• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-05 14:22
[SOLVED] Ik heb probleem dat in zelfgebruik modus er niet geladen en ontladen wordt.

Het lijkt dat er ook naar de instellingen van de eigen modus gekeken wordt. Als deze leeg is gebeurd er niets. Als ik bij eigen modus toevoeg 200 W ontladen tussen 8.00 en 900u en dan terugschakelen naar zelfgebruik wordt er met 200W ontladen.

Iemand hier oplossing voor? Weet iemand hoe ik reset naar default? Power + IOT 6 seconden indrukken?

[UPDATE] Heb gegevens van App verwijderd. Na opnieuw inloggen, zag ik bij de P1 meter staan, dat deze niet gekoppeld was (was daarvoor gewoon online zonder melding). Heb gewoon de Jackery P1 meter opnieuw toegevoegd en sindsdien werkt eigenverbruik modus.

Note: bij installatie van App had ik eerst de P1 toegevoegd, daarna de SolarVault. Waarschijnlijk kun je dit dus beter andersom doen.

[ Voor 32% gewijzigd door forum026 op 11-05-2026 08:54 ]

• Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07:12
JasonMr schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:36:
Gisteren early access gekregen tot de nieuwe firmware voor mijn Pro Max-device. Daardoor kan ik nu via een MQTT-connectie koppelen met de Home Assistant-integratie van Jackery. Werkt voorlopig perfect.
Goed om te horen. Weet je of de nieuwe firmware ook andere verbeteringen heeft? Bijvoorbeeld voor het wegvallen van de wifi?

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 13:37
JasonMr schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:36:
Gisteren early access gekregen tot de nieuwe firmware voor mijn Pro Max-device. Daardoor kan ik nu via een MQTT-connectie koppelen met de Home Assistant-integratie van Jackery. Werkt voorlopig perfect.

Ondertussen ook geïntegreerd in mijn EVCC-setup, waardoor ik nu met veel betrouwbaardere gegevens kan laden. Met de niet-officiële integratie kreeg ik slechts om de 5 minuten nieuwe data binnen, waardoor tijdens het EV-laden regelmatig de batterij of het net werd aangesproken in plaats van uitsluitend op zonne-energie te laden.
Ziet er goed uit, was was er nodig om dit te laten werken icm HA(buiten de Jackery integratie)?

• JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-05 13:04
Olimar1980 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:57:
[...]

Goed om te horen. Weet je of de nieuwe firmware ook andere verbeteringen heeft? Bijvoorbeeld voor het wegvallen van de wifi?
Niet zeker of er naast de nieuwe MQTT-optie nog andere verbeteringen zijn toegevoegd in de laatste firmwareversie (1.2). Mijn unit is via een netwerkkabel verbonden met het LAN, dus ik kan helaas niet zeggen of de wifi-stabiliteit met deze versie verbeterd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmAEM23lihhvYVpPRkmxUvpPgug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o9SGJQiAQfChEPTEUKJFdjlF.png?f=fotoalbum_large

• JasonMr
3p0x schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:53:
[...]

Ziet er goed uit, was was er nodig om dit te laten werken icm HA(buiten de Jackery integratie)?
Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.

Ik heb zelf geen extra stappen moeten uitvoeren buiten de instructies uit de documentatie: Jackery GitHub-documentatie

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-05 14:22
JasonMr schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.
Ik heb zelf ook firmware 1.2 gekregen zodat ik een Domoticz plugin kan maken. Heb nu Domoticz plugin via onofficiele API draaien. De Jackery firmware 1.2 communiceert na instellen user/wachtwoord ieder geval al met mijn (Mosquitto MQTT) broker.

Merk zelf dat mijn logging nu wel beter is (bedraad)

• paul-15
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05 23:43
Vandaag had de accu opeens geen verbinding meer met het netwerk Ik heb mijn Deco units opnieuw opgestart zonder resultaat na het opnieuw opstarten van de accu was de netwerkconnectie weer hersteld De accu is verbonden via de deco via de lan aansluiting. Dus dit geeft helaas ook geen garantie voor een stabiele verbinding! Kennelijk verliest de accu de verbinding af en toe Ik hou het in de gaten.....

Zojuist heb ik de klantenservice een e-mail gestuurd met hier in de situatie uitgelegd. Hopelijk hebben ze een oplossing anders moet ik waarschijnlijk een beslissing maken of ik de thuisbatterij wil behouden of niet....

[ Voor 21% gewijzigd door paul-15 op 11-05-2026 23:43 ]

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 13:37
JasonMr schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Ik heb zelf geen extra stappen moeten uitvoeren buiten de instructies uit de documentatie: Jackery GitHub-documentatie
Ah top! Ik heb alles wel draaien maar de host blijft in de Jackery app op 1992.168.x staan wat ik ook probeer dus dat gaat lekker :F (misschien heb ik zelf een typo gemaakt maar ik krijg dit op geen manier gefixt, elke keer wordt het weer 1992.168.x :/ ). De software vind ik toch wel heel bagger, ik heb inmiddels wel een beetje spijt van de aankoop, achteraf had ik een andere keuze gemaakt.

• JasonMr
3p0x schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:25:
[...]

Ah top! Ik heb alles wel draaien maar de host blijft in de Jackery app op 1992.168.x staan wat ik ook probeer dus dat gaat lekker :F (misschien heb ik zelf een typo gemaakt maar ik krijg dit op geen manier gefixt, elke keer wordt het weer 1992.168.x :/ ). De software vind ik toch wel heel bagger, ik heb inmiddels wel een beetje spijt van de aankoop, achteraf had ik een andere keuze gemaakt.
Er is gisteren een nieuwe update voor de app uitgekomen (voor iOS, voor Android weet ik het niet zeker). Heb je met die versie ook nog problemen?

Voor de update had ik af en toe een foutmelding wanneer ik de MQTT-optie opende, maar sinds de recente update heb ik dat probleem niet meer gehad. Zelf heb ik eigenlijk nog niet echt veel problemen ervaren met de software.

Ik kijk nu vooral nog uit naar de update waarmee meerdere units parallel kunnen draaien.

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Jackery max pro is niet geschikt voor mensen die al zonnepanelen hebben, constateerde dat als mijn huis 2500w of meer terug leverd de jackery zonnepanelen bij volle battery 0w terug leverd. Dit probleem voorgelegd bij jackery.

Hun antwoord is: Hallo,

Mijn naam is Eric, en ik zal deze zaak behandelen namens Hidie.

Wij hebben een update ontvangen van ons technische team.

De elektriciteitsmeter detecteert dat het andere terugleververmogen van de klant de 2500W heeft overschreden. Wanneer dit gebeurt, zal het PV-vermogen worden beperkt.

Dit is gerelateerd aan de logica en het gedrag van het systeem en niet aan een hardwareprobleem.

Met vriendelijke groet,

Met andere woorden.......👎

• Olimar1980
stephan11 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:28:
Jackery max pro is niet geschikt voor mensen die al zonnepanelen hebben, constateerde dat als mijn huis 2500w of meer terug leverd de jackery zonnepanelen bij volle battery 0w terug leverd. Dit probleem voorgelegd bij jackery.

Hun antwoord is: Hallo,

Mijn naam is Eric, en ik zal deze zaak behandelen namens Hidie.

Wij hebben een update ontvangen van ons technische team.

De elektriciteitsmeter detecteert dat het andere terugleververmogen van de klant de 2500W heeft overschreden. Wanneer dit gebeurt, zal het PV-vermogen worden beperkt.

Dit is gerelateerd aan de logica en het gedrag van het systeem en niet aan een hardwareprobleem.

Met vriendelijke groet,

Met andere woorden.......👎
Ha Stephan,

Dit is toch erg vreemd. Loopt die 2500W via de AC ingang van de Max Pro? Want dan snap ik het nog wel. Maar als het via een andere omvormer is die gewoon op zijn eigen groep aangesloten is, dan slaat dit toch nergens op? Als er straks meerder SolarVault 3's ondersteund worden op meerdere fasen, dan kunnen ze samen straks toch ook 5KW of 7,5 KW terugleveren?

Sowieso balen dat dit de officiële reactie is. Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi en over het feit dat 1 van mijn batterijen nog steeds op firmware 1.0 draait, ondanks 20+ pogingen om te upgraden naar 1,2, met meermaals de melding 'de firmware is succesvol geinstalleerd'. Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Olimar1980 op 13-05-2026 20:21 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Olimar1980 Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi
Die vraag heb ik ook open staan. Week verder. Een reactie
Dear Customer,

Thank you for your patience.

Regarding the issue of your device disconnecting from WiFi every day, we recommend that you first try the following steps for troubleshooting:

1️⃣ Please delete/clear the current WiFi configuration

2️⃣ We recommend using an Ethernet (LAN) connection as a priority

If you still experience disconnection issues afterward, please feel free to contact us again so that we can further assist you.

Thank you for your understanding and cooperation.

Best regards,
Jackery Customer Service Team
Optie 1 had ik al gedaan. Weinig effect.

Optie 2 leuk maar dat is geen oplossing. Of het word iets van een combinatie van bekabelde wifi oplossing (gl.inet ofzo).

Vreemde is wel. Wifi vandaag weer hopeloos en afgelopen 2 dagen geen problemen....

Bijzonder.

Besteldatum: 2026/04/17

Twijfel voor een retour of toch aankijken. Het is en blijft wel een mooi design maar goed half werkende hardware/software schiet ook niet op zeker niet voor het smak geld.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Olimar1980
Bedraad werkt de nul op de meterstand hier perfect. De app loopt soms wat achter, maar op het display zie je dat de unit echt elke seconde reageert op de p1 meter. Ik heb daarom besloten om de Jackery sowieso te houden

Maar het zou wel suf zijn als de wifi onwerkbaar blijft. Zijn er ook mensen waarbij de wifi stabiel en betrouwbaar werkt?

• stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Olimar1980 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:19:
[...]

Ha Stephan,

Dit is toch erg vreemd. Loopt die 2500W via de AC ingang van de Max Pro? Want dan snap ik het nog wel. Maar als het via een andere omvormer is die gewoon op zijn eigen groep aangesloten is, dan slaat dit toch nergens op? Als er straks meerder SolarVault 3's ondersteund worden op meerdere fasen, dan kunnen ze samen straks toch ook 5KW of 7,5 KW terugleveren?

Sowieso balen dat dit de officiële reactie is. Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi en over het feit dat 1 van mijn batterijen nog steeds op firmware 1.0 draait, ondanks 20+ pogingen om te upgraden naar 1,2, met meermaals de melding 'de firmware is succesvol geinstalleerd'. Ben benieuwd.
Nee, stekker uitgang gebruik ik niet, dit probleem is te dom om te bedenken, het fijt is als ik de zonnepanelen van de jackery appart op eigen omvormers zou aansluiten alles gewoon goed werkt, o zo frustrerend dom.👎

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:20
Olimar1980 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:11:
Maar het zou wel suf zijn als de wifi onwerkbaar blijft. Zijn er ook mensen waarbij de wifi stabiel en betrouwbaar werkt?
De mijne werkt stabiel via wifi ondanks dat ik maar 2 van de 4 streepjes heb.
Ik heb sinds een tijdje ook gekke gaten meer in het overzicht, slechts hele kleine.

(Ubiquiti, AP in de meterkast, batterij in de garage achter de rolluik, totale afstand 5m?)

• camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:27
Zat in twijfel om voor een jackery te gaan maar als ik dit bovenstaande zo lees heb ik toch wel me bedenkingen. 😅

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:53
Hoe krijgen jullie early access? Mijn jackery en mijn traditionele thuisaccu (Solis -Pylontech) werken elkaar flink tegen. Ik wil de Jackery ook via Home assistant aansturen
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste