• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Hij zal we aankondigen dat de overwinning compleet is en ze gaan terugtrekken. (Ook al is de logica daarvoor ver te zoeken als ze meer troepen sturen).

Verder vermoed ik:
Hormuz: je zoekt het maar uit. Maar als je een deal met Iran sluit krijg je XX(X)% tarrifs aan je broek
NAVO: hoop commentaar 0 handelen. De VS stapt echt niet zomaar de NAVO uit. Vermoed dat de wapenlobby daar ook niet blij mee is.

Denk dat de joker is hoe ze terugtrekken. Stilletjes (op wat geroeptoeter van Trump na) of eerst heel Kharg platgooien. Denk dat dat laatste heel het midden oosten op scherp zet.

Ach…. Ik lees het morgenochtend allemaal ;)

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Ik meen dat ik afgelopen dagen ergens heb gelezen dat Iran een vergeldingsactie zou uitvoeren op 1 april om 20:00 oid?

Ik kan het alleen niet terugvinden, was dit fake News? Of inmiddels al weerlegd?

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05
CrazyFool schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:31:
Ik meen dat ik afgelopen dagen ergens heb gelezen dat Iran een vergeldingsactie zou uitvoeren op 1 april om 20:00 oid?

Ik kan het alleen niet terugvinden, was dit fake News? Of inmiddels al weerlegd?
Dat ging over als de VS/Israël niet stoppen met bombarderen dat de tech bedrijven ook een doelwit worden vanuit Iran. Die deadline is vanavond idd.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:38
wildhagen schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:27:
[...]

Wat dat betreft vond ik de reactie van Iran (hun primaire woordvoerder althans) richting de VS wel tekenend:

[Afbeelding]

De VS lijkt idd met zichzelf te onderhandelen, of toch minstens de diverse stemmen in het hoofd van Trump, want ze roepen wel in onderhandeling te zijn met Iran, maar uit niets blijkt dat dat ook echt zo is.

Het is maar net of Trump met zijn linkerbeen of met zijn rechterbeen uit bed gestapt is, dat lijkt te bepalen wat ze die dag weer gaan roepen...
Die woordvoerder van Iran heeft iets aparts. Hij brengt het op een serieuze maar tegelijkertijd ook grappige manier, een beetje op de trollerige manier zoals Iran steeds reageert om Amerikaanse claims. Ik vind het wel geniaal eigenlijk.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gelukkig is onze Premier hier wel weer duidelijk in het standpunt van Nederland:
De bilaterale relatie tussen Nederland en Israël gaat jaren terug. Die bestaat uit een open en eerlijke dialoog. Vandaag heb ik in dat kader een kennismakingsgesprek gevoerd met de president van Israël @Isaac_Herzog.

We spraken uitgebreid over de recente ontwikkelingen in Iran, Libanon, de stabiliteit in de gehele regio en de grote zorgen van het kabinet daarover. Ik heb mijn medeleven betuigd naar aanleiding van de aanvallen op onschuldige Israëlische burgers door Iran en aangeven dat het van het grootste belang is om te voorkomen dat er nog meer burgerslachtoffers vallen aan beide kanten van het conflict.

We erkennen de legitieme veiligheidszorgen van Israël. Tegelijkertijd staan soevereiniteit en territoriale integriteit van Libanon buiten kijf. We maken ons ernstig zorgen over de humanitaire situatie in Libanon, zeker nu meer dan een miljoen mensen op de vlucht zijn geslagen.

Ook heb ik benadrukt dat de humanitaire situatie in Gaza moet verbeteren en dat alle grensovergangen open moeten om de broodnodige hulp voor de Palestijnse bevolking toe te laten. En specifiek aandacht gevraagd voor het niet invoeren van de registratieplicht voor internationale NGO’s.

Ook hebben we gesproken over de situatie op Westelijke Jordaanoever en het onacceptabele kolonistengeweld. Verder heb ik onderstreept dat het door Israël invoeren van de doodstraf, voor ons land en andere EU lidstaten onacceptabel is.

Uiteraard hebben we stilgestaan bij het belang van de aanpak van antisemitisme in Nederland naar aanleiding van de recente gebeurtenissen in Rotterdam en Amsterdam.
Mag toch wel hopen dat er meer is gezegd dan de legitime zorgen rond veiligheid over de oorlog die ze gestart zijn jegens Iran 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Napo op 01-04-2026 19:47 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kdekker schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:18:
[...]

Ik wel. de EU heeft geen gevechtservaring. De EU trekt - inherent aan elke grote organisatie - meer macht naar zich toe, maar een EU commando structuur is geen goed idee.
Waar heb je het over? De EU heeft lidstaten die een leger hebben. Die kunnen het personeel aanleveren. Denk je dat er geen Europeanen met "gevechtservaring" zijn? Je doet net alsof von der Leyen tot generaal benoemd moet worden en persoonlijk de troepen gaat leiden. Von der Leyen moet gewoon politiek leiding aan de EU geven en het militaire vak aan militairen overlaten. Net zoals het nu al binnen NATO gebeurd. Rutte gaat ook geen leiding aan de troepen geven.

Natuurlijk ga je niet uit het niets een militaire tak voor de EU opzetten. Dan ga je eerst om tafel zitten en afspraken maken wat de lidstaten kunnen (en willen) bijdragen en wat we collectief moeten doen. Maar dat werkt in NATO niet anders. Daar leveren de lidstaten de manschappen aan en collectief doen we zaken zoals C-17 transportvloot en AWACS.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rene schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:26:

Denk dat de joker is hoe ze terugtrekken. Stilletjes (op wat geroeptoeter van Trump na) of eerst heel Kharg platgooien. Denk dat dat laatste heel het midden oosten op scherp zet.
Als Kharg wordt verwoest dan gaat de Straat van Hormuz de komende jaren niet meer open. Trump is weliswaar in staat om het te doen maar dat loopt voor alle kanten slecht af.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

bloody schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:38:
Wat wel interessant is, dat de markt voor lijkt te sorteren op iets positiefs zoals een TACO. Want de beurzen staan fors in de plus.
Mocht het tegenvallen, gaan we meteen een tegenreactie zien.
Weer een SPX (S&P 500) put bijgekocht, want de laatste tankers die voor de oorlog door de Straat van Hormuz vaarden, moeten nog bij de Britten en Europeanen aankomen. De uitgestelde klap moet in het Westen nog aankomen.

Op de beurs speculeren de handelaren welke onzin dat Trump vanavond gaat aankondigen. Zoiets als ceasefire terwijl US Marines op de Kharg landen om het eiland veilig te stellen?

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:52:
[...]

Waar heb je het over? De EU heeft lidstaten die een leger hebben. Die kunnen het personeel aanleveren. Denk je dat er geen Europeanen met "gevechtservaring" zijn? Je doet net alsof von der Leyen tot generaal benoemd moet worden en persoonlijk de troepen gaat leiden. Von der Leyen moet gewoon politiek leiding aan de EU geven en het militaire vak aan militairen overlaten. Net zoals het nu al binnen NATO gebeurd. Rutte gaat ook geen leiding aan de troepen geven.

Natuurlijk ga je niet uit het niets een militaire tak voor de EU opzetten. Dan ga je eerst om tafel zitten en afspraken maken wat de lidstaten kunnen (en willen) bijdragen en wat we collectief moeten doen. Maar dat werkt in NATO niet anders. Daar leveren de lidstaten de manschappen aan en collectief doen we zaken zoals C-17 transportvloot en AWACS.
Ik had het over het instituut EU dat geen ervaring heeft met militairen aansturen. Niet over EU burgers (wat dan ook zijn moge, de meeste burgers zijn en voelen zich inwoner van een land). Dat gaat ook uiteraard niet over een Von der Leyen die als generaal zou moeten gaan acteren (ze schijnt al wel behoorlijk autoritair te zijn), maar ook niet dat er naast een al bestaande structuur, die primair in/voor Europa (en de VS) tegen de Russische dreiging (sic) is opgericht. Dan ga je er toch geen nieuw instituut naast willen?

Nationale legers werken al samen in allerlei verbanden. Ook daar is geen Brusselse tegenhanger nodig. Politiek en leger gaan gewoon niet samen, op z'n hoogst voor de centen en een mandaat (al gaat dat ook niet altijd goed, denk aan Srebrenica).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kdekker schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:24:
[...]

Politiek en leger gaan gewoon niet samen, op z'n hoogst voor de centen en een mandaat (al gaat dat ook niet altijd goed, denk aan Srebrenica).
Duidelijk Von Clausewitz niet gelezen. Het leger kan niet zonder politiek en politieke doelstellingen. De tijd dat generaals zelf oorlogen konden starten zonder zelfs maar de politiek te consulteren is al een tijdje voorbij.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:31
Napo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 19:45:
Gelukkig is onze Premier hier wel weer duidelijk in het standpunt van Nederland:

[...]

Mag toch wel hopen dat er meer is gezegd dan de legitime zorgen rond veiligheid over de oorlog die ze gestart zijn jegens Iran 8)7
Uiteraard is Israël weer het zielige slachtoffer. Veel medeleven met en steun aan Israël, en een "foei!". :')

Verrast? Nee. De naam is anders, maar de functie (minister-president) is gelijk. :)

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:34:
[...]

Duidelijk Von Clausewitz niet gelezen. Het leger kan niet zonder politiek en politieke doelstellingen. De tijd dat generaals zelf oorlogen konden starten zonder zelfs maar de politiek te consulteren is al een tijdje voorbij.
Dat zeg ik ook niet dat een generaal zelf moet kunnen starten met een oorlog. Je legt me woorden in de mond, die ik niet gezegd heb. Er moet een politiek mandaat zijn. Dat zei ik. Met de kanttekening dat het politieke mandaat voor Srebrenica al bij voorbaat recept was voor mislukken. Dus met dat noodzakelijke mandaat ben je er nog niet perse.

Maar in EU verband zou een de EU mandaat moeten geven ipv het nationale parlement en daarmee het nationale parlement overrulen (als besluiten met een gekwalificeerde meerderheid zou gaan, niet als unanieme instemming nodig is, maar dat zal besluitvaardigheid aantasten). Het gaat wel over levens van je burgers. Dat wil je bij je eigen nationale parlement houden.

Laten we nu eerst maar meer samenwerken in EU verband op defensie-gebied, bijv. bij stadarisering en inkoop. En efficiënter de middelen inzetten die er zijn. En ieder EU land naar die NAVO norm gaan ipv grote bedragen steken in een nieuwe commando structuur. Voordat dat op orde is, ben je al jaren verder.

De EU is geen Verenigde Staten van Europa, want daar voorziet het verdrag niet in, zijn de verschillen (taal en cultuur) tussen de EU landen te groot. Dus wat de VS wel kan (1 taal, 1 land, 1 leger) gaat ons niet lukken. Ik snap daarom dat streven naar een EU-leger niet.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kdekker schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:24:
[...]

Ik had het over het instituut EU dat geen ervaring heeft met militairen aansturen. Niet over EU burgers (wat dan ook zijn moge, de meeste burgers zijn en voelen zich inwoner van een land). Dat gaat ook uiteraard niet over een Von der Leyen die als generaal zou moeten gaan acteren (ze schijnt al wel behoorlijk autoritair te zijn), maar ook niet dat er naast een al bestaande structuur, die primair in/voor Europa (en de VS) tegen de Russische dreiging (sic) is opgericht. Dan ga je er toch geen nieuw instituut naast willen?

Nationale legers werken al samen in allerlei verbanden. Ook daar is geen Brusselse tegenhanger nodig. Politiek en leger gaan gewoon niet samen, op z'n hoogst voor de centen en een mandaat (al gaat dat ook niet altijd goed, denk aan Srebrenica).
Gezien de oorlogen/conflicten de afgelopen jaren, zijn alle betrokken landen erg inefficient/incapabel gebleken... Vind de "impact" van de USA erg ondermaats in Iran en in positieve zin verrast dat Rusland bijna geen deuk in een pakje boter kan slaan in Oekraïne (om het maar zo even te noemen, vind het nog steeds een triest voor Oekraïne dat Rusland zo achterlijk doet).
Tijdens een NAVO oefening tussen Oekraïne en de NAVO landen... heeft de NAVO zwaar verloren.

De Europese legers zijn naar mijn weten (en ervaring) redelijk goed op elkaar ingespeeld, de vraag is inderdaad hoe de aansturing gaat zijn. Het grootste initiatief lijkt uit Frankrijk te komen...

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:52

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Echt... Wat een vent zonder ruggengraat...

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Zodra US marine zichtbaar wegbeweegt van Hormuz lijkt mij de nederlaag voor Trump een feit, waarna de 1 miljoen dollar tol per schip voor Iran de standaard heffing wordt om passages weer mogelijk te maken?
Wat er daarna van de NAVO overblijft is maar de vraag. Ik zie nog niemand opstaan om Iran tegen te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door JJ Le Funk op 01-04-2026 23:34 ]

d:)b :henk d:)b

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:04
Hij zal vanavond bij iedereen de schuld leggen, behalve zichzelf. Dat is een ding wat zeker is.

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 1 april 2026 @ 23:39:
Hij zal vanavond bij iedereen de schuld leggen, behalve zichzelf. Dat is een ding wat zeker is.
Misschien gaat die wel helemaal niets over Iran zeggen en alleen over Artemis 2 en de prestatie die hij hiermee neerzet als president. :P

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:12

[...]

Wat een hypocriete zwakkeling zonder eer. Waar zijn de Nederlandse politici met ruggengraat, menselijkheid en eer? Ongelooflijk, een gesprek met Herzog *knip* laat schelden achterwege

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 02-04-2026 09:07 ]

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:52
Martinez- schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:05:
[...]

Misschien gaat die wel helemaal niets over Iran zeggen en alleen over Artemis 2 en de prestatie die hij hiermee neerzet als president. :P
Nieuwe reeks NFT's

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:19
Trump heeft inmiddels weer aangegeven dat ze nog een paar weken doorgaan en dat de aanval intensiever wordt. Dus weer een complete 180, zal de beurzen en olieprijs weer goed doen en Trump en vrienden zijn vast weer wat rijker geworden.

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:41
TheBrut3 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 05:06:
Trump heeft inmiddels weer aangegeven dat ze nog een paar weken doorgaan en dat de aanval intensiever wordt. Dus weer een complete 180, zal de beurzen en olieprijs weer goed doen en Trump en vrienden zijn vast weer wat rijker geworden.
Het is ook niet meer te geloven he.
Aziatische beurzen klappen al weer onderuit.

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:35

Raphaelo

boeiend!!

[...]

"Ook hebben we gesproken over de situatie op Westelijke Jordaanoever en het onacceptabele kolonistengeweld. Verder heb ik onderstreept dat het door Israël invoeren van de doodstraf, voor ons land en andere EU lidstaten onacceptabel is."

Ik denk niet dat Rob Jetten weet wat de definitie van 'onacceptabel' is. Hij neemt niet eens de moeite om het een 'rode lijn' te noemen. Hoe kan het dat Israel zo'n grote invloed heeft dat zelfs onze kersverse premier de noodzaak ziet om zover in het achterwerk van de heer Herzog te kruipen.

originele signatures zijn top!

• nafofella
De top alcoholist van het Witte Huis kreeg er met moeite ook nog een zin uit.
Mijn god wat een clowshow. Deze drie tweets stonden dus in volgorde op mijn x 🤡
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM478hviws71E--P6e4gyD8qLiY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zzjMGdSDXPPHHRzaR3faBWQ5.png?f=fotoalbum_large

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Dit is de de headline van de New York Times:
Oil Prices Jump and Stocks Drop After Trump’s White House Speech
The price of Brent crude, the global benchmark for oil, was about $106 a barrel, up almost 5 percent. On Tuesday, it settled at $101.16.
Stocks in Asia, where countries import vast quantities of oil and gas, were broadly lower on Wednesday, reversing the prior day’s rally. The Nikkei 225 in Japan was down 1.5 percent. Stocks in South Korea were the worst performers, falling 2.6 percent.

Futures on the S&P 500 pointed to a 1 percent decline when stocks resume trading in the United States on Thursday. The S&P 500 rose 0.7 percent on Wednesday.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E500ClZlwcDPnojc-QNyULllU8M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jNknM5FTqckusVc3zrNQMMDs.jpg?f=user_large
En dit zijn de prijzen voor benzine in de US per staat
U.S. gasoline prices rose again on Wednesday, jumping to a national average of $4.06 a gallon, according to the AAA motor club. The cost for drivers has risen by 36 percent since the war began

Diesel prices have increased even more quickly, rising to $5.49 on Wednesday, up 46 percent since the start of the war
Dus ik denk dat zijn toespraak niet het effect had wat Trump gehoopt had >:)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Of juist wel. Als Trump of zijn vrienden juist opties/aandelen in dat soort olie-bedrijven gekocht heeft net voor de aankondiging hebben ze toch weer een heel fraaie winst gehaald.

Zal bepaald de eerste keer niet zijn dat Trump en zijn gelovigen financieel profiteren van zijn eigen aankondigingen :)

Virussen? Scan ze hier!

• nafofella
*knip* dit is niet de huiskamer, dergelijke pogingen tot lollig zijn horen hier niet thuis

[ Voor 76% gewijzigd door polthemol op 02-04-2026 09:10 ]

• P-Rock
Zou hij die onzin nou zelf geloven?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

P-Rock schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:10:
Ik denk het wel. Ik denk dat het echt wat met je doet als je jaar in, jaar uit alles kan uitkramen wat je bedenkt en ermee weg komt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:00
Leugenaars kunnen de feiten zo vaak verdraaien dat ze het onderscheid tussen waarheid en fictie verliezen, wat hun geheugen blijvend kan veranderen. Dat noemen we geheugenvervalsing. Bij ouderen kan zo'n proces zelfs binnen een uur afspelen.

https://www.sciencedirect...abs/pii/S0278262618301726

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:34
duvekot schreef op donderdag 2 april 2026 @ 06:54:
En dit zijn de prijzen voor benzine in de US per staat.
Het is wel grappig dat de overheid's eigen enerigie-agentschap uitkwam op een landelijk gemiddelde van $3,99 / gal :X

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:20
TheBrut3 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 05:06:
Oftewel er zit voorlopig echt nog geen einde aan.

• duvekot
Helixes schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:17:
[...]

Het is wel grappig dat de overheid's eigen enerigie-agentschap uitkwam op een landelijk gemiddelde van $3,99 / gal :X
Volgens mij niet heel ver van het gemiddelde van 4.06 van een dag later ..

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:19
duvekot schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:22:
[...]

Volgens mij niet heel ver van het gemiddelde van 4.06 van een dag later ..
4.08 vandaag.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:34
tiswat schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:21:
Oftewel er zit voorlopig echt nog geen einde aan.
Op 31 maart had AAA de benzineprijs al boven de $4,00 liggen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• wildhagen
  • Niet online
Vrijwel zeker wel.

Trump, maar ook zijn volgingen, zien zichzelf als God of op zijn minst gelijkwaardig aan Jesus. Daar vergelijken ze zichzelf ook mee: Iemand die zichzelf gelijkstelt aan God of Jezus zal écht geloven dat hij Gods geschenk aan de wereld is, en dus ook dat alles wat hij zegt het Holy Word is.

Dat verklaart ook een deel van de persoonlijksheidscult rondom Trump (a la de familie Kim in Noord-Korea), door bijvoorbeeld alles (gebouwen, straten, instanties en zelfs complete vliegvelden etc) naar hem te vernoemen. Plus overal standbeelden etc.

Het is bijna een sektarisch aandoend geheel aan het worden, alles bij elkaar opgeteld.

Virussen? Scan ze hier!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
wildhagen schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:57:
[...]

Vrijwel zeker wel.

Trump, maar ook zijn volgingen, zien zichzelf als God of op zijn minst gelijkwaardig aan Jesus. Daar vergelijken ze zichzelf ook mee:

[X]

Iemand die zichzelf gelijkstelt aan God of Jezus zal écht geloven dat hij Gods geschenk aan de wereld is, en dus ook dat alles wat hij zegt het Holy Word is.

Dat verklaart ook een deel van de persoonlijksheidscult rondom Trump (a la de familie Kim in Noord-Korea), door bijvoorbeeld alles (gebouwen, straten, instanties en zelfs complete vliegvelden etc) naar hem te vernoemen. Plus overal standbeelden etc.

Het is bijna een sektarisch aandoend geheel aan het worden, alles bij elkaar opgeteld.
Recent las ik het volgende van Lucien van Liere, religie-wetenschapper/universitair hoofddocent aan de UU:
„Religie wordt ingezet door wereldleiders om hun conflicten te kunnen verkopen. Ze hebben de steun van hun bevolking nodig en gebruiken religie als een gedeeld verhaal om oorlog en geweld te rechtvaardigen.
Dat dan die achterban dat slikt, vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Zelfs een kind van 8 zal bijv. bij het lezen van de aanloop naar de kruisiging van Jezus tot de conclusie komen dat Trump in woorden & daden diametraal staat tegenover dat wat Jezus zei en deed.

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:00
Cranberry schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:35:
[...]

Recent las ik het volgende van Lucien van Liere, religie-wetenschapper/universitair hoofddocent aan de UU:

[...]

Dat dan die achterban dat slikt, vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Zelfs een kind van 8 zal bij het lezen van het lijdensevangelie tot de conclusie komen dat Trump in woorden & daden diametraal staat tegenover dat wat Jezus zei en deed.
Religie en ras inderdaad. Terwijl het feitelijk altijd over geld en macht gaat

• P-Rock
wildhagen schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:57:
[...]

Vrijwel zeker wel.

Trump, maar ook zijn volgingen, zien zichzelf als God of op zijn minst gelijkwaardig aan Jesus. Daar vergelijken ze zichzelf ook mee:

[X]

Iemand die zichzelf gelijkstelt aan God of Jezus zal écht geloven dat hij Gods geschenk aan de wereld is, en dus ook dat alles wat hij zegt het Holy Word is.

Ik bedoelde meer de onzin over verloren verkiezingen in 2020.

• magnifor
  • Niet online
c-nan schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:38:
[...]

Who cares? De EU in ieder geval niet. Dus komen ze zoals altijd er gewoon weer mee weg.
Maar als een ziekenhuis in Israel in puin ligt dan staan onze eu leiders weer op de voorste rij te schreeuwen. Wat een hypocriete zooi is het ook. Zogenaamd antisemitisme en “vijand van israel” 😂

• magnifor
  • Niet online
FireBladeX schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:52:
[...]

Dat is dus enorm lastig is gebleken. De lobby van israel is enorm sterk. Ook met Gaza hebben we gezien dat bedrijven en overheden niet zomeer hun samenwerking on-hold willen zetten (of beëindigenin dat geval). Of ze nu gebruik maken van holocaust, terrorisme, wij helpen de wereld veilig maken of wij zijn zielig-kaart. Enige land die beetje lef heeft getoont (en waarbij dus ook mij respect heeft verdiend) is Spanje.
En daarnaast als je aan israel zit kom je ook aan de vs. Niemand durft het aan dus blijft men stil of een vingertje van foeiii maar onder de tafel handjeklap.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:38
magnifor schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:30:
[...]

En daarnaast als je aan israel zit kom je ook aan de vs. Niemand durft het aan dus blijft men stil of een vingertje van foeiii maar onder de tafel handjeklap.
Interessant leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Samson_Option

De beruchte Samson doctrine is ook een reden voor de massale angst voor Israël. Het houdt kortgezegd in dat als Israël zich ernstig bedreigd voelt in haar voortbestaan, dat ze dan zoveel mogelijk landen zullen treffen met nucleaire wapens.
Zeker met de huidige extreem radicale regering in Israël is dit iets om serieus te nemen. Ik sluit ook niet uit dat als Iran steeds weer weet te breken door het Israëlische raketschild en steeds meer schade toebrengt, dat er dan een nuke vliegt naar Teheran.

Het is eigenlijk in zijn totaliteit een slimme meerlaagse strategie om 'het Westen' aan hun zijde te houden:
- schuldgevoel blijven aanpraten van WOII
- in elk land stevige lobbyisten groepen (AIPAC, CIDI, enz)
- wijzen op antisemitisme
- Abrahamistische geschriften als absolute waarheid beschouwen
- Samson doctrine
- enz

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
We kijken er met veel emotie naar maar de politiek doet dat niet en tracht nog altijd diplomatiek toe te passen.

Daar mag iedereen wat van vinden uiteraard. Maar je moet ook niet vergeten dat iedere keuze omtrent isolatie van Israël ook kan leiden tot grote consequenties in de regio.

Israël is niet geliefd in de regio, dat is wel bekend. Ze hebben ook kernwapens. Geschat tussen de 90 en 400 kernkoppen.

Indien alle 'bondgenoten' die nu nog enige invloed kunnen uitoefenen Israël opgeven, dan ruikt heel de regio bloed. En wat zou Israël doen als ze bijvoorbeeld geconsumeerd dreigen te worden door een opgezette collectieve aanval van landen in het Midden-Oosten?

Het zijn allemaal scenario's die kunnen voortvloeien uit dergelijke keuzes op het politieke wereldtoneel.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:47:
[...]

De beruchte Samson doctrine is ook een reden voor de massale angst voor Israël. Het houdt kortgezegd in dat als Israël zich ernstig bedreigd voelt in haar voortbestaan, dat ze dan zoveel mogelijk landen zullen treffen met nucleaire wapens.
Zeker met de huidige extreem radicale regering in Israël is dit iets om serieus te nemen. Ik sluit ook niet uit dat als Iran steeds weer weet te breken door het Israëlische raketschild en steeds meer schade toebrengt, dat er dan een nuke vliegt naar Teheran.

Het is eigenlijk in zijn totaliteit een slimme meerlaagse strategie om 'het Westen' aan hun zijde te houden:
- Samson doctrine
- enz
Toevallig, zat er ook net over te mijmeren.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• magnifor
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:50:
We kijken er met veel emotie naar maar de politiek doet dat niet en tracht nog altijd diplomatiek toe te passen.

Daar mag iedereen wat van vinden uiteraard. Maar je moet ook niet vergeten dat iedere keuze omtrent isolatie van Israël ook kan leiden tot grote consequenties in de regio.

Israël is niet geliefd in de regio, dat is wel bekend. Ze hebben ook kernwapens. Geschat tussen de 90 en 400 kernkoppen.

Indien alle 'bondgenoten' die nu nog enige invloed kunnen uitoefenen Israël opgeven, dan ruikt heel de regio bloed. En wat zou Israël doen als ze bijvoorbeeld geconsumeerd dreigen te worden door een opgezette collectieve aanval van landen in het Midden-Oosten?

Het zijn allemaal scenario's die kunnen voortvloeien uit dergelijke keuzes op het politieke wereldtoneel.
*knip* zie de vorige moderatie: die ingrepen zijn niet optioneel. Als je vragen hebt, neem contact op met de desbetreffende mod.

[ Voor 38% gewijzigd door polthemol op 02-04-2026 12:36 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05
*knip* deze insinuaties mogen achterwege blijven, vooral als het N=1 anekdotes zijn

[ Voor 56% gewijzigd door polthemol op 02-04-2026 12:34 ]

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

FrambozenTaart schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:50:

Had Iran ook maar kernwapens gehad, als dat het recept voor vrede is.

Het is een onzinnig argument. Rusland dreigt er ondertussen ook al jaren mee dat ze de westerse wereld kapot gaan nuken.

[ Voor 6% gewijzigd door Raphaelo op 02-04-2026 13:56 ]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

Winkiller

De Mopperpot

Fregat Evertsen helpt maand langer verdedigen tegen Iraanse drones;

Nederland verlengt de missie van het luchtverdedigings- en commandofregat Zr. Ms. Evertsen met een maand tot begin mei. "We hebben een grote toegevoegde waarde voor dat gebied", zei minister van Defensie Yesilgöz na afloop van de ministerraad. Frankrijk heeft Nederland gevraagd "erbij te blijven".

De bemanning van de Evertsen, zo'n 200 mensen, beschermt EU- en NAVO-bondgenoten in het Middellandse Zeegebied tegen aanvallen vanuit Iran. Ook de beveiliging van het Franse vliegdekschip Charles de Gaulle en andere marineschepen vallen onder de taken.

bron: nos

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:31
Raphaelo schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:54:
[...]

Had Iran ook maar kernwapens gehad, als dat het recept voor vrede is.

Het is een onzinnig argument. Rusland dreigt er ondertussen ook al jaren mee dat ze de westerse wereld kapot gaan nuken.
Dus ja, vanuit dat oogpunt best begrijpelijk dat Israël ook kernwapens wil. Is dat wenselijk? Nee. Niet zozeer vanwege het Iraanse regime, maar gewoon omdat we niet nog meer kernwapens moeten willen hebben. Is dat eerlijk? Nee, want Israël vertrouwt daarop én (de wens voor kernwapens) is een reden voor de VS en Israël om Iran aan te vallen.

Eigenlijk is de oplossing eenvoudig: Iran geen kernwapens? Dan alle andere landen ook niet. Zonder uitzondering. :+

• wildhagen
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:02:
[...]

Eigenlijk is de oplossing eenvoudig: Iran geen kernwapens? Dan alle andere landen ook niet. Zonder uitzondering. :+
Lijkt me sowieso geen slecht plan. Die ondingen zorgen voor meer ellende dan wat dan ook.

Daarnaast is er nog maar één land geweest die dat soort wapens operationeel ingezet heeft tegen een burgerbevolking. Als ik me goed herinner was dat niet Iran, dacht ik.

Virussen? Scan ze hier!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:41
Trishul schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:47:
[...]

- Samson doctrine
- enz
Vooral de Samson doctrine is de reden dat de VS toch maar mee gaat in de oorlogen van Israël.
"In the 1973 Yom Kippur War, Arab forces were overwhelming Israeli forces and Prime Minister Golda Meir authorized a nuclear alert and ordered 13 atomic bombs be readied for use by missiles and aircraft. The Israeli Ambassador informed President Nixon that "very serious conclusions" may occur if the United States did not airlift supplies. Nixon complied. This is seen by some commentators on the subject as the first threat of the use of the Samson Option"
Het alternatief is dat de VS dan een grote afzetmarkt verliest door een nucleaire oorlog en hun petrodollar hegemonie tot einde komt. Misschien als het zover komt dat Israel alle grote steden nuket dat het westen gaat inzien wie de werkelijke terroristen zijn.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:44
Ik zou niet veralgemenen.

De gewone Israëliër en/of jood lijkt veel meer op ons dan op een figuur als Netanyahu en sommige andere leden van zijn regering.

Idem voor de Amerikanen.

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:59
Ik hoorde in een podcast iemand de theorie opwerpen dat de manier waarop Trump nu de Hormuz kwestie op het bord van Europa probeert te leggen een één-tweetje is met Poetin, om de EU te duwen richting het normaliseren van de relatie met Rusland en weer gas af te gaan nemen.
Ik denk dat het wat vergezocht is maar dat dit mogelijk een uitkomst gaat zijn, wetende dat er nog 1 nordstream pipeline operationeel is, dat kan niet ontkend worden.
EU moet straks kiezen tussen door se knieen voor Iran of Rusland, of alles inzetten op LNG uit de VS.

• wildhagen
  • Niet online
Morales79 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:23:
Ik hoorde in een podcast iemand de theorie opwerpen dat de manier waarop Trump nu de Hormuz kwestie op het bord van Europa probeert te leggen een één-tweetje is met Poetin, om de EU te duwen richting het normaliseren van de relatie met Rusland en weer gas af te gaan nemen.
Ik denk dat het wat vergezocht is maar dat dit mogelijk een uitkomst gaat zijn, wetende dat er nog 1 nordstream pipeline operationeel is, dat kan niet ontkend worden.
EU moet straks kiezen tussen door se knieen voor Iran of Rusland, of alles inzetten op LNG uit de VS.
Zo vergezocht is het niet. Putin en Trump hebben veel van dezelfde ideeën en principes (of het gebrek eraan), en ook veel overeenkomsten met hoe ze dingen doen in de praktijk. Ze kunnen het prima met elkaar vinden.

Het is in hun beider belang om de EU zoveel mogelijk te verzwakken. Dat doen ze beiden op veel soortgelijke manier, zoals het steunen van figuren als Orban (Hongarije), Fico (Slowakije) etc, die beiden pro-Rusland en pro-Trump zijn.

Daarnaast proberen ze ook landjepik te doen en landen te verdelen tussen Rusland en de VS. Zie Oekraïne waar ze, zonder inspraak van Oekraïne, bijvoorbeeld het land tussen beiden aan het verdelen waren onder de smoes van een "grondstoffendeal".

Misschien niet in naam, maar in de praktijk zijn het Rusland van Putin en de VS van Trump wel een beetje als bondgenoten te zien tegenwoordig. Ze hebben grotendeels dezelfde (eigen)belangen, en hebben beiden een belang bij een verzwakte EU.

Virussen? Scan ze hier!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Morales79 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:23:
Of eigen gasbel weer aanboren om in ieder geval de helft van het energieprobleem te verlichten. Vind ik persoonlijk niet kunnen maar er zijn wel geluiden dat als de nood hoog wordt de keuze op enig moment gerechtvaardigd is.

d:)b :henk d:)b

• Wozmro
De Europese magazijnen liggen nu nog vol met zonnepanelen en batterijen (en China zal graag meer leveren).

Ik zou die nu proberen zo snel mogelijk operationeel te krijgen.

En dat is eigenlijk ook wat ik nu veel zie gebeuren op de werkvloer bij bedrijven, landbouwers,...
Bij woningen nu nog minder maar dat zal ook weer aanzwengelen zoals we in 2022 gezien hebben.

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• Raphaelo

Raphaelo

boeiend!!

JJ Le Funk schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:30:
[...]

Of eigen gasbel weer aanboren om in ieder geval de helft van het energieprobleem te verlichten. Vind ik persoonlijk niet kunnen maar er zijn wel geluiden dat als de nood hoog wordt de keuze op enig moment gerechtvaardigd is.
Aangezien dit elke keer terugkomt, er zit voor vele jaren aan schaliegas onder de randstad. Ik snap dat we de mensen daar goed zullen moeten compenseren, maar aangezien het voor de veiligheid van ons land is zullen de randstedelingen dat vast voor ons over hebben. Als de druk maar hoog genoeg wordt zal zelfs het schaliegas vloeibaar worden... Toch?

• nafofella
Wozmro schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:45:
De Europese magazijnen liggen nu nog vol met zonnepanelen en batterijen (en China zal graag meer leveren).

Ik zou die nu proberen zo snel mogelijk operationeel te krijgen.

En dat is eigenlijk ook wat ik nu veel zie gebeuren op de werkvloer bij bedrijven, landbouwers,...
Bij woningen nu nog minder maar dat zal ook weer aanzwengelen zoals we in 2022 gezien hebben.
En wat in de winter?

• Wozmro
Zoveel panelen leggen zodanig dat je ook toekomt in d winter + windmolens + opslag + (bedrijfs)verbruik verschuiven van winter naar zomer indien mogelijk.

Ik heb zelf 20 panelen, in december kwam daar 120kWh uit, in januari 150kWh. Veel minder dan in andere maanden maar niet niets.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Wozmro schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:20:
Zoveel panelen leggen zodanig dat je ook toekomt in d winter + windmolens + opslag + (bedrijfs)verbruik verschuiven van winter naar zomer indien mogelijk.

Ik heb zelf 20 panelen, in december kwam daar 120kWh uit, in januari 150kWh. Veel minder dan in andere maanden maar niet niets.
Met mn warmtepomp verbruiken we tussen de 30 en 50kWh per dag in die dagen.
Je snapt het probleem...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
DropjesLover schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:25:
[...]

Met mn warmtepomp verbruiken we tussen de 30 en 50kWh per dag in die dagen.
Je snapt het probleem...
Das geen reden om niks te doen. Minder energie verbruiken / zoveel mogelijk duurzame opwek is de beste manier om te demonstreren tegen een aantal akelige regimes in deze wereld.

Gasloos sinds 2015, 26,6 kWp PV / 10,8 kWh thuisbatterij

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Modbreak:Dit is niet het topic over duurzame energie, dus het mag vanaf nu weer ontopic.
Voor duurzame energie kun je terecht bij Duurzame energie en installaties

Tweakers Discord

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Mochten de webservices wat langzamer zijn vandaag.

[ Voor 18% gewijzigd door Yakolev op 02-04-2026 18:59 ]

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• duvekot
Yakolev schreef op donderdag 2 april 2026 @ 18:58:
[X]

Blijkbaar ook iets in de UAE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEBd53PnH6x4MDfvr_6SCQ-Z4d4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vN1IP1rzocNmmQoW3P54h3sd.jpg?f=fotoalbum_large
https://health.aws.amazon.com/health/status

EDIT: .. blijkbaar al sinds begin maart .. dus niet direct het gevolg van bovenstaande post.

[ Voor 6% gewijzigd door duvekot op 02-04-2026 19:05 ]

• wildhagen
  • Niet online
[X]

Klopt dit wel? Eerder vandaag gaf Trump juist expliciet aan dat Iran verslagen is en geen gevaar voor de regio meer is.

Dat lijkt me niet te rijmen met dit bericht. Is dit geen fake?

Virussen? Scan ze hier!

• tiswat
wildhagen schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:15:
[...]

Klopt dit wel? Eerder vandaag gaf Trump juist expliciet aan dat Iran verslagen is en geen gevaar voor de regio meer is.

Dat lijkt me niet te rijmen met dit bericht. Is dit geen fake?
Ze willen Iran terug naar het stenentijdperk bombarderen.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:56
tiswat schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:25:
[...]

Ze willen Iran terug naar het stenentijdperk bombarderen.
Ik denk niet dat Trump ooit de Rubaiyat gelezen heeft...

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45

HollovVpo1nt

I like gadgets

Nederland wil militaire bijdrage leveren als geweld in Straat van Hormuz stopt
Na afloop van de bijeenkomst riepen de in totaal veertig landen van de zogenoemde 'Hormuz-coalitie' Iran op om de belangrijke zeestraat weer te openen. "Iran probeert de wereldeconomie in de Straat van Hormuz in gijzeling te houden", staat in een verklaring van het Verenigd Koninkrijk, dat de vergadering voorzat. De coalitie wil onder meer dat de Verenigde Naties druk zetten op Iran.
Monumentale fout van deze 'Hormuz-coalitie'. In plaats van de druk te leggen op de oorlogsmisdadigers VS en Israël doen ze dit.

• duvekot
HollovVpo1nt schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:08:
Nederland wil militaire bijdrage leveren als geweld in Straat van Hormuz stopt

[...]

Monumentale fout van deze 'Hormuz-coalitie'. In plaats van de druk te leggen op de oorlogsmisdadigers VS en Israël doen ze dit.
Jij denkt echt dat ze daar heen gaan? Dit is voor de bühne .. er komen voorwaarden en voorbereiding .. dus zal wel een tijd duren ..

En heel raar is het niet .. in het verleden zijn we daar ook al actief geweest voor eigenlijk het zelfde doel.

• tiswat
duvekot schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:13:
[...]

Jij denkt echt dat ze daar heen gaan? Dit is voor de bühne .. er komen voorwaarden en voorbereiding .. dus zal wel een tijd duren ..

En heel raar is het niet .. in het verleden zijn we daar ook al actief geweest voor eigenlijk het zelfde doel.
Het kwaad met Trump is sowieso al geschied.

• emeralda
  • Laatst online: 20:34
Zegt Trump nu eigenlijk tegen het Iraanse regime dat ze nog even 3 weken moeten overleven en dat dan alles voorbij is? ;w

• wildhagen
  • Niet online
emeralda schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:26:
Zegt Trump nu eigenlijk tegen het Iraanse regime dat ze nog even 3 weken moeten overleven en dat dan alles voorbij is? ;w
Nee. Hij heeft gezegd Iran te willen terug bombarderen naar het Stenen Tijdperk.

Mogelijk kunnen we dus massa bombardementen op Iraanse steden verwachten, om dat doel op die manier te bereiken, en om op die manier de Iraanse bevolking te helpen (hij heeft immers óók regelmatig beweerd dat dat zijn bedoeling was).

Net zoals hij eerder ook al scholen en ziekenhuizen gebombardeerd heeft, zie eerdere berichtgeving. Ook dat was bedoeld om de bevolking te helpen. Lijkt me dan.

Virussen? Scan ze hier!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[X]

Die regio is sinds t begin van de oorlog al kapot omdat 2 van hun 3 AZ’s al zijn geraakt door raketten of brokstukken

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Op bnr wordt genoemd dat een expert vermoed dat er een vorm van een grondoffensief kan komen na de paasdagen:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10597815/wat-wil-trump-met-iran-na-pasen-wellicht-toch-een-grondoorlog

Met als reden dat er meerdere A10 warthogs die kant op gaan:
Maar wat gaat er nu echt gebeuren? David Criekemans, hoogleraar internationale betrekkingen aan de Universiteit Antwerpen, denkt toch aan 'een vorm van grondoorlog' die de Verenigde Staten gaan starten, na de Paasdagen. 'We zien in berichten dat de VS allerlei wapens naar de Golf brengt, onder andere de A10 Warthog, een type vliegtuig dat bedoeld is om een grondoperatie te ondersteunen. Daarvan werden er al twaalf ingezet, nu zijn er nog eens achttien op pad om zich bij de armada aan te sluiten.'
Waarschijnlijk geen volledige aanval, maar dan toch op Kharg oid. Ben benieuwd of dat zou gebeuren en hoe er dan verder gereageerd gaat worden vanuit het congres in de US en wat dit met de verdere achterban van Trump doet..

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• Milo85
  • Nu online
@cleef waarschijnlijk zal het congres niet veel doen. Ik denk dat dat pas komt als er vele gewonden zijn aan Amerikaanse kant.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Topic specifiek beleid
Wat willen we niet zien:
• Elkaar beschuldigen van drogredenen.
• Commentaar over het discussie verloop in het topic.
• Commentaar op andermans postgedrag.
• Ook de discussie over Gaza is nog steeds offtopic.
• Speculatie of samenzweringstheorieën.
• Naamverbasteringen/bijnamen
• Memes/grappige plaatjes, dit is een discussietopic
• Schrijf militaire jargon afkortingen s.v.p. voluit.
Zie je een post waarvan je denkt dat die niet voldoet aan onze forum/topic regels, maak dan alleen (!) een topic report aan. En laat het dan verder over aan moderatie.