originele signatures zijn top!
Volgens de AIS tracker lijkt dat inderdaad het geval te zijn. Een week geleden vertrokken uit een haven in Indonesie.RobertMe schreef op maandag 20 april 2026 @ 10:27:
Volgens Centcom was het schip dus wél onderweg naar Iran. Lijkt mij een claim die ook redelijk makkelijk te controleren moet zijn op basis van transponder gegevens / tracking. (Tenzij dat schip de transponder uit had staan wat weer dubieus op zichzelf zou zijn). En dus zou het ook raar zijn als Centcom daar over zou liegen (gezien iedereen het kan debunken).
Wat het enteren voor controle op of er bv geen wapens vervoerd worden wel legitiem maakt.
https://www.marinetraffic...tails/ships/shipid:657791
Laatste paar uren:
[ Voor 24% gewijzigd door Skyaero op 20-04-2026 12:00 ]
Terechte observatie dat de V.S. onbetrouwbaar is maar dat heeft meer te maken met het feit dat de vorige keer de Iraanse zijde van de onderhandelingstafel is uitgemoord.Trishul schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:00:
Iran heeft een reactie gegeven op de eventuele 'tweede onderhandelingen': https://nos.nl/liveblog/2...ten-schip#UPDATE-93818931
Ze geven natuurlijk aan dat de VS niet te vertrouwen is en ze niet geloven dat de VS serieus is. Voorlopig hebben ze dus geen zin om weer aan tafel te zetten.
Logisch ook na de aanval op en in beslag name van dat Iraanse schip door de VS.
Voor Iran heeft de VS wederom bewezen onbetrouwbaar te zijn door tijdens onderhandelingen en staakt het vuren nog aanvallen uit te voeren.
Of het containerschip nou wel of geen schending is, als je nader tot elkaar in onderhandeling zul je ook concessies moeten doen en wellicht niet vooraf de andere partij tegen de schenen schoppen. Ook al heeft Iran de SvH weer gesloten.
Zolang Iran het pressie middel van de SvH houd en de V.S. aan het strong man syndroom blijft lijden is er een oplossing ver weg.
De V.S. leeft in een volstrekte waan dat dit met meer geweld oplosbaar is, of dat dreigen met meer geweld de Iraniërs zal doen capituleren. Als de V.S. inderdaad de burger infrastructuur in een wraak campagne kapot gaat bombarderen dan is het helemaal klaar met de V.S. als geloofwaardige partner op het wereldtoneel. Het gaat de V.S. enorm veel schade doen, en ik denk dat Iran dat ook wel weet.
Mocht het daadwerkelijk zover komen dan blijft de VS onze bondgenoot. Want aan de voorkant wordt veel geschreeuwd maar aan de achterkant allemaal handjeklap. We zitten te diep in de amerikanen. Over een maandje vanaf het moment dat het conflict voorbij is gaat de rode loper weer uit voor Uncle Sam. Want de VS is de greatest country of the world en China is een slechte dictatuur die we altijd als vijand zullen zien. Idem voor Rusland. Ondertussen vertonen we straks op 4 mei krokodillentranen want ow ow ow wat was het zo erg en we mogen het nooit meer gebeuren maar grijpen niet in gaza en lebanon omdat joden meer waard zijn dan moslims in onze ogen. Ondertussen groeit er weer een hele generatie op met haatgevoelens tegen het westen, de grote aanslagen hier op het westen gaan er zeker komen en dan zijn we allemaal verontwaardigd hoe dit heeft kunnen gebeuren. Talkshows en kamervragen en een schreeuwende wilders en yesilgoz “zie je nou wel”? En eerlijk gezegd kan ik het heel goed begrijpen wanneer de kinderen van Gaza straks de wapens pakken en dan aanslagen gaan plegen. Alles kwijt, niks meer te verliezen en met knuffelen en lief doen kom je nergens omdat de wereld zo niet werkt. Denk dat we de komende jaren weer flinke aanslagen mogen verwachten in europa en heel eerlijk 0 medelijden. Je maakt beloftes keer op keer dat we bepaalde dingen nooit meer laten gebeuren maar toch laat je het weer gebeuren omdat sommigen wat meer gelijk zijn dan anderen. Als wij een zooitje maken in het MO of weigeren in te grijpen moet je ook niet janken als een paar deze kant komen om wat herrie te maken.HEY_DUDE schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:10:
[...]
Terechte observatie dat de V.S. onbetrouwbaar is maar dat heeft meer te maken met het feit dat de vorige keer de Iraanse zijde van de onderhandelingstafel is uitgemoord.
Of het containerschip nou wel of geen schending is, als je nader tot elkaar in onderhandeling zul je ook concessies moeten doen en wellicht niet vooraf de andere partij tegen de schenen schoppen. Ook al heeft Iran de SvH weer gesloten.
Zolang Iran het pressie middel van de SvH houd en de V.S. aan het strong man syndroom blijft lijden is er een oplossing ver weg.
De V.S. leeft in een volstrekte waan dat dit met meer geweld oplosbaar is, of dat dreigen met meer geweld de Iraniërs zal doen capituleren. Als de V.S. inderdaad de burger infrastructuur in een wraak campagne kapot gaat bombarderen dan is het helemaal klaar met de V.S. als geloofwaardige partner op het wereldtoneel. Het gaat de V.S. enorm veel schade doen, en ik denk dat Iran dat ook wel weet.
Dat weet ik zo net nog eens niet. Ik denk dat het vertrouwen in de Amerikanen een flinke knauw heeft opgelopen in de afgelopen weken en maanden met de verschillende keuzes die het heeft gemaakt. Ik denk wel dat ze bondgenoot blijven, maar de relatie is bekoeld van hartelijk naar wat de Amerikanen zelf cordial zouden noemen.magnifor schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:01:
Mocht het daadwerkelijk zover komen dan blijft de VS onze bondgenoot. Want aan de voorkant wordt veel geschreeuwd maar aan de achterkant allemaal handjeklap. We zitten te diep in de amerikanen. Over een maandje vanaf het moment dat het conflict voorbij is gaat de rode loper weer uit voor Uncle Sam. Want de VS is de greatest country of the world en China is een slechte dictatuur die we altijd als vijand zullen zien.
Vergelijk het met Turkije. In alle opzichten is Turkije een bondgenoot. Ze zijn lid van de Navo, en zitten in beginsel in ons kamp. Maar, ze houden er ook ongemakkelijke relaties op na, vervolgen oppositieleiders, en zitten diep in de regimewijzigingen in het Midden-Oosten, en ver daarbuiten. De relatie met Erdogan is allang niet meer hartelijk. Maar, we hebben hem van tijd tot tijd nodig. Niet in de laatste plaats, trouwens, om de grenzen van de EU te bewaken.
Zo zal het ook steeds meer zijn met de VS. Sowieso, je hoeft geen beste vriendjes te zijn om toch bondgenoten te zijn - daar zijn zowel historisch als meer recent meer dan genoeg voorbeelden van.
[ Voor 7% gewijzigd door Helixes op 20-04-2026 13:48 ]
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Om heel eerlijk te zijn hou ik dan ook mijn hart vast voor het komende WK.magnifor schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:01:
[...]
Mocht het daadwerkelijk zover komen dan blijft de VS onze bondgenoot. Want aan de voorkant wordt veel geschreeuwd maar aan de achterkant allemaal handjeklap. We zitten te diep in de amerikanen. Over een maandje vanaf het moment dat het conflict voorbij is gaat de rode loper weer uit voor Uncle Sam. Want de VS is de greatest country of the world en China is een slechte dictatuur die we altijd als vijand zullen zien. Idem voor Rusland. Ondertussen vertonen we straks op 4 mei krokodillentranen want ow ow ow wat was het zo erg en we mogen het nooit meer gebeuren maar grijpen niet in gaza en lebanon omdat joden meer waard zijn dan moslims in onze ogen. Ondertussen groeit er weer een hele generatie op met haatgevoelens tegen het westen, de grote aanslagen hier op het westen gaan er zeker komen en dan zijn we allemaal verontwaardigd hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Stoney3K schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:49:
Om heel eerlijk te zijn hou ik dan ook mijn hart vast voor het komende WK.
offtopic:
Nu ben ik zelf in het geheel niet van dit soort zaken, maar je moet vooral niet te hard nadenken over wat je zou kunnen bereiken met een false flag operatie van een van de strijdende partijen. Ik denk - en hoop - dat ze zelf, los van de verachtelijkheid, inschatten dat het afbreukrisico mocht de waarheid uitlekken te groot is.
Maar god, o god zeg.
Nu ben ik zelf in het geheel niet van dit soort zaken, maar je moet vooral niet te hard nadenken over wat je zou kunnen bereiken met een false flag operatie van een van de strijdende partijen. Ik denk - en hoop - dat ze zelf, los van de verachtelijkheid, inschatten dat het afbreukrisico mocht de waarheid uitlekken te groot is.
Maar god, o god zeg.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Echt frustrerend hoe slinks en verraderlijk de VS en Israël zich opstellen. Ze blijven maar wapenstilstanden schenden en liegen. Zelfs de onderhandelaars zijn twee clowns zonder geopolitieke kennis. Komen met waardeloze eisen, terwijl zij de agressiviteit begonnen. Ze komen arrogant aan de tafel en denken de winnaars te zijn. Strategisch zijn zij de verliezers.
Scheelt dat die ondertussen door zo veel mensen wordt geboycot dat de schade ook wel mee kan vallen.Stoney3K schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:49:
[...]
Om heel eerlijk te zijn hou ik dan ook mijn hart vast voor het komende WK.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
• Elkaar beschuldigen van drogredenen.
• Commentaar over het discussie verloop in het topic.
• Commentaar op andermans postgedrag.
• Ook de discussie over Gaza is nog steeds offtopic.
• Speculatie of samenzweringstheorieën.
• Naamverbasteringen/bijnamen
• Memes/grappige plaatjes, dit is een discussietopic
• Schrijf militaire jargon afkortingen s.v.p. voluit.
Zie je een post waarvan je denkt dat die niet voldoet aan onze forum/topic regels, maak dan alleen (!) een topic report aan. En laat het dan verder over aan moderatie.
Hou de focus op de oorlog met Iran. Dit is niet het grote Israël topic.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Topic specifiek beleid
Wat willen we niet zien:• Elkaar beschuldigen van drogredenen.
• Commentaar over het discussie verloop in het topic.
• Commentaar op andermans postgedrag.
• Ook de discussie over Gaza is nog steeds offtopic.
• Speculatie of samenzweringstheorieën.
• Naamverbasteringen/bijnamen
• Memes/grappige plaatjes, dit is een discussietopic
• Schrijf militaire jargon afkortingen s.v.p. voluit.
Zie je een post waarvan je denkt dat die niet voldoet aan onze forum/topic regels, maak dan alleen (!) een topic report aan. En laat het dan verder over aan moderatie.
Hou de focus op de oorlog met Iran. Dit is niet het grote Israël topic.