

Maak ik hier een denkfout, zijn er anderen die een parallel schakeling in gebruik hebben?

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48
Even een vraag hier. Ik heb op dit moment 20 zonnepanelen op mijn SMA omvormer, en heb een dynamisch energy contract.

Nu heb ik serieuze interesse in de Jackery SV3 Pro Max icm 8 zonnepanelen om zo direct DC te kunnen laden en minder verliezen te hebben.

Alleen vraag ik me nu af wat de zonnepanelen doen als de accu vol is.
Kan ik (al dan niet als programma via de app, of als trigger via Home Assistant of Homey) ook de zonnepanelen opbrengst knijpen of uitzetten? Bijvoorbeeld bij negatieve energieprijzen?

Of als ik bijvoorbeeld weet dat er in de middag negatieve energieprijzen aan gaan komen, wil ik 's-ochtends niet de zon gebruiken om mijn accu op te laden (ik mis anders het verdienmoment bij negatieve energieprijs in de middag).

• stephan11
thoomie schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:43:
@stephan11 jij hebt zonnepanelen direct op de SV3 Pro max aangesloten toch? Ook parallel toevallig?
Wat is de lengte van jouw PV bekabeling richting de SV3?
ik dacht het namelijk redelijk goed uitgedacht te hebben om 8 extra panelen aan te sluiten, dus 4x 2 parallel met splitters dichtbij de panelen. Qua amperage en voltage valt dit binnen de specs van de panelen.
Echter bij online berekeningen voor dikte PV bekabeling, krijg ik toch wel hele hoge mm2 voor benodigde PV bekabeling. Ik was eigenlijk van plan om 6mm2 te gebruiken.
Echter met deze kennis vraag ik me af of ik m'n hele PV systeem om moet gooien, of gewoon simpel weg 2 micro omvormers erbij kopen. Maar jaden weer geen gebruik van de MPPTs van de SV3, wat toch wel heel zonde zou zijn.

Ik zit met een minimale lengte van 1 PV ader van 15-20 meter

Maak ik hier een denkfout, zijn er anderen die een parallel schakeling in gebruik hebben?
Ik heb 4 paren van 2x400w paralel met 4m2 kabel met lengtes rond de 10meter. Scheelt omzet verliest tov extra omvormers. Mijn grote voordeel is het sneller laden, met panelen op jackery en mijn huiszonnepanelen gaat dit naar 4500watt, dus is nu mijn batter zo vol, 👍in zelfconsumptie mode

• stephan11
nils_vdg schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 00:39:
Even een vraag hier. Ik heb op dit moment 20 zonnepanelen op mijn SMA omvormer, en heb een dynamisch energy contract.

Nu heb ik serieuze interesse in de Jackery SV3 Pro Max icm 8 zonnepanelen om zo direct DC te kunnen laden en minder verliezen te hebben.

Alleen vraag ik me nu af wat de zonnepanelen doen als de accu vol is.
Kan ik (al dan niet als programma via de app, of als trigger via Home Assistant of Homey) ook de zonnepanelen opbrengst knijpen of uitzetten? Bijvoorbeeld bij negatieve energieprijzen?

Of als ik bijvoorbeeld weet dat er in de middag negatieve energieprijzen aan gaan komen, wil ik 's-ochtends niet de zon gebruiken om mijn accu op te laden (ik mis anders het verdienmoment bij negatieve energieprijs in de middag).
Als batterij vol is en je andere pv installatie levert bijvoorbeeld 2500 watt of meer terug komt er niks meer uit de zonnepanelen die op de jackery zijn aangesloten. Dit alles geld voor de selfconsumptie mode.

[ Voor 3% gewijzigd door stephan11 op 28-05-2026 07:45 ]

• thoomie
stephan11 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 05:48:
[...]

Ik heb 4 paren van 2x400w paralel met 4m2 kabel met lengtes rond de 10meter. Scheelt omzet verliest tov extra omvormers. Mijn grote voordeel is het sneller laden, met panelen op jackery en mijn huiszonnepanelen gaat dit naar 4500watt, dus is nu mijn batter zo vol, 👍in zelfconsumptie mode
Helder, maar dan neem je dus spanningsverlies voor lief, wat ik ook moet gaan doen. Ik kom bij 16m 6mm2 kabel, one way, uit op een spanningsverlies van 3V. Bij 35V en 14A per paneel. Dat gaat toch al richting de 70-80W verlies per paar.

• stephan11
thoomie schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:37:
[...]

Helder, maar dan neem je dus spanningsverlies voor lief, wat ik ook moet gaan doen. Ik kom bij 16m 6mm2 kabel, one way, uit op een spanningsverlies van 3V. Bij 35V en 14A per paneel. Dat gaat toch al richting de 70-80W verlies per paar.
Ik denk dat dat wel mee valt, ik de

Nk d

At je grootste verlies optreed als je batterij vol is en je huis pv gaat terug leveren, jackery staat een export van je huis toe van maximaal 2500w, als je huis 2000w terug leverd komt er nog maar 500w van je jackery panelen, 0w als je huis 2500w of meer terug leverd

• stephan11
stephan11 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:25:
[...]

Ik denk dat dat wel mee valt, ik denk dat je grootste verlies optreed als je batterij vol is en je huis pv gaat terug leveren, jackery staat een export van je huis toe van maximaal 2500w, als je huis 2000w terug leverd komt er nog maar 500w van je jackery panelen, 0w als je huis 2500w of meer terug leverd

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:45
Ja, ik loopt ook tegen die vreemde exportgrens van 2500W voor het hele huis aan. Dan schakelt hij bij mij de AC poort uit waar mijn omvormer op aangesloten is. Dit moeten ze toch gaan oplossen als ze ook het gebruik van meerdere SolarVaults tegelijk mogelijk willen maken met max teruglevering tot 7500W.

Ik krijg hier echter nog geen helder antwoord van de technische dienst op terug.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
Toch wel jammer dat de batterij in delen en via verschillende pakketdiensten wordt bezorgd. Nu zit ik alleen met een losse batterij en zo te zien nog een paar dagen zonder de hoofd unit.. Vreemd dat dit zo moet.

• stephan11
Olimar1980 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:08:
Ja, ik loopt ook tegen die vreemde exportgrens van 2500W voor het hele huis aan. Dan schakelt hij bij mij de AC poort uit waar mijn omvormer op aangesloten is. Dit moeten ze toch gaan oplossen als ze ook het gebruik van meerdere SolarVaults tegelijk mogelijk willen maken met max teruglevering tot 7500W.

Ik krijg hier echter nog geen helder antwoord van de technische dienst op terug.
Al diverse keeren het brobleem aangekaart, eerste antwoord leek nergens op met allerlei parameter die er helemaal niet zijn, 2de antwoord zegt ie eigenlijk dat alles werkt zoals bedoeld, 3e antwoord, sloeg nergens op en gewezen op de onkunde. Zet nu de meter op enkelfase meting om zo terug te kunnen leveren

• Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:29
Martinus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:22:
[...]

had jij de combinatie cashbaclxl en een earlybird voucher? ik krijg nl niks uit betaald, en vind ik een beetje vreemd. Had alles op "groen" en alle instructies netjes gevolgd.
Ik heb vandaag de definitieve goedkeuring gehad, toch 120 euro bij elkaar, Na herberekening van het totaalbedrag van de factuur na teruggave van mijn geld voor de kabelsets :)

Heb het gelijk laten uitbetalen.

• deveul
Allen vraagje ,ik kan nog steeds niet inloggen op de jackery app ook geen nieuw account aanmaken of wachtwoord wijzigen , helpdesk heeft de boel doorgezet maar weinig acktie of antwoord. Zijn er nog meer met deze problemen op dit moment

Kan er biter weinig van terugvinden

• stephan11
deveul schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 00:42:
Allen vraagje ,ik kan nog steeds niet inloggen op de jackery app ook geen nieuw account aanmaken of wachtwoord wijzigen , helpdesk heeft de boel doorgezet maar weinig acktie of antwoord. Zijn er nog meer met deze problemen op dit moment

Kan er biter weinig van terugvinden
Ik volg al een paar maanden alles over jackery maar ben dit probleem nog niet tegen gekomen.

• GoGoGadgetPower
  • Laatst online: 16:17
Hey allemaal,

Al een tijdje lees ik hier mee en ik heb tot nu toe bewust mijn mond gehouden, maar na de ontwikkelingen van de afgelopen dagen kan ik niet langer zwijgen. Het wordt tijd dat ik mijn verhaal deel, en ik ben benieuwd of jullie je hierin herkennen.

De aankoop en installatie
Ik ben een tijdje geleden "trotse" eigenaar geworden, en ik zet trotse bewust tussen aanhalingstekens, want dat gevoel is inmiddels flink bekoeld, van een Jackery SolarVault 3 Pro Max AC, aangevuld met drie extra batterijpakketten. Qua investering zit je dan al snel in de hogere regionen, dus de verwachtingen waren ook navenant hoog.

De installatie zelf verliep verrassend soepel, dat moet ik eerlijk toegeven. Geen grote gedoe, alles sloot netjes aan. Omdat ik al een P1-koppeling via HomeWizard had lopen, ben ik daar initieel mee gestart voor de sturing. Later heb ik de eigen P1-lezer van Jackery ernaast gehangen om te kijken of dat beter werkte. Beide opties functioneerden in principe, al merkte je wel verschil in responstijd en stabiliteit.

De verbindingsproblemen: een terugkerend thema
Zoals ik hier bij velen lees, heb ook ik vanaf het begin de nodige verbindingsproblemen ervaren. De ene dag werkte het systeem prima, de andere dag moest je opnieuw verbinding maken, de app opnieuw opstarten, of geduld hebben totdat alles zichzelf, al dan niet, herstelde. Het was nooit echt stabiel, maar het was dragelijk.

Wat betreft het laden en ontladen: in de AI-modus (slimme sturing) deed het systeem in principe waarvoor het bedoeld is. De batterij laadde op wanneer dat slim was en ontlaadde netjes op de juiste momenten. Dus het potentieel van het product is er zeker, dat maakt de situatie waarin ik nu zit des te frustrerender.

Drie dagen geleden: een definitief kantelpunt
Drie dagen geleden is er iets fundamenteel misgegaan. De batterij laadt helemaal niet meer op. Geen verbinding met de app, geen reactie, niets. Het systeem staat er bij alsof het de wereld niet meer kent. Een duur stuk hardware dat simpelweg niet meer doet waarvoor je het hebt gekocht.

Als eerste poging om het te verhelpen heb ik de firmware-update uitgevoerd die beschikbaar was. Helaas heeft dat niet geholpen, sterker nog, het lijkt er sindsdien alleen maar slechter op te worden. De app reageert nog minder goed dan daarvoor en het gevoel van controle over het systeem is volledig weg.

Formele klacht ingediend
Voor mij is de maat nu vol. Ik heb besloten een zware formele klacht in te dienen bij Jackery, met daarin een expliciete verwijzing naar de Europese consumentenrichtlijnen, waaronder de conformiteitsvereisten van Richtlijn (EU) 2019/771, en de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek inzake non-conformiteit. Bij een product in deze prijsklasse mag je verwachten dat het doet wat er beloofd wordt, en als dat structureel niet het geval is, heb je als consument gewoon recht op herstel, vervanging of terugbetaling.

De support: een aparte teleurstelling
En dan de klantenservice. Ik wil daar eerlijk over zijn: het is een drama. Trage reacties, standaardantwoorden die weinig oplossen, en het gevoel dat je als klant van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Voor een bedrijf met de staat van dienst die Jackery heeft, en mede dáárom heb ik destijds bewust voor dit merk gekozen, is dit ronduit een blamage. Je koopt geen goedkoop hobbyproduct; je investeert in een serieus energiebeheersysteem. De service zou daarmee in verhouding moeten zijn.

Mijn vraag aan jullie
Ik ben benieuwd hoe jullie hierin staan. Want ik zie dat ik niet de enige ben met deze problemen, de berichten hier spreken boekdelen. Gaan jullie blijven aanmodderen met een product dat structureel niet naar behoren functioneert? Of zijn er meer mensen die de stap hebben gezet, of overwegen te zetten, om formeel actie te ondernemen?

Ik denk namelijk dat er kracht zit in gedeelde ervaring. Als meerdere eigenaren aantoonbaar dezelfde problemen rapporteren, staat een klacht of zelfs een collectieve aanpak een stuk sterker.

Benieuwd naar jullie ervaringen. 👇

[ Voor 68% gewijzigd door GoGoGadgetPower op 29-05-2026 10:27 ]

• CIM
  • Registratie: Mei 2000

CIM

Wat een nare ervaring :-( Ik ben zelf de trotse eigenaar van een volledig naar verwachting werkende Homepower Ultra 2000 (0 issues, enkel 3 reboots in 8 maanden), en had initieel spijt deze net te vroeg te hebben aangeschaft. Hopelijk worden de issues snel hersteld!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik kan me er ook niet geheel in vinden. Ik zie wat kleine uitdagingen / rariteiten, maar heb hoop dat die nog weggepoetst worden. Ik zit gezien de 30 dagen op proef nu ook op het beslismoment of ik hem wil houden, en ik denk dat ook te gaan doen.

De uitdagingen die ik nu zie:
  • wifi. bekend generiek probleem. Ik kan niet bekabeld, maar heb een oude router als client AP aan de ethernet verbinding gehangen, en sindsdien prima verbinding
  • MQTT naar Home Assistant. Ik heb de data er in zitten, kan echter nog niet voldoende doen in HA (bv opdracht tot nu laden is niet beschikbaar). Ik hoop dat dat in volgende firmware versies verder ontwikkeld wordt
  • ik heb wat problemen gehad met firmware updaten, met name van de batterij (niet de hoofdunit). Hij gaf aan dat update naar 1.2 geslaagd was (hoofdunit stond op 1.1), maar gaf daarna toch weer 1.0 aan. Uiteindelijk was het een keer gelukt en zei hij ook 1.2, maar nadat ik de hoofdunit geüpgrade had naar 1.2 stond hij weer op 1.0. Op dit moment staat de batterij op versie 1.3. Vreemd? (loopt een onderzoek bij de service desk)
  • Tarieven is nog te beperkt in te vullen, dus de batterij is nog niet goed te laden in off-peak uren
  • Nul op de meter in de nacht lukt mij nog niet goed. Ik heb echter het gevoel dat dat niet bij de Solarvault ligt, maar meer bij mijn P1 meter die slechts 1x per 10 seconden data krijgt van mijn slimmemeter. Dit maakt het sturen van de Solarvault een beetje lastig en schiet hij door (hij levert oa terug aan het grid in de nacht wat niet mijn doelstelling is). (ik heb hem op eigen gebruik modus staan)
Al met al werkt hij wel voor wat hij moet doen. Ik merk wel dat ik met 5kWh te weinig heb en ik dus nog een batterij bij moet kopen.

Lijkt mij dat je een exemplaar probleem/fout hebt, en dat die vervangen moet worden.

• GoGoGadgetPower
integro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:57:

Lijkt mij dat je een exemplaar probleem/fout hebt, en dat die vervangen moet worden.
Het is gewoon raar dat hij eerst twee weken goed gewerkt heeft en in één x gewoon niet meer werkt. Batterij staat gewoon aan, verbinding is getest, maar de app doet helemaal niks meer. Systeem verwijderd en opnieuw ingesteld, niks werkt.

Ik snap jou beweegredenen, maar een product dat als plug & Play verkocht wordt dat niet vlekkeloos werkt, dat moet toch niet kunnen. Als ik dan lees dan de Anker Solix en de Zendure batterijen totaal deze problematiek niet kennen, dan vindt ik daar gewoon echt iets van! Het is geen pakje boter wat er staat.

• Justevo
GoGoGadgetPower schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:05:
[...]

Het is gewoon raar dat hij eerst twee weken goed gewerkt heeft en in één x gewoon niet meer werkt. Batterij staat gewoon aan, verbinding is getest, maar de app doet helemaal niks meer. Systeem verwijderd en opnieuw ingesteld, niks werkt.

Ik snap jou beweegredenen, maar een product dat als plug & Play verkocht wordt dat niet vlekkeloos werkt, dat moet toch niet kunnen. Als ik dan lees dan de Anker Solix en de Zendure batterijen totaal deze problematiek niet kennen, dan vindt ik daar gewoon echt iets van! Het is geen pakje boter wat er staat.
Heeft Zendure geen last van smeltende connectoren? Daar zijn alleen op Tweakers als tig meldingen van gemaakt. Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren

En de Anker Solarbank Max AC (vergelijkbaar met de Jackery Max AC) is nog niet leverbaar hier.

Je frustratie is terecht hoor, maar het gras is echt niet per se groener.

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Hier ook in afwachting van software verbeteringen. Heb een SolarVault 3 Pro Max AC met 3 extra accu's staan. Zolang de hardware maar in orde is zie ik nog geen problemen. Indien de WiFi een hardware probleem blijkt is bekabeld aansluiten hier geen probleem.

Heb de accu pas vanaf 01-2027 echt nodig dus in mijn geval gun ik ze tijd om de software te verbeteren.

• integro
Terechte punten dat het gras niet groener is bij de concurrenten, mijn alternatief zou Zendure zijn maar die heeft inderdaad connector problemen en kost “significant” meer.

Daarbij, ik lees niet veel over het probleem wat jij hebt (dat hij niks meer doet) dus lijkt mij exemplarisch.

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:10
GoGoGadgetPower schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:22:
Hey allemaal,

Al een tijdje lees ik hier mee en ik heb tot nu toe
Vervelend om te horen. Hoe je dit aan moet vliegen kan je het beste zelf bepalen. Ik ben nog niet in het bezit van een thuisbatterij, maar volg diverse draadjes met diverse producten om te kijken hoe de ervaringen zijn. En het valt me heel erg op dat echt elk merk wel zijn/haar eigen problemen heeft.

Producten lijken te snel op de markt te zijn gezet, software werkt vaak (nog) niet goed, veel updates nodig in het begin. Veel verbindings problemen. Komt op mij een beetje over alsof (nieuwe) spelers zo snel mogelijk een stuk van de taart willen, de early adapters de fouten eruit kunnen halen en hopen dat ze dan op tijd een voet aan de grond hebben voordat het einde van het jaar de hausse losbreekt.

Grootste probleem is volgens mij ook dat er geen Nederlands support of vestigingen zitten. Veel gaat allemaal via China, andere cultuur, andere tijdzone, etc. Maar als ik nu even naar de verschillende merken kijk die ik volg hebben ze allemaal problemen. Tuurlijk zijn er ook genoeg waar het probleemloos werkt, en zijn sommige producten populairder (prijstechnisch interessanter) en daardoor ook meer meldingen) maar het gras is vooralsnog nergens groener en moet je maar een beetje 'geluk' hebben wil je een probleemloze set hebben staan

Succes met de afwikkeling.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• deveul
Allen , vanmorgen een nieuwe behandelaar gekregen ,en deze melde mij maakt een nieuw wachtwoord aanvragen maar zonder speciale leestekens of komma's ets dus alleen cijfers en letters omdat anders de kans bestaat dat de registratie niet volledig gebeurt , en walla kan weer inloggen 🥳🥳 in de app

Alleen alles vanmiddag weer toevoegen als ik thuis ben dus nog niet te vroeg juichen

• Stoja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:05
Wij hebben nu bijna 2 maanden SV AC met 3 accu’s, vaste aansluiting op groep en bedrade internetaansluiting. Ik heb de wifi gereset met een verkeerd wachtwoord en die krijgt dus geen IP van de router. ( had ik gelezen in dit forum) gebruik HW P 1 en staat op eigengebruik. Het systeem werkt prima, in de avond en nacht 0 op de meter en zodra de PV panelen leveren opladen. Geen probleem dus…

Ook werden de vragen over de installatie en updates goed beantwoord door de helpdesk. Duurt soms een dag maar ze behandelen alles het enige wat blijft is af en toe een “gat” in de grafiek in de app.

Heel vervelend dat sommige forumvolgers problemen ervaren natuurlijk maar ik ben tot nu toe tevreden en heb vertrouwen dat de software verder wordt verbeterd.

• wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:08
Ik ervaar ook veel problemen zoals @GoGoGadgetPower beschrijft, maar het systeem werkt hier verder prima en doet wat het moet doen.

De app is gewoon (nog) niet klaar en heel erg basic, als ik dit van te voren had geweten dan had ik de Jackery niet gekocht en was ik voor de indevolt gegaan.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat de app update’s de problemen gaan oplossen en dat hopelijk voor 2027 een compleet en goed werkende app!

• Martinus
Brokencore schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:55:
Hier ook in afwachting van software verbeteringen. Heb een SolarVault 3 Pro Max AC met 3 extra accu's staan. Zolang de hardware maar in orde is zie ik nog geen problemen. Indien de WiFi een hardware probleem blijkt is bekabeld aansluiten hier geen probleem.

Heb de accu pas vanaf 01-2027 echt nodig dus in mijn geval gun ik ze tijd om de software te verbeteren.
Grappig, ik heb hetzelfde. Pas per 1-27 nodig. Me een beetje vergist in de regeling die ik met Essent heb. Kennelijk kan ik nog niks verdienen met de accu, de saldering werkt " eerder" dan duur inkopen, goedkoop terugleveren. (en teruglever boete heb ik niet). Nja alle tijd om software technisch volwassen te worden.

De verbinding heb ik beter gemaakt, door een oude grote wifi antenne van een mediaspeler in de wifi " ingang" te stoppen. Rete stabiel nu, net als met een kabel zo iets zeg maar extra antenne

Dat met die update en firmware is maar een gek verhaal, alleen de hoofdunit lijkt de juiste versie aan te geven, maar mss zijn de batterijen wel ook goed, wie zal het zeggen.

voorlopig draait de 7,5 kw prima.

Gekke vraag aan experts: stel ik klik de 3 fasen uit, dus geen connectie met de buiten wereld, geeft dan de batterij gewoon stroom terug? of is dat echt alleen via de AC out?

no comment

• stephan11
Brokencore schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:55:

Zelfde hier, volgend jaar pas nodig, mooi lekker testen nu, blijkt dat ik nog een 2de unit nodig heb ivm plugin hybride auto, wacht hier nog even mee, tot het echt nodig is👍

• integro
Martinus schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:58:
[...]

Grappig, ik heb hetzelfde. Pas per 1-27 nodig. Me een beetje vergist in de regeling die ik met Essent heb. Kennelijk kan ik nog niks verdienen met de accu, de saldering werkt " eerder" dan duur inkopen, goedkoop terugleveren. (en teruglever boete heb ik niet). Nja alle tijd om software technisch volwassen te worden.

De verbinding heb ik beter gemaakt, door een oude grote wifi antenne van een mediaspeler in de wifi " ingang" te stoppen. Rete stabiel nu, net als met een kabel zo iets zeg maar extra antenne

Dat met die update en firmware is maar een gek verhaal, alleen de hoofdunit lijkt de juiste versie aan te geven, maar mss zijn de batterijen wel ook goed, wie zal het zeggen.

Gekke vraag aan experts: stel ik klik de 3 fasen uit, dus geen connectie met de buiten wereld, geeft dan de batterij gewoon stroom terug? of is dat echt alleen via de AC out?
Je hebt de antenne vervangen? Kan dat kleine dongeltje er af dan? is dat draaien of trekken, ik krijg er geen beweging in? Ik vind zo'n antenne een betere oplossing tov nu een actieve client AP.

• stephan11
Martinus schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:58:
[...]

Alleen de stekker uitgang geeft onafhankelijk 230v max 2500w,

• Martinus
integro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:49:
[...]

Je hebt de antenne vervangen? Kan dat kleine dongeltje er af dan? is dat draaien of trekken, ik krijg er geen beweging in? Ik vind zo'n antenne een betere oplossing tov nu een actieve client AP.
Gewoon draaien, heb je zwart dopje in je handen. Gewone draaibeweging.

no comment

• Martinus
stephan11 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:49:
[...]

Alleen de stekker uitgang geeft onafhankelijk 230v max 2500w,
Jammer

no comment

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:06
Hier ook een tussentijdse update.

Eigenlijk geen klachten. Merk dat ik nu ook wel eens een dag niet kijk naar het hoe en wat van de accu. Wat (denk ik) scheelt is dat ik eigenlijk meer in de Homewizard app de boel monitor. Heb er ook een kWh metertje tussen zitten. Verder ook geen wifi problemen.

Heb nog wel een beetje een leercurve met zo optimaal mogelijk ook aan thuisverbuik te doen.

Ik overweeg nog een extra uitbreidingsunit, heb nu nog 7,56kWh. Te snel vol op zonnige dagen.

• stephan11
Ik heb een test gedaan wat er gebeurt bij het wegvallen van de netwerk verbinding van de jackery, betreft in zelfconsumtie mode. Je kan met de app gewoon verbinding maken met bluetooth, dit gaat automatisch mits je in de buurt bent, alles wordt netjes weergegeven. Waar ik niet blij mee ben is dat hij dan met 2500w gaat laden, dit kan in sommige situaties je hoofdzekering van je huis kosten, als die fase in je huis al flink is belast kan die extra 2500w te veel zijn, in een 3fase huis installatie mag je per fase max 5,75kw pakken.👎betreft de pro max versie met zonnepanelen

[ Voor 3% gewijzigd door stephan11 op 30-05-2026 08:26 ]

Heeft nog iemand last van dit issue?

Zodra het systeem de max laadstroom benaderd slaat hij af. Daarnna gaat het 5 min laden, 5 min uit. Tot de accu vol is. Heb alleen de base unit btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap4vbCsgRh3YL94wCqQzwdu-9gk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/02w45gle2aqpiPBxyVyTafF0.png?f=fotoalbum_large

• stephan11
Dekaasboer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:31:
Heeft nog iemand last van dit issue?

Zodra het systeem de max laadstroom benaderd slaat hij af. Daarnna gaat het 5 min laden, 5 min uit. Tot de accu vol is. Heb alleen de base unit btw.

[Afbeelding]
Nee ben dit probleem nog nergens tegen gekomen, gezien het beeld denk ik drect aan koel problemen en een beveiliging eat in grijpt, trend loopt in begin goed, dan grijpt de beveiliging in, koeld af, schakeld weer in, wordt te warm....enz, hoe lang heb je de unit? Is dit de eerste keer? Test dit nog eens op max 800w laden

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
stephan11 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:18:
Ik heb een test gedaan wat er gebeurt bij het wegvallen van de netwerk verbinding van de jackery, betreft in zelfconsumtie mode. Je kan met de app gewoon verbinding maken met bluetooth, dit gaat automatisch mits je in de buurt bent, alles wordt netjes weergegeven. Waar ik niet blij mee ben is dat hij dan met 2500w gaat laden, dit kan in sommige situaties je hoofdzekering van je huis kosten, als die fase in je huis al flink is belast kan die extra 2500w te veel zijn, in een 3fase huis installatie mag je per fase max 5,75kw pakken.👎betreft de pro max versie met zonnepanelen
Je kunt de laadsnelheid vanuit het net wel degelijk aanpassen (deze staat standaard op 800W). Als de verbinding wegvalt en hij switcht naar laden van het net, is dat risico van 2500W er dus niet.

Als er een overschot aan zonne-energie is, laadt hij die opgewekte stroom inderdaad met maximaal 2500W de batterij in. Maar dat kan juist geen kwaad voor je hoofdzekering: die stroom komt rechtstreeks van je panelen en wordt binnen je eigen installatie verbruikt. Dat belast de hoofdzekering van de netbeheerder dus niet negatief.
stephan11 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:39:
[...]

Nee ben dit probleem nog nergens tegen gekomen, gezien het beeld denk ik drect aan koel problemen en een beveiliging eat in grijpt, trend loopt in begin goed, dan grijpt de beveiliging in, koeld af, schakeld weer in, wordt te warm....enz, hoe lang heb je de unit? Is dit de eerste keer? Test dit nog eens op max 800w laden
We hebben veel zonnepanelen, hij doet dit dus iedere ochtend. De max inlaadstroom wordt genegeerd. Als ik hem op 800w zet laad hij nog steeds met 1900w. Als dit een bms issue is dan durf ik niet te investeren in extra accu’s. De unit wordt niet zo warm tijdens het laden, hij klapt er eerst bij 34 graden uit. Wordt max 42.

• stephan11
Dekaasboer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:49:
[...]

We hebben veel zonnepanelen, hij doet dit dus iedere ochtend. De max inlaadstroom wordt genegeerd. Als ik hem op 800w zet laad hij nog steeds met 1900w. Als dit een bms issue is dan durf ik niet te investeren in extra accu’s. De unit wordt niet zo warm tijdens het laden, hij klapt er eerst bij 34 graden uit. Wordt max 42.
Ik weet dat sets met beperkte batterijen limieten hebben, mijn unit, ook de pro max versie laad met 2200w van de direct aangesloten panelen en ongeveer 2300w van mijn huis pv met een totaal van 4500watt, ik heb hier wel 5 extra batterijen op zitten,

• stephan11
Dekaasboer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:49:
[...]

[ Voor 14% gewijzigd door stephan11 op 30-05-2026 10:15 ]

• stephan11
Roog1317 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:45:
[...]

Je kunt de laadsnelheid vanuit het net wel degelijk aanpassen (deze staat standaard op 800W). Als de verbinding wegvalt en hij switcht naar laden van het net, is dat risico van 2500W er dus niet.

Als er een overschot aan zonne-energie is, laadt hij die opgewekte stroom inderdaad met maximaal 2500W de batterij in. Maar dat kan juist geen kwaad voor je hoofdzekering: die stroom komt rechtstreeks van je panelen en wordt binnen je eigen installatie verbruikt. Dat belast de hoofdzekering van de netbeheerder dus niet negatief.
Helaas dat gaat niet, die van mij op 800 gezet, netwerk stekker uit de jackery getrokken en zie, hij gaat vrolijk 2500w uit het net trekken👎ik kan 2 limieten instellen, 1 is max output unit 800/2500, 2 is max output pv tussen 0 en 2500w,

[ Voor 6% gewijzigd door stephan11 op 30-05-2026 10:53 ]

• Teckelbox
GoGoGadgetPower schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:22:
Hey allemaal,

Al een tijdje lees ik hier mee en ik heb tot nu toe bewust mijn mond gehouden, maar na de ontwikkelingen van de afgelopen dagen kan ik niet langer zwijgen. Het wordt tijd dat ik mijn verhaal deel, en ik ben benieuwd of jullie je hierin herkennen.

Benieuwd naar jullie ervaringen. 👇
Ik herken je gevoel dat het product nog niet voldoet.

Even kort, ik had een Zendure in bestelling maar toen ik erachter kwam dat alles vanuit China wordt geregeld en dat de logistiek een drama is, ben bijna 3 weken aan het lijntje gehouden, heb ik de bestelling geannuleerd.

Vervolgens kort na elkaar 2 sets Jackery gekocht met de kortingsactie. Ik vind de hardware en de handleidingen prima, het ziet er goed uit, staat stabiel en de tweede batterij sluit goed op de hoofdmodule aan. Overigens heb ik nog geen zonnepanelen maar wel een EV.

De software en de app zijn echter ruim onvoldoende. De volledige crash van vorige week was echt een dieptepunt en teleurstellend dat Jackery daar geen verklaring voor geeft.

Mijn grote probleem is dat ik alleen de custom mode kan gebruiken, in iedere andere mode gaat de ene set mogelijk de andere set opladen. Over de modes zelf mijn impressie:

AI mode: iedere keer dat ik die selecteer begint een nieuwe leercyclus. Maar wat AI zichzelf dan aanleert is onduidelijk, wat daar in de blackbox mee wordt gedaan is net zo onduidelijk en de uitkomst kan van alles zijn.

Self consuming mode: werkt op zich wel, maar kan ik alleen voor 1 set gebruiken, schakel ik de tweede bij, kan er weer van alles gebeuren.

Tariff mode: ten eerste is de aanmeld procedure heel onduidelijk. Ten tweede zie je na aanmelden een heel mooie grafiek en overzicht van de kwartier prijzen, maar als ik de mode ga gebruiken komt er een vaag grafiekje met al dan niet een stukje groen of rood. Dan denk je dat er afhankelijk van de batterij capaciteit een soort oplaad plan wordt berekend, maar dat gebeurt dus niet. Als hij al bedenkt dat er moet worden opgeladen, gaat hij gewoon beginnen en zou vol kunnen zijn voordat de laagste prijs van de dag is bereikt. En ook hier gebeurt het dat de ene set de andere set gaat opladen. Als laatste opmerking hierover, de prijzen voor de nieuwe dag worden véél te laat geladen

De enige mode die ik gebruik is dus Custom mode. Dat betekent van tevoren even een plan maken om met lage prijs op te laden en afhankelijk van de hoge prijsrange de sets te ontladen. En dan proberen tijd vrij te maken om het uit te voeren. Het werkt maar is natuurlijk niet wat ik voor ogen had toen ik de sets kocht.

Support leek in eerste instantie heel begrijpend en heel veel dank voor de duidelijke uitleg die ik een keer of 6-7 heb gegeven, maar er komt niets terug. Geen idee waar ze mee bezig zijn behalve dan dat de ontwikkeling van AI 2.0 de oplossing voor alles zou moeten zijn (zelfs voor niet werkende Jackery P1 meters). Het lijkt me een kleine moeite om alle input die tientallen gebruikers moeten hebben gegeven om te zetten in nieuwe versies van de app zodat je in ieder geval ziet dat er iets met input wordt gedaan.

Voorlopig ga ik op deze weg door, ik neem aan dat er uiteindelijk wel verbeteringen zullen komen.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Dekaasboer heb jij er vandaag last van gehad?

Je verhaal doet mij sterk denken aan waarom hier last heb van wegvallende wifi. Bij (bijna)vol klapt hier de verbinding even weg. Je verhaal dat de Jackery even uit en dan weer aan gaat zou dan bij mij ook zijn alleen ik zit er niet 24/7 naar te kijken. Dus geen idee als die hier even uit en aan gaat.

Vandaag een wat bewolkt dagje dus max 1000 watt laden ipv 2500. Systeem word hierdoor minder warm. Net even gekeken. Accu 100% en geen uitval van de WiFi (of het is puur toeval).

• stephan11
RobbyTown schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:15:

Je verhaal doet mij sterk denken aan waarom hier last heb van wegvallende wifi. Bij (bijna)vol klapt hier de verbinding even weg. Je verhaal dat de Jackery even uit en dan weer aan gaat zou dan bij mij ook zijn alleen ik zit er niet 24/7 naar te kijken. Dus geen idee als die hier even uit en aan gaat.

Vandaag een wat bewolkt dagje dus max 1000 watt laden ipv 2500. Systeem word hierdoor minder warm. Net even gekeken. Accu 100% en geen uitval van de WiFi (of het is puur toeval).
Bij testen hier gaat mijn unit als ik de netwerk stekker er uit haal tijdens het laden in een keer 2500w uit het net trekken, heb je hier ook last van dan? Bij mij is dan ook echt de verbing weg op netwerk en shelly meter.
RobbyTown schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:15:

Wij hebben 22 panelen, het issue komt iedere dag voor met deze zonnige dagen.

Ik wil morgen even testen met de handmatige modus, even laden met 1000 ,1400 1800 en max.

Ik wou het eigenlijk vandaag doen, alleen kwam er achter dat er bugs in de handmatige modus zitten, hij doet precies het tegenovergestelde van wat je inricht. Wat een zootje.

[ Voor 4% gewijzigd door Dekaasboer op 31-05-2026 17:06 ]

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ja dat laden snap ik ook niet. Staat op max 800 watt. Laad vrolijk 2500 watt...

Af en toe heb ik het idee. Product is af maar de software niet. Maar om Anker voor te zijn (word 6 juni geleverd) alvast de markt op gepusht.

Nog leuker, ik gaf vanochtend opdracht om te ontladen met 800w, begint vervolgens met 1900w te laden…

• GoGoGadgetPower
Hey allemaal, een update!

Na mijn officiële klacht ingediend te hebben bij Jackery kreeg ik keurig netjes een reactie terug. En wat stond daarin? Of ik mijn serienummer, bestelnummer en aankoopdatum wilde doorgeven. Serieus. Ik had in mijn klachtbrief al alles tot in detail beschreven én de aankoopfactuur als bijlage meegestuurd. Blijkbaar wordt er aan de andere kant van de lijn niet verder gekeken dan de neus lang is, want vervolgens kwamen er exact dezelfde vragen op me af waar ik al antwoord op had gegeven. Koek koek Jackery, hallo?!

Maar ik ben geen opgever. In plaats van te blijven wachten op zinvolle hulp van de klantenservice besloot ik zelf de handen uit de mouwen te steken en het hele systeem van nul af aan opnieuw te installeren. Gewoon alles loskoppelen, opnieuw beginnen, en kijken wat dat oplevert.

En toen viel me iets op. De Jackery P1-lezer was weliswaar verbonden en online, maar gaf helemaal geen data meer door. Nul. Niets. Hij hing er gewoon bij als decoratie. Dat had ik bij normaal gebruik nooit zo scherp opgemerkt, maar door alles stap voor stap opnieuw op te bouwen zag ik het direct. Ik heb de Jackery P1 meteen losgekoppeld en in plaats daarvan mijn HomeWizard P1-lezer er weer aan gehangen. Daarna de batterijen opnieuw gekoppeld en... het werkte. Ineens liep de app weer zoals het altijd had moeten werken.

Wat me daarna ook nog positief verraste: het koppelen aan mijn Next Energy-contract ging deze keer volledig vlekkeloos. Dat was eerder een echt drama, elke keer opnieuw proberen, verbindingen die wegvielen, instellingen die niet werden opgeslagen. Nu in één keer goed. Ik weet niet of er ondertussen iets aan de backend is aangepast of dat het puur de Jackery P1 was die roet in het eten gooide, maar het verschil is enorm.

Dus voor iedereen die soortgelijke problemen heeft: check als eerste je P1-lezer. Als je de Jackery P1 gebruikt en je hebt ook een HomeWizard of andere P1-lezer liggen, probeer dan eens te switchen. Het lijkt erop dat de Jackery P1 in bepaalde situaties gewoon stilvalt terwijl hij zich wel als verbonden blijft voordoen. Dat is natuurlijk extra verwarrend, omdat je op basis van de app denkt dat alles in orde is.

Het systeem draait nu weer, maar laat ik duidelijk zijn: dit is niet dankzij Jackery. Geen enkele inhoudelijke terugkoppeling, geen proactieve hulp, geen erkenning van het probleem. Ik heb het zelf moeten uitzoeken. Voor een product in deze prijsklasse is dat gewoon niet acceptabel. De klacht staat er nog steeds en ik houd jullie op de hoogte van hoe Jackery hier uiteindelijk mee omgaat.

Oh ja, en dan nog even dit. Jackery beloofde bij aankoop tijdens de actieperiode maar liefst €396 aan extra producten. Klinkt mooi toch? Wat je dan krijgt: een Jackery P1-lezer die, zoals ik nu aan den lijve heb ondervonden, gewoon niet betrouwbaar werkt, en een standaard voet (base) voor het apparaat die er naar mijn mening gewoon standaard bij had moeten zitten. Dat is wat mij betreft lang en breed geen €396 waard. Het ruikt sterk naar een slim verkooptrucje om de aankoopbeslissing net iets makkelijker te maken, terwijl de werkelijke meerwaarde van die "bonus" in de praktijk minimaal is. Tel daar de slechte klantenservice bij op en je weet waar je aan toe bent.

Ben benieuwd of meer mensen hier de Jackery P1 als boosdoener hebben herkend, of ook het gevoel hebben dat die actieproducten weinig voorstellen. Laat het weten! 👇

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:21
Sinds dag 1 de homewizzard P1 en op zwak wifi signaal na (verholpen door u6 pro accespoint, wat toch eigenlijk al moest gebeuren) en vast gezet in unifi dat accu dit ap standaard moet verbinden 0,0 problemen gehad met 0 op de meter. Pro Max ac met 4 extra accus.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Nog een update vanuit Jackery met de release notes voor de komende update.
The app update will be pushed around June 5th next week.
This update introduces a smarter and more intuitive home energy management experience:
-Added three AI energy modes
-Added intelligent charging and discharging management to optimize household energy usage automatically.
-Upgraded the AI Planning Dashboard with a 24-hour energy operation forecast.
-Introduced a new Earnings Report for a clearer view of energy savings and financial benefits.
Notes

An internet connection is required to use the updated AI Mode.
Please ensure that the firmware is updated to the latest version.
Please ensure your Smart Meter or Smart CT is properly connected and online.

Some features require electricity tariff and location settings to be completed before use.
Features and availability may vary by device, region, and firmware version. Actual functionality is subject to the final released version.

• Justevo
Heb net mijn Solarvault 3 Pro Max AC geinstalleerd (enkel ethernet, wifi overgeslagen) en dat ging ontzettend vlot, inclusief de update naar 1.2 in zo'n 5 minuten. HW P1 meter toegevoegd en alles draait.

Wat ik alleen niet snap is dat hij nu constant aan het pingpongen is tussen chargen en dischargen met hoeveelheden die helemaal niet door mijn huis worden gevraagd. Hij staat nu op self consumption mode maar hij is rustig de hele tijd ~2 kWH aan het terugleveren richting het net. En vervolgens na een paar seconden weer met ~2kWh de batterij leeg aan het trekken terwijl het huis dat helemaal niet vraagt. Er staan 0 grootverbruikers aan en eigenlijk alleen standby verbruik.

Het lijkt wel alsof hij de batterij ook vanaf de grid aan het opladen is. De HW P1 meter laat ook zien dat hij soms met ~2kWh aan het net levert. Alsof de Jackery op alles probeert de overcorrigeren.

• thoomie
Justevo schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:26:
Heb net mijn Solarvault 3 Pro Max AC geinstalleerd (enkel ethernet, wifi overgeslagen) en dat ging ontzettend vlot, inclusief de update naar 1.2 in zo'n 5 minuten. HW P1 meter toegevoegd en alles draait.

Wat ik alleen niet snap is dat hij nu constant aan het pingpongen is tussen chargen en dischargen met hoeveelheden die helemaal niet door mijn huis worden gevraagd. Hij staat nu op self consumption mode maar hij is rustig de hele tijd ~2 kWH aan het terugleveren richting het net. En vervolgens na een paar seconden weer met ~2kWh de batterij leeg aan het trekken terwijl het huis dat helemaal niet vraagt. Er staan 0 grootverbruikers aan en eigenlijk alleen standby verbruik.

Het lijkt wel alsof hij de batterij ook vanaf de grid aan het opladen is. De HW P1 meter laat ook zien dat hij soms met ~2kWh aan het net levert. Alsof de Jackery op alles probeert de overcorrigeren.
Wat voor meter heb je? Mogelijk een die elke 10s een update geeft op de P1 poort. Indien ja, dan moet je een shelly plaatsen.

• Justevo
thoomie schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:34:
[...]

Wat voor meter heb je? Mogelijk een die elke 10s een update geeft op de P1 poort. Indien ja, dan moet je een shelly plaatsen.
LandisGyr E350 DSMR 4.2 + Home Wizard P1 meter.

Het verbruik vliegt elke paar seconden alle kanten op, van 2500W chargen naar 2500W dischargen.

[ Voor 3% gewijzigd door Justevo op 02-06-2026 17:01 ]

• stephan11
Justevo schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:56:
[...]

Het verbruik vliegt elke paar seconden alle kanten op, van 2500W chargen naar 2500W dischargen.
Moderne meters (DSMR 5.0) sturen elke 1 seconde actuele data uit, terwijl oudere meters (DSMR 4.x) een interval van 10 seconden hebben

• Justevo
stephan11 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:41:
[...]

Moderne meters (DSMR 5.0) sturen elke 1 seconde actuele data uit, terwijl oudere meters (DSMR 4.x) een interval van 10 seconden hebben
En dat kan zoiets verklaren? Als ik de batterij uitzet heb ik gewoon een steady standby verbruik van pak em beet 400W, praktisch een vlakke lijn minuten lang. Waar reageert de Jackery dan zo hyperactief op? En het is niet alleen ontladen, hij pakt ook gerust 2kWh uit het net terug de batterij in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHwc8vvkaUdEpu8w5DCx77HAOOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ih6MN0JuZ1HOgiT0aEtICjcC.jpg?f=fotoalbum_large

• JJDM
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:33
Justevo schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:56:
[...]

Dit komt volledig door je oude P1 met 10 sec data. Hierdoor krijg je dit pendelgedrag. P1 poort nieuwe versie met 1sec of shelly. Dan werkt het goed

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:58
Hoi heb er ook 1 besteld ,

Vond het een mooie goedkope schaalbare oplossing en op eigen groep toch 2500w ontladen. lees in dit topic dat er wel wat kinderziektes zijn met de software , hopelijk worden die opgelost. Heb de solar volt pro max besteld met 3 modules . Volgens mij kan hij alleen niet met netonbalans omgaan icm Tibber , maar dat doe ik al met de auto en levert soms best wel wat op, of is daar wel een oplossing voor ? . Ik vroeg me verder af of ik de auto makkelijk kan uitsluiten voor ontladen vanuit de batterij.

ben iig benieuwd eea wordt binnenkort geleverd

• Larkhan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:30
Ik heb eergister het bovenste gedeelte binnengekregen via DHL. Een losse batterij (ik heb er 1 besteld), was al een paar dagen eerder geleverd via Fedex. Installatie duurde een paar minuten. Koppeling met HW P1 leek niet te lukken in de app, maar plotseling was de koppeling er toch en stond hij bij "Mijn apparaat(en)". Ik heb hem op zelfverbruik staan, via de HW app kan ik zien dat hij zijn werk doet.

1) Het display gaat na zoveel uur toch uit (terwijl ik hem volgens mij op altijd aan heb staan). Wat moet ik doen om het altijd aan te hebben staan?

2) Ik wil ook mijn 2de set binnenkort gaan bestellen zodat ik 2 x 5 kWh heb aan opslag met 5000 Watt laad en ontlaadvermogen. Iemand ervaring met 2 setjes parallel?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:58
Larkhan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:05:
Ik heb eergister het bovenste gedeelte binnengekregen via DHL. Een losse batterij (ik heb er 1 besteld), was al een paar dagen eerder geleverd via Fedex. Installatie duurde een paar minuten. Koppeling met HW P1 leek niet te lukken in de app, maar plotseling was de koppeling er toch en stond hij bij "Mijn apparaat(en)". Ik heb hem op zelfverbruik staan, via de HW app kan ik zien dat hij zijn werk doet.

1) Het display gaat na zoveel uur toch uit (terwijl ik hem volgens mij op altijd aan heb staan). Wat moet ik doen om het altijd aan te hebben staan?

2) Ik wil ook mijn 2de set binnenkort gaan bestellen zodat ik 2 x 5 kWh heb aan opslag met 5000 Watt laad en ontlaadvermogen. Iemand ervaring met 2 setjes parallel?
Je moet niet hebben dat de ene batterij dan de andere gaat laden natuurlijk 8)7 , ben ook wel benieuwd of dit kan.

• Teckelbox
karel_G_1981 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:32:
[...]

Je moet niet hebben dat de ene batterij dan de andere gaat laden natuurlijk 8)7 , ben ook wel benieuwd of dit kan.
Met de huidige software gebeurt dat wel, de enige mode waar je dat mee kunt voorkomen is de Custom mode.

Hopelijk wordt dat met de komende update, die vrijdag kennelijk komt, voorkomen.

• stephan11
Larkhan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:05:

Van jackery:

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw bericht.

De SolarVault 3-serie ondersteunt tot drie units die parallel werken – naar verwachting beschikbaar in juli. Tot 12 kW PV-ingang, 7500 W AC-netuitgang en een totale capaciteit van 45 kWh.

Jackery SolarVault 3 Pro: tot 1.200 W × 3 = 3.600 W totaal
Jackery SolarVault 3 Pro Max: tot 2.500 W × 3 = 7.500 W totaal
Jackery SolarVault 3 Pro Max AC: tot 2.500 W × 3 = 7.500 W totaal

Gebruikt u dit in Nederland? De volgende elektriciteitsmeters zijn compatibel met de SolarVault 3-serie:
Shelly Pro 3 EM 120A
Shelly Pro 3EM-3CT63
Shelly Pro EM-50
Jackery Smart Meter 1P
Jackery Smart Meter 3P

Met vriendelijke groet,
April
Uw Jackery Support Team
Met Jackery bezig om het issue met het starten en stoppen van laden te analyseren. [quote][b]Dekaasboer in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Het lijkt er op dat de unit gewoon simpelweg zich niet aan de limieten houd en dat een veiligheidsmechanisme van de batterijen zelf nu ingrijpt. Vraag me af of dit nu allemaal wel zo veilig is… ik ga hem maar op een handmatig schema zetten en langzaam opladen 🤦‍♂️ ik kan dus NOM eigenlijk een deel van de dag niet doen hierdoor. Echt kwalijk.

Nu vertrouw ik eigenlijk niks meer. Ik zie bij ontladen dat hij 1600w mag doen bij 1 unit. Maar hij haalt maar 1485.

Hoeveel haalt hij bij jullie als er een grote energievraag is?

[ Voor 14% gewijzigd door Dekaasboer op 03-06-2026 21:47 ]

• vonhirkebosj
  • Laatst online: 23:57
Dekaasboer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:43:
Met Jackery bezig om het issue met het starten en stoppen van laden te analyseren. [quote][b]Dekaasboer in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Het lijkt er op dat de unit gewoon simpelweg zich niet aan de limieten houd en dat een veiligheidsmechanisme van de batterijen zelf nu ingrijpt. Vraag me af of dit nu allemaal wel zo veilig is… ik ga hem maar op een handmatig schema zetten en langzaam opladen 🤦‍♂️ ik kan dus NOM eigenlijk een deel van de dag niet doen hierdoor. Echt kwalijk.

Nu vertrouw ik eigenlijk niks meer. Ik zie bij ontladen dat hij 1600w mag doen bij 1 unit. Maar hij haalt maar 1485.

Hoeveel haalt hij bij jullie als er een grote energievraag is?
Ik haal met de hoofdunit en 1 extra batterij 2500 watt. Bijvoorbeeld tijdens het koken. Het extra benodigde vermogen trekt dan uit het net. Althans dit is wat de jackery zelf op de accu aangeeft. De app zit toch enige vertraging in dus vertrouw hierbij op wat het display aan geeft.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste