WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
DropjesLover schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:38:
[...]

Maar Israel kan wel zomaar raketten op andere landen af ( blijven ) vuren? Maar goed, dat neigt naar de verboden discussie.

Daarbij heeft geen enkele raket van Iran op Israel doel getroffen, dankzij hun superieure (Amerikaanse) technologie.
Iran heeft ook niet z'n best gedaan om echt iets te raken, want dat is ze eerder door het systeem te overbelasten wel degelijk gelukt. Vanuit Iran was het een "kappen nou" waarschuwingsschot.

Met de reactie van Israel zijn wel degelijk doelen getroffen, mensen gedood, de "deal" tussen Iran en de VS verder uit beeld en Trump in z'n hemd omdat hij geen controle heeft o
Vreemd argument; dus omdat Israels luchtafweer superieur is, mag Iran er maar vrij op schieten? We weten ook niet of dat Iran 'zijn best heeft gedaan' of dat ze nu zo verzwakt zijn dat ze niet meer kunnen. Dat het een waarschuwingsschot was, is dus pure speculatie.

De techniek is naar mijn weten trouwens gewoon Israëlisch, de Amerikanen hebben wel meebetaald en produceren daarom ook onderdelen voor het Arrow systeem. Weet niet wat de relevantie van die opmerking is.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Marrtijn schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:12:
[...]

Vreemd argument; dus omdat Israels luchtafweer superieur is, mag Iran er maar vrij op schieten?
Niet vrij schieten, ze hadden er zeker een aanleiding voor, de eerdere aanhoudende provocaties / escalaties in Libanon en herhaaldelijke waarschuwingen.
Sterker nog, Netanyahu is zelfs door Trump in niet mis te verstane bewoording gezegd er mee te stoppen.
We weten ook niet of dat Iran 'zijn best heeft gedaan' of dat ze nu zo verzwakt zijn dat ze niet meer kunnen. Dat het een waarschuwingsschot was, is dus pure speculatie.
Iran zou nog zeker 50% van zijn wapenarsenaal hebben, en zullen dat ook weer rap aan het aanvullen zijn. Daar hebben ze immers al weer zo'n 100 dagen de tijd voor.
Als Iran echt wil, kan het nog zeker genoeg.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
DropjesLover schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:50:
[...]

Iran zou nog zeker 50% van zijn wapenarsenaal hebben, en zullen dat ook weer rap aan het aanvullen zijn. Daar hebben ze immers al weer zo'n 100 dagen de tijd voor.
Als Iran echt wil, kan het nog zeker genoeg.
Dat ze de wapens nog hebben betekent niet dat ze nog bruikbaar zijn. Immers is ook wel aardig bekend dat die ballistische raketten in tunnels liggen. Waarbij Amerika en Israël toch ook wel wat bommen op de tunnel in-/uitgangen hebben gegooid.
En uiteraard moeten ze ook nog lanceerinstallaties hebben. En ook daar zijn er redelijk wat van gesneuveld (en ook die stonden weer opgesteld in tunnels).
Marrtijn schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:12:
De techniek is naar mijn weten trouwens gewoon Israëlisch, de Amerikanen hebben wel meebetaald en produceren daarom ook onderdelen voor het Arrow systeem. Weet niet wat de relevantie van die opmerking is.
Niet alleen dat. Maar zie ook een F-35. Die kopen ze ean wel van Amerika, maar vervolgens hebben ze later weten te onderhandelen dat ze toegang krijgen tot meer gegevens en mogelijk ook broncode dan andere klanten. Waarna Amerika er op een gegeven moment achter kwam dat er vluchten werden gemaakt die helemaal niet meer teruggekoppeld werden "naar Amerika". Iets dat dan natuurlijk weer niet de bedoeling was. Waarbij er ook weer Amerikanen een bezoekje aan Israël hebben gepleegd om te proberen om de toestellen weer meer in originele staat te krijgen, wat ze mislukte. De Israëlische software zit dusdanig door het hele toestel verweven dat je niet meer terug kunt en als je dat wel doet het als een soort rootkit weer terug komt.
Ook dat geeft wel aan dat Israël een prima kennis heeft op het militaire vlak.

Of dus dat Israël bepaalde luchtafweer ("uit de 'Iron Dome'") aan het midden oosten heeft verkocht / verhuurd (incl personeel). De Amerikaanse Patriots waren dus blijkbaar niet goed genoeg of onvoldoende aanwezig. Ook dat geeft wel aan dat Israël zijn eigen systemen ontwikkeld heeft.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Op z'n Trumps, zou Trump nu kunnen proberen om de macht "terug" te pakken en op media Israel zwart te maken. Of via een discreet alle wapen leveringen stop zetten richting hun. Zou wel een interessante situatie gaan worden.

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:14
De technologische en militaire voorsprong van Israël is onbetwist. Een vraag of discussie zou kunnen gaan over hoe Israël die voorsprong heeft opgebouwd en behoudt. De jaarlijkse miljardensteun van de VS een rol maar ook indirecte steun via investeringen in de Israëlische techsector. Denk aan de aankoop door Nederland onder leiding van mevrouw Ysiglos van een politiesysteem bij de Israëlische EBIT. De problemen met dat tapsysteem zijn bekend. Het is opvallend dat dergelijke fiascos politiek nauwelijks gevolgen hebben voor de betrokken politici dus niet voor mevrouw Ysiglos en helemaal niet voor de Amerikaanse politici.

Iran probeert de technologische en militaire voorsprong van Israël en de VS te compenseren door economische druk uit te oefenen. De Houthi’s hebben inmiddels ook aangekondigd om weer actief te worden in de Rode Zee, link .
Houthi's kondigen verbod op Israëlische scheepvaart aan in Rode Zee
De Houthi's in Jemen hebben een verbod op Israëlische scheepvaart aangekondigd in de Rode Zee. Dat is volgens de rebellengroep, die banden heeft met Iran, een reactie op de Israëlische aanvallen op Iran en Libanon. De Houthi's zeggen "escalatie met escalatie" te zullen beantwoorden. Sinds 2023 vallen de Houthi's al actief schepen aan in de Rode Zee die banden hebben met Israël.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19

Lordy79

Fundamentalist

DropjesLover schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:38:
[...]

Maar Israel kan wel zomaar raketten op andere landen af ( blijven ) vuren?
Volgens mij mist hier een belangrijke context want het was/is Hezbollah die drones (met glasvezelkabels) bleef afvuren op Israël. Israël reageerde daar op en dat accepteert Iran niet die weer op Israël schiet en Israël schiet weer terug op Iran en daar zijn we nu. En ja, daar ging natuurlijk ook weer heleboel aan vooraf en helaas worden er door alle partijen treden omhoog genomen op de escalatieladder.
Daarbij heeft geen enkele raket van Iran op Israel doel getroffen, dankzij hun superieure (Amerikaanse) technologie.
Het arrow 3 systeem dat wordt gebruikt tegen ballistische raketten zoals Iran die afvuurt, is ontwikkeld door de VS en Israël samen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_3
Verder is er ondertussen wel een inslag geweest; ik heb de 'boem' zelf gehoord en dat was geen onderscheppingsboem. En het is natuurlijk een bijzondere redenering dat als een land heel veel resources steekt in het beschermen van haar eigen bevolking, dat land zich maar moet laten beschieten.
Iran heeft ook niet z'n best gedaan om echt iets te raken, want dat is ze eerder door het systeem te overbelasten wel degelijk gelukt. Vanuit Iran was het een "kappen nou" waarschuwingsschot.
Kappen nou met wat? Met Hezbollah bestrijden?
Een (internationaal zo genoemde) terreurorganisatie in Libanon, die niet gewild is door een groot deel van de bevolking van Libanon, en die raketten en drones vuurt op burgers in Israël?
Het is te begrijpen dat Israël daar geen gehoor aan geeft, al moet ze natuurlijk proberen de aanvallen op Hezbollah zo proportioneel mogelijk uit te voeren.

Overigens hoop ik dat er weer wat treden omlaag genomen worden op die escalatieladder, want het zijn vooral de gewone burgers aan alle kanten van alle fronten die de klos zijn.
Mijn gevoel zegt dat geen van de partijen trek heeft in nog een ronde zoals in april en ik hoop dat dat gevoel juist is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:48
Lordy79 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:37:
[...]

Volgens mij mist hier een belangrijke context want het was/is Hezbollah die drones (met glasvezelkabels) bleef afvuren op Israël. Israël reageerde daar op en dat accepteert Iran niet die weer op Israël schiet en Israël schiet weer terug op Iran en daar zijn we nu. En ja, daar ging natuurlijk ook weer heleboel aan vooraf en helaas worden er door alle partijen treden omhoog genomen op de escalatieladder.

[...]

Het arrow 3 systeem dat wordt gebruikt tegen ballistische raketten zoals Iran die afvuurt, is ontwikkeld door de VS en Israël samen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_3
Verder is er ondertussen wel een inslag geweest; ik heb de 'boem' zelf gehoord en dat was geen onderscheppingsboem. En het is natuurlijk een bijzondere redenering dat als een land heel veel resources steekt in het beschermen van haar eigen bevolking, dat land zich maar moet laten beschieten.

[...]

Kappen nou met wat? Met Hezbollah bestrijden?
Een (internationaal zo genoemde) terreurorganisatie in Libanon, die niet gewild is door een groot deel van de bevolking van Libanon, en die raketten en drones vuurt op burgers in Israël?
Het is te begrijpen dat Israël daar geen gehoor aan geeft, al moet ze natuurlijk proberen de aanvallen op Hezbollah zo proportioneel mogelijk uit te voeren.

Overigens hoop ik dat er weer wat treden omlaag genomen worden op die escalatieladder, want het zijn vooral de gewone burgers aan alle kanten van alle fronten die de klos zijn.
Mijn gevoel zegt dat geen van de partijen trek heeft in nog een ronde zoals in april en ik hoop dat dat gevoel juist is.
Terroristische organisatie bestrijden prima, maar het is nu gewoon ordinair land inpikken van een ander soeverein land en gewoon burgers van steden/dorpen dwingen te vertrekken onder de noemer van Hezbollah.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19

Lordy79

Fundamentalist

squashedraven schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:56:
[...]

Terroristische organisatie bestrijden prima, maar het is nu gewoon ordinair land inpikken van een ander soeverein land en gewoon burgers van steden/dorpen dwingen te vertrekken onder de noemer van Hezbollah.
Ik begrijp dat dit tijdelijk nodig is maar ben het met je eens dat als de dreiging weg is, Israël haar leger moet terugtrekken.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:14
Lordy79 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Ik begrijp dat dit tijdelijk nodig is maar ben het met je eens dat als de dreiging weg is, Israël haar leger moet terugtrekken.
Israël heeft toch al gezegd dat ze een permanente buffer willen bouwen. Op een YouTube filmpje zag ik dat Apple Maps al dorpen niet meer toont op hun kaart. Dorpjes die Israël met de grond gelijk heeft gemaakt. Ik denk niet dat Libanon dat stukje grond ooit nog terugkrijgt.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:48
[...]

Er zijn altijd andere manieren om het aan te pakken dan een ander land binnenvallen. en eigenlijk te willen annexeren

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:59
offtopic:
Volgens mij varen we diep het moeras van off-topic onderwerpen in.

Laten we terugkeren naar de vaargeul - de oorlog tussen de VS (; Israël) en Iran.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:05
Op basis waarvan moeten we geloven dat Israël zal terugtrekken als je ziet dat Israël hele Libanese dorpen compleet platlegt?

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54
[...]

Denk niet dat Israël haar legers terugtrekt. Denk eerder dat 'broeder'landen van de Palestijnen de overige Palestijnen op gaan nemen in hun (eeuwige) Palestijnse vluchtelingenkampen of gaan integreren in hun bevolking. Probleem is heb je slapende Hezbollah cellen onder de bevolking? Om dat te filteren is in mijn opzichte onmogelijk.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Dat vind ik een te lage maatstaf. Als het aan Israël ligt is die dreiging er permanent dus kun je ook permanent land bezetten.

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Net zoals de Golan van Syrië? _O-
HollovVpo1nt schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:24:
[...]

Dat vind ik een te lage maatstaf. Als het aan Israël ligt is die dreiging er permanent dus kun je ook permanent land bezetten.
Die permanente "existentiële dreiging" is de helft van hun bestaansrecht en internationale (VS) financiële steun... En daarom ook de enige reden dat ze daar zo ontwikkeld / modern zijn, voor de rest is het een zandbak met nauwelijks natuurlijke hulpbronnen, net zoals de rest van de regio (Libanon, Jordanië).

[ Voor 50% gewijzigd door DropjesLover op 08-06-2026 14:35 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:33
Lordy79 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:37:
[...]
zo proportioneel mogelijk
Israël heeft in mijn optiek de afgelopen jaren aangetoond dit niet te kunnen.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:32:
[...]

Net zoals de Golan van Syrië? _O-
De Golanhoogte kan helaas niet meer terug want dat grenst niet meer aan Syrië. De Golanhoogte heeft inmiddels zijn eigen bufferzone (de UNDOF zone) die Israël ook grotendeels maar heeft ingenomen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Het is helemaal niet nodig. De dreiging - die niet in verhouding is met de bedreiging die Israël zelf is voor zijn buurlanden - is permanent omdat Israël dat klimaat zelf creëert of in stand houdt. Het is een flinterdun excuus om land in te pikken, als het niet om strategische redenen is zoals bij de Golan, dan wel om ideologisch-religieuze redenen, of voor de natuurlijke hulpbronnen (controle over lokale watervoorraden bv.).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Goed artikel op de NOS site van de Israëlische invloed op Amerika's overheid: https://nos.nl/artikel/26...-netanyahu-maar-is-dat-zo

De AIPAC invloed is en blijft enorm, ook na de midterms mochten de democraten het Huis en Senaat terugpakken.

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Brazos schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:44:
[...]

De Golanhoogte kan helaas niet meer terug want dat grenst niet meer aan Syrië. De Golanhoogte heeft inmiddels zijn eigen bufferzone (de UNDOF zone) die Israël ook grotendeels maar heeft ingenomen.
Als Israel zich er uit terugtrekt kan dat prima terug naar Syrië. Het grenst nog steeds gewoon aan Syrië, die UNDOF zone is net zoals de UNIFIL zone in Libanees gebied was.
Totdat Israel de piketpaaltjes weer eens oppakte en 30km verschoof.

De tegenstanders van technologisch geavanceerde landen zijn gedwongen tot terreur. Hezbollah, Iran, Taliban, Vietcong
Technologisch geavanceerde landen pakken gewoon wat ze willen, wanneer ze dat willen (Rusland, Israel, VS).

BThGvNeOA

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
RobertMe schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:09:
[...]

Dat ze de wapens nog hebben betekent niet dat ze nog bruikbaar zijn. Immers is ook wel aardig bekend dat die ballistische raketten in tunnels liggen. Waarbij Amerika en Israël toch ook wel wat bommen op de tunnel in-/uitgangen hebben gegooid.
En uiteraard moeten ze ook nog lanceerinstallaties hebben. En ook daar zijn er redelijk wat van gesneuveld (en ook die stonden weer opgesteld in tunnels).
Niet om lullig te doen, maar die tunnel ingangen waren volgens sateliet beelden al vrij snel na de eerste aanvallen alweer opengemaakt met graafmachines.
https://edition.cnn.com/2026/05/31/us/iran-tunnels-reopened-us-strategy-bombing-invs

Computer says no

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

unclero

MB EQA ftw \o/

Marrtijn schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:00:
Nou, ik denk om te laten zien dat je niet zomaar raketten op Israel kan afvuren. Niet alles in Jeruzalem draait om de Amerikaanse verkiezingen.
Nee, u vergeet dat er eind dit jaar ook verkiezingen zijn in Israel. En die zien er voor Netanyahu niet zo geod uit, dus hij overweegt zijn opties.
En dan komen we weer bij wat al vaker teruggekomen is in dit topic: Scorched earth, own earth. "Als ik niet meer mag spelen met het speelgoed, moet het speelgoed maar kapot." Als híj het land niet mag leiden, dan zal hij zo'n grote puinzooi achterlaten dat er weinig meer te leiden valt.

En nu kom ik weer terug op wat ik eerder voorspelde. Er is de mogelijkheid dat Netanyahu bezig is om Israel los te weken van de VS en te positioneren als vazal van een regionale opkomende macht. We hadden al dat de hoofd van de Mossad al rond is gaan vliegen en in verschillende Arabische hoofdsteden is geweest. Nu is Netanyahu zelf ook al op bezoek geweest in o.a. de VAE.
Dat zou dus betekenen dat wat hem betreft Trump de pot op kan. Want hij heeft nieuwe vriendjes gevonden (iets wat al sinds de Abrams-akkoorden in werking was gezet).
En het lijkt erop dat men dat in Washington ook langzaam in begint te zien.
mkmi schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:20:
De technologische en militaire voorsprong van Israël is onbetwist. Een vraag of discussie zou kunnen gaan over hoe Israël die voorsprong heeft opgebouwd en behoudt.
Het feit dat ze in het vorige heen-en-weer schieten dusdanig door hun luchtafweer (en dan bedoel ik die voor gebruik boven de dampkring) heen waren gebrand dat ze binnen een paar dagen sitting-duck zouden zijn, en ze er bij Washington op aan drongen toch maar een wapenstilstand te sluiten, zegt genoeg over dat behouden van die voorsprong.

Toen concludeerden we hier ook al dat de kwaliteit van de Iraniërs vooral zat in de kwantiteit van hun artillerie. Immers, wat er in die paar weken door de Amerikanen en hun Arabische partners en de Israeli's is weggeschoten, duurt - ondanks de miljarden die in die business om gaan - jaren, niet maanden, voor die voorraad weer enigszins is aangevuld. Men schoot voor ettelijke miljoenen dollars aan raketten weg om een reentry vehicle kapot te knallen waar er net twintig van uit de springkop zijn gekomen, en waar misschien net zoveel springstof in zit als in een gangbare 81mm mortiergranaat.
Dat soort dingen zijn leuk om te doen, als u niet vantevoren de rekensommen op orde heeft, en daar lijkt alles naar te wijzen.

Dat het er nu op lijkt dat Iran afgemeten zetten doet, lijkt me dan ook eenvoudig verklaarbaar: Zowel Amerika als Israel bevinden zich nu in een patstelling.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
unclero schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:35:
[...]

Het feit dat ze in het vorige heen-en-weer schieten dusdanig door hun luchtafweer (en dan bedoel ik die voor gebruik boven de dampkring) heen waren gebrand dat ze binnen een paar dagen sitting-duck zouden zijn, en ze er bij Washington op aan drongen toch maar een wapenstilstand te sluiten, zegt genoeg over dat behouden van die voorsprong.
Het feit dat Israel wel iets uit de lucht weet te schieten toont toch juist aan dat het werkt? Sure, het is verschrikkelijk duur en complex, maar het werkt wel. Probeer jij met een erwtenschieter maar eens iets te raken dat met mach weet ik hoe veel op je af komt. Dat gaat je niet lukken. Maar Israel lukt het wel.

En v.w..b die wapenstilstand. Het enige wat ik daarvan gelezen heb is dat Trump die wilde. Ook omwille van voorraden / kosten, daar niet van. Maar niet omdat Israel door de raketten heen zou zijn (wat dan weer niet zegt dat het niet ook het geval kan zijn).

Het enige waarvan je kunt stellen dat Amerika en Israel hun zaken niet op orde hebben zijn drones. Want met standaard air-to-air of surface-to-air een drone uit de lucht schieten is wel veel te duur en kan veel goedkoper. En daarvoor hebben ze uiteindelijk (met tegenzin?) spul van Oekraine geregeld. Die daar dan weer genoeg ervaring mee hebben, incl. het "stoppen" van Shahed drones (aangezien Iran het ontwerp aan de Russen heeft verkocht).

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Als Israel zich er uit terugtrekt kan dat prima terug naar Syrië. Het grenst nog steeds gewoon aan Syrië, die UNDOF zone is net zoals de UNIFIL zone in Libanees gebied was.
Totdat Israel de piketpaaltjes weer eens oppakte en 30km verschoof.

De tegenstanders van technologisch geavanceerde landen zijn gedwongen tot terreur. Hezbollah, Iran, Taliban, Vietcong
Technologisch geavanceerde landen pakken gewoon wat ze willen, wanneer ze dat willen (Rusland, Israel, VS).
Gedwongen of niet, de technologisch geavanceerde landen zijn zelf terreurstaten in dit geval. Dagelijks zie ik beelden van illegaal geweld gericht tegen de (gehele) burger bevolking voor politieke doeleinden (verovering van land en zuivering van de bewoners).

De tijden van naïviteit zijn wel voorbij, er is geen goed en kwaad in dit conflict. Het zijn allemaal terroristen en criminelen van Tel Aviv tot in Tehran.
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Topic specifiek beleid
Wat willen we niet zien:
• Elkaar beschuldigen van drogredenen.
• Commentaar over het discussie verloop in het topic.
• Commentaar op andermans postgedrag.
• Ook de discussie over Gaza is nog steeds offtopic.
• Speculatie of samenzweringstheorieën.
• Naamverbasteringen
• Memes/grappige plaatjes, dit is een discussietopic
• Schrijf militaire jargon afkortingen s.v.p. voluit.
Zie je een post waarvan je denkt dat die niet voldoet aan onze forum/topic regels, maak dan alleen (!) een topic report aan. En laat het dan verder over aan moderatie.

Hou de focus op de oorlog met Iran.