• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-04 19:57
Mawlana schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:32:
[...]

Trump en Netanyahu ook niet. Dus? Linksom of rechtsom, de Iraanse bevolking is de sjaak.

Zij zouden zogenaamd de bevolking bevrijden, maar ondertussen doen ze er alles aan om het land onbewoonbaar te maken. Het lijkt eerder op dat ze het land proberen te bevrijden van de bevolking...
Beetje een dooddoener toch? Wie gaat hier beweren dat burgerslachtoffers gewenst zijn? Ik ga hier het standpunt niet innemen dat ik het een goed idee vind om de elektriciteit daar plat te leggen. Maar let op. De realiteit is dat indien de VS dit zouden willen letterlijk het hele land in een stofwalk verandert. Gelukkig hebben de VS afgesproken dat ze zaken als 'carpet bombing' niet meer toepassen. Het grootste wat nu wordt ingezet is de zogenaamde MOAB.

Problematisch genoeg verwacht ik dat het regime van Iran gegeven de capaciteiten daar geen enkel probleem mee zou hebben om massaal burgerslachtoffers te maken. Dat is echt een hele andere insteek. Voor het regime van Iran zijn burgerslachtoffers een factor in die zin hoe meer hoe beter, want pressiemiddel/pr. Voor zowel de VS als Israel zijn burgerslachtoffers iets waar men probeert de boel te minimaliseren. Die insteek is echt anders. Dat is geen filosofie, daar zijn gewoon beelden van beschikbaar. Er zijn letterlijk video's van revolutionaire garde op motoren die door de straat rijden en demonstranten al rijdend door het hoofd schieten. Exact de reden waarom het internet al tijden wordt geblokkeerd. Er zijn video's van raketinslagen in Israel, waar het internet niet wordt geblokkeerd. Het is echt onzinnig om die insteek gelijk te trekken.

Ik heb overigens mee gekregen dat de bevolking zelf om hulp vroeg, en dat er toen niks gebeurde. De vraag is natuurlijk altijd hoeveel procent van de bevolking achter die hulpvraag staat. Zo lang de boel daar door middel van oppressie wordt onderdrukt zijn daar eigenlijk geen uitspraken over te doen. Dat gaan we pas achteraf horen, indien het regime daadwerkelijk vertrekt.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2026 14:14 . Reden: NIET innemen ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 19:36
sdk1985 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:36:
[...]

Ik vind dat eerlijk gezegd een bijzondere samentrekking, tegen het naive aan. Ja er werden rare dingen gezegd over Groenland. Maar heb je het effect gezien?

Probeer er eens volledig rationeel naar te kijken. Wat is het belang van de VS? Dat belang is betere verdediging van de noordpool in verband met de mineralen/olie/etc die daar bereikbaar worden als gevolg van het wegsmelten van ijs. China is daar momenteel bezig; China's Arctic Strategy and Hybrid Warfare: Targeting Governance and Strategic Responses.

De VS kan dat op twee manieren oplossen; ze doen het zelf, of ze laten een bondgenoot de boel versterken. Hoe ga je tot dat punt komen wanneer Groenland van Denemarken is? In geval van Trump gooi je er een paar dooddoeners uit, iedereen kwaad. Maar niet veel later; Arctic Sentry. Met andere woorden; het maakt Trump overduidelijk niet uit hoe onfatsoenlijk hij over komt, het gaat om het bereiken van een strategisch doel. Het is alleen even zoeken naar dit achterliggende doel. In geval van Iran heb ik het een paar post eerder al geopperd; veranderen van Iran olie export naar USD export om China een hak te zetten.
Trump heeft geen enkel doel bereikt in Groenland, behalve het aanjagen van anti-VS sentiment in Europa. Amerikaanse militairen hadden altijd al vrij spel in Groenland.

Diverse bronnen melden dat de VS aanvallen uitvoert op Kharg, de olieprijzen zullen dus nog wel verder omhoog schieten.

• sdk1985
ErikT738 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:56:
[...]

Trump heeft geen enkel doel bereikt in Groenland, behalve het aanjagen van anti-VS sentiment in Europa. Amerikaanse militairen hadden altijd al vrij spel in Groenland.
Jawel en die bron stond er ook al bij:
Arctic Sentry is a multi-domain military activity that is strengthening NATO’s posture in the Arctic and High North. This enhanced Vigilance Activity (eVA) is providing NATO planners with full visibility of Allies’ national activities across the region, allowing NATO to consolidate these actions into one coherent, overarching operational approach.

Launched in February 2026, Arctic Sentry reflects Allies’ collective understanding that NATO must do even more as an alliance to ensure security in the Arctic and the High North, and to further strengthen its ability to operate in the region.

Arctic Sentry is led by Joint Force Command Norfolk (JFC Norfolk), with overall strategic direction provided by Allied Command Operations. JFC Norfolk will also collaborate with Allied Command Transformation and coordinate activities with the joint US-Canada North American Regional Aerospace Defense Command (NORAD), as well as the US Northern Command and US European Command.
Daar stopt het niet:
NATO’s increasing presence in the region
NATO has been actively increasing its presence by establishing new structures throughout Allied territory in the Arctic and the High North. These installations are enhancing the Alliance’s situational awareness and ability to operate in the region.

Combined Air Operations Centre (CAOC) in Norway
In October 2025, NATO opened the Combined Air Operations Centre (CAOC) in Bodø, Norway. By adding a third CAOC in the Arctic and High North, NATO increases its operational awareness, redundancy and flexibility. The Centre oversees air operations in the Nordic region, the Baltic Sea, the North Atlantic and the Barents Sea, ensuring that airspace in the High North is monitored, protected and, when required, defended.

Forward Land Forces (FLF) in Finland
NATO is currently establishing a military presence in Finland, part of the Alliance’s Forward Land Forces (FLF) along NATO’s eastern flank. The FLF in Finland, which will be led by Sweden, will contribute to the Alliance’s ability to deter and defend across the eastern and northern flanks.

Developing multi-domain capabilities
Allies are investing in new capabilities that further support NATO’s capacity to secure the Arctic region. This includes:

intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) capabilities, which give NATO a clear view of the situation across the region;
space-based capabilities like the NORTHLINK Arctic satellite project;
large-scale maritime capabilities like icebreakers and other ships;
uncrewed systems, such as air and maritime drones; and
vehicles, weapons and other equipment that can operate in extreme cold.
Je hoort de VS niet meer over Groenland sinds Acrtic Sentry.

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2026 14:03 ]

• sdk1985
squashedraven schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:57:
[...]

In je vergelijking noem je dat de VS/Israel burgerslachtoffers proberen te minimaliseren. Als alles wordt platgelegd is die stelling dus simpelweg niet waar. Dat is waar het mij om ging
Om uit te leggen waarom dat argumentatie technisch niet klopt moet ik dan toch eerst het standpunt innemen waarvan ik aangeef dat niet te willen doen. Dus ik snap niet waarom je specifiek dat juist eruit wilt halen.

edit: Blijkbaar zat er een fout in mijn rewrite en miste het woordje niet :X . Vandaar de verwarring.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2026 14:24 ]

• ErikT738
sdk1985 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:00:
[...]

Jawel en die bron stond er ook al bij:

[...]

Daar stopt het niet:

[...]

Je hoort de VS niet meer over Groenland sinds Acrtic Sentry.
Je bedoelt die zelfde NAVO waar de VS om de haverklap uit dreigt te stappen? Diezelfde NAVO waarvan niemand nog gelooft dat Trump er ooit troepen voor in gaat zetten, nu andere NAVO landen hem niet zijn gaan helpen bij zijn oorlog tegen Iran? Je hoort de VS inderdaad niet meer over Groenland, maar dat is vooral omdat Trump zoet is met andere speeltjes (i.e. Venezuela, Cuba en Iran) en de beurzen niet meer hard genoeg reageerden op zijn Groenland uitspraken.

Je kan doen alsof die man 4D schaak speelt, maar hij zit er enkel om zichzelf en zijn vrienden te verrijken en uit de bak te houden (je hoort niemand meer over de Epstein files).

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:14
Dank god/praise Allah ik had mijn fakkel klaar staan

• sdk1985
ErikT738 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:13:
[...]

Je bedoelt die zelfde NAVO waar de VS om de haverklap uit dreigt te stappen? Diezelfde NAVO waarvan niemand nog gelooft dat Trump er ooit troepen voor in gaat zetten, nu andere NAVO landen hem niet zijn gaan helpen bij zijn oorlog tegen Iran? Je hoort de VS inderdaad niet meer over Groenland, maar dat is vooral omdat Trump zoet is met andere speeltjes (i.e. Venezuela, Cuba en Iran) en de beurzen niet meer hard genoeg reageerden op zijn Groenland uitspraken.

Je kan doen alsof die man 4D schaak speelt, maar hij zit er enkel om zichzelf en zijn vrienden te verrijken en uit de bak te houden (je hoort niemand meer over de Epstein files).
Je standpunt was dat er niets is bereikt, dat is er dus wel. De Navo dreigementen die je nu aankaart kun je in exact hetzelfde straatje plaatsen. Het is hoe die man opereert; hoog van de toren blazen om een effect te sorteren. In je nieuwe voorbeeld is het beoogde effect steun tegen Iran (tot heden mislukt). Dat staat verder los van of dat goed/slecht/effectief of destructief is. Dat is wat er gebeurd. Betekent ook niet dat ik dat een goede strategie vind. Ik geef aan welk mechanisme erachter zit *knip*, sneer.

Persoonlijk kan ik de beweringen van Trump eigenlijk nooit direct voor waarheid aannemen. Ik probeer altijd te kijken naar waar de belangen liggen en zie het als onderhandelingstactiek.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 07-04-2026 14:45 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:43
Trump (bron = The Guardian)
A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will. However, now that we have Complete and Total Regime Change, where different, smarter, and less radicalized minds prevail, maybe something revolutionarily wonderful can happen, WHO KNOWS?

We will find out tonight, one of the most important moments in the long and complex history of the World. 47 years of extortion, corruption, and death, will finally end. God Bless the Great People of Iran!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:29:

[...]
Dreigen met genocide is waanzin... Echt dat er daar niemand ingrijpt is echt onbegrijpelijk.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
lees net dit op internet (komt van zijn truth af):
A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will. However, now that we have Complete and Total Regime Change, where different, smarter, and less radicalized minds prevail, maybe something revolutionarily wonderful can happen, WHO KNOWS? We will find out tonight, one of the most important moments in the long and complex history of the World. 47 years of extortion, corruption, and death, will finally end. God Bless the Great People of Iran!
En hier gaan onze Koning, Koningin en MP Jetten volgende week gezellig dinerer (werkbezoek)?

Wel ironisch dat hij wederom aanhaalt dat er een compleet en totaal nieuw regime is, dat is blijkbaar alleen in zijn hoofd. Wellicht dat het pieter baan centrum beter past als het ICC. Wat een gestoorde gek.

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• sdk1985

[...]
Ik denk dat ze dat gaan doen nadat de Rivièra aan de Gaza af is :+ . Niet serieus te nemen toch?

Meest waarschijnlijke scenario; het is allemaal een rookgordijn. Er zijn totaal andere doelen in beeld dan de benoemde energiecentrales. De vraag is wel even wat. Er zijn al behoorlijk wat strategische doelen behaald waaronder de marine maar ook bijvoorbeeld staalfabrieken (nodig voor de ballistische raketten) en toeleveranciers voor explosieven.

[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2026 14:36 ]

• Requiem19
  • Laatst online: 06:43
sdk1985 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat ze dat gaan doen nadat de Rivièra aan de Gaza af is :+ . Niet serieus te nemen toch?
We gaan het zien na vanavond.

Ik vind het dreigen om een beschaving te vernietigen in ieder geval ernstig genoeg. Op een dergelijke dreiging moet de EU reageren - en dan niet met een ‘statement’.

• Vrijdag
  • Laatst online: 07:19

Vrijdag

De Goede

Requiem19 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:34:
[...]

Ik vind het dreigen om een beschaving te vernietigen in ieder geval ernstig genoeg. Op een dergelijke dreiging moet de EU reageren - en dan niet met een ‘statement’.
Dreigen met een Endlösung. Door de president van de VS. Wie had zoiets ooit gedacht.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe de EU hier nou op moet reageren. Gewoon negeren? "Ten strengste afkeuren"? Zelf harde oorlogsretoriek hanteren?

Wat een waanzin :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ErikT738
[...]

De EU kan alleen maar met statements reageren. We zouden wel gek zijn als we zelf pijn gaan lijden (door de handelsbazooka of iets dergelijks) om een land te redden/vergelden waar we nou niet bepaald vrienden mee zijn. Wat we ons wel moeten realiseren is dat de VS onze, en kennelijke ieders, vijand is geworden en dat we ons daar zo goed mogelijk op moeten voorbereiden.
Rene schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:30:

[...]

En hier gaan onze Koning, Koningin en MP Jetten volgende week gezellig dinerer (werkbezoek)?

Wel ironisch dat hij wederom aanhaalt dat er een compleet en totaal nieuw regime is, dat is blijkbaar alleen in zijn hoofd. Wellicht dat het pieter baan centrum beter past als het ICC. Wat een gestoorde gek.
Het "geweldpleger zegt dat het hem spijt en verdriet doet maar blijft geweld plegen" is ook een klassieker geloof ik...

Ik hoop voor de inwoners van Iran en de wereldwijde olieprijzen dat ze de infrastructuur van Kharg niet onherstelbaar beschadigen.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Die laatste tweet gaat (wederom) echt een grens over. Totaal gestoord die man.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
shoombak schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:49:
Die laatste tweet gaat (wederom) echt een grens over. Totaal gestoord die man.
En de beurs reageert er nauwelijks op, hij wordt gewoon niet meer serieus genomen.

Gasloos sinds 2015, 26,6 kWp PV / 10,8 kWh thuisbatterij

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:33

Kheos

FP ProMod
P-Rock schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:35:
[...]

Trump heeft een geheugen als een vergiet, dus uitstellen is zeker een mogelijkheid. Ze kunnen elke smoes bedenken die ze maar willen. De volgende dag is Trump het alweer vergeten.
Trump heeft natuurlijk wel een heel team rond zich...

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36

Agent47

I always close my contracts.

Ik geloof er echt 0.0 van.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• DennusB
  • Niet online
Van wat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07:41
Ik denk met de uitroeiing van een hele beschaving… ik begrijp niet dat er niemand in zijn omgeving zegt dat dit een waanzinnig uitspraak is. Dit laat toch wel zien dat deze vent compleet gestoord en incapabel is en dan ook nog kernwapens hebben

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:57
Kheos schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:53:
[...]

Een team? Een stel jaknikkers misschien, maar als er echt een team achter de knoppen van Trumps truth social zit zou dat me sterk verbazen.
Tussen de 'open the fuckin strait' en 'erase a civilization' zitten er ook nog steeds vrolijke tweets tussen die specifieke Fox-commentatoren afbranden. Het is gewoon Trump voor en Trump na.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

[...]
Hier een link naar een Truth Social mirror van zijn account:

https://trumpstruth.org/statuses/37626

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85_F3t2NDg-H1uJ9d216a9R4kE4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KbArFAZ3vOGXNLV9egfbZyqO.png?f=fotoalbum_large

Het kan ook een voorbereiding zijn voor een volgende TACO 🌮 .. "ik heb over mijn hart gestreken en het toch niet gedaan" 🤔

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:30

[...]

Zijn er al nieuwe trending topics? #NietMijnPremier #NietMijnKoning

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-04 15:46

Auredium

Informaticus Chaoticus

Kheos schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:53:
[...]

Ja...en nee.

Biden was ook vergeetachtig aan het worden en had ook een team rondom zich. Het team van Biden zorgde ervoor dat hij niet al te lang bleef praten want dan ging het fout.

Trump is een ander geval. Het gros van de mensen om Trump heen zit er voor eigen gewin en als Trump ja-knikker. Trump zelf is heel grillig en onstabiel zelfs met mensen die hem in de juiste banen proberen te houden. Journalisten in het witte huis merken op dat Trump achter gesloten deuren veel meer schreeuwt dan in termijn 1. Dat weten ze omdat ze zijn schreeuwen door de deuren van het oval office kunnen horen. Pam Bondi (je kent haar wel, van de Dow opmerking) heeft schijnbaar flink de wind van vren gekregen.

Enfin; Trump was nooit stabiel. Iemand die een narcist is wordt kwaad als ze een fout hebben gemaakt en erop worden gewezen. Trump is momenteel de kapitein van de Titanic dus je kunt wel ervan uit gaan dat hij momenteel aardig onstabiel is en constant zijn mening veranderd omdat al zijn opties slecht en onwenselijk zijn.

De mensen rondom hem heen zijn nooit zo goed geweest in hem te sturen en hij laat zich niet echt sturen zoals Biden dat deed. Het verschil is denk ik dat Biden zijn beperking erkende en zich liet begeleiden. Trump erkent zijn beperkingen niet en verzet zich tegen mensen die hem (in zijn ogen) willen corrigeren. Dat leid tot een circus.

Met betrekking tot het conflict is ook dit een bizar iets met verregaande internationale gevolgen. Zelfs MAGA heeft dit door.

[ Voor 4% gewijzigd door Auredium op 07-04-2026 15:05 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
HandyLumberjack schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:52:
En de beurs reageert er nauwelijks op, hij wordt gewoon niet meer serieus genomen.
De beurs zakt een klein beetje weg sinds de middag. De olieprijs is sinds die tijd ook weer wat procenten omhoog.

Edit: De olieprijs zal hierdoor komen.
Amerikaanse functionarissen bevestigen aan onder meer persbureau Reuters doelen te hebben aangevallen op het Iraanse olie-eiland Kharg. Tegen The Wallstreet Journal zeggen functionarissen dat het om meer dan vijftig militaire doelen gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door TheBrut3 op 07-04-2026 15:05 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23
Als de leider van een kernmogendheid, ik noem bv een Rusland, zulke uitspraken zou doen, zou iedereen helemaal gek worden:

""Een hele beschaving zal vannacht sterven, om nooit meer teruggebracht te worden. Ik wil niet dat dat gebeurt, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn"

En nu staan we erbij en kijken ernaar. En dan is het zelfs nog de leider van een land dat *zelf* zonder reden een oorlog is begonnen!

Wat kan Iran doen? Niks toch. Wat kan de rest van de westerse wereld doen? Een heleboel, te beginnen met Amerika en Trump direct aanspreken op hun desctructieve en illegale gedrag. Dit is nu al 10x te ver gegaan, en glijdt alleen nog maar verder af. Waar zijn de diplomaten?

• ArcticWolf
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:04:
[...]

De beurs zakt een klein beetje weg sinds de middag. De olieprijs is sinds die tijd ook weer wat procenten omhoog.

Edit: De olieprijs zal hierdoor komen.

[...]
Als Iran de capaciteit nog heeft kunnen ze als reactie de olie en gasvelden van de golf regio opblazen, dan heeft de US (en de rest van de wereld een probleem...). Kans is groot dat de dollar dan collapsed omdat de rest van de wereld wel over moet op de Yuan of zelfs Euro.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:42
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:09:
Als de leider van een kernmogendheid, ik noem bv een Rusland, zulke uitspraken zou doen, zou iedereen helemaal gek worden:

""Een hele beschaving zal vannacht sterven, om nooit meer teruggebracht te worden. Ik wil niet dat dat gebeurt, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn"

En nu staan we erbij en kijken ernaar. En dan is het zelfs nog de leider van een land dat zelfs zonder reden een oorlog is begonnen!

Wat kan Iran doen? Niks toch. Wat kan de rest van de westerse wereld doen? Een heleboel, te beginnen met Amerika en Trump direct aanspreken op hun desctructieve en illegale gedrag. Dit is nu al 10x te ver gegaan, en glijdt alleen nog maar verder af. Waar zijn de diplomaten?
Iedereen negeert dit want ze zijn doodsbang dat Trump zich tegen Oekraïne keert. Zelfs bij serieuze dreigementen over oorlogsmisdaden keren onze lafhartige leiders het hoofd weg. Misselijkmakend.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 17:39
ArcticWolf schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:12:
[...]

Als Iran de capaciteit nog heeft kunnen ze als reactie de olie en gasvelden van de golf regio opblazen, dan heeft de US (en de rest van de wereld een probleem...). Kans is groot dat de dollar dan collapsed omdat de rest van de wereld wel over moet op de Yuan of zelfs Euro.
Tja, als je een regen van nukes wil. Dat is denk ik hoe je een regen van nukes krijgt, Trump kennende.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afgaande opde uitspraak van Trump klinkt het alsof hij vanavond een volledige genocide wil plegen om een gehele civilizatie uit te roeien

Let wel dat Nederland een bondgenoot is en dat kennelijk gewoon steunt.

En dan vragen sommigen mensen zich nog af waarom het westen niet zo heel erg populair is in de regio. Want het is wel de leider van het Westen die dit roept...

Virussen? Scan ze hier!

• P-Rock
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:12:
[...]

Tja, als je een regen van nukes wil. Dat is denk ik hoe je een regen van nukes krijgt, Trump kennende.
Ik denk dat Trump dat stiekem hoopt, dat Amerika wordt aangevallen, want dan kan hij Martial Law uitroepen en de (tussentijdse) verkiezingen zonder al teveel gedoe uitstellen.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Vinden al die republikeinse senatoren dit dan allemaal maar okee vraag ik mij af? Die zijn toch ook niet allemaal knettergek? |:(

Iedereen uit de politiek lijkt het ook allemaal maar prima te vinden wat die oranje aap allemaal uitkraamt :( nergens zie ik echt een sterke afwijzing of tegenmaatregel tegen deze waanzinnige uitspraken!

• magnifor
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:46:
De EU kan alleen maar met statements reageren. We zouden wel gek zijn als we zelf pijn gaan lijden (door de handelsbazooka of iets dergelijks) om een land te redden/vergelden waar we nou niet bepaald vrienden mee zijn. Wat we ons wel moeten realiseren is dat de VS onze, en kennelijke ieders, vijand is geworden en dat we ons daar zo goed mogelijk op moeten voorbereiden.
Nou de enige reden waarom "wij geen vrienden zijn met Iran" is wegens druk vanuit de VS en Israel. De EU heeft geen eigen mening over het algemeen, die huppelen graag achter de Amerikanen en Zionisten aan. De VS en ja zelfs Israel is een grotere dreiging voor de EU dan Iran ooit is geweest. Je kan het hebben over de "lange arm van Tehran" maar hetzelfde zou je kunnen zeggen over de "lange arm van Washington of Tel-Aviv" gezien de talloze instanties en lobby clubs. Wij als NL hebben een mannetje geplaatst om Iraanse kerncentrales te infecteren met malware destijds dus in dat opzicht heeft ieder land wel een "lange arm" ergens.

Je kan zeggen we zijn geen vrienden met Iran en zien als de "vijand" omdat het regime het volk onderdrukt en/of mensenrechten schendt. Want wij als Westen/EU vinden mensenrechten ontzettend belangrijk. Echter zouden we ook geen dikke maatjes moeten zijn met de VS en Israël. Met de VS niet omdat die massaal mensenrechten schenden buiten hun eigen landsgrenzen en Israël omdat ze genocide plegen en na Gaza het zelfde geintje flikken in Libanon. Weer is het westen stil, weer kijkt men de andere kant op. Je kan zeggen wat men in Libanon doet is zelfverdediging maar de acties van bibi zijn totaal niet in verhouding omdat een paar gekken je land aanvallen. Stel he, ik woon naast een AZC en een gek komt mijn woning binnen en richt schade aan. Heel kut en emoties lopen hoog op maar het zou buitenproposities zijn als ik vervolgens het hele AZC in de fik stou steken en honderden het slachtoffer worden omdat er 1 gek mijn woning binnenkomt en mijn dierbaren schade toebrengt. Die gek sla ik het ziekenhuis in als het moet maar ga niet achter de "rest" aan zeg maar. Dat is wel wat Bibi momenteel doet, een paar gekken vallen aan en dan vervolgens ga je iedereen achter zijn moeder aan.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:17
P-Rock schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat Trump dat stiekem hoopt, dat Amerika wordt aangevallen, want dan kan hij Martial Law uitroepen en de (tussentijdse) verkiezingen zonder al teveel gedoe uitstellen.
Wie gaat Amerika aanvallen dan? Iran heeft geen kernwapens, en ook geen raketten die Amerika kunnen bereiken.

• P-Rock
autje schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:16:
[...]

Wie gaat Amerika aanvallen dan? Iran heeft geen kernwapens, en ook geen raketten die Amerika kunnen bereiken.
Inside job, zoals 9/11. Die mensen waren al in Amerika.

• Stoney3K
autje schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:16:
[...]

Ik bedoelde ook meer dat, wanneer Iran de olievelden op zou blazen en de dollar compleet waardeloos maakt, dat hele stuk woestijn waarschijnlijk binnen een uur veranderd is in een glasplaat. Niet omdat dat strategisch veel doet, maar omdat Trump dan alleen maar wraak wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 07-04-2026 15:18 ]

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Maxow

Hidden Sound System

Precies dit. Vanavond zijn er weer goede gesprekken geweest en wordt de deadline weer met een week verlengd… same as before..

• wildhagen
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:15:
Vinden al die republikeinse senatoren dit dan allemaal maar okee vraag ik mij af? Die zijn toch ook niet allemaal knettergek? |:(
Ja waarom niet? Alle kritische Republikeinse zijn allang de partij uitgewerkt.

Wat overblijft zijn alleen ja knikkers die denken dat Trump Gods geschenk aan de wereld is en het Holy Word verkondigd.

Persoonlijk zie ik hem eerder als Satans geschenk aan de wereld, maar dat is weer een andere discussie. Ik

Virussen? Scan ze hier!

• P-Rock
Maxow schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:17:
[...]

Precies dit. Vanavond zijn er weer goede gesprekken geweest en wordt de deadline weer met een week verlengd… same as before..
Het zou een mooi gebaar zijn als we Trump eens een keer voor zouden zijn en Amerika zelf uit de NAVO zouden schoppen, mocht meneer toch zijn genocideplan doorzetten.

• autje
P-Rock schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:17:
[...]

Inside job, zoals 9/11. Die mensen waren al in Amerika.
Maar als hij het zo graag wil, dan kan hij beter zelf een 'false flag' uit laten voeren.

• Stoney3K
P-Rock schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:20:
[...]

Het zou een mooi gebaar zijn als we Trump eens een keer voor zouden zijn en Amerika zelf uit de NAVO zouden schoppen, mocht meneer toch zijn genocideplan doorzetten.
Hoe verwacht je dat te doen dan? Je hebt aan de ene kant een vergaderzaal vol met diplomaten en aan de andere kant een gevaarlijke gek met kernwapens.

De enige manier waarop je die aanpakt is door met een grotere stok te kunnen slaan.

• TrafalgarLaw
[...]

Op zijn best krijgen we een boze brief en van Rutte “Thank you DJT for regime change by wiping out the iranians because no cilivisation means no regime!!! BRILLIANT!!!”

• autje
TrafalgarLaw schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:23:
[...]

Op zijn best krijgen we een boze brief en van Rutte “Thank you DJT for regime change by wiping out the iranians because no cilivisation means no regime!!! BRILLIANT!!!”
Rutte staat hier buiten, want deze oorlog is geen NAVO aangelegenheid.

• TrafalgarLaw

[...]

Bij het Pieter Baan centrum moet je wel behandeldoelen hebben…

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maxow schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:17:
[...]

Ben zelf ook geneigd om te denken dat er vanavond niets zal gebeuren, maar ik kan tevens niet voorbij aan het feit dat de Amerikanen de afgelopen tijd veel materieel en troepen naar het Midden-Oosten verplaatst hebben.

March of the Eagles

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:23
wildhagen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:13:
Afgaande opde uitspraak van Trump klinkt het alsof hij vanavond een volledige genocide wil plegen om een gehele civilizatie uit te roeien

Let wel dat Nederland een bondgenoot is en dat kennelijk gewoon steunt.

En dan vragen sommigen mensen zich nog af waarom het westen niet zo heel erg populair is in de regio. Want het is wel de leider van het Westen die dit roept...
Nu weten we wel dat hij niet de protesterende Iraniërs wilden helpen. Een argument van de rechterflank wat vaak werd opgeworpen om deze gekkigheid te verdedigen.

• magnifor
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:24:
[...]

Rutte staat hier buiten, want deze oorlog is geen NAVO aangelegenheid.
Niet helemaal mee eens, Rutte heeft eerder zijn steun uitgesproken aan de VS en Israël om Iran aan te vallen. Nu is Rutte natuurlijk geen NAVO als entiteit maar de enige taak van Rutte momenteel is de VS binnen de Navo te houden. Niet dat ik denk dat de NAVO nog iets van betekenis heeft gezien toch niemand meer aan de internationale regels houden etc maar goed.

• P-Rock
autje schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:21:
[...]

Maar als hij het zo graag wil, dan kan hij beter zelf een 'false flag' uit laten voeren.
Die is er al geweest, de zogenaamde aanslagen op zijn leven tijdens de verkiezingen.

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
XWB schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:24:
[...]

Ben zelf ook geneigd om te denken dat er vanavond niets zal gebeuren, maar ik kan tevens niet voorbij aan het feit dat de Amerikanen de afgelopen tijd veel materieel en troepen naar het Midden-Oosten verplaatst hebben.
Inderdaad, Pasen is voorbij en de hulptroepen zijn gearriveerd. Amerika gaat er een tandje bijzetten, de vraag is alleen wanneer.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
wildhagen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:19:
[...]

Ja waarom niet? Alle kritische Republikeinse zijn allang de partij uitgewerkt.

Wat overblijft zijn alleen ja knikkers die denken dat Trump Gods geschenk aan de wereld is en het Holy Word verkondigd.

(...)
Wellicht goed om even uit te zoomen. Als je teveel de nadruk legt op Trump, dan geef je hem teveel credits. Het draait m.i. veel meer om de poppetjes achter Trump en die 'MAGA beweging'. Die vinden het prima als Trump als wildcat de aandacht afleidt zodat zij achter de schermen hun macht en positie verder kunnen verstevigen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• wildhagen
  • Niet online
Is er een kans overigens dat de gewenste regime change er wel degelijk komt, maar dan in de VS?

Bijvoorbeeld via artikel 25, sectie 4?

Nu Trump de facto oproept tot het plegen van oorlogsmisdaden en zelfs een volledige genocide, moet IEMAND toch inzien dat hij volledig van het padje geraakt is?

Virussen? Scan ze hier!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

[...]

Stukje dreiging richting Iran waarschijnlijk.

Ondertussen is China de lachende 3e. Om Napoleon maar eens te quoten: "Never interrupt your enemy when he is making a mistake"

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

wildhagen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:30:
Is er een kans overigens dat de gewenste regime change er wel degelijk komt, maar dan in de VS?

Nu Trump de facto oproept tot het plegen van oorlogsmisdaden en zelfs een volledige genocide, moet IEMAND toch inzien dat hij volledig van het padje geraakt is?
Dit dus! Ik snap ook niet dat er zo weinig (voor mijn gevoel althans) kritiek is op de waanzin die Trump uitkraamt vanaf de VS zelf. Gevoelsmatig blijft het uiterst stilletjes

• Stoney3K
Die iemanden zijn er wel maar ze zitten niet in de inner circle van Trump. Als je iets van kritiek uit dan word je gelijk uitgmaakt voor woke, progressief, en vieslinkse communist.

• ErikT738

Niet door woorden op social media alleen, gok ik. Wellicht wel als Trump atoombommen op Teheran gaat gooien of iets in die richting.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Als Trump voor totale vernietiging wil gaan, dan zijn al die spullen natuurlijk niet nodig. Er ligt altijd wel een Ohio klasse daar in de omgeving.

• olafmol

Er zijn inderdaad presidenten voor (veel) minder afgezet.

• olafmol
ErikT738 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:34:
[...]

Niet door woorden op social media alleen, gok ik. Wellicht wel als Trump atoombommen op Teheran gaat gooien of iets in die richting.
Dan is het al te laat, want dan roept ie ook direct de noodtoestand uit.

• P-Rock
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:34:
[...]

Er zijn inderdaad presidenten voor (veel) minder afgezet.
En die goedgelovige (linkse) Amerikanen geloven nog steeds dat alles zal veranderen bij de midterms.

• Stoney3K
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:35:
[...]

Dan is het al te laat, want dan roept ie ook direct de noodtoestand uit.
Want daarvoor heeft ie geen toestemming nodig van het Congres?

Of gaat ie die noodtoestand met geweld afdwingen? Want dan heb je het gewoon over een militaire staatsgreep.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Artikel 25 is geen mechanisme om de president af te zetten, het is een artikel om opvolging te garanderen als er sprake is van een coma, hersendood, of iets dergelijks. Het enige mechanische om van Trump af te komen is impeachment, en dat gaat men met het republikeinse overwicht waarschijnlijk niet eens proberen.

Het land is stuk en een groot deel van de machthebbers zijn (genocidiale) maniakken.

Moet zeggen, ook al zijn de woorden van Trump niet vaak wat waard, dit zit me niet lekker. Het doet mentaal pijn om in een wereld te leven die zo in de fik staat, ook al zitten we hier in Nederland veilig...

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• ErikT738
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:38:
[...]

Want daarvoor heeft ie geen toestemming nodig van het Congres?

Of gaat ie die noodtoestand met geweld afdwingen? Want dan heb je het gewoon over een militaire staatsgreep.
Trump heeft nergens toestemming van het Congres voor nodig, afgaand op wat we tot nu toe hebben gezien. Soms wordt hij achteraf (deels) teruggefloten, maar vaak is het kwaad dan al geschiedt.

Ik zie ook niet helemaal welk mechanisme hem tegen zou moeten houden de noodtoestand uit te roepen. Waarschijnlijk blijft hij gewoon macht naar zich toetrekken totdat er een burgeroorlog uitbreekt.

• olafmol
ErikT738 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:43:
[...]

Trump heeft nergens toestemming van het Congres voor nodig, afgaand op wat we tot nu toe hebben gezien. Soms wordt hij achteraf (deels) teruggefloten, maar vaak is het kwaad dan al geschiedt.

Ik zie ook niet helemaal welk mechanisme hem tegen zou moeten houden de noodtoestand uit te roepen. Waarschijnlijk blijft hij gewoon macht naar zich toetrekken totdat er een burgeroorlog uitbreekt.
Trump verantwoordt zich alleen aan "God", het congres is gewoon een useful idiot voor hem, handig als het hem uitkomt om z'n tegenstanders te blokkeren, en voor de rest irrelevant.

• TrafalgarLaw
Shadow_Agent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:31:
[...]

Dit dus! Ik snap ook niet dat er zo weinig (voor mijn gevoel althans) kritiek is op de waanzin die Trump uitkraamt vanaf de VS zelf. Gevoelsmatig blijft het uiterst stilletjes
Afgelopen weekend wel het No Kings Protest gehouden maar de maandag daarop wel weer werken voor $7.25 in de MickeyD. Triestste derde wereld land dat er bestaat.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:20

boesOne

meuh

Migrator schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:39:
[...]

Moet zeggen, ook al zijn de woorden van Trump niet vaak wat waard, dit zit me niet lekker. Het doet mentaal pijn om in een wereld te leven die zo in de fik staat, ook al zitten we hier in Nederland veilig...
Ik denk dat de showman Trump het in zijn verziekte geest echt prachtig vindt dat de hele wereld nu aan zijn lippen hangt. Wellicht is dat voldoende voeding voor zijn narcisme. Over het algemeen is het veel praat, weinig wol met mr Trump.

Echter moet hij wel weg. Zo snel mogelijk. Hij is een gevaar voor de mensheid in zijn geheel.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• olafmol
[...]

Artikel 25 is geen mechanisme om de president af te zetten, het is een artikel om opvolging te garanderen als er sprake is van een coma, hersendood, of iets dergelijks. Het enige mechanische om van Trump af te komen is impeachment, en dat gaat met het republikeinse overwicht waarschijnlijk niet proberen.

Het land is stuk en een groot deel van de machthebbers zijn (genocidiale) maniakken.

Het meest frustrerende vind ik nog wel dat het volledig onduidelijk is wat nou precies de redenen en overwegingen zijn voor zijn acties. Van Israel begrijp ik het nog wel (al ben ik het er absoluut niet mee eens) maar bij de VS snap ik echt niet wat nou precies hun strategie is, behalve complete chaos in de wereld creeren.

• TrafalgarLaw
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:46:
[...]

Het meest frustrerende vind ik nog wel dat het volledig onduidelijk is wat nou precies de redenen en overwegingen zijn voor zijn acties. Van Israel begrijp ik het nog wel (al ben ik het er absoluut niet mee eens) maar bij de VS snap ik echt niet wat nou precies hun strategie is, behalve complete chaos in de wereld creeren.
Hegemonie van de petrodollar behouden die hij paradoxaal zelf in gevaar heeft gebracht.

• Stoney3K
[...]

"War is good for business." (RoA #34)

• 49euro
  • Nu online
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:44:
[...]

Trump verantwoordt zich alleen aan "God", het congres is gewoon een useful idiot voor hem, handig als het hem uitkomt om z'n tegenstanders te blokkeren, en voor de rest irrelevant.
Allemaal leuk en aardig dat Trump dat wil en het congres buiten werking stelt maar verkiezingen zijn en lokale gelegenheid en worden op staatelijk niveau geregeld.

Je moet dat zien zoals hier met de spreidingswet. Rijksoverheid kan beslissen wat ze willen maar wanneer de gemeenten het niet uitvoeren dan gebeurt er niks.

Dus Trump zal echt wel met extreme maatregelen moeten komen wil hij die verkiezingen blokkeren. Natuurlijk zal hij de boel wel frustreren, maar ik geloof niet dat de Amerikanen zich de verkiezingen laat afpakken. Zo ver zijn we volgens mij nog niet.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:57
[...]

Oorlog maken is dé manier om aan de macht te blijven. Simpele tactiek van Putin en Netanyahu die Trump nu gewoon nadoet.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:36

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Het maximale wat ik zie gebeuren is dat hij wat grondtroepen inzet daar. Ik zie hem echt niet alles platgooien. Daar heeft hij zelf ook weinig aan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Naast wat hierboven al genoemd is.

De wapenlobby in de VS is extreem machtig en invloedrijk, en bij een oorlog heb je veel wapens nodig.

Inkomsten gegarandeerd. Zeker als je beseft dat de wapenlobby een van de grootste backers van Trump is.

Ook de Trump Organisation zal ongetwijfeld financiële voordelen behalen bij een oorlog, daar heeft hij dus ook persoonlijk belang bij.

Virussen? Scan ze hier!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Israël is begonnen met het bombarderen van spoorwegen en bruggen, video in de embed:

❗️The railway bridge leading to the city of 🇮🇷Zanjan in the Iranian province of the same name, destroyed by an 🇮🇱Israeli Air Force strike.

🪖MilitaryNewsUA🇺🇦 (@militarynewsua.bsky.social) 7 april 2026

March of the Eagles

• P-Rock
Shadow_Agent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:15:

Iedereen uit de politiek lijkt het ook allemaal maar prima te vinden wat die oranje aap allemaal uitkraamt :( nergens zie ik echt een sterke afwijzing of tegenmaatregel tegen deze waanzinnige uitspraken!
Het is een cult, die hebben geen mening.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Van nu.nl liveblog
Iran: 'Geen flexibele houding zolang VS overgave eist'
Het regime in Teheran zegt dat het zich niet flexibel zal opstellen in onderhandelingen met de VS zolang Washington de overgave van Iran eist. Dat zegt een hooggeplaatste functionaris tegen Reuters. Als de energievoorziening van het land wordt aangevallen, zal Iran energiecentrales elders in de regio onder vuur nemen, gaat de functionaris verder. "De hele regio en Saoedi-Arabië zullen in het donker komen te zitten".

Als "alles uit de hand loopt" zullen zullen bondgenoten van Iran - waarschijnlijk een verwijzing naar de Houthi's in Jemen - de waterweg Bab el Mandeb afsluiten voor het scheepvaartverkeer, zegt de functionaris. De zeestraat is een alternatieve route voor de export van olie uit onder meer Saoedi-Arabië.
Fijn, nog een waterweg straks gesloten..

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-04 16:12
[...]

Artikel 25 is geen mechanisme om de president af te zetten, het is een artikel om opvolging te garanderen als er sprake is van een coma, hersendood, of iets dergelijks. Het enige mechanische om van Trump af te komen is impeachment, en dat gaat men met het republikeinse overwicht waarschijnlijk niet eens proberen.

Het gaat om het 25e amendement niet artikel 25. Sectie 4 maakt het mogelijk om de president tijdelijk op "non-actief" te zetten. Daarvoor moet een meerderheid van de kabinetsleden verklaren dat de president niet langer in staat is om zijn functie uit te oefenen. De vice-president wordt dan acting-president. Dit is bedoeld voor gevallen van ziekte of ontvoering bijvoorbeeld waarbij de president niet zelf kan of wil aangeven dat hij niet meer in staat is om zijn functie uit te oefenen, maar bewust vaag gelaten om flexibel te kunnen zijn bij onvoorziene omstandigheden waar dit nodig zou zijn.

Het kan dus wel, maar gaat denk ik niet gebeuren omdat er geen meerderheid van de kabinetsleden dit gaat steunen.

• 49euro
  • Nu online
Milo85 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:03:
Van nu.nl liveblog

[...]

Tsja niet meer dan te verwachten wanneer je te horen krijgt dat je ' hele beschaving zal sterven, om nooit meer terug te komen’.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Die vent en zijn club losers zijn compleet van het padje af. Gestoorde gek.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07

Winkiller

De Mopperpot

boesOne schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:46:
[...]
Ik denk dat de showman Trump het in zijn verziekte geest echt prachtig vindt dat de hele wereld nu aan zijn lippen hangt. Wellicht is dat voldoende voeding voor zijn narcisme.
Nope de hele wereld moet eerst klappen, net als bij Kim Yong Un, dan pas zal hij tevreden zijn. >:)
Overigens denk ik niet dat ze Kernwapens gaat gebruiken, dat hoor ik al als sinds mijn diensttijd in 1980.
Ik heb die dingen zelfs nog bewaakt in mijn jaar, tijdens een oefening door Nederland heen en in Darp.

• wildhagen
  • Niet online
Milo85 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:03:
Van nu.nl liveblog

[...]

Is natuurlijk masr klein bier en stelt weinig voor als je het voornemen van Trump ziet met zijn genocide, door de gehele Iraanse bevolking/civilizatie uit te willen roeien. Zijn eigen woorden.

Virussen? Scan ze hier!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Agent47 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:54:
[...]

Het maximale wat ik zie gebeuren is dat hij wat grondtroepen inzet daar. Ik zie hem echt niet alles platgooien. Daar heeft hij zelf ook weinig aan.
Waar heeft hij zelf wel wat aan? Ik heb nog niets van een einddoel kunnen ontwaren...

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:50

Fanta

FordPerformance™️

Agent47 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:54:
[...]

Ik hoop ook op zoiets, wellicht nog met een mooi verhaal over een B2 bommenwerper die ergens op een verzonnen plek in de woestijn een ultrageheime bunker heeft vernietigd waar Iran bezig was met het ontwikkelen van een kernwapen.

Ik hoop dat het morgen allemaal mee blijkt te vallen en dat er snel een einde komt aan deze ellende.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Spookelo schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:04:
[...]

Het gaat om het 25e amendement niet artikel 25. Sectie 4 maakt het mogelijk om de president tijdelijk op "non-actief" te zetten. Daarvoor moet een meerderheid van de kabinetsleden verklaren dat de president niet langer in staat is om zijn functie uit te oefenen. De vice-president wordt dan acting-president. Dit is bedoeld voor gevallen van ziekte of ontvoering bijvoorbeeld waarbij de president niet zelf kan of wil aangeven dat hij niet meer in staat is om zijn functie uit te oefenen, maar bewust vaag gelaten om flexibel te kunnen zijn bij onvoorziene omstandigheden waar dit nodig zou zijn.

Het kan dus wel, maar gaat denk ik niet gebeuren omdat er geen meerderheid van de kabinetsleden dit gaat steunen.
Fout overgenomen naam, maar het punt blijft: dat is geen mechanisme om van Trump af te komen. Mocht het ooit zo ver komen, dan is het enige wat Trump hoeft te doen is stellen dat hij wél in staat is zijn taken uit te voeren en we zijn weer terug bij af. Impeachment is de enige (net zo waarschijnlijke) manier.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
sdk1985 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:45:
Gelukkig hebben de VS afgesproken dat ze zaken als 'carpet bombing' niet meer toepassen. Het grootste wat nu wordt ingezet is de zogenaamde MOAB.
Carpets bombs, cluster bombs...als Trump het wil, zal het gebruikt gaan worden. Mosterdgas zal voor hem voor nu nog wel een stap te ver gaan, maar wie weet...

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
[...]

Mijn vermoeden is dat Trump hoopte op een herhaling van het ingrijpen in Venezuela. Maar doordat dit niet gelukt is, lijkt hij telkenmale gefrustreerder te worden. Probleem is dat hij, en de figuren die hem adviseren, denken dat door telkens te escaleren de machthebbers in Teheran door de knieën zullen gaan. En dat is tot nu toe niet het geval.
Trump is in een kuil gevallen die hij zelf, mede, gegraven heeft. Als hij nu gaat de-escaleren zal Teheran roepen dat ze 'gewonnen' hebben. Het regime heeft immers overleefd. Mogelijk zal Teheran zich dan assertiever / agressiever naar de landen in de regio opstellen.
Als hij doorgaat met escaleren, doet hij de wereld- en dus ook de Amerikaanse economie dusdanig veel pijn dat hij de verkiezingen in november verliest. Om nog maar te zwijgen over al het leed dat deze oorlog, direct en indirect, in de regio en ver daarbuiten veroorzaakt.

En zoals eerder genoemd, we zijn nog lang niet van Trump cs. af.
  • Impeachment, is een lang proces, dat pas kan starten als de democraten een enorme overwinning bij de mid-terms halen.
  • Het 25e amendement. Dit proces zal door de vice-president en de ministers gestart moeten worden. Bestuurders die door Trump benoemd zijn. En ook dan moet tweederde van de leden van het Amerikaanse Congres hiermee moeten instemmen.
Overigens wordt Trump in beide gevallen door JD Vance, de huidige Vicepresident, vervangen. Ook Vance is tot de MAGA-religie bekeerd.

En wij? We moeten maar afwachten en de auto nog even volgooien vanavond....

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• Stoney3K
Migrator schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:10:
[...]

Fout overgenomen naam, maar het punt blijft: dat is geen mechanisme om van Trump af te komen. Mocht het ooit zo ver komen, dan is het enige wat Trump hoeft te doen is stellen dat hij wél in staat is zijn taken uit te voeren en we zijn weer terug bij af. Impeachment is de enige (net zo waarschijnlijke) manier.
Er zijn totaal geen waarborgen in de Amerikaanse grondwet die rekening houdt met een president die compleet van het padje af is geraakt?

• wildhagen
  • Niet online
PASware schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:12:
[...]

Carpets bombs, cluster bombs...als Trump het wil, zal het gebruikt gaan worden. Mosterdgas zal voor hem voor nu nog wel een stap te ver gaan, maar wie weet...
Waarom zou mosterdgas voor hem te ver gaan? Hij bedreigt de gehele Iraanse bevolking zonder problemen met genocide en totale uitroeiing, en dan zou hij terug schrikken voor mosterdgas?

Ik zie daar de logica niet van in.

Virussen? Scan ze hier!

• olafmol
49euro schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:05:
[...]

Tsja niet meer dan te verwachten wanneer je te horen krijgt dat je ' hele beschaving zal sterven, om nooit meer terug te komen’.
Bizar om dit zo te zien ontwikkelen. Iran is letterlijk in een hoek gedreven door Trump, maar heeft een grote rode dodemansknop ingedrukt waarmee ze een groot deel van de wereldwijde energie-markt om zeep kunnen helpen. En Trump maar dichterbij komen, en harder schreeuwen dat ze zich moeten overgeven. Wat denkt hij zelf dat Iran gaat doen dan?

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-04 16:12
Migrator schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:10:
[...]

Die verklaring van de president kan het kabinet weer overrulen. En dan moet het congres erover beslissen.
Thereafter, when the President transmits to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives his written declaration that no inability exists, he shall resume the powers and duties of his office unless the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive department or of such other body as Congress may by law provide, transmit within four days to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office. Thereupon Congress shall decide the issue, assembling within forty-eight hours for that purpose if not in session. If the Congress, within twenty-one days after receipt of the latter written declaration, or, if Congress is not in session, within twenty-one days after Congress is required to assemble, determines by two-thirds vote of both Houses that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall continue to discharge the same as Acting President
Van Trump als president afkomen langs deze weg kan wel, maar gaat niet gebeuren.

• Bernard0343
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:16:
[...]

Er zijn totaal geen waarborgen in de Amerikaanse grondwet die rekening houdt met een president die compleet van het padje af is geraakt?
Ja, het 25e amendement. Maar goed, alleen Trump óf Vance samen met het Amerikaanse kabinet kunnen dit amendement activeren. En dat zijn bondgenoten van Trump.

• olafmol
Bernard0343 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:16:
[...]

Mijn vermoeden is dat Trump hoopte op een herhaling van het ingrijpen in Venezuela. Maar doordat dit niet gelukt is, lijkt hij telkenmale gefrustreerder te worden. Probleem is dat hij, en de figuren die hem adviseren, denken dat door telkens te escaleren de machthebbers in Teheran door de knieën zullen gaan. En dat is tot nu toe niet het geval.
Trump is in een kuil gevallen die hij zelf, mede, gegraven heeft. Als hij nu gaat de-escaleren zal Teheran roepen dat ze 'gewonnen' hebben. Het regime heeft immers overleefd. Mogelijk zal Teheran zich dan assertiever / agressiever naar de landen in de regio opstellen.
Als hij doorgaat met escaleren, doet hij de wereld- en dus ook de Amerikaanse economie dusdanig veel pijn dat hij de verkiezingen in november verliest. Om nog maar te zwijgen over al het leed dat deze oorlog, direct en indirect, in de regio en ver daarbuiten veroorzaakt.

En zoals eerder genoemd, we zijn nog lang niet van Trump cs. af.
  • Impeachment, is een lang proces, dat pas kan starten als de democraten een enorme overwinning bij de mid-terms halen.
  • Het 25e amendement. Dit proces zal door de vice-president en de ministers gestart moeten worden. Bestuurders die door Trump benoemd zijn. En ook dan moet tweederde van de leden van het Amerikaanse Congres hiermee moeten instemmen.
Overigens wordt Trump in beide gevallen door JD Vance, de huidige Vicepresident, vervangen. Ook Vance is tot de MAGA-religie bekeerd.

En wij? We moeten maar afwachten en de auto nog even volgooien vanavond....
Voor zover ik kan zien is er in Venezuela helemaal niks veranderd, ze hebben de president er ontvoerd, en toen zijn ze weer vertrokken, en nu zit iedereen elkaar een beetje dom aan te kijken... of ik heb wat belangrijk nieuws gemist.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
wildhagen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:07:
[...]

Is natuurlijk masr klein bier en stelt weinig voor als je het voornemen van Trump ziet met zijn genocide, door de gehele Iraanse bevolking/civilizatie uit te willen roeien. Zijn eigen woorden.
Maar hopen dat hij toch een TACO doet wat ik verwacht had. Maar nu twijfel ik toch..

• 49euro
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:16:
[...]

Ja die zijn er wel, en dat is door een hoop zaken op staatelijk niveau te regelen in plaats van landelijk. Daarom beloven de midterms ook een veldslag te worden. Hoe langer deze oorlog door wakkert hoe kanslozer hij gaat zijn (als ie dat al niet is). De verkiezingen heeft hij echter weinig over te zeggen dus dan zal hij dat met geweld moeten gaan afdwingen op staatelijk niveau.

• olafmol
Milo85 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:19:
[...]

Maar hopen dat hij toch een TACO doet wat ik verwacht had. Maar nu twijfel ik toch..
De strategie van Trump: acting like a madman. Zou ie er echt gek genoeg voor zijn? Zou ie het doen? We weten het niet, zou zomaar kunnen. En daar maakt ie mooi gebruik van.

• Bernard0343
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:18:
[...]

Voor zover ik kan zien is er in Venezuela helemaal niks veranderd, ze hebben de president er ontvoerd, en toen zijn ze weer vertrokken, en nu zit iedereen elkaar een beetje dom aan te kijken... of ik heb wat belangrijk nieuws gemist.
Klopt, maar Trump kon het als overwinning verkopen. Dát is het verschil.

• Stoney3K
49euro schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:20:
[...]

Ja die zijn er wel, en dat is door een hoop zaken op staatelijk niveau te regelen in plaats van landelijk.
Dat gaat natuurlijk geen effect hebben op buitenlandpoltiek en militair beleid. Commander in Chief blijft Commander in Chief.

• wildhagen
  • Niet online
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:18:
[...]

Voor de bevolking is er weinig verbeterd in Venezuela. Ze hebben gewoon de ene dictator vervanger door een de facto andere dictator, maar nu een die pro-VS is.

Ze geven nog steeds veel olie "kado" aan de VS, geheel vrijwillig uiteraard.

De bevolking is er iig niet op vooruit gegaan, muv de happy few dan.

Virussen? Scan ze hier!

• olafmol
Bernard0343 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:20:
[...]

Klopt, maar Trump kon het als overwinning verkopen. Dát is het verschil.
Hmmm ja. Maar een neergeschoten piloot vinden en naar huis halen is ook een mooi verhaal natuurlijk 8)
Alleen blijkt Iran best goed in schaken te zijn, en willen ze niet meespelen met z'n "deal show".

• olafmol
wildhagen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:21:
[...]

Voor de bevolking is er weinig verbeterd in Venezuela. Ze hebben gewoon de ene dictator vervanger door een de facto andere dictator, maar nu een die pro-VS is.

Ze geven nog steeds veel olie "kado" aan de VS, geheel vrijwillig uiteraard.

De bevolking is er iig niet op vooruit gegaan, muv de happy few dan.
Dat bedoel ik, veel is er niet veranderd. Voor zowel de bevolking niet (maar die zijn ook geen speler of belangrijk voor de VS) alswel voor de VS niet. Iemand anders zit er nu, maar in de praktijk is er geen echte verandering. Dat lulverhaal over drugs sloeg nl ook nergens op. En er wordt ook niet actief ineens veel meer olie gewonnen door VS bedrijven. Was ook alweer zo'n bizarre impulsieve actie.

[ Voor 13% gewijzigd door olafmol op 07-04-2026 16:24 ]

• Bernard0343
Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:21:
[...]

Dat gaat natuurlijk geen effect hebben op buitenlandpoltiek en militair beleid. Commander in Chief blijft Commander in Chief.
Een democratische meerderheid in het Congres maakt veel uit. Het Congres heeft de hand op de knip. De Amerikaanse president moet toestemming van het Congres hebben om geld uit te geven. Het Congres kan besluiten om zaken die hen onwelgevallig zijn, niet te financieren. Zie bijv. nu het gedoe rondom de financiering van ICE / DHS.
olafmol schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:21:
[...]
Hmmm ja. Maar een neergeschoten piloot vinden en naar huis halen is ook een mooi verhaal natuurlijk 8)
Alleen blijkt Iran best goed in schaken te zijn, en willen ze niet meespelen met z'n "deal show".
En dít is de misrekening van Trump!

[ Voor 37% gewijzigd door Bernard0343 op 07-04-2026 16:26 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 45 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Topic specifiek beleid
Wat willen we niet zien:
• Elkaar beschuldigen van drogredenen.
• Commentaar over het discussie verloop in het topic.
• Commentaar op andermans postgedrag.
• Ook de discussie over Gaza is nog steeds offtopic.
• Speculatie of samenzweringstheorieën.
• Naamverbasteringen/bijnamen
• Memes/grappige plaatjes, dit is een discussietopic
• Schrijf militaire jargon afkortingen s.v.p. voluit.
Zie je een post waarvan je denkt dat die niet voldoet aan onze forum/topic regels, maak dan alleen (!) een topic report aan. En laat het dan verder over aan moderatie.

Hou de focus op de oorlog met Iran. Dit is niet het grote Israël topic.