• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:58

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Om Jackery support te laten zien wat er mankeert aan de AI-mode moet ik nu een paar dagen deze modus aan laten.
Het is echt niet aan te zien hoe slecht het werkt.

Tot 12 s' nachts werkte het goed, daarna stopt hij gewoon met ontladen. Nu heeft hij op de planning staan om heel de dag slechts 10% bij te laden terwijl de stroom goedkoop is en er overvloed aan zon is.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38
Heeft iemand de daadwerkelijke capaciteit al eens gemeten? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Ik heb de SolarVault 3 pro max AC met twee uitbreidingen. ik zou dus in totaal 7,56kWh moeten hebben.

Vanochtend was Jacky leeg (10%). Om 0.00u was er nog 50% aanwezig en om ongeveer 08:00u ging hij in Standby (10%). Volgens de HW socket was er 2,5kWh door Jack geleverd, wat dus 40% zou moeten zijn. 2,5/40x100=6,25kWh. Volgens deze berekening kom ik behoorlijk tekort op de geclaimde capaciteit. Ook met een correctie voor omvormer-verliezen blijft het te weinig.

Doe ik een denkfout, of iemand die ook gemeten heeft?

Deze tekst niet lezen !

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wij ontvingen de Jackery Roadmap voor Q3 2026. Zoals eerder afgesproken zouden wij die hier delen (en nemen wij die ook in onze reviews op):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms0sJWpTQgQCXb-sh0yV6JZW2WQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zWNVvud2MtnHa018jNmBxN14.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr8IDgIytbRDAmbjwtYwmLLYJ8Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qe4WIv3Q6bPELnrbY57dEwIo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2KCWt5s9LCzxb7gEzdMneAJ8Pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwPzsLvDnN1CiyjGO79leNZq.png?f=fotoalbum_large

energienerds.nl

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

mrme12345 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:30:
Wij ontvingen de Jackery Roadmap voor Q3 2026. Zoals eerder afgesproken zouden wij die hier delen (en nemen wij die ook in onze reviews op):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen.

Ik had wel gehoopt iets te lezen zoals modbus integratie of iets van betere lokale aansturing.

• drzippit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-08 16:24
thoomie schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:59:
[...]

Battery charge power en discharge power (zonder calc) hebben die functie bij mij. Dat is totaal laad/ontlaad vermogen van alle modules samen
Volgens mij is de calc sensor wat de Jackery heeft berekend om op te laden of te ontladen. De sensoren zonder calc zijn de 'echte' waarden van wat hij heeft gedaan/doet

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 16:27
En nu kun je ook SOC zien van hele installatie in Home Assistant ipv alleen hoofdunit. Dus toch wel wat voordelen aan de update .

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• iruoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:12
Ik heb al even de SV3 pro Max AC draaien (~5kW), maar vraag me wel iets af over de efficiëntie (RTE). Op basis van de app data heb ik de volgende (ont)laad hoveelheden (resp. uit en in, in kWh):

Mei: 92.57, 140.56
Juni: 103.17, 164.26
Juli: 83.57, 121.34

Op basis van deze gegevens kom ik dan uit op een RTE van :
65,9%
62,8%
68,9%
Dit hele (vanaf moment dat ik hem had) jaar is dan een dikke 65%.

Dit is best een aardig stuk van de 80% wat als redelijk wordt gezien. Maak ik ergens een denk-/rekenfout? Of is er iets aan de hand?

• Larkhan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21
Ik heb ook een SV3 Pro Max AC, ook ~5 kW. Volgens de app van Jackery:

juni 101.34, 164.43 > 61.63 %

juli 93.03, 137.73 > 67.54 %

Maar als ik mijn verbruik van de plug van Homewizard in Copilot gooi over dezelfde 2 maanden:

Op basis van de CSV lijkt Import kWh de geladen energie van de accu te zijn en Export kWh de ontladen energie.
  • Totale geladen energie: 276,656 kWh
  • Totale ontladen energie: 219,261 kWh
  • Round Trip Efficiency (RTE) = ontladen ÷ geladen × 100%
Gemiddelde RTE over de periode 1 juni t/m 28 juli 2026: circa 79,3%

Klinkt toch beter :)

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:12
Die app data komt totaal niet overeen met mijn kWh meter. Ik zou de kWh meter vertrouwen en niet de app.

• iruoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:12
Larkhan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:28:
Ik heb ook een SV3 Pro Max AC, ook ~5 kW. Volgens de app van Jackery:

juni 101.34, 164.43 > 61.63 %

juli 93.03, 137.73 > 67.54 %

Maar als ik mijn verbruik van de plug van Homewizard in Copilot gooi over dezelfde 2 maanden:

Op basis van de CSV lijkt Import kWh de geladen energie van de accu te zijn en Export kWh de ontladen energie.
  • Totale geladen energie: 276,656 kWh
  • Totale ontladen energie: 219,261 kWh
  • Round Trip Efficiency (RTE) = ontladen ÷ geladen × 100%
Gemiddelde RTE over de periode 1 juni t/m 28 juli 2026: circa 79,3%

Klinkt toch beter :)
ik heb gisteren gelijk een HW plug besteld, ben benieuwd naar mijn augustus resultaten.

• Roog1317
iruoy schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 08:27:
[...]

ik heb gisteren gelijk een HW plug besteld, ben benieuwd naar mijn augustus resultaten.
Als je de smart plug bedoeld: die trekt een hoge continu belasting meestal niet. Vroeg of laat branden ze door. Je kunt beter de HW kWh meter er tussen zetten.

• Bergamo
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 23-08 19:47
Bij ons wordt de aangepaste modus gebruikt. De RTE is 83% gemeten over de periode van een maand. Met 31 zonnepanelen is de aangepaste modus efficiënter dan alle intelligentie in de Jackery software. Ik heb deze zomer geen aanpassingen aan de instelling meer gedaan. De accu wordt elke nacht ontladen volgens schema en overdag volgens schema geladen. Het “verdienmodel” tot aan 1 januari 2027 zit hem in de dynamische prijzen. Volgend jaar zie ik wel op basis van wat de software dan kan presteren welke aanpak ik dan gaan volgen.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Rte nu wat langere tijd gemeten , deze is bij mij 81.9% dat lijkt acceptabel voor een batterij (?). Het de stand by node uit staan dus dat kost nog wat extra efficiëntie. Grootste probleem nog steeds de software maar in zelfverbruik mode gaat het prima, mocht het allemaal van de winter nog steeds niet goed werken ga ik dan gewoon de tariefmode gebruiken

[ Voor 17% gewijzigd door karel_G_1981 op 31-07-2026 08:38 ]

• karel_G_1981
  • Nu online
Er is een nieuwe app update , wat kleine optimalisaties . Ben benieuwd of het probleem het het verdwijnende AI plan is opgelost . Had er een ticket voor open maar krijg er geen respons meer op. summersale is ook afgelopen , ben benieuwd of de prijzen idd hoger worden. Lijkt me dat dat lastig wordt , zeker gezien de problemen die er nog zijn.

Jammer dat de software nog zo buggy is en de parallel mode er nog niet is anders had ik al een 2e set besteld .

[ Voor 15% gewijzigd door karel_G_1981 op 01-08-2026 08:51 ]

• Andre.Mathlener
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:50
Bij mij lijken de Slimme AI-modus en de tariefmodus niet goed te werken.

Ik heb hem nu in de AI-Modus staan en de app haalt wel de dynamische prijzen van Tibber op, maar in de dure uren wordt er geen stroom aan het net geleverd. De batterij ontlaadt wel, maar niet meer dan er in het huis verbruikt wordt. Afgelopen nacht is de batterij zelfs gestopt met ontladen, terwijl de accu vol genoeg zat. En vanmorgen toen de zon net een beetje begon te schijnen, ging de accu bijladen terwijl de kosten toen € 0,30 per kWh waren. Dat had hij beter in de middag kunnen doen, toen de prijs € 0.15 was en de zon volop scheen.

• karel_G_1981
  • Nu online
Andre.Mathlener schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:48:
Bij mij lijken de Slimme AI-modus en de tariefmodus niet goed te werken.

Ik heb hem nu in de AI-Modus staan en de app haalt wel de dynamische prijzen van Tibber op, maar in de dure uren wordt er geen stroom aan het net geleverd. De batterij ontlaadt wel, maar niet meer dan er in het huis verbruikt wordt. Afgelopen nacht is de batterij zelfs gestopt met ontladen, terwijl de accu vol genoeg zat. En vanmorgen toen de zon net een beetje begon te schijnen, ging de accu bijladen terwijl de kosten toen € 0,30 per kWh waren. Dat had hij beter in de middag kunnen doen, toen de prijs € 0.15 was en de zon volop scheen.
Klopt het werkt niet helaas

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:57
Heeft iemand hier het al voor elkaar om de Jackery slim in te richten via Home Assistant, zodat het rekening houdt met de warmtepomp, de EV en andere factoren die je nu niet aan kunt geven?

De EVCC module klinkt goed en wil ik komende week gaan inrichten.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-08 16:08
Kwam de Jackery net tegen op de site van Praxis.

Was bijna vergeten dat 'ie er al ligt hier.

Efficientie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0duLMOfO5eY2oEl2PxFsqPibjsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlaYcGhsojGceFMvRGWovr01.jpg?f=fotoalbum_large

Prima toch.

Valt me wel op dat Vattenfall plots verwacht dat mijn eindafrekening 100en euros hoger zal uitvallen... Lever natuurlijk veel minder terug maar ze rekenen denk ik nog wel op een evengroot of groter verbruik van het net als vorig jaar.

Zit nu nog op een vast contract, zodra dat afloopt wordt het weer even pielen, de warmtepomp met het internet verbinden, dan kan dat ding draaien op dynamische prijzen. Maar ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dan het best de accu kan inzetten..

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Reaper.JA2 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:18:
Heeft iemand hier het al voor elkaar om de Jackery slim in te richten via Home Assistant, zodat het rekening houdt met de warmtepomp, de EV en andere factoren die je nu niet aan kunt geven?

Wat bedoel je met EVCC module?

Ik heb het terugleveren van de accu kunnen beperken met het volgende: Psycho_Mantis in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Zo loopt de accu niet zo snel leeg als de accu van mijn auto staat te laden.

• Reaper.JA2
Psycho_Mantis schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:58:
[...]

Wat bedoel je met EVCC module?

Ik heb het terugleveren van de accu kunnen beperken met het volgende: Psycho_Mantis in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Zo loopt de accu niet zo snel leeg als de accu van mijn auto staat te laden.
Dat is een goed begin!

EVCC is een module die ook binnen Home Assistant te draaien is, en die de loads aan kunnen sturen. Dus een laadpaal, thuisbatterij, warmtepomp en dat icm (verwachte) PV opbrengst en dynamische tarieven. Dus een systeem-onafhankelijk Home Energie Management System.

Dat ga ik nog beter configureren en laat het hier horen hoe dat bevalt. Dan krijg je ook de regels die je hierboven beschrijft.

• MatthijsFH
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 12-08 09:50
Hoe combineren Jackery & Ratio solar laadpaal?

Volgende situatie

Laadpaal met pure solar mode. Begint auto te laden bij 1500 Watt. Maar als batterij teruglevering netjes op 0 houdt, gaat dit nooit gebeuren.

Wil dus iets automatiseren met HA of OpenHab (daar draai ik al jaren op).
  1. Zodra batterij 1500 Watt afneemt en laadpaal "aan het wachten is" ---> batterij stoppen met laden.
  2. Er gaat dan 1500 Watt het net in, laadpaal gaat na 5 min aan en houdt teruglevering op 0.
  3. Als auto vol, het omgekeerde.
  • Kan dit inmiddels met de MQTT interface?
  • Of moet ik met een schakelbaar stopcontact in de weer?
  • Of kan dit met "fake" P1 berichten?
Ik heb 2500 Watt aan panelen en na aftrek eigen gebruik, best veel uren waarbij die 1500 Watt niet gehaald wordt. Dan zou thuisbatterij ideaal zijn. Die "verloren" 5-7 kWh kan ik mooi 's avonds gebruiken.

Graag jullie ideeën,

From Matthijs

[ Voor 13% gewijzigd door MatthijsFH op 08-08-2026 10:50 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MatthijsFH schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:44:
Hoe combineren Jackery & Ratio solar laadpaal?

Volgende situatie

Laadpaal met pure solar mode. Begint auto te laden bij 1500 Watt. Maar als batterij teruglevering netjes op 0 houdt, gaat dit nooit gebeuren.

Wil dus iets automatiseren met HA of OpenHab (daar draai ik al jaren op).
  1. Zodra batterij 1500 Watt afneemt en laadpaal "aan het wachten is" ---> batterij stoppen met laden.
  2. Er gaat dan 1500 Watt het net in, laadpaal gaat na 5 min aan en houdt teruglevering op 0.
  3. Als auto vol, het omgekeerde.
  • Kan dit inmiddels met de MQTT interface?
  • Of moet ik met een schakelbaar stopcontact in de weer?
  • Of kan dit met "fake" P1 berichten?
Ik heb 2500 Watt aan panelen en na aftrek eigen gebruik, best veel uren waarbij die 1500 Watt niet gehaald wordt. Dan zou thuisbatterij ideaal zijn. Die "verloren" 5-7 kWh kan ik mooi 's avonds gebruiken.

Graag jullie ideeën,

From Matthijs
Zie 2 posts hierboven. Je kan de output beperken via HA mqtt

• MatthijsFH
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 12-08 09:50
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:30:
[...]

Zie 2 posts hierboven. Je kan de output beperken via HA mqtt
Dank,

Maar probleem is omgekeerd. Als batterij het net vermogen op 0 houdt, gaat de laadpaal niet aan. Ik moet de Jackery dus "uit" kunnen zetten.

Maar lees net in documentatie dat systeem vanzelf inschakelt als er net spanning is. Dus een schakelbaar stopcontact kon wel eens de oplossing zijn.

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-08 03:12

Dat je op dit moment niet via home assistant de accu handmatig kan aansturen zal wel wat beperkend zijn. Of je moet een P1 meter simuleren oid.

• karel_G_1981
  • Nu online
mrme12345 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks in september zou de parallel mode dus werken. Het is me nu alleen niet duidelijk of je een 3 pro Max en een 3 pro Max ac kan combineren. De jackery AI zegt van niet , terwijl me dat zeer onlogisch lijkt.

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-08 13:48
karel_G_1981 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:53:
[...]

Thanks in september zou de parallel mode dus werken. Het is me nu alleen niet duidelijk of je een 3 pro Max en een 3 pro Max ac kan combineren. De jackery AI zegt van niet , terwijl me dat zeer onlogisch lijkt.
Niet te vroeg juichen, zou al gefixt worden bij de laatste update, kocht mijn batterij mede omdat ik kon uitbreiden tot 45kwh...wat helaas tot nu nog niet kan.

• stephan11
[...]

Hopelijk wordt dit maal 2, lost mijn 2500w teruglevering limiet op "max output grid 2500w" wordt dan 5000w.

• mrme12345
  • Niet online
[...]

Lijkt me eerlijk gezegd ook zeer onlogisch. Apparaten zijn nagenoeg identiek op de MPPT's na. Dus ga er maar van uit dat dat wel samenwerkt.

energienerds.nl

• karel_G_1981
  • Nu online
mrme12345 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:45:
[...]

Lijkt me eerlijk gezegd ook zeer onlogisch. Apparaten zijn nagenoeg identiek op de MPPT's na. Dus ga er maar van uit dat dat wel samenwerkt.
Kreeg geen medewerker in de chat want ik heb geen 2 sets met mppt’s nodig maar jackery ai zegt dat het niet werkt wat ik ook heel raar zou vinden

• karel_G_1981
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lI1wmwQ5c4VUoPte37GxuiMlmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awRSTDczXfT8IfPWO7hq4k0t.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
  • Nu online
mrme12345 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:27:
[...]

Ik vraag het wel even bij onze Jackery contactpersoon
Thnx!

• mrme12345
  • Niet online
Informatie van Jackery:

Checked with our R&D team. When we designed this feature, it was intended to support parallel connection between the Pro Max and AC models. In practice, we will conduct multiple rounds of testing and the final functionality will be subject to our official product information.

If everything works as expected by the time of launch, our AI agent will also update its messaging accordingly.

Dus het is wel de bedoeling dat het samen gaat werken, maar ze willen eerst de volledige product testing afwachten.

energienerds.nl

• karel_G_1981
  • Nu online
mrme12345 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Informatie van Jackery:

Checked with our R&D team. When we designed this feature, it was intended to support parallel connection between the Pro Max and AC models. In practice, we will conduct multiple rounds of testing and the final functionality will be subject to our official product information.

If everything works as expected by the time of launch, our AI agent will also update its messaging accordingly.

Dus het is wel de bedoeling dat het samen gaat werken, maar ze willen eerst de volledige product testing afwachten.
Beetje een antwoord van niks , waarom toch al die slagen om de arm. Waarom zeggen ze niet gewoon dat ze zeker weten dat het straks werkt en dat het antwoord van de AI niet klopt. Nu weet ik nog niet zeker of ik een AC versie kan kopen, want van een “bedoeling” kun je niet uitgaan.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 17:31
Dit soort antwoorden geven me niet veel vertrouwen, tevens is de doorlooptijd ook erg lang (volgens mij zou dit initieel al klaar moeten zijn inmiddels..) Misschien dat ik mijn set wel bij m'n ouders neerzet en bij 1 van de vele concurrenten iets anders bestel. Mijn hele idee is om 2 of 3 fasen te voorzien van een accu maar in dit tempo gaat het dit jaar niet lukken bij Jackery.

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46

Ik heb al een paar eenvoudige automatiseringen in home assistant aangemaakt met de mogelijkheid om de batterij in standby modus om te schakelen. Dit werkt prima als bijvoorbeeld je EV aan het laden is.

Ook zet ik mijn batterij 's ochtends tijdelijk in standby mode als stroomprijs voor terugleveren nog hoog is (met dynamisch contract). Heb hier een voorwaarde aan toegevoegd dat de verwachte opbrengst van mijn pv-panelen vandaag dan minimaal 15kwh moet zijn.

Nu nog wachten tot Jackery de mogelijkheid toevoegt om de batterij op charge-only en discharge-only te zetten in home assistant. Nu zijn mogelijkheden nog beperkt.

• justlikethat
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-08 18:09
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een thuisaccu. De Jackery SF PRO MAX is qua prijs interessant maar over de software zie ik minder enthousiaste posts. Zendure lijkt me ook wel wat, de 2400AC Pro past ook bij mijn wensen. Ik zou wel willen weten of jullie, met de kennis van nu, weer zouden kiezen voor Jackery? of toch liever voor een ander merk?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Maikel205 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:49:
[...]

Ik heb al een paar eenvoudige automatiseringen in home assistant aangemaakt met de mogelijkheid om de batterij in standby modus om te schakelen. Dit werkt prima als bijvoorbeeld je EV aan het laden is.

Ook zet ik mijn batterij 's ochtends tijdelijk in standby mode als stroomprijs voor terugleveren nog hoog is (met dynamisch contract). Heb hier een voorwaarde aan toegevoegd dat de verwachte opbrengst van mijn pv-panelen vandaag dan minimaal 15kwh moet zijn.

Nu nog wachten tot Jackery de mogelijkheid toevoegt om de batterij op charge-only en discharge-only te zetten in home assistant. Nu zijn mogelijkheden nog beperkt.
Hoe forceer jij deze standby mode? Mij was dat nog niet gelukt.
Of gaat de AC-socket dan ook uit op de jackery? Want hierop heb ik mijn NAS zitten tegen stroom uitval.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

justlikethat schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:13:
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een thuisaccu. De Jackery SF PRO MAX is qua prijs interessant maar over de software zie ik minder enthousiaste posts. Zendure lijkt me ook wel wat, de 2400AC Pro past ook bij mijn wensen. Ik zou wel willen weten of jullie, met de kennis van nu, weer zouden kiezen voor Jackery? of toch liever voor een ander merk?
Ik zou echt verder kijken dan Jackery. Het is dat ik al over de 14-dagen retourrecht heen zit, anders had ik hem teruggestuurd.

Nu kan ik alleen maar hopen dat de software nog goed komt.

• Reaper.JA2
Denk sowieso dat geen enkel merk perfect is (voor deze prijs), het is wel een leuke manier om kennis te maken met een thuisaccu en wat je nodig hebt / waardeert.

De software en integratie zijn ontzettend belangrijk, en dat hebben nog maar weinig spelers voor elkaar. Dat probeer ik nu met EVCC voor elkaar te krijgen om een merk-agnostisch HEMS te bouwen en dat gaat best aardig. En als dat het geval is gaat het vooral om de koppeling en de kWh-prijs.

Dat gezegd hebbende; vriend van me heeft alles van SigEnergy en dat werkt ook wel erg lekker. Wel tegen een veelvoud van de prijs.

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:46
Psycho_Mantis schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

Hoe forceer jij deze standby mode? Mij was dat nog niet gelukt.
Of gaat de AC-socket dan ook uit op de jackery? Want hierop heb ik mijn NAS zitten tegen stroom uitval.
Ik gebruik deze fork van de orginele integratie, heeft meer mogelijkheden en verbeteringen:

https://github.com/csoscd/ha-solarvault

Of de AC-socket blijft werken is een kwestie van uitproberen met een ander apparaat aansluiten dan een nas.

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11
De Solarvault in standby zetten werkt ook met de meest recente officiële HA integratie.

Ik zet hem hiermee ook in standby als ie vol is en zet hem weer aan als de zonneopbrengst minder dan 200W is.

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:16
Zie hier heel veel reacties over home assistant.

Nu heb ik deze ook aangekocht maar ben wat dat betreft echt een nitwit.

heb een Jackery solarvault 3 pro Max ac, 1x 10kwh en 1x 5kwh.

Nu wil ik graag de laadpaal connectie koppelen aan de thuisbatterij, m.a.w., als de laadpaal wordt gekoppeld aan de auto mag de thuisbatterij niet teruggeven tenzij ik hier zelf de trigger voor omzet.

zonnepanelen, enphase en een set via Hoymiles dtu.

is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Geef dan een pb, zodat we eea kunnen afspreken.

• stephan11
Als je nog geen zonnepanelen hebt en 0 op de meter wilt werkt het goed, bij 1 unit van max 15kwh, meer panelen, extra unit, slim handelen gaan niet of nauweks werken zoals je terug kan lezen, tot nu toe dan... we blijven hopen

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
Was er al bekend wanneer Homey ondersteuning krijgt met Jackery?

• karel_G_1981
  • Nu online
mrme12345 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:31:
[...]

Informatie van Jackery:

Heb nu ook zelf van jackery antwoord en daar geven ze nu aan dat het combineren van een solarvault 3 pro Max en een solarvault 3 pro Max ac niet gaat werken, dus wat is het nou ? Lijkt bijna of iedereen wat anders zegt. Heldere communicatie is nog iets wat niet helemaal goed gaat. Hmmm

• Grote- Smurf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:38
Psycho_Mantis schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:14:
[...]

Ik zou echt verder kijken dan Jackery. Het is dat ik al over de 14-dagen retourrecht heen zit, anders had ik hem teruggestuurd.

Nu kan ik alleen maar hopen dat de software nog goed komt.
Hier de zelfde gedachten. Vraag me alleen af, of je hem niet kan terug sturen onder niet mogelijk wat ze beloofd hebben. Is daar geen wet voor? En als de pro en pro ac niet samen kunnen werken parallel, dan maken we hier het jackery ruil topic van. Ik hen ook van beide 1 staan. In de mooie praatjes getrapt, en dacht is een degelijk lang bestaand bedrijf. Helaas, ook ik maak wel eens fouten.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Grote- Smurf schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

Hier de zelfde gedachten. Vraag me alleen af, of je hem niet kan terug sturen onder niet mogelijk wat ze beloofd hebben. Is daar geen wet voor? En als de pro en pro ac niet samen kunnen werken parallel, dan maken we hier het jackery ruil topic van. Ik hen ook van beide 1 staan. In de mooie praatjes getrapt, en dacht is een degelijk lang bestaand bedrijf. Helaas, ook ik maak wel eens fouten.
Ja, volgens mij is dat wel mogelijk. Maar zelf ben ik nog niet op dat punt.

Ik heb nu de fork van de Home Assistant integratie geïnstalleerd. (https://github.com/csoscd/ha-solarvault)
Ik kan nu self-consumption, output beperken en opladen forceren. Bijna alles wat nodig is voor slimme aansturing.
Als de MQTT aansturing nog iets uitgebreider wordt, dan hoor je mij niet meer.

Nu zit ik toch diep in de techniek en ben ik graag met HA bezig, maar dat is niet voor iedereen. Out-of-the-box moet de AI mode ook gewoon redelijk werken. Pas als dat zo is, dan kan ik de accu pas aanbevelen.

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:53
Ik kan begin volgend jaar via me werk een deel van mijn vrij besteedbare bonus inzetten voor duurzaamheid in mijn huis(750 euro van de zaak, 750 euro via mijn bruto salaris). Was al aan het kijken voor een "simpele" batterij en mijn oog was op de Jackery gevallen aangezien deze prijs technisch interessant is.
Ik volg deze topic nu al een tijdje en ik zie best veel negatieve reacties. Echter zijn het allemaal puntjes waar ik hem niet voor gaat gebruiken.

Heb 8 panelen en wil de batterij voornamelijk gebruiken voor de avond/nacht. Niet handelen, geen EV, geen HA aanwezig. Wel Homewizard P1 en display.

Volgens mij is deze dan toch voor mijn situatie gewoon goed voor zoveel mogelijk tegengaan van terugleveren? in de zomer leveren de panelen 11 a 12 Kw op en verbruik tussen de 40 en 50% overdag.

• Roog1317
Erik2B schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:32:
Ik kan begin volgend jaar via me werk een deel van mijn vrij besteedbare bonus inzetten voor duurzaamheid in mijn huis(750 euro van de zaak, 750 euro via mijn bruto salaris). Was al aan het kijken voor een "simpele" batterij en mijn oog was op de Jackery gevallen aangezien deze prijs technisch interessant is.
Ik volg deze topic nu al een tijdje en ik zie best veel negatieve reacties. Echter zijn het allemaal puntjes waar ik hem niet voor gaat gebruiken.

Heb 8 panelen en wil de batterij voornamelijk gebruiken voor de avond/nacht. Niet handelen, geen EV, geen HA aanwezig. Wel Homewizard P1 en display.

Volgens mij is deze dan toch voor mijn situatie gewoon goed voor zoveel mogelijk tegengaan van terugleveren? in de zomer leveren de panelen 11 a 12 Kw op en verbruik tussen de 40 en 50% overdag.
Ja de hardware is uitstekend en de zelfverbruik modus werkt echt heel goed, dus voor jouw situatie perfect.

• Erik2B
Roog1317 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Ja de hardware is uitstekend en de zelfverbruik modus werkt echt heel goed, dus voor jouw situatie perfect.
Thanks, dat wilde ik weten :) Dank kan ik dit in Januari gaan regelen...

Mocht iemand afvragen waarom pas in januari. Ik krijg dit maar eens in de 5 jaar en de vorige keer gebruikt voor me werk kamer in te richten (IKB = individuele Keuze Budget. Ben ambtenaar)

Enige waar ik nog over twijfel is om een aparte groep te maken voor de batterij. hij komt in de schuur te staan en dit is al een aparte groep maar het is niet een vrij groep...

• karel_G_1981
  • Nu online
Roog1317 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Klopt zelfverbruik werkt prima, AI mode nog werkt niet goed.

• Reaper.JA2
Erik2B schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:30:
[...]

Thanks, dat wilde ik weten :) Dank kan ik dit in Januari gaan regelen...

Mocht iemand afvragen waarom pas in januari. Ik krijg dit maar eens in de 5 jaar en de vorige keer gebruikt voor me werk kamer in te richten (IKB = individuele Keuze Budget. Ben ambtenaar)

Enige waar ik nog over twijfel is om een aparte groep te maken voor de batterij. hij komt in de schuur te staan en dit is al een aparte groep maar het is niet een vrij groep...
Doen :) Sowieso handig, ook met de 2.500w consumptie mogelijkheid - dan weet je zeker dat het goed gaat. Tipje -> check je sluipverbruik (via P1 meter bv) zodat je weet hoeveel je capaciteit absolute ondergrens moet zijn. We hebben hier ~200w continu, dat is van 20u tot 8u al 2.4kWh van de batterij, nog zonder wasjes / vaatwasser / koken etc.

• karel_G_1981
  • Nu online
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 04:13:
[...]

Doen :) Sowieso handig, ook met de 2.500w consumptie mogelijkheid - dan weet je zeker dat het goed gaat. Tipje -> check je sluipverbruik (via P1 meter bv) zodat je weet hoeveel je capaciteit absolute ondergrens moet zijn. We hebben hier ~200w continu, dat is van 20u tot 8u al 2.4kWh van de batterij, nog zonder wasjes / vaatwasser / koken etc.
Heb alleen met slim laden van de auto dat die ‘s nachts ineens 10kw gaat trekken dan is je batterij snel leeg natuurlijk, nu zijn momenteel de prijzen ‘s nachts hoog dus gebeurt het niet veel maar wel iets om rekening mee te houden , ook middels de automatiseringopties die eerder in dit topic al genoemd werden

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:59:
[...]

Heb alleen met slim laden van de auto dat die ‘s nachts ineens 10kw gaat trekken dan is je batterij snel leeg natuurlijk, nu zijn momenteel de prijzen ‘s nachts hoog dus gebeurt het niet veel maar wel iets om rekening mee te houden , ook middels de automatiseringopties die eerder in dit topic al genoemd werden
Als je een laadpaal heb moet je wel met home assistant aan de slag.
Ik zie Jackery daar echt niet met een oplossing voor komen.

• Erik2B
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 04:13:
[...]

Zit hier rond de 160w continu. Begin denk ik eerst met 5kw batterij en als blijkt dat ik steeds te kort kom hem uitbreid naar 7kw.

Dank voor de adviezen!

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:16
Vanmiddag heb ik mijn van alfen laadpaal toegevoegd aan de Home Assistant omgeving en ook de Jackery Solarvault 3 Pro Mac AC 10kw.

Heb de instelling gedaan dat als de laadpaal in gebruik is, de thuisbatterij stopt met opladen en max 10w teruglevert per uur.

Hierdoor blijft de thuisbatterij behoorlijk op peil en nadat de auto is losgekoppeld gaat het opladen weer verder.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:40
Voor degenen die op het punt stonden, ibood heeft SolarVault 3 Pro Max AC | 5,04 kWh voor 1099 en 7.56 kWh voor 1599, goedkoper heb ik nog niet gezien afgelopen maanden.
Incl P1, excl 29 verzendkosten.
Je kunt alleen 1 van elke configuratie in je mandje zetten.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55
mitsumark schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 00:59:
Voor degenen die op het punt stonden, ibood heeft SolarVault 3 Pro Max AC | 5,04 kWh voor 1099 en 7.56 kWh voor 1599, goedkoper heb ik nog niet gezien afgelopen maanden.
Dat is een fikse korting ja, heb er 1598 voor betaald paar maanden geleden.

Zulke bedragen doet me wel denken aan dat er een opvolger aankomt. Jammer dat je geen losse uitbreiding met dit soort kortingen kan kopen.

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 10:47
interessant...laatste tijd zie je stekkerbatterijen eindelijk wat dalen in prijs.... doet afvragen of richting black friday het niet nog meer gaat dalen.

Vraagje...als ik de 5kwh versie koop en over twee jaar extra erbij wil zetten. Is de verwachting dan dat die module blokken nog wel te koop zijn?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Justevo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:36:
[...]

Dat is een fikse korting ja, heb er 1598 voor betaald paar maanden geleden.

Zulke bedragen doet me wel denken aan dat er een opvolger aankomt. Jammer dat je geen losse uitbreiding met dit soort kortingen kan kopen.
Of hij verkoopt slechter dan gehoopt. Maarja, als men reviews leest en dat andere merken wel hun software in orde hebben.

• Justevo
Psycho_Mantis schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

Of hij verkoopt slechter dan gehoopt. Maarja, als men reviews leest en dat andere merken wel hun software in orde hebben.
Vind het allemaal wel meevallen hoor. Bij andere merken zie je ook genoeg problemen en ik heb toch liever een software probleem dan een hardware probleem waar aansluitingen smelten.. Het gras is echt niet groener.

Ja, het AI verhaal is niet op orde maar nul op de meter werkt echt meer dan prima.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Wallie

Herr

Ik wil mogelijk de iBood aanbieding van vandaag bestellen. 1 torentje van 5kWh. Nu volgde ik hier de IndeVolt en Zendure topic, maar de Jackery niet.
Wat zijn de grootste issues die spelen? Ik vooral 0 op de meter, aansturen/monitoren met HomeAssistant en verder vooral niet te veel naar omkijken. Heb zelf een slimme DSMR 5.0 meter, en 9 zonnenpanelen met een eigen omvormer.

Qua prijs is de aanbieding heel scherp. Zijn er argumenten om niet niet doen?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• PaPi36
Ook hier interesse in de iBood actie. Ik heb thuis geen aparte groep beschikbaar. Nu bedenk ik mij......

Zou je de batterij op de wasmachine groep kunnen zetten zodat deze vol kan op en ontladen en dat je dan de wasmachine zet op de stekkeringang van de batterij?

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

PaPi36 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:37:
Ook hier interesse in de iBood actie. Ik heb thuis geen aparte groep beschikbaar. Nu bedenk ik mij......

Zou je de batterij op de wasmachine groep kunnen zetten zodat deze vol kan op en ontladen en dat je dan de wasmachine zet op de stekkeringang van de batterij?
Technisch zou dit moeten kunnen. Echter, bedenk wel dat de accu geen vervangbare zekering heeft intern.
Mocht je wasmachine storing krijgen dan kan hij je thuisaccu de nek omdraaien.

• Reaper.JA2
Wallie schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:14:
Ik wil mogelijk de iBood aanbieding van vandaag bestellen. 1 torentje van 5kWh. Nu volgde ik hier de IndeVolt en Zendure topic, maar de Jackery niet.
Wat zijn de grootste issues die spelen? Ik vooral 0 op de meter, aansturen/monitoren met HomeAssistant en verder vooral niet te veel naar omkijken. Heb zelf een slimme DSMR 5.0 meter, en 9 zonnenpanelen met een eigen omvormer.

Ik deel de mening niet die hier rond speelt en het bevalt me eigenlijk erg goed. Het voelt erg premium, en als je het met Home Assistant koppelt (of dat toch al van plan bent) dan mis je eigenlijk weinig. Tuurlijk is het koppelen met een EV zeker gewenst, maar dan is het al meer een HEMS wat de discussie gelijk weer véél groter maakt - en daar komt Home Assistant mooi op de plaats.

Het is echt plug-and-play, en het voelt veilig door alle features die erin zitten en dat is ook erg veel waard. Dat heb ik bijvoorbeeld niet bij een Growatt Aura (geen blus-systeem, minder sensoren etc.).

Wat de AI modus betreft, die houdt ook rekening met de prijzen en dat maakt het geheel soms wat lastig te overzien denk ik. Dan is het soms beter om de energie op dat moment te verkopen (want hogere prijs dan later op de dag) en dan laadt het later wel op met 1) overtollige PV of 2) lagere prijs. Hier kan ik de AI-plannen nog wel volgen in ieder geval. En zal ongetwijfeld nog veel beter worden komende tijd.

• PaPi36
Psycho_Mantis schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

Technisch zou dit moeten kunnen. Echter, bedenk wel dat de accu geen vervangbare zekering heeft intern.
Mocht je wasmachine storing krijgen dan kan hij je thuisaccu de nek omdraaien.
dank. ondertussen ook even chats ingedoken. Daar wordt aangegeven dat je de stekkeringang van een stekkerbatterij pas mag gebruiken als de batterij ontkoppelt is van je thuisenergienetwerk (stekker van de batterij eruit).

• Justevo
Wallie schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:14:

Nul op de meter werkt uitstekend bij de Jackery, mijn P1 meter geeft (op dagen met genoeg zon natuurlijk) gewoon een vlakke lijn in verbruik. 0.0 erin en 0.0 eruit.

Wat betreft de unit zelf heb ik geen enkele aanmerking, het heeft een ethernet aansluiting (groot plusplunt vind ik), blijft goed op temperatuur en heeft een (voor mij) premium feeling.

Kan dat AI functie beter? Zeker, maar ik gebruik hem niet. Je kan alles prima zelf in de gaten houden.

Als je iemand bent die hem weg wilt zetten, niet te veel aan denken en af en toe beetje mee pielen dan kun je eigenlijk met de meeste batterijen overweg. Zo ook de Jackery.

• karel_G_1981
  • Nu online
Erik2B schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:38:
[...]

Zit hier rond de 160w continu. Begin denk ik eerst met 5kw batterij en als blijkt dat ik steeds te kort kom hem uitbreid naar 7kw.

Dank voor de adviezen!
Sluipverbruik is hier 600 watt gemiddeld continue dus mijn batterij is ook te klein

• karel_G_1981
  • Nu online
PaPi36 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:53:
[...]

dank. ondertussen ook even chats ingedoken. Daar wordt aangegeven dat je de stekkeringang van een stekkerbatterij pas mag gebruiken als de batterij ontkoppelt is van je thuisenergienetwerk (stekker van de batterij eruit).
Lijkt Me niet , hij lust gewoon door als het thuisnetwerk werkt en schakelt naar de batterij als de stroom uitvalt. Het werkt als een UPS. En de bi directionele schuko werkt automatisch om de batterij op te laden als je ook microomvormers en zonnepanelen op die poort hebt. (Dan vallen die zonnepanelen niet uit als je netstroom uitvalt) je gaat dan natuurlijk niet via de andere stekker je huis voorzien Check ook maar de handleiding

[ Voor 4% gewijzigd door karel_G_1981 op 17-08-2026 19:30 ]

• vonhirkebosj
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-08 16:29
Wij hebben de droger ingestoken op de jackery, die nu op een eigen groep staat. Gaat gewoon prima. Pakt de stroom van de jackery en laad en ontlaad evengoed ondanks dat de droger draait.

• PaPi36
vonhirkebosj schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:20:
Wij hebben de droger ingestoken op de jackery, die nu op een eigen groep staat. Gaat gewoon prima. Pakt de stroom van de jackery en laad en ontlaad evengoed ondanks dat de droger draait.
dank...had ondertussen in de handleiding gezien dat dit zou moete werken en fijn dat dit ook echt zo werkt. Bij mij thuis staat echter ook de zonnepanelen met omvormer op de groep van de wasmachine (max 2300watt aanbod). Werkt het dan ook nog steeds correct en veilig allemaal? De pass through zou het aanbod ter beschikking moeten stellen voor de wasmachine. Vraag mij alleen af of er risico's zijn bij schommelingen in aanbod en vraag.

• mitsumark
PaPi36 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:47:
[...]

dank...had ondertussen in de handleiding gezien dat dit zou moete werken en fijn dat dit ook echt zo werkt. Bij mij thuis staat echter ook de zonnepanelen met omvormer op de groep van de wasmachine (max 2300watt aanbod). Werkt het dan ook nog steeds correct en veilig allemaal? De pass through zou het aanbod ter beschikking moeten stellen voor de wasmachine. Vraag mij alleen af of er risico's zijn bij schommelingen in aanbod en vraag.
Als de zon niet schijnt, en je accu laadt met 2500W en je wasmachine verbruikt 2300W zit je op 4800W, dat moet met minimaal 25A automaat en bij voorkeur 4mm2 draad.

• PaPi36
mitsumark schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

Als de zon niet schijnt, en je accu laadt met 2500W en je wasmachine verbruikt 2300W zit je op 4800W, dat moet met minimaal 25A automaat en bij voorkeur 4mm2 draad.
ah sorry...de missende info is dat ik 0 op de meter wil bereiken mbv zonnestroom en niet handelen op het net. Het opladen van de batterij zal dan alleen met zonnestroom gebeuren. Is het dan nog een risico?

• mijn_ec4
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:43
Zojuist de 7.56kW besteld. Hij stond al op mijn verlanglijstje dus dit is een top aanbieding. Bedoeling is nul-op-de-meter in een gasloze woning. Heb al een paar maanden een simulatie in HA draaien en dan lijkt dit de juiste capaciteit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDJ2quZ2X-uJ5iJjkHZD1CECJOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9OxGgCGCzvQugoMH98QPcGxp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door mijn_ec4 op 17-08-2026 15:46 ]

Citroen e-C4 / 23 zonnepanelen met SMA / Home Assistant / Jackery SolarVault 3 Pro Max AC 7.56kW

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33
mitsumark schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

Wat als je je wasmachine op de offgrid stopcontact van de batterij aansluit? De batterij kan niet meer dan 2500w aan vermogen trekken, als je de wasmachine dan aan hebt en 2000w verbruikt zal de batterij toch max 2500w uit het net trekken, 500w ervan voor laden en 2000w voor wasmachine gebruiken toch?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

PASware schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:02:
[...]

Wat als je je wasmachine op de offgrid stopcontact van de batterij aansluit? De batterij kan niet meer dan 2500w aan vermogen trekken, als je de wasmachine dan aan hebt en 2000w verbruikt zal de batterij toch max 2500w uit het net trekken, 500w ervan voor laden en 2000w voor wasmachine gebruiken toch?
De battery heeft 3680 watt pass-trough. Dus hij kan laden zolang de wasmachine het niet nodig heeft.
En anders wordt gewoon het opladen even gestopt/verminderd.
In eigen gebruik zal hij gewoon ontladen door het hoge verbruik.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:21
Zit ook ff te kijken, want inderdaad goede deal. Heb een bevriende elektricien dus extra groep is in feite geen probleem. Maar. Als het makkelijk dan dan liever dat.

Als ik het goed begrijp kan ik deze dus op de wasmachine groep zetten. Wasmachine aansluiten op de Jackery en dan kan ik direct de volledige ontlading functie gebruiken a 2500w

• mitsumark
PASware schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 16:02:
[...]

Ik kon het niet zo duidelijk vinden, als ie inderdaad begrenst op 2500W of misschien zelfs 3680W (ivm de bypass) is er niks aan de hand.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:33
mitsumark schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 19:01:
[...]
Ik kon het niet zo duidelijk vinden, als ie inderdaad begrenst op 2500W of misschien zelfs 3680W (ivm de bypass) is er niks aan de hand.
Het lijkt er wel op, dat die in ieder geval technisch niet meer dan 3680w uit het net kan trekken, dus dan zou je op basis daarvan prima je wasmachine erop aan kunnen sluiten.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 12:43
Pukson schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:15:

Als ik het goed begrijp kan ik deze dus op de wasmachine groep zetten. Wasmachine aansluiten op de Jackery en dan kan ik direct de volledige ontlading functie gebruiken a 2500w
Tis de noodstroom uitgang, deze vraag maanden geleden ook gesteld. Werd me afgeraden ivm veiligheid en beveiliging anders dan via de stop/aardlek. Ik heb het daarom niet gedaan.

no comment

• karel_G_1981
  • Nu online
Martinus schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Tis de noodstroom uitgang, deze vraag maanden geleden ook gesteld. Werd me afgeraden ivm veiligheid en beveiliging anders dan via de stop/aardlek. Ik heb het daarom niet gedaan.
Ik snap dat niet , het is toch gewoon een bypass, die noodstroom aansluiting /ups is er juist voor bedoeld om permanent apparaten op aan te sluiten die dan naadloos blijven werken als de stroom uitvalt. Ik zou niet weten wat dat probleem dan is. Wie heeft dat dan geadviseerd ?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

karel_G_1981 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 02:09:
[...]

Ik snap dat niet , het is toch gewoon een bypass, die noodstroom aansluiting /ups is er juist voor bedoeld om permanent apparaten op aan te sluiten die dan naadloos blijven werken als de stroom uitvalt. Ik zou niet weten wat dat probleem dan is. Wie heeft dat dan geadviseerd ?
Taro in "Het grote Jackery plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Reaper.JA2
Sinds een weekje nu de AI-modus draaien (daarvoor de NOM-modus) maar de AI-modus laat een négatieve besparing zien. Dat moet ik zien als positieve besparingen? Of had ik de AI-modus dan beter uit kunnen doen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN2vs6kkzwAnIyl3_COEzLZcmhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAwb7i3h7cKjyVzXSRbou8G6.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
  • Nu online
Hij heeft heeft idd gelijk, vooral omdat een wasmachine/droger een relatief hoog risico heeft en idd de beveiliging anders zal werken met de jackery.

• Roog1317
Psycho_Mantis schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:30:
[...]

Ja, volgens mij is dat wel mogelijk. Maar zelf ben ik nog niet op dat punt.

Ik heb nu de fork van de Home Assistant integratie geïnstalleerd. (https://github.com/csoscd/ha-solarvault)
Ik kan nu self-consumption, output beperken en opladen forceren. Bijna alles wat nodig is voor slimme aansturing.
Als de MQTT aansturing nog iets uitgebreider wordt, dan hoor je mij niet meer.

Nu zit ik toch diep in de techniek en ben ik graag met HA bezig, maar dat is niet voor iedereen. Out-of-the-box moet de AI mode ook gewoon redelijk werken. Pas als dat zo is, dan kan ik de accu pas aanbevelen.
Ik heb ook de fork nu geïnstalleerd. Heel handig dat je nu de modus (zelfverbruik, aangepaste modus, tariefmodus, ai) kunt aanpassen. Kun je ook geforceerd ontladen, want dat kan ik nog niet vinden.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Roog1317 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Ik heb ook de fork nu geïnstalleerd. Heel handig dat je nu de modus (zelfverbruik, aangepaste modus, tariefmodus, ai) kunt aanpassen. Kun je ook geforceerd ontladen, want dat kan ik nog niet vinden.
Je kan het schema van de aangepaste modus gebruiken om ontladen of laden te forceren. Maar beide gaat niet.

• Roog1317
Psycho_Mantis schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:36:
[...]

Je kan het schema van de aangepaste modus gebruiken om ontladen of laden te forceren. Maar beide gaat niet.
Ja precies, maar je bent dan wel afhankelijk van het schema in de jackery app.

• Reaper.JA2
Reaper.JA2 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:15:
Sinds een weekje nu de AI-modus draaien (daarvoor de NOM-modus) maar de AI-modus laat een négatieve besparing zien. Dat moet ik zien als positieve besparingen? Of had ik de AI-modus dan beter uit kunnen doen :P

[Afbeelding]
Heeft iemand hier antwoord op?

Ergens waar wel logisch, want de AI-modus koopt stroom in waar de NOM modus dit níet doet, dus dan is het resultaat sowieso slechter. Maar dan is de vergelijking uberhaupt niet logisch :9

• karel_G_1981
  • Nu online
Reaper.JA2 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:02:
[...]

Heeft iemand hier antwoord op?

Ergens waar wel logisch, want de AI-modus koopt stroom in waar de NOM modus dit níet doet, dus dan is het resultaat sowieso slechter. Maar dan is de vergelijking uberhaupt niet logisch :9
Die van mij is ook negatief , heb hem ook weer aangezet om wat langer te testen maar kost veel geld met name omdat hij de SOC niet goed voorspelt zie ik en dan ‘s nachts niet het sluipverbruik eruit haalt terwijl de prijzen hoog zijn. Je zou denken dat een AI dat tussentijds kan bijstellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzglX-CEpkACv8mbkwBBCrnWXKg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RZVm47U764el7welGziFkory.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGvD9ReDKEUmF73iZ6eyO7IKszQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sr0RicET1eBDNzKzxmZsJpP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door karel_G_1981 op 26-08-2026 21:23 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

karel_G_1981 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:45:
[...]

Die van mij is ook negatief , heb hem ook weer aangezet om wat langer te testen maar kost veel geld met name omdat hij de SOC niet goed voorspeld zie ik en dan ‘s nachts niet het sluipverbruik eruit haalt terwijl de prijzen hoog zijn. Je zou denken dat een AI dat tussentijds kan bijstellen

[Afbeelding]
Ik heb hier heel lang een ticket voor open gehad bij Jackery. Maar ze doen alsof ik de enige ben die het probleem heeft en houden mij aan het lijntje.
Was er een beetje klaar mee.

Die AI modus kost geld ipv dat het wat oplevert. Erg jammer.

• karel_G_1981
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Ik heb hier heel lang een ticket voor open gehad bij Jackery. Maar ze doen alsof ik de enige ben die het probleem heeft en houden mij aan het lijntje.
Was er een beetje klaar mee.

Die AI modus kost geld ipv dat het wat oplevert. Erg jammer.
Volgens mij kan dit eenvoudig verbeterd worden (zoals die soc voorspelling en tussentijds bijsturen) , ook ik heb hier een ticket voor open gehad waar niet inhoudelijk op is gereageerd, klantenservice is wat dat betreft echt bagger. Ai voorspelt nu dat de Soc middennacht op 5% staat terwijl ik zeker weet dat ie makkelijk de nacht doorkomt. Gevolg is dat de batterij morgenochtend als de zon begint te schijnen nog >50% vol is en ik wel vannacht dure stroom van het net heb gebruikt

[ Voor 18% gewijzigd door karel_G_1981 op 26-08-2026 21:28 ]

• Autowiel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:32
Ik heb inmiddels ook een Jackery Solarvault 3 max AC binnen. Inmiddels ben ik bezig met de installatie, alleen begrijp ik er weinig van hoe ik de bovenste unit / Max AC moet vergrendelen met de extra batterij. In de handleiding staat het volgende op pagina 73 stap 5:

"5. Verbind SolarVault 3 Pro Max AC en het aangrenzende batterijpakket met elkaar via de vergrendelbare bevestigingen."

Nu is deze WEL te bevestigen met behulp van de schroef op de batterij, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om hem te bevestigen / haken / vergrendelen op de Pro Max AC zelf.

Heeft iemand enig idee? Hoe hebben anderen dit gedaan? Alvast bedankt!

Handleiding Jackery, zie pagina 73, stap 5
Printscreen van betreffende pagina uit de handleiding

Update: inmiddels is het duidelijk. Je moet ook 2 schroefjes in de Max AC doen. Dan kan je het beugeltje bevestigen aan de muurbeugel van de batterij

[ Voor 35% gewijzigd door Autowiel op 27-08-2026 11:07 ]

• karel_G_1981
  • Nu online
De AI heeft alweer een compleet foute voorspelling van de SOC gedaan. Zou hij er ooit leren ? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKx2Za5hn1tCPpfqeutfCag9Bk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ybzA5Yb1YaqPLqGnxHE9TZ6.jpg?f=fotoalbum_large

• mrme12345
  • Niet online
Wij kregen van Jackery de informatie dat de parallel functie uitgesteld is naar midden november vanwege langere veiligheids- en optimalisatie testen die nodig zijn. Wel teleurstellend, maar veiligheid gaat natuurlijk boven alles.

Notice on the SolarVault 3 Parallel Connection Feature

Jackery previously planned to release the parallel connection feature for the SolarVault 3 series in September.

Based on the latest testing and validation across real-world usage scenarios, we have decided to extend the validation and optimization period to further ensure the feature delivers the stability, reliability, and safety we expect across different system configurations and home energy environments.

As a result, the official release has been rescheduled from September to mid-November.

Parallel connection is an important capability of the SolarVault 3 series. Before making it available to users, we want to complete sufficient testing and system optimization to ensure it meets Jackery’s product standards and delivers a reliable long-term experience.

We understand that this change may affect some users’ plans, and we sincerely apologize for the additional wait and any inconvenience caused.

Testing and optimization are progressing, and we will share further updates through our official channels as they become available.

Thank you for your understanding, patience, and continued support of Jackery.

energienerds.nl

• dodo1001
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:07
Dank je voor deze update, enig idee of dat ook voor 3-fase koppeling dan geldt?

Wat zijn mogelijke workarounds om de systemen toch maximaal te kunnen gebruiken zonder dat deze elkaar laden/ontladen? Op dit moment doe ik dit met een customized mapping 10:00-16:00 laden, daarna per systeem 1000W ontladen. Nadeel hiervan is dat er niet naar de opgewekte energie dmv zonnepanelen gekeken wordt.

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20:01
mrme12345 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:07:
Wij kregen van Jackery de informatie dat de parallel functie uitgesteld is naar midden november vanwege langere veiligheids- en optimalisatie testen die nodig zijn. Wel teleurstellend, maar veiligheid gaat natuurlijk boven alles.

Jackery previously planned to release the parallel connection feature for the SolarVault 3 series in September.

Based on the latest testing and validation across real-world usage scenarios, we have decided to extend the validation and optimization period to further ensure the feature delivers the stability, reliability, and safety we expect across different system configurations and home energy environments.

As a result, the official release has been rescheduled from September to mid-November.

Parallel connection is an important capability of the SolarVault 3 series. Before making it available to users, we want to complete sufficient testing and system optimization to ensure it meets Jackery’s product standards and delivers a reliable long-term experience.

We understand that this change may affect some users’ plans, and we sincerely apologize for the additional wait and any inconvenience caused.

Testing and optimization are progressing, and we will share further updates through our official channels as they become available.

Hmmm. Ik heb er een hard hoofd in. Die AI modus is ook gewoon als ongeteste troep live gezet. Ik vrees dat ze het qua software gewoon niet op de rit krijgen. Ik begreep van de support ook dat er geen developers zijn die Engels spreken en dat het allemaal heel lastig communiceren is.

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20:01
De oorspronkelijke planning was om het in juli op te leveren. Dus dit is niet de eerste keer uitstel.

Benieuwd of ze batterijen terug gaan nemen als deze functionaliteit niet gaat werken. Want ik had mijn unit niet gekocht als ik deze niet nog kon uitbreiden.

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
mrme12345 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:07:

Wordt wel uitstel op uitstel op uitstel zo… erg vervelend gezien ik er 2 heb staan en heb gevaren op de advertentie dat ze in parallel te gebruiken zijn.

heb je toevallig ook een update vwb de homey integratie? Die stond volgens de laatste berichtgeving op eind augustus, dus nu.

• mrme12345
  • Niet online
RobHop schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:17:
[...]

Wordt wel uitstel op uitstel op uitstel zo… erg vervelend gezien ik er 2 heb staan en heb gevaren op de advertentie dat ze in parallel te gebruiken zijn.

heb je toevallig ook een update vwb de homey integratie? Die stond volgens de laatste berichtgeving op eind augustus, dus nu.
Nee daar hebben ze niets over gezegd, dus ik neem aan dat die planning nog steeds staat

energienerds.nl

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste