Beetje een dooddoener toch? Wie gaat hier beweren dat burgerslachtoffers gewenst zijn? Ik ga hier het standpunt niet innemen dat ik het een goed idee vind om de elektriciteit daar plat te leggen. Maar let op. De realiteit is dat indien de VS dit zouden willen letterlijk het hele land in een stofwalk verandert. Gelukkig hebben de VS afgesproken dat ze zaken als 'carpet bombing' niet meer toepassen. Het grootste wat nu wordt ingezet is de zogenaamde MOAB.Mawlana schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:32:
[...]
Trump en Netanyahu ook niet. Dus? Linksom of rechtsom, de Iraanse bevolking is de sjaak.
Zij zouden zogenaamd de bevolking bevrijden, maar ondertussen doen ze er alles aan om het land onbewoonbaar te maken. Het lijkt eerder op dat ze het land proberen te bevrijden van de bevolking...
Problematisch genoeg verwacht ik dat het regime van Iran gegeven de capaciteiten daar geen enkel probleem mee zou hebben om massaal burgerslachtoffers te maken. Dat is echt een hele andere insteek. Voor het regime van Iran zijn burgerslachtoffers een factor in die zin hoe meer hoe beter, want pressiemiddel/pr. Voor zowel de VS als Israel zijn burgerslachtoffers iets waar men probeert de boel te minimaliseren. Die insteek is echt anders. Dat is geen filosofie, daar zijn gewoon beelden van beschikbaar. Er zijn letterlijk video's van revolutionaire garde op motoren die door de straat rijden en demonstranten al rijdend door het hoofd schieten. Exact de reden waarom het internet al tijden wordt geblokkeerd. Er zijn video's van raketinslagen in Israel, waar het internet niet wordt geblokkeerd. Het is echt onzinnig om die insteek gelijk te trekken.
Ik heb overigens mee gekregen dat de bevolking zelf om hulp vroeg, en dat er toen niks gebeurde. De vraag is natuurlijk altijd hoeveel procent van de bevolking achter die hulpvraag staat. Zo lang de boel daar door middel van oppressie wordt onderdrukt zijn daar eigenlijk geen uitspraken over te doen. Dat gaan we pas achteraf horen, indien het regime daadwerkelijk vertrekt.
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2026 14:14 . Reden: NIET innemen ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
/f/image/KbArFAZ3vOGXNLV9egfbZyqO.png?f=fotoalbum_large)