• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 22:15
[SOLVED] Ik heb probleem dat in zelfgebruik modus er niet geladen en ontladen wordt.

Het lijkt dat er ook naar de instellingen van de eigen modus gekeken wordt. Als deze leeg is gebeurd er niets. Als ik bij eigen modus toevoeg 200 W ontladen tussen 8.00 en 900u en dan terugschakelen naar zelfgebruik wordt er met 200W ontladen.

Iemand hier oplossing voor? Weet iemand hoe ik reset naar default? Power + IOT 6 seconden indrukken?

[UPDATE] Heb gegevens van App verwijderd. Na opnieuw inloggen, zag ik bij de P1 meter staan, dat deze niet gekoppeld was (was daarvoor gewoon online zonder melding). Heb gewoon de Jackery P1 meter opnieuw toegevoegd en sindsdien werkt eigenverbruik modus.

Note: bij installatie van App had ik eerst de P1 toegevoegd, daarna de SolarVault. Waarschijnlijk kun je dit dus beter andersom doen.

[ Voor 32% gewijzigd door forum026 op 11-05-2026 08:54 ]


  • Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:59
JasonMr schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:36:
Gisteren early access gekregen tot de nieuwe firmware voor mijn Pro Max-device. Daardoor kan ik nu via een MQTT-connectie koppelen met de Home Assistant-integratie van Jackery. Werkt voorlopig perfect.
Goed om te horen. Weet je of de nieuwe firmware ook andere verbeteringen heeft? Bijvoorbeeld voor het wegvallen van de wifi?

  • 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 16:51
JasonMr schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:36:
Gisteren early access gekregen tot de nieuwe firmware voor mijn Pro Max-device. Daardoor kan ik nu via een MQTT-connectie koppelen met de Home Assistant-integratie van Jackery. Werkt voorlopig perfect.

Ondertussen ook geïntegreerd in mijn EVCC-setup, waardoor ik nu met veel betrouwbaardere gegevens kan laden. Met de niet-officiële integratie kreeg ik slechts om de 5 minuten nieuwe data binnen, waardoor tijdens het EV-laden regelmatig de batterij of het net werd aangesproken in plaats van uitsluitend op zonne-energie te laden.
Ziet er goed uit, was was er nodig om dit te laten werken icm HA(buiten de Jackery integratie)?

  • JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
Olimar1980 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:57:
[...]

Goed om te horen. Weet je of de nieuwe firmware ook andere verbeteringen heeft? Bijvoorbeeld voor het wegvallen van de wifi?
Niet zeker of er naast de nieuwe MQTT-optie nog andere verbeteringen zijn toegevoegd in de laatste firmwareversie (1.2). Mijn unit is via een netwerkkabel verbonden met het LAN, dus ik kan helaas niet zeggen of de wifi-stabiliteit met deze versie verbeterd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmAEM23lihhvYVpPRkmxUvpPgug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o9SGJQiAQfChEPTEUKJFdjlF.png?f=fotoalbum_large

  • JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
3p0x schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:53:
[...]

Ziet er goed uit, was was er nodig om dit te laten werken icm HA(buiten de Jackery integratie)?
Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.

Ik heb zelf geen extra stappen moeten uitvoeren buiten de instructies uit de documentatie: Jackery GitHub-documentatie

  • forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 22:15
JasonMr schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.
Ik heb zelf ook firmware 1.2 gekregen zodat ik een Domoticz plugin kan maken. Heb nu Domoticz plugin via onofficiele API draaien. De Jackery firmware 1.2 communiceert na instellen user/wachtwoord ieder geval al met mijn (Mosquitto MQTT) broker.

Merk zelf dat mijn logging nu wel beter is (bedraad)

  • paul-15
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-06 19:43
Vandaag had de accu opeens geen verbinding meer met het netwerk Ik heb mijn Deco units opnieuw opgestart zonder resultaat na het opnieuw opstarten van de accu was de netwerkconnectie weer hersteld De accu is verbonden via de deco via de lan aansluiting. Dus dit geeft helaas ook geen garantie voor een stabiele verbinding! Kennelijk verliest de accu de verbinding af en toe Ik hou het in de gaten.....

Zojuist heb ik de klantenservice een e-mail gestuurd met hier in de situatie uitgelegd. Hopelijk hebben ze een oplossing anders moet ik waarschijnlijk een beslissing maken of ik de thuisbatterij wil behouden of niet....

[ Voor 21% gewijzigd door paul-15 op 11-05-2026 23:43 ]


  • 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 16:51
JasonMr schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.

Ik heb zelf geen extra stappen moeten uitvoeren buiten de instructies uit de documentatie: Jackery GitHub-documentatie
Ah top! Ik heb alles wel draaien maar de host blijft in de Jackery app op 1992.168.x staan wat ik ook probeer dus dat gaat lekker :F (misschien heb ik zelf een typo gemaakt maar ik krijg dit op geen manier gefixt, elke keer wordt het weer 1992.168.x :/ ). De software vind ik toch wel heel bagger, ik heb inmiddels wel een beetje spijt van de aankoop, achteraf had ik een andere keuze gemaakt.

  • JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
3p0x schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:25:
[...]

Ah top! Ik heb alles wel draaien maar de host blijft in de Jackery app op 1992.168.x staan wat ik ook probeer dus dat gaat lekker :F (misschien heb ik zelf een typo gemaakt maar ik krijg dit op geen manier gefixt, elke keer wordt het weer 1992.168.x :/ ). De software vind ik toch wel heel bagger, ik heb inmiddels wel een beetje spijt van de aankoop, achteraf had ik een andere keuze gemaakt.
Er is gisteren een nieuwe update voor de app uitgekomen (voor iOS, voor Android weet ik het niet zeker). Heb je met die versie ook nog problemen?

Voor de update had ik af en toe een foutmelding wanneer ik de MQTT-optie opende, maar sinds de recente update heb ik dat probleem niet meer gehad. Zelf heb ik eigenlijk nog niet echt veel problemen ervaren met de software.

Ik kijk nu vooral nog uit naar de update waarmee meerdere units parallel kunnen draaien.

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Jackery max pro is niet geschikt voor mensen die al zonnepanelen hebben, constateerde dat als mijn huis 2500w of meer terug leverd de jackery zonnepanelen bij volle battery 0w terug leverd. Dit probleem voorgelegd bij jackery.

Hun antwoord is: Hallo,
 
Mijn naam is Eric, en ik zal deze zaak behandelen namens Hidie.
 
Wij hebben een update ontvangen van ons technische team.
 
De elektriciteitsmeter detecteert dat het andere terugleververmogen van de klant de 2500W heeft overschreden. Wanneer dit gebeurt, zal het PV-vermogen worden beperkt.
 
Dit is gerelateerd aan de logica en het gedrag van het systeem en niet aan een hardwareprobleem.
 
Met vriendelijke groet,


Met andere woorden.......👎

  • Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:59
stephan11 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:28:
Jackery max pro is niet geschikt voor mensen die al zonnepanelen hebben, constateerde dat als mijn huis 2500w of meer terug leverd de jackery zonnepanelen bij volle battery 0w terug leverd. Dit probleem voorgelegd bij jackery.

Hun antwoord is: Hallo,
 
Mijn naam is Eric, en ik zal deze zaak behandelen namens Hidie.
 
Wij hebben een update ontvangen van ons technische team.
 
De elektriciteitsmeter detecteert dat het andere terugleververmogen van de klant de 2500W heeft overschreden. Wanneer dit gebeurt, zal het PV-vermogen worden beperkt.
 
Dit is gerelateerd aan de logica en het gedrag van het systeem en niet aan een hardwareprobleem.
 
Met vriendelijke groet,


Met andere woorden.......👎
Ha Stephan,

Dit is toch erg vreemd. Loopt die 2500W via de AC ingang van de Max Pro? Want dan snap ik het nog wel. Maar als het via een andere omvormer is die gewoon op zijn eigen groep aangesloten is, dan slaat dit toch nergens op? Als er straks meerder SolarVault 3's ondersteund worden op meerdere fasen, dan kunnen ze samen straks toch ook 5KW of 7,5 KW terugleveren?

Sowieso balen dat dit de officiële reactie is. Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi en over het feit dat 1 van mijn batterijen nog steeds op firmware 1.0 draait, ondanks 20+ pogingen om te upgraden naar 1,2, met meermaals de melding 'de firmware is succesvol geinstalleerd'. Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Olimar1980 op 13-05-2026 20:21 ]


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Olimar1980 Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi
Die vraag heb ik ook open staan. Week verder. Een reactie
Dear Customer,
 
Thank you for your patience.
 
Regarding the issue of your device disconnecting from WiFi every day, we recommend that you first try the following steps for troubleshooting:
 
1️⃣ Please delete/clear the current WiFi configuration
 
2️⃣ We recommend using an Ethernet (LAN) connection as a priority
 
If you still experience disconnection issues afterward, please feel free to contact us again so that we can further assist you.
 
Thank you for your understanding and cooperation.
 
Best regards,
Jackery Customer Service Team
Optie 1 had ik al gedaan. Weinig effect.

Optie 2 leuk maar dat is geen oplossing. Of het word iets van een combinatie van bekabelde wifi oplossing (gl.inet ofzo).

Vreemde is wel. Wifi vandaag weer hopeloos en afgelopen 2 dagen geen problemen....

Bijzonder.

Besteldatum: 2026/04/17

Twijfel voor een retour of toch aankijken. Het is en blijft wel een mooi design maar goed half werkende hardware/software schiet ook niet op zeker niet voor het smak geld.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:59
Bedraad werkt de nul op de meterstand hier perfect. De app loopt soms wat achter, maar op het display zie je dat de unit echt elke seconde reageert op de p1 meter. Ik heb daarom besloten om de Jackery sowieso te houden

Maar het zou wel suf zijn als de wifi onwerkbaar blijft. Zijn er ook mensen waarbij de wifi stabiel en betrouwbaar werkt?

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Olimar1980 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:19:
[...]

Ha Stephan,

Dit is toch erg vreemd. Loopt die 2500W via de AC ingang van de Max Pro? Want dan snap ik het nog wel. Maar als het via een andere omvormer is die gewoon op zijn eigen groep aangesloten is, dan slaat dit toch nergens op? Als er straks meerder SolarVault 3's ondersteund worden op meerdere fasen, dan kunnen ze samen straks toch ook 5KW of 7,5 KW terugleveren?

Sowieso balen dat dit de officiële reactie is. Ik heb ook nog vragen uitstaan over de wegvallende Wifi en over het feit dat 1 van mijn batterijen nog steeds op firmware 1.0 draait, ondanks 20+ pogingen om te upgraden naar 1,2, met meermaals de melding 'de firmware is succesvol geinstalleerd'. Ben benieuwd.
Nee, stekker uitgang gebruik ik niet, dit probleem is te dom om te bedenken, het fijt is als ik de zonnepanelen van de jackery appart op eigen omvormers zou aansluiten alles gewoon goed werkt, o zo frustrerend dom.👎

  • marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:13
Olimar1980 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 22:11:
Maar het zou wel suf zijn als de wifi onwerkbaar blijft. Zijn er ook mensen waarbij de wifi stabiel en betrouwbaar werkt?
De mijne werkt stabiel via wifi ondanks dat ik maar 2 van de 4 streepjes heb.
Ik heb sinds een tijdje ook gekke gaten meer in het overzicht, slechts hele kleine.

(Ubiquiti, AP in de meterkast, batterij in de garage achter de rolluik, totale afstand 5m?)

  • camel1987
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:20
Zat in twijfel om voor een jackery te gaan maar als ik dit bovenstaande zo lees heb ik toch wel me bedenkingen. 😅

Itho amber 65 wp/ 3850 wp zuid platdak opstelling


  • aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:28
Hoe krijgen jullie early access? Mijn jackery en mijn traditionele thuisaccu (Solis -Pylontech) werken elkaar flink tegen. Ik wil de Jackery ook via Home assistant aansturen

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
marcovit schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:18:
[...]

De mijne werkt stabiel via wifi ondanks dat ik maar 2 van de 4 streepjes heb.
Ik heb sinds een tijdje ook gekke gaten meer in het overzicht, slechts hele kleine.

(Ubiquiti, AP in de meterkast, batterij in de garage achter de rolluik, totale afstand 5m?)
Hier werkt het ook goed met wifi ondanks dat hij niet in de buurt staat van acces point. Ben wel bezig alles te bedraden, wordt een hele onderneming, met diverse switches. Ben van mening dat dit altijd de beste oplossing is, shelly meter en jackery gaan bedraad worden, verder moet er een 2de batterij bij komen daar ik het niet red met de max 15kwh ivm laden auto. Een 2de unit op een 3 fase systeem is ook volgens mij nog niet werkend te krijgen omdat de units niet met elkaar praten👎
Ik heb een Jackery batterij om te testen, maar hier valt de wifi continue weg. Heb al in Unifi een aparte IOT SSID (IoT als naam niets speciaals dit is bij Marstek ook een dingetje) gemaakt (2.4Ghz) maar het werkt nog niet zo als het hoort. Als ik de berichten hier lees en op Reddit is dit een punt van aandacht.

[ Voor 11% gewijzigd door aapjuh99 op 14-05-2026 10:48 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dear Customer,
 
Thank you for your message.
Your problem is indeed quite complex, and multiple engineers are working hard to review it. Please give them a little more time.
 
We apologize again for any inconvenience this may have caused. Thank you for your understanding and support.
Best regards,
Jackery Support Team
Nog even geduld dus.

De gaten in de grafiek heeft geen verband met de wifi. In de nacht heb ik ook gaten in de grafiek van Jackery. Met PRTG (ping ik de jackery) heb ik dan 0 downtime.

Wat ook best gek is. Als de wifi wegvalt is dit keer op keer exact 11 minuten in veel gevallen.

Jackery zit op de Wifi waar homewizard op zit dat werkt allemaal prima.

Aangezien ik niet de enige ben zit toch echt wel bij Jackery of het is wel erg gevoelig spul.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 14-05-2026 11:06 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
JasonMr schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Zorg ervoor dat je een MQTT-broker hebt draaien in Home Assistant (bij mij is dat de Mosquitto Broker add-on). Vervolgens kan je in de Jackery-app verbinden met die broker, waarna je de Jackery-integratie in Home Assistant kan installeren.

Ik heb zelf geen extra stappen moeten uitvoeren buiten de instructies uit de documentatie: Jackery GitHub-documentatie
Is de HA intergratie beter of toch even bij de app houden?

  • JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
Bjornregteriml schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:53:
[...]

Is de HA intergratie beter of toch even bij de app houden?
Gezien de HA-integratie via een MQTT-connectie werkt, kan je beide perfect naast elkaar gebruiken. Ik heb dit nu ongeveer een week draaien en het werkt uitstekend.

  • Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bjornregteriml op 15-05-2026 09:35 ]


  • Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
JasonMr schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:23:
[...]

Gezien de HA-integratie via een MQTT-connectie werkt, kan je beide perfect naast elkaar gebruiken. Ik heb dit nu ongeveer een week draaien en het werkt uitstekend.
Ik ben gister avond al bezig geweest om de Mqtt verbinding te proberen, maar krijg in de app geen mqtt te zien, ik gok dat ik iets fout doe maar daar moet ik nog even mee stoeien.

Zou ik je evt een dm mogen sturen mocht het niet lukken?

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Bjornregteriml schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:35:
[...]

Ik ben gister avond al bezig geweest om de Mqtt verbinding te proberen, maar krijg in de app geen mqtt te zien, ik gok dat ik iets fout doe maar daar moet ik nog even mee stoeien.

Zou ik je evt een dm mogen sturen mocht het niet lukken?
Heb je dan firmware 1.2 op je jackery geinstalleerd en de app geupdate?

  • Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
stephan11 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:28:
[...]

Heb je dan firmware 1.2 op je jackery geinstalleerd en de app geupdate?
Nee dat nog niet! Daar zal het in zitten idd, de app heb ik wel geüpdate, kan ik de 1.2 firmware forceren of is het een kwestie van wachten?

  • forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 22:15
Bjornregteriml schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:34:
[...]

Nee dat nog niet! Daar zal het in zitten idd, de app heb ik wel geüpdate, kan ik de 1.2 firmware forceren of is het een kwestie van wachten?
Je moet contact opnemen met Jackery en zijn kijken of je nog aan het 'test-team' toegevoegd kan worden. Voor de update hebben ze je serienummer nodig, om de update the pushen.

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Even een korte update mbt het retourneren van de kabelsets bij Jackery,

Het contact verloopt moeizaam, zit elke keer 2 / 3 dagen tussen een antwoord, nu willen ze mijn probleem eerst bij de technici gaan neerleggen...... Ik heb al aangegeven dat ik de door hun geleverde kabels niet wil gebruiken, en wil retourenren omdat Staubli aangeeft (Volgens de tech documenten) het niet verstandig is om 3rd party connectors te gebruiken.
Ik heb de gebruikte connectors gevonden op alibaba en het zijn dus goedkope chinese connectortjes die op de kabels zitten. Ik heb al aangegeven dat ik alle los aangekochte kabelsets wil retourneren doordat het chinese rommel is en ik geen zin heb in brand oid door het gebruik hiervan. ik snap niet dat jackery die goedkope stekkers op hun kabels zet. Ik heb de documenten van Staubli ook aan ze overhandigd waar duidelijk in staat dat alles vervalt zodra je de connectors gaat mengen met andere merken.

Het is bijna 350 euro aan kabels die ik erbij gekocht had, maar iets retourneren aan ze is verschrikkelijk.

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Het lijkt wel alsof ze hier meelezen....

15 min geleden krijg ik ineens een mail met excuses, en dat ze graag alle kabelsets retour nemen die aangekocht zijn.

Dus hopelijk zijn we er bijna :)

  • Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gisteren weer aan de slag geweest met de Jackery App en zag ineens de MQTT optie langskomen. Even teruggelezen en ik begrijp dat https://github.com/ht-it-lab/jackery nog in beta is en er dus via MQTT gekoppeld wordt.

Had hier de Pro en Pro Max AC nog ter review staan als aanvulling op de Pro Max. Ik wil op dit vlak natuurlijk wel de juiste informatie geven, maar volgens mij is de conclusie nog steeds: Wifi werkt niet altijd even lekker (hier meerdere keren ervaren, maar nog niet meegemaakt met de nieuwe App die gisteren beschikbaar kwam) én de HA-integratie is nog niet volwassen genoeg. Beide reviews overigens inmiddels gepubliceerd en de links aan de topicstart toegevoegd.

Verder viel mij op dat er bij het toevoegen van een 2e en 3e product ook extra huishoudens werden aangemaakt die je ieder van een eigen P1/CT-meter kunt/moet voorzien, ipv dat de producten in je bestaande huishouden worden toegevoegd. Dit is wel op te lossen door ze te verwijderen uit de ene en toe te voegen in de andere, maar standaard zou dat wat mij betreft in je default huishouden mogen zijn. Iemand al ervaren dat dat standaard in hetzelfde huishouden gebeurt?

Eerstvolgende stap: Een aparte server inrichten om alle Home Assistant integraties apart van elkaar te kunnen testen, wel mooi dat steeds meer producenten daar mee bezig zijn.

Wat betreft de MC4 connectoren: Ik koop altijd Staubli's en die zet ik op evt. 3rd-party kabels. Maar je merkt inderdaad dat dat niet altijd even goed klikt of past. Buiten in een schuurtje ook belangrijk, maar als je het binnen plaatst nóg belangrijker om een goede connectie te hebben. Wel heeft Jackery bescherming en temperatuursensoren ingebouwd bij de MPPT-ingangen, dus mocht dat té heet worden dan mag je verwachten (maar niet vertrouwen) dat die worden afgeschakeld. Maar voorkomen is beter dan dat in de praktijk testen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp


  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Ik heb zojuist mijn order binnen gekregen van stralendgroen, ik had bij hun de staubli Y kabels besteld, staubli connectors en ook gelijk 20A stringzekeringen van staubli om als extra veiligheid nog op elk paneel een zekering ertussen te zetten. de staubli Y kabels zijn van veel betere kwaliteit dan die van Jackery.

nu is het nog even wachten op de 2 rollen met kabels en de draadgoten, en dan kan ik aan de slag met de installatie.

  • Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:01
Alexxie schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:21:
Het lijkt wel alsof ze hier meelezen....

15 min geleden krijg ik ineens een mail met excuses, en dat ze graag alle kabelsets retour nemen die aangekocht zijn.

Dus hopelijk zijn we er bijna :)
Zou me verbazen als ze niet meelezen.

  • fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:08
Ik heb sinds gisteren een Homewizard Socket tussen mijn accu en het stopcontact geplaatst. Ik wil eens een vergelijk doen wat de App meet (en ik in HomeAssistant weergeef via de HACS plugin) en wat er daadwerkelijk in en uit gaat.

Hierbij een dag dat de accu volledig vol en leeg geladen is aan het eind van de dag.

Er gaat dus bijna 8 kWh aan energie in, er komt 4.5 kWh uit.
Nu heb je verlies van

- Stroom die accu zelf verbruikt (33 kWh continue, zonder besparingsmodus)
- AC/DC conversie
- DC/AC conversie.

Maar dan nog vind ik het veel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qjn_ioUWhPfYBdSMTQz0Bt-XTbo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J27xLHyEMqlLw2t4smAJUxWD.png?f=user_large

  • CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:39

CIM

fagao schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:31:
Ik heb sinds gisteren een Homewizard Socket tussen mijn accu en het stopcontact geplaatst. Ik wil eens een vergelijk doen wat de App meet (en ik in HomeAssistant weergeef via de HACS plugin) en wat er daadwerkelijk in en uit gaat.

Hierbij een dag dat de accu volledig vol en leeg geladen is aan het eind van de dag.

Er gaat dus bijna 8 kWh aan energie in, er komt 4.5 kWh uit.
Nu heb je verlies van

- Stroom die accu zelf verbruikt (33 kWh continue, zonder besparingsmodus)
- AC/DC conversie
- DC/AC conversie.

Maar dan nog vind ik het veel.
[Afbeelding]
Dat is wel erg veel. Ik heb ook een Homewizard socket die het verbruik meet van en naar de Jackery Homepower Ultra 2000. Dit zijn mijn statistieken over de maanden april + mei:

In: 159 kWh - Uit: 120 kWh - RTE = 75,5%

Ik zou zeggen: meet het een eens over een langere tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door CIM op 17-05-2026 16:59 ]


  • fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:08
CIM schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:57:
[...]

Dat is wel erg veel. Ik heb ook een Homewizard socket die het verbruik meet van en naar de Jackery Homepower Ultra 2000. Dit zijn mijn statistieken over de maanden april + mei:

In: 159 kWh - Uit: 120 kWh - RTE = 75,5%

Ik zou zeggen: meet het een eens over een langere tijd.
De getallen die ik noemde zijn via de Jackery API. Ik ga het deze week via de HomeWizard socket vergelijken
Update gekregen van Molly mbt wifi issues. Dit is positief! 👍
Geachte klant,
 
Hartelijk dank dat u opnieuw contact met ons hebt opgenomen.
 
Wij hebben uw verzoek om de Home Assistant (HA)-functionaliteit te testen met succes doorgestuurd naar ons technische team, en zij zullen de nieuwe firmware binnenkort naar uw apparaat pushen.
 
Wat betreft het door u genoemde probleem met de wifi-verbinding: wij hebben onlangs van enkele klanten feedback ontvangen over instabiliteit van de wifi-verbinding. Wees gerust: ons R&D-team onderzoekt deze kwestie al en werkt actief aan een oplossing.
 
Onze oprechte excuses voor het ongemak dat deze situatie voor u kan veroorzaken. Mocht u nog vragen hebben of verdere hulp nodig hebben, neem dan gerust op elk moment contact met ons op.
 
Met vriendelijke groet,
Molly
Jackery Support Team

[ Voor 83% gewijzigd door aapjuh99 op 18-05-2026 11:38 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill


  • Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Alexxie schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:43:
[...]


Je kan ook nog gebruik maken van de cashbackxl.nl deals pagina om zo nog een extra cashback te genereren op je aankoop bij jackery :)

Ik had zo toch nog een kleine 130 euro terug extra bovenop de kortingen die ik al van jackery had met de aanschaf.
had jij de combinatie cashbaclxl en een earlybird voucher? ik krijg nl niks uit betaald, en vind ik een beetje vreemd. Had alles op "groen" en alle instructies netjes gevolgd.

no comment


  • 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 16:51
JasonMr schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:06:
[...]

Er is gisteren een nieuwe update voor de app uitgekomen (voor iOS, voor Android weet ik het niet zeker). Heb je met die versie ook nog problemen?

Voor de update had ik af en toe een foutmelding wanneer ik de MQTT-optie opende, maar sinds de recente update heb ik dat probleem niet meer gehad. Zelf heb ik eigenlijk nog niet echt veel problemen ervaren met de software.

Ik kijk nu vooral nog uit naar de update waarmee meerdere units parallel kunnen draaien.
De update had ik inderdaad de 13e al doorgevoerd echter werkte het nog steeds niet, na een paar keer de unit herstarten en wat prutsen in de app onthield ie eindelijk het juiste IP en werkt de koppeling in HA. Het valt me echter wel op dat er regelmatig dat er gaten zijn in de MQTT en dat de unit onbereikbaar is in HA.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrO4Ozzfsq3p6ZNnIy4LVEB5GbI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyVuw6dfsMcFbDRwxHqqurUa.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 16% gewijzigd door 3p0x op 18-05-2026 13:17 ]


  • JasonMr
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
3p0x schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:15:
[...]

De update had ik inderdaad de 13e al doorgevoerd echter werkte het nog steeds niet, na een paar keer de unit herstarten en wat prutsen in de app onthield ie eindelijk het juiste IP en werkt de koppeling in HA. Het valt me echter wel op dat er regelmatig dat er gaten zijn in de MQTT en dat de unit onbereikbaar is in HA.....

[Afbeelding]
Zelf deel ik deze ervaring niet; bij mij draait de MQTT-integratie al vanaf dag één stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p8OiU7pSYKIkQ_PlutvXDSAVWA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/R9pj4nauMtgbeQgSHju0MHvx.png?f=user_large

  • 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 16:51
JasonMr schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:26:
[...]

Zelf deel ik deze ervaring niet; bij mij draait de MQTT-integratie al vanaf dag één stabiel.

[Afbeelding]
Ik zal nog eens m'n MQTT docker logs checken of daar toevallig wat in staat, het gaat vaak prima maar soms zitten dit soort gaten erin:


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJefXepcvZX0F3JfB3YsqZgtKI0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KECWEwyojiHI0LJYCQPLz5MH.jpg?f=fotoalbum_medium

Overigens is ie aangesloten via UTP (en Wifi...) dus de verbinding moet prima zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door 3p0x op 18-05-2026 14:14 ]


  • Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:02
Alexxie schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:45:
Even een korte update mbt het retourneren van de kabelsets bij Jackery,

Het contact verloopt moeizaam, zit elke keer 2 / 3 dagen tussen een antwoord, nu willen ze mijn probleem eerst bij de technici gaan neerleggen......
Ik ervaar hetzelfde.
De unit die ik had gekocht, daar functioneerde het LCD display en de knoppen niet. Ik had dus geen idee of de batterij nu aan of uit stond.
Contact gehad met de helpdesk, maar bij elke reactie moet je twee dagen wachten.
Uiteindelijk de unit terug gestuurd, maar ook nu ontbreekt elke vorm van communicatie over wanneer ik een nieuwe mag verwachten. Ik speel nu ook met de gedachte de twee andere batterijen ook maar terug te sturen. De dozen heb ik gelukkig nog in de oud papierbak liggen.

Mooi design is 1 ding, maar een beetje makkelijk te bereiken helpdesk in deze lijkt me toch wel een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering.

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Inmiddels weer een update met betrekking tot hun email waarin stond dat de items geretourneerd mochten worden, al met al een klotebedrijf dus die geen retouren accepteren en zich verschuilen achter hun eigen technishe adviezen. ik heb nu al enorme spijt dat ik uberhaupt met jackery in zee ben gegaan. ik heb inmiddels een hele boze mail gestuurd naar jackery dat ik het niet accepteer en ik gewoon eis dat ze de kabels retour nemen.

Wees dus gewaarschuwd mensen, aftersales is ver te zoeken.

xxx from the Jackery Support Team here.
Please kindly ignore the previous email from Hidie, as it was sent to you by mistake. 
 
I’ve checked with our technical team regarding your concern about the cables. Their response is as follows:
 
Jackery’s official cables undergo multiple rounds of testing to ensure safety before being released for sale. The advice against mixing cables refers specifically to not using them with cables from other photovoltaic manufacturers. Using Jackery cables together as per your orders is perfectly safe.
 
Thank you for your patience.

  • Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:01
Martinus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:22:
[...]

had jij de combinatie cashbaclxl en een earlybird voucher? ik krijg nl niks uit betaald, en vind ik een beetje vreemd. Had alles op "groen" en alle instructies netjes gevolgd.
Heb hier van de Early Bird en CBXL gebruik kunnen maken.

Cbxl is ook al uitbetaald en ontvangen.

  • Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Laapo schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Heb hier van de Early Bird en CBXL gebruik kunnen maken.

Cbxl is ook al uitbetaald en ontvangen.
Raar, heb zelfs claim moeten indienen want ze snapte de early bird niet. Jij ook specifiek die koekjes goed enzo?

no comment


  • fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyQ1QGnys09jxrLmtmJZMNsZH8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/df0H27n5hSNTPXmKbzi9W5KH.png?f=fotoalbum_large Meting van gisteren van de accu achter een Homewizard Energy Socket. De nacht erna nog 0.3 kWh geleverd tot hij op hetzelfde nivo als de nacht ervoor was.
Dat maakt een totaal van (Ik ontlaad tot 10% en laad tot 90%)
Accu in 6.6
Accu uit 6.1

Rendement = 92%

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Even een vraag mbt het aarden van de installatie.

Nu heb ik voor op het dak van die betonsteunen gekocht, deze komen te staan op rubberen matjes op het dak. De panelen zitten dan vastgeschroefd aan de betonnen steunen. voor de kabelgeleiding heb ik Conduct Roofsupport blokken met daarop 6 meter aan roofsupport draadgoot. de kabels van de panelen gaan dan gescheiden van elkaar door deze draadgoot. Ik wilde eigenlijk elk paneel nog voorzien van een aardeklem, en dan met een 4mm aardedraad (gelijk aan de kabels van de panelen) de draadgoot aarden en dan de boel aansluiten op een aardepunt wat ik heb aangelegd vanuit de meterkast -> achtertuin met 6mm draad (Deze aardrail zit dus ook op de groepenkast aangesloten)

Ik een beetje met chatgpt aan spelen en kreeg ik het volgende over het aarden van de installatie:

Belangrijke richtlijnen
  • Panelen zelf aarden niet nodig: De panelen zijn dubbel geïsoleerd. Het is verplicht om de metalen draagconstructie/het frame te aarden om gevaarlijke spanning door lekstroom te voorkomen.
  • Kabeldikte: De norm schrijft voor dat de aardingsdraad minimaal dezelfde diameter heeft als de grootste AC/DC-kabel in je systeem, met een aanbevolen minimum van \(\text{4\ mm}^{2}\) tot \(\text{6\ mm}^{2}\).
moet ik dan alleen de draadgoot aansluiten op de aarde ? aangezien de steunen waar de panelen op gemonteerd zijn van beton zijn en dus niet van die alumium bevestigingen die je ook overal ziet.

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Dennis_k schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:22:
[...]

Ik ervaar hetzelfde.
De unit die ik had gekocht, daar functioneerde het LCD display en de knoppen niet. Ik had dus geen idee of de batterij nu aan of uit stond.
Contact gehad met de helpdesk, maar bij elke reactie moet je twee dagen wachten.
Uiteindelijk de unit terug gestuurd, maar ook nu ontbreekt elke vorm van communicatie over wanneer ik een nieuwe mag verwachten. Ik speel nu ook met de gedachte de twee andere batterijen ook maar terug te sturen. De dozen heb ik gelukkig nog in de oud papierbak liggen.

Mooi design is 1 ding, maar een beetje makkelijk te bereiken helpdesk in deze lijkt me toch wel een belangrijk onderdeel van je bedrijfsvoering.
Zojuist weer mail gehad van ze, ik had namelijk ook even een 1 ster review op trustpilot gezet. en nu kunnen er ineens wel allemaal dingen geregeld worden met dikke vette excuses erbij. maar ik wil eerst kijken wat ze aanbieden, omdat ze hebben voorgesteld dat ik gedeeltelijk gecompenseerd kan worden zonder retour van de kabels (Al zit ik daar niet op te wachten) dus ik heb de bal nu even bij hun teruggelegd met de mededeling: Wat heb je te bieden, anders komt alles retour. alleen dan moet ik volgens hun wel zelf de verzendkosten voor mijn rekening nemen. maar dat vind ik dan nog niet zo erg.

  • Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:01
Martinus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:52:
[...]

Raar, heb zelfs claim moeten indienen want ze snapte de early bird niet. Jij ook specifiek die koekjes goed enzo?
Ja, kwam ook al vrij snel in het overzicht van cbxl te staan en een week of 3 later al kunnen uitbetalen

  • Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik krijg de Jackery P1 dongle niet werkend met Deze SmartGateways Active P1 splitter. Meer mensen deze in gebruik? Krijg wel voeding maar de P1 berichten komen niet door (blauw/groen knipperen). Direct aansluiten werkt wel. Met en zonder externe voeding getest.
Op dit moment ben ik aan het testen met de jackery accu. Ik had ook problemen met de wifi. De accu had periode's wanneer hij offline stond. En periode's waar hij supersnel tussen offline en online switchte.
Volgens mij is er iets mis met de ondersteuning voor mesh netwerken/ netwerken met meerdere AP's.

Sinds ik de accu heb vergrendeld aan 1 AP is de verbinding al een paar dagen helemaal stabiel.
Tweede punt is dat de accu ook nog eens verbinding maakte met een AP aan de andere kant van het huis. Nu ik hem heb vergrendeld naar het dichtsbijzijnde AP is de verbinding van matig naar goed gegaan. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Dekaasboer op 19-05-2026 22:19 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Laapo schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:51:
[...]

Ja, kwam ook al vrij snel in het overzicht van cbxl te staan en een week of 3 later al kunnen uitbetalen
Bij staan ze nog niet op groen licht, wel op Bevestigd (Blauw) maar ik ben benieuwd wat daar nog aan gaat veranderen nu ik midden in een refund scenario zit met Jackery. mijn klacht op Trustpilot heeft wel even de gemoederen doen oplaaien maar nu wordt ik wel goed geholpen via de mail, en ze reageren welliswaar ook heel snel nu :)

  • forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 22:15
Brokencore schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:58:
Ik krijg de Jackery P1 dongle niet werkend met Deze SmartGateways Active P1 splitter. Meer mensen deze in gebruik? Krijg wel voeding maar de P1 berichten komen niet door (blauw/groen knipperen). Direct aansluiten werkt wel. Met en zonder externe voeding getest.
Ik heb deze combi zonder problemen werkend. (In de 2e poort van de splitter heb ik een custom serial naar USB print aangesloten.)

  • Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
forum026 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:35:
[...]

Ik heb deze combi zonder problemen werkend. (In de 2e poort van de splitter heb ik een custom serial naar USB print aangesloten.)
Vreemd dat het hier niet wil dan. Welk type kWh meter heb jij exact?

  • integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 16:55
Brokencore schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:58:
Ik krijg de Jackery P1 dongle niet werkend met Deze SmartGateways Active P1 splitter. Meer mensen deze in gebruik? Krijg wel voeding maar de P1 berichten komen niet door (blauw/groen knipperen). Direct aansluiten werkt wel. Met en zonder externe voeding getest.
Hier zelfde probleem, alle andere P1 meters (HomeWizard en Youless) werken zonder problemen. Ook met een passieve splitter werkt ie niet, alleen als hij direct in de P1 poort zit. Ik ga dus voor nu verder met de homewizzard maar overweeg naar een shelly te gaan aangezien die 1x per seconde update (en niet 10sec wat de p1 poort op mijn meter doet) en ik ook de zonnepanelen apart kan monitoren naast mijn grid verbruik.

  • Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
integro schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:01:
[...]

Hier zelfde probleem, alle andere P1 meters (HomeWizard en Youless) werken zonder problemen. Ook met een passieve splitter werkt ie niet, alleen als hij direct in de P1 poort zit. Ik ga dus voor nu verder met de homewizzard maar overweeg naar een shelly te gaan aangezien die 1x per seconde update (en niet 10sec wat de p1 poort op mijn meter doet) en ik ook de zonnepanelen apart kan monitoren naast mijn grid verbruik.
Heb jij ook de SmartGateways splitter? Hier een ISKRA AM550 slimme meter overigens.

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Update mbt Jackery en het retourneren.

Na mijn klacht op Trustpilot heeft Jackery contact met mij gezocht, en hebben wij uiteindelijk een mooi compromis kunnen sluiten. Lea van Jackery Support heeft hier laten zien dat Jackery wel degelijk goede support kan bieden. Met excuses vanuit Jackery, hebben ze mijn aankoop van de kabels Geaccrediteerd en ik hoef zelfs de kabels niet te retourneren. Dat vind ik nou wel echt topservice. Soms moet je even het achterste van je Tanden laten zien, maar uiteindelijk wel top geholpen.

Inmiddels binnenkort aan de slag met de nieuwe kabels met Staubli connectoren om de boel up and running te krijgen :)
3p0x schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:13:
[...]

Ik zal nog eens m'n MQTT docker logs checken of daar toevallig wat in staat, het gaat vaak prima maar soms zitten dit soort gaten erin:


[Afbeelding]

Overigens is ie aangesloten via UTP (en Wifi...) dus de verbinding moet prima zijn.
Ik heb hetzelfde. Verbonden met UTP en MQTT heeft geregeld ‘gaten’. Draait HAOS op een Proxmox server.

Dit haal ik uit de logs, dit is terugkerende...

2026-05-20 13:55:51: New client connected from 192.168.1.114:52079 as HS2C07xxx (p4, c1, k60, u'jackery').

2026-05-20 13:59:30: Client HS2C07xxx [192.168.1.114:52079] disconnected: exceeded timeout.

2026-05-20 14:10:38: Saving in-memory database to /data//mosquitto.db.

2026-05-20 14:19:40: New connection from 192.168.1.114:52102 on port 1883.

2026-05-20 14:19:40: New client connected from 192.168.1.114:52102 as HS2C07xxx (p4, c1, k60, u'jackery').

2026-05-20 14:21:49: Client HS2C07xxx [192.168.1.114:52102] disconnected: exceeded timeout.

[ Voor 32% gewijzigd door aapjuh99 op 20-05-2026 14:46 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill


  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
stephan11 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:28:
Jackery max pro is niet geschikt voor mensen die al zonnepanelen hebben, constateerde dat als mijn huis 2500w of meer terug leverd de jackery zonnepanelen bij volle battery 0w terug leverd. Dit probleem voorgelegd bij jackery.

Hun antwoord is: Hallo,
 
Mijn naam is Eric, en ik zal deze zaak behandelen namens Hidie.
 
Wij hebben een update ontvangen van ons technische team.
 
De elektriciteitsmeter detecteert dat het andere terugleververmogen van de klant de 2500W heeft overschreden. Wanneer dit gebeurt, zal het PV-vermogen worden beperkt.
 
Dit is gerelateerd aan de logica en het gedrag van het systeem en niet aan een hardwareprobleem.
 
Met vriendelijke groet,


Met andere woorden.......👎
Ben nu al een paar dagen in gesprek met de bijkbaar enigste duitse ondersteuning, vandaag kreeg ik een onzin mail waar uit ik alleen maar kan opmaken dat de persoon niet bekend is met het product en het probleem.

Antwoord vertaald van jackery:Bedankt voor uw geduld.

Houd er rekening mee dat het product eerst in de app moet worden geconfigureerd om via de netstroomkabel op te laden.

Zonder deze instelling laadt het apparaat automatisch op zodra het op het stopcontact wordt aangesloten.

In de aangepaste modus kunt u de tijden instellen waarop het opladen moet plaatsvinden.

Het systeem start dan automatisch met opladen volgens uw gekozen instellingen.

We hopen dat deze informatie nuttig is en beantwoorden graag al uw verdere vragen.


Hier zakt mijn broek van af, antwoord komt volgens mijn van een scrip af, knippen plakken, 👎

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Martinus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:22:
[...]

had jij de combinatie cashbaclxl en een earlybird voucher? ik krijg nl niks uit betaald, en vind ik een beetje vreemd. Had alles op "groen" en alle instructies netjes gevolgd.
ik had zo een 50 euro voucher en de aankoop via cashbackxl (NIEUW50) ofzo

Het kon 6 tot 8 weken duren zeiden ze, bij de aankoop is hij op bevestigd gezet, inmiddels na mijn teruggave van Jackery voor het retourneren van de kabels is 1 aanvraag afgewezen (Dat was de aparte order met de kabels, die is volledig terugbetaald) de andere factuur is gewijzigd in eindbedrag maar staat nog wel op bevestigd. Dus het lijkt erop dat jackery nog moet bevestigen. die andere was vanmiddag na de terugbetaling gelijk afgewezen. Dus ik wacht nog even geduldig af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQo6HdGp1bKBZBeoA5eN7uk1mlg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SBWXrRcQPgl4qYirYnsqkjmP.png?f=user_large

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 10:31
Is het verstandig om de Pro Max AC batterij gewoon via de Jackery website zelf te bestellen ivm met service of zijn de ervaringen beter bij offgridpowerstation.nl bijvoorbeeld?

Wat zijn de ervaringen qua levertijd, bezorging etc. bij Jackery NL?

  • integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 16:55
Brokencore schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:28:
[...]

Heb jij ook de SmartGateways splitter? Hier een ISKRA AM550 slimme meter overigens.
Ja, de SmartGateway splitter.

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Justevo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:26:
Is het verstandig om de Pro Max AC batterij gewoon via de Jackery website zelf te bestellen ivm met service of zijn de ervaringen beter bij offgridpowerstation.nl bijvoorbeeld?

Wat zijn de ervaringen qua levertijd, bezorging etc. bij Jackery NL?
Ik heb de set zelf bij Solar Power Supply besteld. Had het binnen 2 dagen in huis tegen dezelfde actieprijs als rechtstreeks bij Jackery. Jackery zelf levert vanuit Duitsland dus dat duurt wel een aantal dagen.

  • Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:01
Justevo schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:26:
Is het verstandig om de Pro Max AC batterij gewoon via de Jackery website zelf te bestellen ivm met service of zijn de ervaringen beter bij offgridpowerstation.nl bijvoorbeeld?

Wat zijn de ervaringen qua levertijd, bezorging etc. bij Jackery NL?
Bij Jackery zelf hebben ze een soort van loyaliteitsprogramma met punten e.d.

Maar heel veel soeps is het niet. Met ruim 6800 verdiende punten kan ik alleen een kortingsbon op accesoires van 5% kopen in ruil voor 30 punten..

Wat de bezorging betreft, ik zat in de early fase. Was geen pijl op te trekken.

Enige wat ik even zou dubbelchecken is of de uitgebreide garantie ook geldt bij aanschaf via derden.

  • Alexxie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-06 20:45
Is er iemand die bij Jackery die "Waterproof" UTP kabel heeft besteld ?

Ik ben op zoek naar zo een plug om hem zelf te maken die kabel, aangezien ik liever zelf de kabels trek en ik 70 euro voor een utp kabeltje wel beetje aso vind :D

Ik heb wel 2 typen gevonden op internet maar weet niet zeker of die gaan passen, staan geen diameter maten bij van de schroefkap :)

  • Olimar1980
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:59
Ik kreeg trouwens het volgende doorgestuurd via de supportafdeling mbt de ondersteuning van meerdere systemen in 1 huishouden:

Ondersteunt tot drie units die parallel werken – naar verwachting beschikbaar in juli. Tot 12 kW PV-vermogen, 7500 W AC-vermogen voor netstroom en een totale capaciteit van 45 kWh.
 
Ze geven ook aan dat er gewerkt wordt aan ondersteuning voor een piek en daltarief.

  • 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 16:51
aapjuh99 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:10:
[...]

Ik heb hetzelfde. Verbonden met UTP en MQTT heeft geregeld ‘gaten’. Draait HAOS op een Proxmox server.

Dit haal ik uit de logs, dit is terugkerende...

2026-05-20 13:55:51: New client connected from 192.168.1.114:52079 as HS2C07xxx (p4, c1, k60, u'jackery').

2026-05-20 13:59:30: Client HS2C07xxx [192.168.1.114:52079] disconnected: exceeded timeout.

2026-05-20 14:10:38: Saving in-memory database to /data//mosquitto.db.

2026-05-20 14:19:40: New connection from 192.168.1.114:52102 on port 1883.

2026-05-20 14:19:40: New client connected from 192.168.1.114:52102 as HS2C07xxx (p4, c1, k60, u'jackery').

2026-05-20 14:21:49: Client HS2C07xxx [192.168.1.114:52102] disconnected: exceeded timeout.
Ik moet zeggen dat het beter is geworden na de laatste update van de app (en misschien is ook de api aangepast), In de app krijg ik ook niet meer constant een foutmelding dus het e.a. wordt wel beter :)

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Firmware 1.2 voor de pro max is beschikbaar 👍

  • Marcus burgman
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 19:46
stephan11 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:40:
Firmware 1.2 voor de pro max is beschikbaar 👍
Ik kreeg ook de melding, direct laten updaten "failed update blah blah" vervolgens was mijn jackery 5~min niet bereikbaar, kom ik terug in de app na een koffietje, is de huidige firmware versie wel degelijk 1.2? Dus update failed successfully? Iemand anders met zo'n ervaring met de nieuwe firmware update?

  • Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:02
Marcus burgman schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:16:
[...]

Ik kreeg ook de melding, direct laten updaten "failed update blah blah" vervolgens was mijn jackery 5~min niet bereikbaar, kom ik terug in de app na een koffietje, is de huidige firmware versie wel degelijk 1.2? Dus update failed successfully? Iemand anders met zo'n ervaring met de nieuwe firmware update?
Ja, ik zat op kantoor en drukte op updaten. Misluke, maar eenmaal thuis voor de lunch was de update toch geslaagd. Iemand een idee wat de verbeteringen zijn?


Kleine update na mijn DOA levering van de Jackery. Na het terug sturen van de unit inmiddels een nieuwe ontvangen. Deze functioneert prima en staat inmiddels te laden op de zonnepanelen, wel via het stopcontact.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis_k op 21-05-2026 13:20 ]


  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Marcus burgman schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:16:
[...]

Ik kreeg ook de melding, direct laten updaten "failed update blah blah" vervolgens was mijn jackery 5~min niet bereikbaar, kom ik terug in de app na een koffietje, is de huidige firmware versie wel degelijk 1.2? Dus update failed successfully? Iemand anders met zo'n ervaring met de nieuwe firmware update?
Kreeg iedere keer dat update was mislukt....blabla, na reboot unit lukte de update in 1 keer

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Dennis_k schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:18:
[...]

Ja, ik zat op kantoor en drukte op updaten. Misluke, maar eenmaal thuis voor de lunch was de update toch geslaagd. Iemand een idee wat de verbeteringen zijn?


Kleine update na mijn DOA levering van de Jackery. Na het terug sturen van de unit inmiddels een nieuwe ontvangen. Deze functioneert prima en staat inmiddels te laden op de zonnepanelen, wel via het stopcontact.
Mqtt functie toegevoegd

  • Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Echt vreemd: vandaag een extra accu ontvangen. Was natuurlijk maar 28% en de rest vol. Na aansluiten opstarten, doet die het 10min na een update van de firmware, stopt het hele systeem ermee. Niks, volledig off line. Heb de hele bende moeten resetten en nu “draait” die weer. Echt stom, alle statistieken van de laatste maand pleite… je kan er niks mee, maar over tijd een leuke om eens te analyseren. Nou, daar gaan we weer. Iemand dezelfde zeik gehad?! En alle updates van de app en firmware ten spijt, vind het maar niks beter. Mn NOM meter is niet meer zo strak als ik kijk na de dagmeting van Essent, van 0,3 kwh naar 0,9kWh… tuurlijk is nog niks… maar lijkt het slomer te zijn dan eerst en dus regelmatig vant net “plukt”.

no comment


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFvyvruOrwqQa5QccYHxUQuG2Mg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xIkfnnGkFNgvpdvuCNe5Jvy8.png?f=fotoalbum_large

Bekende bugs gefixt. Zegt niet heel veel :/.

Hopelijk de WiFi daar een van.

Update gelukt MQTT is nieuw bij instellingen. Afwachten als de WiFi nu ook stabiel is. Waarde geeft nu 'Goed' zo hoog is het nog nooit geweest.

Vraagje aan de mensen die hem bekabeld hebben. Jackery IP DHCP only of kun je in de Jackery app een vast IP meegeven?

[ Voor 24% gewijzigd door RobbyTown op 21-05-2026 18:40 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
RobbyTown schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:19:
[Afbeelding]

Bekende bugs gefixt. Zegt niet heel veel :/.

Hopelijk de WiFi daar een van.

Update gelukt MQTT is nieuw bij instellingen. Afwachten als de WiFi nu ook stabiel is. Waarde geeft nu 'Goed' zo hoog is het nog nooit geweest.

Vraagje aan de mensen die hem bekabeld hebben. Jackery IP DHCP only of kun je in de Jackery app een vast IP meegeven?
Ik heb een adres gereserveerd in mn router, dat is volgens mij de beste manier.

  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

thoomie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:15:
[...]

Ik heb een adres gereserveerd in mn router, dat is volgens mij de beste manier.
Klopt hier heb het meeste ook zo alleen mocht de WiFi een probleem blijven dan kan ik er een GL.iNet Beryl AX bekabeld op aansluiten. Die ontvangt dan via de WiFi data en zo bekabeld naar de Jackery. Dan is de Jackery bekabeld aangesloten....

Omdat ik in dezelfde IP reeks wil laten zitten is DHCP op Beryl AX niet nodig, maar dan moet Jackery een vast IP worden ingesteld. DHCP op Beryl AX kan alleen dan komt die Jackery weer in een andere IP reeks.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
OPGELOST- Vraag... vandaag aan de gang gegaan om mijn mqtt connectie te maken, tot zover dacht ik dat het lukte, alleen als ik nu de token uit de app wil invoeren bij HAOS, dan vraagt deze daaar toch om een mail en WW die ik ook gebruik voor in de app, wat doe ik fout?

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
RobbyTown schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:19:
[Afbeelding]

Bekende bugs gefixt. Zegt niet heel veel :/.

Hopelijk de WiFi daar een van.

Update gelukt MQTT is nieuw bij instellingen. Afwachten als de WiFi nu ook stabiel is. Waarde geeft nu 'Goed' zo hoog is het nog nooit geweest.

Vraagje aan de mensen die hem bekabeld hebben. Jackery IP DHCP only of kun je in de Jackery app een vast IP meegeven?
Nee geen vast ip adres, kansloze opzet met 0,0 opties.👎
3p0x schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:20:
[...]

Ik moet zeggen dat het beter is geworden na de laatste update van de app (en misschien is ook de api aangepast), In de app krijg ik ook niet meer constant een foutmelding dus het e.a. wordt wel beter :)
Klopt, dat kan ik bevestigen! Ik had nog contact gehad met Jackery / Molly en zij had mijn issue direct doorgespeeld met devs. Het werkt al twee dagen top!

voor de lezers: ik mag de Jackery testen voor Tweakers. Ik had last van wegvallende wifi, mqtt verbindingen die verbraken en firmware upgrade issues. De wifi issues (Unifi AP IoT SSID 2.4ghz, heeft niet geholpen, ze kijken er intern nog naar), mqtt is nu stabiel, de firmware upgrade ook nadat ik fixed ip heb geconfigureerd voor de Jackery batterij.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill


  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 10:31
De SolarVault 3 Pro Max AC 5kW is vandaag 100,- goedkoper voor de geinterresseerden. Slim van Jackery om dat vandaag te doen natuurlijk als al het vakantiegeld is gestort.
Rechtstreekse update van Molly/Tweakers Testpanel ticket bij Jackery mbt wifi/mqtt issues.
Geachte klant,
 
Hartelijk dank voor uw update en voor het verstrekken van de logbestanden en schermafbeeldingen.
 
Wat betreft de onstabiele wifi-verbinding en het probleem waarbij de MQTT-verbinding na enkele minuten automatisch wordt verbroken, stelt ons technische team de volgende stappen voor om het probleem op te lossen:
 
Schakel over op een ethernetverbinding: Om een zeer stabiele netwerkomgeving te garanderen en mogelijke interferentie van het draadloze signaal met het MQTT-protocol uit te sluiten, raden wij u ten zeerste aan om uw apparaat indien mogelijk rechtstreeks via een ethernetkabel (LAN) aan te sluiten.
 
Werk de app bij: Zorg ervoor dat uw Jackery-app is bijgewerkt naar de nieuwste versie die beschikbaar is in de App Store, aangezien recente updates belangrijke optimalisaties bevatten voor de stabiliteit van het netwerk en de verbinding.
 
Houd er rekening mee dat het gebruik van de ethernetverbinding slechts een tijdelijke oplossing is. Ons R&D-team werkt momenteel hard aan het oplossen van het probleem met de instabiliteit van de wifi, om in de toekomst een betrouwbaardere en permanente oplossing te kunnen bieden.
  
Hartelijk dank voor uw begrip, geduld en voortdurende medewerking om ons te helpen dit voor u op te lossen. We kijken uit naar uw reactie.
 
Met vriendelijke groet,
Molly
Jackery Support Team

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill


  • rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-06 23:53
Ook even met Home Assistant en MQTT aan het prutsen geweest.

Alles werkt, alleen jammer dat de State of charge % alleen van de hoofdunit wordt weergegeven, niet gemiddelde van alles bij elkaar (dus ook units).


Nu staat me batterij percentage al op 92% terwijl hele systeem pas op 88% is.


Ook jammer dat je data van de accu packs ook niet kan zien.


Maar ze zullen vast nog wel aan verbeteringen werken komende tijd. Nu kan ik iig me HW P1 Data, Growatt omvormer en batterij allemaal in HA zien.

[ Voor 17% gewijzigd door rgarretsen op 22-05-2026 14:48 ]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

aapjuh99 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:33:
Rechtstreekse update van Molly/Tweakers Testpanel ticket bij Jackery mbt wifi/mqtt issues.


[...]
Ben benieuwd. Hier met fw 1.2 helaas nog WiFi problemen.

Nu is testen als het op de kabel beter gaat (GL router wifi wds :) ) .

Wifi / Bluetooth kan dan uit (alleen waar je dat doet helaas zie ik het in de app niet en handleiding ook niet). WiFi fixen is 1 ding. Waar ik ook benieuwd naar ben. Hopelijk fixen ze ook dat die geen WiFi SSID zend zodra het geconfigureerd/verbonden is. Vervuiling in de lucht en buren/voorbijgangers hoeven via de WiFi niet te zien dat hier een Jackery staat...

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 22-05-2026 15:10 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

RobbyTown schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:51:
[...]

Ben benieuwd. Hier met fw 1.2 helaas nog WiFi problemen.

Nu is testen als het op de kabel beter gaat (GL router wifi wds :) ) .

Wifi / Bluetooth kan dan uit (alleen waar je dat doet helaas zie ik het in de app niet en handleiding ook niet). WiFi fixen is 1 ding. Waar ik ook benieuwd naar ben. Hopelijk fixen ze ook dat die geen WiFi SSID zend zodra het geconfigureerd/verbonden is. Vervuiling in de lucht en buren/voorbijgangers hoeven via de WiFi niet te zien dat hier een Jackery staat...
WiFi uitzetten is mij nog niet gelukt. De disconnects met de WiFi gebeurd nog steeds volgens Unifi logs ondanks dat hij verbonden is met ethernet. Ik hoop dat ze de Jackery-app gaan updaten in de toekomst.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill


  • RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

aapjuh99 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:33:
[...]

WiFi uitzetten is mij nog niet gelukt. De disconnects met de WiFi gebeurd nog steeds volgens Unifi logs ondanks dat hij verbonden is met ethernet. Ik hoop dat ze de Jackery-app gaan updaten in de toekomst.
Hier voor de zekerheid de WiFi reset gedaan. Dus alleen Netwerkpoort jackery werkt nog.

Netwerkpoort jackery > Beryl 7 (in WDS mode gezet, zeg maar de client mode) die verbonden is met de WiFi naam waarmee jackery ook verbonden was (2.4 Ghz wel zo eerlijk de test daar was de jackery ook mee verbonden, maar zou dus ook voor de 5 ghz kunnen gaan). Is kijken als het nu wel allemaal up blijft.

Wat nu al wel opvalt. De ping tijden liggen veel lager nu die op de kabel zit via de Beryl 7 en die WiFi ontvangt. Dan direct de eigen antenne.

Jackery WiFi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ELllDJWiuyaKLlDq3ir6qLgA4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AQXDlPD5CdVxI7gLJ3Y4Z4pr.png?f=fotoalbum_large

Via Beryl 7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MR6yPs3z5R0vZKpkhkO3SXuYuwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KFNqBkMJNVbIgEkCNRLB6B6l.png?f=fotoalbum_large

Jackery WiFi & Beryl 7 zit beide even afstand naar de accesspoint toe die het signaal naar ze zend.

Kwaliteit zit beide op Signal Quality Good (59 dB) (info van HP instant on portaal)


Update grafiek even laten lopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItH7jYqsO76ZrsyABwalHbGbq2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fACRkbQyqjtzXZ8WK0UFbC7c.png?f=fotoalbum_largeLinks hoge ping en rond de ochtend downtime. Downtime 15 uur is wisselen naar 'kabel' dus ander ip ingesteld

Rechts de ping van de Jackery via Berly die het signaal ook via wifi pakt. Stuk lager en geen downtime.

Hopelijk krijgen ze de wifi intern gefixt.

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 23-05-2026 20:22 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe


  • Bjornregteriml
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:53
Gister na veel pielen, denken, en ook lichtelijk vloeken, de mqtt HA intergratie aan de gang gekregen, alleen nu vraag ik mij af, weet er iemand toevallig of er een sensor/trigger achtig iets is waardoor je bvb de accu een start charge now commando kan geven? zou handig zijn met een automation icm mijn ev en laden.
Ik heb dat nog niet gevonden in home assistant.

Ook vreemd, vannacht is er niet gedoucht en de boiler heeft niks gevraagd. De verwachting was dat de solarvault nu de hele nacht stroom zou afgeven.
Echter om 02:00 stopte hij er gewoon mee. De SOC was 48%, de unit zou in zelfconsumptie draaien. Hij begon vanochtend wel weer te laden.

Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken. De stabiliteit schort echt. Iemand ervaring met long term support op hun vorige product? Gaat dit het 15 jaar volhouden?

[ Voor 4% gewijzigd door Dekaasboer op 23-05-2026 08:54 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl


  • vonhirkebosj
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQ0GlZF2Erfc8uh5Hf8Mrp1W2j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvblFWWXprPgAatLoEqRGSPC.jpg?f=fotoalbum_large Probeer de bovenste eens uit te schakelen, kijken of het dan wel goed is?

Heb deze enige dagen uit gehad en daarna weer aan gezet. Heeft bij mij geholpen toen.
vonhirkebosj schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 13:09:
[Afbeelding] Probeer de bovenste eens uit te schakelen, kijken of het dan wel goed is?

Heb deze enige dagen uit gehad en daarna weer aan gezet. Heeft bij mij geholpen toen.
Ik heb dit allebei uitgezet in de hoop dat MQTT verbinding niet verbreekt. Tot nu toe gaat het goed..

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill


  • paul-15
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-06 19:43
Hhmmmm

De Jackery app kan maar 1 Shelly meter instaleren. Ik had juist een 2e gekocht om de zonnestroom appart te registreren via de meterkast omdat ik via 2 groepen 'terug' lever....Shelly em50 kan 2 groepen meten maar helaas dat gaat niet samen met de Shelly 3 fase meter die ik al heb...

Zou het via Homewizard wel kunnen? En kan de accu dan ook worden aangestuurd via Homewizard?


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV1drmAoAaKZlj2TFPEAlOD20m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bY00ce56DHYSfkpwvH3cEpg7.jpg?f=fotoalbum_large

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Heeft de omvormer van je andere installatie geen opties?

  • Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Dekaasboer schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:54:
Ik heb dat nog niet gevonden in home assistant.

Ook vreemd, vannacht is er niet gedoucht en de boiler heeft niks gevraagd. De verwachting was dat de solarvault nu de hele nacht stroom zou afgeven.
Echter om 02:00 stopte hij er gewoon mee. De SOC was 48%, de unit zou in zelfconsumptie draaien. Hij begon vanochtend wel weer te laden.

Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken. De stabiliteit schort echt. Iemand ervaring met long term support op hun vorige product? Gaat dit het 15 jaar volhouden?
had ik in het begin ook. Alles uitgezet en loopt daarna altijd door, ook als die geen verbinding blijkt te hebben. Overigens als ik een dag, zoals gister niet kijk, irriteer ik me niet aan de slechte verbinding. Ik zie in de essent app 0 op de meter, nja dan werkt het systeem denk ik maar. Maar wel een hoop werk aan de winkel met de app en netjes weergeven.

is trouwens het zo dat met een p1 meter van homewizard en die app wel mooie grafieken komen en beter overzicht?

no comment


  • 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:20
Vandaag een wel heel erg traag werkende app. Diverse foutmeldingen

  • Teckelbox
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18:38
De App doet hier helemaal niets. Beide sets volledig onbereikbaar en na uitloggen onmogelijk om weer in te loggen.

  • stephan11
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Teckelbox schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:19:
De App doet hier helemaal niets. Beide sets volledig onbereikbaar en na uitloggen onmogelijk om weer in te loggen.
Ligt plat, niets te bereiken,

  • wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:18
Hier de app ook helemaal plat, kan niet meer inloggen. Verbinding met P1 meter en batterij lijkt wel goed want de Jackery laad en ontlaad normaal via 0 op de meter

  • Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:01
Martinus schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:44:
[...]

had ik in het begin ook. Alles uitgezet en loopt daarna altijd door, ook als die geen verbinding blijkt te hebben. Overigens als ik een dag, zoals gister niet kijk, irriteer ik me niet aan de slechte verbinding. Ik zie in de essent app 0 op de meter, nja dan werkt het systeem denk ik maar. Maar wel een hoop werk aan de winkel met de app en netjes weergeven.

is trouwens het zo dat met een p1 meter van homewizard en die app wel mooie grafieken komen en beter overzicht?
Hier ook niet echt verbindingsproblemen oid. Ik check gewoon de 'zelfverbruik' grafiek in de homewizard app. Duidelijk zat wat dat betreft.

Heb er een homewizard 1 fase kWh meter tussen geplaatst. Voegt weinig toe vind ik, alleen een grafiek met wat er wordt geladen en ontladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23wUwqeiw0tiQOVWwV1pdWazadI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEN06ItWjxabWLMAf5I0whXU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihrIfinKCODCuDf0bXpwTlIBisY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YhwHXsIQ1P9g9ySeSzCv7py.jpg?f=fotoalbum_large

  • 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:20
wloldski schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:25:
Hier de app ook helemaal plat, kan niet meer inloggen. Verbinding met P1 meter en batterij lijkt wel goed want de Jackery laad en ontlaad normaal via 0 op de meter
Welke stand werk jij mee om 0 op de meter te draaien ?

  • wloldski
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:18
201WD schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:16:
[...]

Welke stand werk jij mee om 0 op de meter te draaien ?
De “zelfverbruik” optie

  • Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
wloldski schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:25:
Hier de app ook helemaal plat, kan niet meer inloggen. Verbinding met P1 meter en batterij lijkt wel goed want de Jackery laad en ontlaad normaal via 0 op de meter
Same here… echt heel bizar slecht

no comment


  • Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Laapo schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:53:
[...]


Hier ook niet echt verbindingsproblemen oid. Ik check gewoon de 'zelfverbruik' grafiek in de homewizard app. Duidelijk zat wat dat betreft.

Heb er een homewizard 1 fase kWh meter tussen geplaatst. Voegt weinig toe vind ik, alleen een grafiek met wat er wordt geladen en ontladen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dus maar kopen dan?!

no comment

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste