Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
Zo nu met deze kennis gaan voor een product dat je kan koppelen met de homewizard app én de Jackery app. Shelly oid (niet helemaal in verdiept)
Geen melding in de app dat er een storing is etc....
Dacht dat hij het netwerk weer eens kwijt was maar de app is down.....
Een simpele melding is kennelijk nog te moeilijk voor jackery....
Jammer!
Totaal geen inlog mogelijkheid meer.
[ Voor 3% gewijzigd door bartvos1982 op 24-05-2026 20:01 ]
Iemand op Facebook die daar info van Jackery kan zien?
https://www.reddit.com/r/...ckery_android_app_down_uk
heeft er iemand al contact opgenomen met de eigenaar in china om te vragen wat er aan de hand is?
[ Voor 60% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:07 ]
alle storingen gaat geen chinese platformen monitoren alleen nederlandseRobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 17:18:
Heb ik hem op 'de kabel' heeft die app storing.
Misschien een idee: https://allestoringen.nl/ > staat Jackery niet tussen. Even op zoeken 'Jackery' als meer mensen het aanvragen wellicht dat ze het dan is een keer toevoegen (met Glasnet uiteindelijk ook gelukt).
Je zal trouwens vandaag maar voor de eerste keer aan het aansluiten zijn. Ga je niet werkend krijgen.
support is gewoon bereikbaar op +86 755 2910 6556paul-15 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:06:
De support is echt.....
Geen melding in de app dat er een storing is etc....
Dacht dat hij het netwerk weer eens kwijt was maar de app is down.....
Een simpele melding is kennelijk nog te moeilijk voor jackery....
Jammer!
lokaal danstephan11 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:07:
Kort verbinding gehad met de app om wat instellingen te wijzigen, weet niet wat ik gedaan heb maar dat liep via bluetooth, te zien boven in beeld, kan het alleen niet meer reproduceren...👎
En support heeft jou kunnen vertellen wat er aan de hand is?boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:08:
[...]
support is gewoon bereikbaar op +86 755 2910 6556
ze zeiden check your internetTeckelbox schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:11:
[...]
En support heeft jou kunnen vertellen wat er aan de hand is?
maar het klonk meer als
check youl intelnet
misschien gewoon een dc issue dan
heeft iemand gecheckt waar die service gehost wordt?
[ Voor 24% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:17 ]
Heb je een bron/bevesting waar dat zo is? Deekseek en TikTok staat er toch ook tussen van oorsprong Chinees platform...boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:02:
[...]
alle storingen gaat geen chinese platformen monitoren alleen nederlandse
Jackery Nederland wel goed dan? https://nl.jackery.com/
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
tiktok heeft 2 miljard gebruikers en dat is social mediaRobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:16:
[...]
Heb je een bron/bevesting waar dat zo is? Deekseek en TikTok staat er toch ook tussen van oorsprong Chinees platform...
Jackery Nederland wel goed dan? https://nl.jackery.com/
dat is wat anders he
dan 10 nederlanders die een chinese thuisbatterij gebruiken
ik heb er wel eens wat op willen krijgen niet chinees overigens maar dat doen ze zomaar niet
[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:19 ]
Heb je enig idee van de bel kosten?
dat hangt af van je providerpaul-15 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:18:
Chinees nummer ....+86 755 2910 6556
Heb je enig idee van de bel kosten?
welke heb je en wat voor abonnement?
dat draait op dit chinese platform
https://act.umeng.com/tube/umenga
ook lekker tracking platform wat er achter hangt
dus al je data wordt meteen gedeeld met alibaba.. zijn we daar ook meteen achter
hun ticketsysteem draait op zendesk
jackery.support.zendesk.com
hun core draait in de amazon cloud en dat reageert nu gewoon normaal
iot.jackeryapp.com
[ Voor 74% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 20:32 ]
Klopt. Ze zullen denk ik ook niet voor alles erop zetten en na 1 submit. Zoals ik aan gaf. Voldoende submits / grote denk ik dan pas aktie komt. Glasnet was ook onbekend. Bestaan sinds 2018 pas na Tweak stopte aardig wat Tweak klanten heen gegaan, mogelijk meer mensen submit gedaan. Pas sinds 2024 op allestoringen (8 jaar dat ze bestaan...).boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:17:
[...]
tiktok heeft 2 miljard gebruikers en dat is social media
dat is wat anders he
dan 10 nederlanders die een chinese thuisbatterij gebruiken
ik heb er wel eens wat op willen krijgen niet chinees overigens maar dat doen ze zomaar niet
Hopelijk verkopen ze (Jackery) genoeg batterijen en komen ze op allestoringen
Edit
Hier werkt het ook weer
[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 20:48 ]
maar die staat er dus al opRobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:33:
[...]
Klopt. Ze zullen denk ik ook niet voor alles erop zetten en na 1 submit. Zoals ik aan gaf. Voldoende submits / grote denk ik dan pas aktie komt. Glasnet was ook onbekend. Bestaan sinds 2018 pas na Tweak stopte aardig wat Tweak klanten heen gegaan, mogelijk meer mensen submit gedaan. Pas sinds 2024 op allestoringen. Hopelijk verkopen ze genoeg batterijen en komen ze op allestoringen.
Edit
Hier werkt het ook weer
here you go:
https://allestoringen.nl/storing/aws-amazon-web-services/
Begrijp ik het goed dat de units wel nog werkten tijdens deze storing?
De app lag er uit. Je kon niks meer uitlezen en instellen. Toch?
Ik denk morgen weer 0 op de meter. Dus ligt het probleem extern, als thuis maar okay is. Niet best dat het zo hapertfreddy666 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:54:
Ik wacht nog maar even met kopen als ik dit zo lees hier. Ik kan me bijna niet inhouden met die Vakantiegeld sale.![]()
no comment
'die staan er al op'. Dat werd tijd ook he. Pas 8 jaar dat ze waren opgericht. Zal ook met bekendheid te maken hebben pas rond die tijd flinke groei gekregen ivm einde Tweak. Of doel je met 'die staan er al op' al op AWS? Edit ja dus.boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:39:
[...]
maar die staat er dus al op
here you go:
https://allestoringen.nl/storing/aws-amazon-web-services/
Wat je met die aws storingpagina bedoeld geen idee.
[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 21:22 ]
als daar storing is kan het zijn dat de jackery app niet werktRobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:59:
[...]
'die staan er al op'. Dat werd tijd ook he. Pas 8 jaar dat ze waren opgericht. Zal ook met bekendheid te maken hebben pas rond die tijd flinke groei gekregen ivm einde Tweak.
Wat je met die aws storingpagina bedoeld geen idee.
die draait daarop
heb ik eerder toch gepost
maar goed aws is groot
[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 21:02 ]
Jeps, werkte hier gewoon door.freddy666 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:54:
Ik wacht nog maar even met kopen als ik dit zo lees hier. Ik kan me bijna niet inhouden met die Vakantiegeld sale.![]()
Zit ook een display op waar je het nodige in realtime vanaf kan lezen.
Je post gezien. Goed uitgezochtboyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:01:
[...]
als daar storing is kan het zijn dat de jackery app niet werkt
die draait daarop
heb ik eerder toch gepost
maar goed aws is groot
AWS is inderdaad groot daar hangt toch veel meer achter dan word het lastig te zien (tenminste ik zie het niet) dat het om de Jackery storing gaat.
Hier in de Adguard Home logs zie ik ook nog dit voorbij komen.
emqx.jackeryapp.com
[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 21:28 ]
de storing is verholpen nu toch?RobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:20:
[...]
Je post gezien. Goed uitgezocht.
AWS is inderdaad groot daar hangt toch veel meer achter dan word het lastig te zien (tenminste ik zie het niet) dat het om de Jackery storing gaat.
op reddit meldt men ook dat het verholpen is
https://www.reddit.com/r/...kery_android_app_down_uk/
en dat is ook wat die chinees me probeerde duidelijk te maken denk ik met check your internet
Zeker. In Adguard Home logs goed te zien. Zendesk enige herkenbare aangezien ticket systeem is. Maar waar iot draait en emqx is en draait en doet/is zover niet uitzocht.boyette schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:27:
[...]
de storing is verholpen nu toch?
op reddit meldt men ook dat het verholpen is
https://www.reddit.com/r/...kery_android_app_down_uk/
en dat is ook wat die chinees me probeerde duidelijk te maken denk ik met check your internet
emqx.jackeryapp.com krijg je achterhaald wat dat zou kunnen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 24-05-2026 21:34 ]
dat is zeg maar het berichtensysteem waar mee de api communiceert met je batterijRobbyTown schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:32:
[...]
Zeker. In Adguard Home logs goed te zien. Zendesk enige herkenbare aangezien ticket systeem is. Maar waar iot draait en emqx is en draait en doet/is zover niet uitzocht.
emqx.jackeryapp.com krijg je achterhaald wat dat zou kunnen zijn?
dat draait in dezelfde amazon cloud
[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 24-05-2026 21:39 ]
vooral die lokale API (t.b.v. HomeAssistant) vind ik heel eg belangrijk. De Zendure heeft dat volgens mij wel toch?Bazi schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:34:
[...]
In de handleiding staat wel dit:
[...]
Maar wat dat verder inhoudt kan ik ook niet terugvinden.
Jazeker, ik heb een paar weken mijn batterij lokaal gedraaid met iets dat ik in Python in elkaar had gedraaid, werkte prima.smeerbartje schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:05:
[...]
vooral die lokale API (t.b.v. HomeAssistant) vind ik heel eg belangrijk. De Zendure heeft dat volgens mij wel toch?
Je moet de repo in HACS toevoegen. Niet onder repo’s in home assistent.Teckelbox schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:08:
Nieuw met home assistant….
Volgens mij heb ik dat MQTT aan de praat gekregen en ik volg zo goed als mogelijk de beschrijving op GitHub.
Dan krijg ik dit:
[Afbeelding]
Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?
Blijkbaar blijft hij dus online zonder stekker.
Accu staat op AI, waarbij voornamelijk het gehele nachtverbruik op 0 staat, met een incidentele piek van de vaatwasser. Vanmorgen stond er nog 48% over op de accu (7,54 variant)
Het zou inderdaad mooi zijn als er aansturing via Homewizard of Homey komt.
Mogelijk komt dat nog wel (Homey P1 werkt wel)
Ik zag wel een Homey logo bij hun stand op de beurs. Homey gaf ook aan dat er een Jackery plugin kwam.Dennis_k schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:34:
Kan ik eindelijk zegen tegen Jackery om tijdelijk uit te gaan bij het opladen van de auto, dit gebeurt al op gunstige tijden.
Welk voordeel heb je dan tov de zelfgebruik optie?!Dennis_k schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:34:
Mijn ervaringen na een aantal dagen met de Jackery zijn toch wel positief (helpdesk wat minder).
Accu staat op AI, waarbij voornamelijk het gehele nachtverbruik op 0 staat, met een incidentele piek van de vaatwasser. Vanmorgen stond er nog 48% over op de accu (7,54 variant)
no comment
Geen idee nog wat het verschil is. Denk de manier van opladen tegen over ontladen?Martinus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:30:
[...]
Welk voordeel heb je dan tov de zelfgebruik optie?!
:strip_exif()/f/image/HvyoQ0xJNL8hOVUcP0Nqcpzm.jpg?f=fotoalbum_large)